Deze vond ik zo bizar matig..Het is opzich wel een lekker wegkijk actiefilmpje, maar met een film met redelijk wat budget en iemand als Denzel in de hoofdrol mag de lat toch wel wat hoger liggen. De dialogen waren echt tenenkrommend slecht en bijna iedere zin kon je zo afmaken omdat er alleen maar cliché's uit de mond van ieder karakter kwamen. En zo ging het ook bij iedere plotlijn eigenlijk. En slechte actiefilm kan ook lekker zijn op zijn tijd, maar daarvoor de nam film zichzelf dan weer veel te serieus. Echt ontzettend matig dit. Slechte soundtrack ook..vage nummers.quote:Op zondag 14 december 2014 11:03 schreef casper019 het volgende:
THE EQUALIZER
[ afbeelding ]
Geen TOPTOP film, wel een hele vermakelijke film.
Verhaal is erg standaard en voorspelbaar, EX politieagent die zijn oude leven achter zich heeft gelaten.. is nu model burger, Komt een ''zielige'' hoer tegen.. Red haar en komt in problemen met de mafia en gaat vervolgens het hele mafia en ''slechte'' gebeuren aanpakken...
Acteerwerk is goed, actie is prima
gewoon lekkere wegkijk film
7
Deze ook gezien. Vond hem matig. De film begon aardig, maar ik begon me al snel te ergeren aan de personages en vooral aan Thomas, de hoofdrolspeler. Had ook al zeer snel door waar het heen ging met het verhaal. Uiteraard was er ook weer een rivaal aanwezig.quote:Op zondag 14 december 2014 15:52 schreef xzaz het volgende:
The Maze Runner
Prima film, ligt een beetje in het verlengde van Battle Royale (en nee ik noem hier geen Hunger games want als we het over plotholes gaan hebben is de definitie daarvan Hunger games). Spanning zit er lekker in vanaf heb beginnen. Personages worden prima ontwikkeld. Gelukkig is er geen romance gezeik wat in dit soort films totaal niet thuis hoort. De spanning loopt op tot het eind en daarin worden de meeste vragen die je in de loop van de film hebt opgebouwd eigenlijk wel beantwoord. Het zelfde tracé als Battle Royal dus.
7.5/10
Eens, 3x gezien en d'r komen nog wel een paar keerquote:Op zondag 14 december 2014 14:06 schreef FANN het volgende:
Band of Brothers
Dit is een Mini serie http://en.wikipedia.org/wiki/Band_of_Brothers_%28TV_miniseries%29
Tja wat moet ik hier over zeggen?
Zéér indrukwekkend, gewoon kijken zou ik zeggen ....
Ik heb gelezen dat de eerste half uur moeilijk doorheen te komen is.quote:Op zondag 14 december 2014 22:42 schreef cherrycoke het volgende:
the equalizer, zeer sterk acteer en camerawerk met een heerlijke film flow
The Equalizer (2014) - IMDb
bijna net zo goed als Training Day
imdb 7.7
ik 8.2
nergens last van gehadquote:Op zondag 14 december 2014 22:43 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat de eerste half uur moeilijk doorheen te komen is.
Geen last van gehad.quote:Op zondag 14 december 2014 22:43 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2000 light years from home
Tweede, derde en vierde ook. Minachting van de kijker. Maar fijn dat er mensen zijn die hem blijkbaar nog wel goed vonden ookquote:Op zondag 14 december 2014 22:43 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 15 december 2014 00:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Geen last van gehad.
Man, man. Wat een film is dit zeg. Cinematografisch is het best oké, het acteerwerk is prima, maar er is eigenlijk totaal geen verhaal
.
Vergeet niet de dramatisch slechte dialogen en soundtrack, het bizar voorspelbare verhaal en de Home Alone finishSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denzel![]()
Ik 6.0
imdb: geen idee
Waaraan precies?quote:Op zondag 14 december 2014 20:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Deze ook gezien. Vond hem matig. De film begon aardig, maar ik begon me al snel te ergeren aan de personages en vooral aan Thomas, de hoofdrolspeler.
Dit geld voor elke film.quote:Had ook al zeer snel door waar het heen ging met het verhaal. Uiteraard was er ook weer een rivaal aanwezig.
Inderdaad.quote:Verbaasde me er trouwens ook over dat de enige vrouw niet ff flink uit elkaar getrokken werd door de groep jonge gasten toen ze in de groep werd gezet.
Still a beter love story then Twilight.quote:Mager zesje.
wel eens wat afleveringen gezien, maar toch maar eens écht beginnen. The Pacific (TV Mini-Series 2010) - IMDb is ook wel goed. Zelfde genre.quote:Op zondag 14 december 2014 22:41 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Eens, 3x gezien en d'r komen nog wel een paar keer
Die is wel echt een klasse minder dan Band of Brothers vind ik.quote:Op maandag 15 december 2014 12:07 schreef Apotheose het volgende:
[..]
wel eens wat afleveringen gezien, maar toch maar eens écht beginnen. The Pacific (TV Mini-Series 2010) - IMDb is ook wel goed. Zelfde genre.
hoe in godsnaam?quote:Op maandag 15 december 2014 09:06 schreef mister_white het volgende:
Desondanks paar kleine minpuntjes toch prima film: 8-
heb die destijds gevolgd maar ben toen afgehaakt, denk dat iedereen band of brothers 2.0 verwachtte maar dat valt wel tegenquote:Op maandag 15 december 2014 12:07 schreef Apotheose het volgende:
[..]
wel eens wat afleveringen gezien, maar toch maar eens écht beginnen. The Pacific (TV Mini-Series 2010) - IMDb is ook wel goed. Zelfde genre.
grumpy cat is dan ook geen kater, logische keus toch?quote:Op maandag 15 december 2014 10:32 schreef pokkerdepok het volgende:
grumpy cat met een vrouwenstem, dat alleen al...
wel.quote:Op dinsdag 16 december 2014 01:16 schreef Prego het volgende:
[..]
grumpy cat is dan ook geen kater, logische keus toch?
Ik ben het hier helemaal mee eens. Het was geen slechte film. Absoluut niet. Maar met alle hype, acteurs en budget had ik een stuk meer verwacht.quote:Op zondag 14 december 2014 12:36 schreef Tim86 het volgende:
Deze vond ik zo bizar matig..Het is opzich wel een lekker wegkijk actiefilmpje, maar met een film met redelijk wat budget en iemand als Denzel in de hoofdrol mag de lat toch wel wat hoger liggen. De dialogen waren echt tenenkrommend slecht en bijna iedere zin kon je zo afmaken omdat er alleen maar cliché's uit de mond van ieder karakter kwamen. En zo ging het ook bij iedere plotlijn eigenlijk. En slechte actiefilm kan ook lekker zijn op zijn tijd, maar daarvoor de nam film zichzelf dan weer veel te serieus. Echt ontzettend matig dit. Slechte soundtrack ook..vage nummers.
Een 9.6 voor Predestination en een 9.2 voor Sin City 2? Zo, jij bent positief. Predestination is best een aardige film hoor, maar een 9.6?quote:Op dinsdag 16 december 2014 20:51 schreef El_Matador het volgende:
Predestination (2014)
Eindelijk weer eens een ijzersterke film van 2014. Mooi verhaal, de interactie tussen Hawke en zijn tegenspe(e)l(st)er is bijzonder goed en het is gewoon erg boeiend.
Mooi onderwerp, doet nadenken en goed afgerond.
Heeft wat weg van Interstellar door het thema maar is hier beter, minder bombastisch, uitgewerkt.
Dikke dikke aanrader.
9.6/10
Sin City: A Dame to Kill For (2014)
Deel 1 was ik al aan verknocht en het was lang, heeeeel lang wachten op deel 2.
Prachtig gemaakt weer, helaas niet in 3D gezien, waar dit soort films zich uitermate voor lenen, en een goed verhaal.
Ik ben fan dus wellicht niet objectief, de eerste Sin City kreeg een 9,6; het tweede deel een 9,2.
Je ziet het.quote:Op dinsdag 16 december 2014 22:21 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Een 9.6 voor Predestination en een 9.2 voor Sin City 2? Zo, jij bent positief.
Dan hebben we een andere mening over beide films.quote:Predestination is best een aardige film hoor, maar een 9.6?
En Sin City is gewoon jammer.
En dat is alles wat je te melden hebt?quote:Op dinsdag 16 december 2014 22:09 schreef H0D3NPYL het volgende:
Net The Godfather voor het eerst gezien
Net gekeken en inderdaad wel een toppertje hoor.quote:Op dinsdag 16 december 2014 20:51 schreef El_Matador het volgende:
Predestination (2014)
Eindelijk weer eens een ijzersterke film van 2014. Mooi verhaal, de interactie tussen Hawke en zijn tegenspe(e)l(st)er is bijzonder goed en het is gewoon erg boeiend.
Mooi onderwerp, doet nadenken en goed afgerond.
Heeft wat weg van Interstellar door het thema maar is hier beter, minder bombastisch, uitgewerkt.
Dikke dikke aanrader.
9.6/10
Ook gezien, wat een kutfilmquote:Op dinsdag 16 december 2014 20:34 schreef casper019 het volgende:
THE MAZE RUNNER
[ afbeelding ]
Goed en vermakelijk, maar niet meer dan dat. Gewoon leuk om te zien.
Film gaat over een jongen die wakker word in een soort lift en dan in een soort wereld terechtkomt die afgesloten is door muren (en natuurlijk, kan niet anders.. is hij ''speciaal'') de muren hebben een soort deur en die gaat afentoe open en leid naar een doolhof....
FIlm vermaakt, acteerwerk is prima, en is gewoon leuk om t ezien
7-
Wat vond je ervan? Cijfer?quote:Op dinsdag 16 december 2014 22:09 schreef H0D3NPYL het volgende:
Net The Godfather voor het eerst gezien
cijfer van de film gedeeld door liefde voor het genre plus of minus de liefde voor de acteurs en regisseur, dat keer 3,14159 en dan afronden naar beneden.quote:
quote:Op dinsdag 16 december 2014 22:39 schreef dumble het volgende:
[..]
En dat is alles wat je te melden hebt?
Vond hem niet zo geweldig als iedereen beweerd. Komt ook mede doordat ik wel genoeg maffia films gezien heb. Geef een 7.quote:
Goed onderbouwd joh!quote:Op woensdag 17 december 2014 11:57 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
[..]
Vond hem niet zo geweldig als iedereen beweerd. Komt ook mede doordat ik wel genoeg maffia films gezien heb. Geef een 7.
Tsja, als het het zo oppervlakkig en grof wilt beoordelen, is dat een methode...quote:Op woensdag 17 december 2014 11:32 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
cijfer van de film gedeeld door liefde voor het genre plus of minus de liefde voor de acteurs en regisseur, dat keer 3,14159 en dan afronden naar beneden.
Pierce Brosnan, de labrador onder de James Bondsquote:Op donderdag 18 december 2014 08:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
November Man (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
Mehhh
5.0
Deze was gisteren op tv. Ik heb hem opgenomen en wil hem één deze dagen bekijken.quote:Op donderdag 18 december 2014 07:41 schreef DeHovenier het volgende:
Rare Exports
De kerstman blijkt te bestaan, maar is heel anders dan wat mensen denken. 3 Finse rendierjagers en hun zoontjes binden de strijd aan met zijn 'elfjes' om de wereld van de ondergang te behoeden.
Leuke film die in de stijl is van Trollhunter.
Waarom kijk je zoveel matige totaal onbekende jaren '50 films? Wat is daar de lol vanquote:Op vrijdag 19 december 2014 17:23 schreef Falco het volgende:
How the Grinch Stole Christmas (2000)
Erg lawaaierig en erg kerstzoeterig. Jim Carrey is The Grinch, maar eigenlijk kun je beter spreken dat The Grinch Jim Carrey is. Hetzelfde truukje van fysieke strapatsen en nauwelijks grappige teksten wordt maar weer eens door hem uitgehaald. Jammer dat deze film niet meer weg had van een 'echt' sprookje. Nu was deze kerstfilm ondanks de mooie productie niet echt best en boeiend.
Cijfer: 5
The Bone Collector (1999)
Tsja, echt zo'n typische politiethriller. Denzel Washington is door een zwaar ongeluk aan bed gekluisterd en leidt min of meer het onderzoek naar een seriemoordenaar. Vet stoer natuurlijk om met CSI-achtige technologie uit 1999 dat te doen. Zijn medespelers zijn wel mobiel maar vond ik over de gehele linie maar matig. Angelina Jolie overtuigde niet echt als plotselinge detective in dit verhaal. En dan heb je ook wat andere lamme eendimensionale types, waaronder die schoenenverkoper Al Bundy.
Kortom een nogal bont bij elkaar geraapt gezelschap en ohja er is een mol die de boel beduvelt. Deze film is niet vies van wat clichés. The Bone Collector heeft daarnaast ook nog last van filmische over-the-top idioterie, maar ondanks dat alles best kijkbaar. Het verhaal loopt lekker door en steekt met al zijn mankementen toch nog aardig in elkaar. Cijfer: 6
De eerste ruimtevaarder (1959)
De film gaat meteen van start: een astronaut wordt de ruimte ingeschoten. Al gauw blijkt het een eigenwijze dude te zijn die zich niks aantrekt van het vooropgestelde vluchtprogramma. Hij krijgt een herkansing bij een nieuwe vlucht, maar dan gaat het helemaal fout... Het ellendige is dat de film na zo'n flitsende start vervalt in een saaie bende met veel geneuzel tussen militair personeel, een dokter en een halve love-interest. Op het eind wordt het weer aardig met wat horror/SF, maar ook dat heeft uiteindelijk weinig om het lijf. Cijfer: 5
The Atomic Submarine (1959)
Duf filmpje over een evenzo duffe onderzeeër die mysterieuze verdwijningen in de Arctische Zee moet onderzoeken. Acteerwerk is heel matig, het ziet er allemaal niet uit en de alien die achter al dat onheil zit is nog een beetje cool, maar krijgt veel te weinig screentime. Cijfer: 4,5
heerlijke film inderdaad, lekker psycho scenes ookquote:Op zondag 21 december 2014 20:11 schreef Monopoly het volgende:
Zondag en kloteweer. Dan is het tijd voor prachtige Engelse films!
Bronson
[ afbeelding ]
Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een jongen die eind jaren '70 opgepakt wordt voor het beroven van een postkantoor. Hij krijgt 7 jaar gevangenisstraf maar zit uiteindelijk meer dan 30 jaar vast door oproerkraaierij en ondeugdelijk gedrag. Tom Hardy kruipt in de huid van Charles Bronson, Engeland's beruchtste en gevaarlijkste gevangene. Veel actie, veel ruige scenes maar ook enorm veel humor en natuurlijk, dat heerlijke Britse accent.
Deze film had ik al wel eens eerder gezien maar ook de 2e keer zat ik op het puntje van mijn stoel. Geweldige film, en puik acteerwerk.
IMDB: 7,1
Ik: 9+
geniale filmquote:Op zondag 21 december 2014 20:11 schreef Monopoly het volgende:
Zondag en kloteweer. Dan is het tijd voor prachtige Engelse films!
Bronson
[ afbeelding ]
Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een jongen die eind jaren '70 opgepakt wordt voor het beroven van een postkantoor. Hij krijgt 7 jaar gevangenisstraf maar zit uiteindelijk meer dan 30 jaar vast door oproerkraaierij en ondeugdelijk gedrag. Tom Hardy kruipt in de huid van Charles Bronson, Engeland's beruchtste en gevaarlijkste gevangene. Veel actie, veel ruige scenes maar ook enorm veel humor en natuurlijk, dat heerlijke Britse accent.
Deze film had ik al wel eens eerder gezien maar ook de 2e keer zat ik op het puntje van mijn stoel. Geweldige film, en puik acteerwerk.
IMDB: 7,1
Ik: 9+
Niks mis met wat quasi-lollige SF-shizzle met een monster uit die roemruchte jaren, alleen is het doorgaans troep.quote:Op zondag 21 december 2014 20:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom kijk je zoveel matige totaal onbekende jaren '50 films? Wat is daar de lol van?
quote:Op zondag 21 december 2014 21:12 schreef andreas612 het volgende:
[..]
heerlijke film inderdaad, lekker psycho scenes ook
Kennersquote:
Ik heb me bij de eerste 2 delen ontzettend geërgerd aan de aaneenschakeling van clichés, dat weerhoudt me er ook van om dit laatste deel te gaan kijken. Want ik neem aan dat deze er ook weer volop inzitten? Zoiets als dat subplot met de liefde tussen die elf en dwerg, zoiets kan toch echt niet meer. Zeker nu we verwend zijn met series als Game of Thrones is er bij de Hobbit totaal geen vorm van spanning (geldt ook wel voor de Lord of the Rings films overigens). Het enige waarvoor ik deze film nog zou willen zien zijn inderdaad de prachtige landschappen.quote:Op maandag 22 december 2014 15:34 schreef Falco het volgende:
De Hobbit: De Slag van Vijf Legers (2014)
Het laatste deel alweer van The Hobbit en ik ben er maar gematigd positief erover. Het ziet er nog altijd mooi uit, dat zeker. Maar dat deze film ook weer zo lang opgerekt voelt, is echt een minpunt. De vaart zat er in het begin namelijk nog wel lekker in. Ook viel de eindbattle lichtelijk tegen, maar dat zal vast te maken hebben dat dit soort epische gevechten al vaker zo hebt gezien. Vernieuwend is de hele Hobbit-trilogie dan ook nergens geweest besef ik me nu. Wel aardig vermaak zo her en der, maar niet bepaald memorabel. Cijfer: 6,5
Deze films hadden dan ook nooit pas na LOTR gemaakt mogen worden. Liever had ik gezien dat ze The Hobbit als proeftuin hadden gebruikt in opmaak voor LOTR. Maar is het dan eindelijk tijd voor Simmarillion?quote:Op maandag 22 december 2014 15:59 schreef Cikx het volgende:
[..]
Ik heb me bij de eerste 2 delen ontzettend geërgerd aan de aaneenschakeling van clichés, dat weerhoudt me er ook van om dit laatste deel te gaan kijken. Want ik neem aan dat deze er ook weer volop inzitten? Zoiets als dat subplot met de liefde tussen die elf en dwerg, zoiets kan toch echt niet meer. Zeker nu we verwend zijn met series als Game of Thrones is er bij de Hobbit totaal geen vorm van spanning (geldt ook wel voor de Lord of the Rings films overigens). Het enige waarvoor ik deze film nog zou willen zien zijn inderdaad de prachtige landschappen.
Volgens mij is dat wel de bedoeling. Maar dan hoop ik niet dat Peter Jackson er weer allemaal verhalen omheen gaat verzinnen.quote:Op maandag 22 december 2014 16:21 schreef waxmask het volgende:
[..]
Deze films hadden dan ook nooit pas na LOTR gemaakt mogen worden. Liever had ik gezien dat ze The Hobbit als proeftuin hadden gebruikt in opmaak voor LOTR. Maar is het dan eindelijk tijd voor Simmarillion?
Toen ik hem keek had ie een 8,1 ofzo op IMDb, daarom gekeken, maar ik denk dat er mee gefucked is.quote:Op maandag 22 december 2014 17:27 schreef wipes66 het volgende:
The Guest (2014)
gaat over een soldaat die 'friend of the family' wordt als hij de familie bezoekt van een overleden vriend. het klinkt als een leuk verhaal wat een goede film zo kunnen opleveren, maar de uitwerking is erg matig. het heeft momenteel een rating van 6.9 op imdb, maar het zou toch echt een stuk lager moeten zijn want het is nog slechter dan de gemiddelde steven seagal film. een film als the book of eli heeft ook een 6.9![]()
Dat was een héle leuke Feel Good film, goed voor de Kerstdagen !quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:35 schreef casper019 het volgende:
THE 100 Foot JOURNEY
[ afbeelding ]
Hele leuke feel good / rom komedie!
Film gaat over een indische familie die in parijs terecht komt en daar eenrestaurant begint, daar hebben ze concurentie met een ander restaurant en dat word een hele strijd.
ook worden de eigenaren en chef koks op elkaar verliefd..
EN hoe dat verder gaat....
Prima acteerwerk, leuke achtergrondmuziek, heerlijke film om te zien!
7.5
Alles is gewoon opgenomen in Chicago volgens mij, zijn gewoon wat chinese tekens op de gebouwen getekend, dus zelfs dat nietquote:Op woensdag 24 december 2014 13:14 schreef Falco het volgende:
Transformers: Age of Extinction (2014)
Ik ging met niet een al te florissant verwachtingspatroon deze film in, maar ja wellicht had dit Transformers-deel toch nog 'redeeming qualities', zoals dat zo sjiek heet. Nou, die waren er nauwelijks op wat gave plaatjes van de stad Hong Kong zelf na. Voor de rest schotelt Bay de kijker grenzeloze incoherente troep voor, en dat bijna 3 uur lang! Het enige wat ik nog kwijt wil is dat Stanley Tucci op Peter Bosz lijkt. Cijfer: 3
Oh, al die shots van bovenaf en die met die karakteristieke Hong Kong-skyline dus ook nep? Wat een domper anyway.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:28 schreef JDx het volgende:
es is gewoon opgenomen in Chicago volgens mij, zijn gewoon wat chinese tekens op de gebouwen getekend, dus zelfs dat niet
volgens mij was dat het vorige deel. Tenminste ik kan me een nieuwsbericht herinneren dat Bay ruzie had gemaakt met een aziaat en de politie dat moest gaan sussen. En dat was ergens in Aziëquote:Op woensdag 24 december 2014 13:28 schreef JDx het volgende:
[..]
Alles is gewoon opgenomen in Chicago volgens mij, zijn gewoon wat chinese tekens op de gebouwen getekend, dus zelfs dat niet
quote:Op woensdag 24 december 2014 13:14 schreef Falco het volgende:
Divergent (2014)
Transformers: Age of Extinction (2014)
Het enige wat ik nog kwijt wil is dat Stanley Tucci op Peter Bosz lijkt. Cijfer: 3
Dankzij het PR offensief van Noord-Korea ga ik deze film zeker kijken.quote:Op donderdag 25 december 2014 11:55 schreef Monopoly het volgende:
The Interview![]()
[ afbeelding ]
Door alle heisa hier om heen heeft de film een enorme boost gekregen. Op het moment van schrijven staat de film genoteerd op een 9,5 op IMDB. Volgende week zal dat wel aardig gezakt zijn. Toch was het een sensatie en toen ik hem gisteravond na werk online zag staan heb ik hem direct opgezet.
Dave Skylark and producer Aaron Rapoport run the celebrity tabloid show "Skylark Tonight." When they land an interview with a surprise fan, North Korean dictator Kim Jong-un, they are recruited by the CIA to turn their trip to Pyongyang into an assassination mission.
De film zat wel goed in elkaar. Hoofdpersonage die gespeeld wordt door James Franco was mij net iets te druk/irritant, maar daar zette ik mij vrij snel over heen. Seth Rogan speelde briljant en Randall Park zette een prima Kim Jong-un neer.
Het verhaallijn is prima voor een zaterdagavond comedy. Er zat wel wat diepgang in voor een normale comedy. Het einde zag je redelijk aankomen, maar je kreeg wel een kleine twist voor de kiezen. Helemaal op het einde hadden ze iets meer kunnen uitpakken, maar op zich was dit ook wel oké.
IMDB: 9.5 (door alle heisa, dit is niet representatief)
Mijn cijfer: 7.5
Vriendin: 7.5
Heerlijk vermakelijk en ik zat op een gegeven moment zelfs tegen de film en de mensen erin te schreeuwen en te schelden.quote:Op donderdag 25 december 2014 01:56 schreef FANN het volgende:
Gone Girl![]()
Was kei spannenden behoorlijk creepy
![]()
“We zijn samen zo schattig dat ik ons wel in het gezicht zou kunnen stompen”, grapt Amy tijdens een etentje met haar nieuwe liefde Nick. In de eerste flashbacks die langskomen lijkt het stel ook inderdaad perfect te zijn. Maar er zit intussen ook meteen een kern van waarheid in dat ene geintje. Achter deze ogenschijnlijk zielsgelukkige mensen schuilen (zelf)destructieve krachten. Al vroeg in deze thriller blijkt dat Amy en Nick helemaal niet zo’n sprookjeshuwelijk hebben.
Nick wil dat iedereen wel doen geloven, wanneer Amy op hun huwelijksdag opeens spoorloos blijkt te zijn verdwenen. Uit alles lijkt naar voren te komen dat dit een man is die zijn lieftallige echtgenoot zo snel mogelijk terug wil hebben. Hij meldt zich bij de politie, zegt zo goed mogelijk te willen meewerken, geen geheimen te hebben en dus ook geen advocaat nodig te hebben. En inderdaad, de rechercheurs mogen overal rondkijken en krijgen openhartig antwoord op al hun vragen. Toch klopt er iets niet, weet de kijker al snel. Als Nick met zijn tweelingzus over de verdwijning praat, blijkt dat Amy ook een vervelende kant had. “Wie haar ook heeft ontvoerd, hij zal haar waarschijnlijk wel weer snel terugbrengen”, zegt zus Margo schertsend.
Gone Girl is niet alleen een thriller waarin een mysterieuze verdwijning moet worden opgelost. De film gaat over hoe mensen in iedere omgeving met een ander masker op lopen en hoe ze elkaar manipuleren om te krijgen wat ze willen. Wat in het begin lijkt op leugentjes voor eigen bestwil, wordt al snel iets duisterders.
[ afbeelding ]
http://www.moviemeter.nl/film/96878
wat dacht je van een 10?quote:Op donderdag 25 december 2014 23:01 schreef robin007bond het volgende:
2001: A Space Odyssey
Veel mensen zullen deze film al gezien hebben, maar ik nog niet. Gisteravond was het zover en ik heb echt genoten.
Waar mee te beginnen? Mijn verwachtingen waren al erg hoog door de reviews die critici gaven, evenals de status die het heeft als een cultfilm. De verwachtingen werden meer dan waar gemaakt.
Dat de film uit de jaren-60/70 komt is haast niet op te merken. Op bluray ziet het er haarscherp uit en de blik die ze van de toekomst hadden destijds voelt nog steeds futuristisch aan.
De muziek is prachtig. Veel werken van Straus, die de beelden mooi begeleiden. Op de goede momenten muziek en wanneer dat niet nodig was gewoon niet. Wat ook leuk is om te zien, is dat je in de ruimte geen geluid hoort. Dat klopt ook, want in de ruimte zelf is er geen geluid.
Het is voor te stellen dat voor sommige mensen de scènes wat aan de lange kant zijn. Helaas lijken tegenwoordig mensen minder echt te willen gaan zitten voor een film. De aandachtsspanne is vaak kort door de hijgerige films en series die we vaak zien. Voor de mensen die weten dat ze niet van langzame films houden kan ik deze afraden. Toch is het wellicht leuk om gezien te hebben als klassieker.
De thema's in de film vond ik ook geniaal. Hier wijd ik niet te veel aan toe, want dat moeten mensen echt zelf ontdekken. De film is in ieder geval op meerdere manieren interpreteren.
Een hele dikke aanrader.
Staat echt in mijn top 5 beste films.
Een cijfer kan ik niet geven. Dat is me te moeilijk.
quote:Op donderdag 25 december 2014 23:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Heerlijk vermakelijk en ik zat op een gegeven moment zelfs tegen de film en de mensen erin te schreeuwen en te schelden.
Mindfucker.
IMDb: 8,3
Ik: 8,5
Ik zie al een hele tijd een 9.9...quote:Op donderdag 25 december 2014 11:55 schreef Monopoly het volgende:
The Interview![]()
Op het moment van schrijven staat de film genoteerd op een 9,5 op IMDB. Volgende week zal dat wel aardig gezakt zijn.
quote:Op donderdag 25 december 2014 23:40 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
wat dacht je van een 10?beste film ooit gemaakt.
Ik vond hem kei grappig 8quote:Op donderdag 25 december 2014 11:55 schreef Monopoly het volgende:
The Interview![]()
[ afbeelding ]
Door alle heisa hier om heen heeft de film een enorme boost gekregen. Op het moment van schrijven staat de film genoteerd op een 9,5 op IMDB. Volgende week zal dat wel aardig gezakt zijn. Toch was het een sensatie en toen ik hem gisteravond na werk online zag staan heb ik hem direct opgezet.
Dave Skylark and producer Aaron Rapoport run the celebrity tabloid show "Skylark Tonight." When they land an interview with a surprise fan, North Korean dictator Kim Jong-un, they are recruited by the CIA to turn their trip to Pyongyang into an assassination mission.
De film zat wel goed in elkaar. Hoofdpersonage die gespeeld wordt door James Franco was mij net iets te druk/irritant, maar daar zette ik mij vrij snel over heen. Seth Rogan speelde briljant en Randall Park zette een prima Kim Jong-un neer.
Het verhaallijn is prima voor een zaterdagavond comedy. Er zat wel wat diepgang in voor een normale comedy. Het einde zag je redelijk aankomen, maar je kreeg wel een kleine twist voor de kiezen. Helemaal op het einde hadden ze iets meer kunnen uitpakken, maar op zich was dit ook wel oké.
Nu een 8.4..quote:
Je durft welquote:Op vrijdag 26 december 2014 19:59 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Nu een 8.4..
Nog steeds veel te hoog voor zo'n flauw filmpje. Dat we bijna een internationale rel hebben over wat slechte poep- en piesgrappen zeg.. De acteur die Kim Jong-un speelt doet het wel aardig, maar de rest is ronduit matig te noemen.
Een zesje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar heb tijdje geleden unsere vater unsere mutter gezien en ik denk dat weinig oorlogsfilms daaraan kunnen tippen.
Eens, komt niet in de buurt bij Hunger Games.quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:47 schreef BrandX het volgende:
Net gezien: The Maze Runner (2014) - IMDb
Lastig. Ik heb hunger games en divergent pas gezien nadat ik de boeken had gelezen, en kon me kostelijk vermaken met de films. Want ondanks dat men boeken van 300-400 blz in krap 2 uurtjes wil proppen bleven de key-gebeurtenissen op zichzelf wel redelijk overeind in deze films. Daardoor waren de films toch nog best goed te pruimen. Zeker als je er gewoon lekker naar gaat kijken als zijnde tiener-actiefilms.
Hoe anders met de maze runners. Zeer belangrijke tip: niet gaan kijken als je de boeken hebt gelezen. Ze nemen zo veel vrijheid met key-gebeurtenissen dat de enige conclusie nog kan zijn is dat het eerste boek hooguit als leidraad genomen is. Een heel losse leidraad ook nog.
Voor mij valt de film dus enorm tegen. Misschien als ik het over een jaar of twee een keer bekijk wanneer de boeken ver weg in mijn geheugen zijn verdwenen dat ik het kan zien als gewoon een leuke film, nu lukt dat niet meer.
Voor zover het me lukt nog objectief verder te zjin qua cijfer:
Acteerwerk niet beroerd, special effects ook niet slecht, alles loopt lekker vlot op zich; 7
Verhaal kan ik nu alleen maar een 4 geven.
Bedankt voor de tip. Deze ga ik ook eens bekijken.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:37 schreef FANN het volgende:
Transseberian
Roy (Harrelson) en zijn vrouw Jessie (Mortimer) keren na hun liefdadigheidswerk in Peking samen terug naar huis met de legendarische Transsiberië Express via Moskou. Onderweg ontmoeten ze rugzaktoeristen Carlos en Abby die op wereldreis zijn. De reis krijgt een onverwachte wending als Roy de trein mist na een korte tussenstop. Jessie besluit om op hem te wachten in het volgende station, samen met hun nieuwe kennissen. Daar begint ze zich te realiseren dat haar reisgenoten blijkbaar niet zijn wie ze beweren te zijn.
[ afbeelding ]
Onderhoudend filmpje wel![]()
Transsiberian (2008) - IMDb
6,7 op IBM maar dat is te laag...
Ik heb deze kerstavond gekeken. Ik vond het echt een waanzinnig goeie film. Absolute aanrader.quote:Op zaterdag 27 december 2014 09:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hehe, hier ook Gone Girl. Wil er niet teveel over zeggen ivm spoilers.
Gone Girl
Aanrader voor iedere man. Wees altijd op je hoede!
IMDB: 8.3
Ik: 8.5 (En dat voor een film met Ben Affleck)
Positief verrast en sowieso aanrader. Dus als je hier aan het checken bent welke film je vanavond gaat kijken, doe deze.
quote:Op zaterdag 27 december 2014 06:21 schreef hans1985 het volgende:
Fury (2014) - IMDb
De film begint heel sterk en laat de rauwe kant van de oorlog zien zonder patrionisme of "fair" fighting.
Gevangen genomen SS-ers worden niet als krijgsgevangen afgevoerd maar afgeknald. Ook hoe de amerikanen eigenlijk "feest" vieren en zich gedragen in de duitse dorpen word eens anders neergezet.
Al met al een zeer sterk begin en af en toe een sprankje hoop dat met artillerie weer verdwijnt.
Tweede deel van de film begint ook sterk en realistisch als shermans het moeten opnemen tegen een tiger.
Maar daarna word het weer een typische amerikaanse film waardoor de film verpest word op het eind.
Als het tweede deel zo goed was als eerste deel dan wel een 9.
Nu geef ik hem een 7,5Ben het geheel met je spoiler eens. Overigens ook met je cijferSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar heb tijdje geleden unsere vater unsere mutter gezien en ik denk dat weinig oorlogsfilms daaraan kunnen tippen.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
Ditto...al geef ik hem vanwege het laatste half uur per saldo maar een 6,5.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:42 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ben het geheel met je spoiler eens. Overigens ook met je cijfer
Klinkt leuk, misschien vanavond eens opzetten.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:37 schreef FANN het volgende:
Transseberian
Roy (Harrelson) en zijn vrouw Jessie (Mortimer) keren na hun liefdadigheidswerk in Peking samen terug naar huis met de legendarische Transsiberië Express via Moskou. Onderweg ontmoeten ze rugzaktoeristen Carlos en Abby die op wereldreis zijn. De reis krijgt een onverwachte wending als Roy de trein mist na een korte tussenstop. Jessie besluit om op hem te wachten in het volgende station, samen met hun nieuwe kennissen. Daar begint ze zich te realiseren dat haar reisgenoten blijkbaar niet zijn wie ze beweren te zijn.
[ afbeelding ]
Onderhoudend filmpje wel![]()
Transsiberian (2008) - IMDb
6,7 op IBM maar dat is te laag...
die RT scores zeggen ook niet heel veel, een redelijke film die iedereen wel ok vindt scoort snel hoog.quote:Op zondag 28 december 2014 14:22 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Klinkt leuk, misschien vanavond eens opzetten.
Die scores op imdb kijk ik trouwens nooit naar. Op Rotten tomatoes heeft hij 91% gekregen van de critics.
Redelijk met je eens, het idee was super en het begon leuk, maar daarna gaat het eigenlijk helemaal nergens heen.quote:Op zondag 28 december 2014 15:08 schreef Incendio het volgende:
The Signal (2014)
Nic en Jonah zijn eerstejaars studenten die een grote passie delen: hacken. Terwijl ze door Nevada rijden met Nic's vriendin Haley, volgen ze de aanwijzingen van een rivaliserende hacker genaamd Nomad, naar een locatie 300 kilometer verderop. Na een angstaanjagende confrontatie met Nomad, midden in de woestijn, komen ze weer bij bewustzijn in gevangenschap. Terwijl ze proberen te achterhalen wat de reden van hun opsluiting is, ontdekken ze dat ze deel uitmaken van een veel groter complot.
Ik vind het een matige film. Tijdens het kijken van de film ga je je dingen afvragen en er wordt maar heel weinig blootgegeven. Het is eerder langdradig en je gaat je afvragen wanneer het echte werk nou eindelijk begint. Sommige scenes zijn totaal overbodig. Niet de moeite waard om The Signal te kijken.
IMDB score: 6,2/10
Mijn score: 5,0/10
Dat einde, snapte er geen hol van....quote:Op zondag 28 december 2014 15:08 schreef Incendio het volgende:
The Signal (2014)
Nic en Jonah zijn eerstejaars studenten die een grote passie delen: hacken. Terwijl ze door Nevada rijden met Nic's vriendin Haley, volgen ze de aanwijzingen van een rivaliserende hacker genaamd Nomad, naar een locatie 300 kilometer verderop. Na een angstaanjagende confrontatie met Nomad, midden in de woestijn, komen ze weer bij bewustzijn in gevangenschap. Terwijl ze proberen te achterhalen wat de reden van hun opsluiting is, ontdekken ze dat ze deel uitmaken van een veel groter complot.
Ik vind het een matige film. Tijdens het kijken van de film ga je je dingen afvragen en er wordt maar heel weinig blootgegeven. Het is eerder langdradig en je gaat je afvragen wanneer het echte werk nou eindelijk begint. Sommige scenes zijn totaal overbodig. Niet de moeite waard om The Signal te kijken.
IMDB score: 6,2/10
Mijn score: 5,0/10
Ik ben benieuwd! Zelf zou ik hem toch wel een cijfer ergens tussen de 7 en de 8 geven,quote:Op zondag 28 december 2014 14:22 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Die scores op imdb kijk ik trouwens nooit naar. Op Rotten tomatoes heeft hij 91% gekregen van de critics.
91% betekend op Rottentomatoes dat 91% er positief over was.. Hij krijgt van de critics gemiddeld cijfer van 7,2.quote:Op zondag 28 december 2014 14:22 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
dan kan je deze ws ook wel waarderen:quote:Op zondag 28 december 2014 12:10 schreef Pap89 het volgende:
Taxi Driver (1976)
Goede film met Rober De Niro.
Waarin hij een eenvoudige taxichauffeur speelt met een Vietnam verleden en daar dus ook langzaamaan een beetje door doordraait.
Zeker wanneer hij wordt afgewezen en de constante misdaad/vuiligheid op straat vat op hem krijgen.
8/10
Ik ga deze straks kijken, ik ben benieuwdquote:Op donderdag 25 december 2014 11:55 schreef Monopoly het volgende:
The Interview![]()
[ afbeelding ]
Het beste wat er ooit op deze wereld gemaakt is. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik deze serie minstens 40x gezien heb. De eerste 5-6 afleveringen vaker dan die andere. Sommige afleveringen meer dan 40x.quote:Op zondag 14 december 2014 14:06 schreef FANN het volgende:
Band of Brothers
Dit is een Mini serie http://en.wikipedia.org/wiki/Band_of_Brothers_%28TV_miniseries%29
Tja wat moet ik hier over zeggen?
Zéér indrukwekkend, gewoon kijken zou ik zeggen ....
quote:Op zondag 28 december 2014 21:14 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Het beste wat er ooit op deze wereld gemaakt is. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik deze serie minstens 40x gezien heb. De eerste 5-6 afleveringen vaker dan die andere. Sommige afleveringen meer dan 40x.
Echt geweldig.
Gisteren The Interview ook gekeken. Eerste helft van de film is goed, daarna wordt het minder. Het slot is wel weer goed. Kortom aardige comedy die dankzij alle aandacht scoort.quote:Op donderdag 25 december 2014 11:55 schreef Monopoly het volgende:
The Interview![]()
[ afbeelding ]
Ook gisteren gezien, goede film inderdaad, al zou 'k m zelf een 8/10 geven.quote:Op maandag 29 december 2014 14:14 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Gisteren Gone Girl gezien, wat een film!!![]()
Meer kan ik er niet over zeggen ivm spoilers...
9/10
De 9 ivm sterke acteerwerk van Benquote:Op maandag 29 december 2014 14:21 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ook gisteren gezien, goede film inderdaad, al zou 'k m zelf een 8/10 geven.
Ja ik weet het, 91% fresh, had het verkeerd verwoord inderdaad. Maar vind die score vaak meer zeggen dan het cijfer op imdb.quote:Op zondag 28 december 2014 17:43 schreef lord_bono het volgende:
[..]
91% betekend op Rottentomatoes dat 91% er positief over was.. Hij krijgt van de critics gemiddeld cijfer van 7,2.
ik heb de film gisteren gezien, nah, hoger dan een 7tje kom ik niet hoorquote:
Ik heb het nu over The Interview trouwensquote:Op maandag 29 december 2014 15:11 schreef FANN het volgende:
[..]
ik heb de film gisteren gezien, nah, hoger dan een 7tje kom ik niet hoor![]()
Het is meer een soort van komedie...
Vette film is dat jaquote:Op maandag 29 december 2014 14:21 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ook gisteren gezien, goede film inderdaad, al zou 'k m zelf een 8/10 geven.
Waarvan je niet van z'n gezicht kan aflezen welke emoties zich in hem roeren.quote:Op maandag 29 december 2014 15:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk niet dat Affleck zoveel beter is dan in andere films, wel is hij hier veel beter (zo niet perfect) gecast. Een zelfvoldane figuur waarbij je niet weet wat je er nu mee aan moet.
vrouwen en affleck, dan krijg je dat hequote:Op maandag 29 december 2014 15:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk niet dat Affleck zoveel beter is dan in andere films, wel is hij hier veel beter (zo niet perfect) gecast. Een zelfvoldane figuur waarbij je niet weet wat je er nu mee aan moet.
inderdaad, kon niet anders dan een pilot zijn voor een slechte reli-tv serie...quote:Op maandag 29 december 2014 20:24 schreef Humberto-T het volgende:
Left behind (20-4)
http://m.imdb.com/title/tt2467046/
Helaas twee uur van mijn leven aan dit misbaksel van een film besteed.
Nicolas Cage zal wel om geld verlegen zitten en/of niets meer om een goed script geven.
In het kort het verhaal, geen spoiler alert, man en dochter hebben problemen met echtgenote die helemaal op de religieuze toer gaat. Man wil vreemd gaan, dochter is het niet eens met het geloof van mama, papa is als piloot onderweg. Poef, opeens alle gelovigen in de hemel, moslims zijn helaas het haasje in de film, papa moet helaas een noodlanding maken in z'n Boeing zonder gelovige Co-piloot.
Einde van de film die eigenlijk als een soort van pilot aanvoelt van een erg saaie tv serie die na 1 seizoen wordt gecanceld.
Mensen blijf aub weg van dit drama.
Cijfer:
Imdb 3/10
Mijn cijfer:2/10 (dochter is wel een prettige verschijning, idem voor de stewardess)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil deze film ook erg graag zien, maar heb hem nog nergens kunnen krijgen.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:58 schreef HostiMeister het volgende:
Nightcrawler (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
Lou is een crimineeltje met een scherpe kop. Altijd bezig met zichzelf te verbeteren, om meer geld binnen te harken. Op een avond is hij ooggetuige van een stel freelance cameramannen die een ongeluk filmen. Hij besluit dit ook op te pakken en zo zijn slag te slaan.
Man, tijdje geleden dat ik zo'n creep heb gezien in de hoofdrol van een film. Ik weet niet of hij een autist moet voorstellen, maar godverdomme wat speelt Gylenhaal dit goed. Beetje a la Rosamunde Pike in Gone Girl, maar dan leiper. Goede film, vol verbazing zitten kijken.
Imdb: 8.1
Ik 8,5
Kon mij niet echt bekoren deze filmquote:Op woensdag 31 december 2014 08:49 schreef MaleDuck het volgende:
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1
[ afbeelding ]
Na lang wikken en wegen gisteren toch maar naar de bios gereden om het derde deel van 'The Hunger Games' te zien. In de recensies had ik weinig positiefs gelezen en daarom lang getwijfeld, maar uiteindelijk toch gegaan, omdat ik de eerste twee films sterk vond en de boeken ook.
Dus met een kritische houding gekeken, maar ik moet zeggen dat het me alles meeviel. Het idee dat er weer bij een laatste boek 2 films gemaakt worden vond ik goed uitgevoerd. Er wordt in de hele film duidelijk een doel gezet en deze wordt ook gehaald. Dat vond ik bijvoorbeeld bij de Hobbit en Harry Potter stukken minder.
Een goede toevoeging was in mijn ogen de focus op de innerlijke strijd bij Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence), iets wat in het boek wat minder centraal stond. En ook de ontwikkeling rondom het karakter van Peeta Mellark (Josh Hutcherson) vond ik erg sterk neergezet.
Dus al met al voor mij wel een geslaagd bioscoopavondje![]()
IMDB: 7,2
Ik: 7,5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6
quote:Op donderdag 1 januari 2015 17:57 schreef casper019 het volgende:
PREDESTINATION
Acteer prestaties waren prima. Maar wel zeer ingewikkelde film, uiteindelijk snapte ik nog niet alles
miss kan iemand me dat uitleggen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Wat vond je niet goed afgewerkt aan het verhaal?quote:Op donderdag 1 januari 2015 20:11 schreef johnson555 het volgende:
Moon
Astronaut Sam Bell (Sam Rockwell) leeft al bijna drie jaar op de maan in opdracht van Lunar Industries. Hij leeft daar een eenzaam bestaan, heeft amper contact met zijn vrouw Tess en driejarige dochter Eve door een defecte satelliet. Zijn enige maatje aan boord is Gerty: een robot. Twee weken voordat hij naar Aarde mag terugkeren krijgt Sam gezondheidsproblemen waardoor hij een bijna fataal ongeluk krijgt. Als hij hiervan herstelt krijgt hij zeer onverwachts bezoek. Samen met de bezoeker doet Sam een grote ontdekking.
Kwam al een keer langs volgens mij. Leuke film, leuke setting, leuke verhaal.
Plot is eigenlijk snel doorzien als je goed oplet.
IDMB: 8
Ik: 7.5
Ben t wel eens met de IMDB-cijfer, maar t verhaal mocht wel iets beter afgewerkt worden.
quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:10 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wat vond je niet goed afgewerkt aan het verhaal?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ondanks deze punten toch een 8 waard gezien de kwaliteit van sommige films laatste tijd.
Gelijk ook maar de tweede review geven
12 Years a Slave (2013) - IMDb
Noord-Amerika negentiende eeuw. Solomon Northup (Ejiofor), een ontwikkelde zwarte man met een talent voor muziek, woont met zijn vrouw en kinderen in Saratoga, New York. Op een dag wordt hij ontvoerd en verkocht als slaaf. Niemand luistert naar Solomon wanneer die beweert een vrij man te zijn. Terwijl hij de gruwelheden van het leven als een slaaf moet ondergaan, droomt hij van een terugkeer naar huis.
Bekende en zeer sterke film. Gevoelig natuurlijk vanwege de geschiedenis erachter.
Vertelt toch een persoonlijke verhaal van iemand, die dit keer niet geimporteerd is uit Afrika maar ontvoerd is uit New York (waar overigens slavernij nog steeds geldig was).
Wel een vraag voor de kennersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie!
quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]Mijn hoofd ging wel tollenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Mijn hoofd ging wel tollenWant:
Catch-22.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:24 schreef johnson555 het volgende:
[..]Oh okee, die goofs zijn me niet opgevallen. De rest weet ik niet meer zo goed eigenlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
zijn niet heel groot vandaar 7,5 en als ik nu terugkijk is een 8 ook wel op zn plek (zelfde als IMDB)quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:35 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Oh okee, die goofs zijn me niet opgevallen. De rest weet ik niet meer zo goed eigenlijk
Jake Gyllenhaal speelt de perfecte sociopaat, geen autist. Emotieloos, manipulerend, leugenachtig en weinig moeite met het aannemen van verschillende persoonlijkheden. Goede film inderdaad.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:58 schreef HostiMeister het volgende:
[ afbeelding ]
Lou is een crimineeltje met een scherpe kop. Altijd bezig met zichzelf te verbeteren, om meer geld binnen te harken. Op een avond is hij ooggetuige van een stel freelance cameramannen die een ongeluk filmen. Hij besluit dit ook op te pakken en zo zijn slag te slaan.
Man, tijdje geleden dat ik zo'n creep heb gezien in de hoofdrol van een film. Ik weet niet of hij een autist moet voorstellen, maar godverdomme wat speelt Gylenhaal dit goed. Beetje a la Rosamunde Pike in Gone Girl, maar dan leiper. Goede film, vol verbazing zitten kijken.
Ik 8,5
Heerlijke creepy rol van Gylenhaal inderdaad. Verder niet echt een geweldig verhaal.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:58 schreef HostiMeister het volgende:
[ afbeelding ]
Ik 8,5
Kennelijk speciaal genoeg voor een 8.quote:Op zondag 4 januari 2015 22:37 schreef JDx het volgende:
Boyhood (2014) - IMDb
Man man, drama en happiness, heel leuk allemaal, maar zo speciaal was het ook weer niet.
8.
Dat eindequote:Op maandag 5 januari 2015 19:15 schreef speknek het volgende:
Gone Girl (2014) - IMDb
Oh ja hier houd ik van. David Fincher blijft op hoog niveau spelen. Hier combineert hij de scherpe dialogen die hij geoefend heeft in The Social Network en House of Cards, met de intriges van Se7en. De vrouw van Ben Affleck raakt vermist en hij heeft er niks mee te maken, of toch wel, of toch niet? Met uitstekende rollen van de hoofdrolspelers Affleck (die leuk zijn eigen imago van slicke oppervlakkige mooiboy onderzoekt) en Pike, en de gehele supporting cast. Behalve dan misschien Neil Patrick Harris die in zijn HIMYM rol blijft hangen; hij heeft ook niet zo veel om mee te werken want tegen het einde begint de film wat van zijn scherpheid en geloofwaardigheid te verliezen en voelt de film met twee en een half uur zelfs wat afgeraffeld. Geen meesterwerk, wel heel goed.
8.
Eerste uur was prima, maar daarna sloeg het de plank mis. Jammer, had veel meer ingezeten...quote:
Couldn't agree more. Als ome David de verhaallijn van het eerste uur had volgehouden had het een hele goede, donkere film kunnen worden. Nu raakte de film in de war door zijn eigen verhaallijntwists...quote:Op maandag 5 januari 2015 20:54 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Eerste uur was prima, maar daarna sloeg het de plank mis. Jammer, had veel meer ingezeten...
Niet zijn eigen verhaallijn...hij heeft gewoon het (zeer bekende) boek verfilmd en is trouw gebleven aan die lijn.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:00 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Couldn't agree more. Als ome David de verhaallijn van het eerste uur had volgehouden had het een hele goede, donkere film kunnen worden. Nu raakte de film in de war door zijn eigen verhaallijntwists...
Het is en blijft gewoon een knappe verfilming hoor.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:02 schreef Mike het volgende:
[..]
Niet zijn eigen verhaallijn...hij heeft gewoon het (zeer bekende) boek verfilmd en is trouw gebleven aan die lijn.
Ik vond het een langdradige kutfilm.quote:Op woensdag 31 december 2014 01:17 schreef Terreros85 het volgende:
Exodus
Mozes, de Israeliet die opgroeit aan het hof van de Farao krijgt van God de opdracht om het volk Israel te bevrijden uit de slavernij. De Farao luistert niet en God stuurt 10 plagen naar Egypte.
Het verhaal is bekend. Ik ben goed bekend met het bijbelverhaal. Her en der werd wat afgeweken van het bijbelverhaal, maar dat was niet storend. De plagen kwamen er wat bekaaid af. Het begin daarentegen was wat langdradig. Maar alles bij elkaar een prima film. Ik heb 2,5 uur geboeid gekeken.
IMDB: 6,3
Ik: 7,2
Ik neem aan dat je de andere 6 films niet gaat kijkenquote:Police Academy (1984) - IMDb
Incoherente slapstick en natuurlijk erg kinderachtig. Police Academy heeft een paar grappige typetjes, maar dat kan de film niet behoeden voor een onvoldoende. Vond dit nog eigenlijk een vermoeiende en zware zit om dit allemaal te doorstaan. Cijfer: 5
Waar heb je deze al kunnen zien?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:50 schreef dumble het volgende:
American Sniper (2014) - IMDb
ALs je van Amerikaans propaganda houdt, moet je deze zien. Gebasseerd op het verhaal van Navy Seal Chris Kyle die '160 confirmed kills out of 255 probable kills' heeft gemaakt in Iraq. Zijn uiteindelijke lot waarbij hij in 2013 dood werd geschoten op een schietbaan in Texas door een getraumatiseerde ex-soldaat van 25 jaar oud komt niet ter sprake in de film.
Ik: 7
Imdb: 7.8
Bijzonder spijtig dat jij niet mijn leraar Duits op de havo was.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:42 schreef JDx het volgende:
Ja ik doelde op die 100/100 metascore.
7 is bij mij een gewone film, 6 een slechte die net af te kijken is en 8 net iets beter dan gewoon. Maar heb zoveel mensen gezien die hem een 10 geven, dat is het niet waard.
Ik moest af en toe hard op lachenquote:Op maandag 5 januari 2015 22:13 schreef Jungle_Jim het volgende:
The Interview (2014) - IMDb
Verwachtte er al niet veel van maar zelfs dan valt hij tegen. Totaal niet grappig en het verhaal is niet boeiend. Hun slechtste film tot nu toe, het enige goeie eraan is dat het anti noord-korea propaganda is. Denk dat ze er daar wel om kunnen lachen. Na Tusk is dit de slechtste film van 2014.
Een 3.21
Staat al online, ga even kijken naar de kwaliteit maar zal wel tegenvallen,quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:56 schreef Dirkos1987 het volgende:
[..]
Waar heb je deze al kunnen zien?
screener, prima kwaliteit. award season komt eraan, screeners!quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:16 schreef Geerd het volgende:
[..]
Staat al online, ga even kijken naar de kwaliteit maar zal wel tegenvallen,
Jup ging prima idd, sja beetje standaard Delta Force etc kijkt wel lekker weg.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:46 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
screener, prima kwaliteit. award season komt eraan, screeners!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al een uitstekende filmpje verder.
Moi: 9
Unbroken
`If you can take it, you can make it''
En dat was het tweede topfilmpje van de avond
Weer een waargebeurd verhaal, ditmaal over de Olympisch atleet Louis Zamperini die nadat hij gecrasht is met zijn vliegtuig 47 dagen op zee moet overleven voor hij gevangen genomen wordt door de Japanse marine.
Prachtige film van Angelina Jolie. De film heeft indrukwekkende beelden van de oorlog en Zamperini`s tijd als krijgsgevangene afgewisseld met mooie beelden uit zijn jeugd waarin hij uitgroeit van nietsnut tot getalenteerd atleet die mee mag naar de Olympische spelen.
Ook de cast is meer dan prima. Dohmnall Gleeson die vooral bekend is uit de Harry Potter-reeks en About Time, speelt een prima bijrol maar vooral de rol van Jack O`Connell is verbluffend. Voor de kenners beter bekend als James Cook in de Skins-serie maar hier laat hij zien dat hij niet voor niets genomineerd is voor acteer-talent van het jaar. Je wordt volledig meegesleept in de pijnlijke periode die hij moet meemaken en krijgt hoe langer de film duurt steeds meer bewondering voor hem. Kudo`s.
IMDB: 7.3 (ook al zo laag)
Moi: 8“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
Ahhh, zoals Scary Movie.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:57 schreef Jungle_Jim het volgende:
The Guest (2014) - IMDbwat een film.
Het verhaal en de trailer doen vermoeden dat het hier om een vrij matige thriller gaat, waardoor ik 'm in eerste instantie wou overslaan. Maar na een paar lovende recensies gelezen te hebben heb ik 'm toch maar opgezet. En hij viel niet tegen.
Het is lastig een stempel erop te zetten maar als het moet dan is het een thriller (geen hele spannende) met heel veel goede (zwarte?) humor. Het is iig niet wat het in eerste instantie lijkt en net als je denkt dat het heel slecht gaat worden, wordt hij juist erg goed. De film is zo fout dat het goed is, maar niet op een flauwe manier.
Denk dat deze vooral leuk is voor mensen die al teveel films hebben gezienHet is eigenlijk een hommage aan jaren '80/'90 actiefilms met daaroverheen een soort Drive sausje met een snufje Terminator. Aanrader!
Een 7.87 op de schaal van JJ.
Edit: lees nu toch opeens een aantal negatieve reviews maar die mensen lijken de film niet te snappenJe moet m vooral niet serieus nemen.
Niet kijken dusquote:
nee, mensen vinden m over the top en cliche, maar dat is juist de bedoeling. De sfeer in de film is ook erg serieus en dat is juist wat het zo vet maakt.quote:
quote:Mainstream audiences may find this too oddball to appreciate as a straight thriller. But tune into its strange frequency and there is much to enjoy — perhaps even adore. 4/5 sterren.
Héérlijke film inderdaad, ik heb hem na het zien gelijk op blu-ray in huis gehaald. Cult van de hoogste orde. En dat einde...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:57 schreef Jungle_Jim het volgende:
The Guest (2014) - IMDbwat een film.
Het verhaal en de trailer doen vermoeden dat het hier om een vrij matige thriller gaat, waardoor ik 'm in eerste instantie wou overslaan. Maar na een paar lovende recensies gelezen te hebben heb ik 'm toch maar opgezet. En hij viel niet tegen.
Het is lastig een stempel erop te zetten maar als het moet dan is het een thriller (geen hele spannende) met heel veel goede (zwarte?) humor. Het is iig niet wat het in eerste instantie lijkt en net als je denkt dat het heel slecht gaat worden, wordt hij juist erg goed. De film is zo fout dat het goed is, maar niet op een flauwe manier.
Denk dat deze vooral leuk is voor mensen die al teveel films hebben gezienHet is eigenlijk een hommage aan jaren '80/'90 actiefilms met daaroverheen een soort Drive sausje met een snufje Terminator. Aanrader!
Een 7.87 op de schaal van JJ.
Edit: lees nu toch opeens een aantal negatieve reviews maar die mensen lijken de film niet te snappenJe moet m vooral niet serieus nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love is strange van Ira Sachs gunt al die gezichtspunten aandacht en weet uit kleine gebeurtenissen en wrijvingen op een onnadrukkelijke manier humor en drama te putten. Dat zijn twee hoofdrolspelers die naturalistische benadering haarfijn aanvoelen en tot in de finesses uitspelen, maakt deze film tot een diep doorvoeld liefdesverhaal. Leeftijd of geslacht doen er daarbij totaal niet toe.
IMDb: 7,0
Ik: 8,2There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:24 schreef Fok-it het volgende:
The Imitation Game
[ afbeelding ]
Enige minpuntje aan de film is het feit dat er niet tot nauwelijks aandacht wordt besteed aanWarning: grote spoilers!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
Excuus!quote:Op zondag 11 januari 2015 22:07 schreef Fok-it het volgende:
Ja. Gebruik de spoiler-optie anders even goed.
Geeft niet. Maar ik bedoelde meerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
Die wilde ik net posten, mee eens hoor, alleen het einde was zo abrupt ik had wel willen wetenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:53 schreef dumble het volgende:
Whiplash (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
ALs je van goeje jazz houd moet je dit sowiso zien. Daarbij is het ook gewoon een super vette film met een briljante performance van J.K. Simmons.
Ik: 9*
Imdb: 8.8
quote:Op maandag 12 januari 2015 22:52 schreef FANN het volgende:
alleen het einde was zo abrupt ik had wel willen weten
hoe het verder ging
quote:Op maandag 12 januari 2015 15:52 schreef inasrasje het volgende:
The Way Way Back (2013) - IMDb
Heerlijke awkward familiesituatie film over een puber die met zijn moeder en haar vriend een zomer moet doorbrengen in een huisje.
Ik zeg er niet teveel over, je houdt van dit soort films of nietAls je Little Miss Sunshine leuk vindt, dan moet je deze zeker ook zien.
IMDb-cijfer: 7,4. Mijn cijfer: 7,5.
Ja die sloeg de plank van ingewikkelde film compleet mis of was veel te wazig.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:37 schreef nickhguitar het volgende:
Gisteren Enemy gezien met Jake Gyllenhaal. Rare film, al ging ik ook met de verkeerde mindsetting kijken (wilde voor een chille comedy gaan, maar toch voor deze gegaan:P) Zonder verder al te veel erover te verklappen gaat de film over een man die zijn exacte dubbelganger tegenkomt en er dan contact mee opzoekt.
Inmiddels wat meer info over opgezocht, maar ik vind het wat vergezocht allemaal.
hij zit wat ingewikkelder in elkaar dan de doorsnee film, paar symbolische dingen zitten er ook in, maar als je m snapt dan is het echt geniaal. Een van de beste films die ik vorig jaar heb gezien.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:55 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja die sloeg de plank van ingewikkelde film compleet mis of was veel te wazig.
IK zit dan alleen maar te denken, ja en nu, wat is er van die knul geworden, zal wel aanquote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:19 schreef Godtje het volgende:
[..]![]()
Perfect einde juist. NIks geen gerek en alles uitspellen. Gewoon aan je eigen verbeelding over laten. 1 van de belangrijkste punten wat de film goed maakt.
quote:Op zondag 11 januari 2015 22:07 schreef UltraR het volgende:
The Imitation Game
Uitstekende film! Alles dik in orde, regie, cinematografie, acteerwerk.
Onderhoudend en ook opvallend grappig!
Ik: 8.5
[..]
Warning: grote spoilers!Eens, sterke film!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 11 januari 2015 22:07 schreef UltraR het volgende:
The Imitation Game
Uitstekende film! Alles dik in orde, regie, cinematografie, acteerwerk.
Onderhoudend en ook opvallend grappig!
Ik: 8.5
[..]
Warning: grote spoilers!Warming: Voortbordurend op spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eens! Eerste film die ik dit jaar in de bioscoop heb gezien, ben benieuwd of het nog geëvenaard wordt. 8.5/10 zeker!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie!
Helemaal mee eens. Beste film van afgelopen jaarquote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Whiplash (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
De gedreven Nick (Miles Teller) wil niets liever dan het maken als drummer. Hij komt daarbij onder de hoede van een instructor die tot het absolute uiterste gaat om talent te produceren.
Wat een beleving, wat een sensatie. Deze film moet je zien. Niet als liefhebber van drums, of jazz, maar hoe dan ook. Fletcher, een extreme, manipulatieve instructor die de muziekanten tot het uiterste drijft, wordt uitstekend neergezet door J.K. Simmons. Je zal hem haten, daarna respecteren, en weer haten, tot een onvermijdelijke confrontatie. Een explosie van talent en emotie, geweldig. Deze meeslepende muziek-en dramafilm doet je regelmatig op het puntje van je stoel zitten. Wel zou je vraagtekens kunnen zetten bij de 'message' die de film je meegeeft, hoewel dat wellicht op meerdere manieren te interpreteren valt.
Aanrader!
9/10
Denk dat ik deze film toch maar eens een kans moet geven dan. Toen ik las waar de film over ging was ik totaal niet geïnteresseerd, heb het niet zo op ''muziekfilms'' en het gegeven van een strenge leraar die iemand boven zichzelf uit laat stijgen is ook vrij cliché. Ik kan er ook naast zitten en dat het helemaal anders afloopt, maar dat is gewoon het beeld dat ik erbij heb als ik de beschrijving lees.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Whiplash (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
De gedreven Nick (Miles Teller) wil niets liever dan het maken als drummer. Hij komt daarbij onder de hoede van een instructor die tot het absolute uiterste gaat om talent te produceren.
Wat een beleving, wat een sensatie. Deze film moet je zien. Niet als liefhebber van drums, of jazz, maar hoe dan ook. Fletcher, een extreme, manipulatieve instructor die de muziekanten tot het uiterste drijft, wordt uitstekend neergezet door J.K. Simmons. Je zal hem haten, daarna respecteren, en weer haten, tot een onvermijdelijke confrontatie. Een explosie van talent en emotie, geweldig. Deze meeslepende muziek-en dramafilm doet je regelmatig op het puntje van je stoel zitten. Wel zou je vraagtekens kunnen zetten bij de 'message' die de film je meegeeft, hoewel dat wellicht op meerdere manieren te interpreteren valt.
Aanrader!
9/10
Is dat in de stijl van die Cello film?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Beste film van afgelopen jaar
Cello film?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 05:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Is dat in de stijl van die Cello film?
Nee, daar lijkt het compleet niet op. Maar Whiplash is wel echt top...spannend, goed geacteerd, geweldige muziek...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:15 schreef JDx het volgende:
[..]
Obikriuto ofzo
Edit: Okuribito (2008) - IMDb supermooie film!
*Aan het binnenhengelenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:17 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, daar lijkt het compleet niet op. Maar Whiplash is wel echt top...spannend, goed geacteerd, geweldige muziek...
Oscar materiaal. Unieke film, van begin tot eind genoten.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Whiplash (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
Aanrader!
9/10
sowieso een verademing om Miles Tellerquote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:17 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, daar lijkt het compleet niet op. Maar Whiplash is wel echt top...spannend, goed geacteerd, geweldige muziek...
In een notendop klopt het wat je zegt, maar de film heeft wel wat verrassende, niet cliche-matige wendingen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:54 schreef Cikx het volgende:
[..]
Denk dat ik deze film toch maar eens een kans moet geven dan. Toen ik las waar de film over ging was ik totaal niet geïnteresseerd, heb het niet zo op ''muziekfilms'' en het gegeven van een strenge leraar die iemand boven zichzelf uit laat stijgen is ook vrij cliché. Ik kan er ook naast zitten en dat het helemaal anders afloopt, maar dat is gewoon het beeld dat ik erbij heb als ik de beschrijving lees.Maar zoals ik al zei ik ga hem eens een kans geven, hopelijk word ik compleet verrast.
Nogal mindfuck hahaquote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:56 schreef SeLang het volgende:
Predestination (2014) - IMDb
The life of a time-traveling Temporal Agent. On his final assignment, he must pursue the one criminal that has eluded him throughout time.
Deze film was aanzienlijk toffer dan ik dacht dat hij zou zijn.
8.5
helemaal mee eensquote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Whiplash (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
Aanrader!
9/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een Hollywoodbagger weer.. Een vier voor de film, een pluspuntje voor het eerste optreden van een échte Duitse Tiger tank in een film.![]()
quote:Op zondag 18 januari 2015 12:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Fury (2014)
Misschien had ik te hoge verwachtingen na het zien van de trailers, maar wat een tegenvaller..
Brad Pitt als (te) oude veteraan die al rokend, zuipend, moordend en neukend 'ergens' door Duitsland trekt met zijn tank en drie andere randdebielen waarvan ik me al na tien minuten afvroeg hoe die het zo lang samen vol hebben gehouden in die tank. Ze kunnen het alleen met elkaar vinden als ze samen Duitsers vermoorden lijkt het wel. Vervolgens wordt er een rookie bijgezet, zonder enige tankervaring en die direct PTSS oploopt bij het zien van de eerste de beste Duitser, maar nadat hij er zelf eentje doodgeschoten heeft het spontaan toch leuk blijkt te vinden.
De gevechten zien er uit als een star wars veldslag, met enorme hoeveelheden groene en rode tracers en zijn hier en daar gewoon ronduit belachelijk geschreven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De tiger uit band of brothers heeft anders ook aardig zijn best gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een Hollywoodbagger weer.. Een vier voor de film, een pluspuntje voor het eerste optreden van een échte Duitse Tiger tank in een film.![]()
Maar dat was geen echte tiger tank, maar een verbouwde T-55 (Uit mijn hoofd).quote:Op zondag 18 januari 2015 12:42 schreef andreas612 het volgende:
[..]
De tiger uit band of brothers heeft anders ook aardig zijn best gedaan.
De Tiger tank uit Fury is de enige rijdende Tiger ter wereld, en de restauratie (Door het Bovington museum) is pas vlak voor de opnames van de film volbracht.![]()
Fixed.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Whiplash (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
Wat een beleving, wat een sensatie. Deze film moet je zien. Niet alleen als liefhebber van drums, of jazz, maar hoe dan ook. Fletcher, een extreme, manipulatieve instructor die de muziekanten tot het uiterste drijft, wordt uitstekend neergezet door J.K. Simmons. Je zal hem haten, daarna respecteren, en weer haten, tot een onvermijdelijke confrontatie. Een explosie van talent en emotie, geweldig. Deze meeslepende muziek-en dramafilm doet je regelmatig op het puntje van je stoel zitten. Wel zou je vraagtekens kunnen zetten bij de 'message' die de film je meegeeft, hoewel dat wellicht op meerdere manieren te interpreteren valt.
Aanrader!
9/10Verder helemaal mee eens. Bijzonder sterke film.
![]()
![]()
Gone Girl (2014) - IMDb
Vandaag voor de 7e keer gezien, ben serieus 6 keer(!) in slaap gevallen tijdens deze film over de afgelopen weken, zo vaak geprobeerd te kijken, vannacht zelfs 2x gekeken (in slaap gevallen, werd wakker toen hij al afgelopen was en opnieuw gekeken en weer in slaap gevallen, ja ik weet het wtf inderdaad), maar vandaag eindelijk afgezien.
Ik wilde hem een 9 geven, maar de laatste 10-15 minuten vind ik toch wat kut.
8.![]()
Dumb and Dumber To (2014) - IMDb
Als groot fan van het eerste deel was ik blij met een nieuw deel, maar ook bang dat het erg zou tegenvallen. Na wat mindere reviews had ik weinig verwachtingen, maar ik heb me uitstekend vermaakt met dit deel. Het zal nooit het eerste deel overtreffen maar dat moet je ook niet verwachten. Lloyd en Harry doen weer veel domme dingen en je moet wel van die flauwe humor houden.
IMDB: 6.2
Ik: 7![]()
Als je constant in slaap valt lijkt me het ook geen goed tekenquote:Op zondag 18 januari 2015 14:27 schreef JDx het volgende:
Gone Girl (2014) - IMDb
Vandaag voor de 7e keer gezien, ben serieus 6 keer(!) in slaap gevallen tijdens deze film over de afgelopen weken, zo vaak geprobeerd te kijken, vannacht zelfs 2x gekeken (in slaap gevallen, werd wakker toen hij al afgelopen was en opnieuw gekeken en weer in slaap gevallen, ja ik weet het wtf inderdaad), maar vandaag eindelijk afgezien.
8.
Helemaal super.![]()
quote:Op zondag 18 januari 2015 14:27 schreef JDx het volgende:
Gone Girl (2014) - IMDb
8.![]()
![]()
24: Live Another Day
Nadat hij vier jaar onvindbaar is geweest voor alles en iedereen komt Jack Bauer weer bovenwater,in Londen. Hij laat zich vrijwillig pakken door de CIA om zo een aanslag op de Amerikaanse President Heller, die ook in Londen is, te voorkomen. Oude bekenden kruisen zijn pad, wat z`n missie er niet gemakkelijker op maakt. Gelukkig kan hij ook dit keer weer rekenen op de hulp van Chloe O`Brian.
Deze nieuwste reeks bevat slechts 12 afleveringen en het is raar dat in de laatste aflevering opeens 12 uur wordt overgeslagen. Aan de andere kant: veel langer hoefde het ook niet te duren. Als het verhaal op is, waarom zou je het dan nog langer rekken? dat hadden de makers hier goed in de gaten.
Inspelend op de hedendaagse realiteit van dreigend terrorisme in het Westen en het gebruik van moderne technologie (oa. drones) voelt het allemaal net wat realistischer aan dan de voorgaande seizoenen. Londen is als locatie een leuke afwisseling en een uitstekend decor en aan de nieuwe personages ben je al snel gewend. Yvonne Strahovski is natuurlijk erg fijn om naar te kijken en zet een goede rol neer en Michelle Fairley als terroriste een heerlijke slechterik.
Een stuk beter dan de laatste paar seizoenen 24 wat het extra jammer maakt dat de avonturen van Bauer er nu echt opzitten.
IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 8,0/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
Taken 3:
Liam Neeson pakt zijn rol als vechtersbaas Bryan Mills weer op en weet daarmee te overtuigen. Ook Forest Whitaker weet wel kwaliteit af te leveren. Het zijn de dingen die een beetje missen die de film uiteindelijk toch niet uitstekend weten te maken. Heel jammer, maar het was wel een beetje te verwachten van het alweer derde deel.
6,5/10![]()
Need for speed,
heb alleen De tweede heeft van De film gezien, Maar Ik vond het erg vermakelijk, mooi in beeld gebracht ook.
The grand Budapest hotel,
Leuke film met een lekker tempo. Leuker dan Ik had verwacht. Wederom alleen De tweede helft gezien.
The hundred year old man that climbed out of the window and disappeared,
Ook wel een Leuke film eigenlijk. Best grappig ook. Hij is in het zweeds of deens geloof ik.I'm not saying it's aliens, But it was aliens![]()
Gewoon een leuke film, maar écht gebeurd verhaal!
Big Eyes
Walter Keane was bekend als een succesvol schilder in de jaren 1950. In 1964 verliet zijn vrouw Margaret Keane hem en in 1965 werd de scheiding uitgesproken. Margaret diende in 1970 klacht in tegen haar ex-man en beweerde dat hij zich ten onrechte uitgaf als schilder en dat zij de echte maker van de werken was. Zij schilderde en haar man zette zijn handtekening op het doek. Na een jarenlange juridische strijd vroeg de rechter aan beiden om als bewijs een nieuw schilderij te maken in de rechtszaal. Walter weigerde te schilderen wegens pijn aan zijn schouder. Margaret schilderde op 53 minuten een nieuw schilderij. Na een proces van drie weken besliste de jury over een schadevergoeding aan Margaret van 4 miljoen US$
Big Eyes (2014) - IMDb
Christoph Waltz is ook wél de perfecte figuur om zo'n wezel van een man te spelen![]()
![]()
The Imitation Game (2014) - IMDb
Verfilming van het waar gebeurde verhaal over Alan Turing (briljante rol weer van Cumberbatch) en het kraken van de Enigma-code.
IMDb: 8,2
Ik: 8,5There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
ah ik ben nog een film vergeten die ik deze week heb gezien, het levensverhaal van Stephen Hawking
The Theory of Everything (2014)
The Theory of Everything (2014) - IMDb
Tja hoe erg en verschrikkelijk ook die ziekte, toch een enorme positieve vent![]()
![]()
Wat is er met de eerste helft gebeurd?quote:Op zondag 18 januari 2015 22:49 schreef isildur25 het volgende:
Need for speed,
heb alleen De tweede heeft van De film gezien, Maar Ik vond het erg vermakelijk, mooi in beeld gebracht ook.
The grand Budapest hotel,
Leuke film met een lekker tempo. Leuker dan Ik had verwacht. Wederom alleen De tweede helft gezien.
The hundred year old man that climbed out of the window and disappeared,
Ook wel een Leuke film eigenlijk. Best grappig ook. Hij is in het zweeds of deens geloof ik.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2015 00:08:54 ]![]()
dat was niet echt een voor opgezette keuze, dat Liep toevallig even zo..quote:Op maandag 19 januari 2015 00:08 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Wat is er met de eerste helft gebeurd?
Vandaag het eerste deel van the grand Budapest hotel bekeken, Kwam wat traag op gang, Maar nog steeds prima te doen:-)I'm not saying it's aliens, But it was aliens![]()
![]()
Cavalry (2014)
Van de makers van the guard wat ook al een geweldige film was, deze is wat donkerder maar zeker niet minder. Het gaat over iemand die nadat hij jaren lang misbruikt is door een inmiddels overleden priester besluit om dan maar een goede priester (gespeeld door gleeson) te vermoorden, omdat dat volgens hem veel meer impact heeft dan een kut priester te vermoorden. De setting is net als in the guard een klein dorpje in ierland vol met kleurrijke inwoners. De dialogen zijn scherpzinnig en grappig. Het sarcasme ligt er iets minder dik bovenop dan in the guard en is wat meer in de nuance te vinden. Kortom een bijzonder verhaal en een erg mooie film.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Ah dat stukje kreeg ik bij de trailer niet door, leek me daardoor een wat vreemd verhaalquote:Op maandag 19 januari 2015 09:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Cavalry (2014)
Van de makers van the guard wat ook al een geweldige film was, deze is wat donkerder maar zeker niet minder. Het gaat over iemand die nadat hij jaren lang misbruikt is door een inmiddels overleden priester besluit om dan maar een goede priester (gespeeld door gleeson) te vermoorden, omdat dat volgens hem veel meer impact heeft dan een kut priester te vermoorden. De setting is net als in the guard een klein dorpje in ierland vol met kleurrijke inwoners. De dialogen zijn scherpzinnig en grappig. Het sarcasme ligt er iets minder dik bovenop dan in the guard en is wat meer in de nuance te vinden. Kortom een bijzonder verhaal en een erg mooie film.
Verder zag het er allemaal wel erg sterk uit, dus misschien moet ik dus toch maar eens gaan zien
Robert Moog died for our synths![]()
Big Hero 6
Een jonge jongen creëert een band met Baymax, een super grote opblaasbare robot. Samen met wat vrienden proberen ze wat onopgeloste zaken te achterhalen.
Leuke, frisse en snelle film.
imdb: 8.1
ik: 8All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.![]()
Fury
Fury (2014) - IMDb
Aardige film, maar het verhaal is allemaal erg clichematig, jonge onervaren soldaat die er tegen wil en dank zit moet zich bewijzen tegenover ervaren stoicijnse tankcommandant. Uiteraard heeft deze vaderlijke gevoelens voor hem en neemt hem onder zijn hoede. Daarnaast de gebruikelijke heroische shit waarbij de bad guys en masse worden afgemaakt en terloops de jonge soldaat nog een mooi meisje ontmoet.
De film kon me maar matig boeien hoewel het wel aardig gefilmt is, 6.5 voor de moeite.
Lucy
Lucy (2014) - IMDb
De film deed me beetje denken aan Crank, de film kon me geen moment boeien, en heb hem halverwege afgezet, een 2.5 voor de moeite.
The Maze Runner
The Maze Runner (2014) - IMDb
Aardige film, maar de film komt geen moment echt op gang, daarnaast vind ik het nogal storend dat de film vrij open eindigd en het waarom niet duidelijk word, de actie en beelden zijn wel cool, een 7 derhalve.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Whiplash,
Goeie film, wel een beetje voorspelbaar standaard verhaal. 7.8I'm not saying it's aliens, But it was aliens![]()
Ik wist pas op het einde dat het om een waargebeurd verhaal ging.Heftige film.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:19 schreef FANN het volgende:
[..]
helemaal mee eens![]()
voor nu...
American Sniper
[ afbeelding ]
'American Sniper' is gebaseerd op de memoires van Navy SEAL Chris Kyle, geschreven door Scott McEwen en Jim DeFelice. Navy SEAL Chris Kyle is de dodelijkste schutter aller tijden en wordt door zijn vijanden "de duivel" genoemd. Van 1999 tot 2009 vestigde hij een record met de meeste moorden als scherpschutter in de geschiedenis van het Amerikaanse leger. Kyle leerde de fijne kneepjes van het vak al toen hij een kind was en zou een prominente rol gaan spelen in de strijd tegen het terrorisme die na 9/11 van start ging.
Heftig en waargebeurd...![]()
quote:Op maandag 19 januari 2015 18:33 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik wist pas op het einde dat het om een waargebeurd verhaal ging.Heftige film.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Mike op 19-01-2015 20:32:59 ]![]()
UNBROKEN
Na het zien van de trailer had ikhoge verwachtingen ook omdat het geregisseerd door Angelina Jolie is.
Maar nee, vond hem overal tegenvallen.
Het eerste deelvan de film is wel sterk, maar het tweede deel beduidend minder. het tweede deel is ook ERG amerikaans (i love amerika - achtig) en dat doet echt afbreuk aan de film
7tje absoluut niet meer, maar ook niet minder
aardig om te zien, niet bioscoop waardig![]()
Natuurlijk eindigt de film open, dat is toch altijd bij het eerste deel van een trilogiequote:Op maandag 19 januari 2015 12:39 schreef raptorix het volgende:
Fury
Fury (2014) - IMDb
Aardige film, maar het verhaal is allemaal erg clichematig, jonge onervaren soldaat die er tegen wil en dank zit moet zich bewijzen tegenover ervaren stoicijnse tankcommandant. Uiteraard heeft deze vaderlijke gevoelens voor hem en neemt hem onder zijn hoede. Daarnaast de gebruikelijke heroische shit waarbij de bad guys en masse worden afgemaakt en terloops de jonge soldaat nog een mooi meisje ontmoet.
De film kon me maar matig boeien hoewel het wel aardig gefilmt is, 6.5 voor de moeite.
Lucy
Lucy (2014) - IMDb
De film deed me beetje denken aan Crank, de film kon me geen moment boeien, en heb hem halverwege afgezet, een 2.5 voor de moeite.
The Maze Runner
The Maze Runner (2014) - IMDb
Aardige film, maar de film komt geen moment echt op gang, daarnaast vind ik het nogal storend dat de film vrij open eindigd en het waarom niet duidelijk word, de actie en beelden zijn wel cool, een 7 derhalve.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”![]()
Dat wist ik niet, maar er zijn ook trilogieeen die enigzins zaken verduidelijken, dit vond ik wel storend.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk eindigt de film open, dat is toch altijd bij het eerste deel van een trilogie🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Forum Opties Forumhop: Hop naar: