abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145501049
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat telt niet.
De uitkoopregeling voor hoogspanningsmasten is ook alleen voor mensen die direct onder de kabels wonen.
Maar ff serieus: die regeling is dus écht in de maak;
http://www.tennet.eu/nl/n(...)ij-hoogspanning.html
Ja, ik weet dat dat soort idiote dingen gaande zijn. En het is net zo belachelijk als een uitkoopregeling voor mensen met een lantaarnpaal voor de deur zou zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145501425
quote:
15s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat dat soort idiote dingen gaande zijn. En het is net zo belachelijk als een uitkoopregeling voor mensen met een lantaarnpaal voor de deur zou zijn.
De uitkoopregeling an sich vind ik nog niet zo belachelijk. Wel de uitleg en de uitvoering ervan. Niet uit te leggen aan mensen: "Het rijk gaat uw woning uitkopen omdat u onder hoogspanningsleiding woont, maar het is niet gevaarlijk voor uw gezondheid, ze doen het zomaar. U bent ook niet verplicht om mee te werken, maar als u het aanbod accepteert, dan mag uw woning vervolgens geen woonbestemming meer hebben. Als u het aanbod niet accepteert, kunt u er rustig blijven wonen. Oh ja, en als uw woning een twee-onder-een kapper is, en uw buurman niet direct onder de leiding woont, dan mag alleen u uitgekocht worden. Maar we weten nog niet wat dat voor uw buurman betekent."
pi_145501537
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De uitkoopregeling an sich vind ik nog niet zo belachelijk. Wel de uitleg en de uitvoering ervan. Niet uit te leggen aan mensen: "Het rijk gaat uw woning uitkopen omdat u onder hoogspanningsleiding woont, maar het is niet gevaarlijk voor uw gezondheid, ze doen het zomaar. U bent ook niet verplicht om mee te werken, maar als u het aanbod accepteert, dan mag uw woning vervolgens geen woonbestemming meer hebben. Als u het aanbod niet accepteert, kunt u er rustig blijven wonen. Oh ja, en als uw woning een twee-onder-een kapper is, en uw buurman niet direct onder de leiding woont, dan mag alleen u uitgekocht worden. Maar we weten nog niet wat dat voor uw buurman betekent."
Dat is wat je krijgt als je als overheid teveel luistert naar wetenschappelijk ongefundeerde zorgen onder de bevolking. Surrealistisch, en diep triest.
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 18:59:21 #254
45833 crew  Fogel
pi_145501552
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien zijn ze bang voor metaalmoeheid en dat de kabel op het dak flikkert?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:00:47 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_145501615
Deze mag eigenlijk niet ontbreken.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_145501767
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is wat je krijgt als je als overheid teveel luistert naar wetenschappelijk ongefundeerde zorgen onder de bevolking. Surrealistisch, en diep triest.
Nee, dat is wat je krijg als de politiek iets beslist zonder aan de uitvoerbaarheid te denken.

De achtergrond van de regeling is dat er een groot verschil is tussen bestaande en nieuwe situaties. Bestaande situaties zijn er, en dan kan er dus een woning onder een hoogspanningsleiding liggen. Toen werd daar namelijk niet naar gekeken.
In nieuwe situaties moet je buiten de 0,4 micro-Teslazone blijven. Dat is slecht uit te leggen. Tot zover kan ik het nog volgen,
De oplossing uit Den Haag: we verkleinen het verschil door de woningen er direct onder uit te kopen. 8)7 Ja, hallo. Het enige wat wél uit te leggen is, is de bestaande situatie en de nieuwe situatie gelijk te trekken. Dus koop de 0,4 micro-Teslazone uit, of laat de bestaande situatie wat 'ie is. Anders ben je maar wat aan het aanmodderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2014 19:05:00 ]
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:05:41 #257
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_145501843
quote:
15s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn de mensen die over dit soort dingen mogen beslissen een stukje beter ingevoerd dan jij. :Y
Feyenoord!
pi_145501880
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn de mensen die over dit soort dingen mogen beslissen een stukje beter ingevoerd dan jij. :Y
Want?

Ik ben nog steeds benieuwd waar men zich nou zorgen over zou moeten maken, en vooral waarom.
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:09:12 #259
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_145501978
Artsen en therapeuten krijgen in toenemende mate te maken met een groep mensen die gevoelig zijn voor vormen van straling. Zij krijgen gezondheidsklachten in nabijheid van stralingsbronnen. Dit wordt Electro Sensitiviteit genoemd. Sommige mensen ontwikkelen een allergie tegen straling. Dat wordt Elektro Hyper sensitiviteit of EHS genoemd (http://www.stichtingehs.nl/). In Zweden is EHS is een geaccepteerde reden voor arbeidsongeschiktheid.

Wat zegt de Nederlandse overheid over straling?

In Nederland is het beleid gericht op het handhaven van de volgens vele artsen en wetenschappers veel te ruime normen voor de sterkte van zendinstallaties. Nederland volgt hierin de officiële aanbevelingen van de Wereld Gezondheidsraad (WHO). Andere landen hebben blootstellingsnormen gesteld die veel strenger zijn. Nederland zal haar beleid pas aanpassen als de wetenschappelijke discussies over de gezondheidsrisico's volledig zijn uitgewoed. In landen als Frankrijk, Oostenrijk, België, Israël, Australië, worden momenteel al preventieve maatregelen genomen.

http://www.stralingsadvie(...)g_en_gezondheid.html
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:09:41 #260
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_145501992
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het lijkt er meer op dat je blind aanneemt dat dat bewijs er is, anders gaat dit topic eenvoudig nergens over.
Dat, en dat het allang bewezen zou zijn.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_145502087
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niet echt.
En nogmaals: de regeling is niet vanwege gezondheidsrisico's.
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:17:36 #262
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_145502390
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Want?
Ik ben nog steeds benieuwd waar men zich nou zorgen over zou moeten maken, en vooral waarom.
Wetenschappers bezorgd over schadelijke effecten wifi straling

Foto: mrhayata, Flickr
(Gastbijdrage door Roshana. Zelf ook bloggen?) Wetenschappelijk onderzoek van de afdeling plantcelbiologie van de Universiteit van Wageningen en de gemeente Alphen aan den Rijn lijkt er op te wijzen dat bomen en gewassen ziek worden als ze aan elektromagnetische straling van draadloos internet (wifi) en mobiele telefonie worden blootgesteld. Op vrijdag 18 februari 2011 vind hierover een wetenschappelijk symposium plaats in Baarn. Het onderzoek werd gestart nadat ambtenaren van de gemeente Alphen aan den Rijn, vijf jaar geleden ontdekte dat 10 procent van de bomen vreemde en onverklaarbare vlekken, gezwelachtige ‘bastknobbels’ en mysterieuze ‘baststrepen’ vertoonden, die soms open scheurden en zelfs ‘bloeden’. Het ging daarbij niet om scheuren als gevolg van diktegroei of vorst.

De vreemde ziekteverschijnselen zijn inmiddels bij alle soorten bomen, in alle stedelijke gebieden in de westerse wereld geconstateerd. Terwijl de bomen in dichter beboste gebieden niet of nauwelijks zijn aangetast. Het percentage zieke bomen is in 5 jaar tijd zelfs gestegen van 10 procent naar 70 procent. In diezelfde periode vond ook de grootste stijging in het gebruik van mobiele telefonie en draadloos internet plaats.

In het onderzoek van de afdeling plantcelbiologie van de Universiteit van Wageningen, werden essen en verschillende kruidachtige planten zoals maïsplanten, drie maanden lang blootgesteld aan zes in een proefopstelling geplaatste wifi-accesspoints, met frequenties tussen de 2412 en 2472 MHz en een vermogen van 100 mW EIRP, op 50 cm tot 300 cm afstand. Bladeren kregen een loodglansachtige kleur. Wat het gevolg blijkt te zijn van het afsterven van de boven- en onderepidermis van de bladeren. Daarop volgde verdroging, achterblijvende groei en bladsterfte. Bij de bomen die het dichtst bij de stralingsbronnen stonden, stierven de bladeren af. Uit dezelfde proef met maïs bleek dat de straling de groei van de maïskolven remde. De Mais- en Arabidopsis-cultures vertoonden ook groei- en bloeivertraging in vergelijking met zaaicultures in identieke klimaatruimtes zonder de stralingsbelasting.

De Universiteit van Wageningen komt in haar rapport tot de conclusie dat zowel de bastknobbels, baststrepen en bastscheuren hun ontstaanspunt hebben rond dode cellen. Het blijkt dat bij verschillende boomsoorten vaak afsterving van de buitenste cellagen van de stam optreedt. Wat de consequenties van bastknobbels voor de vitaliteit van bomen zullen zijn, is nog niet bekend. Maar dat bij het ontstaan van bastscheuren en necrotisch weefsel, de boom vatbaarder wordt voor ziekte en plagen, is duidelijk.

Ook staat vast dat de oorzaak niet biologisch is. Zo is er bijvoorbeeld geen bacterie, schimmel, of virus gevonden. Dit is ook door Plantenziektenkundige Dienst Wageningen geconcludeerd. Er wordt niet uitgesloten dat ook ultrafijn stof negatieve invloeden heeft op de gezondheid van bomen. Ultrafijn stof is namelijk zo klein dat het bij organismen binnen kan dringen en daar schade kan aanrichten.

De Universiteit Wageningen pleit voor een uitgebreider vervolgonderzoek, waarin bijvoorbeeld onderzocht zou kunnen worden of de vruchten van zieke bomen nog wel gegeten kunnen worden en wat de economische gevolgen zijn.

Dit bv en heb nog een paar dingen gepost.
Feyenoord!
pi_145502788
Heb je je wifi al uitgezet?
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:43:14 #264
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_145503756
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:25 schreef Wombcat het volgende:
Heb je je wifi al uitgezet?
Vanzelfsprekend dat dat niet aanstaat in mijn huis.
Feyenoord!
pi_145503927
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Want?
Op de mogelijk kans dat er wellicht een mogelijkheid lijkt te zijn dat bepaalde soorten straling misschien schadelijk zijn. Dat doet mij vermoeden.
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:48:24 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_145503984
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend dat dat niet aanstaat in mijn huis.
Heb je ook al kippengaas op het dak?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_145504241
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:17 schreef Japie77 het volgende:
Er wordt niet uitgesloten dat ook ultrafijn stof negatieve invloeden heeft op de gezondheid van bomen. Ultrafijn stof is namelijk zo klein dat het bij organismen binnen kan dringen en daar schade kan aanrichten.
En weer een onderzoek wat tot niets heeft geleid anders dan kansen en mogelijkheden.
pi_145504258
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wetenschappers bezorgd over schadelijke effecten wifi straling

<...>

Dit bv en heb nog een paar dingen gepost.
Dit is allemaal correlatie, geen causatie. En iedereen die dat uitlegt als causatie mag zichzelf geen wetenschapper noemen.
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:02:15 #269
189978 controlaltdelete
pi_145504531
Ik snap niet dat jullie zo krampachtig vast blijven houden dat er niks aan de hand is of het nu straling gaat of andere onderwerpen over het algemeen is de reactie van het overgrote deel 'niks aan de hand gewoon doorlopen mensen de overheid wil alleen maar het beste' best amusant :%
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:02:46 #270
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_145504546
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit is allemaal correlatie, geen causatie. En iedereen die dat uitlegt als causatie mag zichzelf geen wetenschapper noemen.
Prima. Gelukkig staart niet iedereen zich zo blind op het geloof "wetenschap". Toch frappant dat mensen een zo rotsvast vertrouwen in "de wetenschap" hebben terwijl er toch de laatste jaren ook is gebleken dat daar ook enorm mee gerommeld wordt. Er veel verschillende opvattingen zijn binnen de wetenschap en de wetenschap constant word aangepast bij de ontdekking van nieuwe zaken. En dat er veel meer is wat de wetenschap niet weet dan wel.
Feyenoord!
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:05:41 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_145504668
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik snap niet dat jullie zo krampachtig vast blijven houden dat er niks aan de hand is of het nu straling gaat of andere onderwerpen over het algemeen is de reactie van het overgrote deel 'niks aan de hand gewoon doorlopen mensen de overheid wil alleen maar het beste' best amusant :%
Nee, hoge EM-velden kunnen schadelijk zijn, maar de velden die optreden in huis halen die hoge waarden niet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:06:59 #272
148823 znarch
ondertitel
pi_145504710
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Prima. Gelukkig staart niet iedereen zich zo blind op het geloof "wetenschap". Toch frappant dat mensen een zo rotsvast vertrouwen in "de wetenschap" hebben terwijl er toch de laatste jaren ook is gebleken dat daar ook enorm mee gerommeld wordt. Er veel verschillende opvattingen zijn binnen de wetenschap en de wetenschap constant word aangepast bij de ontdekking van nieuwe zaken. En dat er veel meer is wat de wetenschap niet weet dan wel.
Een Japie77 topic *O* *O*

Hard roepen, weinig verstand van zaken hebben, en zelfs elementaire zaken als statistiek niet begrijpen ^O^ ^O^

Fantastisch om keer op keer te lezen hoe jij je met je gebrek aan kennis en zelfs het gebrek aan middelbare school wiskunde jezelf compleet voor paal zet in je eigen topics :D
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:08:22 #273
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_145504769
Tuurlijk doet de straling wat met je lichaam. Een magnetron werkt zgn op de resonantie frequentie van water, maar doe er maar elektronica in, gaat stuk.
pi_145504909
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Er is ook niets aan de hand zolang er niet feitelijk aangetoond kan worden dat deze stralingen schadelijk zijn. Met kansen en mogelijkheden zie ik geen rede tot paniek.
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:20:52 #275
189978 controlaltdelete
pi_145505298
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:12 schreef Dimens het volgende:
[..]
Er is ook niets aan de hand zolang er niet feitelijk aangetoond kan worden dat deze stralingen schadelijk zijn. Met kansen en mogelijkheden zie ik geen rede tot paniek.
Ik heb eerlijk gezegd behoorlijk wat info gelezen wat anders doet beweren. Lijkt me logisch dat de overheid hier liever geen ruchtbaarheid aan wil geven en het in een schemergebied laat want er is een hoop mee gemoeid als zou blijken dat het ongezond is. Voor geen geld dat ik bij zo'n mast zou willen wonen of dat ik eten zou opwarmen in de micro en met mijn mobile ga ik ook voorzichtiger zijn, ben gelukkig niet zo'n foonjunk, scheelt weer. Het compleet ontkomen lukt toch niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')