Geen ideequote:Op woensdag 3 december 2014 13:09 schreef Keano het volgende:
Een vraagje aan de fanatiekelingen hier. Ik ben zelf de laatste maanden ook flink aan het hardlopen geslagen en heb mezelf inmiddels opgewerkt van 2.5 naar 10KM.
Ik zit echter met een zeer vaag 'probleempje'
Precies tussen kilometer 5 en 7 gaat mijn rechtervoet slapen. Dit duurt dan meestal een kilometer of 2 en dan ebt het weer weg.
Ik heb al van alles geprobeerd: andere sokken, schoenen veel losser, schoenen juist strakker, zelfs zonder sokken, maar dat helpt allemaal niet. (Ik heb Asics schoenen aan laten meten bij een hardloopzaak)
Iemand misschien een oplossing?
Ik moet er wel bij vertellen dat ik eergisteren precies hetzelfde had en tijdens de 'slaapperiode' een halve minuut bij een stoplicht stond en dat het daarna meteen weg was. Ik sluit dus ook niet uit dat het om een beknelde zenuw gaat of iets dergelijks.
Alle tips zijn welkom!
Misschien een andere tip: leg 's ochtends alvast je hardloopspullen klaar op een stapeltje. Dan ben je als je 's avonds thuiskomt toch eerder geneigd om ze meteen aan te trekken en te gaan dan om op de bank te gaan zittenquote:Op woensdag 3 december 2014 13:11 schreef Vork het volgende:
[..]
Dat is ook wat mij erg aantrekt van hardlopen. Toch probeer ik nu wel medelopers en allicht nog wel een groep op te zoeken. Voor de afwisseling en ook als een soort van stok achter de deur.
Herkenbaar, bij mij komt het als ik te strak geveterd heb.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:09 schreef Keano het volgende:
Een vraagje aan de fanatiekelingen hier. Ik ben zelf de laatste maanden ook flink aan het hardlopen geslagen en heb mezelf inmiddels opgewerkt van 2.5 naar 10KM.
Precies tussen kilometer 5 en 7 gaat mijn rechtervoet slapen. Dit duurt dan meestal een kilometer of 2 en dan ebt het weer weg.
Ik heb al van alles geprobeerd: andere sokken, schoenen veel losser, schoenen juist strakker, zelfs zonder sokken, maar dat helpt allemaal niet. (Ik heb Asics schoenen aan laten meten bij een hardloopzaak)
Ik moet er wel bij vertellen dat ik eergisteren precies hetzelfde had en tijdens de 'slaapperiode' een halve minuut bij een stoplicht stond en dat het daarna meteen weg was. Ik sluit dus ook niet uit dat het om een beknelde zenuw gaat of iets dergelijks.
Alle tips zijn welkom!
Kan aan je schoen liggen dat hij op een bepaald punt iets knelt. Je voeten groeien iets tijdens het lopen. Dat kan je er met aanmeten niet uithalen of hij na een bepaalde tijd gaat knellen. De huidige hardloopschoenen zijn naar mijn smaak over het algemeen iets te beknellend.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:09 schreef Keano het volgende:
Alle tips zijn welkom!
Hup, gooi er even een linkje naar Altra inquote:Op woensdag 3 december 2014 13:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Kan aan je schoen liggen dat hij op een bepaald punt iets knelt. Je voeten groeien iets tijdens het lopen. Dat kan je er met aanmeten niet uithalen of hij na een bepaalde tijd gaat knellen. De huidige hardloopschoenen zijn naar mijn smaak over het algemeen iets te beknellend.
Je kunt er kort of lang over praten maar ze zitten wel fijnquote:Op woensdag 3 december 2014 14:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hup, gooi er even een linkje naar Altra in
Ik doe mee! Al was het maar voor de medaille!quote:Op woensdag 3 december 2014 11:22 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hmmm jaaaa, bridge2bridge volgend jaar maar eens doen!
Of het bier is uitgewerkt.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:07 schreef Guard het volgende:
Zo even gelopen, de eerste paar km was wel wat fris, maar voor de rest: heerlijk.
Stukje sneller bij een veel lagere hartslag dan afgelopen zondag, showcase voor de invloed van temperatuur.
Best een eindje reizen voor een medaille...quote:Op woensdag 3 december 2014 14:11 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik doe mee! Al was het maar voor de medaille!
[ afbeelding ]
En een mooie wedstrijd.quote:Op woensdag 3 december 2014 14:14 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Best een eindje reizen voor een medaille...
Dat had mijn broertje ook inderdaad.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Kan aan je schoen liggen dat hij op een bepaald punt iets knelt. Je voeten groeien iets tijdens het lopen. Dat kan je er met aanmeten niet uithalen of hij na een bepaalde tijd gaat knellen. De huidige hardloopschoenen zijn naar mijn smaak over het algemeen iets te beknellend.
Goed punt, bijna tijd voor een frisse pint in dat gevalquote:Op woensdag 3 december 2014 14:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Of het bier is uitgewerkt.
Dat bedacht ik me vandaag ook tijdens het lopen, ik doe nu mijn horloge over mijn longsleeve heen, maar als ik een optische HRM wil kan dat niet meer....quote:Op woensdag 3 december 2014 15:06 schreef hatsaflats het volgende:
Voor handschoenen moet het minstens vriezen, anders heb ik na 3 stappen al veel te warme handen. Gisteren waren ze tijdens de warming up al warm
Shirts met duimgaten zijn wel echt heel fijn, al weet ik nooit zo goed wat ik dan met m'n horloge moet. Bovenop m'n mouw zit het niet lekker, zit het nog beroerder als ik m'n handen bloot wil hebben, en kan ik m'n mouwen al helemaal niet opstropen. Onder m'n mouw kan ik 'm niet zien
Het is bijna vbier uur!quote:Op woensdag 3 december 2014 15:10 schreef Guard het volgende:
[..]
Goed punt, bijna tijd voor een frisse pint in dat geval
Tis al 15:00 geweest -> 5 in de klok, dus het magquote:
Hmmm....quote:Op woensdag 3 december 2014 15:15 schreef Guard het volgende:
[..]
Tis al 15:00 geweest -> 5 in de klok, dus het mag
Maar jij bent bijna Belg, daar mag je tijdens de lunch al bier!quote:Op woensdag 3 december 2014 15:15 schreef Guard het volgende:
[..]
Tis al 15:00 geweest -> 5 in de klok, dus het mag
In Wombwell vinden ze dat een legitiem argument.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:18 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Hmmm....
Om 7:05 --> tijd voor een biertje!
Mouw over horloge en af en toe terugschuiven als je wilt kijkenquote:Op woensdag 3 december 2014 15:06 schreef hatsaflats het volgende:
Voor handschoenen moet het minstens vriezen, anders heb ik na 3 stappen al veel te warme handen. Gisteren waren ze tijdens de warming up al warm
Shirts met duimgaten zijn wel echt heel fijn, al weet ik nooit zo goed wat ik dan met m'n horloge moet. Bovenop m'n mouw zit het niet lekker, zit het nog beroerder als ik m'n handen bloot wil hebben, en kan ik m'n mouwen al helemaal niet opstropen. Onder m'n mouw kan ik 'm niet zien
Dat gaat dus niet zo makkelijk met een shirt met duimdingetjes.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mouw over horloge en af en toe terugschuiven als je wilt kijken
Beste argument ever, deze ga ik vaker gebruikenquote:Op woensdag 3 december 2014 15:18 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Maar jij bent bijna Belg, daar mag je tijdens de lunch al bier!
Echt wel johquote:Op woensdag 3 december 2014 15:20 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet zo makkelijk met een shirt met duimdingetjes.
Ik vind dat altijd nog best een gedoetjequote:Op woensdag 3 december 2014 15:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Echt wel johDuim uit duimgat, mouw terugschuiven, kijken, mouw terugschuiven, duim in duimgat.
Quickfix staat wel aan?quote:Op woensdag 3 december 2014 15:52 schreef trolley het volgende:
Zojuist 5 km door de kou gehobbeld, waarvan maar 4 km gelogd zijn. Mijn TomTom horloge had duidelijk ook last van de kou, pas na 1 km pikte hij gps signaal opEn om daarop te wachten in deze kou leek mij geen goed idee.
Nu hopen dat Sinterklaas ook gekocht heeft waar ik om gevraagd heb, namelijk; hardloophandschoenen en een -muts
Als je gaat bewegen voor hij een fix heeft, duurt het langer voor hij een fix heeft.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:52 schreef trolley het volgende:
Zojuist 5 km door de kou gehobbeld, waarvan maar 4 km gelogd zijn. Mijn TomTom horloge had duidelijk ook last van de kou, pas na 1 km pikte hij gps signaal opEn om daarop te wachten in deze kou leek mij geen goed idee.
Nu hopen dat Sinterklaas ook gekocht heeft waar ik om gevraagd heb, namelijk; hardloophandschoenen en een -muts
Maar maar maar, m'n Dri-fit wool shirtsquote:Op woensdag 3 december 2014 15:52 schreef YUR het volgende:
Knip een horlogegat in je mouw.
En volgens mij bestaan er inmiddels shirts met een duimgat én een horlogegat
Dan naai je er een mooi venstertje inquote:Op woensdag 3 december 2014 15:54 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Maar maar maar, m'n Dri-fit wool shirts
Dat heeft bij ons weinig zin.....in het trappenhuis/de lift verlies je je signaal weer meteen...quote:Op woensdag 3 december 2014 15:54 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Als je gaat bewegen voor hij een fix heeft, duurt het langer voor hij een fix heeft.
Wat je ook kan doen: zet 'm een paar minuten voor vertrek vast aan en leg 'm in het raam. Dan heeft ie wel een fix tegen de tijd dat je klaar bent om te vertrekken.
De ander hem aan een touwtje naar beneden laten zakken zodra je beneden bent.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:56 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat heeft bij ons weinig zin.....in het trappenhuis/de lift verlies je je signaal weer meteen...
Of hem van 6 hoog laten vallen, heel hard de trap af rennen en dan op tijd zijn om hem op te vangenquote:Op woensdag 3 december 2014 15:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De ander hem aan een touwtje naar beneden laten zakken zodra je beneden bent.
Niet in problemen denken, maar in oplossingen.
Lief dat je denkt dat ik dat kan, maar je overschat me vreselijkquote:Op woensdag 3 december 2014 15:55 schreef YUR het volgende:
[..]
Dan naai je er een mooi venstertje in
Dat is niet eens zo'n gek idee voor de volgende keer! Dit schiet ook niet op zoals vandaag. Wist trouwens niet dat als je alvast gaat lopen alleen maar langer duurt voordat je een fix hebt. Weer wat geleerdquote:Op woensdag 3 december 2014 15:54 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Als je gaat bewegen voor hij een fix heeft, duurt het langer voor hij een fix heeft.
Wat je ook kan doen: zet 'm een paar minuten voor vertrek vast aan en leg 'm in het raam. Dan heeft ie wel een fix tegen de tijd dat je klaar bent om te vertrekken.
Dan weet hij nog wel waar hij een paar tellen geleden was en op welke satellieten hij moet mikken. Na een tunneltje duurt het ook niet ineens weer een aantal minuten voor hij z'n fix terug heeft.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:56 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat heeft bij ons weinig zin.....in het trappenhuis/de lift verlies je je signaal weer meteen...
Of je plaatst gewoon een brandpaal (noem je dat zo?quote:Op woensdag 3 december 2014 15:58 schreef YUR het volgende:
[..]
Of hem van 6 hoog laten vallen, heel hard de trap af rennen en dan op tijd zijn om hem op te vangen
Enorm handig voor deze eigenwijze linkshandige en dus horloge-rechtsdragende hardloper.... daar houden ze natuurlijk weer geen rekening mee. Discriminatie!quote:Op woensdag 3 december 2014 15:52 schreef YUR het volgende:
Knip een horlogegat in je mouw.
En volgens mij bestaan er inmiddels shirts met een duimgat én een horlogegat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |