Maar dat is toch ook logisch, de verschillende resultaten? Het was een experimentje van scholieren en een heel beperkt onderzoek. Het zou hooguit aantonen dat er iets is dat interessant genoeg is om verder te onderzoeken, maar het gaat veel te ver om daar gelijk conclusies aan te verbinden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:50 schreef theguyver het volgende:
http://kloptdatwel.nl/201(...)t-zo-best-onderzoek/
Vorig jaar was er een mooi experiment door enkele Deense scholieren die de schade van WIFI in beeld wouden brengen.
Dit deden ze plaatsten zes schoteltjes met watten waarop ze het zaad hadden uitgestrooid tussen Wi-Fi-routers en zes vergelijkbare schoteltjes als controle in een ander lokaal.
Het toonde aan dat de plantjes niet zo goed ontkiemden in de buurt van de WIFI routers, Natuurlijk zorgde dit voor veel belangstelling aangezien het niet niks was , wat ze konden aantonen.
Ondertussen is het experiment meermaals herhaald door verschillende onderzoek bureaus met verschillende uitkomsten, waarom lees de link hierboven.
True maar het probleem was ook dat het ook veel opgepikt werd op nieuws sites, maar latere experimenten bleek er toch echt wel duidelijk dat er een aantal fouten waren gemaakt wat het experiment kon beinvloeden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook logisch, de verschillende resultaten? Het was een experimentje van scholieren en een heel beperkt onderzoek. Het zou hooguit aantonen dat er iets is dat interessant genoeg is om verder te onderzoeken, maar het gaat veel te ver om daar gelijk conclusies aan te verbinden.
Natuurlijk.. Dit was gewoon een experimentje door scholieren. Leuk, maar gewoon niet wetenschappelijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:26 schreef theguyver het volgende:
[..]
True maar het probleem was ook dat het ook veel opgepikt werd op nieuws sites, maar latere experimenten bleek er toch echt wel duidelijk dat er een aantal fouten waren gemaakt wat het experiment kon beinvloeden.
Maar eh.. stel nou eens dat mobiele telefoons, wifi-hotspots en tv- en radiosignalenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lees mijn bovenstaande berich nou nog eens. Daar staat toch duidelijk dat het over Wi-Fi straling gaat.
Ik denk dat de stress die je veroorzaakt door je er kapot aan te ergeren slechter is voor je gezondheid dan 100x de wifi en GSM straling die je in je leven door je donder krijgt eigenlijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:45 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar eh.. stel nou eens dat mobiele telefoons, wifi-hotspots en tv- en radiosignalen
schadelijk zouden zijn voor de gezondheid, wat dan?
Ik denk dat het in alle toonaarden tóch ontkent zou worden, want terugdraaien kan
toch niet meer, of je moet zo'n soort dorp gaan opzoeken om te wonen.
http://www.ninefornews.nl(...)-dorp-wifi-verboden/
Niks meer aan te doen dus, zoals zoveel dingen.
Ik zou het niet weten...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat de stress die je veroorzaakt door je er kapot aan te ergeren slechter is voor je gezondheid dan 100x de wifi en GSM straling die je in je leven door je donder krijgt eigenlijk.
Er spelen beslist grote belangen mee, maar aan de andere kant, er is zoveel onderzoek naar gedaan. Als het schadelijk was, dan was dat al wel naar buiten gekomen. Er zijn ook nog intergere wetenschappers, nl.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:45 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar eh.. stel nou eens dat mobiele telefoons, wifi-hotspots en tv- en radiosignalen
Ik denk dat het in alle toonaarden tóch ontkent zou worden, want terugdraaien kan
oh vast wel, komt vast allemaal wel goed...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er spelen beslist grote belangen mee, maar aan de andere kant, er is zoveel onderzoek naar gedaan. Als het schadelijk was, dan was dat al wel naar buiten gekomen. Er zijn ook nog intergere wetenschappers, nl.
Asbest werd toch ook gewoon bekend gemaakt dat het schadelijk was ondanks dat dat spul ongeveer overal in verwerkt zat.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:45 schreef FANN het volgende:
[..]
Er zijn gewoon geen aanwijzingen dat het allemaal heel vreselijk is voor je gezondheid, ofzo.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:00 schreef FANN het volgende:
[..]
oh vast wel, komt vast allemaal wel goed...
Asbest is nog te doen, maar ik zei al stél dat... ik zei niet dat het zo was, maar ik stelde een vraagquote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:04 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Asbest werd toch ook gewoon bekend gemaakt dat het schadelijk was ondanks dat dat spul ongeveer overal in verwerkt zat.
Ja, dat bedoelde ik..quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het is wel een goeie vraag: stel dat naar voren komt dat het allemaal wel erg schadelijk is, wat dan? Ik dan niet dat we spontaan allemaal onze mobiel/ipad/laptop/whatever wegleggen en ook niet dat de UMTS masten worden afgebroken..
Voor asbest heb je alternatieven.. Voor draadloze verbindingen niet direct..quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:06 schreef FANN het volgende:
[..]
Asbest is nog te doen, maar ik zei al stél dat... ik zei niet dat het zo was, maar ik stelde een vraag
stél dat het allemaal schadelijk zou zijn, wat dan?
Kan je toch niet meer terugdraaien?
ja, dat bedoel ik...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Voor asbest heb je alternatieven.. Voor draadloze verbindingen niet direct..
Van welke mate van schadelijkheid ga je dan uit? Het ligt er wel aan hoe alarmerend het is, dunkt me. Kleine of subtiele schadelijke gevolgen kun je nog lang ontkennen, bij iets grotere gevolgen zou er een mate van acceptatie ontstaan, net zoals bij roken. Als het echt ernstig is, dan weet ik echt niet wat er gaat gebeuren. Allemaal terug naar een samenleving zonder mobiel internet of zelfs telefonie? Of jong sterven?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:09 schreef FANN het volgende:
[..]
ja, dat bedoel ik...
dus?
nik meer aan te doen, wat de uitkomsten ook zijn van al die onderzoeken...
Het is veel gemakkelijker een zendmast uit te schakelen dan een heel gebouw af te sluiten en leeg te ruimen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:06 schreef FANN het volgende:
[..]
Asbest is nog te doen, maar ik zei al stél dat... ik zei niet dat het zo was, maar ik stelde een vraag
stél dat het allemaal schadelijk zou zijn, wat dan?
Kan je toch niet meer terugdraaien?
Als het schadelijk ''zou'' zijn dan zullen die zich wel uiten in vage klachten, zoals bij die mensenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Van welke mate van schadelijkheid ga je dan uit? Het ligt er wel aan hoe alarmerend het is, dunkt me. Kleine of subtiele schadelijke gevolgen kun je nog lang ontkennen, bij iets grotere gevolgen zou er een mate van acceptatie ontstaan, net zoals bij roken. Als het echt ernstig is, dan weet ik echt niet wat er gaat gebeuren. Allemaal terug naar een samenleving zonder mobiel internet of zelfs telefonie? Of jong sterven?
Punt is alleen dat de mensen die zeggen last te hebben van de straling de mast nog steeds zien staan en daardoor nog steeds last hebben van de straling die er niet meer is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het is veel gemakkelijker een zendmast uit te schakelen dan een heel gebouw af te sluiten en leeg te ruimen.
Ja, maar of iemand dat wil is ook maar de vraag...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het is veel gemakkelijker een zendmast uit te schakelen dan een heel gebouw af te sluiten en leeg te ruimen.
En de wereld werkte ook gewoon voor draadloos internet. Voor essentiele straling kan een mcost-benefit trade-off gemaakt worden.
deze link staat in deel 1quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:22 schreef FANN het volgende:
[..]
Als het schadelijk ''zou'' zijn dan zullen die zich wel uiten in vage klachten, zoals bij die mensen
die in dat dorp zijn gaan wonen, die link die ik net plaatste...
Zulke mensen heb je ook in Nederland trouwens, ik had daar een YT van geplaatst in het
vorige deel en een link naar de vereniging ''Ons Licht'' , zou ik weer even moeten opzoeken
voor je, niemand ging er op in, dus daar zal wel overheen gelezen zijn.
Maar nogmaals, ik weet het dus niet hoor, ik zeg niet dat het schadelijk zou zijn, maar
ik ga ook niet zeggen dat het onschadelijk zou zijn, hoe zou ik dat moeten weten?
Nouja, of je ze gek kan noemen weet ik niet. Zodra ze zeggen ergens last van te hebben, en vervolgens geen onderscheid kunnen maken tussen het wel of niet aanstaan van dat apparaat zijn ze op z'n minst zichzelf voor de gek aan het houden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:28 schreef FANN het volgende:
[..]
deze link staat in deel 1
http://cpld.nl/elektrogevoeligheid.html
en dit filmpje... dus in Nederland zijn er ook zulke mensen.
Misschien zijn ze wel gek, maar misschien ook niet, ik heb géén idee...
eh... ik zou eerst het filmpje maar kijken als ik jou was, ik weet niet over welk apparaatquote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nouja, of je ze gek kan noemen weet ik niet. Zodra ze zeggen ergens last van te hebben, en vervolgens geen onderscheid kunnen maken tussen het wel of niet aanstaan van dat apparaat zijn ze op z'n minst zichzelf voor de gek aan het houden.
Een negatief placebo?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Punt is alleen dat de mensen die zeggen last te hebben van de straling de mast nog steeds zien staan en daardoor nog steeds last hebben van de straling die er niet meer is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |