abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145208288
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:17 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik steun hem ja, Syrië is een van de meest seculiere landen in het M-O met vrijheid voor alle religies. Terwijl de terroristen er een islamistische staat van willen maken waar religieuze minderheden worden vervolgt of erger. Ook kan er als enige weer stabiliteit komen in Syrië met Assad en niet met de terroristen. Buiten dat heeft hij ook gewoon de steun van de Syrische bevolking.

Syrië steunt tevens Hezbollah en het verzet in Gaza, het enige land in de wereld die dat doet behalve Iran.
Prachtige kerel. Net zo lang blijven herhalen.

Maar waarom zijn de Palestijnen aldaar nog altijd vluchteling? Maw: waarom krijgen ze geen Syrische staatsburgerschap en worden ze gezien als Syriers? En heeft het Syrische leger niet duizenden Palestijnen afgeslacht?
  zondag 5 oktober 2014 @ 10:38:27 #182
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145208952
quote:
7s.gif Op zondag 5 oktober 2014 09:59 schreef Shokirbek85 het volgende:
Maar waarom zijn de Palestijnen aldaar nog altijd vluchteling? Maw: waarom krijgen ze geen Syrische staatsburgerschap en worden ze gezien als Syriers?
Omdat het Palestijnen zijn die ooit moeten terugkeren, ze hebben wel dezelfde sociale rechten als andere burgers in Syrië. De Palestijnse vluchtelingen in Syrië worden dan ook het best behandelt van alle Arabische landen.

quote:
En heeft het Syrische leger niet duizenden Palestijnen afgeslacht?
Bron?

De terroristen blokkeren hulp aan het Yarmuk-kamp:
http://dailystar.com.lb/N(...)d.ashx#axzz2qTM8sjkM
Anti-Turkije
  zondag 5 oktober 2014 @ 10:41:11 #183
421524 SadPanda
pi_145209001
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mooi, dat zou het tweede land zijn.
Hoewel? The first European country following Spain. En dan sinds deze week Zweden? Hoe is de telling nou?
http://en.wikipedia.org/w(...)e_State_of_Palestine
Anti-Turkije
pi_145209216
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 10:38 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Omdat het Palestijnen zijn die ooit moeten terugkeren
Ook al duurt dat 20 generaties....

quote:
ze hebben wel dezelfde sociale rechten als andere burgers in Syrië. De Palestijnse vluchtelingen in Syrië worden dan ook het best behandelt van alle Arabische landen.
Ach ja, alles is relatief ;)
Racist
  zondag 5 oktober 2014 @ 11:23:04 #185
421524 SadPanda
pi_145209797
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 10:51 schreef Toga het volgende:
Ook al duurt dat 20 generaties....
Als ze het opgeven kunnen ze nooit meer terugkeren..
Anti-Turkije
pi_145210064
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:23 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Als ze het opgeven kunnen ze nooit meer terugkeren..
Terugkeren? Menig weldenkend mens denkt toch na 66 jaar niet meer aan terugkeren? (Oh, wacht...)
Denk je dat er joden zijn die in het voormalige huis van hun grootouders in Polen willen terugkeren?
Het enige waar de kinderen van de (kinderen van de) vluchtelingen bij "terugkeren" aan denken is in een stuk land waar geen jood meer woont.
Racist
pi_145210140
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 01:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Lullig, dat is waar.
Maar hoe zat het met die Palestijnse peuters op dat strand in Gaza?
Dat is natuurlijk net zo erg. Maar dit mag zeker niet vermeld worden.
pi_145210171
quote:

[..]

Omdat het Palestijnen zijn die ooit moeten terugkeren, ze hebben wel dezelfde sociale rechten als andere burgers in Syrië. De Palestijnse vluchtelingen in Syrië worden dan ook het best behandelt van alle Arabische landen.

[..]

Bron?

Wat vind jij eigenlijk van alle burgerslachtoffers die er vielen tijdens de laatste Gaza oorlog?
pi_145210335
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mooi, dat zou het tweede land zijn.
Hoewel? The first European country following Spain. En dan sinds deze week Zweden? Hoe is de telling nou?
Nee Zweden zal de eerste west Europese land zijn die een Palestijnse staat erkent. Er zijn 7 Europese landen die Palestine als staat erkennen en 1 land buiten EU ( ijsland)

De 7 landen in EU die Palestine als staat erkennen zijn Hongarije, Polen, Bulgarije , Cyprys , Tjechien, Malta en Roemenie
pi_145210503
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:41 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Wat vind jij eigenlijk van alle burgerslachtoffers die er vielen tijdens de laatste Gaza oorlog?
Wat moet hij daarvan vinden? Fantastisch? :?
Ik denk dat iedereen burgerslachtoffers verafschuwt, de joden niet minder. Ze zijn echter in zo'n dichtbevolkt gebied en in zo'n vermengde burger/militia omgeving onvermijdelijk, tenzij je niets doet...
Racist
pi_145210679
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 01:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En in 2005 was ongeveer 1/3 van de joodse bewoners autochtoon (dus w.s. geboren in Palestina), 1/3 eerste generatie allochtoon (zelf geboren in het buitenland) en 1/3 tweede generatie allochtoon (geboren uit buitenlandse ouders).
Grappig is wel dat onze nationale rattenvanger, als het om Nederland zou gaan, de beide laatste groepen terug zou sturen naar hun herkomstland.
Gedachtenkronkel: waarom zou een Nederlandse tweedegeneratie Marrokaan, Turk of Joegoslaaf geen bestaan in Nederland mogen hebben en een Israelische tweedegeneratie Duitser, Rus of Nederlander wel een bestaan in Israel?
Mijn ervaring is dat veel Marokkanen en Turken het Nederlandse paspoort zien als creditcard voor een uitkering. Ze houden daarnaast ook hun Turkse en Marokkaanse paspoort. Ze ontlenen alleen maar rechten aan het NL paspoort en geen plichten. Uiteindelijk (en dat zie je op veel fora) praten ze toch in termen als "jullie Nederlanders" en "wij, Marokkanen of wij Moslims". Het zit in dingen als bv bij voetbalwedstrijden alleen voor Turkije zijn en niet voor Nederland. Als je ze op de man vraagt: Ben je voor Nederland of Marokko, kijken ze je al aan of ze water zien branden. "Voor Marokko natuurlijk!" "Domme vraag". Bij activiteiten op de (basis)school waarbij de inzet van de ouders wordt gevraagd via formulieren of memo's weten ze van niks. Hun sociale interesse ligt alleen bij de Moskee, en niet bij "die Nederlandse activiteiten daar op school". Dit alles is gewoon mijn ervaring.
Bekijk:
Bekijk 1:18 en mijn tenen krommen. Ik ben een staatsburger en ik heb het recht.... bla bla.....
Wel rechten, en geen plichten dus.
Tel daarbij het incident met de juwelier van Deurne waarbij de ouders van de crimineeltjes die helaas door een bedrijfsongeval agv door henzelf gekozen beroep zijn gesneuveld, die de arrogante brutaliteit hebben om de juweliersvrouw verder voor het gerecht te slepen en mijn bloed begint nog verder te koken...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:10:57 #192
421524 SadPanda
pi_145210835
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:36 schreef Toga het volgende:

[..]

Terugkeren? Menig weldenkend mens denkt toch na 66 jaar niet meer aan terugkeren? (Oh, wacht...)
Denk je dat er joden zijn die in het voormalige huis van hun grootouders in Polen willen terugkeren?
Het enige waar de kinderen van de (kinderen van de) vluchtelingen bij "terugkeren" aan denken is in een stuk land waar geen jood meer woont.
Dat jij je het niet kan voorstellen is wat anders, feit is dat ze dat wel willen en velen zelfs nog de sleutel en eigendomsbewijzen van wat hun huis was hebben. Als je er een beetje objectief naar kijkt zie je ook wel dat het moreel gezien gewoon hun recht is.
Anti-Turkije
pi_145210838
quote:

[..]

Ze zijn geen vluchtelingen meer. Mijn oma was ook vluchteling maar kreeg NL staatburgerschap. Geen enkel vluchteling waar dan ook in de wereld kan zijn status als 'vluchteling' geven aan de volgende generatie. Behalve de Palestijnen. Alle vluchtelingen zitten bij dezelfde organisatie. Behalve de Palstijnse. Zij zitten voor een speciaal opgerichte organistatie de UNWRA. De UNWRA heeft niets voor de Palestijnse vluchtelingen gedaan. En de omringende landen idem dito. Iedereen weet dat het ook in stand gehouden wordt. Van 500.000 vluchtelingen destijds naar 5 miljoen. De status vluchtelingen worden doorgegeven op kinderen, kleinkinderen enz enz.

Palestijnen zouden compensatie kunnen krijgen of zelfs teruggave van hun huizen en grond sinds 1948. Hahaha. Waarom? If so, mag ik dan ook grond claimen van land van herkomst van mijn oma? Nee dat mag ik niet. Omdat alle vluchtelingen ter wereld (except Palestijen) hun status als vluchteling niet kunnen doorgeven. Waarom Palestijnen wel? Wat maakt hen zo speciaal vergeleken met bvb Kosovaren? Alle vluchtelingen ter wereld (except Palestijnen) worden gestimuleerd om in hun gastland te integreren. Palestijnen niet. Zeg je zelf : " Omdat het Palestijnen zijn die ooit moeten terugkeren " Waarom? :)

quote:
Bron?

Ik vroeg het aan jou. Zie mijn vraagteken. Bedankt voor de bron. Maar ik heb het ook over Palestijnse slachtoffers van lang voor die gedoe met Assad. Nergens worden ze geaccepteerd door hun 'broeders' . Ik wil alleen maar een antwoord: waarom niet? Waarom zijn zij (Palestijnen) nog altijd vluchteling?

"Omdat het Palestijnen zijn die ooit moeten terugkeren"

Juist. Indien ze een staatsburgerschap zouden krijgen en dezelfde rechten als de burgers in hun Arabische gastlanden wordt de staat Israel automatisch erkent. De Arabieren erkennen de staat Israel niet. Zie quotes van de Egyptische leider Gamal.

Dit zag de vroegere leidsman van de UNWRA ook al. De kwestie 'vluchteling' van de Palestijnen worden wegen politieke doeleinden in stand gehouden. (Neemt niet weg dat de Palestijnen natuurlijk van alle kanten slachtoffer zijn)

Ik ken een Palestijns meisje. 3e generatie vluchteling. Ze zei dat ze (Palestijnen) als honden worden behandeld (nee niet Syrie maar ander Arabische land). Ze had nergens recht op. Het is zelfs zo dat de Arabische gastland ze niet eens als Arabieren zagen. Dit is altijd geweest. Faisal zei ooit al dat de inwoners geen Arabieren waren.

"Onze broeders" wordt er gescandeerd door de Parijse straten als het weer uitmondt in rellen tussen joden en arabieren. Stiekum moet je er wel om grinniken.
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:12:10 #194
421524 SadPanda
pi_145210865
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:41 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Rare vraag? Ik vind dat verschrikkelijk natuurlijk, wat zou ik er anders van moeten vinden?
Anti-Turkije
pi_145210974
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:12 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Rare vraag? Ik vind dat verschrikkelijk natuurlijk, wat zou ik er anders van moeten vinden?
En daarom ben je ook tegen Israel/Netanyahu?
pi_145211685
The Samson Option: Israel's Nuclear Arsenal and American Foreign Policy

quote:
• How Israel stole United States satellite reconnaissance intelligence and used it to target the Soviet Union.
• How Israeli Prime Minister Yitzhak Shamir directed that some of the intelligence stolen by American Jonathan Pollard, who spied for Israel, be turned over to the Soviet Union.
• How Israel created a false control room at the Dimona nuclear facility to hide from American nuclear inspectors its use in creating nuclear weapons.
• How President Dwight Eisenhower’s administration tried and failed to force Israel to acknowledge its nuclear ambitions.
• How Israel threatened to use nuclear weapons on the third day of the 1973 Yom Kippur War, blackmailing U.S. President Richard Nixon into airlifting military supplies.
+ Lavon Affair, USS Liberty Incident en de tientallen doorverkopen van exclusieve Amerikaanse technologieën aan o.a. China.

https://en.wikipedia.org/(...)ions_and_allegations

Niet Iran, Syrië, Noord-Korea of Cuba zijn de Verenigde Staten's grootste vijanden, maar Israël en de Israëlische lobby.
pi_145211949
Ik vind ook dat de Palestijnen recht hebben op een eigen staat. In eerste plaats voor hen, de slachtoffers. Of het nu terecht is of niet /care. Die staat moet er komen.

En ten tweede als ze een eigen staat hebben houdt de terror op Israel op. Maar helaas is dat niet het plan van de Palestijnse leiders. Ze zijn absoluut niet uit op een eigen staat. Kan ook niet zolang de staat Israel bestaat. Dus die staat komt er niet. Dat is hun doel ook helemaal niet (opvallend ook steeds dat het elk jaar rond de belangrijkste joodse feest de gemoederen hoog oplopen in EU en de rest van de wereld)

Tevens zou het oprichten van zo'n staat heel veel inspanning kosten van de internationale gemeenschap. En since het rommelt binnen de EU en het MO in fik staat vrees ik dat zo'n staat een utopie is.
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:53:16 #198
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_145211991
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat veel Marokkanen en Turken het Nederlandse paspoort zien als creditcard voor een uitkering. Ze houden daarnaast ook hun Turkse en Marokkaanse paspoort. Ze ontlenen alleen maar rechten aan het NL paspoort en geen plichten. Uiteindelijk (en dat zie je op veel fora) praten ze toch in termen als "jullie Nederlanders" en "wij, Marokkanen of wij Moslims". Het zit in dingen als bv bij voetbalwedstrijden alleen voor Turkije zijn en niet voor Nederland. Als je ze op de man vraagt: Ben je voor Nederland of Marokko, kijken ze je al aan of ze water zien branden. "Voor Marokko natuurlijk!" "Domme vraag". Bij activiteiten op de (basis)school waarbij de inzet van de ouders wordt gevraagd via formulieren of memo's weten ze van niks. Hun sociale interesse ligt alleen bij de Moskee, en niet bij "die Nederlandse activiteiten daar op school". Dit alles is gewoon mijn ervaring.
Bekijk:
Bekijk 1:18 en mijn tenen krommen. Ik ben een staatsburger en ik heb het recht.... bla bla.....
Wel rechten, en geen plichten dus.
Tel daarbij het incident met de juwelier van Deurne waarbij de ouders van de crimineeltjes die helaas door een bedrijfsongeval agv door henzelf gekozen beroep zijn gesneuveld, die de arrogante brutaliteit hebben om de juweliersvrouw verder voor het gerecht te slepen en mijn bloed begint nog verder te koken...
Ook de schuld van de Nl'se watjespolitiek. Met een beetje politieke wil kun je gewoon een wet maken dat een dubbel paspoort niet geaccepteerd wordt en dat soort dingen. Maar daar durft men de vingers niet aan te branden.
pi_145221572
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:52 schreef Shokirbek85 het volgende:

En ten tweede als ze een eigen staat hebben houdt de terror op Israel op. Maar helaas is dat niet het plan van de Palestijnse leiders. Ze zijn absoluut niet uit op een eigen staat. Kan ook niet zolang de staat Israel bestaat. Dus die staat komt er niet. Dat is hun doel ook helemaal niet (opvallend ook steeds dat het elk jaar rond de belangrijkste joodse feest de gemoederen hoog oplopen in EU en de rest van de wereld)

Tevens zou het oprichten van zo'n staat heel veel inspanning kosten van de internationale gemeenschap. En since het rommelt binnen de EU en het MO in fik staat vrees ik dat zo'n staat een utopie is.
Dit dus. Zodoende zal de terreur ook niet ophouden, denk ik.

Ze doen maar... Israël verdedigt zich wel.
pi_145225686
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:52 schreef Shokirbek85 het volgende:
Ik vind ook dat de Palestijnen recht hebben op een eigen staat. In eerste plaats voor hen, de slachtoffers. Of het nu terecht is of niet /care. Die staat moet er komen.

Ben het helemaal met je eens. Ook ik ben voor een 2 staten oplossing, maar wel die naast elkaar in vrede kunnen leven. Dit is de enige oplossing. De haat is alleen te groot om dit voor elkaar te krijgen. Niet alleen de haat in die regio, maar ook ver buiten die regio.

Als wij hier in Nederland al zo emotioneel betrokken zijn, dan kan het daar al helemaal niet goed komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')