abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2014 @ 13:12:15 #101
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147245461
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:09 schreef Keano het volgende:
Een vraagje aan de fanatiekelingen hier. Ik ben zelf de laatste maanden ook flink aan het hardlopen geslagen en heb mezelf inmiddels opgewerkt van 2.5 naar 10KM.

Ik zit echter met een zeer vaag 'probleempje'

Precies tussen kilometer 5 en 7 gaat mijn rechtervoet slapen. Dit duurt dan meestal een kilometer of 2 en dan ebt het weer weg.

Ik heb al van alles geprobeerd: andere sokken, schoenen veel losser, schoenen juist strakker, zelfs zonder sokken, maar dat helpt allemaal niet. (Ik heb Asics schoenen aan laten meten bij een hardloopzaak)

Iemand misschien een oplossing?

Ik moet er wel bij vertellen dat ik eergisteren precies hetzelfde had en tijdens de 'slaapperiode' een halve minuut bij een stoplicht stond en dat het daarna meteen weg was. Ik sluit dus ook niet uit dat het om een beknelde zenuw gaat of iets dergelijks.

Alle tips zijn welkom!
Geen idee :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_147245495
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:11 schreef Vork het volgende:

[..]

Dat is ook wat mij erg aantrekt van hardlopen. Toch probeer ik nu wel medelopers en allicht nog wel een groep op te zoeken. Voor de afwisseling en ook als een soort van stok achter de deur.
Misschien een andere tip: leg 's ochtends alvast je hardloopspullen klaar op een stapeltje. Dan ben je als je 's avonds thuiskomt toch eerder geneigd om ze meteen aan te trekken en te gaan dan om op de bank te gaan zitten ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_147245502
Club is ook verder geen verplichting tot alleen nog maar samen lopen. Maar als je moeite hebt met koude donkere avonden, dan helpt het wel als je weet dat er nog 30 man daar bij 't clubhuis klaarstaat om samen even dat uurtje te rennen O+
Ja doei.
pi_147245677
Zolang ik mezelf ertoe kan zetten om 3x per week te gaan lopen, hoef ik ook niet bij een club. Komt toch het autisme in mij weer naar boven :+

Tot nu toe gaat me dat ook goed af, die 3x per week. Behalve deze week, dat wordt niet meer dan 2x. Maandag was een rustdag, gister van 8 tot 8 gewerkt, vandaag lopen, morgen t/m zaterdag m'n pa helpen met verhuizen en zondag weer een 10km duurloopje.

Dus :P
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_147246141
quote:
Een vraagje aan de fanatiekelingen hier. Ik ben zelf de laatste maanden ook flink aan het hardlopen geslagen en heb mezelf inmiddels opgewerkt van 2.5 naar 10KM.

Precies tussen kilometer 5 en 7 gaat mijn rechtervoet slapen. Dit duurt dan meestal een kilometer of 2 en dan ebt het weer weg.

Ik heb al van alles geprobeerd: andere sokken, schoenen veel losser, schoenen juist strakker, zelfs zonder sokken, maar dat helpt allemaal niet. (Ik heb Asics schoenen aan laten meten bij een hardloopzaak)

Ik moet er wel bij vertellen dat ik eergisteren precies hetzelfde had en tijdens de 'slaapperiode' een halve minuut bij een stoplicht stond en dat het daarna meteen weg was. Ik sluit dus ook niet uit dat het om een beknelde zenuw gaat of iets dergelijks.

Alle tips zijn welkom!
Herkenbaar, bij mij komt het als ik te strak geveterd heb.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_147246253
quote:

Alle tips zijn welkom!
Kan aan je schoen liggen dat hij op een bepaald punt iets knelt. Je voeten groeien iets tijdens het lopen. Dat kan je er met aanmeten niet uithalen of hij na een bepaalde tijd gaat knellen. De huidige hardloopschoenen zijn naar mijn smaak over het algemeen iets te beknellend.
pi_147246712
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Kan aan je schoen liggen dat hij op een bepaald punt iets knelt. Je voeten groeien iets tijdens het lopen. Dat kan je er met aanmeten niet uithalen of hij na een bepaalde tijd gaat knellen. De huidige hardloopschoenen zijn naar mijn smaak over het algemeen iets te beknellend.
Hup, gooi er even een linkje naar Altra in ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_147246757
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hup, gooi er even een linkje naar Altra in ;)
Je kunt er kort of lang over praten maar ze zitten wel fijn :@
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_147246863
Zo even gelopen, de eerste paar km was wel wat fris, maar voor de rest: heerlijk.
Stukje sneller bij een veel lagere hartslag dan afgelopen zondag, showcase voor de invloed van temperatuur.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_147246970
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:22 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hmmm jaaaa, bridge2bridge volgend jaar maar eens doen!
Ik doe mee! Al was het maar voor de medaille!

pi_147246979
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:07 schreef Guard het volgende:
Zo even gelopen, de eerste paar km was wel wat fris, maar voor de rest: heerlijk.
Stukje sneller bij een veel lagere hartslag dan afgelopen zondag, showcase voor de invloed van temperatuur.
Of het bier is uitgewerkt. :P
  woensdag 3 december 2014 @ 14:14:10 #112
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_147247048
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:11 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik doe mee! Al was het maar voor de medaille!

[ afbeelding ]
Best een eindje reizen voor een medaille...
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  woensdag 3 december 2014 @ 14:16:20 #113
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_147247105
Ik vond die Altra's dus echt niet fijn...
F means you're fucked
pi_147247169
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:14 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Best een eindje reizen voor een medaille...
En een mooie wedstrijd.

In hetzelfde thema is er ook een Dam to Dam waar ik nog wel eens aan mee wil doen:

En een Seven Hills Run...

Die Amerikanen kopiëren ook alles.
pi_147247237
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Dat had mijn broertje ook inderdaad. :Y
Met het eerste paar schoenen na een half uur slaapvoeten, alleen trok dat niet weg. Zooltjes geprobeerd (in overleg met de zaak waar hij de schoenen gekocht had), hielp ook niet. Uiteindelijk de schoenen omgeruild voor een ander paar en met de nieuwe schoenen helemaal geen last meer.
pi_147247669
Schoenen zijn gewoon overgewaardeerd :{w
pi_147247760
Whoa! Vorige keer een beginnersfout, maar dit keer mét handschoenen en een 'muts' (/buff). Zoveel fijner gelopen!
pi_147247842
Ik was gisteren vertrokken met mutsbuff en handschoenen, maar die heb ik onderweg toch beiden uitgedaan
  woensdag 3 december 2014 @ 14:41:55 #119
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147247866
Handschoenen vind ik ook echt niet prettig. Lange mouwen met duimgaten waar je je handen een beetje in kan verstoppen O+ O+
  woensdag 3 december 2014 @ 14:58:00 #120
50430 Yuki
Student Midwife
pi_147248332
Handschoenen aan tot je handen warm zijn van het lopen. Daarna gauw uit, want zweethanden in handschoenen :r
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_147248359
Ja, op de een of andere manier verlies ik veel warmte via m'n handen, dus die moeten na een tijdje echt uit, dat voelt echt alsof het wat tegenhoudt zeg maar :')
Ja doei.
pi_147248590
Voor handschoenen moet het minstens vriezen, anders heb ik na 3 stappen al veel te warme handen. Gisteren waren ze tijdens de warming up al warm :P

Shirts met duimgaten zijn wel echt heel fijn, al weet ik nooit zo goed wat ik dan met m'n horloge moet. Bovenop m'n mouw zit het niet lekker, zit het nog beroerder als ik m'n handen bloot wil hebben, en kan ik m'n mouwen al helemaal niet opstropen. Onder m'n mouw kan ik 'm niet zien
pi_147248611
12,5 km gelopen. Goed ingepakt en handschoenen dus nauwelijks koud gehad. Enkel met je snoet richting het noordoosten een venijnig windje tegen. Lekker!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_147248693
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Of het bier is uitgewerkt. :P
Goed punt, bijna tijd voor een frisse pint in dat geval :P
pi_147248750
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:06 schreef hatsaflats het volgende:
Voor handschoenen moet het minstens vriezen, anders heb ik na 3 stappen al veel te warme handen. Gisteren waren ze tijdens de warming up al warm :P

Shirts met duimgaten zijn wel echt heel fijn, al weet ik nooit zo goed wat ik dan met m'n horloge moet. Bovenop m'n mouw zit het niet lekker, zit het nog beroerder als ik m'n handen bloot wil hebben, en kan ik m'n mouwen al helemaal niet opstropen. Onder m'n mouw kan ik 'm niet zien
Dat bedacht ik me vandaag ook tijdens het lopen, ik doe nu mijn horloge over mijn longsleeve heen, maar als ik een optische HRM wil kan dat niet meer....
/firstworldproblems
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')