abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148682580
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:07 schreef UltraR het volgende:
The Imitation Game

Uitstekende film! Alles dik in orde, regie, cinematografie, acteerwerk.
Onderhoudend en ook opvallend grappig!

IMDB: 8.3
Ik: 8.5

[..]

Warning: grote spoilers!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Warming: Voortbordurend op spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens! Eerste film die ik dit jaar in de bioscoop heb gezien, ben benieuwd of het nog geëvenaard wordt. 8.5/10 zeker! ^O^
  woensdag 14 januari 2015 @ 21:40:14 #252
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148691127
The Docks of New York (1928) - IMDb
Ging waarschijnlijk met de verkeerde verwachtingen deze film in en dan wordt het beoordelen altijd een stuk lastiger. Ik had namelijk gedacht dat dit een min of meer zoetsappig melodrama zou zijn, dat wel leuk in elkaar gezet is. Maar Josef von Sternberg kiest voor een andere aanpak. Het had meer weg van een sociaal drama. Een zeeman springt het water in en redt het leven van een jonge griet en nog diezelfde nacht beloven ze elkaar eeuwige trouw. Beide geliefden komen uit de lagere milieus en gedragen zich behoorlijk onaangepast en ook opvallend: vele sigaretten worden weggepaft.

Dat gegeven maakt de film toch wel enigszins interessant en je krijgt ook een beetje sfeer mee van het New York rond begin 20e eeuw, met name de verloederde havenwijken dan. Toch is het niet heel geslaagd. De hoofdrolspelers doen geen enkele moeite om ook maar de harten van de kijker te winnen. Ze blijven continu met elkaar kibbelen en gedragen zich lomp en onbehouwen. Verder mist de film een lekkere flow: de ene keer schiet het verhaal voor geen meter op, de andere keer racet het snel weer richting einde, terwijl die bepaalde scene veel spannender (zoals de redding uit het water) gefilmd kon worden. Spijtig hoor, hier had meer ingezeten... Cijfer: 6,5

Sid and Nancy (1986) - IMDb
Van sommige onderwerpen kun je je afvragen of ze wel boeiend genoeg zijn om verfilmd te worden. Bij Sid Vicious en zijn destructieve relatie met Nancy is dat wel het geval, want het is veel van hetzelfde wat je te zien krijgt. Bijna elke scene ontaardt in ruzie, vernieling of van alles wordt ondergekotst. De punkscene komt door deze film overigens in een niet al te best daglicht te staan kreeg ik het idee, want geen greintje echte leukigheid komt er in voor, laat staan dat het een ode er aan is. Beetje veel van hetzelfde dus, maar de acteerprestaties zijn wel weer bijzonder sterk. Vond Chloe Webb zelfs sterker dan Gary Oldman acteren. Mên, dat soort method acting bij actrices zie je niet zo snel. Cijfer: 6,5

Grown Ups (2010) - IMDb
Oh oh oh, wat is dit slechte troep. Het heeft echt niks: geen verhaallijn, geen grappen, laat staan nog een of ander dom rolletje die nog eruit steekt. Zelfs baas Buscemi was duffe ellende. Voor een Hangover-ripoff is dit echt heel slecht. Cijfer: 4
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 15 januari 2015 @ 11:15:22 #253
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_148704065
Dumb and Dumber To

20 jaar naar dato gaan Harry en Lloyd op een road trip opzoek naar Harry's dochter. De film is heel erg flauw. Flauw op een manier dat het weer grappig is. Deel één was hilarisch, deel twee is grappig.

Imdb : 6.2
Ik: 7,0
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_148746531
Gisteren the inbetweeners 2 gezien. Leuk filmpje. Geen oscarmateriaal uiteraard, maar dat weet je als je eraan begint! Vanavond deel 1 kijken (rare volgorde, i know:P maar zag deze toevallig langskomen). Deel 2 gaat over de 4 vrienden (die allemaal sociaal wat wat bijzonder zijn :P), die op bezoek/vakantie gaan bij een kameraad die in Australie is gaan kamperen.

De humor is wat jolig, maar als je van flauwe comedy's houdt dan kan deze film je ook zeker bekoren! Zonder verder in detail te treden kan ik wel zeggen dat ik genoten heb van deze film, lekker zorgeloos kijken! 7/10
pi_148747074
Whiplash (2014) - IMDb

De gedreven Nick (Miles Teller) wil niets liever dan het maken als drummer. Hij komt daarbij onder de hoede van een instructor die tot het absolute uiterste gaat om talent te produceren.

Wat een beleving, wat een sensatie. Deze film moet je zien. Niet als liefhebber van drums, of jazz, maar hoe dan ook. Fletcher, een extreme, manipulatieve instructor die de muziekanten tot het uiterste drijft, wordt uitstekend neergezet door J.K. Simmons. Je zal hem haten, daarna respecteren, en weer haten, tot een onvermijdelijke confrontatie. Een explosie van talent en emotie, geweldig. Deze meeslepende muziek-en dramafilm doet je regelmatig op het puntje van je stoel zitten. Wel zou je vraagtekens kunnen zetten bij de 'message' die de film je meegeeft, hoewel dat wellicht op meerdere manieren te interpreteren valt.

Aanrader!

9/10
pi_148755334
Predestination (2014) - IMDb

Middels verschillende tijdreizen probeert een agent van een geheime overheidsorganisatie zijn carrière bij de rechtshandhaving voor eeuwig te garanderen. Bij zijn laatste opdracht moet de agent die ene crimineel, die hem gedurende zijn hele carrière te snel af is, zien te vinden.

IMDB 7,5
Ik 7,5

Uh ja deze film gaat dieper dan Inception (of ik in je moeder hihihihihi :@ ).
Best een grote mindfuck gewoon en op een gegeven moment had ik niet echt meer door wie wie was.

Kan iemand mij kort (in spoiler) uitleggen hoe het nou ging want

SPOILER
Zie!
  vrijdag 16 januari 2015 @ 20:21:50 #257
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_148758031
Make-Out With Violence
Twee broers treuren om de verdwijning van hun vriendin Wendy, voor wie één van de twee broers een groot zwak had. Tijdens een autorit door het verlaten landschap van de omgeving waar Wendy vermist werd stuiten ze op haar op wonderbaarlijke wijze tot leven gekomen lichaam. Ze nemen haar mee en besluiten haar te gaan verzorgen.
Het gevolg is een rommeltje van genres. Het is een beetje drama, wat romantiek en een bak horror. Een heel gelukkige combinatie is dat niet. Het wilt maar niet spannend worden met als gevolg dat de 90 minuten werkelijk een eeuwigheid lijken waar geen einde aan komt. Er zitten wel wat goede dingetjes (de film ziet er onder meer erg mooit uit en soms is het wel lekker smerig) maar dat is natuurlijk lang niet genoeg om dit allegaartje te redden.
Geen aanrader dus...

IMDB Cijfer: 4,9/10
Mijn Cijfer: 4,0/10

24 - Season 8
Het laatste seizoen van de vernieuwende serie met Kiefer Sutherland is duidelijk niet het beste in de reeks maar toch is het nog steeds erg verslavend. Er zitten een hoop hele goede afleveringen tussen met een hoop coole karakters. Maar het is natuurlijk heel voorspelbaar en daarbij gaan de verhaallijnen van dit seizoen wel heel erg over the top. En dat wilt wat zeggen voor 24...
Heb me er wel weer mee vermaakt, nu Live Another Day nog!

7,5/10

[ Bericht 23% gewijzigd door Timo20 op 16-01-2015 20:29:38 ]
  vrijdag 16 januari 2015 @ 20:26:04 #258
319979 Fok-it
All is well
pi_148758168
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Whiplash (2014) - IMDb
[ afbeelding ]

De gedreven Nick (Miles Teller) wil niets liever dan het maken als drummer. Hij komt daarbij onder de hoede van een instructor die tot het absolute uiterste gaat om talent te produceren.

Wat een beleving, wat een sensatie. Deze film moet je zien. Niet als liefhebber van drums, of jazz, maar hoe dan ook. Fletcher, een extreme, manipulatieve instructor die de muziekanten tot het uiterste drijft, wordt uitstekend neergezet door J.K. Simmons. Je zal hem haten, daarna respecteren, en weer haten, tot een onvermijdelijke confrontatie. Een explosie van talent en emotie, geweldig. Deze meeslepende muziek-en dramafilm doet je regelmatig op het puntje van je stoel zitten. Wel zou je vraagtekens kunnen zetten bij de 'message' die de film je meegeeft, hoewel dat wellicht op meerdere manieren te interpreteren valt.

Aanrader!

9/10
Helemaal mee eens. Beste film van afgelopen jaar
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_148761650
quote:
Whiplash (2014) - IMDb
[ afbeelding ]

Aanrader!

9/10
Denk dat ik deze film toch maar eens een kans moet geven dan. Toen ik las waar de film over ging was ik totaal niet geïnteresseerd, heb het niet zo op ''muziekfilms'' en het gegeven van een strenge leraar die iemand boven zichzelf uit laat stijgen is ook vrij cliché. Ik kan er ook naast zitten en dat het helemaal anders afloopt, maar dat is gewoon het beeld dat ik erbij heb als ik de beschrijving lees. :P Maar zoals ik al zei ik ga hem eens een kans geven, hopelijk word ik compleet verrast.
pi_148765703
Dumb and Dumber To
De eerste was gewoon camp, dit slaat echt nergens op. Letterlijk drie keer gelachen en mijn humorniveau overstijgt Bassie en Adriaan nauwelijks.
2/10

Whiplash
Maakt niet uit wat je nu aan het doen bent, ga die film kijken. Beste film van het jaar en ja, ook beter dan Interstellar. Als muzikant helemaal fantastisch om te zien en horen. Mooi gefilmd ook met alle geeltonen.
10/10

The Hobbit 3
Je hebt continu het gevoel dat je het al eens hebt gezien, wat dus ook zo is. Weer een kar die van de trappen afzeilt om wat vijanden te vermorzelen. Weer adelaars to the rescue. En als ik dat kutkind ook een keer ''da'' hoor zeggen dan gaan er doden vallen.
6,5/10
pi_148769021
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 20:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Beste film van afgelopen jaar
Is dat in de stijl van die Cello film?
  zaterdag 17 januari 2015 @ 10:50:47 #262
319979 Fok-it
All is well
pi_148770899
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 05:00 schreef JDx het volgende:

[..]

Is dat in de stijl van die Cello film?
Cello film?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_148772304
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 10:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Cello film?
Obikriuto ofzo :P

Edit: Okuribito (2008) - IMDb supermooie film!
  Moderator zaterdag 17 januari 2015 @ 12:17:12 #264
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_148772352
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:15 schreef JDx het volgende:

[..]

Obikriuto ofzo :P

Edit: Okuribito (2008) - IMDb supermooie film!
Nee, daar lijkt het compleet niet op. Maar Whiplash is wel echt top...spannend, goed geacteerd, geweldige muziek...
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_148772424
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:17 schreef Mike het volgende:

[..]

Nee, daar lijkt het compleet niet op. Maar Whiplash is wel echt top...spannend, goed geacteerd, geweldige muziek...
*Aan het binnenhengelen

Wel in goede kwaliteit hoop ik, anders zonde van m'n 1400 euro speakers ;)
pi_148773126
quote:
Whiplash (2014) - IMDb
[ afbeelding ]

Aanrader!

9/10
Oscar materiaal. Unieke film, van begin tot eind genoten. ^O^
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 17 januari 2015 @ 13:28:27 #267
319979 Fok-it
All is well
pi_148773954
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:17 schreef Mike het volgende:

[..]

sowieso een verademing om Miles Teller
Eens niet te zien als quasi-laidback playboy te zien in een film :P
pi_148775552
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:54 schreef Cikx het volgende:

[..]

Denk dat ik deze film toch maar eens een kans moet geven dan. Toen ik las waar de film over ging was ik totaal niet geïnteresseerd, heb het niet zo op ''muziekfilms'' en het gegeven van een strenge leraar die iemand boven zichzelf uit laat stijgen is ook vrij cliché. Ik kan er ook naast zitten en dat het helemaal anders afloopt, maar dat is gewoon het beeld dat ik erbij heb als ik de beschrijving lees. :P Maar zoals ik al zei ik ga hem eens een kans geven, hopelijk word ik compleet verrast.
In een notendop klopt het wat je zegt, maar de film heeft wel wat verrassende, niet cliche-matige wendingen.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 14:56:11 #269
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148775901
The life of a time-traveling Temporal Agent. On his final assignment, he must pursue the one criminal that has eluded him throughout time.

Deze film was aanzienlijk toffer dan ik dacht dat hij zou zijn.

8.5
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 17 januari 2015 @ 15:02:00 #270
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148776035
TRON (1982)

Onzinnig avontuur als computerspel (of in, het is maar hoe je het wil noemen), echter is het visueel een spektakel van jewelste. Mag zeker een mijlpaal genoemd worden wat toentertijd geflikt werd met computeranimatie. Mooie stijl dus, maar verder had dit (evenals de sequel uit 2010) veel beter uitgewerkt kunnen worden. Cijfer: 6,5

Black Moon (1975)
Een zeer vreemde droom van ruim anderhalf, zo kun je Black Moon het best omschrijven. Er gebeuren allerlei onlogische dingen rond vier personen: drie hoofdpersonen die Lily heten en een bedlegerige oma, die nog borstvoeding nodig heeft en communiceert met een rat in een of andere rattentaal. Ook veel andere dieren spelen een rol in deze film, waarbij een kruising tussen een pony en een eenhoorn de meeste aandacht weet te trekken.

Hoe dan ook het is een raar uitstapje van Louis Malle, die bekend is van toppers zoals Au revoir les enfants of Ascenseur pour l'échafaud. Het begon wel grappig en oke allemaal, maar gaandeweg kijk je naar een stompzinnig en saai gebeuren vol bizarriteiten, dat prima past in het rijtje Auch Zwergen haben klein angefangen, El topo en voor de fijnproevers Vase de Noces alias The Pig Fucking Movie. Zo, ik heb weer genoeg tips gegeven. Cijfer: 5

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 17-01-2015 15:44:22 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_148776339
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 14:56 schreef SeLang het volgende:
The life of a time-traveling Temporal Agent. On his final assignment, he must pursue the one criminal that has eluded him throughout time.

Deze film was aanzienlijk toffer dan ik dacht dat hij zou zijn.

8.5
Nogal mindfuck haha
Zie!
pi_148787680
quote:
Whiplash (2014) - IMDb
[ afbeelding ]

Aanrader!

9/10
helemaal mee eens :Y

voor nu...

American Sniper

'American Sniper' is gebaseerd op de memoires van Navy SEAL Chris Kyle, geschreven door Scott McEwen en Jim DeFelice. Navy SEAL Chris Kyle is de dodelijkste schutter aller tijden en wordt door zijn vijanden "de duivel" genoemd. Van 1999 tot 2009 vestigde hij een record met de meeste moorden als scherpschutter in de geschiedenis van het Amerikaanse leger. Kyle leerde de fijne kneepjes van het vak al toen hij een kind was en zou een prominente rol gaan spelen in de strijd tegen het terrorisme die na 9/11 van start ging.

Heftig en waargebeurd...
  zaterdag 17 januari 2015 @ 23:03:29 #273
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_148791993
Ook Whiplash (2014) - IMDb gezien en ik snap eerlijk gezegd die hele hoge waarderingen niet zo. Het verhaal is erg dunnetjes en oppervlakkig en behalve de geweldige rol van Simmons is er weinig te genieten.
Voor mij niet meer dan een 6,5
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_148800527
Whiplash (2014) - IMDb

Bam, dit is nou een film!

Dikke 9.
pi_148800535
John Wick (2014) - IMDb

Gewoon dikke actie shit!

7,5.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: