abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 oktober 2014 @ 09:46:49 #76
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_146105285
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:34 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dus nu vind je jodenjacht oké?
Nee, ik zie niet veel Joden die voor overlast zorgen.
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 09:47:37 #77
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_146105311
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:33 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Dus? Ik vind het ook niet goed dat Joden dat doen.
De uber-/untermensch verdeling van gelovigen/ongelovigen hebben de moslims ook overgenomen van de joodse leer. Joden wordt ook geleerd dat niet-joden minderwaardige mensen zijn, zij zijn immers het door god uitverkoren volk. Dit komt uit duidelijk tot uiting in hoe Israel met haar palestijnse burgers om gaat. We denken hier in de westerse wereld vaak dat alleen de islamitische palestijnen in Israel gediscrimineerd worden, maar de christenen hebben het er ook niet makkelijk.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_146105379
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:42 schreef waht het volgende:
Gewoon nazi's fussileren. Niet zo moeilijk doen.
Gewoon alle extremisten in een veld gooien en het laten uitvechten met elkander.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_146105398
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:50 schreef Happel het volgende:

[..]

Gewoon alle extremisten in een veld gooien en het laten uitvechten met elkander.
Excuseer, het moet fusilleren zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 09:51:52 #80
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_146105418
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:47 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De uber-/untermensch verdeling van gelovigen/ongelovigen hebben de moslims ook overgenomen van de joodse leer. Joden wordt ook geleerd dat niet-joden minderwaardige mensen zijn, zij zijn immers het door god uitverkoren volk. Dit komt uit duidelijk tot uiting in hoe Israel met haar palestijnse burgers om gaat. We denken hier in de westerse wereld vaak dat alleen de islamitische palestijnen in Israel gediscrimineerd worden, maar de christenen hebben het er ook niet makkelijk.
Klopt inderdaad. Maargoed mensen uit Israel veroorzaken hier geen overlast gelukkig.
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 09:52:54 #81
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_146105452
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar veel van de zaken die je noemt zijn al verboden en de rest zie je ook bij vrijwel alle andere religies.

Ik zou voorstellen om de vrijheid van godsdienst af te schaffen. Religies worden al meer dan voldoende beschermd door de vrijheid van vereniging en de vrijheid van meningsuiting. Bovendien vermijd je daarmee ongelijkheid tussen gelovigen en atheïsten.
Je snapt het niet. We kunnen hier wel in onze samenleving besluiten dat we dingen 'niet willen' of 'verbieden' of 'afschaffen' maar daar heeft de gelovige lak aan. Die erkent de wereldlijke maatschappij alleen als het hem zelf uitkomt.

Ik viel zowat van mijn stoel laatst toen ik Asscher hoorde brabbelen over 'herzien van subsidies' voor islamtische organisaties als bleek dat ze niet genoeg tegen radicalisering optraden. De overheden subsidieren die die apartheidshutten gewoon :')
pi_146105493
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:51 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Maargoed mensen uit Israel veroorzaken hier geen overlast gelukkig.
Maar dan wel graag alle buitenlanders het land uit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146105514
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:52 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Je snapt het niet. We kunnen hier wel in onze samenleving besluiten dat we dingen 'niet willen' of 'verbieden' of 'afschaffen' maar daar heeft de gelovige lak aan. Die erkent de wereldlijke maatschappij alleen als het hem zelf uitkomt.
Ik snap het wel hoor. Ik verwacht dat de wet gewoon gehandhaafd wordt. Ook bij mensen met een religieuze stoornis.

quote:
Ik viel zowat van mijn stoel laatst toen ik Asscher hoorde brabbelen over 'herzien van subsidies' voor islamtische organisaties als bleek dat ze niet genoeg tegen radicalisering optraden. De overheden subsidieren die die apartheidshutten gewoon :')
Belachelijk inderdaad.
pi_146105604
Overigens, nogal een slechte spiegel waht.

Ik ben niet tegen de doodstraf uit humanistische overwegingen, maar omdat ik geloof dat er enorm veel fouten worden gemaakt bij veroordelingen.

Een neonazi die een moord pleegt verdient sowieso zes keer levenslang minstens. Eigenlijk ook de doodstraf, maar ja, je kunt helaas nooit zeker weten.
pi_146105633
Atheïstisch zijn maakt je niet slimmer of meer waard dan iemand anders.

De meeste atheïstische religie-haters op internet kunnen amper werkwoorden vervoegen bijvoorbeeld.
pi_146105697
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:59 schreef De_Guidance het volgende:

De meeste atheïstische religie-haters op internet kunnen amper werkwoorden vervoegen bijvoorbeeld.
Dat is de meest geweldige groep die er bestaat.

Atheïsten die zichzelf qua intelligentie boven gelovigen plaatsen omdat zij zelf niet geloven _O_
  donderdag 30 oktober 2014 @ 10:02:51 #87
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_146105711
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:51 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Ik dacht te menen dat ik verleden week toch echt op het Pownews een paar Orthodoxe Joden zag kamperen in een speeltuin ? Of was dit een hoax van ISIS?
Hoe stout is Konijntjuh!
  Moderator donderdag 30 oktober 2014 @ 10:04:18 #88
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_146105742
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:02 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Ik dacht te menen dat ik verleden week toch echt op het Pownews een paar Orthodoxe Joden zag kamperen in een speeltuin ? Of was dit een hoax van ISIS?
Geert twitterd er niet over dus er is niks aan de hand.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 30 oktober 2014 @ 10:05:18 #89
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146105762
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:59 schreef De_Guidance het volgende:

Dat is niet echt een representatief sample wat je hier aanhaalt. Heb je een wetenschappelijk onderzoek hierover?

Overigens ben ik er voorstander van om dit soort tuig maar eens een keer een veldslag te laten uitvechten met tuig van de andere zijde in 1 grote kooi. Iedereen die mee wil doen, mag dat. Aanpakken via de wet wordt toch lastig voor beide zijden, laat ze dan maar lekker elkaar de (kaal)kop in rammen.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 10:06:26 #90
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_146105787
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik snap het wel hoor. Ik verwacht dat de wet gewoon gehandhaafd wordt. Ook bij mensen met een religieuze stoornis.

Maar dat gebeurt dus niet. Er staan dus nota bene in onze 2e Kamer boeken waarvan de inhoud strijdig is met de belangrijkste artikelen in onze grondwet; discriminatie, ondergeschiktheid van de vrouw, verbod op vrije meningsuiting etc.

Wij zijn in het westen veel te slap jegens vreemde potentieel gevaarlijke ideologieen, dit is een gevolg van onze doorgeschoten tolerantie en weg-met-ons mentaliteit.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 10:08:41 #91
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_146105828
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:02 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Oja, die orthodoxe sekte :')

Die trekken toch door europa omdat hun opperhoofd wordt gezocht voor verkrachting ofzo?

Waar leven die mensen eigenlijk van?
pi_146105844
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:06 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Maar dat gebeurt dus niet. Er staan dus nota bene in onze 2e Kamer boeken waarvan de inhoud strijdig is met de belangrijkste artikelen in onze grondwet; discriminatie, ondergeschiktheid van de vrouw, verbod op vrije meningsuiting etc.

Wij zijn in het westen veel te slap jegens vreemde potentieel gevaarlijke ideologieen, dit is een gevolg van onze doorgeschoten tolerantie en weg-met-ons mentaliteit.
Tolerantie is juist een groot goed en iets wat we moeten koesteren. In andere delen van de wereld gaat het fout omdat er een gebrek is aan tolerantie.
pi_146105849
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat is niet echt een representatief sample wat je hier aanhaalt. Heb je een wetenschappelijk onderzoek hierover?

Overigens ben ik er voorstander van om dit soort tuig maar eens een keer een veldslag te laten uitvechten met tuig van de andere zijde in 1 grote kooi. Iedereen die mee wil doen, mag dat. Aanpakken via de wet wordt toch lastig voor beide zijden, laat ze dan maar lekker elkaar de (kaal)kop in rammen.
Nee maar even serieus.

Het feit dat je atheïstisch bent(opgevoed) maakt je toch niet meteen superieur?

Er zijn hele toffe, intelligente en leuke gelovige mensen.
Veel leuker dan die figuren die vol spelfouten op internet fulimineren dat alle gelovigen achterlijk zijn danwel afgeschoten moeten worden.

En ik ben zelf ook niet gelovig.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 10:15:56 #94
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_146106003
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tolerantie is juist een groot goed en iets wat we moeten koesteren. In andere delen van de wereld gaat het fout omdat er een gebrek is aan tolerantie.
Tolerantie jegens andere toleranten is prima. Tolerantie jegens intoleranten betekent dat je jezelf langzaam wegcijfert en het onderspit zal delven.
pi_146106013
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:58 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens, nogal een slechte spiegel waht.

Ik ben niet tegen de doodstraf uit humanistische overwegingen, maar omdat ik geloof dat er enorm veel fouten worden gemaakt bij veroordelingen.

Een neonazi die een moord pleegt verdient sowieso zes keer levenslang minstens. Eigenlijk ook de doodstraf, maar ja, je kunt helaas nooit zeker weten.
Matig verweer. Het gaat niet om het invoeren, maar om zeggen dat je het wil invoeren.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 10:16:31 #96
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146106017
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:09 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nee maar even serieus.

Het feit dat je atheïstisch bent(opgevoed) maakt je toch niet meteen superieur?

Er zijn hele toffe, intelligente en leuke gelovige mensen.
Veel leuker dan die figuren die vol spelfouten op internet fulimineren dat alle gelovigen achterlijk zijn danwel afgeschoten moeten worden.

En ik ben zelf ook niet gelovig.
In de huidige maatschappij twijfel ik wel aan het kritisch vermogen van zij die geloven, ondanks dat er inderdaad zat intelligente gelovigen zijn. Er staan aantoonbare onjuistheden in de Bijbel en de Koran, kies je er desondanks toch voor in die boeken te geloven, tsja. Wat overigens niet wil zeggen dat dat niet-gelovigen slim maakt, de meesten hebben echt niet via logica gededuceerd waarom deze boeken voor hen niet kunnen kloppen.

Ik geloof niet dat gelovigen dommer zijn (tenzij misschien Bible belt door inteelt), maar ik twijfel wel aan hun kritische vermogen.
pi_146106089
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:15 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Tolerantie jegens andere toleranten is prima. Tolerantie jegens intoleranten betekent dat je jezelf langzaam wegcijfert en het onderspit zal delven.
En je hebt niet door dat je daarmee in een vicieuze cirkel van intolerantie belandt.

Bovendien heb jij het niet over intolerantie jegens IS-aanhangers. Daar valt immers nog wat voor te zeggen. Mensen die geweld willen gebruiken om de samenleving te ontwrichten en intimideren, dienen hard te worden aangepakt.

Jij wil je echter per definitie intolerant opstellen richting religie. Ongeacht de daden en motivaties van het individu dat aanhanger is van de bewuste stroming. Je schiet niets op met een dergelijke intolerante houding.
pi_146106135
Stelletje lelijke kankerkaalkoppen
pi_146106141
quote:
6s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:16 schreef waht het volgende:

[..]

Matig verweer. Het gaat niet om het invoeren, maar om zeggen dat je het wil invoeren.
Als er ooit een waterdicht systeem komt wil ik het invoeren. Dus dat maakt mij geen tegenstander van het idee.

Tot dan ben ik slechts pragmatisch tegenstander van het invoeren van de doodstraf. Terecht ook. Kijk maar naar het aantal onterechte veroordelingen in de USA.

En in Nederland ook genoeg zaken. :)

Jij en ik weten ook prima welk deel van de bevolking eerder een onterechte veroordeling zal krijgen en dat zijn niet de neonazi's.
pi_146106156
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:22 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Als er ooit een waterdicht systeem komt wil ik het invoeren. Dus dat maakt mij geen tegenstander van het idee.

Tot dan ben ik slechts pragmatisch tegenstander van het invoeren van de doodstraf. Terecht ook. Kijk maar naar het aantal onterechte veroordelingen in de USA.

En in Nederland ook genoeg zaken. :)

Jij en ik weten ook prima welk deel van de bevolking eerder een onterechte veroordeling zal krijgen en dat zijn niet de neonazi's.
Akkoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')