Als je niet van ska of punk houdt snap ik dat jaquote:Op zondag 26 oktober 2014 21:01 schreef Kerftminister het volgende:
No Doubt had ik van het weekend trouwens ook geprobeerd, dat is ook niks zegVond Don't Speak wel een goed nummer dus ik dacht ik probeer de rest eens, maar dat is van die ongeïnspireerde Ska-Punk.
Heb wel 1 ska-punk album dat ik wel goed vind, maar dat is dan compleet iets anders.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Als je niet van ska of punk houdt snap ik dat jaIk vond Don't Speak juist zo'n beetje het minste nummer van dat album.
Qua ska hou ik vooral van de 2tone periode van de 80s. Specials, Selecter, Beat... Madness wordt er vaak bij gerekend al zaten die volgens mij nooit op dat labelquote:Op zondag 26 oktober 2014 21:27 schreef Kerftminister het volgende:
Ska vind ik deze wel cool, maar voor de rest niet veel:
Jack Johnson is wel een aanrader. Zijn meest rock,funk en blues-georienteerde album, met een glansrol voor John McLaughlin op gitaarquote:Op zondag 26 oktober 2014 20:47 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
En nee nog niet geluisterd, ben nog een enorme Jazz-leek wat dat betreft. Ik doe het rustig aan, probeer zoveel genres tegelijk te ontdekken.
Dat je het nog niet kende? Blijft toch grappig om te zien wat bij iedereen hier volledig langsheen is gegaan. Iedereen heeft wel zulke bands ertussen zitten, heb er zelf misschien wel het meeste van de vaste users hier.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:35 schreef Moody het volgende:
LCD Soundsystem is echt leuk
Toch overheerst de schaamte.
Ja, dat verbaast me niks.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:35 schreef Moody het volgende:
LCD Soundsystem is echt leuk
Toch overheerst de schaamte.
Wordt denk ik mijn volgende Miles ja. En daarna Nefertiti.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:37 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Jack Johnson is wel een aanrader. Zijn meest rock,funk en blues-georienteerde album, met een glansrol voor John McLaughlin op gitaar
Reel Big Fish is founder van het genre sneu-ska:quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:30 schreef ranja het volgende:
[..]
Qua ska hou ik vooral van de 2tone periode van de 80s. Specials, Selecter, Beat... Madness wordt er vaak bij gerekend al zaten die volgens mij nooit op dat label
Wel van naam, maar heb het altijd links laten liggen om welke vage reden dan ook.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:37 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dat je het nog niet kende? Blijft toch grappig om te zien wat bij iedereen hier volledig langsheen is gegaan. Iedereen heeft wel zulke bands ertussen zitten, heb er zelf misschien wel het meeste van de vaste users hier.
Ken ze zelf ook niet erg goed, dus kan daar zelf geen gefundeerd antwoord op geven. Luister zelf Daft Punk is Playing in my House het vaakste.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:42 schreef Moody het volgende:
[..]
Wel van naam, maar heb het altijd links laten liggen om welke vage reden dan ook.
Wat is hun prijsnummer? Luister nu Tribulations en die is erg lekker
Ja, dat was de fijne openerquote:Op zondag 26 oktober 2014 21:43 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ken ze zelf ook niet erg goed, dus kan daar zelf geen gefundeerd antwoord op geven. Luister zelf Daft Punk is Playing in my House het vaakste.
Op Album #1 zijn Tribulations en Oh Yeah de knallers wat mij betreftquote:Op zondag 26 oktober 2014 21:42 schreef Moody het volgende:
[..]
Wel van naam, maar heb het altijd links laten liggen om welke vage reden dan ook.
Nee Bobquote:Op zondag 26 oktober 2014 21:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
Moody heb je al gezien dat ik Peter Adams in mijn top-100 gepropt heb?
quote:
Ik werd wakker met planeten in mijn oog. Omdat het gewoon een geweldig album is, wat na de eerste keer al bij mijn favorieten hoorde. Het heeft iets wat je niet veel hoort. Beter kan ik het niet uitleggen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee Bob
Stop hier jouw promotietour of ga je ook flyers uitdelen?
Welk album en nog belangrijker: waarom?
Jeezus is dat album van Kanye.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Hoe spreek je dat uit?
Inno-koe-us?
Jeezus.
Dat is Petertjequote:Op zondag 26 oktober 2014 21:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik werd wakker met planeten in mijn oog. Omdat het gewoon een geweldig album is, wat na de eerste keer al bij mijn favorieten hoorde. Het heeft iets wat je niet veel hoort. Beter kan ik het niet uitleggen.
En Peter moet zeker naar Nederlands komen. Ik zag dat ie bij een tuubje zelfs nog persoonlijk bedankte voor een compliment
Dit past toch niet direct in het straatje van Johan? Ik denk dat je beter Giel een blowjob kan geven. Dan breekt ie gelijk door.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is Petertje
Hij is nog nooit in Nederland geweest, maar ik vrees dat er weinig voor hem te spelen is. Of hij moet bij Johan Derksen kunnen logeren.
Tribulations is heerlijk. Movement is al meteen weer een stuk minder. Bij Never as Tired as When I'm Waking Up komen The Beatles om de hoek kijken. We gaan gewoon verder.....quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Op Album #1 zijn Tribulations en Oh Yeah de knallers wat mij betreft
Sound Of Silver heeft echter 10 knallers, alleen maar goede nummers.
On Repeat is ook geniaalquote:Op zondag 26 oktober 2014 21:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Tribulations is heerlijk. Movement is al meteen weer een stuk minder. Bij Never as Tired as When I'm Waking Up komen The Beatles om de hoek kijken. We gaan gewoon verder.....
Beide zullen er niets mee kunnen. Giel's piemel stijgt ook alleen maar voor jonge vrouwelijke singer/songwriters.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dit past toch niet direct in het straatje van Johan? Ik denk dat je beter Giel een blowjob kan geven. Dan breekt ie gelijk door.
Bekend worden in Nederland is zo slecht niet hoor. Is toch wel de poort voor Europa geweest voor veel muzikanten.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Beide zullen er niets mee kunnen. Giel's piemel stijgt ook alleen maar voor jonge vrouwelijke singer/songwriters.
Een obscuur festival zou hem tegen reiskosten een keer moeten boeken. Maar goed, hoe graag wil Petertje bekend worden in het kleine Nederland. Schiet ook niets op. Bekend worden is niet zijn doel. Hij wil graag al zijn cd's in zijn schuur kunnen blijven drukken.
Ja, maar Petertje wil niet dat het uit de hand gaat lopen. Hij heeft net een nieuwe cd-presser gekocht. Moet wel terugverdiend worden.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Bekend worden in Nederland is zo slecht niet hoor. Is toch wel de poort voor Europa geweest voor veel muzikanten.
Zijn hier geen mensen met connecties bij kleine festivals? Bij zoiets als Crossing Borders zou het moeten kunnen toch?quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja, maar Petertje wil niet dat het uit de hand gaat lopen. Hij heeft net een nieuwe cd-presser gekocht. Moet wel terugverdiend worden.
Hij is live ook niet geweldig he. Zijn talent zit hem vooral op het componeren en produceren. Mensen zullen schrikken. Het is geen muziek die na 1x horen al waardering kan krijgen. Fluitconcerten voorzie ik.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zijn hier geen mensen met connecties bij kleine festivals? Bij zoiets als Crossing Borders zou het moeten kunnen toch?
Zijn er live beelden van Peter?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:01 schreef Moody het volgende:
[..]
Hij is live ook niet geweldig he. Zijn talent zit hem vooral op het componeren en produceren. Mensen zullen schrikken.
Crossing Borders lijkt me al te groot. Maar je kan het proberen
Afgezien van die in mijn slaapkamer...neen...quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zijn er live beelden van Peter?
Anders gewoon op laten treden als Afrojackquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Afgezien van die in mijn slaapkamer...neen...
Wat een baasquote:
We moeten hem wel met band er bij boeken. Dan is het wel tofferquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:07 schreef Moody het volgende:
Geinig interviewtje + fokkin' vette live beelden voor de geïnteresseerden:
Wees de 1021e kijker.
Moet je ook in alle rust doen. Gewoon chronologisch.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:16 schreef Kerftminister het volgende:
Ik heb nog nooit naar Petertje geluisterd, moet ik me schamen/schuldig voelen? Zijn album is naast PJ Harvey de enige in de OP die ik nog moet luisteren.
Fucking hoog gemiddelde ookquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:24 schreef Moody het volgende:
http://www.musicmeter.nl/artist/22984
Het gemiddelde zegt wel dat ik niet meer de enige ben die zijn genialiteit ziet in Nederland.
Al vrees ik dat de helft van de stemmen op MuMe via dit topic zijn gedaan
zoiets?quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:49 schreef Kerftminister het volgende:
Heb trouwens nog een vraag voor de Nine Inch Nails kenners, wat is hun meest ruige werk? Wil die graag dan eens proberen.
Dat is teveel eer.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Fucking hoog gemiddelde ookBlijkbaar werkt jouw geplug goed.
All My Friends, al tig keer gezegdquote:Op zondag 26 oktober 2014 21:42 schreef Moody het volgende:
Zelfs dat album is goedquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:29 schreef Moody het volgende:
Nee, hij besteed een jaar aan het maken van een klassiek album voor het balletoptreden van zijn nichtje. (Songs for Modern Dance)
Ik kan niet wachten op jouw mailconversatie met hem.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:35 schreef Moody het volgende:
OMG...ik zie net dat Petertje in januari een limited edition van 21 stuks vinyl van I woke Planets heeft laten drukken, maar dat ze nog niet zijn uitverkocht
Ik heb er meteen eentje besteld voor $19
Hierzo: http://store.peteradamsmu(...)h-planets-in-my-face
Oh wacht...het is ook ¤15 verzending zie ik nu.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten op jouw mailconversatie met hem.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:35 schreef Moody het volgende:
OMG...ik zie net dat Petertje in januari een limited edition van 21 stuks vinyl van I woke Planets heeft laten drukken, maar dat ze nog niet zijn uitverkocht
Ik heb er meteen eentje besteld voor $19/¤15
Hierzo: http://store.peteradamsmu(...)h-planets-in-my-face
Gewoon afdingenquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Oh wacht...het is ook ¤15 verzending zie ik nu.
Laat maar zitten dan.
Heb niet eens een platenspeler
Luister nu ook weer het eerste album. Die dubbel-Yeah is wel het absolute hoogtepunt jaquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:30 schreef ranja het volgende:
[..]
All My Friends, al tig keer gezegdEn van het eerste album de 2 versies van Yeah.
Doet-ie al denk ik. Een LP versturen naar een ander continent is vast duurder dan ¤15,-quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Gewoon afdingenBetaalt ie waarschijnlijk nog de helft van de kosten voor je
Vraag hem eens waarom ie niet naar Europa komtquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Doet-ie al denk ik. Een LP versturen naar een ander continent is vast duurder dan ¤15,-
Maar goed. Ik heb de cd al. Geniaal artwork met 3d cover art, uiteraard ook door hemzelf ontworpen.
Een retourticket kost max ¤1000,-. Als we dat ophoesten in dit topic, wil hij vast wel een huiskamerconcert geven.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vraag hem eens waarom ie niet naar Europa komt
Klopt ja, behoorlijke Talking Heads invloeden. Beide new york dus dat kan ook primaquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:42 schreef Moody het volgende:
On Repeat doet me denken aan Talking Heads. Topnummer!
Heb die toevallig net opgezet, ben benieuwd.quote:
Zitten ook enkele niet-toppers tussen en omdat elke plaat 5-6 minuten is, haalt dat de flow er wel uit.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:46 schreef ranja het volgende:
Ik vraag me nu alweer af waarom die eerste van LCD Soundsystem niet in m'n album top 100 staat.
Maar eigenlijk weet ik het ook wel, draai het veels te weinig.
quote:
Etsjquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Loozing maai ets.
Ben een tukker he...ik slik in Engels ook de n in
Er bestaan ook versies als 1 cd... alleen de eerste dus, niet apart.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:51 schreef Norrage het volgende:
LCD debuut is een beetje te lang. En het is gewoon een dubbelcd toch, niet een bonuscd?
bedoel je niet de E inslikk'n?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Loozing maai ets.
Ben een tukker he...ik slik in Engels ook de n in
Heerlijk nummer zeg Wish.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:51 schreef ranja het volgende:
[..]die is geweldig. Er is ook een remix EP van uitgebrachr (Fixed) maar die vind ik wat minder.
Favoriete nummer is trouwens deze van The Fragile. Eerste keer dat ik die hoorde was bij het uitgaan, tegelijk wow en balen dat het devolgende dag zondag was zodat ik het album nog niet kon kopen
3 dubbel lp en 2 cd is dat trouwens. En kwam op 1 binnen in de US album lijst, hoezo indie
de n inslikken krijg je prateh en lopeh, klinkt nergens naarquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:54 schreef Moody het volgende:
Weet ik veel. We schijnen letters in te slikken, welke dat zijn laat ik aan Randstedelingen ABN-sprekers over.
Dat sterretje staat toch gewoon voor "niet elke cd hetzelfde"?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:52 schreef Moody het volgende:
[..]
Oh. Zo wordt-ie wel weergegeven in MuMe. Tijd voor een edit?
beidequote:Op zondag 26 oktober 2014 22:55 schreef Moody het volgende:
Welke versie van Yeah moet ik hebbenCrass, Pretentious
Allebei.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:55 schreef Moody het volgende:
Welke versie van Yeah moet ik hebbenCrass, Pretentious
De klinkers waar niet de klemtoon op valt zou ik zeggen als bijna accentloze Brabander.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Weet ik veel. We schijnen letters in te slikken, welke dat zijn laat ik aan Randstedelingen ABN-sprekers over.
nummers 3 -8 van Sound of Silver vind ik erg goed, maar ja, 1, 2, en vooral 9...quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:57 schreef Norrage het volgende:
Maar ik weet nu al, op basis van de voorlopige voorkeuren van Moody, dat ie Sound Of Silver veel beter gaat vinden
Praten -> Proatnquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:56 schreef ranja het volgende:
[..]
de n inslikken krijg je prateh en lopeh, klinkt nergens naar
Yeah is lekker manquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:57 schreef Norrage het volgende:
Maar ik weet nu al, op basis van de voorlopige voorkeuren van Moody, dat ie Sound Of Silver veel beter gaat vinden
Wat is er mis met het hoogtepunt in het hele LCD oeuvre Get Inncouscous???quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:59 schreef ranja het volgende:
[..]
nummers 3 -8 van Sound of Silver vind ik erg goed, maar ja, 1, 2, en vooral 9...
Inncouscous heb ik eerder gehoord, maar anders. Nu weet ik helemaal niet meer hoe ik het moet uitsprekenquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat is er mis met het hoogtepunt in het hele LCD oeuvre Get Inncouscous???
ach ja, de stad hequote:Op zondag 26 oktober 2014 22:59 schreef Moody het volgende:
Praten -> Proatn
Ja, het is toch de "e". Maar we verzinnen er een "o" bij
Daarbij praat vrijwel niemand hier meer Twents. De laatste 10 jaar lijkt het wel alsof Enschede gewoon in de Randstad had kunnen liggen. Zonder de hoge huizenprijzen, criminaliteit en files dan
gewoon alsof je bij de Turk bent. In koes koes.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Inncouscous heb ik eerder gehoord, maar anders. Nu weet ik helemaal niet meer hoe ik het moet uitspreken
Had niet eens door dat ik het verkeerd schreefquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Inncouscous heb ik eerder gehoord, maar anders. Nu weet ik helemaal niet meer hoe ik het moet uitspreken
Kan het wel verstaan, omdat mijn ouders en vooral mijn grootouders het spraken. Vind het zelf maar "dommig" klinken, maar dat vindt vrijwel heel Nederland denk ik. Heb wel een gezonde tongval, maar daar is niets mis mee. Ilse de Lange is het met me eensquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:03 schreef ranja het volgende:
[..]
ach ja, de stad heVeel import van studenten en zo. In Utrecht hoor je ook alles dwars doormekaar, en maar zelden echt utregs. Maar goed ben zelf natuurlijk net zo goed import dus ik doe gewoon mee met de accentenmengelmoes
Hey je loopt ineens snel uit. Heb je nummers overgeslagen?quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:07 schreef Moody het volgende:
All My Friends is ook geweldig zeg
Staat niet eens op een album zie ik...
jawel, op Sound of Silverquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:07 schreef Moody het volgende:
All My Friends is ook geweldig zeg
Staat niet eens op een album zie ik...
het album was eerderquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:09 schreef Moody het volgende:
[..]
De EP All My Friends zit tussen de debuut en Sound of Silver. Vandaar
Oh nu zie ik m op Sound of Silver staan....
We hebben een uur extra he.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:13 schreef Felagund het volgende:
Wat zijn jullie actief ineens.![]()
Net terug van Days of Heaven, interessante film, ook visueel gezien.
Geeft nietquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:12 schreef Moody het volgende:
Ok ok... Vergeet niet dat ik een LCD-n00b ben.
Ik start Sounds of Silver nu.
Dat is fijn, dan kan ik MuMe de schuld gevenquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Geeft nietmaar waarschijnlijk gebruik je MusicMeter als bron? Die noemen alles een EP wat geen album is
Van 2 tot 3 vannacht is toch niets gepost?quote:
Die subtiele opbouw, die piano, die spanning. Die harde beat. Een en al perfectiequote:Op zondag 26 oktober 2014 23:18 schreef Moody het volgende:
Get Innocuous lijkt me een track waarbij je als artiest nooit tevreden mee kan zijn. Weglaten, toevoegen, weglaten, net zo lang tot het goed is. Volgens mij komen ze aardig in de buurt.
Bij jou is het al half 1 's nachts?quote:
Ja hallo, ik ben nog bij track 2 van Sound of Silver.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:27 schreef Norrage het volgende:
En die 45:33 EP is ook geweldig. En This IS Happening ook. Wat een band toch. James Murphy
This Is Happening heb ik een keer beluisterd maar afgekeurd , die heb ik ook niet dus.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:27 schreef Norrage het volgende:
En die 45:33 EP is ook geweldig. En This IS Happening ook. Wat een band toch. James Murphy
die 45:33 is niet de lengte van het nummer hoor (hij's langerquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja hallo, ik ben nog bij track 2 van Sound of Silver.
Nee maar dat extra uurtje was afgelopen nacht al verspeeld toch.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bij jou is het al half 1 's nachts?
Klopt, ik snap Norrage ook niet.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:30 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nee maar dat extra uurtje was afgelopen nacht al verspeeld toch.
eerste 15 minuten zijn echt legendarisch goed. Die opbouw waarbij er steeds extra beats/instrumenten inkomen. Misschien wel het beste dat de band heeft gemaakt. Daarna kakt het een beetje in, maar het einde is dan wel weer geniaal. Super-EPquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:29 schreef ranja het volgende:
[..]
die 45:33 is niet de lengte van het nummer hoor (hij's langer)
In dit opzicht; waarom geen 2 uur vooruit/achteruit per jaar?quote:Tijdens de Eerste Wereldoorlog werd de zomertijd door de Duitsers voor het eerst echt ingevoerd. De oorlog was duur en om kolen te besparen besloot Duitsland op 30 april om één uur voor middernacht de zomertijd in te voeren.
In 1946 werd de zomertijd afgeschaft. In 1977 werden zomer- en wintertijd echter opnieuw ingevoerd. Dit vanwege de oliecrisis. Door in de zomer langer gebruik te maken van het zonlicht, zou er er energie bespaard worden.
2 uur merk je misschien teveel van?quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:34 schreef Moody het volgende:
Duitsland bedankt.
[..]
In dit opzicht; waarom geen 2 uur vooruit/achteruit per jaar?
Ik vind dat ze tijdens de NBA playoffs gewoon een maandje de tijd hier 5 uur achteruit moeten zetten.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:34 schreef Moody het volgende:
Duitsland bedankt.
[..]
In dit opzicht; waarom geen 2 uur vooruit/achteruit per jaar?
Dan sterft de helft van de bejaarden vrees ik...quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:49 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik vind dat ze tijdens de NBA playoffs gewoon een maandje de tijd hier 5 uur achteruit moeten zetten.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:52 schreef Moody het volgende:
[..]
Dan sterft de helft van de bejaarden vrees ik...
Als ik bejaard ben, neem ik aan dat ik moeiteloos met de magneettrein kan via een chip in mijn pols.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Die sterven al bijna als ze het paaltje voor de OV-chipkaart niet kunnen vinden.
"When I was 26 I didn't liked my life the way it was going. Blablablah"quote:Op maandag 27 oktober 2014 00:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dit interviewtje met James Murphy is echt baas. Hoe gewoon niks hem echt lukte voor LCD Soundsystem.
Ja wat moet Seasick Steve wel niet denken als hij dit hoortquote:Op maandag 27 oktober 2014 00:25 schreef Moody het volgende:
[..]
"When I was 26 I didn't liked my life the way it was going. Blablablah"
De meeste zitten nog op school en wonen bij hun ouders op die leeftijd, dus please niet sneu doen
Maar wel geinig interview. Lijkt me wel een toffe gast.
Dat is ook mijn ideale tempo, alleen denk ik dat ik dan na 2km in de foetus houding in de berm ligquote:Op maandag 27 oktober 2014 00:15 schreef Moody het volgende:
45:33 is gewoon gesponsord door Nike
Morgen ga ik weer een rondje van 10k doen en deze draaien10 km/45 min. is toch mijn ideale tempo.
Heb het idee dat we nog steeds langzaam groeien. Iedere maand krijgen we iets meer bezoekers, maar je ziet nog steeds wel dat je erg afhankelijk bent van retweets van artiesten en berichten op Facebook. Dan gaat het in eens snel omhoog. Maar om er een idee bij te geven, wat getallen:quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
Pat-Sounds is nog steeds goed bezigHoe zit het met de populariteit en bezoekersaantallen?
En mijn typhoon recensie bijna 1000 keer gelezen haha. Over gehypete artiesten gesprokenquote:Op maandag 27 oktober 2014 07:56 schreef Pat-sounds het volgende:
[..]
Heb het idee dat we nog steeds langzaam groeien. Iedere maand krijgen we iets meer bezoekers, maar je ziet nog steeds wel dat je erg afhankelijk bent van retweets van artiesten en berichten op Facebook. Dan gaat het in eens snel omhoog. Maar om er een idee bij te geven, wat getallen:
unieke bezoekers afgelopen maand: 438
pageviews afgelopen maand: 2054
meest gelezen artikel: Monomyth - Further (57x)
Dat is wel ineens een hype ja. Op het Hip-Hop festival waar ik was en hij optrad net na zijn albumrelease stond het verre van vol, terwijl er tegelijkertijd niet echt interessante dingen bezig waren, maar al zijn concerten zijn nu opeens uitverkocht.quote:Op maandag 27 oktober 2014 11:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
En mijn typhoon recensie bijna 1000 keer gelezen haha. Over gehypete artiesten gesproken
Everlong is eigenlijk het enige nummer van hun die ik wel eens vrijwillig op zet...quote:Op maandag 27 oktober 2014 14:33 schreef BoerBert het volgende:
Pretender en Rope, dan houdt het voor mij op.
quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:42 schreef Gehenna het volgende:
Ik zit al een half uur naar het hele fijne Run the Jewels debuut te luisteren, en vroeg me af wanneer ze nou eens gaan beginnen met rappen. Blijk ik de 'instrumental version' aan hebben staan_!
quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:42 schreef Gehenna het volgende:
Ik zit al een half uur naar het hele fijne Run the Jewels debuut te luisteren, en vroeg me af wanneer ze nou eens gaan beginnen met rappen. Blijk ik de 'instrumental version' aan hebben staan_!
Rick Rubin heeft tientallen miljoenenverkopende albums geproduceerdquote:Op maandag 27 oktober 2014 19:15 schreef viagraap het volgende:
Lees net dat het nieuwe album van Damien Rice door Rick Rubin geproduceerd is. Dat is toch ook die producer die Californication en dat ene album van Metallica naar velen zeggen behoorlijk slecht heeft gemasterd?
Is het erg dat de naam me volledig niks zegt?quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:48 schreef Maxerazzi het volgende:
Zo naar Peter Broderick. Echt ontzettend veel zin in, eindelijk zie ik 'm eens 'in 't echie'.
Zéér veelzijdige songwriter. Zit op Erased Tapes, wat naar mijn mening op dit moment echt by far het tofste label is. Hier, heb je een voorbeeldje:quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:52 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Is het erg dat de naam me volledig niks zegt?
Heb 'm afgelopen zaterdag voor het eerst gezien. Was bijzonder tof, zijn nieuwe materiaal vond ik live erg goed klinken. Veel plezier!quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:48 schreef Maxerazzi het volgende:
Zo naar Peter Broderick. Echt ontzettend veel zin in, eindelijk zie ik 'm eens 'in 't echie'.
Zeer veelzijdig en daardoor te veelzijdig voor mij. Vind Erased Tapes geweldig maar Broderick verschrikkelijk. Kom gisteren naar de ekko en nog kort getwijfeld, maar hij gaat er bij mij niet in jammergenoeg. (Maar dat komt vooral omdat hij steeds vaker af en toe gaat zingen. Ook reden dat die laatste van Arnolds er niet bij mij ingaat....GEEN zang plzquote:Op maandag 27 oktober 2014 19:55 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Zéér veelzijdige songwriter. Zit op Erased Tapes, wat naar mijn mening op dit moment echt by far het tofste label is. Hier, heb je een voorbeeldje:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Die zang doet echt afbreuk!quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ook reden dat die laatste van Arnolds er niet bij mij ingaat....GEEN zang plz
Heb daar een weekje ofzo geleden net iets van binnengehaald. Ik laat je weten als ik het geluisterd heb.quote:
16 Lovers Lane moet je hebben. Maar beter is nog een best-of, want ze hebben een aantal goede nrs verspreid over een ruim aantal albumsquote:Op maandag 27 oktober 2014 23:06 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heb daar een weekje ofzo geleden net iets van binnengehaald. Ik laat je weten als ik het geluisterd heb.
Sebadoh is ook leuk. Maar ik snap je frustratie.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:19 schreef Grobbel het volgende:
Ondanks de aanwezigheid van Sebadoh en Spoon sla ik London Calling dit weekend toch maar over. De rest van de lineup is niet heel bijzonder of zie ik sowieso al elders, en Spoon speelt bovendien pas na elven (leuk als je buiten de randstad woont).
http://www.londoncalling.(...)lokkenschemalc14.jpg
Te veel gedoe voor een te matig programma. De Spoon/Sebadoh-dag met name is verder niet veel soeps. De vrijdag heeft wel wat leuke dingen, maar ik moet zaterdagochtend te vroeg op om een nachtje Amsterdam te kunnen doen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:21 schreef Moody het volgende:
[..]
Sebadoh is ook leuk. Maar ik snap je frustratie.
Geen mogelijkheid tot overnachten bij iemand of een goedkoop hotelletje pakken?
Ok. Fair.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:23 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Te veel gedoe voor een te matig programma. De Spoon/Sebadoh-dag met name is verder niet veel soeps. De vrijdag heeft wel wat leuke dingen, maar ik moet zaterdagochtend te vroeg op om een nachtje Amsterdam te kunnen doen.
Wel balen dat ik dan Wild Smiles / Lola Colt ga missen. Amazing Snakeheads gelukkig woensdag wel in Merleyn, Gap Dream en Bohicas al gezien.
Denk dat er praktisch geen enkele editie van London Calling is geweest met enkel bands uit Londen. Het is meer een showcase-festival voor aanstormend talent. Bandjes worden in principe van over heel Engeland en vaak ook heel de wereld naar Paradiso gehaald.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:25 schreef Moody het volgende:
Oh wacht...dat is natuurlijk een geintje. London Calling....dat zijn veelal Amerikaanse "hipster" bands
Sorry
Ik ken de rest niet eensquote:Op maandag 27 oktober 2014 23:19 schreef Grobbel het volgende:
Ondanks de aanwezigheid van Sebadoh en Spoon sla ik London Calling dit weekend toch maar over. De rest van de lineup is niet heel bijzonder of zie ik sowieso al elders, en Spoon speelt bovendien pas na elven (leuk als je buiten de randstad woont).
http://www.londoncalling.(...)lokkenschemalc14.jpg
Kanequote:Op maandag 27 oktober 2014 23:27 schreef Grobbel het volgende:
Dit is een Kill All Hipsters flyer; die draaien na afloop van de bandjes op London Calling. Ze pochen een beetje met wat ze zoal gaan draaien op hun afterparties aldaar.
Ja maar een aantal jaren terug was het toch gewoon allemaal Engelse bands?quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:29 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Denk dat er praktisch geen enkele editie van London Calling is geweest met enkel bands uit Londen. Het is meer een showcase-festival voor aanstormend talent. Bandjes worden in principe van over heel Engeland en vaak ook heel de wereld naar Paradiso gehaald.Sowieso, Spoon en Sebadoh zijn natuurlijk ook niet bepaald Brits...
edit: Le Guess Who begon ook ooit als een festival met enkel Canadese bands. Daar zijn ze al na 1 editie weer van afgestapt toentertijd.
Milesquote:
Maar niet allemaal uit Londen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 00:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja maar een aantal jaren terug was het toch gewoon allemaal Engelse bands?
25 & 26 april 2008:
exile parade – the metros – florence and the machine – make model – blood red shoes -
dead kids – ipso facto- get shakes – mystery jets – the ting tings – baltic fleet – the answering machine -
cage the elephant – joe lean and the jing jang jong – the rascals – let’s wrestle – broken records – late of the pier – get cape wear cape fly – video nasties – one night only – pete and the pirates – johnny foreigner – friendly fires
Volgens mij komen die allemaal uit Engeland, vond het zelf een stuk leuker toen weer eens wat anders.
Ik vind het nog steeds vreemd dat zijn album titels ineens 26 keer zo lang zijn als daarvoor..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:05 schreef Norrage het volgende:
Ben toch wel benieuwd naar de nieuwe Damien Rice. Waar blijft de lek?
Wat een lutser die Morrisseyquote:Vanavond treedt in #TivoliVredenburg Morrissey op. Mooi zo. Maar, in het contract met deze artiest staat dat in het hele gebouw geen vlees aanwezig mag zijn. Dus ook niet bij het Liszt Concours dat niks met @Morrissey te maken heeft. Ik kan heel goed vegetarisch koken en eet het graag. Maar tegen de dwang van deze #Morrissey kan ik niet zo goed. In de jury van het Liszt Concours zitten wereldberoemde pianisten uit de hele wereld, die helemaal geen eisen hebben. Ook niet qua voedsel.
Vraag je je toch af wat voor wedstrijd dat is als de juryleden geen eisen hebben over wat dan ook.quote:
En hij wil ook nog eens dat er geen plaatjes gedraaid worden voor aanvang.quote:
Alleen brocolli-based-lifeformsquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:38 schreef ranja het volgende:
Mag er nog wel publiek in de zaal of dat ook liever niet?
quote:Sound of silver talk to me
Makes you want to feel like a teenager
Until you remember the feelings of
A real life emotional teenager
Then you think again
Hij gaat hier nu voor de eerste keer op.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:43 schreef Beregd het volgende:
Oe, na humo ook pitchfork wel heel erg positief over de nieuwe van Grouper. Die eerder gereleasete nummers vond ik al top, dus ben erg benieuwd naar het album.
quote:De situatie is nijpend, meldt de Raad van Toezicht van de stichting TivoliVredenburg. 'Met het oog op de continuïteit van onze bedrijfsvoering moet de gemeente snel met een oplossing komen.' Dit jaar komt het muziekcentrum 1,7 miljoen euro tekort op de begroting, komend jaar zeker 2,6 miljoen euro. Van de 9 miljoen euro begrote sponsorgelden is tot nog toe nog geen 4 miljoen euro binnen. Bovendien moet er nog voor 2,8 miljoen euro aan het gebouw worden vertimmerd, om kinderziektes te verhelpen.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:29 schreef Tchock het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-te-worden~a3777695/
[..]
Ziet er naar uit dat ze - as usual - weer een veel te positieve inschatting hebben gemaakt. Zie je toch wel pijnlijk vaak bij gemeentebeleid.quote:Vooraf is dus te optimistisch begroot, waarvoor, voor de opening van het muziekgebouw, al was gewaarschuwd in een second opinion. In april wuifde Vreeke deze kritiek weg; hij zag, zei de directeur toen in de Volkskrant, realistische en haalbare cijfers, 'zeker geen luchtfietserij'.
De gemeente heeft er flink in geïnvesteerd en moet dat in de toekomst nog veel meer gaan doen blijkbaar. Dat is toch gemeentebeleid of mis ik nu iets?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:53 schreef Tchock het volgende:
Waar halen jullie ineens dat gemeentebeleid vandaan? Vreeke heeft ze voorgespiegeld dat hij rond kon komen met een bedrag waar dat niet van kon. En dat is geen ambtenaar, hoor. Heeft niets met beleid te maken.
Beleid is het sowieso niet. Of althans, geen teken in dat artikel wijst daarop. Dat de gemeente een financieel gat moet dichten omdat de van te voren geschatte begroting veel te positief was is natuurlijk vervelend, maar het is geen beleid en ook niet volledig de schuld van de gemeente.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:55 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
De gemeente heeft er flink in geïnvesteerd in moet dat in de toekomst nog veel meer gaan doen blijkbaar. Dat is toch gemeentebeleid of mis ik nu iets?
Niet volledig, nee, maar het is de taak van de gemeente om ook door veel te rooskleurige verhalen heen te prikken. Nu zitten zij met de gevolgen. En nogmaals, die investeringen zijn toch gewoon gemeentebeleid?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beleid is het sowieso niet. Of althans, geen teken in dat artikel wijst daarop. Dat de gemeente een financieel gat moet dichten omdat de van te voren geschatte begroting veel te positief was is natuurlijk vervelend, maar het is geen beleid en ook niet volledig de schuld van de gemeente.
Klinkt wel lekker.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:58 schreef Grobbel het volgende:
Ach gut, Belle and Sebastian denken dat ze Arcade Fire zijn.
Ik wilde exact hetzelfde zeggenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:58 schreef Grobbel het volgende:
Het was uiteraard een beetje gekscherend bedoeld, maar op zich is er wel wat voor te zeggen toch? Het heeft wel een beetje de 'feel' van een James Murphy productie, ook al is het dat niet. En de timing is sowieso wel opvallend.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:50 schreef Xrenity het volgende:
Uuuuh, het is disco, daar houd de vergelijking wel een beetje op?
Deed me meer denken aan een softe versie van de hedendaagse Pet Shop Boys.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:20 schreef Norrage het volgende:
Maar ik dacht vreemd genoeg hetzelfde. Ze komen ineens met een soort groots geluid dat totaal niet bij de band past, mijns inziens. En dan komt het gevoel van "nadoen" meteen in mijn op
Het was al sneu, maar het dieptepunt was blijkbaar nog niet bereiktquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:23 schreef Beregd het volgende:
man man man, nog steeds niet voorbij
http://www.stereogum.com/(...)ses/wheres-the-beef/
Kozelek komt er steeds maar slechter uit.
Hé wel een leuk nummer eigenlijk, nu al beter dan Reflektorquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:58 schreef Grobbel het volgende:
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:38 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Hé wel een leuk nummer eigenlijk, nu al beter dan Reflektor
http://www.melodyspot.com/tracks/view/24123/Flume-_That-Lookquote:
En het gaat nog verder...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:23 schreef Beregd het volgende:
man man man, nog steeds niet voorbij
Kozelek komt er steeds maar slechter uit.
Kozelek maakt zichzelf echt onsterfelijk belachelijk met dit hele gezeik. Tering, wat kansloos allemaal toch.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:27 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En het gaat nog verder...
Kansloze mensen volgens is leuk.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:58 schreef Tchock het volgende:
Waarom besteden jullie er dan aandacht aan?
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:58 schreef Tchock het volgende:
Waarom besteden jullie er dan aandacht aan?
Ik heb nog wel kaartjes voor Paradiso in december. Deze acties degraderen ook zijn nummers helaas.. Hoewel Lost Verses blijft een fabelachtig nummer.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:53 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Kozelek maakt zichzelf echt onsterfelijk belachelijk met dit hele gezeik. Tering, wat kansloos allemaal toch.
Ik vind alle fases van Lush wel goed hoorquote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:29 schreef Gehenna het volgende:
Zet net sinds tijden weer eens Lush op, toch verbazingwekkend hoe ze van zo lief, dromerig en schattig![]()
![]()
..naar bitchy en irritant gingen
Ik vind britpopverucasaltachtig lush nog steeds leuk.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:29 schreef Gehenna het volgende:
Zet net sinds tijden weer eens Lush op, toch verbazingwekkend hoe ze van zo lief, dromerig en schattig![]()
![]()
..naar bitchy en irritant gingen
Zit 'm nu te luisteren. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Komt nog wel, met de tijd.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:24 schreef Slobeend het volgende:
Het nieuwe album van Jett Rebel staat op Spotify. Blijft een aparte gozer met een geweldige stem.
Nou, de eerste 2 nummers zijn alvast op het niveau van O en 9quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:11 schreef Moody het volgende:
Damien Rice is ook gelekt. Ondanks dat ik weet wat ik ga horen, ben ik wel benieuwd
Fijn ja!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:34 schreef kciR het volgende:
Dit klinkt overigens best lekker. Ze waren vanmorgen bij Giel.
The Cool Quest, en ze maken hiphop- funk.
Ty Seagull dus als je hem zelf moet geloven.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:59 schreef viagraap het volgende:
Ik ga maandag naar Ty Segall in Paradiso. Hoe spreek je dat nou precies uit eigenlijk?
Er stond een maand, anderhalve maand geleden een stuk in de nrc.next met een soort overzicht van zijn discografie tot nu toe, was wel grappig om te lezen. De papieren versie is allang in het oud papier verdwenen, had toen nog geen smartphone dus ook geen foto's kunnen maken om hier te posten.
Heb ik het toch best goed geprobeerd hiervoor. Soms wel vreemde blikken gekregen bij Seagull.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:33 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ty Seagull dus als je hem zelf moet geloven.
Dat was behoorlijk gênant ja.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:45 schreef Moody het volgende:
Die Jett Rebel is glad en gemaakt freaky, maar maakt wel muziek die boven het Nederlandse gras uitsteekt. Zijn kinderstemmetje staat me soms wel tegen.
Tip: Iets minder blowen voor een DWDD uitzending, dan kom je beter uit je woorden
Brrr, daar doe je Bill Fay wel echt tekort mee. Of is het opvoedkundig bedoeld?quote:
Vond het wel leuk om te zien eigenlijkquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:45 schreef Moody het volgende:
Die Jett Rebel is glad en gemaakt freaky, maar maakt wel muziek die boven het Nederlandse gras uitsteekt. Zijn kinderstemmetje staat me soms wel tegen.
Tip: Iets minder blowen voor een DWDD uitzending, dan kom je beter uit je woorden
Ben ik het helemaal mee eens. Album van Tweedy diverse keren geprobeerd en er staan best wel goede songs op, maar ook een hoop minder werk wat mij betreft. Dat is bij Wilco doorgaans precies andersom. Sterker nog, sommige Wilco-platen hebben geen enkel minder nummer.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:00 schreef indiaantje89 het volgende:
Ben nu dat laatste album van Tweedy aan het luisteren, kan ik moeilijk in komen zeg. Geef mij maar toch het Wilco werk. Ligt me beter.
Godver zeg, jij liever dan ik. Trek dat nog geen 10 seconden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:14 schreef DO2 het volgende:
Daaaaaaaaamn.... Die nieuwe Run The Jewels is goeeeeeeeeed:
Ik. Ben. Verliefd.
Fake Empire en Mr November. Van al het moois dat ze hebben verreweg mijn favorieten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:01 schreef Moody het volgende:
Ik mag mezelf wel een The National-fan noemen. Heerlijke band.
Grappig genoeg grijp ik altijd weer terug naar Friend of Mine als ik 1 nummer mag kiezen....
Nog vrij puur, begin van hun huidige sound, fijne drums, niet te gezapig, herkenbaar.
[Man-bijt-hond-stem]: Wat is jouw favoriete The National nummer?
Ook beide in mijn top-10. Erg lastig om er 1 nummer uit te pikken, nummers als Thirsty, Fake Empire, Slow Show, Lean...allemaal wereldtop. Vlak daar onder nog zeker 20 zeer sterke nummers. Lastig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Fake Empire en Mr November. Van al het moois dat ze hebben verreweg mijn favorieten.
Ik weet het niet. Luister standaard het hele album altijdquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:01 schreef Moody het volgende:
Grappig genoeg grijp ik altijd weer terug naar Friend of Mine als ik 1 nummer mag kiezen....
Nog vrij puur, begin van hun huidige sound, fijne drums, niet te gezapig, herkenbaar.
Dit is echt zo'n moeilijke vraag. In principe heeft The National een stuk of 40 goede nummers. Ik weet niet wat te kiezen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:01 schreef Moody het volgende:
Hij staat nu op. Heb een flac-rip en vrij aardige koptelefoon, maar de balans is niet storend imo.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:35 schreef Tchock het volgende:
Niemand die even LCD Soundsystem wil luisteren om te checken?
Wel of niet spannend, wel of niet mainstream, boeit geen donder. Zeg nou gewoon wat jij het beste nummer vindt. Fake Empire dus?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
In principe natuurlijk Fake Empire, maar dat zal wel vaker gekozen worden, dus dat is niet spannend. Van Boxer is mijn tweede favoriet Slow Show, maar dat lijkt me ook nog vrij mainstream.
Wat is dit allemaalquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:27 schreef DO2 het volgende:
En dan bedoel ik natuurlijk het complete album:
Uiteindelijk Fake Empire inderdaad.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Wel of niet spannend, wel of niet mainstream, boeit geen donder. Zeg nou gewoon wat jij het beste nummer vindt. Fake Empire dus?
Helemaal waar en daarom juist leuk om keuzes te moeten makenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Uiteindelijk Fake Empire inderdaad.
Maar bij The National vind ik het eigenlijk niet zo interessant, omdat ik ieder album op kan zetten zonder me een moment te vervelen, eigenlijk. Behalve de eerste en tweede dan, die kennen zwakkere momenten. Vanaf Alligator dan. Vier albums met eigenlijk alleen maar sterke nummers.
Ik vind Friend of Mine een heel goed nummer, wel eentje waar je best vaak naar moet luisteren voor je 'm echt gaat waarderen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Helemaal waar en daarom juist leuk om keuzes te moeten maken
Ben benieuwd naar je mening over Friend of Mine. Ben toch niet de enige die dit een geweldig nr vindt.
Ook een lastige.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat is jullie favoriete Decemberists-nummer?
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:58 schreef kciR het volgende:
Van The National vind ik Slipping Husband (van Sad Songs) ook een goed nummer. Er gebeurt veel in dat nummer. Van een rustige tot een schreeuwende Matt.
Heb dat album op 1 in mijn album top 100 allertijden er is me nooit iets opgevallen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:35 schreef Tchock het volgende:
Mooie lijst, dekt ook veel albums en al hun kwaliteiten!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:03 schreef Moody het volgende:
Omdat het kan....ff uit de losse mouw
1. Friend of Mine
2. Mr November
3. Thirsty
4. Fake Empire
5. Lean
6. Slipping Husband
7. Slow Show
8. England
9. Available
10. Anyone's Ghost
Ook hun beste album imo.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:04 schreef kciR het volgende:
The Decemberists vind ik echt onmogelijk kiezen. Die hebben een hele berg aan goede nummers (The National overigens ook).
Qua albums had ik altijd The Crane Wife heel hoog staan, maar die heb ik echt te vaak gehoord. Nu zet ik liever Picaresque op.
Meteen downloaden joh, gek. Alligatortje erin, daarna Boxertje, voor je het weet ben je verslaafd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb eigenlijk nog zoveel The National te ontdekken
Je vindt het laatste album niet zo?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:03 schreef Moody het volgende:
Omdat het kan....ff uit de losse mouw
1. Friend of Mine
2. Mr November
3. Thirsty
4. Fake Empire
5. Lean
6. Slipping Husband
7. Slow Show
8. England
9. Available
10. Anyone's Ghost
Jawel, maar op de 5 albums ervoor staan betere nummers. Laatste album is erg fijn in het geheel. Ik kan wel 3 of 4 goede nummers pakken die op plek 10-20 komen, maar ik hoor nog geen "tijdloze indie klassiekers".quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je vindt het laatste album niet zo?
Boxer, Trouble en High Violet ken ik wel, de rest nog niet echt goed.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Meteen downloaden joh, gek. Alligatortje erin, daarna Boxertje, voor je het weet ben je verslaafd.
Alleen Alligator en Sad Songs dan nog. Debuutplaat uit 2001 is fijn, maar niet "essentieel"quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Boxer, Trouble en High Violet ken ik wel, de rest nog niet echt goed.
Oke, dan moet je dus in ieder geval nog Alligator en Sad Songs for Dirty Lovers. Dat zijn albums waar ik eerst ook niet naar durfde te luisteren, bang dat het oudere werk wat minder was, of iets in die geest.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Boxer, Trouble en High Violet ken ik wel, de rest nog niet echt goed.
Ik vind Castaways and Cutouts het tofste denk ik, daarna the Tain dan Crane Wife dan Picaresque. Maar ik luister ze tegenwoordig niet zo veel meer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:04 schreef kciR het volgende:
The Decemberists vind ik echt onmogelijk kiezen. Die hebben een hele berg aan goede nummers (The National overigens ook).
Qua albums had ik altijd The Crane Wife heel hoog staan, maar die heb ik echt te vaak gehoord. Nu zet ik liever Picaresque of Castaways and Cutouts op.
Ik heb Crane Wife lekker op 1 gezet in de album top100, net als vorig jaarquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vind Castaways and Cutouts het tofste denk ik, daarna the Tain dan Crane Wife dan Picaresque. Maar ik luister ze tegenwoordig niet zo veel meer.
Daar heb ik nu dus nog last van. Zal er ook maar eens aan beginnen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Oke, dan moet je dus in ieder geval nog Alligator en Sad Songs for Dirty Lovers. Dat zijn albums waar ik eerst ook niet naar durfde te luisteren, bang dat het oudere werk wat minder was, of iets in die geest.
Dat viel uiteindelijk reuze mee. Doen dus.
Ik weet niet waar je het over hebt, kerel. Briljant album.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:35 schreef Tchock het volgende:
Ik ben hier eigenlijk niet meer mee eens. Ik vind vooral het begin (lees: de eerste drie nummers) wat tegenvallen, maar daarna staan er zulke beestige nummers opquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens. Album van Tweedy diverse keren geprobeerd en er staan best wel goede songs op, maar ook een hoop minder werk wat mij betreft. Dat is bij Wilco doorgaans precies andersom. Sterker nog, sommige Wilco-platen hebben geen enkel minder nummer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |