Pierce Brosnan, de labrador onder de James Bondsquote:Op donderdag 18 december 2014 08:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
November Man (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
Mehhh
5.0
Deze was gisteren op tv. Ik heb hem opgenomen en wil hem één deze dagen bekijken.quote:Op donderdag 18 december 2014 07:41 schreef DeHovenier het volgende:
Rare Exports
De kerstman blijkt te bestaan, maar is heel anders dan wat mensen denken. 3 Finse rendierjagers en hun zoontjes binden de strijd aan met zijn 'elfjes' om de wereld van de ondergang te behoeden.
Leuke film die in de stijl is van Trollhunter.
Waarom kijk je zoveel matige totaal onbekende jaren '50 films? Wat is daar de lol vanquote:Op vrijdag 19 december 2014 17:23 schreef Falco het volgende:
How the Grinch Stole Christmas (2000)
Erg lawaaierig en erg kerstzoeterig. Jim Carrey is The Grinch, maar eigenlijk kun je beter spreken dat The Grinch Jim Carrey is. Hetzelfde truukje van fysieke strapatsen en nauwelijks grappige teksten wordt maar weer eens door hem uitgehaald. Jammer dat deze film niet meer weg had van een 'echt' sprookje. Nu was deze kerstfilm ondanks de mooie productie niet echt best en boeiend.
Cijfer: 5
The Bone Collector (1999)
Tsja, echt zo'n typische politiethriller. Denzel Washington is door een zwaar ongeluk aan bed gekluisterd en leidt min of meer het onderzoek naar een seriemoordenaar. Vet stoer natuurlijk om met CSI-achtige technologie uit 1999 dat te doen. Zijn medespelers zijn wel mobiel maar vond ik over de gehele linie maar matig. Angelina Jolie overtuigde niet echt als plotselinge detective in dit verhaal. En dan heb je ook wat andere lamme eendimensionale types, waaronder die schoenenverkoper Al Bundy.
Kortom een nogal bont bij elkaar geraapt gezelschap en ohja er is een mol die de boel beduvelt. Deze film is niet vies van wat clichés. The Bone Collector heeft daarnaast ook nog last van filmische over-the-top idioterie, maar ondanks dat alles best kijkbaar. Het verhaal loopt lekker door en steekt met al zijn mankementen toch nog aardig in elkaar. Cijfer: 6
De eerste ruimtevaarder (1959)
De film gaat meteen van start: een astronaut wordt de ruimte ingeschoten. Al gauw blijkt het een eigenwijze dude te zijn die zich niks aantrekt van het vooropgestelde vluchtprogramma. Hij krijgt een herkansing bij een nieuwe vlucht, maar dan gaat het helemaal fout... Het ellendige is dat de film na zo'n flitsende start vervalt in een saaie bende met veel geneuzel tussen militair personeel, een dokter en een halve love-interest. Op het eind wordt het weer aardig met wat horror/SF, maar ook dat heeft uiteindelijk weinig om het lijf. Cijfer: 5
The Atomic Submarine (1959)
Duf filmpje over een evenzo duffe onderzeeër die mysterieuze verdwijningen in de Arctische Zee moet onderzoeken. Acteerwerk is heel matig, het ziet er allemaal niet uit en de alien die achter al dat onheil zit is nog een beetje cool, maar krijgt veel te weinig screentime. Cijfer: 4,5
heerlijke film inderdaad, lekker psycho scenes ookquote:Op zondag 21 december 2014 20:11 schreef Monopoly het volgende:
Zondag en kloteweer. Dan is het tijd voor prachtige Engelse films!
Bronson
[ afbeelding ]
Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een jongen die eind jaren '70 opgepakt wordt voor het beroven van een postkantoor. Hij krijgt 7 jaar gevangenisstraf maar zit uiteindelijk meer dan 30 jaar vast door oproerkraaierij en ondeugdelijk gedrag. Tom Hardy kruipt in de huid van Charles Bronson, Engeland's beruchtste en gevaarlijkste gevangene. Veel actie, veel ruige scenes maar ook enorm veel humor en natuurlijk, dat heerlijke Britse accent.
Deze film had ik al wel eens eerder gezien maar ook de 2e keer zat ik op het puntje van mijn stoel. Geweldige film, en puik acteerwerk.
IMDB: 7,1
Ik: 9+
geniale filmquote:Op zondag 21 december 2014 20:11 schreef Monopoly het volgende:
Zondag en kloteweer. Dan is het tijd voor prachtige Engelse films!
Bronson
[ afbeelding ]
Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een jongen die eind jaren '70 opgepakt wordt voor het beroven van een postkantoor. Hij krijgt 7 jaar gevangenisstraf maar zit uiteindelijk meer dan 30 jaar vast door oproerkraaierij en ondeugdelijk gedrag. Tom Hardy kruipt in de huid van Charles Bronson, Engeland's beruchtste en gevaarlijkste gevangene. Veel actie, veel ruige scenes maar ook enorm veel humor en natuurlijk, dat heerlijke Britse accent.
Deze film had ik al wel eens eerder gezien maar ook de 2e keer zat ik op het puntje van mijn stoel. Geweldige film, en puik acteerwerk.
IMDB: 7,1
Ik: 9+
Niks mis met wat quasi-lollige SF-shizzle met een monster uit die roemruchte jaren, alleen is het doorgaans troep.quote:Op zondag 21 december 2014 20:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom kijk je zoveel matige totaal onbekende jaren '50 films? Wat is daar de lol van?
quote:Op zondag 21 december 2014 21:12 schreef andreas612 het volgende:
[..]
heerlijke film inderdaad, lekker psycho scenes ook
Kennersquote:
Ik heb me bij de eerste 2 delen ontzettend geërgerd aan de aaneenschakeling van clichés, dat weerhoudt me er ook van om dit laatste deel te gaan kijken. Want ik neem aan dat deze er ook weer volop inzitten? Zoiets als dat subplot met de liefde tussen die elf en dwerg, zoiets kan toch echt niet meer. Zeker nu we verwend zijn met series als Game of Thrones is er bij de Hobbit totaal geen vorm van spanning (geldt ook wel voor de Lord of the Rings films overigens). Het enige waarvoor ik deze film nog zou willen zien zijn inderdaad de prachtige landschappen.quote:Op maandag 22 december 2014 15:34 schreef Falco het volgende:
De Hobbit: De Slag van Vijf Legers (2014)
Het laatste deel alweer van The Hobbit en ik ben er maar gematigd positief erover. Het ziet er nog altijd mooi uit, dat zeker. Maar dat deze film ook weer zo lang opgerekt voelt, is echt een minpunt. De vaart zat er in het begin namelijk nog wel lekker in. Ook viel de eindbattle lichtelijk tegen, maar dat zal vast te maken hebben dat dit soort epische gevechten al vaker zo hebt gezien. Vernieuwend is de hele Hobbit-trilogie dan ook nergens geweest besef ik me nu. Wel aardig vermaak zo her en der, maar niet bepaald memorabel. Cijfer: 6,5
Deze films hadden dan ook nooit pas na LOTR gemaakt mogen worden. Liever had ik gezien dat ze The Hobbit als proeftuin hadden gebruikt in opmaak voor LOTR. Maar is het dan eindelijk tijd voor Simmarillion?quote:Op maandag 22 december 2014 15:59 schreef Cikx het volgende:
[..]
Ik heb me bij de eerste 2 delen ontzettend geërgerd aan de aaneenschakeling van clichés, dat weerhoudt me er ook van om dit laatste deel te gaan kijken. Want ik neem aan dat deze er ook weer volop inzitten? Zoiets als dat subplot met de liefde tussen die elf en dwerg, zoiets kan toch echt niet meer. Zeker nu we verwend zijn met series als Game of Thrones is er bij de Hobbit totaal geen vorm van spanning (geldt ook wel voor de Lord of the Rings films overigens). Het enige waarvoor ik deze film nog zou willen zien zijn inderdaad de prachtige landschappen.
Volgens mij is dat wel de bedoeling. Maar dan hoop ik niet dat Peter Jackson er weer allemaal verhalen omheen gaat verzinnen.quote:Op maandag 22 december 2014 16:21 schreef waxmask het volgende:
[..]
Deze films hadden dan ook nooit pas na LOTR gemaakt mogen worden. Liever had ik gezien dat ze The Hobbit als proeftuin hadden gebruikt in opmaak voor LOTR. Maar is het dan eindelijk tijd voor Simmarillion?
Toen ik hem keek had ie een 8,1 ofzo op IMDb, daarom gekeken, maar ik denk dat er mee gefucked is.quote:Op maandag 22 december 2014 17:27 schreef wipes66 het volgende:
The Guest (2014)
gaat over een soldaat die 'friend of the family' wordt als hij de familie bezoekt van een overleden vriend. het klinkt als een leuk verhaal wat een goede film zo kunnen opleveren, maar de uitwerking is erg matig. het heeft momenteel een rating van 6.9 op imdb, maar het zou toch echt een stuk lager moeten zijn want het is nog slechter dan de gemiddelde steven seagal film. een film als the book of eli heeft ook een 6.9![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |