Ze gaan niet op IS jacht Jigzoz.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:44 schreef Jigzoz het volgende:
Als nazi's en hooligans op IS-jacht gaan, wat is daar dan precies mis mee? Of gaat het er alleen om dat er dan ook allerlei dingen gesloopt worden?
Ik heb een stevige afkeer van rechtsextremisten, maar een nog veel grotere afkeer van die IS-nazi's. Gaan ze inderdaad op buitenlanderjacht? Direct oppakken. Maar gaan ze op IS-jacht? Laat maar even gaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:47 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ze gaan niet op IS jacht Jigzoz.
Ze gaan op buitenlander jacht.
Het zijn de bekende neonazi's die het liefst alle buitenlanders een kopje kleiner zouden maken, Duitsland heeft dit probleem al decennia.
"Ausländer Raus" werd er dan ook geroepen en overal stond er "88"
Ik vind het jammer dat je zo goedkeurend reageert op deze Hitler fanboys. Vind je het ook goed dat IS fans op nazi's jagen?
Het probleem met dit soort extremisten is, juist dat ze geen onderscheid maken (zowel IS als neonazi's)
De overheid moet hard optreden tegen dit soort geweld.
Ik heb hier niet echt problemen mee.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:47 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ze gaan op buitenlander jacht.
"Ausländer Raus" werd er dan ook geroepen
Weet ik.quote:
Ik heb niet gezegd dat ik zoiets ga doen, ik zou het alleen aanmoedigen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:53 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dus mocht je zelf ooit zoiets doen, zul je wegkwijnen in een cel.
Domme vergelijking.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb een stevige afkeer van rechtsextremisten, maar een nog veel grotere afkeer van die IS-nazi's. Gaan ze inderdaad op buitenlanderjacht? Direct oppakken. Maar gaan ze op IS-jacht? Laat maar even gaan.
Om even een vergelijking te maken: ik hoef ook geen tientallen spinnen in mijn huis, maar als het barst van de muggen, dan laat ik ze toch nog even zitten.
In Köln zijn volop winkels geplundert, passanten bedreigd en deels geweld aan gedaan, zeker als deze en buitenlands uiterlijk hadden en is een grote schade aangedaan...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:44 schreef Jigzoz het volgende:
Als nazi's en hooligans op IS-jacht gaan, wat is daar dan precies mis mee? Of gaat het er alleen om dat er dan ook allerlei dingen gesloopt worden?
Je moet waken dat niet de goede buitenlanders die hard mee vechten aan jouw maatschappij het slachtoffer worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:55 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ik zoiets ga doen, ik zou het alleen aanmoedigen.
Klopt. Want laffe internetheld.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:55 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ik zoiets ga doen, ik zou het alleen aanmoedigen.
Tja, de mediabangmakerij tegen IS werkt blijkbaar goed.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
In Köln zijn volop winkels geplundert, passanten bedreigd en deels geweld aan gedaan, zeker als deze en buitenlands uiterlijk hadden en is een grote schade aangedaan...
Dat die Hooligans riepen tegen 'Salafisten' aktie te voeren was hooguit een slap excuus om te rellen ... (de geweldsexplosie was vooral gekomen toen de Hooligans enkele personen in een Voetbalshirt van Galatasaray troffen, een turkse voetbalclub)
last hebben vooral gewone nette burgers en ondernemers.
Het Kölner hoofdstation moest langere tijd afgesloten worden, en tegen de 50 personen raakten gewond (waaronder slechts een Hooligan)
[ afbeelding ]
Goed argument.quote:
Zeker, maar als er niet veel steviger wordt opgetreden tegen IS-nazi's, dan zullen uiteindelijk veel meer mensen daarop aangekeken worden en extreemrechts profiteert daarvan. Dat moeten we dus echt voor zijn en ik kan niet anders zeggen dan dat we daar al redelijk laat mee zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:57 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Je moet waken dat niet de goede buitenlanders die hard mee vechten aan jouw maatschappij het slachtoffer worden.
Natuurlijk ben ik voor een wat agressievere tegen geluid tegen IS aanhangers, ook in het westen. Maar nogmaals, de goede buitenlanders moeten daar niet de slachtoffer van worden. IS aanhangers zijn nog altijd maar 0,00001% van alle buitenlanders....
De relmarokkanen en antillianen die in elke stad voor overlast worden mogen van mij lekker oprottenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:57 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Je moet waken dat niet de goede buitenlanders die hard mee vechten aan jouw maatschappij het slachtoffer worden.
Natuurlijk ben ik voor een wat agressievere tegen geluid tegen IS aanhangers, ook in het westen. Maar nogmaals, de goede buitenlanders moeten daar niet de slachtoffer van worden. IS aanhangers zijn nog altijd maar 0,00001% van alle buitenlanders....
Mwoah, je moet wel verschil blijven maken tussen straatcriminaliteit en het toejuichen van genocide.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:02 schreef Varg89 het volgende:
[..]
De relmarokkanen en antillianen die in elke stad voor overlast worden mogen van mij lekker oprottenNiet alleen die IS aanhangers.
Jij weet niet waarover je praat man, jij kent me niet en deze reactie slaat nergens op.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Klopt. Want laffe internetheld.
Gelukkig zijn de meeste racisten in Nederland broekpoepers als jij die huilend wegrennen als een Marokkaan hoi tegen ze zegt in de metro.
Dus dan maar nazi's steunen die op buitenlander, homo en jodenjacht zijn gegaan in het verleden, dat weer riepen in de demonstratie en die dat in de toekomst zeker weer gaan doen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeker, maar als er niet veel steviger wordt opgetreden tegen IS-nazi's, dan zullen uiteindelijk veel meer mensen daarop aangekeken worden en extreemrechts profiteert daarvan. Dat moeten we dus echt voor zijn en ik kan niet anders zeggen dan dat we daar al redelijk laat mee zijn.
O toch wel.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mwoah, je moet wel verschil blijven maken tussen straatcriminaliteit en het toejuichen van genocide.
http://m.gva.be/cnt/aid10(...)ab-moorden-neonazi-squote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:02 schreef Varg89 het volgende:
[..]
De relmarokkanen en antillianen die in elke stad voor overlast worden mogen van mij lekker oprottenNiet alleen die IS aanhangers.
En vervolgens mogen 90% van alle goede Marokkanen en Antillianen het onderspit delven?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:02 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Gewoon harde werkers inderdaadquote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:06 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
http://m.gva.be/cnt/aid10(...)ab-moorden-neonazi-s
Gewoon willekeurige mensen doden vanwege hun afkomst.
Huis in brand steken van een Turkse familie. Alle kinderen en de moeder dood.
[ afbeelding ]
De vrienden van Jigzoz
wat is "goed" in jouw optiek?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
En vervolgens mogen 90% van alle goede Marokkanen en Antillianen het onderspit delven?
Je moet snappen dat de meerderheid niet achter deze rottigheid zit. De media vergroot altijd een kleine groep.
Ook als ze lui waren hoefden die kinderen niet levend verbrand te worden van mij overigens.quote:
Mee doen met de samenleving en een liberale achtergrond hebben en ook gewoon Nederlandse vrienden hebben, ja dat is nog altijd het grootste gedeelte. Waar jij het overhebt zijn kleine groeperingen bij elkaar, die mag je harder aanpakken, niet de Nederlandse/Buitenlanders die het gewoon goed doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:12 schreef Varg89 het volgende:
[..]
wat is "goed" in jouw optiek?
Als het moslims zijn die hier leven volgens hun eigen cultuur (islamitisch) vind ik dat niet zo goed.
Als ze zich gewoon aan de Nederlandse wet houden en er geen anderen mee lastigvallen, dan zie ik het probleem eigenlijk niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:12 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Als het moslims zijn die hier leven volgens hun eigen cultuur (islamitisch) vind ik dat niet zo goed.
Dan moet er neonazi met een vlammenwerper tegenaan ja? Gewoon dood? Omdat ze moslim zijn?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:12 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Meneer Varg89 heeft nogal oogkleppen op, dit soort figuren als hij vind ik net zo eng als IS aanhangers.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dan moet er neonazi met een vlammenwerper tegenaan ja? Gewoon dood? Omdat ze moslim zijn?
Wat is het verschil tussen jou en IS dan?
Ik zie het niet.
Wellicht moet je dan even terugkomen op je uitspraken over neonazi's.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als ze zich gewoon aan de Nederlandse wet houden en er geen anderen mee lastigvallen, dan zie ik het probleem eigenlijk niet.
En niet alleen hij.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:17 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Meneer Varg89 heeft nogal oogkleppen op, dit soort figuren als hij vind ik net zo eng als IS aanhangers.
Hij beseft niet dat bijna geen enkele moslim achter IS staat, de media vergroot deze groep en daar is hij heel vatbaar voor.
Ik verwacht inderdaad dat ze middels gedegen recherchewerk op zoek gaan naar mensen die voornemens zijn richting Syrië te gaan om daar voor IS te strijden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb een stevige afkeer van rechtsextremisten, maar een nog veel grotere afkeer van die IS-nazi's. Gaan ze inderdaad op buitenlanderjacht? Direct oppakken. Maar gaan ze op IS-jacht? Laat maar even gaan.
Om even een vergelijking te maken: ik hoef ook geen tientallen spinnen in mijn huis, maar als het barst van de muggen, dan laat ik ze toch nog even zitten.
Ik heb flink wat Marokkanen ontmoet en er zijn maar een paar geweest waar ik respect voor heb, de meeste die ik heb gezien deugen van geen kant en hebben schijt aan alle regels.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:14 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Mee doen met de samenleving en een liberale achtergrond hebben en ook gewoon Nederlandse vrienden hebben, ja dat is nog altijd het grootste gedeelte. Waar jij het overhebt zijn kleine groeperingen bij elkaar, die mag je harder aanpakken, niet de Nederlandse/Buitenlanders die het gewoon goed doen.
Er bestaan geen wetten over cultuur, dat is het grote probleem. Dus alleen aan de wet houden vind ik niet voldoende.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als ze zich gewoon aan de Nederlandse wet houden en er geen anderen mee lastigvallen, dan zie ik het probleem eigenlijk niet.
Ik verwacht dat ook ja, in de zin dat ik het volstrekt logisch zou vinden. Ik zie alleen bijzonder weinig gebeuren en ik zal niet de enige zijn. Dat creëert niet alleen ruimte voor IS-nazisme, maar ook een voedingsbodem voor rechtsextremisme.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik verwacht inderdaad dat ze middels gedegen recherchewerk op zoek gaan naar mensen die voornemens zijn richting Syrië te gaan om daar voor IS te strijden.
Dat heb ik niet gezegd.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dan moet er neonazi met een vlammenwerper tegenaan ja? Gewoon dood? Omdat ze moslim zijn?
Wat is het verschil tussen jou en IS dan?
Ik zie het niet.
Zo zo, dat klinkt als een gedegen onderzoek, goede sample, zeer valide.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:20 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Ik heb flink wat Marokkanen ontmoet en er zijn maar een paar geweest waar ik respect voor heb, de meeste die ik heb gezien deugen van geen kant en hebben schijt aan alle regels.
Kun je dan eens een concreet voorbeeld noemen uit de islamitische cultuur van wat je hier niet wil hebben, maar wat niet verboden is?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:21 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Er bestaan geen wetten over cultuur, dat is het grote probleem. Dus alleen aan de wet houden vind ik niet voldoende.
Je zegt dat je geen problemen hebt met de jacht op buitenlanders van neonazi's.quote:
IS interesseert mij niet echt, het gaat me voornamelijk over cultuur en hoe dat blijft botsen in de samenleving. Daar zijn ook geen oplossingen voor, een multiculturele samenleving werkt niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:17 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Meneer Varg89 heeft nogal oogkleppen op, dit soort figuren als hij vind ik net zo eng als IS aanhangers.
Hij beseft niet dat bijna geen enkele moslim achter IS staat, de media vergroot deze groep en daar is hij heel vatbaar voor.
Hij heeft het over die neo-nazis van jou.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ook ja, in de zin dat ik het volstrekt logisch zou vinden. Ik zie alleen bijzonder weinig gebeuren en ik zal niet de enige zijn. Dat creëert niet alleen ruimte voor IS-nazisme, maar ook een voedingsbodem voor rechtsextremisme.
Rituele slachting, de manier waarop ze worden opgevoed, de hoofddoekjes, het neerkijken op vrouwen, je wijsheid halen uit een fictief boek.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kun je dan eens een concreet voorbeeld noemen uit de islamitische cultuur van wat je hier niet wil hebben, maar wat niet verboden is?
goed idee, wat stel je voor te doen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:00 schreef Jigzoz het volgende:
Zeker, maar als er niet veel steviger wordt opgetreden tegen IS-nazi's,
Vooral links beleid voorstellen dan, lekker nazi's laffe strafjes geven.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:45 schreef De_Guidance het volgende:
Deze nazi's waren er al in de jaren 90.
Toen tientallen moorden gepleegd op willekeurige Turken en complete families in hun huizen levend verbrand. Geen IS te bekennen.
In de jaren 2000 weer tientallen Turken en een Griek vermoord, ook geen IS.
En nu zien ze hun kans schoon om in het openbaar hun zeer racistische nazi gedachtengoed te ventileren. IS is een smoes.
Ik ben benieuwd hoeveel fokkers hierin gaan trappen en deze achterlijkheid gaan goedpraten of "het ergens wel begrijpen."
Dit is gewoon scum. Niks meer, niks minder.
De winkeliers van Keulen en de mensen met een kleurtje die toevallig voorbij liepenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
goed idee, wat stel je voor te doen?
en waar zitten die IS-nazi's precies...
Ergens In de buurt van het hoofdstation Köln neem ik aan?
Dus je wil ook nazi's afsturen op Joden en gereformeerden?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:27 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Rituele slachting, de manier waarop ze worden opgevoed, de hoofddoekjes, het neerkijken op vrouwen, je wijsheid halen uit een fictief boek.
Bedankt voor je bijdrage.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:28 schreef waht het volgende:
[..]
Vooral links beleid voorstellen dan, lekker nazi's laffe strafjes geven.
Tegen discriminatie van vrouwen en rituele slacht mag eindelijk wel eens opgetreden worden. Dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:27 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Rituele slachting, de manier waarop ze worden opgevoed, de hoofddoekjes, het neerkijken op vrouwen, je wijsheid halen uit een fictief boek.
Het zijn er niet zoveel, dus dan is het niet erg? Is dat wat je zegt?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
goed idee, wat stel je voor te doen?
en waar zitten die IS-nazi's precies...
Ergens In de buurt van het hoofdstation Köln neem ik aan?
Das natuurlijk een enorme bedreiging voor de westerse landen, een paar dagen terug stonden die hooguit in Irak, Kurdistan en hooguit aan de Turkse zuidgrens, en nu is al middenin duitsland een Islamitische Staat gevestigd
Dat is tegengehouden door de Joodse gemeenschap die druk uitvoerde op de senaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Tegen discriminatie van vrouwen en rituele slacht mag eindelijk wel eens opgetreden worden. Dat ben ik helemaal met je eens.
Gooi jij je huis maar vol met Zyklon-B dan voor drie muggen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het zijn er niet zoveel, dus dan is het niet erg? Is dat wat je zegt?
Nee, die zijn niet het grootste probleem natuurlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dus je wil ook nazi's afsturen op Joden en gereformeerden?
Ah je argumenten slaan dus nergens op.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:32 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Nee, die zijn niet het grootste probleem natuurlijk.
Sarcasme. Leer het herkennen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ook ja, in de zin dat ik het volstrekt logisch zou vinden. Ik zie alleen bijzonder weinig gebeuren en ik zal niet de enige zijn. Dat creëert niet alleen ruimte voor IS-nazisme, maar ook een voedingsbodem voor rechtsextremisme.
Dus? Ik vind het ook niet goed dat Joden dat doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:31 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat is tegengehouden door de Joodse gemeenschap die druk uitvoerde op de senaat.
Zo kan men dus IS-terroristen herkennen:quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De winkeliers van Keulen en de mensen met een kleurtje die toevallig voorbij liepen
Tevens een familie in Solingen. En een paar Döner-ondernemers.
Dus nu vind je jodenjacht oké?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:33 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Dus? Ik vind het ook niet goed dat Joden dat doen.
O, ik las het verkeerd. Ik dacht dat 'ze' naar de overheid verwees.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sarcasme. Leer het herkennen.
Dat zijn slechts uiterlijke kenmerken van het kwaad dat islam is.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Tegen discriminatie van vrouwen en rituele slacht mag eindelijk wel eens opgetreden worden. Dat ben ik helemaal met je eens.
Beetje de spiegel voorhouden.quote:
Maakt niet, paar nazi's bellen, kunnen ze op virusjacht gaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, ik las het verkeerd. Ik dacht dat 'ze' naar de overheid verwees.
Laat maar. Griep.
Ik kan je nu al Dm'en.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:38 schreef waht het volgende:
[..]
Beetje de spiegel voorhouden.
Zodra je de doodstraf aan deze lieden wil opleggen kun je me dm'en.
Maar veel van de zaken die je noemt zijn al verboden en de rest zie je ook bij vrijwel alle andere religies.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:37 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dat zijn slechts uiterlijke kenmerken van het kwaad dat islam is.
Veel belangrijker is dat de islam de moslim als ubermens beschouwt en de 'ongelovige' als untermensch, met de jood en hindoe nog een stuk lager als de christen. Om maar te zwijgen over 'ketters' en afvalligen. Het met plezier afslachten van de sji'itische en yezidische burgers en krijgsgevangenen door IS is prima te verdedigen door IS omdat het nu eenmaal zo wordt omschreven in de islamitische geschriften.
Is wat jij zegt het een zéér zinnige wijze is om op te treden tegen geweldsgroepen in het midden-oosten, dat een paar uitkeringstrekkers met IQ onder de 65 winkels in de Kölner binnenstad plunderen en mensen in het Openbaar Vervoer lastig vallen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het zijn er niet zoveel, dus dan is het niet erg? Is dat wat je zegt?
Nee.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Is wat jij zegt het een zéér zinnige wijze is om op te treden tegen geweldsgroepen in het midden-oosten, dat een paar uitkeringstrekkers met IQ onder de 65 winkels in de Kölner binnenstad plunderen en mensen in het Openbaar Vervoer lastig vallen?
Nee, ik zie niet veel Joden die voor overlast zorgen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:34 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dus nu vind je jodenjacht oké?
De uber-/untermensch verdeling van gelovigen/ongelovigen hebben de moslims ook overgenomen van de joodse leer. Joden wordt ook geleerd dat niet-joden minderwaardige mensen zijn, zij zijn immers het door god uitverkoren volk. Dit komt uit duidelijk tot uiting in hoe Israel met haar palestijnse burgers om gaat. We denken hier in de westerse wereld vaak dat alleen de islamitische palestijnen in Israel gediscrimineerd worden, maar de christenen hebben het er ook niet makkelijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:33 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Dus? Ik vind het ook niet goed dat Joden dat doen.
Gewoon alle extremisten in een veld gooien en het laten uitvechten met elkander.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:42 schreef waht het volgende:
Gewoon nazi's fussileren. Niet zo moeilijk doen.
Excuseer, het moet fusilleren zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:50 schreef Happel het volgende:
[..]
Gewoon alle extremisten in een veld gooien en het laten uitvechten met elkander.
Klopt inderdaad. Maargoed mensen uit Israel veroorzaken hier geen overlast gelukkig.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:47 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
De uber-/untermensch verdeling van gelovigen/ongelovigen hebben de moslims ook overgenomen van de joodse leer. Joden wordt ook geleerd dat niet-joden minderwaardige mensen zijn, zij zijn immers het door god uitverkoren volk. Dit komt uit duidelijk tot uiting in hoe Israel met haar palestijnse burgers om gaat. We denken hier in de westerse wereld vaak dat alleen de islamitische palestijnen in Israel gediscrimineerd worden, maar de christenen hebben het er ook niet makkelijk.
Je snapt het niet. We kunnen hier wel in onze samenleving besluiten dat we dingen 'niet willen' of 'verbieden' of 'afschaffen' maar daar heeft de gelovige lak aan. Die erkent de wereldlijke maatschappij alleen als het hem zelf uitkomt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar veel van de zaken die je noemt zijn al verboden en de rest zie je ook bij vrijwel alle andere religies.
Ik zou voorstellen om de vrijheid van godsdienst af te schaffen. Religies worden al meer dan voldoende beschermd door de vrijheid van vereniging en de vrijheid van meningsuiting. Bovendien vermijd je daarmee ongelijkheid tussen gelovigen en atheïsten.
Maar dan wel graag alle buitenlanders het land uit.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:51 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Maargoed mensen uit Israel veroorzaken hier geen overlast gelukkig.
Ik snap het wel hoor. Ik verwacht dat de wet gewoon gehandhaafd wordt. Ook bij mensen met een religieuze stoornis.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Je snapt het niet. We kunnen hier wel in onze samenleving besluiten dat we dingen 'niet willen' of 'verbieden' of 'afschaffen' maar daar heeft de gelovige lak aan. Die erkent de wereldlijke maatschappij alleen als het hem zelf uitkomt.
Belachelijk inderdaad.quote:Ik viel zowat van mijn stoel laatst toen ik Asscher hoorde brabbelen over 'herzien van subsidies' voor islamtische organisaties als bleek dat ze niet genoeg tegen radicalisering optraden. De overheden subsidieren die die apartheidshutten gewoon
Dat is de meest geweldige groep die er bestaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:59 schreef De_Guidance het volgende:
Atheïstisch zijn maakt je niet slimmer of meer waard dan iemand anders.
De meeste atheïstische religie-haters op internet kunnen amper werkwoorden vervoegen bijvoorbeeld.
Ik dacht te menen dat ik verleden week toch echt op het Pownews een paar Orthodoxe Joden zag kamperen in een speeltuin ? Of was dit een hoax van ISIS?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:51 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Maargoed mensen uit Israel veroorzaken hier geen overlast gelukkig.
Geert twitterd er niet over dus er is niks aan de hand.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:02 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Ik dacht te menen dat ik verleden week toch echt op het Pownews een paar Orthodoxe Joden zag kamperen in een speeltuin ? Of was dit een hoax van ISIS?
Dat is niet echt een representatief sample wat je hier aanhaalt. Heb je een wetenschappelijk onderzoek hierover?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:59 schreef De_Guidance het volgende:
Atheïstisch zijn maakt je niet slimmer of meer waard dan iemand anders.
De meeste atheïstische religie-haters op internet kunnen amper werkwoorden vervoegen bijvoorbeeld.
Maar dat gebeurt dus niet. Er staan dus nota bene in onze 2e Kamer boeken waarvan de inhoud strijdig is met de belangrijkste artikelen in onze grondwet; discriminatie, ondergeschiktheid van de vrouw, verbod op vrije meningsuiting etc.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor. Ik verwacht dat de wet gewoon gehandhaafd wordt. Ook bij mensen met een religieuze stoornis.
Oja, die orthodoxe sektequote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:02 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Ik dacht te menen dat ik verleden week toch echt op het Pownews een paar Orthodoxe Joden zag kamperen in een speeltuin ? Of was dit een hoax van ISIS?
Tolerantie is juist een groot goed en iets wat we moeten koesteren. In andere delen van de wereld gaat het fout omdat er een gebrek is aan tolerantie.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt dus niet. Er staan dus nota bene in onze 2e Kamer boeken waarvan de inhoud strijdig is met de belangrijkste artikelen in onze grondwet; discriminatie, ondergeschiktheid van de vrouw, verbod op vrije meningsuiting etc.
Wij zijn in het westen veel te slap jegens vreemde potentieel gevaarlijke ideologieen, dit is een gevolg van onze doorgeschoten tolerantie en weg-met-ons mentaliteit.
Nee maar even serieus.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is niet echt een representatief sample wat je hier aanhaalt. Heb je een wetenschappelijk onderzoek hierover?
Overigens ben ik er voorstander van om dit soort tuig maar eens een keer een veldslag te laten uitvechten met tuig van de andere zijde in 1 grote kooi. Iedereen die mee wil doen, mag dat. Aanpakken via de wet wordt toch lastig voor beide zijden, laat ze dan maar lekker elkaar de (kaal)kop in rammen.
Tolerantie jegens andere toleranten is prima. Tolerantie jegens intoleranten betekent dat je jezelf langzaam wegcijfert en het onderspit zal delven.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tolerantie is juist een groot goed en iets wat we moeten koesteren. In andere delen van de wereld gaat het fout omdat er een gebrek is aan tolerantie.
Matig verweer. Het gaat niet om het invoeren, maar om zeggen dat je het wil invoeren.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:58 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens, nogal een slechte spiegel waht.
Ik ben niet tegen de doodstraf uit humanistische overwegingen, maar omdat ik geloof dat er enorm veel fouten worden gemaakt bij veroordelingen.
Een neonazi die een moord pleegt verdient sowieso zes keer levenslang minstens. Eigenlijk ook de doodstraf, maar ja, je kunt helaas nooit zeker weten.
In de huidige maatschappij twijfel ik wel aan het kritisch vermogen van zij die geloven, ondanks dat er inderdaad zat intelligente gelovigen zijn. Er staan aantoonbare onjuistheden in de Bijbel en de Koran, kies je er desondanks toch voor in die boeken te geloven, tsja. Wat overigens niet wil zeggen dat dat niet-gelovigen slim maakt, de meesten hebben echt niet via logica gededuceerd waarom deze boeken voor hen niet kunnen kloppen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:09 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee maar even serieus.
Het feit dat je atheïstisch bent(opgevoed) maakt je toch niet meteen superieur?
Er zijn hele toffe, intelligente en leuke gelovige mensen.
Veel leuker dan die figuren die vol spelfouten op internet fulimineren dat alle gelovigen achterlijk zijn danwel afgeschoten moeten worden.
En ik ben zelf ook niet gelovig.
En je hebt niet door dat je daarmee in een vicieuze cirkel van intolerantie belandt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:15 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Tolerantie jegens andere toleranten is prima. Tolerantie jegens intoleranten betekent dat je jezelf langzaam wegcijfert en het onderspit zal delven.
Als er ooit een waterdicht systeem komt wil ik het invoeren. Dus dat maakt mij geen tegenstander van het idee.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:16 schreef waht het volgende:
[..]
Matig verweer. Het gaat niet om het invoeren, maar om zeggen dat je het wil invoeren.
Akkoord.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:22 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Als er ooit een waterdicht systeem komt wil ik het invoeren. Dus dat maakt mij geen tegenstander van het idee.
Tot dan ben ik slechts pragmatisch tegenstander van het invoeren van de doodstraf. Terecht ook. Kijk maar naar het aantal onterechte veroordelingen in de USA.
En in Nederland ook genoeg zaken.
Jij en ik weten ook prima welk deel van de bevolking eerder een onterechte veroordeling zal krijgen en dat zijn niet de neonazi's.
Ik ben intolerant naar andere intoleranten. En de islam staat bol van de intolerantie.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En je hebt niet door dat je daarmee in een vicieuze cirkel van intolerantie belandt.
Bovendien heb jij het niet over intolerantie jegens IS-aanhangers. Daar valt immers nog wat voor te zeggen. Mensen die geweld willen gebruiken om de samenleving te ontwrichten en intimideren, dienen hard te worden aangepakt.
Jij wil je echter per definitie intolerant opstellen richting religie. Ongeacht de daden en motivaties van het individu dat aanhanger is van de bewuste stroming. Je schiet niets op met een dergelijke intolerante houding.
En jij denkt werkelijk dat de samenleving er op vooruit gaat wanneer je paal en perk stelt aan de vrijheid van godsdienst? Geschiedenis leert ons dat de maatschappij daar niet beter van wordt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik ben intolerant naar andere intoleranten. En de islam staat bol van de intolerantie.
Ook al zal de gemiddelde moslim niet meewerken aan het stenigen van overspelige vrouwen of het van een toren gooien van homo's, er zullen er weinig zijn die openlijk dit soort excessen in de islam zullen tegenspreken. De koran heeft een hele goeie disclaimer ingebouwd; alles wat hier in staat is letterlijk het woord van god en wie dus durft te nuanceren of zelfs tegen te spreken is een ketter. En wat er met ketters dient te gebeuren volgens de islam is vrij duidelijk. Bovendien stimuleert de islam segregatie en hindert integratie, om van assimilatie maar te zwijgen.
Ik ben er niet voor om religies te verbieden, alleen dient er vanuit de overheid geen enkele subsidie of positieve regelgeving richting de religies meer te gaan. En misschien zelfs wel een voorzichtig ontmoedigingsbeleid. Schaf het recht op onderwijs op religieuze basis maar eens af en vervang deze door openbaar onderwijs waar de algemene beschaafde normen en waarden worden bijgebracht en waar uiterlijke religieuze kenmerken verboden zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij denkt werkelijk dat de samenleving er op vooruit gaat wanneer je paal en perk stelt aan de vrijheid van godsdienst? Geschiedenis leert ons dat de maatschappij daar niet beter van wordt.
Overigens ken ik alle horrorverhalen uit de Koran. Die enge, enge moslims met een doodenge denkbeelden. Hoewel ik nooit de Koran heb gelezen en de enge citaatjes enkel zonder context in dit soort discussies tegenkom.
Maar goed, ik wil ook niet beweren dat de islam een geweldige religie is. Heb er niets mee en ik zal ook nooit moslim worden.
Ik geloof echter niet in het verbieden van iets wat zo geworteld is als religie. Ik heb goede hoop dat geloof op den duur uitsterft. Tot die tijd ben ik voorstander van mensen in alle vrijheid hun religie te laten belijden. Of diegene nou christen, jood, hindoe of moslim is.
Het goede nieuws is dat dit zichzelf oplost.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kon je een keer op wachten hé dat dit mis zou gaan.
Neo nazi's, die zichzelf oplossen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het goede nieuws is dat dit zichzelf oplost.
Als ze zich uitsluitend op salafisten richten is het niets anders dan nazi versus nazi, dus dan lost het zichzelf uiteindelijk wel op ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Neo nazi's, die zichzelf oplossen?
Dat lost niet op, dat probleem blijft altijd daar. Evenals voetbal hooligans...
Het zijn nazi's, dus ze zullen zich natuurlijk niet alleen op extremisten richten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als ze zich uitsluitend op salafisten richten is het niets anders dan nazi versus nazi, dus dan lost het zichzelf uiteindelijk wel op ja.
Ik heb niet de indruk dat ze zich uitsluitend op salafisten gaan richten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als ze zich uitsluitend op salafisten richten is het niets anders dan nazi versus nazi, dus dan lost het zichzelf uiteindelijk wel op ja.
Op dit moment schijnbaar wel. Op de langere termijn zal dat anders zijn, maar dat geldt net zo goed voor die salafisten. Nazi's versus nazi's voorlopig dus.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat ze zich uitsluitend op salafisten gaan richten.
in theorie is daar niets mis mee, maar in de praktijk zal het vast neerkomen op het vernielen van de shoarmazaak of kapsalon van Mohammed die slechts wat geld wil verdienen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:44 schreef Jigzoz het volgende:
Er is nog wel een verschil tussen rellen en bier zuipen enerzijds en meewerken aan genocide en slavernij anderzijds.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Als er ook Nederlandse hooligans bij betrokken zijn, wordt hen dan ook hun paspoort en de toegang tot Nederland ontzegt bij gewenste terugkeer? Je zou zeggen van wel, wat is eigenlijk het verschil tussen een extreme moslim die in het buitenland meestrijdt met IS en een extreme hooligan die in het buitenland meestrijdt met extreem rechtsen? Bij beiden is er kans dat ze hier, in eigen land, hun gewelddadigheden voort willen zetten. Bij beiden kan je je ook nog afvragen of hun loyaliteit wel in Nederland ligt.
Dat zou inderdaad een hele slechte zaak zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
in theorie is daar niets mis mee, maar in de praktijk zal het vast neerkomen op het vernielen van de shoarmazaak of kapsalon van Mohammed die slechts wat geld wil verdienen.
De politiebus was ook van salafisten? Of werden de hooligans en extremen weer eens "geprovoceerd" door "de hinderlijke aanwezigheid van politie" waardoor ze "niet anders konden dan rellen"?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:17 schreef Jigzoz het volgende:
Op dit moment schijnbaar wel. Op de langere termijn zal dat anders zijn, maar dat geldt net zo goed voor die salafisten. Nazi's versus nazi's voorlopig dus.
Jij vindt het niet zorgwekkend dat Nederlandse hooligans zich aansluiten bij buitenlanders die het laatste willen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:19 schreef Jigzoz het volgende:
Er is nog wel een verschil tussen rellen en bier zuipen enerzijds en meewerken aan genocide en slavernij anderzijds.
Hé, beide partijen zijn smerige klootzakken. Wat verwacht je anders voor gedrag?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De politiebus was ook van salafisten? Of werden de hooligans en extremen weer eens "geprovoceerd" door "de hinderlijke aanwezigheid van politie" waardoor ze "niet anders konden dan rellen"?
Gevolg van jouw goedkeuring.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad een hele slechte zaak zijn.
Huh? Willen ze dat dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jij vindt het niet zorgwekkend dat Nederlandse hooligans zich aansluiten bij buitenlanders die het laatste willen?
Neonazi's willen me dunkt het nazigedachtegoed verspreiden. Daarin zitten zowel elementen van genocide en slavernij. Wat dat betreft steken ze de salafisten naar de kroon.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:22 schreef Jigzoz het volgende:
Huh? Willen ze dat dan?
Maar oké: ja, als dat het geval is, dan vind ik dat net zo goed zorgelijk.
Ze lijken me wat die zaken betreft gelijkwaardig ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Neonazi's willen me dunkt het nazigedachtegoed verspreiden. Daarin zitten zowel elementen van genocide en slavernij. Wat dat betreft steken ze de salafisten naar de kroon.
Mwoah... Doet me denken aan Ajax-idioten en Feyenoord-idioten die elkaar op een weiland proberen af te maken. Ik ben daar niet tegen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Het trieste hieraan is dat die rellende hooligans en neonazi's ook nog een reactie zouden kunnen teweegbrengen van de salafisten, die terug gaan vechten of anderszins gaan strijden. Dan hebben de eersten de door de tweeden gewenste 'heilige oorlog' en hebben ze er zelf voor gezorgd dat ze gelijk hebben gekregen.
Als ze dan braaf in een arena zouden gaan vechten tot de dood erop volgt, dan was er ook weinig aan de hand. Helaas is dat niet het geval.quote:
In een weiland is nog tot daar aan toe, maar de demonstraties zijn (bewust?) gepland in stedelijke centra.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:33 schreef Jigzoz het volgende:
Mwoah... Doet me denken aan Ajax-idioten en Feyenoord-idioten die elkaar op een weiland proberen af te maken. Ik ben daar niet tegen.
Da's jammer inderdaad. Dat moet anders kunnen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
In een weiland is nog tot daar aan toe, maar de demonstraties zijn (bewust?) gepland in stedelijke centra.
tsja mag van mij ook best De Arena zijn, lekker op loopsfstandquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als ze dan braaf in een arena zouden gaan vechten tot de dood erop volgt, dan was er ook weinig aan de hand. Helaas is dat niet het geval.
Ja wel leuke besteding van de lunchpauze.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:37 schreef Re het volgende:
[..]
tsja mag van mij ook best De Arena zijn, lekker op loopsfstand
Heb je wat tegen de inwoners van Köln... ? volgens mij wonen daar vooral ook genoeg aardige en nette en zelfs intelligente mensen (buiten carnevalstijd dan) en hebben die het absoluut niet verdiend om in tram of bus lastig gevallen te worden door idiote Hooligans, en anderszijds door de enge NRW-Salafistenquote:
Je hebt schijnbaar nog steeds niet door dat er helemaal niet tegen ´'Salafisten' gevochten werd, maar de slachoffers gewoon nette inwoners en winkeliers van Köln waren.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mwoah... Doet me denken aan Ajax-idioten en Feyenoord-idioten die elkaar op een weiland proberen af te maken. Ik ben daar niet tegen.
in eerste instantie bedoelde ik de hooligans en neo's, die bebaarde haatjurken mogen er ook wel bij ja, zolang het gewone volk maar geen last van ze heeftquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Heb je wat tegen de inwoners van Köln... ? volgens mij wonen daar vooral ook genoeg aardige en nette en zelfs intelligente mensen (buiten carnevalstijd dan) en hebben die het absoluut niet verdiend om in tram of bus lastig gevallen te worden door idiote Hooligans, en anderszijds door de enge NRW-Salafisten
De NRW-Salafisten, die overigens aangevoerd worden door de duitse ex-bokser Pierre Vogel en Sven Lau, beide zonder een migratie-achtergrond, en kwa types eigenlijk niet zoveel anders als andere idioten die de NPD of PRO-NRW toetreden of Hooligan worden... gewoon randdebielen die ervan leven te provoceren en polariseren.
[ afbeelding ]
(Met suces, deze twee ZZ-top-wannabee´s schijnen momenteel rond de 6500 aanhangers te hebben)
Laat Nederland gewoon een weilandje te Beverwijk bechikbaar voor beide groepen stellen, maar houd ze uit de stadscentra en bij beschaafde mensen en nuttige winkels en bedrijven weg.
[..]
Je hebt schijnbaar nog steeds niet door dat er helemaal niet tegen ´'Salafisten' gevochten werd, maar de slachoffers gewoon nette inwoners en winkeliers van Köln waren.
Open eens je ogen en laat je niet misleiden door 'geroep' dat die Hooligans tegen 'salafisten' waren, ze vielen vooral gewone burgers lastig en maakten een grote schade en overlast en dat dedzen ze bewust
Wat jij verlangt is volkomen achterlijk (en bovendien onmogelijk)! Ja, sorry hoor. Voor een school is het van belang dat het onderwijs op peil is, niet eventuele gebruiken of rituelen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik ben er niet voor om religies te verbieden, alleen dient er vanuit de overheid geen enkele subsidie of positieve regelgeving richting de religies meer te gaan. En misschien zelfs wel een voorzichtig ontmoedigingsbeleid. Schaf het recht op onderwijs op religieuze basis maar eens af en vervang deze door openbaar onderwijs waar de algemene beschaafde normen en waarden worden bijgebracht en waar uiterlijke religieuze kenmerken verboden zijn.
En we moeten stoppen met de import van mensen naar Europa met denkbeelden die niet matchen met hoe de meerderheid van de oorspronkelijk bewoners in het leven staat. Met name dus moslims.
Wat een josti'squote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Heb je wat tegen de inwoners van Köln... ? volgens mij wonen daar vooral ook genoeg aardige en nette en zelfs intelligente mensen (buiten carnevalstijd dan) en hebben die het absoluut niet verdiend om in tram of bus lastig gevallen te worden door idiote Hooligans, en anderszijds door de enge NRW-Salafisten
De NRW-Salafisten, die overigens aangevoerd worden door de duitse ex-bokser Pierre Vogel en Sven Lau, beide zonder een migratie-achtergrond, en kwa types eigenlijk niet zoveel anders als andere idioten die de NPD of PRO-NRW toetreden of Hooligan worden... gewoon randdebielen die ervan leven te provoceren en polariseren.
[ afbeelding ]
(Met suces, deze twee ZZ-top-wannabee´s schijnen momenteel rond de 6500 aanhangers te hebben)
Laat Nederland gewoon een weilandje te Beverwijk bechikbaar voor beide groepen stellen, maar houd ze uit de stadscentra en bij beschaafde mensen en nuttige winkels en bedrijven weg.
[..]
Je hebt schijnbaar nog steeds niet door dat er helemaal niet tegen ´'Salafisten' gevochten werd, maar de slachoffers gewoon nette inwoners en winkeliers van Köln waren.
Open eens je ogen en laat je niet misleiden door 'geroep' dat die Hooligans tegen 'salafisten' waren, ze vielen vooral gewone burgers lastig en maakten een grote schade en overlast en dat deden ze bewust.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is niet zo dat deze 'helden' en 'wereldverbeteraars' hier een autobusje en de fietsen van de Salafisten aanvielen
In hoeverre kun je van "buitenland" spreken binnen de EU?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Als er ook Nederlandse hooligans bij betrokken zijn, wordt hen dan ook hun paspoort en de toegang tot Nederland ontzegt bij gewenste terugkeer? Je zou zeggen van wel, wat is eigenlijk het verschil tussen een extreme moslim die in het buitenland meestrijdt met IS en een extreme hooligan die in het buitenland meestrijdt met extreem rechtsen? Bij beiden is er kans dat ze hier, in eigen land, hun gewelddadigheden voort willen zetten. Bij beiden kan je je ook nog afvragen of hun loyaliteit wel in Nederland ligt.
Het heeft niets met "begrijpen" te maken, je moet patronen kunnen zien.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat een josti's![]()
En dan zijn er ook nog mensen hier die het wel begrijpen...
De overheid durft dit niet te faciliteren.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als ze dan braaf in een arena zouden gaan vechten tot de dood erop volgt, dan was er ook weinig aan de hand. Helaas is dat niet het geval.
Dus ze begrijpen het gewoon niet... Die fiets die in die foto hierboven voorbij vloog. Wtf heeft dat met salafisme te maken ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het heeft niets met "begrijpen" te maken, je moet patronen kunnen zien.
Zolang de overheid niets effectief doet tegen ISIS fanboys zul je dit soort tegengeluid gaan horen.
Het gaat niet om hun daden. Waar het omgaat is dat zolang er ISIS fanboys zijn je dit soort geluid gaat horen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus ze begrijpen het gewoon niet... Die fiets die in die foto hierboven voorbij vloog. Wtf heeft dat met salafisme te maken ?
Ja daarom merkte je net ook op dat ze andere immigranten zullen lastig vallen ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat niet om hun daden. Waar het omgaat is dat zolang er ISIS fanboys zijn je dit soort geluid gaat horen.
Je snapt het niet he?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja daarom merkte je net ook op dat ze andere immigranten zullen lastig vallen ?
Ik kan hier gewoon geen begrip voor opbrengen. Ze gebruiken salafisten als excuus om te rellen. Anders hadden ze wel bij een salafistische moskee hun tegen geluid laten horen toch ?quote:
Ik heb er ook geen begrip voor, daar gaat het dan ook niet om.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik kan hier gewoon geen begrip voor opbrengen. Ze gebruiken salafisten als excuus om te rellen. Anders hadden ze wel bij een salafistische moskee hun tegen geluid laten horen toch ?
Ja je zegt zolang er IS. fanboys zullen zijn dit er ook zal zijn. Stel die IS. fanboys zijn straks weg dan verzinnen dit soort mongolen wel weer iets anders.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen begrip voor, daar gaat het dan ook niet om.
Zonder immigratieproblemen, geen neo nazi,s.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja je zegt zolang er IS. fanboys zullen zijn dit er ook zal zijn. Stel die IS. fanboys zijn straks weg dan verzinnen dit soort mongolen wel weer iets anders.
Ja en nu ? Geen immigratie meer vanwege neo nazi's ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zonder immigratieproblemen, geen neo nazi,s.
Het is wat kort door de bocht, maar daar komt het in de basis wel op neer.
Oh oke, je snapt het echt niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en nu ? Geen immigratie meer vanwege neo nazi's ?
Wat snap ik dan niet volgens jou ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh oke, je snapt het echt niet.
Laat maar dan, verloren moeite.
aha, dus omdat _anderen_ ook foute dingen doen, mogen deze hooligans zich ook misdragen..quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat niet om hun daden. Waar het omgaat is dat zolang er ISIS fanboys zijn je dit soort geluid gaat horen.
Allesquote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat snap ik dan niet volgens jou ?
Begrijpend lezen blijft lastig.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
aha, dus omdat _anderen_ ook foute dingen doen, mogen deze hooligans zich ook misdragen..
Is je hoogst genoten opleiding soms de kleuterschool ofzo?
Nee, jij ziet het patroon niet, daar kan ik weinig aan doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Of wat je zegt slaat nergens op ?
Het patroon van buitenlanders dus neo nazi's ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, jij ziet het patroon niet, daar kan ik weinig aan doen.
Zolang er problemen zijn met immigranten zullen er neo nazi,s en ander tuig zijn met een tegengeluid.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het patroon van buitenlanders dus neo nazi's ?
Tegen geluid is op slooptour door de stad. Agenten aanvallen, onschuldige mensen aanvallen ??quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zolang er problemen zijn met immigranten zullen er neo nazi,s en ander tuig zijn met een tegengeluid.
Doe je niets aan, behalve die "problemen" zoveel mogelijk proberen op te lossen.
Pffff, je doet het weer.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Tegen geluid is op slooptour door de stad. Agenten aanvallen, onschuldige mensen aanvallen ??
Dat is geen tegen geluid , dat is gewoon ordinair rellen.
Ja dat kan toch fucking elke chimpansee?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Pffff, je doet het weer.
Ik keur hun gedrag nergens goed, wat ik doe is het patroon aantonen.
.........................quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat kan toch fucking elke chimpansee?
Ja doei. Als je dat gelijk zegt ipv van er met 10 reacties om heen te draaien.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
.........................
Troll
Jij schat mensen wel erg hoog in. In Frankrijk gaat men ook massaal de straat op, om tegen het homohuwelijk te zijn. En in Italië om een man in een jurk te vereren. En in Amerika om zich uit te spreken tegen abortus. En in Griekenland omdat Angela Merkel het verkeerde mantelpakje droeg. Kom nou!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zolang er problemen zijn met immigranten zullen er neo nazi,s en ander tuig zijn met een tegengeluid.
Doe je niets aan, behalve die "problemen" zoveel mogelijk proberen op te lossen.
Nog een keer uit sportiviteit. We kunnen wel gaan bashen op die neo nazi,s, maar het is veel beter om probleemoplossend te denken.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja doei. Als je dat gelijk zegt ipv van er met 10 reacties om heen te draaien.
Ik begrijp je best hoor, maar vind je hele argumentatie gewoon getuigen van een intelligentie die vermoedelijk nog onder die van die damesfiets-molesteerders ligt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Begrijpend lezen blijft lastig.
Weet je wat ik denk dat mis is met neo nazi's. Inteelt of zuurstofgebrek.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nog een keer uit sportiviteit. We kunnen wel gaan bashen op die neo nazi,s, maar het is veel beter om probleemoplossend te denken.
We moeten kijken waar de ontevredenheid van de neo nazi,s vandaan komt.
Zonder immigratieproblemen geen neo nazi,s. Je kan veel van die gasten zeggen, maar niet dat ze niet weten waar ze voor staan. Hun retoriek is heel duidelijk: Duitsland is van de blanke !quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:24 schreef OeJ het volgende:
[..]
Jij schat mensen wel erg hoog in. In Frankrijk gaat men ook massaal de straat op, om tegen het homohuwelijk te zijn. En in Italië om een man in een jurk te vereren. En in Amerika om zich uit te spreken tegen abortus. En in Griekenland omdat Angela Merkel het verkeerde mantelpakje droeg. Kom nou!
Wtf???quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Weet je wat ik denk dat mis is met neo nazi's. Inteelt of zuurstofgebrek.
Ik walg van dit soort mensen serieus
Ja flikker op man. Kijken waar de ontevredenheid van neo nazi's vandaan komt ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wtf???
Snap je het nu echt niet of?
Je hebt er dus niets van begrepen. Ik doe namelijk geen uitspraak over de daden van deze neo nazi,s, ik toon alleen aan dat deze neo nazi,s er niet "zomaar" zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik begrijp je best hoor, maar vind je hele argumentatie gewoon getuigen van een intelligentie die vermoedelijk nog onder die van die damesfiets-molesteerders ligt.
Niet alleen bij jou, maar ik heb evengoed ook een hardgrondige hekel aan bv idioten die bij een Gaza-demo opeens gaan 'rechtvaardigen' dat er anti-semitische parolen' geroepen worden.
Die doen dat vaak ook met precies dezelfde woorden: dat dat zou komen 'omdat de tegenpartij zo fout is, en dat dat dan opeens zou mogen'.
Nogmaals, voor de geleedpotigen: Je hebt je altijd zelf aan wetten te houden, en dus geen geweld tegen anderen of hun bezittingen aanwenden die verder niks ermee te maken heben..
En nee, er is helemaal geen 'uitvlucht' om dat alsnog te gaan 'goedpraten' op een 'ik heb er wel begrip voor'-manier.
Als je wilt kijken naar hoe je wel goed oppositie kunt voeren tegen Salafisten, kijk bv naar Wilfried Schultz van de Mönchengladbacher partij 'Die Bürgerlichen'.
Die heel succesvol actie gevoerd heeft tegen de vestiging van een salafisten-centrum en de aanwezigheid van een centrum van radikale salafisten..
Wat Schultz ok altijd heel bewust deed is dat hij geweigerd heeft toe te laten dat zijn protest 'geinfiltreerd' werd door Neo-nazi's, die daartoe ook stevige pogingen deden.
Integendeel, Schultz wist zelfs de steun te krijgen van andere moslimgroepen, zelfs een sufi-moslimgeestelijke die meeliep in anti-salafisten-demonstraties..
Dat is de manier om de invloed van de Salafisten te beperken..
gaan relen en straatvechten in Köln met een zooitje hooligans die andere burgers bedreigen en bezittingen vernielen is eerder en aktie die meer steun geeft aan de Salafisten en verdere Polarisatie.
Nee, laten we lekker dat tuig promoten !quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja flikker op man. Kijken waar de ontevredenheid van neo nazi's vandaan komt ?
Ik promoot niemand. Ik zeg dat ik dat ik van ze walg. Jij wilt liever onderzoeken waarom ze zo ontevreden zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, laten we lekker dat tuig promoten !
Zeker, om zo een oplossing te zoeken.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik promoot niemand. Ik zeg dat ik dat ik van ze walg. Jij wilt liever onderzoeken waarom ze zo ontevreden zijn.
Mwah...toen de originele nazi's opkwamen was er totaal geen sprake van een immigratieprobleem, toen was het de zwakke economie en het verdrag van Versailles waar ze op meeliftten. Zulk soort groeperingen gedijen in mindere tijden. Nazi sentimenten zijn nooit verdwenen in Duitsland, en is altijd sluimerend aanwezig geweest. Er is gewoon een trigger nodig om het weer te doen oplaaien, en met de salafi's lijken ze dat gevonden te hebben, de salafist is de nieuwe jood.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zonder immigratieproblemen geen neo nazi,s. Je kan veel van die gasten zeggen, maar niet dat ze niet weten waar ze voor staan. Hun retoriek is heel duidelijk: Duitsland is van de blanke !
Voor dit soort mensen is de enige oplossing alle buitenlanders het land uit. Wil je hier serieus over nadenken ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker, om zo een oplossing te zoeken.
Jij wil graag dat ze blijven rellen en aan kebab moorden doen.
Oh my god, NOGMAALS: ik trek er geen conclusie uit.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Voor dit soort mensen is de enige oplossing alle buitenlanders het land uit. Wil je hier serieus over nadenken ?
Neequote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:32 schreef De_Guidance het volgende:
underdog, kun je een ander topic verpesten met dit getrol?
bvd.
Net moeten we nog een oplossing zoeken en nu laat je weer het patroon zien.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh my god, NOGMAALS: ik trek er geen conclusie uit.
Ik laat slechts het patroon zien, jij snappen?
Bij sommige mensen hoef ik dat echt niet te weten....quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:31 schreef Jigzoz het volgende:
Hé, even tussendoor: je kunt ook benieuwd zijn naar de ontevredenheid van mensen van wie je walgt.
Hier heb je zeker gelijk in, maar daarom kan het toch geen kwaad om zoveel mogelijk probleemoplossend te denken?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mwah...toen de originele nazi's opkwamen was er totaal geen sprake van een immigratieprobleem, toen was het de zwakke economie en het verdrag van Versailles waar ze op meeliftten. Zulk soort groeperingen gedijen in mindere tijden. Nazi sentimenten zijn nooit verdwenen in Duitsland, en is altijd sluimerend aanwezig geweest. Er is gewoon een trigger nodig om het weer te doen oplaaien, en met de salafi's lijken ze dat gevonden te hebben, de salafist is de nieuwe jood.
Hm. Ik ben eigenlijk altijd wel benieuwd naar het waarom.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bij sommige mensen hoef ik dat echt niet te weten....
Goed, nog een keertje.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Net moeten we nog een oplossing zoeken en nu laat je weer het patroon zien.
Zuurstofgebrek ? Kom op man....quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Ik ben eigenlijk altijd wel benieuwd naar het waarom.
Taalnazi's zijn er ook niet zomaar.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt er dus niets van begrepen. Ik doe namelijk geen uitspraak over de daden van deze neo nazi,s, ik toon alleen aan dat deze neo nazi,s er niet "zomaar" zijn.
Simplistisch? ja misschien, maar de realiteit is soms ook erg simplistisch.
Dat heb jij goed gezien. Wil je nu een sticker ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Goed, nog een keertje.
Even met een ander voorbeeld: was er niet zo,n macho cultuur in Rusland, dan was er ook minder homofobie.
Mee eens, alleen is het onmogelijk om iedereen tevreden te houden, er is altijd wel een groep die zich minder bedeeld voelt, al gaat het economisch nog zo goed. Het zijn ook maar gewoon mensen, en bij mensen breekt eens in de zoveel tijd een keer goed de pleuris uit.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hier heb je zeker gelijk in, maar daarom kan het toch geen kwaad om zoveel mogelijk probleemoplossend te denken?
Een maatschappij werkt het beste als zoveel mogelijk mensen "tevreden" zijn.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat heb jij goed gezien. Wil je nu een sticker ?
Serieus, houd op met die uitvluchten en het vingertjewijzen-naar-anderen...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:28 schreef theunderdog het volgende:
Ik doe namelijk geen uitspraak over de daden van deze neo nazi,s, ik toon alleen aan dat deze neo nazi,s er niet "zomaar" zijn.
"Ze zijn gewoon stom" vind ik zelf niet echt een bevredigende verklaring.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zuurstofgebrek ? Kom op man....
Klopt, maar het westen kan nog steeds niet goed omgaan met het immigratiebeleid, en dan krijg je tegengeluid . En ja, helaas ook van randmongooltjes zoals in de OP.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mee eens, alleen is het onmogelijk om iedereen tevreden te houden, er is altijd wel een groep die zich minder bedeeld voelt, al gaat het economisch nog zo goed. Het zijn ook maar gewoon mensen, en bij mensen breekt eens in de zoveel tijd een keer goed de pleuris uit.
Dat neo nazi,s tuig zijn staat als paal boven water.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Serieus, houd op met die uitvluchten en het vingertjewijzen-naar-anderen...
"jamaar, hunnie zijn nóg erger"
Geef gewoon toe dat een Hooligan-mongool die een damesfiets kapotmaakt gewoon een randdebiel is die die politie-knupel op zn knar keihard verdient en moet ophouden te roepen dat dat een 'protest tegen de opkomst van het Salafisme en misstanden in de wereld in zn algemeen' is
Ja Duitsland blank willen houden snap ik echt niets van.. Mensen beoordelen op kleur of afkomst ook niet dus..quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
"Ze zijn gewoon stom" vind ik zelf niet echt een bevredigende verklaring.
Laat hem. Die kerel kan niets anders dan 24/7 trollen op intenet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Serieus, houd op met die uitvluchten en het vingertjewijzen-naar-anderen...
"jamaar, hunnie zijn nóg erger"
Geef gewoon toe dat een Hooligan-mongool die een damesfiets kapotmaakt gewoon een randdebiel is die die politie-knupel op zn knar keihard verdient en moet ophouden te roepen dat dat een 'protest tegen de opkomst van het Salafisme en misstanden in de wereld in zn algemeen' is
Iemand die ergens de achtergrond van wilt weten is meteen niet goed? Dan zou ik toch even beter nadenken als ik jou was.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zuurstofgebrek ? Kom op man....
Salafisten hebben in de tijd die ze tot nu toe in duitsland hebben doorgebracht al meer ellende veroorzaakt dan de joden. Onterechte vergelijkingquote:
Ik denk het bij neo nazi's niet zo ingewikkeld is die achtergrond...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:39 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Iemand die ergens de achtergrond van wilt weten is meteen niet goed? Dan zou ik toch even beter nadenken als ik jou was.
Ik snap het wel*.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja Duitsland blank willen houden snap ik echt niets van.. Mensen beoordelen op kleur of afkomst ook niet dus..
Hoe kan je deze achterlijke denkwijze snappen ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik snap het wel*.aarmee zeg ik overigens op geen enkele manier dat ik het daar ook maar een beetje mee eens ben!
Het nieuwe pispaaltje dan. Ik probeer ze ook niet met elkaar te vergelijken, ik dacht dat dat wel duidelijk was.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:39 schreef Proximo het volgende:
[..]
Salafisten hebben in de tijd die ze tot nu toe in duitsland hebben doorgebracht al meer ellende veroorzaakt dan de joden. Onterechte vergelijking
Snap je IS ook?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik snap het wel*.
* Daarmee zeg ik overigens op geen enkele manier dat ik het daar ook maar een beetje mee eens ben!
Ik snap wel meer achterlijke denkwijzen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe kan je deze achterlijke denkwijze snappen ?
Dat is wel erg kort door de bocht. Homofobie is niet 1 op 1 te linken met machocultuur.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Goed, nog een keertje.
Even met een ander voorbeeld: was er niet zo,n macho cultuur in Rusland, dan was er ook minder homofobie.
Zeker niet, corruptie, dictatuur enz.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is wel erg kort door de bocht. Homofobie is niet 1 op 1 te linken met machocultuur.
Ik denk dat het voor iedereen anders is, sommige zullen handelen uit haat, anderen uit angst.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik denk het bij neo nazi's niet zo ingewikkeld is die achtergrond...
Dus ingewikkeld is het niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:42 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor iedereen anders is, sommige zullen handelen uit haat, anderen uit angst.
Zo gauw iemand (boos) op je reageert vind je het prima.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:41 schreef theunderdog het volgende:
Een patroon aantonen zien als trollen..![]()
Mentaal gehandicapt much.
Je ziet spoken.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:43 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zo gauw iemand (boos) op je reageert vind je het prima.
Enige reden dat je hier post ook l.
Maar helaas voor jou ben ik niet geïrriteerd, vind het alleen maar kinderachtig en verspilling van je tijd.
Wat een BS. Natuurlijk is het belangrijk dat een school goed onderwijs levert, maar ik vind persoonlijk dat op school meer 'levensles' gegeven moet worden, aangezien dit thuis bij veel ouders onvoldoende is. En dan op een seculiere / humanitaire basis ipv. een religieuze.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:49 schreef OeJ het volgende:
[..]
Wat jij verlangt is volkomen achterlijk (en bovendien onmogelijk)! Ja, sorry hoor. Voor een school is het van belang dat het onderwijs op peil is, niet eventuele gebruiken of rituelen.
Voorbeeld: Moet je een boerenbedrijf, dat subsidie krijgt uit Europa, korten omdat die mensen ervoor kiezen om te bidden voor het eten? Totaal van ondergeschikt belang. Een boer moet goed boeren.
Er zullen vast meerdere oorzaken zijn, maar ik denk dat er voor angst meer begrip is dan voor haat.quote:
Nja ik zal nooit begrip krijgen voor dit soort figuren... Het zal mij ook nooit boeien waarom ze zo ontevreden zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:44 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Er zullen vast meerdere oorzaken zijn, maar ik denk dat er voor angst meer begrip is dan voor haat.
En dat begrijp ik dus niet. Hoe kun je nou iets vreemds zien en je dan niet afvragen hoe dat dan zit?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja ik zal nooit begrip krijgen voor dit soort figuren... Het zal mij ook nooit boeien waarom ze zo ontevreden zijn.
Omdat de redenen waarom ze zich zo gedragen nogal simpel zijn. Angst, haat en buitenlanders. Waarom moet ik daar verder over nadenken ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dat begrijp ik dus niet. Hoe kun je nou iets vreemds zien en je dan niet afvragen hoe dat dan zit?
Je moet helemaal niks. Ik kan het me alleen niet voorstellen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat de redenen waarom ze zich zo gedragen nogal simpel zijn. Angst, haat en buitenlanders. Waarom moet ik daar verder over nadenken ?
Onzin, een corrupte dictatuur met macho's kan nog immer homovriendelijk zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker niet, corruptie, dictatuur enz.
Waarom denk jij dan dat deze 'slachtoffers' zo boos zijn ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je moet helemaal niks. Ik kan het me alleen niet voorstellen.
Als hun mening je niet interesseert is het raar dat je ze 'afmaakt'. Lijkt mij dat je een tunnelvisie hebt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja ik zal nooit begrip krijgen voor dit soort figuren... Het zal mij ook nooit boeien waarom ze zo ontevreden zijn.
Ja. Ze volgen consequent de geboden en verboden uit de koran en andere islamitische geschriften uit; hun doel is een (wereld)kalifaat waar de soennietische moslims de baas zijn. Ongelovigen en ketters gaan over de kling.quote:
Of ik heb gewoon geen begrip voor hun mening? Net zoals dat ik geen begrip heb voor IS? Of de vroegere nazi's ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:49 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Als hun mening je niet interesseert is het raar dat je ze 'afmaakt'. Lijkt mij dat je een tunnelvisie hebt.
Inderdaad, protesteren moet gewoon plaatsvinden zonder enige vorm van geweldadigheden. Is dit niet het geval, dan dient de politie in te grijpen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:36 schreef RM-rf het volgende:
[/i]
Begrip hebben is volgens mij toch echt iets anders dan luisteren naar iemands mening.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Of ik heb gewoon geen begrip voor hun mening? Net zoals dat ik geen begrip heb voor IS? Of de vroegere nazi's ?
Waarom noem je ze slachtoffers?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom denk jij dan dat deze 'slachtoffers' zo boos zijn ?
Als je op een slooptour gaat door de stad en daarbij van alles sloopt en mensen aanvalt ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:52 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Begrip hebben is volgens mij toch echt iets anders dan luisteren naar iemands mening.
Nou dan hebben we dat geconcludeerd. Dan is het toch klaar ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom noem je ze slachtoffers?
Ik denk dat ze om dezelfde reden boos zijn als waarom in Nederland PVV'ers en pro-pieten boos zijn: een extreem wij/zij-denken, zeer conservatief waar het gaat om kneuterigheden en een felle afkeer van zaken die ze niet snappen.
Dat is het gedrag en niet de mening.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als je op een slooptour gaat door de stad en daarbij van alles sloopt en mensen aanvalt ?
Het is een combinatie van allerlei factoren uiteraard, gebrek aan kennis is ook een belangrijke bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Onzin, een corrupte dictatuur met macho's kan nog immer homovriendelijk zijn.
Wat is klaar?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou dan hebben we dat geconcludeerd. Dan is het toch klaar ?
Ja en dan ben ik dus niet meer begripvol. Wat is nu je punt ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:55 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Dat is het gedrag en niet de mening.
Waarom 'niet snappen'? Juist omdat ik b.v. de islam snap heb ik er een enorme afkeer tegen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:52 schreef Jigzoz het volgende:
Waarom noem je ze slachtoffers?
Ik denk dat ze om dezelfde reden boos zijn als waarom in Nederland PVV'ers en pro-pieten boos zijn: een extreem wij/zij-denken, zeer conservatief waar het gaat om kneuterigheden en een felle afkeer van zaken die ze niet snappen.
Ik had beter 'niet snappen/kennen' kunnen schrijven.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom 'niet snappen'? Juist omdat ik b.v. de islam snap heb ik er een enorme afkeer tegen.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
We weten nu waarom ze zich zo gedragen, wat wil je dan verder nog doen?
Ik volg je niet. Heb ik ergens aangekondigd dat ik verder nog grootse plannen had of zo?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
We weten nu waarom ze zich zo gedragen, wat wil je dan verder nog doen?
Dat je hun mening en hun gedrag niet onderscheid en dat er voor een deel van hun meningen iets gezegd kan worden, al is hun handelen fout.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en dan ben ik dus niet meer begripvol. Wat is nu je punt ?
Waarom 'niet snappen/kennen'? Juist omdat ik b.v. de islam snap en ken heb ik er een enorme afkeer tegen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik had beter 'niet snappen/kennen' kunnen schrijven.
Juffrouw Yasminquote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zijn stickerboekje is al bijna vol.
Ik doelde niet op de islam.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom 'niet snappen/kennen'? Juist omdat ik b.v. de islam snap en ken heb ik er een enorme afkeer tegen.
Nou je vond het raar dat ik verder niet wilde weten waarom deze mensen zo denken. Wat ik al wist hebben we hier geconcludeerd.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik volg je niet. Heb ik ergens aangekondigd dat ik verder nog grootse plannen had of zo?
Oké.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou je vond het raar dat ik verder niet wilde weten waarom deze mensen zo denken. Wat ik al wist hebben we hier geconcludeerd.
In dit geval maak ik dat onderscheid niet nee. En prima dat jij wel zo begripvol bent maar ik trek hier toch echt de grens.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:57 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Dat je hun mening en hun gedrag niet onderscheid en dat er voor een deel van hun meningen iets gezegd kan worden, al is hun handelen fout.
Beetje lastig dat hier de termen 'begrip hebben voor' en 'willen begrijpen' dwars door elkaar heen lopen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik kan op geen enkele wijze begrip opbrengen voor dit soort mensen. Echt niet.
Ik ben nu echt niet aan het trollen. Ik moet hier gaan verklaren dat ik geen begrip heb voor dit soort mensen. Mensen die hier begrip voor menen te hebben dat zijn pas de echte trollen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Van een schaal van 1 tot 10, hoe erg geniet jij van het trollen?
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik ben nu echt niet aan het trollen. Ik moet hier gaan verklaren dat ik geen begrip heb voor dit soort mensen. Mensen die hier begrip voor menen te hebben dat zijn pas de echte trollen.
Ja ze zijn ontevreden. Omdat te begrijpen moet je ook begrip kunnen opbrengen voor hun standpunten. Nou dat kan ik niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Beetje lastig dat hier de termen 'begrip hebben voor' en 'willen begrijpen' dwars door elkaar heen lopen.
Nee hoor. Dat hoeft niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ze zijn ontevreden. Omdat te begrijpen moet je ook begrip kunnen opbrengen voor hun standpunten. Nou dat kan ik niet.
Alleen van jou een keer of wat.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
'Ik keur niet goed, maar ik begrijp het wel'.
Is die al voorbijgekomen?
Het liefste wel, maar op joden ligt de focus niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dan wel graag alle buitenlanders het land uit.
Als je het niet begrijpt ben je niet in staat het wel of niet af te keuren.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
'Ik keur niet goed, maar ik begrijp het wel'.
Is die al voorbijgekomen?
Hmmm nee dat zou ik niet zeggen...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:04 schreef theunderdog het volgende:
Yasmin: Waarom verkrachten pedoseksuelen zoals Robert M kleine kinderen?
Jigzoz: Waarschijnlijk omdat ze hun seksuele behoeftes niet onder controle konden houden.
Yasmin: Dus je begrijpt hun gewoon? je hebt er gewoon begrip voor? !!!!!!!!!!!!!
Dat doe je constantquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmmm nee dat zou ik niet zeggen...
Waarom ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:04 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Het liefste wel, maar op joden ligt de focus niet.
zes keer levenslangquote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:58 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens, nogal een slechte spiegel waht.
Ik ben niet tegen de doodstraf uit humanistische overwegingen, maar omdat ik geloof dat er enorm veel fouten worden gemaakt bij veroordelingen.
Een neonazi die een moord pleegt verdient sowieso zes keer levenslang minstens. Eigenlijk ook de doodstraf, maar ja, je kunt helaas nooit zeker weten.
Hangt ervan af wat het probleem van die rechtsextremisten is. Als ze alle buitenlanders het land uit willen hebben niet. Willen ze het salafisme bestrijden wel.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dan ben je toch ook niet bereid om het probleem op te lossen ?
Ja we hebben nu toch kunnen zien dat het ze niet alleen om salafisten ging?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat het probleem van die rechtsextremisten is. Als ze alle buitenlanders het land uit willen hebben niet. Willen ze het salafisme bestrijden wel.
Maar ik begrijp het dan ook. Ik keur het alleen niet goed.quote:
Helemaal niemand zal dat ontkennen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee dit is iets anders. Deze idioten zijn gewoon dom.
Pedofielen zijn gewoon vies.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Begrijp jij het? hoe kun je dit tuig nu begrijpen?? !!!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar ik begrijp het dan ook. Ik keur het alleen niet goed.
We gaan deze idioten nog eens nodig hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Begrijp jij het? hoe kun je dit tuig nu begrijpen?? !!!
Hmmm dat betwijfel ik.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Helemaal niemand zal dat ontkennen.
Ik hoop het niet...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:07 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
We gaan deze idioten nog eens nodig hebben.
Hebben ze dan verklaard om wie het ze wel ging?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja we hebben nu toch kunnen zien dat het ze niet alleen om salafisten ging?
Hoe vaak gebeurt zoiets? Als je het gaat vergelijken met onze islamitische vriendjes?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:02 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Volgens de schade eigenlijk om iedereen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hebben ze dan verklaard om wie het ze wel ging?
Ik heb liever een neonazi naast me wonen dan Robert M.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar zijn niet te vergelijken met dit soort mensen.
Laat die sticker maar zitten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:09 schreef theunderdog het volgende:
Nee, maar yasmin heeft natuurlijk gewoon gelijk. Het is van belang dat we een maatschappij creeeren waarin we mensen vooral niet proberen te begrijpen.
Ik weet niet wie ik zou kiezen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb liever een neonazi naast me wonen dan Robert M.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |