quote:Op zondag 11 januari 2015 22:07 schreef UltraR het volgende:
The Imitation Game
Uitstekende film! Alles dik in orde, regie, cinematografie, acteerwerk.
Onderhoudend en ook opvallend grappig!
IMDB: 8.3
Ik: 8.5
[..]
Warning: grote spoilers!Warming: Voortbordurend op spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eens! Eerste film die ik dit jaar in de bioscoop heb gezien, ben benieuwd of het nog geëvenaard wordt. 8.5/10 zeker!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie!
Helemaal mee eens. Beste film van afgelopen jaarquote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Whiplash (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
De gedreven Nick (Miles Teller) wil niets liever dan het maken als drummer. Hij komt daarbij onder de hoede van een instructor die tot het absolute uiterste gaat om talent te produceren.
Wat een beleving, wat een sensatie. Deze film moet je zien. Niet als liefhebber van drums, of jazz, maar hoe dan ook. Fletcher, een extreme, manipulatieve instructor die de muziekanten tot het uiterste drijft, wordt uitstekend neergezet door J.K. Simmons. Je zal hem haten, daarna respecteren, en weer haten, tot een onvermijdelijke confrontatie. Een explosie van talent en emotie, geweldig. Deze meeslepende muziek-en dramafilm doet je regelmatig op het puntje van je stoel zitten. Wel zou je vraagtekens kunnen zetten bij de 'message' die de film je meegeeft, hoewel dat wellicht op meerdere manieren te interpreteren valt.
Aanrader!
9/10
Denk dat ik deze film toch maar eens een kans moet geven dan. Toen ik las waar de film over ging was ik totaal niet geïnteresseerd, heb het niet zo op ''muziekfilms'' en het gegeven van een strenge leraar die iemand boven zichzelf uit laat stijgen is ook vrij cliché. Ik kan er ook naast zitten en dat het helemaal anders afloopt, maar dat is gewoon het beeld dat ik erbij heb als ik de beschrijving lees.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Whiplash (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
De gedreven Nick (Miles Teller) wil niets liever dan het maken als drummer. Hij komt daarbij onder de hoede van een instructor die tot het absolute uiterste gaat om talent te produceren.
Wat een beleving, wat een sensatie. Deze film moet je zien. Niet als liefhebber van drums, of jazz, maar hoe dan ook. Fletcher, een extreme, manipulatieve instructor die de muziekanten tot het uiterste drijft, wordt uitstekend neergezet door J.K. Simmons. Je zal hem haten, daarna respecteren, en weer haten, tot een onvermijdelijke confrontatie. Een explosie van talent en emotie, geweldig. Deze meeslepende muziek-en dramafilm doet je regelmatig op het puntje van je stoel zitten. Wel zou je vraagtekens kunnen zetten bij de 'message' die de film je meegeeft, hoewel dat wellicht op meerdere manieren te interpreteren valt.
Aanrader!
9/10
Is dat in de stijl van die Cello film?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Beste film van afgelopen jaar
Cello film?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 05:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Is dat in de stijl van die Cello film?
Nee, daar lijkt het compleet niet op. Maar Whiplash is wel echt top...spannend, goed geacteerd, geweldige muziek...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:15 schreef JDx het volgende:
[..]
Obikriuto ofzo
Edit: Okuribito (2008) - IMDb supermooie film!
*Aan het binnenhengelenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:17 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, daar lijkt het compleet niet op. Maar Whiplash is wel echt top...spannend, goed geacteerd, geweldige muziek...
Oscar materiaal. Unieke film, van begin tot eind genoten.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Whiplash (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
Aanrader!
9/10
sowieso een verademing om Miles Tellerquote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:17 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, daar lijkt het compleet niet op. Maar Whiplash is wel echt top...spannend, goed geacteerd, geweldige muziek...
In een notendop klopt het wat je zegt, maar de film heeft wel wat verrassende, niet cliche-matige wendingen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:54 schreef Cikx het volgende:
[..]
Denk dat ik deze film toch maar eens een kans moet geven dan. Toen ik las waar de film over ging was ik totaal niet geïnteresseerd, heb het niet zo op ''muziekfilms'' en het gegeven van een strenge leraar die iemand boven zichzelf uit laat stijgen is ook vrij cliché. Ik kan er ook naast zitten en dat het helemaal anders afloopt, maar dat is gewoon het beeld dat ik erbij heb als ik de beschrijving lees.Maar zoals ik al zei ik ga hem eens een kans geven, hopelijk word ik compleet verrast.
Nogal mindfuck hahaquote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:56 schreef SeLang het volgende:
Predestination (2014) - IMDb
The life of a time-traveling Temporal Agent. On his final assignment, he must pursue the one criminal that has eluded him throughout time.
Deze film was aanzienlijk toffer dan ik dacht dat hij zou zijn.
8.5
helemaal mee eensquote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Whiplash (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
Aanrader!
9/10
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |