abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147833583
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 08:30 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Ook dat is onbeschoft, want dan verwacht je nog steeds van TS dat hij zich aanpast aan iemand die bewust kinderen heeft genomen. Bovendien een slechte optie omdat niemand dan zijn zin heeft, de poldercultuur werkt niet altijd.
Ik wilde vooral zeggen dat de collega niet moet gaan eisen. En als TS zich helemaal niet wil aanpassen of wil kijken wat de mogelijkheden zijn, dan is hij uiteindelijk net zoals zijn collega.

Overigens vind ik 'Aan iemand aanpassen die bewust kinderen heeft genomen' ook wel een boude stelling. Het is niet iets exotisch om kinderen te hebben. En het lijkt me logisch om je collega's met naar school gaande kinderen wel de mogelijkheid te geven om (in ieder geval met de zomervakantie) hen de mogelijkheid te geven in die periode vrij te nemen, maar dan wel in overleg. Je hebt maar 2 of 3 van de 6/7 weken nodig.
pi_147833673
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 07:49 schreef CoExist het volgende:
Terechte klacht!

Ooit eens een (part-time) collega gehad wiens loser dochter haar zoon niet kon opvoeden en dus woonden beiden bij opa & oma in. Het had wat Jerry Springer achtige trekjes die familie.
Enfin, mijn collega, (opa) begon ook te mekkeren dat hij 4 weken in de bouwvak vrij wilde om op de camping in onze eigen provincie te staan. 30km van het werk...
Hij had immers thuiswonende kinderen. :')

Dat mijn partner nog op de universiteit zat en gebonden was aan schoolvakantie en weer op tijd naar college moest boeide meneer geen zier.
Uiteindelijk mijn gelijk gehaald.

Tegenwoordig zijn we flexibeler met vakanties en gaan we meestal eind augustus of september weg. Scheelt vaak ook nog eens ¤1000,- ofzo.
ik snap geen reet van dit verhaal
pi_147833703
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 08:30 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Ook dat is onbeschoft, want dan verwacht je nog steeds van TS dat hij zich aanpast aan iemand die bewust kinderen heeft genomen. Bovendien een slechte optie omdat niemand dan zijn zin heeft, de poldercultuur werkt niet altijd.
ja man, samen kunnen kijken of je allebei een gedeelte van die periode kan... vet onbeschoft
pi_147835560
Wij hebben ook van die heerlijke regels, 39 dagen zelf in te plannen.

Collage (alleenstaande moeder van 2) kocht daar altijd nog 10 dagen bij, die wilde dus elk jaar alle kindervakanties vrij hebben. Heeft me nog net niet verrot gescholden toen ik na een jaar tijdens een vakantie vrij nam om te wintersporten met vrienden.

Uiteindelijk zag ze ook wel in dat ze fout zat, maar vervelend is het wel.

@ts; heel vervelend maar ik zou dus niet gaan buigen met de vakantie, jij kan/wil niet anders en dat moet genoeg zijn
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_147836484
Ik zelf heb zeker geen kinderen, maar ik zou zeker liever in de juli/augustus op vakantie gaan. Al is het alleen al vanwege het mooie weer en omdat ik hou van gezellige drukte als ik ergens op vakantie ben. Dat zwaarwegende argument van, ik heb kinderen, vind ik sowieso een dooddoener.
Of saté?
  maandag 22 december 2014 @ 12:18:43 #81
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_147837749
Nouja, ik ga dit jaar voet bij stuk houden en eens niet toegeven.

Kan het echt niet, dan trek ik toch aan het kortste eind waarschijnlijk :)
  maandag 22 december 2014 @ 12:19:08 #82
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_147837758
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 11:27 schreef De-Hamster het volgende:
Ik zelf heb zeker geen kinderen, maar ik zou zeker liever in de juli/augustus op vakantie gaan. Al is het alleen al vanwege het mooie weer en omdat ik hou van gezellige drukte als ik ergens op vakantie ben. Dat zwaarwegende argument van, ik heb kinderen, vind ik sowieso een dooddoener.
Dit ja.
pi_147837942
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 21:46 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je kunt niet op elke werkplek zomaar een uitzendkracht inzetten he? Bij mijn baan kan dat bij voorbeeld niet.
Lekker geregeld dan, hoe moet als je een keer je been/nek/armen breekt?

Ik ga er vanuit dat je een wereldsalaris verdient aangezien er maar vier mensen zijn, inclusief jij, die jouw werk kunnen doen?
pi_147838559
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 12:25 schreef Deshain het volgende:

[..]

Lekker geregeld dan, hoe moet als je een keer je been/nek/armen breekt?

Ik ga er vanuit dat je een wereldsalaris verdient aangezien er maar vier mensen zijn, inclusief jij, die jouw werk kunnen doen?
Als iemand een been/nek/arm breekt (en dat is dus al eens gebeurd) dan moet de rest een tandje harder rennen. En moet je sommige dingen laten liggen.

Ik verdien geen wereldsalaris :') en heb meer collega's in den lande die soortgelijk werk doen. Maar ons werk is zo specifiek locatiegebonden dat iemand een maand of wat moet inwerken om mee te kunnen draaien. Bij ziekte of vakantie loont het de moeite niet daarin te investeren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_147838609
Gewoon zeggen dat je die weken nodig hebt om te gaan kijken bij een adoptie kindje en dat het echt niet anders kan. Dat jij geen kinderen hebt wil niet zeggen dat je het niet als argument kunt gebruiken.

Als er dan achteraf gevraagd wordt naar het adoptie kindje zeg je gewoon dat hij/zij niet bij jullie pasten omdat het nog geen trucjes kon.

Geen dank, geniet van je vakantie
"the greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." -Stephen W. Hawking
pi_147838897
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 12:18 schreef Mubassie het volgende:
Nouja, ik ga dit jaar voet bij stuk houden en eens niet toegeven.

Kan het echt niet, dan trek ik toch aan het kortste eind waarschijnlijk :)
Zou bullshit zijn natuurlijk. Jouw argumenten zijn minstens net zo zwaar wegend als die van je collega.
pi_147846187
aarch! collega-kinderterreur!
Gelukkig is het hier op de zaak zo dat wie het eerst inschrijft voor de zomervakantie de eerste keus heeft, maar de meesten zijn wel inschikkelijk naar de kindereigenaars toe.
Gelukkig houdt de baas redelijk in de gaten of de kinderlozen niet altijd op minder gewilde tijden weg kunnen.
Veel erger vind ik dat die ##^^%^$kinderen de hele dag opbellen naar hun moeder, of dat moeder aaangeeft wegens ziekte van kind thuis te werken en dan geen moer uitvoert.
Als ik mijn baas was, nam ik geen vrouwen meer aan, bij mannen zie je deze dingen een stuk minder, is mijn ervaring.
pi_147846290
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:23 schreef paulowna het volgende:
aarch! collega-kinderterreur!
Gelukkig is het hier op de zaak zo dat wie het eerst inschrijft voor de zomervakantie de eerste keus heeft, maar de meesten zijn wel inschikkelijk naar de kindereigenaars toe.
Gelukkig houdt de baas redelijk in de gaten of de kinderlozen niet altijd op minder gewilde tijden weg kunnen.
Veel erger vind ik dat die ##^^%^$kinderen de hele dag opbellen naar hun moeder, of dat moeder aaangeeft wegens ziekte van kind thuis te werken en dan geen moer uitvoert.
Als ik mijn baas was, nam ik geen vrouwen meer aan, bij mannen zie je deze dingen een stuk minder, is mijn ervaring.
nou nou tis allemaal wat...
pi_147846375
iemand al eens een zinnige opmerking van Nielsch "ik snap geen reet van dit verhaal" gezien?
pi_147846518
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 08:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gastoudergezin is een keuze he... je kan je kinderen ook naar het KDV sturen, die zijn wel gewoon open.

Ik had ook een keer een medewerker die betaald zorgverlof wilde opnemen voor haar zoontje omdat haar gastmoeder ziek was geworden. Ja, dus niet. Ouders met kinderen op het KDV hebben die problemen niet.
pi_147846945
quote:
6s.gif Op maandag 22 december 2014 16:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 22:12 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Zat KDV's die gewoon 2 weken dicht gaan hoor :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_147847386
Gewoon eerlijk loten. ^O^
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  † In Memoriam † maandag 22 december 2014 @ 17:06:47 #93
43556 miss_dynastie
pi_147847522
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 17:01 schreef superniger het volgende:
Nou, dat lijkt me dan weer niet, met een medewerker die al jaren uit piëteit met zijn collega's de bouwvak laat schieten. Als ik baas was, liet ik TS gaan.
  maandag 22 december 2014 @ 17:13:57 #94
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_147847708
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 17:06 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me dan weer niet, met een medewerker die al jaren uit piëteit met zijn collega's de bouwvak laat schieten. Als ik baas was, liet ik TS gaan.
Verwacht ook wel dat dat gaat gebeuren. Midden januari hoor ik de planning.

Vandaag hebben we het er nog over gehad..
Exacte woorden van mijn collega.. "Ik heb het even uit laten zoeken, maar als het er echt op aan komt krijg ik voorrang omdat ik kinderen heb". 8)7

Heb 'm maar lekker laten praten :)
pi_147847736
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 17:13 schreef Mubassie het volgende:
Exacte woorden van mijn collega.. "Ik heb het even uit laten zoeken, maar als het er echt op aan komt krijg ik voorrang omdat ik kinderen heb". 8)7
Walgelijk.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 22 december 2014 @ 17:15:31 #96
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_147847754
quote:

[..]

Verwacht ook wel dat dat gaat gebeuren. Midden januari hoor ik de planning.

Vandaag hebben we het er nog over gehad..

Heb 'm maar lekker laten praten :)
Uit laten zoeken ook nog. Triest figuur.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_147847885
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 17:01 schreef superniger het volgende:
^O^ Ja jaren lang collegiaal dit soort discussies uit de weg gaan en de eerste keer dat jij ergens aanspraak op wil maken dan laten we het aan 'lady luck' over :{
  † In Memoriam † maandag 22 december 2014 @ 17:20:58 #98
43556 miss_dynastie
pi_147847892
Zou ook wat wezen, als je een partner hebt die door bedrijfssluiting vast zit aan de bouwvak: 'jammer, moet je maar een kindje maken!'

Overigens zou je juist met kinderen die nog niet naar school gaan even flexibel kunnen zijn als medewerkers zonder kinderen, omdat je met niet-schoolgaande kinderen niet vastzit aan schoolvakanties. Ik heb even gekeken bij het dichtstbijzijnde kdv en dat is welgeteld vijf dagen gesloten in het jaar: met Pasen, Bevrijdingsdag, Hemelvaartsdag en Kerst. Juist met kleine kinderen zou ik daarvan profiteren, zodat je goedkoper op vakantie kan en goodwill kan kweken voor de jaren erna :)
pi_147848115
quote:
Wat een lul. Voor hem zou ik dus echt never meer iets doen als het mij niet uit kwam.
  maandag 22 december 2014 @ 18:04:40 #100
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147849027
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 17:30 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Wat een lul. Voor hem zou ik dus echt never meer iets doen als het mij niet uit kwam.
Ja, want dat zal het volgend jaar stukken makkelijker maken.... :')
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')