abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146746359
Let me see you stripped down to the bone
pi_146746428
Slowchat over de Slowchat - game on! :+
pi_146746456
De TT is ZO hoe ik me voel. :+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_146746479
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:45 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Hangt er helemaal vanaf hoe cijfertjesgeil je bent natuurlijk :Y)
Dat is waar! Dan is het wel weer een leuk sommetje, natuurlijk.

Wij kijken nu overigens ook heel berekenend om ons heen naar een (tweede) aankoop. Voor verhuur, als oudedagvoorziening. Wel erg leuk om eens op die manier naar onroerend goed te kijken.

En hopelijk worden we er een beetje slapende rijk van. Althans, 'rijk' genoeg voor aanvulling van ons pensioentje straks. Wel een leuk experiment, in elk geval.

Minilot, ik vind dat best apart, dat je je een huis permitteert, als je je eigenlijk geen onderhoud kan permitteren. Want dan kun je toch eigenlijk dat huis niet betalen? Maar ik ben daar wel verschrikkelijk ouderwets in, denk ik. Dat hele degelijke leidt tegenwoordig wellicht nergens meer toe.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_146746648
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:52 schreef Duderinnetje het volgende:
Minilot, ik vind dat best apart, dat je je een huis permitteert, als je je eigenlijk geen onderhoud kan permitteren. Want dan kun je toch eigenlijk dat huis niet betalen?
Nope, klopt niet. We kunnen het prima betalen: we hebben maar ongeveer de helft geleend van wat we mochten lenen en onze maandlasten (inclusief gas & licht) zijn ongeveer gelijk aan wat we betaalden voor ons nogal gammele huurflatje van hiervoor. Vanwege ons inkomen kregen we begin vorig jaar te maken met een maximale huurverhoging, vandaar dat kopen toen toch wel een handigere optie was.
We kunnen onze vaste lasten probleemloos betalen, we kregen alleen de afgelopen twee maanden met wat onvoorzien gedoe te maken en daar is dus nog geen potje voor, ergo: één week per maand soep en dat vind ik dus verder niet zo erg. Er komt bij ons elke maand in principe ruimschoots genoeg geld binnen om van te leven en we wonen in een veel goedkoper huis dan we op basis van ons salaris hadden kunnen krijgen, dus dat vonden we wel verstandig genoeg. ;)
Maar zoals gezegd, een potje gaan maken is uiteraard een goed idee en daar zullen we ook zeker wel een keer mee gaan beginnen. We hebben er alleen niet zo'n haast mee.
pi_146746968
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:52 schreef Duderinnetje het volgende:

Wij kijken nu overigens ook heel berekenend om ons heen naar een (tweede) aankoop. Voor verhuur, als oudedagvoorziening. Wel erg leuk om eens op die manier naar onroerend goed te kijken.
Ja, dat kan ik me voorstellen! :) Heb je al specifieke objecten op het oog?
pi_146747486
Ik heb een tweede woning die ik verhuur. Eigenlijk alleen omdat ik 'm niet kan verkopen, maar ik zit er ook steeds meer aan te denken om dat huis als belegging / oudedagsvoorziening te zien. Hoe meer ik aflos, hoe meer dat huisje opbrengt natuurlijk.
pi_146747511
Huisjesmelkers. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_146747588
Nou, dan ben ik wel de netste huisjesmelker van Rotterdam zo ongeveer. :')
  maandag 17 november 2014 @ 17:29:42 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146747606
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 17:26 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb een tweede woning die ik verhuur. Eigenlijk alleen omdat ik 'm niet kan verkopen, maar ik zit er ook steeds meer aan te denken om dat huis als belegging / oudedagsvoorziening te zien. Hoe meer ik aflos, hoe meer dat huisje opbrengt natuurlijk.
Nog steeds die in L.?
The love you take is equal to the love you make.
pi_146747648
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 17:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nog steeds die in L.?
In Leeuwarden? Nee joh, dat was een huis van zes euro, schiet niet op. :P
pi_146747754
Dat was nog leuk verkopen toen. Tot twee keer toe 'verkocht' tot bleek dat de 'koper' niet kredietwaardig was. Maar wellicht is dat een risico dat hoort bij een huis van minder dan een halve ton.
pi_146747948
Nou, update:

Morgen komt er een aannemer en die gaat zorgen voor permanente ventilatie (ik had toen een visioen over een man en een baksteen die dan m'n ruit ingooit en zegt, zo, permanente ventilatie).

De schoorsteen is prima, want gasverbranding is schoon en er wonen geen vogels in.

Wb de gaskachel zelf, de man van de technische dienst gaat uitzoeken waarom Geas m niet in onderhoud wil hebben en gaat, als de kachel inderdaad afgekeurd is, zorgen voor een nieuwe kachel, want blijkbaar doet de woningbouw dat dus wel. Ofzo. Ik snap er niet zoveel meer van, maar zolang het mij geen geld kost en ik straks wel warme voeten heb vind ik het prima. ^O^
  maandag 17 november 2014 @ 17:40:44 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146747960
Oh, en onderhoud zit bij ons in de huurprijs in en voor 5 euro per maand extra hebben we zelfs een onderhoudscontract met ze afgesloten waarbij ook allerlei kleine zaken, die je normaal gesproken zelf zou moeten regelen, door hen gedaan wordt.
Electra aansluiten, trapleuningen vastzetten, toiletstortbakken vernieuwen, lekkages verhelpen, verstoppingen verhelpen etc.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_146748056
quote:
14s.gif Op maandag 17 november 2014 17:40 schreef golfer het volgende:
Oh, en onderhoud zit bij ons in de huurprijs in en voor 5 euro per maand extra hebben we zelfs een onderhoudscontract met ze afgesloten waarbij ook allerlei kleine zaken, die je normaal gesproken zelf zou moeten regelen, door hen gedaan wordt.
Electra aansluiten, trapleuningen vastzetten, toiletstortbakken vernieuwen, lekkages verhelpen, verstoppingen verhelpen etc.
Deel van het onderhoud doen ze hier ook en ik heb inderdaad ook een onderhoudscontractje voor 5 euro extra in de maand waarbij ze inderdaad andere dingen nog doen. Zo hebben ze laatst m'n kraan vervangen omdat er een rubber ring lekte. :Y
  maandag 17 november 2014 @ 17:45:28 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_146748100
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 17:08 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik me voorstellen! :) Heb je al specifieke objecten op het oog?
Ja, centrum Groningen en dan voor maximaal een ton. Dan kun je het verhuren aan jonge stellen en het blijft courant.

Maar staat allemaal nog in de kinderschoenen. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 17 november 2014 @ 17:46:31 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146748142
quote:
14s.gif Op maandag 17 november 2014 17:40 schreef golfer het volgende:
Toen ik nog huurde had ik dat net zo, en toen ik me beklaagde over de oeroude combiketel (kwam te weinig warm water uitz) kreeg ik een nieuwe HR ketel. Deur vast gevroren en je komt het huis niet in? Neemt u een kop koffie, hier is de key voor het wlan, wij gaan het voor u regelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146748298
Ik heb nooit gehuurd. Kocht een huisje (nou ja, 40 vierkante meter) toen ik het huis uit ging. Zie de voordelen van lekker makkelijk kunnen vertrekken wel. :Y Aan de andere kant zie je van je huur nooit meer iets terug en dat voelt een beetje zonde.
  maandag 17 november 2014 @ 17:55:42 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146748412
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 17:52 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb nooit gehuurd. Kocht een huisje (nou ja, 40 vierkante meter) toen ik het huis uit ging. Zie de voordelen van lekker makkelijk kunnen vertrekken wel. :Y Aan de andere kant zie je van je huur nooit meer iets terug en dat voelt een beetje zonde.
Mij huur voor een huis in de historische binnenstad met garage was lager dan de netto rente die ik zou hebben betaald voor dat huis, nog afgezien van onderhoud etc.
Heel veel kunnen sparen in die jaren dat ik er woonde maar verder nergens op besparen moeten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146748550
Ja, dan zou ik ook niet kopen. :)
pi_146748637
Als de huur hier volgend jaar weer omhoog gaat is het echt niet meer nuttig om te blijven huren.
Maarja blijft de vraag of we kunnen kopen...dat is iets dat we volgend jaar gaan uitzoeken.
pi_146749239
Kopen is niet meer zo eenvoudig tegenwoordig idd.. :)
pi_146749339
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 17 november 2014 @ 18:31:58 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146749443
Ik wil het P.-woord niet meer horen tot volgend jaar. :(
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')