abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145505555
De overheid laat het niet in een schemergebied, er is gewoon geen wetenschappelijk bewijs dat het schadelijk.
pi_145505567
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:20 schreef controlaltdelete het volgende:
eten zou opwarmen in de micro
Is dat ook al schadelijk? :')
Vertel eens, waarom eet je geen eten uit de magnetron? Ik ben serieus geīnteresseerd.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2014 20:26:58 ]
pi_145505635
Tuurlijk warmt eten op in de micro, dat is het hele doel. Die straling warmt het water op dat in het eten zit.
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:29:05 #279
148823 znarch
ondertitel
pi_145505675
quote:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd behoorlijk wat info gelezen wat anders doet beweren. Lijkt me logisch dat de overheid hier liever geen ruchtbaarheid aan wil geven en het in een schemergebied laat want er is een hoop mee gemoeid als zou blijken dat het ongezond is. Voor geen geld dat ik bij zo'n mast zou willen wonen of dat ik eten zou opwarmen in de micro en met mijn mobile ga ik ook voorzichtiger zijn, ben gelukkig niet zo'n foonjunk, scheelt weer. Het compleet ontkomen lukt toch niet.
En wat doe jij in het dagelijks leven tegen omgevingsstraling vraag ik me af dan? Of loop jij standaard in een loden pak rond?

Röntgenfotos, CT scans, vliegen in een vliegtuig dat doe jij allemaal niet neem ik aan? :X
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:30:29 #280
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_145505739
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:06 schreef znarch het volgende:
[..]
Een Japie77 topic *O* *O*
Hard roepen, weinig verstand van zaken hebben, en zelfs elementaire zaken als statistiek niet begrijpen ^O^ ^O^
Fantastisch om keer op keer te lezen hoe jij je met je gebrek aan kennis en zelfs het gebrek aan middelbare school wiskunde jezelf compleet voor paal zet in je eigen topics :D
Stel het zou waar zijn wat je hier zegt mbt tot mijn gebrek aan kennis en gebrek aan middelbare school wiskunde. Snap je dan niet hoe sneu het is dat jij dat hier even komt roepen? Je zou medelijden met me moeten hebben als het echt zo zou zijn maar ipv daarvan roep je dit en voelt je eventjes beter dan mij. Is je egootje ook weer voor even gestreeld. Maar niet voor lang, want je gaat nu als reply weer iets roepen over mij..... ;)
Feyenoord!
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:34:12 #281
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_145505883
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:26 schreef Johnny Blaze het volgende:
De overheid laat het niet in een schemergebied, er is gewoon geen wetenschappelijk bewijs dat het schadelijk.
Ja dat komt de overheid goed uit.

quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:29 schreef znarch het volgende:
[..]
En wat doe jij in het dagelijks leven tegen omgevingsstraling vraag ik me af dan? Of loop jij standaard in een loden pak rond?
Röntgenfotos, CT scans, vliegen in een vliegtuig dat doe jij allemaal niet neem ik aan? :X
Dat gaf ik zojuist toch al aan? Ik gaf ook al aan dat het compleet ontlopen onmogelijk is zeker in NL.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_145505953
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
[..]
Dat gaf ik zojuist toch al aan? Ik gaf ook al aan dat het compleet ontlopen onmogelijk is zeker in NL.
Oh ja, was vergeten dat je vind dat alles wat de overheid zegt, niet waar is.
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:38:09 #283
148823 znarch
ondertitel
pi_145506072
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
[..]
Nee? Jij vliegt dus letterlijk nooit? En Röntgen fotos weiger je? Ook een CT scan doe je niet? Dat heb ik nog nergens kunnen lezen.
pi_145506132
Ik ga overigens jong dood. Ik heb namelijk behoorlijk wat tijd doorgebracht in een MRI-scan.
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:40:00 #285
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_145506158
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:39 schreef Dimens het volgende:
Ik ga overigens jong dood. Ik heb namelijk behoorlijk wat tijd doorgebracht in een MRI-scan.
ik ook man, ik heb een magnetron
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:44:34 #286
189978 controlaltdelete
pi_145506389
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:38 schreef znarch het volgende:
[..]
Nee? Jij vliegt dus letterlijk nooit? En Röntgen fotos weiger je? Ook een CT scan doe je niet? Dat heb ik nog nergens kunnen lezen.
Natuurlijk heb ik wel eens gevlogen maar ben altijd blij als het achter de rug is en het is niet zo dat ik elke maand in het vliegtuig zit. Röntgen en x-ray eigenlijk nooit gehad hooguit es een keer bij de tandarts jaren geleden. Ik zeg toch ook dat er niet aan valt te ontkomen maar als ik eerlijk ben liever niet dan wel, geldt zeker voor röntgen e.d. als het niet zou hoeven zou ik het liever niet doen. Het is niet zo dat ik free from worries zomaar röntgen zou laten maken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_145506511
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe ik mezelf voor schut zet. Mijn intentie was om een open discussie te voeren over het gevaar van straling. Maar blijkbaar is dat niet mogelijk aangezien er gelijk allemaal mensen proberen te bewijzen dat dat niet schadelijk is. Vermoeiend dit....
Veel mensen gaan uit van het principe these en anti-these bij een discussie. Je stelt dat "Nederland er niks aan doet" dus neemt iedereen aan dat je meent dat het gevaarlijk is. Logischerwijs wordt er dan ook om bewijs gevraagd. En natuurlijk wordt er ook gekeken of er reden is om aan te nemen dat het tegendeel waar is.
Wat versta je eigenljk onder een open discussie?
pi_145506643
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:40 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik ook man, ik heb een magnetron
Ik ben serieus benieuwd hoe het eten van voedsel uit de magnetron schadelijk zou zijn. Hopelijk dat controlaltdelete hier nog op zal reageren. Of misschien is er iemand anders die dat zou willen.
pi_145506685
quote:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd behoorlijk wat info gelezen wat anders doet beweren. Lijkt me logisch dat de overheid hier liever geen ruchtbaarheid aan wil geven en het in een schemergebied laat want er is een hoop mee gemoeid als zou blijken dat het ongezond is. Voor geen geld dat ik bij zo'n mast zou willen wonen of dat ik eten zou opwarmen in de micro en met mijn mobile ga ik ook voorzichtiger zijn, ben gelukkig niet zo'n foonjunk, scheelt weer. Het compleet ontkomen lukt toch niet.
Hoe zou de overheid zoiets onder de pet kunnen houden, als er onderzoeken zijn geweest waaruit overduidelijk het tegendeel blijkt?
pi_145506813
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:50 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik ben serieus benieuwd hoe het eten van voedsel uit de magnetron schadelijk zou zijn. Hopelijk dat controlaltdelete hier nog op zal reageren. Of misschien is er iemand anders die dat zou willen.
Waarom zou het? Het is opgewarmd mbv electromagnetische energie. En dat zou wat?
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:54:54 #291
189978 controlaltdelete
pi_145506966
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:50 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ajb.

Gevaar van de magnetron
Het gevaar van de magnetron is tweezijdig namelijk op het gebied van
microgolven en van het
voedsel dat we daarna eten.

Microgolven en het gevaar
Microgolven of hoog frequente elektromagnetische velden, is niet ioniserende straling. De wetenschap is er nog niet over uit of deze straling kankerverwekkend is. De WHO (wereld gezondheidsorganisatie heeft deze straling in 2011 wel gekenmerkt als mogelijk kankerverwekkend). De metalen kast moet een kooi van Faraday zijn maar er is een zwak punt. De deur van de metalen kast. Met rubber sluit deze perfect, maar juist dit rubber is kwetsbaar. Dit rubber kan zorgen voor lekstraling! Het advies is dan ook:

vervang elk jaar het rubber bij het deurtje van de magnetron.
laat kinderen niet voor het deurtje naar binnen kijken in de magnetron.
De schade kan groot zijn namelijk. Lekstraling wordt via de ogen in het endocriene systeem opgenomen (de alvleesklier, bijnieren, schildklier en geslachtsorganen).

http://mens-en-gezondheid(...)tron-gevaarlijk.html

... voorkomen is beter dan genezen toch? Als ik iets opwarm gewoon ouderwets in een pannetje dan duurt het maar wat langer zo erg is dit ook weer niet.
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:56:24 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_145507078
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:39 schreef Dimens het volgende:
Ook een leuke voor de correlatie/causaliteitsdiscussie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:58:09 #293
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_145507185
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:54 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Lekstraling wordt via de ogen in het endocriene systeem opgenomen (de alvleesklier, bijnieren, schildklier en geslachtsorganen).

Hier kunnen we duidelijk over zijn: dit kan niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_145507282
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:44 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik wel eens gevlogen maar ben altijd blij als het achter de rug is en het is niet zo dat ik elke maand in het vliegtuig zit. Röntgen en x-ray eigenlijk nooit gehad hooguit es een keer bij de tandarts jaren geleden. Ik zeg toch ook dat er niet aan valt te ontkomen maar als ik eerlijk ben liever niet dan wel, geldt zeker voor röntgen e.d. als het niet zou hoeven zou ik het liever niet doen. Het is niet zo dat ik free from worries zomaar röntgen zou laten maken.
Waarom ben je zo bang? Tegenwoordig worden mensen gezonder ouder dan ooit, een middenstander heeft meer comfort dan een koning uit de middeleeuwen, we amuseren ons kapot met tv en snelle media en doodgaan doe je toch wel. Dat beetje straling bij de tandarts of in het vliegtuig gaat de zaak echt niet maken hoor.. En als je daar wel vroegtijdig dood aan gaat dan is dat natuurlijke selectie. As je zo zwak bent had je het in de middeleeuwen of de prehistorie ook niet lang volgehouden.
  maandag 13 oktober 2014 @ 21:04:37 #295
189978 controlaltdelete
pi_145507544
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom ben je zo bang? Tegenwoordig worden mensen gezonder ouder dan ooit, een middenstander heeft meer comfort dan een koning uit de middeleeuwen, we amuseren ons kapot met tv en snelle media en doodgaan doe je toch wel. Dat beetje straling bij de tandarts of in het vliegtuig gaat de zaak echt niet maken hoor.. En als je daar wel vroegtijdig dood aan gaat dan is dat natuurlijke selectie. As je zo zwak bent had je het in de middeleeuwen of de prehistorie ook niet lang volgehouden.
Mensen worden ouder idd maar er gaan ook veel mensen vroegtijdig dood aan een ziekte zoals kanker. Heb al eerder opgemerkt de afgelopen jaren heb ik al een paar zien gaan die niet eens de 55 gehaald hebben en ik ben niet de enige. Verder ben ik niet bang het is rekening houden met mogelijke gevaren.
  maandag 13 oktober 2014 @ 21:05:23 #296
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_145507584
En vroeger niet? Statistiek zegt niet zoveel in bnw he, net als de waarheid
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_145507911
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Mensen worden ouder idd maar er gaan ook veel mensen vroegtijdig dood aan een ziekte zoals kanker. Heb al eerder opgemerkt de afgelopen jaren heb ik al een paar zien gaan die niet eens de 55 gehaald hebben en ik ben niet de enige. Verder ben ik niet bang het is rekening houden met mogelijke gevaren.
je vergeet dat er veel zwakke mensen blijven leven, tegenwoordig, die zich nog voortplanten ook.. Hoe meer beschaving, hoe zwakker de soort, kun je denkt ik wel stellen. Dat we allerlei welvaartsziekten krijgen is echt niet vreemd. Maar vergelijk dat eens dat de omstandigheden van een eeuw of drie geleden..
Het zal heus zo zijn dat onze tijd zijn nadelen heeft. Maar ja, vroeger had je wat, maar het was niet alles en nu heb je ook wat, maar het is ook niet alles. Ondertussen moet je niet vergeten te leven en gelukkig te zijn enzo.. Verbeeldingskracht heeft ook een behoorlijk effect op het lichaam. Als je je prettig voelt geloof ik dat je langer leeft. In ieder geval is het een prettiger ervaring.
  maandag 13 oktober 2014 @ 21:11:46 #298
189978 controlaltdelete
pi_145507990
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:05 schreef Catch22- het volgende:
En vroeger niet? Statistiek zegt niet zoveel in bnw he, net als de waarheid
Je hebt gelijk kanker bestaat al zolang er mensen zijn, maar na 1950 is er een explosieve groei aan kanker vanwege conserveringsmiddelen, magnetrons, kunstmatige toevoegingen etc etc.
Tegenwoordig kan je kanker bijna een welvaartsziekte noemen }:|
  maandag 13 oktober 2014 @ 21:17:44 #299
148823 znarch
ondertitel
pi_145508341
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je hebt gelijk kanker bestaat al zolang er mensen zijn, maar na 1950 is er een explosieve groei aan kanker vanwege conserveringsmiddelen, magnetrons, kunstmatige toevoegingen etc etc.
Tegenwoordig kan je kanker bijna een welvaartsziekte noemen }:|
_O- _O- _O-
  maandag 13 oktober 2014 @ 21:29:44 #300
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_145509123
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Prima. Gelukkig staart niet iedereen zich zo blind op het geloof "wetenschap". Toch frappant dat mensen een zo rotsvast vertrouwen in "de wetenschap" hebben terwijl er toch de laatste jaren ook is gebleken dat daar ook enorm mee gerommeld wordt. Er veel verschillende opvattingen zijn binnen de wetenschap en de wetenschap constant word aangepast bij de ontdekking van nieuwe zaken. En dat er veel meer is wat de wetenschap niet weet dan wel.
Ik denk niet dat je dat aan hem uit hoeft te leggen. Zeker niet aan mij.

En waarom is dat constant aanpassen een slecht iets? :?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')