abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146762263
Ben Oude Nijhuis, de man die bekend werd als klokkenluider over de situatie in de ouderenzorg via het AD:
http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)gs-haar-enkels.dhtml
en met de staatssecretaris Van Rijn in debat ging bij Pauw is vanavond overleden aan de gevolgen van een hersenbloeding.

Hij had aangekondigd morgen nog graag bij Pauw te zitten om commentaar te geven op het zorgdebat dat morgenavond in de Tweede Kamer plaats gaat vinden.

;(
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 17 november 2014 @ 23:53:08 #2
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_146762362
'Hersenbloeding'
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  maandag 17 november 2014 @ 23:54:26 #3
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_146762399
Hier zit de CIA achter.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_146762536
RIP
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_146762771
quote:
15s.gif Op maandag 17 november 2014 23:54 schreef Ryon het volgende:
Hier zit de CIA achter.
Goh, een grapje welke niet grappig is. Heb je het bewuste artikel gelezen?

quote:
Op een dag trof Joop van Rijn (81) zijn vrouw en zeven demente medebewoners volkomen verlaten aan in de gemeenschappelijke huiskamer. De ene medewerker was om 14.00 uur in de middag vertrokken. De dienst zat erop. De shift van de volgende begon pas om 16.00 uur. Twee volle uren lang was er - op een vluchtige inspectie na - geen toezicht. En zo ging het niet één keer, maar gebeurt het al jaren meerdere keren per week. 'Vooral in het weekend.'
Uit arren moede gaat de heer Van Rijn er zelf maar zitten. 'Ik word de oppasser genoemd.'
quote:
Zo ziet hij dat zijn levenspartner, met wie hij 60 jaar getrouwd is, haar medicijnen niet inneemt. ,,De pillen worden neergezet en de medewerker vertrekt. Wachten tot ze zijn doorgeslikt? Geen tijd voor, hoor je dan. De pillen vind ik terug in de asbak. Of in haar broekzak. Levensgevaarlijk. Ze heeft onder meer diabetes en een hoge bloeddruk.''
quote:
Een ander voorbeeld. Oude Nijhuis doet zelf de was voor zijn vrouw. 4 weken lang zat er geen bh bij het vuile goed. ,,Ik ging ernaar vragen. Niks. Weer vragen. En nog een keer. 6 weken later kreeg ze eindelijk een schone bh. Dat vind ik ronduit smerig.'
Ten eerste, al 60 jaar getrouwd _O_ Zo een prestatie heb jij ook geleverd? Zal het je ooit gaan lukken om zoveel van iemand te houden voor 60 jaar lang? Denk het niet.

Ten tweede als je die drie voorbeelden welke ik quote leest, mijn hart breekt dat mensen zo onteerd en verwaarloosd worden. Die man had verdomme nog het lef en de moed om voor zijn geliefde op te komen.

En nu zo een held dood is, wie gaat er nu voor zijn vrouw de was doen? Haar medicijn gebruik bijhouden. Haar verzorgen en lief hebben, ga jij dat doen?

Of blijf je belachelijke schijtlollige kutopmerkingen op FOK! plaatsen als uiting van je gemis aan humor. Wat ben jij een zakkenwasser zeg, triest figuur.

Aanbid die man en hoop dat jij ooit halverwege komt tot hetgeen die man heeft gedaan, dan zou ik je al geweldig vinden als je halverwege komt.

:N
pi_146762793
MarijnissenL twitterde op maandag 17-11-2014 om 23:54:55 Vorige week kreeg Ben Oude Nijhuis een gouden speld én staande ovatie van 3000 zorgverleners. Dank voor je moed Ben. http://t.co/ycgy14QRw0 reageer retweet
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 november 2014 @ 00:10:59 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_146762833
Triest. :{

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_146762923
pauwnl twitterde op maandag 17-11-2014 om 23:59:52 Fleur Agema wil het zorgdebat van morgen uitstellen vanwege overlijden Ben Oude Nijhuis #Pauw reageer retweet
Poef.....gone! ©golfer
pi_146762930
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 00:10 schreef tong80 het volgende:
Triest. :{

Dat de man dood is, of de reacties van sommige in dit Topic, wees eens duidelijk tong80 :*
Je spreekt in tongen, Tenminste je berichten zijn dermate van inhoud, soms, nogal vaak... lijkt me...
pi_146763039
Wat een held!
Zonder wrijving geen glans
pi_146763074
RIP ouwe. Te vroeg - je begon Nederland net weer een wat menselijker gezicht te geven.
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 november 2014 @ 00:24:10 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_146763113
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 00:15 schreef Het_fijtje het volgende:

[..]

Dat de man dood is, of de reacties van sommige in dit Topic, wees eens duidelijk tong80 :*
Je spreekt in tongen, Tenminste je berichten zijn dermate van inhoud, soms, nogal vaak... lijkt me...
:?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_146763138
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 00:08 schreef Het_fijtje het volgende:

Ten tweede als je die drie voorbeelden welke ik quote leest, mijn hart breekt dat mensen zo onteerd en verwaarloosd worden. Die man had verdomme nog het lef en de moed om voor zijn geliefde op te komen.

Dit soort praktijken zijn al aan de gang toen ik in diverse verpleeghuizen werkte op de PG, eerst als voedingsassistent later als verpleeghulp (bijna ziekenverzorgende)
Van 1984 tot 2000.
Precies hetzelfde was tóen al aan de gang hoor.
Beddagen voor bewoners omdat er geen personeel was? Heel normaal.
In de nacht met zijn 2 op 4 of meer afdelingen werken? Heel normaal.
Huiskamers die uren zonder toezicht waren? Heel normaal.
Incontinentiemateriaal wat of verkeerd werd gebruikt of te laat verschoond werd omdat we nog 30 bewoners met zijn 2tjes moesten verzorgen? Heel normaal.
Ik als niet (bijna) gediplomeerde medicatie ronddelen? Heel normaal. Er wás niemand anders.
Hoe vaak ik met weekenddiensten alleen stond als ik smorgens binnen kwam lopen.
Van de nachtdienst kreeg overgedragen dat de uitzendkracht voor die dag niet was komen opdagen, mijn collega zich ziekmeldde en als je dan je teamleider uit zijn bed belde te horen kreeg dat je familieleden maar moest opbellen om je te komen helpen krijg je slijtplekken als zorgverlener.

Het allerergste is, er is niets maar dan ook niets veranderd.
:X

Het was de mooiste baan die ik ooit heb gehad O+
pi_146763142
-rip
-klokkenluiders in Nederland over de zorg :')
pi_146763177
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 00:25 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dit soort praktijken zijn al aan de gang toen ik in diverse verpleeghuizen werkte op de PG, eerst als voedingsassistent later als verpleeghulp (bijna ziekenverzorgende)
Van 1984 tot 2000.
Precies hetzelfde was tóen al aan de gang hoor.
Beddagen voor bewoners omdat er geen personeel was? Heel normaal.
In de nacht met zijn 2 op 4 of meer afdelingen werken? Heel normaal.
Huiskamers die uren zonder toezicht waren? Heel normaal.
Incontinentiemateriaal wat of verkeerd werd gebruikt of te laat verschoond werd omdat we nog 30 bewoners met zijn 2tjes moesten verzorgen? Heel normaal.
Ik als niet (bijna) gediplomeerde medicatie ronddelen? Heel normaal. Er wás niemand anders.
Hoe vaak ik met weekenddiensten alleen stond als ik smorgens binnen kwam lopen.
Van de nachtdienst kreeg overgedragen dat de uitzendkracht voor die dag niet was komen opdagen, mijn collega zich ziekmeldde en als je dan je teamleider uit zijn bed belde te horen kreeg dat je familieleden maar moest opbellen om je te komen helpen krijg je slijtplekken als zorgverlener.

heb je dat interview van pauw gezien met die ouwe vrouwelijke bestuurster van die zorginstelling? echt he :')
pi_146763189
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 00:27 schreef SuperFood het volgende:

[..]

heb je dat interview van pauw gezien met die ouwe vrouwelijke bestuurster van die zorginstelling? echt he :')
Ja :r Dupuis bedoel je
pi_146763204
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 00:28 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ja :r Dupuis bedoel je
wat een NAAR mens. echt. een samenvatting wat er mis is in deze samenleving.
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 november 2014 @ 00:32:52 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_146763281
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 00:25 schreef Bluezz het volgende:

Het was de mooiste baan die ik ooit heb gehad O+
Het trieste is dat het alleen maar minder wordt Bluezz.

Hulde aan mensen zoals jij. :*

:P
pi_146763753
RIP Ben Oude Nijhuis _O_
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  dinsdag 18 november 2014 @ 02:19:53 #20
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_146764204
Klokkenluider ?? :')
  dinsdag 18 november 2014 @ 07:58:12 #21
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_146765143
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ten eerste, al 60 jaar getrouwd _O_ Zo een prestatie heb jij ook geleverd? Zal het je ooit gaan lukken om zoveel van iemand te houden voor 60 jaar lang? Denk het niet.

En nu zo een held dood is, wie gaat er nu voor zijn vrouw de was doen? Haar medicijn gebruik bijhouden. Haar verzorgen en lief hebben, ga jij dat doen?

Of blijf je belachelijke schijtlollige kutopmerkingen op FOK! plaatsen als uiting van je gemis aan humor. Wat ben jij een zakkenwasser zeg, triest figuur.

Aanbid die man en hoop dat jij ooit halverwege komt tot hetgeen die man heeft gedaan, dan zou ik je al geweldig vinden als je halverwege komt.

Ik weet niet precies welk punt je probeert te maken.. Maar ga eens van die zolderkamer af en naar het verpleegtehuis en je merkt dat:

Elk tehuis (en elke afdeling daar) mensen zoals Ben Oude Nijhuis kent. Dat zijn de betrokken familieleden, de mensen die elke dag komen om hun geliefde bij te staan. Treurig feit des levens is dat als iemand de zorg over zijn/haar geliefde uit handen moet geven de zorg die deze krijgt nooit voldoende zal zijn. Als jezelf wekelijks in het verpleegtehuis komt om je demente familieleden bij te staan ken je de gevallen en begrijp je wat ik bedoel. Sterker nog: je kent dan minimaal vijf andere mensen zoals Ben Oude Nijhuis.

Is het droevig dat Ben Oude Nijhuis overleden? Natuurlijk, maar 81 is een gezegende leeftijd die maar weinigen gegeven is en uiteindelijk komt onze tijd. Zijn wij een 'klokkenluider' kwijt geraakt? Ook dat betwijfel ik, eerder een van de vele Nederlanders die van zijn vrouw hield. Hoewel onze vrienden van de PVV dat er vast van zullen maken. De politiek heeft er geen probleem mee om over lijken te gaan om een puntje te scoren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_146766051
quote:
Oude Nijhuis hing samen met Joop van Rijn, de vader van staatssecretaris van Volksgezondheid Martin van Rijn, de slechte zorg van hun demente vrouwen in het verpleeghuis aan de grote klok. Ze deden een boekje open over de 'falende' zorg.

'Soms is ze niet verschoond. Dan staat ze even op en loopt de urine langs haar enkels. Ik ga altijd opgewekt naar haar toe, maar kom er vaak met een zwaar gemoed weer vandaan', zei Joop van Rijn tegen het AD.

Vooral omdat het in dit geval de moeder van de verantwoordelijke staatssecretaris betrof, ontstond er een maatschappelijke discussie. Twee weken geleden belandde Oude Nijhuis tegenover Martin van Rijn in een uitzending van Pauw, waar hij de staatssecretaris confronteerde met de falende verzorging van zijn dementerende vrouw.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)huis-overleden.dhtml
Dus als het niet zijn moeder betrof was er weer geen flikker gebeurd, :).
pi_146767103
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Vent ga janken. Een oude man is dood.
pi_146767144
Een zucht van verlichting gaat door "besturend" Nederland :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_146770554
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:16 schreef Specularium het volgende:

Dus als het niet zijn moeder betrof was er weer geen flikker gebeurd, :).
Daar kan ik ook zo pissed over worden, waarom denk je dat ie bij Pauw zat :r
Klokkenluiders zijn er al zo vaak geweest!! Bekend en onbekend.
Wie weet heeft dit net ff wat meer publiciteit opgeleverd dan de andere roepen om hulp.
Dat gelul al jaren over verbeteringen en meer geld.
Wij riepen jaren geleden al dat meer geld NIET de (enige) oplossing is.
Kleinschaliger, lagen managers eruit, meer mensen op de werkvloer en koester je vrijwilligers/familie!
Alle activiteitenbegeleiding wordt ook op bezuinigd. Dát zijn nou juist waardevolle krachten in een huiskamer, voor het ontbijt, voor de begeleiding naar van alles en nog wat, voor de aandacht en de tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')