Ik zie al een hele tijd een 9.9...quote:Op donderdag 25 december 2014 11:55 schreef Monopoly het volgende:
The Interview![]()
Op het moment van schrijven staat de film genoteerd op een 9,5 op IMDB. Volgende week zal dat wel aardig gezakt zijn.
quote:Op donderdag 25 december 2014 23:40 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
wat dacht je van een 10?beste film ooit gemaakt.
Ik vond hem kei grappig 8quote:Op donderdag 25 december 2014 11:55 schreef Monopoly het volgende:
The Interview![]()
[ afbeelding ]
Door alle heisa hier om heen heeft de film een enorme boost gekregen. Op het moment van schrijven staat de film genoteerd op een 9,5 op IMDB. Volgende week zal dat wel aardig gezakt zijn. Toch was het een sensatie en toen ik hem gisteravond na werk online zag staan heb ik hem direct opgezet.
Dave Skylark and producer Aaron Rapoport run the celebrity tabloid show "Skylark Tonight." When they land an interview with a surprise fan, North Korean dictator Kim Jong-un, they are recruited by the CIA to turn their trip to Pyongyang into an assassination mission.
De film zat wel goed in elkaar. Hoofdpersonage die gespeeld wordt door James Franco was mij net iets te druk/irritant, maar daar zette ik mij vrij snel over heen. Seth Rogan speelde briljant en Randall Park zette een prima Kim Jong-un neer.
Het verhaallijn is prima voor een zaterdagavond comedy. Er zat wel wat diepgang in voor een normale comedy. Het einde zag je redelijk aankomen, maar je kreeg wel een kleine twist voor de kiezen. Helemaal op het einde hadden ze iets meer kunnen uitpakken, maar op zich was dit ook wel oké.
IMDB: 9.5 (door alle heisa, dit is niet representatief)
Mijn cijfer: 7.5
Vriendin: 7.5
Nu een 8.4..quote:
Je durft welquote:Op vrijdag 26 december 2014 19:59 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Nu een 8.4..
Nog steeds veel te hoog voor zo'n flauw filmpje. Dat we bijna een internationale rel hebben over wat slechte poep- en piesgrappen zeg.. De acteur die Kim Jong-un speelt doet het wel aardig, maar de rest is ronduit matig te noemen.
Een zesje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar heb tijdje geleden unsere vater unsere mutter gezien en ik denk dat weinig oorlogsfilms daaraan kunnen tippen.
Eens, komt niet in de buurt bij Hunger Games.quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:47 schreef BrandX het volgende:
Net gezien: The Maze Runner (2014) - IMDb
Lastig. Ik heb hunger games en divergent pas gezien nadat ik de boeken had gelezen, en kon me kostelijk vermaken met de films. Want ondanks dat men boeken van 300-400 blz in krap 2 uurtjes wil proppen bleven de key-gebeurtenissen op zichzelf wel redelijk overeind in deze films. Daardoor waren de films toch nog best goed te pruimen. Zeker als je er gewoon lekker naar gaat kijken als zijnde tiener-actiefilms.
Hoe anders met de maze runners. Zeer belangrijke tip: niet gaan kijken als je de boeken hebt gelezen. Ze nemen zo veel vrijheid met key-gebeurtenissen dat de enige conclusie nog kan zijn is dat het eerste boek hooguit als leidraad genomen is. Een heel losse leidraad ook nog.
Voor mij valt de film dus enorm tegen. Misschien als ik het over een jaar of twee een keer bekijk wanneer de boeken ver weg in mijn geheugen zijn verdwenen dat ik het kan zien als gewoon een leuke film, nu lukt dat niet meer.
Voor zover het me lukt nog objectief verder te zjin qua cijfer:
Acteerwerk niet beroerd, special effects ook niet slecht, alles loopt lekker vlot op zich; 7
Verhaal kan ik nu alleen maar een 4 geven.
Bedankt voor de tip. Deze ga ik ook eens bekijken.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:37 schreef FANN het volgende:
Transseberian
Roy (Harrelson) en zijn vrouw Jessie (Mortimer) keren na hun liefdadigheidswerk in Peking samen terug naar huis met de legendarische Transsiberië Express via Moskou. Onderweg ontmoeten ze rugzaktoeristen Carlos en Abby die op wereldreis zijn. De reis krijgt een onverwachte wending als Roy de trein mist na een korte tussenstop. Jessie besluit om op hem te wachten in het volgende station, samen met hun nieuwe kennissen. Daar begint ze zich te realiseren dat haar reisgenoten blijkbaar niet zijn wie ze beweren te zijn.
[ afbeelding ]
Onderhoudend filmpje wel![]()
Transsiberian (2008) - IMDb
6,7 op IBM maar dat is te laag...
Ik heb deze kerstavond gekeken. Ik vond het echt een waanzinnig goeie film. Absolute aanrader.quote:Op zaterdag 27 december 2014 09:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hehe, hier ook Gone Girl. Wil er niet teveel over zeggen ivm spoilers.
Gone Girl
Aanrader voor iedere man. Wees altijd op je hoede!
IMDB: 8.3
Ik: 8.5 (En dat voor een film met Ben Affleck)
Positief verrast en sowieso aanrader. Dus als je hier aan het checken bent welke film je vanavond gaat kijken, doe deze.
quote:Op zaterdag 27 december 2014 06:21 schreef hans1985 het volgende:
Fury (2014) - IMDb
De film begint heel sterk en laat de rauwe kant van de oorlog zien zonder patrionisme of "fair" fighting.
Gevangen genomen SS-ers worden niet als krijgsgevangen afgevoerd maar afgeknald. Ook hoe de amerikanen eigenlijk "feest" vieren en zich gedragen in de duitse dorpen word eens anders neergezet.
Al met al een zeer sterk begin en af en toe een sprankje hoop dat met artillerie weer verdwijnt.
Tweede deel van de film begint ook sterk en realistisch als shermans het moeten opnemen tegen een tiger.
Maar daarna word het weer een typische amerikaanse film waardoor de film verpest word op het eind.
Als het tweede deel zo goed was als eerste deel dan wel een 9.
Nu geef ik hem een 7,5Ben het geheel met je spoiler eens. Overigens ook met je cijferSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar heb tijdje geleden unsere vater unsere mutter gezien en ik denk dat weinig oorlogsfilms daaraan kunnen tippen.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
Ditto...al geef ik hem vanwege het laatste half uur per saldo maar een 6,5.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:42 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ben het geheel met je spoiler eens. Overigens ook met je cijfer
Klinkt leuk, misschien vanavond eens opzetten.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:37 schreef FANN het volgende:
Transseberian
Roy (Harrelson) en zijn vrouw Jessie (Mortimer) keren na hun liefdadigheidswerk in Peking samen terug naar huis met de legendarische Transsiberië Express via Moskou. Onderweg ontmoeten ze rugzaktoeristen Carlos en Abby die op wereldreis zijn. De reis krijgt een onverwachte wending als Roy de trein mist na een korte tussenstop. Jessie besluit om op hem te wachten in het volgende station, samen met hun nieuwe kennissen. Daar begint ze zich te realiseren dat haar reisgenoten blijkbaar niet zijn wie ze beweren te zijn.
[ afbeelding ]
Onderhoudend filmpje wel![]()
Transsiberian (2008) - IMDb
6,7 op IBM maar dat is te laag...
die RT scores zeggen ook niet heel veel, een redelijke film die iedereen wel ok vindt scoort snel hoog.quote:Op zondag 28 december 2014 14:22 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Klinkt leuk, misschien vanavond eens opzetten.
Die scores op imdb kijk ik trouwens nooit naar. Op Rotten tomatoes heeft hij 91% gekregen van de critics.
Redelijk met je eens, het idee was super en het begon leuk, maar daarna gaat het eigenlijk helemaal nergens heen.quote:Op zondag 28 december 2014 15:08 schreef Incendio het volgende:
The Signal (2014)
Nic en Jonah zijn eerstejaars studenten die een grote passie delen: hacken. Terwijl ze door Nevada rijden met Nic's vriendin Haley, volgen ze de aanwijzingen van een rivaliserende hacker genaamd Nomad, naar een locatie 300 kilometer verderop. Na een angstaanjagende confrontatie met Nomad, midden in de woestijn, komen ze weer bij bewustzijn in gevangenschap. Terwijl ze proberen te achterhalen wat de reden van hun opsluiting is, ontdekken ze dat ze deel uitmaken van een veel groter complot.
Ik vind het een matige film. Tijdens het kijken van de film ga je je dingen afvragen en er wordt maar heel weinig blootgegeven. Het is eerder langdradig en je gaat je afvragen wanneer het echte werk nou eindelijk begint. Sommige scenes zijn totaal overbodig. Niet de moeite waard om The Signal te kijken.
IMDB score: 6,2/10
Mijn score: 5,0/10
Dat einde, snapte er geen hol van....quote:Op zondag 28 december 2014 15:08 schreef Incendio het volgende:
The Signal (2014)
Nic en Jonah zijn eerstejaars studenten die een grote passie delen: hacken. Terwijl ze door Nevada rijden met Nic's vriendin Haley, volgen ze de aanwijzingen van een rivaliserende hacker genaamd Nomad, naar een locatie 300 kilometer verderop. Na een angstaanjagende confrontatie met Nomad, midden in de woestijn, komen ze weer bij bewustzijn in gevangenschap. Terwijl ze proberen te achterhalen wat de reden van hun opsluiting is, ontdekken ze dat ze deel uitmaken van een veel groter complot.
Ik vind het een matige film. Tijdens het kijken van de film ga je je dingen afvragen en er wordt maar heel weinig blootgegeven. Het is eerder langdradig en je gaat je afvragen wanneer het echte werk nou eindelijk begint. Sommige scenes zijn totaal overbodig. Niet de moeite waard om The Signal te kijken.
IMDB score: 6,2/10
Mijn score: 5,0/10
Ik ben benieuwd! Zelf zou ik hem toch wel een cijfer ergens tussen de 7 en de 8 geven,quote:Op zondag 28 december 2014 14:22 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Die scores op imdb kijk ik trouwens nooit naar. Op Rotten tomatoes heeft hij 91% gekregen van de critics.
91% betekend op Rottentomatoes dat 91% er positief over was.. Hij krijgt van de critics gemiddeld cijfer van 7,2.quote:Op zondag 28 december 2014 14:22 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
dan kan je deze ws ook wel waarderen:quote:Op zondag 28 december 2014 12:10 schreef Pap89 het volgende:
Taxi Driver (1976)
Goede film met Rober De Niro.
Waarin hij een eenvoudige taxichauffeur speelt met een Vietnam verleden en daar dus ook langzaamaan een beetje door doordraait.
Zeker wanneer hij wordt afgewezen en de constante misdaad/vuiligheid op straat vat op hem krijgen.
8/10
Ik ga deze straks kijken, ik ben benieuwdquote:Op donderdag 25 december 2014 11:55 schreef Monopoly het volgende:
The Interview![]()
[ afbeelding ]
Door alle heisa hier om heen heeft de film een enorme boost gekregen. Op het moment van schrijven staat de film genoteerd op een 9,5 op IMDB. Volgende week zal dat wel aardig gezakt zijn. Toch was het een sensatie en toen ik hem gisteravond na werk online zag staan heb ik hem direct opgezet.
Dave Skylark and producer Aaron Rapoport run the celebrity tabloid show "Skylark Tonight." When they land an interview with a surprise fan, North Korean dictator Kim Jong-un, they are recruited by the CIA to turn their trip to Pyongyang into an assassination mission.
De film zat wel goed in elkaar. Hoofdpersonage die gespeeld wordt door James Franco was mij net iets te druk/irritant, maar daar zette ik mij vrij snel over heen. Seth Rogan speelde briljant en Randall Park zette een prima Kim Jong-un neer.
Het verhaallijn is prima voor een zaterdagavond comedy. Er zat wel wat diepgang in voor een normale comedy. Het einde zag je redelijk aankomen, maar je kreeg wel een kleine twist voor de kiezen. Helemaal op het einde hadden ze iets meer kunnen uitpakken, maar op zich was dit ook wel oké.
Het beste wat er ooit op deze wereld gemaakt is. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik deze serie minstens 40x gezien heb. De eerste 5-6 afleveringen vaker dan die andere. Sommige afleveringen meer dan 40x.quote:Op zondag 14 december 2014 14:06 schreef FANN het volgende:
Band of Brothers
Dit is een Mini serie http://en.wikipedia.org/wiki/Band_of_Brothers_%28TV_miniseries%29
Tja wat moet ik hier over zeggen?
Zéér indrukwekkend, gewoon kijken zou ik zeggen ....
quote:Op zondag 28 december 2014 21:14 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Het beste wat er ooit op deze wereld gemaakt is. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik deze serie minstens 40x gezien heb. De eerste 5-6 afleveringen vaker dan die andere. Sommige afleveringen meer dan 40x.
Echt geweldig.
Gisteren The Interview ook gekeken. Eerste helft van de film is goed, daarna wordt het minder. Het slot is wel weer goed. Kortom aardige comedy die dankzij alle aandacht scoort.quote:Op donderdag 25 december 2014 11:55 schreef Monopoly het volgende:
The Interview![]()
[ afbeelding ]
Ook gisteren gezien, goede film inderdaad, al zou 'k m zelf een 8/10 geven.quote:Op maandag 29 december 2014 14:14 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Gisteren Gone Girl gezien, wat een film!!![]()
Meer kan ik er niet over zeggen ivm spoilers...
9/10
De 9 ivm sterke acteerwerk van Benquote:Op maandag 29 december 2014 14:21 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ook gisteren gezien, goede film inderdaad, al zou 'k m zelf een 8/10 geven.
Ja ik weet het, 91% fresh, had het verkeerd verwoord inderdaad. Maar vind die score vaak meer zeggen dan het cijfer op imdb.quote:Op zondag 28 december 2014 17:43 schreef lord_bono het volgende:
[..]
91% betekend op Rottentomatoes dat 91% er positief over was.. Hij krijgt van de critics gemiddeld cijfer van 7,2.
ik heb de film gisteren gezien, nah, hoger dan een 7tje kom ik niet hoorquote:
Ik heb het nu over The Interview trouwensquote:Op maandag 29 december 2014 15:11 schreef FANN het volgende:
[..]
ik heb de film gisteren gezien, nah, hoger dan een 7tje kom ik niet hoor![]()
Het is meer een soort van komedie...
Vette film is dat jaquote:Op maandag 29 december 2014 14:21 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ook gisteren gezien, goede film inderdaad, al zou 'k m zelf een 8/10 geven.
Waarvan je niet van z'n gezicht kan aflezen welke emoties zich in hem roeren.quote:Op maandag 29 december 2014 15:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk niet dat Affleck zoveel beter is dan in andere films, wel is hij hier veel beter (zo niet perfect) gecast. Een zelfvoldane figuur waarbij je niet weet wat je er nu mee aan moet.
vrouwen en affleck, dan krijg je dat hequote:Op maandag 29 december 2014 15:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk niet dat Affleck zoveel beter is dan in andere films, wel is hij hier veel beter (zo niet perfect) gecast. Een zelfvoldane figuur waarbij je niet weet wat je er nu mee aan moet.
inderdaad, kon niet anders dan een pilot zijn voor een slechte reli-tv serie...quote:Op maandag 29 december 2014 20:24 schreef Humberto-T het volgende:
Left behind (20-4)
http://m.imdb.com/title/tt2467046/
Helaas twee uur van mijn leven aan dit misbaksel van een film besteed.
Nicolas Cage zal wel om geld verlegen zitten en/of niets meer om een goed script geven.
In het kort het verhaal, geen spoiler alert, man en dochter hebben problemen met echtgenote die helemaal op de religieuze toer gaat. Man wil vreemd gaan, dochter is het niet eens met het geloof van mama, papa is als piloot onderweg. Poef, opeens alle gelovigen in de hemel, moslims zijn helaas het haasje in de film, papa moet helaas een noodlanding maken in z'n Boeing zonder gelovige Co-piloot.
Einde van de film die eigenlijk als een soort van pilot aanvoelt van een erg saaie tv serie die na 1 seizoen wordt gecanceld.
Mensen blijf aub weg van dit drama.
Cijfer:
Imdb 3/10
Mijn cijfer:2/10 (dochter is wel een prettige verschijning, idem voor de stewardess)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil deze film ook erg graag zien, maar heb hem nog nergens kunnen krijgen.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:58 schreef HostiMeister het volgende:
Nightcrawler (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
Lou is een crimineeltje met een scherpe kop. Altijd bezig met zichzelf te verbeteren, om meer geld binnen te harken. Op een avond is hij ooggetuige van een stel freelance cameramannen die een ongeluk filmen. Hij besluit dit ook op te pakken en zo zijn slag te slaan.
Man, tijdje geleden dat ik zo'n creep heb gezien in de hoofdrol van een film. Ik weet niet of hij een autist moet voorstellen, maar godverdomme wat speelt Gylenhaal dit goed. Beetje a la Rosamunde Pike in Gone Girl, maar dan leiper. Goede film, vol verbazing zitten kijken.
Imdb: 8.1
Ik 8,5
Kon mij niet echt bekoren deze filmquote:Op woensdag 31 december 2014 08:49 schreef MaleDuck het volgende:
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1
[ afbeelding ]
Na lang wikken en wegen gisteren toch maar naar de bios gereden om het derde deel van 'The Hunger Games' te zien. In de recensies had ik weinig positiefs gelezen en daarom lang getwijfeld, maar uiteindelijk toch gegaan, omdat ik de eerste twee films sterk vond en de boeken ook.
Dus met een kritische houding gekeken, maar ik moet zeggen dat het me alles meeviel. Het idee dat er weer bij een laatste boek 2 films gemaakt worden vond ik goed uitgevoerd. Er wordt in de hele film duidelijk een doel gezet en deze wordt ook gehaald. Dat vond ik bijvoorbeeld bij de Hobbit en Harry Potter stukken minder.
Een goede toevoeging was in mijn ogen de focus op de innerlijke strijd bij Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence), iets wat in het boek wat minder centraal stond. En ook de ontwikkeling rondom het karakter van Peeta Mellark (Josh Hutcherson) vond ik erg sterk neergezet.
Dus al met al voor mij wel een geslaagd bioscoopavondje![]()
IMDB: 7,2
Ik: 7,5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6
quote:Op donderdag 1 januari 2015 17:57 schreef casper019 het volgende:
PREDESTINATION
Acteer prestaties waren prima. Maar wel zeer ingewikkelde film, uiteindelijk snapte ik nog niet alles
miss kan iemand me dat uitleggen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Wat vond je niet goed afgewerkt aan het verhaal?quote:Op donderdag 1 januari 2015 20:11 schreef johnson555 het volgende:
Moon
Astronaut Sam Bell (Sam Rockwell) leeft al bijna drie jaar op de maan in opdracht van Lunar Industries. Hij leeft daar een eenzaam bestaan, heeft amper contact met zijn vrouw Tess en driejarige dochter Eve door een defecte satelliet. Zijn enige maatje aan boord is Gerty: een robot. Twee weken voordat hij naar Aarde mag terugkeren krijgt Sam gezondheidsproblemen waardoor hij een bijna fataal ongeluk krijgt. Als hij hiervan herstelt krijgt hij zeer onverwachts bezoek. Samen met de bezoeker doet Sam een grote ontdekking.
Kwam al een keer langs volgens mij. Leuke film, leuke setting, leuke verhaal.
Plot is eigenlijk snel doorzien als je goed oplet.
IDMB: 8
Ik: 7.5
Ben t wel eens met de IMDB-cijfer, maar t verhaal mocht wel iets beter afgewerkt worden.
quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:10 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wat vond je niet goed afgewerkt aan het verhaal?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ondanks deze punten toch een 8 waard gezien de kwaliteit van sommige films laatste tijd.
Gelijk ook maar de tweede review geven
12 Years a Slave (2013) - IMDb
Noord-Amerika negentiende eeuw. Solomon Northup (Ejiofor), een ontwikkelde zwarte man met een talent voor muziek, woont met zijn vrouw en kinderen in Saratoga, New York. Op een dag wordt hij ontvoerd en verkocht als slaaf. Niemand luistert naar Solomon wanneer die beweert een vrij man te zijn. Terwijl hij de gruwelheden van het leven als een slaaf moet ondergaan, droomt hij van een terugkeer naar huis.
Bekende en zeer sterke film. Gevoelig natuurlijk vanwege de geschiedenis erachter.
Vertelt toch een persoonlijke verhaal van iemand, die dit keer niet geimporteerd is uit Afrika maar ontvoerd is uit New York (waar overigens slavernij nog steeds geldig was).
Wel een vraag voor de kennersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie!
quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]Mijn hoofd ging wel tollenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Mijn hoofd ging wel tollenWant:
Catch-22.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:24 schreef johnson555 het volgende:
[..]Oh okee, die goofs zijn me niet opgevallen. De rest weet ik niet meer zo goed eigenlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
zijn niet heel groot vandaar 7,5 en als ik nu terugkijk is een 8 ook wel op zn plek (zelfde als IMDB)quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:35 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Oh okee, die goofs zijn me niet opgevallen. De rest weet ik niet meer zo goed eigenlijk
Jake Gyllenhaal speelt de perfecte sociopaat, geen autist. Emotieloos, manipulerend, leugenachtig en weinig moeite met het aannemen van verschillende persoonlijkheden. Goede film inderdaad.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:58 schreef HostiMeister het volgende:
[ afbeelding ]
Lou is een crimineeltje met een scherpe kop. Altijd bezig met zichzelf te verbeteren, om meer geld binnen te harken. Op een avond is hij ooggetuige van een stel freelance cameramannen die een ongeluk filmen. Hij besluit dit ook op te pakken en zo zijn slag te slaan.
Man, tijdje geleden dat ik zo'n creep heb gezien in de hoofdrol van een film. Ik weet niet of hij een autist moet voorstellen, maar godverdomme wat speelt Gylenhaal dit goed. Beetje a la Rosamunde Pike in Gone Girl, maar dan leiper. Goede film, vol verbazing zitten kijken.
Ik 8,5
Heerlijke creepy rol van Gylenhaal inderdaad. Verder niet echt een geweldig verhaal.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:58 schreef HostiMeister het volgende:
[ afbeelding ]
Ik 8,5
Kennelijk speciaal genoeg voor een 8.quote:Op zondag 4 januari 2015 22:37 schreef JDx het volgende:
Boyhood (2014) - IMDb
Man man, drama en happiness, heel leuk allemaal, maar zo speciaal was het ook weer niet.
8.
Dat eindequote:Op maandag 5 januari 2015 19:15 schreef speknek het volgende:
Gone Girl (2014) - IMDb
Oh ja hier houd ik van. David Fincher blijft op hoog niveau spelen. Hier combineert hij de scherpe dialogen die hij geoefend heeft in The Social Network en House of Cards, met de intriges van Se7en. De vrouw van Ben Affleck raakt vermist en hij heeft er niks mee te maken, of toch wel, of toch niet? Met uitstekende rollen van de hoofdrolspelers Affleck (die leuk zijn eigen imago van slicke oppervlakkige mooiboy onderzoekt) en Pike, en de gehele supporting cast. Behalve dan misschien Neil Patrick Harris die in zijn HIMYM rol blijft hangen; hij heeft ook niet zo veel om mee te werken want tegen het einde begint de film wat van zijn scherpheid en geloofwaardigheid te verliezen en voelt de film met twee en een half uur zelfs wat afgeraffeld. Geen meesterwerk, wel heel goed.
8.
Eerste uur was prima, maar daarna sloeg het de plank mis. Jammer, had veel meer ingezeten...quote:
Couldn't agree more. Als ome David de verhaallijn van het eerste uur had volgehouden had het een hele goede, donkere film kunnen worden. Nu raakte de film in de war door zijn eigen verhaallijntwists...quote:Op maandag 5 januari 2015 20:54 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Eerste uur was prima, maar daarna sloeg het de plank mis. Jammer, had veel meer ingezeten...
Niet zijn eigen verhaallijn...hij heeft gewoon het (zeer bekende) boek verfilmd en is trouw gebleven aan die lijn.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:00 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Couldn't agree more. Als ome David de verhaallijn van het eerste uur had volgehouden had het een hele goede, donkere film kunnen worden. Nu raakte de film in de war door zijn eigen verhaallijntwists...
Het is en blijft gewoon een knappe verfilming hoor.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:02 schreef Mike het volgende:
[..]
Niet zijn eigen verhaallijn...hij heeft gewoon het (zeer bekende) boek verfilmd en is trouw gebleven aan die lijn.
Ik vond het een langdradige kutfilm.quote:Op woensdag 31 december 2014 01:17 schreef Terreros85 het volgende:
Exodus
Mozes, de Israeliet die opgroeit aan het hof van de Farao krijgt van God de opdracht om het volk Israel te bevrijden uit de slavernij. De Farao luistert niet en God stuurt 10 plagen naar Egypte.
Het verhaal is bekend. Ik ben goed bekend met het bijbelverhaal. Her en der werd wat afgeweken van het bijbelverhaal, maar dat was niet storend. De plagen kwamen er wat bekaaid af. Het begin daarentegen was wat langdradig. Maar alles bij elkaar een prima film. Ik heb 2,5 uur geboeid gekeken.
IMDB: 6,3
Ik: 7,2
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |