abonnement Unibet Coolblue
pi_148801655
Fury (2014)

Misschien had ik te hoge verwachtingen na het zien van de trailers, maar wat een tegenvaller..
Brad Pitt als (te) oude veteraan die al rokend, zuipend, moordend en neukend 'ergens' door Duitsland trekt met zijn tank en drie andere randdebielen waarvan ik me al na tien minuten afvroeg hoe die het zo lang samen vol hebben gehouden in die tank. Ze kunnen het alleen met elkaar vinden als ze samen Duitsers vermoorden lijkt het wel. Vervolgens wordt er een rookie bijgezet, zonder enige tankervaring en die direct PTSS oploopt bij het zien van de eerste de beste Duitser, maar nadat hij er zelf eentje doodgeschoten heeft het spontaan toch leuk blijkt te vinden.
De gevechten zien er uit als een star wars veldslag, met enorme hoeveelheden groene en rode tracers en zijn hier en daar gewoon ronduit belachelijk geschreven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een Hollywoodbagger weer.. Een vier voor de film, een pluspuntje voor het eerste optreden van een échte Duitse Tiger tank in een film.
pi_148801808
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Fury (2014)

Misschien had ik te hoge verwachtingen na het zien van de trailers, maar wat een tegenvaller..
Brad Pitt als (te) oude veteraan die al rokend, zuipend, moordend en neukend 'ergens' door Duitsland trekt met zijn tank en drie andere randdebielen waarvan ik me al na tien minuten afvroeg hoe die het zo lang samen vol hebben gehouden in die tank. Ze kunnen het alleen met elkaar vinden als ze samen Duitsers vermoorden lijkt het wel. Vervolgens wordt er een rookie bijgezet, zonder enige tankervaring en die direct PTSS oploopt bij het zien van de eerste de beste Duitser, maar nadat hij er zelf eentje doodgeschoten heeft het spontaan toch leuk blijkt te vinden.
De gevechten zien er uit als een star wars veldslag, met enorme hoeveelheden groene en rode tracers en zijn hier en daar gewoon ronduit belachelijk geschreven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een Hollywoodbagger weer.. Een vier voor de film, een pluspuntje voor het eerste optreden van een échte Duitse Tiger tank in een film.
De tiger uit band of brothers heeft anders ook aardig zijn best gedaan.
pi_148802076
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:42 schreef andreas612 het volgende:

[..]

De tiger uit band of brothers heeft anders ook aardig zijn best gedaan.
Maar dat was geen echte tiger tank, maar een verbouwde T-55 (Uit mijn hoofd).
De Tiger tank uit Fury is de enige rijdende Tiger ter wereld, en de restauratie (Door het Bovington museum) is pas vlak voor de opnames van de film volbracht.
pi_148802136
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Whiplash (2014) - IMDb
[ afbeelding ]

De gedreven Nick (Miles Teller) wil niets liever dan het maken als drummer. Hij komt daarbij onder de hoede van een instructor die tot het absolute uiterste gaat om talent te produceren.

Wat een beleving, wat een sensatie. Deze film moet je zien. Niet alleen als liefhebber van drums, of jazz, maar hoe dan ook. Fletcher, een extreme, manipulatieve instructor die de muziekanten tot het uiterste drijft, wordt uitstekend neergezet door J.K. Simmons. Je zal hem haten, daarna respecteren, en weer haten, tot een onvermijdelijke confrontatie. Een explosie van talent en emotie, geweldig. Deze meeslepende muziek-en dramafilm doet je regelmatig op het puntje van je stoel zitten. Wel zou je vraagtekens kunnen zetten bij de 'message' die de film je meegeeft, hoewel dat wellicht op meerdere manieren te interpreteren valt.

Aanrader!

9/10
Fixed. ;) Verder helemaal mee eens. Bijzonder sterke film. :)
pi_148804906
Gone Girl (2014) - IMDb

Vandaag voor de 7e keer gezien, ben serieus 6 keer(!) in slaap gevallen tijdens deze film over de afgelopen weken, zo vaak geprobeerd te kijken, vannacht zelfs 2x gekeken (in slaap gevallen, werd wakker toen hij al afgelopen was en opnieuw gekeken en weer in slaap gevallen, ja ik weet het wtf inderdaad), maar vandaag eindelijk afgezien.

Ik wilde hem een 9 geven, maar de laatste 10-15 minuten vind ik toch wat kut.

8.
pi_148812130
Dumb and Dumber To (2014) - IMDb

Als groot fan van het eerste deel was ik blij met een nieuw deel, maar ook bang dat het erg zou tegenvallen. Na wat mindere reviews had ik weinig verwachtingen, maar ik heb me uitstekend vermaakt met dit deel. Het zal nooit het eerste deel overtreffen maar dat moet je ook niet verwachten. Lloyd en Harry doen weer veel domme dingen en je moet wel van die flauwe humor houden.

IMDB: 6.2
Ik: 7
  zondag 18 januari 2015 @ 19:14:58 #282
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_148814880
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:27 schreef JDx het volgende:
Gone Girl (2014) - IMDb

Vandaag voor de 7e keer gezien, ben serieus 6 keer(!) in slaap gevallen tijdens deze film over de afgelopen weken, zo vaak geprobeerd te kijken, vannacht zelfs 2x gekeken (in slaap gevallen, werd wakker toen hij al afgelopen was en opnieuw gekeken en weer in slaap gevallen, ja ik weet het wtf inderdaad), maar vandaag eindelijk afgezien.

Ik wilde hem een 9 geven, maar de laatste 10-15 minuten vind ik toch wat kut.

8.
Als je constant in slaap valt lijkt me het ook geen goed teken :P
Helemaal super.
pi_148815062
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:27 schreef JDx het volgende:
Gone Girl (2014) - IMDb

Vandaag voor de 7e keer gezien, ben serieus 6 keer(!) in slaap gevallen tijdens deze film over de afgelopen weken, zo vaak geprobeerd te kijken, vannacht zelfs 2x gekeken (in slaap gevallen, werd wakker toen hij al afgelopen was en opnieuw gekeken en weer in slaap gevallen, ja ik weet het wtf inderdaad), maar vandaag eindelijk afgezien.

Ik wilde hem een 9 geven, maar de laatste 10-15 minuten vind ik toch wat kut.

8.
_O-
  zondag 18 januari 2015 @ 21:13:38 #284
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_148820381
24: Live Another Day
Nadat hij vier jaar onvindbaar is geweest voor alles en iedereen komt Jack Bauer weer bovenwater,in Londen. Hij laat zich vrijwillig pakken door de CIA om zo een aanslag op de Amerikaanse President Heller, die ook in Londen is, te voorkomen. Oude bekenden kruisen zijn pad, wat z`n missie er niet gemakkelijker op maakt. Gelukkig kan hij ook dit keer weer rekenen op de hulp van Chloe O`Brian.
Deze nieuwste reeks bevat slechts 12 afleveringen en het is raar dat in de laatste aflevering opeens 12 uur wordt overgeslagen. Aan de andere kant: veel langer hoefde het ook niet te duren. Als het verhaal op is, waarom zou je het dan nog langer rekken? dat hadden de makers hier goed in de gaten.
Inspelend op de hedendaagse realiteit van dreigend terrorisme in het Westen en het gebruik van moderne technologie (oa. drones) voelt het allemaal net wat realistischer aan dan de voorgaande seizoenen. Londen is als locatie een leuke afwisseling en een uitstekend decor en aan de nieuwe personages ben je al snel gewend. Yvonne Strahovski is natuurlijk erg fijn om naar te kijken en zet een goede rol neer en Michelle Fairley als terroriste een heerlijke slechterik.
Een stuk beter dan de laatste paar seizoenen 24 wat het extra jammer maakt dat de avonturen van Bauer er nu echt opzitten.

IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  Eindredactie Film & TV / PR zondag 18 januari 2015 @ 22:48:46 #285
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_148824338
Taken 3:

Liam Neeson pakt zijn rol als vechtersbaas Bryan Mills weer op en weet daarmee te overtuigen. Ook Forest Whitaker weet wel kwaliteit af te leveren. Het zijn de dingen die een beetje missen die de film uiteindelijk toch niet uitstekend weten te maken. Heel jammer, maar het was wel een beetje te verwachten van het alweer derde deel.

6,5/10
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
pi_148824360
Need for speed,

heb alleen De tweede heeft van De film gezien, Maar Ik vond het erg vermakelijk, mooi in beeld gebracht ook.

The grand Budapest hotel,

Leuke film met een lekker tempo. Leuker dan Ik had verwacht. Wederom alleen De tweede helft gezien.

The hundred year old man that climbed out of the window and disappeared,

Ook wel een Leuke film eigenlijk. Best grappig ook. Hij is in het zweeds of deens geloof ik.
I'm not saying it's aliens, But it was aliens
pi_148824420
Gewoon een leuke film, maar écht gebeurd verhaal!

Big Eyes

Walter Keane was bekend als een succesvol schilder in de jaren 1950. In 1964 verliet zijn vrouw Margaret Keane hem en in 1965 werd de scheiding uitgesproken. Margaret diende in 1970 klacht in tegen haar ex-man en beweerde dat hij zich ten onrechte uitgaf als schilder en dat zij de echte maker van de werken was. Zij schilderde en haar man zette zijn handtekening op het doek. Na een jarenlange juridische strijd vroeg de rechter aan beiden om als bewijs een nieuw schilderij te maken in de rechtszaal. Walter weigerde te schilderen wegens pijn aan zijn schouder. Margaret schilderde op 53 minuten een nieuw schilderij. Na een proces van drie weken besliste de jury over een schadevergoeding aan Margaret van 4 miljoen US$



Big Eyes (2014) - IMDb

Christoph Waltz is ook wél de perfecte figuur om zo'n wezel van een man te spelen :P
  zondag 18 januari 2015 @ 22:54:24 #288
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_148824535
The Imitation Game (2014) - IMDb

Verfilming van het waar gebeurde verhaal over Alan Turing (briljante rol weer van Cumberbatch) en het kraken van de Enigma-code.

IMDb: 8,2
Ik: 8,5
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_148825702
ah ik ben nog een film vergeten die ik deze week heb gezien, het levensverhaal van Stephen Hawking

The Theory of Everything (2014)


The Theory of Everything (2014) - IMDb

Tja hoe erg en verschrikkelijk ook die ziekte, toch een enorme positieve vent O+
pi_148827324
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 22:49 schreef isildur25 het volgende:
Need for speed,

heb alleen De tweede heeft van De film gezien, Maar Ik vond het erg vermakelijk, mooi in beeld gebracht ook.

The grand Budapest hotel,

Leuke film met een lekker tempo. Leuker dan Ik had verwacht. Wederom alleen De tweede helft gezien.


The hundred year old man that climbed out of the window and disappeared,

Ook wel een Leuke film eigenlijk. Best grappig ook. Hij is in het zweeds of deens geloof ik.
Wat is er met de eerste helft gebeurd? :')

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2015 00:08:54 ]
pi_148831242
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2015 00:08 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Wat is er met de eerste helft gebeurd? :')
dat was niet echt een voor opgezette keuze, dat Liep toevallig even zo..
Vandaag het eerste deel van the grand Budapest hotel bekeken, Kwam wat traag op gang, Maar nog steeds prima te doen:-)
I'm not saying it's aliens, But it was aliens
  Moderator maandag 19 januari 2015 @ 09:18:59 #292
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148831396


Cavalry (2014)

Van de makers van the guard wat ook al een geweldige film was, deze is wat donkerder maar zeker niet minder. Het gaat over iemand die nadat hij jaren lang misbruikt is door een inmiddels overleden priester besluit om dan maar een goede priester (gespeeld door gleeson) te vermoorden, omdat dat volgens hem veel meer impact heeft dan een kut priester te vermoorden. De setting is net als in the guard een klein dorpje in ierland vol met kleurrijke inwoners. De dialogen zijn scherpzinnig en grappig. Het sarcasme ligt er iets minder dik bovenop dan in the guard en is wat meer in de nuance te vinden. Kortom een bijzonder verhaal en een erg mooie film.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 19 januari 2015 @ 11:35:29 #293
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_148834559
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2015 09:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Cavalry (2014)

Van de makers van the guard wat ook al een geweldige film was, deze is wat donkerder maar zeker niet minder. Het gaat over iemand die nadat hij jaren lang misbruikt is door een inmiddels overleden priester besluit om dan maar een goede priester (gespeeld door gleeson) te vermoorden, omdat dat volgens hem veel meer impact heeft dan een kut priester te vermoorden. De setting is net als in the guard een klein dorpje in ierland vol met kleurrijke inwoners. De dialogen zijn scherpzinnig en grappig. Het sarcasme ligt er iets minder dik bovenop dan in the guard en is wat meer in de nuance te vinden. Kortom een bijzonder verhaal en een erg mooie film.
Ah dat stukje kreeg ik bij de trailer niet door, leek me daardoor een wat vreemd verhaal :P
Verder zag het er allemaal wel erg sterk uit, dus misschien moet ik dus toch maar eens gaan zien :)
nee, jij dan!
  maandag 19 januari 2015 @ 12:07:05 #294
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_148835477
Big Hero 6


Een jonge jongen creëert een band met Baymax, een super grote opblaasbare robot. Samen met wat vrienden proberen ze wat onopgeloste zaken te achterhalen.

Leuke, frisse en snelle film.

imdb: 8.1
ik: 8
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_148836353
Fury

Fury (2014) - IMDb

Aardige film, maar het verhaal is allemaal erg clichematig, jonge onervaren soldaat die er tegen wil en dank zit moet zich bewijzen tegenover ervaren stoicijnse tankcommandant. Uiteraard heeft deze vaderlijke gevoelens voor hem en neemt hem onder zijn hoede. Daarnaast de gebruikelijke heroische shit waarbij de bad guys en masse worden afgemaakt en terloops de jonge soldaat nog een mooi meisje ontmoet.

De film kon me maar matig boeien hoewel het wel aardig gefilmt is, 6.5 voor de moeite.

Lucy

Lucy (2014) - IMDb

De film deed me beetje denken aan Crank, de film kon me geen moment boeien, en heb hem halverwege afgezet, een 2.5 voor de moeite.

The Maze Runner

The Maze Runner (2014) - IMDb

Aardige film, maar de film komt geen moment echt op gang, daarnaast vind ik het nogal storend dat de film vrij open eindigd en het waarom niet duidelijk word, de actie en beelden zijn wel cool, een 7 derhalve.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_148843385
Whiplash,

Goeie film, wel een beetje voorspelbaar standaard verhaal. 7.8
I'm not saying it's aliens, But it was aliens
pi_148849168
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:19 schreef FANN het volgende:

[..]

helemaal mee eens :Y

voor nu...

American Sniper

[ afbeelding ]

'American Sniper' is gebaseerd op de memoires van Navy SEAL Chris Kyle, geschreven door Scott McEwen en Jim DeFelice. Navy SEAL Chris Kyle is de dodelijkste schutter aller tijden en wordt door zijn vijanden "de duivel" genoemd. Van 1999 tot 2009 vestigde hij een record met de meeste moorden als scherpschutter in de geschiedenis van het Amerikaanse leger. Kyle leerde de fijne kneepjes van het vak al toen hij een kind was en zou een prominente rol gaan spelen in de strijd tegen het terrorisme die na 9/11 van start ging.

Heftig en waargebeurd...
Ik wist pas op het einde dat het om een waargebeurd verhaal ging.Heftige film.
pi_148852912
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 18:33 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik wist pas op het einde dat het om een waargebeurd verhaal ging.Heftige film.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door Mike op 19-01-2015 20:32:59 ]
pi_148870203
UNBROKEN


Na het zien van de trailer had ikhoge verwachtingen ook omdat het geregisseerd door Angelina Jolie is.
Maar nee, vond hem overal tegenvallen.
Het eerste deelvan de film is wel sterk, maar het tweede deel beduidend minder. het tweede deel is ook ERG amerikaans (i love amerika - achtig) en dat doet echt afbreuk aan de film

7tje absoluut niet meer, maar ook niet minder
aardig om te zien, niet bioscoop waardig
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 20 januari 2015 @ 12:49:23 #300
319979 Fok-it
All is well
pi_148871125
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:39 schreef raptorix het volgende:
Fury

Fury (2014) - IMDb

Aardige film, maar het verhaal is allemaal erg clichematig, jonge onervaren soldaat die er tegen wil en dank zit moet zich bewijzen tegenover ervaren stoicijnse tankcommandant. Uiteraard heeft deze vaderlijke gevoelens voor hem en neemt hem onder zijn hoede. Daarnaast de gebruikelijke heroische shit waarbij de bad guys en masse worden afgemaakt en terloops de jonge soldaat nog een mooi meisje ontmoet.

De film kon me maar matig boeien hoewel het wel aardig gefilmt is, 6.5 voor de moeite.

Lucy

Lucy (2014) - IMDb

De film deed me beetje denken aan Crank, de film kon me geen moment boeien, en heb hem halverwege afgezet, een 2.5 voor de moeite.

The Maze Runner

The Maze Runner (2014) - IMDb

Aardige film, maar de film komt geen moment echt op gang, daarnaast vind ik het nogal storend dat de film vrij open eindigd en het waarom niet duidelijk word, de actie en beelden zijn wel cool, een 7 derhalve.
Natuurlijk eindigt de film open, dat is toch altijd bij het eerste deel van een trilogie
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')