Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost
Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 07-10-2014 11:13:35 ]
Als je ´slecht´ definieert als het lukraak bombarderen van willekeurige militaire organisaties die niet afdoende verweven zijn in een verdragenstelsel dan lijkt het mij lastig daar een ontkennend antwoord op te geven.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:42 schreef jamesdeen het volgende:
maar Nederland is dus een 'slecht land'?
Ben je ook tegen Nederland omdat het gestolen land is wat gewoon toebehoort aan de Spaanse troon?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik ben als eerste tegen Israel omdat het gestolen land is en gewoon toebehoort aan de Palestijnen.
Welkom op planeet Aardequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:28 schreef Shokirbek85 het volgende:
Er valt met Nederlanders cq het Westen niet te discusieren. Ik meen dit serieus. Ze zijn nog feller en standvastiger dan Arabieren of muslims
"Israel heeft het land van de Palestijnen gestolen" "Israel is terreur staat" "Israel vuurt bommen af op onschuldige kinderen" "Israel bouwt illegale nederzettingen" "Israel doet geen enkele pogingen tot vrede" "Israel is een apartheidstaat" en zo gaat het maar door. Historische feiten wordt door het Westen compleet genegeerd. Geschiedenis ook. De verschillende aanvallen die Israel te verduren heeft gehad wordt de prullenbak in gesmeten. Woorden en benamingen verkeerd gebruikt. Tegen argumenten van de tafel geveegd en de gebrekkige kijk op Palestine en de staat Israel blijft in het hoofd hangen.
West europa zit nog met hun WOII trauma te worstelen.
Welke discussie?!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:18 schreef sp3c het volgende:
wat je probeert te zeggen is dat jij discussies met west europeanen niet kunt winnen
Als het om Israel gaat helemaal.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:57 schreef Karrs het volgende:
[..]
Welkom op planeet Aarde, waar de mens feilbaar is en drogredenatie, haat, cognitieve dissonantie en confirmation bias aan de orde van de dag zijn.
Kun je dat doen in Friesland?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:07 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Als het om Israel gaat helemaal.
Ik ga binnenkort naar het meest gehate land ter wereld (en de enigste staat ter wereld die met totale vernieting bedreigd wordt) Semitische talen studeren.
Als je lid bent van een joods gemeenschap uiteraard. Ik ben niet bekend met Friesland ( ik woon uiterst zuiden van NL)quote:
Volgens mij was het een grapquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:15 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Als je lid bent van een joods gemeenschap uiteraard. Ik ben niet bekend met Friesland ( ik woon uiterst zuiden van NL)
Indien je niet lid bent van een gemeenschap wordt het moeilijker. Sowieso in Amsterdam zijn er veel mogelijkheden (voor joden) voor niet-joden weet ik niet.
....quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:37 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Nee http://www.ljgamsterdam.nl/nl/studiecentrum
Gahahahahahah, deze post is dan wel weer humor !quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:51 schreef Shokirbek85 het volgende:
Ik ben niet zo goed in grapjes en sarcasme zegt men.
Naja zeg !quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahahahahahah, deze post is dan wel weer humor !
Dat blijkt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:51 schreef Shokirbek85 het volgende:
Ik ben niet zo goed in het snappen van grapjes en herkennen van oa sarcasme zegt men.
Whaha. Bedankt. Inderdaad (al ben ik nooit in de VS geweest)quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:51 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat blijkt.
Geeft niks verder. Veel plezier in het meest gehate land ter wereld (en volgens mij valt dat nog wel mee - de VS is er ook nog en laat dat nou ook een land zijn waar je eigenlijk best goed kunt vertoeven)
Of 2000 jaar! Dus daar zou je begrip voor op kunnen brengen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:51 schreef Toga het volgende:
[..]
Ook al duurt dat 20 generaties....
[..]
Ach ja, alles is relatief
Oh wacht: nog na 2000 jaar denken aan terugkeren!quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:36 schreef Toga het volgende:
[..]
Terugkeren? Menig weldenkend mens denkt toch na 66 jaar niet meer aan terugkeren? (Oh, wacht...)
Denk je dat er joden zijn die in het voormalige huis van hun grootouders in Polen willen terugkeren?
Het enige waar de kinderen van de (kinderen van de) vluchtelingen bij "terugkeren" aan denken is in een stuk land waar geen jood meer woont.
Ja.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat veel Marokkanen en Turken het Nederlandse paspoort zien als creditcard voor een uitkering. Ze houden daarnaast ook hun Turkse en Marokkaanse paspoort. Ze ontlenen alleen maar rechten aan het NL paspoort en geen plichten. Uiteindelijk (en dat zie je op veel fora) praten ze toch in termen als "jullie Nederlanders" en "wij, Marokkanen of wij Moslims". Het zit in dingen als bv bij voetbalwedstrijden alleen voor Turkije zijn en niet voor Nederland. Als je ze op de man vraagt: Ben je voor Nederland of Marokko, kijken ze je al aan of ze water zien branden. "Voor Marokko natuurlijk!" "Domme vraag". Bij activiteiten op de (basis)school waarbij de inzet van de ouders wordt gevraagd via formulieren of memo's weten ze van niks. Hun sociale interesse ligt alleen bij de Moskee, en niet bij "die Nederlandse activiteiten daar op school". Dit alles is gewoon mijn ervaring.
Bekijk:
Bekijk 1:18 en mijn tenen krommen. Ik ben een staatsburger en ik heb het recht.... bla bla.....
Wel rechten, en geen plichten dus.
Tel daarbij het incident met de juwelier van Deurne waarbij de ouders van de crimineeltjes die helaas door een bedrijfsongeval agv door henzelf gekozen beroep zijn gesneuveld, die de arrogante brutaliteit hebben om de juweliersvrouw verder voor het gerecht te slepen en mijn bloed begint nog verder te koken...
Je laat precies zien waarom joden in principe geen enkel recht hebben om in Palestina te wonen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:11 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Ze zijn geen vluchtelingen meer. Mijn oma was ook vluchteling maar kreeg NL staatburgerschap. Geen enkel vluchteling waar dan ook in de wereld kan zijn status als 'vluchteling' geven aan de volgende generatie. Behalve de Palestijnen. Alle vluchtelingen zitten bij dezelfde organisatie. Behalve de Palstijnse. Zij zitten voor een speciaal opgerichte organistatie de UNWRA. De UNWRA heeft niets voor de Palestijnse vluchtelingen gedaan. En de omringende landen idem dito. Iedereen weet dat het ook in stand gehouden wordt. Van 500.000 vluchtelingen destijds naar 5 miljoen. De status vluchtelingen worden doorgegeven op kinderen, kleinkinderen enz enz.
Palestijnen zouden compensatie kunnen krijgen of zelfs teruggave van hun huizen en grond sinds 1948. Hahaha. Waarom? If so, mag ik dan ook grond claimen van land van herkomst van mijn oma? Nee dat mag ik niet. Omdat alle vluchtelingen ter wereld (except Palestijen) hun status als vluchteling niet kunnen doorgeven. Waarom Palestijnen wel? Wat maakt hen zo speciaal vergeleken met bvb Kosovaren? Alle vluchtelingen ter wereld (except Palestijnen) worden gestimuleerd om in hun gastland te integreren. Palestijnen niet. Zeg je zelf : " Omdat het Palestijnen zijn die ooit moeten terugkeren " Waarom?
[..]
Ik vroeg het aan jou. Zie mijn vraagteken. Bedankt voor de bron. Maar ik heb het ook over Palestijnse slachtoffers van lang voor die gedoe met Assad. Nergens worden ze geaccepteerd door hun 'broeders' . Ik wil alleen maar een antwoord: waarom niet? Waarom zijn zij (Palestijnen) nog altijd vluchteling?
"Omdat het Palestijnen zijn die ooit moeten terugkeren"
Juist. Indien ze een staatsburgerschap zouden krijgen en dezelfde rechten als de burgers in hun Arabische gastlanden wordt de staat Israel automatisch erkent. De Arabieren erkennen de staat Israel niet. Zie quotes van de Egyptische leider Gamal.
Dit zag de vroegere leidsman van de UNWRA ook al. De kwestie 'vluchteling' van de Palestijnen worden wegen politieke doeleinden in stand gehouden. (Neemt niet weg dat de Palestijnen natuurlijk van alle kanten slachtoffer zijn)
Ik ken een Palestijns meisje. 3e generatie vluchteling. Ze zei dat ze (Palestijnen) als honden worden behandeld (nee niet Syrie maar ander Arabische land). Ze had nergens recht op. Het is zelfs zo dat de Arabische gastland ze niet eens als Arabieren zagen. Dit is altijd geweest. Faisal zei ooit al dat de inwoners geen Arabieren waren.
"Onze broeders" wordt er gescandeerd door de Parijse straten als het weer uitmondt in rellen tussen joden en arabieren. Stiekum moet je er wel om grinniken.
En wederom gaan ze niet op mijn vragen in. Clever tactiek!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je laat precies zien waarom joden in principe geen enkel recht hebben om in Palestina te wonen.
Vervang Palestijnen door joden. Simpel!
Clever discussie tactiek. Hoe noemen ze dat in fora's? Drogredenatie. Zijn we eindelijk uitgesproken hier.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh wacht: nog na 2000 jaar denken aan terugkeren!
Die zijn dus volgens jou beslist niet weldenkend!
Zijn we het eindelijk eens eens.
wat is er racistisch aanquote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:43 schreef El_Matador het volgende:
"misbruikt"??
Israel is toch ook gewoon een racistische terreurstaat die geweld tegen onschuldige burgers gebruikt?
Stel je niet aan, man.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:43 schreef El_Matador het volgende:
"misbruikt"??
Israel is toch ook gewoon een racistische terreurstaat die geweld tegen onschuldige burgers gebruikt?
Goed dat die boycot er is. Het is natuurlijk te schandalig voor woorden dat de UNHRW wordt misbruikt voor Arabische jodenhaat. Dat kan écht niet.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:36 schreef Shokirbek85 het volgende:
Ouch... Het zal de Islamtische landen pijn hebben gedaan. Item 7 geboycot door democratische landen , welke de minderheid vormen binnen de UN.
Ironisch dat de overgrote meerderheid in de UN landen zitten die geen enkele basis van democratie in hun land kennen ( Pakistan goed voorbeeld) die wel in zo'n beraad gaat zitten bespreken over rechten van de mensen
Die Joden hadden in het land waar ze uit vertrokken zijn ook een prima leven gehad kunnen hebben en dan hadden de Palestijnen ook een goed leven gehad in plaats van onder een bezetting leven. Dus lijkt me niet echt relevant.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 08:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het valt niet te ontkennen dat die paar joden meer van die woestijn gemaakt hebben dan die Palestijnen in 4000 jaar.
donder op met je prima leven, joden zijn geen hondenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Die Joden hadden in het land waar ze uit vertrokken zijn ook een prima leven gehad kunnen hebben en dan hadden de Palestijnen ook een goed leven gehad in plaats van onder een bezetting leven. Dus lijkt me niet echt relevant.
Wat een vergelijking.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:44 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ben je ook tegen Nederland omdat het gestolen land is wat gewoon toebehoort aan de Spaanse troon?
En zo niet, ben je dan van mening dat er een tijdsspanne zit tussen wanneer veroverd land niet meer als 'gestolen' beschouwd kan worden? Zo ja, hoe lang is die tijdsspanne dan en denk je niet dat die al eens bereikt is in het geval Israël-Palestina?
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:19 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
donder op met je prima leven, joden zijn geen honden
Gelukkig dan maar dat ik geen antisemiet ben.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:52 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
dat schijnen antisemieten zoals weleens te denken
zie editquote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:53 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar dat ik geen antisemiet ben.
De vergelijking is prima.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat een vergelijking.
Die gaat nooit bereikt worden in dit conflict. Net als Algerije ook nooit van de Fransen had kunnen worden.
quote:Shlomo Sand: ‘I wish to resign and cease considering myself a Jew’
His past was Jewish, but today he sees Israel as one of the most racist societies in the western world. Historian Shlomo Sand explains why he doesn’t want to be Jewish anymore
dat zijn ze welquote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:19 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
donder op met je prima leven, joden zijn geen honden
Schandaligquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:19 schreef SadPanda het volgende:
De minister van justitie van Israel noemt Saudi-Arabië een gematigd land en dat ze dezelfde waarden er mee delen.![]()
http://www.mintpressnews.(...)saudi-arabia/197254/
quote:MPs expected to vote on whether to recognise the Palestinian State
Symbolic vote signals the extent to which Israel is losing the battle for public opinion in Britain
Ik weet niet wie je met "ze" bedoelt, maar mijn opmerking is een antwoord op je vraag.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:40 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
En wederom gaan ze niet op mijn vragen in. Clever tactiek!
Nee, Nederland is niet gestolen, Nederland heeft zich vrijgevochten. Dat is ook het verschil tussen de Koerden en de joden: de Koerden willen gewoon het gebied waar ze wonen zelf besturen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:44 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ben je ook tegen Nederland omdat het gestolen land is wat gewoon toebehoort aan de Spaanse troon?
En zo niet, ben je dan van mening dat er een tijdsspanne zit tussen wanneer veroverd land niet meer als 'gestolen' beschouwd kan worden? Zo ja, hoe lang is die tijdsspanne dan en denk je niet dat die al eens bereikt is in het geval Israël-Palestina?
Waarom moeten wij daar eigenlijk voor betalen? Ik wil mijn belastinggeld liever niet naar de woestijn zien gaanquote:Op zondag 12 oktober 2014 22:29 schreef Kees22 het volgende:
Wat dan weer (pieiep) is voor Israel: dat land gooit alle huisraad van de buren aan barrels en wij kunnen dan gaan betalen voor de reparaties. Steeds hetzelfde: bij Libanon de laatste keer ook al.
En dan zul je zien: niet zodra is alles hersteld of ze verzinnen wel weer een smoes om rotzooi te trappen.
quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:33 schreef xodox het volgende:
[..]
Waarom moeten wij daar eigenlijk voor betalen? Ik wil mijn belastinggeld liever niet naar de woestijn Hamas zien gaan
Gaza is geen woestijn: daar werden bloemen en andere gewassen geteeld die in Nederland verkocht werden. Tot Israel de luchthaven kapot maakte.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:33 schreef xodox het volgende:
[..]
Waarom moeten wij daar eigenlijk voor betalen? Ik wil mijn belastinggeld liever niet naar de woestijn zien gaan
Ben je eigenlijk ook een semiet?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je hebt me overtuigd, ik ben een antisemiet.
Ik snap er ook niks van. Dit geld komt hoogstwaarschijnlijk in de zakken van Hamas terecht. We steunen daarmee dus terroristen. Wat in Godsnaam bezielt de regeringquote:
quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, Nederland is niet gestolen, Nederland heeft zich vrijgevochten. Dat is ook het verschil tussen de Koerden en de joden: de Koerden willen gewoon het gebied waar ze wonen zelf besturen.
Dat is anders dan de Europeanen in de Nieuwe Wereld en de joden in Palestina gedaan hebben: die hebben het gebied waar anderen woonden veroverd en de oorspronkelijke bewoners (deels) verdreven.
quote:Jawel, dat heet verjaren van een misdaad. Dat duurt bij een gestolen fiets in Nederland 10 jaar, als ik me goed herinner. En bij een strook grond 10 of 20 jaar, afhankelijk van de goede of kwade trouw (bron: de Rijdende Rechter).
De verstreken tijd tussen het stelen van grond van de Palestijnen is ongeveer 70 jaar, de verstreken tijd van het verjagen van de joden is pakweg 1950 jaar.
Het artikel gaat verder.quote:VN-leider haalt uit naar Israël om nederzettingen
Secretaris-generaal van de Verenigde Naties Ban Ki-moon heeft maandag felle kritiek geleverd op het Israëlische nederzettingenbeleid.
De VN-chef riep in Jeruzalem de Israëlische premier Benjamin Netanyahu op 'leiderschap' te tonen en compromissen te sluiten om vrede met de Palestijnen te bereiken.
De Israëlische regering bouwt al langere tijd joodse nederzettingen op Palestijns grondgebied. Vrijwel de hele internationale gemeenschap bestempelt het beleid als illegaal, de Verenigde Staten incluis.
Ban noemde de jongste Israëlische bouwplannen om 2500 woningen in Oost-Jeruzalem te bouwen 'een duidelijke schending van het internationaal recht'.
"Dit zendt niet de juiste signalen uit en ik roep de regering van Israël op deze activiteiten te staken", zei Ban. "De status quo is onhoudbaar. Het is duidelijk dat beide partijen moeten terugkeren naar de onderhandelingstafel en bereidheid moeten tonen om lastige maar noodzakelijke compromissen te sluiten."
Als Israël stopt met bombarderen hoeven wij niet weer op te bouwen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:33 schreef xodox het volgende:
[..]
Waarom moeten wij daar eigenlijk voor betalen? Ik wil mijn belastinggeld liever niet naar de woestijn zien gaan
waarom bombardeert Israël?quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als Israël stopt met bombarderen hoeven wij niet weer op te bouwen.
Omdat ze getraumatiseerd zijn door de holocaust en hun frustraties willen afreageren op een hulpeloos slachtoffer.quote:
Ik had het tegen een andere user ( ook ) gevraagd maar jij quote mij.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik weet niet wie je met "ze" bedoelt, maar mijn opmerking is een antwoord op je vraag.
Ik welquote:Op zondag 12 oktober 2014 22:15 schreef Kees22 het volgende:
Overigens heb ik geen idee waarom Palestijnen zo anders behandeld worden als jij beschrijft.
Verdiep je maar in de materiequote:
Palestijnen wel. Zijn de enige ter wereld.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:15 schreef Kees22 het volgende:
En ik ben het grotendeels met je eens: je kunt niet van generatie op generatie de vluchteling blijven uithangen.
Verdreven, verjaagd, noem maar op. Hetzelfde. Het zijn vluchtelingen. Ben het met je eens. De Palestijnen zijn noodgedwongen gevlucht nadat zij samen met de omringende Arabische landen tegen Israël (om hem te vernietigen) de oorlog hebben verloren. Hierdoor waren velen noodgedwongen te vluchten na de omringende landen. Er zijn dubbel zoveel joden verdreven uit de Arabische wereld. Hun huizen in beslag genomen. Hoor je daar nog iets over? Dacht ik al. Ze worden ook wel 'de vergeten vluchtelingen' genoemd.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:15 schreef Kees22 het volgende:
Al zijn de Palestijnen niet bepaald vluchtelingen: ze zijn eerder verdrevenen.
Ja, dat wordt ook in standgehouden als het op generatie op generatie gaat en je niet kan integreren.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:15 schreef Kees22 het volgende:
En die zullen langer aan terugkeer blijven hechten dan vluchtelingen.
Heb ik nooit gezegd. Ieder mens heeft recht te gaan en staan waar ze willen in mijn ogen. Ze voelen zich verbonden met Palestine dus is het hun verdomd goed recht om terug te keren. Ik zou ze juist aanmoedigen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:15 schreef Kees22 het volgende:
Maar ik vind het een vreemd argument dat Palestijnen het recht op terugkeer al 70 jaar na hun verdrijving verliezen, terwijl ze verdreven zijn door mensen die al 2000 jaar, dat is 28 keer zo lang, daar verdreven zijn.
Pareltje dit.quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat ze getraumatiseerd zijn door de holocaust en hun frustraties willen afreageren op een hulpeloos slachtoffer.
Niet naar een Nederlander luisteren. Holocaust heeft geen reet mee te makenquote:
Precies!quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:57 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Pareltje dit.
[..]
Niet naar een Nederlander luisteren. Holocaust heeft geen reet mee te maken
Sinds de stichting van de staat Israël zijn kwamen er
32.000 Argentijnen
60.000 Turken
12.000 zuid afrikanen
46.000 Yemeniten
140.000 Marokkanen
24.000 Indiërs/ Pakistani
30.000 Egyptenaren/ Sudanezen
184.000 Algerijnen
Tienduizenden Falasha's
120.000 Bukharian
And many more
Tegenwoordig is 73% sabra.
17,9% Europees van geboorte
5,2% Afrikaans van geboorte
3,2% Aziatisch van geboorte.
Ik wil daar enkel mee aangeven dat antisemitisch eigenlijk geen geschikte term is om te beschrijven wat we bedoelen. Antihebreïsch zou een zinnigere term zijn.quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zou dat relevant moeten zijn?
Tja, het is zuur als je ongelijk aangetoond wordt, dat is wel waar.quote:
?? Ik weet niet wat sabra betekent, maar in 2005 was volgens het Israelische bureau van statistiek ongeveer 1/3 van de joodse bewoners van Israel autochtoon, dus in Palestina of Israel geboren uit inheemse ouders, 1/3 was eerste generatie allochtoon, dus buiten Palestina of Israel geboren en 1/3 was tweede generatie allochtoon, dus in Israel geboren uit buitenlandse ouders.quote:
Zoveel eenzijdige gelul in deze post, maar zo weinig feitelijke juistheden en/of inhoud.quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:38 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Ik had het tegen een andere user ( ook ) gevraagd maar jij quote mij.
[..]
Ik wel
[..]
Verdiep je maar in de materie
[..]
Palestijnen wel. Zijn de enige ter wereld.
[..]
Verdreven, verjaagd, noem maar op. Hetzelfde. Het zijn vluchtelingen. Ben het met je eens. De Palestijnen zijn noodgedwongen gevlucht nadat zij samen met de omringende Arabische landen tegen Israël (om hem te vernietigen) de oorlog hebben verloren. Hierdoor waren velen noodgedwongen te vluchten na de omringende landen. Er zijn dubbel zoveel joden verdreven uit de Arabische wereld. Hun huizen in beslag genomen. Hoor je daar nog iets over? Dacht ik al. Ze worden ook wel 'de vergeten vluchtelingen' genoemd.
[..]
Ja, dat wordt ook in standgehouden als het op generatie op generatie gaat en je niet kan integreren.
[..]
Heb ik nooit gezegd. Ieder mens heeft recht te gaan en staan waar ze willen in mijn ogen. Ze voelen zich verbonden met Palestine dus is het hun verdomd goed recht om terug te keren. Ik zou ze juist aanmoedigen.
Het gaat mij om het feit dat zij ( de Palestijnse vluchteling in Arabische landen) geen staatsburgerschap kunnen krijgen in hun gastlanden (behalve Jordanië) . Ze hebben geen toegang tot bepaalde beroepen, geen recht op sociale zekerheid, geen recht op goede medische zorg.
Vluchtelingen overal ter wereld worden aangemoedigd zich te integreren in het gastland waar ze verblijven. Dat kunnen de Palestijnse vluchtelingen dus niet in de Arabische landen waar ze zich in bevinden. Ze blijven vluchteling. Van 500.000 ooit naar 5.000.000 zijn hun aantallen tegenwoordig.
Als zij in het gastland zouden integreren verliezen ze hun status als vluchteling en kan men het ook niet meer gebruiken als politieke doeleinden om de staat Israël weg te krijgen. De Palestijnse vluchtelingen de doodgewone burgers werden en worden nog altijd van alle kanten vreselijk genaaid. Door Israël. Door de Arabische landen waarin zij in verblijven en door het Westen. Een Palestijnse staat zal in mijn ogen een goede oplossing zijn maar het lijkt mij een utopie.
Verder vind ik de Arabieren de grootste 'zionisten' op deze aardbol. Ze strijden voor een Islamitische staat ver buiten het Arabisch schiereiland. De Joden hebben het destijds voor elkaar gekregen middels diplomatie en onderhandelingen en bleven bij het gebied waar hun geschiedenis ligt. Ja hun geschiedenis ligt niet in Hong Kong. De Joden voelen zich verbonden met dat gebied. En ze blijven daar ook.
Tegenwoordig gaat het strijden om een Islamitische staat gepaard met onthoofdingen , verwoesten van moskeeën en kerken , terreur en het verplicht bekeren van hele oude beschavingen. En zijn ze ver buiten hun grenzen bezig. Ik bedoel Irak of Syrië is geen Arabisch land. Dus als we objectief kijken zijn de Arabieren de grootste 'zionisten' geweest in de geschiedenis en nu dus weer.
Het is afwachten op de volgende 'zionisten'. Wellicht de BS ( Byzantijnse staat) of de PR ( Perzisch Rijk) die weer bepaalde gebieden claimen.
En je hoeft niet te reageren op mijn quote. Het mag maar ik zal niet meer reageren. Shalom
'we'quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, het is zuur als je ongelijk aangetoond wordt, dat is wel waar.
Maar we houden toch wel van je hoor.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, het is zuur als je ongelijk aangetoond wordt, dat is wel waar.
Maar we houden toch wel van je hoor.
quote:The Greek Orthodox Christian Patriarchate in east Jerusalem has slammed an Israeli law recognizing Aramaic Christians as a nationality, describing it as an attempt to divide the Palestinian minority.
Related
israelis-re-enact-crusader-battleIsrael says local Christians can choose to be Arameans instead of Arabs
Palestinian church in Israel forced out of building by Muslims
Lutheran Jerusalem hospital sends teams to aid stricken in Gaza
Explosion kills Christian in Gaza as faiths unite in strife
Pope Francis makes urgent plea for peace in Middle East, Iraq and Ukraine
World churches' groups call for immediate halt to hostilities in Gaza
Calling for Gaza ceasefire, Holy Land bishop rues more Christian migration
Mourning death of three Israeli teens, world churches body decries all killings in region
Pope wants Israeli, Palestinian prayer meeting to 'mark new beginning'
The Greek Orthodox Church said in a statement that the law, which separates Christians from Arabs, would split minorities living in Israel, eventually weakening Palestinians, reported The Jerusalem Post.
"Palestinian Christians are an important part of the Arab and Palestinian nations; we are proud of the Aramaic identity as it reflects history and culture shaped by Arab Muslims and Christians," the report quoted Christian Orthodox Church spokesperson Father Issa Musleh as saying.
Musleh stated that their roots as Palestinian Christians cannot be erased by anyone or any group as they are "deeply engraved in history."
The church official was questioning the law passed on September 16, which recognized the majority of Israel's Christians as Arameans instead of Arabs, creating a separate Christian minority group.
Last month, Interior Minister Gideon Saar ordered Israel's Population, Immigration and Border Authority to recognize a separate Aramean identity among local Christians in the country who identify with the ancient people.
http://www.ecumenicalnews(...)ns-as-divisive-26756quote:In issuing the order, Saar had said that Aramean was the actual ethnicity of most of the region's Christians before the conquest by Arab Muslims in the 7th century.
At the same time, Musleh also denounced a draft law to recruit Arab Palestinian Christians to the Israeli Defense Forces.
He said it is part of attempts to promote internal hostility and division among Palestinian Christians, reported International Middle East Media Center.
http://www.imemc.org/article/69248
He noted that the law would also create conflicts between Muslim and Christian Arabs and Palestinians.
In response to this law, Greek Orthodox Patriarch Theophilus III has issued directives to counter attempts to recruit Christians to the Israeli Army, including holding discussions and activities for church-run schools and other institutions, the media center report said.
Mwa valt mee hoor.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:27 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zoveel eenzijdige gelul in deze post, maar zo weinig feitelijke juistheden en/of inhoud.![]()
Treurig gewoon.
Dat kan hij niet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:00 schreef Karrs het volgende:
Post eens iets positiefs over Israël, SadPanda?
De joden hoor je ook alleen maar over hoe slecht palestinaquote:Op maandag 20 oktober 2014 23:07 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Dat kan hij niet.
Dit heeft toch wel heel veel weg van ene A. Hitler. Die zei ook alleen maar hoe slecht de joden wel niet waren.
Voel je je aangesproken. Gek.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:12 schreef klawie het volgende:
[..]
De joden hoor je ook alleen maar over hoe slecht palestina
Iets over een pot en ketel
En je vergelijking schaam jezelf mafkees
Ik post toch ook geen positieve dingen over Nazi Duitsland of ISIS.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:00 schreef Karrs het volgende:
+1quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik post toch ook geen positieve dingen over Nazi Duitsland of ISIS.
Je maakt iemand belachelijk met de zelfde standpunt al mij. Klootzakquote:Op maandag 20 oktober 2014 23:47 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Voel je je aangesproken. Gek.
Denk eerder dat je jezelf belachelijk maakt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:04 schreef klawie het volgende:
[..]
Je maakt iemand belachelijk met de zelfde standpunt al mij. Klootzak
Post eens iets positiefs over moslims en islam, Karrs.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:00 schreef Karrs het volgende:
Ik heb zitten denken, maar ik zou niets weten dat algemeen als positief wordt beschouwd over de groepen die jij noemt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Post eens iets positiefs over moslims en islam, Karrs.
Of alleen maar over Palestijnen, dat mag ook.
Mwa, dat je hun wens om als normaal behandeld te worden en hun rechten geëerbiedigd te zien niet positief vindt, kan ik billijken. Die wens is immers normaal, dus niet positief of negatief.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb zitten denken, maar ik zou niets weten dat algemeen als positief wordt beschouwd over de groepen die jij noemt.
Dat komt omdat jij een tunnelvisie hebt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb zitten denken, maar ik zou niets weten dat algemeen als positief wordt beschouwd over de groepen die jij noemt.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Post eens iets positiefs over moslims en islam, Karrs.
Of alleen maar over Palestijnen, dat mag ook.
Precies het punt dat ik probeer te benadrukken. Maar ik ben benieuwd wat SadPanda te zeggen heeft. Zou hij het kunnen? Al is het ook maar één klein dingetje. Iets aardigs, iets goeds. Over Israël.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:07 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Dat kan hij niet.
Dit heeft toch wel heel veel weg van ene A. Hitler. Die zei ook alleen maar hoe slecht de joden wel niet waren.
Niet om de vraag heendraaien.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik post toch ook geen positieve dingen over Nazi Duitsland of ISIS.
Hij moet helemaal niets. Ik vroeg 't hem.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:38 schreef HexHunter het volgende:
Waarom moet hij per se iets positiefs over Israel posten? Wat is dat nou weer voor onzin.
Doe het lekker zelf zou ik zeggen.
Jij hebt echt zo'n grote plaat voor je kop, treurig gewoon. Hij geeft allang antwoord en je blijft maar doorhameren.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:19 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hij moet helemaal niets. Ik vroeg 't hem.
Want wat hij nu doet riekt een beetje naar propaganda - en daar moeten we niets van hebben, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |