Hier lijkt het net alsof het een feit is.quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:54 schreef controlaltdelete het volgende:
Ajb.
Gevaar van de magnetron
Het gevaar van de magnetron is tweezijdig namelijk op het gebied van
Hier lees ik weer dat het mogelijk kan zijn. Zo jammer dat zoveel van dit soort artikelen doen voorkomen alsof de straling schadelijk is terwijl men nog steeds niet heeft kunnen aantonen dat het ook daadwerkelijk zo is.quote:Microgolven of hoog frequente elektromagnetische velden, is niet ioniserende straling. De wetenschap is er nog niet over uit of deze straling kankerverwekkend is. De WHO (wereld gezondheidsorganisatie heeft deze straling in 2011 wel gekenmerkt als mogelijk kankerverwekkend).
Het is al bewezen dat dit in de praktijk niet meer voorkomt aan de hand van stralingsmetingen. En in het geval dat het toch zou voorkomen, zou de straling na een paar centimeter al niet meer bestaan. De golf van een magnetron is te kort en vervaagt heel snel.quote:De metalen kast moet een kooi van Faraday zijn maar er is een zwak punt. De deur van de metalen kast. Met rubber sluit deze perfect, maar juist dit rubber is kwetsbaar. Dit rubber kan zorgen voor lekstraling! Het advies is dan ook:
vervang elk jaar het rubber bij het deurtje van de magnetron.
laat kinderen niet voor het deurtje naar binnen kijken in de magnetron.
Het vuur waarop je kookt stoot UV-straling uit. Een straling waarvan is bewezen dat deze schadelijk is. Stopt dat jou om voortaan nog op vuur te koken?quote:... voorkomen is beter dan genezen toch? Als ik iets opwarm gewoon ouderwets in een pannetje dan duurt het maar wat langer zo erg is dit ook weer niet.
En dat is het niet.quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:39 schreef Dimens het volgende:
[..]
Hier lijkt het net alsof het een feit is.
[..]
Hier lees ik weer dat het mogelijk kan zijn. Zo jammer dat zoveel van dit soort artikelen doen voorkomen alsof de straling schadelijk is terwijl men nog steeds niet heeft kunnen aantonen dat het ook daadwerkelijk zo is.
[..]
Het is al bewezen dat dit in de praktijk niet meer voorkomt aan de hand van stralingsmetingen. En in het geval dat het toch zou voorkomen, zou de straling na een paar centimeter al niet meer bestaan. De golf van een magnetron is te kort en vervaagt heel snel.
[..]
Het vuur waarop je kookt stoot UV-straling uit. Een straling waarvan is bewezen dat deze schadelijk is. Stopt dat jou om voortaan nog op vuur te koken?
Eat this medische wetenschap. Kanker wordt veroorzaakt door conserveringsmiddelen, magnetrons, kunstmatige toevoegingen etc etc.quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je hebt gelijk kanker bestaat al zolang er mensen zijn, maar na 1950 is er een explosieve groei aan kanker vanwege conserveringsmiddelen, magnetrons, kunstmatige toevoegingen etc etc.
Tegenwoordig kan je kanker bijna een welvaartsziekte noemen
Ja, ze kunnen nog wat leren van controlaltdeletequote:Op maandag 13 oktober 2014 21:57 schreef znarch het volgende:
[..]
Eat this medische wetenschap. Kanker wordt veroorzaakt door conserveringsmiddelen, magnetrons, kunstmatige toevoegingen etc etc.
Zaten jullie er even naast al die jaren![]()
Ideeen uitwisselen, verhalen uitwisselen, meningen uitwisselen, brainstormen zonder elkaar vliegen af te vangen of elkaar neerbuigend te behandelen omdat diegene er anders over denkt. En ik weet dat ik er zelf ook soms aan mee doe maar het is moeilijk om met respect terug te reageren als er van die figuren als Tuinhek en Znarch op je in lopen te hakken en je belachelijk te maken.quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Veel mensen gaan uit van het principe these en anti-these bij een discussie. Je stelt dat "Nederland er niks aan doet" dus neemt iedereen aan dat je meent dat het gevaarlijk is. Logischerwijs wordt er dan ook om bewijs gevraagd. En natuurlijk wordt er ook gekeken of er reden is om aan te nemen dat het tegendeel waar is.
Wat versta je eigenljk onder een open discussie?
Dat is natuurlijk niet helemaal waar.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:19 schreef controlaltdelete het volgende:
Van de horde hier leer je anders weinig hooguit hoe het beste je kop in het zand te steken
Ey volgens jouw redenaties moet je doodsbang zijn voor de zon, of de warme muren in je huisquote:Op maandag 13 oktober 2014 22:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ideeen uitwisselen, verhalen uitwisselen, meningen uitwisselen, brainstormen zonder elkaar vliegen af te vangen of elkaar neerbuigend te behandelen omdat diegene er anders over denkt. En ik weet dat ik er zelf ook soms aan mee doe maar het is moeilijk om met respect terug te reageren als er van die figuren als Tuinhek en Znarch op je in lopen te hakken en je belachelijk te maken.
Je kan niet anders he? En dan noem je mij een zielig mannetje?quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ey volgens jouw redenaties moet je doodsbang zijn voor de zon, of de warme muren in je huisDan heb je geen hulp nodig met jezelf belachelijk maken.
Is snel geirriteerd raken een van de bijwerkingen van je telefoonmasten?quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je kan niet anders he? En dan noem je mij een zielig mannetje?
Daar lijkt het anders niet op. Je bent in eerste instantie zelf degene die speculaties als feiten naar buiten brengt om vervolgens de mensen die daar dan op in gaan met wetenschappelijke feiten te bestempelen met wetenschappers dogma. "Sommige mensen geloven alles zonder het door te hebben."quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ideeen uitwisselen, verhalen uitwisselen, meningen uitwisselen, brainstormen zonder elkaar vliegen af te vangen of elkaar neerbuigend te behandelen omdat diegene er anders over denkt.
Hier ben ik het mee eens. Men wil gewoon niet eens de moeite doen om naar de meningen van anderen te kijken. Geen milimeter wordt er toegegeven.quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:18 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daar lijkt het anders niet op. Je bent in eerste instantie zelf degene die speculaties als feiten naar buiten brengt om vervolgens de mensen die daar dan op in gaan met wetenschappelijke feiten te bestempelen met wetenschappers dogma. "Sommige mensen geloven alles zonder het door te hebben."
Dan vind ik het niet raar als men dan een positie aanneemt waarin ze je belachelijk gaan maken. Je bent zelf de aanstichter door hun punt belachelijk te maken.
Hier is geen spraken van het uitwisselen van meningen, ideeën en verhalen. Dit is gewoon een verkapte "Dit is mijn mening en ik duld geen tegenspraak". Jammer dat er met mensen die zo over dit soort -en soortgelijke- onderwerpen denken, nauwelijks is te discussiëren.
Dan moet je mijn eerste posts nog eens doorlezen. Ik breng niks als feit naar buiten, puur als mening en er word gelijk begonnen over Bilderberg opmerkingen etc. Maar door jou en anderen word er maar 1 ding telkens herhaald en dat is dat er geen wetenschappelijk bewijs is, dus het is niet waar.quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:18 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daar lijkt het anders niet op. Je bent in eerste instantie zelf degene die speculaties als feiten naar buiten brengt om vervolgens de mensen die daar dan op in gaan met wetenschappelijke feiten te bestempelen met wetenschappers dogma. "Sommige mensen geloven alles zonder het door te hebben."
Dan vind ik het niet raar als men dan een positie aanneemt waarin ze je belachelijk gaan maken. Je bent zelf de aanstichter door hun punt belachelijk te maken.
Hier is geen spraken van het uitwisselen van meningen, ideeën en verhalen. Dit is gewoon een verkapte "Dit is mijn mening en ik duld geen tegenspraak". Jammer dat er met mensen die zo over dit soort -en soortgelijke- onderwerpen denken, nauwelijks is te discussiëren.
Dus al die figuren hier die verklaren dat straling niet schadelijk is want er is geen wetenschappelijk bewijs doen wel moeite om naar de meningen van anderen te kijken?quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Men wil gewoon niet eens de moeite doen om naar de meningen van anderen te kijken. Geen milimeter wordt er toegegeven.
Morgen weer verder, ok?quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dus al die figuren hier die verklaren dat straling niet schadelijk is want er is geen wetenschappelijk bewijs doen wel moeite om naar de meningen van anderen te kijken?
Heb je inmiddels al wat over het noceboeffect gelezen?quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dus al die figuren hier die verklaren dat straling niet schadelijk is want er is geen wetenschappelijk bewijs doen wel moeite om naar de meningen van anderen te kijken?
Het is in elk geval niet voldoende aannemelijk gemaakt.quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar door jou en anderen word er maar 1 ding telkens herhaald en dat is dat er geen wetenschappelijk bewijs is, dus het is niet waar.
Dat laatste kan gebeuren als je continu aangevallen wordt wegens een afwijkende mening / overtuiging.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ideeen uitwisselen, verhalen uitwisselen, meningen uitwisselen, brainstormen zonder elkaar vliegen af te vangen of elkaar neerbuigend te behandelen omdat diegene er anders over denkt. En ik weet dat ik er zelf ook soms aan mee doe
Niet zo heel erg raar. De meeste ziekten kunnen worden genezen. Kanker in veel gevallen niet, dus daaraan ga je dan dood.quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Mensen worden ouder idd maar er gaan ook veel mensen vroegtijdig dood aan een ziekte zoals kanker. Heb al eerder opgemerkt de afgelopen jaren heb ik al een paar zien gaan die niet eens de 55 gehaald hebben en ik ben niet de enige. Verder ben ik niet bang het is rekening houden met mogelijke gevaren.
Staat niet in de lijst van de link dus ... NOPE!quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is snel geirriteerd raken een van de bijwerkingen van je telefoonmasten?
En helaas is de methode van Chemo ook erg belastend voor je lichaam hoe sneller ze er bij zijn hoe beter plus te hopen dat er geen uitzaaiingen zijn, dat is voor de meeste patienten de oorzaak van vroegtijdig heen gaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet zo heel erg raar. De meeste ziekten kunnen worden genezen. Kanker in veel gevallen niet, dus daaraan ga je dan dood.
De OP is niet het enige wat je post. Genoeg posts waarin je de speculaties als feiten naar buiten brengt, al dan niet in de vorm van een artikel. Je hebt het trouwens weer bij het verkeerde eind. Ik ben niet degene die stelt dat GSM-straling niet schadelijk is omdat er geen wetenschappelijk bewijs is.quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:45 schreef Japie77 het volgende:
Dan moet je mijn eerste posts nog eens doorlezen. Ik breng niks als feit naar buiten, puur als mening en er word gelijk begonnen over Bilderberg opmerkingen etc. Maar door jou en anderen word er maar 1 ding telkens herhaald en dat is dat er geen wetenschappelijk bewijs is, dus het is niet waar.
Zet dat je serieus niet aan het denken dan? Jij denkt "het gevaar van straling" voldoende aangetoond te hebben, en gooit daarmee alle straling op 1 grote berg. Het probleem is dat 'straling' een algemene term is, waarbij de schadelijke vormen onder de ioniserende straling vallen (extreem hoge vermogens zijn de uitzondering, maar daar is hier ook geen spraken van). Gezien zichtbaar licht en infrarood ook onder (electromagnetische) straling vallen, kom je dan tot de conclusie dat je ook bang voor zonlicht moet zijn. Zonlicht kan zelfs voor opwarming van het hoofd zorgen, wat ook als bewijs werd gebruikt in 2 van jouw bronnen die de schadelijkheid van GSM signalen aan zouden moeten tonen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je kan niet anders he? En dan noem je mij een zielig mannetje?
Verbond van kwakzalvers?quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:34 schreef Lavenderr het volgende:
Foundation for Alternative and Integrative Medicine
Het rottige is dat xx niet alleen afhankelijk is van observatie en wetenschappelijke argumenten, maar ook van publieke opinie en zorgen die er bestaan bij de bevolking.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:47 schreef oompaloompa het volgende:
Op een gegeven moment na xx testen die steeds geen nadelig effect laten zien, moet je concluderen dat het vrijwel zeker geen negative bijwerkingen heeft. De enige vraag is dan hoeveel xx moet zijn. Als dan opeens toch blijkt het toch negatiueve effecten te hebben, dan passen we onze kennis aan.
Ze geloven de uitkomst van die onderzoeken toch niet als het niet in hun straatje past.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:17 schreef Molurus het volgende:
En dan vraag ik mij af: zouden we dat moeten doen? Onderzoek doen, puur om de bevolking gerust te stellen dat er niets aan de hand is? Zou een placebo-onderzoek ook werken? Dat laatste scheelt veel geld.
Bovendien, het is al eerder gezegd, kan zo'n onderzoek nooit aantonen dat straling niet schadelijk is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:36 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ze geloven de uitkomst van die onderzoeken toch niet als het niet in hun straatje past.
Ik denk dat je je veel te snel aangevallen voelt. Natuurlijk komen mensen met kritiek als het ene idee haaks op het andere staat.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ideeen uitwisselen, verhalen uitwisselen, meningen uitwisselen, brainstormen zonder elkaar vliegen af te vangen of elkaar neerbuigend te behandelen omdat diegene er anders over denkt. En ik weet dat ik er zelf ook soms aan mee doe maar het is moeilijk om met respect terug te reageren als er van die figuren als Tuinhek en Znarch op je in lopen te hakken en je belachelijk te maken.
Het is gewoon lastig te bepalen of het van straling komt of door andere invloeden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bovendien, het is al eerder gezegd, kan zo'n onderzoek nooit aantonen dat straling niet schadelijk is.
Of die mensen raken zo gestressed van de mast dat ze massaal gaan rokenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het is gewoon lastig te bepalen of het van straling komt of door andere invloeden.
Voorbeeldje
10 mensen van de 1000 die rond de zendmasten wonen hebben longkanker.
250 van de 1000 zijn zware rokers.
Komt het dan door de mast of door het roken.
Het is gewoon zeer lastig te bepalen of dan daadwerkelijk de mast op de flikker te geven daarvoor.
Zo zijn er natuurlijk tig van dit soort voorbeelden maar dit was even een makkelijke versie
Ja daar zat ik ook al aan te denken maar heb het er maar niet bij gezet!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:56 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Of die mensen raken zo gestressed van de mast dat ze massaal gaan roken
Maar in principe zou zoeits geen probleem moeten zijn zolang je semi-random steekproeven neemt.
En dat is het leuke, het is geen random steekproefquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:56 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar in principe zou zoeits geen probleem moeten zijn zolang je semi-random steekproeven neemt.
Ik weet niet wat "het" in dit geval is om eerlijk te zijn. Houd het niet meer zo goed bijquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:21 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En dat is het leuke, het is geen random steekproef
Ik bedoel dat de steekproef niet random is als ze al gaan kijken bij hoogspanningslijnen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik weet niet wat "het" in dit geval is om eerlijk te zijn. Houd het niet meer zo goed bij
Daarom semi-random.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de steekproef niet random is als ze al gaan kijken bij hoogspanningslijnen.
Dan nog hoor... zonder inzage in het mechanisme kun je er nog steeds niets van zeggen. Als mensen bijvoorbeeld massaal gaan roken door angst van masten kun je niet in redelijkheid zeggen dat straling van masten longkanker veroorzaakt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:56 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Yep, dat kan.quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is snel geirriteerd raken een van de bijwerkingen van je telefoonmasten?
Dit dus! Er is per definitie niets random aan zo'n steekproef.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:21 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En dat is het leuke, het is geen random steekproef
Ligt er aan wat je doel is. Als je als eerste norm als overheid hebt om harm te verminderen, zou zo'n resultaat je aan moeten zetten tot eerst het beperken van straling, en later uitzoeken van het mechanisme om te kijken of er andere oplossingen zijn. Mensen doen wel meer irrationele dingen waar toch echt policy omheen gebouwd wordt omdat mensen dat nou eenmaal doen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan nog hoor... zonder inzage in het mechanisme kun je er nog steeds niets van zeggen. Als mensen bijvoorbeeld massaal gaan roken door angst van masten kun je niet in redelijkheid zeggen dat straling van masten longkanker veroorzaakt.
Zo'n onderzoek zal ook moeten gaan over mogelijke mechanismes, en het toetsen daarvan. Aan alleen correlaties heb je eigenlijk niets.
Er zijn wel meer dingen nooit met een random steekproef onderzocht, random steekproeven zijn niet heilig wanneer het om volksgezondheid gaat (b.v. roken, nooit met random steekproef onderzocht of dat slecht zou zijn). Het niet random-gedeelte wordt vaak gebruikt door voorstanders van iets dat duidelijk slecht voor de gezondheid is om verandering te dwarsbomen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit dus! Er is per definitie niets random aan zo'n steekproef.Je kunt het effect van alleen straling nooit op die manier geisoleerd bestuderen.
Als de harm wordt veroorzaakt niet door de straling maar door de angst voor straling is het beperken van straling volstrekt zinloos.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je doel is. Als je als eerste norm als overheid hebt om harm te verminderen, zou zo'n resultaat je aan moeten zetten tot eerst het beperken van straling, en later uitzoeken van het mechanisme om te kijken of er andere oplossingen zijn. Mensen doen wel meer irrationele dingen waar toch echt policy omheen gebouwd wordt omdat mensen dat nou eenmaal doen.
Er speelt natuurlijk vanalles mee, onderbuikgevoelens, angsten, politiek, wensen van mensen. Als wetenschapper die tracht te begrijpen waarom dingen gebeuren is het verstandig om een effect dat je wilt onderzoeken zoveel mogelijk te isoleren van andere effecten die mogelijk de uitkomst beinvloeden. En soms is dat inderdaad niet eenvoudig. En al zeker niet als je geen idee hebt van de oorzaken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Er zijn wel meer dingen nooit met een random steekproef onderzocht, random steekproeven zijn niet heilig wanneer het om volksgezondheid gaat (b.v. roken, nooit met random steekproef onderzocht of dat slecht zou zijn). Het niet random-gedeelte wordt vaak gebruikt door voorstanders van iets dat duidelijk slecht voor de gezondheid is om verandering te dwarsbomen.
Dat is niet waar, als het wegnemen van straling de angst voor straling beperkt dan verdwijnen de negatieve gevolgen van die angst.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als de harm wordt veroorzaakt niet door de straling maar door de angst voor straling is het beperken van straling volstrekt zinloos.
[..]
Niet altijd hoef je te begrijpen waarom iets gebeurt om in te grijpen. We gebruiken vrij veel medicijnen waarvan we niet weten hoe ze werken, we hebben vrij veel dingen verboden / verbannen / on-normaal gemaakt zonder precies te weten hoe het werkt maar omdat er duidelijke aanwijzingen waren dat ze slecht zijn.quote:Er speelt natuurlijk vanalles mee, onderbuikgevoelens, angsten, politiek, wensen van mensen. Als wetenschapper die tracht te begrijpen waarom dingen gebeuren is het verstandig om een effect dat je wilt onderzoeken zoveel mogelijk te isoleren van andere effecten die mogelijk de uitkomst beinvloeden. En soms is dat inderdaad niet eenvoudig. En al zeker niet als je geen idee hebt van de oorzaken.
Het is dan niet het wegnemen van de straling dat de nevatieve gevolgen bestrijdt, maar het communiceren daarvan naar de bevolking.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:34 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is niet waar, als het wegnemen van straling de angst voor straling beperkt dan verdwijnen de negatieve gevolgen van die angst.
In veel van dat soort gevallen vind ik dat ook buitengewoon dubieus.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:34 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Niet altijd hoef je te begrijpen waarom iets gebeurt om in te grijpen. We gebruiken vrij veel medicijnen waarvan we niet weten hoe ze werken, we hebben vrij veel dingen verboden / verbannen / on-normaal gemaakt zonder precies te weten hoe het werkt maar omdat er duidelijke aanwijzingen waren dat ze slecht zijn.
Ik ging van de vrij redelijke assumptie uit dat "stelselmatig het volk voorliegen" geen aantrekkelijke oplossing zou zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is dan niet het wegnemen van de straling dat de nevatieve gevolgen bestrijdt, maar het communiceren daarvan naar de bevolking.
- Als je de straling wegneemt, maar niets communiceert blijven de negatieve gevolgen.
- Als je de straling niet wegneemt, maar naar de bevolking toe communiceert dat je dat wel hebt gedaan verdwijnen de negatieve gevolgen.
In het kort: of je de straling wegneemt doet er niets toe.
[..]
Als psoriasis-lijder ben ik dan extreem blij dat jij niet bepaalt wat in het ziekenfonds pakket zitquote:In veel van dat soort gevallen vind ik dat ook buitengewoon dubieus.
In de medische wereld is dat de normaalste zaak van de wereld. Ik stelde eerder al een 'placebo onderzoek' voor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:43 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik ging van de vrij redelijke assumptie uit dat "stelselmatig het volk voorliegen" geen aantrekkelijke oplossing zou zijn.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:43 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ze zijn er zelfs pas een paar jaar geleden achter gekomen waarom fietsen werken, ik ben blij dat die ondertussen toch gewoonj verkocht en gebruikt mochten worden
Het toffe van onderzoek met placebos is dat het placeboeffect zo sterk is dat als je iemand twee suikerpillen geeft ipv 1, dat ze zich dan nóg beter voelen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
In de medische wereld is dat de normaalste zaak van de wereld. Ik stelde eerder al een 'placebo onderzoek' voor.
[..]waar heb je het hier over?
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het toffe van onderzoek met placebos is dat het placeboeffect zo sterk is dat als je iemand twee suikerpillen geeft ipv 1, dat ze zich dan nóg beter voelen.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als de harm wordt veroorzaakt niet door de straling maar door de angst voor straling is het beperken van straling volstrekt zinloos.
[..]
Er speelt natuurlijk vanalles mee, onderbuikgevoelens, angsten, politiek, wensen van mensen. Als wetenschapper die tracht te begrijpen waarom dingen gebeuren is het verstandig om een effect dat je wilt onderzoeken zoveel mogelijk te isoleren van andere effecten die mogelijk de uitkomst beinvloeden. En soms is dat inderdaad niet eenvoudig. En al zeker niet als je geen idee hebt van de oorzaken.
BInnen het onderzoek wel, niet als policy, volgens mij mag je zelfs van de ethische comissie als arts geen placebos voorschrijven als je daarbij net doet alsof het medicijnen zijn. Qua onderzxoek zou je idd wel mensen bij zendmasten neer kunnen zetten die aan of uit staan en dan kijken hoe ze reageren. Niet als public policyquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
In de medische wereld is dat de normaalste zaak van de wereld. Ik stelde eerder al een 'placebo onderzoek' voor.
[..]
Ze weten pas heel kort hoe fietsen werken, of eigenlijk nu ik het opzoek nog niet helemaal:quote:waar heb je het hier over?
quote:The publication plunged bicycle dynamics back into chaos. It turns out that taking into account the angles of the headset and the forks, the distribution of weight and the handlebar turn, the gyroscopic effects are not enough to keep a bike upright after all. What does? We simply don’t know. Forget mysterious dark matter and the inexplicable accelerating expansion of the universe; the bicycle represents a far more embarrassing hole in the accomplishments of physics.
And it may not be solved any time soon; very few researchers are working full-time on bicycle dynamics and there’s very little money in it. Once we’ve discovered exactly how these contraptions work, it might be possible to come up with bold new designs of bicycle – perhaps even better than the Anaconda. But nobody is desperate for that to happen; not even the French.
That made my dayquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:39 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
BInnen het onderzoek wel, niet als policy, volgens mij mag je zelfs van de ethische comissie als arts geen placebos voorschrijven als je daarbij net doet alsof het medicijnen zijn. Qua onderzxoek zou je idd wel mensen bij zendmasten neer kunnen zetten die aan of uit staan en dan kijken hoe ze reageren. Niet als public policy
[..]
Ze weten pas heel kort hoe fietsen werken, of eigenlijk nu ik het opzoek nog niet helemaal:
Zie bv http://www.newstatesman.c(...)ow-how-bicycles-work
[..]
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:39 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ze weten pas heel kort hoe fietsen werken, of eigenlijk nu ik het opzoek nog niet helemaal:
[..]
Grappig.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:39 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
[..]
Vertel eens? Nu ben ik benieuwd !quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Grappig.
Valt dit in de categorie dat een hommel aerodynamische gezien eigenlijk helemaal niet kan vliegen, maar het toch doet?
Daarvan zijn ze ook pas recent erachter gekomen waarom 'ie toch kan vliegen.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vertel eens? Nu ben ik benieuwd !
(Wikipedia)quote:Een hommel heeft een groot lichaam, maar relatief kleine vleugeltjes. Met de wetten van de aerodynamica kon men lange tijd niet verklaren dat een hommel kan vliegen. Na onderzoek is gebleken dat hommels een trucje hebben waardoor ze toch kunnen opstijgen. Door de op- en neergaande beweging van de vleugels ontstaan luchtwervelingen die zorgen voor een opwaartse kracht waardoor de hommel, hoewel hij eigenlijk te zwaar is, toch kan vliegen. Dit fenomeen waarbij hommels extra energie halen uit de manier waarop de vleugels bewegen, wordt in de aerodynamica diepgaand bestudeerd om er voordeel uit te halen.
quote:The calculations that purported to show that bumblebees cannot fly are based upon a simplified linear treatment of oscillating aerofoils. The method assumes small amplitude oscillations without flow separation. This ignores the effect of dynamic stall (an airflow separation inducing a large vortex above the wing) which briefly produces several times the lift of the aerofoil in regular flight. More sophisticated aerodynamic analysis shows the bumblebee can fly because its wings encounter dynamic stall in every oscillation cycle.[49]
Ben wel benieuwd of ze daar nog achter komen hoe dat dan precies gaat. Dan kunnen ze die ontdekking weer gebruiken voor andere dingen.quote:
Dynamic stall?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of ze daar nog achter komen hoe dat dan precies gaat. Dan kunnen ze die ontdekking weer gebruiken voor andere dingen.
Je blijft me woorden in de mond leggen wat betreft dat ik alle straling op 1 hoop gooi. Mijn conclusie is heel simpel: bepaalde soorten van straling zijn niet goed voor de mens. Mag jij mij eens een andere verklaring geven voor dit:quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:35 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zet dat je serieus niet aan het denken dan? Jij denkt "het gevaar van straling" voldoende aangetoond te hebben, en gooit daarmee alle straling op 1 grote berg. Het probleem is dat 'straling' een algemene term is, waarbij de schadelijke vormen onder de ioniserende straling vallen (extreem hoge vermogens zijn de uitzondering, maar daar is hier ook geen spraken van). Gezien zichtbaar licht en infrarood ook onder (electromagnetische) straling vallen, kom je dan tot de conclusie dat je ook bang voor zonlicht moet zijn. Zonlicht kan zelfs voor opwarming van het hoofd zorgen, wat ook als bewijs werd gebruikt in 2 van jouw bronnen die de schadelijkheid van GSM signalen aan zouden moeten tonen.
Als jouw conclusie tot dergelijk absurde verdere consequenties leidt zou je toch echt eens na moeten gaan denken of deze wel klopt.
Hier de samenvatting voor Japie:quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:26 schreef Johnny Blaze het volgende:
Er zijn geen aanwijzingen gevonden dat elektromagnetische straling de bomen ziek maakt.
http://kloptdatwel.nl/201(...)hadelijk-voor-bomen/
Voor de gehele rapportage zie: http://edepot.wur.nl/309835
En verder klopt het dat bepaalde straling schadelijk is voor de mens, echter zoals keer op keer blijkt, zijn er geen aanwijzingen dat elektromagnetische straling zoals van Wi-Fi, UMTS, GPRS etc. schadelijk is.
Ja die bullshit weer dat het nog niet meerdere keren herhaald is. Dat WETENSCHAPPELIJK onderzoek laat toch duidelijk zien dat er iets aan de hand is lijkt mij maar goed je kan inderdaad ook je hoofd in het zand steken en net doen alsof er niks aan de hand is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:34 schreef .SP. het volgende:
[..]
Hier de samenvatting voor Japie:
Resume
Meerdere facetten van boomontwikkeling zijn vergeleken voor wat betreft de invloed van EM velden op bomen. In parameters stamlengtetoename, toename stamomtrek, van bladeren, bladaantal, bladvers- en bladdrooggewicht zijn geen verschillen gevonden. In het aspect chlorophyllmeting en bladaantasting zijn wel verschillen gevonden die echter nog onvoldoende konden worden geïnterpreteerd. De proefomvang en het aantal herhalingen maken dat de uitkomsten van het onderzoek naar effecten van elektromagnetische velden als indicatief moeten worden geïnterpreteerd. Herhaling en opschaling van onderzoek zal het inzicht doen toenemen en significanties verder kunnen onderbouwen.
Lees mijn bovenstaande berich nou nog eens. Daar staat toch duidelijk dat het over Wi-Fi straling gaat.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:26 schreef Johnny Blaze het volgende:
Er zijn geen aanwijzingen gevonden dat elektromagnetische straling de bomen ziek maakt.
http://kloptdatwel.nl/201(...)hadelijk-voor-bomen/
Voor de gehele rapportage zie: http://edepot.wur.nl/309835
En verder klopt het dat bepaalde straling schadelijk is voor de mens, echter zoals keer op keer blijkt, zijn er geen aanwijzingen dat elektromagnetische straling zoals van Wi-Fi, UMTS, GPRS etc. schadelijk is.
Wat alleen opgelost kan worden met een Netgear router..quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lees mijn bovenstaande berich nou nog eens. Daar staat toch duidelijk dat het over Wi-Fi straling gaat.
Waarom serveer je een ander onderzoek zo af? Je kunt je beter afvragen waarom er verschillende conclusies worden getrokken, dunkt me..quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja die bullshit weer dat het nog niet meerdere keren herhaald is. Dat WETENSCHAPPELIJK onderzoek laat toch duidelijk zien dat er iets aan de hand is lijkt mij maar goed je kan inderdaad ook je hoofd in het zand steken en net doen alsof er niks aan de hand is.
En toevallig stonden de gewassen ook in een zout- en koperrijke grond?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lees mijn bovenstaande berich nou nog eens. Daar staat toch duidelijk dat het over Wi-Fi straling gaat.
Ugh wat een slecht experiment, n = 5 - 25 between en dan geen significantie resultaten, no shit...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:34 schreef .SP. het volgende:
[..]
Hier de samenvatting voor Japie:
Resume
Meerdere facetten van boomontwikkeling zijn vergeleken voor wat betreft de invloed van EM velden op bomen. In parameters stamlengtetoename, toename stamomtrek, van bladeren, bladaantal, bladvers- en bladdrooggewicht zijn geen verschillen gevonden. In het aspect chlorophyllmeting en bladaantasting zijn wel verschillen gevonden die echter nog onvoldoende konden worden geïnterpreteerd. De proefomvang en het aantal herhalingen maken dat de uitkomsten van het onderzoek naar effecten van elektromagnetische velden als indicatief moeten worden geïnterpreteerd. Herhaling en opschaling van onderzoek zal het inzicht doen toenemen en significanties verder kunnen onderbouwen.
Waar dan want ik zie nergens een significant resultaat behalve binnen een niet-random vergelijking (die metaalgloed) wat niet zo heel vreemd is omdat er geselecteerd is op een verschil niet op wel of niet straling.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja die bullshit weer dat het nog niet meerdere keren herhaald is. Dat WETENSCHAPPELIJK onderzoek laat toch duidelijk zien dat er iets aan de hand is lijkt mij maar goed je kan inderdaad ook je hoofd in het zand steken en net doen alsof er niks aan de hand is.
Jij gebruikt het telkens in de algemene zin, met beweringen als dat het ondertussen wel aangetoond is dat straling schadelijk is. En ik denk dat deze hier ook wel op zijn plaats is:quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je blijft me woorden in de mond leggen wat betreft dat ik alle straling op 1 hoop gooi. Mijn conclusie is heel simpel: bepaalde soorten van straling zijn niet goed voor de mens. Mag jij mij eens een andere verklaring geven voor dit:
Nee, dat laat het niet duidelijk zien anders zouden ze deze conclusie niet getrokken hebben.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De TNO en de TNU Delft hadden zich al gedistantieerd van dat onderzoek en later moest het WUR ook toegeven dat conclusies trekken prematuur was.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook logisch, de verschillende resultaten? Het was een experimentje van scholieren en een heel beperkt onderzoek. Het zou hooguit aantonen dat er iets is dat interessant genoeg is om verder te onderzoeken, maar het gaat veel te ver om daar gelijk conclusies aan te verbinden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:50 schreef theguyver het volgende:
http://kloptdatwel.nl/201(...)t-zo-best-onderzoek/
Vorig jaar was er een mooi experiment door enkele Deense scholieren die de schade van WIFI in beeld wouden brengen.
Dit deden ze plaatsten zes schoteltjes met watten waarop ze het zaad hadden uitgestrooid tussen Wi-Fi-routers en zes vergelijkbare schoteltjes als controle in een ander lokaal.
Het toonde aan dat de plantjes niet zo goed ontkiemden in de buurt van de WIFI routers, Natuurlijk zorgde dit voor veel belangstelling aangezien het niet niks was , wat ze konden aantonen.
Ondertussen is het experiment meermaals herhaald door verschillende onderzoek bureaus met verschillende uitkomsten, waarom lees de link hierboven.
True maar het probleem was ook dat het ook veel opgepikt werd op nieuws sites, maar latere experimenten bleek er toch echt wel duidelijk dat er een aantal fouten waren gemaakt wat het experiment kon beinvloeden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook logisch, de verschillende resultaten? Het was een experimentje van scholieren en een heel beperkt onderzoek. Het zou hooguit aantonen dat er iets is dat interessant genoeg is om verder te onderzoeken, maar het gaat veel te ver om daar gelijk conclusies aan te verbinden.
Natuurlijk.. Dit was gewoon een experimentje door scholieren. Leuk, maar gewoon niet wetenschappelijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:26 schreef theguyver het volgende:
[..]
True maar het probleem was ook dat het ook veel opgepikt werd op nieuws sites, maar latere experimenten bleek er toch echt wel duidelijk dat er een aantal fouten waren gemaakt wat het experiment kon beinvloeden.
Maar eh.. stel nou eens dat mobiele telefoons, wifi-hotspots en tv- en radiosignalenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik denk dat de stress die je veroorzaakt door je er kapot aan te ergeren slechter is voor je gezondheid dan 100x de wifi en GSM straling die je in je leven door je donder krijgt eigenlijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:45 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar eh.. stel nou eens dat mobiele telefoons, wifi-hotspots en tv- en radiosignalen
schadelijk zouden zijn voor de gezondheid, wat dan?
Ik denk dat het in alle toonaarden tóch ontkent zou worden, want terugdraaien kan
toch niet meer, of je moet zo'n soort dorp gaan opzoeken om te wonen.
http://www.ninefornews.nl(...)-dorp-wifi-verboden/
Niks meer aan te doen dus, zoals zoveel dingen.
Ik zou het niet weten...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat de stress die je veroorzaakt door je er kapot aan te ergeren slechter is voor je gezondheid dan 100x de wifi en GSM straling die je in je leven door je donder krijgt eigenlijk.
Er spelen beslist grote belangen mee, maar aan de andere kant, er is zoveel onderzoek naar gedaan. Als het schadelijk was, dan was dat al wel naar buiten gekomen. Er zijn ook nog intergere wetenschappers, nl.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:45 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar eh.. stel nou eens dat mobiele telefoons, wifi-hotspots en tv- en radiosignalen
Ik denk dat het in alle toonaarden tóch ontkent zou worden, want terugdraaien kan
oh vast wel, komt vast allemaal wel goed...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er spelen beslist grote belangen mee, maar aan de andere kant, er is zoveel onderzoek naar gedaan. Als het schadelijk was, dan was dat al wel naar buiten gekomen. Er zijn ook nog intergere wetenschappers, nl.
Asbest werd toch ook gewoon bekend gemaakt dat het schadelijk was ondanks dat dat spul ongeveer overal in verwerkt zat.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:45 schreef FANN het volgende:
[..]
Er zijn gewoon geen aanwijzingen dat het allemaal heel vreselijk is voor je gezondheid, ofzo.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:00 schreef FANN het volgende:
[..]
oh vast wel, komt vast allemaal wel goed...
Asbest is nog te doen, maar ik zei al stél dat... ik zei niet dat het zo was, maar ik stelde een vraagquote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:04 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Asbest werd toch ook gewoon bekend gemaakt dat het schadelijk was ondanks dat dat spul ongeveer overal in verwerkt zat.
Ja, dat bedoelde ik..quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het is wel een goeie vraag: stel dat naar voren komt dat het allemaal wel erg schadelijk is, wat dan? Ik dan niet dat we spontaan allemaal onze mobiel/ipad/laptop/whatever wegleggen en ook niet dat de UMTS masten worden afgebroken..
Voor asbest heb je alternatieven.. Voor draadloze verbindingen niet direct..quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:06 schreef FANN het volgende:
[..]
Asbest is nog te doen, maar ik zei al stél dat... ik zei niet dat het zo was, maar ik stelde een vraag
stél dat het allemaal schadelijk zou zijn, wat dan?
Kan je toch niet meer terugdraaien?
ja, dat bedoel ik...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Voor asbest heb je alternatieven.. Voor draadloze verbindingen niet direct..
Van welke mate van schadelijkheid ga je dan uit? Het ligt er wel aan hoe alarmerend het is, dunkt me. Kleine of subtiele schadelijke gevolgen kun je nog lang ontkennen, bij iets grotere gevolgen zou er een mate van acceptatie ontstaan, net zoals bij roken. Als het echt ernstig is, dan weet ik echt niet wat er gaat gebeuren. Allemaal terug naar een samenleving zonder mobiel internet of zelfs telefonie? Of jong sterven?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:09 schreef FANN het volgende:
[..]
ja, dat bedoel ik...
dus?
nik meer aan te doen, wat de uitkomsten ook zijn van al die onderzoeken...
Het is veel gemakkelijker een zendmast uit te schakelen dan een heel gebouw af te sluiten en leeg te ruimen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:06 schreef FANN het volgende:
[..]
Asbest is nog te doen, maar ik zei al stél dat... ik zei niet dat het zo was, maar ik stelde een vraag
stél dat het allemaal schadelijk zou zijn, wat dan?
Kan je toch niet meer terugdraaien?
Als het schadelijk ''zou'' zijn dan zullen die zich wel uiten in vage klachten, zoals bij die mensenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Van welke mate van schadelijkheid ga je dan uit? Het ligt er wel aan hoe alarmerend het is, dunkt me. Kleine of subtiele schadelijke gevolgen kun je nog lang ontkennen, bij iets grotere gevolgen zou er een mate van acceptatie ontstaan, net zoals bij roken. Als het echt ernstig is, dan weet ik echt niet wat er gaat gebeuren. Allemaal terug naar een samenleving zonder mobiel internet of zelfs telefonie? Of jong sterven?
Punt is alleen dat de mensen die zeggen last te hebben van de straling de mast nog steeds zien staan en daardoor nog steeds last hebben van de straling die er niet meer is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het is veel gemakkelijker een zendmast uit te schakelen dan een heel gebouw af te sluiten en leeg te ruimen.
Ja, maar of iemand dat wil is ook maar de vraag...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het is veel gemakkelijker een zendmast uit te schakelen dan een heel gebouw af te sluiten en leeg te ruimen.
En de wereld werkte ook gewoon voor draadloos internet. Voor essentiele straling kan een mcost-benefit trade-off gemaakt worden.
deze link staat in deel 1quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:22 schreef FANN het volgende:
[..]
Als het schadelijk ''zou'' zijn dan zullen die zich wel uiten in vage klachten, zoals bij die mensen
die in dat dorp zijn gaan wonen, die link die ik net plaatste...
Zulke mensen heb je ook in Nederland trouwens, ik had daar een YT van geplaatst in het
vorige deel en een link naar de vereniging ''Ons Licht'' , zou ik weer even moeten opzoeken
voor je, niemand ging er op in, dus daar zal wel overheen gelezen zijn.
Maar nogmaals, ik weet het dus niet hoor, ik zeg niet dat het schadelijk zou zijn, maar
ik ga ook niet zeggen dat het onschadelijk zou zijn, hoe zou ik dat moeten weten?
Nouja, of je ze gek kan noemen weet ik niet. Zodra ze zeggen ergens last van te hebben, en vervolgens geen onderscheid kunnen maken tussen het wel of niet aanstaan van dat apparaat zijn ze op z'n minst zichzelf voor de gek aan het houden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:28 schreef FANN het volgende:
[..]
deze link staat in deel 1
http://cpld.nl/elektrogevoeligheid.html
en dit filmpje... dus in Nederland zijn er ook zulke mensen.
Misschien zijn ze wel gek, maar misschien ook niet, ik heb géén idee...
eh... ik zou eerst het filmpje maar kijken als ik jou was, ik weet niet over welk apparaatquote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nouja, of je ze gek kan noemen weet ik niet. Zodra ze zeggen ergens last van te hebben, en vervolgens geen onderscheid kunnen maken tussen het wel of niet aanstaan van dat apparaat zijn ze op z'n minst zichzelf voor de gek aan het houden.
Een negatief placebo?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Punt is alleen dat de mensen die zeggen last te hebben van de straling de mast nog steeds zien staan en daardoor nog steeds last hebben van de straling die er niet meer is.
Nocebo heet dat.quote:
Ik bedoel in de algemene zin. Of het nou een wifi router is, telefoonmast op het dak van de buren, radio 2, maakt niet uitquote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:31 schreef FANN het volgende:
[..]
eh... ik zou eerst het filmpje maar kijken als ik jou was, ik weet niet over welk apparaat
je het hebt hoor.
Ja, lekker geen ondertitelingquote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nocebo heet dat.
Jij hebt deze al gezien, maar ik post het ook maar eens hier: http://tv.nrk.no/serie/fo(...)2/sesong-2/episode-2
Kijk vooral het 4e deel.
En om het wat beter te kunnen begrijpen kan je evt op "Teksting" klikken en die bende door google translate of een soortgelijke service gooien.
Dat deel ligt overigens ook op YT:
Is een experiment dat laat zien hoe mensen reageren als ze denken dat ze een dosis straling krijgen (terwijl ze gewoon helemaal niks [extra] krijgen).
oh... algemene zin, tja, ik denk dat je echt in een bunker moet gaan zitten om aan allequote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik bedoel in de algemene zin. Of het nou een wifi router is, telefoonmast op het dak van de buren, radio 2, maakt niet uit
De oplossing staat zelfs in de post die je quote. Maar ik heb maar een edit gedaan en wat markup erbij gedaan.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:39 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, lekker geen ondertitelingzo snap ik er niks van...
En met veel beton om je heen ontvang je weer meer radio-actieve stralingquote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:41 schreef FANN het volgende:
[..]
oh... algemene zin, tja, ik denk dat je echt in een bunker moet gaan zitten om aan alle
straling te ontkomen, dat ga je niet redden alleen door te verhuizen om verder van
zo'n mast af te wonen.
Die straling is er nou eenmaal, overal, telefoon, radio's, tv's internet en noem maar op...
Tja, daarom...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En met veel beton om je heen ontvang je weer meer radio-actieve straling
Idd, een paar wetenschappelijke publicaties waren leuk geweest.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:53 schreef Johnny Blaze het volgende:
Slecht artikel, er staan gewoon 0 bronnen in.
Precies, ze zullen proberen om het zoveel mogelijk te ontkennen. Kost anders veel te veel geld.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:45 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat is dus pertinent onwaar aangezien er genoeg aanwijzingen voor zijn dat het wel schadelijk is voor de gezondheid.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er zijn gewoon geen aanwijzingen dat het allemaal heel vreselijk is voor je gezondheid, ofzo.
Het is wel een goeie vraag: stel dat naar voren komt dat het allemaal wel erg schadelijk is, wat dan? Ik dan niet dat we spontaan allemaal onze mobiel/ipad/laptop/whatever wegleggen en ook niet dat de UMTS masten worden afgebroken..
Aangezien je het zo zeker lijkt te weten is het vast geen probleem voor je om naar minimaal 10 goede (dat wil zeggen: erkend tijdschrift) wetenschappelijke studies te linken die dit bevestigen?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:31 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is dus pertinent onwaar aangezien er genoeg aanwijzingen voor zijn dat het wel schadelijk is voor de gezondheid.
Het enige wat je hebt laten zien is de lichte verhoging van Leukemie rond hoogspanningslijnen. Denk je dat dat genoeg is om de schadelijkheid er van aan te tonen?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:31 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is dus pertinent onwaar aangezien er genoeg aanwijzingen voor zijn dat het wel schadelijk is voor de gezondheid.
Ik neem aan dat je radon bedoelt? Kwestie van ventileren toch?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En met veel beton om je heen ontvang je weer meer radio-actieve straling
noem ze dan eens die aanwijzingen van je.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:31 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja ik ben gekke henkie niet, als je dit topic doorleest is er genoeg te vinden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:56 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
noem ze dan eens die aanwijzingen van je.
Quote de relevante posts waar wetenschappelijk gevalideerd bewijs geleverd is even aub?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja ik ben gekke henkie niet, als je dit topic doorleest is er genoeg te vinden.
Heb je dat linkje van Fogel al gezien? Even door google-translate halen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Voorbeelden zoals dat je wang warm wordt als je een half uur lang een warm voorwerp tegen je wang houd. Nou joepiequote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik iddquote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je radon bedoelt? Kwestie van ventileren toch?
Dan krijg je ditquote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb je dat linkje van Fogel al gezien? Even door google-translate halen.
Ook niet erg duidelijk eigenlijkquote:Aflevering Beschrijving
Noorse documentaire. Fysicus Andreas Wahl onderzoekt of de straling van mobiele telefoons kan gevaarlijk zijn.
Hij nodigt de eloverfølsomme te testen blind, voldoen aan een lid van het parlement die liever passief roken
voordat passieve mobiele straling en onderzoekt het nocebo-effect met psycholoog Jan-Ole Hesselberg. Seizoen 2 (2: 6)
Eerst gelucht:
NRK1 2014/09/14 08:45
De laatste keer verzonden:
BBC1 2014/09/21 24:25
Ik moest het nog kijken , nog geen tijd voor gehad, maar misschien nog iets verder zoeken?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:36 schreef FANN het volgende:
[..]
Dan krijg je dit
[..]
Ook niet erg duidelijk eigenlijk![]()
Als ik zo naar het filmpje kijk lijkt het meer op een aflevering van ''Poets'' trouwens.
Ik kan ook niks vinden over Fysicus Andreas Wahl of psycholoog Jan-Ole Hesselberg.
Ik vind het een hele goede hypothesiche vraag hoorquote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:22 schreef FANN het volgende:
[..]
Als het schadelijk ''zou'' zijn dan zullen die zich wel uiten in vage klachten, zoals bij die mensen
die in dat dorp zijn gaan wonen, die link die ik net plaatste...
Zulke mensen heb je ook in Nederland trouwens, ik had daar een YT van geplaatst in het
vorige deel en een link naar de vereniging ''Ons Licht'' , zou ik weer even moeten opzoeken
voor je, niemand ging er op in, dus daar zal wel overheen gelezen zijn.
Maar nogmaals, ik weet het dus niet hoor, ik zeg niet dat het schadelijk zou zijn, maar
ik ga ook niet zeggen dat het onschadelijk zou zijn, hoe zou ik dat moeten weten?
ah...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik moest het nog kijken , nog geen tijd voor gehad,
Ik ook welquote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik vind het een hele goede hypothesiche vraag hoor
Ik geloof dat je je antwoord al hebt, Japie.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:31 schreef Japie77 het volgende:
[..]
quote:Kpn-telekom-plaatst-zendmasten-op-hogeboomstraat-amsterdam
kpn wil 2 enorme telefoonmasten plaatsen op het flatblok aan de Hogeboomstraat te Amsterdam. De mensen zijn daar niet blij mee
vanwege de enorme straling die het oplevert. Het argument van Kpn
is dat mensen die onder de zendmast wonen geen last hebben omdat de straling zich verdeeld als een "zaklantaarn" en dat klopt.
Maar de mensen die eromheen wonen zullen wel de volle mep van de staling 24 uur lang 7 dagen in de week te verduren krijgen, met als gevolg hooftpijn en kankerwekkende symptomen in de loop der jaren..
Ook de manier waarop toestemming wordt verkregen is niet eerlijk omdat niet wetende mensen van het komende project als Ja (ik ben voor), meegeteld wordt in het voor / tegen pergentage van de stemvoorwaarde .. met andere woorden, weet je van niets, betekend dat ja ik stem voor het plaatsen wat dus zeker niet klopt..
Dan de oude discussie of straling gevaarlijk is is uit onderzoek gebleken dat in deze proporties en zeker met meerdere zendmasten de straling voor omwonende zeker zeer schadelijk zal zijn..
Eerste reactie op het artikelquote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:45 schreef FANN het volgende:
[..]
quote:ik heb een remedie tegen deze straling en die werkt, neem een pakje zout 15 cent bij AH vraag aan je helper(iedereen heeft er minimaal 1)leg je handen om het pakje en vraag wil je dit pak zout zo maken dat er geen straling van wifi,gsm en dect telefonie meer in deze woning aanwezig is, als je even wacht doen ze het voor je, leg het pakje zout zo in de meterkast dat het boven tegen de leidingen aan legt. als je het kunt meten met wiggelroede of pendel dan zul je zien dat het werkt. mocht je willen reageren doe het dan hier.
De uitvinder van kernenergie?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:24 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, maar of iemand dat wil is ook maar de vraag...
Kernenergie heeft ook behoorlijke schaduwkanten, dat ontdekte de uitvinder pas
na Hiroshima en Nagasaki, maar ja, toen was terugdraaien al te laat natuurlijk.
Je kan toch gewoon bezwaar indienen tegen het verlenen van de vergunning?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:53 schreef FANN het volgende:
Toch zou ik niet graag een zendmast in mijn straat hebben maar jah, heb je ook
niet voor het zeggen.
[..]
Dus of het nu wél of niet schadelijk is, die dingen komen er toch wel
Waar heb ik genoemd dat ik een vervolgonderzoek onzinnig vond? Volgens mij bent jij het hier die je antwoord al hebt trouwens......quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik geloof dat je je antwoord al hebt, Japie.
Ik wil daar nog aan toevoegen dat je een vervolgonderzoek op een onderzoek dat je zelf aanhaalde onzinnig vond en niet eens doorhad dat het het vervolgonderzoek was.
ja zitten leuke reactie's bijquote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:03 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Eerste reactie op het artikel
[..]
[..]
De uitvinder van kernenergie?
[..]
Je kan toch gewoon bezwaar indienen tegen het verlenen van de vergunning?
Wat bedoel je met dat laatste?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waar heb ik genoemd dat ik een vervolgonderzoek onzinnig vond? Volgens mij bent jij het hier die je antwoord al hebt trouwens......
Jij bent degene die hier stelt dat er totaal geen aanwijzingen zijn dat het schadelijk voor je is terwijl ik toch duidelijk heb aangetoond hier dat er wel aanwijzingen voor zijn. Ook al zou er slechts 1 van de 100 onderzoeken aantonen dat het schadelijk is dan nog zijn er aanwijzingen. Dus hoe jij dat zo kan stellen is mij een raadsel.
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Robert Oppenheimer was er vooral niet blij mee dat z'n onderzoek op het gebied van kernwetenschap gewapeniseerd werd.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:10 schreef FANN het volgende:
[..]
ja zitten leuke reactie's bij![]()
Robert Oppenheimer bedoelde ik
Ja, blijkbaar heeft dat dus niet geholpen, zie filmpje...
ah en een hoop mensen waren niet geïnformeerd dus konden ook helemaal geen bezwaar
maken, omdat ze van niet wisten...
Ja, dat bedoelde ik met de nadelen, dat het dus ook als wapen ingezet kan worden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:15 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Robert Oppenheimer was er vooral niet blij mee dat z'n onderzoek op het gebied van kernwetenschap gewapeniseerd werd.
We zullen er nooit uitkomen hier...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:09 schreef Japie77 het volgende:
Jij bent degene die hier stelt dat er totaal geen aanwijzingen zijn dat het schadelijk voor je is terwijl ik toch duidelijk heb aangetoond hier dat er wel aanwijzingen voor zijn. Ook al zou er slechts 1 van de 100 onderzoeken aantonen dat het schadelijk is dan nog zijn er aanwijzingen. Dus hoe jij dat zo kan stellen is mij een raadsel.
De één zegt wellus en de ander zegt nietus...quote:Net zoals in de gehele stralingskwestie is er ook in de wetenschap geen éénduidig antwoord voor de zendmastkwestie. Er zijn onderzoeken die aantonen dat mensen door blootstelling aan zendmaststraling gezondheidsklachten kunnen krijgen (zoals TNO-COFAM1) en er zijn onderzoeken die beweren dat het niet het geval is (bv Zwitserland-COFAM2). Er zijn onderzoeken die aantonen dat er zich kankerclusters bevinden in een straal van 400 meter rondom zendmasten (bv Naila studie Duitsland) en er zijn onderzoeken die dat soort onderzoeken diskwalificeren of tegenspreken
Ik zeg daar niet dat een vervolgonderzoek onzinnig is maar dat het geloven dat iets alleen te geloven is als het meerdere keren herhaald is, dat dat onzinnig is. Als er meerdere onderzoeken zijn die aanwijzingen geven dat het schadelijk is, zijn dat aanwijzingen. Dat er daarna dan bij andere onderzoeken andere conclusies uit rollen is vrij logisch aangezien men niet wil dat het schadelijk is omdat het teveel geld kost.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat laatste?
Hier:
[..]
Precies. Heb je helemaal gelijk in. Zelfs in de wetenschap kissebissen ze over dit topic.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:19 schreef FANN het volgende:
[..]
We zullen er nooit uitkomen hier...
[..]
De één zegt wellus en de ander zegt nietus...
Wetenschappelijke onderzoeken spreken elkaar tegen.
Dus beste Japie, als ik een muntje opgooi en kop is boven, betekent dat dat kop altijd boven is als je een muntje opgooit?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zeg daar niet dat een vervolgonderzoek onzinnig is maar dat het geloven dat iets alleen te geloven is als het meerdere keren herhaald is, dat dat onzinnig is.
Nee beste SP aangezien dat heel wat anders is en dat weet jij toch hopelijk ook wel? Dat is toevalligheid en ik snap best dat je de toeval uit kan sluiten door herhalingen alleen is het probleem dat de corruptie in onze maatschappij dan om de hoek komt kijken. Zeker in het geval van dit soort dingen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:43 schreef .SP. het volgende:
[..]
Dus beste Japie, als ik een muntje opgooi en kop is boven, betekent dat dat kop altijd boven is als je een muntje opgooit?
Ik weet dat wel, jij lijkt daar heel makkelijk overheen te stappen om je eigen ideeen te promoten.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:46 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee beste SP aangezien dat heel wat anders is en dat weet jij toch hopelijk ook wel? Dat is toevalligheid en ik snap best dat je de toeval uit kan sluiten door herhalingen alleen is het probleem dat de corruptie in onze maatschappij dan om de hoek komt kijken. Zeker in het geval van dit soort dingen.
Maar goed, daar geloven jullie niet in....
Ik geloof niet dat ik bedoelde dat het per sé onschadelijk was. Ik zei alleen dat de schadelijkheid niet is aangetoond.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zeg daar niet dat een vervolgonderzoek onzinnig is maar dat het geloven dat iets alleen te geloven is als het meerdere keren herhaald is, dat dat onzinnig is. Als er meerdere onderzoeken zijn die aanwijzingen geven dat het schadelijk is, zijn dat aanwijzingen. Dat er daarna dan bij andere onderzoeken andere conclusies uit rollen is vrij logisch aangezien men niet wil dat het schadelijk is omdat het teveel geld kost.
Ik ben hier niet degene die zegt dat het zeker is dat het schadelijk is, ik denk alleen dat het best schadelijk zou kunnen zijn. Dat was ook de hele insteek van dit topic. Jij stelt daarentegen dat het zeker is dat het niet schadelijk is. Dat vind ik vrij apart als er in meerdere landen dingen omtrent de straling worden verboden en er zelfs europees gezien bepaalde dingen zijn gesteld wat betreft de gevaren van straling.
Jij zei en ik quote:quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik bedoelde dat het per sé onschadelijk was. Ik zei alleen dat de schadelijkheid niet is aangetoond.
Dus je houdt de mogelijheid open dat het weleens zo zou kunnen zijn? Dat doe ik ook en dat lijkt me ook heel verstandig. Tenslotte weten we pas over een paar decennia met zekerheid wat langdurige blootstelling met ons doet.
Ligt eraan wat je aanwijzingen noemt.. Als er zaken zijn die dubieus zijn en bij een vervolgonderzoek niet blijken te kloppen, ga ik ervan uit dat het erg meevalt. Als er consequent iets uit die onderzoeken komt rollen, dan wordt het een ander verhaal.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij zei en ik quote:
Er zijn gewoon geen aanwijzingen dat het allemaal heel vreselijk is voor je gezondheid, ofzo.
Terwijl er toch duidelijk wel aanwijzingen voor zijn. Zie ook alle linkjes hierboven. Er is alleen geen eensluidend antwoord. Maar aanwijzingen zijn er wel zeker.
Ik hou die mogelijkheid zeker open maar als je mij vraagt hoe ik er nu over denk, dan geloof ik dat al die straling die we de laatste tientallen jaren erbij hebben gekregen zeker niet goed zijn voor onze gezondheid. En dat baseer ik dan op zowel verstand (aanwijzingen) als gevoel. Maar ik kan het mis hebben, dan zal ik dat ook zeker toegeven.
p.s. Je kan er ook wel zelf wat aan doen trouwens. Ik heb geen WIFI in mijn huis en ik gebruik oordopjes bij mijn telefoon onder het motto voorkomen is beter dan genezen.![]()
Hoe kom je er dan bij dat er zaken dubieus zijn en er bij een vervolgonderzoek niets van blijkt te kloppen? En dan nog blijven er genoeg andere aanwijzingen over. Aanwijzingen zijn onderzoeken waar uit blijkt dat het schadelijk is en daar zijn er genoeg van. Getuige ook het feit dat de EU waarschuwt voor de gevaren.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je aanwijzingen noemt.. Als er zaken zijn die dubieus zijn en bij een vervolgonderzoek niet blijken te kloppen, ga ik ervan uit dat het erg meevalt. Als er consequent iets uit die onderzoeken komt rollen, dan wordt het een ander verhaal.
Dat je alert moet zijn op belangenverstrengeling, daar zal niemand je ongelijk in geven.
Wat zijn die aanwijzingen dan? Een paar extra gevallen van leukemie van mensen die onder een hoogspanningskabel wonen?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe kom je er dan bij dat er zaken dubieus zijn en er bij een vervolgonderzoek niets van blijkt te kloppen? En dan nog blijven er genoeg andere aanwijzingen over. Aanwijzingen zijn onderzoeken waar uit blijkt dat het schadelijk is en daar zijn er genoeg van. Getuige ook het feit dat de EU waarschuwt voor de gevaren.
Ik dacht dat je bezorgd was over telefoonmasten... Waarom kom je dan met een lijst aanzetten die daar niks mee te maken heeft?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:55 schreef Japie77 het volgende:
Ow en trouwens hier wat linkjes naar wetenschappelijke onderzoeksrapporten die aantonen dat WIFI schadelijk is:
1. Atasoy H.I. et al., 2013. Immunohistopathologic demonstration of deleterious effects on growing rat testes of radiofrequency waves emitted from conventional Wi-Fi devices. Journal of Pediatric Urology 9(2): 223-229.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22465825
2. Avendaño C. et al., 2012. Use of laptop computers connected to internet through Wi-Fi decreases human sperm motility and increases sperm DNA fragmentation. Fertility and Sterility 97(1): 39-45.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22112647
3. Avendaño C. et al., 2010. Laptop expositions affect motility and induce DNA fragmentation in human spermatozoa in vitro by a non-thermal effect: a preliminary report. American Society for Reproductive Medicine 66th Annual Meeting: O-249
http://wifiinschools.org.uk/resources/laptops+and+sperm.pdf
4. Aynali G. et al., 2013. Modulation of wireless (2.45 GHz)-induced oxidative toxicity in laryngotracheal mucosa of rat by melatonin. Eur Arch Otorhinolaryngol 270(5): 1695-1700.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23479077
5. Gumral N. et al., 2009. Effects of selenium and L-carnitine on oxidative stress in blood of rat induced by 2.45-GHz radiation from wireless devices. Biol Trace Elem Res. 132(1-3): 153-163
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19396408
6. Havas M. et al., 2010. Provocation study using heart rate variability shows microwave radiation from 2.4GHz cordless phone affects autonomic nervous system. European Journal of Oncology Library Vol. 5: 273-300
http://www.icems.eu/papers.htm?f=/c/a/2009/12/15/MNHJ1B49KH.DTL
7. Havas M. and Marrongelle J. 2013. Replication of heart rate variability provocation study with 2.45GHz cordless phone confirms original findings. Electromagn Biol Med 32(2): 253-266.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23675629
8. Margaritis L.H. et al., 2013. Drosophila oogenesis as a bio-marker responding to EMF sources.
Electromagn Biol Med., Epub ahead of print
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23915130
9. Naziroğlu M. and Gumral 2009. Modulator effects of L-carnitine and selenium on wireless devices (2.45 GHz)-induced oxidative stress and electroencephalography records in brains of rats. Int J Radiat Biol. 85(8): 680-689.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19637079
10. Nazıroğlu M. et al., 2012. 2.45-Gz wireless devices induce oxidative stress and proliferation through cytosolic Ca2+ influx in human leukemia cancer cells. International Journal of Radiation Biology 88(6): 449–456
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22489926
Is dat genoeg?
Kan er namelijk nog een stuk of 25 hier neerzetten.
Ik heb notabene 10 wetenschappelijke onderzoeken gepost van gevaar voor de gezondheid mbt WIFI straling.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat zijn die aanwijzingen dan? Een paar extra gevallen van leukemie van mensen die onder een hoogspanningskabel wonen?
Natuurlijk kan veldsterkte ook schade opleveren, maar die moet dan wel extreem zijn. Ik vermoed dat daar die EU norm vandaan komt. Overigens zou je die juist moeten wanttrouwen. Tenslotte zijn dat de stromannen van de belanghebbenden.
Ik ben bezorgd over alle manmade straling in het algemeen. Lees mijn openingspost er maar op na. Jij vroeg toch om 10 wetenschappelijke onderzoeken trouwens? Geef ik het en dan ga je er niet op in. Typisch......quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bezorgd was over telefoonmasten... Waarom kom je dan met een lijst aanzetten die daar niks mee te maken heeft?
Ik zal er nog eens naar kijkenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb notabene 10 wetenschappelijke onderzoeken gepost van gevaar voor de gezondheid mbt WIFI straling.
Dan heb ik slecht nieuws: natuurlijke straling kan ook gevaarlijk zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik ben bezorgd over alle manmade straling in het algemeen. Lees mijn openingspost er maar op na.
Weet ik maar daar zijn de langetermijn effecten wel van bekend.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan heb ik slecht nieuws: natuurlijke straling kan ook gevaarlijk zijn.
Ik ook. Ik heb ook wel een antwoord: er wordt dan een maatschappelijke afweging gemaakt, dit kan impliciet of expliciet.quote:
Nee dat heb je niet, lees maar goed. Ik zal er iig eens goed naar kijken.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb notabene 10 wetenschappelijke onderzoeken gepost van gevaar voor de gezondheid mbt WIFI straling.
Mja, dat vetgedrukte is toch al veel langer bekend? Dat de warmte van een laptop niet goed is voor je sperma?quote:To our knowledge, this is the first study to evaluate the direct impact of laptop use on human spermatozoa. Ex vivo exposure of human spermatozoa to a wireless internet-connected laptop decreased motility and induced DNA fragmentation by a nonthermal effect. We speculate that keeping a laptop connected wirelessly to the internet on the lap near the testes may result in decreased male fertility. Further in vitro and in vivo studies are needed to prove this contention.
Nou ja, auto's vind ik niet helemaal vergelijkbaar, auto-ongelukken gebeuren natuurlijk eigenlijkquote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ook. Ik heb ook wel een antwoord: er wordt dan een maatschappelijke afweging gemaakt, dit kan impliciet of expliciet.
Auto's b.v. zijn ook aantoonbaar slecht: je hebt auto-ongelukken, geluidsoverlast, luchtverontreiniging. Daar zijn keuzen in gemaakt welke geluidsoverlast we acceptabel vinden, wat hun uitstoot mag zijn, welke luchtkwaliteit we minimaal vereisen. En ook als daar allemaal aan voldaan wordt (wat trouwens niet overal in NL het geval is), dan is er nog steeds sprake van gezondheidsschade, maar dat wordt geaccepteerd (een soort van).
Je hebt een vreemde manier van communiceren. Ik ging er juist wel op in, anders had je deze reactie op mijn reactie niet kunnen plaatsen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik ben bezorgd over alle manmade straling in het algemeen. Lees mijn openingspost er maar op na. Jij vroeg toch om 10 wetenschappelijke onderzoeken trouwens? Geef ik het en dan ga je er niet op in. Typisch......
De doden als gevolg van de luchtvervuiling en geluidsoverlast overtreffen de doden in het verkeer, alleen zijn ze minder direct te traceren.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:37 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou ja, auto's vind ik niet helemaal vergelijkbaar, auto-ongelukken gebeuren natuurlijk eigenlijk
bijna altijd omdat mensen onvoorzichtig rijden of als de auto niet veilig is, bijvoorbeeld slechte
banden.
Auto's worden wel steeds beter gecontroleerd, denk maar aan de verplichte APK keuring en
elektrische auto's zouden beter zijn voor het milieu en geven ook niet zoveel geluidsoverlast.
Dus er wordt wél aan gewerkt, alleen tja, de kosten...
Wat dat betreft heb je wel gelijk, het is een soort van geaccepteerd, want anders zouden er
maar heel weinig mensen auto kunnen rijden.
Ja, zo zal het met de straling wel hetzelfde verhaal zijn, mocht er ooit toch 100% bewijs zijn
dat het schadelijk is, dan nog zal je het niet zomaar kunnen ''afschaffen'' er zal eerst iets
anders voor in de plaats moeten komen en dáár zullen dan misschien ook wel weer voor en
nadelen aan kleven.
Ik moet me ook nog steeds meer verdiepen in jouw linkjes. Heb het tot nu toe alleen in het Noors gelezen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:43 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je hebt een vreemde manier van communiceren. Ik ging er juist wel op in, anders had je deze reactie op mijn reactie niet kunnen plaatsen.
Heb je trouwens alleen de titels gelezen of ook de inhoud? Want dat laatste ga ik doen zogauw ik daar de tijd voor heb.
Ja maar dat de lucht, de grond en het water vervuild zijn weet toch iedereen?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De doden als gevolg van de luchtvervuiling en geluidsoverlast overtreffen de doden in het verkeer, alleen zijn ze minder direct te traceren.
http://www.bnr.nl/radio/b(...)ost-duizenden-levens
http://www.npowetenschap.(...)ijf-levensjaren.html
(de link over lucht gaat dan over China, maar ook voor verkeer in NL geldt dat de luchtvervuiling levens kost, ik kon alleen zo gauw geen artikel vinden)
Die docu is wel quasi-wetenschap, maar het laat desondanks een belangrijk punt zien met betrekking tot het noceboeffect bij straling. Mensen hebben er last van zelfs al is het er niet.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik moet me ook nog steeds meer verdiepen in jouw linkjes. Heb het tot nu toe alleen in het Noors gelezen.
*naar tijd zoekt
Maar dat er zoveel mensen doodgaan aan de slechte luchtkwaliteit en de hoge geluidbelastingen dat weet bijna niemand. Wist jij dat geluidsoverlast in Europa tot 3000 doden jaarlijks leidt? Natuurlijk vallen die niet direct dood neer doordat er zoveel verkeer langs hun huis gaat, maar de continue geluidsoverlast leidt tot stress en hartklachten. Vaak weten mensen niet eens dat het geluid zo'n grote invloed op hun lichaam heeft. Zelfs als je aan het geluid gewend bent, reageert je lichaam erop door b.v. stresshormonen aan te maken.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:48 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja maar dat de lucht, de grond en het water vervuild zijn weet toch iedereen?
En je edit: en toch rijden er nog steeds vervuilende auto's en stoten fabrieken nog van alles uit...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:48 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja maar dat de lucht, de grond en het water vervuild zijn weet toch iedereen?
http://medischcontact.art(...)-luchtvervuiling.htm
WHO: 7 miljoen doden door luchtvervuiling
Publicatie Nr. 13 - 27 maart 2014
Jaargang 2014
Rubriek Nieuws
Auteur Joost Visser
Pagina's 633
Jaarlijks overlijden 7 miljoen mensen door luchtvervuiling, zowel in huis als daarbuiten. Dat zijn er twee keer zoveel als tot voor kort werd gedacht.
het was gewoon een aflevering van ''Poets'' en die namen zijn nergens te vinden,quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die docu is wel quasi-wetenschap, maar het laat desondanks een belangrijk punt zien met betrekking tot het noceboeffect bij straling. Mensen hebben er last van zelfs al is het er niet.
Ja, en dat zit ik dus al vanaf het begin te vertellen, al is iets schadelijk dan nog wil dat nietquote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En je edit: en toch rijden er nog steeds vervuilende auto's en stoten fabrieken nog van alles uit...
Ik heb geen idee wat "poets" is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:52 schreef FANN het volgende:
[..]
het was gewoon een aflevering van ''Poets'' en die namen zijn nergens te vinden,
wie zijn dat dan?
Sorry, ik dacht dat je vroeg wat er dan gaat veranderen? Ik gaf antwoordquote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:54 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, en dat zit ik dus al vanaf het begin te vertellen, al is iets schadelijk dan nog wil dat niet
zeggen dat er iets gaat veranderen...
Poets was een TV progamma waarin ze mensen voor de gek hielden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat "poets" is.
Zal straks als ik achter een pc zit wel eens voor je zoeken wie het zijn.
en daar gaan ze nog heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang over bakkeleienquote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:55 schreef Wombcat het volgende:
Maar da's allemaal nog niet zo relevant momenteel, want eerst moet dan wel aangetoond zijn dat het schadelijk is.
Tsja, als het niet schadelijk is, gaat het nog heel lang duren voordat ze aantonen dat het schadelijk is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:59 schreef FANN het volgende:
[..]
en daar gaan ze nog heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang over bakkeleien
en als het wel schadelijk is ookquote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tsja, als het niet schadelijk is, gaat het nog heel lang duren voordat ze aantonen dat het schadelijk is.
Maakt dat uit? Voor mensen die er last van hebben is het er dus wel.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die docu is wel quasi-wetenschap, maar het laat desondanks een belangrijk punt zien met betrekking tot het noceboeffect bij straling. Mensen hebben er last van zelfs al is het er niet.
Het is een beetje 100 tegen 1 hier dus YWquote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Bedankt voor het beetje balans wat je hier brengt FANN. Most aprreciated.
Natuurlijk maakt dat uit. Je kunt geen last hebben van iets wat er niet is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Voor mensen die er last van hebben is het er dus wel.
Klopt. Het is een vast kliekje wat erg hetzelfde denkt en elkaar constant bijvalt.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:19 schreef FANN het volgende:
[..]
Het is een beetje 100 tegen 1 hier dus YW
en daar zal niet veel verandering in komenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Klopt. Het is een vast kliekje wat erg hetzelfde denkt en elkaar constant bijvalt.
Dacht het wel. Als iets in je hoofd zit kun je er last van hebben. Kijk bv naar depressie of stress daar kun je ook last van hebben maar wie zegt dat dat er is?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt dat uit. Je kunt geen last hebben van iets wat er niet is.
Ja dat maakt uit. Voor die mensen maakt het niet uit of de zender aan of uit staat. De aanwezigheid van de straling is totaal ontkoppeld van het ellendig voelen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Voor mensen die er last van hebben is het er dus wel.
Hoe weet jij dat nou?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja dat maakt uit. Voor die mensen maakt het niet uit of de zender aan of uit staat. De aanwezigheid van de straling is totaal ontkoppeld van het ellendig voelen.
Omdat er genoeg voorbeelden zijn van mensen die beweerden ziek te worden van een mobiele telefoon zender, terwijl de zender in kwestie helemaal niet aan stond.quote:
Je kunt idd last hebben van een nocebo-effect. Maar dan moet je de oplossing tussen je oren zoeken.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:25 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dacht het wel. Als iets in je hoofd zit kun je er last van hebben. Kijk bv naar depressie of stress daar kun je ook last van hebben maar wie zegt dat dat er is?
Nou en? Dat wil toch niet zeggen dat het bij allemaal zo werkt?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Omdat er genoeg voorbeelden zijn van mensen die beweerden ziek te worden van een mobiele telefoon zender, terwijl de zender in kwestie helemaal niet aan stond.
Alles zit tussen de oren.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je kunt idd last hebben van een nocebo-effect. Maar dan moet je de oplossing tussen je oren zoeken.
Maar wie zegt dat de straling hier écht uit staat?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja dat maakt uit. Voor die mensen maakt het niet uit of de zender aan of uit staat. De aanwezigheid van de straling is totaal ontkoppeld van het ellendig voelen.
en dan dit?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nocebo heet dat.
Jij hebt deze al gezien, maar ik post het ook maar eens hier: http://tv.nrk.no/serie/fo(...)2/sesong-2/episode-2
Kijk vooral het 4e deel.
En om het wat beter te kunnen begrijpen kan je evt op "Teksting" klikken en die bende door google translate of een soortgelijke service gooien.
Dat deel ligt overigens ook op YT:
Is een experiment dat laat zien hoe mensen reageren als ze denken dat ze een dosis straling krijgen (terwijl ze gewoon helemaal niks [extra] krijgen).
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:36 schreef FANN het volgende:
Ik kan ook niks vinden over Fysicus Andreas Wahl of psycholoog Jan-Ole Hesselberg.
De stekker die er niet in zit is een goede hintquote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:33 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat de straling hier écht uit staat?
Misschien bakken die zogenaamde wetenschappers die mensen wel ''een poets'' weet jij veel
[..]
en dan dit?
Iemand een linkje wie die mensen zijn?
[..]
True, net als het er last van hebben niet betekend dat er daadwerkelijk iets is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nou en? Dat wil toch niet zeggen dat het bij allemaal zo werkt?
Heb je enig idee hoeveel mensen met bijvoorbeeld met chronische pijn deze dooddoenerquote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar dan moet je de oplossing tussen je oren zoeken.
Stierepoep. Zeg dat maar eens tegen een verkeersslachtoffer, iemand die neergestoken is etc.quote:
Misschien werkt dat ding wel op batterijen of er zit ergens een andere stekkerquote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De stekker die er niet in zit is een goede hint
Nou ik geloof dat alles tussen de oren zit. Dat je mentaal dus jezelf lichamelijk ziek maakt. Maar daar nemen veel mensen aanstoot aan.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:38 schreef FANN het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel mensen met bijvoorbeeld met chronische pijn deze dooddoener
te horen krijgt?
En meestal blijkt het dan toch niet ''tussen de oren'te zitten, dus tja
Oh... nee, dat is een stap te ver voor mijquote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nou ik geloof dat alles tussen de oren zit. Dat je mentaal dus jezelf lichamelijk ziek maakt. Maar daar nemen veel mensen aanstoot aan.
Over zulk soort gevallen hadden we het niet.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:39 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Stierepoep. Zeg dat maar eens tegen een verkeersslachtoffer, iemand die neergestoken is etc.
Oh nu vallen er opeens dingen niet onder "alles"?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Over zulk soort gevallen hadden we het niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat nog een vraag voor u open!!
Oh, de tussen de oren-maffia. Brrrquote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nou ik geloof dat alles tussen de oren zit. Dat je mentaal dus jezelf lichamelijk ziek maakt. Maar daar nemen veel mensen aanstoot aan.
Indruk tot nu toe, wat een kleine samples... Testen met 5-6 ratten of cel culturen per groep is wat mij betreft bar weinig... Zal later verder kijken.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:55 schreef Japie77 het volgende:
Ow en trouwens hier wat linkjes naar wetenschappelijke onderzoeksrapporten die aantonen dat WIFI schadelijk is:
1. Atasoy H.I. et al., 2013. Immunohistopathologic demonstration of deleterious effects on growing rat testes of radiofrequency waves emitted from conventional Wi-Fi devices. Journal of Pediatric Urology 9(2): 223-229.
2. Avendaño C. et al., 2012. Use of laptop computers connected to internet through Wi-Fi decreases human sperm motility and increases sperm DNA fragmentation. Fertility and Sterility 97(1): 39-45.
3. Avendaño C. et al., 2010. Laptop expositions affect motility and induce DNA fragmentation in human spermatozoa in vitro by a non-thermal effect: a preliminary report. American Society for Reproductive Medicine 66th Annual Meeting: O-249
4. Aynali G. et al., 2013. Modulation of wireless (2.45 GHz)-induced oxidative toxicity in laryngotracheal mucosa of rat by melatonin. Eur Arch Otorhinolaryngol 270(5): 1695-1700.
5. Gumral N. et al., 2009. Effects of selenium and L-carnitine on oxidative stress in blood of rat induced by 2.45-GHz radiation from wireless devices. Biol Trace Elem Res. 132(1-3): 153-163
6. Havas M. et al., 2010. Provocation study using heart rate variability shows microwave radiation from 2.4GHz cordless phone affects autonomic nervous system. European Journal of Oncology Library Vol. 5: 273-300
http://www.icems.eu/papers.htm?f=/c/a/2009/12/15/MNHJ1B49KH.DTL
7. Havas M. and Marrongelle J. 2013. Replication of heart rate variability provocation study with 2.45GHz cordless phone confirms original findings. Electromagn Biol Med 32(2): 253-266.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23675629
8. Margaritis L.H. et al., 2013. Drosophila oogenesis as a bio-marker responding to EMF sources.
Electromagn Biol Med., Epub ahead of print
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23915130
9. Naziroğlu M. and Gumral 2009. Modulator effects of L-carnitine and selenium on wireless devices (2.45 GHz)-induced oxidative stress and electroencephalography records in brains of rats. Int J Radiat Biol. 85(8): 680-689.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19637079
10. Nazıroğlu M. et al., 2012. 2.45-Gz wireless devices induce oxidative stress and proliferation through cytosolic Ca2+ influx in human leukemia cancer cells. International Journal of Radiation Biology 88(6): 449–456
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22489926
Is dat genoeg?
Ah oke dus nu is het wel wetenschappelijk genoeg voor je maar is er wel weer een andere op of aanmerking...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:57 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Indruk tot nu toe, wat een kleine samples... Testen met 5-6 ratten of cel culturen per groep is wat mij betreft bar weinig... Zal later verder kijken.
Ja, die uitdrukking ken ik, maar ik zie niet waarom het hier relevant zou zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:56 schreef FANN het volgende:
[..]
Poets was een TV progamma waarin ze mensen voor de gek hielden.
Iemand een poets bakken...
die uitdrukking ken je vast wel
Zucht, je weet ook echt geen ene donder van hoe je goede wetenschap doet he?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 21:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah oke dus nu is het wel wetenschappelijk genoeg voor je maar is er wel weer een andere op of aanmerking...![]()
Je zal je mening toch maar bij moeten stellen...
Daar heeft Japie niet erg veel kennis van. Zelfs extreme basics als wat een causaal verband is niet.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 21:57 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zucht, je weet ook echt geen ene donder van hoe je goede wetenschap doet he?Om dit soort dingen te kunnen snappen zal je toch echt bereid moeten zijn om iets van statistiek in de wetenschap te leren, wat daarbij de mogelijke effecten van kleine samples is, hoe publication bias daar op in haakt etc.
wat bedoel je nou met... Succesquote:Op donderdag 16 oktober 2014 21:52 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, die uitdrukking ken ik, maar ik zie niet waarom het hier relevant zou zijn.
En wie die mensen zijn? Ooit van google gehoord? En dan nog, wat er ook uitkomt, wat maakt het uit voor je? Je gelooft waarschijnlijk toch wel dat het allemaal niet waar is ofzo.
Hier een voorbeeld van een zoekopdracht: https://www.google.no/?gws_rd=ssl#q=Andreas+Wahl+ Succes
Ah ok dus nu is er slechte wetenschap en goeie wetenschap. En jij gaat mij dus vertellen wat de goede wetenschap en wat de slechte wetenschap is. Lekker objectief...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 21:57 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zucht, je weet ook echt geen ene donder van hoe je goede wetenschap doet he?Om dit soort dingen te kunnen snappen zal je toch echt bereid moeten zijn om iets van statistiek in de wetenschap te leren, wat daarbij de mogelijke effecten van kleine samples is, hoe publication bias daar op in haakt etc.
Een onderzoek met maar liefst 10 ratten verdeeld over 2x5 groepen. Daar kan je hooguit een indicatie voor verder onderzoek uit halen. En dat zie je ook uit de manier waarop ze zich verwoorden in de abstract "may have been...".quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:55 schreef Japie77 het volgende:
We speculate that keeping a laptop connected wirelessly to the internet on the lap near the testes may result in decreased male fertility. Further in vitro and in vivo studies are needed to prove this contention.quote:2. Avendaño C. et al., 2012. Use of laptop computers connected to internet through Wi-Fi decreases human sperm motility and increases sperm DNA fragmentation. Fertility and Sterility 97(1): 39-45.
Zelfde autheur en verhaal als 3, maar dan met een voorlopige en losse conclusie gebaseerd op 15 samples.quote:3. Avendaño C. et al., 2010. Laptop expositions affect motility and induce DNA fragmentation in human spermatozoa in vitro by a non-thermal effect: a preliminary report. American Society for Reproductive Medicine 66th Annual Meeting: O-249
Deze studie ging over de bescherming die melatonine biedt tegen oxidative stress. Conclusie is dat het inderdaad lijkt te helpen. Dus voor de simpelen onder ons: hop, ga dat spul eten en je bent veiligquote:4. Aynali G. et al., 2013. Modulation of wireless (2.45 GHz)-induced oxidative toxicity in laryngotracheal mucosa of rat by melatonin. Eur Arch Otorhinolaryngol 270(5): 1695-1700.
Ook hier kijken ze naar welke middelen ratten kunnen beschermen tegen een onbekende hoeveelheid straling. Dus, ga naast de melatonine uit het vorige artikel ook L-carnitine eten, en je zit gebakken.quote:5. Gumral N. et al., 2009. Effects of selenium and L-carnitine on oxidative stress in blood of rat induced by 2.45-GHz radiation from wireless devices. Biol Trace Elem Res. 132(1-3): 153-163
Ik vond deze 5 wel even genoeg. Als je meer wil neerzetten, doe dan eerst even de moeite om er zelf kritisch naar te kijken.quote:Is dat genoeg?
Goede wetenschap heeft valideerbare empiri.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah ok dus nu is er slechte wetenschap en goeie wetenschap. En jij gaat mij dus vertellen wat de goede wetenschap en wat de slechte wetenschap is. Lekker objectief...
Vind het zo lachwekkend dat je al die moeite doet en daarna tot de conclusie komt dat het enige wat (ik?) nu bewezen heb is dat ratten blablabla. Het gaat helemaal niet om ik en het is gewoon te zot voor woorden dat je gewoon achter je standpunt blijft staan nu er toch duidelijk in ieder geval AANWIJZINGEN zijn (notabene wetenschappelijk, dat wil je toch graag?) dat WIFI straling problemen veroorzaakt met de gezondheid.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Een onderzoek met maar liefst 10 ratten verdeeld over 2x5 groepen. Daar kan je hooguit een indicatie voor verder onderzoek uit halen. En dat zie je ook uit de manier waarop ze zich verwoorden in de abstract "may have been...".
Ik heb helaas geen toegang tot het volledige artikel, zal morgen eens via eduroam kijken.
[..]
We speculate that keeping a laptop connected wirelessly to the internet on the lap near the testes may result in decreased male fertility. Further in vitro and in vivo studies are needed to prove this contention.
Ik vind het vreemd dat ze geen derde test hadden met een laptop zonder wifi. Het effect van warmte op sperma is bekend. Laptops zijn warm.
Ook hier geen toegang tot het hele artikel.
[..]
Zelfde autheur en verhaal als 3, maar dan met een voorlopige en losse conclusie gebaseerd op 15 samples.
[..]
Deze studie ging over de bescherming die melatonine biedt tegen oxidative stress. Conclusie is dat het inderdaad lijkt te helpen. Dus voor de simpelen onder ons: hop, ga dat spul eten en je bent veilig![]()
Wederom geen toegang tot het hele artikel. Ik hoop daar aan te treffen op welke sterkte de dieren aan straling blootgesteld werden. 2.45GHz zeggen ze alleen, en laat dat nou ook precies de frequentie zijn van een normale magnetron.
[..]
Ook hier kijken ze naar welke middelen ratten kunnen beschermen tegen een onbekende hoeveelheid straling. Dus, ga naast de melatonine uit het vorige artikel ook L-carnitine eten, en je zit gebakken.
Selenium heeft geen effect, dus die kosten kan je je besparen.
Ook hier hoop ik in het volledige artikel te kunnen zien hoe veel stralig die beesten nou eigenlijk krijgen.
[..]
Ik vond deze 5 wel even genoeg. Als je meer wil neerzetten, doe dan eerst even de moeite om er zelf kritisch naar te kijken.
Het enige wat je nu "bewezen" hebt is dat ratten niet goed tegen een bepaalde (die niet uit de abstracts te herleiden valt) dosis 2.45GHz straling kunnen en dat er middelen zijn die een positief effect hebben. Oh, en vooral dat er meer onderzoek nodig is voordat er conclusies getrokken kunnen worden, bij zowel ratten als bij sperma wat aan meerdere factoren blootgesteld werdt maar waar slechts een aanname van een factor werdt gedaan.
262 pond voor een boek???quote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:29 schreef FANN het volgende:
Ja die geloof ik direct op zijn mooie bruine ogen hoor...
http://translate.google.n(...)3Fq%3DAndreas%2BWahl
[ afbeelding ]
£ 262,00
Is geen geld voor zo'n boek
Tuurlijk is dat erquote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah ok dus nu is er slechte wetenschap en goeie wetenschap. En jij gaat mij dus vertellen wat de goede wetenschap en wat de slechte wetenschap is. Lekker objectief...
Aanwijzingen gebaseerd op hele kleine samples ja... Heb je interesse in de uitleg waarom het gevaarlijk is om daar conclusies aan te hangen?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:36 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Vind het zo lachwekkend dat je al die moeite doet en daarna tot de conclusie komt dat het enige wat (ik?) nu bewezen heb is dat ratten blablabla. Het gaat helemaal niet om ik en het is gewoon te zot voor woorden dat je gewoon achter je standpunt blijft staan nu er toch duidelijk in ieder geval AANWIJZINGEN zijn (notabene wetenschappelijk, dat wil je toch graag?) dat WIFI straling problemen veroorzaakt met de gezondheid.
Niet echt nee. Heb nu wel door dat jij totaal niet objectief bekijkt of bepaalde straling schade kan veroorzaken of niet. Jij denkt van niet en zal alles zeggen om dat te bevestigen. Dus kan jou niet meer echt serieus nemen. Sorry!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 23:58 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Aanwijzingen gebaseerd op hele kleine samples ja... Heb je interesse in de uitleg waarom het gevaarlijk is om daar conclusies aan te hangen?
Je kijkt niet kritisch genoeg naar de links en onderzoeken die je post. Dan kan je van mensen die zo'n onderzoek op waarde weten te schatten tegenwind verwachten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 00:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niet echt nee. Heb nu wel door dat jij totaal niet objectief bekijkt of bepaalde straling schade kan veroorzaken of niet. Jij denkt van niet en zal alles zeggen om dat te bevestigen. Dus kan jou niet meer echt serieus nemen. Sorry!
Hij is wel objectief en hij heeft ook gelijk dat je aan zulke kleine samples geen conclusies kunt verbinden(wordt zelfs gezegd in enkele van je links), wel kan het aanleiding zijn voor een uitgebreider vervolgonderzoek.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 00:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niet echt nee. Heb nu wel door dat jij totaal niet objectief bekijkt of bepaalde straling schade kan veroorzaken of niet. Jij denkt van niet en zal alles zeggen om dat te bevestigen. Dus kan jou niet meer echt serieus nemen. Sorry!
Mooi, dan hoeven we ons geen zorgen meer te maken om de masten.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat is volgens jou mijn standpunt? Ben erg benieuwd of je daar ook vage aannames voor hebt.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:36 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Vind het zo lachwekkend dat je al die moeite doet en daarna tot de conclusie komt dat het enige wat (ik?) nu bewezen heb is dat ratten blablabla. Het gaat helemaal niet om ik en het is gewoon te zot voor woorden dat je gewoon achter je standpunt blijft staan nu er toch duidelijk in ieder geval AANWIJZINGEN zijn (notabene wetenschappelijk, dat wil je toch graag?) dat WIFI straling problemen veroorzaakt met de gezondheid.
quote:Although the energy levels used in this study were derived from the parameters suggested by the manufacturer, such as distance, power output and duration, they were not safe for rat testicles. ...
Obviously, extrapolating our findings to humans may not be justified, since the human body may have a more effective shielding capacity against RF energy compared to rats. Further studies are required.......
Even een cruciaal woordje toegevoegdquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 15:31 schreef Fogel het volgende:
En bij die test met een laptop hebben ze niet eens de moeite genomen om de factor warmte uit te sluiten.
quote:The evidence was reviewed critically, and overall evaluated as being limited among users of
wireless telephones for glioma and acoustic neuroma, and inadequate to draw conclusions for
other types of cancers.
Dank, heb het aangepast.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Even een cruciaal woordje toegevoegd
Ja net als dit..quote:
Dus nogmaals, eigenlijk nog heel veel te onderzoeken maar gewoon door naar G4.quote:The Working Group did not quantitate the risk; however, one study of past cell phone use (up to the year 2004), showed a 40% increased risk for gliomas in the highest category of heavy users (reported average: 30 minutes per day
over a 10‐year period).
"it is important that additional research be conducted into the longterm,
heavy use of mobile phones.
Soms wel en soms niet. Hangt btje van het gegoochel af.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 20:43 schreef Johnny Blaze het volgende:
1 onderzoek van de honderden die ze bekeken hebben ja. En daarnaast 40% meer kans betekent aardig wat meer gevallen van Glioma, echter dat is dan weer niet het geval.
So what?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:24 schreef Tingo het volgende:
Radio frequency/directed energy wapens bestaat wel,maar die hebben hele lage frequenties.
So what?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:49 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Tingo doet in zowat elk topic even een plasje.
Z'n territorium afbakenen, zeg maar.
Ik legde aan ATuin-hek uit waarom Tingo hier iets postte wat niks met het topic te maken heeft.quote:
¤ 249,90 voor 5 liter van die toververfquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:53 schreef ATuin-hek het volgende:
Voor de mensen die zich over deze zaken zorgen maken:
http://www.vitalitools.nl/nl/verf.php
Zijn zo te zien genoeg mensen die geld aan jullie willen verdienen
Het is best prijzig iddquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:53 schreef ATuin-hek het volgende:
Mijn opa was een wijs man, hij leerde me, het zijn niet de gekken die het maken...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:14 schreef ATuin-hek het volgende:
Schijnbaar is er ook zoiets als dirty power:
http://www.vitalitools.nl/nl/stetzer/stetzerizer_meter.php
Misschien is het al mogelijk om masten te utilitiseren als wapens.Dan kunnen ze 'undesirables',klokkenluiders,politiek activisten enz.effe zappen of zo in hun eigen woningen.quote:
Nee dat kunnen ze niet. Dan kan je net zo goed een zaklamp een deathray noemen. Heeft ongeveer evenveel overeenkomsten.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:40 schreef Tingo het volgende:
[..]
Misschien is het al mogelijk om masten te utilitiseren als wapens.Dan kunnen ze 'undesirables',klokkenluiders,politiek activisten enz.effe zappen of zo in hun eigen woningen.
Bepaalde frequenties kunnen wel wat verschillende lastige symptomen veroorzaken.
Militaire en security organisaties en de wetenschappelijk gemeenschap zijn decennia bezig met dit soort technology.
Omgquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:53 schreef ATuin-hek het volgende:
Dat hebben ze zeker met HAARP. De breakaway civilization heeft ongelofelijke technologie. De ex CEO van Lockheed zei niet voor niks: "We now have the technology to bring ET home." En dat was in 1995. Kan je nagaan hoever de technologie nu is.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:40 schreef Tingo het volgende:
[..]
Misschien is het al mogelijk om masten te utilitiseren als wapens.Dan kunnen ze 'undesirables',klokkenluiders,politiek activisten enz.effe zappen of zo in hun eigen woningen.
Bepaalde frequenties kunnen wel wat verschillende lastige symptomen veroorzaken.
Militaire en security organisaties en de wetenschappelijk gemeenschap zijn decennia bezig met dit soort technology.
Uhuhquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Omg![]()
Met vermoedelijk als enige resultaat dat je binnen huis geen mobiele ontvangst meer hebt.
Zelf maken is stukken goedkoper. Je het al een rol alufolie voor 99 eurocent.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:22 schreef ATuin-hek het volgende:
En de moderne incarnatie van een alu-hoedje
http://www.vitalitools.nl/nl/yshield/hoodie.php
http://www.marktplaats.nl(...)SjHZ2-ykKPtRowNWOZpUquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:22 schreef ATuin-hek het volgende:
Awesomequote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)SjHZ2-ykKPtRowNWOZpU
veel leiper en je krijgt er een zwaard bij
Vet!!!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:19 schreef Molurus het volgende:
Met zo'n pak kom je er ook wel:
(Wat mensen al niet verzinnen.)
Oh, dit is wel interessante materie.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:40 schreef Tingo het volgende:
HAARP is an Ionospheric heater. It changes the shape of the ionosphere, allowing for beamed energy to be concentrated on a known spot.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:48 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Oh, dit is wel interessante materie.
Ik ben alleen wel benieuwd hoe ze de straling van zo'n zender, die maar een beetje rondom zich heen staat te stralen, op een specifiek doel kunnen richten.
Dat kun jij me vast wel uitleggen, toch ?
Tingo had het over standaard zendmasten voor radio, TV en telefonie.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:09 schreef Japie77 het volgende:
HAARP is an Ionospheric heater. It changes the shape of the ionosphere, allowing for beamed energy to be concentrated on a known spot.
Niet zo moeilijk, daarvoor moet je zulke dingen in je achtertuin hebben staan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:48 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ik ben alleen wel benieuwd hoe ze de straling van zo'n zender, die maar een beetje rondom zich heen staat te stralen, op een specifiek doel kunnen richten.
Zolang dat niet geaard is werkt dat gewoon als antenne.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:22 schreef ATuin-hek het volgende:
Dat hoeft niet per see:quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk, daarvoor moet je zulke dingen in je achtertuin hebben staan.
[ afbeelding ]
Grote vergelijking met een banaan, Deze ligt bij het hekje!
Als je zo interessante vinden dan kan je beter zelf opzoeken.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:48 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Geen antwoord.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:01 schreef Tingo het volgende:
Als je zo interessante vinden dan kan je beter zelf opzoeken.
Radio frequency weapons,micowave energy weapons,acitve denial systems.
Microwave wapens kan je zelf maken van 'n microwave oven,geloof ik.Er zijn heel veel rare sites die verkopen de plans/info om die soort dingen te maken voor harassment purposes.
Ik heb geen tijd voor sorry.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:06 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Geen antwoord.![]()
En ik had het nog wel zó netjes gevraagd.
Wat geen ene flikker met het onderwerp van dit topic te maken heeft. Het is alsof je een zaklamp gelijk stelt aan een laser deathray. Het zit niet eens bij elkaar in de buurt qua power.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:01 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als je zo interessante vinden dan kan je beter zelf opzoeken.
Radio frequency weapons,micowave energy weapons,acitve denial systems.
Microwave wapens kan je zelf maken van 'n microwave oven,geloof ik.Er zijn heel veel rare sites die verkopen de plans/info om die soort dingen te maken voor harassment purposes.
H.A.W.K. kon je een kip mee kokenquote:En ja, de straling die daar vanaf komt is op korte afstand wel degelijk gevaarlijk.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |