ziet er prachtig & lekker uitquote:Op zondag 30 november 2014 19:36 schreef Eslem het volgende:
Picture perfect RobinOok![]()
[ afbeelding ]
Zachte gevulde Turkse broodjes. Wel even een beetje gepruts, maar ideaal voor de kille zondagochtend, lekker de oven aan. En de moeite meer dan waard.
Fraai zo met dat vlechtrandje zeg!quote:Op zondag 30 november 2014 19:36 schreef Eslem het volgende:
[ afbeelding ]
Zachte gevulde Turkse broodjes. Wel even een beetje gepruts, maar ideaal voor de kille zondagochtend, lekker de oven aan. En de moeite meer dan waard.
Haaa, en bevalt -ie, je KA?quote:Op donderdag 4 december 2014 09:54 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
Een van mijn eerste baksels met de KA. Gevlochten kaneelbrood.
Ja echt welquote:Op donderdag 4 december 2014 13:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Fraai zo met dat vlechtrandje zeg!Erg leuk!
[..]
Haaa, en bevalt -ie, je KA?Vast wel!
Mooi brood - altijd wel een tof effect zo met die opengesneden deegstrengen.
quote:Op donderdag 4 december 2014 14:42 schreef Riann het volgende:
Ik denk bij dit topic steeds in de facebook modus merk ik dat ik steeds denk vind ik leuk helaas zit hier geen knop vind ik leuk.
Zo, die zien er strak uit!quote:Op donderdag 4 december 2014 16:55 schreef drakin het volgende:
In mijn kleine keukentje heb ik gelukkig de mogelijkheid en de juiste ingrediënten om af en toe heerlijke bonbonnetjes en chocolaatjes te maken(vooral omdat ik suikervrij en niet teveel extra troep in mijn eten wil), deze week kwamen deze chocolaatjes op tafel.
[ afbeelding ]
Welkom in het topic Iwanius! Ziet er lekker knus en homecooked uit.quote:Op zaterdag 6 december 2014 01:49 schreef Iwanius het volgende:
Dit wordt voor mij een eerste in dit topic te meer ik in een eerder stadium al aangaf erg lui te zijn en thuis zo min mogelijk doe als het op eten bereiden aankomt maar op een pakjesavond zoals gisteravond met bezoek is de keuken weer mijn domein en mag mijn vriendin gastvrouwe spelen terwijl ik weer eens de handen uit de mouwen steek.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De rest van het verhaal staat hier.![]()
quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:36 schreef minilot het volgende:
Welkom in het topic Iwanius! Ziet er lekker knus en homecooked uit.
Ja,dank...ik dacht laat mij ook maar eens mij in dit topic melden nu ik zelf maar weer eens de keuken ben ingedoken. Zovaak vind je mij daar (keuken) tenslotte niet.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:36 schreef minilot het volgende:
Welkom in het topic Iwanius! Ziet er lekker knus en homecooked uit.
Dat was denk een taart die ik hier CUL / Fok-Foodgawkers #19 - post hier foto's van je kookkunsten! heb gepostquote:Op zaterdag 6 december 2014 13:29 schreef Trusten het volgende:
Ziet er weer super uit allemaal, vooral die broden![]()
Ook een kort vraagje, een tijd geleden heb ik hier een taart voorbij zien komen welke bestond uit een browniebodem met meerdere laagjes roze erbovenop. Helemaal bovenop lagen verse frambozen, maar kan hem niet meer terugvinden. Anyone?
Thanks,dat is hem idd!quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:31 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Dat was denk een taart die ik hier CUL / Fok-Foodgawkers #19 - post hier foto's van je kookkunsten! heb gepost
Recept: http://www.sugarhero.com/chocolate-raspberry-mousse-cake/
Mjam, taleggio!quote:Op zondag 7 december 2014 17:51 schreef Selestha het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfgemaakte appelchutney op een broodje met taleggio
Het was super gelukt! Eerste keer, en dat ga ik zeker nog eens maken. Ik koop nooit meer een potje chutney
Niet de mooiste foto, maar de glans van de chutney komt er zo wel mooi uit
Nou het recept is een beetje geïmproviseerdquote:Op maandag 8 december 2014 07:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Mjam, taleggio!Enneh, die appelchutney klinkt goed! Zin om een recept te posten toevallig?
Ziet er goed uit, lekker ook!quote:Op maandag 8 december 2014 11:21 schreef Trusten het volgende:
Ik doe ook een keertje mee
Van het weekend speculaas-appeltaart gebakken:
[ afbeelding ]
Ehm, vertellen is lastig, het is meer doen en veel uitproberen. Op de meest simpele manier is het cacaoboter smelten, zoetstof en cacao erbij en in vormpjes gieten. Dan heb je wel chocolaatjes, maar er moet iets meer bewerkt worden voor het echt lekkere en goede chocolaatjes zijn. Afkoelen, omscheppen, temperen, weer warm maken en soms spelen met extra smaakjes. De eerste chocolaatjes die ik ooit maakte zaten pepermuntjes in, die zijn nog steeds het meest favoriet hier in huis.quote:Op donderdag 4 december 2014 18:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Zo, die zien er strak uit!![]()
Kun je iets meer over je bonbon-avonturen vertellen? Wat voor chocolade gebruik je, wat voor vulling stop je erin?
Ja mij ook... Ik snap de smaken echt niet geloof ikquote:Op dinsdag 9 december 2014 21:38 schreef RobinOok het volgende:
Het klinkt mij echt als horror in de oren.
But the proof is in the eating.
quote:Op zondag 14 december 2014 14:16 schreef Eslem het volgende:
Wat grappig RobinOok het lijkt wel gewon brood zo op de foto![]()
[ afbeelding ]
Akelig lekker toetje
Goeie tip welquote:Op zondag 14 december 2014 01:40 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Had idioot veel eiwit over van de lemon custard taart en geen zin in meringue.
Had nog nooit omelet van eiwit gemaakt, dat leek me ook altijd vies. Maar ach, zo weggooien is ook zonde. (en bovendien, rauw eiwit in de vuilnisbak of door de goot, da's niks)
Dus ik dacht, "ik zal het eerst een stijf slaan", toen wat chilizout erdoor, kurkuma voor de kleur en hoppa, de koekenpan in. Ik deed niet echt mijn best, want ik dacht dat het niet lekker zou zijn, maar dat was het wel!!! Dat ga ik gewoon keihard vaker eten! Lekker.
Laat me raden. 2 dagen in de keuken gestaan en binnen 10 minuten schoon weg?quote:Op zondag 14 december 2014 22:30 schreef Zo-is-dat het volgende:
Feestje vandaag met ottolenghi buffet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Brood, pompoen spread, hummus, bieten puree, fattoush, spinazie dadel salade, pittige wortelsalade, geblakerde aubergine, tomaat granaatappel salade, rijst salade, bloemkool taart, gemarineerde puntpaprika en nog niet op de foto: tomaat amandel plaat taart en tomaten soep met zuurdesem
En zoet maar dat kwam niet van ottolenghi![]()
quote:Op zondag 14 december 2014 22:30 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Brood, pompoen spread, hummus, bieten puree, fattoush, spinazie dadel salade, pittige wortelsalade, geblakerde aubergine, tomaat granaatappel salade, rijst salade, bloemkool taart, gemarineerde puntpaprika en nog niet op de foto: tomaat amandel plaat taart en tomaten soep met zuurdesem
Dit, en: waar vind ik de recepten?quote:Op maandag 15 december 2014 14:16 schreef minilot het volgende:
[..]![]()
![]()
Wauw! WAUW! Wat lekker!![]()
Voor hoeveel mensen was dit? En wat vond iedereen ervan?
Anderhalve dag werk maar heel ontspannenquote:Op maandag 15 december 2014 13:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat me raden. 2 dagen in de keuken gestaan en binnen 10 minuten schoon weg?
Ongeveer 40 personenquote:Op maandag 15 december 2014 14:16 schreef minilot het volgende:
[..]![]()
![]()
Wauw! WAUW! Wat lekker!![]()
Voor hoeveel mensen was dit? En wat vond iedereen ervan?
Recepten uit Jeruzalem en plenty more van ottolenghi, de geroosterde paprika uit ottolenghi t kookboek. Als je nog nieuwe kookboeken zoekt, allemaal aanraders!quote:Op maandag 15 december 2014 14:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit, en: waar vind ik de recepten?
Ziet er lekker uit man
En wat een werk
Knap hoor. 40 personen. Meesten komen niet verder dan een ketel louwe soep.quote:Op maandag 15 december 2014 18:25 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Anderhalve dag werk maar heel ontspannenallemaal op zichzelf niet zoveel werk en top voor te bereiden allemaal!
En er is tot het laatst vanalles te eten geweest, had veel brood en veel van t lekkers voor op t brood
[..]
Ongeveer 40 personenen zoveel enthousiaste reacties, heel leuk!
Precies die van Ottolenghi die ik niet heb ook echtquote:Op maandag 15 december 2014 18:27 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Recepten uit Jeruzalem en plenty more van ottolenghi, de geroosterde paprika uit ottolenghi t kookboek. Als je nog nieuwe kookboeken zoekt, allemaal aanraders!
Jeruzalem is mijn favo kookboekquote:Op maandag 15 december 2014 21:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Precies die van Ottolenghi die ik niet heb ook echt![]()
Heerlijk ziet het eruit
Wow, wow, gewoon wow...quote:Op zondag 14 december 2014 22:30 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
gefeliciteerd! Als ik het goed begrijp dat je jarig bent.quote:Op donderdag 18 december 2014 17:58 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
Jaja...op de dag dat ik weer verder richting magere Heijn met de zeis wordt geduwd, zelf maar weer de keuken in.En wat nou het leuke is: Je kan lekker jezelf alvast een stukje vlees geven om te proeven en te kijken of alles zo is zoals je dat wilt.De rest is later te zien.
die zijn mooiquote:Op donderdag 18 december 2014 08:05 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Chocolade kreukel koekjes.![]()
Ik heb de hele tijd dat ze in de oven stonden voor de oven zitten kijken om te kijken hoe en waar ze open zouden breken.Was tof.
Vet tof. Lijkt net op gehaktbal met stukjes ui/knoflook.quote:Op woensdag 17 december 2014 21:52 schreef drakin het volgende:
Dadel/walnoot/choladeballen
[ afbeelding ]
Ahem. Dat doet mij eraan denken: de deur van de oven mag wel weer eens schoongemaakt worden. Als ik wil zien hoe mijn baksels ervoor staan moet de oven eerst open.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:15 schreef -Mellow- het volgende:
ja en voor de oven zitten kijken hoe je baksels zich ontwikkelen is ook een van mijn favo bezigheden
Jammer dat het ovenlampje hier stuk is...
quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vet tof. Lijkt net op gehaktbal met stukjes ui/knoflook.
Hahaha, ik had jou niet als viespeuk ingeschat!quote:Op vrijdag 19 december 2014 15:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Ahem. Dat doet mij eraan denken: de deur van de oven mag wel weer eens schoongemaakt worden. Als ik wil zien hoe mijn baksels ervoor staan moet de oven eerst open.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:10 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Hahaha, ik had jou niet als viespeuk ingeschat!
*schudt hand*
Van marsepein plakken maken in de vorm van sneetjes brood. Witte chocolade saus voor mayo en donkere chocoladesaus met stukjes noot voor satesaus.quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:31 schreef drakin het volgende:
[..]![]()
Ik had dus toch de kokos erover moeten doen zoals in het originele recept, voor jouw knoflook idee alleen al.
Gelukkig smaakten ze wel heel goed
Lekerrrquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:49 schreef focal het volgende:
Crosspost uit het eten vandaag topic, maar was er blij mee. Kreeg er een asterix en obelix gevoel bij.
[ afbeelding ]
3.5kg lam
om dat bovenste plankjequote:Op zaterdag 27 december 2014 11:36 schreef minilot het volgende:
Uit het kersttopic:
Wijzen-uit-het-Oostentrio van zoute karamels met goud, meringue met wierrook en kaneelrolletjes met mirre-room!
[ afbeelding ]
Ik mis sucuk.. kan t niet meer etenquote:Op zaterdag 27 december 2014 09:22 schreef Eslem het volgende:
[ afbeelding ]
Biberli domatesli kaşarlı sucuk (sucuk met tomaat, paprika en kaas)
Perfect ontbijt voor a snowy morning zoals deze
Nooit gegeten maar lijkt me echt heerlijk! Ziet er goed uitquote:Op zaterdag 27 december 2014 09:22 schreef Eslem het volgende:
[ afbeelding ]
Biberli domatesli kaşarlı sucuk (sucuk met tomaat, paprika en kaas)
Perfect ontbijt voor a snowy morning zoals deze
Ooohhquote:Op zaterdag 27 december 2014 11:36 schreef minilot het volgende:
Uit het kersttopic:
Wijzen-uit-het-Oostentrio van zoute karamels met goud, meringue met wierrook (sandelhout) en kaneelrolletjes vol room met mirre-extract
[ afbeelding ]
Recept van karamels is supermakkelijk en post ik even wanneer ik weer thuis ben (nu aan het werk).quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:50 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ooohh![]()
heb je een recept van die karamels? En hoe kom je aan dat goud?
Mooie soesjes!quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:51 schreef vinnypassy het volgende:
Hier wat foto's van wat ik en mijn zus gisteren gemaakt hebben. Eerste drie zijn de hapjes, daarna foto's van het diner. Kwaliteit is niet super, want gemaakt met iPhone en er is geen briljante belichting aanwezig in de keuken. Natuurlijk alles helemaal zelf gemaakt, behalve het deeg voor de taartjes.
- Soesjes met kruidenroomkaas en zalm
- Witlofschuitjes met garnalencocktail
- Mini-worstenbroodjes
- Steak tartare
- Aardapppelpreisoep
- Biefstuk met bearnaisesaus, wortel en gepofte aardappel
- Omgekeerd perentaartje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:36 schreef minilot het volgende:
Uit het kersttopic:
Wijzen-uit-het-Oostentrio van zoute karamels met goud, meringue met wierrook (sandelhout) en kaneelrolletjes vol room met mirre-extract
quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:37 schreef Stimorol- het volgende:
Ik mis sucuk.. kan t niet meer eten
Haha, goed bezigquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:30 schreef Stimorol- het volgende:
Las Eslem en dacht meteen aan mixed kitchen zonder op je link te klikken
Heb al een jaar een domeinnaam (schrokop . nl!quote:
Maar jij kan dat wel gewoon, toch? Met 2 vingers in je neus. Of heb je hulp nodig? Want ik vind het ook best zonde dat jouw kooksels niet fijn bij elkaar staan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:58 schreef minilot het volgende:
[..]
Heb al een jaar een domeinnaam (schrokop . nl!) maar ben tot nu toe te lui/laks/vergeetachtig gebleken om van start te gaan.
Kan ook wel. Uitstelgedrag enz.quote:Op zaterdag 27 december 2014 18:05 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Maar jij kan dat wel gewoon, toch? Met 2 vingers in je neus.
We komen daar natuurlijk óók kletsen en commentaar leveren en oooh's en aaaah's plaatsenquote:Op zaterdag 27 december 2014 18:16 schreef minilot het volgende:
Bovendien: ik kan wel in mijn upje een blog gaan zitten bestieren, maar CUL is veel gezelliger.
Zo, nu weer ontopic.
Gaaf zeg miniquote:Op zaterdag 27 december 2014 11:36 schreef minilot het volgende:
Uit het kersttopic:
[ afbeelding ]
Dit is 'm.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:50 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ooohh![]()
heb je een recept van die karamels?
Dank! Ik hou zo van zoute caramel. En zoals jij ze hebt gemaakt met chocola en goud lijkt me heel leuk om iemand eens cadeau te doen.quote:Op maandag 29 december 2014 09:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Dit is 'm.
http://lecremedelacrumb.c(...)ometer-required.html
Eigenlijk niet.. Maissiroop zorgt er bij dit soort recepten voor dat het suikermengsel stabieler wordt: minder kans op kristalliseren dus en een egalere massa, met een prettig mondgevoel.quote:Op maandag 29 december 2014 11:34 schreef -Mellow- het volgende:
Wat is trouwens de meerwaarde van maisstroop? Kan ik ook wel vervangen door wat extra suiker toch of meer gecondenseerde melk?
quote:Op maandag 29 december 2014 09:38 schreef minilot het volgende:
Had net een vrij bruut ontbijt van no-knead-broodje, whiskeycheddar, in brandy geweekte cranberries en met geitenmelk verdunde dulce de leche.![]()
[ afbeelding ]
Mooi! Toevallig kocht ik gisteren ook kwarteleitjes. Ik heb ze in t verleden alleen nog maar gebakken. Hoe lang kook jij ze voor zachte eitjes?quote:Op maandag 29 december 2014 14:40 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Simpel erwtensoepje. Uitje fruiten, afblussen met sake, pak erwtjes uit de diepvries erbij, beetje kippenbouillon. Doorkoken, blenderen, op smaak brengen, klaar. Met wat zachtgekookte kwarteleitjes, zwart zout en erwtenscheuten.
Dankjequote:Op maandag 29 december 2014 16:33 schreef RobinOok het volgende:
Dat zoek ik ook altijd weer even op, bij mezelf, want het komt nogal nauw! :-)
[ link | afbeelding ]
Softboiled Quail Egg
Als ze uit de ijskast komen, dan 2:30 exact. In reeds kokend water du.
En als ze niet uit de ijskast komen korter. Ik deed ze laatst 2:30 terwijl ze dus op kamertemperatuur waren en dat was te lang. Nog niet geprobeerd wat het dan wel precies is, maar ik gok 2 minuten of 2:10 of zo.
*noteerquote:Op maandag 29 december 2014 14:40 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Simpel erwtensoepje. Uitje fruiten, afblussen met sake, pak erwtjes uit de diepvries erbij, beetje kippenbouillon. Doorkoken, blenderen, op smaak brengen, klaar. Met wat zachtgekookte kwarteleitjes, zwart zout en erwtenscheuten.
quote:Op dinsdag 30 december 2014 07:58 schreef Unites het volgende:
Eigenlijk is dit de mooiste foto's en presentatie (voor mij persoonlijk) die ik ooit heb gemaakt. Ik ben gewoon geen talent en de foto is misschien niet a la het gemiddelde niveau hier, maar goed...
[ afbeelding ]
(Deze stond inderdaad ook al in het kersttopic).
Een beurre blanc saus, weliswaar mislukt, maar de smaak was goed.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:59 schreef minilot het volgende:
[..]![]()
Wat is het gele precies voor sausje?
Leuk! Lijkt me lekker ook!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:55 schreef MoChe het volgende:
Niet zelf gemaakt maar wel zelf een foto van genomen
Bietjespuree met een pecorino koekje
[ link | afbeelding ]Pecorino cookie by modaser, on Flickr
Oeeeh! Mooi! Zou ik misschien een receptje mogen van de 'irish coffee fudge'?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:31 schreef minilot het volgende:
Japanse nieuwsjaarshap gemaakt: datemaki, zoet omeletrolletje met surimi, sake en mirin
[ afbeelding ]
Enneh, irish coffee fudge, met espresso en Bowmore single malt
[ afbeelding ]
Tot slot, ontbijt vanmorgen was zacht zureroom-brood met sesamkorst, deeg gisteren al gemaakt:
[ afbeelding ]
Een goed bestede nieuwjaarsdag dus
Heel simpel! Nauwelijks een recept te noemen eigenlijkquote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:31 schreef Unites het volgende:
[..]
Oeeeh! Mooi! Zou ik misschien een receptje mogen van de 'irish coffee fudge'?
Super, bedankt!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:38 schreef minilot het volgende:
[..]
Heel simpel! Nauwelijks een recept te noemen eigenlijk
500 gram goede pure chocolade in kleine stukjes hakken. In een pannetje met dikke bodem doen, er een heel blikje gecondenseerde melk en zakje espressopoeder (ongeveer twee volle theelepels) bij doen. Eventueel een klontje boter nog erbij. Roeren tot de chocolade helemaal gemengd en gesmolten is. Pan van vuur af. Er twee eetlepels whisky en een scheutje vanilla-extract doorheen roeren. Goed mengen.
Alles in een ovenschaal gieten waar je een bakpapiertje in hebt gedaan. Eventueel versieren met strooisel/gehakte nootjes/whatever naar keuze Paar uur laten opstijven en dan in blokjes snijden.
Neeeee, da's heel ander spul. Dit is meer te vergelijken met wat je in een chocoladetruffel kunt vinden. Ik geloof dat het is wat vooral Amerikanen fudge noemen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:15 schreef Unites het volgende:
Ik heb al een paar keer fudge proberen te maken, maar het is nog nooit echt gelukt. Of moet ik gewoon niet verwachten dat het hetzelfde gaat smaken en aanvoelen als de fudge van Lonka?
Bedankt voor de uitleg :-) en voor het recept, maar ik ga eerst maar eens de irish coffee fudge maken morgen. Dat lijkt me zooooo hemelsquote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:22 schreef minilot het volgende:
[..]
Neeeee, da's heel ander spul. Dit is meer te vergelijken met wat je in een chocoladetruffel kunt vinden. Ik geloof dat het is wat vooral Amerikanen fudge noemen.
Het toffee-achtige van Lonka wat jij bedoelt lijkt hier niet op, daarvoor zul je toch echt suiker moeten gaan karamelliseren. Een zeer geslaagd recept dáárvoor heb ik een pagina eerder al eens eerder gepost:
http://lecremedelacrumb.c(...)ometer-required.html (en ook even naar bovenbladeren in dit topic voor op- en aanvullingen)
Jaa zo'n soort fudgerecept zoek ik al tijdenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:38 schreef minilot het volgende:
[..]
Heel simpel! Nauwelijks een recept te noemen eigenlijk
500 gram goede pure chocolade in kleine stukjes hakken. In een pannetje met dikke bodem doen, er een heel blikje gecondenseerde melk en zakje espressopoeder (ongeveer twee volle theelepels) bij doen. Eventueel een klontje boter nog erbij. Roeren tot de chocolade helemaal gemengd en gesmolten is. Pan van vuur af. Er twee eetlepels whisky en een scheutje vanilla-extract doorheen roeren. Goed mengen.
Alles in een ovenschaal gieten waar je een bakpapiertje in hebt gedaan. Eventueel versieren met strooisel/gehakte nootjes/whatever naar keuze Paar uur laten opstijven en dan in blokjes snijden.
*kwijl* in het kwadraat! Fudge is zo fijn, zo simpel om te maken met geweldig resultaat. En dat brood ziet er echt heerlijk uit.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:31 schreef minilot het volgende:
Japanse nieuwsjaarshap gemaakt: datemaki, zoet omeletrolletje met surimi, sake en mirin
[ afbeelding ]
Enneh, irish coffee fudge, met espresso en Bowmore single malt
[ afbeelding ]
Tot slot, ontbijt vanmorgen was zacht zureroom-brood met sesamkorst, deeg gisteren al gemaakt:
[ afbeelding ]
Een goed bestede nieuwjaarsdag dus
Ik dacht een paar posts eerder echt exact hetzelfdequote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:12 schreef emmyemmy het volgende:
Jouw partner moet een gelukkig man zijn, mini![]()
Ik heb ruim een jaar gebakken met een eigen gestarte desem maar die heeft veel drukte, een verhuizing en geen oven niet overleeft.quote:Op zondag 4 januari 2015 00:54 schreef -Mellow- het volgende:
mooi zeg!
Hoe heb jij t gedaan met je desem? Met een klare starter of bij t begin begonnen?
Ziet er heerlijk uit!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:16 schreef -Mellow- het volgende:
[ afbeelding ]
Verjaardagscadeautje voor een vriendin vandaag: een pasta gemaakt van o.a. gedroogde vruchten en noten, balletjes van gemaakt en gerold door kokos/ cacao/ carobe/ pistache/ amandelmeel/ kaneel/ boksdoorn/ matcha
Die plaatste ik laatst hier. alleen zonder de laatste handeling vond men ze op gehakballen met uitjes lijken.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:16 schreef -Mellow- het volgende:
[ afbeelding ]
Verjaardagscadeautje voor een vriendin vandaag: een pasta gemaakt van o.a. gedroogde vruchten en noten, balletjes van gemaakt en gerold door kokos/ cacao/ carobe/ pistache/ amandelmeel/ kaneel/ boksdoorn/ matcha
Het gaat hier ook meer om de foto toch? Het hoeft niet perse je smaak te zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:23 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind ze er eerlijk gezegd nog steeds niet lekker uitzien of lekker klinken. *oeps* *solly*
hoe kom je aan dat haakwerkje? is dat weer aan het inkomen of watquote:Op zondag 11 januari 2015 10:17 schreef Myraela het volgende:
Deze hier ook nog even delen.Een sinaasappel tulband, met chocolade glazuur en gekonfijte sinaasappelschil.
[ link | afbeelding ]
Is een plastic placemat van de Action.quote:Op zondag 11 januari 2015 11:46 schreef SuperFood het volgende:
[..]
hoe kom je aan dat haakwerkje? is dat weer aan het inkomen of wat
taart ziet er lekker uit (vooral de chocola)
grappig. moest ff denken aan omaquote:Op zondag 11 januari 2015 11:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is een plastic placemat van de Action.
Ik dacht eerst dat het boter wasquote:Op zondag 11 januari 2015 11:08 schreef minilot het volgende:
Oh ja, simpel ontbijt net:
[ afbeelding ]
Vers gesneden ananas (zo gesneden: How to Cut a Pineapple Like a Badass) met togerashi
Mooi zeg, daar wil je zo een hap van nemen, zeer geslaagd dus!quote:Op zondag 11 januari 2015 10:17 schreef Myraela het volgende:
Deze hier ook nog even delen.Een sinaasappel tulband, met chocolade glazuur en gekonfijte sinaasappelschil.
[ link | afbeelding ]
Hmm ik weet het niet meer heel precies, maar ik heb het mengsel gemaakt van dadelstroop, gedroogde pruimen, amandelmeel, walnoten, kokosolie en cacao. Maar het maakt echt geen donder uit wat voor gedroogde vruchten en noten je erin gooitquote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:45 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk uit!
Heb je toevallig een recept?
Yep!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:42 schreef Myraela het volgende:
Lekker.En ik lust geen eens hutspot, maar gepaneerd is alles lekker.
Ow sorry, niet vermeld bij de foto, dit zijn oliebollen, maar dan in de koekenpan met voldoende olie waardoor ze dus plat blijven/anders eruit zien en ik moet zeggen, deze zijn veel lekkerder dus voortaan maak ik oliebollen zoquote:
Ook een favorietje van mij. Ik doe bij de ui altijd nog wat balsamico en laat die lekker indikken. En er gaat vaak toch ook nog wat kaas over de steak heen. Ik zie dat je ook goed mosterd op het broodje hebt gedaan.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 08:49 schreef dahippieunicorn het volgende:
Steak Sandwich met Gekarameliseerde Uien. Hier heb ik zo van genoten.
[ afbeelding ]
Aan kaas had ik niet gedacht maar dat ga ik volgende keer zeker doen. En jaa dat moet wel bij zo'n broodjequote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:26 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Ook een favorietje van mij. Ik doe bij de ui altijd nog wat balsamico en laat die lekker indikken. En er gaat vaak toch ook nog wat kaas over de steak heen. Ik zie dat je ook goed mosterd op het broodje hebt gedaan.![]()
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:51 schreef vinnypassy het volgende:
Mooie foto Robin! Die van mij is iets minder mooi (want ik heb hier in het donker geen goed licht), maar het smaakte weer voortreffelijk. Vorige week heb ik bolognesesaus gemaakt en die in laten koken tot een ragout. Die heb ik nu als vulling gebruikt voor mijn zelfgemaakte ravioli. Die heb ik na het koken kort door een beetje van mij zelfgemaakte pizza-/pastasaus gehaald (en daar bovenop gelegd) en afgetopt met wat parmezaan, basilicum en extra olijfolie. Was de eerste keer dat ik zelf pasta heb gemaakt en zal ook zeker niet de laatste zijn.![]()
[ afbeelding ]
Lijkt me echt heerlijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:51 schreef vinnypassy het volgende:
Mooie foto Robin! Die van mij is iets minder mooi (want ik heb hier in het donker geen goed licht), maar het smaakte weer voortreffelijk. Vorige week heb ik bolognesesaus gemaakt en die in laten koken tot een ragout. Die heb ik nu als vulling gebruikt voor mijn zelfgemaakte ravioli. Die heb ik na het koken kort door een beetje van mij zelfgemaakte pizza-/pastasaus gehaald (en daar bovenop gelegd) en afgetopt met wat parmezaan, basilicum en extra olijfolie. Was de eerste keer dat ik zelf pasta heb gemaakt en zal ook zeker niet de laatste zijn.![]()
[ afbeelding ]
Nougat is wel supertof! Dat wil ik ook eens zelf proberen te maken.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:43 schreef applemoose het volgende:
Ik heb mezelf voorgenomen om meer tijd te besteden aan de foto's voor een mooi en clean resultaat. Want nu heb ik superlekkere dingen gemaakt, maar ik vind de foto's maar zo, zo... sowieso half afgesneden is al gek.
Dus ik ga bij jullie afkijken![]()
Passievrucht taart
[ link | afbeelding ]
De vulling was nog te warm om de passievrucht er overheen te smeren waardoor het niet zo ( uhum ) mooi verdeeld is
pasta ( zelfgemaakt ) gevuld met ricotta - provolone - paddestoelen. Met salieboter.
[ link | afbeelding ]
Nougat, de eerste poging. Helaas wat hard geworden, maar dat kwam omdat we twee soorten nougat tegelijkertijd aan het maken waren en ik langer door heb moeten kloppen.
[ link | afbeelding ]
Halfslachtige poging gedaan.quote:Op zondag 30 november 2014 19:36 schreef Eslem het volgende:
[ afbeelding ]
Te harde nougat, dat is me juist nog nooit gelukt! Die van mij wordt steevast te slap.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:43 schreef applemoose het volgende:
Ik heb mezelf voorgenomen om meer tijd te besteden aan de foto's voor een mooi en clean resultaat. Want nu heb ik superlekkere dingen gemaakt, maar ik vind de foto's maar zo, zo... sowieso half afgesneden is al gek.
Dus ik ga bij jullie afkijken![]()
Passievrucht taart
[ link | afbeelding ]
De vulling was nog te warm om de passievrucht er overheen te smeren waardoor het niet zo ( uhum ) mooi verdeeld is
pasta ( zelfgemaakt ) gevuld met ricotta - provolone - paddestoelen. Met salieboter.
[ link | afbeelding ]
Nougat, de eerste poging. Helaas wat hard geworden, maar dat kwam omdat we twee soorten nougat tegelijkertijd aan het maken waren en ik langer door heb moeten kloppen.
[ link | afbeelding ]
Pulled pork ziet er op zich niet zo aantrekkelijk uit maar als je weet wat de smaak is.......quote:Op zondag 18 januari 2015 10:16 schreef LintuxCx het volgende:
Ha, grappige toepassing van een oude boiler.
Ik heb het idee dat het lekkerder was dan de foto's overbrengen? Langzaam gekookt klinkt goed...
Ik dacht er een norivel onder te zien liggen, dus vandaar.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:09 schreef RobinOok het volgende:
Huh? Nigiri sushi wordt uberhaupt nooit gerold hoor.
Alleen sushi maki, maar dat is duidelijk wat anders.
Nigiri sushi wordt traditioneel blokje voor blokje met de hand gevormd.
Ik gebruik stiekem een hulpstuk:
[ link | afbeelding ]
Nigiri Sushi Vormpje
Maar het idee van 1 grote rechthoek vormen en die in vierkantjes snijden spreekt me wel aan eigenlijk.
Maar wel drool-worthyquote:Op zondag 18 januari 2015 23:09 schreef dahippieunicorn het volgende:
Witte Chocolade Cheesecake met Frambozensaus (Die blijkbaar niet Foodgawker-worthy is)
[ afbeelding ]
de bovenkant ziet er wat magertjes uit. verder ziet het er goed eetbaar uit heurquote:Op zondag 18 januari 2015 23:09 schreef dahippieunicorn het volgende:
Witte Chocolade Cheesecake met Frambozensaus (Die blijkbaar niet Foodgawker-worthy is)
[ afbeelding ]
Composition too tight zeker? Foto's in portret maken helpt nog wel eens voor FG. Dan blijft het wat duidelijker als je naar vierkant moet bijsnijden.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:09 schreef dahippieunicorn het volgende:
[ afbeelding ]
Had ik het voor je tussen aanhalingstekens moeten zetten? Het een van hun meest gebruikte redenen voor afwijzing.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:50 schreef Prego het volgende:
[..]
is dit nou echt zo moeilijk het Nederlands?![]()
Bij deze door de kip goedgekeurd en krijgt 'n Foodgawker-worthy sticker.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:09 schreef dahippieunicorn het volgende:
Ja hij was helemaal uit de springvorm gekomen aan de bovenkantquote:Op zondag 18 januari 2015 23:17 schreef SuperFood het volgende:
[..]
de bovenkant ziet er wat magertjes uit. verder ziet het er goed eetbaar uit heur
Ik vind het zelf wel meevallen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. De frambozen maken het ook ietsjes zuurder.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:45 schreef focal het volgende:
Mooi taartje! Zou hem zelf wel willen maken, maar het hoeft van mij nooit zo heel zoet. Ik vroeg me af hoe zoet hij wordt als je hem volgens dit recept maakt.
Die Snickerdoodlesquote:Op donderdag 22 januari 2015 12:07 schreef minilot het volgende:
Deels geknipt uit het baktopic..
Ik had nog koekies!
[ afbeelding ]
Snickerdoodles met karamelvulling
[ afbeelding ]
Shortbread met polenta (maismeel), sinaasappel en sumak. Ik maakte dit recept..
http://www.britishlarder.(...)ld-sumac-shortbread/
..maar ik vond ze wel erg droog en brokkelig, dus smolt ik wat cacaoboter met poedersuiker en daar heb ik ze in gedoopt.
Verder, fudge-achtige rumrozijnenballetjes met jasje van kokos. Al weet ik dat jullie zoete balletjes er blijkbaar vies uit vinden zien.
[ afbeelding ]
En tot slot, een lekkere, hartige vegan lunch van wilde rijst, worteltjes, nori en een miso/sesamdressing.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:44 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
Die Snickerdoodles![]()
![]()
Ik maakte nog Beurre Noisette Blondies met Kaneelsuiker
[ afbeelding ]
Nou, dat was weinig bijzonders hoor. Restjes wegwerken vooral.quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:30 schreef p_iglet het volgende:
Oew minilot heb je een recept van die salade? Mjammie
Fraai hoor. Maar voor mij is minilot toch wel een beetje de favoriet qua gebak want wat ik van haar in de Op zag deed mij echt watertanden. Het is dat ze geen professionele is met een eigen winkeltje want anders liep ik de deur elke dag bij haar plat om wat te kopen. Je ziet gewoon dat ze het ook nog met heel veel liefde doet,iets dat bij mij heel hoog in het vaandel staat.(liefde voor het eten)quote:Op zondag 18 januari 2015 23:09 schreef dahippieunicorn het volgende:
Ja! ze zijn meer donkerblond, haha. Maar wat waren ze lekker <3.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:54 schreef minilot het volgende:
[..]Bruine blondies! Wat een leuk idee!
Thanks! Ik probeer nog een beetje mijn weg te vinden in het hele blog/eten/foodfotografie gebeurenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:02 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Fraai hoor. Maar voor mij is minilot toch wel een beetje de favoriet qua gebak want wat ik van haar in de Op zag deed mij echt watertanden. Het is dat ze geen professionele is met een eigen winkeltje want anders liep ik de deur elke dag bij haar plat om wat te kopen. Je ziet gewoon dat ze het ook nog met heel veel liefde doet,iets dat bij mij heel hoog in het vaandel staat.(liefde voor het eten)
Heeft Robin trouwens ook als zij wat bereidt.
Ben je nu iemands mooie stuk cheesecake aan het afkraken omdat anderen hier het beter lijken te kunnen? Zeg dan niks.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:02 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Fraai hoor. Maar voor mij is minilot toch wel een beetje de favoriet qua gebak want wat ik van haar in de Op zag deed mij echt watertanden. Het is dat ze geen professionele is met een eigen winkeltje want anders liep ik de deur elke dag bij haar plat om wat te kopen. Je ziet gewoon dat ze het ook nog met heel veel liefde doet,iets dat bij mij heel hoog in het vaandel staat.(liefde voor het eten)
Heeft Robin trouwens ook als zij wat bereidt.
Joh, niks van meneer slijmbal aantrekken! Ik vind jouw foto's (en die van bijv. n0a en Myraela) er tien keer professioneler uitzien dan die van mezelf!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:14 schreef dahippieunicorn het volgende:
Thanks! Ik probeer nog een beetje mijn weg te vinden in het hele blog/eten/foodfotografie gebeuren![]()
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Joh, niks van meneer slijmbal aantrekken! Ik vind jouw foto's (en die van bijv. n0a en Myraela) er tien keer professioneler uitzien dan die van mezelf!![]()
Jullie zijn liefquote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik krijg juist onwijze trek in die cheesecake. Was t maar geen foto
Graag gedaan. Succes verder.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:14 schreef dahippieunicorn het volgende:
Thanks! Ik probeer nog een beetje mijn weg te vinden in het hele blog/eten/foodfotografie gebeuren![]()
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:38 schreef Isabeau het volgende:
Ben je nu iemands mooie stuk cheesecake aan het afkraken omdat anderen hier het beter lijken te kunnen? Zeg dan niks.
er lijkt in jouw posts vaak een dubbele negatieve lading te zitten.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:54 schreef Iwanius het volgende:
Ik vind het er smakelijk uitzien Mirel. Ik vind de smaak altijd belangrijker dan hoe het eruit ziet.
[..]
Graag gedaan. Succes verder.
[..]Lees jij wat ik niet gezegd heb of wat. Volgens mij ben ik juist complimenteus alleen heb ik wel een favoriet. Of is dat verboten.
"Mooi. Maar die en die vind ik nog mooier!"quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:54 schreef Iwanius het volgende:
Lees jij wat ik niet gezegd heb of wat. Volgens mij ben ik juist complimenteus alleen heb ik wel een favoriet. Of is dat verboten.
Dat ik vaak cynisch ben dat soms overslaat naar het ironische klopt wel. Dat van oeverloos relativeren ook maar dat is gewoon hoe ik in het leven sta. Hebben meer 'oudjes' last van.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:18 schreef Mord_Sith het volgende:
er lijkt in jouw posts vaak een dubbele negatieve lading te zitten.
Mocht je dat zelf niet doorhebben, doe er dan nu je voordeel mee.
Dat idd. Als je dat niet door hebt is dat ook wel sneu.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:03 schreef Molo het volgende:
Subtiel passief afzeiken, lees ik er ook in
Ziet er erg smakelijk uit!quote:Op zondag 25 januari 2015 11:10 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ] Hier ook nog maar even ons ontbijtje
Zelf gebakken meergranen zuurdesem met oeuf cocotte
Feestelijk!quote:Op woensdag 28 januari 2015 08:39 schreef Myraela het volgende:
Lekker kleurtje, deze pompoen hummus.
[ [url=http://www.seasonwithlove.nl/wp-content/uploads/2015/01/pompoenhummus.jpg]afbeelding ][/url]
Oe, die mokka crème caramel klinkt goed!quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:48 schreef n0a het volgende:
Had nog 2 foto's te goed. Mokka creme caramel en tripple chocolate brownies naar recepten van Yvette van Boven.
[ afbeelding ]
In Home Bakedquote:Op woensdag 28 januari 2015 12:58 schreef minilot het volgende:
[..]
Oe, die mokka crème caramel klinkt goed!
In welk boek van Yvette staat die?
quote:Op zondag 18 januari 2015 23:09 schreef dahippieunicorn het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:40 schreef minilot het volgende:
Vrolijk, wel.
Eerste gedachte was wel: welke malloot doet er nou tomatenketchup op zijn beschuit met muisjes?!
Ik heb nog nooit room gebruikt in chocolademousse. Alleen eiwit.quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:16 schreef vinnypassy het volgende:
Avocado in plaats van room gebruikt? Hoe maakt dat? Denk dat ik dat binnenkort ook eens ga proberen.
Vaagquote:De boksdoorn behoort tot de uitgebreide familie van de nachtschades en deelt dus ook diens gifstoffen. De hele plant is dodelijk giftig met stofjes als atropine en dat levert u maag- en darmstoornissen, neurologische problemen en hartritmestoornissen op. Uiteindelijk kan een vergiftiging zeker fataal zijn voor mens en dier. Een plant om met een boog om heen te lopen, zo zou je denken en je zult hem zeker niet als heel gezond willen betitelen. Dat klopt, maar daar weet de commercie wel raad mee. Want die geven zo’n dodelijke plant gewoon een andere naam en vertellen de onwetende consument vervolgens dat hij werkt tegen allerlei lichamelijk ongemak.
Dat is bij de boksdoorn ook gebeurd en in je boodschappenmand liggen dus geen giftige boksdoornbessen, maar heerlijke gezonde goji-bessen.
Alleen de bes is eetbaar en zit inderdaad vol met het gezonde vitamine C, calcium en magnesium.
Verder zijn er nog een aantal meldingen van een gevaarlijke allergische reactie na het eten van boksdoornbessen. Gezond is toch wat anders.
is hetzelfde ja. Maar in het Nederlands noem ik dingen graag bij de Nederlandse naamquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik ging even zoeken op boksdoornbes en kwam dit tegen:
[..]
VaagMaar zijn het nou verse goji-bessen of echt boksdoorn of is het hetzelfde?
edit: het is hetzelfde: http://nl.wikipedia.org/wiki/Boksdoorn
misschien wel passender ja. Hoewel ik bij pudding denk aan iets dat trilt als je er tegen aan tikt, en dat vind ik viesquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:22 schreef minilot het volgende:
Ik eet dat ook geaag, maar noem het gewoon pudding in plaats van mousse
Ja, helemaal mee eens! Maar ik wist dus niet dat de gojibes ook een Nederlandse naam had. Weer wat geleerdquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:56 schreef -Mellow- het volgende:
is hetzelfde ja. Maar in het Nederlands noem ik dingen graag bij de Nederlandse naam
quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:34 schreef AwayTL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb je recept gebruikt! Hij was heerlijk, bedankt!
ik doe graag wat anders dan beschuit met muisjes en de anijssmaak van de muisjes paste er prima bij!
Leuk zo'n presentatie van een pannenkoekquote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:56 schreef Unites het volgende:
[ afbeelding ]
Pannenkoeken met poedersuiker, honing, gebakken appel met kaneel en rozijnen. Yummie!
Ik denk poedersuiker op een donker bord, dat nat geworden is door de honing.quote:Op zondag 1 februari 2015 00:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leuk zo'n presentatie van een pannenkoekMaar wat heb je er nou omheen gedruppeld? Het ziet er zo zwart uit.
Bedankt zeg!quote:Op zondag 1 februari 2015 00:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leuk zo'n presentatie van een pannenkoekMaar wat heb je er nou omheen gedruppeld? Het ziet er zo zwart uit.
Oh dit lijkt me lekker zeg! Gewoon gesmolten chocolade over chips en dan grof zout erover?quote:Op zondag 1 februari 2015 14:24 schreef Bortecinem het volgende:
Chocolade chips met een beetje falksalt.
[ afbeelding ]
Precies zo ja.quote:Op zondag 1 februari 2015 14:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oh dit lijkt me lekker zeg! Gewoon gesmolten chocolade over chips en dan grof zout erover?
Oooo, lekker!quote:Op zondag 1 februari 2015 14:24 schreef Bortecinem het volgende:
Chocolade chips met een beetje falksalt.
[ afbeelding ]
Oh my minilot O.oquote:Op woensdag 4 februari 2015 17:15 schreef minilot het volgende:
Bijna al te donker om foto's te maken, maar nog net gelukt voordat ze allemaal op waren.
[ afbeelding ]
Zeer intense pâte de fruits van bloedsinaasappelpuree.
Ik deed dit:quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:46 schreef Unites het volgende:
[..]
Oh my minilot O.o
Mag ik hier misschien een receptje van? Dit lijkt me namelijk hemels.
oh! die ga ik ook eens maken. kijken waar ik pectine kan vindenquote:Op donderdag 5 februari 2015 08:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik deed dit:
http://www.gastronomixs.c(...)pjes-van-wortel.html
Maar dan met een halve liter gepureerde (en gezeefde) bloeddsinaasappel in plaats van wortelsap.
Een simpeler recept staat op dit blog (waar ik al vaak met succes recepten vandaan gehaald heb), toevallig ook met bloedinaasappels:
http://userealbutter.com/(...)ate-de-fruit-recipe/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |