abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145273520

quote:
Grootwinkelbedrijven als HEMA, Bijenkorf, Albert Heijn (AH) en Bart Smit worstelen met de uitmonstering van Zwarte Piet en de winkelinrichting in de sinterklaasperiode.

De voorbereidingen voor de belangrijke verkoopperiode zijn begonnen en zijn voor vele winkelketens reden aanpassingen te doen. Wat die wijzigingen zijn, houden zij echter voor zich. AH en Bart Smit zeggen geen onderdeel te willen worden van het maatschappelijke debat over Zwarte Piet.

HEMA zegt de discussie rond Zwarte Piet op de voet te volgen. 'Vooruitlopend op welke uitkomst dan ook, hebben we besloten om voor dit jaar nog vast te houden aan Sint en Piet', aldus het concern. 'Wel zijn enkele aanpassingen gedaan aan verpakkingen'.

Claim actiecomité
Het bedrijf gaat niet in op een claim van het Actiecomité Malle Piet dat 'volgend jaar het hele assortiment Zwarte Piet-vrij zal zijn'. Initiatiefnemer Marc Nelissen stelt dat de verkoopdirecteur van HEMA dat in een e-mail aan hem zou hebben beloofd.

Volgens Nelissen, opsteller van het Malle Piet Manifest, zou HEMA positief staan tegenover zijn initiatief om de Pieten voortaan in allerhande kleuren te schminken. 'Ik ben lelieblank, maar terugblikkend besef ik dat sommige mensen zich gekwetst kunnen voelen door Zwarte Piet', verduidelijkt Nelissen zijn streven naar verandering.

Cadeaupapier
De middenstand is volgens fabrikanten van geschenkpapier nog niet zo ver om Zwarte Piet in de ban te doen. De bestellingen voor cadeaupapier met Sint én Zwarte Piet komen gewoon binnen, bevestigt directeur Dave Adriaans van Decoma Verpakkingen in Lieshout. 'We merken geen verandering in bestellingen van onze klanten.'

Bijenkorf zegt dat de klimpieten als vanouds de lichthal van de vestiging in Amsterdam zullen sieren. Het uiterlijk van Zwarte Piet wordt volgens de Bijenkorf aangepast in lijn met aanbevelingen van Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed. Hoe de pieten er uit moeten zien, blijft echter onduidelijk. Dat centrum pleit na onderzoek voor kleinschalige experimenten en aanpassingen, onder meer in Amsterdam.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)an-Zwarte-Piet.dhtml

Nieuwste ontwikkelingen

Fisher-Price bant Zwarte Piet
Rechter Amsterdam: Zwarte Piet is een kwetsend figuur

Alle Sinterklaasliedjes herschreven

Zwarte Piet maakt het basisscholen moeilijk

Winkelbedrijven worstelen met Zwarte Piet

Hier verder!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_145274077
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij ziet alleen maar wat je wil.
Iets met een pot en een ketel. Oproepen tot geweld is als Quinsy Gario in een demonstratie zou roepen: "zo, en nu gaan we allemaal met de komende Sinterklaas Zwarte Pieten in elkaar schoppen".

Wel een vermakelijke reeks dit. Quinsy zou hier nog wel wat inspiratie uit kunnen halen om z'n overdrijvingen aan te scherpen. Terreur. _O-
pi_145274247
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iets met een pot en een ketel. Oproepen tot geweld is als Quinsy Gario in een demonstratie zou roepen: "zo, en nu gaan we allemaal met de komende Sinterklaas Zwarte Pieten in elkaar schoppen".

Wel een vermakelijke reeks dit. Quinsy zou hier nog wel wat inspiratie uit kunnen halen om z'n overdrijvingen aan te scherpen. Terreur. _O-
Ja, je lach je te barsten, he? Zou Paul van Vliet zeggen.

Lol hoor, kinderfeestjes verpesten, lachen man!
pi_145274499
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:09 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ja, je lach je te barsten, he? Zou Paul van Vliet zeggen.
Om de overdrijvingen die hier van stal worden gehaald ja.
pi_145276886
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:09 schreef Kanjer het volgende:

Lol hoor, kinderfeestjes verpesten, lachen man!
Verpesten en daarbij lol hebben? Denk je echt dat het daarom draait? Dat er een afgunst is en dat het feest "de blanke Nederlander" niet gegund wordt?

Nee, daar draait het niet om. Het feest wordt door velen oprecht als aanstootgevend beschouwd. In deze vorm dan. De vraag wie zich dan moet schikken, is naar mijn mening een morele vraag. Welke partij heeft het morele gelijk aan haar zijde.

Dan kun je kijken naar de belangen die partijen hebben. Je kunt kijken naar de vraag aan wiens kant het recht staat. Je kunt een afweging maken van de gevolgen die partijen moeten ondergaan indien zij moeten schikken. Als het geheel dan wordt afgewogen, dan volgt er een conclusie.

En iedereen vult dat naar eigen inzicht in. Daarom is er in Amsterdam een rechter ingeschakeld.

Wat je niet kunt doen, is de tegenpartij diskwalificeren door termen als "verpesten" te gebruiken. Dat is niet de intentie, noch het gevolg.
pi_145314532
Sinterklaas komt zondag 16 november met zijn Zwarte Pieten naar Sint Willebrord voor een bezoek aan het dorp.

Piet blijft in Sint Willebrord gewoon zwart. Het plaatselijke Sint Nicolaascomité laat weten geen boodschap te hebben aan de landelijke discussie over de kleur van Piet. “Daar doen wij in het dorp niet aan”, meldt Bas Hermans van het comité. Dit jaar vindt ook weer de sinterklaasmusical plaats in de Lanteern. Hermans maakt zich oprecht zorgen over het voortbestaan van het Sinterklaasfeest. “Het eeuwenoude volksfeest loopt zeker gevaar”, meent Hermans. Daarom roept hij iedereen op het landelijke Pietengilde te steunen. Hermans kondigt aan zich op zijn positie te beraden in de lokale Sinterklaasorganisatie als er landelijk regels worden opgelegd over de kleur van Piet. “Ik zal me dan na 38 jaar actief te zijn geweest in het 5-december-gebeuren zeker terugtrekken”, kondigt Hermans aan, “om zo’n feest af te laten breken, daar pas ik voor.
http://internetbode.nl/ed(...)ebrord-bekend-237774
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_145316360
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Sinterklaas komt zondag 16 november met zijn Zwarte Pieten naar Sint Willebrord voor een bezoek aan het dorp.

Piet blijft in Sint Willebrord gewoon zwart. Het plaatselijke Sint Nicolaascomité laat weten geen boodschap te hebben aan de landelijke discussie over de kleur van Piet. “Daar doen wij in het dorp niet aan”, meldt Bas Hermans van het comité. Dit jaar vindt ook weer de sinterklaasmusical plaats in de Lanteern. Hermans maakt zich oprecht zorgen over het voortbestaan van het Sinterklaasfeest. “Het eeuwenoude volksfeest loopt zeker gevaar”, meent Hermans. Daarom roept hij iedereen op het landelijke Pietengilde te steunen. Hermans kondigt aan zich op zijn positie te beraden in de lokale Sinterklaasorganisatie als er landelijk regels worden opgelegd over de kleur van Piet. “Ik zal me dan na 38 jaar actief te zijn geweest in het 5-december-gebeuren zeker terugtrekken”, kondigt Hermans aan, “om zo’n feest af te laten breken, daar pas ik voor.
http://internetbode.nl/ed(...)ebrord-bekend-237774
Terugtrekken? Nee, aanblijven en zo'n regel aan je laars lappen! Anders een verzetsbeweging opstarten en buiten dat clubje het feest grootschalig gaan organiseren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145316419
Ik zie dat Ceberut het sprookje van "velen" nog niet heeft losgelaten ondanks dat hij dat niet heeft kunnen onderbouwen.
#NoDAPL
pi_145317126
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zie dat Ceberut het sprookje van "velen" nog niet heeft losgelaten ondanks dat hij dat niet heeft kunnen onderbouwen.
Cerebut en de waarheid, een onmogelijke combi.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 8 oktober 2014 @ 11:20:16 #10
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_145323963
Witte Piet bij de Albert Heijn dit jaar!

Foto. Gistermiddag live gemaakt in de Albert Heijn, Zuidplein te Rotterdam, waar sinds deze week het Sinterklaas-seizoen voor geopend is verklaard middels in store reclame-uitingen. U ziet het (klik voor groot). Zwarte Piet is niet meer zwart en heet geen Zwarte Piet meer. Zwarte Piet is nu een wit jongetje dat "HulpPietje" heet. Een blank onervaren kindslaafje dat door weer en wind en met gevaar voor eigen leven pakjes door schoorstenen moet gooien - een klus die voorheen geklaard werd door geoefende ervaren meerderjarige Zwarte Pieten, maar die in het huidige NL'se klimaat (is niks, is een neger) aan de kant zijn geschoven. Duidelijk. Waren de Zwarte Pieten bij Albert Heijn vorig jaar november nog enigszins getint, dit jaar is de Zaanse grootgrutter dus definitief gezwicht voor de terreur van de minderheid. Nu we toch uw aandacht hebben. Dit zijn de DRIE RECHTERS die door de Raad van State zijn aangewezen in het Hoger Beroep dd 16 oktober van de Quinsy Brigades. Een enge paap, een enge zwartkousgrefo uit hellhole Capelle en een enge D66-wegkijker. Slechter kan Dit is Nederland het niet treffen...

http://www.geenstijl.nl/m(...)_zwarte_piet_do.html
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_145324133
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:20 schreef Paul het volgende:

<knip>
De boycotters krijgen het maar moeilijk dit jaar. Met hun politiek correcte zwarte piet gedrag kunnen ze straks nergens meer iets kopen. Best wel zielig voor ze.
pi_145324274
quote:
9s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:26 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De boycotters krijgen het maar moeilijk dit jaar. Met hun politiek correcte zwarte piet gedrag kunnen ze straks nergens meer iets kopen. Best wel zielig voor ze.

Ohhh snap...
pi_145324365
Dit is het einde van de Albert Heijn. Niemand doet straks meer z'n boodschappen bij de Appie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145324385
quote:
9s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:26 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Terwijl in bijna alle gemeentes Zwarte Piet zwart blijft, zoals het hoort :) Zelfs bij de intocht zullen er enorm veel Zwarte Pieten zijn :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145324495
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
Dit is het einde van de Albert Heijn. Niemand doet straks meer z'n boodschappen bij de Appie.
Mooi, hoef ik ook niet meer zolang in de rij te staan.
pi_145324526
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Terwijl in bijna alle gemeentes Zwarte Piet zwart blijft, zoals het hoort :) Zelfs bij de intocht zullen er enorm veel Zwarte Pieten zijn :)
Zie em blie zijn, die kleuter.
pi_145324545
Wat een gelul zeg pfff...
Maar goed, niet alleen de hema en albert heijn gaat hierin mee. De rest volgt vanzelf. Benieuwd of de zeikend mensen die nu zo'n grote bek hebben met boycotten dan ook de rest gaan boycotten en straks helemaal niet meer hun huis uit kunnen :)
Zonder wrijving geen glans
pi_145324608
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
Hoho....4% van de mensen nog wel!
pi_145324695

Van de Nederland mijn vaderland facebook ...
pi_145324714
Ik vind het wel mooi hoe beide partijen hier elkaar helemaal in de zeik zetten voor iets onschuldigs. Als morgen iedere piet paars was geworden dan hadden we over 5 jaar niet meer anders geweten en de diescriemienatie ''mensen'' zijn om dat te bereiken slechts een paar maanden van hun leven verloren aan stress en algehele boosheid.
pi_145324778
Wel raar eigenlijk dat de commercie zich nu in principe niet commercieel opstelt door mee te gaan met een erg kleine minderheid. Als commercieel bedrijf wil je je toch een zo groot mogelijke markt bereiken? Ze zullen wel denken dat het allemaal wel los loopt met die pro-Zwarte Pieters. En dat zal ook wel gelet op de over het algemeen apatische Nederlandse bevolking.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_145324931
Zwarte piet is een baas! Zwarte Piet will never die!

pi_145324963
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:51 schreef Montagui het volgende:
Wel raar eigenlijk dat de commercie zich nu in principe niet commercieel opstelt door mee te gaan met een erg kleine minderheid. Als commercieel bedrijf wil je je toch een zo groot mogelijke markt bereiken? Ze zullen wel denken dat het allemaal wel los loopt met die pro-Zwarte Pieters. En dat zal ook wel gelet op de over het algemeen apatische Nederlandse bevolking.
Nederlanders verkopen hun eigen moeder als ze bij de concurrent een dubbeltje goedkoper uit kunnen zijn.
Principes zijn leuk, maar niet ten koste van de eigen portemonnee. Beetje boos doen op internet en daar blijft het dan ook wel bij.
pi_145324998
quote:
11s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]

Van de Nederland mijn vaderland facebook ...
zie je wel.... die sint is dus toch een slavendrijver
pi_145325118
quote:

[ afbeelding ]
dit jaar is de Zaanse grootgrutter dus definitief gezwicht voor de terreur van de minderheid.
verkettering door de zogenaamde ZP-fans.
de kritiek van een kleine groep opblazen tot terreur
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 12:04:12 #26
9859 crew  Karina
Woman
pi_145325120
Ik begrijp helemaal niets van deze discussie. 'Piet' mag niet meer zwart zijn. Ergo, stel dat mijn Surinaamse buurman 'Piet' wil spelen, houdt dat dan in dat hij zich wit moet schminken? Of hoe werkt dit.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_145325228
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:04 schreef Karina het volgende:
Ik begrijp helemaal niets van deze discussie. 'Piet' mag niet meer zwart zijn. Ergo, stel dat mijn Surinaamse buurman 'Piet' wil spelen, houdt dat dan in dat hij zich wit moet schminken? Of hoe werkt dit.
Ja, anders is hij een vuile racist omdat hij een neger na wil doen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145325346
quote:

[ afbeelding ]

Foto. Gistermiddag live gemaakt in de Albert Heijn, Zuidplein te Rotterdam, waar sinds deze week het Sinterklaas-seizoen voor geopend is verklaard middels in store reclame-uitingen. U ziet het (klik voor groot). Zwarte Piet is niet meer zwart en heet geen Zwarte Piet meer. Zwarte Piet is nu een wit jongetje dat "HulpPietje" heet. Een blank onervaren kindslaafje dat door weer en wind en met gevaar voor eigen leven pakjes door schoorstenen moet gooien - een klus die voorheen geklaard werd door geoefende ervaren meerderjarige Zwarte Pieten, maar die in het huidige NL'se klimaat (is niks, is een neger) aan de kant zijn geschoven. Duidelijk. Waren de Zwarte Pieten bij Albert Heijn vorig jaar november nog enigszins getint, dit jaar is de Zaanse grootgrutter dus definitief gezwicht voor de terreur van de minderheid. Nu we toch uw aandacht hebben. Dit zijn de DRIE RECHTERS die door de Raad van State zijn aangewezen in het Hoger Beroep dd 16 oktober van de Quinsy Brigades. Een enge paap, een enge zwartkousgrefo uit hellhole Capelle en een enge D66-wegkijker. Slechter kan Dit is Nederland het niet treffen...

Ok, en een witte piet is dan niet racistisch??? Belachelijk! Verbieden aub!

Doe dan blanke piet!
pi_145326029
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, anders is hij een vuile racist omdat hij een neger na wil doen.
dat is jouw dubieuze mening
pi_145326079
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:12 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ok, en een witte piet is dan niet racistisch??? Belachelijk! Verbieden aub!

Doe dan blanke piet!
Wat verbieden? Een jochie op een foto die geen schmink op zijn gezicht heeft ?
8)7
pi_145326121
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:04 schreef Karina het volgende:
Je moet de HEMA en AH gaan boycotten en je Surinaamse buurman moet hetzelfde doen.
pi_145326421
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

8)7
Zie je nou eindelijk eens in hoe belachelijk deze hele fucking discussie is?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door WhateverWhatever op 08-10-2014 13:15:12 ]
pi_145326559
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ohhh snap...
Vrouwelijke zwarte pieten :') Deze behoren toch ook niet tot de traditie.
pi_145327453
quote:
6s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:55 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Vrouwelijke zwarte pieten :') Deze behoren toch ook niet tot de traditie.
Het sluipt erin he.....voor je het weet zijn alle Zwarte Pieten vervangen door groene marsmannetjes.

Euh, maakt daar dan maar weer multigekleurd marsmannetjes van, want alleen groen kan niet he. Daar straalt een negatieve stereotypering van marsmannetjes vanaf. :')

Maar goed, marsmannetjes hebben niet zo min het monopolie op de kleur groen als negers dat hebben op de kleur zwart.
pi_145328483
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:50 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Zie je nou eindelijk eens in hoe belachelijk deze hele fucking discussie is?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja.. belachelijk dat jij een foto met dat jochie wilt verbieden
pi_145328527
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ja.. belachelijk dat jij een foto met dat jochie wilt verbieden
Je snapt het echt niet he? Of wil je het niet snappen?

Draai de rollen nu eens om?
pi_145328561
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:24 schreef Montagui het volgende:

Maar goed, marsmannetjes hebben niet zo min het monopolie op de kleur groen als negers dat hebben op de kleur zwart.
jaja joden hebben ook niet het monopolie om massaal vermoord te worden..
Dus klagen mag pas als men dat monopolie wel heeft ?
pi_145328646
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:51 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he? Of wil je het niet snappen?

Draai de rollen nu eens om?
Ik snap dat jij doet alsof er iemand is die deze foto wilt verbieden Of wilt verbieden als een jochie als hulppiet optreedt ?
Nee ... bedoel je dat ook niet ?
Zeg het dan eens rechtuit wat je bedoelt...
pi_145329143
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat een verschrikkelijk zielige vergelijking in dit topic zeg.
pi_145329151
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik snap dat jij doet alsof er iemand is die deze foto wilt verbieden Of wilt verbieden als een jochie als hulppiet optreedt ?
Nee ... bedoel je dat ook niet ?
Zeg het dan eens rechtuit wat je bedoelt...
Jij geeft al bijna zelf antwoord op je vraag:

quote:
pi_145329463
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:07 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Jij geeft al bijna zelf antwoord op je vraag:

[..]

Je bent nog niet rechtuit. De lezer moet telkens gissen wat je bedoelt.
pi_145329753
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bent nog niet rechtuit. De lezer moet telkens gissen wat je bedoelt.
Wat verbieden? Een jochie op een foto die schmink op zijn gezicht heeft ?

Zoek het verschil.
pi_145330431
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:22 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Wat verbieden? Een jochie op een foto die schmink op zijn gezicht heeft ?

Zoek het verschil.
zeg het nou gewoon direct.
pi_145330507
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat een verschrikkelijk zielige vergelijking in dit topic zeg.
Ach ja..... dat is normaal in deze topicserie...
Maar het punt is dat het onzin is dat mensen pas mogen klagen als ze het monopolie hebben op iets.
Dat is een nonargument.
pi_145330548
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

zeg het nou gewoon direct.
Gewoon jammer dat er 5 posts nodig zijn om dit te begrijpen. :O
pi_145330643
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:49 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Gewoon jammer dat er 5 posts nodig zijn om dit te begrijpen. :O
welnee... dat houd deze topicserie gaande.... maar je kunt niet jouw pointe direct zeggen ?
Bijv... het is onzin dat iemand een zwarte huidskleur voor de heer Piet wilt verbieden .
pi_145330674
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ach ja..... dat is normaal in deze topicserie...
Maar het punt is dat het onzin is dat mensen pas mogen klagen als ze het monopolie hebben op iets.
Dat is een nonargument.
Dan mogen negers ook niet klagen over slavernij. En jij mag niet klagen over je geestelijke beperking. Met je vergelijkingen. Godverdomme wat laag :')
pi_145330724
quote:

[..]

Nee, het houdt alleen maar in dat ook uit- en afbeeldingen van andere buitenaardse wezens dan marsmannetjes groen kunnen zijn, net zoals er ook karakters, typetjes en uitbeeldingen anders dan negers zwart kunnen zijn.

Snap alleen niet waarom je me nu woorden in de mond left betreffende het klagen??? Heb ik ergens gezegd dat 'wie dan ook' pas bij een monopolie mag klagen? Zo ja, dan mag je me dat aanwijzen. :)

Voor de verder rest mag natuurlijk iedereen klagen wanneer hij wil en over wat hij wil.
pi_145330823
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan mogen negers ook niet klagen over slavernij.

Wat heeft dat er mee te maken....?
Het ging over het non-argument van een monopolie hebben op een huidskleur

quote:
En jij mag niet klagen over je geestelijke beperking. Met je vergelijkingen. Godverdomme wat laag :')
Shit... hoe weet je nou van mijn geestelijke beperking? Of roep je maar wat denigrerends ?
pi_145330927
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:54 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, het houdt alleen maar in dat ook uit- en afbeeldingen van andere buitenaardse wezens dan marsmannetjes groen kunnen zijn, net zoals er ook karakters, typetjes en uitbeeldingen anders dan negers zwart kunnen zijn.

Snap alleen niet waarom je me nu woorden in de mond left betreffende het klagen??? Heb ik ergens gezegd dat 'wie dan ook' pas bij een monopolie mag klagen? Zo ja, dan mag je me dat aanwijzen. :)

Voor de verder rest mag natuurlijk iedereen klagen wanneer hij wil en over wat hij wil.
Goed lezen... Ik stel een vraag.
Je geeft wel de indruk dat wie niet het monopolie heeft op de kleur zwart niet mag klagen.
Mooi... dat is dus opgelost. Men mag dus wel klagen van jou als het gaat om het imiteren van de eigen persoon op basis van een huidskleur.
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 15:05:22 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145331011
zwarte piet is geen imtatie van een persoon
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_145331077
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:59 schreef Bluesdude het volgende:
Shit... hoe weet je nou van mijn geestelijke beperking? Of roep je maar wat denigrerends ?
Oude topics, meen me er wat van te herinneren. Vandaar dat ik ook nooit zo fel op jou in ga. ;)
pi_145331115
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken....?
Het ging over het non-argument van een monopolie hebben op een huidskleur
Vervolgens ging jij het hebben over genocide op joden en dan ga je mij aanvallen dat de vergelijking niet coherent is? _O- _!
pi_145331121
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Oude topics, meen me er wat van te herinneren. Vandaar dat ik ook nooit zo fel op jou in ga. ;)
Hij kan er toch niets aan doen dat hij zo is?
1947-2016
pi_145331160
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hij kan er toch niets aan doen dat hij zo is?
Dat weet ik, maar er zijn grenzen.
pi_145331801
quote:

[..]

en daar komt de jodenhatende aap uit de mouw. vuilak.
pi_145331828
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Goed lezen... Ik stel een vraag.
Je geeft wel de indruk dat wie niet het monopolie heeft op de kleur zwart niet mag klagen.
Mooi... dat is dus opgelost. Men mag dus wel klagen van jou als het gaat om het imiteren van de eigen persoon op basis van een huidskleur.
Nee, ik zeg in feite dat de kleur er niet toe doet.

Iedereen die bepaalt dat dingen niet mogen omdat het een bepaalde kleur heeft is dan ook racistisch t.o.v. die kleur bezig.

Zwarte Piet mag dus zwart zijn, net als dat hij ook geel, rood of blauw mag zijn, maar het belangrijkste is dat hij zwart MAG zijn.

Dat men klaagt OMDAT hij zwart is is het goed recht van de klager, maar dat is dan een persoonlijke issue van die klager want:

ZWART

Zwarte Piet is Zwart
Negerslaven zijn Zwart
DUS Zwarte Piet is een Negerslaaf

slaat natuurlijk als een tang op een varken.
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 15:29:25 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145331960
maar dat zegt ook eigenlijk niemand

volgens mij willen Gario en consorten sowieso van Piet af, elke Piet
Zwarte Piet, Gele Piet, Roetvegen Piet, allemaal want die hebben een slavernijverleden ofzo en dat moeten we niet vieren

nadruk op ofzo want ik snap het ook niet helemaal maar daar lijkt het op neer te komen
pi_145332142
-

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 08-10-2014 15:37:20 (doe ff niet) ]
pi_145332160
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, ik zeg in feite dat de kleur er niet toe doet.
Dat men klaagt OMDAT hij zwart is is het goed recht van de klager, maar dat is dan een persoonlijke issue van die klager want:
Dus men mag best klagen van je. Natuurlijk doet de kleur van Piet er wel toe. Heel Nederland maakt zich er druk over.
Het is weer een reden tot klagen om de onvrede van een paar honderdduizend mensen in Nederland.. en nog eens mljoenen daarbuiten zo te negeren en terug te brengen tot een persoonlijke issue.
quote:
Iedereen die bepaalt dat dingen niet mogen omdat het een bepaalde kleur heeft is dan ook racistisch t.o.v. die kleur bezig.
Lees de zin nog eens.....en formuleer het anders.
Ik vind niet dat een oranje wimpel groen moet zijn. Dat mag zeker niet op overheidsgebouwen.
Hoezo is dat racisme?
Veel mensen vinden dat ZP persé zwart moet zijn .... hoezo is dat racisme tov de kleur van een blauwe Piet ?
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 15:38:13 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145332214
miljoenen nog wel :D
pi_145332234
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

ach.... wat zeer humaan van je !!!!
O~)
pi_145332237
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:29 schreef sp3c het volgende:

nadruk op ofzo want ik snap het ook niet helemaal
Samenvatting:
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 15:38:50 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145332244
nog even en het is een zaak voor de veiligheidsraad .... Kobane moet maar ff wachten :')
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 15:39:32 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145332268
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:38 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Samenvatting:
[ afbeelding ]
dat is denk ik het andere kamp, misschien heb je het verkeerd gelezen
pi_145332290
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:38 schreef sp3c het volgende:
miljoenen nog wel :D
Niet dan?
Miljoenen donkere mensen buiten Nederland die niet happy zijn met onze ZP ?
Kan toch best ?
Onderwijl is ZP het boegbeeld van racisten, vreemdelingenhaters en andere monoculturelen
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 15:41:35 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145332326
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet dan?
Kan toch best ?
Onderwijl is ZP het boegbeeld van racisten, vreemdelingenhaters en andere monoculturelen
het zou me heel sterk verbazen als miljoenen buiten Nederland er uberhaupt van gehoord hebben

laat staan dat ze er allemaal niet happy mee zijn, zo kan ik ook wel dingen uit mijn duim zuigen
pi_145332338
quote:

[..]

Samenvatting:
[ afbeelding ]
Zet dat af tegen een malloot die aan de hand van de ramp met mh17 stelt dat witte levens belangrijker zijn dan zwarte en je hebt zo'n beetje de extremen in de 'discussie' te pakken; ze voeren elkaar alleen maar en dat is heerlijk om te zien :9~
pi_145332361
quote:

[..]

Niet dan?
Kan toch best ?
Nee, dat kan niet. Dat is puur en alleen in jouw door drugs verlopen hoofd een issue. Miljarden mensen buiten Nederland kennen ZP niet eens.
pi_145332390
quote:

[..]

Niet dan?
Kan toch best ?
Kan. Kunnen er ook 256 zijn, of geen. Of ze hebben nooit van Zwarte Piet gehoord omdat ze geen internet hebben. Of het kan ze niks schelen. Of ze hebben andere problemen. Of ze hebben geen energie om na de slavenarbeid bij te leren. Of of of of kan kan kan ;)
pi_145332535
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Zet dat af tegen een malloot die aan de hand van de ramp met mh17 stelt dat witte levens belangrijker zijn dan zwarte en je hebt zo'n beetje de extremen in de 'discussie' te pakken; ze voeren elkaar alleen maar en dat is heerlijk om te zien :9~
Ik vermaak me er bij tijd en wijle ook prima mee.
Vooral de meme-war is soms erg grappig.
pi_145332567
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

het zou me heel sterk verbazen als miljoenen buiten Nederland er uberhaupt van gehoord hebben
sterk argument....
maar als ze er wel van horen en zien ?

quote:
laat staan dat ze er allemaal niet happy mee zijn, zo kan ik ook wel dingen uit mijn duim zuigen
kan best hoor..... men zou dit eens moeten onderzoeken..
maar ja... veel mensen hebben er belang bij dit niet te willen weten..
dan kunnen ze de onvrede van donkere mensen minder goed in de doofpot stoppen.
pi_145332591
Zijn er al FOK!kers die, net als ik, de Appie Heijn gaan boycotten?
pi_145332596
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:47 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik vermaak me er bij tijd en wijle ook prima mee.
Vooral de meme-war is soms erg grappig.
Hell, ik zou verandering niet eens zo erg vinden, maar op de manier dat ze het nu door willen drukken vind ik gewoon te triest voor woorden. De radicalen in deze discussie zijn niet serieus te nemen en derhalve bijzonder grappig.
pi_145332613
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. Dat is puur en alleen in jouw door drugs verlopen hoofd een issue.
Verdorie..... hoe weet jij welke drugs ik gebruik?
Of lul je maar wat.. bij gebrek aan argumenten ?
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 15:50:19 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145332646
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

sterk argument....
hey jij trekt een cijfer uit je kont en beargumenteerd dat met 'kan toch', dan moet je niet zo beginnen te miepen want dan ben ik heel snel klaar met je

nee, het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat miljoenen mensen buiten Nederland met ZP in hun maag zitten
pi_145332650
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

sterk argument....
maar als ze er wel van horen en zien ?
Daarover bestaat slecht speculaastie.
quote:
[..]

kan best hoor..... men zou dit eens moeten onderzoeken..
maar ja... veel mensen hebben er belang bij dit niet te willen weten..
dan kunnen ze de onvrede van donkere mensen minder goed in de doofpot stoppen.
Hoe wil je dat onderzoeken? Naar Afrika en Amerika gaan en daar foto's laten zien en vragen of ze het erg vinden? Of ook de geschiedenis erbij te vertellen? Hoe?
pi_145332659
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
Nee hooooor.... Ik ga alle sintintochten boycotten. Dat doe ik al jaren.
Oudhollandse traditie
pi_145332673
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
Ik boycot AH al ruim 10 jaar.
Hipster.
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 15:51:34 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145332693
ik ga tegenwoordig naar Jumbo, dat is fantastisch
pi_145332714
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:50 schreef bijdehand het volgende:

Hoe wil je dat onderzoeken? Naar Afrika en Amerika gaan en daar foto's laten zien en vragen of ze het erg vinden? Of ook de geschiedenis erbij te vertellen? Hoe?
Ik onderzoek niks. Veel te groot en te duur project voor mijn persoon.
Maar de foto's laten zien, videootje... is wel een goed idee van je ^O^
pi_145332805
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik onderzoek niks. Veel te groot en te duur project voor mijn persoon.
Maar de foto's laten zien, videootje... is wel een goed idee van je ^O^
In een onderzoek moet je er voor zorgen dat de vraagstelling zo objectief mogelijk is. Je zal er ook de achtergrond bij moeten vertellen wil je daarvoor zorgen. Iets zegt me dat dat niet gaat gebeuren als zo'n onderzoek daadwerkelijk plaatsvindt. Gelukkig zal dat ook nooit gebeuren O+
pi_145332813
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

hey jij trekt een cijfer uit je kont en beargumenteerd dat met 'kan toch', dan moet je niet zo beginnen te miepen want dan ben ik heel snel klaar met je
jij komt met een sterk argument... ik erken dat het een sterk argument is....
dus is het een soort compliment voor je..
wat doe jij nou moeilijk daarover ?

quote:
nee, het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat miljoenen mensen buiten Nederland met ZP in hun maag zitten
zou best kunnen dat er miljoenen mensen zijn die er niet happy mee zijn.... wat iets anders is dan 'in hun maag zitten' .
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 15:55:42 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145332860
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

jij komt met een sterk argument... ik erken dat het een sterk argument is....
dus is het een soort compliment voor je..
wat doe jij nou moeilijk daarover ?

[..]

zou best kunnen dat er miljoenen mensen zijn die er niet happy mee zijn.... wat iets anders is dan 'in hun maag zitten' .
het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat miljoenen mensen er van gehoord hebben

zeeer onwaarschijnlijk ... het is sowieso nergens op gebaseerd dus waar hebben we het eigenlijk over?

gewoon onzin
pi_145332865
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:50 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik boycot AH al ruim 10 jaar.
Hipster.
Volgens Geenstijl gaat Hema kapot door de Piet-boycot.

Dat blijkt uit de cijfers over het eerste kwartaal van 2014, aldus GS.
pi_145332894
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

In een onderzoek moet je er voor zorgen dat de vraagstelling zo objectief mogelijk is. Je zal er ook de achtergrond bij moeten vertellen wil je daarvoor zorgen. Iets zegt me dat dat niet gaat gebeuren als zo'n onderzoek daadwerkelijk plaatsvindt. Gelukkig zal dat ook nooit gebeuren O+
maw...... jij wilt zo'n onderzoek helemaal niet.. Ben je bang voor de mogelijke uitslag ?
Als jij een dergelijk onderzoek bij voorbaat al afwijst omdat het nooit objectief kan zijn... dan moet je elk onderzoek naar Nederlandse meningen ook afwijzen.. Die kunnen dan net zo niet objectief zijn.
pi_145332967
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat miljoenen mensen er van gehoord hebben

zeeer onwaarschijnlijk ... het is sowieso nergens op gebaseerd dus waar hebben we het eigenlijk over?

gewoon onzin
is jouw ontkenning dan wel ergens op gebaseerd?
jawel... op inschattingen... net zoals ik doe.
Van beide kanten dus veel nattevingerwerk....
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 15:59:33 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145333000
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

is jouw ontkenning dan wel ergens op gebaseerd?
jawel... op inschattingen... net zoals ik doe.
Van beide kanten dus veel nattevingerwerk....
daarom staat er 'het lijkt me'

probeer het ook eens
pi_145333182
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

maw...... jij wilt zo'n onderzoek helemaal niet.. Ben je bang voor de mogelijke uitslag ?
Nee hoor, ik ben totaal niet bang voor de mogelijke uitslag.
quote:
Als jij een dergelijk onderzoek bij voorbaat al afwijst omdat het nooit objectief kan zijn... dan moet je elk onderzoek naar Nederlandse meningen ook afwijzen.. Die kunnen dan net zo niet objectief zijn.
Nederlandse meningen zijn makkelijker te peilen dan 'meningen van de internationale zwarte gemeenschap' aangezien je dan in elk lang een representatief onderzoek moet houden.
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 16:08:28 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145333313
er bestaat sowieso niet zoiets als een internationale zwarte gemeenschap

negers in Afrika zullen minder problemen hebben met Zwarte Piet dan negers in Amerika omdat ze dat hele blackface dingetje niet kennen

in Nederland kennen we het ook pas sinds dat zwarte pieten verhaal
pi_145333316
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 08-10-2014 16:10:08 ]
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 8 oktober 2014 @ 16:11:53 #92
80791 crew  Paul
pi_145333416
BREKEND!11!1! ZWARTE PIET WORDT GEEL BIJ DE INTOCHT OP DE TELEVISIE!!!!

Ja hoor, het Geheim van Gouda is ontrafeld. De NPO NTR (Nederlandse Traditie Ruïneerders) haalt de kaasrasp over de huid van Zwarte Piet en tovert daaronder een KAASGELE PIET vandaan. Een Kaaskop dus. We kunnen bij dit slechte nieuws RACISME! CULTUURSCHAVERIJ! STEREOTYPERING! BOEHOE HERSTELBETALINGEN, NU! gaan huilbrullen, maar we zijn gelukkig geen Quinsy's en derhalve niet zo gefrustreerd over dit oppervlakkige racisme dat door de NPO, Lodewijk Judasscher & de BM van Gouda is bekonkeld. Een gele piet dus. Het ziet er nogal ongezond uit, alsof-ie een of andere besmettelijk uitheemse ziekte heeft opgelopen. Q(uinsy)-koorts? Garioïtis? Ons advies voor de Goudse intocht van 15 november: blijf ver uit de buurt van deze Gele Piet. Uw historisch besef, nationale trots en familietradities kunnen aangetast worden door de besmettelijke cocktail van slachtoffergejank en cultuurterrorisme, die wordt verspreid door een ziekelijk correcte minderheid.
Update: Ook in de Sinterklaasfilm van dit jaar verandert Zwarte Piet van kleur. Nederland bukt sneller voor terreur alsdan een werkloze kunstenaar voor een gratis euro op de grond.
LOL-update 16:00 uur. Centrum voor Volkscultuur plaatst Zwarte Piet op Lijst Cultureel Erfgoed. PWNT!

http://www.geenstijl.nl/m(...)og_liever_ebola.html
pi_145333435
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De liegende jodenhater die de ketel zwart noemt... oh ironie
pi_145333437
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Verdorie..... hoe weet jij welke drugs ik gebruik?
Ik weet het zeker, kom maar met bewijs dat het niet zo is.
pi_145333451
Oh, wat is dit geweldig. Het worden mooie weken in de aanloop naar de intocht.
pi_145333469
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
Oh, wat is dit geweldig. Het worden mooie weken in de aanloop naar de intocht.
Zit je al in je relstoel te fappen ouwe relkloon?
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 16:14:18 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145333492
wat een afschuwelijke fotosoep
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 8 oktober 2014 @ 16:14:19 #98
80791 crew  Paul
pi_145333493
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

iK WEL :@
pi_145333555
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat nog net niet, maar ik moet bekennen dat het gefrustreerde toontje van GS wel op de lachspieren werkt.
pi_145333572
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:08 schreef sp3c het volgende:
er bestaat sowieso niet zoiets als een internationale zwarte gemeenschap

negers in Afrika zullen minder problemen hebben met Zwarte Piet dan negers in Amerika omdat ze dat hele blackface dingetje niet kennen

in Nederland kennen we het ook pas sinds dat zwarte pieten verhaal
Gelukkig bestaat die niet nee, zou ik zeer raar vinden :P
pi_145333578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

Z'n kont is oneindig diep , hij blijft maar cijfers schijten , al weken lang.

Het is eigenlijk een Zwart gat.
pi_145333581
Trouwens, kloon?
pi_145333602
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:17 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Z'n kont is oneindig diep , hij blijft maar cijfers schijten , al weken lang.

Het is eigenlijk een Zwart gat.
Weken? Hij loopt al bijna een jaar glashard te liegen :D
pi_145333655
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:17 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Weken? Hij loopt al bijna een jaar glashard te liegen :D
Is waar.
pi_145333844
quote:

[ afbeelding ]

Hulppiet. :N
#NoDAPL
pi_145333847
Bluesdude is wel het lachertje van dit topic inderdaad. Zelden zo`n dorpsgek gezien.
pi_145333877
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:25 schreef Scorpie het volgende:
Bluesdude is wel het lachertje van dit topic inderdaad. Zelden zo`n dorpsgek gezien.
Op de voet gevolgd door Cerberut, natuurlijk. ;)
pi_145333881
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
Trouwens, kloon?
Ja, van VoosKogels.
pi_145333922
Zwarte Piet will never Die!
pi_145334110
Lezenswaardig knipseltje.

Wat vinden we ervan dat rechters specifiek worden geselecteerd voor een bepaalde zaak. Zou dat niet ad random moeten gebeuren (uit de pool van de rechters die een bepaald specialisme (dus waar hij voor heeft geleerd) heeft?
#NoDAPL
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 16:37:12 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145334200
ik ga er gewoon vanuit dat zo'n rechter daar rationeel over kan beslissen dus het lijkt mij prima
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:37:32 #112
104871 remlof
Europees federalist
pi_145334209
quote:

[..]

Samenvatting:
[ afbeelding ]
Goed bezig Fred van Waard :')
pi_145334472
quote:

[..]

Niet dan?
Kan toch best ?
Trollol, alsof die mensen buiten Nederland weten wat het inhoudt. :')
#NoDAPL
pi_145334654
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens Geenstijl gaat Hema kapot door de Piet-boycot.

Dat blijkt uit de cijfers over het eerste kwartaal van 2014, aldus GS.
Ik geloof niet dat het meespeelt bij de winkelkeuze, net als dat het ophangen van ZP en het aanbieden van 'gratis' koffie (geef mij maar een lagere prijs!) geen klanten lokt zal dit geen klanten afstoten. Klanten kijken naar het product, de prijs en de locatie en als dat eender is gaan dit soort zaken pas een rol spelen. Verder overschatten die winkels schromelijk hun aandeel in de cultuur. Het volk bepaalt zelf wat het wil en laat dat niet veranderen door wat een paar winkels doen.
SPOILER
#NoDAPL
pi_145334709
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Inderdaad. Je moet eerst uitleggen dat Zwarte Piet een neger is die kosteloos diensten verricht voor een bejaarde bisschop met een imposante baard en een mijter, zoals cadeaus en snoepgoed uitdelen aan kinderen.
pi_145334747
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het meespeelt bij de winkelkeuze, net als dat het ophangen van ZP en het aanbieden van 'gratis' koffie (geef mij maar een lagere prijs!) geen klanten lokt zal dit geen klanten afstoten. Klanten kijken naar het product, de prijs en de locatie en als dat eender is gaan dit soort zaken pas een rol spelen.
Eerste kwartaal, Bram....

Beetje nadenken.
pi_145334805
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Eerste kwartaal, Bram....

Beetje nadenken.
Dat was aangekomen, ik vind het niet relevant. Al hadden ze wel cijfers uit de periode nadat hun beleid t.a.v. ZP bekend werd dan nog zou het niks zeggen aangezien er veel factoren zijn die de verkoopcijfers beïnvloeden. Het is nogal naïef om te denken dat versiering X voor een bekende winkel extra klanten oplevert en versiering Y klanten kost.
#NoDAPL
pi_145334831
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat nog net niet, maar ik moet bekennen dat het gefrustreerde toontje van GS wel op de lachspieren werkt.
Vergeet het terrorisme in dit topic niet.
pi_145334863
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat was aangekomen, ik vind het niet relevant. Al hadden ze wel cijfers uit de periode nadat hun beleid t.a.v. ZP bekend werd dan nog zou het niks zeggen aangezien er veel factoren zijn die de verkoopcijfers beïnvloeden. Het is nogal naïef om te denken dat versiering X voor een bekende winkel extra klanten oplevert en versiering Y klanten kost.
Nederlanders en principes gaan niet samen als er geld in het spel is.

Overigens boycot ik de Hema al jaren. Alleen niet bewust.
pi_145335411
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Lezenswaardig knipseltje.

[ afbeelding ]
Wat vinden we ervan dat rechters specifiek worden geselecteerd voor een bepaalde zaak. Zou dat niet ad random moeten gebeuren (uit de pool van de rechters die een bepaald specialisme (dus waar hij voor heeft geleerd) heeft?
Rechters worden zelf geacht te oordelen over hun eigen beschikbaarheid. Het principe van de slager die zijn eigen vlees keurt.

Ik vind het idioot dat de toekomst van Zwarte Piet in handen is van drie rechters. Meegaan in het oordeel van de Amsterdamse bestuursrechter plaatst Zwarte Piet, een sprookjesfiguur die cadeaus rondbrengt, definitief in de hoek van racisme. Vervolgd worden voor racisme wegens Zwarte Piet, kan het nog idioter?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:26:29 #121
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_145335808
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_145335929
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:14 schreef luxerobots het volgende:

Rechters worden zelf geacht te oordelen over hun eigen beschikbaarheid. Het principe van de slager die zijn eigen vlees keurt.
Ik begrijp uit het artikel dat de Raad van State deze rechters aanstelt. Hier kan je zien wie momenteel de leden van dit orgaan zijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lid_van_de_Raad_van_State
Ze hebben allen ofwel rechten ofwel politicologie gestudeerd.
Het is niet helemaal de slager die zijn eigen vlees keurt maar het komt er naar mijn smaak wel te dicht bij in de buurt aangezien het waarschijnlijk een ons kent ons wereldje is.

Inderdaad mag een rechter een aanstelling weigeren en is hij zelf dus verantwoordelijk voor het niet aangesteld worden als hij onvoldoende objectief is.
quote:
Ik vind het idioot dat de toekomst van Zwarte Piet in handen is van drie rechters. Meegaan in het oordeel van de Amsterdamse bestuursrechter plaatst Zwarte Piet, een sprookjesfiguur die cadeaus rondbrengt, definitief in de hoek van racisme. Vervolgd worden voor racisme wegens Zwarte Piet, kan het nog idioter?
Het wordt dan leuk zo gauw iemand een proefproces start nadat hij ZP heeft gespeeld. Dat kan een leuke kluwen van precedenten worden. :)
Hopelijk zijn deze 3 heren verstandig genoeg dat ze niet denken dat de zwarte kleur wordt geassocieerd met negers.
#NoDAPL
pi_145336038
quote:
Ik was het hier nog niet tegengekomen, wel geruchten hierover. Goede zaak! Dan zijn we eens en voor altijd van het gezeik af. Nu ja, totdat op een gegeven moment ooit het feest op een normale manier verdwijnt omdat het uitsterft Nederland verdwijnt of zo. :)
#NoDAPL
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:34:48 #124
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_145336092
quote:
Ik dacht dat het VIE helemaal niet warmliep voor ZP in zijn huidige vorm.
pi_145336161
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik begrijp uit het artikel dat de Raad van State deze rechters aanstelt. Hier kan je zien wie momenteel de leden van dit orgaan zijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lid_van_de_Raad_van_State
Ze hebben allen ofwel rechten ofwel politicologie gestudeerd.
Het is niet helemaal de slager die zijn eigen vlees keurt maar het komt er naar mijn smaak wel te dicht bij in de buurt aangezien het waarschijnlijk een ons kent ons wereldje is.

Ik reageerde op de letterlijke quote: 'Rechters worden zelf geacht erop te letten of ze bevooroordeeld zijn, of niet'. Dat lijkt me eigenlijk niet te doen, omdat mensen zichzelf niet snel bevooroordeeld vinden.
pi_145336204
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Heb jij wel eens aan buitenlanders uit proberen te leggen wat Sinterklaas voor traditie is?
Ik wel....erg vaak zelfs en ik kan je vertellen dat je je op een gegeven moment voelt als een stierenvechter die aan een Nederlander probeert uit te leggen dat stierenvechten een onschuldige traditie is.
pi_145336273
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik was het hier nog niet tegengekomen, wel geruchten hierover. Goede zaak! Dan zijn we eens en voor altijd van het gezeik af. Nu ja, totdat op een gegeven moment ooit het feest op een normale manier verdwijnt omdat het uitsterft Nederland verdwijnt of zo. :)
Het is al veranderd. We krijgen een gele Piet bij de landelijke intocht.

Hoppa!
pi_145336276
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik reageerde op de letterlijke quote: 'Rechters worden zelf geacht erop te letten of ze bevooroordeeld zijn, of niet'. Dat lijkt me eigenlijk niet te doen, omdat mensen zichzelf niet snel bevooroordeeld vinden.
Ik denk dat je het eerder als aanvullende waarborg moet zien, het mogelijk maken dat die rechter die dat wel inziet een aanstelling kan weigeren. Of dat hij het ook zal doen weet ik niet. Ik vraag me vooral af waarom rechters niet random worden gekozen uit een pool van geschikte kandidaten. Dus puur lettende op waar ze voor gestudeerd hebben en in welk deel van het recht ze zijn gespecialiseerd. Dan wordt het manipuleren veel moeilijker.
#NoDAPL
pi_145336323
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is al veranderd. We krijgen een gele Piet bij de landelijke intocht.

Hoppa!
Ik wacht nog even rustig af totdat de optocht plaatsvindt. ;)
Hopelijk komen de verantwoordelijke mensen op tijd tot het inzicht dat dat geen goed idee is. De ouders hebben wat uit te leggen aan hun kindjes als er ineens een gele Piet is.
#NoDAPL
pi_145336384
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik wacht nog even rustig af totdat de optocht plaatsvindt. ;)
Hopelijk komen de verantwoordelijke mensen op tijd tot het inzicht dat dat geen goed idee is. De ouders hebben wat uit te leggen aan hun kindjes als er ineens een gele Piet is.
Wat valt er uit te leggen? Piet is toch geen ras? Het is een magisch wezen waarbij kleur nauwelijks een rol speelt. Toch?

Bovendien zijn kinderen van 4/5 jaar niet moeilijk te overtuigen. En ik neem aan dat je op je 12e niet meer gelooft.
pi_145336545
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:38 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Heb jij wel eens aan buitenlanders uit proberen te leggen wat Sinterklaas voor traditie is?
Ik wel....erg vaak zelfs en ik kan je vertellen dat je je op een gegeven moment voelt als een stierenvechter die aan een Nederlander probeert uit te leggen dat stierenvechten een onschuldige traditie is.
Een groot verschil is dat stierenvechten niet onschuldig is. ;)
#NoDAPL
pi_145336594
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat valt er uit te leggen? Piet is toch geen ras? Het is een magisch wezen waarbij kleur nauwelijks een rol speelt. Toch?

Bovendien zijn kinderen van 4/5 jaar niet moeilijk te overtuigen. En ik neem aan dat je op je 12e niet meer gelooft.
1 afwijkende Gele Piet terwijl je verder alleen Zwarte Pieten ziet en vorig jaar en twee en eventueel 3 (herinneringen kunnen met 2-3 jaar starten) jaar geleden ook alleen Zwarte Pieten zag...
#NoDAPL
pi_145336910
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

1 afwijkende Gele Piet terwijl je verder alleen Zwarte Pieten ziet en vorig jaar en twee en eventueel 3 (herinneringen kunnen met 2-3 jaar starten) jaar geleden ook alleen Zwarte Pieten zag...
Meerdere gele Pieten laten rondlopen dus? Goed plan, Bram.

En je overschat het wereldbeeld van kinderen.
pi_145336991
quote:
Prima nieuws en tevens opmerkelijk, omdat die mevrouw Strouken (voorzitter van die club) in eerdere statements en media-optredens érg haar oren liet hangen naar het groepje klagers. Ze toonde zich eerder nog huiverig voor plaatsing van Sinterklaas & Zwarte Piet op een erfgoedlijst; dat lag allemaal te gevoelig, gezien de klachten en dergelijke.

Kennelijk is ze als een blad aan de boom omgedraaid of is ze gewoon tot voortschrijdend inzicht gekomen. Hoe dan ook: prima nieuws. ^O^
pi_145337102
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Meerdere gele Pieten laten rondlopen dus? Goed plan, Bram.
Of het gewoon bij die ene kleur houden waar niets mis mee is. Dat is praktischer en het is nu eenmaal de traditie. Een gele boeman zie ik nog niet voor me, zonder boeman contrasteert Sinterklaas minder als goedheiligman.
#NoDAPL
pi_145337129
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Prima nieuws en tevens opmerkelijk, omdat die mevrouw Strouken (voorzitter van die club) in eerdere statements en media-optredens érg haar oren liet hangen naar het groepje klagers. Ze toonde zich eerder nog huiverig voor plaatsing van Sinterklaas & Zwarte Piet op een erfgoedlijst; dat lag allemaal te gevoelig, gezien de klachten en dergelijke.

Kennelijk is ze als een blad aan de boom omgedraaid of is ze gewoon tot voortschrijdend inzicht gekomen. Hoe dan ook: prima nieuws. ^O^
Niet noodzakelijk. Vlak voordat een voetbaltrainer wordt ontslagen wordt het het meest ontkend. ;)
#NoDAPL
pi_145337201
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Of het gewoon bij die ene kleur houden waar niets mis mee is. Dat is praktischer en het is nu eenmaal de traditie. Een gele boeman zie ik nog niet voor me, zonder boeman contrasteert Sinterklaas minder als goedheiligman.
Piet is allang geen boeman meer. In zekere zin past geel veel beter bij het speelde imago van de moderne Piet.
pi_145337252
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met dat argument kan je dus twee kanten op. Het is een sprookjesfiguur waarbij kleur nauwelijks een rol speelt. Dan kan je hem zwart houden zoals hij al meer dan anderhalve eeuw is. Maar als kleur toch niet belangrijk is, dan kan je hem ook een andere kleur geven.

Als je meent wat je schrijft, vergeet dan niet dat deze hele discussie aangezwengeld is door de anti-pieten. Wat mij betreft blijft Piet zoals hij is, en stoppen we met deze discussie. Er zijn belangrijker zaken.
pi_145337313

[ Bericht 100% gewijzigd door bitterbal op 08-10-2014 18:16:18 ]
pi_145337366
Nah kan me post niet meer aanpassen...

Hier dan

quote:
Henk Bom‎Albert Heijn
32 min. ·
Wat hoor ik nu , gaan jullie zwarte piet ook verbannen uit jullie winkels , jullie laten zich toch de wet niet lezen door een stel van die donkere mensen , ze zijn hier te gast zij moeten zich aanpassen aan ons . Dan is voor mij de keus snel gemaakt , niet meer winkelen bij A H .
pi_145337417
Het schijnt dat een enkeling vol spanning zit te wachten op mijn mening over Albert Heijn. :')

Ik heb er niet zo veel op te zeggen wat in de HEMA-discussie niet allang is gezegd. Sommige bedrijven zijn bang en hebben geen ruggengraat; het zij zo.

Ik boycot Appie niet, ik kom er toch al nooit. Ik woon namelijk praktisch naast een Jumbo (waar ze trouwens gewoon pepernoten verkopen met Zwarte Piet op de verpakking). Ik wil mensen die hun dagelijkse boodschappen doen alleen maar meegeven: als consument heb je macht. Gebruik die macht als je dit onderwerp belangrijk vindt.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 18:20:09 #142
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_145337439
Gele Pieten? Nou, wachten op boze Aziatische medemensen :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_145337442
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:17 schreef Yasmin23 het volgende:
Nah kan me post niet meer aanpassen...

Hier dan

[..]

Maar Zwarte Piet is racisme hoor mensen!
pi_145337451
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:19 schreef Elfletterig het volgende:
Het schijnt dat een enkeling vol spanning zit te wachten op mijn mening over Albert Heijn. :')

Ik heb er niet zo veel op te zeggen wat in de HEMA-discussie niet allang is gezegd. Sommige bedrijven zijn bang en hebben geen ruggengraat; het zij zo.

Ik boycot Appie niet, ik kom er toch al nooit. Ik woon namelijk praktisch naast een Jumbo (waar ze trouwens gewoon pepernoten verkopen met Zwarte Piet op de verpakking). Ik wil mensen die hun dagelijkse boodschappen doen alleen maar meegeven: als consument heb je macht. Gebruik die macht als je dit onderwerp belangrijk vindt.
Waar zijn al die mensen dan die op jouw mening zitten te wachten ?
pi_145337468
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waar zijn al die mensen dan die op jouw mening zitten te wachten ?
Lezen is moeilijk, of niet? Welk deel van het woord "enkeling" begrijp je niet?
pi_145337485
quote:
5s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk, of niet? Welk deel van het woord "enkeling" begrijp je niet?
Ja zag het daarna. Geen zin meer om aan te passen. Maar die enkeling zie ik ook niet ?
pi_145337515
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar Zwarte Piet is racisme hoor mensen!
Word nu echt een probleem als de 'witte' wel een knecht mag zijn.

quote:
Velvet Jewel van Werde‎Albert Heijn
8 uur ·
Albert Heijn zie zich in zijn graf omdraaien als hij wist hoe jullie met zijn erfgoed omspringen. De Nederlandse traditie van Sinterklaas verloochenen. Schandalig. Witte mensen mogen ineens wel " knecht " zijn?
Echt alleen al vanwege dit soort gedachtes ben ik voor het veranderen van Zwarte Piet.
pi_145337531
Elf voelt zich graag aangesproken, dat geeft hem een excuus om weer een of ander lang lulverhaal uit te schijten.
pi_145337558
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:23 schreef KoosVogels het volgende:
Elf voelt zich graag aangesproken, dat geeft hem een excuus om weer een of ander lang lulverhaal uit te schijten.
Nja of hij kreeg prive berichten van iemand die graag zijn mening wilde weten ?

Maar bij deze;

Elfje, wat vind je er van ?
pi_145337577
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Word nu echt een probleem als de 'witte' wel een knecht mag zijn.

[..]

Echt alleen al vanwege dit soort gedachtes ben ik voor het veranderen van Zwarte Piet.
Jij bent sowieso anti piet.
pi_145337600
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij bent sowieso anti piet.
Nah ben eigenlijk neutraal. Ik bepaal mijn mening op de reacties van de anti en pro pieten. Nu ben ik anti piet :P
pi_145337615
quote:
Jouw literaire bijdrage stelt anders ook niet veel voor.
pi_145337619
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja zag het daarna. Geen zin meer om aan te passen. Maar die enkeling zie ik ook niet ?
*Meldt zich*
Was net bezig de carriëre van een beginnende straathoer te lezen, dus ik was even afgeleid, maar ga nu Elfletterig zijn epistel lezen.
pi_145337646
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:27 schreef Kingstown het volgende:

[..]

*Meldt zich*
Was net bezig de carriëre van een beginnende straathoer te lezen, dus ik was even afgeleid, maar ga nu Elfletterig zijn epistel lezen.
Oke Oke ... Elfje had gelijk jongens !
  Forum Admin woensdag 8 oktober 2014 @ 18:28:49 #156
35723 crew  GGMM
pi_145337657
quote:

[..]

Bedankt dat je dit topic vervuilt met dit soort nutteloos gebral. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_145337670
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nah ben eigenlijk neutraal.
Neuh.
pi_145337672
quote:
In een ander topic. Verder niet zo belangrijk.

quote:
Ik heb het vrij kort gehouden, zeker voor mijn doen.
pi_145337673
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:28 schreef GGMM het volgende:

[..]

Bedankt dat je dit topic vervuilt met dit soort nutteloos gebral. :)
Graag gedaan.

Jij ook bedankt voor jouw nuttige bijdrage aan dit topic met deze post :)
pi_145337688
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Klopt.
pi_145337701
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Neuh.
Jawel. Ik zie zwarte piet niet als racisme. Maar kan mij wel voorstellen dat er andere mensen zijn die dat wel doen.
pi_145337704
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En dat voor een fucking journalist van de zuurste krant van nl. Armoede, pure armoede.
pi_145337728
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:25 schreef Scorpie het volgende:
zelden ? iedere ochtend in je spiegel toch? wel eerlijk blijven
Je doet natuurlijk zo arrogant om je gebrek argumenten en beschaving te verbergen .
pi_145337730
quote:
Het is wel grappig: dat centrum voor Erfgoed en Volkscultuur plaatst Sinterklaas en Zwarte Piet op de erfgoedlijst, de rechter veegt hopelijk volgende week de vloer aan met die paar beroepsklagers die van gekwetst-zijn een sport hebben gemaakt. Dan staan laffe bedrijven als HEMA en Albert Heijn in hun hemd.
pi_145337749
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Piet is allang geen boeman meer. In zekere zin past geel veel beter bij het speelde imago van de moderne Piet.
Grotendeels in ieder geval maar is het boeman-effect volledig verdwenen? Hoe dan ook zie ik geen reden om de kleur te veranderen. Zwartgekleurde mensen bestaan niet buiten Zwarte Piet en zelfs hij is natuurlijk niet zwartgekleurd maar dat is een ander kwestie. :)
#NoDAPL
pi_145337756
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

zelden ? iedere ochtend in je spiegel toch? wel eerlijk blijven
Je doet natuurlijk zo arrogant om je gebrek argumenten en beschaving te verbergen .
Heb je je cijfers al teruggevonden ouwe gek :D
pi_145337762
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oke Oke ... Elfje had gelijk jongens !
Ondertussen gelezen en het valt me wat tegen. Wat flauwtjes....mis de passie en strijdvaardigheid die hem normaal gesproken zo kenmerken. Voor de bühne nog wat tegensputteren, maar ondertussen niet meer vol hartstocht voor de goede zaak strijdend. Jammer.
pi_145337780
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:32 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ondertussen gelezen en het valt me wat tegen. Wat flauwtjes....mis de passie en strijdvaardigheid die hem normaal gesproken zo kenmerken. Voor de bühne nog wat tegensputteren, maar ondertussen niet meer vol hartstocht voor de goede zaak strijdend. Jammer.
Nah dat heeft meer te maken met het onderwerp denk ik.
pi_145337794
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Grotendeels in ieder geval maar is het boeman-effect volledig verdwenen? Hoe dan ook zie ik geen reden om de kleur te veranderen. Zwartgekleurde mensen bestaan niet buiten Zwarte Piet en zelfs hij is natuurlijk niet zwartgekleurd maar dat is een ander kwestie. :)
Ik vind Bruno Martins Indi anders behoorlijk lijken op Zwarte Piet.
pi_145337830
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gele Pieten? Nou, wachten op boze Aziatische medemensen :').
Ik garandeer je dat die zullen komen als het doorgaat. ;)
#NoDAPL
pi_145337841
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:32 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed hè? Had ik een lang, strijdvaardig verhaal geschreven, dan had KoosVogels weer lopen klagen dat -ie het mentaal allemaal niet kan bolwerken. Hou ik het kort en bondig - ik had je in dat andere topic al gewaarschuwd daarvoor - is het weer te flauwtjes.

Mensen doen maar wat ze niet laten kunnen. Zelf zal ik mijn best doen om geen producten te kopen bij de HEMA en bij Albert Heijn. In dat laatste geval kost me dat sowieso erg weinig moeite, omdat ik bijna naast een Jumbo woon, waar ik standaard mijn boodschappen doe.

[Voeg hier nog tien denkbeeldige alinea's en zes splitsquotes toe]
pi_145337860
quote:
De beste reallifesoap van Nederland. *O*
#NoDAPL
pi_145337896
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind Bruno Martins Indi anders behoorlijk lijken op Zwarte Piet.
Oké, hij komt er enigszins bij in de buurt.
#NoDAPL
pi_145337908
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed hè? Had ik een lang, strijdvaardig verhaal geschreven, dan had KoosVogels weer lopen klagen dat -ie het mentaal allemaal niet kan bolwerken. Hou ik het kort en bondig - ik had je in dat andere topic al gewaarschuwd daarvoor - is het weer te flauwtjes.

Mensen doen maar wat ze niet laten kunnen. Zelf zal ik mijn best doen om geen producten te kopen bij de HEMA en bij Albert Heijn. In dat laatste geval kost me dat sowieso erg weinig moeite, omdat ik bijna naast een Jumbo woon, waar ik standaard mijn boodschappen doe.

[Voeg hier nog tien denkbeeldige alinea's en zes splitsquotes toe]
Je had toch wel door dat Kingstown zat te geinen?
pi_145338243
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:35 schreef Elfletterig het volgende:

Zelf zal ik mijn best doen om geen producten te kopen bij de HEMA en bij Albert Heijn. In dat laatste geval kost me dat sowieso erg weinig moeite, omdat ik bijna naast een Jumbo woon, waar ik standaard mijn boodschappen doe.

Ben je nu echt zo fanatiek pro-piet of is dat maar een vlag om je haat naar buitenlanders te rechtvaardigen ?
Wat ga je doen als Jumbo geen zwartepietenafbeeldingen etc meer in de winkel zet ?
pi_145338260
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ben je nu echt zo fanatiek pro-piet of is dat maar een vlag om je haat naar buitenlanders te rechtvaardigen ?
Wat ga je doen als Jumbo geen zwartepietenafbeeldingen etc meer in de winkel zet ?
Gahah hoe kom je hier nou weer bij ?
pi_145338408
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik haat geen buitenlanders; ik haat geen mensen om hun afkomst of huidskleur.

Mocht Jumbo ook Zwarte Piet gaan weren, dan laat ik voortaan in elk geval het snoepgoed links liggen. Ik zal er verder wel mijn boodschappen blijven doen, omdat ik daar standaard alles koop. Ik sluit niet uit dat ik bewuster ga winkelen. Bijvoorbeeld even een andere supermarkt binnenlopen als ik in de buurt ben.

Maar maak je geen zorgen: het echte nieuws van de dag is dat het Centrum voor Immaterieel Erfgoed en Volkscultuur heeft besloten om Sinterklaas en Zwarte Piet op hun lijst van cultureel erfgoed te zetten.

Laffe winkels als Albert Heijn en HEMA keren vanzelf op hun schreden terug als consumenten de komende maanden deze winkels wat vaker links laten liggen. Dan gebeuren dit soort taferelen volgend jaar niet meer. Zo'n 92-96 procent van de Nederlanders zitten niet te wachten op het veranderen van Zwarte Piet. Al deze mensen zijn consumenten en kunnen hun macht doen gelden. In hoeverre ze dat doen, moeten ze zelf maar weten.
pi_145338568
Ik denk echt niet dat consumenten winkels links laten liggen hierom; die gaan gewoon voor het goedkoopste.
pi_145338693
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:01 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Ik denk echt niet dat consumenten winkels links laten liggen hierom; die gaan gewoon voor het goedkoopste.
Zo goedkoop is Appie niet. Verder zeg ik: de tijd zal het leren. De uitkomst van het hele circus zegt hooguit iets over wat we in Nederland nog over onze eigen tradities hebben te zeggen en hoe gemakkelijk we voor weerstand buigen. Het zij zo.
pi_145338829
Gouda :') Gele Pieten :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_145338914
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zo goedkoop is Appie niet.
Voor groenten ga je beter naar de Lidl: niet meer gif (minder gemeten zelfs), betere kwaliteit en minder duur. Wel een iets kleiner assortiment. Of de natuurvoedingswinkel maar dat is helaas niet te betalen voor veel mensen. Voor andere basisproducten ook de Lidl. Zelf koop ik maar een paar producten bij de AH of een soortgelijke supermarkt, uit mijn hoofd alleen chocoladehagelslag (graag een hoger cacaopercentage), pindakaas (geen transvet, dus ook geen AH-merk), roomboter (zeker niet slechter dan halvarine maar ik zou er wel iets minder van moeten eten) en chocolade (graag hoog cacaopercentage, die heeft de Lidl wel maar alleen met een extra smaakje die ik niet wil). De rest koop ik bij de Lidl of een natuurvoedingswinkel.

Maar goed, dat is natuurlijk allemaal verschrikkelijk offtopic. ;)
#NoDAPL
pi_145339737
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zo goedkoop is Appie niet. Verder zeg ik: de tijd zal het leren. De uitkomst van het hele circus zegt hooguit iets over wat we in Nederland nog over onze eigen tradities hebben te zeggen en hoe gemakkelijk we voor weerstand buigen. Het zij zo.
Het leert ons in ieder geval ook dat een flinke groep doodsbang is voor iedere verandering en alles aan wil grijpen om lekker ouderwets racistisch te kunnen zijn tegenover die enge buitenlanders.
Wel triest dat uiteindelijk door die angstige groep van jou Zwarte Piet het loodje gaat leggen ;(.
pi_145339961
Zwarte piet is zwart. Zwart is geen geel, rood of bruin.
pi_145339973
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het leert ons in ieder geval ook dat een flinke groep doodsbang is voor iedere verandering en alles aan wil grijpen om lekker ouderwets racistisch te kunnen zijn tegenover die enge buitenlanders.
Wel triest dat uiteindelijk door die angstige groep van jou Zwarte Piet het loodje gaat leggen ;(.
Wanneer stop je eens met je puberale discussiegedrag? Zwarte Piet legt niet het loodje doordat mensen ageren tegen de aantasting van onze cultuur, maar doordat mensen zwichten voor het gezeur van een zeer kleine groep klagers; enkele duizenden mensen.

En als Zwarte Piet het loodje legt, vind jij dat helemaal niet "triest", maar gaat de vlag uit, want het is weer een "racistisch" tafereel minder. Je wilt niks liever zien gebeuren dan dat Zwarte Piet om zeep wordt geholpen. Speel gewoon eens open kaart. Zeg wat je zélf vindt en als het even kan: laat mij erbuiten en reageer niet op m'n posts.
pi_145340046
Net zo goed dat kaas geel is. Geel is ook geen zwart.
pi_145340268
quote:
15s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:35 schreef Elfletterig het volgende:

Zwarte Piet legt niet het loodje doordat mensen ageren tegen de aantasting van onze cultuur, maar doordat mensen zwichten voor het gezeur van een zeer kleine groep klagers; enkele duizenden mensen.

Het zou best kunnen dat een paar honderdduizend donkere Nederlanders die Piet niet leuk vinden
Maar dat wil jij natuurlijk niet weten?

Een cultuur verandert. Eerst was er honderden jaren lang een sintviering zonder ene Piet en die is er pas de laatste 160 jaar. Dat was een fikse verandering na zoveel eeuwen ... nu kan Piet veranderen ofzo.
Nederlandse cultuur sukkelt gewoon verder als vanouds... niks aantasting.
Dat is de fantasie van aartsconservatien of fundamentalisten die buitenlandse invloeden niet dulden
pi_145340356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:42 schreef Bluesdude het volgende:
Het zou best kunnen dat een paar honderdduizend donkere Nederlanders die Piet niet leuk vinden
:Z

Het is net de rookverbod-discussie; op een gegeven moment zijn de argumenten op en begint de hele discussie weer van voor af aan. Ik ga niet steeds herhalen wat ik eerder in deze topicreeks al heb gezegd. Fijne avond nog. :W
pi_145340383
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is net de rookverbod-discussie; op een gegeven moment zijn de argumenten op en begint de hele discussie weer van voor af aan. Ik ga niet steeds herhalen wat ik eerder in deze topicreeks al heb gezegd. Fijne avond nog. :W
groot gelijk.....
pi_145340509
quote:
15s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wanneer stop je eens met je puberale discussiegedrag?
Hoor wie het zegt :D

quote:
Zwarte Piet legt niet het loodje doordat mensen ageren tegen de aantasting van onze cultuur,
Of juist wel doordat men met dit politiseren en het laten kapen van Piet door de PVV en consorten onze Piet transformeert van volslagen onschuldige kindervriend tot symbool van het bange blanke racisme. En juist die politisering is de doodsteek. Van harte gefeliciteerd met het meewerken aan moord...

quote:
maar doordat mensen zwichten voor het gezeur van een zeer kleine groep klagers; enkele duizenden mensen.
Nope, Quinsy en consorten hadden prima genegeerd kunnen worden door Piet als grote kindervriend te presenteren zonder enige politieke lading. Door hysterisch tegen hen tekeer te gaan en Piet te politiseren als symbool van bang en racistisch Nederland vrees ik dat hij het loodje gaat leggen. Van harte :{...
quote:
En als Zwarte Piet het loodje legt, vind jij dat helemaal niet "triest",
Juist wel, ik zou dat zeer triest vinden. Juist omdat hij wat mij betreft een grote kindervriend is en niks politieks. Hem politiek kapen is van welke kant dan ook diep triest.

quote:
maar gaat de vlag uit, want het is weer een "racistisch" tafereel minder.
Hoe kom je bij die achterlijke laster :{?

quote:
Je wilt niks liever zien gebeuren dan dat Zwarte Piet om zeep wordt geholpen.
Hoe kom je bij die achterlijke laster :{?

quote:
Speel gewoon eens open kaart. Zeg wat je zélf vindt en als het even kan: laat mij erbuiten en reageer niet op m'n posts.
Poeh, en dat noemt mij puberaal, even achterlijk lasteren en dan roepen dat ik niet mag reageren :').

En wat ik er zelf van vind is wat ik vele delen terug ook vaak zat heb aangegeven. Zwarte Piet is voor mij een integraal onderdeel van de Sinterklaastraditie. Dat is een traditie die los staat van overheidsbemoeienis en zich over de jaren heen heeft ontwikkeld. Die traditie moet zich vrij kunnen blijven ontwikkelen zonder een politieke speelbal te worden. En wanneer organisatoren van mening zijn dat rode, gele of groene Pieten een leuke toevoeging zijn dan moeten ze dat ook gewoon kunnen doen.
pi_145340531
quote:

[..]

Het is net de rookverbod-discussie; op een gegeven moment zijn de argumenten op en begint de hele discussie weer van voor af aan.
Alleen gaat die rookverbod-discussie tenminste nog ergens over: het recht van mensen om niet vergiftigd te worden. ;)
#NoDAPL
pi_145340547
quote:

[..]

Ja, wanneer je even moet nadenken vlucht je even weer weg. Lekker puberaal weer :)
pi_145340580
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen gaat die rookverbod-discussie tenminste nog ergens over: het recht van mensen om niet vergiftigd te worden. ;)
Dit gaat ook ergens over. Namelijk dat een traditie zich moet kunnen ontwikkelen zonder dat de politiek dat probeert te verpesten, linksom of rechtsom.
pi_145340585
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Van alles kan, zolang er geen aanwijzingen voor zijn dat dat zo is is het niet relevant. :)
Toon aan dat het zo is en we praten verder maar jij hebt al aangegeven dat jij geen ambitie hebt om het aan te tonen dus einde discussie lijkt mij.
#NoDAPL
pi_145340646
quote:

[..]

Waarom ben jij deelnemer aan die discussie die nergens over gaat?
pi_145340657
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit gaat ook ergens over. Namelijk dat een traditie zich moet kunnen ontwikkelen zonder dat de politiek dat probeert te verpesten, linksom of rechtsom.
Dat ben ik met je eens hoor, alleen zie ik het niet gebeuren dat de overheid die traditie gaat verpesten.
1. ik geloof dat zelfs Nederland voldoende politici heeft die voldoende verstandig zijn dat het niet zo ver komt dat ze dat gaan proberen
2. zelfs al zouden ze het proberen, het zal hen niet lukken, mensen die denken dat dat kan lukken denken dat cultuur veel kwetsbaarder is dan dat het is. Cultuur is allesbehalve kwetsbaar, in tegenstelling tot wat een paar jaar geleden werd gesuggereerd.
#NoDAPL
pi_145340682
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Omdat ik de discussie zelf grappig vind. :)
#NoDAPL
pi_145340787
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens hoor, alleen zie ik het niet gebeuren dat de overheid die traditie gaat verpesten.
1. ik geloof dat zelfs Nederland voldoende politici heeft die voldoende verstandig zijn dat het niet zo ver komt dat ze dat gaan proberen
Was het maar zo'n feest. Waar een Mark Rutte nog verstandig oproept Piet vooral niet te politiseren. Doet een PVV bv niet anders.

quote:
2. zelfs al zouden ze het proberen, het zal hen niet lukken, mensen die denken dat dat kan lukken denken dat cultuur veel kwetsbaarder is dan dat het is. Cultuur is allesbehalve kwetsbaar, in tegenstelling tot wat een paar jaar geleden werd gesuggereerd.
De Sinterklaascultuur blijft bestaan. Maar als de politisering van Zwarte Piet te heftig wordt zie ik dat aspect van de traditie helaas wel verdwijnen.
pi_145340842
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:48 schreef 99.999 het volgende:
Of juist wel doordat men met dit politiseren en het laten kapen van Piet door de PVV en consorten onze Piet transformeert van volslagen onschuldige kindervriend tot symbool van het bange blanke racisme. En juist die politisering is de doodsteek. Van harte gefeliciteerd met het meewerken aan moord...
Je spoort niet. Meer woorden wil ik er niet aan vuilmaken. Compleet verknipt.

quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:48 schreef 99.999 het volgende:
Die traditie moet zich vrij kunnen blijven ontwikkelen zonder een politieke speelbal te worden. En wanneer organisatoren van mening zijn dat rode, gele of groene Pieten een leuke toevoeging zijn dan moeten ze dat ook gewoon kunnen doen.
Serieus, je klinkt als Harry van Bommel die een "diplomatieke oplossing" rond ISIS wil, terwijl mensen bij bosjes worden afgeslacht. Compleet wereldvreemd. Het onderwerp is allang een politieke speelbal geworden, omdat het onder de rechter is gebracht, omdat een VN-commissie hier is geweest, omdat het nu bij de Raad van State ligt. Door toedoen van? Juist, het kleine groepje klagers.

Serieus kerel, leer eens wat realiteit is. :N

quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:49 schreef 99.999 het volgende:
Ja, wanneer je even moet nadenken vlucht je even weer weg. Lekker puberaal weer :)
Zoals ik al aangaf, is het eerder in deze topicreeks al uitvoerig besproken. Zoek het maar fijn terug. Ik ga niet steeds hetzelfde zitten typen.
pi_145340998
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest. Waar een Mark Rutte nog verstandig oproept Piet vooral niet te politiseren. Doet een PVV bv niet anders.
Dan is er toch niets aan de hand aangezien de PVV pro-ZP is en niemand in de politiek die echt iets te zeggen heeft of voldoende invloed heeft tegen ZP is? Rutte zal stoïcijns blijven op dit vlak. Hier en daar zal je wat rare fratsen zien (een gele Piet bij de televisie-optocht), in het grootste deel van het land doen we het zoals we het gewend zijn en volgend jaar start het ritueel opnieuw totdat op een gegeven moment die mensen die een hobby zouden moeten zoeken het eindelijk eens zat zijn. Ik ben geen fan van Rutte (dat heeft niets met de persoon te maken) maar ik ben er gerust op dat Rutte er niet de man naar is om zich het hoofd gek te laten maken door zoiets, hij blijft wel kalm en roept desnoods collega's tot de orde (op een informele manier) als zij zich er wel mee zouden willen gaan bemoeien.
#NoDAPL
pi_145341109
quote:

[..]

Klopt, maar op een gegeven moment is de discussie al TIG keer tot in detail gevoerd en dan komt er weer iemand met een opmerking als: "De kroegbaas moet het toch zelf weten? Je kunt kiezen voor een rookkroeg of niet-rookkroeg." Dan zucht je maar een keer diep.

Zo is het hier ook. Dat er mensen zijn die Zwarte Piet niet leuk vinden, weten we al een paar jaar. Daar is al zo verschrikkelijk veel over gezegd... Echt, ik ga niet steeds opnieuw beginnen.
pi_145341173
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat ik de discussie zelf grappig vind. :)
dus het gaat toch wel ergens over ?
pi_145341427
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je spoort niet. Meer woorden wil ik er niet aan vuilmaken. Compleet verknipt.
Kijk eens in de spiegel knul :).

quote:
Serieus, je klinkt als Harry van Bommel die een "diplomatieke oplossing" rond ISIS wil, terwijl mensen bij bosjes worden afgeslacht. Compleet wereldvreemd. Het onderwerp is allang een politieke speelbal geworden, omdat het onder de rechter is gebracht, omdat een VN-commissie hier is geweest, omdat het nu bij de Raad van State ligt. Door toedoen van? Juist, het kleine groepje klagers.
Kijk nu eens nuchter naar waar die rechtszaak over gaat. Dat is een evenementenvergunning en de vraag of een bepaald element al of niet in overweging moet worden bij het verstrekken van een vergunning. Een vrij kansloze rechtszaak, die zelfs als Quinsy wint geen einde zal maken aan Zwarte Piet bij de Amsterdamse intocht...
Ofwel had die Quinsy en zijn praat gewoon voor kennisgeving aangenomen en er was niets aan de hand geweest. Reageer er zoals jij hysterisch op en hij krijgt zijn zin... Van harte...

quote:
Serieus kerel, leer eens wat realiteit is. :N
De realiteit is dat de PVV Zwarte Piet tot politiek item maakt en jij hen van harte steunt in hun strijd. Een strijd die uiteindelijk goede kans maakt om Piet te vermoorden...

quote:
Zoals ik al aangaf, is het eerder in deze topicreeks al uitvoerig besproken. Zoek het maar fijn terug. Ik ga niet steeds hetzelfde zitten typen.
Tuurlijk, het is inderdaad een herhaling van zetten. Zodra het een beetje te lastig wordt begin jij met schelden en te roepen dat mensen maar op moeten rotten uit de discussie. Erg puberaal is het wel :)
pi_145341552
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan is er toch niets aan de hand aangezien de PVV pro-ZP is
Als ze Piet succesvol weten te politiseren heeft dat helaas wel serieus effect. Met een beetje pech betekent dat zelfs het einde van Zwarte Piet...

quote:
en niemand in de politiek die echt iets te zeggen heeft of voldoende invloed heeft tegen ZP is? Rutte zal stoïcijns blijven op dit vlak.
Rutte gaf de enige slimme politieke reactie. Juist door niet te willen politiseren kan je ZP veilig stellen voor de toekomst.
quote:
Hier en daar zal je wat rare fratsen zien (een gele Piet bij de televisie-optocht), in het grootste deel van het land doen we het zoals we het gewend zijn en volgend jaar start het ritueel opnieuw totdat op een gegeven moment die mensen die een hobby zouden moeten zoeken het eindelijk eens zat zijn. Ik ben geen fan van Rutte (dat heeft niets met de persoon te maken) maar ik ben er gerust op dat Rutte er niet de man naar is om zich het hoofd gek te laten maken door zoiets, hij blijft wel kalm en roept desnoods collega's tot de orde (op een informele manier) als zij zich er wel mee zouden willen gaan bemoeien.
Punt is dat xenofoob Nederland druk bezig is Zwarte Piet tot boegbeeld te maken. Daardoor krijgt het wellicht een racistisch karakter. Een karakter dat bij Zwarte Piet als sprookjesfiguur afwezig is.
pi_145341572
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Klopt, maar op een gegeven moment is de discussie al TIG keer tot in detail gevoerd en dan komt er weer iemand met een opmerking als: "De kroegbaas moet het toch zelf weten? Je kunt kiezen voor een rookkroeg of niet-rookkroeg." Dan zucht je maar een keer diep.

Zo is het hier ook. Dat er mensen zijn die Zwarte Piet niet leuk vinden, weten we al een paar jaar. Daar is al zo verschrikkelijk veel over gezegd... Echt, ik ga niet steeds opnieuw beginnen.
Dus ga je maar weer dom schelden en roepen? Sterk
pi_145341576
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:09 schreef 99.999 het volgende:
Tuurlijk, het is inderdaad een herhaling van zetten. Zodra het een beetje te lastig wordt begin jij met schelden en te roepen dat mensen maar op moeten rotten uit de discussie. Erg puberaal is het wel :)
Het wordt niet "te lastig", het is allemaal prima te behappen. Ik heb ook niemand weggestuurd uit deze discussie. Ik heb gezegd dat ik niet alles opnieuw ga typen wat eerder al is gezegd.

Jouw mening in deze zaak is totaal bizar, maar daar worden we het toch niet over eens. Het is net als met figuren als Xa1pt: op een gegeven moment ben je gewoon uitgepraat, compleet ander wereldbeeld.
pi_145341583
quote:
Centrum voor Volkscultuur plaatst Zwarte Piet op erfgoedlijst.
Niet op de erfgoedlijst, maar op de voordracht ervoor en mevr. Strouken (van het betreffende Centrrum) zei vorig jaar al (hoewel ze ondanks het gescheld op haar op Fok! een voorstander van ZP bleek te zijn) dat de voordacht zinloos is omdat een St.Klaasfeest-inclusief-ZP niet aan twee belangrijke voorwaarden van UNESCO voldoet én bleek de regering geen plannen voor erkenning als erfgoed te hebben omdat het een dynamisch feest is dat doorlopend aan veranderingen onderhevig is en dus niet in één vorm moet worden vastgelegd.

Vanwege bovenstaande heeft het St. Nicolaasgenootschap toen op eigen initiatief een aanvraag ingediend (ongebruikelijk, maar niet verboden), alleen kwam die aanvraag wegens jokken over ZP ("ZP is geen blackface, maar is zwart door schoorsteenroet, dit is de enige & door iedereen geaccepteerde verklaring en er zijn geen belangengroeperingen tegen erfgoed-erkenning") op het buro van ene mevrouw Shepherd terecht (die overigens nooit heeft gezegd dat het feest* verboden moest worden of dat ZP een terugkeer** naar de slavernij inhield, dat waren "vertaalfoutjes" van de Telegraaf) en is bovendien door UNESCO reeds afgewezen. (Waar het Klaasgenootschap vervolgens Strouken de schuld van probeerde te geven.)

Kans op uiteindelijke erkenning is dus nul.

* practice = praktijk / gebruik en dus NIET "feest" (zelfs niet als je je er achteraf uit probeert te lullen dat je "party" had verstaan)
** throwback = atavisme / verouderde opvatting en NIET "terugkeer"

(oja, "stop" betekent ophouden en NIET "verbieden")
pi_145341684
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het wordt niet "te lastig", het is allemaal prima te behappen.
Dat straal je in je paniek niet bepaald uit.

quote:
Ik heb ook niemand weggestuurd uit deze discussie. Ik heb gezegd dat ik niet alles opnieuw ga typen wat eerder al is gezegd.
Je commandeerde mij net nog maar niet meer op je onzin te reageren :D.
quote:
Jouw mening in deze zaak is totaal bizar, maar daar worden we het toch niet over eens.
Wat jou betreft is niet willen politiseren totaal bizar? Ga je zo op in je kruistocht tegen Zwarte Piet :{?

quote:
Het is net als met figuren als Xa1pt: op een gegeven moment ben je gewoon uitgepraat, compleet ander wereldbeeld.
Ja, je projecties zijn wel bijzonder.
pi_145341928
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:15 schreef 99.999 het volgende:
Je commandeerde mij net nog maar niet meer op je onzin te reageren :D.
Ik vroeg je om open kaart te spelen, om niet op mij te reageren en mij buiten je discussies te houden. Dat is wat anders dan je commanderen om weg te gaan uit dit topic. Je raaskalt maar rond wat je kwijt wilt; boeit me verder niet zo. Ik neem het allemaal met een zeer flinke korrel zout, want ik weet wie het zegt.

quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:15 schreef 99.999 het volgende:
Ja, je projecties zijn wel bijzonder.
Mooi. Laten we het bij die wederzijdse constatering houden. Jij vindt mijn projecties "bijzonder", ik vind jouw denkwijze en manier van discussiëren bizar.

Wat mij betreft einde gesprek nu. En nu niet weer zo'n jankverhaal over dat ik wegloop als het "te moeilijk" wordt. Het is gewoon totaal zinloos om te discussiëren; dat ervaren we wederzijds zo. Laten we elkaar niet langer kwellen. De mazzel.
pi_145342057
quote:
15s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vroeg je om open kaart te spelen, om niet op mij te reageren en mij buiten je discussies te houden. Dat is wat anders dan je commanderen om weg te gaan uit dit topic. Je raaskalt maar rond wat je kwijt wilt; boeit me verder niet zo. Ik neem het allemaal met een zeer flinke korrel zout, want ik weet wie het zegt.

[..]

Mooi. Laten we het bij die wederzijdse constatering houden. Jij vindt mijn projecties "bijzonder", ik vind jouw denkwijze en manier van discussiëren bizar.

Wat mij betreft einde gesprek nu. En nu niet weer zo'n jankverhaal over dat ik wegloop als het "te moeilijk" wordt. Het is gewoon totaal zinloos om te discussiëren; dat ervaren we wederzijds zo. Laten we elkaar niet langer kwellen. De mazzel.
Wederom dit gedrag, weigeren de discussie aan te gaan en proberen mij het topic uit te werken.

Ik kan niet anders concluderen dan dat dergelijk gedrag van je voort komt uit een gebrek aan vermogen om inhoudelijk te kunnen discussiëren. Ik heb best aardige punten aangehaald en jouw stellingen succesvol weerlegegd en dan kom jij standaard met dit soort onzin.

Lekker puberaal weer knul :).
pi_145342082
quote:
Nope, Quinsy en consorten hadden prima genegeerd kunnen worden door Piet als grote kindervriend te presenteren zonder enige politieke lading.
In Google Analytics kon je vorig jaar mooi zien dat de discussie al op zijn eind begon te lopen (bijna niemand vond Quinsy nog interessant) totdat de Telegraaf eens even lekker olie op het vuur wierp door een zogenaamde geheime (tenzij je bij stukken van meer dan 9 maanden oud keek :P ) briefwisseling tussen "de VN" en de regering te "onthullen" en volledig uit de duim zoog dat "de VN" het Sinterklaasfeest wilde verbieden. (Zie mijn vorige post.)

Zonder de dikke Telegraafzuigduim was het verhaal ergens medio oktober waarschijnlijk al doodgebloed en hadden we Quinsy probleemloos kunnen negeren. (Klemtoon op de tweede lettergreep svp.) ;)
pi_145342346
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wederom dit gedrag, weigeren de discussie aan te gaan en proberen mij het topic uit te werken.

Ik kan niet anders concluderen dan dat dergelijk gedrag van je voort komt uit een gebrek aan vermogen om inhoudelijk te kunnen discussiëren. Ik heb best aardige punten aangehaald en jouw stellingen succesvol weerlegegd en dan kom jij standaard met dit soort onzin.

Lekker puberaal weer knul :).
Hoe kom je er in vredesnaam bij dat je van mij het topic moet verlaten? Waar lees je dat?
Je constateringen en conclusies neem ik verder voor kennisgeving aan. Nogmaals: ik weet wie het zegt.
pi_145342413
En ook maar blijven reageren :D
pi_145342471
quote:
Goudse kleur
Volgende week wordt de kleur van Piet bekendgemaakt, onthulde burgemeester Milo Schoenmaker gisteren. Maar radiozender Gouda FM denkt het al te weten: Piet krijgt een "Goudse kleur". "Naar verwachting zal de piet een gele kleur krijgen, de kleur van kaas, waar Gouda om bekendstaat", schrijft de zender op zijn website.

De gemeente wil het verhaal bevestigen noch ontkennen. En ook de NTR, die de intocht traditiegetrouw uitzendt, hult zich in stilzwijgen. "Kijk zelf maar naar de intocht," laat een woordvoerder weten.
http://nos.nl/artikel/707(...)met-gele-pieten.html

ok...... de Nederlandse cultuur staat op instorten.....
waar kan ik heen?
België?
pi_145342610
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[..]

dus het gaat toch wel ergens over ?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:25 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

In Google Analytics kon je vorig jaar mooi zien dat de discussie al op zijn eind begon te lopen (bijna niemand vond Quinsy nog interessant) totdat de Telegraaf eens even lekker olie op het vuur wierp door een zogenaamde geheime (tenzij je bij stukken van meer dan 9 maanden oud keek :P ) briefwisseling tussen "de VN" en de regering te "onthullen" en volledig uit de duim zoog dat "de VN" het Sinterklaasfeest wilde verbieden. (Zie mijn vorige post.)

Zonder de dikke Telegraafzuigduim was het verhaal ergens medio oktober waarschijnlijk al doodgebloed en hadden we Quinsy probleemloos kunnen negeren. (Klemtoon op de tweede lettergreep svp.) ;)
Ofwel, de Televaag heeft de discussie nog even nieuw leven ingeblazen maar die zal vanzelf wel weer doodbloeden. Niets aan de hand, doorlopen. :)
#NoDAPL
pi_145342698
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/707(...)met-gele-pieten.html

ok...... de Nederlandse cultuur staat op instorten.....
waar kan ik heen?
België?

Ook een mooi stukje Nederlandse cultuur wat het behouden waard is.
#NoDAPL
pi_145342818
Voor wie nog om inhoud verlegen zit: via de website van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed is een uitstekend boekje over de ontstaansgeschiedenis van Zwarte Piet te downloaden: http://immaterieelerfgoed.nl/news/details/34

Met name het deel van bladzijde 16 tot en met 22 is erg lezenswaardig. Hierin wordt duidelijk uiteengezet én onderbouwd dat Zwarte Piet geen racistische uiting is. Ook wordt terecht ingegaan op de verhoudingen van enkele duizenden klagers tegenover miljoenen Nederlanders die Zwarte Piet ongemoeid willen laten.
pi_145342939
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als ze Piet succesvol weten te politiseren heeft dat helaas wel serieus effect. Met een beetje pech betekent dat zelfs het einde van Zwarte Piet...
Dat lijkt mij wel een hele grote als. Hoe groot is de kans dat het een klein clubje lukt om zoiets zo sterk te politiseren terwijl de meeste mensen gewoon verder willen op de oude voet en zich niets aantrekken van die paar klagers die nadrukkelijk aanwezig zijn in de media (en als reactie hierop de paar pro-ZP-woordvoerders die nadrukkelijk aanwezig zijn)? Het is natuurlijk een kwestie van politieke antenne en ervaring en moeilijk hard te maken, we zullen zien wie het juist inschat. ;)

quote:
Rutte gaf de enige slimme politieke reactie. Juist door niet te willen politiseren kan je ZP veilig stellen voor de toekomst.
Dat deed Rutte inderdaad prima.

quote:
Punt is dat xenofoob Nederland druk bezig is Zwarte Piet tot boegbeeld te maken. Daardoor krijgt het wellicht een racistisch karakter. Een karakter dat bij Zwarte Piet als sprookjesfiguur afwezig is.
Je gaat er van uit dat de rest van Nederland zich daar wat van aantrekt dat zij dit als boegbeeld gebruiken, dat schat ik anders in. We zullen zien.
#NoDAPL
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 20:41:50 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145342953
dit is weer supergezellig zie ik :')
pi_145343045
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:30 schreef Yasmin23 het volgende:
En ook maar blijven reageren :D
Pavlov houdt het nauwlettend in de gaten.
pi_145343137
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:25 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Juist, het is allemaal niet zo lastig. Maar die connectie krijgen we nooit uitgelegd ben ik bang :P
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 20:46:04 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145343198
daarmee bedoelde ik dus dat het kinderachtige op de man gebeuren op moet houden

gewoon 100 posts ofzo om te proberen
pi_145343828
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 08-10-2014 21:00:17 (zie boven) ]
  woensdag 8 oktober 2014 @ 23:23:41 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_145350970
Heerlijk stukje pownews vanavond trouwens. Kwaku moet van het stadsbestuur van 6 weken naar 10 dagen. Klein groepje omwonenden ondervindt overlast
http://www.at5.nl/artikel(...)-kwaku-festival-voor

Bijlmer in rep en roer: 'van tradities blijf je af in dit land', 'Kwaku is cultuur', 'de groep klagers moeten niet zo zeuren', 'het is ons feest'... Name it, shame it, het komt allemaal langs.

Waar hebben we dat eerder gehoord? Maar zodra Zwarte Piet naar voren geschoven wordt...

http://www.npo.nl/pownews/POMS_S_POWNED_128078
1947-2016
pi_145352402
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 23:23 schreef Red_85 het volgende:
Heerlijk stukje pownews vanavond trouwens. Kwaku moet van het stadsbestuur van 6 weken naar 10 dagen. Klein groepje omwonenden ondervindt overlast

Bijlmer in rep en roer: 'van tradities blijf je af in dit land', 'Kwaku is cultuur', 'de groep klagers moeten niet zo zeuren', 'het is ons feest'... Name it, shame it, het komt allemaal langs.

Waar hebben we dat eerder gehoord? Maar zodra Zwarte Piet naar voren geschoven wordt...

_O-

Maar dat zal wel iets anders zijn. B-) Of zoiets. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 9 oktober 2014 @ 00:14:29 #225
104871 remlof
Europees federalist
pi_145352452
quote:

Mjah, totaal vergelijkbaar ook :')
pi_145352976
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:25 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

en daar komt de jodenhatende aap uit de mouw. vuilak.
:?
Loze bewering, geen argument. Tang op een varken!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145352980
quote:

Pssst, niet spoilen. Alleen melden dat er een heerlijk stukje is. ;)
Gelukkig had ik het nog niet gelezen dus ik ga maar snel kijken.
#NoDAPL
pi_145353016
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:29 schreef sp3c het volgende:
maar dat zegt ook eigenlijk niemand

volgens mij willen Gario en consorten sowieso van Piet af, elke Piet
Zwarte Piet, Gele Piet, Roetvegen Piet, allemaal want die hebben een slavernijverleden ofzo en dat moeten we niet vieren

nadruk op ofzo want ik snap het ook niet helemaal maar daar lijkt het op neer te komen
Dus iedereen die Piet heet, wordt bedreigd?
Een van mijn beste vrienden heet Piet. Moet ik me nou zorgen maken over hem?
Hij valt vaak in voor de Kerstman. Dat maakt hem natuurlijk extra verdacht: hij zou in die functie veel minderjarige slaafjes in een afgesloten ruimte geestdodend werk laten doen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145353051
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 00:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Pssst, niet spoilen. Alleen melden dat er een heerlijk stukje is. ;)
Gelukkig had ik het nog niet gelezen dus ik ga maar snel kijken.
Ja, daar wilde ik ook over beginnen.
Hilarisch die opbouw van Pownews, dat moet ik ze nageven.

Ruilen tegen Zwarte Piet? "Nee, toch maar niet!"
pi_145353109
quote:

Typisch
pi_145353154
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:00 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat is op zich wel te verklaren. Het is namelijk niet zo dat het sinterklaasfeest werd uitgedacht door een feestcomité, waarbij alle aspecten logischerwijs werden ingevuld. De oorsprong is niet 100% duidelijk. Duidelijk is wel dat het in de loop van de tijd, naar gelang van de tijdsgeest is ingevuld.

Over dat "Surinaams" accent: als je een "zwarte" na moet doen en je kent vanuit je omgeving/typetjes op tv enkel een "Surinaams" accent wat je ermee kunt associëren, dan is de keuze voor de hand liggend.

Niemand beweert dat heden ten dage nog bewust wordt gepoogd om een negerslaaf te imiteren. Die stelling hoef je dus niet te bestrijden.
Je ondergraaft zeer vakkundig elke reden om Zwarte Piet als racistisch of discriminerend te zien of ervaren.
Die Gare Quibus beroept zich op een boek van rond 1850 en jij begint over de tv?

Maar wat die laatste zin betreft: Als niemand beweert dat Zwarte Piet een negerslaaf wil imiteren, waarom zou hij dan nog als discriminerend gezien of ervaren worden?
pi_145353228
quote:

Beetje jammer dat einde maarja wat kun je meer verwachten.
pi_145353255
Net gekeken, de Suri's waren aan het mopperen dat hun festival van 6 weken naar 10 dagen werd ingekort of zoiets, toch best lang voor een feestje en nog langer voor een feestje van een kleine minderheid. Logisch dat het wordt ingekort, want dat festival gaat zoals elk festival gepaard met flink wat lawaai en andere overlast. Dat kan je tolereren voor een paar dagen als het niet je feestje is maar weken achter elkaar is wat veel van het goede. Het grappige is dat de verslaggever uitgeslapen was en dus direct de Suri's vroeg of dat zij vinden dat "die minderheid niet moet zeuren" en of dat zij "vinden dat een traditie niet zomaar veranderd mag worden". De uitgeslapen kijker had na 1 of 2 keer door waarom die vraag werd gesteld. Even onthouden met zijn allen: de Suri's vinden dat een kleine minderheid niet moet zeuren en dat tradities niet zomaar veranderd mogen worden. Hiermee kunnen we definitief heel deze discussie sluiten, wat de rechters straks ook voor mening gaan hebben, wij, de grote meerderheid van Nederland blijven gewoon Sinterklaas vieren met Zwarte Piet. Jullie hebben het zelf gezegd, klagers, de minderheid moet niet zeuren, een traditie pas je nu eenmaal niet zomaar aan.

SPOILER
#NoDAPL
pi_145353313
quote:
10s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 00:14 schreef remlof het volgende:

[..]

De feesten zijn niet vergelijkbaar en de groepen al helemaal niet (minderheid vs. meerderheid) maar de dubbele moraal is perfect blootgelegd. :)
#NoDAPL
pi_145353398
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 01:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hiermee kunnen we definitief heel deze discussie sluiten, wat de rechters straks ook voor mening gaan hebben, wij, de grote meerderheid van Nederland blijven gewoon Sinterklaas vieren met Zwarte Piet. Jullie hebben het zelf gezegd, klagers, de minderheid moet niet zeuren, een traditie pas je nu eenmaal niet zomaar aan.
Dit is een misvatting die aan het gevaarlijke grenst. We gaan een cruciale fase in. Er zijn namelijk allerlei krachten die - ongeacht de rechterlijke uitspraken - met liefde het Sinterklaasfeest beschadigen of het allemaal "niet zo'n probleem" vinden om Zwarte Piet aan te passen. Denk aan winkels, denk aan speelgoedfabrikanten, denk aan tv-omroepen, denk aan films die uitkomen.

Zo schrijft Pietitie op Facebook:
quote:
Van de drie Sinterklaasfilms hebben er 2 aanpassingen gedaan aan Zwarte Piet. De tekenfilm heeft de zwarte pieten wit gemaakt en de ander heeft een regenboogpiet. Gelukkig is er ook nog een echte Sinterklaasfilm met ECHTE zwarte pieten: De Club van Sinterklaas en Het Pratende Paard!
Het is echt zaak dat miljoenen consumenten de komende mensen hun stem laten gelden. Niet door een Facebook-pagina te liken, maar door doelbewuste keuzes te maken. Je kunt de slappelingen die Zwarte Piet schade toebrengen niet beter treffen dan in hun portemonnee.

De trailer van de film met échte Zwarte Pieten erin:

pi_145353408
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:39 schreef Elfletterig het volgende:
Voor wie nog om inhoud verlegen zit: via de website van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed is een uitstekend boekje over de ontstaansgeschiedenis van Zwarte Piet te downloaden: http://immaterieelerfgoed.nl/news/details/34

Met name het deel van bladzijde 16 tot en met 22 is erg lezenswaardig. Hierin wordt duidelijk uiteengezet én onderbouwd dat Zwarte Piet geen racistische uiting is. Ook wordt terecht ingegaan op de verhoudingen van enkele duizenden klagers tegenover miljoenen Nederlanders die Zwarte Piet ongemoeid willen laten.
Samenvatting: de oorsprong van ZP heeft niets met de negers te maken, de gelijkenis met de Moorse page is toevallig en die Moren waren slaven die het erg goed hadden in vergelijking met de slaven in andere delen van de wereld: licht werk, normale voeding etc.
#NoDAPL
pi_145353444
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 01:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Samenvatting: de oorsprong van ZP heeft niets met de negers te maken, de gelijkenis met de Moorse page is toevallig en die Moren waren slaven die het erg goed hadden in vergelijking met de slaven in andere delen van de wereld: licht werk, normale voeding etc.
En vergeet ook vooral niet het blokje over de consequenties die het oplevert als we steeds een klein groepje klagers dat ergens aanstoot aan neemt, in het gelijk stellen. Grappig genoeg is dat iets waar ik eerder in de discussie ook al herhaaldelijk op heb gewezen.
pi_145353466
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 01:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit is een misvatting die aan het gevaarlijke grenst. We gaan een cruciale fase in. Er zijn namelijk allerlei krachten die - ongeacht de rechterlijke uitspraken - met liefde het Sinterklaasfeest beschadigen of het allemaal "niet zo'n probleem" vinden om Zwarte Piet aan te passen. Denk aan winkels, denk aan speelgoedfabrikanten, denk aan tv-omroepen, denk aan films die uitkomen.

Zo schrijft Pietitie op Facebook:

[..]

Het is echt zaak dat miljoenen consumenten de komende mensen hun stem laten gelden. Niet door een Facebook-pagina te liken, maar door doelbewuste keuzes te maken. Je kunt de slappelingen die Zwarte Piet schade toebrengen niet beter treffen dan in hun portemonnee.

De trailer van de film met échte Zwarte Pieten erin:

Die filmmensen daar kunnen we korte metten mee maken door ervoor te zorgen dat iedere ouder weet voor wat voor film hij/zij kiest, die ouders zitten niet te wachten op Witte Pieten. Dat voelen ze wel in de portemonnee tenzij de ouders het niet weten en maar naar een Nederlandstalige film gaan (zodat de kindjes het kunnen verstaan). Het afrekenen met de winkels wordt lastiger, je kan niet elke winkel even gemakkelijk mijden aangezien je bepaalde producten bent gewend die daaraan gekoppeld zijn. We moeten maar Sinterklaasspeelgoed van Chinese bedrijven kopen (werd daar toch al gemaakt maar nu onder een andere merknaam ;). Wel even uitzoeken welke winkels wel en niet het echte spul verkopen met echte verpakking.
#NoDAPL
pi_145353489
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 01:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En vergeet ook vooral niet het blokje over de consequenties die het oplevert als we steeds een klein groepje klagers dat ergens aanstoot aan neemt, in het gelijk stellen. Grappig genoeg is dat iets waar ik eerder in de discussie ook al herhaaldelijk op heb gewezen.
Dat niets meer kan omdat er altijd een minderheid is?
#NoDAPL
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 04:25:08 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145353845
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 00:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dus iedereen die Piet heet, wordt bedreigd?
Een van mijn beste vrienden heet Piet. Moet ik me nou zorgen maken over hem?
Hij valt vaak in voor de Kerstman. Dat maakt hem natuurlijk extra verdacht: hij zou in die functie veel minderjarige slaafjes in een afgesloten ruimte geestdodend werk laten doen.
vreemd ventje ben je dude

nee, je vriendje heeft zolang jullie jullie vreemde kerstmisfetish niet naar de VS proberen te exporteren niets te vrezen

[ Bericht 8% gewijzigd door sp3c op 09-10-2014 04:41:47 ]
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 04:29:29 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145353848
quote:
Net gekeken, de Suri's waren aan het mopperen dat hun festival van 6 weken naar 10 dagen werd ingekort of zoiets, toch best lang voor een feestje en nog langer voor een feestje van een kleine minderheid. Logisch dat het wordt ingekort, want dat festival gaat zoals elk festival gepaard met flink wat lawaai en andere overlast. Dat kan je tolereren voor een paar dagen als het niet je feestje is maar weken achter elkaar is wat veel van het goede. Het grappige is dat de verslaggever uitgeslapen was en dus direct de Suri's vroeg of dat zij vinden dat "die minderheid niet moet zeuren" en of dat zij "vinden dat een traditie niet zomaar veranderd mag worden". De uitgeslapen kijker had na 1 of 2 keer door waarom die vraag werd gesteld. Even onthouden met zijn allen: de Suri's vinden dat een kleine minderheid niet moet zeuren en dat tradities niet zomaar veranderd mogen worden. Hiermee kunnen we definitief heel deze discussie sluiten, wat de rechters straks ook voor mening gaan hebben, wij, de grote meerderheid van Nederland blijven gewoon Sinterklaas vieren met Zwarte Piet. Jullie hebben het zelf gezegd, klagers, de minderheid moet niet zeuren, een traditie pas je nu eenmaal niet zomaar aan.

SPOILER
heb het nog niet gekeken maar vraagt de deze razende reporter die mensen ook wat ze van zwarte piet vinden?

zoja dan ga ik het misschien kijken, zo nee dan zie ik de relevantie niet echt hier
pi_145353873
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:39 schreef Elfletterig het volgende:

:')

Wat ontzettend slecht.
pi_145354492
Hadden we het standpunt van AH hier al besproken?

Er zullen wel meer ketens volgen nu.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_145354698
quote:
10s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 00:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Juist heel vergelijkbaar.

Kijk en vergelijk.
1947-2016
pi_145354738
Wat hebben we tot nu toe geleerd: als je als zeer kleine groep maar lang genoeg blijft schreeuwen dan buigt de meerderheid wel voor je. Binnen een paar jaar zal je nog maar heel sporadisch een zwarte piet zien en dan is het op naar de volgende lange-tenen-groep die hun zin mag opleggen aan de overgrote meerderheid. De dictatuur van de minderheid.
pi_145354740
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 04:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

heb het nog niet gekeken maar vraagt de deze razende reporter die mensen ook wat ze van zwarte piet vinden?

zoja dan ga ik het misschien kijken, zo nee dan zie ik de relevantie niet echt hier
1x, aan het einde van het item wordt het gebruikt als klapper op de vuurpijl.
Gaat meer over de argumenten die gebruikt worden over de strekking van het verhaal.
1947-2016
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 08:57:37 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145354867
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

1x, aan het einde van het item wordt het gebruikt als klapper op de vuurpijl.
Gaat meer over de argumenten die gebruikt worden over de strekking van het verhaal.
want mogen mensen die niet meer gebruiken omdat gario en een paar sukkels tegen zwarte piet zijn?

ik snap hem niet helemaal

sterker nog geenstijl levert die figuren alleen maar meer munitie want dat festival gaat gewoon ingekort worden ... slaat sowieso nergens op dat het (gesubsidieert en wel) zo lang moet duren :')

topshowtje geenstijl :')
pi_145355036
quote:
15s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:48 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat hebben we tot nu toe geleerd: als je als zeer kleine groep maar lang genoeg blijft schreeuwen dan buigt de meerderheid wel voor je. Binnen een paar jaar zal je nog maar heel sporadisch een zwarte piet zien en dan is het op naar de volgende lange-tenen-groep die hun zin mag opleggen aan de overgrote meerderheid. De dictatuur van de minderheid.
Blijkbaar heeft de tegen groep een punt, anders zouden ze nooit hun zin krijgen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:13:32 #249
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145355051
En zo maken we het samen gezellig in Nederland *O*.

:').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_145355545
quote:
SPOILER
Dus als ik het goed begrijp moet er ophef worden gemaakt over dat Surinaamse festival omdat Quincy Gario een kruistocht voert tegen Zwarte Piet?

En niemand heeft door hoe debiel die opstelling is?
pi_145355551
quote:
[ afbeelding ]
Foto. Gistermiddag live gemaakt in de Albert Heijn, Zuidplein te Rotterdam, waar sinds deze week het Sinterklaas-seizoen voor geopend is verklaard middels in store reclame-uitingen. U ziet het (klik voor groot). Zwarte Piet is niet meer zwart en heet geen Zwarte Piet meer.
Dat is bij de NOS al 25 jaar het geval. Daar is Piet gewoon Piet, licht bruin, en praat niet meer met een Suri-accent. En is ook niet klungelig meer.
pi_145355665
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
want mogen mensen die niet meer gebruiken omdat gario en een paar sukkels tegen zwarte piet zijn?
ik snap hem niet helemaal
sterker nog geenstijl levert die figuren alleen maar meer munitie want dat festival gaat gewoon ingekort worden ... slaat sowieso nergens op dat het (gesubsidieert en wel) zo lang moet duren :')
topshowtje geenstijl :')
Zie jij de hypocrisie niet?
1947-2016
pi_145355870
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet echt. Tenzij Gario de Paus is van de zwarte gemeenschap is in Nederland.
pi_145355980
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet echt. Tenzij Gario de Paus is van de zwarte gemeenschap is in Nederland.
Mjah, omdat je die niet wil zien of loopt te trollen.
Denk het laatste. Da's namelijk je vak hier.
1947-2016
pi_145356024
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ben oprecht nieuwsgierig.

We hebben het nu toch over dat Suri-festival? Wat heeft dat precies met de ZP-discussie te maken?
pi_145356026
Echt, al die mensen die nu bepaalde winkelketens gaan boycotten omdat ze minder/geen zwarte piet meer laten zien :')
Somebody that I used to know
pi_145356126
quote:
2s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:01 schreef Postbus100 het volgende:
Echt, al die mensen die nu bepaalde winkelketens gaan boycotten omdat ze minder/geen zwarte piet meer laten zien :')
Het boycotten van een keten omdat deze niet racistisch genoeg is... O-)
pi_145356581
Hopelijk gaat iedereen AH boycotten.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 10:23:17 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145356610
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
sterker nog

zolang je niet iemand beide vragen stelt is er geen hypocrisie vast te stellen hier, gewoon weer een hopeloos stukje proza van geenstijl voor de buhne

tenzij je wilt beweren dat iedereen met een kleurtje tegen Zwarte Piet is

zo ver gaat Bluesdude niet eens en dat lijkt mij ook wat onwaarschijnlijk maar van mij mag het ... alleen is het aantal antipieten dan wel een stuk groter dan die 4 a 6 procent waar steeds mee geschermd wordt
pi_145356658
quote:
13s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:22 schreef superniger het volgende:
Armoedzaaiers kwamen toch al niet in de AH.
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 10:25:23 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145356665
je zal in die context maar negatief afsteken tegenover Bluesdude en dan nog andere mensen voor troll uitmaken trouwens ...

topshow :')14.gif
pi_145357104
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als het een neger is moet-ie wel tegen Zwarte Piet zijn, ofzo.
pi_145357120

donderdag 9 oktober 2014 @ 10:47:16 #264
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_145357263
quote:
10s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:42 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ]
Bij Jumbo maakt huidskleur niet uit.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_145357292
quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
pi_145357354
quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom ga ik bij voorkeur ook altijd naar de AH.
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 10:51:21 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145357387
AH is voor sukkels
pi_145357532
quote:
2s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het boycotten van een keten omdat deze niet racistisch genoeg is... O-)
De keten wordt geboycot omdat die keten een zwart persoon uit de winkel verband. Het tegenovergestelde van racisme dus ;). Huidskleur zou niet uit moeten maken of je ergens welkom bent of niet!
pi_145357578
Straks krijgt AH nog gezeik omdat ze alleen roomblanke kindjes afbeelden.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 10:58:29 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145357618
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:55 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
De keten wordt geboycot omdat die keten een zwart persoon uit de winkel verband. Het tegenovergestelde van racisme dus ;). Huidskleur zou niet uit moeten maken of je ergens welkom bent of niet!
er werd geen zwart persoon uit de winkel verbannen

ze kiezen er voor om niet meer aan zwarte piet te doen ... dat is niet hetzelfde :')

godskolere zeg :')

met zulke vrienden heeft Zwarte Piet geen vijanden meer nodig :')

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 09-10-2014 10:59:05 (:')) ]
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:59:37 #271
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145357646
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:57 schreef roos85 het volgende:
Straks krijgt AH nog gezeik omdat ze alleen roomblanke kindjes afbeelden.
Ja, dat vroeg ik me af , er is zo'n rijksoverheidspotje over sportclubs, je ziet echt 1 donker iemand tussen de tientallen sporters. Zijn er al klachten? :P.
Get woke, go broke!
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 11:00:05 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145357663
nee

en klets niet zo dom
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:00:37 #273
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145357673
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:00 schreef sp3c het volgende:
nee
en klets niet zo dom
Oh.

En zet je smilies eens aan als je leest.
Get woke, go broke!
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 11:00:57 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145357680
NEI!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:01:19 #275
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145357689
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:00 schreef sp3c het volgende:
NEI!
Kom vechtuh dan :(.
Get woke, go broke!
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 11:01:22 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145357690
als voorstander van zwarte piet wordt ik boos van jullie achterlijke argumenten
pi_145357714
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:01 schreef sp3c het volgende:
En ik word boos van uw grammatica.
pi_145357715
Lekker veel boodschappen doen bij de AH zo.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:02:10 #279
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145357719
quote:
Het was geen argument :P.
Get woke, go broke!
pi_145357733
quote:
als voorstander van zwarte piet word ik boos van jullie achterlijke argumenten
pi_145357751
Die initialen AH, dat is geen toeval meer.

Aanval op de Nederlandse cultuur dit, net als in 1940.
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 11:03:05 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145357752
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ik word boos van uw grammatica.
ik ben allochtoon :{w

dus je moet je bek houden want ik neuk je de moeder
pi_145357761
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben allochtoon :{w
dus je moet je bek houden want ik neuk je de moeder
Bevestig de vooroordelen maar weer.
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 11:03:36 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145357763
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:03 schreef De_Guidance het volgende:
Die initialen AH, dat is geen toeval meer.
Aanval op de Nederlandse cultuur dit, net als in 1940.
dit is gewoon een waar verhaal
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 11:03:54 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145357775
quote:
13s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bevestig de vooroordelen maar weer.
je moeder heeft een goede avond vanavond
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 11:05:17 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145357817
laten we het weer over white chicks gaan hebben

datkantonnie :')
pi_145357848
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:05 schreef sp3c het volgende:
laten we het weer over white chicks gaan hebben
datkantonnie :')
Dat was overigens wel een verschrikkelijke film.
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 11:08:28 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145357899
zwarte piet is een neger, laten we daar vanuit gaan

hoe is het racisme?
hij is vrolijk, heeft geen kettingen en krijgt niet met de zweep

dat is toch genoeg?
waarom in godsnaam slechte fillms, kwakkelende festivals, Wodan en god weet wat nog meer erbij halen?

het is gewoon een neger en hij heeft een prima leven

alls het al een stereotype is dan is het geen negatieve
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 11:08:53 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145357911
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat was overigens wel een verschrikkelijke film.
de Wayans brothars moeten allemaal afgeschoten worden idd
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 11:09:32 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145357931
al was Major Payne wel een topshow
pi_145358106
quote:
13s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:22 schreef superniger het volgende:
Gewoon FB liken, dan komt het allemaal goed!
https://www.facebook.com/(...)725974030554?fref=ts
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 11:16:11 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145358129
ik heb het niet geliked want ik heb weet mijn wachtwoord niet meer
pi_145358165
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]

Staan vast weer mooie reacties op!
pi_145358189
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
er werd geen zwart persoon uit de winkel verbannen
ze kiezen er voor om niet meer aan zwarte piet te doen ... dat is niet hetzelfde :')
godskolere zeg :')
met zulke vrienden heeft Zwarte Piet geen vijanden meer nodig :')
Mooie logica heb je _O-
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 11:18:01 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145358194
als je mooie reacties wilt dan moet je gewoon pics van je tetten plaatsen
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 11:18:51 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145358214
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:17 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Mooie logica heb je _O-
damn right

het is gewoon fucking bullshit, zo heel lastig is het niet om Zwarte Piet te verdedigen
pi_145358224
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:15 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af wat voor lui zo'n pagina starten :')
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_145358255
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:16 schreef sp3c het volgende:
ik heb het niet geliked want ik heb weet mijn wachtwoord niet meer
Dan maar meedoen aan de bonuspas challenge!
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 11:20:40 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145358266
quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dan maar meedoen aan de bonuspas challenge!
ik heb nog de oude -O-
pi_145358279
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Staan vast weer mooie reacties op!
Ik kijk alleen de plaatjes. :@
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 11:21:34 #301
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145358299
elfletterig gaat in het volgende deel ook weer onzin uitkramen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')