quote:Op woensdag 3 december 2014 15:24 schreef Guard het volgende:
[..]
Beste argument ever, deze ga ik vaker gebruiken
Bij mij helpt het zelfs als ik hem gewoon binnen aan zet.... Dan heeft hij sowieso binnen no time een fix zodra ik naar buiten loop.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:00 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Dan weet hij nog wel waar hij een paar tellen geleden was en op welke satellieten hij moet mikken. Na een tunneltje duurt het ook niet ineens weer een aantal minuten voor hij z'n fix terug heeft.
Dit werk inderdaad wel (woon zelf 5 hoog). Leg altijd mn horloge even op het balkon voordat ik ga lopen. Hij verlies zn fix wel in de lift maar zodra ik buiten ben heb ik binnen 10s weer connectie. Zeker met deze temperaturen wel fijnquote:Op woensdag 3 december 2014 16:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind Wolve's tunnelargument erg overtuigend, ik woon ook op 4 hoog met groot trappenhuis dus had nooit gedacht dat de raamkozijntruc bij mij ook zou werken. Goede tip voor de wat koudere dagen waar je niet een minuut buiten wilt stilstaan
Lift? Trappen zijn gratis krachttraining!!quote:Op woensdag 3 december 2014 16:27 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Dit werk inderdaad wel (woon zelf 5 hoog). Leg altijd mn horloge even op het balkon voordat ik ga lopen. Hij verlies zn fix wel in de lift maar zodra ik buiten ben heb ik binnen 10s weer connectie. Zeker met deze temperaturen wel fijn
Ik strik mn veters altijd in de liftquote:Op woensdag 3 december 2014 16:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Lift? Trappen zijn gratis krachttraining!!
De meesten van ons hebben endomondo of strava, een app of website die het automatisch bijhoudt!quote:Op woensdag 3 december 2014 16:31 schreef bijdehand het volgende:
Slaat iedereen hier z'n routes op? Ik maak altijd een fotootje van mijn stats zodat ik a) mijn vooruitgang kan zien en b) motivatie krijg bij een mindere dag
Laat ik Endomondo doen.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:31 schreef bijdehand het volgende:
Slaat iedereen hier z'n routes op? Ik maak altijd een fotootje van mijn stats zodat ik a) mijn vooruitgang kan zien en b) motivatie krijg bij een mindere dag
quote:Op woensdag 3 december 2014 16:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De meesten van ons hebben endomondo of strava, een app of website die het automatisch bijhoudt!
Kijken jullie ook wel eens terug naar wat je eerder hebt gelopen of is het meer om statistieken te verzamelen?quote:
Ik kijk wel eens terug ja, vooral bij snelheidstrainingen zoals 6x1km of 10x400m, dan kijk ik of het inderdaad sneller is gegaan. Maar de meeste trainingen loop ik op hartslag dus dan heb je wel door of je geleidelijk sneller wordt of niet, 1 op 1 vergelijken heeft dan niet zoveel zin.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
[..]
Kijken jullie ook wel eens terug naar wat je eerder hebt gelopen of is het meer om statistieken te verzamelen?
Ik kijk altijd wel eens terug, altijd benieuwd hoe het toen ging en waar het beter kan.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:34 schreef bijdehand het volgende:
Kijken jullie ook wel eens terug naar wat je eerder hebt gelopen of is het meer om statistieken te verzamelen?
/bijdehand onquote:Op woensdag 3 december 2014 16:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De meesten van ons hebben endomondo of strava, een app of website die het automatisch bijhoudt!
quote:Op woensdag 3 december 2014 16:37 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
/ bijdehand on
Maar dat werkt natuurlijk niet op een loopband
/bijdehand off
Gewoon met een footpod gaan lopen dan.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:37 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
/bijdehand on
Maar dat werkt natuurlijk niet op een loopband
/bijdehand off
Je kan gewoon handmatig je loopjes invullen die je op de loopband gedaan hebt. Zie je vanzelf de grafieken met afstanden per week / tempo's / dipjes e.d.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:37 schreef bijdehand het volgende:
Zoiets dacht ik alIk kijk alleen terug om de twee eerder genoemde redenen. Vind 't toch fijn dat ik kan zien dat ik beter ben geworden in een bepaalde tijd, dat m'n trainingen zin hebben.
Ik maak om die reden ook een fotootje na afloop. Niks werkt zo demotiverend als je net bent begonnen met je training als je een paar slechtere dagen achter elkaar hebtquote:Op woensdag 3 december 2014 16:50 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Je kan gewoon handmatig je loopjes invullen die je op de loopband gedaan hebt. Zie je vanzelf de grafieken met afstanden per week / tempo's / dipjes e.d.
Zelf vergelijk ik alleen evenementen regelmatig. Maar dat wordt pas leuker als je dezelfde 2/3 keer gelopen hebt.
Snap niet helemaal waarom dat demotiverend zou werkenquote:Op woensdag 3 december 2014 16:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik maak om die reden ook een fotootje na afloop. Niks werkt zo demotiverend als je net bent begonnen met je training als je een paar slechtere dagen achter elkaar hebt
Als ik eerst een flink eind (voor mijn doen) kan lopen, en ik twee dagen later plots een stuk minder kan lopen, dan werkt dat voor mij demotiverend. Dat komt misschien omdat ik nog maar net begonnen ben en daardoor niet gewend ben aan slechtere dagen. Ik weet ook wel dat die voor kunnen komen, maar het ervaren is toch wat anders dan het weten.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:56 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Snap niet helemaal waarom dat demotiverend zou werken![]()
Ik vergelijk voornamelijk om verbeteringen te zien of om mijn traindoelen aan te passen. (zo heb ik afgelopen weekend mijn eerste loopje dubbel gelogd, mooi om te zien waar je een jaar geleden inkakte tegenover nu)
Misschien heb je dan de eerste training teveel van je lichaam gevraagd en ben je nog niet hersteld?quote:Op woensdag 3 december 2014 17:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als ik eerst een flink eind (voor mijn doen) kan lopen, en ik twee dagen later plots een stuk minder kan lopen, dan werkt dat voor mij demotiverend. Dat komt misschien omdat ik nog maar net begonnen ben en daardoor niet gewend ben aan slechtere dagen. Ik weet ook wel dat die voor kunnen komen, maar het ervaren is toch wat anders dan het weten.
Gewoon met intervallen gewerkt en verder op m'n gevoel afgegaan. Werkt misschien niet het meest effectief maar voel me er wel prettig bij. Nu werk ik met 5 minuten rennen, 1 minuut lopen. Werkt primaquote:Op woensdag 3 december 2014 17:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ben je dan wel met een fatsoenlijk schema bezig/begonnen?
Nee dat is het niet, meestal ligt de oorzaak buiten het sporten zelfquote:Op woensdag 3 december 2014 17:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Misschien heb je dan de eerste training teveel van je lichaam gevraagd en ben je nog niet hersteld?
Nu loop ik te langzaam, ben al aan het opvoerenquote:
Volgens wie of wat loop je te langzaam dan?quote:Op woensdag 3 december 2014 17:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Gewoon met intervallen gewerkt en verder op m'n gevoel afgegaan. Werkt misschien niet het meest effectief maar voel me er wel prettig bij. Nu werk ik met 5 minuten rennen, 1 minuut lopen. Werkt prima
[..]
Nee dat is het niet, meestal ligt de oorzaak buiten het sporten zelf
[..]
Nu loop ik te langzaam, ben al aan het opvoeren
Volgens mezelfquote:Op woensdag 3 december 2014 17:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Volgens wie of wat loop je te langzaam dan?
En als er oorzaken buiten het hardlopen zijn waardoor je minder goed herstelt, moet je daar ook rekening mee houdenIk ga de ochtend na een keiharde party ook geen tempotraining of duurloop van 2 uur doen.
Dan loop je blijkbaar elke keer op je maximum van wat je kan. Zou ik niet doen. Loop afentoe lekker langzaam (10 min langer over je 9,5 km bijv) en dan zonder wandelpauzes of korter (5 km) op hetzelfde tempo. En dan weer zo'n rondje met intervallen zo snel mogelijk.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Volgens mezelf
Ik weet het, maar ik moet nog een beetje aftasten wat mijn grenzen zijnHad bijvoorbeeld slecht geslapen, poef, dat is best heftig. Keer vergeten het raam 's avonds open te doen en de verwarming uit de doen, poef, dat was dramatisch. Heb gelukkig nooit last van krachttraining (spierpijn) als ik ga lopen
Goede tip, die neem ik zeker mee en ga er wat mee doen! Zoals ik eerder heb gezegd ben ik nog echt een newbie, maar hoop dat ik me ooit kan meten met de Groten uit dit topic!quote:Op woensdag 3 december 2014 17:46 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dan loop je blijkbaar elke keer op je maximum van wat je kan. Zou ik niet doen. Loop afentoe lekker langzaam (10 min langer over je 9,5 km bijv) en dan zonder wandelpauzes of korter (5 km) op hetzelfde tempo. En dan weer zo'n rondje met intervallen zo snel mogelijk.
Zeker als je dus ruk hebt geslapen, lekker kalm aan doen
Iedereen is grootquote:Op woensdag 3 december 2014 17:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Goede tip, die neem ik zeker mee en ga er wat mee doen! Zoals ik eerder heb gezegd ben ik nog echt een newbie, maar hoop dat ik me ooit kan meten met de Groten uit dit topic!
Dittuh dus!quote:Op woensdag 3 december 2014 17:56 schreef motorbloempje het volgende:
Jezelf aan anderen meten is op ons sterfelijken niveau (uitgezonderd Jero dus) niet echt verstandig. Meet vooral je eigen verbetering en probeer je eventueel aan anderen op te trekken/uitdaging te zoeken in een vriendelijke competitie, maar 'je meten aan' kan tot veel frustratie lijden, vooral omdat de omstandigheden waarin een ieder loopt en traint maar zelden gelijk zijn.
quote:Op woensdag 3 december 2014 18:08 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik zou vandaag lopen, in mijn hoofd al helemaal voor de kou ingepakt en een route uitgestippeld.
Maar blijkt dat mijn vrouw extra moet werken vanavond.. ik baal nu dat ik niet door de kou in het donker kan lopen
quote:Op woensdag 3 december 2014 18:13 schreef Murmeli het volgende:
Bier
Daar heb ik trek in zeg! En koud drinken is goed bij keelpijn. Mmmm
Jawel, gewoon ontbijt, soep met paar stukken brood en straks avondeten als die mafketel van postnl zich eens meldt (kan ik douchen en gaan koken)quote:Op woensdag 3 december 2014 18:15 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Dan hoop ik wel dat je weer een beetje normaal hebt kunnen eten vandaag anders kon zo'n biertje wel eens heel hard binnen komen.
Oh dan ga ik ook effe!quote:Op woensdag 3 december 2014 18:28 schreef Voccar het volgende:
Heb afgelopen dagen keelpijn gehad en had verwacht dat deze door zou zetten. Weet niet hoe het kan, maar tijdens en na het hardlopen is het steeds overgegaan. Positieve externe effecten van het hardlopen
quote:Op woensdag 3 december 2014 18:43 schreef cafca het volgende:
Belgische reset, dat is per ongeluk de stekker(s) eruit trekken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |