ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
België . Zelfs voor het bier hebben we ze niet meer nodig want er komt genoeg goed spul uit Nederland tegenwoordig .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
En anders zijn de Zuiderburen er ook nog voor bier. Was vandaag bij de Edeka naast 't station van Bad Harzburg en gister bij de REWE in Goslar. Dáár hebben ze vele soorten bier zeg ......
De enige goede Waal stroomt langs het dorp waar ik ben opgegroeid.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Als alles goed verloopt, komt de 186 015 morgenochtend op de Watergraafsmeer aan. De lok is inmiddels onderweg naar Bad Bentheim en heeft dus iets verlaat de fabriek verlaten.
Mooi. Nu die zuurstokrijtuigen nog een keer overplakken.
Op dinsdag 9 december 2014 22:42 schreef greavy het volgende: Als alles goed verloopt, komt de 186 015 morgenochtend op de Watergraafsmeer aan. De lok is inmiddels onderweg naar Bad Bentheim en heeft dus iets verlaat de fabriek verlaten.
Had gelezen dat er ergens iets mis is gegaan en de 186 016 nu komt, maar dat maakt eigenlijk vrij weinig uit.
Over Walen gesproken, een beetje off-topic, tussen Tongeren en Luik is de snelweg jarenlang voor de helft dicht geweest vanwege een versleten brug. De Vlamingen vlak over de taalgrens waren dat na een tijdje zat met als resultaat dat iemand een spuitbus ter hand nam:
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2014 00:11:53 ]
Ik snap echt niet dat niemand bij ProRail zegt; OKAY WEG MET DIE KANKERWISSELS NOU IS HET GENOEG GEWEEST VERVANG ZE MAAR, ALLEMAAL! :@ ofzo. Echt nervend.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op woensdag 10 december 2014 11:35 schreef Ajaxfan het volgende: Veelpleger Gouda meld zich ook weer met een sein en wisselstoring. Het is niet eens stervenskoud of besneeuwd.
Op woensdag 10 december 2014 11:36 schreef Ireyon het volgende: Waarom is perron 3/4 in Breda niet overdekt? Het dak houdt gewoon op boven spoor 5. Dat station wordt ook echt met de dag achterlijker
dan maak dat maar in orde of breek 2 perronsporen af. 4 is ook zat.
Maar wat zou daar het voordeel van zijn ten opzichte van de huidige situatie? Kilometers spoor zonder enige uitwijkmogelijkheid lijkt me nou ook niet echt bevorderlijk eigenlijk.
InterRail introduceert nieuwe reispas - Swiss Pass juist versoberd woensdag 10 december 2014
Vanaf 2015 kunnen ook jongeren een 1e klas InterRail pas kopen. Ook kunnen volwassenen met InterRail vanaf dat moment twee gratis kinderen onder de 12 meenemen. Verder introduceert het bedrijf een nieuwe pas om Griekenland eenvoudiger te kunnen bezoeken. Waar InterRail nieuwe diensten toevoegd aan de kaart, wordt de Zwitserse Swiss Pass juist versoberd.
Zo verdwijnt de treinpas waarmee 22 dagen of 1 maand door Zwitserland gereisd kan worden. Daarnaast wordt er geen 10% korting meer gegeven als treinreizigers samen een treinpas bestellen (Saver-Option). Reizigers die samen een maand land Zwitserland per trein willen doorkruisen zullen door de nieuwe regels in 2015 zo'n 50% meer betalen. De naam van de treinpas wijzigt van Swiss Pass naar Swiss Travel Pass.
Ook de Swiss Flexi Pass wordt versoberd. Met die pas - die vanaf 2015 Swiss Travel Pass Flex heet - kunnen reizigers op zelf gekozen dagen binnen een periode van een maand onbeperkt reizen door Zwitserland. Op andere dagen kregen reizigers 50% korting, maar die korting vervalt. Bovendien verdwijnt de mogelijkheid om 5 of 6 dagen binnen een periode van een maand rond te reizen door Zwitserland. Ook bij de Swiss Flexi Pass verdwijnt de Saver-Option. Wel komt er de mogelijkheid om 8 of 15 dagen rond te reizen.
Bij InterRail worden de mogelijkheden juist uitgebreid. Daardoor wordt de kaart interessanter voor gezinnen. Vanaf 2015 kan iedere volwassene met InterRail twee kinderen onder de 12 gratis meenemen. Je maakt dan gebruik van het InterRail Family Concept. Ook introduceert InterRail de "Attica Pass", een One Country Pass waarmee reizigers flexibel van Italië naar Griekenland kunnen reizen. Die treinpas is ook geldig op (boot)verbindingen naar Griekse eilanden.
Minder onderhoud dus minder storingen natuurlijk .
Dat is aan infrazijde, maar je hebt ook materieelzijde en wil je dat er dan minder verstoringen zijn die een grote impact hebben op de treindienst dan zul je meer onderhoud aan het materieel moeten verrichten, wat voor de vervoerders weer een stuk duurder is.
Het Autonoom Syndicaat van Treinbestuurders (ASTB) heeft de stakingsaanzegging bevestigd voor donderdag 11 december, Ondanks verschillende vergaderingen om deze staking te voorkomen, wordt deze nu aangehouden. De gevolgen voor het treinverkeer zijn moeilijk te voorspellen, maar zware verstoringen zijn niet uit te sluiten. NMBS raadt haar reizigers aan de real time informatie op de voet te volgen.
NMBS veroordeelt met klem deze stakingsactie die plaatsvindt op een moment dat onze reizigers al door verschillende intersectoriële stakingen op de proef worden gesteld. Deze stakingsactie komt er ook op enkele dagen voor de lancering van het nieuwe vervoersplan van
NMBS op 14 december waarvan de laatste voorbereidingen volop lopen. NMBS zal met alle mogelijke middelen proberen de impact van deze staking op de lancering van het plan te beperken. De spoorwegmaatschappij wil haar reizigers waarschuwen voor mogelijk verstoord treinverkeer en zal er alles aan doen om het treinverkeer zo snel mogelijk opnieuw normaal te laten verlopen.
Gaat lekker daar bij de buren.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op woensdag 10 december 2014 14:55 schreef greavy het volgende: Ik hoorde op de radio net dat iemand de seinen rond Gouda gesloopt had, en al het treinverkeer gestremd is
Welnee. Een bijeenkomst van spoorwegpersoneel waar ze even rustig een kaartje kunnen leggen en een praatje kunnen maken is een erg sociaal iets. Anders kom je niet te weten dat Jean-Luc gaat trouwen en dat François een nieuwe scharrel heeft.
Ach ja, hoe lang zijn ze in Amsterdam al bezig met de Noord/Zuidlijn?
Om de problemen met de Noord/Zuidlijn te relativeren: de pers mocht gisteren al een ritje maken maar tussen Noord en Rokin had de graafmachine die het karretje met journalisten trok problemen, bij sixhaven stond een stellage in de weg en halverwege het IJ lag er een fiets op het spoor.
Op woensdag 10 december 2014 16:23 schreef greavy het volgende: Gister heeft de Railcatering totaal 38 mobiele opladers verkocht. Liep als een "lopend vuurtje" zo te zien.
ik zie nooit railcatering. Koop er ff eentje voor mij als de gelegenheid zich voor doet? Betaal ik hem wel via internetbankieren.
Op woensdag 10 december 2014 16:55 schreef Nattekat het volgende: Ze komen altijd op het traject Almere-Zwolle in de IC richting het noorden, iig als ik erin zit.
Geen seinstoring maar stroomstoring. Trafo vervangen. Nog steeds geen stroom. Nu zijn ze kabels aan het doormeten. Dat wordt daarna dus waarschijnlijk uitgraven en vernieuwen. 21 uur is erg optimistisch.
Maat van mij werkt daar als vrijwilliger bij Staatsbosbeheer, die gaat vaak mee als gids op van die huifkartochten en zo. Vet tof is dat. Kan thuis wel wat foto's opzoeken.
Op woensdag 10 december 2014 17:40 schreef Yreal het volgende: Snap alleen niet waarom de bus van Zoetermeer naar Gouda gaat. In Gouda is er nog steeds niks
misschien voor die paar verschoppelingen die in Gouda zelf willen zijn
Ik vraag mij toch eens af hè. Hoeveel volwaardige dochters heeft Veolia nou in Duitsland? * Veolia Verkehr Sachsen-Anhalt * HarzElbeExpress (HEX) * NordWestBahn (NWB) * Nord-Ostsee-Bahn (NOB) * Bayerische Oberland Bahn (BOB) * InterConnex En vast nog wel stuk of 10
Moet je voor de gein eens kijken naar Netinera (onderdeel van FS, voorheen Arriva Deutschland), die hebben er ook zo veel. Met al die verschillende namen kweekt men wat meer het gevoel van regionale betrokkenheid, "want vlexx rijdt alleen bij ons "
Zomaar een gedachtenspinsel, ik weet het ook niet.
Moet je voor de gein eens kijken naar Netinera (onderdeel van FS, voorheen Arriva Deutschland), die hebben er ook zo veel. Met al die verschillende namen kweekt men wat meer het gevoel van regionale betrokkenheid, "want vlexx rijdt alleen bij ons "
Netinera heeft volgens diezelfde Wiki maar de helft aan bedrijfjes.
In Engeland zie je het ook, vrijwel alle concessies zijn in handen van een paar grote bedrijven (Stagecoach, First, Govia, DB, Abellio) maar toch wordt er met namen gesmeten alsof het een lieve lust is. Sommige zijn herkenbaar (vrijwel alle First-bedrijven hebben dat ook in hun naam) maar bij anderen kom je er pas achter als je het toevallig ergens leest.
Open access-operator Great Central is onderdeel van DB, Southern en Southeastern zijn volle dochters van Govia en Stagecoach heeft een meerderheidsbelang in de Virgin Trains-bedrijven (51% op de westkust, 90% op de oostkust).
Op woensdag 10 december 2014 18:40 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb mijn railcatering powerbank trouwens had ik mooi tijd voor nadat mijn aansluitingweer eeens voor mijn neus wegreed
Hopla. Verzacht de pijn van zomaar een uur te lang onderweg zijn toch een beetje
Op woensdag 10 december 2014 19:07 schreef greavy het volgende: Ik vraag mij toch eens af hè. Hoeveel volwaardige dochters heeft Veolia nou in Duitsland? * Veolia Verkehr Sachsen-Anhalt * HarzElbeExpress (HEX) * NordWestBahn (NWB) * Nord-Ostsee-Bahn (NOB) * Bayerische Oberland Bahn (BOB) * InterConnex En vast nog wel stuk of 10
Gebeurt hier ook op grote schaal. Onder de paraplu van Arriva Nederland vallen bijvoorbeeld ook meerdere bedrijfjes. Voorbeeldje is Arriva Wadden BV dat niet alleen op de waddeneilanden rondkart maar ook bijvoorbeeld de HOV-lijnen Drachten - Groningen en Groningen - Emmen in handen heeft.
Bijna iedere concessie is een andere BV en dan heb je nog bedrijfjes voor het materieel, etc
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Waar niemand naar luistert, alleen al OMDAT ze bestaan.
Daarom is het aan de opdrachtgever de taak om hierop toe te zien dat reizigersbelangen er ook toe doen.
Van de Rijksoverheid hoef je dat niet te verwachten, maar diverse regionale overheden zitten er wel degelijk bovenop als het op concessiegebied aankomt
Op woensdag 10 december 2014 21:31 schreef James1988 het volgende: Was dat niet vanwege één of ander conflicterend goederenpad dat 1x per dag wordt gebruikt om 23:37 's avonds, ofzo?
Moeder gaat daar op Goffert zondag ook uitstappen. En instappen. Scheelt der weer paar ritjes met de buslijn 8 daaro. Nu moet ze nog elke keer 5 minuten lopen.
Daar hebben ze goed door geknutseld in juli was er nog niet veel te zien.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik hedde hier 1 powerbank van 10400mAh, voor ¤16,98 uit China via DealExtreme. Heb der destijds 9 in 1x besteld, kreeg ik kwantum-korting. Paar vrienden wilden er ook hebben.
Vanwege die aids verworpen tracebesluit want verkeerde trillingsmetingen die uiteindelijk zelfde uitwezen als wat we al wisten..
Volgens een van de oorspronkelijke planningen had op Utrecht Centraal bijvoorbeeld spoor 21 deze maand in gebruik moeten worden genomen, waarna spoor 20 enkele maanden later zou volgen. Dat wordt nu eind volgend jaar wanneer beide sporen in dienst gaan.
Zomaar een gedachtenspinsel, ik weet het ook niet.
Ik vermoed dat het te maken heeft met risicospreiding tussen concessies.
quote:
Op woensdag 10 december 2014 22:13 schreef greavy het volgende: Ik hedde hier 1 powerbank van 10400mAh, voor ¤16,98 uit China via DealExtreme. Heb der destijds 9 in 1x besteld, kreeg ik kwantum-korting. Paar vrienden wilden er ook hebben.
Dat sowieso, daarom hebben Arriva en NS ook allerlei bedrijfjes waar ze dingen in onderbrengen. greavy's opmerking ging volgens mij meer om het hebben van een aparte naam voor ieder bedrijf dat een concessie uitvoert (NOB, NWB, BOB, enz.) ook al zijn ze allemaal onderdeel van Veolia.
In Engeland is er een grappige: de Crossrail-concessie die is uitgegeven door Transport for London. Het rijden van treinen is enkele tijd terug gegund aan MTR, begin 2015 zullen een aantal treindiensten al onder de Crossrail-concessie komen te vallen. Omdat het Crossrail-project nog niet is opgeleverd zal men voorlopig onder de naam 'TfL Rail' gaan rijden, de definitieve naam en huisstijl worden pas ingevoerd wanneer het bouwproject klaar is.
Nope.... Wel dat ding, maar ik bestel altijd via dealextreme. Die is erg betrouwbaar, heeft ook een distributiecentrum in de EU voor het transport naar de EU.
Banggood is ook wel betrouwbaar, met enige regelmaat daar spullen besteld en dat is altijd prima aangekomen. Zij hebben ook een EU-distributiecentrum voor de meest populaire spullen.
Helaas hoorden de Qi-opladers die ik heb heb gekocht voor mijn telefoon daar niet bij
Oké, banggood ken ik niet. DealExtreme heeft dan wel weer een Nederlandse interface, en als je daar 3 of meer stuks van hetzelfde product besteld, krijg je kwantumkorting. Bij 5 of meer is die korting weer wat hoger, en als je er nóg een stuk meer wil, krijg je nog wat extra korting, maar dat is op aanvraag.
Bij DealExtreme heb ik wel altijd via de "trage" weg gekozen, en niet voor EU Direct Delivery. Daar betaal je iets meer voor. Nu waren de powerbanks zo'n 3-4 weken onderweg naar mij, via EU Direct Delivery is dat binnen 2 weken bezorgd. niet alle pakketten via EU Direct Delivery mogelijk, maar de populaire artikelen wel.
DX heeft geen EU-magazijn, maar verstuurt tegenwoordig veel met PostNL, waardoor het sneller over is. Ze hebben wel een tijdje een magazijn in Engeland gehad, maar dat is al zeker een jaar gesloten. EU Direct komt gewoon uit China, maar dan zeker met PostNL verstuurd. Via de gewone site kan het ook met China Post komen wat wel eens twee maanden wil duren...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik ga slapen ja. Morgen rond 07:45 weer in de auto stappen voor een dagje België. Jacht maken op een paar ballasttreinen van- en naar de steengroeve van Quenast.
Moet nog even wat dingen regelen helaas... Morgen gelukkig een wat latere dienst (14.30u tot 20.30u), en zaterdag weer een fatsoenlijk late (tot 23.30u).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 10 december 2014 23:52 schreef greavy het volgende: Ik ga slapen ja. Morgen rond 07:45 weer in de auto stappen voor een dagje België. Jacht maken op een paar ballasttreinen van- en naar de steengroeve van Quenast.
Je weet dat er morgen gestaakt wordt in dat derdewereldland?
Ja, dat weet ik. Maar dat is alleen de ASTB. Daarom ga ik ook naar de steengroeve, want de Infra blijft wel rijden. ASTB mogen alleen de "reizigers"treinbestuurders zich aanmelden vinden zij, geen goederen/infra oid.
Of rode vlaggen in de sporen steken, en dan weglopen. En geen enkele kip die het in zijn kop haalt om die vlag weer weg te halen als het stakerspiket pleite is .....
Op woensdag 10 december 2014 23:52 schreef greavy het volgende: Ik ga slapen ja. Morgen rond 07:45 weer in de auto stappen voor een dagje België. Jacht maken op een paar ballasttreinen van- en naar de steengroeve van Quenast.
Weekie vrijgenomen. Had nog 17 vrije dagen staan, terwijl ik dit jaar al 16 opgenomen had. Had er wat extra opgebouwd ........ In Januari en Februari weer een week vrij.
Banggood is mijns inziens de beste Chinese webshop die er is. Die powerbank is ook top, zeker een aanrader. Ik heb hem zelf ook en ik vermoed dat hetzelfde geldt voor minimaal de helft van de fokkers in het Chinese webshop topic
Op donderdag 11 december 2014 00:00 schreef J.B. het volgende: Banggood is mijns inziens de beste Chinese webshop die er is. Die powerbank is ook top, zeker een aanrader. Ik heb hem zelf ook en ik vermoed dat hetzelfde geldt voor minimaal de helft van de fokkers in het Chinese webshop topic
Jammer dat Banggood geen kwantumkorting geeft. Doet dx wel als je er meerdere in 1x besteld enzo. Daarom bestel ik al een tijdje bij dx. Toen ik er 9 bestelde betaalde ik ¤16,62 per stuk zie ik nu terug in de order.
Op donderdag 11 december 2014 00:01 schreef greavy het volgende: Treinverkeer tussen Den Bosch en Zaltbommel is gestremd ivm een mogelijke aanrijding. Men is aan het schouwen of men iets kan vinden.
Het slachtoffer was een schaap, en wordt geruimd door de brandweer.
Het eerste stakingspiket heeft de sporen al geblokkeerd: Station Gouvy kan geen trein meer arriveren of vertrekken. Edit: Inmiddels zijn de sporen in Mol ook geblokkeerd.
Op donderdag 11 december 2014 07:04 schreef greavy het volgende: Het eerste stakingspiket heeft de sporen al geblokkeerd: Station Gouvy kan geen trein meer arriveren of vertrekken. Edit: Inmiddels zijn de sporen in Mol ook geblokkeerd.
Ik hoop op agressie tegen personeel Maar dat zal in braaf Belgistan wel niet gebeuren Overkomt iedereen weleens hmm, een maandje stakingsziekte
Zeg die tunnel in Zwolle is ook een gebed zonder eind aan het worden he. Hoe lang gaat dat nu duren? Met hun "nu nog even wat ongemak"
Duurt al zeker een jaar of 3 daar. Gisteren weer een half uur aan m'n broek doordat alles die kutbrug over moest en de "aansluitende" trein absoluut geen 2 minuten kon wachten terwijl er honderd overstappers aan kwamen. Falende faalNS.
Op donderdag 11 december 2014 09:23 schreef Dr_Flash het volgende: Zeg die tunnel in Zwolle is ook een gebed zonder eind aan het worden he. Hoe lang gaat dat nu duren? Met hun "nu nog even wat ongemak"
Duurt al zeker een jaar of 3 daar. Gisteren weer een half uur aan m'n broek doordat alles die kutbrug over moest en de "aansluitende" trein absoluut geen 2 minuten kon wachten terwijl er honderd overstappers aan kwamen. Falende faalNS.
Ergens volgend jaar moet geloof ik die tunnel eindelijk eens open gaan
Treinen zijn toch altijd te kort, dus passen prima onder de kap.
Op donderdag 11 december 2014 09:23 schreef Dr_Flash het volgende: Zeg die tunnel in Zwolle is ook een gebed zonder eind aan het worden he. Hoe lang gaat dat nu duren? Met hun "nu nog even wat ongemak"
A.s. zaterdag ligt er het een en ander uit rondom Leiden (o.a. sporen 8 en 9 liggen er geheel uit)
We hebben een IC Den Haag HS->Leiden->Schiphol->Amsterdam Centraal->Haarlem-Leiden-Den Haag HS. In Leiden via spoor 5. Rijdt van Den Haag naar Amsterdam in het pad van de IC Vlissingen-Lelystad, van Amsterdam naar Den Haag HS in het pad van de IC Amsterdam-Den Haag via Haarlem.
We hebben een IC Den Haag CS-Leiden (2100, in Leiden op 4a) en de bestaande IC Dordrecht-Amsterdam via Haarlem (2200)
IC Lelystad-Vlissingen is opgeheven tussen Den Haag HS-Amsterdam, IC Groningen/Leeuwarden-Den Haag Centraal is opgeheven tussen Amsterdam Zuid-Den Haag Centraal.
Sprinter Utrecht-Den Haag via Weesp is opgeheven tussen Hoofddorp-Leiden. In Leiden richting Den Haag vertrekt deze trein zowaar van spoor 2(!)
Ik heb vanochtend 40 minuten staan blauwbekken in Wijhe. Vergeten in te checken in Zwolle omdat ik vanwege de helse regen door de HEMA ben gelopen om zo snel mogelijk onder de overkapping te komen. Hele route ontregeld en stom van mezelf.
Kloteconducteur deed de deuren echter wel voor mijn neus dicht terwijl hij zag ik zo goed en zo kwaad als het ging terug aan het rennen was naar de trein. Echt nog geen vijf seconden had ik nodig gehad, ik had mijn hand nog tussen de deur kunnen stoppen als ik een totale gasdebiel was geweest.
Trein later had +10 waardoor ik in Deventer mijn aansluitende stadsbus miste. Goed begin van de ochtend
Op donderdag 11 december 2014 13:45 schreef Dr_Flash het volgende: Maar natuurlijk heb je er wel begrip voor dat 5 seconden wachten technisch niet mogelijk was, omdat dan alles in het honderd zou lopen. Toch?
Ik heb me er niet bijzonder druk over gemaakt. Er is een droog wachthokje en ik ben de krant gaan lezen.
Nee, ik kon gisteren de tijd ook wel redelijk invullen. Maar toch, het is irritant en onnodig, om telkens weer een dikke middelvinger van NS te krijgen.
Op woensdag 10 december 2014 23:48 schreef dennistd het volgende: DX heeft geen EU-magazijn, maar verstuurt tegenwoordig veel met PostNL, waardoor het sneller over is. Ze hebben wel een tijdje een magazijn in Engeland gehad, maar dat is al zeker een jaar gesloten. EU Direct komt gewoon uit China, maar dan zeker met PostNL verstuurd. Via de gewone site kan het ook met China Post komen wat wel eens twee maanden wil duren...
Het zal er ook nog wel even een puinzooi blijven... busstation wordt bijvoorbeeld ook nog naar de zuidkant verplaatst. En als ik het me goed herinner komt er nog een perron bij?
Het zal er ook nog wel even een puinzooi blijven... busstation wordt bijvoorbeeld ook nog naar de zuidkant verplaatst. En als ik het me goed herinner komt er nog een perron bij?
Ja, nieuwe busstation komt inderdaad aan de zuidkant (kant van Windesheim) en er komt een fly-over voor de bussen van het nieuwe busstation naar de westerlaan/willemskade vanaf waar er een vrije busbaan komt richting Deltion Campus. Noordzijde wordt vooral ingericht voor fietsen en open ruimte
Prorail is trouwens aan het onderzoeken of ze Zwolle - Wierden al versneld kunnen elektrificeren en de snelheid verhogen.
Daarnaast blijven bij de OV-herijking in Overijssel bijna alle treinen op de vechtdallijnen gespaard, er is alleen een kleine kans dat een/een aantal sneltrein(en) naar/van Coevorden met een lage bezetting wordt geschrapt.
Op donderdag 11 december 2014 18:07 schreef boriq het volgende: Prorail is trouwens aan het onderzoeken of ze Zwolle - Wierden al versneld kunnen elektrificeren en de snelheid verhogen.
Daarnaast blijven bij de OV-herijking in Overijssel bijna alle treinen op de vechtdallijnen gespaard, er is alleen een kleine kans dat een/een aantal sneltrein(en) naar/van Coevorden met een lage bezetting wordt geschrapt.
Gister nog diep in Duitsland, vandaag was ik in België.
SAGREX 6312 + leeg ballast Nadat er besloten was om toch maar richting Quenast te rijden om wat ballasttreintjes te kunnen fotograferen, moest er eerst enige tijd gewacht worden. Die tijd kon opgevuld worden met deze fraaie loc van Sagrex, de 6312, vast te leggen met een lege ballasttrein richting de steengroeve. Hier duwt de 6312 een twaalftal lege Uas'n richting de steengroeve. Deze wagens werden beladen voor een trein voor Infrabel op vrijdagochtend.
SNCF Fret 467559 + 467544 + Ballasttrein (48758) Vandaag werd in goede moed richting de spoorlijn tussen Tubize en Quenast getogen. Aldaar aangekomen werd even geïnformeerd bij het personeel wat men kon verwachten, en helaas bleek het enkel SNCF te zijn. B-Logistics zouden niet rijden vandaag, maar ook Infrabel of Tuc-Rail zouden we niet meer verwachten.. Laatstgenoemde was in de ochtend al vertrokken, en Infrabel ging pas op vrijdag vertrekken. Ruim een uur voor de planning trokken deze 2 diesels van SNCF Fret een 22 wagens beladen ballasttrein de heuvel op tussen Quenast en Tubize, opweg richting het Franse Somain, met kopmaken in het Belgische Clabecq als trein 48758. Helaas zouden TUC-rail en Infrabel pas op vrijdag vertrekken volgens het personeel, dus het was een erg rustig dagje voor Quenast, met maar één trein.
[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 11-12-2014 22:19:05 ]
Dat stationsgebouw van Quenast stelt geen drol meer voor. Staat eerder op instorten dan dat het nog iets voorstelt. De "Treindienstleider", de "Rangeerder" en de "Chef" zitten daar tegenwoordig in van die portakabin-achtige keten. Ja, van maandag t/m vrijdag zit er een "Chef", een "Treindienstleider" (die "al" het treinverkeer moet regelen), een "assistent-Rangeerder" voor het rangeren op het emplacement. En dan heeft de steengroeve nog hun eigen personeel voor de rangeerbak en eigen rangeerder. Die assistent-rangeerder van Sagrex mag weer niet de rangeerder op het "Infrabel-net" uithangen, dus zodra de trein aankomt vanuit de steengroeve stapt die man af, stapt die vent van het emplacement op, assisteert met het rangeerwerk en zodra dat klaar is en men weer naar de groeve gaat, stapt die vent van Sagrex weer op.
De machinist op de rangeerbak van Sagrex wisselt niet, die mag wel op het "Infrabel-net" komen. De "Treindienstleider" is alleen bevoegd over het "Emplacement" Quenast. Zodra men vertrekken wil met een trein richting de hoofdbaan, moet men met de normale Post bellen. Als er een trein aankomt, stuurt de normale Post de trein richting Quenast, en moet men voor emplacement Quenast toestemming vragen aan die lokale Treindienstleider.
Echt kostenefficiënt is het in ieder geval niet voor maximaal 4 treinen per dag. Per keer worden er maximaal 12 wagens beladen, dus als je 4 treinen van 24 wagens moet rijden, rijdt die rangeerlok 8 keer heen- en weer. Ergens rond het middaguur is men weer klaar, en dan zit die "Infrabel assistent-rangeerder" daar dus heel de dag uit zijn neus te peuteren, net als die TRDL enzo. Soms rijdt er maar één trein, en dan is het helemaal een makkie ... Zoals vandaag dus ...
NMBS test volgend jaar wifi in trein De NMBS start nog voor de zomer van volgend jaar met een test die draadloos surfen in de trein mogelijk maakt. De NMBS wil het systeem eerst uitgebreid testen, want in verschillende buurlanden is de kwaliteit van het netwerk vaak ondermaats. Er zijn ook obstakels: zo is een trein een metalen kooi en dat zwakt de sterkte van het netwerk vaak af. De dekking is in België ook niet overal even sterk, zeker niet langs spoorwegen.
De NMBS bekijkt ook de gezondheidsrisico’s. De organisatie Beperk de Straling uitte eerder al kritiek toen De Lijn wifi installeerde op trams.
Op donderdag 11 december 2014 23:08 schreef James1988 het volgende: Goed om te horen dat NMBS een betere wifi-dienst wil bieden dan wat in o.a. Nederland gebruikelijk is.
Willen en kunnen zijn helaas 2 verschillende dingen.
Zeker in België zijn daar nogal wat verbeterpunten in te brengen. Nederland heeft wel een aardige netwerkdekking, maar de capaciteit in de NS-treinen is beroerd. En omdat Veolia op de Maas- en Heuvellandlijn een slechte dekking heeft, is alles wat een beetje data slokt geblokkeerd.
4G is in België ook wel op orde, of in ieder geval tussen Breda en vlak voor Brussel. Bovendien heeft men eerder dit jaar eindelijk ook de 4G-soap in Brussel opgelost.
De Brusselse minister van Milieu had in een vlaag van totale verstandsverbijstering een wet uitgevaardigd die dusdanig streng was over de stralingsnormen van mobiele zendapparatuur dat mobiele ontvangt in Brussel bijna onmogelijk werd, en 4G niet mogelijk was zonder het volledige 3G-netwerk af te breken. Op diverse plekken in Brussel was het bereik extreem slecht door een verbod op het plaatsen van extra antennes, vooral de Europese Wijk was een ramp. Zelfs Neelie Kroes was er van over de zeik, dan heb je het ver geschopt hoor...
Het schijnt nu dat het is opgelost door het verhogen van de stralingsnorm en het instellen van een commissie van wetenschappers, medici, technici en economen die een jaarlijks verslag moeten uitbrengen over de effecten van de verhoogde mobiele straling op de Brusselse samenleving. Ik vraag mij soms wel eens af hoe Belgische ondernemers het uithouden met dat soort politieke waanzin, maargoed, dat is gelukkig niet mijn probleem.
In het zuidwesten van Engeland wordt zware wind verwacht. South West Trains en Network Rail hebben wat maatregelen genomen:
quote:
Action Plan Since the storms we experienced in late 2013 and early 2014 we have undertaken an extensive vegetation cutback programme, meaning there are fewer trees alongside the railway which may be blown down.
For tonight, we have mobilised a number of specialist response teams across the network: • Specialist chainsaw contractor teams will be placed at strategic locations across the route and will also be travelling on the ‘route-proving trains’ to ensure the quickest response possible. • We have increased the number of on-shift Mobile Operations Managers (multi-skilled railway first response staff) and maintenance staff. Additionally, we have provided 4x4 off-road vehicles to response teams to ensure they are able to travel to incidents even if road conditions are hazardous.
Route-proving trains zijn ritten die gedurende de nacht worden gereden om zeker te weten dat een traject niet is geblokkeerd door bijvoorbeeld een omgevallen boom. Dat lijken me best goede maatregelen.
Ik weet dat ProRail ook bezig is geweest met omkappen van bomen die dichtbij het spoor stonden, wat voor maatregelen nemen zij nog meer?
[ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 12-12-2014 00:00:51 ]
Het lijkt er op dat men vandaag al begint met het uitwisselen van ICM en VIRM tussen Enschede - Den Haag en Heerlen - Schiphol. Vanuit Schiphol lijken de VIRM's de serie 1600 naar Enschede in te gaan en de ICM's in de 3500 naar Heerlen. De VIRM's zullen dan vanaf morgenochtend wel in de goede serie (de 1700, Enschede - Den Haag) komen in Enschede
Precies zoals ik verwacht had, had er alleen niet op gerekend dat het vandaag al zou gebeuren. Ik had de werkzaamheden Utrecht - Den Bosch over het hoofd gezien...
Wat is er aan de hand op het traject Schiphol - Leiden? Nu al 28 dagen achter elkaar vertraging. Vaak maar 5 - 10 minuten maar alsnog enorm irritant omdat ik te laat ben op mn werk / aansluiting mis.
Ik heb zo het vermoeden dat dat te maken kan hebben met het fenomeen 'herfst', gecombineerd met een dienstregeling die in de spits net niet voldoende ruimte biedt om kleine vertragingen weg te werken.
Op vrijdag 12 december 2014 10:48 schreef dcm360 het volgende: Ik heb zo het vermoeden dat dat te maken kan hebben met het fenomeen 'herfst', gecombineerd met een dienstregeling die in de spits net niet voldoende ruimte biedt om kleine vertragingen weg te werken.
ja, herfst. Een volkomen nieuw, onverwacht en onvoorzienbaar fenomeen. Dat is natuurlijk overmacht, dat snap je
Op vrijdag 12 december 2014 10:48 schreef dcm360 het volgende: Ik heb zo het vermoeden dat dat te maken kan hebben met het fenomeen 'herfst', gecombineerd met een dienstregeling die in de spits net niet voldoende ruimte biedt om kleine vertragingen weg te werken.
als ik de trein om half of 12 uur s avonds heb mis je de overstap ook 99% van de tijd
ja, herfst. Een volkomen nieuw, onverwacht en onvoorzienbaar fenomeen. Dat is natuurlijk overmacht, dat snap je
Ik begrijp oprecht niet waarom mensen verbaasd zijn dat het (trein)verkeer op een regenachtige herfstdag wat meer moeilijkheden ondervind dan een rustig dagje in de lente.
Op vrijdag 12 december 2014 10:38 schreef boriq het volgende: Het lijkt er op dat men vandaag al begint met het uitwisselen van ICM en VIRM tussen Enschede - Den Haag en Heerlen - Schiphol. Vanuit Schiphol lijken de VIRM's de serie 1600 naar Enschede in te gaan en de ICM's in de 3500 naar Heerlen. De VIRM's zullen dan vanaf morgenochtend wel in de goede serie (de 1700, Enschede - Den Haag) komen in Enschede
blijkbaar heeft deze wisseling nogal wat stof doen opwaaien tussen Hengelo en Enschede deze ochtend :-p . gevolg of een seinstoring of herstel werkzaamheden. weet iemand meer?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
blijkbaar heeft deze wisseling nogal wat stof doen opwaaien tussen Hengelo en Enschede deze ochtend :-p . gevolg of een seinstoring of herstel werkzaamheden. weet iemand meer?
De VIRM's worden pas vanaf een uur of half 10 de trein naar Enschede in gereden, pas om 11:45 is de eerste VIRM in Enschede. Dus ik denk niet dat het gelieerd is, zou wel een mooi excuus zijn om het ICM hier te houden
De VIRM's worden pas vanaf een uur of half 10 de trein naar Enschede in gereden, pas om 11:45 is de eerste VIRM in Enschede. Dus ik denk niet dat het gelieerd is, zou wel een mooi excuus zijn om het ICM hier te houden
van waar eigenlijk deze stoelen dans? capaciteit problemen?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
Brr vies stormachtig weer... Ik ga zo vanuit Wageningen weer richting het Noorden. Waar is m minder vaak trammelant met storm? Qua tijd maakt het voor mij niet uit of ik de bus naar Arnhem pak en dan IC Zwolle of dat ik de bus naar Ede-Wageningen pak en via Amersfoort naar Zwolle ga
Op vrijdag 12 december 2014 11:24 schreef greavy het volgende: Jup. Dan mag men daar niet meer zo hard overheen knallen, en de ICd mag er dan helemaal niet meer overheen met deze rijtuigen.
van waar eigenlijk deze stoelen dans? capaciteit problemen?
vanaf half 2015 gaat de Enschede - Den Haag (1700 serie) in Utrecht splitsen in een 1700 naar Den Haag en 2800 naar Rotterdam vanwege de werkzaamheden in Utrecht en dus het tekort in perrons. Daarmee is de capaciteit van VIRM wel nodig tussen Amersfoort en Gouda. Het ICM gaat dan naar Schiphol - Heerlen, aangezien deze blijkbaar het minste last heeft van zo'n switch, al is daar VIRM eigenlijk ook vaak wel nodig.
Beamtenbund droht mit Mega-Streik bei der Bahn Der Deutsche Beamtenbund (DBB) hat die Deutsche Bahn zu Kompromissen im Tarifstreit aufgefordert und andernfalls mit „einem der schlimmsten Arbeitskämpfe aller Zeiten“ gedroht. Die Bahn müsse der Lokführergewerkschaft GDL bis zum Mittwoch kommender Woche ein Angebot „ohne Vorbedingungen“ unterbreiten, sagte der Zweite DBB-Vorsitzende Willi Russ der „Süddeutschen Zeitung“. „Im Vergleich zu dem, was uns dann bei der Bahn bevorstehen wird, war alles Bisherige nur Kinderkram“, sagte Russ. Der DBB ist der Dachverband der GDL, er unterstützt die Lokführergewerkschaft.
Onee, ik begreep het ff verkeerd. Als de overheid een bepaald wetsvoorstel aanneemt, zou het betekenen dat de kleinere vakbonden, zoals de GDL, veel minder inspraak hebben en niet meer de onderhandelende partij mag zijn voor loonafspraken. Het wetsvoorstel stelt namelijk voor dat dan alleen de vakbond met de meeste leden in een bepaalde categorie de onderhandelingen mag voeren. Uiteraard zijn de vakbonden het er niet mee eens, net als de Duitse ambtenarenbond. Als het wetsvoorstel geaccepteerd wordt, gaat de geldkraan om stakingen op touw te zetten volledig open.
Ik snap de discussie daar echt niet zo. DB wil niet meerdere CAO's afsluiten maar dat is toch eenvoudig op te lossen door met alle bonden dezelfde CAO af te spreken? Beetje polderen dus gewoon.
Normaal gesproken een vreemde gast, hier zo ver in Enschede. Vanaf 14 december wordt de treinserie Enschede - Den Haag VIRM en daarvoor wordt op vrijdag 12 december al het materieel in de serie gedirigeerd. In het weekend van 13/14 december ligt Utrecht - Den Bosch er uit en daar moet het materieel vandaan komen. De oplossing is het uitwisselen van materieel op Hoofddorp Opstel met de serie van en naar Enschede.
Op vrijdag 12 december 2014 12:58 schreef greavy het volgende: VIRM naar het Oosten ICM naar Limburg is dan wel weer een verbetering. Gelukkig rijdt er nog MAT naar het Oosten
Ook niet zoveel meer, slechts zes stellen blijven er over voor de sprinter Apeldoorn - Enschede. De rest wordt SGM. (Zo schrijft het wijzigingsblad in ieder geval..)
Op vrijdag 12 december 2014 12:58 schreef greavy het volgende: VIRM naar het Oosten ICM naar Limburg is dan wel weer een verbetering. Gelukkig rijdt er nog MAT naar het Oosten
Maar wordt dat Rotterdam/Den Haag - Enschede en Schiphol - Enschede geneuzel volledig integraal IRM, of blijft er op Schiphol nog wel wat ICM rondtuffen?
Op vrijdag 12 december 2014 13:02 schreef greavy het volgende: Maar wordt dat Rotterdam/Den Haag - Enschede en Schiphol - Enschede geneuzel volledig integraal IRM, of blijft er op Schiphol nog wel wat ICM rondtuffen?
Op vrijdag 12 december 2014 13:02 schreef greavy het volgende: Maar wordt dat Rotterdam/Den Haag - Enschede en Schiphol - Enschede geneuzel volledig integraal IRM, of blijft er op Schiphol nog wel wat ICM rondtuffen?
Schiphol - Enschede blijft ICM, Enschede - Den Haag wordt VIRM.
Schiphol - Enschede blijft ICM, Den Haag/Rotterdam - Enschede wordt integraal (V)IRM
Oh, dan zou het dus maximaal een halfuur eerder of later arriveren/vertrekken gaan betekenen als ik de Sprintert wil mijden als daar zo'n SGM in rondtuft
Ik kijk er niet van op dat als men klaar is in Utrecht met de perrons Enschede - Den Haag weer ICM wordt en Schiphol - Heerlen weer VIRM. Zal ook met ETMET te maken gaan hebben en dan lijkt VIRM mij toch wat handiger op die as
Op vrijdag 12 december 2014 13:04 schreef boriq het volgende: Ik kijk er niet van op dat als men klaar is in Utrecht met de perrons Enschede - Den Haag weer ICM wordt en Schiphol - Heerlen weer VIRM. Zal ook met ETMET te maken gaan hebben en dan lijkt VIRM mij toch wat handiger op die as
Uiteraard, tijdelijke maatregel dit. In principe wordt de hele tijd ETMET Corridor Amsterdam - Eindhoven VIRM..
Op vrijdag 12 december 2014 13:04 schreef greavy het volgende: Oh, dan zou het dus maximaal een halfuur eerder of later arriveren/vertrekken gaan betekenen als ik de Sprintert wil mijden als daar zo'n SGM in rondtuft
Zul je net zien dat als jij er bent je het niet treft
Voor wanneer staat ETMET op de rol? ergens rond 2020 toch?
quote:
Op vrijdag 12 december 2014 13:04 schreef greavy het volgende: Oh, dan zou het dus maximaal een halfuur eerder of later arriveren/vertrekken gaan betekenen als ik de Sprintert wil mijden als daar zo'n SGM in rondtuft
De kans zal waarschijnlijk 1 op 2 worden dat je een SGM tegenkomt, aangezien er 6 Plan V'tjes rond blijven rijden en ze er daarmee dus waarschijnlijk 3 combi's (van de totale 6 diensten in de 7000 Apeldoorn - Almelo (- Enschede)) van zullen maken
Op vrijdag 12 december 2014 13:12 schreef b2py het volgende: Beantwoording Kamervragen van het lid Hoogland (PvdA) over een kranteninterview met NS-topman Timo Huges
I know ja, maar die ICB rijdt niet ieder halfuur/uur, waardoor de wachttijd dus langer wordt. Als ik die ICB kan pakken, doe ik dat vaak wel, ook nu met ICM.
Grr heb mijn reis verkeerd gepland Arnhem - Zwolle in n VIRM6.
Reed rond 14:23 ook 'n goederentrein van zo ik telde 40 wagons met zwarte loc ervoor. Wat zal daar in zitten? Ga even uit van zeker 25 ton laadvermogen per wagon... 1000 ton alleen aan lading, die diesel brulde ook mooi
Reed rond 14:23 ook 'n goederentrein van zo ik telde 40 wagons met zwarte loc ervoor. Wat zal daar in zitten? Ga even uit van zeker 25 ton laadvermogen per wagon... 1000 ton alleen aan lading, die diesel brulde ook mooi
Als die richting Arnhem reed, was het een beladen kolentrein uit Amsterdam Westhaven richting het Duitse Möllen. In tegenrichting is het een lege kolentrein.
Door station Ede-Wageningen? Was het zoiets? [ afbeelding ] Als die richting Arnhem reed, was het een beladen kolentrein uit Amsterdam Westhaven richting het Duitse Möllen. In tegenrichting is het een lege kolentrein.
Via Somda:
"Dat is de RTS 1510 met inderdaad grond, het niet elke week rijdende vervoer uit Bochum naar Maarssen."Dat was een andere..
[ Bericht 2% gewijzigd door b2py op 12-12-2014 14:57:42 ]
Door station Ede-Wageningen? Was het zoiets? [ afbeelding ] Als die richting Arnhem reed, was het een beladen kolentrein uit Amsterdam Westhaven richting het Duitse Möllen. In tegenrichting is het een lege kolentrein.
Ja die was het inderdaad, mint groene en bordeaux rode wagons. Reed vol, want ging richting Duitse grens. (Was trouwens door station Arnhem. Stond even stil en trok toen weer op. Lekkere diesel sound+lucht, alleen dikke rookwolken ontbraken )
Omdat het goedkoper is en minder storingsgevoelig.
Dat ding helemaal qua brandstof. De EMD JT42 heeft een tweetakt V12. Oftewel dat ding stookt ook nog deels lekker olie op. Ongelofelijk eigenlijk voor iets dat 10, maximaal 15 jaar oud is.
Omdat Rheincargo alleen maar Class66'en en Dieseltraxx'en inzet. En met een Class66 ervoor wil je niet vol tractie geven uit stilstand, want dan zit je erg diep in het "rode" gebied qua toerental. Dat moet nog bet beleid ook dus.