Dat is waar! Dan is het wel weer een leuk sommetje, natuurlijk.quote:Op maandag 17 november 2014 16:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hangt er helemaal vanaf hoe cijfertjesgeil je bent natuurlijk
Nope, klopt niet. We kunnen het prima betalen: we hebben maar ongeveer de helft geleend van wat we mochten lenen en onze maandlasten (inclusief gas & licht) zijn ongeveer gelijk aan wat we betaalden voor ons nogal gammele huurflatje van hiervoor. Vanwege ons inkomen kregen we begin vorig jaar te maken met een maximale huurverhoging, vandaar dat kopen toen toch wel een handigere optie was.quote:Op maandag 17 november 2014 16:52 schreef Duderinnetje het volgende:
Minilot, ik vind dat best apart, dat je je een huis permitteert, als je je eigenlijk geen onderhoud kan permitteren. Want dan kun je toch eigenlijk dat huis niet betalen?
Ja, dat kan ik me voorstellen!quote:Op maandag 17 november 2014 16:52 schreef Duderinnetje het volgende:
Wij kijken nu overigens ook heel berekenend om ons heen naar een (tweede) aankoop. Voor verhuur, als oudedagvoorziening. Wel erg leuk om eens op die manier naar onroerend goed te kijken.
Nog steeds die in L.?quote:Op maandag 17 november 2014 17:26 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb een tweede woning die ik verhuur. Eigenlijk alleen omdat ik 'm niet kan verkopen, maar ik zit er ook steeds meer aan te denken om dat huis als belegging / oudedagsvoorziening te zien. Hoe meer ik aflos, hoe meer dat huisje opbrengt natuurlijk.
Deel van het onderhoud doen ze hier ook en ik heb inderdaad ook een onderhoudscontractje voor 5 euro extra in de maand waarbij ze inderdaad andere dingen nog doen. Zo hebben ze laatst m'n kraan vervangen omdat er een rubber ring lekte.quote:Op maandag 17 november 2014 17:40 schreef golfer het volgende:
Oh, en onderhoud zit bij ons in de huurprijs in en voor 5 euro per maand extra hebben we zelfs een onderhoudscontract met ze afgesloten waarbij ook allerlei kleine zaken, die je normaal gesproken zelf zou moeten regelen, door hen gedaan wordt.
Electra aansluiten, trapleuningen vastzetten, toiletstortbakken vernieuwen, lekkages verhelpen, verstoppingen verhelpen etc.
Ja, centrum Groningen en dan voor maximaal een ton. Dan kun je het verhuren aan jonge stellen en het blijft courant.quote:Op maandag 17 november 2014 17:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me voorstellen!Heb je al specifieke objecten op het oog?
Toen ik nog huurde had ik dat net zo, en toen ik me beklaagde over de oeroude combiketel (kwam te weinig warm water uitz) kreeg ik een nieuwe HR ketel. Deur vast gevroren en je komt het huis niet in? Neemt u een kop koffie, hier is de key voor het wlan, wij gaan het voor u regelen.quote:Op maandag 17 november 2014 17:40 schreef golfer het volgende:
Oh, en onderhoud zit bij ons in de huurprijs in en voor 5 euro per maand extra hebben we zelfs een onderhoudscontract met ze afgesloten waarbij ook allerlei kleine zaken, die je normaal gesproken zelf zou moeten regelen, door hen gedaan wordt.
Electra aansluiten, trapleuningen vastzetten, toiletstortbakken vernieuwen, lekkages verhelpen, verstoppingen verhelpen etc.
Mij huur voor een huis in de historische binnenstad met garage was lager dan de netto rente die ik zou hebben betaald voor dat huis, nog afgezien van onderhoud etc.quote:Op maandag 17 november 2014 17:52 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb nooit gehuurd. Kocht een huisje (nou ja, 40 vierkante meter) toen ik het huis uit ging. Zie de voordelen van lekker makkelijk kunnen vertrekken wel.Aan de andere kant zie je van je huur nooit meer iets terug en dat voelt een beetje zonde.
Qua markt juist wel.quote:Op maandag 17 november 2014 18:25 schreef Sunnythesun het volgende:
Kopen is niet meer zo eenvoudig tegenwoordig idd..
Eigenlijk stom want met huren zijn we dan straks meer kwijt.quote:Op maandag 17 november 2014 18:25 schreef Sunnythesun het volgende:
Kopen is niet meer zo eenvoudig tegenwoordig idd..
Ja, alleen is het een stuk lastiger een hypotheek te krijgen. Ergens wel goed dat het niet zo makkelijk meer gaat, maar voor starters wel lastig.quote:
Arme bleepverdrietquote:Op maandag 17 november 2014 18:31 schreef golfer het volgende:
Ik wil het P.-woord niet meer horen tot volgend jaar.
Flauwquote:Op maandag 17 november 2014 19:08 schreef TAV74 het volgende:
Mag P het ook helemaal niet meer over zijn wandelingen hebben
Nog best ingewikkeld zoquote:Op maandag 17 november 2014 19:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hoe gaat het met de wandelingen op een niet nader te benoemen weg, de Hoog?
quote:Op maandag 17 november 2014 19:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
quote:Op maandag 17 november 2014 19:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Pad toch?quote:Op maandag 17 november 2014 19:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Koel tot koud,quote:Op maandag 17 november 2014 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij kwamen een aanbieding tegen die we niet konden laten lopen. Een grote doos met sinaasappels, grapefruits, mandarijnen en citroenen (samen 10 kilo) voor 12 euro. Maar, hoe bewaren we deze vruchten nu het beste?
In je buikquote:Op maandag 17 november 2014 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij kwamen een aanbieding tegen die we niet konden laten lopen. Een grote doos met sinaasappels, grapefruits, mandarijnen en citroenen (samen 10 kilo) voor 12 euro. Maar, hoe bewaren we deze vruchten nu het beste?
OMG!! Wow dat is wel heel erg.quote:Op maandag 17 november 2014 20:15 schreef Jagärtrut het volgende:
grijs en grauw uniek, grijs en grauw. Gister stond er in de krant dat we een record hebben voor November. Tot nu toe hebben we één uur zonlicht gehad. één uur.
Morgen heeft ie een date dacht ik! Spannendquote:Op maandag 17 november 2014 19:45 schreef uniekhoorn het volgende:
P... die hoge... is er al gezoend???
Verdorie geef antwoord
jeugdnostalgie.quote:Op maandag 17 november 2014 20:53 schreef FutureFairytale het volgende:
Ook al smaakt het niet naar croissants; Danerolles rechtstreeks uit de oven met ham en kaas.
Vroeger thuis vaak op zondag. Had alleen daarna een niet lekker, vet, gevoel.
Dat ja.quote:Op maandag 17 november 2014 20:53 schreef FutureFairytale het volgende:
Ook al smaakt het niet naar croissants; Danerolles rechtstreeks uit de oven met ham en kaas.
Van die ranzige goedkope zachte puntjes ja.quote:Op maandag 17 november 2014 19:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Morgen een cursus elders met lunch (lees witte en tarwebolletjes met ham, kaas met margarine) en ene kroket.
Krijg ik net mail... door bezuiniging (! zie lunch!)wordt met geacht om zelf eten mee te nemen..
Mooi!
boterhammen met veel rosbief, vers gemalen peper, zout, verse bieslook, roomkaas en een gekookt eitje.
Kijken ze mij iig niet raar aan als ik mijn eigen lekkere dingen meeneem
terecht. vrouwen moeten veel verschillende kleding willen. homo's ook. mannen zijn al blij als ze iets vinden wat schoonachtig is en bij de gelegenheid past.quote:Op maandag 17 november 2014 20:56 schreef Isabeau het volgende:
Interessant, maar niet verrassend: http://www.usatoday.com/s(...)uit-sexism/19161031/
Over een presentator die een jaar lang hetzelfde pak draagt eb zich afvraagt of mensen het door zullen hebben. Gedaan omdat zijn vrouwelijke co-presentator continu op haar kleding wordt afgerekend.
Nee. Morgen is de volgende date pasquote:Op maandag 17 november 2014 19:45 schreef uniekhoorn het volgende:
P... die hoge... is er al gezoend???
Verdorie geef antwoord
Jeugdsentimentquote:Op maandag 17 november 2014 20:53 schreef FutureFairytale het volgende:
Vind ik ook nog steeds heerlijk, als je ze af laat koelen is het direct een stuk minderquote:Op maandag 17 november 2014 20:53 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik vind ze ook niet vies. We eten ze nog steeds af en toe.quote:Op maandag 17 november 2014 21:24 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Vind ik ook nog steeds heerlijk, als je ze af laat koelen is het direct een stuk minder
Blijken we gewoon allemaal dezelfde jeugd te hebben gehad.quote:Op maandag 17 november 2014 21:14 schreef SuperFood het volgende:
[..]
omg dat is MIJN jeugdsentiment wat doe je dat was uniek bij ons thuis
Mijn allerfavorietste sprookje vroeger was Blauwbaard. Doe mij maar de gruwelijke versies hoor!quote:Op maandag 17 november 2014 22:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Grimm-sprookjes zijn gruwelijk. En daar komen de Engelsen nu ook achter
http://www.nrc.nl/boeken/(...)elsen-nu-ook-achter/
De disneyversieficering van sprookjes is zo vreselijk, kinderen menen dat de kleine zeemeermin de prins krijgt, en het meisje met de zwavelstokjes een gelukkig thuis vind. (Ja ja, niet Grimm maar HCA)
Nog maar te zwijgen van de russische sprookjes, heeerlijk gruwelen. Tere kinderzieltjes krijgen dat niet meer.
Zou er een revival komen van de echte sprookjes? Waar de kikkerkoning nog tegen de muur doodgegooid wordt?
6 van de 26 etappes gedaan. Ding moet 14/5 zijn afgerond. Nog ff doorlopen dusquote:Op maandag 17 november 2014 19:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh, dan moet je aan de bak jaquote:Op maandag 17 november 2014 22:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
6 van de 26 etappes gedaan. Ding moet 14/5 zijn afgerond. Nog ff doorlopen dus
Broers grimm en anderen ( zijn meer verzamelaars geweest) dachten dat ze oeroude verhalen verzamelden, maar in werkelijkheid waren het de "urban ledgends" van hun tijd.quote:Op maandag 17 november 2014 22:24 schreef Isabeau het volgende:
Sprookjes waren natuurlijk ook niet voor kinderen bedoeld. Wanneer is dat eigenlijk veranderd?
Zuster Isegrim ziet gij al wat komen?quote:Op maandag 17 november 2014 22:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mijn allerfavorietste sprookje vroeger was Blauwbaard. Doe mij maar de gruwelijke versies hoor!
13/14 december is het plan. Van Rolde naar sleen.quote:Op maandag 17 november 2014 22:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Oh, dan moet je aan de bak jawanneer ga je weer lopen?
Oja! Ik zal zwaaien als ik je ziequote:Op maandag 17 november 2014 22:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
13/14 december is het plan. Van Rolde naar sleen.
De boze stiefmoeder kreeg gloeiende ijzeren klompen aan en moest dansenquote:Op maandag 17 november 2014 22:30 schreef Spanky78 het volgende:
Ach wat de prins met sneeuwwitje deed was ook niet voor 18-.
Loop je niet ff een stukkie mee?quote:Op maandag 17 november 2014 22:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Oja! Ik zal zwaaien als ik je zie
Haha, wie weet.quote:
Gewoon meelopen dusquote:Op maandag 17 november 2014 22:37 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Haha, wie weet.
Ik wandel regelmatig een stukje PP! In mijn standaard rondje zit denk ik een kilometer daarvan
Had jij dezelfde LP's als ik, met Hettie Blok en Coen Flink enzo?quote:Op maandag 17 november 2014 22:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zuster Isegrim ziet gij al wat komen?
Nee, ik werd voorgelezen, de sprookjes van Grimm met tekeningen van Anton Piek, Sprookjes van moeder Natuur, etcquote:Op maandag 17 november 2014 22:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Had jij dezelfde LP's als ik, met Hettie Blok en Coen Flink enzo?
quote:Op maandag 17 november 2014 22:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Van hier tot de finish is een kilometer of drie, dat overleef ik misschien wel. We'll see
wist je dat sommige sprookjes 'opgeschoonde' versies zijn ?quote:Op maandag 17 november 2014 23:02 schreef minilot het volgende:
Sprookjes!
Lokt Piet mij het topic in met sprookjes?![]()
Kanniet, moet slapen.
Volgens mij zijn die LP's daar ook van, al weet ik dat niet zeker. Ik heb ze nog.quote:Op maandag 17 november 2014 22:50 schreef kwakz0r het volgende:
Ik had die rode banden met cassettes erbij, lekturama luistersprookjes.dat van de stiefmoeder die moest dansen stind daar niet in, wel de bijgesneden voetjes en het hart van een ree/everzwijn.
Ik sloeg de tondeldoos altijd over, die vond ik te eng...
Die rood met gele casettebandjes?quote:Op maandag 17 november 2014 22:50 schreef kwakz0r het volgende:
Ik had die rode banden met cassettes erbij, lekturama luistersprookjes.dat van de stiefmoeder die moest dansen stind daar niet in, wel de bijgesneden voetjes en het hart van een ree/everzwijn.
Ik sloeg de tondeldoos altijd over, die vond ik te eng...
twitter:pauwnl twitterde op maandag 17-11-2014 om 19:52:14Vanaf vandaag: @DeSpeld dagelijks in Pauw http://t.co/3g7COIEsnD reageer retweet
Ach.quote:Op maandag 17 november 2014 23:42 schreef golfer het volgende:
Ach jeetje. Ben Oude Nijhuis vanavond overleden.
Ja, hij wilde morgen nog komen praten over het zorgdebat in de Tweede Kamer.quote:
Ondanks een bijna traantje moest ik glimlachen om jouw opmerking.quote:Op maandag 17 november 2014 23:58 schreef SuperFood het volgende:
ze gaan wel erg ver daar in dat verzorgingshuis om hem zijn mond te laten houden
Yups. Ik heb er maar een topic over geopend:quote:Op dinsdag 18 november 2014 00:17 schreef SuperFood het volgende:
toch is het jammer hij gaf een gezicht aan daar waar het om gaat in de discussie.
Er is weinig over sprookjes dat ik niet weet.quote:Op maandag 17 november 2014 23:04 schreef SuperFood het volgende:
[..]
wist je dat sommige sprookjes 'opgeschoonde' versies zijn ?
Jammer alleen dat Anonymous hiermee crimineler is dan de KKK (volgens de wetgever)quote:Op dinsdag 18 november 2014 08:27 schreef Isegrim het volgende:
http://www.zdnet.com/anon(...)-threats-7000035836/![]()
quote:Op dinsdag 18 november 2014 08:36 schreef Lonaa het volgende:
De aannemer staat aan de andere kant van Enschede want hij heeft de verkeerde bon bij zich en nu weet ie niet hoe ie bij mij moet komen.
quote:Op dinsdag 18 november 2014 08:36 schreef Lonaa het volgende:
De aannemer staat aan de andere kant van Enschede want hij heeft de verkeerde bon bij zich en nu weet ie niet hoe ie bij mij moet komen.
Ja, als je een liveverslag doet willen we ook foto's. Duh.quote:Op dinsdag 18 november 2014 08:53 schreef Lonaa het volgende:
Hij heeft t raampje opgemeten en nu gaat ie iets maken en dan komt ie terug. /liveverslag
Kan geregeld worden.quote:Op dinsdag 18 november 2014 08:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, als je een liveverslag doet willen we ook foto's. Duh.
Goedemorgen allemaal
Nou, gezien de dreiging met "lethal force" door de KKK betwijfel ik dat, maar het overtreden van de wet vind ik in dit geval prima.quote:Op dinsdag 18 november 2014 08:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jammer alleen dat Anonymous hiermee crimineler is dan de KKK (volgens de wetgever)
quote:Op dinsdag 18 november 2014 08:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, gezien de dreiging met "lethal force" door de KKK betwijfel ik dat, maar het overtreden van de wet vind ik in dit geval prima.
Congratsquote:Op dinsdag 18 november 2014 09:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Thanks allemaal!
Ik ga zo gewoon naar het werk. Wellicht vanavond uit eten..Het voelt niet zo speciaal dit jaar...
Bij mij kwamen ze er mee dat ze niet op zaterdag bezorgen. Terwijl zaterdag wel een optie was op de sitequote:Op dinsdag 18 november 2014 09:07 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh dames![]()
Vanmiddag paar uurtjes eerder naar huis. Blijkbaar wordt mijn vleespakket dus niet 's avonds afgeleverd ondanks de afspraken die ik maakte met Beef & SteakEn ik moet nog een en ander aan huishoudelijk werk verrichten voor mijn bezoek kan arriveren
Het is ook eerder kritiek aan de wetgever dan aan A,quote:Op dinsdag 18 november 2014 08:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, gezien de dreiging met "lethal force" door de KKK betwijfel ik dat, maar het overtreden van de wet vind ik in dit geval prima.
Wat heb je in huis?quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:08 schreef Myraela het volgende:
Ik wil mijn vriendje vanavond verrassen met een dinertje thuis. Ik ben alleen inspiratieloos voor het hoofdgerecht.Ik mis stiekem mijn oventje. En ik wil het maken met dingen die ik al in huis heb, dat maakt het niet makkelijker.
Grappigquote:Op dinsdag 18 november 2014 09:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bij mij kwamen ze er mee dat ze niet op zaterdag bezorgen. Terwijl zaterdag wel een optie was op de site
Paella met kip, chorizo en de doperwten?quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zalm, kipfilet, chorizo, pompoen en doperwten. En verder de gebruikelijke dingen.
quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Paella met kip, chorizo en de doperwten?
Ik had gisteren al een risotto met chorizo en pompoen. Dat lijkt er zoveel op.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Paella met kip, chorizo en de doperwten?
Vooraf pompoensoep. Als hoofdgerecht een kip-chorizoburger met doperwtjes en gebakken aardappeltjes.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zalm, kipfilet, chorizo, pompoen en doperwten. En verder de gebruikelijke dingen.
Hmm..quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik had gisteren al een risotto met chorizo en pompoen. Dat lijkt er zoveel op.
Mannen willen stoere burgers. Geen zalmburgersquote:
Mijn man vindt mijn zalmburgers anders lekker. En mijn man is best stoer. Soms.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mannen willen stoere burgers. Geen zalmburgers
Hokkaido Pompoen? Hak'm in stukken, pitten er uit, en in water (met schil en al). Koken, dan gember, kurkuma, kaneel en fenegriek er door. Staafmixer er op tot glad.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oe, bij de tweede date al meteen bij je thuis?quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:07 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh dames![]()
Vanmiddag paar uurtjes eerder naar huis. Blijkbaar wordt mijn vleespakket dus niet 's avonds afgeleverd ondanks de afspraken die ik maakte met Beef & SteakEn ik moet nog een en ander aan huishoudelijk werk verrichten voor mijn bezoek kan arriveren
Hmmm....dat klinkt nog best ok eigenlijkquote:Op dinsdag 18 november 2014 09:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hokkaido Pompoen? Hak'm in stukken, pitten er uit, en in water (met schil en al). Koken, dan gember, kurkuma, kaneel en fenegriek er door. Staafmixer er op tot glad.
De kipfilet in kleine blokjes snijden, marineren (eetlepel yoghurt, eetlepel tomatenpuree, fenegriek, kurkuma, rozemarijn, thijm, oregano, salie, knoflook, zout, peper), uurtje of 2 laten staan.Kip bakken in de pan.
Gebakken aardappeltjes erbij en klaar.
Wat zijn is je voorgerecht? En je nagerecht?quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:08 schreef Myraela het volgende:
Ik wil mijn vriendje vanavond verrassen met een dinertje thuis. Ik ben alleen inspiratieloos voor het hoofdgerecht.Ik mis stiekem mijn oventje. En ik wil het maken met dingen die ik al in huis heb, dat maakt het niet makkelijker.
Nee, hij houd van je..quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn man vindt mijn zalmburgers anders lekker.
Speciale reden voor, of gewoon omdat jarig zijn bij bijna iedereen minder boeiend voelt naarmate je ouder wordt?quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Het voelt niet zo speciaal dit jaar...
Kan eventueel ook nog een gezonde hoeveelheid tabasco doorquote:Op dinsdag 18 november 2014 09:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmm....dat klinkt nog best ok eigenlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
In het kader van vermijden van lactose-dingen en op basis van voorkeuren die mij werden ingefluisterd heb ik dit gevonden: http://foodness.nl/recipe(...)met_zalm_uit_de_ovenquote:Op dinsdag 18 november 2014 09:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Oe, bij de tweede date al meteen bij je thuis?
Wat ga je voor haar koken?
Tobascoquote:Op dinsdag 18 november 2014 09:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kan eventueel ook nog een gezonde hoeveelheid tabasco door
quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:24 schreef minilot het volgende:
Willen we dit wetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
In het kader van vermijden van lactose-dingen en op basis van voorkeuren die mij werden ingefluisterd heb ik dit gevonden: http://foodness.nl/recipe(...)met_zalm_uit_de_oven
Als dessert stoofpeertjes in port![]()
Voor een doordeweekse dag vind ik het wel weer mooi zo.
* Pietverdriet verpakt een piekhaarjongetje met blosjes en FTP't hem naar minilotquote:
Ga nou verdorie niet die druk opvoeren jaquote:Op dinsdag 18 november 2014 09:26 schreef minilot het volgende:
[..]![]()
Veel plezier alvast! En laat het van kussen komen hè?![]()
quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
* Pietverdriet verpakt een piekhaarjongetje met blosjes en FTP't hem naar minilot
Als hij maar blij wasquote:
quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:24 schreef minilot het volgende:
O, de broodjes van vanmorgen:
CUL / Brood bakken in de oven #17: Brood met vulling
Lief was er blij mee.Het is een sigaar die die smiley heeft he. Gewoon een sigaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.La derecha oprime, la izquierda libera
quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is een sigaar die die smiley heeft he. Gewoon een sigaar.
Jaa, tof!quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:28 schreef minilot het volgende:
Goed, ik ga mijn voorraadkast eens uitmesten. Dat moest nog van Lonaa.
Van mezelf.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:44 schreef Myraela het volgende:
Waarom mag je geen boodschappen doen?
I know.quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:48 schreef Myraela het volgende:
Sterk zijn dan.
Ik probeer sowieso nooit terug te gaan voor extra boodschappen. Dat zijn juist van die kleine extra's die de maand zo duur maken.
dat, en omdat het een doodgewone dinsdag is, en omdat het net zo grijs en grauw is als alle andere uren in November, tot nu toe. Het is net alsof het nog schemert!quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:22 schreef minilot het volgende:
[..]
Speciale reden voor, of gewoon omdat jarig zijn bij bijna iedereen minder boeiend voelt naarmate je ouder wordt?
Lieve lieve Jagar, waarom ben je toch helemaal daar gaan wonen waar de zon niet schijnt als je er zo sip van wordt?quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
dat, en omdat het een doodgewone dinsdag is, en omdat het net zo grijs en grauw is als alle andere uren in November, tot nu toe. Het is net alsof het nog schemert!
Jup die.. die catalogussen kregen wij vroeger ook thuis. Tav dan, ik kende het niet tot ik bij hem kwam wonenquote:Op dinsdag 18 november 2014 09:54 schreef minilot het volgende:
Sun, Large, als in: die webshop met die awesome muiscursor?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Corna
![]()
Als jong pubertje verslond ik de papieren catalogussen van Large!
Ja! Hoop dat hij in het echt ook nog goed is, maar ik vond hem tof. Simpel donker leer, beetje versleten look en eenvoudig.quote:
quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Dit is komisch: http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4592903,00.htmlbriljant idee om van iets weerzinwekkend iets positiefs te maken
Omg dat is best een flinke opdracht ja!! Soort tafeltje dekjequote:Op dinsdag 18 november 2014 10:01 schreef Lonaa het volgende:
Even nadenken over wat voor mij haalbaar is en hoe dan en dingen.
Nee, als in, voor hemzelf, en kind van 16 en 1 van 5.quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:03 schreef Myraela het volgende:
Huh, 5 dagen per weer 3 maaltijden? Dus ontbijt en lunch ook?Is wel cool.
Ja! Hij had van een kennis van me gehoord dat ik dit dagelijks zou doen, maar dat is niet zo.quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:04 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Omg dat is best een flinke opdracht ja!! Soort tafeltje dekje
Oh, hahaha.quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, als in, voor hemzelf, en kind van 16 en 1 van 5.
Heb 'm even doorgetweet, echt heel leuk!quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:03 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja briljant he!! Dit filmpje vat het nog eens mooi samen:
Maar wel stoer.quote:
Ja! Vind ik ook wel!quote:
quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:54 schreef minilot het volgende:
Sun, Large, als in: die webshop met die awesome muiscursor?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Corna
![]()
Als jong pubertje verslond ik de papieren catalogussen van Large!
Geweldig!quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Dit is komisch: http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4592903,00.htmlbriljant idee om van iets weerzinwekkend iets positiefs te maken
Je zou het mij niet horen zeggen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geweldig!
Nog iemand het idee dat Duitser geen gevoel voor humor hebben?
Rammsteinquote:Op dinsdag 18 november 2014 10:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Je zou het mij niet horen zeggen.
Alleen al Rammstein bevestigt het tegenovergestelde. Hilarische band!
![]()
quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:30 schreef minilot het volgende:
O echt Pee? Wat goed! Weinig dingen **en zo goed als Sehnsucht![]()
![]()
Glücklich word ich nirgendwo
Der Finger rutscht nach Mexico
Doch er versinkt I'm Ozean
Sehnsucht ist so graaaauuusaaaaam
Is het gezellig in je voorraadkast?quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:30 schreef minilot het volgende:
O echt Pee? Wat goed! Weinig dingen **en zo goed als Sehnsucht![]()
![]()
Glücklich word ich nirgendwo
Der Finger rutscht nach Mexico
Doch er versinkt I'm Ozean
Sehnsucht ist so graaaauuusaaaaam
quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Wat heeft iedereen toch met sex en zoenen en dat soort meuk op een tweede date
Zo word de druk wel opgevoerd he
O, dat bedoelde ik helemaal niet. Ik bedoelde, dat ergens in 2017 ofzo, het leuk is dat je rustig Rammstein op kunt zetten tijdens het kroelen!quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Wat heeft iedereen toch met sex en zoenen en dat soort meuk op een tweede date
Even lekker nekhoepelen?quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:31 schreef Sarabi het volgende:
Hopelijk wordt mijn stijve nek minder anders is het geen pretje om zo'n stuk te rijden.
Is dit een ander meisje dan die van de wandelingen?quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:31 schreef PdeHoog het volgende:
Dat durf ik nog steeds nietquote:
dat wist ik niet toen ik hier ging wonen! En het is nu echt extreem..Vitamine D pilletjes kunnen er niet tegen op. En we gaan verhuizen, hopelijk, in het voorjaar!quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Lieve lieve Jagar, waarom ben je toch helemaal daar gaan wonen waar de zon niet schijnt als je er zo sip van wordt?![]()
Gewoon blijven slowchatten hierquote:Op dinsdag 18 november 2014 10:38 schreef minilot het volgende:
Sarabi durft niet te nekhoepelen, Pee durft niets met zijn piem0l te doen, ik durf mijn voorraadkast niet in - waar moet het toch heen met ons!?
Je gaat het donker nog missen als je straks in tropisch Berlijn tot kreeftrood zit te verbranden op een terrasje!quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:40 schreef Jagärtrut het volgende:
En we gaan verhuizen, hopelijk, in het voorjaar!
Jajaquote:Op dinsdag 18 november 2014 10:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]je legt nu zelf de link met je date he..
quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:44 schreef minilot het volgende:
http://www.instructables.com/id/SnickerPoodles/
quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is dit een ander meisje dan die van de wandelingen?
Moet je ook niet doenquote:Op dinsdag 18 november 2014 10:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
JajaMaar weet je....ik heb hier nog wat collega's en anderen die ook nieuwsgierig zijn en opmerkingen. Ik lul gewoon teveel als men er naar vraagt
quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:44 schreef minilot het volgende:
http://www.instructables.com/id/SnickerPoodles/
Ik ben al relaxter dan bij de vorigequote:Op dinsdag 18 november 2014 10:45 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Moet je ook niet doenen je moet je al helemaal niet gek laten maken hoor!! Gewoon, gezellig eten vanaaf en verder zie je wel
In tropisch berlijn! Of wellicht in Utrecht, de Duutser solliciteert nu op een functie in Utrecht! Dan kan ik weer eens meeten..quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Je gaat het donker nog missen als je straks in tropisch Berlijn tot kreeftrood zit te verbranden op een terrasje!![]()
![]()
quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:46 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
In tropisch berlijn! Of wellicht in Utrecht, de Duutser solliciteert nu op een functie in Utrecht! Dan kan ik weer eens meeten..
quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Of wellicht in Utrecht, de Duutser solliciteert nu op een functie in Utrecht! Dan kan ik weer eens meeten..
Zet de kostenplaatjes eens tegen elkaar?quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:00 schreef Lonaa het volgende:
Oh bah Sun.
Ik heb allerlei verwarmingsopties en nu moet ik keuzes maken en daar ben ik niet zo goed in.
Die ben ik nu aan het uitzoeken inderdaad.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zet de kostenplaatjes eens tegen elkaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Dat leek mij ook handig, maar ik gebruik het nietquote:Op dinsdag 18 november 2014 11:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Ah, wij krijgen binnenkort een slimme thermostaatWe hebben nog een simpele die alleen maar op een bepaalde temperatuur gezet kan worden, maar straks kunnen we instellen en via de smartphone aandoen en zo
Aww.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:00 schreef Sunnythesun het volgende:
pff schoonmoeder ziek.. eerst schoonpa al longontsteking en net belt schoonma of ik met haar naar de huisarts kan vanmiddag. Ze zijn aan het sukkelen
Hou ook ff goed in de gaten dat zo'n CV-verbouwing niet echt fraai voor je huis is. Je krijgt een portie leidingen erbijquote:Op dinsdag 18 november 2014 11:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die ben ik nu aan het uitzoeken inderdaad.
Geen idee of we het gaan gebruiken, maar wat me zo handig lijkt is dat we niet meer kunnen vergeten de verwarming laag te zettenquote:Op dinsdag 18 november 2014 11:14 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat leek mij ook handig, maar ik gebruik het niet.
eind 60 en begin 70..quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Aww.Hoe oud zijn ze zo'n beetje?
Dat is voor mij de enige reden dat ik het gebruik. Verwarming vergeten uit te zetten als wij een weekend weggaanquote:Op dinsdag 18 november 2014 11:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Geen idee of we het gaan gebruiken, maar wat me zo handig lijkt is dat we niet meer kunnen vergeten de verwarming laag te zetten
Er hangt nu een keukengeisertje. Ik zou helemaal niet weten waar dat er hier een ketel zou moeten hangen. Geen plek voor.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hou ook ff goed in de gaten dat zo'n CV-verbouwing niet echt fraai voor je huis is. Je krijgt een portie leidingen erbijIk weet niet wat voor warmwater voorziening je nu hebt, maar als je CV krijgt, zou je ook eens kunnen praten over een combiketel natuurlijk. Ben je gelijk van een extra apparaat af
Ja dat soort dingen. Of als je de hele dag op pad bent geweest en hem dus uit had, dat ie alvast aan kan.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:16 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat is voor mij de enige reden dat ik het gebruik. Verwarming vergeten uit te zetten als wij een weekend weggaan
Ik heb vorig jaar 311m2 gas verbruikt, dat was gaskachel, fornuis en geiser. Ik kan me niet voorstellen dat dat met CV hetzelfde of minder zal zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:17 schreef Anthraxx het volgende:
En het gas wat je verbruikt bij een Gaskachel? Is dat meer of minder dan een CV?
Wij hebben zo'n 800m3 verbruikt in een zeer milde winter, en natuurlijk wel een groter huis. Je zal misschien iets hoger uitkomen maar niet heel veel denk ik?quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar 311m2 gas verbruikt, dat was gaskachel, fornuis en geiser. Ik kan me niet voorstellen dat dat met CV hetzelfde of minder zal zijn.
Met CV bedoel je? Ik denk het wel. Daarnaast kost het me sowieso 60 euro per maand meer, gewoon omdat het er zit, ten opzichte van een gaskachel.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:22 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Wij hebben zo'n 800m3 verbruikt in een zeer milde winter, en natuurlijk wel een groter huis. Je zal misschien iets hoger uitkomen maar niet heel veel denk ik?
Hoe lang denk je nog daar te wonen?quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:16 schreef Lonaa het volgende:
Oke, rekensommetje:
CV: aanlegkosten 0,-, maandelijkse kosten: 73,50
Gaskachel huren: aanlegkosten 150,-, maandelijkse kosten: tussen 15 en 30 euro incl. onderhoud (afhankelijk van gekozen model)
Gaskachel kopen: aanschafkosten, afwachten of Geas m wel goedkeurd, en dan onderhoudskosten die +/- 6 euro per maand zijn.
quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Met CV bedoel je? Ik denk het wel. Daarnaast kost het me sowieso 60 euro per maand meer, gewoon omdat het er zit, ten opzichte van een gaskachel.
Max. 3 jaar denk ik, dus echt investeren wil ik inderdaad niet. Ik neig steeds meer naar een gaskachel huren.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hoe lang denk je nog daar te wonen?
Nou precies.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:25 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
Best groot verschil en gezien het kleine oppervlak wat verwarmd moet zijn... zelf zou ik neigen naar gaskachel huren denk ik..
ja, dat zou ik dan ook doen... En eventueel sneller kijken naar verhuizen...quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Max. 3 jaar denk ik, dus echt investeren wil ik inderdaad niet. Ik neig steeds meer naar een gaskachel huren.
quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:27 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, dat zou ik dan ook doen... En eventueel sneller kijken naar verhuizen...
Onze huurder zit nu gedeeltelijk zonder verwarming, en die reageerde toch anders. Het is 21 graden in huis, dus ze moest met kleren aan in bed liggen, en het was extreem urgent dat de verwarming het weer ging doen in de hele woning anders zou ze ziek worden.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nou precies.![]()
Gemak is leuk, maar dat is me geen 60 euro (en waarshcijnlijk meer omdat verbruikskosten) waard. Zovaak heb ik de verwarming helemaal niet aan.
De mensen bij de woningbouw waren helemaal ontstelt want HAAST WANT JE HEBT NU GEEN VERWARMING.
Ja maar, ik heb m nog niet aan.
Huh? Heb je het dan niet koud?!
Nope.
Laserkachel (petroleum): aanschaf ca. 250 euro, brandstof zo'n 5 tot 15 euro per maand, afhankelijk van de temperatuur (en dus 0 als je niet stookt). En die kan je meenemen als je verhuist over 3 jaar.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:16 schreef Lonaa het volgende:
Oke, rekensommetje:
CV: aanlegkosten 0,-, maandelijkse kosten: 73,50
Gaskachel huren: aanlegkosten 150,-, maandelijkse kosten: tussen 15 en 30 euro incl. onderhoud (afhankelijk van gekozen model)
Gaskachel kopen: aanschafkosten, afwachten of Geas m wel goedkeurd, en dan onderhoudskosten die +/- 6 euro per maand zijn.
Ja. Preciesquote:Op dinsdag 18 november 2014 11:35 schreef Sunnythesun het volgende:
21 graden en dan nog koud hebben?? Onder de dekens snachts?? Man ik zou ziek worden als het altijd zo warm zou zijn
Ik neem aan dat gas/elektra niet inclusief is, wordt anders een duur grapje voor de verhuurder zo iemand.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Onze huurder zit nu gedeeltelijk zonder verwarming, en die reageerde toch anders. Het is 21 graden in huis, dus ze moest met kleren aan in bed liggen, en het was extreem urgent dat de verwarming het weer ging doen in de hele woning anders zou ze ziek worden.
All-in gemeubileerd. Ze heeft al eens een huurverhoging gehad vanwege bizarre stookkosten (omdat het daar 23 graden was terwijl mevrouw zelf een maand weg was).quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik neem aan dat gas/elektra niet inclusief is, wordt anders een duur grapje voor de verhuurder zo iemand.![]()
quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:25 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
Best groot verschil en gezien het kleine oppervlak wat verwarmd moet zijn... zelf zou ik neigen naar gaskachel huren denk ik..
Maar dan betalen jullie je toch blauw aan mevrouws absurde stookkostenquote:Op dinsdag 18 november 2014 11:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
All-in gemeubileerd. Ze heeft al eens een huurverhoging gehad vanwege bizarre stookkosten (omdat het daar 23 graden was terwijl mevrouw zelf een maand weg was).
Wat?quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Onze huurder zit nu gedeeltelijk zonder verwarming, en die reageerde toch anders. Het is 21 graden in huis, dus ze moest met kleren aan in bed liggen, en het was extreem urgent dat de verwarming het weer ging doen in de hele woning anders zou ze ziek worden.
Huurverhoging, aangegeven dat het fair-use wordt tot een bepaalde hoogte en daarna zelf betalen als er geen verbetering is, uitgelegd hoe de thermostaat werkt, en dat ze die dus ook af en toe omlaag moet zetten. Dat heeft geholpen, al blijft het een aansteller. Dit is het soort persoon waarvoor er in kantoorpanden dummy-thermostaten hangenquote:Op dinsdag 18 november 2014 11:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dan betalen jullie je toch blauw aan mevrouws absurde stookkosten![]()
quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zal de optie eens bekijken.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Laserkachel (petroleum): aanschaf ca. 250 euro, brandstof zo'n 5 tot 15 euro per maand, afhankelijk van de temperatuur (en dus 0 als je niet stookt). En die kan je meenemen als je verhuist over 3 jaar.
Nadeel is dat je jerrycans met petroleum in huis moet halen, dat is een gesleep.
Zo stoken wij nu. Verder zelfde voor/nadelen als een gaskachel (prettige warmte, snel warm, maar beperkt tot de ruimte waar de kachel staat).quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]Beetje overdreven wel.
[..]
Ik zal de optie eens bekijken.
Klinkt op zicht wel aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zo stoken wij nu. Verder zelfde voor/nadelen als een gaskachel (prettige warmte, snel warm, maar beperkt tot de ruimte waar de kachel staat).
Ding heeft verder omvalbeveiliging, CO beveiliging, etc gewoon ingebouwd. Geen afvoer nodig.
Ik ben een koukleum, maar dit is toch wel heel ergquote:Op dinsdag 18 november 2014 11:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, maar de reactie is niet reëel, daarnaast hebben we voor die ene kamer waar de radiatoren weigeren een straalkachel gebracht. Daarmee kan ze het daar tot 30 graden stoken, maar ook dat is nog te koud.quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Als huurder zou ik ook gewoon willen kunnen stoken, ook als ik het op het moment nog niet doe. Het moet gewoon in orde zijn
Wie betaalt de extra stroomkosten?quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, maar de reactie is niet reëel, daarnaast hebben we voor die ene kamer waar de radiatoren weigeren een straalkachel gebracht. Daarmee kan ze het daar tot 30 graden stoken, maar ook dat is nog te koud.
Wij.quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wie betaalt de extra stroomkosten?
Dat heb ik elk jaar hoorquote:Op dinsdag 18 november 2014 09:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Thanks allemaal!
Ik ga zo gewoon naar het werk. Wellicht vanavond uit eten..Het voelt niet zo speciaal dit jaar...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |