SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Wolve000 op 03-12-2014 12:54:28 ]NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Hij liep er 1:49 over, dus zelfs met die instap tijd van 20 seconden dan blijft er 1:29 over.quote:Op woensdag 3 december 2014 10:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oke, maar stel dat je 20 sec. kwijt bent aan trappen en in en uitstappen, dan doe je het al in 1.10. En de vraag is dus hoe hard deze dude zou kunnen gaan als hij ook op atletiek gaat en op een vlakke baan gaat rennenVolgens mij loopt er nog zoveel talent rond wat nog nooit op een atletiekbaan is geweest. Maar goed, wie weet heeft hij wel een hardloopachtergrond hoor, maar aangezien hij er niet over begon in het filmpje nam ik aan van niet.
Ik denk ook wel dat er hier een flink aantal in het topic zitten die het kunnen halen. Enige probleem is dat je trap af niet op je plaat moet gaan (zie ook mijn Fobo)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
HahaMisschien moeten we dat maar als voorafje voor de volgende Ekiden gaan proberen dan.
Het valt me trouwens op dat ik 4e sta in de challenge qua totaal gelopen kms, en 1e van de vrouwen(als iedereen het bijgehouden heeft iig). Yay.
Daarnaast moet ik nog even bedenken wat ik vanavond ga doen, yoga of een kort loopje. Het nadeel aan de kou is dat ik eigenlijk niet langzaam wil lopen want dan bevries ik, dus dan train ik te vaak te hard
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Daarnaast zie ik dat ik dit jaar met sporten totaal 157217 kcal verbrand heb, als ik dus niet gesport had en net zoveel gegeten had als nu was ik 22kg aangekomen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Mossel, vanuit squats springen is idd pittigMoest laatst bij de HIIT ook zoiets leuks doen, burpees, inclusief opdrukken
. Hel.
![]()
Als je in de hel de hele dag burpees moet doen zou ik inderdaad wel meer mijn best doen om er niet in te komen
Burpees... dat klinkt als het resultaat van verkeerd eten.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ojaaaa burpees, jumpsquats hoera
Hihihihi!
Wbt loopband: ik heb ook jaren op de sportschool gesport (en gelopen) en ben daarna pas (na een pauze van 5 jaar ofzo) buiten gaan lopen. Ieder zijn ding hoor! Hij sport tenminste
RunnerAdd: gefeli met je eerste volle uur!!!
Swan: nice! Super gevoel is dat, als je gewoon lekker loopt en je geen ruk aantrekt van het tempo.
Hier is keel- en koppijn weer een tikkie minder. Ga vandaag weer wat huisklusjes oppakken om te kijken of ik dat trek. En ook wat voor mijn werk doen. Misschien morgen wel weer werken ook.
Vrijdag denk ik een heel klein rondje rustig lopen om te checken of ik de bruggenloop aandurf. Of misschien vrijdag niet en dan zondag gewoon starten. Lekker kalm aan en van de sfeer genieten
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dat is ook zo ongeveer het eerste waar ik aan moest denken.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:00 schreef Wolve000 het volgende:
Burpees... dat klinkt als het resultaat van verkeerd eten.![]()
Ik vind een loopband ook verschrikkelijk lopen. Totaal onvergelijkbaar met lopen in de buitenlucht. Op een loopband ben ik veel meer bezig met overeind blijven dan met hardlopen. Ok, het forceert je misschien wel op constant te lopen, qua tempo en techniek, maar daar heb ik hier in de buitenlucht vrij weinig aan. Ik loop het liefst op een ongelijk parcours, met hoogteverschillen (voor zover mogelijk hier in Nederland natuurlijk) en op verschillende ondergronden. Wat mij betreft is er maar een plek om daarin te verbeteren en dat is door gewoonweg te lopen daar waar ik het liefst wil lopen. Slecht weer neem ik wel op de koop toe.![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 11:04 schreef Vork het volgende:
Ik vind een loopband ook verschrikkelijk lopen. Totaal onvergelijkbaar met lopen in de buitenlucht. Op een loopband ben ik veel meer bezig met overeind blijven dan met hardlopen. Ok, het forceert je misschien wel op constant te lopen, qua tempo en techniek, maar daar heb ik hier in de buitenlucht vrij weinig aan. Ik loop het liefst op een ongelijk parcours, met hoogteverschillen (voor zover mogelijk hier in Nederland natuurlijk) en op verschillende ondergronden. Wat mij betreft is er maar een plek om daarin te verbeteren en dat is door gewoonweg te lopen daar waar ik het liefst wil lopen. Slecht weer neem ik wel op de koop toe.trailer in de dop
Ja doei.![]()
Wie weet.quote:
Eerst mag m'n knie wel weer gewoon meewerken. Vanmiddag maar weer rustig aan uitproberen of ik er alweer een klein beetje erop kan hollen. Geen park dit maal, wel twee bruggen.![]()
Bij fase 2 en 3 wel opletten dat je niet door je rug gaat hangen. Das nl niet best voor je.quote:
Mountainclimbers zijn ook leuk
Ik moet weer meer bootcampen. Is lekkerrrr!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
R'dam?quote:Op woensdag 3 december 2014 11:11 schreef Vork het volgende:
[..]
Wie weet.
Eerst mag m'n knie wel weer gewoon meewerken. Vanmiddag maar weer rustig aan uitproberen of ik er alweer een klein beetje erop kan hollen. Geen park dit maal, wel twee bruggen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Zorg wel dat je niet een brug te ver gaat!quote:
Hihihahahohoquote:Op woensdag 3 december 2014 11:16 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Zorg wel dat je niet een brug te ver gaat!Ja doei.![]()
Gewoon goede pushup doen, dan ga je niet in je rug hangen.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:14 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Bij fase 2 en 3 wel opletten dat je niet door je rug gaat hangen. Das nl niet best voor je.
Mountainclimbers zijn ook leuk
Ik moet weer meer bootcampen. Is lekkerrrr!
Mountainclimbers en runners![]()
![]()
Jep! Ook geen lieverdjesquote:
Hmmm jaaaa, bridge2bridge volgend jaar maar eens doen!
Veel plezier iig. Voorzichtig met je knieen, vooral de brug af!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Wat zijn runners?quote:Op woensdag 3 december 2014 11:20 schreef GotC het volgende:
[..]
Gewoon goede pushup doen, dan ga je niet in je rug hangen.
Mountainclimbers en runnersSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik loop vanmiddag samen met iemand die een wat lager tempo heeft, wat op dit moment wel verstandig is (ik heb nogal de neiging om net iets sneller te lopen dan ik eigenlijk zou moeten en/of aankan).quote:Op woensdag 3 december 2014 11:22 schreef Murmeli het volgende:
Jep! Ook geen lieverdjes
Hmmm jaaaa, bridge2bridge volgend jaar maar eens doen!
Veel plezier iig. Voorzichtig met je knieen, vooral de brug af!
Bridge to Bridge was eigenlijk de aanleiding om te beginnen met lopen. Die is wel wat ver weg, maar aangezien ik wat mensen heb uitgedaagd voor de komende editie, moet ik natuurlijk wel goed voor de dag komen. En nu heb ik zogezegd ook dat loopvirus te pakken en meer doelen gesteld dan alleen een wedstrijdje over een maand of 9 (want dat is te ver weg om gemotiveerd te blijven).![]()
Dit is vast wel wat voor je: http://www.derdekerstdagloop.nl/NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ok. Lijkt erop dus.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:28 schreef GotC het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met continu 1 voet aan de grond.
@vork: goed zo, loopvirus yeah!
Ik oefen hier in rdam wel voor de b2b.
Al wat evenementen op t oog voor de komende tijd?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Hmja, ik moet die dag waarschijnlijk werken, dus dat gaat 'm niet worden. Stevensloop is waarschijnlijk de eerste die ik ga doen.![]()
Die wil ik wel gaan doen!!quote:Op woensdag 3 december 2014 11:31 schreef Wolve000 het volgende:
Dit is vast wel wat voor je: http://www.derdekerstdagloop.nl/Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
De hele halve?quote:Op woensdag 3 december 2014 11:33 schreef Vork het volgende:
Hmja, ik moet die dag waarschijnlijk werken, dus dat gaat 'm niet worden. Stevensloop is waarschijnlijk de eerste die ik ga doen.
Ja doei.![]()
Eindelijk staan de tijden online!
1:53:04 gelopen op de HM tisvoorniks in Geldrop met een gemiddelde van 5:19min/km
Echt blij mee.
Net een rondje gedaan, goed aankleden dan is het heerlijk lopen!
Geloof wel dat ik een van de weinige ben want je komt werkelijk niemand tegen buiten.
Quoi: Gefeliciteerd, dat is goed nieuws
RD alvast heel veel succes
Envoor het bereiken van nieuwe mijlpalen altijd leuk!
![]()
Mooie tijd!quote:Op woensdag 3 december 2014 11:35 schreef runninglinda het volgende:
1:53:04 gelopen op de HM tisvoorniks in Geldrop met een gemiddelde van 5:19min/km
Echt blij mee.
Net een rondje gedaan, goed aankleden dan is het heerlijk lopen!
Geloof wel dat ik een van de weinige ben want je komt werkelijk niemand tegen buiten.
Quoi: Gefeliciteerd, dat is goed nieuws
RD alvast heel veel succes
En [ afbeelding ] voor het bereiken van nieuwe mijlpalen altijd leuk!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hmm toch geen Sylvestercross voor mij dit jaar waarschijnlijk, de boyfriend heeft het plan opgevat om oudjaarsnacht in parijs te vierenOok heel leuk natuurlijk, maar ik wil ook nog crossen dan een keer!
quote:Op woensdag 3 december 2014 10:19 schreef Devv het volgende:
Het is gewoon wachten op de eerste loopbandultra.Klopt, was één van mijn looptrainers:quote:Op woensdag 3 december 2014 10:19 schreef Yuki het volgende:
[..]
Die heb ik hier al eens voorbij zien komen.
"Op 25 december 2006 vestigde Borsten een Nederlands record door 100 kilometer hard te lopen op een loopband in een tijd van 8:57.20. Deze actie was ter ondersteuning van Stichting KiKa en Stichting Leukemie."![]()
Thnx!
De benen voelen alweer goed.
Nu trainen voor de 30km trail in januari.
Vanaf nu ook maar wat algemene krachttraining toevoegen om sterker te worden.![]()
Mijn vriendin kwam er net achter dat we dit jaar via de zorgverzekeraar een sportmedische keuring kunnen doen, maar volgend jaar niet meer.
Toch nog maar even inplannen dan
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Of 4 bruggenquote:Op woensdag 3 december 2014 11:11 schreef Vork het volgende:
[..]
Wie weet.
Eerst mag m'n knie wel weer gewoon meewerken. Vanmiddag maar weer rustig aan uitproberen of ik er alweer een klein beetje erop kan hollen. Geen park dit maal, wel twee bruggen.![]()
http://app.endomondo.com/workouts/400312954/11291298![]()
Zooo.. Het wordt alleen maar kouder vandaag.. Gevoelstemperatuur onder 0!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik ga vanmiddag een rondje doen, maar wat is het koud zeg. Ik twijfel over een muts en handschoenen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Precies! 1 stap tegelijk!quote:Op woensdag 3 december 2014 11:37 schreef Vork het volgende:
[..]
10 km. Dat vind ik wel een mooie afstand. Dat hele lange trekt me (nog) niet zo.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Het kan altijd gekker. Er liep vorige week een Amerikaan met ons mee die 100 mi op de loopband had gelopenquote:Op woensdag 3 december 2014 11:37 schreef McTwente het volgende:
[..]
[..]
Klopt, was één van mijn looptrainers:
"Op 25 december 2006 vestigde Borsten een Nederlands record door 100 kilometer hard te lopen op een loopband in een tijd van 8:57.20. Deze actie was ter ondersteuning van Stichting KiKa en Stichting Leukemie.".
![]()
Moblo! Zucht!quote:Op woensdag 3 december 2014 11:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou ja, met 1 stap haal je ook die 10km niet
quote:Op woensdag 3 december 2014 11:47 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Of 4 bruggen![]()
http://app.endomondo.com/workouts/400312954/11291298Ik begin gewoon twee bruggen, meer dan genoeg voorlopig.
![]()
Is dat een leuke route?quote:Op woensdag 3 december 2014 11:47 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Of 4 bruggen![]()
http://app.endomondo.com/workouts/400312954/11291298Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dit is de opvolger van mijn huidige paar schoenen, vandaar dat ik ze wel via internet durf te bestellen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:05 schreef Quoi het volgende:
[..]
@Guard: die zijn mooi!Had Mossel ook niet zoiets?
Bekende schoen dus
Nu maar eens mijn coldweather spul uit de kast trekken en na een winterslaap (van 21.00 tot 12.00 geslapen) gaan kijken hoe koud het nu werkelijk is
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Je zou echt Meinerswijk eens moeten verkennen, net achter de Nelson Mandelabrug. Prachtig stukje natuur waar je prima een lusje doorheen kan lopen!quote:Op woensdag 3 december 2014 11:47 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Of 4 bruggen![]()
http://app.endomondo.com/workouts/400312954/11291298
Ja heb je gelijk in, mooi stuk, kom ik te weinig.quote:Op woensdag 3 december 2014 12:25 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Je zou echt Meinerswijk eens moeten verkennen, net achter de Nelson Mandelabrug. Prachtig stukje natuur waar je prima een lusje doorheen kan lopen!![]()
Okeej, ik ben er uit! Als ik 10 km kan lopen op de band, dan laat ik me loopschoenen aanmeten. Voor kerst dus. Haal nu 9,5 km in een uurtje, het schiet al op.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''![]()
Klopt, die zit ook in de 6 EM versie van de Bridge to Bridge opgenomen. Maar Sonsbeek e.o. blijft mijn ideale loopgebied (ook omdat het dicht bij huis isquote:Op woensdag 3 december 2014 12:25 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Je zou echt Meinerswijk eens moeten verkennen, net achter de Nelson Mandelabrug. Prachtig stukje natuur waar je prima een lusje doorheen kan lopen!).
![]()
Vergis je overigens niet in de afwijking tussen loopbandkilometers en echte kilometers. Dus dat 't niet tegenvalt als je voor 't eerst buiten gaat rennen.quote:Op woensdag 3 december 2014 12:28 schreef bijdehand het volgende:
Okeej, ik ben er uit! Als ik 10 km kan lopen op de band, dan laat ik me loopschoenen aanmeten. Voor kerst dus. Haal nu 9,5 km in een uurtje, het schiet al op.Ja doei.![]()
Dat weet ik, heb me wel een beetje voorbereid hoor. Ik wil wel dit doel bereikt hebben voordat ik iets anders ga proberenquote:Op woensdag 3 december 2014 12:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Vergis je overigens niet in de afwijking tussen loopbandkilometers en echte kilometers. Dus dat 't niet tegenvalt als je voor 't eerst buiten gaat rennen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''![]()
Dat hoef je ook niet te doen!quote:Op woensdag 3 december 2014 12:30 schreef cafca het volgende:
Een uur lopen op de loopband, ik moet er niet aan denken...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 12:28 schreef bijdehand het volgende:
Okeej, ik ben er uit! Als ik 10 km kan lopen op de band, dan laat ik me loopschoenen aanmeten. Voor kerst dus. Haal nu 9,5 km in een uurtje, het schiet al op.
Maar ik heb wel gelijk toch? Ik vind een uur op de lopende band verschrikkelijk, daarom wil ik buiten gaan lopen. Echter, toen ik begonnen was had ik mezelf een doel gesteld: bij 10 km op de lopende band, in één uur, heb ik mijn doel bereikt. Dit doel wil ik, hoe dan ook, halen. Ben namelijk bang dat als ik dit nu opgeef dat ik het buiten lopen ook makkelijk opgeef. Muziek maakt dat uurtje nog verdraagzaam, maar ik ben gewoon hard aan het trainen om zo snel mogelijk van die band af te kunnen.quote:quote:
Hoezo kun je nu nog niet van die band af dan?quote:Op woensdag 3 december 2014 12:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar ik heb wel gelijk toch? Ik vind een uur op de lopende band verschrikkelijk, daarom wil ik buiten gaan lopen. Echter, toen ik begonnen was had ik mezelf een doel gesteld: bij 10 km op de lopende band, in één uur, heb ik mijn doel bereikt. Dit doel wil ik, hoe dan ook, halen. Ben namelijk bang dat als ik dit nu opgeef dat ik het buiten lopen ook makkelijk opgeef. Muziek maakt dat uurtje nog verdraagzaam, maar ik ben gewoon hard aan het trainen om zo snel mogelijk van die band af te kunnen.
[..]“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik kan op de loopband met gemak 11km/h lopenquote:Op woensdag 3 december 2014 12:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Vergis je overigens niet in de afwijking tussen loopbandkilometers en echte kilometers. Dus dat 't niet tegenvalt als je voor 't eerst buiten gaat rennen.. Buiten daarentegen..
![]()
![]()
Ah ik heb een cross gevonden!
http://www.bav-baarn.nl/?page_id=671
Het is wel weer onhandig met OV dus als iemand uit Utrecht ook mee wil doen en met de auto die kant op wil houd ik me aanbevolen als carpooler![]()
22 km fietsen zou ook nog wel kunnen maar terug is dan zo meh.
[ Bericht 59% gewijzigd door La_Tramposa op 03-12-2014 12:45:51 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Eerst mn doel halen!quote:Op woensdag 3 december 2014 12:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoezo kun je nu nog niet van die band af dan?Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 12:36 schreef McTwente het volgende:
Offtopic:
Ik zit nu te lunchen en aan de tafel achter me zit topic-held Herman Finkers.
Ik vind jou, ondanks dat je binnen loopt, een gezellige toevoeging hierquote:
![]()
1 [b]Datum - [url=http://www.bav-baarn.nl/?page_id=201]BAV Wintercup(Baarn)[/url][/b][*] La_Tramposa - 2.5-5-7.5-10km
Mag ik in de OP? Welke afstand het wordt beslis ik daar denk ik
Je hebt gelijk. Respect voor je discipline!quote:Op woensdag 3 december 2014 12:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar ik heb wel gelijk toch? Ik vind een uur op de lopende band verschrikkelijk, daarom wil ik buiten gaan lopen. Echter, toen ik begonnen was had ik mezelf een doel gesteld: bij 10 km op de lopende band, in één uur, heb ik mijn doel bereikt. Dit doel wil ik, hoe dan ook, halen. Ben namelijk bang dat als ik dit nu opgeef dat ik het buiten lopen ook makkelijk opgeef. Muziek maakt dat uurtje nog verdraagzaam, maar ik ben gewoon hard aan het trainen om zo snel mogelijk van die band af te kunnen.
[..]
Een voordeel: het lopen wordt alleen maar leuker als je straks naar buiten "mag"
Al zitten we niet in het meest ideale seizoen, momenteel![]()
Jeehquote:Op woensdag 3 december 2014 12:44 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik vind jou, ondanks dat je binnen loopt, een gezellige toevoeging hierik loop niet lang meer binnen dus geniet er van zolang het nog kan
Misschien dat lopen op een loopband gemakkelijker is doordat het hele tijd hetzelfde is, maar toen ik keertje op loopband liep kreeg ik het heel snel benauwd. Daarom buitenlucht![]()
![]()
Eh, wat is de datum?quote:Op woensdag 3 december 2014 12:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[ code verwijderd ]
Mag ik in de OP? Welke afstand het wordt beslis ik daar denk ikNT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Kou is fijner dan hitte, vind ik. Vroeger met rugby trainde ik in een shirt en korte broek op een veld met 10 cm sneeuw eropquote:Op woensdag 3 december 2014 12:50 schreef cafca het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Respect voor je discipline!
Een voordeel: het lopen wordt alleen maar leuker als je straks naar buiten "mag"
Al zitten we niet in het meest ideale seizoen, momenteel
Oh jaquote:14 december
Ik heb dit liever dan de zomer eerlijk gezegd. Dan is het vaak veel te warm om overdag te lopen, en moet je al 's ochtends vroeg of 's avonds laat. De afgelopen twee weken maand vond ik goddelijk loopweerquote:Op woensdag 3 december 2014 12:50 schreef cafca het volgende:
[..]
Al zitten we niet in het meest ideale seizoen, momenteel
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Ja...precies toen ik op mn gemakkie een bekertje water wilde gaan drinken. Maar dat water was echt IJSKOUD, dus na een halve slok heb ik het maar weggegooid...Nog wel ff 2 snoepjes gepakt daar, bekertje netjes in de vuilniszak gedaan (zelfs dat staat op een foto) en weer doorquote:
F means you're fucked![]()
Najaar en voorjaar hebben mijn voorkeur, op zich valt het nu wel mee, maar als het gaat vriezen en sneeuwen, vind ik het toch minder ideaal....quote:Op woensdag 3 december 2014 12:52 schreef trolley het volgende:
[..]
Ik heb dit liever dan de zomer eerlijk gezegd. Dan is het vaak veel te warm om overdag te lopen, en moet je al 's ochtends vroeg of 's avonds laat. De afgelopen twee weken maand vond ik goddelijk loopweer![]()
Een finishfoto samen met Yuki!quote:
Je zat toch dichter achter me dan ik dacht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je hebt overduidelijk wel je tijd genomen daarquote:Op woensdag 3 december 2014 12:58 schreef YUR het volgende:
[..]
Ja...precies toen ik op mn gemakkie een bekertje water wilde gaan drinken. Maar dat water was echt IJSKOUD, dus na een halve slok heb ik het maar weggegooid...Nog wel ff 2 snoepjes gepakt daar, bekertje netjes in de vuilniszak gedaan (zelfs dat staat op een foto) en weer door![]()
![]()
Ja, wat die sneeuw betreft heb je wel gelijk. Dat hoeft van mij ook niet zo. Volgens mij ga ik dan ook niet zo snel de deur uit om te lopenquote:Op woensdag 3 december 2014 12:58 schreef cafca het volgende:
Najaar en voorjaar hebben mijn voorkeur, op zich valt het nu wel mee, maar als het gaat vriezen en sneeuwen, vind ik het toch minder ideaal....
Ik sta ook op een foto waar ik op mijn gemak netjes een bekertje in de vuilniszak doequote:Op woensdag 3 december 2014 12:58 schreef YUR het volgende:
[..]
Ja...precies toen ik op mn gemakkie een bekertje water wilde gaan drinken. Maar dat water was echt IJSKOUD, dus na een halve slok heb ik het maar weggegooid...Nog wel ff 2 snoepjes gepakt daar, bekertje netjes in de vuilniszak gedaan (zelfs dat staat op een foto) en weer door![]()
![]()
Ja, waarom zou ik dat niet doenquote:Op woensdag 3 december 2014 12:58 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Je hebt overduidelijk wel je tijd genomen daar
Komt er op neer dat ik de eerste 19 kilometer op een half slokje ijswater heb gedaan. Op 19km stond mijn trainer met een bidon, daar heb ik ook nog ff wat slokjes genomen...en dat was het welF means you're fucked![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 12:58 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Een finishfoto samen met Yuki!
Hahaha, cool!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Zo zijn wijquote:Op woensdag 3 december 2014 13:00 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ik sta ook op een foto waar ik op mijn gemak netjes een bekertje in de vuilniszak doe
quote:Op woensdag 3 december 2014 12:58 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Een finishfoto samen met Yuki!
Hihihi...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind alleen sneeuw, gladde ondergrond en heel erg warm vervelend om te lopen. Verder heeft alles qua weer voor en nadelen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Hmmm... Zonder gladde stoep eronder is t vast beter jaquote:Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Herman Finkers is NOOIT offtopicquote:Op woensdag 3 december 2014 12:36 schreef McTwente het volgende:
Offtopic:
Ik zit nu te lunchen en aan de tafel achter me zit topic-held Herman Finkers.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Nou ik vind het in de winter voornamelijk 's avonds moeilijk om de deur uit te gaan.
Als ik eenmaal aan het lopen ben vind ik het altijd wel meevallen.![]()
De oplossing: club!quote:Op woensdag 3 december 2014 13:05 schreef cafca het volgende:
Nou ik vind het in de winter voornamelijk 's avonds moeilijk om de deur uit te gaan.
Als ik eenmaal aan het lopen ben vind ik het altijd wel meevallen.
Ja doei.![]()
Mooie foto's van de Meijendelloop! Toch ziet het er ook echt wel koud uit, brr, ik was zelf zondag echt wel blij met mijn 3 lagenMaar met een wedstrijd warm je wel wat meer op natuurlijk, maar toch, zo'n kort billenbroekje
Of een slecht werkende verwarming in je huis
De verschillen in kleding waren enorm.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Mooie foto's van de Meijendelloop! Toch ziet het er ook echt wel koud uit, brr, ik was zelf zondag echt wel blij met mijn 3 lagenMaar met een wedstrijd warm je wel wat meer op natuurlijk, maar toch, zo'n kort billenbroekje
Mr.B. in z'n thermo met korte mouwen, Haag singlet en vlinderbroekje vs Mr.Y. met thermo (lange mouw), shirt, jasje, lange tight, muts en handschoenen
Een vraagje aan de fanatiekelingen hier. Ik ben zelf de laatste maanden ook flink aan het hardlopen geslagen en heb mezelf inmiddels opgewerkt van 2.5 naar 10KM.
Ik zit echter met een zeer vaag 'probleempje'
Precies tussen kilometer 5 en 7 gaat mijn rechtervoet slapen. Dit duurt dan meestal een kilometer of 2 en dan ebt het weer weg.
Ik heb al van alles geprobeerd: andere sokken, schoenen veel losser, schoenen juist strakker, zelfs zonder sokken, maar dat helpt allemaal niet. (Ik heb Asics schoenen aan laten meten bij een hardloopzaak)
Iemand misschien een oplossing?
Ik moet er wel bij vertellen dat ik eergisteren precies hetzelfde had en tijdens de 'slaapperiode' een halve minuut bij een stoplicht stond en dat het daarna meteen weg was. Ik sluit dus ook niet uit dat het om een beknelde zenuw gaat of iets dergelijks.
Alle tips zijn welkom!"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"![]()
Het mooie van lopen vind ik dat ik het vanuit mijn eigen huis, op mijn eigen tijd kan doen.quote:
Dus ik zeg niet dat ik nooit bij een club ga lopen, maar voorlopig ff niet...![]()
Dat is ook wat mij erg aantrekt van hardlopen. Toch probeer ik nu wel medelopers en allicht nog wel een groep op te zoeken. Voor de afwisseling en ook als een soort van stok achter de deur.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:09 schreef cafca het volgende:
[..]
Het mooie van lopen vind ik dat ik het vanuit mijn eigen huis, op mijn eigen tijd kan doen.
Dus ik zeg niet dat ik nooit bij een club ga lopen, maar voorlopig ff niet...![]()
Geen ideequote:Op woensdag 3 december 2014 13:09 schreef Keano het volgende:
Een vraagje aan de fanatiekelingen hier. Ik ben zelf de laatste maanden ook flink aan het hardlopen geslagen en heb mezelf inmiddels opgewerkt van 2.5 naar 10KM.
Precies tussen kilometer 5 en 7 gaat mijn rechtervoet slapen. Dit duurt dan meestal een kilometer of 2 en dan ebt het weer weg.
Ik heb al van alles geprobeerd: andere sokken, schoenen veel losser, schoenen juist strakker, zelfs zonder sokken, maar dat helpt allemaal niet. (Ik heb Asics schoenen aan laten meten bij een hardloopzaak)
Ik moet er wel bij vertellen dat ik eergisteren precies hetzelfde had en tijdens de 'slaapperiode' een halve minuut bij een stoplicht stond en dat het daarna meteen weg was. Ik sluit dus ook niet uit dat het om een beknelde zenuw gaat of iets dergelijks.
Alle tips zijn welkom!
Misschien een andere tip: leg 's ochtends alvast je hardloopspullen klaar op een stapeltje. Dan ben je als je 's avonds thuiskomt toch eerder geneigd om ze meteen aan te trekken en te gaan dan om op de bank te gaan zittenquote:Op woensdag 3 december 2014 13:11 schreef Vork het volgende:
[..]
Dat is ook wat mij erg aantrekt van hardlopen. Toch probeer ik nu wel medelopers en allicht nog wel een groep op te zoeken. Voor de afwisseling en ook als een soort van stok achter de deur.
Club is ook verder geen verplichting tot alleen nog maar samen lopen. Maar als je moeite hebt met koude donkere avonden, dan helpt het wel als je weet dat er nog 30 man daar bij 't clubhuis klaarstaat om samen even dat uurtje te rennen
Ja doei.![]()
Zolang ik mezelf ertoe kan zetten om 3x per week te gaan lopen, hoef ik ook niet bij een club. Komt toch het autisme in mij weer naar boven
Tot nu toe gaat me dat ook goed af, die 3x per week. Behalve deze week, dat wordt niet meer dan 2x. Maandag was een rustdag, gister van 8 tot 8 gewerkt, vandaag lopen, morgen t/m zaterdag m'n pa helpen met verhuizen en zondag weer een 10km duurloopje.
Dus
Herkenbaar, bij mij komt het als ik te strak geveterd heb.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:09 schreef Keano het volgende:
Alle tips zijn welkom!Trek eens aan mijn vinger?
Kan aan je schoen liggen dat hij op een bepaald punt iets knelt. Je voeten groeien iets tijdens het lopen. Dat kan je er met aanmeten niet uithalen of hij na een bepaalde tijd gaat knellen. De huidige hardloopschoenen zijn naar mijn smaak over het algemeen iets te beknellend.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:09 schreef Keano het volgende:
Alle tips zijn welkom!![]()
Hup, gooi er even een linkje naar Altra inquote:Op woensdag 3 december 2014 13:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Kan aan je schoen liggen dat hij op een bepaald punt iets knelt. Je voeten groeien iets tijdens het lopen. Dat kan je er met aanmeten niet uithalen of hij na een bepaalde tijd gaat knellen. De huidige hardloopschoenen zijn naar mijn smaak over het algemeen iets te beknellend.
Je kunt er kort of lang over praten maar ze zitten wel fijnquote:Op woensdag 3 december 2014 14:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hup, gooi er even een linkje naar Altra in
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Zo even gelopen, de eerste paar km was wel wat fris, maar voor de rest: heerlijk.
Stukje sneller bij een veel lagere hartslag dan afgelopen zondag, showcase voor de invloed van temperatuur.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik doe mee! Al was het maar voor de medaille!quote:Op woensdag 3 december 2014 11:22 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hmmm jaaaa, bridge2bridge volgend jaar maar eens doen!![]()
![]()
Of het bier is uitgewerkt.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:07 schreef Guard het volgende:
Zo even gelopen, de eerste paar km was wel wat fris, maar voor de rest: heerlijk.
Stukje sneller bij een veel lagere hartslag dan afgelopen zondag, showcase voor de invloed van temperatuur.![]()
![]()
Best een eindje reizen voor een medaille...quote:Op woensdag 3 december 2014 14:11 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik doe mee! Al was het maar voor de medaille!
[ afbeelding ]NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
En een mooie wedstrijd.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:14 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Best een eindje reizen voor een medaille...
In hetzelfde thema is er ook een Dam to Dam waar ik nog wel eens aan mee wil doen:
En een Seven Hills Run...
Die Amerikanen kopiëren ook alles.![]()
Dat had mijn broertje ook inderdaad.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Kan aan je schoen liggen dat hij op een bepaald punt iets knelt. Je voeten groeien iets tijdens het lopen. Dat kan je er met aanmeten niet uithalen of hij na een bepaalde tijd gaat knellen. De huidige hardloopschoenen zijn naar mijn smaak over het algemeen iets te beknellend.![]()
Met het eerste paar schoenen na een half uur slaapvoeten, alleen trok dat niet weg. Zooltjes geprobeerd (in overleg met de zaak waar hij de schoenen gekocht had), hielp ook niet. Uiteindelijk de schoenen omgeruild voor een ander paar en met de nieuwe schoenen helemaal geen last meer.![]()
Whoa! Vorige keer een beginnersfout, maar dit keer mét handschoenen en een 'muts' (/buff). Zoveel fijner gelopen!![]()
Ik was gisteren vertrokken met mutsbuff en handschoenen, maar die heb ik onderweg toch beiden uitgedaan![]()
Handschoenen vind ik ook echt niet prettig. Lange mouwen met duimgaten waar je je handen een beetje in kan verstoppen![]()
![]()
![]()
Handschoenen aan tot je handen warm zijn van het lopen. Daarna gauw uit, want zweethanden in handschoenen
Ja, op de een of andere manier verlies ik veel warmte via m'n handen, dus die moeten na een tijdje echt uit, dat voelt echt alsof het wat tegenhoudt zeg maar
Ja doei.![]()
Voor handschoenen moet het minstens vriezen, anders heb ik na 3 stappen al veel te warme handen. Gisteren waren ze tijdens de warming up al warm
Shirts met duimgaten zijn wel echt heel fijn, al weet ik nooit zo goed wat ik dan met m'n horloge moet. Bovenop m'n mouw zit het niet lekker, zit het nog beroerder als ik m'n handen bloot wil hebben, en kan ik m'n mouwen al helemaal niet opstropen. Onder m'n mouw kan ik 'm niet zien![]()
12,5 km gelopen. Goed ingepakt en handschoenen dus nauwelijks koud gehad. Enkel met je snoet richting het noordoosten een venijnig windje tegen. Lekker!“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Goed punt, bijna tijd voor een frisse pint in dat gevalquote:Op woensdag 3 december 2014 14:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Of het bier is uitgewerkt.
Dat bedacht ik me vandaag ook tijdens het lopen, ik doe nu mijn horloge over mijn longsleeve heen, maar als ik een optische HRM wil kan dat niet meer....quote:Op woensdag 3 december 2014 15:06 schreef hatsaflats het volgende:
Voor handschoenen moet het minstens vriezen, anders heb ik na 3 stappen al veel te warme handen. Gisteren waren ze tijdens de warming up al warm
Shirts met duimgaten zijn wel echt heel fijn, al weet ik nooit zo goed wat ik dan met m'n horloge moet. Bovenop m'n mouw zit het niet lekker, zit het nog beroerder als ik m'n handen bloot wil hebben, en kan ik m'n mouwen al helemaal niet opstropen. Onder m'n mouw kan ik 'm niet zien
/firstworldproblemsMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Het is bijna vbier uur!quote:Op woensdag 3 december 2014 15:10 schreef Guard het volgende:
[..]
Goed punt, bijna tijd voor een frisse pint in dat geval![]()
Tis al 15:00 geweest -> 5 in de klok, dus het magquote:
Hmmm....quote:Op woensdag 3 december 2014 15:15 schreef Guard het volgende:
[..]
Tis al 15:00 geweest -> 5 in de klok, dus het mag
Om 7:05 --> tijd voor een biertje!
Maar jij bent bijna Belg, daar mag je tijdens de lunch al bier!quote:Op woensdag 3 december 2014 15:15 schreef Guard het volgende:
[..]
Tis al 15:00 geweest -> 5 in de klok, dus het mag![]()
In Wombwell vinden ze dat een legitiem argument.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:18 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Hmmm....
Om 7:05 --> tijd voor een biertje!Ja doei.![]()
Mouw over horloge en af en toe terugschuiven als je wilt kijkenquote:Op woensdag 3 december 2014 15:06 schreef hatsaflats het volgende:
Shirts met duimgaten zijn wel echt heel fijn, al weet ik nooit zo goed wat ik dan met m'n horloge moet. Bovenop m'n mouw zit het niet lekker, zit het nog beroerder als ik m'n handen bloot wil hebben, en kan ik m'n mouwen al helemaal niet opstropen. Onder m'n mouw kan ik 'm niet zien
Dat gaat dus niet zo makkelijk met een shirt met duimdingetjes.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mouw over horloge en af en toe terugschuiven als je wilt kijken![]()
Beste argument ever, deze ga ik vaker gebruikenquote:Op woensdag 3 december 2014 15:18 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Maar jij bent bijna Belg, daar mag je tijdens de lunch al bier!
Echt wel johquote:Op woensdag 3 december 2014 15:20 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet zo makkelijk met een shirt met duimdingetjes.Duim uit duimgat, mouw terugschuiven, kijken, mouw terugschuiven, duim in duimgat.
![]()
Ik vind dat altijd nog best een gedoetjequote:Op woensdag 3 december 2014 15:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Echt wel johDuim uit duimgat, mouw terugschuiven, kijken, mouw terugschuiven, duim in duimgat.
![]()
![]()
Knip een horlogegat in je mouw.
En volgens mij bestaan er inmiddels shirts met een duimgat én een horlogegat
Zojuist 5 km door de kou gehobbeld, waarvan maar 4 km gelogd zijn. Mijn TomTom horloge had duidelijk ook last van de kou, pas na 1 km pikte hij gps signaal opEn om daarop te wachten in deze kou leek mij geen goed idee.
Nu hopen dat Sinterklaas ook gekocht heeft waar ik om gevraagd heb, namelijk; hardloophandschoenen en een -muts
Quickfix staat wel aan?quote:Op woensdag 3 december 2014 15:52 schreef trolley het volgende:
Zojuist 5 km door de kou gehobbeld, waarvan maar 4 km gelogd zijn. Mijn TomTom horloge had duidelijk ook last van de kou, pas na 1 km pikte hij gps signaal opEn om daarop te wachten in deze kou leek mij geen goed idee.
Nu hopen dat Sinterklaas ook gekocht heeft waar ik om gevraagd heb, namelijk; hardloophandschoenen en een -muts
Als je gaat bewegen voor hij een fix heeft, duurt het langer voor hij een fix heeft.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:52 schreef trolley het volgende:
Wat je ook kan doen: zet 'm een paar minuten voor vertrek vast aan en leg 'm in het raam. Dan heeft ie wel een fix tegen de tijd dat je klaar bent om te vertrekken.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Maar maar maar, m'n Dri-fit wool shirtsquote:Op woensdag 3 december 2014 15:52 schreef YUR het volgende:
En volgens mij bestaan er inmiddels shirts met een duimgat én een horlogegat![]()
![]()
Dan naai je er een mooi venstertje inquote:Op woensdag 3 december 2014 15:54 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Maar maar maar, m'n Dri-fit wool shirts
Dat heeft bij ons weinig zin.....in het trappenhuis/de lift verlies je je signaal weer meteen...quote:Op woensdag 3 december 2014 15:54 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Als je gaat bewegen voor hij een fix heeft, duurt het langer voor hij een fix heeft.
Wat je ook kan doen: zet 'm een paar minuten voor vertrek vast aan en leg 'm in het raam. Dan heeft ie wel een fix tegen de tijd dat je klaar bent om te vertrekken.F means you're fucked![]()
De ander hem aan een touwtje naar beneden laten zakken zodra je beneden bent.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:56 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat heeft bij ons weinig zin.....in het trappenhuis/de lift verlies je je signaal weer meteen...
Niet in problemen denken, maar in oplossingen.Ja doei.![]()
Of hem van 6 hoog laten vallen, heel hard de trap af rennen en dan op tijd zijn om hem op te vangenquote:Op woensdag 3 december 2014 15:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De ander hem aan een touwtje naar beneden laten zakken zodra je beneden bent.
Niet in problemen denken, maar in oplossingen.
Lief dat je denkt dat ik dat kan, maar je overschat me vreselijkquote:Op woensdag 3 december 2014 15:55 schreef YUR het volgende:
[..]
Dan naai je er een mooi venstertje in![]()
Maar ik moet me blijkbaar niet zo aanstellen. Volgend jaar kijk ik wel eens voor shirts met horlogegat.![]()
Dat is niet eens zo'n gek idee voor de volgende keer! Dit schiet ook niet op zoals vandaag. Wist trouwens niet dat als je alvast gaat lopen alleen maar langer duurt voordat je een fix hebt. Weer wat geleerdquote:Op woensdag 3 december 2014 15:54 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Als je gaat bewegen voor hij een fix heeft, duurt het langer voor hij een fix heeft.
Wat je ook kan doen: zet 'm een paar minuten voor vertrek vast aan en leg 'm in het raam. Dan heeft ie wel een fix tegen de tijd dat je klaar bent om te vertrekken.
Dan weet hij nog wel waar hij een paar tellen geleden was en op welke satellieten hij moet mikken. Na een tunneltje duurt het ook niet ineens weer een aantal minuten voor hij z'n fix terug heeft.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:56 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat heeft bij ons weinig zin.....in het trappenhuis/de lift verlies je je signaal weer meteen...NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Of je plaatst gewoon een brandpaal (noem je dat zo?quote:Op woensdag 3 december 2014 15:58 schreef YUR het volgende:
[..]
Of hem van 6 hoog laten vallen, heel hard de trap af rennen en dan op tijd zijn om hem op te vangen) vanuit het raam naar beneden. Hoef je ten eerste niet meer de trap af, en ten tweede verlies je geen gps signaal
Enorm handig voor deze eigenwijze linkshandige en dus horloge-rechtsdragende hardloper.... daar houden ze natuurlijk weer geen rekening mee. Discriminatie!quote:Op woensdag 3 december 2014 15:52 schreef YUR het volgende:
En volgens mij bestaan er inmiddels shirts met een duimgat én een horlogegat![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 15:24 schreef Guard het volgende:
[..]
Beste argument ever, deze ga ik vaker gebruiken
Proost!![]()
Bij mij helpt het zelfs als ik hem gewoon binnen aan zet.... Dan heeft hij sowieso binnen no time een fix zodra ik naar buiten loop.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:00 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Dan weet hij nog wel waar hij een paar tellen geleden was en op welke satellieten hij moet mikken. Na een tunneltje duurt het ook niet ineens weer een aantal minuten voor hij z'n fix terug heeft.![]()
Ik vind Wolve's tunnelargument erg overtuigend, ik woon ook op 4 hoog met groot trappenhuis dus had nooit gedacht dat de raamkozijntruc bij mij ook zou werken. Goede tip voor de wat koudere dagen waar je niet een minuut buiten wilt stilstaan
Dit werk inderdaad wel (woon zelf 5 hoog). Leg altijd mn horloge even op het balkon voordat ik ga lopen. Hij verlies zn fix wel in de lift maar zodra ik buiten ben heb ik binnen 10s weer connectie. Zeker met deze temperaturen wel fijnquote:Op woensdag 3 december 2014 16:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind Wolve's tunnelargument erg overtuigend, ik woon ook op 4 hoog met groot trappenhuis dus had nooit gedacht dat de raamkozijntruc bij mij ook zou werken. Goede tip voor de wat koudere dagen waar je niet een minuut buiten wilt stilstaan![]()
![]()
Lift? Trappen zijn gratis krachttraining!!quote:Op woensdag 3 december 2014 16:27 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Dit werk inderdaad wel (woon zelf 5 hoog). Leg altijd mn horloge even op het balkon voordat ik ga lopen. Hij verlies zn fix wel in de lift maar zodra ik buiten ben heb ik binnen 10s weer connectie. Zeker met deze temperaturen wel fijnIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik strik mn veters altijd in de liftquote:Op woensdag 3 december 2014 16:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Lift? Trappen zijn gratis krachttraining!!![]()
Terug neem ik wel altijd de trap![]()
![]()
Slaat iedereen hier z'n routes op? Ik maak altijd een fotootje van mijn stats zodat ik a) mijn vooruitgang kan zien en b) motivatie krijg bij een mindere dag
De meesten van ons hebben endomondo of strava, een app of website die het automatisch bijhoudt!quote:Op woensdag 3 december 2014 16:31 schreef bijdehand het volgende:
Slaat iedereen hier z'n routes op? Ik maak altijd een fotootje van mijn stats zodat ik a) mijn vooruitgang kan zien en b) motivatie krijg bij een mindere dagIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Laat ik Endomondo doen.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:31 schreef bijdehand het volgende:
Slaat iedereen hier z'n routes op? Ik maak altijd een fotootje van mijn stats zodat ik a) mijn vooruitgang kan zien en b) motivatie krijg bij een mindere dag| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 16:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De meesten van ons hebben endomondo of strava, een app of website die het automatisch bijhoudt!Kijken jullie ook wel eens terug naar wat je eerder hebt gelopen of is het meer om statistieken te verzamelen?quote:Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''![]()
Ha, k heb een warme tight gescoord waar mn reet in past
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Ik kijk wel eens terug ja, vooral bij snelheidstrainingen zoals 6x1km of 10x400m, dan kijk ik of het inderdaad sneller is gegaan. Maar de meeste trainingen loop ik op hartslag dus dan heb je wel door of je geleidelijk sneller wordt of niet, 1 op 1 vergelijken heeft dan niet zoveel zin.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
[..]
Kijken jullie ook wel eens terug naar wat je eerder hebt gelopen of is het meer om statistieken te verzamelen?
Ook wel interessant om te zien hoeveel kms je per week/maand loopt, daar kun je vaak aan zien of je niet te snel opbouwt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik kijk altijd wel eens terug, altijd benieuwd hoe het toen ging en waar het beter kan.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:34 schreef bijdehand het volgende:
Kijken jullie ook wel eens terug naar wat je eerder hebt gelopen of is het meer om statistieken te verzamelen?| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
/bijdehand onquote:Op woensdag 3 december 2014 16:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De meesten van ons hebben endomondo of strava, een app of website die het automatisch bijhoudt!
Maar dat werkt natuurlijk niet op een loopband
/bijdehand off![]()
Zoiets dacht ik alIk kijk alleen terug om de twee eerder genoemde redenen. Vind 't toch fijn dat ik kan zien dat ik beter ben geworden in een bepaalde tijd, dat m'n trainingen zin hebben.
quote:Op woensdag 3 december 2014 16:37 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
/ bijdehand on
/bijdehand off
Gewoon met een footpod gaan lopen dan.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:37 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
/bijdehand on
/bijdehand off![]()
![]()
Je kan gewoon handmatig je loopjes invullen die je op de loopband gedaan hebt. Zie je vanzelf de grafieken met afstanden per week / tempo's / dipjes e.d.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:37 schreef bijdehand het volgende:
Zoiets dacht ik alIk kijk alleen terug om de twee eerder genoemde redenen. Vind 't toch fijn dat ik kan zien dat ik beter ben geworden in een bepaalde tijd, dat m'n trainingen zin hebben.
Zelf vergelijk ik alleen evenementen regelmatig. Maar dat wordt pas leuker als je dezelfde 2/3 keer gelopen hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Ik maak om die reden ook een fotootje na afloop. Niks werkt zo demotiverend als je net bent begonnen met je training als je een paar slechtere dagen achter elkaar hebtquote:Op woensdag 3 december 2014 16:50 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Je kan gewoon handmatig je loopjes invullen die je op de loopband gedaan hebt. Zie je vanzelf de grafieken met afstanden per week / tempo's / dipjes e.d.
Zelf vergelijk ik alleen evenementen regelmatig. Maar dat wordt pas leuker als je dezelfde 2/3 keer gelopen hebt.
Snap niet helemaal waarom dat demotiverend zou werkenquote:Op woensdag 3 december 2014 16:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik maak om die reden ook een fotootje na afloop. Niks werkt zo demotiverend als je net bent begonnen met je training als je een paar slechtere dagen achter elkaar hebt![]()
Ik vergelijk voornamelijk om verbeteringen te zien of om mijn traindoelen aan te passen. (zo heb ik afgelopen weekend mijn eerste loopje dubbel gelogd, mooi om te zien waar je een jaar geleden inkakte tegenover nu)Trek eens aan mijn vinger?
Ging lekker soepel vanmiddag, zeker gezien ik afgelopen dagen ook al gelopen had. Vond het met de kou nog redelijke meevallen, begin te wennen aan de temperatuur rond vriespunt denk ik. Kreeg nog een complimentje van sinterklaas dat ik goed bezig was en of ik wat pepernoten wilde, heb vriendelijk bedankt.
http://app.endomondo.com/workouts/444247710/5539573![]()
Als ik eerst een flink eind (voor mijn doen) kan lopen, en ik twee dagen later plots een stuk minder kan lopen, dan werkt dat voor mij demotiverend. Dat komt misschien omdat ik nog maar net begonnen ben en daardoor niet gewend ben aan slechtere dagen. Ik weet ook wel dat die voor kunnen komen, maar het ervaren is toch wat anders dan het weten.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:56 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Snap niet helemaal waarom dat demotiverend zou werken![]()
Ik vergelijk voornamelijk om verbeteringen te zien of om mijn traindoelen aan te passen. (zo heb ik afgelopen weekend mijn eerste loopje dubbel gelogd, mooi om te zien waar je een jaar geleden inkakte tegenover nu)Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''![]()
Misschien heb je dan de eerste training teveel van je lichaam gevraagd en ben je nog niet hersteld?quote:Op woensdag 3 december 2014 17:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als ik eerst een flink eind (voor mijn doen) kan lopen, en ik twee dagen later plots een stuk minder kan lopen, dan werkt dat voor mij demotiverend. Dat komt misschien omdat ik nog maar net begonnen ben en daardoor niet gewend ben aan slechtere dagen. Ik weet ook wel dat die voor kunnen komen, maar het ervaren is toch wat anders dan het weten.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Gewoon met intervallen gewerkt en verder op m'n gevoel afgegaan. Werkt misschien niet het meest effectief maar voel me er wel prettig bij. Nu werk ik met 5 minuten rennen, 1 minuut lopen. Werkt primaquote:Op woensdag 3 december 2014 17:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ben je dan wel met een fatsoenlijk schema bezig/begonnen?
Nee dat is het niet, meestal ligt de oorzaak buiten het sporten zelfquote:Op woensdag 3 december 2014 17:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Misschien heb je dan de eerste training teveel van je lichaam gevraagd en ben je nog niet hersteld?
Nu loop ik te langzaam, ben al aan het opvoerenquote:
Volgens wie of wat loop je te langzaam dan?quote:Op woensdag 3 december 2014 17:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Gewoon met intervallen gewerkt en verder op m'n gevoel afgegaan. Werkt misschien niet het meest effectief maar voel me er wel prettig bij. Nu werk ik met 5 minuten rennen, 1 minuut lopen. Werkt prima
[..]
Nee dat is het niet, meestal ligt de oorzaak buiten het sporten zelf
[..]
Nu loop ik te langzaam, ben al aan het opvoeren
En als er oorzaken buiten het hardlopen zijn waardoor je minder goed herstelt, moet je daar ook rekening mee houdenIk ga de ochtend na een keiharde party ook geen tempotraining of duurloop van 2 uur doen.
Volgens mezelfquote:Op woensdag 3 december 2014 17:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Volgens wie of wat loop je te langzaam dan?
En als er oorzaken buiten het hardlopen zijn waardoor je minder goed herstelt, moet je daar ook rekening mee houdenIk ga de ochtend na een keiharde party ook geen tempotraining of duurloop van 2 uur doen.
Ik weet het, maar ik moet nog een beetje aftasten wat mijn grenzen zijnHad bijvoorbeeld slecht geslapen, poef, dat is best heftig. Keer vergeten het raam 's avonds open te doen en de verwarming uit de doen, poef, dat was dramatisch. Heb gelukkig nooit last van krachttraining (spierpijn) als ik ga lopen
Dan loop je blijkbaar elke keer op je maximum van wat je kan. Zou ik niet doen. Loop afentoe lekker langzaam (10 min langer over je 9,5 km bijv) en dan zonder wandelpauzes of korter (5 km) op hetzelfde tempo. En dan weer zo'n rondje met intervallen zo snel mogelijk.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Volgens mezelf
Ik weet het, maar ik moet nog een beetje aftasten wat mijn grenzen zijnHad bijvoorbeeld slecht geslapen, poef, dat is best heftig. Keer vergeten het raam 's avonds open te doen en de verwarming uit de doen, poef, dat was dramatisch. Heb gelukkig nooit last van krachttraining (spierpijn) als ik ga lopen
Zeker als je dus ruk hebt geslapen, lekker kalm aan doen
Goede tip, die neem ik zeker mee en ga er wat mee doen! Zoals ik eerder heb gezegd ben ik nog echt een newbie, maar hoop dat ik me ooit kan meten met de Groten uit dit topic!quote:Op woensdag 3 december 2014 17:46 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dan loop je blijkbaar elke keer op je maximum van wat je kan. Zou ik niet doen. Loop afentoe lekker langzaam (10 min langer over je 9,5 km bijv) en dan zonder wandelpauzes of korter (5 km) op hetzelfde tempo. En dan weer zo'n rondje met intervallen zo snel mogelijk.
Zeker als je dus ruk hebt geslapen, lekker kalm aan doen
Iedereen is grootquote:Op woensdag 3 december 2014 17:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Goede tip, die neem ik zeker mee en ga er wat mee doen! Zoals ik eerder heb gezegd ben ik nog echt een newbie, maar hoop dat ik me ooit kan meten met de Groten uit dit topic!vind ik dan. Behalve degenen die op een ander neerkijken.
Hoe lang ben je bezig trouwens?
Maar idd, ik heb ook veel tips van hier gehaald hoor. Is altijd handig. En ik ben dit jaar bij een loopgroepje gegaan, daar leer je ook weer eea. Best leuk
Jezelf aan anderen meten is op ons sterfelijken niveau (uitgezonderd Jero dus) niet echt verstandig. Meet vooral je eigen verbetering en probeer je eventueel aan anderen op te trekken/uitdaging te zoeken in een vriendelijke competitie, maar 'je meten aan' kan tot veel frustratie lijden, vooral omdat de omstandigheden waarin een ieder loopt en traint maar zelden gelijk zijn.Ja doei.![]()
K ga de kou weerstaan. Gevoelstemperatuur zou -7 zijn. Eens kijken of de tight ook lekker loopt.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Ik zou vandaag lopen, in mijn hoofd al helemaal voor de kou ingepakt en een route uitgestippeld.
Maar blijkt dat mijn vrouw extra moet werken vanavond.. ik baal nu dat ik niet door de kou in het donker kan lopen
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Dittuh dus!quote:Op woensdag 3 december 2014 17:56 schreef motorbloempje het volgende:
Jezelf aan anderen meten is op ons sterfelijken niveau (uitgezonderd Jero dus) niet echt verstandig. Meet vooral je eigen verbetering en probeer je eventueel aan anderen op te trekken/uitdaging te zoeken in een vriendelijke competitie, maar 'je meten aan' kan tot veel frustratie lijden, vooral omdat de omstandigheden waarin een ieder loopt en traint maar zelden gelijk zijn.
Ik vergelijk me alleen met mensen die langzamer lopendas goed voor mijn ego!
quote:Op woensdag 3 december 2014 18:08 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik zou vandaag lopen, in mijn hoofd al helemaal voor de kou ingepakt en een route uitgestippeld.
Maar blijkt dat mijn vrouw extra moet werken vanavond.. ik baal nu dat ik niet door de kou in het donker kan lopen
Zo, eten is al zowat klaar voor vanavond. Dus straks lekker rennen, douchen, biertje doen, naar huis en meteen aanvallen zowat
Ja doei.![]()
Bier
Daar heb ik trek in zeg! En koud drinken is goed bij keelpijn. MmmmSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 18:13 schreef Murmeli het volgende:
Bier
Daar heb ik trek in zeg! En koud drinken is goed bij keelpijn. Mmmm
Dan hoop ik wel dat je weer een beetje normaal hebt kunnen eten vandaag anders kon zo'n biertje wel eens heel hard binnen komen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Jawel, gewoon ontbijt, soep met paar stukken brood en straks avondeten als die mafketel van postnl zich eens meldt (kan ik douchen en gaan koken)quote:Op woensdag 3 december 2014 18:15 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Dan hoop ik wel dat je weer een beetje normaal hebt kunnen eten vandaag anders kon zo'n biertje wel eens heel hard binnen komen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Heb afgelopen dagen keelpijn gehad en had verwacht dat deze door zou zetten. Weet niet hoe het kan, maar tijdens en na het hardlopen is het steeds overgegaan. Positieve externe effecten van het hardlopen![]()
![]()
Oh dan ga ik ook effe!quote:Op woensdag 3 december 2014 18:28 schreef Voccar het volgende:
Heb afgelopen dagen keelpijn gehad en had verwacht dat deze door zou zetten. Weet niet hoe het kan, maar tijdens en na het hardlopen is het steeds overgegaan. Positieve externe effecten van het hardlopen
Postnlpipoo geweest, kinderen kunnen weer eten, dus opoe mag douchenSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Echt veel toffe foto's van de Meijendelloop, geeft wel goed de sfeer weer zoals ik het ervaren heb. Ik kan niet meer stoppen met terugdenken aan zaterdag j.l., echt erg.
Komende zondag de BGL, dat zou weleens een hele natte editie kunnen worden bij 5 graden met windkracht 4.
Verder heb ik vandaag op het werk geleerd over een nieuwe ICT-oplossing, de zgn Belgische reset. Dat is inderdaad OT.![]()
Blij dat ik ben gaan lopen. Blij dat het een rustig tempo was. Ik heb tijdens het lopen weinig last gehad van mijn knie, maar helaas voel ik die nu wel goed. Stomme pijntjes ook altijd.![]()
Ziekig, ook hier. Lopen van gisteravond bracht daar helaas geen verbetering in. Evenals het voltijds inwerken bij mijn nieuwe baan (dat een parttimefunctie is straks), een freelance opdracht en oude werk shit. Oja, en het schrijven. Dat moet straks echt bovenaan de priority lijst.
Ik won wel afgelopen week een schrijfwedstrijd!
Nog een dikke week doorzetten. Saai is het iig niet
The Neck Check is overigens 100% positief. Ik vrees voor de Bruggenloop...![]()
Ik heb een enkel laagje aan, dikke longsleeve van de lidl. Ik twijfel nog of ik meer aan moet.
Wrsch niet....
Ja doei.![]()
Ik moet straks naar de sportschool om te spinnen, zit nu te twijfelen om er hardlopend naar toe te gaan, zie alleen erg op tegen de terugweg dan....![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 18:43 schreef cafca het volgende:
Belgische reset, dat is per ongeluk de stekker(s) eruit trekken?![]()
![]()
OV?quote:Op woensdag 3 december 2014 18:46 schreef cafca het volgende:
Ik moet straks naar de sportschool om te spinnen, zit nu te twijfelen om er hardlopend naar toe te gaan, zie alleen erg op tegen de terugweg dan....Ja doei.![]()
Als ik geen familiedingetjes te doen had op 2e kerstdag, zou deze me leuk lijken: http://www.kangoeroeloop.nl/ (27km)Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ja, ik doe daar dus wel aan mee. Geen idee nog welke afstand.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:17 schreef SEMTEX het volgende:
Als ik geen familiedingetjes te doen had op 2e kerstdag, zou deze me leuk lijken: http://www.kangoeroeloop.nl/ (27km)Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Niet echt een optie. Het is ook maar 2,5 km. Beste oplossing is daar douchen en terug wandelen denk ik.quote:![]()
Ik misschien ook wel. De 7,5 of de 12.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:18 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ja, ik doe daar dus wel aan mee. Geen idee nog welke afstand.![]()
Ja, maar na een uurtje spinning ben ik dus echt helemaal nat van het zweet. Om dan nog Naar buiten te gaan om te gaan lopen zie ik niet echt zitten.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:21 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, die 2.5 zou ik dan lekker terughobbelen enthuis
douchen
![]()
Handdoekje mee en een oud/droog shirt?quote:Op woensdag 3 december 2014 19:23 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, maar na een uurtje spinning ben ik dus echt helemaal nat van het zweet. Om dan nog Naar buiten te gaan om te gaan lopen zie ik niet echt zitten.
Ja doei.![]()
Ook blij met mijn tijd. 2:46:40, bijna 11km/u en 7e bij de vrouwen op de 30kmquote:Op woensdag 3 december 2014 11:35 schreef runninglinda het volgende:
Echt blij mee.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
In welke zin positief?quote:Op woensdag 3 december 2014 18:42 schreef Quoi het volgende:
Ziekig, ook hier. Lopen van gisteravond bracht daar helaas geen verbetering in. Evenals het voltijds inwerken bij mijn nieuwe baan (dat een parttimefunctie is straks), een freelance opdracht en oude werk shit. Oja, en het schrijven. Dat moet straks echt bovenaan de priority lijst.
Ik won wel afgelopen week een schrijfwedstrijd!
Nog een dikke week doorzetten. Saai is het iig niet
The Neck Check is overigens 100% positief. Ik vrees voor de Bruggenloop...
Vrezen voor de bgl is rukik hoop dat het meevalt!
Ja, hij zit lekker tijdens t lopenToday is life -
Dale Carnegie![]()
En nu we het er toch over hebben. Wolve, mag ik erin?
1
2[b]26 december - [url=http://www.kangoeroeloop.nl/]Kangoeroeloop (Vught)[/url][/b]
[*] mosselmossel - 5, 7,5, 12 of 15kmZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
NZ is ook wakker dus maar even reageren...
Hoeveel mensen die hier roepen "loopband dit en dat" hebben daadwerkelijk een lange tijd op een loopband gelopen?
Ik was er ook geen voorstander van totdat ik er noodgedwongen niet onderuit kwam op vakantie en ik moet eerlijk zeggen dat het me erg mee viel., ik vond het een goede manier om echt je hoofd leeg te lopen omdat je werkelijk niets anders hoef te doen dan je ene voet voor de andere te zetten.
Voor sommigen die mekkeren over "koud, regen, sneeuw dit, dat en alles" zou een loopband misschien een goede optie zijn om bij slecht weer evengoed een uurtje te gaan lopen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Hallo fokkers,
ik ben ook een ren newbie. Sinds half september ben ik begonnen (jawel met Evy) en de eerste serie afgerond. Heb precies 10 weken na de start een 5km loopje gedaan (Warandeloop) en tot mijn verbazing niet laatste gewordenOndanks flinke verkoudheid toch onder de 30 min gebleven (doel) en 27:45 genoteerd. Uiteindelijke doel is de Tilburg Ten Miles, september 2015. Loop 3x per week.
Vraagje: ik wil een sporthorloge aanschaffen, omdat ik iets meer info over mijn snelheid etc wil hebben tijdens het lopen. Is de garmin 310tx een goed idee (nu 200,- incl hrm) of is dat toch een beetje een verouderd model? Heeft iemand hier ervaring mee?![]()
Ik heb een hardloopblessure ontwikkeld op de loopband. Heel af en toe bij overbelasting voel ik 'm nog wel eens. Mij krijg je er niet meer op.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Die is redelijk verouderd ja, ik denk dat de 220 een prima alternatief is voor ongeveer dezelfde prijs.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:14 schreef steffelonio het volgende:
Hallo fokkers,
ik ben ook een ren newbie. Sinds half september ben ik begonnen (jawel met Evy) en de eerste serie afgerond. Heb precies 10 weken na de start een 5km loopje gedaan (Warandeloop) en tot mijn verbazing niet laatste gewordenOndanks flinke verkoudheid toch onder de 30 min gebleven (doel) en 27:45 genoteerd. Uiteindelijke doel is de Tilburg Ten Miles, september 2015. Loop 3x per week.
Vraagje: ik wil een sporthorloge aanschaffen, omdat ik iets meer info over mijn snelheid etc wil hebben tijdens het lopen. Is de garmin 310tx een goed idee (nu 200,- incl hrm) of is dat toch een beetje een verouderd model? Heeft iemand hier ervaring mee?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Klopt helemaal, rd. Ik heb nog nooit langer dan 20 minuten op de loopband gestaan, om de simpele reden dat ik er echt geen reet aan vind. Gewoon echt niet leuk, staat me tegen. Sporten moet leuk zijn![]()
![]()
bedankt mosselmossel, de 220 had ik nog niet naar gekeken. Is iets duurder (80 euro), maar wel compacter. Mist volgens mij alleen virtual partner-functie. Maar weet niet of ik dat in de praktijk ook zou gebruiken.![]()
Regelmatig op gelopen RD. Viel me vies tegen, rare pijntjes kreeg ik ervan en bovendien ongelofelijk saai.![]()
ultraloper, loopbandlover.... ik voel me steeds meer onbegrepen hier
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dit ja, of een Garmin 10 of 15?quote:Op woensdag 3 december 2014 20:15 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Die is redelijk verouderd ja, ik denk dat de 220 een prima alternatief is voor ongeveer dezelfde prijs.
Garmin 220 is ¤249 btw.![]()
Okee, dat was een avondrondje bij -2 C en af en toe motsneeuw. Aan de ene kant wel weer lekker, aan de andere kant had ik geen gevoel meer in mijn tenen.
Nu merkte ik toch wel dat ik zaterdag 25 km gelopen heb, dat wordt nog wat bij de BGL!![]()
Ik heb de 310xt. Die ant+ verbinding om gegevens over te dragen is kut.
Verder prima ding.
Wat wil je dat ie kan?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik vind op een loopband lopen ook niet zo erg. Liever buiten maar loopband is nog steeds beter dan niks. Alleen vind ik de sportschool te duur.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
ultraloper, loopbandlover.... ik voel me steeds meer onbegrepen hierSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
van een sporthorloge wil ik goed mijn hartslag, de afstand en met name het (huidig) tempo kunnen aflezen. Ik ken nu nog maar twee "standen": lopen en wandelen. Terwijl ik soms ook wat rustiger zou moeten lopen. Ik denk dat daar een horloge me bij zou kunnen helpen.
Hoe groot ie is maakt me niet uit. Voor de rest weet ik het niet zo, want nog geen ervaring mee. Het lijkt me wel leuk om mijn vorderingen goed bij te kunnen houden. Zit nu al vaak naar de strava gegevens te kijken, maar dat is niet zo heel uitgebreid.![]()
Ik ga tzt ook kijken voor een sporthorloge. En een licht mp3-spelertje
Huidige snelheid heb je niks aan want je armbeweging zit in de weg. Maar snelheid per km is wel handig. Dan kan je het redelijk inschatten.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:37 schreef steffelonio het volgende:
van een sporthorloge wil ik goed mijn hartslag, de afstand en met name het (huidig) tempo kunnen aflezen. Ik ken nu nog maar twee "standen": lopen en wandelen. Terwijl ik soms ook wat rustiger zou moeten lopen. Ik denk dat daar een horloge me bij zou kunnen helpen.
Hoe groot ie is maakt me niet uit. Voor de rest weet ik het niet zo, want nog geen ervaring mee. Het lijkt me wel leuk om mijn vorderingen goed bij te kunnen houden. Zit nu al vaak naar de strava gegevens te kijken, maar dat is niet zo heel uitgebreid.
Om vorderingen bij te houden is elk horloge dat snelheid en hartslag bij kan houden geschikt. Ze hebben allemaal een programma (bij garmin is dat garmin connect), waarin alles wordt opgeslagen. En velen hier gebruiken nog smashrun erbij, dat heeft veel statistiekjes.
De 310 kan routes opslaan en die kan je dan volgen, als het werkt (de mijne weigert soms), dat is de enige reden dat ik die heb gekocht.
Als je dat niet nodig vindt, zou ik een kleiner horloge kopen, de 15 ofzo.
Maar leg ff de specs naast elkaar.
Touchscreen ja/nee
Kleurenscherm ja/nee
Multisport ja/nee
En je kan ook nog een tijdje met een app op je mobiel lopen, dan weet je een beetje wat je wel en niet wil.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Fuck off YUR.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:48 schreef YUR het volgende:
Dag 13/41, een moeiteloze intervaltrainingHoera
![]()
quote:
En de slavendrijfster heeft me ook al door dag 3 van de 30daysabschallenge heen gesleept
Goede vrouwen zijn slavendrijvers.
Mannen hebben dat namelijk nodig
quote:Op woensdag 3 december 2014 21:03 schreef Murmeli het volgende:
Mannen hebben dat namelijk nodig
Wat zij zegt!!!"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Sorry meneer Zwabber. Mijn tuinbroek zit in de was en mijn echtgenoot heeft gekookt vandaag.quote:"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
je slaat wartaal uit door je ziekte.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:03 schreef Murmeli het volgende:
Mannen hebben dat namelijk nodigPS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
Ga trainen!quote:Op woensdag 3 december 2014 21:12 schreef Toekito het volgende:
[..]
je slaat wartaal uit door je ziekte.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dat klinkt wel heel lekkâh.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:13 schreef GotC het volgende:
[..]
Staat al klaar. Pittige gnocchi-linzenschotel met worst.
![]()
inderdaad... een miljoen jaar evolutie denken de dames even aan de kant te schuiven in een paar decenniaquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Tijdens het lopen ging het redelijk, behalve met wind tegen.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:31 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik kreeg het echt warm op een gegeven moment
Maar in de kantine had ik het al koud en op de fiets naar huis heb ik het niet meer warm gekregen.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ik ben dan ook rechtstreeks de auto in gedoken en naar huis gegaanquote:Op woensdag 3 december 2014 21:35 schreef Yuki het volgende:
[..]
Tijdens het lopen ging het redelijk, behalve met wind tegen.
Maar in de kantine had ik het al koud en op de fiets naar huis heb ik het niet meer warm gekregen.
Gezellig!quote:Op woensdag 3 december 2014 21:28 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik ga graag op die uitnodiging in!![]()
![]()
Jellyquote:Op woensdag 3 december 2014 21:35 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik ben dan ook rechtstreeks de auto in gedoken en naar huis gegaan
al dat gemekker over het weer doet me er aan herinnneren om de weersverwachtigen te controlen en dat is helemaal niet zo verkeerd.
http://www.metservice.com/mountain/fiordland-national-park'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op woensdag 3 december 2014 21:41 schreef rechtsedirecte het volgende:
al dat gemekker over het weer doet me er aan herinnneren om de weersverwachtigen te controlen en dat is helemaal niet zo verkeerd.
http://www.metservice.com/mountain/fiordland-national-park
5 blokken van een kilometer gelopen. Poging tot intervallen (steeds aan de korte kant versnellen). Beuuuuuuu die wind.Heb met thermokleding en daar weer mijn hardloopkleding over gelopen, dat ging prima. Handschoenen waren ook zeer nuttig de eerste kilometer, daarna werden het brandhaarden. M'n oren en m'n neus waren rood. Ik denk dat ik na afloop onder kokend water heb gedouchet.
![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 21:22 schreef Nanook24 het volgende:
Zelfs de katten van Murmeli zijn verontwaardigd over zo veel vrouw onvriendelijkheid!!!
[ link | afbeelding ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Kom net ook weer binnen. Ik vond het wel meevallen met de kou (maar had wel muts en handschoenen aan / lang-lang). Net intervallen gelopen, 10x 2 minuten wedstrijdtempo met 1 min wandelpauze. GPS sloeg eerst op hol... strava dacht dat ik 1:28 deed per kilometer, had na 3 minuten er al 2 km opzitten. Dat is niet helemaal juist. Stukje verwijderd van strava (cropfunctie).
@Murmeli: denk dat ik idd nog even met telefoon blijf lopen tot ik weet wat ik precies wil. En ik ga smashrun eens checken. Bedankt voor de tip.![]()
Oehhh dat is echt mijn lievelings, recept van de AH he?quote:Op woensdag 3 december 2014 21:13 schreef GotC het volgende:
[..]
Staat al klaar. Pittige gnocchi-linzenschotel met worst.
Ja! Heerlijkquote:Op woensdag 3 december 2014 22:03 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oehhh dat is echt mijn lievelings, recept van de AH he?![]()
![]()
Ik vond het te koud en te laat om nog naar buiten te gaan dus maar geyoga'd *pussy*Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb een 310xt, fijn horloge, erg uitgebreid toestel. Het is wel de vraag of je al die functies nodig hebt. Navigeren is leuk, maar in de praktijk heb ik het pas een keer of 5 gebruikt. Intervaltrainingen zijn erg goed in te regelen, volgens mij zijn andere garmins hier beperkter in. Verder nog multisport mogelijkheden voor fietsen en zwemmen. Ik loop alleen maar. Accuduur is ook erg goed, 20 uur.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:14 schreef steffelonio het volgende:
Hallo fokkers,
Vraagje: ik wil een sporthorloge aanschaffen, omdat ik iets meer info over mijn snelheid etc wil hebben tijdens het lopen. Is de garmin 310tx een goed idee (nu 200,- incl hrm) of is dat toch een beetje een verouderd model? Heeft iemand hier ervaring mee?
Niet de meest moderne meer. Ook is de verbinding met antstick nogal brak, gaat nu weer een paar weken goed, maar af en toe wil m wel door het raam smijten.
Zeker geen verkeerd toestel, maar ik zou je toch een wat nieuwere versie aanraden. Bluetooth en wifi functionaliteit lijkt me erg handig heeft de 310 niet.![]()
Gewoon laten staan. Zoeffffff! Hihihi.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:54 schreef steffelonio het volgende:
Kom net ook weer binnen. Ik vond het wel meevallen met de kou (maar had wel muts en handschoenen aan / lang-lang). Net intervallen gelopen, 10x 2 minuten wedstrijdtempo met 1 min wandelpauze. GPS sloeg eerst op hol... strava dacht dat ik 1:28 deed per kilometer, had na 3 minuten er al 2 km opzitten. Dat is niet helemaal juist. Stukje verwijderd van strava (cropfunctie).
@Murmeli: denk dat ik idd nog even met telefoon blijf lopen tot ik weet wat ik precies wil. En ik ga smashrun eens checken. Bedankt voor de tip.
Ja ff met telefoon is niks mis mee. Heb ik ook 2 jaar volgehouden
Lekker. Ik zit op 3/31 (5/33 als ik de laatste dagen van november meeneem). Morgenochtendvroeg staat 4/31 alweer op het programma omdat ik 's avonds geen tijd heb...quote:Op woensdag 3 december 2014 20:48 schreef YUR het volgende:
Dag 13/41, een moeiteloze intervaltrainingHoera
Ziek kind, gebrek aan slaap, koude klote wind. Ik ben nog niet heel gelukkig met dit Advent Running gedoeMaar ik loop wel lekker
![]()
![]()
Bedankt Tarahumara voor je feedback.
En Murmeli: ik heb smashrun geopend, maar moet nog even kijken wat ik er nu precies mee kan. Heb al wel mijn runs ingevoerd van strava, dus ik zie al wel wat grafiekjes, maar zegt me nog niet zo heel veel. Ik blijf idd nog even met telefoon lopen. Heb wel een oude, losse hartslagmeter, misschien die nog eens van onder het stof halen. Nadeel: zit geen licht op, dus s avonds heb ik er niet veel aan...![]()
Wacht maar tot je je eerste badges hebt gescoord bij Smashrun. Super vetquote:Op woensdag 3 december 2014 22:49 schreef steffelonio het volgende:
En Murmeli: ik heb smashrun geopend, maar moet nog even kijken wat ik er nu precies mee kan. Heb al wel mijn runs ingevoerd van strava, dus ik zie al wel wat grafiekjes, maar zegt me nog niet zo heel veel. Ik blijf idd nog even met telefoon lopen. Heb wel een oude, losse hartslagmeter, misschien die nog eens van onder het stof halen. Nadeel: zit geen licht op, dus s avonds heb ik er niet veel aan...![]()
![]()
Idd die kou. Was erg blij met mijn nieuwe handschoenen en nadat ik bij was gekomen in de kantine was ik nog blijer dat de auto snel opwarmt naar 22 graden
Maar wel lekker rustige interval gedaanik ben al klaar voor zondag
Ik weet ook niks van smashrun, maar de andere cijfertjesfetisjisten hier wel (zwabberhark en pijll zijn de ergsten)quote:Op woensdag 3 december 2014 22:49 schreef steffelonio het volgende:
En Murmeli: ik heb smashrun geopend, maar moet nog even kijken wat ik er nu precies mee kan. Heb al wel mijn runs ingevoerd van strava, dus ik zie al wel wat grafiekjes, maar zegt me nog niet zo heel veel. Ik blijf idd nog even met telefoon lopen. Heb wel een oude, losse hartslagmeter, misschien die nog eens van onder het stof halen. Nadeel: zit geen licht op, dus s avonds heb ik er niet veel aan...
Ik heb het licht van mijn garmin nooit aan maar kijk altijd ff als ik onder een lantaarnpaal loop.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Je vergeet alle anderen te noemen.quote:Op woensdag 3 december 2014 22:58 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik weet ook niks van smashrun, maar de andere cijfertjesfetisjisten hier wel (zwabberhark en pijll zijn de ergsten)![]()
Beste. Heuveltraining. Ooit
Mijn god wat ging dat lekker! 10 reps totaal, 5 op de ene heuvel, 5 op de andere, op de seconde nauwkeurig! *fistpump* Althans, 4 van de eerste 5 op 53 seconden, de eerste op 58 (even aftasten), en van de tweede heuvel de eerste 4 op 1.08 en de laatste op 1.04![]()
en nu lekker bonenburgers met couscous
Ja doei.![]()
Waarschijnlijk knelt er iets af. Op die plek wat losser of anders veteren. Dat hielp bij mij. Is wel even proberen voordat je precies weet van welk plekje het komt. Via google kun je vele manieren vinden om je veters anders te doen.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:09 schreef Keano het volgende:
Alle tips zijn welkom!![]()
Top!!quote:Op woensdag 3 december 2014 19:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ook blij met mijn tijd. 2:46:40, bijna 11km/u en 7e bij de vrouwen op de 30km![]()
klaar...tas gepakt, vanavond nog een avondje brandweertraining verzorgen voor een rookie en dan morgenvroeg op pad...
social media is prachtig maar met het overgrote deel van mijn FB-vrienden uit de hardloopwereld is er FB bijna niet aan te ontkomen dat het hier "Kepler weekend" is.
Zaterdagavond na race "Southern Trail Runners FB group" en "Naseby FB group" BBQ
Sterke verhalen,bier en wijn
[ Bericht 3% gewijzigd door rechtsedirecte op 04-12-2014 04:32:21 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Succes RD!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Enjoy!quote:Op donderdag 4 december 2014 04:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
klaar...tas gepakt, vanavond nog een avondje brandweertraining verzorgen voor een rookie en dan morgenvroeg op pad...
social media is prachtig maar met het overgrote deel van mijn FB-vrienden uit de hardloopwereld is er FB bijna niet aan te ontkomen dat het hier "Kepler weekend" is.
Zaterdagavond na race "Southern Trail Runners FB group" en "Naseby FB group" BBQ
Sterke verhalen,bier en wijn![]()
Yo! Veel plezier!quote:Op donderdag 4 december 2014 04:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
Sterke verhalen,bier en wijn
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mooi man, geniet er van!quote:Op donderdag 4 december 2014 04:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
Hier 4/31 gelopen, and the strike continuous
http://app.endomondo.com/workouts/444437074/11291298![]()
Playstation trophies doen me meerquote:Op woensdag 3 december 2014 22:50 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Wacht maar tot je je eerste badges hebt gescoord bij Smashrun. Super vetMaar die haal ik ook vaker
![]()
Ik synchroniseer eigenlijk alleen nog naar Smashrun, zodat ik geen weekly non-running report in m'n mailbox krijg. En af en toe bedenkt ie iets leuks n.a.v. m'n loopje (fastest in a month, first time after sunset, dat soort dingen), maar niet zo vaak.![]()
Gisteravond weer met de loopgroep gelopen.
Gezien de temperatuur weinig rek- en strekoefeningen gedaan en veel onderweg geweest. De groep werd opgesplitst in een snelle en een langzame groep en ik ging met de snellere lopers mee.
Er werd een aardig tempo gelopen (we begonnen op 11 km/u en dat liep later op naar 11,5 km/u), maar ik kon vrij makkelijk meekomen. Ik heb echt het idee dat ik de laatste weken sneller en makkelijker loop, goed teken zo vlak voor de HM.
De meesten liepen met handschoenen aan en ik zag ook al de nodige mutsen. Volgens mij waren er naast mijzelf nog twee anderen die geen handschoenen aanhadden (van de circa 15 lopers).
Ik vond het in een thermoshirtje met lange mouwen en een windstopper prima te doen. Natuurlijk wel een lange tight.![]()
Ik heb vandaag mijn lange tight al onder mijn spijkerbroek aan, lekker warmGa weer een poging doen om de atletiektraining te halen
Heerlijk gelopen gisteren
Laatste stuk begon ik wel flink last van mijn schenen te krijgen, dus maar wat rustiger en extra uitgelopen.| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
Ik vind het inzicht (medailles) mbt afstand, aantal keer lopen en snelheid per periode erg interessant.quote:Op donderdag 4 december 2014 08:24 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Playstation trophies doen me meerMaar die haal ik ook vaker
![]()
Ik synchroniseer eigenlijk alleen nog naar Smashrun, zodat ik geen weekly non-running report in m'n mailbox krijg. En af en toe bedenkt ie iets leuks n.a.v. m'n loopje (fastest in a month, first time after sunset, dat soort dingen), maar niet zo vaak.
Het aantal badges neemt wel gestaag af na een paar maanden, dan heb je de makkelijke wel gehaald.![]()
Veel plezier en succes!quote:Op donderdag 4 december 2014 04:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
![]()
Veel succes en plezier RD!!![]()
Wat was ookalweer de tool om in 1x al je endo logs in smashrun te krijgen? Dacht dat ik dat hier welleens voorbij had zien komen, maar kan het zo snel niet vinden...
Edit: O wacht was het https://tapiriik.com/ ??
[ Bericht 25% gewijzigd door RunnerAdd op 04-12-2014 09:10:54 ]![]()
Veel succesquote:Op donderdag 4 december 2014 04:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
En vergeet niet te genieten onderweg
Genieten is voor mietjes! Zwoegen moet ie!quote:Op donderdag 4 december 2014 09:09 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Veel succes
En vergeet niet te genieten onderweg
bedankt voor al jullie aanmoedigingen, ik ga er het beste van maken!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Succes RD met de Kepler! Blijf heel en gezond.
Zou er dit jaar dan eindelijk een brug op de medaille van de BGL staan?![]()
Hij is gelukkig wel rond deze keer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Get stoned![]()
En, was dat hem?quote:Op donderdag 4 december 2014 09:05 schreef RunnerAdd het volgende:
Wat was ookalweer de tool om in 1x al je endo logs in smashrun te krijgen? Dacht dat ik dat hier welleens voorbij had zien komen, maar kan het zo snel niet vinden...
Edit: O wacht was het https://tapiriik.com/ ??
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Forum Opties Forumhop: Hop naar: