abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2014 @ 00:56:39 #276
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145242650
De leider van de demonstraties is de extreemrechtse Michael Ben-Ari, dat zegt genoeg.
Anti-Turkije
pi_145242662
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:55 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

waarom niet?
Omdat het gewoon mensen zijn die ergens willen leven en dat niet in hun eigen land kunnen. Van wat ik er van begrijp zijn het illegale die wel de mogelijkheid hebben om een bestaan op te bouwen. In de tweet staat dat ze bij Afrikaanse winkels roepen dat ze naar huis moeten.

Dan ligt het toch aan het beleid en niet aan de mensen.

En sowieso kan ik mij persoonlijk niet indenken dat je naar een groep mensen gaat en gaat roepen rot op ...
pi_145242691
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:55 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

ethiopische joden

deels ligt het inderdaad aan het beleid van isael.

allebei.
Deze post lees ik na mijn reactie.

Nja ik vind het naar ...
pi_145242822
Waarom zijn die mensen er zo massaal heen gebracht dan ?
pi_145243387
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Omdat het gewoon mensen zijn die ergens willen leven en dat niet in hun eigen land kunnen. Van wat ik er van begrijp zijn het illegale die wel de mogelijkheid hebben om een bestaan op te bouwen. In de tweet staat dat ze bij Afrikaanse winkels roepen dat ze naar huis moeten.

Dan ligt het toch aan het beleid en niet aan de mensen.

En sowieso kan ik mij persoonlijk niet indenken dat je naar een groep mensen gaat en gaat roepen rot op ...
het maakt eigenlijk geen flikker uit aan wie het ligt, feit is dat ze illegaal zijn en hier niet horen. dat het beleid zuigt maakt ze niet minder illegaal.

geen idee hoe die demonstratie verder is verlopen maar ik baseerde mij op die poster, waar niet echt iets verwerpelijks instaat.
pi_145245028
Ach in NL werden gastarbeiders gehaald om het vuile werk op te knappen. Tiental jaren later worden ze uitgekotst. Meer dan 30% van de NL bevolking is tegen bouw moskeeen. Ze zitten al te zeiken met de komst van oost Europeanen :D
pi_145248302
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 01:46 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

het maakt eigenlijk geen flikker uit aan wie het ligt, feit is dat ze illegaal zijn en hier niet horen. dat het beleid zuigt maakt ze niet minder illegaal.

geen idee hoe die demonstratie verder is verlopen maar ik baseerde mij op die poster, waar niet echt iets verwerpelijks instaat.
Vind eigenlijk wel dat het van belang is hoe dit kan. Van wat ik zie geef je ze de mogelijkheid om een soort van bestaan op te bouwen maar ondertussen wel zeiken dat ze illegaal zijn. Snap daar niks van. Snap ook niks van mensen die de behoefte hebben om andere mensen zo te behandelen. En zeer zeker niet als je zo'n nare geschiedenis hebt als hen.
pi_145248357
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:50 schreef Shokirbek85 het volgende:
Ach in NL werden gastarbeiders gehaald om het vuile werk op te knappen. Tiental jaren later worden ze uitgekotst. Meer dan 30% van de NL bevolking is tegen bouw moskeeen. Ze zitten al te zeiken met de komst van oost Europeanen :D
Dus dat.
pi_145249172
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Vind eigenlijk wel dat het van belang is hoe dit kan. Van wat ik zie geef je ze de mogelijkheid om een soort van bestaan op te bouwen maar ondertussen wel zeiken dat ze illegaal zijn. Snap daar niks van. Snap ook niks van mensen die de behoefte hebben om andere mensen zo te behandelen. En zeer zeker niet als je zo'n nare geschiedenis hebt als hen.
Ga eens in Parijs kijken. Hele verpauperde wijken. Niemand wil daar nog komen. De inwoners hier doen er teminste iets aan. En is het nog niet goed
Een relatief kleine protest wordt uitgebreid in de media besproken. Iedereen spreekt er schande van en de media duikt er vol op in en op een (propaganda) wijze de inwoners af te schilderen als 'anti black'. Kom zeg.

Oh en 73% van de bevolking is sabra dus wat je met 'nare geschiedenis' bedoeld weet ik niet.

Zo is het topic wel snel vol. Zullen we elke scheet wat de inwoners aldaar laten uitgebreid onze veronwaardiging over uiten?

Hier weer zo'n mafkees
;itct=CFAQpDAiEwjur_XmzJfBAhUEXsIKHXNhAHQyC2M0LXZpZGVvcy11WhhVQ3BCdklCZlotZm9vNVpiTEg1TzBONGc%3D&hl=nl&client=mv-google&gl=NL

Zegt hij nou "Trots" ??! :D
pi_145249308
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:01 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Ga eens in Parijs kijken. Hele verpauperde wijken. Niemand wil daar nog komen. De inwoners hier doen er teminste iets aan. En is het nog niet goed
Een relatief kleine protest wordt uitgebreid in de media besproken. Iedereen spreekt er schande van en de media duikt er vol op in en op een (propaganda) wijze de inwoners af te schilderen als 'anti black'. Kom zeg.

Oh en 73% van de bevolking is sabra dus wat je met 'nare geschiedenis' bedoeld weet ik niet.

Zo is het topic wel snel vol. Zullen we elke scheet wat de inwoners aldaar laten uitgebreid onze veronwaardiging over uiten?

Hier weer zo'n mafkees

Zegt hij nou "Trots" ??! :D
Hmm ja geloofsgekkie in dat filmpje.

Nah ze moeten doen wat ze daar niet laten kunnen. Maar IK vind het raar. Net zoals ik dat ook in Parijs of hier in Nederland raar zou vinden.
pi_145257386
Ik vind het niet raar. Zeker niet als de etnische achtergronden bekijk van Israelis. Ik heb geen exacte cijfers maar zoals ik begrepen heb zijn er sinds 1948 tot 1988 ongeveer 300.000 Russen, 260.000 Roemenen, 184.000 Algerijnen, 140.000 Marokanen, 60.000 Turken, 60.000 Amerikanen, 46.000 Yemeniten, 40.000 Spanjaarden, 32.000 Argentijnen, 30.00 Egyptenaren (waaronder ook Sudanezen), 28.000 Hongaren, 24.000 Pakistani, 19.000 Engelsen, 15.000 Duitsers en 12.000 z Afrikanen naar Israel gekomen.

En later natuurlijk duizenden centraal aziaten en ook tien duizenden Falasha's. Tegenwoordig is 73% van de bevolking sabra. Tel daar nog de 1,5 miljoen Arabieren erbij (waar oa muslim en christenen)

Het lijkt mij niet eenvoudig zo'n multiculti samenleving te moeten besturen. Immers zoveel mensen zoveel wensen. Maar het lijkt aardig te lukken. En wat voor prijs hebben ze moeten betalen? 7.000 doden in de onhafhannkelijkheidsoorlog, nog eens duizenden doden in de Sinai veldtocht in 1956 en in de 6 daagse oorlog in 1967 waarin ze weer bestookt werden. Meer dan 3.000 gesneuvelden in weer een oorlog ( oktober 1973). De honderden slachtoffers van terror aanslagen. Mijn vader citeerde altijd uit een bekende auteur : " al die oorlogen hebben ons minder gekost dan 3 dagen Auschwitz"

Wie had dat gedacht een 'homeland' voor hen, de joden? Niemand. Israel biedt warmte aan de joden overal ter wereld. Ondanks de fouten en teleurstellingen. Overal waar ik kom ontmoet ik joden die zo trots zijn op Israel. Van Afrika tot aan China. Ja ze zijn zich bewust van de echo van haat die als een stankwolk boven de westerse beschaving hangt. Ja, ze weten dat ze anders zullen zijn, dat ze een eigen kijk op de dingen hebben en vasthouden. Ja , ze beschouwen zich als 1 volk dat goed in staat zowel de landen waarin ze wonen lief te hebben als de staat Israel.

Ja op een dag zal er vrede zijn.
pi_145259382
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Vind eigenlijk wel dat het van belang is hoe dit kan. Van wat ik zie geef je ze de mogelijkheid om een soort van bestaan op te bouwen maar ondertussen wel zeiken dat ze illegaal zijn. Snap daar niks van.
ik zie de tegenstrijdigheid niet? ze moeten toch ergens leven. je mag ze niet voor eeuwig vasthouden of wegsturen, dus moet je ze ergens laten.
quote:
Snap ook niks van mensen die de behoefte hebben om andere mensen zo te behandelen. En zeer zeker niet als je zo'n nare geschiedenis hebt als hen.
als je snapt dat de aanwezigheid van deze illegalen tot zoveel narigheden heeft geleid en hoe een boze menigte werkt dan is het toch gewoon een optelsommetje?
pi_145260790
Wat ik had begrepen zijn de illegalen waar we het over hebben bijna allemaal Sudanese/Eritrese mannen die 's-nachts via Egypte de grens oversteken. Eenmaal over de grens mag Israėl ze niet meer terugkieperen (en daar zorgt het Egyptische leger ook wel voor; éénrichtingsverkeer dus..)
Ze verzamelen zich in een zuidelijke wijk van Tel Aviv waar vrouwen niet meer veilig kunnen rondlopen en wijken verpauperen.
Waarom deze mannen Egypte passeren moge duidelijk zijn, die moet ze ook niet.
Lokale bewoners voelen zich in de steek gelaten en de overheid zit in een humane spagaat.
Racist
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 01:12:27 #289
421524 SadPanda
pi_145282096
davidsheen twitterde op maandag 06-10-2014 om 10:40:51 Pic I took at last night’s rally in “liberal” Tel Aviv where protestors chanted “Niggers go home! Niggers to Africa!” http://t.co/gk4hCKVZ6A reageer retweet
Totaal niet racistisch hoor.
Anti-Turkije
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 01:15:30 #290
421524 SadPanda
pi_145282152
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:11 schreef Shokirbek85 het volgende:
Palestijnen zouden compensatie kunnen krijgen of zelfs teruggave van hun huizen en grond sinds 1948. Hahaha. Waarom? If so, mag ik dan ook grond claimen van land van herkomst van mijn oma? Nee dat mag ik niet. Omdat alle vluchtelingen ter wereld (except Palestijen) hun status als vluchteling niet kunnen doorgeven. Waarom Palestijnen wel? Wat maakt hen zo speciaal vergeleken met bvb Kosovaren? Alle vluchtelingen ter wereld (except Palestijnen) worden gestimuleerd om in hun gastland te integreren. Palestijnen niet. Zeg je zelf : " Omdat het Palestijnen zijn die ooit moeten terugkeren " Waarom?
Nogal een slecht argument, dat anderen het niet zouden mogen en dat daarom de Palestijnen het ook niet zouden mogen.
Het is onzin dat alle vluchtelingen ter wereld worden gestimuleerd om te integreren, bijvoorbeeld nu bij Syrische vluchtelingen in Turkije en Libanon gebeurt dat niet.

quote:
Nergens worden ze geaccepteerd door hun 'broeders' . Ik wil alleen maar een antwoord: waarom niet? Waarom zijn zij (Palestijnen) nog altijd vluchteling?
Zoals ik al zei, zodat ze ooit nog kunnen terugkeren.

quote:
Maar ik heb het ook over Palestijnse slachtoffers van lang voor die gedoe met Assad.
Doel je nou op dat Palestijnse vluchtelingen geen Syriėrs zijn geworden? Heeft het Syrische leger daarbij duizenden Palestijnen afgeslacht? Zo niet, waar heb je het dan precies over?

quote:
Ik ken een Palestijns meisje. 3e generatie vluchteling. Ze zei dat ze (Palestijnen) als honden worden behandeld (nee niet Syrie maar ander Arabische land). Ze had nergens recht op.
Klopt, in Libanon, Jordaniė, Egypte enzovoort worden ze walgelijk behandelt. In het Irak van Saddam werden ze dan weer bevooroordeeld en leefde ze in de beste wijken.

[ Bericht 4% gewijzigd door SadPanda op 07-10-2014 01:26:00 ]
Anti-Turkije
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 01:18:10 #291
421524 SadPanda
pi_145282190
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:17 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

En daarom ben je ook tegen Israel/Netanyahu?
Ik ben als eerste tegen Israel omdat het gestolen land is en gewoon toebehoort aan de Palestijnen.
Anti-Turkije
pi_145283411
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 01:12 schreef SadPanda het volgende:
davidsheen twitterde op maandag 06-10-2014 om 10:40:51 Pic I took at last night’s rally in “liberal” Tel Aviv where protestors chanted “Niggers go home! Niggers to Africa!” http://t.co/gk4hCKVZ6A reageer retweet
Totaal niet racistisch hoor.
Als je de context kent, valt dat wel mee.
pi_145284265
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 01:18 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik ben als eerste tegen Israel omdat het gestolen land is en gewoon toebehoort aan de Palestijnen.
Het valt niet te ontkennen dat die paar joden meer van die woestijn gemaakt hebben dan die Palestijnen in 4000 jaar.

Echter, de politiek van Israel is gestoeld op haat en verschilt weinig met die van islamistische vreselijke regimes.

Dat zou m.i. de reden moeten zijn tegen (het huidige) Israel te zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_145284320
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 01:15 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nogal een slecht argument, dat anderen het niet zouden mogen en dat daarom de Palestijnen het ook niet zouden mogen.
Het is onzin dat alle vluchtelingen ter wereld worden gestimuleerd om te integreren, bijvoorbeeld nu bij Syrische vluchtelingen in Turkije en Libanon gebeurt dat niet.

[..]

Zoals ik al zei, zodat ze ooit nog kunnen terugkeren.

[..]

Doel je nou op dat Palestijnse vluchtelingen geen Syriėrs zijn geworden? Heeft het Syrische leger daarbij duizenden Palestijnen afgeslacht? Zo niet, waar heb je het dan precies over?

[..]

Klopt, in Libanon, Jordaniė, Egypte enzovoort worden ze walgelijk behandelt. In het Irak van Saddam werden ze dan weer bevooroordeeld en leefde ze in de beste wijken.
Na meer dan 65 jaar :D
pi_145284704
quote:
19s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 08:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Echter, de politiek van Israel is gestoeld op haat en verschilt weinig met die van islamistische vreselijke regimes.
vertel eens waarom

daarnaast is die 4000 jaar erg raar, dat zou eerder 300 jaar moeten zijn.
pi_145284761
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:02 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

vertel eens waarom

daarnaast is die 4000 jaar erg raar, dat zou eerder 300 jaar moeten zijn.
630 was het jaar van de Draak. Maar goed, we hadden het over Palestijnen, niet over moslims.

Kinderen doodbombarderen is voor een Westers 'modern' "beschaafd" land onredelijk. Maar ja, jij ziet hen als (potentiele) terroristen of als "bijvangst", dan houdt het snel op.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_145284871
quote:
19s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

630 was het jaar van de Draak. Maar goed, we hadden het over Palestijnen, niet over moslims.

Kinderen doodbombarderen is voor een Westers 'modern' "beschaafd" land onredelijk. Maar ja, jij ziet hen als (potentiele) terroristen of als "bijvangst", dan houdt het snel op.
kinderen doodbombarderen doet praktisch elk land dat nu met zn vliegtuigen boven irak vliegt

jammer dat je gelijk dingen voor mij in zit te vullen, doe ik okk niet bij jou. maar geef eens antwoord op de vraag.
pi_145286233
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:12 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

kinderen doodbombarderen doet praktisch elk land dat nu met zn vliegtuigen boven irak vliegt
Ja, vreselijk. Je wilde mij dat toch niet in de schoenen schuiven, die vreselijke bewuste non-precisiebombardementen?

quote:
jammer dat je gelijk dingen voor mij in zit te vullen, doe ik okk niet bij jou. maar geef eens antwoord op de vraag.
Wat maakt Israel zo slecht? Een racistische staat, erop gebrand onschuldige anderen de dood in te jagen.

pi_145286465
quote:
19s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, vreselijk. Je wilde mij dat toch niet in de schoenen schuiven, die vreselijke bewuste non-precisiebombardementen?
nope, ik wil je gewoon laten zien dat dat voor westerse landen helemaal niet onredelijk is. dus dat je argument vervalt.
quote:
[..]

Wat maakt Israel zo slecht? Een racistische staat, erop gebrand onschuldige anderen de dood in te jagen.
nee wat israel hetzelfde ongeveer maakt als vreselijke islamitische regimes, want dat was je punt.

israel onderscheidt op basis van etniciteit, zoals zoveel landen. ik zie niet hoe dat israel onderscheidbaar slecht maakt.
pi_145286522
Nee, want ik beschouw landen die meedoen aan die bombardementen dus niet als "redelijk" en "beschaafd". Dat wil niet zeggen dat ik Israel dan wel zo zie dan wel zou moeten zien. Mijn argument staat dus.

Er zijn bar weinig landen die meer rechten toekennen aan 1 etniciteit, en de meeste van die landen zijn dan ook weinig beschaafde landen.

Dat jij het niet ziet is duidelijk; je bent verblindt door liefde voor die staat. Ik denk er anders over.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')