Dat is waar! Dan is het wel weer een leuk sommetje, natuurlijk.quote:Op maandag 17 november 2014 16:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hangt er helemaal vanaf hoe cijfertjesgeil je bent natuurlijk
Nope, klopt niet. We kunnen het prima betalen: we hebben maar ongeveer de helft geleend van wat we mochten lenen en onze maandlasten (inclusief gas & licht) zijn ongeveer gelijk aan wat we betaalden voor ons nogal gammele huurflatje van hiervoor. Vanwege ons inkomen kregen we begin vorig jaar te maken met een maximale huurverhoging, vandaar dat kopen toen toch wel een handigere optie was.quote:Op maandag 17 november 2014 16:52 schreef Duderinnetje het volgende:
Minilot, ik vind dat best apart, dat je je een huis permitteert, als je je eigenlijk geen onderhoud kan permitteren. Want dan kun je toch eigenlijk dat huis niet betalen?
Ja, dat kan ik me voorstellen!quote:Op maandag 17 november 2014 16:52 schreef Duderinnetje het volgende:
Wij kijken nu overigens ook heel berekenend om ons heen naar een (tweede) aankoop. Voor verhuur, als oudedagvoorziening. Wel erg leuk om eens op die manier naar onroerend goed te kijken.
Nog steeds die in L.?quote:Op maandag 17 november 2014 17:26 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb een tweede woning die ik verhuur. Eigenlijk alleen omdat ik 'm niet kan verkopen, maar ik zit er ook steeds meer aan te denken om dat huis als belegging / oudedagsvoorziening te zien. Hoe meer ik aflos, hoe meer dat huisje opbrengt natuurlijk.
Deel van het onderhoud doen ze hier ook en ik heb inderdaad ook een onderhoudscontractje voor 5 euro extra in de maand waarbij ze inderdaad andere dingen nog doen. Zo hebben ze laatst m'n kraan vervangen omdat er een rubber ring lekte.quote:Op maandag 17 november 2014 17:40 schreef golfer het volgende:
Oh, en onderhoud zit bij ons in de huurprijs in en voor 5 euro per maand extra hebben we zelfs een onderhoudscontract met ze afgesloten waarbij ook allerlei kleine zaken, die je normaal gesproken zelf zou moeten regelen, door hen gedaan wordt.
Electra aansluiten, trapleuningen vastzetten, toiletstortbakken vernieuwen, lekkages verhelpen, verstoppingen verhelpen etc.
Ja, centrum Groningen en dan voor maximaal een ton. Dan kun je het verhuren aan jonge stellen en het blijft courant.quote:Op maandag 17 november 2014 17:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me voorstellen!Heb je al specifieke objecten op het oog?
Toen ik nog huurde had ik dat net zo, en toen ik me beklaagde over de oeroude combiketel (kwam te weinig warm water uitz) kreeg ik een nieuwe HR ketel. Deur vast gevroren en je komt het huis niet in? Neemt u een kop koffie, hier is de key voor het wlan, wij gaan het voor u regelen.quote:Op maandag 17 november 2014 17:40 schreef golfer het volgende:
Oh, en onderhoud zit bij ons in de huurprijs in en voor 5 euro per maand extra hebben we zelfs een onderhoudscontract met ze afgesloten waarbij ook allerlei kleine zaken, die je normaal gesproken zelf zou moeten regelen, door hen gedaan wordt.
Electra aansluiten, trapleuningen vastzetten, toiletstortbakken vernieuwen, lekkages verhelpen, verstoppingen verhelpen etc.
Mij huur voor een huis in de historische binnenstad met garage was lager dan de netto rente die ik zou hebben betaald voor dat huis, nog afgezien van onderhoud etc.quote:Op maandag 17 november 2014 17:52 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb nooit gehuurd. Kocht een huisje (nou ja, 40 vierkante meter) toen ik het huis uit ging. Zie de voordelen van lekker makkelijk kunnen vertrekken wel.Aan de andere kant zie je van je huur nooit meer iets terug en dat voelt een beetje zonde.
Qua markt juist wel.quote:Op maandag 17 november 2014 18:25 schreef Sunnythesun het volgende:
Kopen is niet meer zo eenvoudig tegenwoordig idd..
Eigenlijk stom want met huren zijn we dan straks meer kwijt.quote:Op maandag 17 november 2014 18:25 schreef Sunnythesun het volgende:
Kopen is niet meer zo eenvoudig tegenwoordig idd..
Ja, alleen is het een stuk lastiger een hypotheek te krijgen. Ergens wel goed dat het niet zo makkelijk meer gaat, maar voor starters wel lastig.quote:
Arme bleepverdrietquote:Op maandag 17 november 2014 18:31 schreef golfer het volgende:
Ik wil het P.-woord niet meer horen tot volgend jaar.
Flauwquote:Op maandag 17 november 2014 19:08 schreef TAV74 het volgende:
Mag P het ook helemaal niet meer over zijn wandelingen hebben
Nog best ingewikkeld zoquote:Op maandag 17 november 2014 19:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hoe gaat het met de wandelingen op een niet nader te benoemen weg, de Hoog?
quote:Op maandag 17 november 2014 19:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
quote:Op maandag 17 november 2014 19:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Pad toch?quote:Op maandag 17 november 2014 19:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Koel tot koud,quote:Op maandag 17 november 2014 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij kwamen een aanbieding tegen die we niet konden laten lopen. Een grote doos met sinaasappels, grapefruits, mandarijnen en citroenen (samen 10 kilo) voor 12 euro. Maar, hoe bewaren we deze vruchten nu het beste?
In je buikquote:Op maandag 17 november 2014 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij kwamen een aanbieding tegen die we niet konden laten lopen. Een grote doos met sinaasappels, grapefruits, mandarijnen en citroenen (samen 10 kilo) voor 12 euro. Maar, hoe bewaren we deze vruchten nu het beste?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |