abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 oktober 2014 @ 16:18:21 #1
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146077631



"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 16:18:49 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146077658
Alles aan mij jigglet. Work in progress. Heus.
Ja doei.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 16:20:39 #4
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146077711
Maar, vragen is geen probleem, mits op het juiste moment. Voor de vragensteller(ster), maak zeker dat je je vraag aan iemand stelt die weet waar hij het over heeft.
Er is een redelijk risico dat je iemand vraagt die het zelf nog niet zo goed weet, en de meeste mensen zijn daar niet eerlijk over.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 16:21:44 #5
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146077756
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
Alles aan mij jigglet. Work in progress. Heus.
Het was de eerste quote die ik zag die in de TT paste, omdat ik zelf nooit een TT kan verzinnen. Niemand hoeft het dus persoonlijk te nemen. :P

http://www.brainyquote.co(...)_schwarzenegger.html

En zolang het niet 1x pompen 10x veren is is er nog weinig aan de hand. :+
pi_146077781
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:20 schreef Snakey het volgende:
Maar, vragen is geen probleem, mits op het juiste moment. Voor de vragensteller(ster), maak zeker dat je je vraag aan iemand stelt die weet waar hij het over heeft.
Er is een redelijk risico dat je iemand vraagt die het zelf nog niet zo goed weet, en de meeste mensen zijn daar niet eerlijk over.
Ondanks dat ik zelf niet ál te veel ervaring heb met freeweight (wel wat, maar echt basics, jaar of 5 geleden) kan ik volgens mij wel vrij snel zien in de sportschool of iemand een idee heeft. Nou ja, in elk geval kan ik wel de mensen die géén idee hebben héél makkelijk spotten :') ;(
Ja doei.
pi_146077803
quote:
10s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:21 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het was de eerste quote die ik zag die in de TT paste, omdat ik zelf nooit een TT kan verzinnen. Niemand hoeft het dus persoonlijk te nemen. :P

http://www.brainyquote.co(...)_schwarzenegger.html

En zolang het niet 1x pompen 10x veren is is er nog weinig aan de hand. :+
Oh, ja, nee! :+ Dingen persoonlijk nemen op FOK! wil ik nog zo min mogelijk doen. Heb wel betere dingen te doen.
Ja doei.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 16:23:37 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146077829
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ondanks dat ik zelf niet ál te veel ervaring heb met freeweight (wel wat, maar echt basics, jaar of 5 geleden) kan ik volgens mij wel vrij snel zien in de sportschool of iemand een idee heeft. Nou ja, in elk geval kan ik wel de mensen die géén idee hebben héél makkelijk spotten :') ;(
Okee. Een aanrader is ook om bv YT filmpjes te kijken van de oefening die je wil doen. Dan ben je wat form betreft al wat verder.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 16:24:52 #9
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146077868
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ondanks dat ik zelf niet ál te veel ervaring heb met freeweight (wel wat, maar echt basics, jaar of 5 geleden) kan ik volgens mij wel vrij snel zien in de sportschool of iemand een idee heeft. Nou ja, in elk geval kan ik wel de mensen die géén idee hebben héél makkelijk spotten :') ;(
Pas maar op hoor. Er zijn nogal wat bro's met een enorme ego die denken dat ze weten wat ze doen, maar feitelijk geen idee hebben. Die lopen, praten en zien eruit net als de pro's, maar ze liften als een 89-jarige scoliosepatiënt. Als je daar geen kijk op hebt, kun je je lelijk vergissen.
pi_146077981
Ben wel echt heel blij met wat ik zag in deze sportschool. Mijn vorige sportschool was een echte sloeber council-gym zonder enige vorm van begeleiding whatsoever, en daar mocht iedereen alles maar doen zoals zij dachten dat goed was. Van freeweight dat allemaal hutje-mutje stond en waar 15-jarigen zonder enig idee aan dingen stonden te tillen en trekken tot aan de spinfietsen waar je mensen hun lichaam op kapot zagen maken, niet alleen vanwege de slechte instellingen (en de fietsen die letterlijk uit elkaar pleurden) maar ook vanwege het gebrek aan goede lesplannen/opbouw en begeleiding :r :r

Hier waren de spinfietsen op het moment zelfs in onderhoud (waardoor m'n geplande proefles niet doorging), was de freeweight section héél ruim opgebouwd en was er zelfs een hele aparte (gróte!) freeweight ruimte. Dus één zaal met alleen dat, en de tweede zaal had vervolgens naast alle cardios óók nog de meeste (lichtere) freeweights, wat apparatuur waar je met wat mechanische hulp kon wennen aan dingen als deadlifts enzo, nee, echt, ben eigenlijk wel overtuigd.

Alleen het zwembad was een hel. Maar het was kinderschoolvakantie hier :')
Ja doei.
pi_146078089
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
Kijken gewoon zonder te storen (kijk ook YT filmpjes om te zien hoe ik dingen moet doen) en vragen alleen als je ziet dat iemand even rust heeft/neemt bijvoorbeeld, natuurlijk! :D! Niet midden in een set/rep/rap/rop/whatever :+
Niet iedereen weet hoe het moet en er zijn veel verschillende meningen, wat het kennisniveau nogal naar beneden trekt. Een 120kg spierbundel weet wellicht minder dan een iemand van 65kg, ook al lijkt het niet zo omdat groot = beter (denken veel mensen).

Door het posten van video's zou je al veel kritiek (positief, negatief) en commentaar krijgen wat je kan helpen om je vorm te verbeteren. Zelf zit ik daar ook aan te denken. :D
pi_146078115
Ik ga geen video's posten gek! Daar zit de wereld niet op te wachten. Dat er ladingen hardloopfoto's van me zijn is al erg genoeg :') :D!
Ja doei.
pi_146078374
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga geen video's posten gek! Daar zit de wereld niet op te wachten. Dat er ladingen hardloopfoto's van me zijn is al erg genoeg :') :D!
Hoeft ook niet. Ik bedoel alleen dat het bv kan helpen bij jouw benchpress vorm, als je dat zou willen verbeteren in het geval van slechte begeleiding in een gym. Als het personeel en de andere mensen die in de gym behulpzaam zijn, hoeft dit natuurlijk niet. :)
  woensdag 29 oktober 2014 @ 16:40:19 #14
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146078436
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga geen video's posten gek! Daar zit de wereld niet op te wachten. Dat er ladingen hardloopfoto's van me zijn is al erg genoeg :') :D!
Dat is zonde joh. Van filmpjes kunnen we je enorm veel leren. Of je form bij de benchpress goed is, bijvoorbeeld. En of je een goede cooldown doet. En of je je netjes achter de oren wast in de douche.

Vooral dat laatste is erg belangrijk.
pi_146078478
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:23 schreef Snakey het volgende:

[..]

Okee. Een aanrader is ook om bv YT filmpjes te kijken van de oefening die je wil doen. Dan ben je wat form betreft al wat verder.
Niet alle YT filmpjes zijn voorzien van een goede uitvoeringsvorm.
exrx.net blijft ook goed, ondanks de matige technische kwaliteit van de animated gifjes.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_146078496
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 29 oktober 2014 @ 16:43:30 #17
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146078568
quote:
Volgens mij is hij vooral droger geworden, niet zozeer gespierder. Als je naar zijn bovenarmen of abs kijkt, zie niet echt veel meer spier, alleen meer definitie.
pi_146078598
'jouw lief' :')
Ja doei.
pi_146078665
Waarom staat hij midden in de sportschool in zijn boxer?
Geen referral hier.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 16:49:07 #20
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146078800
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Volgens mij is hij vooral droger geworden, niet zozeer gespierder. Als je naar zijn bovenarmen of abs kijkt, zie niet echt veel meer spier, alleen meer definitie.
Als je naar zijn voor en na kijkt had hij ook niet veel meer nodig dan een goed dieet voor 2,5 maanden. Dat beetje trainen van 2,5 maanden zal het verschil niet (enorm) maken.

Ik ben bang dat het voor veel mannen een stuk moeilijker is omdat ze al niet zo'n goede bouw hebben, en gemiddeld genomen meer BF hebben dan hem.

Kortom, het is nogal verneukeratief om zoiets zo te stellen imo.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 18:59:12 #21
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_146083022
Vraagje, ik heb verschillende oefeningen voor lats geprobeer (barbell/dumbell rows, lat pulldowns), maar heb eigenlijk nooit het gevoel dat m'n lats iets doen, meer m'n armen/schouders. Volgens mij doe ik de oefeningen goed. Kan het zijn dat dit komt omdat m'n armen/schouders minder sterk zijn dan m'n lats, waardoor die het werk overnemen?
  woensdag 29 oktober 2014 @ 19:16:40 #22
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146084009
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:49 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je naar zijn voor en na kijkt had hij ook niet veel meer nodig dan een goed dieet voor 2,5 maanden. Dat beetje trainen van 2,5 maanden zal het verschil niet (enorm) maken.

Ik ben bang dat het voor veel mannen een stuk moeilijker is omdat ze al niet zo'n goede bouw hebben, en gemiddeld genomen meer BF hebben dan hem.

Kortom, het is nogal verneukeratief om zoiets zo te stellen imo.
Waarschijnlijk heeft hij daarvoor ook al getraind zonder zo laag in vet percentage te zitten. Geeft een nogal verdraaid beeld. Net als dat je deze voorste foto weg zou laten:

Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146084321
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:16 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft hij daarvoor ook al getraind zonder zo laag in vet percentage te zitten. Geeft een nogal verdraaid beeld. Net als dat je deze voorste foto weg zou laten:

[ afbeelding ]
_O-

Is dat echt? Zo ja, nice dreamer bulk. :D

Maar hij is hoe dan ook ripped, uiteraard.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 19:22:07 #24
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146084330
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:59 schreef Verbodsbord het volgende:
Vraagje, ik heb verschillende oefeningen voor lats geprobeer (barbell/dumbell rows, lat pulldowns), maar heb eigenlijk nooit het gevoel dat m'n lats iets doen, meer m'n armen/schouders. Volgens mij doe ik de oefeningen goed. Kan het zijn dat dit komt omdat m'n armen/schouders minder sterk zijn dan m'n lats, waardoor die het werk overnemen?
Is normaal, met pull ups heb ik het ook altijd. Kracht is dan opeens weg, maar nooit acute spierpijn of DOMS.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 19:26:00 #25
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146084530
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:22 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

_O-

Is dat echt? Zo ja, nice dreamer bulk. :D
Was een Personal Trainer die wou weten hoe het is om obese te zijn. Is wel een docu van. Heet Fit2Fat2Fit

Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146084571
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:26 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Was een Personal Trainer die wou weten hoe het is om obese te zijn. Is wel een docu van. Heet Fit2Fat2Fit

Ahhhh, makes sense. Ik vond 't all raar dat hij helemaal geen gains had gemaakt in een jaar tijd terwijl hij zich zo heeft volgepropt.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 19:29:39 #27
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146084737
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:26 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Ahhhh, makes sense. Ik vond 't all raar dat hij helemaal geen gains had gemaakt in een jaar tijd terwijl hij zich zo heeft volgepropt.
Moet je eens foto's van Lee Priest opzoeken. Die weet wel wat bulken inhoudt. xD
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  Moderator woensdag 29 oktober 2014 @ 21:34:26 #28
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_146092002
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:26 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Was een Personal Trainer die wou weten hoe het is om obese te zijn. Is wel een docu van. Heet Fit2Fat2Fit

WoW... in een jaar tijd :{ Bizar.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_146101208
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:21 schreef DjMark het volgende:
Starvation mode/metabolic damage bestaat gewoon.
Bij "Starvation mode" wordt gezegd dat het afvallen compleet stopt, of dat je zelfs kunt aankomen. Dit bestaat niet.

quote:
Dus je kan wel degelijk een stuk minder kcals binnenkrijgen dan eerst, en toch niet meer afvallen. Gewoon omdat je BMR zich aangepast heeft en lager geworden is.
Het wordt door de wetenschap meestal adaptive thermogenesis genoemd, als je daar op googles kan je genoeg onderzoeken vinden die dit bewijzen.
Bij adaptive thermogenesis gebruikt je lichaam minder energie na het afvallen, dan iemand die hetzelfde gewicht heeft zonder te zijn afgevallen. Dat is iets heel anders en komt zeker voor.

Tijdens de cut moet je natuurlijk altijd in de gaten houden hoe het gaat en je kcal inname hier op aanpassen/opnieuw berekenen o.b.v. je nieuwe gewicht/bmr.
pi_146103092

Volgens mij heb ik een behoorlijke buttwink. Verder heb ik het idee dat ik een beetje met mijn heupen/knien draai tijdens het squatten en tijdens de gewone deadlift ook een beetje. Verder nog tips/commentaar op mijn squat/stiff leg deadlift en deadlift? Sorry voor de onflateuze broek trouwens :'( :') :') :')
  donderdag 30 oktober 2014 @ 06:15:20 #31
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146103161
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 04:54 schreef IrCute het volgende:

Volgens mij heb ik een behoorlijke buttwink. Verder heb ik het idee dat ik een beetje met mijn heupen/knien draai tijdens het squatten en tijdens de gewone deadlift ook een beetje. Verder nog tips/commentaar op mijn squat/stiff leg deadlift en deadlift? Sorry voor de onflateuze broek trouwens :'( :') :') :')
Buttwink kun je fixen door wijder te gaan staan.
Je bedoelt dat je knieen naar binnen/ naar buiten "zwalken" tijdens de inspanning halverwege? Actief je knieen naar buiten drukken.
Volgens mij ziet het er overigens behoorlijk keurig uit imho

_O_ ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 30-10-2014 06:26:57 ]
pi_146103222
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 06:15 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Buttwink kun je fixen door wijder te gaan staan.
Je bedoelt dat je knieen naar binnen/ naar buiten "zwalken" tijdens de inspanning halverwege? Actief je knieen naar buiten drukken.
Volgens mij ziet het er overigens behoorlijk keurig uit imho

_O_ ^O^
Op 1:26 zie je het het duidelijkste, inderdaad naar binnen/buiten zwalken. Ik heb al eens een wijdere stance geprobeerd, maar volgens mij hielp dat niet. Zal het de volgende training weer proberen :P
pi_146103302
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 04:54 schreef IrCute het volgende:

Volgens mij heb ik een behoorlijke buttwink. Verder heb ik het idee dat ik een beetje met mijn heupen/knien draai tijdens het squatten en tijdens de gewone deadlift ook een beetje. Verder nog tips/commentaar op mijn squat/stiff leg deadlift en deadlift? Sorry voor de onflateuze broek trouwens :'( :') :') :')
vanaf 0:50, zet de bar aub wat lager in t rack, hij ligt nu boven je schouders waardoor je bijna op je tegen moet om hem goed te leggen, ik heb hem
Zelf ongeveer op borsthoogte, verder ziet het er prima uit..

Het is je intentie om high bar te squatten?
  donderdag 30 oktober 2014 @ 07:25:24 #34
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146103404
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 06:39 schreef IrCute het volgende:

[..]

Op 1:26 zie je het het duidelijkste, inderdaad naar binnen/buiten zwalken. Ik heb al eens een wijdere stance geprobeerd, maar volgens mij hielp dat niet. Zal het de volgende training weer proberen :P
Als je wijder gaat staan, ook je voeten/tenen naar buiten laten wijzen, en je knieen het pad van je tenen laten volgen, zodat je ruimte krijgt om je core kwijt te gaan raken tussen je benen onderin. Voor het moment dat je die buttwink gaat krijgen moet je jezelf toelaten naar een "goodmorning" achtige beweging toe te gaan.
Beetje grof uitgelegd zo met een goodmorning, maar dit ipv dat je een kromming en/of die wink gaat krijgen onderin.
De bar zou dan wel lager op je rug mogen liggen met een wijde squat

Buttwink zorgt ervoor dat je onderste wervel (vlak boven je heup) moet buigen, en de volle laag krijgt. Overigens vraag ik me af of dit wel buttwink genoeg is om er wat aan te moeten doen. Volgens mij is het minimaal. Misschien dat anderen hier wat meer over kunnen zeggen ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door RaymondK op 30-10-2014 08:17:22 ]
pi_146104896
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 04:54 schreef IrCute het volgende:

Volgens mij heb ik een behoorlijke buttwink. Verder heb ik het idee dat ik een beetje met mijn heupen/knien draai tijdens het squatten en tijdens de gewone deadlift ook een beetje. Verder nog tips/commentaar op mijn squat/stiff leg deadlift en deadlift? Sorry voor de onflateuze broek trouwens :'( :') :') :')
Bij het eerste setje heb je het de laatste 2 reps duidelijk meer dan de eerste. afgezien van wat al gezegd is zou je kunnen proberen bij het omhoog komen je bovenlichaam eerder proberen te strekken. Is je core sterk genoeg? Anders meer fucus op deadlifts. En m.b.t. de deadlifts: bij die SLDL's: hoor je dan niet ook de barbell dichter bij je lichaam te houden? Spiegels zouden ook kunnen helpen. Wel mooi dat je thuis een powerrack hebt, trouwens.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  donderdag 30 oktober 2014 @ 09:29:59 #36
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_146104910
Allemaal premature guys hier. Want als sex te lang duurt is het cardio en killt het je gains, moet je niet willen.

IrCute: Squats is al genoemd. Over je DL: Je gaat scheef omhoog? Verder zou ik iets meer rust nemen onderin. Zorgen dat ie echt goed stilligt, desnoods opnieuw je positie pakken, dan pas weer liften. En pas op dat je je rug niet te hol trekt (hyperextensie), is minstens net zo slecht voor je als met een bolle rug tillen.

Oh en met zakken zou ik eerst je rug verder buigen. Dan hoef je niet om je knieën heen ^^
WFPB!
pi_146107123
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:44 schreef motorbloempje het volgende:
'jouw lief' :')
Dit. De telegraaf is erg goed in het dom en afhankelijk neerzetten van vrouwen, vooral in het "Vrouw" gedeelte; dat lijkt grotendeels in 1958 geschreven te zijn.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:12:21 #38
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146107339
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:03 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Dit. De telegraaf is erg goed in het dom en afhankelijk neerzetten van vrouwen, vooral in het "Vrouw" gedeelte; dat lijkt grotendeels in 1958 geschreven te zijn.
Dat hebben ze afgekeken van de Daily Mail. Hun gewone artikels zijn al met moeite informatief te noemen, maar de FeMail doet net alsof vrouwen zich alleen bekommeren om schoenen, afvallen en nipslips.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:34:03 #39
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_146107995
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:03 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Dit. De telegraaf is erg goed in het dom en afhankelijk neerzetten van vrouwen, vooral in het "Vrouw" gedeelte; dat lijkt grotendeels in 1958 geschreven te zijn.
je herinnert het je als de dag van gisteren?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_146108045
Butt wink kan ook komen door slechte spanning. Overigens heb je een butt wink waarbij de kont onder je rug schuift en je onderrug inzakt (slecht) en een butt wink waarbij je kont naar beneden zakt, maar je rug wel recht blijft (niet slecht).
If not now, then when.
pi_146108425
Lobbyclub laat Pindakaas schrappen

Onder druk van lobbyclub foodwatch kunnen kinderen dit jaar tijdens het Nationaal Schoolontbijt op 3 november hun brood niet meer beleggen met Pindakaas of Hagelslag.
Foodwatch, een voedselwaakhond die voortkomt uit [i]GreenPeace
, heeft net zo lang lopen zeuren tot het traditionele Hollandse beleg van het ontbijtmenu is geschrapt. Datzelfde geldt voor pindakaas, dat volgens de activisten ook al niet gezond zou zijn.[/i]


Foto: Roel Saadslick

Foodwatch trok vorig jaar aan de bel over het ongezonde karakter van het Nationaal Schoolontbijt. Behalve hagelslag kregen de kinderen zoute smeerkaas en sinaasappelsap uit pak voorgeschoteld. „Niet gezond ontbijten was het credo, maar 'wie betaalt, bepaalt'”, aldus foodwatch. De lobbyclub had om dezelfde reden ook al scherpe kritek op het Koningsontbijt dat in april werd georganiseerd op scholen door heel het land.

Het Nationaal Schoolontbijt wordt georganiseerd door het Voorlichtingsbureau Brood en wordt dit jaar voor de 12e keer gehouden. Er doen ongeveer 2500 scholen aan mee, die gezamenlijk circa een half miljoen leerlingen hebben.


Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)de_ban_gedaan__.html

Pindakaas is volgens ons Bodybuilders een prima gezond product vol goede vetten, proteïne etc..?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2014 11:50:38 ]
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:56:36 #42
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146108588
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:50 schreef ZetaOS het volgende:
Lobbyclub laat Pindakaas schrappen

Onder druk van lobbyclub foodwatch kunnen kinderen dit jaar tijdens het Nationaal Schoolontbijt op 3 november hun brood niet meer beleggen met Pindakaas of Hagelslag.
Foodwatch, een voedselwaakhond die voortkomt uit [i]GreenPeace
, heeft net zo lang lopen zeuren tot het traditionele Hollandse beleg van het ontbijtmenu is geschrapt. Datzelfde geldt voor pindakaas, dat volgens de activisten ook al niet gezond zou zijn.[/i]

[ afbeelding ]
Foto: Roel Saadslick

Foodwatch trok vorig jaar aan de bel over het ongezonde karakter van het Nationaal Schoolontbijt. Behalve hagelslag kregen de kinderen zoute smeerkaas en sinaasappelsap uit pak voorgeschoteld. „Niet gezond ontbijten was het credo, maar 'wie betaalt, bepaalt'”, aldus foodwatch. De lobbyclub had om dezelfde reden ook al scherpe kritek op het Koningsontbijt dat in april werd georganiseerd op scholen door heel het land.

Het Nationaal Schoolontbijt wordt georganiseerd door het Voorlichtingsbureau Brood en wordt dit jaar voor de 12e keer gehouden. Er doen ongeveer 2500 scholen aan mee, die gezamenlijk circa een half miljoen leerlingen hebben.


Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)de_ban_gedaan__.html

Pindakaas is volgens ons Bodybuilders een prima gezond product vol goede vetten, proteïne etc..?
Voortaan als broodbeleg: Kipfilet en pindakaas. Drinken: Whey shakes of volle melk.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146108683
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:56 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Voortaan als broodbeleg: Kipfilet en pindakaas. Drinken: Whey shakes of volle melk.
Dat zou echt baas zijn
pi_146109325
quote:
6s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:34 schreef stinkie het volgende:

[..]

je herinnert het je als de dag van gisteren?
:Y
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_146110288
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Butt wink kan ook komen door slechte spanning. Overigens heb je een butt wink waarbij de kont onder je rug schuift en je onderrug inzakt (slecht) en een butt wink waarbij je kont naar beneden zakt, maar je rug wel recht blijft (niet slecht).
Het is zeker pas slecht als je duidelijk je onderrug voelt bij een buttwink?
Soms heb ik dat wel, maar ik houd totaal niet van wijd staan.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 30 oktober 2014 @ 13:03:30 #46
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_146110469
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 30 oktober 2014 @ 13:13:09 #47
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146110795
quote:
in die laatste zin van dat knullige artikeltje neemt de betreffende "onderzoeker" alvast wel een slag om z'n arm _O-

In de tussentijd heeft hij wel een mooi spraakmakend promotieonderzoekje afgerond natuurlijk
pi_146111115
knullig artikeltje is inderdaad de juiste omschrijving.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_146111519
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:03 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Dit. De telegraaf is erg goed in het dom en afhankelijk neerzetten van vrouwen, vooral in het "Vrouw" gedeelte; dat lijkt grotendeels in 1958 geschreven te zijn.
Sowieso, alsof ik iets te vertellen zou (moeten) hebben over hoe mijn partner z'n lichaam moet 'beheren'. Die van mij hardloopt, net als ik, maar heeft een broertje dood aan andere dingen. Geen KT, geen andere sporten. Gewoon hardlopen. Vindtie leuk. Houdt 'm fit en hij verbetert als 'n malle. Krijg 'm nu ook met geen mogelijkheid mee naar de sportschool (nou ja, ik heb gevraagd 'heb je interesse') dus ik ga maar alleen...(was wel handig geweest als trainingsbuddy) :P
Ja doei.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 13:39:01 #50
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146111626
Volgens mij heeft ook niemand het onderzoek zelf gelezen, alleen het artikel. :')
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 13:42:16 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146111723
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 13:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Sowieso, alsof ik iets te vertellen zou (moeten) hebben over hoe mijn partner z'n lichaam moet 'beheren'. Die van mij hardloopt, net als ik, maar heeft een broertje dood aan andere dingen. Geen KT, geen andere sporten. Gewoon hardlopen. Vindtie leuk. Houdt 'm fit en hij verbetert als 'n malle. Krijg 'm nu ook met geen mogelijkheid mee naar de sportschool (nou ja, ik heb gevraagd 'heb je interesse') dus ik ga maar alleen...(was wel handig geweest als trainingsbuddy) :P
Kom zeg, je mag toch wel tegen je partner zeggen dat je hem minder aantrekkelijk vindt als hij zijn lichaam verslonst?
pi_146111897
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 13:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kom zeg, je mag toch wel tegen je partner zeggen dat je hem minder aantrekkelijk vindt als hij zijn lichaam verslonst?
Oh, ik zeg ook wel eens tegen 'm dat ik 'm verlaat als hij er zo uit gaat zien als en dat hij mij mag verlaten als ik er uit ga zien als (insert wijzen op extreme fattie op straat). Maar verder hebben we elkaar leren kennen toen we zowat op ons dikst waren, allebei, geloof ik, dus we hebben nog wel wat speling op 't 'mt moment. :D

Het moet gewoon allemaal normaal en gezond blijven. Hebben beide niet de intentie om op 'motivationals' te eindigen, maar ik heb wel wat meer wensen voor mezelf dan het punt waarop ik nu zit. Hij is nu gelukkig, 1000en malen gezonder en fitter dan toen we elkaar leerden kennen en we reizen Europa rond om overal maar te gaan hardlopen. We hadden het slechter kunnen doen.
Ja doei.
pi_146112121
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 12:57 schreef Beach het volgende:

[..]

Het is zeker pas slecht als je duidelijk je onderrug voelt bij een buttwink?
Soms heb ik dat wel, maar ik houd totaal niet van wijd staan.
Je hebt wel al een lange tijd erg veel problemen met je squat, of niet? :P Mja, als het pijn pijn doet, is het niet goed iig. Beter upload je een keer een filmpje oid.
If not now, then when.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 14:24:45 #54
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146113092
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 13:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh, ik zeg ook wel eens tegen 'm dat ik 'm verlaat als hij er zo uit gaat zien als en dat hij mij mag verlaten als ik er uit ga zien als (insert wijzen op extreme fattie op straat). Maar verder hebben we elkaar leren kennen toen we zowat op ons dikst waren, allebei, geloof ik, dus we hebben nog wel wat speling op 't 'mt moment. :D

Het moet gewoon allemaal normaal en gezond blijven. Hebben beide niet de intentie om op 'motivationals' te eindigen, maar ik heb wel wat meer wensen voor mezelf dan het punt waarop ik nu zit. Hij is nu gelukkig, 1000en malen gezonder en fitter dan toen we elkaar leerden kennen en we reizen Europa rond om overal maar te gaan hardlopen. We hadden het slechter kunnen doen.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 13:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Sowieso, alsof ik iets te vertellen zou (moeten) hebben over hoe mijn partner z'n lichaam moet 'beheren'. Die van mij hardloopt, net als ik, maar heeft een broertje dood aan andere dingen. Geen KT, geen andere sporten. Gewoon hardlopen. Vindtie leuk. Houdt 'm fit en hij verbetert als 'n malle. Krijg 'm nu ook met geen mogelijkheid mee naar de sportschool (nou ja, ik heb gevraagd 'heb je interesse') dus ik ga maar alleen...(was wel handig geweest als trainingsbuddy) :P
Maar... als ik het goed begrijp mag hij wel wat buffer van je dus?

Als een balloon animal zegmaar? Zoiets?
pi_146113132
Het zit je wel erg hoog hè? Die garp van vorig jaar ofzo! Gast! Lighten up!
Ja doei.
pi_146113173
lol
If not now, then when.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 14:29:39 #57
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146113275
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:25 schreef motorbloempje het volgende:
Het zit je wel erg hoog hè? Die garp van vorig jaar ofzo! Gast! Lighten up!
_O- _O-
shit ik denk die weet ze al lang niet meer LOL

welkom hier hoor _O_ ;)
pi_146113279
Ik heb al 2 maanden geen spierpijn gehad, wel als ik bijvoorbeeld druk op de spier die ik een dag ervoor getrained heb. Zal wel goed zijn denk ik?
  donderdag 30 oktober 2014 @ 14:29:53 #59
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_146113280
Ik heb een vraagje over vetpercentage verlagen en spieropbouw.

Even een intro'tje:
Ik heb 3 jaar lang hardgelopen. Begonnen met Evy start to run, je kent het wel, en daarna in 2 jaar rustig uitgebouwd naar halve marathon afstanden. Na een tijdje kreeg ik een blessure in mijn bovenbeen (knie) en daardoor kon ik geen km meer lopen. Elke keer na 2 á 3 maanden rust en rustig aan opnieuw beginnen, kreeg ik na 1 km al enorme steken in mijn knie. Ik ben toen begonnen met krachttraining. In eerste instantie om mijn been sterker te maken, maar ik begon het erg leuk te vinden. Uiteindelijk ben ik helemaal overgestapt op krachttraining. Dat is inmiddels 1,5 jaar geleden.

Ik hield me nooit zo bezig met voeding. Ook niet tijdens het hardlopen en ik woog toen ik begon met krachttraining 63 kilo (ik ben 176cm). Na een maandje krachttraining en wat inlezen, heb ik een voedingsschema opgesteld en ben in een jaar tijd 10 kilo aangekomen. Ik ging elke keer omhoog in de gewichten en mijn omgeving (vooral familie die me maar 1x per jaar zien) vond me positief veranderd. Blijkbaar zag ik er nogal ondervoed uit...

Vorige week ben ik verhuisd en heb me direct ingeschreven bij een nieuwe sportschool. Daar ben ik gewogen en mijn vetpercentage bleek op 20 procent te zitten... Alhoewel ik hier en daar wel wat vet kan vastpakken (vooral rond mijn middel) vind ik mezelf nog niet dik. Toch is 20 procent veel te hoog denk ik? :?

Wat kan ik nu het beste doen? Volgens diegene van de sportschool is het mogelijk om vet af te vallen en toch spiermassa te winnen, zolang je maar goed op je voeding let. Ik heb eigenlijk altijd begrepen dat je alleen spiermassa wint als kcal in > kcal out. En kcal in > kcal out betekent ook dat je vetpercentage omhoog gaat...
Ik train 4x per week (soms 3x). Als ik mijn kcal gelijk houd en elke keer na de krachttraining een half uur ga fietsen/crosstrainen, zou mijn vetpercentage dan kunnen dalen en kan ik spiermassa behouden/winnen? Of moet ik nu gewoon keihard gaan cutten?

-edit-
tl;dr pff lang verhaal:
Kort: kan je vetpercentage verlagen en spieropbouwen?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_146113286
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:29 schreef RaymondK het volgende:

[..]

_O- _O-
shit ik denk die weet ze al lang niet meer LOL

welkom hier hoor _O_ ;)
Ik zie er niet alleen uit als een olifant, ik heb ook eenzelfde geheugen.

En dankje! :+
Ja doei.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 14:31:56 #61
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146113325
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:29 schreef Doublepain het volgende:
Ik heb al 2 maanden geen spierpijn gehad, wel als ik bijvoorbeeld druk op de spier die ik een dag ervoor getrained heb. Zal wel goed zijn denk ik?
Als je geen pijn hebt, moet je echt direct naar de dokter. Dat is levensgevaarlijk.

:')
pi_146113330
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:29 schreef yozd het volgende:
Ik heb een vraagje over vetpercentage verlagen en spieropbouw.

Even een intro'tje:
Ik heb 3 jaar lang hardgelopen. Begonnen met Evy start to run, je kent het wel, en daarna in 2 jaar rustig uitgebouwd naar halve marathon afstanden. Na een tijdje kreeg ik een blessure in mijn bovenbeen (knie) en daardoor kon ik geen km meer lopen. Elke keer na 2 á 3 maanden rust en rustig aan opnieuw beginnen, kreeg ik na 1 km al enorme steken in mijn knie. Ik ben toen begonnen met krachttraining. In eerste instantie om mijn been sterker te maken, maar ik begon het erg leuk te vinden. Uiteindelijk ben ik helemaal overgestapt op krachttraining. Dat is inmiddels 1,5 jaar geleden.

Ik hield me nooit zo bezig met voeding. Ook niet tijdens het hardlopen en ik woog toen ik begon met krachttraining 63 kilo (ik ben 176cm). Na een maandje krachttraining en wat inlezen, heb ik een voedingsschema opgesteld en ben in een jaar tijd 10 kilo aangekomen. Ik ging elke keer omhoog in de gewichten en mijn omgeving (vooral familie die me maar 1x per jaar zien) vond me positief veranderd. Blijkbaar zag ik er nogal ondervoed uit...

Vorige week ben ik verhuisd en heb me direct ingeschreven bij een nieuwe sportschool. Daar ben ik gewogen en mijn vetpercentage bleek op 20 procent te zitten... Alhoewel ik hier en daar wel wat vet kan vastpakken (vooral rond mijn middel) vind ik mezelf nog niet dik. Toch is 20 procent veel te hoog denk ik? :?

Wat kan ik nu het beste doen? Volgens diegene van de sportschool is het mogelijk om vet af te vallen en toch spiermassa te winnen, zolang je maar goed op je voeding let. Ik heb eigenlijk altijd begrepen dat je alleen spiermassa wint als kcal in > kcal out. En kcal in > kcal out betekent ook dat je vetpercentage omhoog gaat...
Ik train 4x per week (soms 3x). Als ik mijn kcal gelijk houd en elke keer na de krachttraining een half uur ga fietsen/crosstrainen, zou mijn vetpercentage dan kunnen dalen en kan ik spiermassa behouden/winnen? Of moet ik nu gewoon keihard gaan cutten?

-edit-
tl;dr pff lang verhaal:
Kort: kan je vetpercentage verlagen en spieropbouwen?
tijdens je noobgains-periode is het soms nog wel mogelijk om zowel vet te verliezen als spier aan te komen, maar dat gaat nu ontzettend moeilijk worden denk ik.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_146115113
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 13:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Je hebt wel al een lange tijd erg veel problemen met je squat, of niet? :P Mja, als het pijn pijn doet, is het niet goed iig. Beter upload je een keer een filmpje oid.
Ja ik vind het zelf ook vervelend. Zowel highbar als lowbar gaat 99% goed maar zodra ik het gewicht boven de 90kilo doet gaat m'n form zwaar achteruit.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_146127024
Meld mij hier ook weer, de topics in lif waren meer huisvrouwen en gezwets over groene thee.

Vorig jaar afgevallen van 108 naar 92, nu weer van 92 naar 102 :') #viesdik

Afgelopen weken weer begonnen met serieus trainen, meestal 4-5 keer in de week. Ben daarvoor 2 maand gestopt met krachttraining en alleen een beetje hardgelopen en op de crosstrainer.

Maandag: chestday en armen
Dinsdag: legday en rug
Woensdag: cardio of rust
Donderdag: chest en armen
Vrijdag: rust
Weekend: legday en rug

De trainingen duren bij mij over het algemeen niet heel lang, ongeveer tussen de 45 en 55 minuten.
Daarna vaak nog een HIIT sessie van 15 minuten.

Doel is om in januari rond de 95 te zitten, wat dus inhoud dat ik 7kg moet afvallen in 8-9-10 weken tijd :)
pi_146127425
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:32 schreef Kazenbazen het volgende:
Meld mij hier ook weer, de topics in lif waren meer huisvrouwen en gezwets over groene thee.

Vorig jaar afgevallen van 108 naar 92, nu weer van 92 naar 102 :') #viesdik

Afgelopen weken weer begonnen met serieus trainen, meestal 4-5 keer in de week. Ben daarvoor 2 maand gestopt met krachttraining en alleen een beetje hardgelopen en op de crosstrainer.

Maandag: chestday en armen
Dinsdag: legday en rug
Woensdag: cardio of rust
Donderdag: chest en armen
Vrijdag: rust
Weekend: legday en rug

De trainingen duren bij mij over het algemeen niet heel lang, ongeveer tussen de 45 en 55 minuten.
Daarna vaak nog een HIIT sessie van 15 minuten.

Doel is om in januari rond de 95 te zitten, wat dus inhoud dat ik 7kg moet afvallen in 8-9-10 weken tijd :)
Welkom!
Is een split 1. Benen/Rug/Biceps 2. Borst/Schouders/Triceps niet een logischere split?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:41:59 #66
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_146127452
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:32 schreef Kazenbazen het volgende:
Meld mij hier ook weer, de topics in lif waren meer huisvrouwen en gezwets over groene thee.

Vorig jaar afgevallen van 108 naar 92, nu weer van 92 naar 102 :') #viesdik

Afgelopen weken weer begonnen met serieus trainen, meestal 4-5 keer in de week. Ben daarvoor 2 maand gestopt met krachttraining en alleen een beetje hardgelopen en op de crosstrainer.

Maandag: chestday en armen
Dinsdag: legday en rug
Woensdag: cardio of rust
Donderdag: chest en armen
Vrijdag: rust
Weekend: legday en rug

De trainingen duren bij mij over het algemeen niet heel lang, ongeveer tussen de 45 en 55 minuten.
Daarna vaak nog een HIIT sessie van 15 minuten.

Doel is om in januari rond de 95 te zitten, wat dus inhoud dat ik 7kg moet afvallen in 8-9-10 weken tijd :)
als je primaire doel afvallen is en niet zozeer spieren kweken, dan kun je de maandag en donderdag efficiënter gebruiken. Heel veel verbrand je niet door je armen te trainen van de grote spiergroepen is je borst ook de minst zware.

Zelf beste resultaat met 3 keer/week fullbody gehad. Upper/lower split werkt op zich ook wel.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_146129091
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:41 schreef stinkie het volgende:

[..]

als je primaire doel afvallen is en niet zozeer spieren kweken, dan kun je de maandag en donderdag efficiënter gebruiken. Heel veel verbrand je niet door je armen te trainen van de grote spiergroepen is je borst ook de minst zware.

Zelf beste resultaat met 3 keer/week fullbody gehad. Upper/lower split werkt op zich ook wel.
Ik geloof nog steeds dat afvallen en spieren opbouwen goed samen kan gaan.
Qua borstoefeningen doe ik er max 3 van 3 setjes.
Zelfde geldt voor de rug en benen. Biceps en triceps slechts één oefening, 3 setjes.
pi_146129494
Overigens switch ik vaak na een week of 4-5-6 van schema en kan het zomaar zijn dat ik kies voor 3 x per week fullbody of 2 x upper en 2 x lowerbody.
pi_146129617
Is ook wel belangrijk vaak wisselen van schema want je lichaam raakt gewend en nu krijgt het weer nieuwe impulsen om te groeien.
pi_146129791
Wissel sowieso wel vaak van schema.

Ook veel oefeningen per spiergroep zijn aan mij niet besteed. Liever iets zwaarder/langzamer uitgevoerd als per spiergroep 5-6 oefeningen doen met 4-5 sets :')
pi_146129877
Lekker bezig weer :')
Geen referral hier.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 21:59:26 #72
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_146131065
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:30 schreef Sapstengel het volgende:
Is ook wel belangrijk vaak wisselen van schema want je lichaam raakt gewend en nu krijgt het weer nieuwe impulsen om te groeien.
_O-
  donderdag 30 oktober 2014 @ 22:10:39 #73
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146131610
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:33 schreef Kazenbazen het volgende:
Wissel sowieso wel vaak van schema.

Ook veel oefeningen per spiergroep zijn aan mij niet besteed. Liever iets zwaarder/langzamer uitgevoerd als per spiergroep 5-6 oefeningen doen met 4-5 sets :')
Wat doe je dan wel? Heb je een schema?
pi_146134365
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 07:02 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

vanaf 0:50, zet de bar aub wat lager in t rack, hij ligt nu boven je schouders waardoor je bijna op je tegen moet om hem goed te leggen, ik heb hem
Zelf ongeveer op borsthoogte, verder ziet het er prima uit..

Het is je intentie om high bar te squatten?
Zal em inderdaad een gaatje lager doen. Het is niet helemaal de intentie om high bar te squatten, maar ik heb bijna geen vel/spier op mijn rug/lats voor low bar squats waardoor het iedere keer paarsblauw is na het squatten en veel pijn doet :') Komt over een paar weken wel weer denk ik.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 07:25 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Als je wijder gaat staan, ook je voeten/tenen naar buiten laten wijzen, en je knieen het pad van je tenen laten volgen, zodat je ruimte krijgt om je core kwijt te gaan raken tussen je benen onderin. Voor het moment dat je die buttwink gaat krijgen moet je jezelf toelaten naar een "goodmorning" achtige beweging toe te gaan.
Beetje grof uitgelegd zo met een goodmorning, maar dit ipv dat je een kromming en/of die wink gaat krijgen onderin.
De bar zou dan wel lager op je rug mogen liggen met een wijde squat

Buttwink zorgt ervoor dat je onderste wervel (vlak boven je heup) moet buigen, en de volle laag krijgt. Overigens vraag ik me af of dit wel buttwink genoeg is om er wat aan te moeten doen. Volgens mij is het minimaal. Misschien dat anderen hier wat meer over kunnen zeggen ;)
Ga het uitproberen. Inb4 ik mijn nek breek met het maken van een goodmorning beweging :D

quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:29 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Bij het eerste setje heb je het de laatste 2 reps duidelijk meer dan de eerste. afgezien van wat al gezegd is zou je kunnen proberen bij het omhoog komen je bovenlichaam eerder proberen te strekken. Is je core sterk genoeg? Anders meer fucus op deadlifts. En m.b.t. de deadlifts: bij die SLDL's: hoor je dan niet ook de barbell dichter bij je lichaam te houden? Spiegels zouden ook kunnen helpen. Wel mooi dat je thuis een powerrack hebt, trouwens.
Ja, dat is het enige waar ik zelf ook aan twijfelde, dat ik de bar nogal ver van mij af houd.
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:29 schreef Dizorn het volgende:
Allemaal premature guys hier. Want als sex te lang duurt is het cardio en killt het je gains, moet je niet willen.

IrCute: Squats is al genoemd. Over je DL: Je gaat scheef omhoog? Verder zou ik iets meer rust nemen onderin. Zorgen dat ie echt goed stilligt, desnoods opnieuw je positie pakken, dan pas weer liften. En pas op dat je je rug niet te hol trekt (hyperextensie), is minstens net zo slecht voor je als met een bolle rug tillen.

Oh en met zakken zou ik eerst je rug verder buigen. Dan hoef je niet om je knieën heen ^^
Dat scheef omhoog gaan zie ik zelf niet :o En ja ik had voorheen nogal de neiging om met een bolle rug te tillen, misschien dat dit dan weer iets te hol is. Zoveel kleine dingetjes waaraan je moet denken, maarja beter nu mijn form proberen te verbeteren dan later problemen.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Butt wink kan ook komen door slechte spanning. Overigens heb je een butt wink waarbij de kont onder je rug schuift en je onderrug inzakt (slecht) en een butt wink waarbij je kont naar beneden zakt, maar je rug wel recht blijft (niet slecht).
Wat bedoel je met slechte spanning?
pi_146134944
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:32 schreef Kazenbazen het volgende:
Meld mij hier ook weer, de topics in lif waren meer huisvrouwen en gezwets over groene thee.

Vorig jaar afgevallen van 108 naar 92, nu weer van 92 naar 102 :') #viesdik

Afgelopen weken weer begonnen met serieus trainen, meestal 4-5 keer in de week. Ben daarvoor 2 maand gestopt met krachttraining en alleen een beetje hardgelopen en op de crosstrainer.

Maandag: chestday en armen
Dinsdag: legday en rug
Woensdag: cardio of rust
Donderdag: chest en armen
Vrijdag: rust
Weekend: legday en rug

De trainingen duren bij mij over het algemeen niet heel lang, ongeveer tussen de 45 en 55 minuten.
Daarna vaak nog een HIIT sessie van 15 minuten.

Doel is om in januari rond de 95 te zitten, wat dus inhoud dat ik 7kg moet afvallen in 8-9-10 weken tijd :)
LIF / [DE GYM voedingsclub #1] geen huisvrouwen hier.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 23:19:04 #76
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146135005
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 23:17 schreef IrCute het volgende:

[..]

LIF / [DE GYM voedingsclub #1] geen huisvrouwen hier.
Graag in het FB topic verder :P
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146135124
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 23:19 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Graag in het FB topic verder :P
:')
pi_146136195
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:33 schreef Kazenbazen het volgende:
Wissel sowieso wel vaak van schema.

Ook veel oefeningen per spiergroep zijn aan mij niet besteed. Liever iets zwaarder/langzamer uitgevoerd als per spiergroep 5-6 oefeningen doen met 4-5 sets :')
Hij is aan het trollen. ;)

Wat je dus niet moet doen is elke 4 weken van schema wisselen. Pak een goed schema (bijv. FB) en hou je daar aan, icm progressive overload.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:07:25 #79
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146137053
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 04:54 schreef IrCute het volgende:

Volgens mij heb ik een behoorlijke buttwink. Verder heb ik het idee dat ik een beetje met mijn heupen/knien draai tijdens het squatten en tijdens de gewone deadlift ook een beetje. Verder nog tips/commentaar op mijn squat/stiff leg deadlift en deadlift? Sorry voor de onflateuze broek trouwens :'( :') :') :')
Zijn een paar punten die je kan verbeteren. De meeste geeft Ray al aan.

Wanneer je onderin de squat komt gaan je voeten steeds meer naar binnen en komt de hak omhoog. Dit gaat gepaard met de knieën die niet ver genoeg naar buiten wijzen en te ver naar voren gaan. Is goed zichtbaar tijdens de sideview,

Normaal gesproken gaan de knieën alleen in het begin naar voren. Daarna moet de heup naar achteren om de balans te bewaren. Bij jou gaan de knieën zowel in het begin als in de bodem van de squat naar voren om extra diep te komen.

Als laatste punt kantel je behoorlijk ver naar voren in de bodem van de squat. Daardoor moet je moeite doen om weer overeind te komen door je rug eerst te strekken/terug te halen.

Hoe op te lossen? Draai je voeten verder naar buiten, knieën actief naar buiten duwen tijdens het dalen en verder met de heup naar achteren op het einde van de squat.

Bij de deadlift moet je bij het excentrische gedeelte(dalen) erop letten dat de heupen als eerste kantelen om vervolgens pas met de knieën naar voren te gaan wanneer de stang er voorbij is. Nu kom je met de stang telkens tegen je knieën aan om er vervolgens met een boog omheen te gaan.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146137111
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 23:04 schreef IrCute het volgende:

[..]

Zal em inderdaad een gaatje lager doen. Het is niet helemaal de intentie om high bar te squatten, maar ik heb bijna geen vel/spier op mijn rug/lats voor low bar squats waardoor het iedere keer paarsblauw is na het squatten en veel pijn doet :') Komt over een paar weken wel weer denk ik.

[..]

Ga het uitproberen. Inb4 ik mijn nek breek met het maken van een goodmorning beweging :D

[..]

Ja, dat is het enige waar ik zelf ook aan twijfelde, dat ik de bar nogal ver van mij af houd.

[..]

Dat scheef omhoog gaan zie ik zelf niet :o En ja ik had voorheen nogal de neiging om met een bolle rug te tillen, misschien dat dit dan weer iets te hol is. Zoveel kleine dingetjes waaraan je moet denken, maarja beter nu mijn form proberen te verbeteren dan later problemen.

[..]

Wat bedoel je met slechte spanning?
Spanning in de core.
If not now, then when.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:13:51 #81
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146137336
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:32 schreef Kazenbazen het volgende:
Meld mij hier ook weer, de topics in lif waren meer huisvrouwen en gezwets over groene thee.

Vorig jaar afgevallen van 108 naar 92, nu weer van 92 naar 102 :') #viesdik

Afgelopen weken weer begonnen met serieus trainen, meestal 4-5 keer in de week. Ben daarvoor 2 maand gestopt met krachttraining en alleen een beetje hardgelopen en op de crosstrainer.

Maandag: chestday en armen
Dinsdag: legday en rug
Woensdag: cardio of rust
Donderdag: chest en armen
Vrijdag: rust
Weekend: legday en rug

De trainingen duren bij mij over het algemeen niet heel lang, ongeveer tussen de 45 en 55 minuten.
Daarna vaak nog een HIIT sessie van 15 minuten.

Doel is om in januari rond de 95 te zitten, wat dus inhoud dat ik 7kg moet afvallen in 8-9-10 weken tijd :)
Wat is je doel wanneer je in januari op 95 kg zit? Spieropbouw, kracht, explosiviteit, spieruithoudingsvermogen? Want dan kan je de training daar alvast helemaal op afstellen met behulp van ons. Ben ook wel benieuwd naar je lengte.

Daarnaast moet je niet om de 6 weken je hele schema veranderen. Dit wordt heel vaak verkeerd begrepen. Wat er eigenlijk moet gebeuren is een verandering in je training qua gewicht, herhalingen, rust, snelheid etc. Het is dus gerust mogelijk om een half jaar lang hetzelfde schema aan te houden, maar wel het gewicht of aantal herhalingen te verhogen wanneer dit kan.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146137454
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:13 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Wat is je doel wanneer je in januari op 95 kg zit? Spieropbouw, kracht, explosiviteit, spieruithoudingsvermogen? Want dan kan je de training daar alvast helemaal op afstellen met behulp van ons. Ben ook wel benieuwd naar je lengte.

Daarnaast moet je niet om de 6 weken je hele schema veranderen. Dit wordt heel vaak verkeerd begrepen. Wat er eigenlijk moet gebeuren is een verandering in je training qua gewicht, herhalingen, rust, snelheid etc. Het is dus gerust mogelijk om een half jaar lang hetzelfde schema aan te houden, maar wel het gewicht of aantal herhalingen te verhogen wanneer dit kan.
Moest lachen om de eerste alinea;

quote:
Wat is je doel wanneer je in januari op 95 kg zit? Spieropbouw, kracht, explosiviteit, spieruithoudingsvermogen? Want dan kan je de training daar alvast helemaal op afstellen met behulp van ons!

BodyBuilding FOK! Programma A Versie 45 nu voor maar 97 euro!
If not now, then when.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:19:03 #83
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146137548
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Moest lachen om de eerste alinea;

[..]

Met ons revolutionaire schema maakt U geheid de gains van UW leven!!
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146137592
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:13 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Wat is je doel wanneer je in januari op 95 kg zit? Spieropbouw, kracht, explosiviteit, spieruithoudingsvermogen? Want dan kan je de training daar alvast helemaal op afstellen met behulp van ons. Ben ook wel benieuwd naar je lengte.

Daarnaast moet je niet om de 6 weken je hele schema veranderen. Dit wordt heel vaak verkeerd begrepen. Wat er eigenlijk moet gebeuren is een verandering in je training qua gewicht, herhalingen, rust, snelheid etc. Het is dus gerust mogelijk om een half jaar lang hetzelfde schema aan te houden, maar wel het gewicht of aantal herhalingen te verhogen wanneer dit kan.
Doel van januari is slechts een tussendoel (is dat een woord:')).
Het tussendoel is vetpercentage omlaag krijg van 21 naar max 17.

Ben 1.94 meter en wil na het cutten echt massa opbouwen zonder dat het asociaal wordt.
pi_146137669
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:19 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Met ons revolutionaire schema maakt U geheid de gains van UW leven!!
Kom op, kom op, kom op nouhouu!
If not now, then when.
pi_146137754
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:19 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Met ons revolutionaire schema maakt U geheid de gains van UW leven!!
Gainz for life!11
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:27:18 #87
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146137831
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:20 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Doel van januari is slechts een tussendoel (is dat een woord:')).
Het tussendoel is vetpercentage omlaag krijg van 21 naar max 17.

Ben 1.94 meter en wil na het cutten echt massa opbouwen zonder dat het asociaal wordt.
Dus wel een klassiek bodybuilding programma tot je het doel bereikt hebt? Kan je ook eens weergeven hoe de chest/armen en legs/rug trainingsdagen eruit zien? Dus oefeningen/sets/herhalingen/rust.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146139997
If not now, then when.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:15:56 #89
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_146146919
Gisterenavond drie biertjes gedronken, nog nooit zo'n slechte workout als die van vanochtend gehad. Dat doe ik dus ook niet meer :').
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 22:11:04 #90
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_146168770
quote:
Zag laatst deze (volgens mij niet via hier):


2014 National Masters Championship Men 75+:
_O_
  zaterdag 1 november 2014 @ 02:24:24 #91
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_146177212
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:15 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Gisterenavond drie biertjes gedronken, nog nooit zo'n slechte workout als die van vanochtend gehad. Dat doe ik dus ook niet meer :').
gewoon meer drinken.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_146177356
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 22:11 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Zag laatst deze (volgens mij niet via hier):


2014 National Masters Championship Men 75+:
_O_
een prachtige oefening
pi_146177896
The Cube of 5/3/1 met Smolov voor Bench, wat raden jullie aan? Ik wil m.n. mn benchpress omhoog brengen, dat betekent meer benchen dan ik nu doe (volg 5nu /3/1 met BBB, less boring versie)..
pi_146177951
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 03:19 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
The Cube of 5/3/1 met Smolov voor Bench, wat raden jullie aan? Ik wil m.n. mn benchpress omhoog brengen, dat betekent meer benchen dan ik nu doe (volg 5nu /3/1 met BBB, less boring versie)..
ik wil je wel advies geven, mits je mij een verduidelijking van de termen 'The Cube', '5/3/1 met Smolov' en 'BBB' geeft

het feit dat ik niet bekend ben met deze termen mag als bewijs van onbekwaamheid gezien worden
  zaterdag 1 november 2014 @ 09:35:51 #95
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_146179743
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 03:19 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
The Cube of 5/3/1 met Smolov voor Bench, wat raden jullie aan? Ik wil m.n. mn benchpress omhoog brengen, dat betekent meer benchen dan ik nu doe (volg 5nu /3/1 met BBB, less boring versie)..
Ik heb 1 cycle Smolov voor benchen heel in het begin gedaan. 15 kg + touch andere go

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  zaterdag 1 november 2014 @ 13:44:30 #96
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146184235
Het komt neer op veel benchen. Ik heb eerder dit jaar mijn eigen schema in elkaar gedraaid, heel simpel. Ma 4x 8 op 85%, Wo 4x 12 DB BP (lichte incline, elke vrijdag 5x 5 of (ong) 7x 3. Heb daar in een maand of 3 m´n BP wat meer dan 20 kilo mee omhoog gekregen.

En constant aan techniek gewerkt. Techniek is echt zo belangrijk. We zouden eigenlijk tijdelijk een goede coach nodig hebben om onze BP omhoog te krijgen. Met goede techniek win je van de 1 op de andere dag echt kilo´s.

[ Bericht 0% gewijzigd door Snakey op 01-11-2014 13:51:16 ]
pi_146184262
Preach on, Sneeks.
  zaterdag 1 november 2014 @ 14:11:36 #98
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146184775
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:45 schreef Weissman het volgende:
Preach on, Sneeks.
Owkee.

Als je voor een sterkere BP gaat, train je triceps BP gericht. Dus doe small grip BP, flat en incline. Train je lats meer, als je geen pull ups kan doen, leer/train ze tot je erbij neervalt. Dit gaat raar klinken maar, train voor een zwaardere squat en OHP. Zodra die omhoog gaan gaat je BP ook omhoog.

En, hou je rotator cuff gezond. Dus niet met 60 kilo BP als warming up beginnen (zoals ik jaren deed), maar koop wat bands en kijk op YT voor een goede warming up.
pi_146188294
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 23:46 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Hij is aan het trollen. ;)

Wat je dus niet moet doen is elke 4 weken van schema wisselen. Pak een goed schema (bijv. FB) en hou je daar aan, icm progressive overload.
Vooruit dan maar, ben alleen niet echt voorstander van FB omdat ik het idee heb dat een training dan eigenlijk te lang duurt.
  zaterdag 1 november 2014 @ 16:50:54 #100
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146188394
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 16:45 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Vooruit dan maar, ben alleen niet echt voorstander van FB omdat ik het idee heb dat een training dan eigenlijk te lang duurt.
Hoeft helemaal niet. Met 5/6 oefeningen kun je een heel fatsoenlijke FB doen.
  zaterdag 1 november 2014 @ 17:37:37 #101
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_146189577
Ik heb last van een kwaaltje en ik vroeg me af of iemand dit herkent of kan verklaren...ik heb sinds een paar weken last van pijn in mijn rechterschouder bij bepaalde oefeningen, maar alleen wanneer ik ze met (voor mij) relatief weinig gewicht uitvoer. Wanneer ik een standaard bench press doe met 40 of 60 kg (als "warming up" zeg maar) moet ik na 8 reps echt even kappen vanwege de zeurende pijn in mijn schoudergewricht(?)...tot dusver niks vreemds...maar als ik vervolgens een set doe met 80 of 90 kg heb ik nergens last van (na ja, met 90 kg haal ik niet veel meer dan 8 reps maar mijn schouder protesteert niet). Om het helemaal onlogisch te maken heb ik ook bijna nergens last van wanneer ik een front raise, lateral raise of shoulder press doe. Anybody? FYI: Het gaat niet om het soort pijn wat gebruikelijk is bij een overbelaste (of verrekte) spier maar echt een zeurende pijn in mijn schoudergewricht (althans, zo lijkt het).

Misschien ben ik aan het miereneuken maar ik heb in een redelijk ver verleden een slechte ervaring opgedaan met het "negeren" van bepaalde klachten en ik heb weinig zin om nog eens een paar maanden uit de running te zijn.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_146189816
quote:
Het komt neer op veel benchen. Ik heb eerder dit jaar mijn eigen schema in elkaar gedraaid, heel simpel. Ma 4x 8 op 85%, Wo 4x 12 DB BP (lichte incline, elke vrijdag 5x 5 of (ong) 7x 3. Heb daar in een maand of 3 m´n BP wat meer dan 20 kilo mee omhoog gekregen.

En constant aan techniek gewerkt. Techniek is echt zo belangrijk. We zouden eigenlijk tijdelijk een goede coach nodig hebben om onze BP omhoog te krijgen. Met goede techniek win je van de 1 op de andere dag echt kilo´s.

Als je voor een sterkere BP gaat, train je triceps BP gericht. Dus doe small grip BP, flat en incline. Train je lats meer, als je geen pull ups kan doen, leer/train ze tot je erbij neervalt. Dit gaat raar klinken maar, train voor een zwaardere squat en OHP. Zodra die omhoog gaan gaat je BP ook omhoog.

En, hou je rotator cuff gezond. Dus niet met 60 kilo BP als warming up beginnen (zoals ik jaren deed), maar koop wat bands en kijk op YT voor een goede warming up.
Yes, thanks voor 't advies. Ik ga sowieso meer benchen, zit echt veel meer progressie in heb het gevoel. Eigenlijk nooit meer dan 2 x per week gebenched.. Nog even kijken welk schema ik precies ga volgen dan, waar 3 x per week benchen in zit!
  zaterdag 1 november 2014 @ 17:46:17 #103
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146189846
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 16:45 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Vooruit dan maar, ben alleen niet echt voorstander van FB omdat ik het idee heb dat een training dan eigenlijk te lang duurt.
FB is effe doorwerken, maar ik doe het in minder dan een uur.
  zaterdag 1 november 2014 @ 17:54:12 #104
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146190058
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 17:45 schreef Varkensbiefstuk het volgende:

[..]

Yes, thanks voor 't advies. Ik ga sowieso meer benchen, zit echt veel meer progressie in heb het gevoel. Eigenlijk nooit meer dan 2 x per week gebenched.. Nog even kijken welk schema ik precies ga volgen dan, waar 3 x per week benchen in zit!
Volgens mij ben je wijs genoeg om een programma samen te stellen voor jezelf. Je weet je eigen zwakheden, laat dat je leidraad zijn. If not, doe smolov JR.
  zaterdag 1 november 2014 @ 19:14:23 #106
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_146192421
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2014 17:46 schreef Snakey het volgende:

[..]

FB is effe doorwerken, maar ik doe het in minder dan een uur.
dit. Afhankelijk van drukte tussen 50 en 70 minuten. Squat of DL duren wat langer, maar zodra ik daarna een bankje en wat dumbells heb kan ik bijna alles supersetten.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 1 november 2014 @ 19:16:53 #107
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_146192487
quote:
mmm, begin me hierdoor wel af te vragen wat het effect zou zijn van trainen met een verhoogde partiële O2 druk en/of wijziging in inerte gassen.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_146194307
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 17:37 schreef Dhalsim het volgende:
Ik heb last van een kwaaltje en ik vroeg me af of iemand dit herkent of kan verklaren...ik heb sinds een paar weken last van pijn in mijn rechterschouder bij bepaalde oefeningen, maar alleen wanneer ik ze met (voor mij) relatief weinig gewicht uitvoer. Wanneer ik een standaard bench press doe met 40 of 60 kg (als "warming up" zeg maar) moet ik na 8 reps echt even kappen vanwege de zeurende pijn in mijn schoudergewricht(?)...tot dusver niks vreemds...maar als ik vervolgens een set doe met 80 of 90 kg heb ik nergens last van (na ja, met 90 kg haal ik niet veel meer dan 8 reps maar mijn schouder protesteert niet). Om het helemaal onlogisch te maken heb ik ook bijna nergens last van wanneer ik een front raise, lateral raise of shoulder press doe. Anybody? FYI: Het gaat niet om het soort pijn wat gebruikelijk is bij een overbelaste (of verrekte) spier maar echt een zeurende pijn in mijn schoudergewricht (althans, zo lijkt het).

Misschien ben ik aan het miereneuken maar ik heb in een redelijk ver verleden een slechte ervaring opgedaan met het "negeren" van bepaalde klachten en ik heb weinig zin om nog eens een paar maanden uit de running te zijn.
Ebola waarschijnlijk
  zaterdag 1 november 2014 @ 20:12:27 #109
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146194407
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 17:37 schreef Dhalsim het volgende:
Ik heb last van een kwaaltje en ik vroeg me af of iemand dit herkent of kan verklaren...ik heb sinds een paar weken last van pijn in mijn rechterschouder bij bepaalde oefeningen, maar alleen wanneer ik ze met (voor mij) relatief weinig gewicht uitvoer. Wanneer ik een standaard bench press doe met 40 of 60 kg (als "warming up" zeg maar) moet ik na 8 reps echt even kappen vanwege de zeurende pijn in mijn schoudergewricht(?)...tot dusver niks vreemds...maar als ik vervolgens een set doe met 80 of 90 kg heb ik nergens last van (na ja, met 90 kg haal ik niet veel meer dan 8 reps maar mijn schouder protesteert niet). Om het helemaal onlogisch te maken heb ik ook bijna nergens last van wanneer ik een front raise, lateral raise of shoulder press doe. Anybody? FYI: Het gaat niet om het soort pijn wat gebruikelijk is bij een overbelaste (of verrekte) spier maar echt een zeurende pijn in mijn schoudergewricht (althans, zo lijkt het).

Misschien ben ik aan het miereneuken maar ik heb in een redelijk ver verleden een slechte ervaring opgedaan met het "negeren" van bepaalde klachten en ik heb weinig zin om nog eens een paar maanden uit de running te zijn.
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:11 schreef Snakey het volgende:

En, hou je rotator cuff gezond. Dus niet met 60 kilo BP als warming up beginnen (zoals ik jaren deed), maar koop wat bands en kijk op YT voor een goede warming up.
  zaterdag 1 november 2014 @ 20:29:03 #110
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_146195001
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:08 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ebola waarschijnlijk
Dank je voor jouw nuttige bijdrage. :O
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  zaterdag 1 november 2014 @ 20:46:14 #111
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_146195493
quote:
Op zaterdag 1 november 2014 14:11 schreef Snakey het volgende:

En, hou je rotator cuff gezond. Dus niet met 60 kilo BP als warming up beginnen (zoals ik jaren deed), maar koop wat bands en kijk op YT voor een goede warming up.
Kijk eens aan...je had het antwoord al gegeven voordat ik de vraag had gesteld...het is eigenlijk ook wel logisch maar omdat ik altijd goed weg kwam met een minimale warm-up...tja...zal eens beginnen met 40 reps met alleen de 20 kg barbell en dan langzaam gewicht eraan hangen.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_146195868
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:46 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Kijk eens aan...je had het antwoord al gegeven voordat ik de vraag had gesteld...het is eigenlijk ook wel logisch maar omdat ik altijd goed weg kwam met een minimale warm-up...tja...zal eens beginnen met 40 reps met alleen de 20 kg barbell en dan langzaam gewicht eraan hangen.
40 reps met alleen de stang? damn 10 lijkt me me wel genoeg
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 1 november 2014 @ 20:57:59 #113
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_146195907
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2014 17:54 schreef Snakey het volgende:

[..]

Volgens mij ben je wijs genoeg om een programma samen te stellen voor jezelf. Je weet je eigen zwakheden, laat dat je leidraad zijn. If not, doe smolov JR.
Smolov is toch bedoelt om naar een piek toe te werken en niet om 'structureel' sterker te worden op je bench?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 1 november 2014 @ 20:59:35 #114
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_146195957
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:57 schreef fathank het volgende:

[..]

Smolov is toch bedoelt om naar een piek toe te werken en niet om 'structureel' sterker te worden op je bench?
Beiden, je piekt maar gaat sowieso ook wel omhoog in je bench
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  zaterdag 1 november 2014 @ 21:00:13 #115
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_146195974
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:56 schreef Beach het volgende:

[..]

40 reps met alleen de stang? damn 10 lijkt me me wel genoeg
10 reps met een lege barbell noem je een warming up?

Dat is misschien ff om de beweging goed in je systeem te krijgen. Warming up doe je niet met een barbell imho.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_146196045
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:00 schreef fathank het volgende:

[..]

10 reps met een lege barbell noem je een warming up?

Dat is misschien ff om de beweging goed in je systeem te krijgen. Warming up doe je niet met een barbell imho.
Dat zeg ik nergens. Maar 40 keer als onderdeel van lijkt me wat veel. Maar jij zal het wel beter weten dan ik :) dus zeg als dat zo is.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 1 november 2014 @ 21:07:04 #117
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146196225
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:02 schreef Beach het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens. Maar 40 keer als onderdeel van lijkt me wat veel. Maar jij zal het wel beter weten dan ik :) dus zeg als dat zo is.
het is belangrijker om je schouders soepel te houden. Je kan best met een lege bsr beginnen, maar wat mobility oefeningen zijn beter.
  zaterdag 1 november 2014 @ 21:07:10 #118
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_146196230
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:02 schreef Beach het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens. Maar 40 keer als onderdeel van lijkt me wat veel. Maar jij zal het wel beter weten dan ik :) dus zeg als dat zo is.
Mwah of ik het beter weet geen idee. Ik acht een uitgebreide warm up noodzakelijk, dat doe je niet door een lege barbell te reppen. Of het nou 10 of 40 keer is. Ik ben een kwartier bezig voordat ik het ijzer pak. Maar dat is persoonlijke voorkeur. Ik moet me goed losmaken van te voren anders piept en kraakt het als een raamhoer van 68 zonder glijmiddel.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 2 november 2014 @ 02:21:33 #119
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_146206193
Misschien moet ik er even bij vermelden dat mijn huidige warm-up grotendeels bestaat uit de >4 km die ik naar de sportschool fiets (@ 30/35 km/u). Ik doe wel iets van strek-oefeningen voor bv. triceps en rug maar dat is allemaal la la...ik kan me herinneren dat ik in het verleden een warming-up had die bestond uit zoveel mogelijk herhalingen met (heel) weinig gewicht gedurende 1 minuut voor (bijna) iedere spiergroep.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  zondag 2 november 2014 @ 12:45:51 #120
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_146211409
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 02:21 schreef Dhalsim het volgende:
Misschien moet ik er even bij vermelden dat mijn huidige warm-up grotendeels bestaat uit de >4 km die ik naar de sportschool fiets (@ 30/35 km/u). Ik doe wel iets van strek-oefeningen voor bv. triceps en rug maar dat is allemaal la la...ik kan me herinneren dat ik in het verleden een warming-up had die bestond uit zoveel mogelijk herhalingen met (heel) weinig gewicht gedurende 1 minuut voor (bijna) iedere spiergroep.
Je schrijft je eigen antwoord al deels. Hoe is fietsen een fatsoenlijke warm up om te benchen?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 2 november 2014 @ 12:56:53 #121
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_146211679
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 12:45 schreef fathank het volgende:

[..]

Je schrijft je eigen antwoord al deels. Hoe is fietsen een fatsoenlijke warm up om te benchen?
Het is inderdaad geen fatsoenlijke warm up om te benchen.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  zondag 2 november 2014 @ 14:36:51 #122
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146214285
Ik doe meestal een setje met half gewicht en dan 15 reps, en daarna gewoon knallen.

Met uitzondering van de quads, vanwege m'n knie. Daar doe ik twee setjes met 20 reps, voordat ik voluit ga.
  zondag 2 november 2014 @ 15:10:55 #124
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_146215503
Een van jullie nog aanraders voor Foam Rollers? Geen idee naar wat ik moet kijken eigenlijk.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  zondag 2 november 2014 @ 15:14:07 #125
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_146215648
quote:
7s.gif Op zondag 2 november 2014 14:36 schreef Snakey het volgende:
Hier een artikel over schouders. Ik heb nog niet alles gelezen dus ook nog geen oordeel.

http://www.criticalbench.com/gains/fmsp
Mooi verkooppraatje is het. :{w
pi_146224903
Als je 1 dag 3000 calorieen boven je onderhoud eet, moet je dan ook weer 10 dagen lang elke dag 300 kcal onder je onderhoud zitten om op hetzelfde niveau te zitten of werkt dat niet zo?
  zondag 2 november 2014 @ 19:41:07 #127
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146225179
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 19:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Als je 1 dag 3000 calorieen boven je onderhoud eet, moet je dan ook weer 10 dagen lang elke dag 300 kcal onder je onderhoud zitten om op hetzelfde niveau te zitten of werkt dat niet zo?
Nee, je moet dan 1 dag 3000 kcals onder onderhoud zitten. :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146225259
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 19:41 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Nee, je moet dan 1 dag 3000 kcals onder onderhoud zitten. :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja weetikveel ik ben geen dieetist ofzo. Lijkt me anders sterk dat mensen een cheatday gebruiken aangezien dan al het werk voor niks was
  zondag 2 november 2014 @ 19:43:53 #129
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146225294
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 19:43 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

ja weetikveel ik ben geen dieetist ofzo. Lijkt me anders sterk dat mensen een cheatday gebruiken aangezien dan al het werk voor niks was
Sinds wanneer is één cheatday 3000 kcals boven onderhoud?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  zondag 2 november 2014 @ 19:44:56 #130
69994 seto
-|||--------|||-
pi_146225334
_O-
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_146225348
Zou me wel lukken :').
Geen referral hier.
  zondag 2 november 2014 @ 19:48:22 #132
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_146225530
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 19:43 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

ja weetikveel ik ben geen dieetist ofzo. Lijkt me anders sterk dat mensen een cheatday gebruiken aangezien dan al het werk voor niks was
chestday is WAT je eet, niet hoeveel. Hoewel het zeker goed is om om de paar dagen 1 dag op onderhoud of ietsje er boven te zitten. 3000kcal is géén cheatday
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_146225577
7000kcal is toch een kilo? of kan je dat zo niet berekenen? Zo ja kun je dus met duizend calorieen onder je onderhoud een kilo per week verliezen?
  zondag 2 november 2014 @ 20:17:24 #134
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146226877
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 19:49 schreef Snorrenbaard het volgende:
7000kcal is toch een kilo? of kan je dat zo niet berekenen? Zo ja kun je dus met duizend calorieen onder je onderhoud een kilo per week verliezen?
Goed gerekend!
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146227040
E/KH = 4kcal per gram
Alcohol = 7kcal per gram
Vet = 9kcal per gram

Opgeslagen vet is wat anders omdat het niet puur alleen vet is en dan kwam je volgens mij rond de 7,7kcal per gram uit.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_146227088
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 20:20 schreef V1z0R het volgende:
E/KH = 4kcal per gram
Alcohol = 7kcal per gram
Vet = 9kcal per gram

Opgeslagen vet is wat anders omdat het niet puur alleen vet is en dan kwam je volgens mij rond de 7,7kcal per gram uit.
Hoi.
Worry is a misuse of imagination
  zondag 2 november 2014 @ 20:24:23 #137
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146227227
Iedere dag is toch 3000kcal boven onderhoud? #Whoppercurls
pi_146228244
Wie was het hier die ook alweer een PM deed rondgaan met hoe om te gaan en waar op te letten met problemen in de schouders. Laatste 2 weken weer last bij press maar ben de PM kwijt.
Dacht Yuri.
Zou graag weer willen om toch te valideren of ik niet wat vergeet.

quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 20:21 schreef Probability het volgende:

[..]

Hoi.
Heej Billy.
Hoezo lurk jij mee in BB?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_146229874
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 19:43 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Sinds wanneer is één cheatday 3000 kcals boven onderhoud?
dat is die van mij :')
  zondag 2 november 2014 @ 21:21:17 #140
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_146230420
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 21:12 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

dat is die van mij :')
Wat eet je dan niet allemaal _O-
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  zondag 2 november 2014 @ 21:37:37 #141
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_146231555
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 20:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Iedere dag is toch 3000kcal boven onderhoud? #Whoppercurls
double baconburgers in de aanbieding _O_
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_146239988
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 21:12 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

dat is die van mij :')
:') :') :')

Gewoon even vasten dan de dag erna. ;)
  maandag 3 november 2014 @ 06:14:15 #143
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146250234
Cheatdays nemen is niet echt slim. Ten eerste is het niet goed voor je mind(set); want cheaten gaat vaak gepaard met een negatief gevoel, en ten tweede: heb je er nou écht iets aan? Je kan beter refeeds doen, leren koken en goed kunnen IIFYM'en.

Ik deed het zelf voorheen ook, maar tegenwoordig denk ik er anders over.
If not now, then when.
  maandag 3 november 2014 @ 12:55:04 #145
69994 seto
-|||--------|||-
pi_146250300
Wat Yuri zegt inderdaad, je voelt je alleen maar belabberd en schuldig ook al weet je dat het een cheat day is.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 3 november 2014 @ 13:00:39 #146
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146250685
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:00 schreef RaymondK het volgende:
:') :')

_O- _O- _O- _O-
Hey Raymond, alles goed? Heb je nog die thread gecheckt die ik jou in DM stuurde? Ik moest gelijk aan jou denken man, wil niet dat er wat slechts met je gebeurt.
If not now, then when.
  maandag 3 november 2014 @ 13:08:12 #148
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146250698
pi_146251079
Voor de nieuwsgierige mensen: het ging over deze thread http://www.reddit.com/r/w(...)induced_nutritional/
If not now, then when.
  maandag 3 november 2014 @ 13:24:29 #150
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146251206
Voor de gene die Adam van Now Foods doen.
Daar zit nu standaard ZMA in
Het staat op het potje, ik ging vergelijken, en iig net zoveel Zink als in ZMA. (meer dan vroeger)

Hoeveelheden/vormen van B6 / Magnesium zijn ze niet zo duidelijk over jammerlijk genoeg, en ik merk er ook weinig van kwa lucide. Iets wat ik van de ZMA van Universal wel makkelijk krijg. Al zou je dat dus van de zink krijgen...
pi_146254245
Poeee, vanmorgen getraind en op advies dus (geprobeerd) FB te doen.

Na de borst, schouders en rug was de pit er al aardig uit. Daarna nog bi- en triceps gedaan en 2 buikspieroefeningen. Toen was de koek op :X
  maandag 3 november 2014 @ 15:02:46 #152
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146254403
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:57 schreef Kazenbazen het volgende:
Poeee, vanmorgen getraind en op advies dus (geprobeerd) FB te doen.

Na de borst, schouders en rug was de pit er al aardig uit. Daarna nog bi- en triceps gedaan en 2 buikspieroefeningen. Toen was de koek op :X
Een korte workout en toch helemaal naar de kolere. Heerlijk toch? :Y
  maandag 3 november 2014 @ 15:05:16 #153
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146254506
Sowee, ik ben een stuk flexibeler geworden door al dat olympische gelift. Vandaag zonder veel moeite m'n been op zo'n ballet-rail getild en bij deze stretch mijn arm praktisch plat op de grond gekregen met maar een beetje pijn. Daar zou ik een half jaar geleden een spierscheuring van hebben opgelopen als ik er alleen al aan had gedacht.
pi_146254580
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:57 schreef Kazenbazen het volgende:
Poeee, vanmorgen getraind en op advies dus (geprobeerd) FB te doen.

Na de borst, schouders en rug was de pit er al aardig uit. Daarna nog bi- en triceps gedaan en 2 buikspieroefeningen. Toen was de koek op :X
Gewoon een push, een pull en een squat.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_146255480
quote:
4s.gif Op maandag 3 november 2014 13:24 schreef RaymondK het volgende:
Voor de gene die Adam van Now Foods doen.
Daar zit nu standaard ZMA in
Het staat op het potje, ik ging vergelijken, en iig net zoveel Zink als in ZMA. (meer dan vroeger)

Hoeveelheden/vormen van B6 / Magnesium zijn ze niet zo duidelijk over jammerlijk genoeg, en ik merk er ook weinig van kwa lucide. Iets wat ik van de ZMA van Universal wel makkelijk krijg. Al zou je dat dus van de zink krijgen...

ZMA los is wel kapot duur, moet ik zeggen. Ik mis die 3 halen 2 betalen actie van B&F. ;(
  maandag 3 november 2014 @ 15:36:43 #156
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146255763
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:29 schreef Lightweight het volgende:

[..]

ZMA los is wel kapot duur, moet ik zeggen. Ik mis die 3 halen 2 betalen actie van B&F. ;(
zal wel met het trade mark te maken hebben die prijs...
pi_146255873
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:36 schreef RaymondK het volgende:

[..]

zal wel met het trade mark te maken hebben die prijs...
Dat bedoel ik dus. Als je hier kijkt (ook niet de goedkoopste, maar goed:

ZMA: http://www.myprotein.com/sports-nutrition/zma/10529452.html
Zinc & Magnesium (& Koper :') ) http://www.myprotein.com/(...)nesium/10529513.html

Scheelt 2,5 pond per container. Lolwut?

Edit Nederland ¤ 3,40:

ZMA: http://nl.myprotein.com/sports-nutrition/zma/10529452.html
Zink/Mag: http://nl.myprotein.com/s(...)nesium/10529513.html
  maandag 3 november 2014 @ 15:58:49 #158
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_146256566
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:57 schreef Kazenbazen het volgende:
Poeee, vanmorgen getraind en op advies dus (geprobeerd) FB te doen.

Na de borst, schouders en rug was de pit er al aardig uit. Daarna nog bi- en triceps gedaan en 2 buikspieroefeningen. Toen was de koek op :X
je hoeft niet alles op max te doen he ;)

Ik doe 3*week FB maar leg wel steeds de nadruk op andere spiergroepen (benen schouders / borst rug)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 3 november 2014 @ 16:10:28 #159
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_146257039
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:55 schreef seto het volgende:
Wat Yuri zegt inderdaad, je voelt je alleen maar belabberd en schuldig ook al weet je dat het een cheat day is.
Jezelf schuldig voelen omdat je wat eet? Dat gevoel ken ik niet als ecto van nature :D
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_146258732
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 15:58 schreef stinkie het volgende:

[..]

je hoeft niet alles op max te doen he ;)

Ik doe 3*week FB maar leg wel steeds de nadruk op andere spiergroepen (benen schouders / borst rug)
Schouders en rug niet op max gedaan.
Borst wel uiteraard, kan ook niet anders op monday chestday _O_

Baal er flink van dat ik 2 maand gestopt ben met KT. De gewichten die ik nu kan tillen zijn een stuk lager als eerst.

Incline dumbbell press kon ik nu maar op 22kg :') doen (3 setjes van 12-10-10)
  maandag 3 november 2014 @ 18:14:35 #161
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_146262094
Is er iemand die toevallig deze heeft? http://gorillasports.nl/deal/1849/optrekstang-wandmontage


Hij is nu in de aanbieding voor 30 euro maar volgens mij zijn de bevestegingsplaten te groot.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  maandag 3 november 2014 @ 19:42:28 #162
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146265890
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 18:14 schreef Klokov het volgende:
Is er iemand die toevallig deze heeft? http://gorillasports.nl/deal/1849/optrekstang-wandmontage
[ afbeelding ]

Hij is nu in de aanbieding voor 30 euro maar volgens mij zijn de bevestegingsplaten te groot.
Te groot? Wat bedoel je?
Als ik zo die gaatjes zie, dan gaat daar een m4'tje net an in...
Ik zou er niet aan durven hangen als dat niet met keilbouten vast gezet word iig.
Die platen kunnen niet groot genoeg zijn imho.

Wat is de max rating kwa gewicht?
Ga je die zelf monteren?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 3 november 2014 @ 20:11:43 #163
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_146267143
quote:
12s.gif Op maandag 3 november 2014 19:42 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Te groot? Wat bedoel je?
Als ik zo die gaatjes zie, dan gaat daar een m4'tje net an in...
Ik zou er niet aan durven hangen als dat niet met keilbouten vast gezet word iig.
Die platen kunnen niet groot genoeg zijn imho.

Wat is de max rating kwa gewicht?
Ga je die zelf monteren?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot 350kg staat er. Ik moet het op een balk bevestigen en die is maar 10cm dik.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  maandag 3 november 2014 @ 20:56:45 #164
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_146269208
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Sowee, ik ben een stuk flexibeler geworden door al dat olympische gelift. Vandaag zonder veel moeite m'n been op zo'n ballet-rail getild en bij deze stretch mijn arm praktisch plat op de grond gekregen met maar een beetje pijn. Daar zou ik een half jaar geleden een spierscheuring van hebben opgelopen als ik er alleen al aan had gedacht.
same, zeker in combinatie met yoga. Jaartje terug was ik stijver dan een betonnen plank, kan ik atg front squats zonder moeite. Ik weet nog wel dat ik quarter squats deed omdat ik gewoon niet verder kon komen :')

Mensen kijken me wel wazig aan als ik olympische lifts doe, iedereen denkt dat ik crossfit doe ofzo :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_146269892
Je hoort er pas echt bij als je 2.20 hoog kan trappen _O_
(alleen wel met het linkerbeen) :')

Morgen dus benen, vrij weinig zin nog aan, denkend aan die pijn :D
  maandag 3 november 2014 @ 21:20:37 #166
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146270429
quote:
12s.gif Op maandag 3 november 2014 19:42 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Te groot? Wat bedoel je?
Als ik zo die gaatjes zie, dan gaat daar een m4'tje net an in...
Ik zou er niet aan durven hangen als dat niet met keilbouten vast gezet word iig.
Die platen kunnen niet groot genoeg zijn imho.

Wat is de max rating kwa gewicht?
Ga je die zelf monteren?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er gaan flinke pluggen in de muur, waar M6 draadeindjes uit komen. (Of M8, dat weet ik niet meer). Ik had er 1 boven m´n keukendeur hangen en kon er makkelijk met 107 aan hangen. En pull ups doen uiteraard. :P

Zulke dusch.

  maandag 3 november 2014 @ 21:33:08 #167
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146271208
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 20:56 schreef Drinky het volgende:

[..]

same, zeker in combinatie met yoga. Jaartje terug was ik stijver dan een betonnen plank, kan ik atg front squats zonder moeite. Ik weet nog wel dat ik quarter squats deed omdat ik gewoon niet verder kon komen :')

Mensen kijken me wel wazig aan als ik olympische lifts doe, iedereen denkt dat ik crossfit doe ofzo :')
Lol, oly lifts zien er inderdaad wel vrij faggy uit, zeker als je helemaal full rom doet. Totdat je het eens probeert, dan heb je snel door dat ze hardcore zijn. :D
  dinsdag 4 november 2014 @ 00:09:43 #168
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_146278703
Iemand ervaring met German Volume Training?
Deathlift or Die.
  dinsdag 4 november 2014 @ 01:37:11 #169
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_146280556
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:09 schreef Ethanolic het volgende:
Iemand ervaring met German Volume Training?
Ooit een keer 10x10 Bench gedaan. Ziekste pomp van mijn leven, net als de DOMS hahaha. Het is best pittig.. denk wel dat je zieke gains er van kan maken. Lees wel vaak dat kracht wel beetje omlaag gaat als je GVT doet.
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  dinsdag 4 november 2014 @ 03:07:39 #170
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146281244
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2014 21:20 schreef Snakey het volgende:

[..]

Er gaan flinke pluggen in de muur, waar M6 draadeindjes uit komen. (Of M8, dat weet ik niet meer). Ik had er 1 boven m´n keukendeur hangen en kon er makkelijk met 107 aan hangen. En pull ups doen uiteraard. :P

Zulke dusch.
[ afbeelding ]
Dat zijn dus keilbouten. Die sla je in de muur, in een gat van de juiste diameter, en dan zit het honderd keer beter dan met een schroef en een. Plug :-)
  dinsdag 4 november 2014 @ 03:13:34 #171
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146281264
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 20:11 schreef Klokov het volgende:

[..]

Tot 350kg staat er. Ik moet het op een balk bevestigen en die is maar 10cm dik.
Ik kan wel een constructie bedenken waarbij het wel gaat passen, maar die gaten staan zo te zien verder dan 10 cm uit elkaar.
Kun je er niet een balk dr opschroeven bovenop de balk die je nu hebt?

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 04-11-2014 07:39:07 ]
pi_146281377
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:57 schreef Kazenbazen het volgende:
Poeee, vanmorgen getraind en op advies dus (geprobeerd) FB te doen.

Na de borst, schouders en rug was de pit er al aardig uit. Daarna nog bi- en triceps gedaan en 2 buikspieroefeningen. Toen was de koek op :X
FB betekend niet automatisch dat je veel oefeningen moet doen. Met bijv. Starting Strength doe je er maar drie per dag.
  dinsdag 4 november 2014 @ 08:05:57 #173
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_146281949
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 03:07 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat zijn dus keilbouten. Die sla je in de muur, in een gat van de juiste diameter, en dan zit het honderd keer beter dan met een schroef en een. Plug :-)
Krijg je er nooit meer uit :P. Heb ze hier ook voor mn trx-bevestigingsoog gebruikt. Schroef+plug trek je zo van de muur. Zeker met 6'4 masterrace 100 kg.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 4 november 2014 @ 08:10:56 #174
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146281985
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 08:05 schreef fathank het volgende:

[..]

Krijg je er nooit meer uit :P. Heb ze hier ook voor mn trx-bevestigingsoog gebruikt. Schroef+plug trek je zo van de muur. Zeker met 6'4 masterrace 100 kg.
ja daarom vroeg ik ook of i een goeie tandartsverzekering had LOL. Trekt zo dat ding in je smoel dan met een lullig gamma plugje.
idd. keilbouten of chemische ankers _O_
  dinsdag 4 november 2014 @ 08:41:07 #175
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146282355
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 08:05 schreef fathank het volgende:

[..]

Krijg je er nooit meer uit :P. Heb ze hier ook voor mn trx-bevestigingsoog gebruikt. Schroef+plug trek je zo van de muur. Zeker met 6'4 masterrace 100 kg.
Oh, je laat je vriendje er ook gebruik van maken?

Anyhow, dat TRX zijn toch van die banden die van het dak hangen? Is dat wat? In een gym waar ik wel eens kom hebben ze die ook en ze zweren dat dat slopend is, zo'n workout.
  dinsdag 4 november 2014 @ 10:38:52 #176
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_146284747
Ik heb iets te hard gebulked; ben meer dan 10 kilo aangekomen in 1 jaar en vetpercentage is veel te hard gestegen naar nu ongeveer 20%.
Mijn onderhoud, incl 3 á 4x sporten per week ligt op 2300 kcal per dag. Ik heb besloten om ongeveer op onderhoud te blijven eten (ik at eerst 2800 kcals per dag; wordt nu dus 2300 kcals) en cardio te gaan doen na de krachttraining, om zo veel mogelijk spiermassa te behouden.

Wat kan ik nu het beste gaan doen: hiit of na de krachttraining 35/45 min op tempo fietsen dat ik nog net niet naar adem hap (tussen 65% en 70% van maximale hartslag) ?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  dinsdag 4 november 2014 @ 10:41:42 #177
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_146284801
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:38 schreef yozd het volgende:
Ik heb iets te hard gebulked; ben meer dan 10 kilo aangekomen in 1 jaar en vetpercentage is veel te hard gestegen naar nu ongeveer 20%.
Mijn onderhoud, incl 3 á 4x sporten per week ligt op 2300 kcal per dag. Ik heb besloten om ongeveer op onderhoud te blijven eten (ik at eerst 2800 kcals per dag; wordt nu dus 2300 kcals) en cardio te gaan doen na de krachttraining, om zo veel mogelijk spiermassa te behouden.

Wat kan ik nu het beste gaan doen: hiit of na de krachttraining 35/45 min op tempo fietsen dat ik nog net niet naar adem hap (tussen 65% en 70% van maximale hartslag) ?
10 kilo aangekomen in een jaar op 2800 kcal en dan nog een hoge stijging in vet?

Ik zou een combinatie doen. Ik doe na mijn krachttraining alleen wat tabata (is maar 4 min, 20 sec actief, 10 sec rust). Zou je HIIT op rustdagen doen.
Deathlift or Die.
  dinsdag 4 november 2014 @ 10:49:44 #178
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_146285007
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:41 schreef Ethanolic het volgende:

10 kilo aangekomen in een jaar op 2800 kcal en dan nog een hoge stijging in vet?
Mjah ze hebben dat onlangs bij mijn sportschool gemeten met zo'n weegschaal waar je op moet staan en waarbij er dan een stroomstootje van je ene voet naar je andere voet gaat. Ik weet niet hoe betrouwbaar/valide zo'n ding is. Ik vind mezelf nog niet heel dik ofzo, maar voel wel wat extra "vel" rond mijn middel wat ik vast kan pakken en wat er een jaar geleden nog niet zat...

quote:
Ik zou een combinatie doen. Ik doe na mijn krachttraining alleen wat tabata (is maar 4 min, 20 sec actief, 10 sec rust). Zou je HIIT op rustdagen doen.
tabata ken ik niet? Dat ga ik eens Google'n. Thanks!
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_146285180
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:38 schreef yozd het volgende:
Ik heb iets te hard gebulked; ben meer dan 10 kilo aangekomen in 1 jaar en vetpercentage is veel te hard gestegen naar nu ongeveer 20%.
Mijn onderhoud, incl 3 á 4x sporten per week ligt op 2300 kcal per dag. Ik heb besloten om ongeveer op onderhoud te blijven eten (ik at eerst 2800 kcals per dag; wordt nu dus 2300 kcals) en cardio te gaan doen na de krachttraining, om zo veel mogelijk spiermassa te behouden.

Wat kan ik nu het beste gaan doen: hiit of na de krachttraining 35/45 min op tempo fietsen dat ik nog net niet naar adem hap (tussen 65% en 70% van maximale hartslag) ?
10 Kilo op een jaar tijd is helemaal niet gek veel, mits je erna een maand of 2-3 doet cutten. Als het de bedoeling was om lean te bulken en niet te cutten dan is het inderdaad wel wat veel. :P

Maar goed, dat is mijn mening.

[ Bericht 5% gewijzigd door Deuce92 op 04-11-2014 11:04:15 ]
  dinsdag 4 november 2014 @ 10:58:57 #180
69994 seto
-|||--------|||-
pi_146285238
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:49 schreef yozd het volgende:

[..]

Mjah ze hebben dat onlangs bij mijn sportschool gemeten met zo'n weegschaal waar je op moet staan en waarbij er dan een stroomstootje van je ene voet naar je andere voet gaat. Ik weet niet hoe betrouwbaar/valide zo'n ding is. Ik vind mezelf nog niet heel dik ofzo, maar voel wel wat extra "vel" rond mijn middel wat ik vast kan pakken en wat er een jaar geleden nog niet zat...

[..]

tabata ken ik niet? Dat ga ik eens Google'n. Thanks!
Die metingen zijn niet echt betrouwbaar, kans is groot dat je niet op 20% zit.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_146285429
Die meting is inderdaad waardeloos.
Maar dat maakt niet uit.
Als jij vind dat er nu teveel vet op je lijft zit, zul je rustig moeten cutten.
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:08:49 #182
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_146285444
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:56 schreef Deuce92 het volgende:

10 Kilo op een jaar tijd is helemaal niet gek veel, mits je erna een maand of 2-3 doet cutten. Als het de bedoeling was om lean te bulken en niet te cutten dan is het inderdaad wel wat veel. :P
Het was de bedoeling om lean te bulken...
Ik woog al mijn maaltijden en tussendoortjes af, behalve mijn avondeten. Voor de gezelligheid wilde ik gewoon met mijn huisgenoten kunnen eten 's avonds. Dat avondeten heb ik denk ik alleen altijd onderschat. Ik reserveerde daar 500 á 600 kcals voor, maar ik denk dat het regelmatig rond de 800 kcals (of zelfs 900 kcal) zat. Ik probeer het nu wel goed in te schatten en wil me vaker gaan wegen om op tijd te kunnen bijsturen.
Voorlopig eerst 3 maanden cutten... :(

quote:
2s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:58 schreef seto het volgende:

Die metingen zijn niet echt betrouwbaar, kans is groot dat je niet op 20% zit.
Hmmm misschien kunnen ze het ook opmeten met zo'n huidplooimeter. Dat zag ik laatst iemand wel doen in de kleedkamer...

-edit-

Trouwens; stel dat ik mijn vetpercentage weet te verlagen met 2%. Meet die weegschaal dan bijvoorbeeld 20 -2 = 18 procent? Of klopt dat ding helemaal niet en wijken die percentages elke keer af?
Waar het mij om gaat, is dat die 20% misschien niet klopt (zou nu hoger of lager kunnen zijn), maar dat ik misschien die weegschaal wel kan gebruiken om mijn progressie bij te houden?
(al is de spiegel wellicht ook een goede graadmeter....)

[ Bericht 5% gewijzigd door yozd op 04-11-2014 11:16:20 ]
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_146285618
Een huidplooimeting is inderdaad beter, maar dan is het nog afhankelijk van wie de meting doet.

Maar wat maakt die meting uit??
Als jij nu niet tevreden bent maakt je extacte percentage toch niks uit?
pi_146285753
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:16 schreef DjMark het volgende:
Een huidplooimeting is inderdaad beter, maar dan is het nog afhankelijk van wie de meting doet.

Maar wat maakt die meting uit??
Als jij nu niet tevreden bent maakt je extacte percentage toch niks uit?
Dit dus. Ik heb nog nooit mijn vp gemeten omdat ik er toch niks mee kan.
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:20:51 #185
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_146285759
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:16 schreef DjMark het volgende:
Een huidplooimeting is inderdaad beter, maar dan is het nog afhankelijk van wie de meting doet.

Maar wat maakt die meting uit??
Als jij nu niet tevreden bent maakt je extacte percentage toch niks uit?
Ik heb foto's van mezelf met zo'n app naast elkaar gezet (jaar geleden en nu) en dan zie je dat ik enorm ben aangekomen. In de spiegel zie ik dat bijna niet. Ik weet niet welk psychologisch fenomeen hier achter zit, maar ik vertrouw mijn spiegelbeeld niet meer zo :P .
Maar je hebt wel gelijk. Refererend aan de topictitel; het begint bijna te 'jigglen' om mijn middel. Dat moet er gewoon af.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:22:24 #186
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_146285798
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:08 schreef yozd het volgende:

[..]

Het was de bedoeling om lean te bulken...
Ik woog al mijn maaltijden en tussendoortjes af, behalve mijn avondeten. Voor de gezelligheid wilde ik gewoon met mijn huisgenoten kunnen eten 's avonds. Dat avondeten heb ik denk ik alleen altijd onderschat. Ik reserveerde daar 500 á 600 kcals voor, maar ik denk dat het regelmatig rond de 800 kcals (of zelfs 900 kcal) zat. Ik probeer het nu wel goed in te schatten en wil me vaker gaan wegen om op tijd te kunnen bijsturen.
Voorlopig eerst 3 maanden cutten... :(

[..]

Hmmm misschien kunnen ze het ook opmeten met zo'n huidplooimeter. Dat zag ik laatst iemand wel doen in de kleedkamer...

-edit-

Trouwens; stel dat ik mijn vetpercentage weet te verlagen met 2%. Meet die weegschaal dan bijvoorbeeld 20 -2 = 18 procent? Of klopt dat ding helemaal niet en wijken die percentages elke keer af?
Waar het mij om gaat, is dat die 20% misschien niet klopt (zou nu hoger of lager kunnen zijn), maar dat ik misschien die weegschaal wel kan gebruiken om mijn progressie bij te houden?
(al is de spiegel wellicht ook een goede graadmeter....)
Als ik de percentages middel tussen eentje waar ik op moet staan en eentje die ik vast moet houden kom ik redelijk uit. Maar er is veel mee te spelen. Veel water drinken voor het meten of jezelf helemaal leegpissen, dat scheelt al een paar procent. Ik was 2 weken geleden 14% , gisteren 23% met zo'n handmeter. Meestal neem ik degene waar je op moet staan en kijk ik niet naar het perentage maar naar een stijging/daling
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_146285799
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:08 schreef yozd het volgende:

[..]

Het was de bedoeling om lean te bulken...
Ik woog al mijn maaltijden en tussendoortjes af, behalve mijn avondeten. Voor de gezelligheid wilde ik gewoon met mijn huisgenoten kunnen eten 's avonds. Dat avondeten heb ik denk ik alleen altijd onderschat. Ik reserveerde daar 500 á 600 kcals voor, maar ik denk dat het regelmatig rond de 800 kcals (of zelfs 900 kcal) zat. Ik probeer het nu wel goed in te schatten en wil me vaker gaan wegen om op tijd te kunnen bijsturen.
Avondeten is voor veel mensen de grootste maaltijd van de dag. 500 á 600 is erg weinig, en zelfs 900 is niet zo gek veel.

Ik weet niet wat jij 's avonds eet natuurlijk, maar het lijkt me beter als je gewoon alles bijhoudt. Zelfs als je de precieze hoeveelheid kcal per 100g niet weet kun je nog een beetje schatten. Dat is beter dan helemaal niks bijhouden.
pi_146285822
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:20 schreef yozd het volgende:

[..]

Ik heb foto's van mezelf met zo'n app naast elkaar gezet (jaar geleden en nu) en dan zie je dat ik enorm ben aangekomen. In de spiegel zie ik dat bijna niet. Ik weet niet welk psychologisch fenomeen hier achter zit, maar ik vertrouw mijn spiegelbeeld niet meer zo :P .
Gewenning?

Je bent zo geleidelijk aangekomen dat het je niet echt is opgevallen.
pi_146285986
Mei dit jaar was ik 104 kg, toen begin oktober 118, nu 114 :D.
Geen referral hier.
pi_146286212
Spiegelbeeld is inderdaad gewenning.

De makkelijkste manier (en redelijk betrouwbaar) om je bulk/cut/vet bij te houden vind ik gewoon het meetlint rond je middel.
Bij de meeste mannen houden ze rond hun middel het vet vast.
Meet dus de omtrek van je middel/taille (op het kleinste punt) en daarmee kan je je voortgang bijhouden.
  dinsdag 4 november 2014 @ 12:03:40 #191
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146286985
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:16 schreef DjMark het volgende:
Een huidplooimeting is inderdaad beter, maar dan is het nog afhankelijk van wie de meting doet.

Maar wat maakt die meting uit??
Als jij nu niet tevreden bent maakt je extacte percentage toch niks uit?
Met een huidplooimeting kom ik voordeliger uit dan het daadwerkelijk is. Inner buikvet kan je namelijk niet meten met huidplooimeting, maar het is wel vet wat meeteld in je totale percentage.
  dinsdag 4 november 2014 @ 12:07:04 #192
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146287117
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:03 schreef Snakey het volgende:

[..]

Met een huidplooimeting kom ik voordeliger uit dan het daadwerkelijk is. Inner buikvet kan je namelijk niet meten met huidplooimeting, maar het is wel vet wat meeteld in je totale percentage.
maar een geledingsmeter (die meuk die je vast moet houden van je trainer / weegschaal via je veoten) meet ook dat inner fat niet mee.
Sterker nog, die onzin meet gewoon de weerstand van je huid en verder nauwelijks meer
  dinsdag 4 november 2014 @ 12:19:42 #193
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146287523
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:22 schreef stinkie het volgende:

[..]

Als ik de percentages middel tussen eentje waar ik op moet staan en eentje die ik vast moet houden kom ik redelijk uit. Maar er is veel mee te spelen. Veel water drinken voor het meten of jezelf helemaal leegpissen, dat scheelt al een paar procent. Ik was 2 weken geleden 14% , gisteren 23% met zo'n handmeter. Meestal neem ik degene waar je op moet staan en kijk ik niet naar het perentage maar naar een stijging/daling
Enige manier om een degelijke meting te krijgen uit BIA is een protocol volgen voor hydratie. Echter doet niemand dit en is het nogal waardeloos te noemen.

http://www.bodyrecomposit(...)osition-part-1.html/
http://www.bodyrecomposit(...)osition-part-2.html/
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 4 november 2014 @ 12:19:46 #194
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146287525
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:07 schreef RaymondK het volgende:

[..]

maar een geledingsmeter (die meuk die je vast moet houden van je trainer / weegschaal via je veoten) meet ook dat inner fat niet mee.
Sterker nog, die onzin meet gewoon de weerstand van je huid en verder nauwelijks meer
Die dingen slaan nergens op inderdaad. Dit is redelijk betrouwbaar. http://www.vetpercentagemeten.nl/

Ik gebruik alleen een spiegel though. M'n VP intereseert me niet zo.
pi_146288801
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:30 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Mei dit jaar was ik 104 kg, toen begin oktober 118, nu 114 :D.
Bulking bad.
pi_146292149
Tijdje eruit wegens ziekte en 9kg afgevallen en wil weer is lekker gaan trainen. Iemand advies voor een leuk programma?

Moet er wel bij zeggen dat m'n maxes nog op beginnerniveau waren (oude maxes 90kg bench, 150kg deadlift, 105kg kneewrap squat). Zit nu met name op de squat wat lager, maar goed.

Sheiko/Ed Coan: Zit aan iets te denken als Sheiko, maar dan zonder die woensdag rackpull/kneepull deadlift onzin en misschien in plaats daarvan Ed Coan deadliften + assists op die dag.
Wendler/BBB: Ander idee is gewoon weer Wendler doen, maar die AMRAPs zinnen mij niet zo.
Starting Strength/SL: Nee. 2,5kg/week dikke lul. Werkt niet zelfs met 300g eiwitten en +1000 calorieën/dag (voor mij).

Beschikbare equipment: High-lat pulley, powercage, gewichten tot 260kg ofzo, oly barbell, 50mm dbs, fraction plates 500gram, flat bench en zo'n powerband.

Doel: kracht én massa, maar meer focus op kracht. Dus gewoon een gebalanceerd geheel, maar niet elke dag in een legcurl machine.
Stats: 192cm, 86kg, vet % geen idee, geen sixpack maar ook geen bierpack.
1RM: Bench 85kg, deadlift 145kg, squat 90kg. Afgelopen zaterdag getest.

Te ecto gewichten voor Sheiko? oO<

Dank

Zal er waarschijnlijk wat video's tegenaan gooien voor de form-checks zodat jullie wat butt-wink hilariteit, ruggengraat dubbelklap fun en bench safety failures kunnen zien. ^O^
pi_146293455
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:43 schreef Faeroer het volgende:
maar dan zonder die woensdag rackpull/kneepull deadlift onzin
:')
If not now, then when.
pi_146293589
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

:')
Ik begrijp de instelling wel hoor. Rack-pull als je boven zwak ben, knee-pauze als je onder zwak ben. Tenminste dat is mijn idee ervan. Alleen het is nogal specialistisch (Sheiko is afgesteld op specifieke atleten afaik), wat voor mij in ieder geval nog niet aan de orde is.
pi_146293657
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:20 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik begrijp de instelling wel hoor. Rack-pull als je boven zwak ben, knee-pauze als je onder zwak ben. Tenminste dat is mijn idee ervan. Alleen het is nogal specialistisch (Sheiko is afgesteld op specifieke atleten afaik), wat voor mij in ieder geval nog niet aan de orde is.
Er zitten ook normale deadlifts tussen. Je hebt normale, deficits, tot de knie en vanaf box. Mja, je moet idd doen wat je zelf wilt.
If not now, then when.
pi_146294044
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Er zitten ook normale deadlifts tussen. Je hebt normale, deficits, tot de knie en vanaf box. Mja, je moet idd doen wat je zelf wilt.
Ah je hebt ook wel gelijk, nu ik erdoor heen blader. :') Kan het proberen en als het niet werkt dan zie ik wel verder. Een probleem nog dan is dat ik wat BBB-achtig spul mis in Sheiko. Hoe los jij dit op, aannemende dat je Sheiko doet. Welke #'s doe jij, en waarom? Ik kijk nu naar 80kg+ 37, 31, 32 in die volgorde.

Pecs, triceps, quads en onderrug worden wel voldoende gepakt denk ik. Geen hypertrophy, maar ziek veel reps per dag. Mis alleen nog de rest van de rug, traps, hamstrings, biceps etc.

Misschien op bench-heavy dagen aan het eind nog even decline opdrukken, flys en chain-close grip benches. Squat-heavy dagen good mornings en/of lunges. Deadlift-dagen pullups/chinups, shrugs/presses cyclen.

Lastig, lastig.
  dinsdag 4 november 2014 @ 15:42:11 #201
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_146294276
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:43 schreef Faeroer het volgende:
Tijdje eruit wegens ziekte en 9kg afgevallen en wil weer is lekker gaan trainen. Iemand advies voor een leuk programma?

Moet er wel bij zeggen dat m'n maxes nog op beginnerniveau waren (oude maxes 90kg bench, 150kg deadlift, 105kg kneewrap squat). Zit nu met name op de squat wat lager, maar goed.

Sheiko/Ed Coan: Zit aan iets te denken als Sheiko, maar dan zonder die woensdag rackpull/kneepull deadlift onzin en misschien in plaats daarvan Ed Coan deadliften + assists op die dag.
Wendler/BBB: Ander idee is gewoon weer Wendler doen, maar die AMRAPs zinnen mij niet zo.
Starting Strength/SL: Nee. 2,5kg/week dikke lul. Werkt niet zelfs met 300g eiwitten en +1000 calorieën/dag (voor mij).

Beschikbare equipment: High-lat pulley, powercage, gewichten tot 260kg ofzo, oly barbell, 50mm dbs, fraction plates 500gram, flat bench en zo'n powerband.

Doel: kracht én massa, maar meer focus op kracht. Dus gewoon een gebalanceerd geheel, maar niet elke dag in een legcurl machine.
Stats: 192cm, 86kg, vet % geen idee, geen sixpack maar ook geen bierpack.
1RM: Bench 85kg, deadlift 145kg, squat 90kg. Afgelopen zaterdag getest.

Te ecto gewichten voor Sheiko? oO<

Dank

Zal er waarschijnlijk wat video's tegenaan gooien voor de form-checks zodat jullie wat butt-wink hilariteit, ruggengraat dubbelklap fun en bench safety failures kunnen zien. ^O^
2 mensen waar ik mee train doen wendler, die gaan qua kracht wel hard vooruit.
Als ik ooit een programma ga volgen zal het die zijn.
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  dinsdag 4 november 2014 @ 15:47:00 #202
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_146294437
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:42 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

2 mensen waar ik mee train doen wendler, die gaan qua kracht wel hard vooruit.
Als ik ooit een programma ga volgen zal het die zijn.

Wat doe/deed jij dan om die sicke lifts van je te halen :P?

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:43 schreef Faeroer het volgende:
Tijdje eruit wegens ziekte en 9kg afgevallen en wil weer is lekker gaan trainen. Iemand advies voor een leuk programma?

Moet er wel bij zeggen dat m'n maxes nog op beginnerniveau waren (oude maxes 90kg bench, 150kg deadlift, 105kg kneewrap squat). Zit nu met name op de squat wat lager, maar goed.

Sheiko/Ed Coan: Zit aan iets te denken als Sheiko, maar dan zonder die woensdag rackpull/kneepull deadlift onzin en misschien in plaats daarvan Ed Coan deadliften + assists op die dag.
Wendler/BBB: Ander idee is gewoon weer Wendler doen, maar die AMRAPs zinnen mij niet zo.
Starting Strength/SL: Nee. 2,5kg/week dikke lul. Werkt niet zelfs met 300g eiwitten en +1000 calorieën/dag (voor mij).

Beschikbare equipment: High-lat pulley, powercage, gewichten tot 260kg ofzo, oly barbell, 50mm dbs, fraction plates 500gram, flat bench en zo'n powerband.

Doel: kracht én massa, maar meer focus op kracht. Dus gewoon een gebalanceerd geheel, maar niet elke dag in een legcurl machine.
Stats: 192cm, 86kg, vet % geen idee, geen sixpack maar ook geen bierpack.
1RM: Bench 85kg, deadlift 145kg, squat 90kg. Afgelopen zaterdag getest.

Te ecto gewichten voor Sheiko? oO<

Dank

Zal er waarschijnlijk wat video's tegenaan gooien voor de form-checks zodat jullie wat butt-wink hilariteit, ruggengraat dubbelklap fun en bench safety failures kunnen zien. ^O^
Hoeveel dagen kan je trainen? Aangezien je 5/3/1 er ook als optie bijzet neem ik aan 4 minimaal. Kan je altijd kijken naar PHAT als je toch wat meer BB dingetjes erbij wilt. Is in essentie een upper/lower split waarvan de eerste twee dagen op kracht zijn en de laatste twee dagen op hypertrophy.

Edit: Candito ook eventueel een optie :)
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  dinsdag 4 november 2014 @ 15:50:26 #203
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_146294536
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:47 schreef Cataclyst het volgende:

[..]

Wat doe/deed jij dan om die sicke lifts van je te halen :P?

[..]

Hoeveel dagen kan je trainen? Aangezien je 5/3/1 er ook als optie bijzet neem ik aan 4 minimaal. Kan je altijd kijken naar PHAT als je toch wat meer BB dingetjes erbij wilt. Is in essentie een upper/lower split waarvan de eerste twee dagen op kracht zijn en de laatste twee dagen op hypertrophy.

Edit: Candito ook eventueel een optie :)
Verschillend beetje eerst trainde ik gewoon 6 dagen zwaar PPL
Laatste tijd deed ik UB/LB.

Ik kloot maar wat aan maar train ook nog niet zo lang dus noobgains overal
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_146295179
Als ik al die gewichten zie ben ik maar slap :')
Benchpress kan ik maximaal met 65kg aan gewichten, dus 85kg totaal?
Dumbbell press max 24

Wel in set vorm dus minimaal 8 reps, maar dan nog :')
  dinsdag 4 november 2014 @ 16:14:34 #205
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146295239
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:12 schreef Kazenbazen het volgende:
Als ik al die gewichten zie ben ik maar slap :')
Benchpress kan ik maximaal met 65kg aan gewichten, dus 85kg totaal?
Dumbbell press max 24

Wel in set vorm dus minimaal 8 reps, maar dan nog :')
Dat is echt niet zo weinig hoor. Ik zie met regelmaat mensen in de sportschool die een half jaar op 60 of 70 kilo vastzitten.
pi_146295346
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:14 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat is echt niet zo weinig hoor. Ik zie met regelmaat mensen in de sportschool die een half jaar op 60 of 70 kilo vastzitten.
Meestal deed ik niet echt max, beginnen met 20kg links en rechts en daarna 2 setjes van 25 en 25.
Dumbbell press pak ik soms ook maar op 16-20kg, maar dan vooral om de techniek perfect uit te voeren en de oefening eigenlijk in slowmotion te doen.
  dinsdag 4 november 2014 @ 16:22:37 #207
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146295511
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:17 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Meestal deed ik niet echt max, beginnen met 20kg links en rechts en daarna 2 setjes van 25 en 25.
Dumbbell press pak ik soms ook maar op 16-20kg, maar dan vooral om de techniek perfect uit te voeren en de oefening eigenlijk in slowmotion te doen.
Ik max sowieso niet zo vaak (meer). Zeker dumbbells pak ik ook meestal lichter, inderdaad om techniek. Soms even je max uitproberen is wel leuk, dat dan weer wel. Van de week eens kijken hoevel reps ik met 40 kilo DB haal. Waarschijnlijk 2. :D
  dinsdag 4 november 2014 @ 16:27:17 #208
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_146295648
Snakes, is een cube stijl niks voor jouw :D? Vind zelf het idee van een rep day, max day en een speed day wel tof.
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  dinsdag 4 november 2014 @ 16:32:47 #209
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146295832
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:27 schreef Cataclyst het volgende:
Snakes, is een cube stijl niks voor jouw :D? Vind zelf het idee van een rep day, max day en een speed day wel tof.
Die manier van trainen is erg goed. Ik doe geen cube, maar in m'n FB cycles is dat hoe ik train.
pi_146296216
Guys ik ben een tijd geleden door mijn rug gegaan met deadliften. Afgelopen zondag eindelijk weer eens durven deadliften, maar dan 2 sets met belt en 1 zonder. Het liften met belt ging perfect, maar die ene set zonder was een drama.

Het is voornamelijk angst dat ik weer 2 weken uit de running ben en een week niet normaal kan lopen/zitten. Is het een idee om met belt naar een bepaald gewicht toe te werken (bijvoorbeeld 100 kg) en vervolgens vanaf een kilo of 60 zonder belt te gaan beginnen?

Vanaf volgend jaar ga ik mijn fysio gebruiken als formchecker. (behandelingen zijn op voor dit jaar) Maar ik wil graag weer beginnen.
  dinsdag 4 november 2014 @ 16:56:11 #211
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146296635
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:44 schreef Multiply het volgende:
Guys ik ben een tijd geleden door mijn rug gegaan met deadliften. Afgelopen zondag eindelijk weer eens durven deadliften, maar dan 2 sets met belt en 1 zonder. Het liften met belt ging perfect, maar die ene set zonder was een drama.

Het is voornamelijk angst dat ik weer 2 weken uit de running ben en een week niet normaal kan lopen/zitten. Is het een idee om met belt naar een bepaald gewicht toe te werken (bijvoorbeeld 100 kg) en vervolgens vanaf een kilo of 60 zonder belt te gaan beginnen?

Vanaf volgend jaar ga ik mijn fysio gebruiken als formchecker. (behandelingen zijn op voor dit jaar) Maar ik wil graag weer beginnen.
Kun je dat niet beter aan je fysio vragen? Die kent jouw geval ook een stuk beter.

Maar als je mijn mening wilt: ik zou zoveel mogelijk zonder belt doen en eventueel iets lager in gewicht gaan zitten. Die belt neemt een stukje van je onderrug over. Waarom zou je dat willen als je die onderrug juist aan het trainen bent? Lijkt me ook beter voor je zelfvertrouwen.
  dinsdag 4 november 2014 @ 17:02:14 #212
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146296858
Er zijn aardig wat manieren om je onderrug sterker te maken. Ik zou die heel rustig beginnen, en DL zonder belt. Doe gewoon rustig aan, bouw eerst je vertrouwen in je rug weer op.

Het is niet zo dat je volgende maand een record moet neerzetten ofzo.
pi_146297350
Ja klinkt ook wel logisch. Ik ben absoluut niet op zoek naar records. De komende tijd gaan mij alleen maar om form, form en nog een form. Gelukkig heb ik iemand die dat kan checken en straks ook nog met de fysio erbij.

Eerst maar eens kijken wat ik als ondersteuning van mijn deadlift erbij kan gaan doen.
  dinsdag 4 november 2014 @ 17:21:36 #214
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146297658
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 17:14 schreef Multiply het volgende:
Ja klinkt ook wel logisch. Ik ben absoluut niet op zoek naar records. De komende tijd gaan mij alleen maar om form, form en nog een form. Gelukkig heb ik iemand die dat kan checken en straks ook nog met de fysio erbij.

Eerst maar eens kijken wat ik als ondersteuning van mijn deadlift erbij kan gaan doen.
Je krijgt door een tijd op die manier te trainen ook een goede mind - muscle connectie waarbij je heel goed de spieren leert gebruiken die je daadwerkelijk traint. Dus het heeft meerdere voordelen.

Ik zie te vaak dat mensen hun rug trainen, maar daar vooral hun armen en schouders voor gebruiken. Vooral bij sitting rows zie dat goed.
  dinsdag 4 november 2014 @ 17:25:35 #215
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_146297801
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 21:11 schreef Kazenbazen het volgende:
Je hoort er pas echt bij als je 2.20 hoog kan trappen _O_
(alleen wel met het linkerbeen) :')

Morgen dus benen, vrij weinig zin nog aan, denkend aan die pijn :D
tweebening crew checking. 2.20 haal ik nog wel, spreidstand zitten is voorbij :@
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_146300767
Dat lukt mij ook niet, ben ook niet echt lenig, alleen mijn linkerbeen :')
pi_146301438
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:34 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ah je hebt ook wel gelijk, nu ik erdoor heen blader. :') Kan het proberen en als het niet werkt dan zie ik wel verder. Een probleem nog dan is dat ik wat BBB-achtig spul mis in Sheiko. Hoe los jij dit op, aannemende dat je Sheiko doet. Welke #'s doe jij, en waarom? Ik kijk nu naar 80kg+ 37, 31, 32 in die volgorde.

Pecs, triceps, quads en onderrug worden wel voldoende gepakt denk ik. Geen hypertrophy, maar ziek veel reps per dag. Mis alleen nog de rest van de rug, traps, hamstrings, biceps etc.

Misschien op bench-heavy dagen aan het eind nog even decline opdrukken, flys en chain-close grip benches. Squat-heavy dagen good mornings en/of lunges. Deadlift-dagen pullups/chinups, shrugs/presses cyclen.

Lastig, lastig.
Wat houdt die BBB precies in dan?

37-31-32 is de volgorde waarin je het doet.

Je hoeft in principe niet zo heel veel er bij toe te voegen. Hoe je meer je toevoegt, hoe meer je het lichaam taxeert, wat niet per se gunstig is. Ik doe zelf wat extra dingen aan de hand van mijn zwakke punten op een bepaalde lift (op dit moment +front squats 1x p.w.) en ik voeg zelf een vierde dag (zaterdag) toe waarin ik wat seated bb presses en voor de rest hypertrophy op de biceps, (rear) delts en misschien nog wat anders doe.

Als je dingen in Sheiko mist, moet je geen Sheiko gaan doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:50 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Verschillend beetje eerst trainde ik gewoon 6 dagen zwaar PPL
Laatste tijd deed ik UB/LB.

Ik kloot maar wat aan maar train ook nog niet zo lang dus noobgains overal
Je BW hielp ook flink mee. :P
If not now, then when.
pi_146301480
Hypers zijn echt ziekelijk voor de onderrug. Altijd een belachelijk moeilijke pomp na die oefening.
If not now, then when.
  dinsdag 4 november 2014 @ 19:22:47 #219
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146302379
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat houdt die BBB precies in dan?
Yuri.. Yuri, toch.

Big but boring.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146302413
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:22 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Yuri.. Yuri, toch.

Big but boring.
Ik dacht Big Black Butts.
  dinsdag 4 november 2014 @ 19:27:18 #221
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146302642
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:23 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Ik dacht Big Black Butts.
Nee, je verwart het nu met BBC:
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146302805
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:22 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Yuri.. Yuri, toch.

Big but boring.
Ja, dat weet ik, maar wat houdt het precies in? Ik heb zelf 6 maanden 5/3/1 gedaan, maar had nooit over BBB gelezen. :X
If not now, then when.
  dinsdag 4 november 2014 @ 19:34:54 #223
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146302975
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik, maar wat houdt het precies in? Ik heb zelf 6 maanden 5/3/1 gedaan, maar had nooit over BBB gelezen. :X
Uit Wendlers boek.
quote:
This is probably the most popular assistance work to accompany this program, and it’s really
very simple. After you perform the sets and reps of the program, you simply follow it up with the
same exercise for 5 sets of 10 reps.
  dinsdag 4 november 2014 @ 19:37:30 #224
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146303088
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik, maar wat houdt het precies in? Ik heb zelf 6 maanden 5/3/1 gedaan, maar had nooit over BBB gelezen. :X
Assistentie van 5 sets voor 10 herhalingen van dezelfde of een andere mainlift.
Daarnaast doe je nog lat work en ab work.

Voorbeelden hiervan:

1
2
3
4
5
6
7
8
1:                                 2:
Press 5/3/1                        Press 5/3/1
Press 5x10                         Bench Press 5x10
Lat work                           Lat Work

Deadlift 5/3/1                     Deadlift 5/3/1
Deadlift 5x10                      Squat 5x10
Ab work  etc.                      Ab Work etc.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146303174
Ah oke
If not now, then when.
pi_146306851
Weer even wat leuke foto'tjes

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met dit gaan we de cleanbulk beginnen :P
  dinsdag 4 november 2014 @ 21:56:16 #227
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_146310742
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat houdt die BBB precies in dan?

37-31-32 is de volgorde waarin je het doet.

Je hoeft in principe niet zo heel veel er bij toe te voegen. Hoe je meer je toevoegt, hoe meer je het lichaam taxeert, wat niet per se gunstig is. Ik doe zelf wat extra dingen aan de hand van mijn zwakke punten op een bepaalde lift (op dit moment +front squats 1x p.w.) en ik voeg zelf een vierde dag (zaterdag) toe waarin ik wat seated bb presses en voor de rest hypertrophy op de biceps, (rear) delts en misschien nog wat anders doe.

Als je dingen in Sheiko mist, moet je geen Sheiko gaan doen.

[..]

Je BW hielp ook flink mee. :P
Je weet wat mijn shirts zeggen bro!
Na gaat sowieso de goeie kant op, binnenkort weer een plek helemaal voor mezelf.
Dus dan ga ik mijn voeding echt helemaal tiptop in orde maken foodprep 2 the max ;)

En elke ochtend die cardio er bij blijven doen, 120 next year! ;)
Met veel hogere stats trust me ;)
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_146310962
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:56 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Je weet wat mijn shirts zeggen bro!
Na gaat sowieso de goeie kant op, binnenkort weer een plek helemaal voor mezelf.
Dus dan ga ik mijn voeding echt helemaal tiptop in orde maken foodprep 2 the max ;)

En elke ochtend die cardio er bij blijven doen, 120 next year! ;)
Met veel hogere stats trust me ;)
Ik heb volledige vertrouwen in je, mijn grote vriend. Ik kan mij overigens goed voorstellen dat een eigen plek gewoon het beste werkt, met alles.

120 is een mooi doel. _O_
If not now, then when.
  dinsdag 4 november 2014 @ 22:05:59 #229
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_146311269
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik, maar wat houdt het precies in? Ik heb zelf 6 maanden 5/3/1 gedaan, maar had nooit over BBB gelezen. :X
doe gewoon super seven
  woensdag 5 november 2014 @ 00:11:39 #230
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146317008
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:49 schreef BredeBroeder het volgende:
Weer even wat leuke foto'tjes

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met dit gaan we de cleanbulk beginnen :P
Strakke duidelijke pics. :-)

Als je kracht wilt behouden en meer op hyperthropy wilt, gewoon naar een BB schema gaan. BB schema met daarin wekelijks de 3 main lifts. op 4 sets van 8. Dan ga je ook gewoon in je lifts omhoog overigens.
Ik weet niet hoeveel tijd / trainingsdagen je hebt en hoe je reageert op herstel, maar ik heb een 5 day ssplit. Stan heeft die online staan (zie 2e linkje in mn underscript)

Het is zwaar, maar als je netjes deload optijd moet dat prima effectief zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 05-11-2014 00:18:51 ]
pi_146318136
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:49 schreef BredeBroeder het volgende:
Weer even wat leuke foto'tjes

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met dit gaan we de cleanbulk beginnen :P
Cleanbulk met deze proporties vind ik persoonlijk nogal overdreven.

Weet niet wat je doel is, maar meer massa zou mijn prio zijn bij dit lichaam.
Denk dat je na een cleanbulk weinig zult groeien:)
  woensdag 5 november 2014 @ 01:10:54 #232
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146318249
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 01:05 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Cleanbulk met deze proporties vind ik persoonlijk nogal overdreven.

Weet niet wat je doel is, maar meer massa zou mijn prio zijn bij dit lichaam.
Denk dat je na een cleanbulk weinig zult groeien:)
Je weet wat een clean bulk inhoudt?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146318455
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 01:10 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Je weet wat een clean bulk inhoudt?
Ja, ik ken het fenomeen van 20% etc, maar naar mijn mening moet je zoals bovenstaande foto's gewoon echt veel meer eten en gewoon door trainen :)
  woensdag 5 november 2014 @ 01:34:12 #234
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146318604
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 01:22 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Ja, ik ken het fenomeen van 20% etc, maar naar mijn mening moet je zoals bovenstaande foto's gewoon echt veel meer eten en gewoon door trainen :)
Goeie onderbouwing. Zal nog een Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice eten voor ik naar bed ga om boven de 20% uit te komen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146318620
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 01:22 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]
gewoon echt veel meer eten en gewoon door trainen :)
"Veel te veel" eten, ipv "te veel" eten betekend niet meer spiergroei.

[ Bericht 15% gewijzigd door Nic1 op 05-11-2014 02:00:44 ]
  woensdag 5 november 2014 @ 06:23:55 #236
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146319338
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 01:22 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Ja, ik ken het fenomeen van 20% etc, maar naar mijn mening moet je zoals bovenstaande foto's gewoon echt veel meer eten en gewoon door trainen :)
Die jongen is net terug gecut van een hoger vet%
;)

@Breeje bro, ik stuur je ff een link naar facebooksite van een maatje van me, die maand of 4 terug ongeveer op dit uitkwam ook na een goeie diepe cut. Die jongen is nu 14kg zwaarder. Ja , tehard gebulkt, maar wel bijna 10kg massa in zon korte tijd. 4 misschien 5 maanden. Ziek verschil bij die gast. 100% geen meuk gebruikt, gewoonvol deticated trainen en eten op een goeie 500kcal surpluss

[ Bericht 8% gewijzigd door RaymondK op 05-11-2014 07:32:01 ]
pi_146320906
Sorry hoor Raymond, maar 10kg spiermassa in 4-5 maanden zonder meuk? Dat is wel héél erg optimistisch.
  woensdag 5 november 2014 @ 09:30:13 #238
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146321040
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:23 schreef Deuce92 het volgende:
Sorry hoor Raymond, maar 10kg spiermassa in 4-5 maanden zonder meuk? Dat is wel héél erg optimistisch.
Nou laat het een kg of 8 zijn dan. Hij was tot 75 kg terug gecut en weegt nu 89kg. Hij is ook een cm of 2 langer geworden moet ik er wel bij zeggen. Dus misschien is het lastig te zeggen/inschatten, Maar echt heel goeie massa gepakt iig.
Van ca 9% naar nu misschien 14% oongeveer
pi_146323737
Een natural die al wat trainingservaring heeft (dus geen noobgains meer) mag enorm tevreden zijn als hij 3kg pure spiermassa in 1 jaar kan pakken.
pi_146324478
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:23 schreef Deuce92 het volgende:
Sorry hoor Raymond, maar 10kg spiermassa in 4-5 maanden zonder meuk? Dat is wel héél erg optimistisch.
Ik ben zelf van 104 naar 118 gegaan in 6 maanden, vetpercentage is hetzelfde gebleven.
Geen referral hier.
pi_146324515
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:45 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ik ben zelf van 104 naar 118 gegaan in 6 maanden, vetpercentage is hetzelfde gebleven.
Met wat hulp?
pi_146324522
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:47 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Met wat hulp?
Nee, alleen creatine en veel eten.
Geen referral hier.
pi_146325521
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Nee, alleen creatine en veel eten.
creatine is niet natty he
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 5 november 2014 @ 12:49:23 #244
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146326503
Er zal altijd wat vet bijzitten, maar als je goede aanleg om spier op te bouwen kan je wel aardig wat gainen met newbie gains.
pi_146326603
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Nee, alleen creatine en veel eten.
Definieer natty.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 5 november 2014 @ 13:19:10 #246
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_146327457
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:51 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Definieer natty.
Zolang je het niet hoeft te prikken is het natty toch
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  woensdag 5 november 2014 @ 13:21:41 #247
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146327538
Voor een beginner zal 10-12,5kg spiermassa haalbaar zijn in een jaar tijd. Daarna zal het alleen maar minder worden. Zeg maar voor gemakshalve dat je per jaar erbij de helft gaint(wat realistisch is als maximum).

Dat zou betekenen dat je naar 3 jaar ~18-20 kilo spiermassa erbij hebt. Dit is ongeveer het maximale wat je erbij kunt eten/trainen als naturel in die tijdsspan.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 5 november 2014 @ 13:24:01 #248
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146327644
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:19 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Zolang je het niet hoeft te prikken is het natty toch
Dan zou anavar wel natty zijn, dat kun je bijv. in pillen nemen.
  woensdag 5 november 2014 @ 13:24:44 #249
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146327670
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:45 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ik ben zelf van 104 naar 118 gegaan in 6 maanden, vetpercentage is hetzelfde gebleven.
Make that the cat wise. Dan zou 12,5kg spiermassa zijn aangekomen in 6 maanden. Hoe heb je het gewicht en vetpercentage gemeten?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 5 november 2014 @ 14:16:11 #250
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_146329778
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:19 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Zolang je het niet hoeft te prikken is het natty toch
:')

ik weet van test dat je het sowieso op kan smeren ook.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  woensdag 5 november 2014 @ 14:28:31 #251
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146330295
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:17 schreef DjMark het volgende:
Een natural die al wat trainingservaring heeft (dus geen noobgains meer) mag enorm tevreden zijn als hij 3kg pure spiermassa in 1 jaar kan pakken.
Bull shit
Kan echt veeeeel meer zijn

[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 05-11-2014 14:37:57 ]
  woensdag 5 november 2014 @ 14:29:00 #252
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146330313
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:16 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

:')

ik weet van test dat je het sowieso op kan smeren ook.
Ligt aan het percentage olie waar het in opgelost is. :')
pi_146330319
Waarom krijg ik opeens ads van anabolen? :?
  woensdag 5 november 2014 @ 14:31:23 #254
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_146330407
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:29 schreef Weissman het volgende:
Waarom krijg ik opeens ads van anabolen? :+
Omdat je daarnaar loopt te zoeken. :+
  woensdag 5 november 2014 @ 14:37:20 #255
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146330654
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:21 schreef Verbosity het volgende:
Voor een beginner zal 10-12,5kg spiermassa haalbaar zijn in een jaar tijd. Daarna zal het alleen maar minder worden. Zeg maar voor gemakshalve dat je per jaar erbij de helft gaint(wat realistisch is als maximum).

Dat zou betekenen dat je naar 3 jaar ~18-20 kilo spiermassa erbij hebt. Dit is ongeveer het maximale wat je erbij kunt eten/trainen als naturel in die tijdsspan.
Wel nee. Ik moest van ver komen, heb constant optijd mn voeding aangepast, op wen gegeven moment mn cardio aangepast enz enz, en de eerste 3 jr zeker 10kg per jaar gepakt. En nu zou ik in november 6 jr trainen een totale gain van meer dan 50kg hebben gedaan. Van 68 naar 118.
Laat daar nou 8kg vet bij zitten ( zoveel is het nog niet eens want op 68kg was ik iets van 15% denk)
En dan begon ik op mn 30e....

Als je als 16'of 18 jarige begint kun je echt ziek gainen als je alles geeft

Het ligt helemaal aan waar je vandaan moet komen, je aanleg, je inzet, je lengte enz enz Maar 3kg per jaar die Mark net aangaf is bijzonder weinig


Ik poste vd week in gym voor de lol een foto van mn neef, die al 18jr traint, en gewoon goed buff is ook, maar die ik nu alles nog moet leren wbt eten.
Athans, als ik er over ppraat dan hoort hij allemaal nieuwe dingen, en bijhouden heeft hij nog nooit gedaan.
Maar tering hard trainen doet i iig wel :o

[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 05-11-2014 14:44:16 ]
pi_146331965
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:24 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Make that the cat wise. Dan zou 12,5kg spiermassa zijn aangekomen in 6 maanden. Hoe heb je het gewicht en vetpercentage gemeten?
Calipers, plooimeting.

Gewicht: weegschaal net na training voor douchen.

Op 2 meter is het natuurlijk makkelijker om meer aan te komen, je ziet ook minder snel resultaat. Ben niet heel veel veranderd qua uiterlijk, armen wat dikker, benen dikker etc. maar niet overdreven veel.

[ Bericht 14% gewijzigd door Phaelanx_NL op 05-11-2014 15:26:52 ]
Geen referral hier.
pi_146332402
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:37 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Wel nee. Ik moest van ver komen, heb constant optijd mn voeding aangepast, op wen gegeven moment mn cardio aangepast enz enz, en de eerste 3 jr zeker 10kg per jaar gepakt. En nu zou ik in november 6 jr trainen een totale gain van meer dan 50kg hebben gedaan. Van 68 naar 118.
Laat daar nou 8kg vet bij zitten ( zoveel is het nog niet eens want op 68kg was ik iets van 15% denk)
En dan begon ik op mn 30e....

Als je als 16'of 18 jarige begint kun je echt ziek gainen als je alles geeft

Het ligt helemaal aan waar je vandaan moet komen, je aanleg, je inzet, je lengte enz enz Maar 3kg per jaar die Mark net aangaf is bijzonder weinig

Dat jij in 6 jaar tijd 50kg aangekomen bent geloof ik wel, en is ook simpel objectief te bewijzen(weegschaal).
Dat jij denkt dat je in die 6 jaar 42kg spiermassa erbij het gekregen is objectief niet (meer) te bewijzen, dus het heeft ook geen zin om dat als argument aan te dragen in deze discussie.
pi_146332443
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:37 schreef RaymondK het volgende:
Wel nee. Ik moest van ver komen, heb constant optijd mn voeding aangepast, op wen gegeven moment mn cardio aangepast enz enz, en de eerste 3 jr zeker 10kg per jaar gepakt. En nu zou ik in november 6 jr trainen een totale gain van meer dan 50kg hebben gedaan. Van 68 naar 118.
Laat daar nou 8kg vet bij zitten ( zoveel is het nog niet eens want op 68kg was ik iets van 15% denk)
En dan begon ik op mn 30e....

Als je als 16'of 18 jarige begint kun je echt ziek gainen als je alles geeft

Het ligt helemaal aan waar je vandaan moet komen, je aanleg, je inzet, je lengte enz enz Maar 3kg per jaar die Mark net aangaf is bijzonder weinig

Ik poste vd week in gym voor de lol een foto van mn neef, die al 18jr traint, en gewoon goed buff is ook, maar die ik nu alles nog moet leren wbt eten.
Athans, als ik er over ppraat dan hoort hij allemaal nieuwe dingen, en bijhouden heeft hij nog nooit gedaan.
Maar tering hard trainen doet i iig wel :o
Jij hebt gewoon van nature ingebouwde anabolen! Them Polish gainz. :D
pi_146332494
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:37 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Wel nee. Ik moest van ver komen, heb constant optijd mn voeding aangepast, op wen gegeven moment mn cardio aangepast enz enz, en de eerste 3 jr zeker 10kg per jaar gepakt. En nu zou ik in november 6 jr trainen een totale gain van meer dan 50kg hebben gedaan. Van 68 naar 118.
Laat daar nou 8kg vet bij zitten ( zoveel is het nog niet eens want op 68kg was ik iets van 15% denk)
En dan begon ik op mn 30e....

Als je als 16'of 18 jarige begint kun je echt ziek gainen als je alles geeft

Het ligt helemaal aan waar je vandaan moet komen, je aanleg, je inzet, je lengte enz enz Maar 3kg per jaar die Mark net aangaf is bijzonder weinig

Ik poste vd week in gym voor de lol een foto van mn neef, die al 18jr traint, en gewoon goed buff is ook, maar die ik nu alles nog moet leren wbt eten.
Athans, als ik er over ppraat dan hoort hij allemaal nieuwe dingen, en bijhouden heeft hij nog nooit gedaan.
Maar tering hard trainen doet i iig wel :o
Je hebt bijna 14 kilo vet extra, geen 8. Dus dat is 32 kilo vvm, wat neer komt op iets meer dan 5 kg per jaar.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_146332604
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:29 schreef Weissman het volgende:
Waarom krijg ik opeens ads van anabolen? :?
Het zal de UI van RaymondK zijn...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
pi_146332712
Garpig wel, Raymond heeft TrainEatSleepRepeat op z'n shirt staan. Mijn blog is www.runeatsleeprepeat.co.uk :+

Daar binnenkort ook maar 's wat schrijven over m'n KT-plannen/-ing. Maar eerst even zien wanneer ik m'n extra salaris krijg zodat ik lidmaatschap ook kan betalen :+
Ja doei.
  woensdag 5 november 2014 @ 15:39:55 #262
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146332905
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:37 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Wel nee. Ik moest van ver komen, heb constant optijd mn voeding aangepast, op wen gegeven moment mn cardio aangepast enz enz, en de eerste 3 jr zeker 10kg per jaar gepakt. En nu zou ik in november 6 jr trainen een totale gain van meer dan 50kg hebben gedaan. Van 68 naar 118.
Laat daar nou 8kg vet bij zitten ( zoveel is het nog niet eens want op 68kg was ik iets van 15% denk)
En dan begon ik op mn 30e....

Als je als 16'of 18 jarige begint kun je echt ziek gainen als je alles geeft

Het ligt helemaal aan waar je vandaan moet komen, je aanleg, je inzet, je lengte enz enz Maar 3kg per jaar die Mark net aangaf is bijzonder weinig

Ik poste vd week in gym voor de lol een foto van mn neef, die al 18jr traint, en gewoon goed buff is ook, maar die ik nu alles nog moet leren wbt eten.
Athans, als ik er over ppraat dan hoort hij allemaal nieuwe dingen, en bijhouden heeft hij nog nooit gedaan.
Maar tering hard trainen doet i iig wel :o
Volgens mij onderschat je nu hoeveel vet je hebt/hebt gegained. Als we even wat rekenwerk met jouw cijfers doen om het in perspectief te brengen.

In het begin zat je met 68 op 15% vet=10kg vet. Samen met de 8kg vet is 18kg vet.
Met 118kg en 18kg vet zou je nog steeds op 15% vet zitten met een lengte van 1.83.

Mocht je dus gaan cutten naar 5% zou je 12kg moeten verliezen. Laten we zeggen dat je wat spiermassa verliest en dan nemen we het ruim met 6kg.

Dan zou je met 100kg op 5% en 1.83 zitten. Even ter vergelijking. Arnold Schwarzenegger woog in '75 toen hij de Olympia won 106kg bij een lengte van 1.88.


P.s die 3KG welke Mark aanhaalt is heel subjectief. Hoe lang traint iemand al 1,3,5 of 10 jaar? Hoeveel progressie heeft die persoon geboekt? etc.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146333923
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 06:23 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Die jongen is net terug gecut van een hoger vet%
;)

@Breeje bro, ik stuur je ff een link naar facebooksite van een maatje van me, die maand of 4 terug ongeveer op dit uitkwam ook na een goeie diepe cut. Die jongen is nu 14kg zwaarder. Ja , tehard gebulkt, maar wel bijna 10kg massa in zon korte tijd. 4 misschien 5 maanden. Ziek verschil bij die gast. 100% geen meuk gebruikt, gewoonvol deticated trainen en eten op een goeie 500kcal surpluss
Oke, dacht dat hij begonnen was als ecto :P
  woensdag 5 november 2014 @ 16:22:33 #264
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_146334706
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat houdt die BBB precies in dan?

37-31-32 is de volgorde waarin je het doet.

Je hoeft in principe niet zo heel veel er bij toe te voegen. Hoe je meer je toevoegt, hoe meer je het lichaam taxeert, wat niet per se gunstig is. Ik doe zelf wat extra dingen aan de hand van mijn zwakke punten op een bepaalde lift (op dit moment +front squats 1x p.w.) en ik voeg zelf een vierde dag (zaterdag) toe waarin ik wat seated bb presses en voor de rest hypertrophy op de biceps, (rear) delts en misschien nog wat anders doe.

Als je dingen in Sheiko mist, moet je geen Sheiko gaan doen.

[..]

Je BW hielp ook flink mee. :P
BBB staat zelfs in die sheet die je mij toen gestuurd hebt schele :D

Hoe is het trouwens met je buiten zwemmen immuunsysteem-gains?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 5 november 2014 @ 16:54:37 #265
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146336009
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:39 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Volgens mij onderschat je nu hoeveel vet je hebt/hebt gegained. Als we even wat rekenwerk met jouw cijfers doen om het in perspectief te brengen.

In het begin zat je met 68 op 15% vet=10kg vet. Samen met de 8kg vet is 18kg vet.
Met 118kg en 18kg vet zou je nog steeds op 15% vet zitten met een lengte van 1.83.

Mocht je dus gaan cutten naar 5% zou je 12kg moeten verliezen. Laten we zeggen dat je wat spiermassa verliest en dan nemen we het ruim met 6kg.

Dan zou je met 100kg op 5% en 1.83 zitten. Even ter vergelijking. Arnold Schwarzenegger woog in '75 toen hij de Olympia won 106kg bij een lengte van 1.88.


P.s die 3KG welke Mark aanhaalt is heel subjectief. Hoe lang traint iemand al 1,3,5 of 10 jaar? Hoeveel progressie heeft die persoon geboekt? etc.
Die % en getallen kwa vet kan ik alleen nog maar van fotos laten zien en schatten, zal volgende maand een vergelijk shot proberen te doen. Maar ik draag nu geen 18kg vet met me mee volgens mij..

We gaan het zien dan ;-)
Na de jaarwisseling ga ik door tot 10% dit keer wel. Omdat ik nu wil zien hoe dat er uitziet
  woensdag 5 november 2014 @ 17:19:17 #266
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146336923
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:27 schreef DjMark het volgende:

[..]

Dat jij in 6 jaar tijd 50kg aangekomen bent geloof ik wel, en is ook simpel objectief te bewijzen(weegschaal).
Dat jij denkt dat je in die 6 jaar 42kg spiermassa erbij het gekregen is objectief niet (meer) te bewijzen, dus het heeft ook geen zin om dat als argument aan te dragen in deze discussie.
3kg per jaar max gainen is al helemaal nergens op gebaseerd dus dat als statement zetten heeft ook geen zin
(8>
pi_146337134
Waar zeg ik dat 3kg de absolute max is???

Dit was/is mijn post:
"Een natural die al wat trainingservaring heeft (dus geen noobgains meer) mag enorm tevreden zijn als hij 3kg pure spiermassa in 1 jaar kan pakken."
  woensdag 5 november 2014 @ 17:30:42 #268
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146337280
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:25 schreef DjMark het volgende:
Waar zeg ik dat 3kg de absolute max is???

Dit was/is mijn post:
"Een natural die al wat trainingservaring heeft (dus geen noobgains meer) mag enorm tevreden zijn als hij 3kg pure spiermassa in 1 jaar kan pakken."
Okay ik zie het

Blijf er bij dat meer prima mogelijk blijft, en helemaal van de persoon zelf afhangt. Zn bouw zn lengte, waar hij al,staat
  woensdag 5 november 2014 @ 17:35:00 #269
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146337404
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:54 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Die % en getallen kwa vet kan ik alleen nog maar van fotos laten zien en schatten, zal volgende maand een vergelijk shot proberen te doen. Maar ik draag nu geen 18kg vet met me mee volgens mij..

We gaan het zien dan ;-)
Na de jaarwisseling ga ik door tot 10% dit keer wel. Omdat ik nu wil zien hoe dat er uitziet
Ben ook benieuwd hoe dat eruit gaat zien. :D

In ieder geval succes met de honger
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146350845
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 16:22 schreef fathank het volgende:

[..]

BBB staat zelfs in die sheet die je mij toen gestuurd hebt schele :D

Hoe is het trouwens met je buiten zwemmen immuunsysteem-gains?
Ja, weet ik. Ik las volgens mij dat het niet nodig was en toen heb ik het ook niet gedaan, wel jammer.

Prima man, prima. De afgelopen twee weken zijn we niet geweest omdat andere verplichtingen, maar aankomende zondag gaat het weer gebeuren en het gaat verdomde koud worden. :D De afgelopen keer was al ziekelijk koud, en nu is het nog kouder. Het aantal baantjes zijn ook ingekort, want op een gegeven moment wordt het gewoon te koud in de handen en voeten. Het meeste respect heb ik voor een maatje die sinds kort ook meegaat, en hij is shredded, dus dat is al helemaal koud. :') De rest inclusief ik heeft nog een beetje isolatie. :+ Wat overigens wel erg fijn is, is dat na het zwemmen de sauna in de planning staat.

We gaan gewoon door tot in de sneeuw. w/ Wat is de temperatuur op dit moment?
If not now, then when.
  donderdag 6 november 2014 @ 08:11:02 #271
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_146357965
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja, weet ik. Ik las volgens mij dat het niet nodig was en toen heb ik het ook niet gedaan, wel jammer.

Prima man, prima. De afgelopen twee weken zijn we niet geweest omdat andere verplichtingen, maar aankomende zondag gaat het weer gebeuren en het gaat verdomde koud worden. :D De afgelopen keer was al ziekelijk koud, en nu is het nog kouder. Het aantal baantjes zijn ook ingekort, want op een gegeven moment wordt het gewoon te koud in de handen en voeten. Het meeste respect heb ik voor een maatje die sinds kort ook meegaat, en hij is shredded, dus dat is al helemaal koud. :') De rest inclusief ik heeft nog een beetje isolatie. :+ Wat overigens wel erg fijn is, is dat na het zwemmen de sauna in de planning staat.

We gaan gewoon door tot in de sneeuw. w/ Wat is de temperatuur op dit moment?
Ja zonde dat je BBB niet gedaan hebt. Je was gestopt met 5/3/1 omdat het te weinig volume was toch? Met BBB kun je je aardig uitleven. Als ik deadlift als main lift heb doe ik 5x10 squats op zo'n 65%. Dan ben je wel stuk :P.

Oppervlaktewater zit op rond de 14 graden ongeveer dus inderdaad erg koud. Pas op voor onderkoeling. Dat het koud is aan handen en voeten moet ook. Dat zijn namelijk delen van je lichaam die je kunt missen. Je lichaam zal proberen je organen te beschermen maar doordat je gaat zwemmen begint het bloed rond te stromen en komt het niet meer op temperatuur. Ook verlies je warmte bij je oksels liezen en knieholtes omdat je huid daar het dunst is.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 6 november 2014 @ 11:16:21 #272
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_146361559
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:11 schreef fathank het volgende:

[..]

Ja zonde dat je BBB niet gedaan hebt. Je was gestopt met 5/3/1 omdat het te weinig volume was toch? Met BBB kun je je aardig uitleven. Als ik deadlift als main lift heb doe ik 5x10 squats op zo'n 65%. Dan ben je wel stuk :P.

Oppervlaktewater zit op rond de 14 graden ongeveer dus inderdaad erg koud. Pas op voor onderkoeling. Dat het koud is aan handen en voeten moet ook. Dat zijn namelijk delen van je lichaam die je kunt missen. Je lichaam zal proberen je organen te beschermen maar doordat je gaat zwemmen begint het bloed rond te stromen en komt het niet meer op temperatuur. Ook verlies je warmte bij je oksels liezen en knieholtes omdat je huid daar het dunst is.
Denk dat het niet zozeer enkel het volume is, maar weinig variatie.
Liften blijft voor mij nog altijd een hobby.
En als ik zie hoe mensen waarmee ik train die wendler doen vooruitgang boeken denk ik; oké top.
Maar vind het te "saai"
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_146362214
Waar is BBB de afkorting van? Google geeft me een groeples voor vrouwen. :+
  donderdag 6 november 2014 @ 11:43:50 #274
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_146362425
Boring but big
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  donderdag 6 november 2014 @ 12:22:07 #275
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146363612
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het zal de UI van RaymondK zijn...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah ja thanks. Die 2e filmpje bedoel je denk? Mogelijk gemaakt door Stan. Alias Varkensbiefstukje hier op fok
pi_146364113
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:16 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Denk dat het niet zozeer enkel het volume is, maar weinig variatie.
Liften blijft voor mij nog altijd een hobby.
En als ik zie hoe mensen waarmee ik train die wendler doen vooruitgang boeken denk ik; oké top.
Maar vind het te "saai"
Hoe is het saai? :D Mening mag je uiteraard hebben, maar saai? Als men z'n boekje leest is het alles behalve saai. Wendler geeft zoveel extra ideeën, dat er voor bijna iedereen wel wat is.

Persoonlijk heb ik Beyond 531 gedaan, met BBB op tegengestelde dagen (Squat BBB op DL dag bv), AMRAP (As many reps as possible) sets, First-Set-Last sets en Joker sets. Vond het behalve AMRAP erg leuk om te doen!

AMRAP is niets voor mij.

  donderdag 6 november 2014 @ 12:40:16 #277
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_146364224
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja, weet ik. Ik las volgens mij dat het niet nodig was en toen heb ik het ook niet gedaan, wel jammer.

Prima man, prima. De afgelopen twee weken zijn we niet geweest omdat andere verplichtingen, maar aankomende zondag gaat het weer gebeuren en het gaat verdomde koud worden. :D De afgelopen keer was al ziekelijk koud, en nu is het nog kouder. Het aantal baantjes zijn ook ingekort, want op een gegeven moment wordt het gewoon te koud in de handen en voeten. Het meeste respect heb ik voor een maatje die sinds kort ook meegaat, en hij is shredded, dus dat is al helemaal koud. :') De rest inclusief ik heeft nog een beetje isolatie. :+ Wat overigens wel erg fijn is, is dat na het zwemmen de sauna in de planning staat.

We gaan gewoon door tot in de sneeuw. w/ Wat is de temperatuur op dit moment?
Meeste warmte verlies je via je hoofd. Ik zou een neopreen kap halen bij een duik/surfzaak en dan kun je prima blijven gaan
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 6 november 2014 @ 13:12:28 #278
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_146365133
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:36 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Hoe is het saai? :D Mening mag je uiteraard hebben, maar saai? Als men z'n boekje leest is het alles behalve saai. Wendler geeft zoveel extra ideeën, dat er voor bijna iedereen wel wat is.

Persoonlijk heb ik Beyond 531 gedaan, met BBB op tegengestelde dagen (Squat BBB op DL dag bv), AMRAP (As many reps as possible) sets, First-Set-Last sets en Joker sets. Vond het behalve AMRAP erg leuk om te doen!

AMRAP is niets voor mij.

[ afbeelding ]
Er staat ook dat IK het te saai vind.
Gelukkig is een eigen mening hebben nog niet verboden ;)

Maar ik wil meer variatie qua oefeningen per dag ;)
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_146368298
Vanmorgen weer een heerlijk irritatie momentje in de gym _O_
Aso's die keihard POMPEN POMPEN POMPEN roepen na een oefening :')

(en uiteraard de gewichten even op de grond laten kletteren)
pi_146370055
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:45 schreef Kazenbazen het volgende:
Vanmorgen weer een heerlijk irritatie momentje in de gym _O_
Aso's die keihard POMPEN POMPEN POMPEN roepen na een oefening :')

(en uiteraard de gewichten even op de grond laten kletteren)
Ah de welbekende bazen van de gym. Luidkeels aanwezig, doen alsof ze pro zijn en ondertussen elke oefening verkeerd uitvoeren.
pi_146371175
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:45 schreef Kazenbazen het volgende:
Vanmorgen weer een heerlijk irritatie momentje in de gym _O_
Aso's die keihard POMPEN POMPEN POMPEN roepen na een oefening :')

(en uiteraard de gewichten even op de grond laten kletteren)
:') oO/
  donderdag 6 november 2014 @ 16:16:59 #282
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_146371313
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:45 schreef Kazenbazen het volgende:
Vanmorgen weer een heerlijk irritatie momentje in de gym _O_
Aso's die keihard POMPEN POMPEN POMPEN roepen na een oefening :')

(en uiteraard de gewichten even op de grond laten kletteren)
guilty
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  donderdag 6 november 2014 @ 16:29:04 #283
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146371700
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:45 schreef Kazenbazen het volgende:
Vanmorgen weer een heerlijk irritatie momentje in de gym _O_
Aso's die keihard POMPEN POMPEN POMPEN roepen na een oefening :')

(en uiteraard de gewichten even op de grond laten kletteren)
Hater. :')

Schreeuwen en met gewichten gooien is goed voor je gains. Sterker nog, de grootste gainkiller (na cardio en crossfit) is de gewichten rustig terugleggen in het rek.
  donderdag 6 november 2014 @ 16:59:08 #284
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146372749
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:45 schreef Kazenbazen het volgende:
Vanmorgen weer een heerlijk irritatie momentje in de gym _O_
Aso's die keihard POMPEN POMPEN POMPEN roepen na een oefening :')

(en uiteraard de gewichten even op de grond laten kletteren)
Triest gedrag idd.
pi_146374439
Opgefokte types ook altijd in de gym, wat moet je er toch mee.
Gelukkig heb ik altijd muziek opstaan, maar dit gebeurde dus toen ik naar de uitgang liep :D
pi_146377790
LETS PUMP SOME MUSCLE BRUH, #OPGEFOKTE TYPES

ROARRR :(
  donderdag 6 november 2014 @ 19:36:04 #287
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_146378164
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:40 schreef stinkie het volgende:

[..]

Meeste warmte verlies je via je hoofd. Ik zou een neopreen kap halen bij een duik/surfzaak en dan kun je prima blijven gaan
Als je stil blijft drijven misschien met een redddingsvest. Zodra je gaat spartelen/zwemmen stroomt er warm bloed naar je ledematen en komt het koud terug bij je organen en dat wil je niet. Het zal wel schelen maar verwacht geen wonderen ;). Temperatuur was vanmiddag trouwens 12,3 graden :7
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 6 november 2014 @ 19:57:11 #288
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146379278
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:50 schreef Kazenbazen het volgende:
Opgefokte types ook altijd in de gym, wat moet je er toch mee.
Gelukkig heb ik altijd muziek opstaan, maar dit gebeurde dus toen ik naar de uitgang liep :D
Misschien is een abonnement bij Curves iets voor je? :')
pi_146380113
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Misschien is een abonnement bij Curves iets voor je? :')
Wat is dit nu weer voor onzin? Ik zou me ook ergeren aan dergelijke josties.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  donderdag 6 november 2014 @ 20:22:12 #290
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146380322
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:17 schreef Klokov het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor onzin? Ik zou me ook ergeren aan dergelijke josties.
Kom op zeg, alsof je daar last van hebt.
pi_146380547
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kom op zeg, alsof je daar last van hebt.
Nergens voor nodig en slecht voor de sfeer m.i., ik zou ze liever kwijt dan rijk zijn.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_146382982
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:36 schreef fathank het volgende:

[..]

Als je stil blijft drijven misschien met een redddingsvest. Zodra je gaat spartelen/zwemmen stroomt er warm bloed naar je ledematen en komt het koud terug bij je organen en dat wil je niet. Het zal wel schelen maar verwacht geen wonderen ;). Temperatuur was vanmiddag trouwens 12,3 graden :7
Godverdomme, wat een temperatuur. :')

Hoe belangrijk is het trouwens dat je eerst je lichaam laat wennen aan de temperatuur ipv er gelijk in te springen? Je hoort weleens dat je dan een hartstilstand kan krijgen.
If not now, then when.
pi_146387223
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Misschien is een abonnement bij Curves iets voor je? :')
Als iedereen gewoon zijn ding doet en aardig is kom je als gym zijnde een stuk verder dan wanneer je van die types er tussen hebt lopen die iedereen boos aankijken en graag gezien willen worden.
pi_146387663
WOOOOOOOOO

Nieuwe PR op de squat!

Ook bijna 1x5 120 ge DL'd zonder straps alleen ik kreeg kramp in m'n reet dus moest ik na rep 3 ff stoppen :'(
pi_146389399
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:14 schreef BredeBroeder het volgende:
WOOOOOOOOO

Nieuwe PR op de squat!

Ook bijna 1x5 120 ge DL'd zonder straps alleen ik kreeg kramp in m'n reet dus moest ik na rep 3 ff stoppen :'(
En dan niet zeggen hoeveel :D.
Geen referral hier.
  vrijdag 7 november 2014 @ 00:51:26 #296
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_146390043
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:36 schreef fathank het volgende:

[..]

Als je stil blijft drijven misschien met een redddingsvest. Zodra je gaat spartelen/zwemmen stroomt er warm bloed naar je ledematen en komt het koud terug bij je organen en dat wil je niet. Het zal wel schelen maar verwacht geen wonderen ;). Temperatuur was vanmiddag trouwens 12,3 graden :7
aangezien de warmte toevoer naar je extremiteiten vrij snel stopt en je hoofd alleen al bijna de helft van het warmte verlies verzorgt, blijf ik bij mijn cap.

En zaterdag laat ik je weten wat de temperatuur op diepte is
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 7 november 2014 @ 00:54:47 #297
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_146390092
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Godverdomme, wat een temperatuur. :')

Hoe belangrijk is het trouwens dat je eerst je lichaam laat wennen aan de temperatuur ipv er gelijk in te springen? Je hoort weleens dat je dan een hartstilstand kan krijgen.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Cold_shock_response
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 7 november 2014 @ 07:15:42 #298
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_146391636
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:17 schreef Klokov het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor onzin? Ik zou me ook ergeren aan dergelijke josties.
Precies.


Als je blijkbaar nog genoeg energie dr in hebt zitten om dr zo gefocust nog een schreeuw uit te gooien die je doorgaans alleen in het gorillaverblijf in Blijdorp hoort, dan lig je jezelf aan te stellen en zou ik mn ademhaling/form ook eens opnieuw onder de loop nemen

[ Bericht 10% gewijzigd door RaymondK op 07-11-2014 07:33:21 ]
  vrijdag 7 november 2014 @ 08:28:18 #299
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146392234
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:03 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Als iedereen gewoon zijn ding doet en aardig is kom je als gym zijnde een stuk verder dan wanneer je van die types er tussen hebt lopen die iedereen boos aankijken en graag gezien willen worden.
So what? Ga jij daar minder van tillen dan? Denk gewoon bij jezelf: "Achterlijke bro" en ga verder. Daar hoef je toch geen drama van te maken?
  vrijdag 7 november 2014 @ 08:30:24 #300
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146392263
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:51 schreef stinkie het volgende:

[..]

aangezien de warmte toevoer naar je extremiteiten vrij snel stopt en je hoofd alleen al bijna de helft van het warmte verlies verzorgt, blijf ik bij mijn cap.

En zaterdag laat ik je weten wat de temperatuur op diepte is
Dat van je hoofd is een mythe, gebaseerd op een onderzoek dat het Amerikaanse leger in de jaren '50 heeft gedaan. Het probleem was dat de testpersonen helemaal ingepakt waren in warme kleding, behalve hun hoofd. Nogal wiedes dat je dan de meeste hitte verliest van die plek. In werkelijk verlies je ongeveer 10% van je hitte door je hoofd.
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:51:27 #301
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')