Nocebo heet dat.quote:

Ik bedoel in de algemene zin. Of het nou een wifi router is, telefoonmast op het dak van de buren, radio 2, maakt niet uitquote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:31 schreef FANN het volgende:
[..]
eh... ik zou eerst het filmpje maar kijken als ik jou was, ik weet niet over welk apparaat
je het hebt hoor.

Ja, lekker geen ondertitelingquote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nocebo heet dat.
Jij hebt deze al gezien, maar ik post het ook maar eens hier: http://tv.nrk.no/serie/fo(...)2/sesong-2/episode-2
Kijk vooral het 4e deel.
En om het wat beter te kunnen begrijpen kan je evt op "Teksting" klikken en die bende door google translate of een soortgelijke service gooien.
Dat deel ligt overigens ook op YT:
Is een experiment dat laat zien hoe mensen reageren als ze denken dat ze een dosis straling krijgen (terwijl ze gewoon helemaal niks [extra] krijgen).
 zo snap ik er niks van...
  zo snap ik er niks van...

oh... algemene zin, tja, ik denk dat je echt in een bunker moet gaan zitten om aan allequote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik bedoel in de algemene zin. Of het nou een wifi router is, telefoonmast op het dak van de buren, radio 2, maakt niet uit

De oplossing staat zelfs in de post die je quote. Maar ik heb maar een edit gedaan en wat markup erbij gedaan.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:39 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, lekker geen ondertitelingzo snap ik er niks van...

En met veel beton om je heen ontvang je weer meer radio-actieve stralingquote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:41 schreef FANN het volgende:
[..]
oh... algemene zin, tja, ik denk dat je echt in een bunker moet gaan zitten om aan alle
straling te ontkomen, dat ga je niet redden alleen door te verhuizen om verder van
zo'n mast af te wonen.
Die straling is er nou eenmaal, overal, telefoon, radio's, tv's internet en noem maar op...

Tja, daarom...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En met veel beton om je heen ontvang je weer meer radio-actieve straling

Idd, een paar wetenschappelijke publicaties waren leuk geweest.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:53 schreef Johnny Blaze het volgende:
Slecht artikel, er staan gewoon 0 bronnen in.

Precies, ze zullen proberen om het zoveel mogelijk te ontkennen. Kost anders veel te veel geld.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:45 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar eh.. stel nou eens dat mobiele telefoons, wifi-hotspots en tv- en radiosignalen
schadelijk zouden zijn voor de gezondheid, wat dan?
Ik denk dat het in alle toonaarden tóch ontkent zou worden, want terugdraaien kan
toch niet meer, of je moet zo'n soort dorp gaan opzoeken om te wonen.
http://www.ninefornews.nl(...)-dorp-wifi-verboden/
Niks meer aan te doen dus, zoals zoveel dingen.

Dat is dus pertinent onwaar aangezien er genoeg aanwijzingen voor zijn dat het wel schadelijk is voor de gezondheid.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er zijn gewoon geen aanwijzingen dat het allemaal heel vreselijk is voor je gezondheid, ofzo.
Het is wel een goeie vraag: stel dat naar voren komt dat het allemaal wel erg schadelijk is, wat dan? Ik dan niet dat we spontaan allemaal onze mobiel/ipad/laptop/whatever wegleggen en ook niet dat de UMTS masten worden afgebroken..

Aangezien je het zo zeker lijkt te weten is het vast geen probleem voor je om naar minimaal 10 goede (dat wil zeggen: erkend tijdschrift) wetenschappelijke studies te linken die dit bevestigen?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:31 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is dus pertinent onwaar aangezien er genoeg aanwijzingen voor zijn dat het wel schadelijk is voor de gezondheid.

Het enige wat je hebt laten zien is de lichte verhoging van Leukemie rond hoogspanningslijnen. Denk je dat dat genoeg is om de schadelijkheid er van aan te tonen?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:31 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is dus pertinent onwaar aangezien er genoeg aanwijzingen voor zijn dat het wel schadelijk is voor de gezondheid.

Ik neem aan dat je radon bedoelt? Kwestie van ventileren toch?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En met veel beton om je heen ontvang je weer meer radio-actieve straling

noem ze dan eens die aanwijzingen van je.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:31 schreef Japie77 het volgende:
[..]

Ja ik ben gekke henkie niet, als je dit topic doorleest is er genoeg te vinden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:56 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
noem ze dan eens die aanwijzingen van je.

Quote de relevante posts waar wetenschappelijk gevalideerd bewijs geleverd is even aub?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja ik ben gekke henkie niet, als je dit topic doorleest is er genoeg te vinden.

Heb je dat linkje van Fogel al gezien? Even door google-translate halen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]

Voorbeelden zoals dat je wang warm wordt als je een half uur lang een warm voorwerp tegen je wang houd. Nou joepiequote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]

Dat bedoel ik iddquote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je radon bedoelt? Kwestie van ventileren toch?

Dan krijg je ditquote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb je dat linkje van Fogel al gezien? Even door google-translate halen.
Ook niet erg duidelijk eigenlijkquote:Aflevering Beschrijving
Noorse documentaire. Fysicus Andreas Wahl onderzoekt of de straling van mobiele telefoons kan gevaarlijk zijn.
Hij nodigt de eloverfølsomme te testen blind, voldoen aan een lid van het parlement die liever passief roken
voordat passieve mobiele straling en onderzoekt het nocebo-effect met psycholoog Jan-Ole Hesselberg. Seizoen 2 (2: 6)
Eerst gelucht:
NRK1 2014/09/14 08:45
De laatste keer verzonden:
BBC1 2014/09/21 24:25

Ik moest het nog kijken , nog geen tijd voor gehad, maar misschien nog iets verder zoeken?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:36 schreef FANN het volgende:
[..]
Dan krijg je dit
[..]
Ook niet erg duidelijk eigenlijk
Als ik zo naar het filmpje kijk lijkt het meer op een aflevering van ''Poets'' trouwens.
Ik kan ook niks vinden over Fysicus Andreas Wahl of psycholoog Jan-Ole Hesselberg.

Ik vind het een hele goede hypothesiche vraag hoorquote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:22 schreef FANN het volgende:
[..]
Als het schadelijk ''zou'' zijn dan zullen die zich wel uiten in vage klachten, zoals bij die mensen
die in dat dorp zijn gaan wonen, die link die ik net plaatste...
Zulke mensen heb je ook in Nederland trouwens, ik had daar een YT van geplaatst in het
vorige deel en een link naar de vereniging ''Ons Licht'' , zou ik weer even moeten opzoeken
voor je, niemand ging er op in, dus daar zal wel overheen gelezen zijn.
Maar nogmaals, ik weet het dus niet hoor, ik zeg niet dat het schadelijk zou zijn, maar
ik ga ook niet zeggen dat het onschadelijk zou zijn, hoe zou ik dat moeten weten?

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |