Ja, ik weet dat dat soort idiote dingen gaande zijn. En het is net zo belachelijk als een uitkoopregeling voor mensen met een lantaarnpaal voor de deur zou zijn.quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat telt niet.
De uitkoopregeling voor hoogspanningsmasten is ook alleen voor mensen die direct onder de kabels wonen.
Maar ff serieus: die regeling is dus écht in de maak;
http://www.tennet.eu/nl/n(...)ij-hoogspanning.html
De uitkoopregeling an sich vind ik nog niet zo belachelijk. Wel de uitleg en de uitvoering ervan. Niet uit te leggen aan mensen: "Het rijk gaat uw woning uitkopen omdat u onder hoogspanningsleiding woont, maar het is niet gevaarlijk voor uw gezondheid, ze doen het zomaar. U bent ook niet verplicht om mee te werken, maar als u het aanbod accepteert, dan mag uw woning vervolgens geen woonbestemming meer hebben. Als u het aanbod niet accepteert, kunt u er rustig blijven wonen. Oh ja, en als uw woning een twee-onder-een kapper is, en uw buurman niet direct onder de leiding woont, dan mag alleen u uitgekocht worden. Maar we weten nog niet wat dat voor uw buurman betekent."quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat dat soort idiote dingen gaande zijn. En het is net zo belachelijk als een uitkoopregeling voor mensen met een lantaarnpaal voor de deur zou zijn.
Dat is wat je krijgt als je als overheid teveel luistert naar wetenschappelijk ongefundeerde zorgen onder de bevolking. Surrealistisch, en diep triest.quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De uitkoopregeling an sich vind ik nog niet zo belachelijk. Wel de uitleg en de uitvoering ervan. Niet uit te leggen aan mensen: "Het rijk gaat uw woning uitkopen omdat u onder hoogspanningsleiding woont, maar het is niet gevaarlijk voor uw gezondheid, ze doen het zomaar. U bent ook niet verplicht om mee te werken, maar als u het aanbod accepteert, dan mag uw woning vervolgens geen woonbestemming meer hebben. Als u het aanbod niet accepteert, kunt u er rustig blijven wonen. Oh ja, en als uw woning een twee-onder-een kapper is, en uw buurman niet direct onder de leiding woont, dan mag alleen u uitgekocht worden. Maar we weten nog niet wat dat voor uw buurman betekent."
Misschien zijn ze bang voor metaalmoeheid en dat de kabel op het dak flikkert?quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De uitkoopregeling an sich vind ik nog niet zo belachelijk. Wel de uitleg en de uitvoering ervan. Niet uit te leggen aan mensen: "Het rijk gaat uw woning uitkopen omdat u onder hoogspanningsleiding woont, maar het is niet gevaarlijk voor uw gezondheid, ze doen het zomaar. U bent ook niet verplicht om mee te werken, maar als u het aanbod accepteert, dan mag uw woning vervolgens geen woonbestemming meer hebben. Als u het aanbod niet accepteert, kunt u er rustig blijven wonen. Oh ja, en als uw woning een twee-onder-een kapper is, en uw buurman niet direct onder de leiding woont, dan mag alleen u uitgekocht worden. Maar we weten nog niet wat dat voor uw buurman betekent."
Nee, dat is wat je krijg als de politiek iets beslist zonder aan de uitvoerbaarheid te denken.quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is wat je krijgt als je als overheid teveel luistert naar wetenschappelijk ongefundeerde zorgen onder de bevolking. Surrealistisch, en diep triest.
Blijkbaar zijn de mensen die over dit soort dingen mogen beslissen een stukje beter ingevoerd dan jij.quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat dat soort idiote dingen gaande zijn. En het is net zo belachelijk als een uitkoopregeling voor mensen met een lantaarnpaal voor de deur zou zijn.
Want?quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn de mensen die over dit soort dingen mogen beslissen een stukje beter ingevoerd dan jij.
Dat, en dat het allang bewezen zou zijn.quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het lijkt er meer op dat je blind aanneemt dat dat bewijs er is, anders gaat dit topic eenvoudig nergens over.
Niet echt.quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn de mensen die over dit soort dingen mogen beslissen een stukje beter ingevoerd dan jij.
Wetenschappers bezorgd over schadelijke effecten wifi stralingquote:Op maandag 13 oktober 2014 19:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Want?
Ik ben nog steeds benieuwd waar men zich nou zorgen over zou moeten maken, en vooral waarom.
Op de mogelijk kans dat er wellicht een mogelijkheid lijkt te zijn dat bepaalde soorten straling misschien schadelijk zijn. Dat doet mij vermoeden.quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Want?
Ik ben nog steeds benieuwd waar men zich nou zorgen over zou moeten maken, en vooral waarom.
Heb je ook al kippengaas op het dak?quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend dat dat niet aanstaat in mijn huis.
En weer een onderzoek wat tot niets heeft geleid anders dan kansen en mogelijkheden.quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:17 schreef Japie77 het volgende:
Er wordt niet uitgesloten dat ook ultrafijn stof negatieve invloeden heeft op de gezondheid van bomen. Ultrafijn stof is namelijk zo klein dat het bij organismen binnen kan dringen en daar schade kan aanrichten.
Dit is allemaal correlatie, geen causatie. En iedereen die dat uitlegt als causatie mag zichzelf geen wetenschapper noemen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wetenschappers bezorgd over schadelijke effecten wifi straling
<...>
Dit bv en heb nog een paar dingen gepost.
Prima. Gelukkig staart niet iedereen zich zo blind op het geloof "wetenschap". Toch frappant dat mensen een zo rotsvast vertrouwen in "de wetenschap" hebben terwijl er toch de laatste jaren ook is gebleken dat daar ook enorm mee gerommeld wordt. Er veel verschillende opvattingen zijn binnen de wetenschap en de wetenschap constant word aangepast bij de ontdekking van nieuwe zaken. En dat er veel meer is wat de wetenschap niet weet dan wel.quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit is allemaal correlatie, geen causatie. En iedereen die dat uitlegt als causatie mag zichzelf geen wetenschapper noemen.
Nee, hoge EM-velden kunnen schadelijk zijn, maar de velden die optreden in huis halen die hoge waarden niet.quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik snap niet dat jullie zo krampachtig vast blijven houden dat er niks aan de hand is of het nu straling gaat of andere onderwerpen over het algemeen is de reactie van het overgrote deel 'niks aan de hand gewoon doorlopen mensen de overheid wil alleen maar het beste' best amusant
Een Japie77 topicquote:Op maandag 13 oktober 2014 20:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Prima. Gelukkig staart niet iedereen zich zo blind op het geloof "wetenschap". Toch frappant dat mensen een zo rotsvast vertrouwen in "de wetenschap" hebben terwijl er toch de laatste jaren ook is gebleken dat daar ook enorm mee gerommeld wordt. Er veel verschillende opvattingen zijn binnen de wetenschap en de wetenschap constant word aangepast bij de ontdekking van nieuwe zaken. En dat er veel meer is wat de wetenschap niet weet dan wel.
Er is ook niets aan de hand zolang er niet feitelijk aangetoond kan worden dat deze stralingen schadelijk zijn. Met kansen en mogelijkheden zie ik geen rede tot paniek.quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik snap niet dat jullie zo krampachtig vast blijven houden dat er niks aan de hand is of het nu straling gaat of andere onderwerpen over het algemeen is de reactie van het overgrote deel 'niks aan de hand gewoon doorlopen mensen de overheid wil alleen maar het beste' best amusant
Ik heb eerlijk gezegd behoorlijk wat info gelezen wat anders doet beweren. Lijkt me logisch dat de overheid hier liever geen ruchtbaarheid aan wil geven en het in een schemergebied laat want er is een hoop mee gemoeid als zou blijken dat het ongezond is. Voor geen geld dat ik bij zo'n mast zou willen wonen of dat ik eten zou opwarmen in de micro en met mijn mobile ga ik ook voorzichtiger zijn, ben gelukkig niet zo'n foonjunk, scheelt weer. Het compleet ontkomen lukt toch niet.quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:12 schreef Dimens het volgende:
[..]
Er is ook niets aan de hand zolang er niet feitelijk aangetoond kan worden dat deze stralingen schadelijk zijn. Met kansen en mogelijkheden zie ik geen rede tot paniek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |