Daarover verschillen we dan van mening.quote:Op maandag 5 januari 2015 09:23 schreef Isegrim het volgende:
Ondanks het inadequate snijgereedschap zien ze er keurig uit.
Het waren eigenlijk ook geen brownies. Ik noemde ze gewoon zo omdat ik ze in blokjes sneed.quote:Op maandag 5 januari 2015 09:02 schreef minilot het volgende:
Niet helemaal mijn soort brownie - ik heb ze qua structuur liever wat kleveriger en fudge-achtig en deze zijn nogal vast. Maar ja.Whisky is wel goed te proeven!
![]()
Het was ook een heel gepiel.quote:Op maandag 5 januari 2015 16:34 schreef RobinOok het volgende:
(ik vind ze er ook netjes uitzien. Weet niet of ik dat voor elkaar zou krijgen met een aardappelschilmesje)
Ik vind stiekem deze brownies het lekkerste... Zit alleen cacao in...quote:Op maandag 5 januari 2015 09:02 schreef minilot het volgende:
Snotver!
Er bleek op mijn werk én geen snijplank meer te liggen en er was alleen nog een aardappelschilmesje of een botermesje om mee te snijden.
Naja, dan maar zo!
[ afbeelding ]
Lekker zijn ze wel!
Niet helemaal mijn soort brownie - ik heb ze qua structuur liever wat kleveriger en fudge-achtig en deze zijn nogal vast. Maar ja.Whisky is wel goed te proeven!
![]()
Grappig is dat he, stop een beetje (of een beetje veel) whiskey in je taart en opeens zijn mannen ook dol op gebak.quote:Op maandag 5 januari 2015 16:46 schreef minilot het volgende:
[..]
Maar Robin, ze zijn schoon op! Onze twee monteurs lopen momenteel rond met chocoladebevlekte mondhoeken!
Ik geloof dat alle mannen die ik ken sowieso wel dol zijn op gebak.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:08 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Grappig is dat he, stop een beetje (of een beetje veel) whiskey in je taart en opeens zijn mannen ook dol op gebak.
Heb je straks allemaal vadsige collega's.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:43 schreef minilot het volgende:
Collega's vandaag: 'heb je niks gebakken'?![]()
Ik geloof dat ik een solide oplossing heb die ervoor zorgt dat ik mijn bakhobby kan blijven uitoefenen zonder ook in 2015 zestien kilo aan te komen.
Ik botvier het ook op mijn kerel, maar die groeit er net zo hard van als ik.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:52 schreef -Mellow- het volgende:
Hier ook, ik kan mijn bakmanie echt áltijd op mijn lief en mijn broer botvierenDie komen allebei ook nog geen gram aan, wat ze ook eten.
Jaa!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Heb je straks allemaal vadsige collega's.
Moet je idd je voordeel mee doenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:43 schreef minilot het volgende:
Collega's vandaag: 'heb je niks gebakken'?![]()
Ik geloof dat ik een solide oplossing heb die ervoor zorgt dat ik mijn bakhobby kan blijven uitoefenen zonder ook in 2015 zestien kilo aan te komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door minilot op 12-01-2015 13:32:34 ]Let me see you stripped down to the bone
van Britisch bake off kandidatequote:Op maandag 12 januari 2015 13:13 schreef minilot het volgende:
Tuttige miniatuurtaartjes zoals ze ze in Victoriaans Engeland graag aten:
[ afbeelding ]
Zoet korstdeeg (met citroenschil erdoor), custardvulling en rozetten van appel.
Dit recept min of meer als basis gebruikt: http://timetocookonline.com/2011/08/25/apple-rose-tarts/
Heb deze net gemaakt, heerlijk!! Geen foto want hij is niet mooi, haha. Maar wel heel heel lekker.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind stiekem deze brownies het lekkerste... Zit alleen cacao in...
Rete makkelijk, kleverig, bitterzoet, lekker met wat zeezout eroverheengestrooidook weleens gemaakt met zoute caramelswirl erdoorheen en gehakte pecannoten.
http://smittenkitchen.com(...)-brownies/#more-5631
quote:Op maandag 12 januari 2015 13:22 schreef minilot het volgende:
Heb wel maar eens even concreet om eerlijke recensies gevraagd. Ervaring leert dat als andere collega's iets meenemen, iedereen steevast roept van 'lekker!', en dan alsnog erover gaan zeuren zodra de meebrenger in kwestie z'n hielen licht.![]()
Aangezien het mijn lief uberhaupt geen zak boeit dat ik van koken en bakken hou voelt hij zich nooit bezwaard om te zeggen dat iets maar zozo is, en nu ik niet meer voor onszelf bak maar voorlopig alleen nog voor op kantoor moeten ze het daar ook maar eens leren.
En als we dan toch eerlijk zijn, hier een minder glamoureus (telefoon)shot, gewoon van naast de koffieautomaat.
Ik haat dat, oneerlijke mensen. Dat je echt moet jengelen om serieuze kritiek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ja, ik doe het ook. Vorige week, mannelijke collega had van alles zelf gebakken. Tijdens de vergadering waarin hij dat aanbood sloeg ik beleefd af. Vervolgens hoorde ik mensen jubelen om zijn chocoladetaart, dus toen hij nog eens op onze afdeling langskwam nam ik alsnog een stukje.
Om er achter mijn bureau achter te komen dat de onderkant gewoon rauw was.![]()
Maar niks van gezegd. Hij was evengoed wel lekker, die taart (sommig deeg is rauw ook lekker) maar volgens mij wilde hij het ook liever niet horen. De reden waarom veel mensen niks zeggen, omdat veel mensen het liever ook niet horen.
Ergo, ik bak bijna nooit vor mijn collega's. Gedoe.Mijn website: Aziatische-ingrediënten.nl
En als je kritiek geeft krijg je de volle laag omdat het niet opbouwend genoeg isquote:Op maandag 12 januari 2015 23:19 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik haat dat, oneerlijke mensen. Dat je echt moet jengelen om serieuze kritiek.
Italiaanse bollen? Gewoon die broodjes? Die gaan toch niet in een vorm?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 00:21 schreef NiceHat het volgende:
Iemand een idee waar ik een beetje betaalbaar vormen kan krijgen voor Italiaanse bollen? Ik ben al jaren aan het zoeken hiernaar, maar ze zijn alleen maar te krijgen voor tien euro per stuk ofzo.
Bij mij worden ze niet altijd even mooi omdat ze uitzakken. Ik heb in een bakkerij gewerkt, waar ze in vormpjes gingen. Dan ging het altijd goed.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 00:23 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Italiaanse bollen? Gewoon die broodjes? Die gaan toch niet in een vorm?
Ik heb eens in een filmpje gezien dat ze een soort kartonnen ringen gebruiken. Die zou ik ook graag hebben voor sommige kleine broodjes.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 00:21 schreef NiceHat het volgende:
Iemand een idee waar ik een beetje betaalbaar vormen kan krijgen voor Italiaanse bollen? Ik ben al jaren aan het zoeken hiernaar, maar ze zijn alleen maar te krijgen voor tien euro per stuk ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |