abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146744495
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:54 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nou je moet het op de korte kant rollen maar ik deed het op de lange kant, dan krijg je hele rare dunne lange dingen :')
:D
Hilarisch!
Let me see you stripped down to the bone
pi_146744589
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:55 schreef minilot het volgende:

[..]

Hilarisch!
NJa, laat ik me dan maar helemaal niet wagen aan échte he :+

Ik heb ook maar weinig kant en klaar of uit pakjes wat ik nog eet. Behalve dus de croissants en de rode kool van de appie :9 :9 (en misschien nog 1 of 2 dingetjes)
pi_146744601
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:54 schreef Sunnythesun het volgende:

Nou je moet het op de korte kant rollen maar ik deed het op de lange kant, dan krijg je hele rare dunne lange dingen :')

/rustig maandagje hier :@
pi_146744661
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:57 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

NJa, laat ik me dan maar helemaal niet wagen aan échte he :+

Aan de andere kant: je weet nu wél hoe ze rollen! ;)
pi_146744802
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Aan de andere kant: je weet nu wél hoe ze rollen! ;)
meh :{
pi_146744830
Hmm.

De monteur is geweest. Zijn eerste issue was, je hebt geen ventilatie in je woonkamer, en dat is verplicht, anders nemen we m niet in onderhoud. Niemand trouwens.
Het tweede issue, de gaskachel is zo'n 40 jaar oud. :') De branders zijn van steen en gebarsten en die kan die niet vervangen want die wordne niet meer gemaakt. Is in principe niet gevaarlijk.

Hij vroeg hoe het met de schoorsteen zat, geen idee. Woningbouw is daar verantwoordelijk voor zegt ie.

Dus. :') Ik heb zo een voorgevoel dat dit een duur grapje wordt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_146744850
Muuuuuh, wat voel ik me lui!
Door fietsgebrek sinds vanmorgen vroeg bij elkaar al wel weer anderhalf uur/zeven kilometer gelopen maar om de één of andere reden vind ik dat ik daarom vandaag blijkbaar de rest van de dag onderuitgezakt op de bank met een laptop moet gaan zitten. :')
Ik ga mezelf eens ophijsen..
pi_146744864
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 16:04 schreef Lonaa het volgende:
Hmm.

De monteur is geweest. Zijn eerste issue was, je hebt geen ventilatie in je woonkamer, en dat is verplicht, anders nemen we m niet in onderhoud. Niemand trouwens.
Het tweede issue, de gaskachel is zo'n 40 jaar oud. :') De branders zijn van steen en gebarsten en die kan die niet vervangen want die wordne niet meer gemaakt. Is in principe niet gevaarlijk.

Hij vroeg hoe het met de schoorsteen zat, geen idee. Woningbouw is daar verantwoordelijk voor zegt ie.

Ik ga er toch van uit dat dat voor de woningbouw is? De rekening?
pi_146744887
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:05 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik ga er toch van uit dat dat voor de woningbouw is? De rekening?
De eventuele rekening van ventilatieroosters en schoorsteenschoonmaak wel. De aanschaf of huur van een gaskachel niet, dat ding is namelijk van mij.
pi_146744904
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 16:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

De eventuele rekening van ventilatieroosters en schoorsteenschoonmaak wel. De aanschaf of huur van een gaskachel niet, dat ding is namelijk van mij.
Maar moet de woningbouw niet zorgdragen voor afdoende verwarming?
pi_146744985
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:06 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Maar moet de woningbouw niet zorgdragen voor afdoende verwarming?
Geen idee. Dat dacht ik ook, maar toen ik belde om te vragen hoe of wat betreft cv in dit huis hadden ze het vooral over zelf betalen. Ik ga er in ieder geval eens even induiken.
pi_146744998
quote:
Hmm.

quote:
Hmm.

Dat is toch juist het voordeel van huren (bij de woningbouw) dat je daar juist niet voor hoeft te betalen?
pi_146745003
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 16:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Geen idee. Dat dacht ik ook, maar toen ik belde om te vragen hoe of wat betreft cv in dit huis hadden ze het vooral over zelf betalen. Ik ga er in ieder geval eens even induiken.
Ik zou het heel raar vinden om een huis te huren en dan zelf voor de verwarming te moeten zorgen.
pi_146745032
quote:
10s.gif Op maandag 17 november 2014 16:03 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

meh :{
Leuk joh, rollen! O+ :7

pi_146745073
Als je er zelf voor kiest om over te stappen naar CV, dan kan het wel zijn dat je daarin bij moet dragen voor de kosten of dit zelf helemaal zelf moet betalen. Maar regulier onderhoud voor de verwarming die je al hebt zit toch altijd gewoon bij je huur in!? Heb in heel wat huurhuizen gewoond, ben nooit iets anders tegen gekomen.
pi_146745111
Waar moet de woningbouw volgens jullie dan voor zorgen? Gaskachel en zulks?
pi_146745158
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 16:12 schreef Lonaa het volgende:
Heel simpel: staat in je huurcontract/bepalingen. Bij twijfel: bel je woningbouw. Die kunnen het je zo vertellen.
pi_146745160
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:11 schreef minilot het volgende:
Als je er zelf voor kiest om over te stappen naar CV, dan kan het wel zijn dat je daarin bij moet dragen voor de kosten of dit zelf helemaal zelf moet betalen. Maar regulier onderhoud voor de verwarming die je al hebt zit toch altijd gewoon bij je huur in!? Heb in heel wat huurhuizen gewoond, ben nooit iets anders tegen gekomen.
Nee hoor, heb ooit zelf een gaskachel moeten kopen voor een huis en het onderhoud daarvan was geheel voor eigen rekening.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146745169
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 16:12 schreef Lonaa het volgende:
Afdoende verwarming. Op welke manier dan ook. En het onderhoud daarvan.
pi_146745179
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee hoor, heb ooit zelf een gaskachel moeten kopen voor een huis en het onderhoud daarvan was geheel voor eigen rekening.
Serieus?? :o Wat achterlijk..
pi_146745192
quote:
Hoezo je kantoch gewoon een tweedehands kachel van marktplaats afhalen...
pi_146745209
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ah, okee! Dat kan dan dus blijkbaar ook. Zelf nog nooit meegemaakt. Thanks voor de aanvulling, maar Lonaa kan het dus hoe dan ook beter in haar eigen papieren nagaan dan het aan ons vragen :)
pi_146745259
Nu aan de telefoon.
De gaskachel is sowieso van mij, dat regelt de woningbouw niet, maar de ventilatieroosters wel. Er wordt zelfs haast achter gezet, geloof ik. /livedagboek
pi_146745260
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:14 schreef Sunnythesun het volgende:

Toen ik er weg ging werd me zelfs gezegd dat ik het koper van de gasbuizen mocht meenemen omdat ook dat niet bij het huis hoorde 8)7 Gelukkig was dat al wel aangelegd toen we er kwamen wonen :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146745286
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 16:16 schreef Lonaa het volgende:
Nu aan de telefoon.
De gaskachel is sowieso van mij, dat regelt de woningbouw niet, maar de ventilatieroosters wel. Er wordt zelfs haast achter gezet, geloof ik. /livedagboek
Dat van die ventilatieroosters lijkt me dan weer wel voor de woningbouw :Y
pi_146745299
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Toen ik er weg ging werd me zelfs gezegd dat ik het koper van de gasbuizen mocht meenemen omdat ook dat niet bij het huis hoorde 8)7 Gelukkig was dat al wel aangelegd toen we er kwamen wonen :')
Bijzonder...dan moet ik wel blij zijn met hoe het hier is geregeld.
pi_146745301
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 16:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

CV zelf betalen, vervanging gaskachel betwijfel ik.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_146745314
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat van die ventilatieroosters lijkt me dan weer wel voor de woningbouw :Y
Jup. De volgende vraag is het onderhoud van de schoorsteen, want dat is sinds ik hier woon ook nog nooit gedaan.
pi_146745333
Ok, vaag. Ik had echt niet verwacht dat een huis zonder verwarming of warmwatervoorziening aangeboden zou mogen worden, maar blijkbaar wel dus.. :')
pi_146745359
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:14 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Hebben mijn ouders ook gehad. Zo achterlijk vind ik het nog niet want zoals met veel van die dingen is het allemaal weer smaakgebonden, zo'n kachel.

Tegenwoordig worden alle nieuwbouw-huizen gewoon met CV uitgerust. Ik heb gezien hoe ze CV bij mijn zus in een bestaande flat hebben aangelegd. Nou, daar word je niet vrolijk van hoor. Je krijgt me een portie buizen over de vloer in alle mogelijke hoeken en draaingen die je eigenlijk niet wil.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_146745398
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:18 schreef Sunnythesun het volgende:
Ok, vaag. Ik had echt niet verwacht dat een huis zonder verwarming of warmwatervoorziening aangeboden zou mogen worden, maar blijkbaar wel dus.. :')
Mag :Y De geijser die ik in mijn woning had was een huurgeijser. Mijn ouders hebben nooit anders gehad in de huurwoningen.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_146745400
Moet nog steeds wat aan het idee wennen dat als er in dit huis iets kapot gaat van wat voor aard dan ook, dat we dat dan helemaal zelf moeten regelen. Eerste koophuis evah. Nu zitten we er al een jaar in en alles is nog in prima staat, maar er komt ongetwijfeld een moment dat onderhoud of reparaties nodig gaan zijn aan een huis dat nog uit de vroege jaren zestig stamt.. :+
pi_146745411
Mijn geiser is ook een huurgeiser. :Y
pi_146745419
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:18 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja hoor, dan is he huur gewoon lager :+
pi_146745425
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:20 schreef minilot het volgende:
Moet nog steeds wat aan het idee wennen dat als er in dit huis iets kapot gaat van wat voor aard dan ook, dat we dat dan helemaal zelf moeten regelen. Eerste koophuis evah. Nu zitten we er al een jaar in en alles is nog in prima staat, maar er komt ongetwijfeld een moment dat onderhoud of reparaties nodig gaan zijn aan een huis dat nog uit de vroege jaren zestig stamt.. :+
:Y :P Daarom vind ik zo'n flat wel handig.....alles is uitgedacht (mede door mezelf) en er wordt jaarlijks voor gereserveerd :Y)
pi_146745449
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:21 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:Y :P Daarom vind ik zo'n flat wel handig.....alles is uitgedacht (mede door mezelf) en er wordt jaarlijks voor gereserveerd :Y)
Ik heb hiervoor jaaaaaaaaaarenlang in een flat gewoond en dat heeft zeker voordelen. Maar ik hou wel van oud en van verdiepingen en van een beetje scheef en ZEKER van het hebben van een tuintje! O+
pi_146745464
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:22 schreef minilot het volgende:
Ik heb hiervoor jaaaaaaaaaarenlang in een flat gewoond en dat heeft zeker voordelen. Maar ik hou wel van oud en een beetje scheef en ZEKER van het hebben van een tuintje! O+
:Y :Y :Y
pi_146745468
Voor mij nooit meer een flat. Althans, niet een uit de jaren 60 :X
pi_146745486
Ik heb het overal wel naar mijn zin hoor, ik ben niet zo moeilijk. Indien dak boven mijn hoofd en warm water voorradig en liefst ook een stopcontact kan ik overal wel naar tevredenheid wonen. Maar dit huis is wel heul tof. O+
  maandag 17 november 2014 @ 16:24:30 #290
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_146745517
Doelt Pee niet op een VVE die onderhoud ed. bijhoudt?

Maar minilot moet dan toch ook een VVE hebben, lijkt me? Of is het vrijstaand?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_146745539
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:24 schreef Duderinnetje het volgende:

Ik denkdat mini & vriend de hele vve zijn :7
pi_146745566
quote:
:Y

Maar huizen hebben daar geen last van ;) Alleen flats e.d.
pi_146745570
quote:

Nope, rijtjeshuis in een blok van tien huizen, zonder VVE.
pi_146745586
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denkdat mini & vriend de hele vve zijn :7
Juistem :)
pi_146745616
Dude: rijtjeshuizen hebben normaal gesproken geen VVE. Er zijn bij zo'n woonsituatie eigenlijk geen gezamelijke kosten.
  maandag 17 november 2014 @ 16:31:20 #296
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_146745725
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:27 schreef minilot het volgende:
Dude: rijtjeshuizen hebben normaal gesproken geen VVE. Er zijn bij zo'n woonsituatie eigenlijk geen gezamelijke kosten.
O dat wist ik niet, dat het louter bij stapeling het geval was.

Maar goed, dan heb je zelf, denk ik, wel een soort onderhoudsplan en spaarpot gemaakt wellicht. Alleen al je schilderwerk ed. moet je toch incalculeren, laat staan dat er eens een riolering knapt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_146745766
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar goed, dan heb je zelf, denk ik, wel een soort onderhoudsplan en spaarpot gemaakt wellicht. Alleen al je schilderwerk ed. moet je toch incalculeren, laat staan dat er eens een riolering knapt.
Dat zou verstandig zijn ja. :') :@

Maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen met een extreem lakse ADDer (ik) en een volkomen wereldvreemd 'verstrooide uitvinder'-type (lief) bij elkaar. ;)
  maandag 17 november 2014 @ 16:42:37 #298
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_146746111
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat zou verstandig zijn ja. :') :@

Maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen met een extreem lakse ADDer (ik) en een volkomen wereldvreemd 'verstrooide uitvinder'-type (lief) bij elkaar. ;)
Och, als je kan besluiten een ton of meer te lenen van een bank, dan moet je toch ook de moed op kunnen brengen een simpel spaarplannetje te maken voor onderhoud? Het tweede lijkt me een voorwaarde om tot het eerste over te gaan zelfs. Huizen en zaken als auto's ed. zijn nu eenmaal geen eenmalige kostenposten.

Maar een erg opwindende of interessante bezigheid is het niet, natuurlijk. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_146746207
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:42 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Och, als je kan besluiten een ton of meer te lenen van een bank, dan moet je toch ook de moed op kunnen brengen een simpel spaarplannetje te maken voor onderhoud? Het tweede lijkt me een voorwaarde om tot het eerste over te gaan zelfs. Huizen en zaken als auto's ed. zijn nu eenmaal geen eenmalige kostenposten.

Hangt er helemaal vanaf hoe cijfertjesgeil je bent natuurlijk :Y)
pi_146746257
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:42 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat eerste is voornamelijk keurig voo rons geregeld door een lieve, ijverige knul van De Hypotheker. ;)

Je hebt gelijk hoor, maar aangezien we door wat onhandig en onverwacht gedoe de afgelopen twee maanden steeds de laatste week van de maand soep uit de vriezer moesten eten (wat ik helemaal geen probleem vind) omdat het geld (alles!) schoon op was, is een extra potje regelen voor onderhoud iets dat we heus wel van plan zijn, maar wat er nu even niet in zit. Goed voornemen om in het nieuwe jaar mee te beginnen. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')