abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 december 2014 @ 11:59:54 #1
862 Arcee
Look closer
pi_147565240

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook. Loze maanddumps wat je gezien hebt of nietszeggende ultiem korte recensies worden desalniettemin minder gewaardeerd.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Kijkerslijstjes over de hele maand worden niet gewaardeerd.

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze. ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_147565743

These Final Hours (2013) - IMDb
A self-obsessed young man makes his way to the party-to-end-all-parties on the last day on Earth, but ends up saving the life of a little girl searching for her father. Their relationship ultimately leads him on the path to redemption.

Goede End of The World film. Deed me erg denken aan Seeking a Friend for the End of The World meets The Purge. De film begint erg sterk maar kakt richting het einde een beetje in. Als liefhebber van deze genre geef ik deze film een 7.

[ Bericht 24% gewijzigd door Rijst op 14-12-2014 12:48:22 ]
pi_147565870
Hungergames - Mockingjay part 1

Prima film voor een verveelde avond. Nergens saai maar ook een film die geen indruk achterlaat.

6.5/10
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_147565950
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 11:03 schreef casper019 het volgende:
THE EQUALIZER

[ afbeelding ]

Geen TOPTOP film, wel een hele vermakelijke film.
Verhaal is erg standaard en voorspelbaar, EX politieagent die zijn oude leven achter zich heeft gelaten.. is nu model burger, Komt een ''zielige'' hoer tegen.. Red haar en komt in problemen met de mafia en gaat vervolgens het hele mafia en ''slechte'' gebeuren aanpakken...
Acteerwerk is goed, actie is prima
gewoon lekkere wegkijk film
7
Deze vond ik zo bizar matig..Het is opzich wel een lekker wegkijk actiefilmpje, maar met een film met redelijk wat budget en iemand als Denzel in de hoofdrol mag de lat toch wel wat hoger liggen. De dialogen waren echt tenenkrommend slecht en bijna iedere zin kon je zo afmaken omdat er alleen maar cliché's uit de mond van ieder karakter kwamen. En zo ging het ook bij iedere plotlijn eigenlijk. En slechte actiefilm kan ook lekker zijn op zijn tijd, maar daarvoor de nam film zichzelf dan weer veel te serieus. Echt ontzettend matig dit. Slechte soundtrack ook..vage nummers.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tim86 op 14-12-2014 16:26:13 ]
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147568559
Band of Brothers

Dit is een Mini serie http://en.wikipedia.org/wiki/Band_of_Brothers_%28TV_miniseries%29

Tja wat moet ik hier over zeggen?

Zéér indrukwekkend, gewoon kijken zou ik zeggen ....
  zondag 14 december 2014 @ 15:52:58 #6
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_147570965
The Maze Runner

Prima film, ligt een beetje in het verlengde van Battle Royale (en nee ik noem hier geen Hunger games want als we het over plotholes gaan hebben is de definitie daarvan Hunger games). Spanning zit er lekker in vanaf heb beginnen. Personages worden prima ontwikkeld. Gelukkig is er geen romance gezeik wat in dit soort films totaal niet thuis hoort. De spanning loopt op tot het eind en daarin worden de meeste vragen die je in de loop van de film hebt opgebouwd eigenlijk wel beantwoord. Het zelfde tracé als Battle Royal dus.

7.5/10
pi_147571554
Mulholland Drive

Waarschijnlijk moet ik hem later nog eens zien, maar het heeft wel een indruk achter gelaten. Volgens mij is een gedeelte ook geschoten in de favo koffietent van David Lynch.
De theorien achter deze film zijn niet echt zo, maar het is wel een van de betere films die ik in de afgelopen jaren gezien heb. Qua gevoel laat hij zeker wat achter.
Zoals je van David Lynch verwachten mag zitten er wel een aantal scenes in je totaal bij de keel grijpen. Een mierzoet nummer van Roy Orbison die zo wordt verpakt dat het een andere realiteit opent. De scenes die net zo goed in een horror hadden kunnen zitten, zo onverwacht. De bloedmooie vrouwen. Zeer vertigo allemaal.
pi_147581602
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 15:52 schreef xzaz het volgende:
The Maze Runner

Prima film, ligt een beetje in het verlengde van Battle Royale (en nee ik noem hier geen Hunger games want als we het over plotholes gaan hebben is de definitie daarvan Hunger games). Spanning zit er lekker in vanaf heb beginnen. Personages worden prima ontwikkeld. Gelukkig is er geen romance gezeik wat in dit soort films totaal niet thuis hoort. De spanning loopt op tot het eind en daarin worden de meeste vragen die je in de loop van de film hebt opgebouwd eigenlijk wel beantwoord. Het zelfde tracé als Battle Royal dus.

7.5/10
Deze ook gezien. Vond hem matig. De film begon aardig, maar ik begon me al snel te ergeren aan de personages en vooral aan Thomas, de hoofdrolspeler. Had ook al zeer snel door waar het heen ging met het verhaal. Uiteraard was er ook weer een rivaal aanwezig.

Verbaasde me er trouwens ook over dat de enige vrouw niet ff flink uit elkaar getrokken werd door de groep jonge gasten toen ze in de groep werd gezet. ;)

Mager zesje.
pi_147584469
Tusk (2014) - IMDb
Wat een idiote film :') begint nog wel redelijk spannend met een arrogante amerikaanse podcaster die naar canada gaat om een oude man te interviewen die mooie verhalen te vertellen heeft, maar wordt naarmate de film vordert steeds idioter met als dieptepunt het einde. De film probeert eerst eng en later grappig of juist ziek te zijn, maar het slaagt nergens in. Er wordt ook teveel opvulmateriaal gebruikt om de 90 minuten te vullen. Heb wel een hekel aan Justin Long en in dat opzicht is het nog wel een aardige film.

Een 5.54
Wie dit leest is hek.
pi_147587488
quote:
2s.gif Op zondag 14 december 2014 14:06 schreef FANN het volgende:
Band of Brothers

Dit is een Mini serie http://en.wikipedia.org/wiki/Band_of_Brothers_%28TV_miniseries%29

Tja wat moet ik hier over zeggen?

Zéér indrukwekkend, gewoon kijken zou ik zeggen ....
Eens, 3x gezien en d'r komen nog wel een paar keer
  zondag 14 december 2014 @ 22:42:01 #11
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_147587534
the equalizer, zeer sterk acteer en camerawerk met een heerlijke film flow

The Equalizer (2014) - IMDb

bijna net zo goed als Training Day

imdb 7.7
ik 8.2
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_147587623
quote:
14s.gif Op zondag 14 december 2014 22:42 schreef cherrycoke het volgende:
the equalizer, zeer sterk acteer en camerawerk met een heerlijke film flow

bijna net zo goed als Training Day

imdb 7.7
ik 8.2
Ik heb gelezen dat de eerste half uur moeilijk doorheen te komen is.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 14 december 2014 @ 22:51:32 #13
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_147587967
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 22:43 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

nergens last van gehad
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_147589843
Van het weekend

Kick-Ass (2010) - IMDb

En

Kick-Ass 2 (2013) - IMDb

gezien. Leuk voor een avondje vermaak. Lekker lopende actiecomedies die zeker het kijken waard zijn.

Imdb 7,8/10 en 6,7/10
Ik 8/10 en 7,5/10

O ja, Hit-girl O+
  maandag 15 december 2014 @ 00:16:59 #15
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_147590982
quote:

[..]

Geen last van gehad.

Man, man. Wat een film is dit zeg :') . Cinematografisch is het best oké, het acteerwerk is prima, maar er is eigenlijk totaal geen verhaal :? .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2000 light years from home
pi_147591315
quote:

[..]

Tweede, derde en vierde ook. Minachting van de kijker. Maar fijn dat er mensen zijn die hem blijkbaar nog wel goed vonden ook _O-

quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 00:16 schreef Merkie het volgende:

[..]

Geen last van gehad.

Man, man. Wat een film is dit zeg :') . Cinematografisch is het best oké, het acteerwerk is prima, maar er is eigenlijk totaal geen verhaal :? .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergeet niet de dramatisch slechte dialogen en soundtrack, het bizar voorspelbare verhaal en de Home Alone finish _O_
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_147593949
Gisteren ook gezien, verhaal was natuurlijk dramatisch en het acteren ook maar opzich wel leuk voor een avondje als je je verveelt.

SPOILER
Denzel _O_

Ik 6.0
imdb: geen idee
pi_147594274
Eliza Graves (2014) - IMDb Rond 1900 meldt een pas afgestudeerde dokter zich vrijwillig aan bij een ver afgelegen gekkengesticht om praktijkervaring op te doen. Dan blijkt dat er daar onconventionele behandelmethodes op na gehouden te worden.

Prachtige plaatjes, goed geacteerd, origineel gegeven, leuke plottwists en...Kate Beckinsale blijft een waar genot voor het oog. Er zijn ook minpunten: de chemie tussen Kate en de hoofdrolspeler komt niet goed uit de verf en hier en daar worden klassieke thriller clichés niet geschuwd (onherbergzame omgeving, afgelegen gothisch gesticht, spooky gebeurtenissen).

Desondanks paar kleine minpuntjes toch prima film: 8-

The Maze Runner (2014) - IMDb Jongen komt op een onverklaarbare manier in een vreemde omgeving met andere jongeren terecht. Die jongens zijn al jaren bezig met overleven en trachtten de omgeving te verkennen die lijkt te bestaan uit een gigantisch doolhof wat op gezette tijden veranderd en waar achter sommige deuren meer lijkt te zitten.

Typisch dystopische film in het rijtje van de hunger games en divergent: groepen jongeren die trachtten te overleven in een soort post-apocalyptische new order wereld. De film geeft je sterk je het gevoel alsof de acteurs spelen in een soort videogame (iets wat ik ook al ontzettend met het bekijken van 'Edge of Tomorrow' had maar misschien ben ik de enige). Leuk uitgangspunt, sterk begin maar film kakt wat in. Had zeker meer in gezeten. Een 7-

Predestination (2014) - IMDb SF thriller over een agent die door de tijd reist om criminelen te achterhalen. Uiteindelijk raakt hij op het spoor van een bommenlegger/terrorist waar hij al een hele tijd op jaagt. Deze film doet wel denken aan Looper met snufje Enemy. Als je interesse ligt in de ingewikkelde paradoxen die voortkomen uit tijdreizen is dit wel je film. Voor anderen kan ik mij voorstellen dat de film lastig te begrijpen is en ook ik begreep lang niet alles na afloop. De verhaallijn van de vrouw is mooi in beeld gebracht maar als je het objectief bekijkt en nadenkt werkelijk te bizar voor woorden. Een 6-
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_147594283
P.s. Eliza Grave is beter bekend als 'Stonehearst Asylum'
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  maandag 15 december 2014 @ 10:04:49 #20
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_147595131
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 20:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Deze ook gezien. Vond hem matig. De film begon aardig, maar ik begon me al snel te ergeren aan de personages en vooral aan Thomas, de hoofdrolspeler.
Waaraan precies?
quote:
Had ook al zeer snel door waar het heen ging met het verhaal. Uiteraard was er ook weer een rivaal aanwezig.
Dit geld voor elke film.
quote:
Verbaasde me er trouwens ook over dat de enige vrouw niet ff flink uit elkaar getrokken werd door de groep jonge gasten toen ze in de groep werd gezet. ;)
Inderdaad.
quote:
Mager zesje.
Still a beter love story then Twilight.
pi_147595570
te downloaden via de bekende wegen:

Grumpy Cat's Worst Christmas Ever (TV Movie 2014) - IMDb

mijn advies: kijk deze maar gewoon niet. niet eens leuk slecht.
misschien nog net leuk voor je 6 jarige nichtje die stiekum de wijn van tante sjaan heeft opgedronken tijdens het kerstdiner.

grumpy cat met een vrouwenstem, dat alleen al...

0.
pi_147597557
quote:
7s.gif Op zondag 14 december 2014 22:41 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Eens, 3x gezien en d'r komen nog wel een paar keer
wel eens wat afleveringen gezien, maar toch maar eens écht beginnen. The Pacific (TV Mini-Series 2010) - IMDb is ook wel goed. Zelfde genre.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_147597778
Hobbit - 5 armys.

Goed.
dat is het !
  maandag 15 december 2014 @ 12:43:40 #24
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_147598382
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:07 schreef Apotheose het volgende:

[..]

wel eens wat afleveringen gezien, maar toch maar eens écht beginnen. The Pacific (TV Mini-Series 2010) - IMDb is ook wel goed. Zelfde genre.
Die is wel echt een klasse minder dan Band of Brothers vind ik.
pi_147598482
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 09:06 schreef mister_white het volgende:
Desondanks paar kleine minpuntjes toch prima film: 8-
hoe in godsnaam? :D
het is dat ik gister het misbaksel Tusk heb gezien, anders was eliza graves de slechtste film van het jaar geworden.
Wie dit leest is hek.
pi_147611820
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:07 schreef Apotheose het volgende:

[..]

heb die destijds gevolgd maar ben toen afgehaakt, denk dat iedereen band of brothers 2.0 verwachtte maar dat valt wel tegen
pi_147621985
Walking on Sunshine (2014) - IMDb

Een woord: BAGGER

Krijg je dr van als de vrouw des huizes eens mag kiezen!

IMDB 5,1/10
Ik 3/10 (3 puntjes voor de 80's krakers...)
pi_147625530
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:32 schreef pokkerdepok het volgende:

grumpy cat met een vrouwenstem, dat alleen al...
grumpy cat is dan ook geen kater, logische keus toch?
pi_147626307
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 01:16 schreef Prego het volgende:

[..]

grumpy cat is dan ook geen kater, logische keus toch?
wel.
grumpy cat is een sjaggerijnig ventje. vind ik.
pi_147644204
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 12:36 schreef Tim86 het volgende:
Deze vond ik zo bizar matig..Het is opzich wel een lekker wegkijk actiefilmpje, maar met een film met redelijk wat budget en iemand als Denzel in de hoofdrol mag de lat toch wel wat hoger liggen. De dialogen waren echt tenenkrommend slecht en bijna iedere zin kon je zo afmaken omdat er alleen maar cliché's uit de mond van ieder karakter kwamen. En zo ging het ook bij iedere plotlijn eigenlijk. En slechte actiefilm kan ook lekker zijn op zijn tijd, maar daarvoor de nam film zichzelf dan weer veel te serieus. Echt ontzettend matig dit. Slechte soundtrack ook..vage nummers.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Het was geen slechte film. Absoluut niet. Maar met alle hype, acteurs en budget had ik een stuk meer verwacht.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_147648976
THE MAZE RUNNER

Goed en vermakelijk, maar niet meer dan dat. Gewoon leuk om te zien.

Film gaat over een jongen die wakker word in een soort lift en dan in een soort wereld terechtkomt die afgesloten is door muren (en natuurlijk, kan niet anders.. is hij ''speciaal'') de muren hebben een soort deur en die gaat afentoe open en leid naar een doolhof....

FIlm vermaakt, acteerwerk is prima, en is gewoon leuk om t ezien

7-
pi_147649818
Predestination (2014)
Eindelijk weer eens een ijzersterke film van 2014. Mooi verhaal, de interactie tussen Hawke en zijn tegenspe(e)l(st)er is bijzonder goed en het is gewoon erg boeiend.

Mooi onderwerp, doet nadenken en goed afgerond.

Heeft wat weg van Interstellar door het thema maar is hier beter, minder bombastisch, uitgewerkt.

Dikke dikke aanrader.
9.6/10

Sin City: A Dame to Kill For (2014)
Deel 1 was ik al aan verknocht en het was lang, heeeeel lang wachten op deel 2.

Prachtig gemaakt weer, helaas niet in 3D gezien, waar dit soort films zich uitermate voor lenen, en een goed verhaal.

Ik ben fan dus wellicht niet objectief, de eerste Sin City kreeg een 9,6; het tweede deel een 9,2.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147654025
Net The Godfather voor het eerst gezien :X
Moeten zij weten
pi_147654715
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 december 2014 20:51 schreef El_Matador het volgende:
Predestination (2014)
Eindelijk weer eens een ijzersterke film van 2014. Mooi verhaal, de interactie tussen Hawke en zijn tegenspe(e)l(st)er is bijzonder goed en het is gewoon erg boeiend.

Heeft wat weg van Interstellar door het thema maar is hier beter, minder bombastisch, uitgewerkt.

Dikke dikke aanrader.
9.6/10

Deel 1 was ik al aan verknocht en het was lang, heeeeel lang wachten op deel 2.

Prachtig gemaakt weer, helaas niet in 3D gezien, waar dit soort films zich uitermate voor lenen, en een goed verhaal.

Ik ben fan dus wellicht niet objectief, de eerste Sin City kreeg een 9,6; het tweede deel een 9,2.
Een 9.6 voor Predestination en een 9.2 voor Sin City 2? Zo, jij bent positief. Predestination is best een aardige film hoor, maar een 9.6?

En Sin City is gewoon jammer. :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_147654753
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:21 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Een 9.6 voor Predestination en een 9.2 voor Sin City 2? Zo, jij bent positief.
Je ziet het.

quote:
Predestination is best een aardige film hoor, maar een 9.6?

En Sin City is gewoon jammer. :')
Dan hebben we een andere mening over beide films. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:38:59 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_147655772
Gisteren via Netflix France St Vincent gezien. Lekker wegkijkend feelgoodfilmpje volgens beproefd recept. Knorrige man sluit vriendschap met jongen en blijkt toch niet zo'n mean old man.
Imdb geeft een 7,3, daar kan ik me wel in vinden.

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_147655776
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:09 schreef H0D3NPYL het volgende:
En dat is alles wat je te melden hebt?
Veni, vidi, vodka.
pi_147659644
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 december 2014 20:51 schreef El_Matador het volgende:
Predestination (2014)

Dikke dikke aanrader.
9.6/10
Net gekeken en inderdaad wel een toppertje hoor.
Begint wel met een lang soort van intro in het verhaal, wat mij overigens niet stoorde, daarna had ik voor een minuut even het idee dat ik naar een soort van "back to the future" film zat te kijken. :P

Daarna wordt het eigenlijk pas allemaal duidelijk, maargoed daar moet je de film voor kijken.

Ik geeft hem toch wel een 8
Do what you love, love what you do!
pi_147664579
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 20:34 schreef casper019 het volgende:
THE MAZE RUNNER

[ afbeelding ]

Goed en vermakelijk, maar niet meer dan dat. Gewoon leuk om te zien.

Film gaat over een jongen die wakker word in een soort lift en dan in een soort wereld terechtkomt die afgesloten is door muren (en natuurlijk, kan niet anders.. is hij ''speciaal'') de muren hebben een soort deur en die gaat afentoe open en leid naar een doolhof....

FIlm vermaakt, acteerwerk is prima, en is gewoon leuk om t ezien

7-
Ook gezien, wat een kutfilm :')

Ik ben dan ook afgehaakt halverwege de eerste Hunger Games e.d. dit soort films met kinderen zijn echt niets voor mij. Net als die met die space cadets en die simulatie oorlog ofzo.

3.
pi_147664691
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 21:35 schreef Jungle_Jim het volgende:
Een 5.54
Hoe kom je hierop?
pi_147664776
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:09 schreef H0D3NPYL het volgende:
Wat vond je ervan? Cijfer?
pi_147665110
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 11:16 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Hoe kom je hierop?
cijfer van de film gedeeld door liefde voor het genre plus of minus de liefde voor de acteurs en regisseur, dat keer 3,14159 en dan afronden naar beneden.
Wie dit leest is hek.
pi_147665733
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:39 schreef dumble het volgende:

[..]

En dat is alles wat je te melden hebt?
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 11:20 schreef turance het volgende:

[..]

Wat vond je ervan? Cijfer?
Vond hem niet zo geweldig als iedereen beweerd. Komt ook mede doordat ik wel genoeg maffia films gezien heb. Geef een 7.
Moeten zij weten
  woensdag 17 december 2014 @ 13:32:14 #44
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_147667963
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 11:57 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

[..]

Vond hem niet zo geweldig als iedereen beweerd. Komt ook mede doordat ik wel genoeg maffia films gezien heb. Geef een 7.
Goed onderbouwd joh! :')
I have a time machine at home. But it only goes forward at regular speed.........
pi_147672392
Voor de tig honderdste keer Death Becomes Her (1992) gekeken, mijn guilty pleasure film!

Ik hoop dat Robert Zemeckis ooit het licht ziet en deze film op een bluray laat uitbrengen, nu moet ik het doen met een HD versie van tv. Ben ook zeer benieuwd of hij dan het grote aantal verwijderde scenes beschikbaar maakt (Hele rol van Tracey Ullman is verwijderd)

Death Becomes Her (1992) - IMDb
  woensdag 17 december 2014 @ 16:05:29 #46
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_147672611
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 11:32 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

cijfer van de film gedeeld door liefde voor het genre plus of minus de liefde voor de acteurs en regisseur, dat keer 3,14159 en dan afronden naar beneden.
Tsja, als het het zo oppervlakkig en grof wilt beoordelen, is dat een methode...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_147673344
Gone Girl - Interstellar allebei te gek!
pi_147676802
CLUB SANDWICH

Zooo wat n tegenvallende film, ik hou van arthouse films.. Maar deze nee.

De film is traag, sloom en er gebeurd letterlijk niets.
Het speelt zich allemaal af in een hotel.. en heel even op t strand.
Het gaat over een jongen die met zn moeder op vakantie is en die 2 zijn heel close...
Dan word de jongen verliefd op n meisje..
Maar er zit totaal geen interactie tussen die twee.. of enige gevoel voor chemie...

Toch zitten er wel nog wat mooie scenes tussen maar weten de film niet te redden

kleine 3
pi_147678075
Een weekje mainstream:

Interstellar (2014) - IMDb

D'r is al genoeg over gezegd, erg mooie film. Beetje knullige conversaties af en toe maar 't is niet anders om duidelijk te maken wat bepaalde begrippen betekenen. Verder ligt het acteerwerk van Matthew in de lijn met Dallas Buyers Club en True Detective, erg goed dus.

IMDB: 8.9
Ik: 8.6

The Maze Runner (2014) - IMDb

Simpel, een kutfilm. Een schoolvoorbeeld hoe veel films tegenwoordig als cashcow voor Hollywood dienen. Lekker voort borduren op successen als the hunger games en divergent.. de solo-tiener cast kan het hier niet redden met hun acteerkunsten... zeker als het einde ook nog eens een grote flop blijkt te zijn. Het bewijst nog maar eens dat CGI in combinatie met een kutfilm gewoon een kutfilm blijft..

IMDB: 7.0/10 ( :') )
Ik: 2.0/10

Tot slot:

The Shield (TV Series 2002–2008) - IMDb

Seizoen 1 t/m 7

Een verhaal over een politiestation in een district van Los Angeles. Het laat zien dat een aantal agenten geen moeite hebben om de wet geregeld aan hun laars te lappen.

Sterke serie, een beetje in lijn van The Wire, echter haalt deze het niet bij eerdergenoemd niveau. De verhaallijn is eenzijdiger doordat de focus op alleen de politiekant ligt. Echter is het geen slechte serie, excentrieke karakters en een interessante verhaallijn. Laatste kritiekpuntje is dat het iets te lang doorgaat met solo afleveringen terwijl je als kijker liever de rode draad ziet. Desalniettemin een aanrader

IMDB: 8.8/10
Ik: 8.5/10

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2014 19:21:18 ]
  woensdag 17 december 2014 @ 23:49:11 #50
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_147692526
Zojuist Tusk gezien en het enige wat ik kan zeggen is:

what.the.fuck
The Outside Agency
pi_147696740

Ietwat traag verlopende misdaad/actie/thriller met een redelijk goed verhaal en een uitmuntende Denzel Washington. Verrassend leuk!

Oja Chloë Grace Moretz 😙. Dat wordt n grote.

Imdb 7,4/10
Ik. T zelfde
pi_147696926
Rare Exports

De kerstman blijkt te bestaan, maar is heel anders dan wat mensen denken. 3 Finse rendierjagers en hun zoontjes binden de strijd aan met zijn 'elfjes' om de wereld van de ondergang te behoeden.

Leuke film die in de stijl is van Trollhunter.
Children of the night. What music they make.
pi_147697260
quote:
Pierce Brosnan, de labrador onder de James Bonds
  donderdag 18 december 2014 @ 16:13:27 #55
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_147708919
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 07:41 schreef DeHovenier het volgende:
Rare Exports

De kerstman blijkt te bestaan, maar is heel anders dan wat mensen denken. 3 Finse rendierjagers en hun zoontjes binden de strijd aan met zijn 'elfjes' om de wereld van de ondergang te behoeden.

Leuke film die in de stijl is van Trollhunter.
Deze was gisteren op tv. Ik heb hem opgenomen en wil hem één deze dagen bekijken. :D
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_147736879
Swimming Pool (2003) - IMDb

Film over een Britse misdaadschrijfster die naar een mooi afgelegen huis (met zwembad) van haar uitgever in Zuid-Frankrijk gaat om inspiratie te zoeken voor haar nieuw book. Ze vind er alle rust en het is een groot succes totdat poltseling de excentrieke dochter van de uitgever langskomt. Verder zal ik niks vertellen. De twist op het einde is geniaal en houd de film open tot u eigen interpetatie..

IMdb: 6.8 (?! )
Ik: 8

OH, ps, die dochter is fuckin hot :p
Veni, vidi, vodka.
  vrijdag 19 december 2014 @ 17:23:36 #57
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_147747044
How the Grinch Stole Christmas (2000)
Erg lawaaierig en erg kerstzoeterig. Jim Carrey is The Grinch, maar eigenlijk kun je beter spreken dat The Grinch Jim Carrey is. Hetzelfde truukje van fysieke strapatsen en nauwelijks grappige teksten wordt maar weer eens door hem uitgehaald. Jammer dat deze film niet meer weg had van een 'echt' sprookje. Nu was deze kerstfilm ondanks de mooie productie niet echt best en boeiend.
Cijfer: 5

The Bone Collector (1999)
Tsja, echt zo'n typische politiethriller. Denzel Washington is door een zwaar ongeluk aan bed gekluisterd en leidt min of meer het onderzoek naar een seriemoordenaar. Vet stoer natuurlijk om met CSI-achtige technologie uit 1999 dat te doen. Zijn medespelers zijn wel mobiel maar vond ik over de gehele linie maar matig. Angelina Jolie overtuigde niet echt als plotselinge detective in dit verhaal. En dan heb je ook wat andere lamme eendimensionale types, waaronder die schoenenverkoper Al Bundy.

Kortom een nogal bont bij elkaar geraapt gezelschap en ohja er is een mol die de boel beduvelt. Deze film is niet vies van wat clichés. The Bone Collector heeft daarnaast ook nog last van filmische over-the-top idioterie, maar ondanks dat alles best kijkbaar. Het verhaal loopt lekker door en steekt met al zijn mankementen toch nog aardig in elkaar. Cijfer: 6

De eerste ruimtevaarder (1959)
De film gaat meteen van start: een astronaut wordt de ruimte ingeschoten. Al gauw blijkt het een eigenwijze dude te zijn die zich niks aantrekt van het vooropgestelde vluchtprogramma. Hij krijgt een herkansing bij een nieuwe vlucht, maar dan gaat het helemaal fout... Het ellendige is dat de film na zo'n flitsende start vervalt in een saaie bende met veel geneuzel tussen militair personeel, een dokter en een halve love-interest. Op het eind wordt het weer aardig met wat horror/SF, maar ook dat heeft uiteindelijk weinig om het lijf. Cijfer: 5

The Atomic Submarine (1959)
Duf filmpje over een evenzo duffe onderzeeër die mysterieuze verdwijningen in de Arctische Zee moet onderzoeken. Acteerwerk is heel matig, het ziet er allemaal niet uit en de alien die achter al dat onheil zit is nog een beetje cool, maar krijgt veel te weinig screentime. Cijfer: 4,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_147769405
THE 100 Foot JOURNEY

Hele leuke feel good / rom komedie!

Film gaat over een indische familie die in parijs terecht komt en daar eenrestaurant begint, daar hebben ze concurentie met een ander restaurant en dat word een hele strijd.
ook worden de eigenaren en chef koks op elkaar verliefd..
EN hoe dat verder gaat....
Prima acteerwerk, leuke achtergrondmuziek, heerlijke film om te zien!

7.5
  zondag 21 december 2014 @ 15:16:02 #59
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_147803108
Edge of Tomorrow (2014) - IMDb
Middelmatige film. Idee is leuk maar gedurende de film beetje eentonig en saai. Op de helft van de film weet je al hoe het gaat eindigen. Ik denk dat Tom Cruise de film nog naar een voldoende helpt.

imdb: 8
ik: 6

Gone Girl (2014) - IMDb
Leuke film. Soms wel langdradig maar de film wordt naar het einde toe steeds beter.

imdb: 8,4
ik: 7

True Detective (TV Series 2014– ) - IMDb
Serie over het leven van twee detectives. Film vindt plaats in het verleden en het heden. Dit is toch wel een aanrader. Voornamelijk voor het mooi uitgewerkte verhaal en de sublieme acteer prestaties van Matthew McConaughey en Woody Harrelson. Must see!!! zijn 8 afleveringen.

imdb: 9,4
ik: 9,5
pi_147815237
Zondag en kloteweer. Dan is het tijd voor prachtige Engelse films!

Bronson

Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een jongen die eind jaren '70 opgepakt wordt voor het beroven van een postkantoor. Hij krijgt 7 jaar gevangenisstraf maar zit uiteindelijk meer dan 30 jaar vast door oproerkraaierij en ondeugdelijk gedrag. Tom Hardy kruipt in de huid van Charles Bronson, Engeland's beruchtste en gevaarlijkste gevangene. Veel actie, veel ruige scenes maar ook enorm veel humor en natuurlijk, dat heerlijke Britse accent.

Deze film had ik al wel eens eerder gezien maar ook de 2e keer zat ik op het puntje van mijn stoel. Geweldige film, en puik acteerwerk.

IMDB: 7,1
Ik: 9+

zondag 21 december 2014 @ 20:18:34 #61
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_147815538
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 december 2014 17:23 schreef Falco het volgende:
How the Grinch Stole Christmas (2000)
Erg lawaaierig en erg kerstzoeterig. Jim Carrey is The Grinch, maar eigenlijk kun je beter spreken dat The Grinch Jim Carrey is. Hetzelfde truukje van fysieke strapatsen en nauwelijks grappige teksten wordt maar weer eens door hem uitgehaald. Jammer dat deze film niet meer weg had van een 'echt' sprookje. Nu was deze kerstfilm ondanks de mooie productie niet echt best en boeiend.
Cijfer: 5

The Bone Collector (1999)
Tsja, echt zo'n typische politiethriller. Denzel Washington is door een zwaar ongeluk aan bed gekluisterd en leidt min of meer het onderzoek naar een seriemoordenaar. Vet stoer natuurlijk om met CSI-achtige technologie uit 1999 dat te doen. Zijn medespelers zijn wel mobiel maar vond ik over de gehele linie maar matig. Angelina Jolie overtuigde niet echt als plotselinge detective in dit verhaal. En dan heb je ook wat andere lamme eendimensionale types, waaronder die schoenenverkoper Al Bundy.

Kortom een nogal bont bij elkaar geraapt gezelschap en ohja er is een mol die de boel beduvelt. Deze film is niet vies van wat clichés. The Bone Collector heeft daarnaast ook nog last van filmische over-the-top idioterie, maar ondanks dat alles best kijkbaar. Het verhaal loopt lekker door en steekt met al zijn mankementen toch nog aardig in elkaar. Cijfer: 6

De eerste ruimtevaarder (1959)
De film gaat meteen van start: een astronaut wordt de ruimte ingeschoten. Al gauw blijkt het een eigenwijze dude te zijn die zich niks aantrekt van het vooropgestelde vluchtprogramma. Hij krijgt een herkansing bij een nieuwe vlucht, maar dan gaat het helemaal fout... Het ellendige is dat de film na zo'n flitsende start vervalt in een saaie bende met veel geneuzel tussen militair personeel, een dokter en een halve love-interest. Op het eind wordt het weer aardig met wat horror/SF, maar ook dat heeft uiteindelijk weinig om het lijf. Cijfer: 5

The Atomic Submarine (1959)
Duf filmpje over een evenzo duffe onderzeeër die mysterieuze verdwijningen in de Arctische Zee moet onderzoeken. Acteerwerk is heel matig, het ziet er allemaal niet uit en de alien die achter al dat onheil zit is nog een beetje cool, maar krijgt veel te weinig screentime. Cijfer: 4,5
Waarom kijk je zoveel matige totaal onbekende jaren '50 films? Wat is daar de lol van :P ?
pi_147818364
quote:
14s.gif Op zondag 21 december 2014 20:11 schreef Monopoly het volgende:

Bronson

[ afbeelding ]

Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een jongen die eind jaren '70 opgepakt wordt voor het beroven van een postkantoor. Hij krijgt 7 jaar gevangenisstraf maar zit uiteindelijk meer dan 30 jaar vast door oproerkraaierij en ondeugdelijk gedrag. Tom Hardy kruipt in de huid van Charles Bronson, Engeland's beruchtste en gevaarlijkste gevangene. Veel actie, veel ruige scenes maar ook enorm veel humor en natuurlijk, dat heerlijke Britse accent.

Deze film had ik al wel eens eerder gezien maar ook de 2e keer zat ik op het puntje van mijn stoel. Geweldige film, en puik acteerwerk.

heerlijke film inderdaad, lekker psycho scenes ook
pi_147820116
The Guest

Net terug uit de oorlog komt David de laatste wensen van zijn overleden maat terug brengen naar zijn nabestaanden. Als hij wordt uitgenodigd wat langer te blijven bij de familie raakt hij steeds meer betrokken bij de situatie waarin de familie verkeerd. Maar....raakt hij erin betrokken of heeft hij er invloed op?

Hoewel ik van tevoren de hoofdlijnen van het script al op een biervlitje kon uittekenen is The Guest een vermakelijke film, hij kijkt lekker weg en houd de spanning er lang in. Nee, het is geen hoogstaande kwaliteitsfilm maar voor een zaterdagavond met een sixpack pils als gezelschap heb je een prima avond!

IMDb: 6,9
Mijn cijfer: 7
pi_147821766
quote:
14s.gif Op zondag 21 december 2014 20:11 schreef Monopoly het volgende:

Bronson

[ afbeelding ]

geniale film _O_
Wie dit leest is hek.
  zondag 21 december 2014 @ 22:27:25 #65
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_147822484
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:18 schreef Merkie het volgende:

[..]

Waarom kijk je zoveel matige totaal onbekende jaren '50 films? Wat is daar de lol van :P ?
Niks mis met wat quasi-lollige SF-shizzle met een monster uit die roemruchte jaren, alleen is het doorgaans troep.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_147825374
quote:
14s.gif Op zondag 21 december 2014 21:12 schreef andreas612 het volgende:

[..]

heerlijke film inderdaad, lekker psycho scenes ook
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 22:14 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

geniale film _O_
Kenners _O_
pi_147825936
The Insider

roducer Lowell Bergman van het programma '60 minutes' ruikt een verhaal wanneer Jeff Wigand, voormalig onderzoeker bij tabaksfabrikant Brown & Williamson, niet met hem wil praten. Wanneer de fabrikant Wigand dwingt om een overeenkomst na te komen, besluit hij toch om Bergman in vertrouwen te nemen en de waarheid over zijn werkgever naar buiten te brengen. Zowel Bergman en Wigand komen er echter achter dat dit niet zo makkelijk is als gedacht.

Wel een aardige film, dikke 7

The Insider (1999) - IMDb
pi_147830458
L.A. Confidential (1997)

Vandaag voor de tweede keer bekeken en het blijft een toffe misdaad thriller met interessante personages en een spannend verhaal inclusief de bijbehorende interessante plotwendingen. Dit wordt naar een hoger niveau getild door de sterke cast met Kevin Spacey _O_, Guy Pearce en Russell Crowe, waar ik normaal geen fan van ben, maar deze rol vult die naar behoren in. Wel heb ik het idee dat als je veel films van dit genre hebt gezien, je snel door zal hebben wie de daadwerkelijke badguy is.

IMDb: 8.3
Mijn cijfer: 8.0/10

L.A. Confidential (1997) - IMDb

Taxi Driver (1976)

Hier hoef ik eigenlijk geen woorden meer aan vuil te maken. Een van mijn favoriete films; in mijn ogen het beste werk van Scorsese en de beste rol die DeNiro ooit gespeeld heeft.

IMDb: 8,4
Mijn cijfer: 9,7

Taxi Driver (1976) - IMDb

Ik vond het eerste deel echt ontzettend tof, de stijl en setting waren mij op het lijf geschreven. Dat zit nog steeds snor in deze film, maar het verhaal valt helaas erg tegen in vergelijking met deel 1. De verschillende personages en vooral de bijbehorende verhalen hebben erg weinig om het lijf. Ondanks dat heb ik wel genoten van de rollen van Powers Boothe, Gordon-Levitt en ook Eva Green mocht er wezen.

IMDb: 6,7
Mijn cijfer: 7,0

Sin City: A Dame to Kill For (2014) - IMDb

[ Bericht 8% gewijzigd door Cikx op 22-12-2014 15:46:20 ]
  maandag 22 december 2014 @ 15:34:45 #69
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_147844355
The Woman in Black (2012)
Tsja, dat valt nooit mee om na 8 delen tovenaarsleerling een andere rol aan te nemen. Maar veel valt er niet op te merken aan Daniel Radcliffe. Sterker nog, het is juist knap hoe hij de film nog probeert te dragen. Het is alleen dat het scenario zo uitgekauwd is en nauwelijks spannend wordt. Radcliffe brengt een aantal dagen door in een klein Engels dorpje met als horror-ingrediënten een spookhuis en een rancuneuze geest. Je kunt zelf wel invullen wat er allemaal dan gebeurt. Cijfer: 6,5

Edge of Tomorrow (2014)
Dit is Groundhog Day maar dan in een SF-sausje, woehoe _O_. Vond het een toffe film met een Tom Cruise die zich wat minder ijdel voordoet dan normaal. Het concept dat ie een dag telkens opnieuw moet beleven om een alien-invasie te stoppen, deed heel game-achtig aan. Het telkens opnieuw aan een level beginnen en het zoeken naar shortcuts was voor mij herkenbaar. Erg leuk daardoor om te zien hoe een solide Cruise dit voor elkaar krijgt. Cijfer: 7,5

De Hobbit: De Slag van Vijf Legers (2014)
Het laatste deel alweer van The Hobbit en ik ben er maar gematigd positief erover. Het ziet er nog altijd mooi uit, dat zeker. Maar dat deze film ook weer zo lang opgerekt voelt, is echt een minpunt. De vaart zat er in het begin namelijk nog wel lekker in. Ook viel de eindbattle lichtelijk tegen, maar dat zal vast te maken hebben dat dit soort epische gevechten al vaker zo hebt gezien. Vernieuwend is de hele Hobbit-trilogie dan ook nergens geweest besef ik me nu. Wel aardig vermaak zo her en der, maar niet bepaald memorabel. Cijfer: 6,5

The Taking of Pelham One Two Three (1974)
Volgens mij heeft The Taking of Pelham One Two Three de standaard gezet voor de cliche actiefilms met lollerdialogen en ongeloofwaardige wendingen. Lag regelmatig in een deuk om dit verhaal waarin een metrostel in New York gekaapt wordt. Het wordt nooit geniaal, maar het heeft genoeg lollige momenten zullen we maar zeggen. Cijfer: 7

Phantasm (1979)
Phantasm heeft weg van een giallo, want de horrorscenes zijn smerig maar daaromheen is het jammer genoeg maar matig. Plaats van handeling is een begraafplaats waar mysterieuze dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. Tsja, afgezaagder kan haast niet. Acteerwerk en het verhaaltje zelf zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Cijfer: 5,5
pi_147845026
Mr. Turner

Voor het eerst ben ik in een bioscoop in slaap gevallen.

Met deze recensie ben ik het eens:
http://filmtakers.com/2014/12/10/mr-turner-recensie/

[ Bericht 54% gewijzigd door Loekie1 op 22-12-2014 16:45:46 ]
pi_147845391
quote:
2s.gif Op maandag 22 december 2014 15:34 schreef Falco het volgende:

De Hobbit: De Slag van Vijf Legers (2014)
Het laatste deel alweer van The Hobbit en ik ben er maar gematigd positief erover. Het ziet er nog altijd mooi uit, dat zeker. Maar dat deze film ook weer zo lang opgerekt voelt, is echt een minpunt. De vaart zat er in het begin namelijk nog wel lekker in. Ook viel de eindbattle lichtelijk tegen, maar dat zal vast te maken hebben dat dit soort epische gevechten al vaker zo hebt gezien. Vernieuwend is de hele Hobbit-trilogie dan ook nergens geweest besef ik me nu. Wel aardig vermaak zo her en der, maar niet bepaald memorabel. Cijfer: 6,5
Ik heb me bij de eerste 2 delen ontzettend geërgerd aan de aaneenschakeling van clichés, dat weerhoudt me er ook van om dit laatste deel te gaan kijken. Want ik neem aan dat deze er ook weer volop inzitten? Zoiets als dat subplot met de liefde tussen die elf en dwerg, zoiets kan toch echt niet meer. Zeker nu we verwend zijn met series als Game of Thrones is er bij de Hobbit totaal geen vorm van spanning (geldt ook wel voor de Lord of the Rings films overigens). Het enige waarvoor ik deze film nog zou willen zien zijn inderdaad de prachtige landschappen.
pi_147846113
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:59 schreef Cikx het volgende:

[..]

Ik heb me bij de eerste 2 delen ontzettend geërgerd aan de aaneenschakeling van clichés, dat weerhoudt me er ook van om dit laatste deel te gaan kijken. Want ik neem aan dat deze er ook weer volop inzitten? Zoiets als dat subplot met de liefde tussen die elf en dwerg, zoiets kan toch echt niet meer. Zeker nu we verwend zijn met series als Game of Thrones is er bij de Hobbit totaal geen vorm van spanning (geldt ook wel voor de Lord of the Rings films overigens). Het enige waarvoor ik deze film nog zou willen zien zijn inderdaad de prachtige landschappen.
Deze films hadden dan ook nooit pas na LOTR gemaakt mogen worden. Liever had ik gezien dat ze The Hobbit als proeftuin hadden gebruikt in opmaak voor LOTR. Maar is het dan eindelijk tijd voor Simmarillion?
pi_147846672
quote:
2s.gif Op maandag 22 december 2014 16:21 schreef waxmask het volgende:

[..]

Deze films hadden dan ook nooit pas na LOTR gemaakt mogen worden. Liever had ik gezien dat ze The Hobbit als proeftuin hadden gebruikt in opmaak voor LOTR. Maar is het dan eindelijk tijd voor Simmarillion?
Volgens mij is dat wel de bedoeling. Maar dan hoop ik niet dat Peter Jackson er weer allemaal verhalen omheen gaat verzinnen.
pi_147848044
The Guest (2014)

gaat over een soldaat die 'friend of the family' wordt als hij de familie bezoekt van een overleden vriend. het klinkt als een leuk verhaal wat een goede film zou kunnen opleveren, maar de uitwerking is erg matig. het heeft momenteel een rating van 6.9 op imdb, maar het zou toch echt een stuk lager moeten zijn want het is nog slechter dan de gemiddelde steven seagal film. een film als the book of eli heeft ook een 6.9 8)7

The Great Debaters (2007)

gaat over een groepje zeer goede zwarte debaters in texas in de jaren 30. ik ben sowieso gek op alle films van denzel washington en deze is geen uitzondering. het laat goed zien hoe geinstitutionaliseerd racisme was en vooral op het einde wordt op een prachtige manier duidelijk hoe wetten van een overheid geen leidraad kan zijn voor wat goed of fout is om te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door wipes66 op 22-12-2014 21:13:06 ]
..///
pi_147852517
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 17:27 schreef wipes66 het volgende:
The Guest (2014)

gaat over een soldaat die 'friend of the family' wordt als hij de familie bezoekt van een overleden vriend. het klinkt als een leuk verhaal wat een goede film zo kunnen opleveren, maar de uitwerking is erg matig. het heeft momenteel een rating van 6.9 op imdb, maar het zou toch echt een stuk lager moeten zijn want het is nog slechter dan de gemiddelde steven seagal film. een film als the book of eli heeft ook een 6.9 8)7
Toen ik hem keek had ie een 8,1 ofzo op IMDb, daarom gekeken, maar ik denk dat er mee gefucked is.
pi_147852946
Rundskop, over een man die een heftige traumatische gebeurtenis heeft meegemaakt in zijn jeugd :X en wordt later in zijn leven verdacht van Maffiose praktijken.
De moeite waard om te zien, 7

[ Bericht 3% gewijzigd door Karzai op 22-12-2014 21:22:07 ]
pi_147854140
THE GUEST

Toffe film!, Verhaal gaat over dat een man plots bij een familie aanklopt en zegt een vriend dezijn van hun zoon die overleden is in het leger...
Maar dan blijkt de man niet te zijn wie hij is..

FIlm heeft een lekkere vaart en wat leuke actie scenes, wel jammer dat het plot een beetje '''shit'' aanvoelt en toch iets het cijfer omlaag haalt
had em een 7.5 willen geven nu 7

WHAT IF

wat een ontzettend leuke roman/komedie!! 1 die het toch wat anders doet dan vele anderen! Ook de humor is anders dan de standaard roma/komedie.. iets sexistiser.. Zaten goeie grappen in!)
Acteer werk is ook leuk gedaan,
Ik vind t een aanrader

7.5
pi_147903847
The Drop 2014

Tom Hardy speelt Bob, een barkeeper die in de 'dropbar' van zijn neef werkt. De bar wordt door de criminelen van Brooklyn gebruikt om geld weg te sluizen. Op een avond wordt de bar en de opbrengst weggeroofd. Bob en zijn neef moeten het geld terug zien te vinden. Ondertussen vindt Bob een hond in de vuilnisbak.

dikke 8!
  woensdag 24 december 2014 @ 00:28:41 #79
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_147904088
The Hunger Games: Mockingjay - part 1

Ondanks dat ik het tweede deel heb gemist was het derde deel in de Hunger Games reeks toch goed te volgen. Het is oorlog en dus is het een heerlijk donkere film geworden met veel drama en veel actie in het verhaal.
De film verveelt geen moment en Jennifer Lawrence zet opnieuw een sterke hoofdrol neer. Het is jammer dat we nog een jaar moeten wachten op het laatste deel maar als de toon van deze film wordt voortgezet dan kan het niet anders als dat dat een fantastische climax gaat worden.
Was het maar vast zo ver!

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  woensdag 24 december 2014 @ 08:52:54 #80
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_147909865
In Time (2011)

Lang leve de suggesties van IMDB, die bij iedere film erbij staan. Nadat ik een andere sci-fi film gezien had, vond ik deze bij de suggesties van IMDB. Deze film is ook een sci-fi film, die op een niet genoemd moment in de toekomst afspeelt, op dat moment is er een manier gevonden om het ouder worden van het lichaam te stoppen op het moment dat iemand 25 wordt. Om overbevolking te voorkomen, is geld verdwenen en is tijd de nieuwe valuta.
Dat uit zich in alles, iedereen heeft een persoonlijke klok op zijn onderarm, die aftelt. Door te werken, te gokken of tijd over te geven kan er tijd bij komen. Maar als je tijd op is, val je dood neer.

Het verhaal gaat over een jonge man die elke dag moet strijden om te overleven en leeft in het armste deel van een land en op een gegeven moment veel tijd ter beschikking krijgt en dan ziet hoe scheef de verhoudingen tussen arm en rijk zijn.

Binnen het genre sci-fi is dit wel een vernieuwende film, die het grote verschil tussen arm en rijk goed in kaart brengt. Het verhaal kent niet heel veel wendingen, maar gaat snel genoeg om je te blijven boeien. Ook vond ik Justin Timberlake beter dan ik had verwacht.

MDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_147910779
About Time (2013) - IMDb

About time.

Frisse romkom beetje in de stijl van love actually etc. Verhaal wordt leuk omdat de hoofdrolspeler de mogelijkheid heeft om terug in de tijd te reizen en daardoor foutjes kan herstellen door terug in de tijd te gaan.

IMDb 7,8/10
Ik 8/10
  woensdag 24 december 2014 @ 13:14:48 #82
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_147916196
Divergent (2014)
Uit het straatje van The Hunger Games en ik ben dat genre nu al weer zat, maar ik zal ook niet helemaal tot de doelgroep horen :P. Het heeft gelukkig nog een beetje fun met leuke actie, maar het verhaal verloopt maar traag. En dat thema 'in opstand komen tegen het systeem' is inmiddels behoorlijk uitgekauwd. Ohja dit is gebaseerd op een boekentrilogie en er volgen dus nog meer films, waarbij het laatste deel (verrassing!) uiteraard in tweeën gesplitst wordt. Cijfer: 5,5

Transformers: Age of Extinction (2014)
Ik ging met niet een al te florissant verwachtingspatroon deze film in, maar ja wellicht had dit Transformers-deel toch nog 'redeeming qualities', zoals dat zo sjiek heet. Nou, die waren er nauwelijks op wat gave plaatjes van de stad Hong Kong zelf na. Voor de rest schotelt Bay de kijker grenzeloze incoherente troep voor, en dat bijna 3 uur lang! Het enige wat ik nog kwijt wil is dat Stanley Tucci op Peter Bosz lijkt. Cijfer: 3

Robinson Crusoe on Mars (1964)

Als je een astronaut doedelzak op Mars wil zien spelen, kijk dan Robinson Crusoe on Mars. Het gebeurt namelijk in deze film! Een ruimtevaarder strandt op deze planeet en zoekt naar menselijk contact. Samen met een aapje moet hij het maar zien te overleven. Dat aapje helpt hem overigens door niet aan een watertekort te sterven, want net op tijd vindt hij een waterpoel waar en passant ook nog bifi-worstjes groeien, mjammjammjam.

Goed, echt groots is deze ruimtevaardersfilm niet, tikkeltje traag ook. Byron Haskin (regisseur van War of the Worlds) maakt er nog echter heel wat van. Het ziet er namelijk nog best jofel uit. Laserende ruimtescheepjes die verdacht veel lijken op die van WotW komen voorbij en voor buitendecors is Haskin naar Death Valley getogen. Prachtig hoor, zo'n astronaut die moederziel alleen voort klautert over eindeloze rotspartijen. Met wat rode lucht erachter geprojecteerd, leek het net Lawrence of Arabia, maar dan dus op Mars. Cijfer: 6,5
pi_147916381
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:35 schreef casper019 het volgende:
THE 100 Foot JOURNEY

[ afbeelding ]
Hele leuke feel good / rom komedie!

Film gaat over een indische familie die in parijs terecht komt en daar eenrestaurant begint, daar hebben ze concurentie met een ander restaurant en dat word een hele strijd.
ook worden de eigenaren en chef koks op elkaar verliefd..
EN hoe dat verder gaat....
Prima acteerwerk, leuke achtergrondmuziek, heerlijke film om te zien!

7.5
Dat was een héle leuke Feel Good film, goed voor de Kerstdagen ! :D
pi_147916584
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 13:14 schreef Falco het volgende:
Ik ging met niet een al te florissant verwachtingspatroon deze film in, maar ja wellicht had dit Transformers-deel toch nog 'redeeming qualities', zoals dat zo sjiek heet. Nou, die waren er nauwelijks op wat gave plaatjes van de stad Hong Kong zelf na. Voor de rest schotelt Bay de kijker grenzeloze incoherente troep voor, en dat bijna 3 uur lang! Het enige wat ik nog kwijt wil is dat Stanley Tucci op Peter Bosz lijkt. Cijfer: 3
Alles is gewoon opgenomen in Chicago volgens mij, zijn gewoon wat chinese tekens op de gebouwen getekend, dus zelfs dat niet :P
  woensdag 24 december 2014 @ 13:31:35 #85
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_147916676
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 13:28 schreef JDx het volgende:
es is gewoon opgenomen in Chicago volgens mij, zijn gewoon wat chinese tekens op de gebouwen getekend, dus zelfs dat niet
Oh, al die shots van bovenaf en die met die karakteristieke Hong Kong-skyline dus ook nep? Wat een domper anyway.
  Moderator woensdag 24 december 2014 @ 13:33:20 #86
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_147916741
Nee, er is wel degelijk ook in Hong Kong gefilmd. Alleen niet alle actie die je ziet is daar opgenomen, dat hebben ze ook gewoon in de VS gedaan door wat straten na te maken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_147916767
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 13:28 schreef JDx het volgende:

[..]

Alles is gewoon opgenomen in Chicago volgens mij, zijn gewoon wat chinese tekens op de gebouwen getekend, dus zelfs dat niet :P
volgens mij was dat het vorige deel. Tenminste ik kan me een nieuwsbericht herinneren dat Bay ruzie had gemaakt met een aziaat en de politie dat moest gaan sussen. En dat was ergens in Azië
pi_147931968
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 13:14 schreef Falco het volgende:
Divergent (2014)

Het enige wat ik nog kwijt wil is dat Stanley Tucci op Peter Bosz lijkt. Cijfer: 3

:D

Dat viel mij ook op :D

En ben het ook eens met je cijfer :P
pi_147933671
A Walk Among the Tombstones

Hoewel ik een fan ben van Liam Neeson, vond ik dezefilm.. Ondanks aardig wat positieve reveiws erg tegenvallen. Vond hem ''redelijk'' - net vermakelijk genoeg om te zien, maar morgen direct weer vergeten.
Acteerwerk is wel prima, echter miste het verhaal aan echte spanning

Verhaal gaat over dat Liam neeson een prive detective is en word gevraagd een moordernaar op te sporen, ook werkt hij samen met een kansarme zwarte jongen om zo een ontvoerd meisje (voor losgeld) op te lossen en de daders te pakken

5.5
  woensdag 24 december 2014 @ 23:56:50 #90
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_147939389

De Hobbit: De Slag van Vijf Legers (2014) - IMDb
Ongebalanceerd einddeel van de trilogie. Het voelde allemaal plichtmatig en geforceerd aan.

Pluspunten? Het ziet er allemaal zeer gelikt uit, omgevingen en CGI zijn prachtig. Veldslagen zijn groots, maar CGI-actieporno heeft tegenwoordig niet meer de impact die het ten tijde van de originele trilogie nog wel had.

Mindere punten? 1. Vervelend verplichte romance subplot wat in 2014 écht niet meer kan.
2. Pijnlijk geforceerde verhaallijn opgebouwd rondom personage Bard, de verplichte Hollywood familieman.
3. Als kijker wordt je suspension-of-disbelief aardig op de proef gesteld, met een hoop oog-rol momenten tot gevolg.
4. Oh en Alfrid, Alfrid, Alfrid... de meest misplaatste en overbodige comic relief sinds jar-jar binks.

De magie van elf jaar geleden is ver te zoeken.

Score: 5.0/10
IMDB: 7.9/10

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 25-12-2014 01:16:41 ]
pi_147941072
|The Hobbit: Battle of five armies

Dit is de beste slechtste film die ik ooit heb gezien. Beelden zijn zoals gewend en we mogen verwachten prachtig, maar waar het een spectaculair slot van de (reeds uiterst saaie) trilogie had moeten worden, werd het een actiefilm voor kleuters die bol stond van de plotholes, onwaarschijnlijkheden en uiterst lachwekkende situaties en karakters.

De miljoenen die erin gestoken zijn resulteren in een 5/10, maar eigenlijk zou ik zeker op basis van dit slot de hele trilogie lekker laten liggen.

The Drop
Een film waarbij niemand in de kamer iets zegt maar ademloos naar zit te kijken, is altijd goed. De film heeft een constante dreigende sfeer, een heerlijke cast en biedt bij de aftiteling voldoende stof tot discussie over de hoofdpersonages. Geweldige film.
8/10
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_147942501
Gone Girl _O_

Was kei spannend :D en behoorlijk creepy :o

“We zijn samen zo schattig dat ik ons wel in het gezicht zou kunnen stompen”, grapt Amy tijdens een etentje met haar nieuwe liefde Nick. In de eerste flashbacks die langskomen lijkt het stel ook inderdaad perfect te zijn. Maar er zit intussen ook meteen een kern van waarheid in dat ene geintje. Achter deze ogenschijnlijk zielsgelukkige mensen schuilen (zelf)destructieve krachten. Al vroeg in deze thriller blijkt dat Amy en Nick helemaal niet zo’n sprookjeshuwelijk hebben.

Nick wil dat iedereen wel doen geloven, wanneer Amy op hun huwelijksdag opeens spoorloos blijkt te zijn verdwenen. Uit alles lijkt naar voren te komen dat dit een man is die zijn lieftallige echtgenoot zo snel mogelijk terug wil hebben. Hij meldt zich bij de politie, zegt zo goed mogelijk te willen meewerken, geen geheimen te hebben en dus ook geen advocaat nodig te hebben. En inderdaad, de rechercheurs mogen overal rondkijken en krijgen openhartig antwoord op al hun vragen. Toch klopt er iets niet, weet de kijker al snel. Als Nick met zijn tweelingzus over de verdwijning praat, blijkt dat Amy ook een vervelende kant had. “Wie haar ook heeft ontvoerd, hij zal haar waarschijnlijk wel weer snel terugbrengen”, zegt zus Margo schertsend.

Gone Girl is niet alleen een thriller waarin een mysterieuze verdwijning moet worden opgelost. De film gaat over hoe mensen in iedere omgeving met een ander masker op lopen en hoe ze elkaar manipuleren om te krijgen wat ze willen. Wat in het begin lijkt op leugentjes voor eigen bestwil, wordt al snel iets duisterders.

http://www.moviemeter.nl/film/96878
pi_147946425
The Interview :D

Door alle heisa hier om heen heeft de film een enorme boost gekregen. Op het moment van schrijven staat de film genoteerd op een 9,5 op IMDB. Volgende week zal dat wel aardig gezakt zijn. Toch was het een sensatie en toen ik hem gisteravond na werk online zag staan heb ik hem direct opgezet.

Dave Skylark and producer Aaron Rapoport run the celebrity tabloid show "Skylark Tonight." When they land an interview with a surprise fan, North Korean dictator Kim Jong-un, they are recruited by the CIA to turn their trip to Pyongyang into an assassination mission.

De film zat wel goed in elkaar. Hoofdpersonage die gespeeld wordt door James Franco was mij net iets te druk/irritant, maar daar zette ik mij vrij snel over heen. Seth Rogan speelde briljant en Randall Park zette een prima Kim Jong-un neer.
Het verhaallijn is prima voor een zaterdagavond comedy. Er zat wel wat diepgang in voor een normale comedy. Het einde zag je redelijk aankomen, maar je kreeg wel een kleine twist voor de kiezen. Helemaal op het einde hadden ze iets meer kunnen uitpakken, maar op zich was dit ook wel oké.

IMDB: 9.5 (door alle heisa, dit is niet representatief)
Mijn cijfer: 7.5
Vriendin: 7.5
pi_147949640
quote:
14s.gif Op donderdag 25 december 2014 11:55 schreef Monopoly het volgende:

[ afbeelding ]

Door alle heisa hier om heen heeft de film een enorme boost gekregen. Op het moment van schrijven staat de film genoteerd op een 9,5 op IMDB. Volgende week zal dat wel aardig gezakt zijn. Toch was het een sensatie en toen ik hem gisteravond na werk online zag staan heb ik hem direct opgezet.

Dave Skylark and producer Aaron Rapoport run the celebrity tabloid show "Skylark Tonight." When they land an interview with a surprise fan, North Korean dictator Kim Jong-un, they are recruited by the CIA to turn their trip to Pyongyang into an assassination mission.

De film zat wel goed in elkaar. Hoofdpersonage die gespeeld wordt door James Franco was mij net iets te druk/irritant, maar daar zette ik mij vrij snel over heen. Seth Rogan speelde briljant en Randall Park zette een prima Kim Jong-un neer.
Het verhaallijn is prima voor een zaterdagavond comedy. Er zat wel wat diepgang in voor een normale comedy. Het einde zag je redelijk aankomen, maar je kreeg wel een kleine twist voor de kiezen. Helemaal op het einde hadden ze iets meer kunnen uitpakken, maar op zich was dit ook wel oké.

IMDB: 9.5 (door alle heisa, dit is niet representatief)
Mijn cijfer: 7.5
Vriendin: 7.5
Dankzij het PR offensief van Noord-Korea ga ik deze film zeker kijken.
pi_147957166
THE BABADOOK

Horror film die heel sterk begint! Ik zat het eerste deel van de film echt op het puntje en gespannen op mn stoel (en dat heb ik niet vaak!)
Het verhaal is miss iets bekent, maar wel erg goed gedaan!
Moeder met kind, vader overleden.. Kind begint rare dingen te zien...
Echter vond ik het eind juist dat er teveel vragen overbleven en de spanning zakte iets af....
Daardoor is het niet de knaller die het had kunnen zijn, maar wel een heel erg sterke horror film en aanrader

7.5
pi_147957552
The Interview
Vanavond gekeken, aardige film, grappig bij vlagen. Goede chemie tussen de Seth Rogen en James Franco, daarnaast voorspelbare humor als je hun films kent. Begint uitstekend, matig middenstuk en degelijk eind verder. Voor mij zeker geen film om voor naar de bios te gaan, dus lekker online ergens zoeken.

6,5
pi_147961625
2001: A Space Odyssey

Veel mensen zullen deze film al gezien hebben, maar ik nog niet. Gisteravond was het zover en ik heb echt genoten.

Waar mee te beginnen? Mijn verwachtingen waren al erg hoog door de reviews die critici gaven, evenals de status die het heeft als een cultfilm. De verwachtingen werden meer dan waar gemaakt.

Dat de film uit de jaren-60/70 komt is haast niet op te merken. Op bluray ziet het er haarscherp uit en de blik die ze van de toekomst hadden destijds voelt nog steeds futuristisch aan.

De muziek is prachtig. Veel werken van Straus, die de beelden mooi begeleiden. Op de goede momenten muziek en wanneer dat niet nodig was gewoon niet. Wat ook leuk is om te zien, is dat je in de ruimte geen geluid hoort. Dat klopt ook, want in de ruimte zelf is er geen geluid.

Het is voor te stellen dat voor sommige mensen de scènes wat aan de lange kant zijn. Helaas lijken tegenwoordig mensen minder echt te willen gaan zitten voor een film. De aandachtsspanne is vaak kort door de hijgerige films en series die we vaak zien. Voor de mensen die weten dat ze niet van langzame films houden kan ik deze afraden. Toch is het wellicht leuk om gezien te hebben als klassieker.

De thema's in de film vond ik ook geniaal. Hier wijd ik niet te veel aan toe, want dat moeten mensen echt zelf ontdekken. De film is in ieder geval op meerdere manieren interpreteren.

Een hele dikke aanrader. _O_

Staat echt in mijn top 5 beste films.

Een cijfer kan ik niet geven. Dat is me te moeilijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2014 23:13:32 ]
pi_147962992
quote:
14s.gif Op donderdag 25 december 2014 01:56 schreef FANN het volgende:
Gone Girl _O_

Was kei spannend :D en behoorlijk creepy :o

“We zijn samen zo schattig dat ik ons wel in het gezicht zou kunnen stompen”, grapt Amy tijdens een etentje met haar nieuwe liefde Nick. In de eerste flashbacks die langskomen lijkt het stel ook inderdaad perfect te zijn. Maar er zit intussen ook meteen een kern van waarheid in dat ene geintje. Achter deze ogenschijnlijk zielsgelukkige mensen schuilen (zelf)destructieve krachten. Al vroeg in deze thriller blijkt dat Amy en Nick helemaal niet zo’n sprookjeshuwelijk hebben.

Nick wil dat iedereen wel doen geloven, wanneer Amy op hun huwelijksdag opeens spoorloos blijkt te zijn verdwenen. Uit alles lijkt naar voren te komen dat dit een man is die zijn lieftallige echtgenoot zo snel mogelijk terug wil hebben. Hij meldt zich bij de politie, zegt zo goed mogelijk te willen meewerken, geen geheimen te hebben en dus ook geen advocaat nodig te hebben. En inderdaad, de rechercheurs mogen overal rondkijken en krijgen openhartig antwoord op al hun vragen. Toch klopt er iets niet, weet de kijker al snel. Als Nick met zijn tweelingzus over de verdwijning praat, blijkt dat Amy ook een vervelende kant had. “Wie haar ook heeft ontvoerd, hij zal haar waarschijnlijk wel weer snel terugbrengen”, zegt zus Margo schertsend.

Gone Girl is niet alleen een thriller waarin een mysterieuze verdwijning moet worden opgelost. De film gaat over hoe mensen in iedere omgeving met een ander masker op lopen en hoe ze elkaar manipuleren om te krijgen wat ze willen. Wat in het begin lijkt op leugentjes voor eigen bestwil, wordt al snel iets duisterders.

[ afbeelding ]

http://www.moviemeter.nl/film/96878
Heerlijk vermakelijk en ik zat op een gegeven moment zelfs tegen de film en de mensen erin te schreeuwen en te schelden.
Mindfucker.
IMDb: 8,3
Ik: 8,5
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_147963333
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 23:01 schreef robin007bond het volgende:
2001: A Space Odyssey

Veel mensen zullen deze film al gezien hebben, maar ik nog niet. Gisteravond was het zover en ik heb echt genoten.

Waar mee te beginnen? Mijn verwachtingen waren al erg hoog door de reviews die critici gaven, evenals de status die het heeft als een cultfilm. De verwachtingen werden meer dan waar gemaakt.

Dat de film uit de jaren-60/70 komt is haast niet op te merken. Op bluray ziet het er haarscherp uit en de blik die ze van de toekomst hadden destijds voelt nog steeds futuristisch aan.

De muziek is prachtig. Veel werken van Straus, die de beelden mooi begeleiden. Op de goede momenten muziek en wanneer dat niet nodig was gewoon niet. Wat ook leuk is om te zien, is dat je in de ruimte geen geluid hoort. Dat klopt ook, want in de ruimte zelf is er geen geluid.

Het is voor te stellen dat voor sommige mensen de scènes wat aan de lange kant zijn. Helaas lijken tegenwoordig mensen minder echt te willen gaan zitten voor een film. De aandachtsspanne is vaak kort door de hijgerige films en series die we vaak zien. Voor de mensen die weten dat ze niet van langzame films houden kan ik deze afraden. Toch is het wellicht leuk om gezien te hebben als klassieker.

De thema's in de film vond ik ook geniaal. Hier wijd ik niet te veel aan toe, want dat moeten mensen echt zelf ontdekken. De film is in ieder geval op meerdere manieren interpreteren.

Een hele dikke aanrader. _O_

Staat echt in mijn top 5 beste films.

Een cijfer kan ik niet geven. Dat is me te moeilijk.
wat dacht je van een 10? :P beste film ooit gemaakt.
Wie dit leest is hek.
pi_147965729
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 23:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Heerlijk vermakelijk en ik zat op een gegeven moment zelfs tegen de film en de mensen erin te schreeuwen en te schelden.
Mindfucker.
IMDb: 8,3
Ik: 8,5
:D ja was een goeie deze...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 december 2014 @ 09:01:56 #101
862 Arcee
Look closer
pi_147967887
quote:
14s.gif Op donderdag 25 december 2014 11:55 schreef Monopoly het volgende:
Op het moment van schrijven staat de film genoteerd op een 9,5 op IMDB. Volgende week zal dat wel aardig gezakt zijn.
Ik zie al een hele tijd een 9.9...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')