quote:Op maandag 17 november 2014 15:54 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nou je moet het op de korte kant rollen maar ik deed het op de lange kant, dan krijg je hele rare dunne lange dingen
NJa, laat ik me dan maar helemaal niet wagen aan échte hequote:
quote:Op maandag 17 november 2014 15:54 schreef Sunnythesun het volgende:
Nou je moet het op de korte kant rollen maar ik deed het op de lange kant, dan krijg je hele rare dunne lange dingen
Aan de andere kant: je weet nu wél hoe ze rollen!quote:Op maandag 17 november 2014 15:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
NJa, laat ik me dan maar helemaal niet wagen aan échte he![]()
mehquote:Op maandag 17 november 2014 15:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Aan de andere kant: je weet nu wél hoe ze rollen!
Ik ga er toch van uit dat dat voor de woningbouw is? De rekening?quote:Op maandag 17 november 2014 16:04 schreef Lonaa het volgende:
Hmm.
De monteur is geweest. Zijn eerste issue was, je hebt geen ventilatie in je woonkamer, en dat is verplicht, anders nemen we m niet in onderhoud. Niemand trouwens.
Het tweede issue, de gaskachel is zo'n 40 jaar oud.De branders zijn van steen en gebarsten en die kan die niet vervangen want die wordne niet meer gemaakt. Is in principe niet gevaarlijk.
Hij vroeg hoe het met de schoorsteen zat, geen idee. Woningbouw is daar verantwoordelijk voor zegt ie.
Dus.Ik heb zo een voorgevoel dat dit een duur grapje wordt.
De eventuele rekening van ventilatieroosters en schoorsteenschoonmaak wel. De aanschaf of huur van een gaskachel niet, dat ding is namelijk van mij.quote:Op maandag 17 november 2014 16:05 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik ga er toch van uit dat dat voor de woningbouw is? De rekening?
Maar moet de woningbouw niet zorgdragen voor afdoende verwarming?quote:Op maandag 17 november 2014 16:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De eventuele rekening van ventilatieroosters en schoorsteenschoonmaak wel. De aanschaf of huur van een gaskachel niet, dat ding is namelijk van mij.
Geen idee. Dat dacht ik ook, maar toen ik belde om te vragen hoe of wat betreft cv in dit huis hadden ze het vooral over zelf betalen. Ik ga er in ieder geval eens even induiken.quote:Op maandag 17 november 2014 16:06 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Maar moet de woningbouw niet zorgdragen voor afdoende verwarming?
quote:Op maandag 17 november 2014 16:04 schreef Lonaa het volgende:
Hmm.
De monteur is geweest. Zijn eerste issue was, je hebt geen ventilatie in je woonkamer, en dat is verplicht, anders nemen we m niet in onderhoud. Niemand trouwens.
Het tweede issue, de gaskachel is zo'n 40 jaar oud.De branders zijn van steen en gebarsten en die kan die niet vervangen want die wordne niet meer gemaakt. Is in principe niet gevaarlijk.
Hij vroeg hoe het met de schoorsteen zat, geen idee. Woningbouw is daar verantwoordelijk voor zegt ie.
Dat is toch juist het voordeel van huren (bij de woningbouw) dat je daar juist niet voor hoeft te betalen?quote:Op maandag 17 november 2014 16:04 schreef Lonaa het volgende:
Hmm.
Ik zou het heel raar vinden om een huis te huren en dan zelf voor de verwarming te moeten zorgen.quote:Op maandag 17 november 2014 16:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Geen idee. Dat dacht ik ook, maar toen ik belde om te vragen hoe of wat betreft cv in dit huis hadden ze het vooral over zelf betalen. Ik ga er in ieder geval eens even induiken.
Heel simpel: staat in je huurcontract/bepalingen. Bij twijfel: bel je woningbouw. Die kunnen het je zo vertellen.quote:Op maandag 17 november 2014 16:12 schreef Lonaa het volgende:
Waar moet de woningbouw volgens jullie dan voor zorgen? Gaskachel en zulks?
Nee hoor, heb ooit zelf een gaskachel moeten kopen voor een huis en het onderhoud daarvan was geheel voor eigen rekening.quote:Op maandag 17 november 2014 16:11 schreef minilot het volgende:
Als je er zelf voor kiest om over te stappen naar CV, dan kan het wel zijn dat je daarin bij moet dragen voor de kosten of dit zelf helemaal zelf moet betalen. Maar regulier onderhoud voor de verwarming die je al hebt zit toch altijd gewoon bij je huur in!? Heb in heel wat huurhuizen gewoond, ben nooit iets anders tegen gekomen.
Afdoende verwarming. Op welke manier dan ook. En het onderhoud daarvan.quote:Op maandag 17 november 2014 16:12 schreef Lonaa het volgende:
Waar moet de woningbouw volgens jullie dan voor zorgen? Gaskachel en zulks?
Serieus??quote:Op maandag 17 november 2014 16:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, heb ooit zelf een gaskachel moeten kopen voor een huis en het onderhoud daarvan was geheel voor eigen rekening.
Hoezo je kantoch gewoon een tweedehands kachel van marktplaats afhalen...quote:Op maandag 17 november 2014 16:04 schreef Lonaa het volgende:
Ah, okee! Dat kan dan dus blijkbaar ook. Zelf nog nooit meegemaakt. Thanks voor de aanvulling, maar Lonaa kan het dus hoe dan ook beter in haar eigen papieren nagaan dan het aan ons vragenquote:Op maandag 17 november 2014 16:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, heb ooit zelf een gaskachel moeten kopen voor een huis en het onderhoud daarvan was geheel voor eigen rekening.
Toen ik er weg ging werd me zelfs gezegd dat ik het koper van de gasbuizen mocht meenemen omdat ook dat niet bij het huis hoordequote:
Dat van die ventilatieroosters lijkt me dan weer wel voor de woningbouwquote:Op maandag 17 november 2014 16:16 schreef Lonaa het volgende:
Nu aan de telefoon.
De gaskachel is sowieso van mij, dat regelt de woningbouw niet, maar de ventilatieroosters wel. Er wordt zelfs haast achter gezet, geloof ik. /livedagboek
Bijzonder...dan moet ik wel blij zijn met hoe het hier is geregeld.quote:Op maandag 17 november 2014 16:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen ik er weg ging werd me zelfs gezegd dat ik het koper van de gasbuizen mocht meenemen omdat ook dat niet bij het huis hoordeGelukkig was dat al wel aangelegd toen we er kwamen wonen
CV zelf betalen, vervanging gaskachel betwijfel ik.quote:Op maandag 17 november 2014 16:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Geen idee. Dat dacht ik ook, maar toen ik belde om te vragen hoe of wat betreft cv in dit huis hadden ze het vooral over zelf betalen. Ik ga er in ieder geval eens even induiken.
Jup. De volgende vraag is het onderhoud van de schoorsteen, want dat is sinds ik hier woon ook nog nooit gedaan.quote:Op maandag 17 november 2014 16:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat van die ventilatieroosters lijkt me dan weer wel voor de woningbouw
Hebben mijn ouders ook gehad. Zo achterlijk vind ik het nog niet want zoals met veel van die dingen is het allemaal weer smaakgebonden, zo'n kachel.quote:
Magquote:Op maandag 17 november 2014 16:18 schreef Sunnythesun het volgende:
Ok, vaag. Ik had echt niet verwacht dat een huis zonder verwarming of warmwatervoorziening aangeboden zou mogen worden, maar blijkbaar wel dus..
Ja hoor, dan is he huur gewoon lagerquote:Op maandag 17 november 2014 16:18 schreef Sunnythesun het volgende:
Ok, vaag. Ik had echt niet verwacht dat een huis zonder verwarming of warmwatervoorziening aangeboden zou mogen worden, maar blijkbaar wel dus..
quote:Op maandag 17 november 2014 16:20 schreef minilot het volgende:
Moet nog steeds wat aan het idee wennen dat als er in dit huis iets kapot gaat van wat voor aard dan ook, dat we dat dan helemaal zelf moeten regelen. Eerste koophuis evah. Nu zitten we er al een jaar in en alles is nog in prima staat, maar er komt ongetwijfeld een moment dat onderhoud of reparaties nodig gaan zijn aan een huis dat nog uit de vroege jaren zestig stamt..
Ik heb hiervoor jaaaaaaaaaarenlang in een flat gewoond en dat heeft zeker voordelen. Maar ik hou wel van oud en van verdiepingen en van een beetje scheef en ZEKER van het hebben van een tuintje!quote:Op maandag 17 november 2014 16:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Daarom vind ik zo'n flat wel handig.....alles is uitgedacht (mede door mezelf) en er wordt jaarlijks voor gereserveerd
quote:Op maandag 17 november 2014 16:22 schreef minilot het volgende:
Ik heb hiervoor jaaaaaaaaaarenlang in een flat gewoond en dat heeft zeker voordelen. Maar ik hou wel van oud en een beetje scheef en ZEKER van het hebben van een tuintje!
Ik denkdat mini & vriend de hele vve zijnquote:Op maandag 17 november 2014 16:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Doelt Pee niet op een VVE die onderhoud ed. bijhoudt?
Maar minilot moet dan toch ook een VVE hebben, lijkt me? Of is het vrijstaand?
quote:Op maandag 17 november 2014 16:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Nope, rijtjeshuis in een blok van tien huizen, zonder VVE.quote:Op maandag 17 november 2014 16:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar minilot moet dan toch ook een VVE hebben, lijkt me? Of is het vrijstaand?
Juistemquote:Op maandag 17 november 2014 16:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denkdat mini & vriend de hele vve zijn
O dat wist ik niet, dat het louter bij stapeling het geval was.quote:Op maandag 17 november 2014 16:27 schreef minilot het volgende:
Dude: rijtjeshuizen hebben normaal gesproken geen VVE. Er zijn bij zo'n woonsituatie eigenlijk geen gezamelijke kosten.
Dat zou verstandig zijn ja.quote:Op maandag 17 november 2014 16:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar goed, dan heb je zelf, denk ik, wel een soort onderhoudsplan en spaarpot gemaakt wellicht. Alleen al je schilderwerk ed. moet je toch incalculeren, laat staan dat er eens een riolering knapt.
Och, als je kan besluiten een ton of meer te lenen van een bank, dan moet je toch ook de moed op kunnen brengen een simpel spaarplannetje te maken voor onderhoud? Het tweede lijkt me een voorwaarde om tot het eerste over te gaan zelfs. Huizen en zaken als auto's ed. zijn nu eenmaal geen eenmalige kostenposten.quote:Op maandag 17 november 2014 16:32 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat zou verstandig zijn ja.![]()
![]()
Maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen met een extreem lakse ADDer (ik) en een volkomen wereldvreemd 'verstrooide uitvinder'-type (lief) bij elkaar.
Hangt er helemaal vanaf hoe cijfertjesgeil je bent natuurlijkquote:Op maandag 17 november 2014 16:42 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Och, als je kan besluiten een ton of meer te lenen van een bank, dan moet je toch ook de moed op kunnen brengen een simpel spaarplannetje te maken voor onderhoud? Het tweede lijkt me een voorwaarde om tot het eerste over te gaan zelfs. Huizen en zaken als auto's ed. zijn nu eenmaal geen eenmalige kostenposten.
Maar een erg opwindende of interessante bezigheid is het niet, natuurlijk.
Dat eerste is voornamelijk keurig voo rons geregeld door een lieve, ijverige knul van De Hypotheker.quote:Op maandag 17 november 2014 16:42 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Och, als je kan besluiten een ton of meer te lenen van een bank, dan moet je toch ook de moed op kunnen brengen een simpel spaarplannetje te maken voor onderhoud? Het tweede lijkt me een voorwaarde om tot het eerste over te gaan zelfs. Huizen en zaken als auto's ed. zijn nu eenmaal geen eenmalige kostenposten.
Maar een erg opwindende of interessante bezigheid is het niet, natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |