abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146743164
:W

Plenty aan het doorbladeren omdat we van de week eters krijgen.
Wat staan er toch lekkere dingen in :9
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_146743308
*burp*
Ik had vanmiddag iets nuttigs kunnen gaan doen, maar in plaats ervan bakte ik puike chocoladekoekjes.
Heb er wel maar drie op (*trots*), de rest zit in een blikje voor mijn lief :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_146743311
Het zal wel lukken maar om iets vast te leggen als je nog niet weet of er meerdere collega's vrij willen nemen in die weken is gewoon tricky dus daar begint mn teamleider niet aan.
Dus komt er democratisch een rooster te hangen waar je je wensen op aan kan geven.

Maarrrr tegelijkertijd worden we gedwongen om uit te wijken naar andere vak. maanden omdat het EPD eraan komt eind v/h jaar of in de herfst van 15.
Als ik hier rondvraag bij mijn collega's zeggen ze : boek maar hoor, ik hoef dan geen vrij... die hebben er nog niet over nagedacht :)
pi_146743320
Waarschijnlijk wordt het de suprise tartin (gekarameliseerde krieltjes, cherry tomaatjes, geitenkaas en oregano) en daarbij wil ik een salade doen.
Nu kwam ik in Plenty nog recept tegen voor courgette en hazelnoot (eigenlijk cobnut, maar als alternatief staat er hazelnoot) salade (met dus courgette en hazelnoot (duh :P ) balsamico azijn, basilicumblaadjes en parmezaanse kaas), maar twijfel dat wel past of dat ik "gewoon" wat sla er naast moet serveren.
pi_146743351
Er zitten echt te weinig uren in een dag! }:| Ik wou dat ik niet hoefde te slapen ofzo!
pi_146743384
Roos, ik zou er zelf eerder een licht bladsalade bij doen: ik ken die tatin en die is best heftig en flink zwaar op de maag. :)
Beter courgette & hazelnoot voor een andere keer bewaren en dat naast geroosterde kip ofzo eten. :)
pi_146743412
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:20 schreef minilot het volgende:
Roos, ik zou er zelf eerder een licht bladsalade bij doen: ik ken die tartin en die is best heftig en flink zwaar op de maag. :)
Beter courgette & hazelnoot voor een andere keer bewaren en dat naast geroosterde kip ofzo eten. :)
Dank u Ottolenghi expert :P

Is de taart wel lekker?
pi_146743422
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:19 schreef Isegrim het volgende:
Er zitten echt te weinig uren in een dag! }:| Ik wou dat ik niet hoefde te slapen ofzo!
Mijn wekker gaat morgenochtend weer om 05:15 (op een vrije dag) zodat ik mijn lief kan voorzien van kakelvers gebakken broodjes als hij wakker wordt om naar zijn werk te gaan. *)

Ergens heb ik het gevoel dat het een béétje de schuld van jou en LHO is dat ik er deze onhandige hobby bij heb gekregen. }:| :+
pi_146743448
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:21 schreef roos85 het volgende:

[..]

Dank u Ottolenghi expert :P

Is de taart wel lekker?
Driewerf JA! :) Eén van de lekkerste uit het boek, vind ik. Wel erg vullend dus, zo met én aardappeltjes én bladerdeeg.

(En ik eet 'm pas weer een keer als ik volgend jaar de eerste kerstomaten weer uit de voortuin kan plukken. :))
pi_146743478
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Mijn wekker gaat morgenochtend weer om 05:15 (op een vrije dag) zodat ik mijn lief kan voorzien van kakelvers gebakken broodjes als hij wakker wordt om naar zijn werk te gaan. *)

Ergens heb ik het gevoel dat het een béétje de schuld van jou en LHO is dat ik er deze onhandige hobby bij heb gekregen. }:| :+
Ja, zeg, geef ons maar de schuld! }:|
pi_146743507
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 15:24 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, zeg, geef ons maar de schuld! }:|
Ik jullie de schuld, mijn lief jullie de dankbaarheid. ;)
pi_146743546
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik jullie de schuld, mijn lief jullie de dankbaarheid. ;)
Als het maar wel eeuwige dank is dan!
pi_146743578
Dat kan ik niet beloven. Ik laat 'm als jullie straks open zijn af en toe wel brood halen en dan kan -ie zelf dankjewel zeggen, want hij werkt zo;n beetje bovenop CS, dus dat is wel aan te lopen.
Ik vind anderhalf uur fietsen zelf waarschijnlijk een tikkie te gortig voor een brood. ;)
pi_146743591
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:23 schreef minilot het volgende:

[..]

Driewerf JA! :) Eén van de lekkerste uit het boek, vind ik. Wel erg vullend dus, zo met én aardappeltjes én bladerdeeg.

(En ik eet 'm pas weer een keer als ik volgend jaar de eerste kerstomaten weer uit de voortuin kan plukken. :))
^O^
pi_146743594
En dan te bedenken dat ik vroeger voor mijn (vorige) lief Danerolles :r maakte. :')
pi_146743626
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:28 schreef Isegrim het volgende:
En dan te bedenken dat ik vroeger voor mijn (vorige) lief Danerolles :r maakte. :')
Ik nog voor hetzelfde lief! :D Heeeeeeel vroeger. Op zondagochtend. Plakje kaas erin meerollen. :@

Hij zou het nu nog steeds heel lekker vinden ook! :+
pi_146743646
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:28 schreef Isegrim het volgende:
Ow ja ik voor de kinderen, elk weekend, en later deden ze het zelf. Want Leuk :D O+
pi_146743654
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:29 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik nog voor hetzelfde lief! :D Heeeeeeel vroeger. Op zondagochtend. Plakje kaas erin meerollen. :@

Waarom dan al die moeite? _O- :D
pi_146743705
Als mijn hoofd weer wat leger is ga ik weer eens zelf croissants maken...Is al bijna 2 jaar geleden dat ik dat deed!
pi_146743708
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 15:30 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Waarom dan al die moeite? _O- :D
Omdat eigen brood leuker is! En ik vind het veel lekkerder. Hij ook hoor, maar zegt nog steeds geen nee tegen een Danerollecroissantje. :)
pi_146743711
quote:

[..]

Dat deed mijn vader vroeger ook _O-
pi_146743727
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:31 schreef minilot het volgende:

maar zegt nog steeds geen nee tegen een Danerollecroissantje. :)
Ik trouwens ook niet, indien honger. Als ik trek heb lust ik alles. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 17-11-2014 15:49:14 ]
pi_146743740
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:29 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ow ja ik voor de kinderen, elk weekend, en later deden ze het zelf. Want Leuk :D O+
Wij deden dat vroeger thuis ook ja.

En 's avonds als dessert Saroma! _O_ :')
pi_146743754
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Als mijn hoofd weer wat leger is ga ik weer eens zelf croissants maken...Is al bijna 2 jaar geleden dat ik dat deed!
Misschien word je hoofd er juist leger van als je het doet! :)
pi_146743766
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:31 schreef minilot het volgende:

[..]

Omdat eigen brood leuker is! En ik vind het veel lekkerder. Hij ook hoor, maar zegt nog steeds geen nee tegen een Danerollecroissantje. :)
Ik snap je hoor. :*
pi_146743785
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 15:32 schreef Isegrim het volgende:
En 's avonds als dessert Saroma! _O_ :')
:Y
pi_146743786
Blegh, heb sinds 1,5 maand nieuwe auto (een echte nieuwe :P ) heeft iemand hier uit de flat al tegen mijn auto aangezeten. Verkeerde inschatting met keren in de straat :') Deuk(je) in de passagiersdeur en krassen :(
pi_146743825
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:33 schreef roos85 het volgende:
Blegh, heb sinds 1,5 maand nieuwe auto (een echte nieuwe :P ) heeft iemand hier uit de flat al tegen mijn auto aangezeten. Verkeerde inschatting met keren in de straat :') Deuk(je) in de passagiersdeur en krassen :(
Aww, jammer! Heeft diegene opgebiecht?

En denk maar zo: als de eerste kras er eenmaal op zit, zijn de volgenden lang niet zo vervelend meer. *)
pi_146743875
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:34 schreef minilot het volgende:

[..]

Aww, jammer! Heeft diegene opgebiecht?
Ja, die man kwam het netjes zeggen en komt vanavond schadeformulier afgeven,
Vriendlief heeft mijn oude auto tegen de oude auto van deze buurman gezeten, dus dat betreft staan we weer quitte ;)
quote:
En denk maar zo: als de eerste kras er eenmaal op zit, zijn de volgenden lang niet zo vervelend meer. *)
Hij is nu inderdaad ingewijd, zei ik ook al tegen hem.
pi_146743892
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:36 schreef roos85 het volgende:
Hij is nu inderdaad ingewijd, zei ik ook al tegen hem.
:D ^O^
pi_146743903
Danerolles doet me aan vroeger denken O+
pi_146743952
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:33 schreef minilot het volgende:

[..]

Die mijn vader dan probeerde af te troggelen door er geld voor te bieden. Als in een kwartje of vijftig cent. En dan verkochten we ons toetje en kregen we spijt. :')
pi_146744035
quote:

[..]

:9 :9 gister nog gegeten met ham en kaas. Niets mis mee!
pi_146744049
Spijt van geen Saroma-puddinkje krijgen. Dat kun je je nu met terugwerkende kracht toch ook neit meer voorstellen!? :D
pi_146744080
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:41 schreef minilot het volgende:
Spijt van geen Saroma-puddinkje krijgen. Dat kun je je nu met terugwerkende kracht toch ook neit meer voorstellen!? :D
Nee. Al heb ik de laatste jaren geen Saroma gehad en weet ik niet zo goed meer hoe het smaakt. :')
pi_146744102
Ik kan me het nog zeer levendig voor de geest halen! *)
pi_146744124
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 15:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee. Al heb ik de laatste jaren geen Saroma gehad en weet ik niet zo goed meer hoe het smaakt. :')
Volgens mij heb ik dat nog nooit gehad zelfs :D
pi_146744143
Ik vond overigens alleen de chocolade-variant lekker geloof ik.
pi_146744227
Mijn moeder was/is verzot op de banaansmaak. Echt té ranzig! :D

Maar ook hier geldt: als ik echt veel trek heb eet ik alles. Desnoods Saroma. :+

Sun, inzake Danerolles, ik heb ze een tijdje geleden voor de gein weer eens gemaakt. Niet verder dan eentje gekomen wegens rare smaak en zeer klef van deeg. Lief zei: 'hoi, meer voor mij!' :+
pi_146744279
Smaakt dat niet naar van die banaansnoepjes?
pi_146744286
Ik had ze laatst gemaakt en toen had ik ze verkeerd gerold :') Dus ik laat het maar aan TAV over, die kan dat tenminste ;) En ze smaakten heerlijk ;)
pi_146744300
We kunnen wel een keer een fout-voedsel-meet houden. :')
pi_146744315
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik had ze laatst gemaakt en toen had ik ze verkeerd gerold :') Dus ik laat het maar aan TAV over, die kan dat tenminste ;)
Huh!? Nou ben ik toch nieuwsgierig hoe je ze dan gerold had! *)
pi_146744346
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:50 schreef minilot het volgende:

[..]

Huh!? Nou ben ik toch nieuwsgierig hoe je ze dan gerold had! *)
In de lengte :@
pi_146744388
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:50 schreef Isegrim het volgende:
We kunnen wel een keer een fout-voedsel-meet houden. :')
Crackers met een dikke laag roomboter met een dikke laag hageslag :9 :9 :9
pi_146744398
Hihi! Ik snap niet hoe je dat met die langwerpige driehoeken uberhaupt voor elkaar krijgt Sun! :D
pi_146744450
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:52 schreef minilot het volgende:
Hihi! Ik snap niet hoe je dat met die langwerpige driehoeken uberhaupt voor elkaar krijgt Sun! :D
Nou je moet het op de korte kant rollen maar ik deed het op de lange kant, dan krijg je hele rare dunne lange dingen :')
pi_146744467
Ik vind tegenwoordig eigenlijk vrijwel geen voorverpakte 'foute' dingen lekkerder dan wat ik zelf maak, met één uitzondering: goedkope frikadellen!
Ik eet er maar een paar per jaar, maar ooooo, wat hou ik van goedkope frikadellen! Van het type dat je bij zo'n automatiek uit een luikje in de muur trekt. :')
pi_146744495
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:54 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nou je moet het op de korte kant rollen maar ik deed het op de lange kant, dan krijg je hele rare dunne lange dingen :')
:D
Hilarisch!
pi_146744589
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:55 schreef minilot het volgende:

[..]

Hilarisch!
NJa, laat ik me dan maar helemaal niet wagen aan échte he :+

Ik heb ook maar weinig kant en klaar of uit pakjes wat ik nog eet. Behalve dus de croissants en de rode kool van de appie :9 :9 (en misschien nog 1 of 2 dingetjes)
pi_146744601
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:54 schreef Sunnythesun het volgende:

/rustig maandagje hier :@
pi_146744661
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:57 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

NJa, laat ik me dan maar helemaal niet wagen aan échte he :+

Aan de andere kant: je weet nu wél hoe ze rollen! ;)
pi_146744802
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Aan de andere kant: je weet nu wél hoe ze rollen! ;)
meh :{
pi_146744830
Hmm.

De monteur is geweest. Zijn eerste issue was, je hebt geen ventilatie in je woonkamer, en dat is verplicht, anders nemen we m niet in onderhoud. Niemand trouwens.
Het tweede issue, de gaskachel is zo'n 40 jaar oud. :') De branders zijn van steen en gebarsten en die kan die niet vervangen want die wordne niet meer gemaakt. Is in principe niet gevaarlijk.

Hij vroeg hoe het met de schoorsteen zat, geen idee. Woningbouw is daar verantwoordelijk voor zegt ie.

Dus. :') Ik heb zo een voorgevoel dat dit een duur grapje wordt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_146744850
Muuuuuh, wat voel ik me lui!
Door fietsgebrek sinds vanmorgen vroeg bij elkaar al wel weer anderhalf uur/zeven kilometer gelopen maar om de één of andere reden vind ik dat ik daarom vandaag blijkbaar de rest van de dag onderuitgezakt op de bank met een laptop moet gaan zitten. :')
Ik ga mezelf eens ophijsen..
pi_146744864
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 16:04 schreef Lonaa het volgende:
Hmm.

De monteur is geweest. Zijn eerste issue was, je hebt geen ventilatie in je woonkamer, en dat is verplicht, anders nemen we m niet in onderhoud. Niemand trouwens.
Het tweede issue, de gaskachel is zo'n 40 jaar oud. :') De branders zijn van steen en gebarsten en die kan die niet vervangen want die wordne niet meer gemaakt. Is in principe niet gevaarlijk.

Hij vroeg hoe het met de schoorsteen zat, geen idee. Woningbouw is daar verantwoordelijk voor zegt ie.

Ik ga er toch van uit dat dat voor de woningbouw is? De rekening?
pi_146744887
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:05 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik ga er toch van uit dat dat voor de woningbouw is? De rekening?
De eventuele rekening van ventilatieroosters en schoorsteenschoonmaak wel. De aanschaf of huur van een gaskachel niet, dat ding is namelijk van mij.
pi_146744904
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 16:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

De eventuele rekening van ventilatieroosters en schoorsteenschoonmaak wel. De aanschaf of huur van een gaskachel niet, dat ding is namelijk van mij.
Maar moet de woningbouw niet zorgdragen voor afdoende verwarming?
pi_146744985
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:06 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Maar moet de woningbouw niet zorgdragen voor afdoende verwarming?
Geen idee. Dat dacht ik ook, maar toen ik belde om te vragen hoe of wat betreft cv in dit huis hadden ze het vooral over zelf betalen. Ik ga er in ieder geval eens even induiken.
pi_146744998
quote:
Hmm.

quote:
Hmm.

Dat is toch juist het voordeel van huren (bij de woningbouw) dat je daar juist niet voor hoeft te betalen?
pi_146745003
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 16:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Geen idee. Dat dacht ik ook, maar toen ik belde om te vragen hoe of wat betreft cv in dit huis hadden ze het vooral over zelf betalen. Ik ga er in ieder geval eens even induiken.
Ik zou het heel raar vinden om een huis te huren en dan zelf voor de verwarming te moeten zorgen.
pi_146745032
quote:
10s.gif Op maandag 17 november 2014 16:03 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

meh :{
Leuk joh, rollen! O+ :7

pi_146745073
Als je er zelf voor kiest om over te stappen naar CV, dan kan het wel zijn dat je daarin bij moet dragen voor de kosten of dit zelf helemaal zelf moet betalen. Maar regulier onderhoud voor de verwarming die je al hebt zit toch altijd gewoon bij je huur in!? Heb in heel wat huurhuizen gewoond, ben nooit iets anders tegen gekomen.
pi_146745111
Waar moet de woningbouw volgens jullie dan voor zorgen? Gaskachel en zulks?
pi_146745158
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 16:12 schreef Lonaa het volgende:
Heel simpel: staat in je huurcontract/bepalingen. Bij twijfel: bel je woningbouw. Die kunnen het je zo vertellen.
pi_146745160
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:11 schreef minilot het volgende:
Als je er zelf voor kiest om over te stappen naar CV, dan kan het wel zijn dat je daarin bij moet dragen voor de kosten of dit zelf helemaal zelf moet betalen. Maar regulier onderhoud voor de verwarming die je al hebt zit toch altijd gewoon bij je huur in!? Heb in heel wat huurhuizen gewoond, ben nooit iets anders tegen gekomen.
Nee hoor, heb ooit zelf een gaskachel moeten kopen voor een huis en het onderhoud daarvan was geheel voor eigen rekening.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146745169
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 16:12 schreef Lonaa het volgende:
Afdoende verwarming. Op welke manier dan ook. En het onderhoud daarvan.
pi_146745179
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee hoor, heb ooit zelf een gaskachel moeten kopen voor een huis en het onderhoud daarvan was geheel voor eigen rekening.
Serieus?? :o Wat achterlijk..
pi_146745192
quote:
Hoezo je kantoch gewoon een tweedehands kachel van marktplaats afhalen...
pi_146745209
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ah, okee! Dat kan dan dus blijkbaar ook. Zelf nog nooit meegemaakt. Thanks voor de aanvulling, maar Lonaa kan het dus hoe dan ook beter in haar eigen papieren nagaan dan het aan ons vragen :)
pi_146745259
Nu aan de telefoon.
De gaskachel is sowieso van mij, dat regelt de woningbouw niet, maar de ventilatieroosters wel. Er wordt zelfs haast achter gezet, geloof ik. /livedagboek
pi_146745260
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:14 schreef Sunnythesun het volgende:

Toen ik er weg ging werd me zelfs gezegd dat ik het koper van de gasbuizen mocht meenemen omdat ook dat niet bij het huis hoorde 8)7 Gelukkig was dat al wel aangelegd toen we er kwamen wonen :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146745286
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 16:16 schreef Lonaa het volgende:
Nu aan de telefoon.
De gaskachel is sowieso van mij, dat regelt de woningbouw niet, maar de ventilatieroosters wel. Er wordt zelfs haast achter gezet, geloof ik. /livedagboek
Dat van die ventilatieroosters lijkt me dan weer wel voor de woningbouw :Y
pi_146745299
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Toen ik er weg ging werd me zelfs gezegd dat ik het koper van de gasbuizen mocht meenemen omdat ook dat niet bij het huis hoorde 8)7 Gelukkig was dat al wel aangelegd toen we er kwamen wonen :')
Bijzonder...dan moet ik wel blij zijn met hoe het hier is geregeld.
pi_146745301
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 16:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

CV zelf betalen, vervanging gaskachel betwijfel ik.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_146745314
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat van die ventilatieroosters lijkt me dan weer wel voor de woningbouw :Y
Jup. De volgende vraag is het onderhoud van de schoorsteen, want dat is sinds ik hier woon ook nog nooit gedaan.
pi_146745333
Ok, vaag. Ik had echt niet verwacht dat een huis zonder verwarming of warmwatervoorziening aangeboden zou mogen worden, maar blijkbaar wel dus.. :')
pi_146745359
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:14 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Hebben mijn ouders ook gehad. Zo achterlijk vind ik het nog niet want zoals met veel van die dingen is het allemaal weer smaakgebonden, zo'n kachel.

Tegenwoordig worden alle nieuwbouw-huizen gewoon met CV uitgerust. Ik heb gezien hoe ze CV bij mijn zus in een bestaande flat hebben aangelegd. Nou, daar word je niet vrolijk van hoor. Je krijgt me een portie buizen over de vloer in alle mogelijke hoeken en draaingen die je eigenlijk niet wil.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_146745398
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:18 schreef Sunnythesun het volgende:
Ok, vaag. Ik had echt niet verwacht dat een huis zonder verwarming of warmwatervoorziening aangeboden zou mogen worden, maar blijkbaar wel dus.. :')
Mag :Y De geijser die ik in mijn woning had was een huurgeijser. Mijn ouders hebben nooit anders gehad in de huurwoningen.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_146745400
Moet nog steeds wat aan het idee wennen dat als er in dit huis iets kapot gaat van wat voor aard dan ook, dat we dat dan helemaal zelf moeten regelen. Eerste koophuis evah. Nu zitten we er al een jaar in en alles is nog in prima staat, maar er komt ongetwijfeld een moment dat onderhoud of reparaties nodig gaan zijn aan een huis dat nog uit de vroege jaren zestig stamt.. :+
pi_146745411
Mijn geiser is ook een huurgeiser. :Y
pi_146745419
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:18 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja hoor, dan is he huur gewoon lager :+
pi_146745425
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:20 schreef minilot het volgende:
Moet nog steeds wat aan het idee wennen dat als er in dit huis iets kapot gaat van wat voor aard dan ook, dat we dat dan helemaal zelf moeten regelen. Eerste koophuis evah. Nu zitten we er al een jaar in en alles is nog in prima staat, maar er komt ongetwijfeld een moment dat onderhoud of reparaties nodig gaan zijn aan een huis dat nog uit de vroege jaren zestig stamt.. :+
:Y :P Daarom vind ik zo'n flat wel handig.....alles is uitgedacht (mede door mezelf) en er wordt jaarlijks voor gereserveerd :Y)
pi_146745449
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:21 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:Y :P Daarom vind ik zo'n flat wel handig.....alles is uitgedacht (mede door mezelf) en er wordt jaarlijks voor gereserveerd :Y)
Ik heb hiervoor jaaaaaaaaaarenlang in een flat gewoond en dat heeft zeker voordelen. Maar ik hou wel van oud en van verdiepingen en van een beetje scheef en ZEKER van het hebben van een tuintje! O+
pi_146745464
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:22 schreef minilot het volgende:
Ik heb hiervoor jaaaaaaaaaarenlang in een flat gewoond en dat heeft zeker voordelen. Maar ik hou wel van oud en een beetje scheef en ZEKER van het hebben van een tuintje! O+
:Y :Y :Y
pi_146745468
Voor mij nooit meer een flat. Althans, niet een uit de jaren 60 :X
pi_146745486
Ik heb het overal wel naar mijn zin hoor, ik ben niet zo moeilijk. Indien dak boven mijn hoofd en warm water voorradig en liefst ook een stopcontact kan ik overal wel naar tevredenheid wonen. Maar dit huis is wel heul tof. O+
  maandag 17 november 2014 @ 16:24:30 #290
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_146745517
Doelt Pee niet op een VVE die onderhoud ed. bijhoudt?

Maar minilot moet dan toch ook een VVE hebben, lijkt me? Of is het vrijstaand?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_146745539
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:24 schreef Duderinnetje het volgende:

Ik denkdat mini & vriend de hele vve zijn :7
pi_146745566
quote:

Maar huizen hebben daar geen last van ;) Alleen flats e.d.
pi_146745570
quote:

Nope, rijtjeshuis in een blok van tien huizen, zonder VVE.
pi_146745586
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denkdat mini & vriend de hele vve zijn :7
Juistem :)
pi_146745616
Dude: rijtjeshuizen hebben normaal gesproken geen VVE. Er zijn bij zo'n woonsituatie eigenlijk geen gezamelijke kosten.
  maandag 17 november 2014 @ 16:31:20 #296
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_146745725
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:27 schreef minilot het volgende:
Dude: rijtjeshuizen hebben normaal gesproken geen VVE. Er zijn bij zo'n woonsituatie eigenlijk geen gezamelijke kosten.
O dat wist ik niet, dat het louter bij stapeling het geval was.

Maar goed, dan heb je zelf, denk ik, wel een soort onderhoudsplan en spaarpot gemaakt wellicht. Alleen al je schilderwerk ed. moet je toch incalculeren, laat staan dat er eens een riolering knapt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_146745766
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar goed, dan heb je zelf, denk ik, wel een soort onderhoudsplan en spaarpot gemaakt wellicht. Alleen al je schilderwerk ed. moet je toch incalculeren, laat staan dat er eens een riolering knapt.
Dat zou verstandig zijn ja. :') :@

Maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen met een extreem lakse ADDer (ik) en een volkomen wereldvreemd 'verstrooide uitvinder'-type (lief) bij elkaar. ;)
  maandag 17 november 2014 @ 16:42:37 #298
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_146746111
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat zou verstandig zijn ja. :') :@

Maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen met een extreem lakse ADDer (ik) en een volkomen wereldvreemd 'verstrooide uitvinder'-type (lief) bij elkaar. ;)
Och, als je kan besluiten een ton of meer te lenen van een bank, dan moet je toch ook de moed op kunnen brengen een simpel spaarplannetje te maken voor onderhoud? Het tweede lijkt me een voorwaarde om tot het eerste over te gaan zelfs. Huizen en zaken als auto's ed. zijn nu eenmaal geen eenmalige kostenposten.

Maar een erg opwindende of interessante bezigheid is het niet, natuurlijk. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_146746207
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:42 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Och, als je kan besluiten een ton of meer te lenen van een bank, dan moet je toch ook de moed op kunnen brengen een simpel spaarplannetje te maken voor onderhoud? Het tweede lijkt me een voorwaarde om tot het eerste over te gaan zelfs. Huizen en zaken als auto's ed. zijn nu eenmaal geen eenmalige kostenposten.

Hangt er helemaal vanaf hoe cijfertjesgeil je bent natuurlijk :Y)
pi_146746257
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:42 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat eerste is voornamelijk keurig voo rons geregeld door een lieve, ijverige knul van De Hypotheker. ;)

Je hebt gelijk hoor, maar aangezien we door wat onhandig en onverwacht gedoe de afgelopen twee maanden steeds de laatste week van de maand soep uit de vriezer moesten eten (wat ik helemaal geen probleem vind) omdat het geld (alles!) schoon op was, is een extra potje regelen voor onderhoud iets dat we heus wel van plan zijn, maar wat er nu even niet in zit. Goed voornemen om in het nieuwe jaar mee te beginnen. ;)
pi_146746331
Onderhoud is voor de grote mensen, zo voelt het nog een beetje. :') Leren we wel af hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')