quote:
Op woensdag 3 december 2014 20:37 schreef steffelonio het volgende:van een sporthorloge wil ik goed mijn hartslag, de afstand en met name het (huidig) tempo kunnen aflezen. Ik ken nu nog maar twee "standen": lopen en wandelen. Terwijl ik soms ook wat rustiger zou moeten lopen. Ik denk dat daar een horloge me bij zou kunnen helpen.
Hoe groot ie is maakt me niet uit. Voor de rest weet ik het niet zo, want nog geen ervaring mee. Het lijkt me wel leuk om mijn vorderingen goed bij te kunnen houden. Zit nu al vaak naar de strava gegevens te kijken, maar dat is niet zo heel uitgebreid.
Huidige snelheid heb je niks aan want je armbeweging zit in de weg. Maar snelheid per km is wel handig. Dan kan je het redelijk inschatten.
Om vorderingen bij te houden is elk horloge dat snelheid en hartslag bij kan houden geschikt. Ze hebben allemaal een programma (bij garmin is dat garmin connect), waarin alles wordt opgeslagen. En velen hier gebruiken nog smashrun erbij, dat heeft veel statistiekjes.
De 310 kan routes opslaan en die kan je dan volgen, als het werkt (de mijne weigert soms), dat is de enige reden dat ik die heb gekocht.
Als je dat niet nodig vindt, zou ik een kleiner horloge kopen, de 15 ofzo.
Maar leg ff de specs naast elkaar.
Touchscreen ja/nee
Kleurenscherm ja/nee
Multisport ja/nee
En je kan ook nog een tijdje met een app op je mobiel lopen, dan weet je een beetje wat je wel en niet wil.