Ik zie dat als een zwaktebod je kinderen misbruiken om vakantie te kunnen nemen en daardoor ontnemen van mensen zonder kinderen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Ga je waarschijnlijk verliezen. Kinderen zijn vaak een ontzettend sterk argument in dergelijke discussies.
Inderdaad veel collega's met kinderen en een erg strakke planning.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:44 schreef Alan_Bastard het volgende:
Met een beetje communicatie en logisch nadenken kun je dit soort discussies vrij makkelijk oplossen. Maar kinderen zijn een vrij sterk argument. Wat is het argument dat je vrouw alleen die 3 weken vrij kan nemen? Ook een collega met kinderen?
Neem kinderen
Maar dat is natuurlijke niet echt een hele zwaarwegende reden.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:49 schreef Mubassie het volgende:
Daarbij willen wij in deze weken bij vrienden langsgaan op een camping (al is dat geen goede rede )
Who cares? Het is onzin dat iemand met kinderen meer rechten zou hebben dan iemand zonder.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:59 schreef Moppert het volgende:
Maar dat is natuurlijke niet echt een hele zwaarwegende reden.
Afhankelijk van het contract is het gast ouder bureau verplicht om vervanging te regelen. Maar waar geen wil is is er vaak geen weg...quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:34 schreef Mubassie het volgende:
Mijn collega zegt vast te zitten aan deze weken omdat het gastouder gezin waar hij zijn kinderen naartoe brengt dan met vakantie is.
Je zult toch in die 6 dure weken moeten gaan, iemand zonder kinderen heeft een ruimerequote:Op zaterdag 20 december 2014 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Who cares? Het is onzin dat iemand met kinderen meer rechten zou hebben dan iemand zonder.
Er zijn geen redenen te verzinnen waarom iemand zonder kinderen toch in het hoogseizoen zou willen of moeten gaan?quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:08 schreef hoas het volgende:
[..]
Je zult toch in die 6 dure weken moeten gaan, iemand zonder kinderen heeft een ruimere
Goedkopere periode.
Ik vind helemaal niet dat kinderen altijd belangrijker zijn maar ik kan ook nergens de o zo dringende reden van de TS vinden.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Who cares? Het is onzin dat iemand met kinderen meer rechten zou hebben dan iemand zonder.
Ja, dat kan. Ik zie alleen niet in waarom dat het probleem zou moeten worden van zijn of haar collega's.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:12 schreef Moppert het volgende:
Niet alle gastouders hebben vervangingDan kan je als ouder toch wel een probleem hebben.
De weken van mijn vrouw staan vast. Daar is een hele strakke planning en veel collega's met kinderen. Zij zou misschien nog wat kunnen regelen alleen gaat dat erg moeilijk. Willen wij trouwens ook niet.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:12 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik vind helemaal niet dat kinderen altijd belangrijker zijn maar ik kan ook nergens de o zo dringende reden van de TS vinden.
Vertel?quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn geen redenen te verzinnen waarom iemand zonder kinderen toch in het hoogseizoen zou willen of moeten gaan?
Dan gewoon aangeven dat je al 10 jaar lang flexibel bent, maar dat je nu toch echt graag die weken wilt.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:47 schreef Mubassie het volgende:
Fijn om dat te weten, dan weet ik zeker dat mijn baas mij die weken gaat geven![]()
Ik ben al 10 jaar werkzaam voor die baas en heb me altijd flexibel opgesteld..
Maar dit jaar gaat het echt even niet anders.
Dat is ook niet iets wat altijd maar kan, je hebt ook gewoon een contract.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:17 schreef wwwever het volgende:
. Laat 'm maar een andere gastouder zoeken.
Ik bedoel uiteraard een vervanger voor de gastouders die (die) 3 weken op vakantie zijn, zodat die collega gewoon kan werken. Waarschijnlijk geen sprake van bureau lijkt me, anders zou er dus wel een vervanger zijn.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:23 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat is ook niet iets wat altijd maar kan, je hebt ook gewoon een contract.
Met gastouder/gastouderbureau
Ik werk in het onderwijs, dus als iemand met mij op vakantie wil zal hij toch in de schoolvakantie vrij moeten zijn. De werkgever van mijn ex vond echter van niet (omdat hijzelf en het derde teamlid beide kinderen hadden, moest mijn ex maar in juni of september vrij nemen. En daar moest hij bovendien blij mee zijn, want dan zijn de vakanties veel goedkoper). We zijn gedurende een vol kalenderjaar precies drie dagen samen weggeweest, met Hemelvaart. Omdat wij geen kinderen hadden.quote:
dit dusquote:Op zaterdag 20 december 2014 18:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb zelf kinderen maar vind dat altijd zo'n vreemd argument van sommige ouders dat ze voorrang moeten krijgen want zij hebben kinderen
Gewoon aansluiten in de rij met aanvragen.
Ik heb 2 van de 4 jaar in de zonervakantie 3 weken vrij, roulatiesysteem
3 weken voor zomer, eerste 3 weken zomer, laatste 3 weken van zomer en dan 3 weken na zomervakantie. Indien ik anders wil zal ik moeten ruilen onderling
Omdat wanneer je echt niets anders kunt regelen je dan niet naar je werk kunt en dat de "baas" daarom twee werknemers tegelijkertijd kwijt is? (maar aan de andere kant, partner is ook vrij)quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Ik zie alleen niet in waarom dat het probleem zou moeten worden van zijn of haar collega's.
Oke nooit zo over nagedacht over de gevolgen van in het onderwijs werken.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik werk in het onderwijs, dus als iemand met mij op vakantie wil zal hij toch in de schoolvakantie vrij moeten zijn. De werkgever van mijn ex vond echter van niet (omdat hijzelf en het derde teamlid beide kinderen hadden, moest mijn ex maar in juni of september vrij nemen. En daar moest hij bovendien blij mee zijn, want dan zijn de vakanties veel goedkoper). We zijn gedurende een vol kalenderjaar precies drie dagen samen weggeweest, met Hemelvaart. Omdat wij geen kinderen hadden.
Ik doe zelf trouwens ook vrijwilligerswerk voor een kindervakantieweek, die uiteraard altijd in de schoolvakantie is. Toch fijn als je voor zoiets vrij kan zijn.
Gelukkig hij zit niet vast aan de kinderen maar aan de gastouders, hij kan dus ook andere gastouders zoeken voor die periode.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:34 schreef Mubassie het volgende:
Mijn collega zegt vast te zitten aan deze weken omdat het gastouder gezin waar hij zijn kinderen naartoe brengt dan met vakantie is.
Bij ons is dat dus geen optie. En dat heeft o.a te maken met de locatie waar we wonen en het aantal kinderen dat er opgevangen moet worden. De regels zijn best streng. (en terecht ookquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:27 schreef wwwever het volgende:
[..]
Ik bedoel uiteraard een vervanger voor de gastouders die (die) 3 weken op vakantie zijn, zodat die collega gewoon kan werken. Waarschijnlijk geen sprake van bureau lijkt me, anders zou er dus wel een vervanger zijn.
Ja wel zo eerlijk.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:05 schreef Wespensteek het volgende:
Het zou goed zijn als mensen geen oordeel vellen over het belang van een ander want mensen hebben nu eenmaal verschillende opvattingen van wat belangrijk is. Onderling oplossen of loten. Als ze er niet uitkomen de weken verdelen zodat beide geen gelijk hebben. Die laatst oplossing zou ik zelf kiezen, jullie krijgen een maand om het samen op te lossen en als dat niet lukt krijgt de één de eerste helft met twee weken ervoor en de ander de laatste helft met de twee weken erna.
Een goede rede? Je moet een toespraak houden of zo?quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:49 schreef Mubassie het volgende:
Daarbij willen wij in deze weken bij vrienden langsgaan op een camping (al is dat geen goede rede)
Je krijgt stukken meer gedaan als je je zo opstelt. Gelijk voorrang eisen met "ik heb kinderen" is zo kinderachtigquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:48 schreef keko het volgende:
Naar mijn mening kun je als ouder niks eisen, wel hopen op een beetje medewerking.
Gastoudergezin is een keuze he... je kan je kinderen ook naar het KDV sturen, die zijn wel gewoon open.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:12 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik vind helemaal niet dat kinderen altijd belangrijker zijn maar ik kan ook nergens de o zo dringende reden van de TS vinden.
Niet alle gastouders hebben vervangingDan kan je als ouder toch wel een probleem hebben.
iddquote:Op zaterdag 20 december 2014 18:51 schreef karton2 het volgende:
Herkenbare discussie.
Kutkinderen verpesten het altijd
Ja, ik zie dat een paar keer terugkomen "zo zwaarwegend is dat niet". Eeeuh. Jawel.quote:Op zondag 21 december 2014 08:46 schreef Vanyel het volgende:
Ik lees toch echt dat ie graag met vrienden weg wil. Die zijn misschien ook niet bijster flexibel.
En niet alleen hier.quote:Op zondag 21 december 2014 08:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sommige doen hier alsof kinderen hebben een zwaarwegende reden is waardoor andere geen zomervakantie mogen vieren.
Tuurlijk zou ik ook ieder jaar de zomervakantie willen hebben, 2 kinderen, partner werkt in basisonderwijs.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |