SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroïdenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar, vragen is geen probleem, mits op het juiste moment. Voor de vragensteller(ster), maak zeker dat je je vraag aan iemand stelt die weet waar hij het over heeft.
Er is een redelijk risico dat je iemand vraagt die het zelf nog niet zo goed weet, en de meeste mensen zijn daar niet eerlijk over.![]()
Het was de eerste quote die ik zag die in de TT paste, omdat ik zelf nooit een TT kan verzinnen. Niemand hoeft het dus persoonlijk te nemen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
Alles aan mij jigglet. Work in progress. Heus.![]()
http://www.brainyquote.co(...)_schwarzenegger.html
En zolang het niet 1x pompen 10x veren is is er nog weinig aan de hand.![]()
![]()
Ondanks dat ik zelf niet ál te veel ervaring heb met freeweight (wel wat, maar echt basics, jaar of 5 geleden) kan ik volgens mij wel vrij snel zien in de sportschool of iemand een idee heeft. Nou ja, in elk geval kan ik wel de mensen die géén idee hebben héél makkelijk spottenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:20 schreef Snakey het volgende:
Maar, vragen is geen probleem, mits op het juiste moment. Voor de vragensteller(ster), maak zeker dat je je vraag aan iemand stelt die weet waar hij het over heeft.
Er is een redelijk risico dat je iemand vraagt die het zelf nog niet zo goed weet, en de meeste mensen zijn daar niet eerlijk over.![]()
Ja doei.![]()
Oh, ja, nee!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:21 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het was de eerste quote die ik zag die in de TT paste, omdat ik zelf nooit een TT kan verzinnen. Niemand hoeft het dus persoonlijk te nemen.![]()
http://www.brainyquote.co(...)_schwarzenegger.html
En zolang het niet 1x pompen 10x veren is is er nog weinig aan de hand.![]()
Dingen persoonlijk nemen op FOK! wil ik nog zo min mogelijk doen. Heb wel betere dingen te doen.
Ja doei.![]()
Okee. Een aanrader is ook om bv YT filmpjes te kijken van de oefening die je wil doen. Dan ben je wat form betreft al wat verder.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ondanks dat ik zelf niet ál te veel ervaring heb met freeweight (wel wat, maar echt basics, jaar of 5 geleden) kan ik volgens mij wel vrij snel zien in de sportschool of iemand een idee heeft. Nou ja, in elk geval kan ik wel de mensen die géén idee hebben héél makkelijk spotten![]()
![]()
Pas maar op hoor. Er zijn nogal wat bro's met een enorme ego die denken dat ze weten wat ze doen, maar feitelijk geen idee hebben. Die lopen, praten en zien eruit net als de pro's, maar ze liften als een 89-jarige scoliosepatiënt. Als je daar geen kijk op hebt, kun je je lelijk vergissen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ondanks dat ik zelf niet ál te veel ervaring heb met freeweight (wel wat, maar echt basics, jaar of 5 geleden) kan ik volgens mij wel vrij snel zien in de sportschool of iemand een idee heeft. Nou ja, in elk geval kan ik wel de mensen die géén idee hebben héél makkelijk spotten![]()
![]()
Ben wel echt heel blij met wat ik zag in deze sportschool. Mijn vorige sportschool was een echte sloeber council-gym zonder enige vorm van begeleiding whatsoever, en daar mocht iedereen alles maar doen zoals zij dachten dat goed was. Van freeweight dat allemaal hutje-mutje stond en waar 15-jarigen zonder enig idee aan dingen stonden te tillen en trekken tot aan de spinfietsen waar je mensen hun lichaam op kapot zagen maken, niet alleen vanwege de slechte instellingen (en de fietsen die letterlijk uit elkaar pleurden) maar ook vanwege het gebrek aan goede lesplannen/opbouw en begeleiding![]()
Hier waren de spinfietsen op het moment zelfs in onderhoud (waardoor m'n geplande proefles niet doorging), was de freeweight section héél ruim opgebouwd en was er zelfs een hele aparte (gróte!) freeweight ruimte. Dus één zaal met alleen dat, en de tweede zaal had vervolgens naast alle cardios óók nog de meeste (lichtere) freeweights, wat apparatuur waar je met wat mechanische hulp kon wennen aan dingen als deadlifts enzo, nee, echt, ben eigenlijk wel overtuigd.
Alleen het zwembad was een hel. Maar het was kinderschoolvakantie hier
Ja doei.![]()
Niet iedereen weet hoe het moet en er zijn veel verschillende meningen, wat het kennisniveau nogal naar beneden trekt. Een 120kg spierbundel weet wellicht minder dan een iemand van 65kg, ook al lijkt het niet zo omdat groot = beter (denken veel mensen).quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
Kijken gewoon zonder te storen (kijk ook YT filmpjes om te zien hoe ik dingen moet doen) en vragen alleen als je ziet dat iemand even rust heeft/neemt bijvoorbeeld, natuurlijk!! Niet midden in een set/rep/rap/rop/whatever
Door het posten van video's zou je al veel kritiek (positief, negatief) en commentaar krijgen wat je kan helpen om je vorm te verbeteren. Zelf zit ik daar ook aan te denken.![]()
![]()
Ik ga geen video's posten gek! Daar zit de wereld niet op te wachten. Dat er ladingen hardloopfoto's van me zijn is al erg genoeg![]()
!
Ja doei.![]()
Hoeft ook niet. Ik bedoel alleen dat het bv kan helpen bij jouw benchpress vorm, als je dat zou willen verbeteren in het geval van slechte begeleiding in een gym. Als het personeel en de andere mensen die in de gym behulpzaam zijn, hoeft dit natuurlijk niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga geen video's posten gek! Daar zit de wereld niet op te wachten. Dat er ladingen hardloopfoto's van me zijn is al erg genoeg![]()
!
![]()
![]()
Dat is zonde joh. Van filmpjes kunnen we je enorm veel leren. Of je form bij de benchpress goed is, bijvoorbeeld. En of je een goede cooldown doet. En of je je netjes achter de oren wast in de douche.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
!
Vooral dat laatste is erg belangrijk.![]()
Niet alle YT filmpjes zijn voorzien van een goede uitvoeringsvorm.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:23 schreef Snakey het volgende:
[..]
Okee. Een aanrader is ook om bv YT filmpjes te kijken van de oefening die je wil doen. Dan ben je wat form betreft al wat verder.
exrx.net blijft ook goed, ondanks de matige technische kwaliteit van de animated gifjes.Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten![]()
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten![]()
Volgens mij is hij vooral droger geworden, niet zozeer gespierder. Als je naar zijn bovenarmen of abs kijkt, zie niet echt veel meer spier, alleen meer definitie.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:41 schreef Eleiko het volgende:
http://www.telegraaf.nl/v(...)p_Barry_Atsma__.html![]()
Als je naar zijn voor en na kijkt had hij ook niet veel meer nodig dan een goed dieet voor 2,5 maanden. Dat beetje trainen van 2,5 maanden zal het verschil niet (enorm) maken.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Volgens mij is hij vooral droger geworden, niet zozeer gespierder. Als je naar zijn bovenarmen of abs kijkt, zie niet echt veel meer spier, alleen meer definitie.
Ik ben bang dat het voor veel mannen een stuk moeilijker is omdat ze al niet zo'n goede bouw hebben, en gemiddeld genomen meer BF hebben dan hem.
Kortom, het is nogal verneukeratief om zoiets zo te stellen imo.![]()
Vraagje, ik heb verschillende oefeningen voor lats geprobeer (barbell/dumbell rows, lat pulldowns), maar heb eigenlijk nooit het gevoel dat m'n lats iets doen, meer m'n armen/schouders. Volgens mij doe ik de oefeningen goed. Kan het zijn dat dit komt omdat m'n armen/schouders minder sterk zijn dan m'n lats, waardoor die het werk overnemen?![]()
Waarschijnlijk heeft hij daarvoor ook al getraind zonder zo laag in vet percentage te zitten. Geeft een nogal verdraaid beeld. Net als dat je deze voorste foto weg zou laten:quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als je naar zijn voor en na kijkt had hij ook niet veel meer nodig dan een goed dieet voor 2,5 maanden. Dat beetje trainen van 2,5 maanden zal het verschil niet (enorm) maken.
Ik ben bang dat het voor veel mannen een stuk moeilijker is omdat ze al niet zo'n goede bouw hebben, en gemiddeld genomen meer BF hebben dan hem.
Kortom, het is nogal verneukeratief om zoiets zo te stellen imo.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:16 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft hij daarvoor ook al getraind zonder zo laag in vet percentage te zitten. Geeft een nogal verdraaid beeld. Net als dat je deze voorste foto weg zou laten:
[ afbeelding ]
Is dat echt? Zo ja, nice dreamer bulk.
Maar hij is hoe dan ook ripped, uiteraard.![]()
Is normaal, met pull ups heb ik het ook altijd. Kracht is dan opeens weg, maar nooit acute spierpijn of DOMS.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:59 schreef Verbodsbord het volgende:
Vraagje, ik heb verschillende oefeningen voor lats geprobeer (barbell/dumbell rows, lat pulldowns), maar heb eigenlijk nooit het gevoel dat m'n lats iets doen, meer m'n armen/schouders. Volgens mij doe ik de oefeningen goed. Kan het zijn dat dit komt omdat m'n armen/schouders minder sterk zijn dan m'n lats, waardoor die het werk overnemen?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Was een Personal Trainer die wou weten hoe het is om obese te zijn. Is wel een docu van. Heet Fit2Fat2Fitquote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:22 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Is dat echt? Zo ja, nice dreamer bulk.
Verbo is terug?
Ahhhh, makes sense. Ik vond 't all raar dat hij helemaal geen gains had gemaakt in een jaar tijd terwijl hij zich zo heeft volgepropt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:26 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Was een Personal Trainer die wou weten hoe het is om obese te zijn. Is wel een docu van. Heet Fit2Fat2Fit![]()
Moet je eens foto's van Lee Priest opzoeken. Die weet wel wat bulken inhoudt. xDquote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:26 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Ahhhh, makes sense. Ik vond 't all raar dat hij helemaal geen gains had gemaakt in een jaar tijd terwijl hij zich zo heeft volgepropt.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
WoW... in een jaar tijdquote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:26 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Was een Personal Trainer die wou weten hoe het is om obese te zijn. Is wel een docu van. Heet Fit2Fat2FitBizar.
![]()
Bij "Starvation mode" wordt gezegd dat het afvallen compleet stopt, of dat je zelfs kunt aankomen. Dit bestaat niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:21 schreef DjMark het volgende:
Starvation mode/metabolic damage bestaat gewoon.Bij adaptive thermogenesis gebruikt je lichaam minder energie na het afvallen, dan iemand die hetzelfde gewicht heeft zonder te zijn afgevallen. Dat is iets heel anders en komt zeker voor.quote:Dus je kan wel degelijk een stuk minder kcals binnenkrijgen dan eerst, en toch niet meer afvallen. Gewoon omdat je BMR zich aangepast heeft en lager geworden is.
Het wordt door de wetenschap meestal adaptive thermogenesis genoemd, als je daar op googles kan je genoeg onderzoeken vinden die dit bewijzen.
Tijdens de cut moet je natuurlijk altijd in de gaten houden hoe het gaat en je kcal inname hier op aanpassen/opnieuw berekenen o.b.v. je nieuwe gewicht/bmr.![]()
![]()
Volgens mij heb ik een behoorlijke buttwink. Verder heb ik het idee dat ik een beetje met mijn heupen/knien draai tijdens het squatten en tijdens de gewone deadlift ook een beetje. Verder nog tips/commentaar op mijn squat/stiff leg deadlift en deadlift? Sorry voor de onflateuze broek trouwens![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Buttwink kun je fixen door wijder te gaan staan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 04:54 schreef IrCute het volgende:
Volgens mij heb ik een behoorlijke buttwink. Verder heb ik het idee dat ik een beetje met mijn heupen/knien draai tijdens het squatten en tijdens de gewone deadlift ook een beetje. Verder nog tips/commentaar op mijn squat/stiff leg deadlift en deadlift? Sorry voor de onflateuze broek trouwens![]()
![]()
![]()
![]()
Je bedoelt dat je knieen naar binnen/ naar buiten "zwalken" tijdens de inspanning halverwege? Actief je knieen naar buiten drukken.
Volgens mij ziet het er overigens behoorlijk keurig uit imho
![]()
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 30-10-2014 06:26:57 ]![]()
Op 1:26 zie je het het duidelijkste, inderdaad naar binnen/buiten zwalken. Ik heb al eens een wijdere stance geprobeerd, maar volgens mij hielp dat niet. Zal het de volgende training weer proberenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:15 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Buttwink kun je fixen door wijder te gaan staan.
Je bedoelt dat je knieen naar binnen/ naar buiten "zwalken" tijdens de inspanning halverwege? Actief je knieen naar buiten drukken.
Volgens mij ziet het er overigens behoorlijk keurig uit imho
![]()
![]()
![]()
vanaf 0:50, zet de bar aub wat lager in t rack, hij ligt nu boven je schouders waardoor je bijna op je tegen moet om hem goed te leggen, ik heb hemquote:Op donderdag 30 oktober 2014 04:54 schreef IrCute het volgende:
![]()
![]()
![]()
Zelf ongeveer op borsthoogte, verder ziet het er prima uit..
Het is je intentie om high bar te squatten?![]()
Als je wijder gaat staan, ook je voeten/tenen naar buiten laten wijzen, en je knieen het pad van je tenen laten volgen, zodat je ruimte krijgt om je core kwijt te gaan raken tussen je benen onderin. Voor het moment dat je die buttwink gaat krijgen moet je jezelf toelaten naar een "goodmorning" achtige beweging toe te gaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:39 schreef IrCute het volgende:
[..]
Op 1:26 zie je het het duidelijkste, inderdaad naar binnen/buiten zwalken. Ik heb al eens een wijdere stance geprobeerd, maar volgens mij hielp dat niet. Zal het de volgende training weer proberen
Beetje grof uitgelegd zo met een goodmorning, maar dit ipv dat je een kromming en/of die wink gaat krijgen onderin.
De bar zou dan wel lager op je rug mogen liggen met een wijde squat
Buttwink zorgt ervoor dat je onderste wervel (vlak boven je heup) moet buigen, en de volle laag krijgt. Overigens vraag ik me af of dit wel buttwink genoeg is om er wat aan te moeten doen. Volgens mij is het minimaal. Misschien dat anderen hier wat meer over kunnen zeggen
[ Bericht 5% gewijzigd door RaymondK op 30-10-2014 08:17:22 ]![]()
Bij het eerste setje heb je het de laatste 2 reps duidelijk meer dan de eerste. afgezien van wat al gezegd is zou je kunnen proberen bij het omhoog komen je bovenlichaam eerder proberen te strekken. Is je core sterk genoeg? Anders meer fucus op deadlifts. En m.b.t. de deadlifts: bij die SLDL's: hoor je dan niet ook de barbell dichter bij je lichaam te houden? Spiegels zouden ook kunnen helpen. Wel mooi dat je thuis een powerrack hebt, trouwens.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 04:54 schreef IrCute het volgende:
![]()
![]()
Allemaal premature guys hier. Want als sex te lang duurt is het cardio en killt het je gains, moet je niet willen.
IrCute: Squats is al genoemd. Over je DL: Je gaat scheef omhoog? Verder zou ik iets meer rust nemen onderin. Zorgen dat ie echt goed stilligt, desnoods opnieuw je positie pakken, dan pas weer liften. En pas op dat je je rug niet te hol trekt (hyperextensie), is minstens net zo slecht voor je als met een bolle rug tillen.
Oh en met zakken zou ik eerst je rug verder buigen. Dan hoef je niet om je knieën heen ^^WFPB!![]()
Dit. De telegraaf is erg goed in het dom en afhankelijk neerzetten van vrouwen, vooral in het "Vrouw" gedeelte; dat lijkt grotendeels in 1958 geschreven te zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
Dat hebben ze afgekeken van de Daily Mail. Hun gewone artikels zijn al met moeite informatief te noemen, maar de FeMail doet net alsof vrouwen zich alleen bekommeren om schoenen, afvallen en nipslips.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:03 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dit. De telegraaf is erg goed in het dom en afhankelijk neerzetten van vrouwen, vooral in het "Vrouw" gedeelte; dat lijkt grotendeels in 1958 geschreven te zijn.![]()
je herinnert het je als de dag van gisteren?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:03 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dit. De telegraaf is erg goed in het dom en afhankelijk neerzetten van vrouwen, vooral in het "Vrouw" gedeelte; dat lijkt grotendeels in 1958 geschreven te zijn.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Butt wink kan ook komen door slechte spanning. Overigens heb je een butt wink waarbij de kont onder je rug schuift en je onderrug inzakt (slecht) en een butt wink waarbij je kont naar beneden zakt, maar je rug wel recht blijft (niet slecht).If not now, then when.![]()
Lobbyclub laat Pindakaas schrappen
Onder druk van lobbyclub foodwatch kunnen kinderen dit jaar tijdens het Nationaal Schoolontbijt op 3 november hun brood niet meer beleggen met Pindakaas of Hagelslag.
Foodwatch, een voedselwaakhond die voortkomt uit [i]GreenPeace, heeft net zo lang lopen zeuren tot het traditionele Hollandse beleg van het ontbijtmenu is geschrapt. Datzelfde geldt voor pindakaas, dat volgens de activisten ook al niet gezond zou zijn.[/i]
Foto: Roel Saadslick
Foodwatch trok vorig jaar aan de bel over het ongezonde karakter van het Nationaal Schoolontbijt. Behalve hagelslag kregen de kinderen zoute smeerkaas en sinaasappelsap uit pak voorgeschoteld. „Niet gezond ontbijten was het credo, maar 'wie betaalt, bepaalt'”, aldus foodwatch. De lobbyclub had om dezelfde reden ook al scherpe kritek op het Koningsontbijt dat in april werd georganiseerd op scholen door heel het land.
Het Nationaal Schoolontbijt wordt georganiseerd door het Voorlichtingsbureau Brood en wordt dit jaar voor de 12e keer gehouden. Er doen ongeveer 2500 scholen aan mee, die gezamenlijk circa een half miljoen leerlingen hebben.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)de_ban_gedaan__.html
Pindakaas is volgens ons Bodybuilders een prima gezond product vol goede vetten, proteïne etc..?
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2014 11:50:38 ]![]()
Voortaan als broodbeleg: Kipfilet en pindakaas. Drinken: Whey shakes of volle melk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:50 schreef ZetaOS het volgende:
Lobbyclub laat Pindakaas schrappen
Onder druk van lobbyclub foodwatch kunnen kinderen dit jaar tijdens het Nationaal Schoolontbijt op 3 november hun brood niet meer beleggen met Pindakaas of Hagelslag.
Foodwatch, een voedselwaakhond die voortkomt uit [i]GreenPeace, heeft net zo lang lopen zeuren tot het traditionele Hollandse beleg van het ontbijtmenu is geschrapt. Datzelfde geldt voor pindakaas, dat volgens de activisten ook al niet gezond zou zijn.[/i]
[ afbeelding ]
Foto: Roel Saadslick
Foodwatch trok vorig jaar aan de bel over het ongezonde karakter van het Nationaal Schoolontbijt. Behalve hagelslag kregen de kinderen zoute smeerkaas en sinaasappelsap uit pak voorgeschoteld. „Niet gezond ontbijten was het credo, maar 'wie betaalt, bepaalt'”, aldus foodwatch. De lobbyclub had om dezelfde reden ook al scherpe kritek op het Koningsontbijt dat in april werd georganiseerd op scholen door heel het land.
Het Nationaal Schoolontbijt wordt georganiseerd door het Voorlichtingsbureau Brood en wordt dit jaar voor de 12e keer gehouden. Er doen ongeveer 2500 scholen aan mee, die gezamenlijk circa een half miljoen leerlingen hebben.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)de_ban_gedaan__.html
Pindakaas is volgens ons Bodybuilders een prima gezond product vol goede vetten, proteïne etc..?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Dat zou echt baas zijnquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:56 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Voortaan als broodbeleg: Kipfilet en pindakaas. Drinken: Whey shakes of volle melk.![]()
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:34 schreef stinkie het volgende:
[..]
je herinnert het je als de dag van gisteren?
Het is zeker pas slecht als je duidelijk je onderrug voelt bij een buttwink?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Butt wink kan ook komen door slechte spanning. Overigens heb je een butt wink waarbij de kont onder je rug schuift en je onderrug inzakt (slecht) en een butt wink waarbij je kont naar beneden zakt, maar je rug wel recht blijft (niet slecht).
Soms heb ik dat wel, maar ik houd totaal niet van wijd staan.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
in die laatste zin van dat knullige artikeltje neemt de betreffende "onderzoeker" alvast wel een slag om z'n armquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:03 schreef stinkie het volgende:
RIP Ray:
http://www.eenvandaag.nl/(...)n_ga_je_eerder_dood_![]()
In de tussentijd heeft hij wel een mooi spraakmakend promotieonderzoekje afgerond natuurlijk![]()
knullig artikeltje is inderdaad de juiste omschrijving.'t logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.![]()
Sowieso, alsof ik iets te vertellen zou (moeten) hebben over hoe mijn partner z'n lichaam moet 'beheren'. Die van mij hardloopt, net als ik, maar heeft een broertje dood aan andere dingen. Geen KT, geen andere sporten. Gewoon hardlopen. Vindtie leuk. Houdt 'm fit en hij verbetert als 'n malle. Krijg 'm nu ook met geen mogelijkheid mee naar de sportschool (nou ja, ik heb gevraagd 'heb je interesse') dus ik ga maar alleen...(was wel handig geweest als trainingsbuddy)quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:03 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dit. De telegraaf is erg goed in het dom en afhankelijk neerzetten van vrouwen, vooral in het "Vrouw" gedeelte; dat lijkt grotendeels in 1958 geschreven te zijn.
Ja doei.![]()
Volgens mij heeft ook niemand het onderzoek zelf gelezen, alleen het artikel.
Verbo is terug?
Kom zeg, je mag toch wel tegen je partner zeggen dat je hem minder aantrekkelijk vindt als hij zijn lichaam verslonst?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sowieso, alsof ik iets te vertellen zou (moeten) hebben over hoe mijn partner z'n lichaam moet 'beheren'. Die van mij hardloopt, net als ik, maar heeft een broertje dood aan andere dingen. Geen KT, geen andere sporten. Gewoon hardlopen. Vindtie leuk. Houdt 'm fit en hij verbetert als 'n malle. Krijg 'm nu ook met geen mogelijkheid mee naar de sportschool (nou ja, ik heb gevraagd 'heb je interesse') dus ik ga maar alleen...(was wel handig geweest als trainingsbuddy)![]()
Oh, ik zeg ook wel eens tegen 'm dat ik 'm verlaat als hij er zo uit gaat zien als en dat hij mij mag verlaten als ik er uit ga zien als (insert wijzen op extreme fattie op straat). Maar verder hebben we elkaar leren kennen toen we zowat op ons dikst waren, allebei, geloof ik, dus we hebben nog wel wat speling op 't 'mt moment.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kom zeg, je mag toch wel tegen je partner zeggen dat je hem minder aantrekkelijk vindt als hij zijn lichaam verslonst?
Het moet gewoon allemaal normaal en gezond blijven. Hebben beide niet de intentie om op 'motivationals' te eindigen, maar ik heb wel wat meer wensen voor mezelf dan het punt waarop ik nu zit. Hij is nu gelukkig, 1000en malen gezonder en fitter dan toen we elkaar leerden kennen en we reizen Europa rond om overal maar te gaan hardlopen. We hadden het slechter kunnen doen.Ja doei.![]()
Je hebt wel al een lange tijd erg veel problemen met je squat, of niet?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:57 schreef Beach het volgende:
[..]
Het is zeker pas slecht als je duidelijk je onderrug voelt bij een buttwink?
Soms heb ik dat wel, maar ik houd totaal niet van wijd staan.Mja, als het pijn pijn doet, is het niet goed iig. Beter upload je een keer een filmpje oid.
If not now, then when.![]()
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, ik zeg ook wel eens tegen 'm dat ik 'm verlaat als hij er zo uit gaat zien als en dat hij mij mag verlaten als ik er uit ga zien als (insert wijzen op extreme fattie op straat). Maar verder hebben we elkaar leren kennen toen we zowat op ons dikst waren, allebei, geloof ik, dus we hebben nog wel wat speling op 't 'mt moment.
Het moet gewoon allemaal normaal en gezond blijven. Hebben beide niet de intentie om op 'motivationals' te eindigen, maar ik heb wel wat meer wensen voor mezelf dan het punt waarop ik nu zit. Hij is nu gelukkig, 1000en malen gezonder en fitter dan toen we elkaar leerden kennen en we reizen Europa rond om overal maar te gaan hardlopen. We hadden het slechter kunnen doen.Maar... als ik het goed begrijp mag hij wel wat buffer van je dus?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sowieso, alsof ik iets te vertellen zou (moeten) hebben over hoe mijn partner z'n lichaam moet 'beheren'. Die van mij hardloopt, net als ik, maar heeft een broertje dood aan andere dingen. Geen KT, geen andere sporten. Gewoon hardlopen. Vindtie leuk. Houdt 'm fit en hij verbetert als 'n malle. Krijg 'm nu ook met geen mogelijkheid mee naar de sportschool (nou ja, ik heb gevraagd 'heb je interesse') dus ik ga maar alleen...(was wel handig geweest als trainingsbuddy)
Als een balloon animal zegmaar? Zoiets?![]()
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:25 schreef motorbloempje het volgende:
Het zit je wel erg hoog hè? Die garp van vorig jaar ofzo! Gast! Lighten up!![]()
![]()
shit ik denk die weet ze al lang niet meer LOL
welkom hier hoor![]()
![]()
![]()
Ik heb al 2 maanden geen spierpijn gehad, wel als ik bijvoorbeeld druk op de spier die ik een dag ervoor getrained heb. Zal wel goed zijn denk ik?![]()
Ik heb een vraagje over vetpercentage verlagen en spieropbouw.
Even een intro'tje:
Ik heb 3 jaar lang hardgelopen. Begonnen met Evy start to run, je kent het wel, en daarna in 2 jaar rustig uitgebouwd naar halve marathon afstanden. Na een tijdje kreeg ik een blessure in mijn bovenbeen (knie) en daardoor kon ik geen km meer lopen. Elke keer na 2 á 3 maanden rust en rustig aan opnieuw beginnen, kreeg ik na 1 km al enorme steken in mijn knie. Ik ben toen begonnen met krachttraining. In eerste instantie om mijn been sterker te maken, maar ik begon het erg leuk te vinden. Uiteindelijk ben ik helemaal overgestapt op krachttraining. Dat is inmiddels 1,5 jaar geleden.
Ik hield me nooit zo bezig met voeding. Ook niet tijdens het hardlopen en ik woog toen ik begon met krachttraining 63 kilo (ik ben 176cm). Na een maandje krachttraining en wat inlezen, heb ik een voedingsschema opgesteld en ben in een jaar tijd 10 kilo aangekomen. Ik ging elke keer omhoog in de gewichten en mijn omgeving (vooral familie die me maar 1x per jaar zien) vond me positief veranderd. Blijkbaar zag ik er nogal ondervoed uit...
Vorige week ben ik verhuisd en heb me direct ingeschreven bij een nieuwe sportschool. Daar ben ik gewogen en mijn vetpercentage bleek op 20 procent te zitten... Alhoewel ik hier en daar wel wat vet kan vastpakken (vooral rond mijn middel) vind ik mezelf nog niet dik. Toch is 20 procent veel te hoog denk ik?
Wat kan ik nu het beste doen? Volgens diegene van de sportschool is het mogelijk om vet af te vallen en toch spiermassa te winnen, zolang je maar goed op je voeding let. Ik heb eigenlijk altijd begrepen dat je alleen spiermassa wint als kcal in > kcal out. En kcal in > kcal out betekent ook dat je vetpercentage omhoog gaat...
Ik train 4x per week (soms 3x). Als ik mijn kcal gelijk houd en elke keer na de krachttraining een half uur ga fietsen/crosstrainen, zou mijn vetpercentage dan kunnen dalen en kan ik spiermassa behouden/winnen? Of moet ik nu gewoon keihard gaan cutten?
-edit-
tl;dr pff lang verhaal:
Kort: kan je vetpercentage verlagen en spieropbouwen?"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Ik zie er niet alleen uit als een olifant, ik heb ook eenzelfde geheugen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:29 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
![]()
shit ik denk die weet ze al lang niet meer LOL
welkom hier hoor![]()
En dankje!
Ja doei.![]()
Als je geen pijn hebt, moet je echt direct naar de dokter. Dat is levensgevaarlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:29 schreef Doublepain het volgende:
Ik heb al 2 maanden geen spierpijn gehad, wel als ik bijvoorbeeld druk op de spier die ik een dag ervoor getrained heb. Zal wel goed zijn denk ik?![]()
![]()
tijdens je noobgains-periode is het soms nog wel mogelijk om zowel vet te verliezen als spier aan te komen, maar dat gaat nu ontzettend moeilijk worden denk ik.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:29 schreef yozd het volgende:
Ik heb een vraagje over vetpercentage verlagen en spieropbouw.
Even een intro'tje:
Ik heb 3 jaar lang hardgelopen. Begonnen met Evy start to run, je kent het wel, en daarna in 2 jaar rustig uitgebouwd naar halve marathon afstanden. Na een tijdje kreeg ik een blessure in mijn bovenbeen (knie) en daardoor kon ik geen km meer lopen. Elke keer na 2 á 3 maanden rust en rustig aan opnieuw beginnen, kreeg ik na 1 km al enorme steken in mijn knie. Ik ben toen begonnen met krachttraining. In eerste instantie om mijn been sterker te maken, maar ik begon het erg leuk te vinden. Uiteindelijk ben ik helemaal overgestapt op krachttraining. Dat is inmiddels 1,5 jaar geleden.
Ik hield me nooit zo bezig met voeding. Ook niet tijdens het hardlopen en ik woog toen ik begon met krachttraining 63 kilo (ik ben 176cm). Na een maandje krachttraining en wat inlezen, heb ik een voedingsschema opgesteld en ben in een jaar tijd 10 kilo aangekomen. Ik ging elke keer omhoog in de gewichten en mijn omgeving (vooral familie die me maar 1x per jaar zien) vond me positief veranderd. Blijkbaar zag ik er nogal ondervoed uit...
Vorige week ben ik verhuisd en heb me direct ingeschreven bij een nieuwe sportschool. Daar ben ik gewogen en mijn vetpercentage bleek op 20 procent te zitten... Alhoewel ik hier en daar wel wat vet kan vastpakken (vooral rond mijn middel) vind ik mezelf nog niet dik. Toch is 20 procent veel te hoog denk ik?
Wat kan ik nu het beste doen? Volgens diegene van de sportschool is het mogelijk om vet af te vallen en toch spiermassa te winnen, zolang je maar goed op je voeding let. Ik heb eigenlijk altijd begrepen dat je alleen spiermassa wint als kcal in > kcal out. En kcal in > kcal out betekent ook dat je vetpercentage omhoog gaat...
Ik train 4x per week (soms 3x). Als ik mijn kcal gelijk houd en elke keer na de krachttraining een half uur ga fietsen/crosstrainen, zou mijn vetpercentage dan kunnen dalen en kan ik spiermassa behouden/winnen? Of moet ik nu gewoon keihard gaan cutten?
-edit-
tl;dr pff lang verhaal:
Kort: kan je vetpercentage verlagen en spieropbouwen?'t logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.![]()
Ja ik vind het zelf ook vervelend. Zowel highbar als lowbar gaat 99% goed maar zodra ik het gewicht boven de 90kilo doet gaat m'n form zwaar achteruit.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je hebt wel al een lange tijd erg veel problemen met je squat, of niet?Mja, als het pijn pijn doet, is het niet goed iig. Beter upload je een keer een filmpje oid.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Meld mij hier ook weer, de topics in lif waren meer huisvrouwen en gezwets over groene thee.
Vorig jaar afgevallen van 108 naar 92, nu weer van 92 naar 102#viesdik
Afgelopen weken weer begonnen met serieus trainen, meestal 4-5 keer in de week. Ben daarvoor 2 maand gestopt met krachttraining en alleen een beetje hardgelopen en op de crosstrainer.
Maandag: chestday en armen
Dinsdag: legday en rug
Woensdag: cardio of rust
Donderdag: chest en armen
Vrijdag: rust
Weekend: legday en rug
De trainingen duren bij mij over het algemeen niet heel lang, ongeveer tussen de 45 en 55 minuten.
Daarna vaak nog een HIIT sessie van 15 minuten.
Doel is om in januari rond de 95 te zitten, wat dus inhoud dat ik 7kg moet afvallen in 8-9-10 weken tijd![]()
![]()
Welkom!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:32 schreef Kazenbazen het volgende:
Meld mij hier ook weer, de topics in lif waren meer huisvrouwen en gezwets over groene thee.
Afgelopen weken weer begonnen met serieus trainen, meestal 4-5 keer in de week. Ben daarvoor 2 maand gestopt met krachttraining en alleen een beetje hardgelopen en op de crosstrainer.
De trainingen duren bij mij over het algemeen niet heel lang, ongeveer tussen de 45 en 55 minuten.
Doel is om in januari rond de 95 te zitten, wat dus inhoud dat ik 7kg moet afvallen in 8-9-10 weken tijd
Is een split 1. Benen/Rug/Biceps 2. Borst/Schouders/Triceps niet een logischere split?Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
als je primaire doel afvallen is en niet zozeer spieren kweken, dan kun je de maandag en donderdag efficiënter gebruiken. Heel veel verbrand je niet door je armen te trainen van de grote spiergroepen is je borst ook de minst zware.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:32 schreef Kazenbazen het volgende:
Doel is om in januari rond de 95 te zitten, wat dus inhoud dat ik 7kg moet afvallen in 8-9-10 weken tijd
Zelf beste resultaat met 3 keer/week fullbody gehad. Upper/lower split werkt op zich ook wel.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ik geloof nog steeds dat afvallen en spieren opbouwen goed samen kan gaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:41 schreef stinkie het volgende:
[..]
als je primaire doel afvallen is en niet zozeer spieren kweken, dan kun je de maandag en donderdag efficiënter gebruiken. Heel veel verbrand je niet door je armen te trainen van de grote spiergroepen is je borst ook de minst zware.
Zelf beste resultaat met 3 keer/week fullbody gehad. Upper/lower split werkt op zich ook wel.
Qua borstoefeningen doe ik er max 3 van 3 setjes.
Zelfde geldt voor de rug en benen. Biceps en triceps slechts één oefening, 3 setjes.![]()
Overigens switch ik vaak na een week of 4-5-6 van schema en kan het zomaar zijn dat ik kies voor 3 x per week fullbody of 2 x upper en 2 x lowerbody.![]()
Is ook wel belangrijk vaak wisselen van schema want je lichaam raakt gewend en nu krijgt het weer nieuwe impulsen om te groeien.![]()
Wissel sowieso wel vaak van schema.
Ook veel oefeningen per spiergroep zijn aan mij niet besteed. Liever iets zwaarder/langzamer uitgevoerd als per spiergroep 5-6 oefeningen doen met 4-5 sets![]()
![]()
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:30 schreef Sapstengel het volgende:
Is ook wel belangrijk vaak wisselen van schema want je lichaam raakt gewend en nu krijgt het weer nieuwe impulsen om te groeien.![]()
![]()
Wat doe je dan wel? Heb je een schema?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:33 schreef Kazenbazen het volgende:
Wissel sowieso wel vaak van schema.
Ook veel oefeningen per spiergroep zijn aan mij niet besteed. Liever iets zwaarder/langzamer uitgevoerd als per spiergroep 5-6 oefeningen doen met 4-5 sets![]()
Zal em inderdaad een gaatje lager doen. Het is niet helemaal de intentie om high bar te squatten, maar ik heb bijna geen vel/spier op mijn rug/lats voor low bar squats waardoor het iedere keer paarsblauw is na het squatten en veel pijn doetquote:Op donderdag 30 oktober 2014 07:02 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
vanaf 0:50, zet de bar aub wat lager in t rack, hij ligt nu boven je schouders waardoor je bijna op je tegen moet om hem goed te leggen, ik heb hem
Zelf ongeveer op borsthoogte, verder ziet het er prima uit..
Het is je intentie om high bar te squatten?Komt over een paar weken wel weer denk ik.
Ga het uitproberen. Inb4 ik mijn nek breek met het maken van een goodmorning bewegingquote:Op donderdag 30 oktober 2014 07:25 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Als je wijder gaat staan, ook je voeten/tenen naar buiten laten wijzen, en je knieen het pad van je tenen laten volgen, zodat je ruimte krijgt om je core kwijt te gaan raken tussen je benen onderin. Voor het moment dat je die buttwink gaat krijgen moet je jezelf toelaten naar een "goodmorning" achtige beweging toe te gaan.
Beetje grof uitgelegd zo met een goodmorning, maar dit ipv dat je een kromming en/of die wink gaat krijgen onderin.
De bar zou dan wel lager op je rug mogen liggen met een wijde squat
Buttwink zorgt ervoor dat je onderste wervel (vlak boven je heup) moet buigen, en de volle laag krijgt. Overigens vraag ik me af of dit wel buttwink genoeg is om er wat aan te moeten doen. Volgens mij is het minimaal. Misschien dat anderen hier wat meer over kunnen zeggen![]()
![]()
Ja, dat is het enige waar ik zelf ook aan twijfelde, dat ik de bar nogal ver van mij af houd.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:29 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Bij het eerste setje heb je het de laatste 2 reps duidelijk meer dan de eerste. afgezien van wat al gezegd is zou je kunnen proberen bij het omhoog komen je bovenlichaam eerder proberen te strekken. Is je core sterk genoeg? Anders meer fucus op deadlifts. En m.b.t. de deadlifts: bij die SLDL's: hoor je dan niet ook de barbell dichter bij je lichaam te houden? Spiegels zouden ook kunnen helpen. Wel mooi dat je thuis een powerrack hebt, trouwens.Dat scheef omhoog gaan zie ik zelf nietquote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:29 schreef Dizorn het volgende:
Allemaal premature guys hier. Want als sex te lang duurt is het cardio en killt het je gains, moet je niet willen.
IrCute: Squats is al genoemd. Over je DL: Je gaat scheef omhoog? Verder zou ik iets meer rust nemen onderin. Zorgen dat ie echt goed stilligt, desnoods opnieuw je positie pakken, dan pas weer liften. En pas op dat je je rug niet te hol trekt (hyperextensie), is minstens net zo slecht voor je als met een bolle rug tillen.
Oh en met zakken zou ik eerst je rug verder buigen. Dan hoef je niet om je knieën heen ^^En ja ik had voorheen nogal de neiging om met een bolle rug te tillen, misschien dat dit dan weer iets te hol is. Zoveel kleine dingetjes waaraan je moet denken, maarja beter nu mijn form proberen te verbeteren dan later problemen.
Wat bedoel je met slechte spanning?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Butt wink kan ook komen door slechte spanning. Overigens heb je een butt wink waarbij de kont onder je rug schuift en je onderrug inzakt (slecht) en een butt wink waarbij je kont naar beneden zakt, maar je rug wel recht blijft (niet slecht).![]()
LIF / [DE GYM voedingsclub #1] geen huisvrouwen hier.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:32 schreef Kazenbazen het volgende:
Doel is om in januari rond de 95 te zitten, wat dus inhoud dat ik 7kg moet afvallen in 8-9-10 weken tijd![]()
Graag in het FB topic verderquote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:17 schreef IrCute het volgende:
[..]
LIF / [DE GYM voedingsclub #1] geen huisvrouwen hier.
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: