Waarom ben jij deelnemer aan die discussie die nergens over gaat?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alleen gaat die rookverbod-discussie tenminste nog ergens over: het recht van mensen om niet vergiftigd te worden.
dus het gaat toch wel ergens over ?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat ik de discussie zelf grappig vind.
Kijk eens in de spiegel knulquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je spoort niet. Meer woorden wil ik er niet aan vuilmaken. Compleet verknipt.
Kijk nu eens nuchter naar waar die rechtszaak over gaat. Dat is een evenementenvergunning en de vraag of een bepaald element al of niet in overweging moet worden bij het verstrekken van een vergunning. Een vrij kansloze rechtszaak, die zelfs als Quinsy wint geen einde zal maken aan Zwarte Piet bij de Amsterdamse intocht...quote:Serieus, je klinkt als Harry van Bommel die een "diplomatieke oplossing" rond ISIS wil, terwijl mensen bij bosjes worden afgeslacht. Compleet wereldvreemd. Het onderwerp is allang een politieke speelbal geworden, omdat het onder de rechter is gebracht, omdat een VN-commissie hier is geweest, omdat het nu bij de Raad van State ligt. Door toedoen van? Juist, het kleine groepje klagers.
De realiteit is dat de PVV Zwarte Piet tot politiek item maakt en jij hen van harte steunt in hun strijd. Een strijd die uiteindelijk goede kans maakt om Piet te vermoorden...quote:Serieus kerel, leer eens wat realiteit is.
Tuurlijk, het is inderdaad een herhaling van zetten. Zodra het een beetje te lastig wordt begin jij met schelden en te roepen dat mensen maar op moeten rotten uit de discussie. Erg puberaal is het welquote:Zoals ik al aangaf, is het eerder in deze topicreeks al uitvoerig besproken. Zoek het maar fijn terug. Ik ga niet steeds hetzelfde zitten typen.
Als ze Piet succesvol weten te politiseren heeft dat helaas wel serieus effect. Met een beetje pech betekent dat zelfs het einde van Zwarte Piet...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan is er toch niets aan de hand aangezien de PVV pro-ZP is
Rutte gaf de enige slimme politieke reactie. Juist door niet te willen politiseren kan je ZP veilig stellen voor de toekomst.quote:en niemand in de politiek die echt iets te zeggen heeft of voldoende invloed heeft tegen ZP is? Rutte zal stoïcijns blijven op dit vlak.
Punt is dat xenofoob Nederland druk bezig is Zwarte Piet tot boegbeeld te maken. Daardoor krijgt het wellicht een racistisch karakter. Een karakter dat bij Zwarte Piet als sprookjesfiguur afwezig is.quote:Hier en daar zal je wat rare fratsen zien (een gele Piet bij de televisie-optocht), in het grootste deel van het land doen we het zoals we het gewend zijn en volgend jaar start het ritueel opnieuw totdat op een gegeven moment die mensen die een hobby zouden moeten zoeken het eindelijk eens zat zijn. Ik ben geen fan van Rutte (dat heeft niets met de persoon te maken) maar ik ben er gerust op dat Rutte er niet de man naar is om zich het hoofd gek te laten maken door zoiets, hij blijft wel kalm en roept desnoods collega's tot de orde (op een informele manier) als zij zich er wel mee zouden willen gaan bemoeien.
Dus ga je maar weer dom schelden en roepen? Sterkquote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt, maar op een gegeven moment is de discussie al TIG keer tot in detail gevoerd en dan komt er weer iemand met een opmerking als: "De kroegbaas moet het toch zelf weten? Je kunt kiezen voor een rookkroeg of niet-rookkroeg." Dan zucht je maar een keer diep.
Zo is het hier ook. Dat er mensen zijn die Zwarte Piet niet leuk vinden, weten we al een paar jaar. Daar is al zo verschrikkelijk veel over gezegd... Echt, ik ga niet steeds opnieuw beginnen.
Het wordt niet "te lastig", het is allemaal prima te behappen. Ik heb ook niemand weggestuurd uit deze discussie. Ik heb gezegd dat ik niet alles opnieuw ga typen wat eerder al is gezegd.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:09 schreef 99.999 het volgende:
Tuurlijk, het is inderdaad een herhaling van zetten. Zodra het een beetje te lastig wordt begin jij met schelden en te roepen dat mensen maar op moeten rotten uit de discussie. Erg puberaal is het wel
Niet op de erfgoedlijst, maar op de voordracht ervoor en mevr. Strouken (van het betreffende Centrrum) zei vorig jaar al (hoewel ze ondanks het gescheld op haar op Fok! een voorstander van ZP bleek te zijn) dat de voordacht zinloos is omdat een St.Klaasfeest-inclusief-ZP niet aan twee belangrijke voorwaarden van UNESCO voldoet én bleek de regering geen plannen voor erkenning als erfgoed te hebben omdat het een dynamisch feest is dat doorlopend aan veranderingen onderhevig is en dus niet in één vorm moet worden vastgelegd.quote:Centrum voor Volkscultuur plaatst Zwarte Piet op erfgoedlijst.
Dat straal je in je paniek niet bepaald uit.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het wordt niet "te lastig", het is allemaal prima te behappen.
Je commandeerde mij net nog maar niet meer op je onzin te reagerenquote:Ik heb ook niemand weggestuurd uit deze discussie. Ik heb gezegd dat ik niet alles opnieuw ga typen wat eerder al is gezegd.
Wat jou betreft is niet willen politiseren totaal bizar? Ga je zo op in je kruistocht tegen Zwarte Pietquote:Jouw mening in deze zaak is totaal bizar, maar daar worden we het toch niet over eens.
Ja, je projecties zijn wel bijzonder.quote:Het is net als met figuren als Xa1pt: op een gegeven moment ben je gewoon uitgepraat, compleet ander wereldbeeld.
Ik vroeg je om open kaart te spelen, om niet op mij te reageren en mij buiten je discussies te houden. Dat is wat anders dan je commanderen om weg te gaan uit dit topic. Je raaskalt maar rond wat je kwijt wilt; boeit me verder niet zo. Ik neem het allemaal met een zeer flinke korrel zout, want ik weet wie het zegt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:15 schreef 99.999 het volgende:
Je commandeerde mij net nog maar niet meer op je onzin te reageren.
Mooi. Laten we het bij die wederzijdse constatering houden. Jij vindt mijn projecties "bijzonder", ik vind jouw denkwijze en manier van discussiëren bizar.quote:
Wederom dit gedrag, weigeren de discussie aan te gaan en proberen mij het topic uit te werken.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vroeg je om open kaart te spelen, om niet op mij te reageren en mij buiten je discussies te houden. Dat is wat anders dan je commanderen om weg te gaan uit dit topic. Je raaskalt maar rond wat je kwijt wilt; boeit me verder niet zo. Ik neem het allemaal met een zeer flinke korrel zout, want ik weet wie het zegt.
[..]
Mooi. Laten we het bij die wederzijdse constatering houden. Jij vindt mijn projecties "bijzonder", ik vind jouw denkwijze en manier van discussiëren bizar.
Wat mij betreft einde gesprek nu. En nu niet weer zo'n jankverhaal over dat ik wegloop als het "te moeilijk" wordt. Het is gewoon totaal zinloos om te discussiëren; dat ervaren we wederzijds zo. Laten we elkaar niet langer kwellen. De mazzel.
In Google Analytics kon je vorig jaar mooi zien dat de discussie al op zijn eind begon te lopen (bijna niemand vond Quinsy nog interessant) totdat de Telegraaf eens even lekker olie op het vuur wierp door een zogenaamde geheime (tenzij je bij stukken van meer dan 9 maanden oud keekquote:Nope, Quinsy en consorten hadden prima genegeerd kunnen worden door Piet als grote kindervriend te presenteren zonder enige politieke lading.
Hoe kom je er in vredesnaam bij dat je van mij het topic moet verlaten? Waar lees je dat?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wederom dit gedrag, weigeren de discussie aan te gaan en proberen mij het topic uit te werken.
Ik kan niet anders concluderen dan dat dergelijk gedrag van je voort komt uit een gebrek aan vermogen om inhoudelijk te kunnen discussiëren. Ik heb best aardige punten aangehaald en jouw stellingen succesvol weerlegegd en dan kom jij standaard met dit soort onzin.
Lekker puberaal weer knul.
http://nos.nl/artikel/707(...)met-gele-pieten.htmlquote:Goudse kleur
Volgende week wordt de kleur van Piet bekendgemaakt, onthulde burgemeester Milo Schoenmaker gisteren. Maar radiozender Gouda FM denkt het al te weten: Piet krijgt een "Goudse kleur". "Naar verwachting zal de piet een gele kleur krijgen, de kleur van kaas, waar Gouda om bekendstaat", schrijft de zender op zijn website.
De gemeente wil het verhaal bevestigen noch ontkennen. En ook de NTR, die de intocht traditiegetrouw uitzendt, hult zich in stilzwijgen. "Kijk zelf maar naar de intocht," laat een woordvoerder weten.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom ben jij deelnemer aan die discussie die nergens over gaat?
[..]
dus het gaat toch wel ergens over ?
Ofwel, de Televaag heeft de discussie nog even nieuw leven ingeblazen maar die zal vanzelf wel weer doodbloeden. Niets aan de hand, doorlopen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:25 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
In Google Analytics kon je vorig jaar mooi zien dat de discussie al op zijn eind begon te lopen (bijna niemand vond Quinsy nog interessant) totdat de Telegraaf eens even lekker olie op het vuur wierp door een zogenaamde geheime (tenzij je bij stukken van meer dan 9 maanden oud keek) briefwisseling tussen "de VN" en de regering te "onthullen" en volledig uit de duim zoog dat "de VN" het Sinterklaasfeest wilde verbieden. (Zie mijn vorige post.)
Zonder de dikke Telegraafzuigduim was het verhaal ergens medio oktober waarschijnlijk al doodgebloed en hadden we Quinsy probleemloos kunnen negeren. (Klemtoon op de tweede lettergreep svp.)
Ook een mooi stukje Nederlandse cultuur wat het behouden waard is.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/707(...)met-gele-pieten.html
ok...... de Nederlandse cultuur staat op instorten.....
waar kan ik heen?
België?
Dat lijkt mij wel een hele grote als. Hoe groot is de kans dat het een klein clubje lukt om zoiets zo sterk te politiseren terwijl de meeste mensen gewoon verder willen op de oude voet en zich niets aantrekken van die paar klagers die nadrukkelijk aanwezig zijn in de media (en als reactie hierop de paar pro-ZP-woordvoerders die nadrukkelijk aanwezig zijn)? Het is natuurlijk een kwestie van politieke antenne en ervaring en moeilijk hard te maken, we zullen zien wie het juist inschat.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als ze Piet succesvol weten te politiseren heeft dat helaas wel serieus effect. Met een beetje pech betekent dat zelfs het einde van Zwarte Piet...
Dat deed Rutte inderdaad prima.quote:Rutte gaf de enige slimme politieke reactie. Juist door niet te willen politiseren kan je ZP veilig stellen voor de toekomst.
Je gaat er van uit dat de rest van Nederland zich daar wat van aantrekt dat zij dit als boegbeeld gebruiken, dat schat ik anders in. We zullen zien.quote:Punt is dat xenofoob Nederland druk bezig is Zwarte Piet tot boegbeeld te maken. Daardoor krijgt het wellicht een racistisch karakter. Een karakter dat bij Zwarte Piet als sprookjesfiguur afwezig is.
Juist, het is allemaal niet zo lastig. Maar die connectie krijgen we nooit uitgelegd ben ik bangquote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:25 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
In Google Analytics kon je vorig jaar mooi zien dat de discussie al op zijn eind begon te lopen (bijna niemand vond Quinsy nog interessant) totdat de Telegraaf eens even lekker olie op het vuur wierp door een zogenaamde geheime (tenzij je bij stukken van meer dan 9 maanden oud keek) briefwisseling tussen "de VN" en de regering te "onthullen" en volledig uit de duim zoog dat "de VN" het Sinterklaasfeest wilde verbieden. (Zie mijn vorige post.)
Zonder de dikke Telegraafzuigduim was het verhaal ergens medio oktober waarschijnlijk al doodgebloed en hadden we Quinsy probleemloos kunnen negeren. (Klemtoon op de tweede lettergreep svp.)
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:23 schreef Red_85 het volgende:
Heerlijk stukje pownews vanavond trouwens. Kwaku moet van het stadsbestuur van 6 weken naar 10 dagen. Klein groepje omwonenden ondervindt overlast
http://www.at5.nl/artikel(...)-kwaku-festival-voor
Bijlmer in rep en roer: 'van tradities blijf je af in dit land', 'Kwaku is cultuur', 'de groep klagers moeten niet zo zeuren', 'het is ons feest'... Name it, shame it, het komt allemaal langs.
Waar hebben we dat eerder gehoord? Maar zodra Zwarte Piet naar voren geschoven wordt...
http://www.npo.nl/pownews/POMS_S_POWNED_128078
Mjah, totaal vergelijkbaar ookquote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:23 schreef Red_85 het volgende:
Heerlijk stukje pownews vanavond trouwens. Kwaku moet van het stadsbestuur van 6 weken naar 10 dagen. Klein groepje omwonenden ondervindt overlast
Bijlmer in rep en roer: 'van tradities blijf je af in dit land', 'Kwaku is cultuur', 'de groep klagers moeten niet zo zeuren', 'het is ons feest'... Name it, shame it, het komt allemaal langs.
Waar hebben we dat eerder gehoord? Maar zodra Zwarte Piet naar voren geschoven wordt...
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:25 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
en daar komt de jodenhatende aap uit de mouw. vuilak.
Pssst, niet spoilen. Alleen melden dat er een heerlijk stukje is.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:23 schreef Red_85 het volgende:
Dus iedereen die Piet heet, wordt bedreigd?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:29 schreef sp3c het volgende:
maar dat zegt ook eigenlijk niemand
volgens mij willen Gario en consorten sowieso van Piet af, elke Piet
Zwarte Piet, Gele Piet, Roetvegen Piet, allemaal want die hebben een slavernijverleden ofzo en dat moeten we niet vieren
nadruk op ofzo want ik snap het ook niet helemaal maar daar lijkt het op neer te komen
Ja, daar wilde ik ook over beginnen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Pssst, niet spoilen. Alleen melden dat er een heerlijk stukje is.
Gelukkig had ik het nog niet gelezen dus ik ga maar snel kijken.
Typischquote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:23 schreef Red_85 het volgende:
Je ondergraaft zeer vakkundig elke reden om Zwarte Piet als racistisch of discriminerend te zien of ervaren.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat is op zich wel te verklaren. Het is namelijk niet zo dat het sinterklaasfeest werd uitgedacht door een feestcomité, waarbij alle aspecten logischerwijs werden ingevuld. De oorsprong is niet 100% duidelijk. Duidelijk is wel dat het in de loop van de tijd, naar gelang van de tijdsgeest is ingevuld.
Over dat "Surinaams" accent: als je een "zwarte" na moet doen en je kent vanuit je omgeving/typetjes op tv enkel een "Surinaams" accent wat je ermee kunt associëren, dan is de keuze voor de hand liggend.
Niemand beweert dat heden ten dage nog bewust wordt gepoogd om een negerslaaf te imiteren. Die stelling hoef je dus niet te bestrijden.
Beetje jammer dat einde maarja wat kun je meer verwachten.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:23 schreef Red_85 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
De feesten zijn niet vergelijkbaar en de groepen al helemaal niet (minderheid vs. meerderheid) maar de dubbele moraal is perfect blootgelegd.quote:
Dit is een misvatting die aan het gevaarlijke grenst. We gaan een cruciale fase in. Er zijn namelijk allerlei krachten die - ongeacht de rechterlijke uitspraken - met liefde het Sinterklaasfeest beschadigen of het allemaal "niet zo'n probleem" vinden om Zwarte Piet aan te passen. Denk aan winkels, denk aan speelgoedfabrikanten, denk aan tv-omroepen, denk aan films die uitkomen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hiermee kunnen we definitief heel deze discussie sluiten, wat de rechters straks ook voor mening gaan hebben, wij, de grote meerderheid van Nederland blijven gewoon Sinterklaas vieren met Zwarte Piet. Jullie hebben het zelf gezegd, klagers, de minderheid moet niet zeuren, een traditie pas je nu eenmaal niet zomaar aan.
Het is echt zaak dat miljoenen consumenten de komende mensen hun stem laten gelden. Niet door een Facebook-pagina te liken, maar door doelbewuste keuzes te maken. Je kunt de slappelingen die Zwarte Piet schade toebrengen niet beter treffen dan in hun portemonnee.quote:Van de drie Sinterklaasfilms hebben er 2 aanpassingen gedaan aan Zwarte Piet. De tekenfilm heeft de zwarte pieten wit gemaakt en de ander heeft een regenboogpiet. Gelukkig is er ook nog een echte Sinterklaasfilm met ECHTE zwarte pieten: De Club van Sinterklaas en Het Pratende Paard!
Samenvatting: de oorsprong van ZP heeft niets met de negers te maken, de gelijkenis met de Moorse page is toevallig en die Moren waren slaven die het erg goed hadden in vergelijking met de slaven in andere delen van de wereld: licht werk, normale voeding etc.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:39 schreef Elfletterig het volgende:
Voor wie nog om inhoud verlegen zit: via de website van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed is een uitstekend boekje over de ontstaansgeschiedenis van Zwarte Piet te downloaden: http://immaterieelerfgoed.nl/news/details/34
Met name het deel van bladzijde 16 tot en met 22 is erg lezenswaardig. Hierin wordt duidelijk uiteengezet én onderbouwd dat Zwarte Piet geen racistische uiting is. Ook wordt terecht ingegaan op de verhoudingen van enkele duizenden klagers tegenover miljoenen Nederlanders die Zwarte Piet ongemoeid willen laten.
En vergeet ook vooral niet het blokje over de consequenties die het oplevert als we steeds een klein groepje klagers dat ergens aanstoot aan neemt, in het gelijk stellen. Grappig genoeg is dat iets waar ik eerder in de discussie ook al herhaaldelijk op heb gewezen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Samenvatting: de oorsprong van ZP heeft niets met de negers te maken, de gelijkenis met de Moorse page is toevallig en die Moren waren slaven die het erg goed hadden in vergelijking met de slaven in andere delen van de wereld: licht werk, normale voeding etc.
Die filmmensen daar kunnen we korte metten mee maken door ervoor te zorgen dat iedere ouder weet voor wat voor film hij/zij kiest, die ouders zitten niet te wachten op Witte Pieten. Dat voelen ze wel in de portemonnee tenzij de ouders het niet weten en maar naar een Nederlandstalige film gaan (zodat de kindjes het kunnen verstaan). Het afrekenen met de winkels wordt lastiger, je kan niet elke winkel even gemakkelijk mijden aangezien je bepaalde producten bent gewend die daaraan gekoppeld zijn. We moeten maar Sinterklaasspeelgoed van Chinese bedrijven kopen (werd daar toch al gemaakt maar nu onder een andere merknaamquote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit is een misvatting die aan het gevaarlijke grenst. We gaan een cruciale fase in. Er zijn namelijk allerlei krachten die - ongeacht de rechterlijke uitspraken - met liefde het Sinterklaasfeest beschadigen of het allemaal "niet zo'n probleem" vinden om Zwarte Piet aan te passen. Denk aan winkels, denk aan speelgoedfabrikanten, denk aan tv-omroepen, denk aan films die uitkomen.
Zo schrijft Pietitie op Facebook:
[..]
Het is echt zaak dat miljoenen consumenten de komende mensen hun stem laten gelden. Niet door een Facebook-pagina te liken, maar door doelbewuste keuzes te maken. Je kunt de slappelingen die Zwarte Piet schade toebrengen niet beter treffen dan in hun portemonnee.
De trailer van de film met échte Zwarte Pieten erin:
Dat niets meer kan omdat er altijd een minderheid is?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En vergeet ook vooral niet het blokje over de consequenties die het oplevert als we steeds een klein groepje klagers dat ergens aanstoot aan neemt, in het gelijk stellen. Grappig genoeg is dat iets waar ik eerder in de discussie ook al herhaaldelijk op heb gewezen.
vreemd ventje ben je dudequote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dus iedereen die Piet heet, wordt bedreigd?
Een van mijn beste vrienden heet Piet. Moet ik me nou zorgen maken over hem?
Hij valt vaak in voor de Kerstman. Dat maakt hem natuurlijk extra verdacht: hij zou in die functie veel minderjarige slaafjes in een afgesloten ruimte geestdodend werk laten doen.
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Net gekeken, de Suri's waren aan het mopperen dat hun festival van 6 weken naar 10 dagen werd ingekort of zoiets, toch best lang voor een feestje en nog langer voor een feestje van een kleine minderheid. Logisch dat het wordt ingekort, want dat festival gaat zoals elk festival gepaard met flink wat lawaai en andere overlast. Dat kan je tolereren voor een paar dagen als het niet je feestje is maar weken achter elkaar is wat veel van het goede. Het grappige is dat de verslaggever uitgeslapen was en dus direct de Suri's vroeg of dat zij vinden dat "die minderheid niet moet zeuren" en of dat zij "vinden dat een traditie niet zomaar veranderd mag worden". De uitgeslapen kijker had na 1 of 2 keer door waarom die vraag werd gesteld. Even onthouden met zijn allen: de Suri's vinden dat een kleine minderheid niet moet zeuren en dat tradities niet zomaar veranderd mogen worden. Hiermee kunnen we definitief heel deze discussie sluiten, wat de rechters straks ook voor mening gaan hebben, wij, de grote meerderheid van Nederland blijven gewoon Sinterklaas vieren met Zwarte Piet. Jullie hebben het zelf gezegd, klagers, de minderheid moet niet zeuren, een traditie pas je nu eenmaal niet zomaar aan.heb het nog niet gekeken maar vraagt de deze razende reporter die mensen ook wat ze van zwarte piet vinden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zoja dan ga ik het misschien kijken, zo nee dan zie ik de relevantie niet echt hierOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:39 schreef Elfletterig het volgende:
Voor wie nog om inhoud verlegen zit: via de website van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed is een uitstekend boekje over de ontstaansgeschiedenis van Zwarte Piet te downloaden: http://immaterieelerfgoed.nl/news/details/34
Met name het deel van bladzijde 16 tot en met 22 is erg lezenswaardig. Hierin wordt duidelijk uiteengezet én onderbouwd dat Zwarte Piet geen racistische uiting is. Ook wordt terecht ingegaan op de verhoudingen van enkele duizenden klagers tegenover miljoenen Nederlanders die Zwarte Piet ongemoeid willen laten.
Juist heel vergelijkbaar.quote:
1x, aan het einde van het item wordt het gebruikt als klapper op de vuurpijl.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 04:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
heb het nog niet gekeken maar vraagt de deze razende reporter die mensen ook wat ze van zwarte piet vinden?
zoja dan ga ik het misschien kijken, zo nee dan zie ik de relevantie niet echt hier
want mogen mensen die niet meer gebruiken omdat gario en een paar sukkels tegen zwarte piet zijn?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
1x, aan het einde van het item wordt het gebruikt als klapper op de vuurpijl.
Gaat meer over de argumenten die gebruikt worden over de strekking van het verhaal.
Blijkbaar heeft de tegen groep een punt, anders zouden ze nooit hun zin krijgen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:48 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat hebben we tot nu toe geleerd: als je als zeer kleine groep maar lang genoeg blijft schreeuwen dan buigt de meerderheid wel voor je. Binnen een paar jaar zal je nog maar heel sporadisch een zwarte piet zien en dan is het op naar de volgende lange-tenen-groep die hun zin mag opleggen aan de overgrote meerderheid. De dictatuur van de minderheid.
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Net gekeken, de Suri's waren aan het mopperen dat hun festival van 6 weken naar 10 dagen werd ingekort of zoiets, toch best lang voor een feestje en nog langer voor een feestje van een kleine minderheid. Logisch dat het wordt ingekort, want dat festival gaat zoals elk festival gepaard met flink wat lawaai en andere overlast. Dat kan je tolereren voor een paar dagen als het niet je feestje is maar weken achter elkaar is wat veel van het goede. Het grappige is dat de verslaggever uitgeslapen was en dus direct de Suri's vroeg of dat zij vinden dat "die minderheid niet moet zeuren" en of dat zij "vinden dat een traditie niet zomaar veranderd mag worden". De uitgeslapen kijker had na 1 of 2 keer door waarom die vraag werd gesteld. Even onthouden met zijn allen: de Suri's vinden dat een kleine minderheid niet moet zeuren en dat tradities niet zomaar veranderd mogen worden. Hiermee kunnen we definitief heel deze discussie sluiten, wat de rechters straks ook voor mening gaan hebben, wij, de grote meerderheid van Nederland blijven gewoon Sinterklaas vieren met Zwarte Piet. Jullie hebben het zelf gezegd, klagers, de minderheid moet niet zeuren, een traditie pas je nu eenmaal niet zomaar aan.Dus als ik het goed begrijp moet er ophef worden gemaakt over dat Surinaamse festival omdat Quincy Gario een kruistocht voert tegen Zwarte Piet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En niemand heeft door hoe debiel die opstelling is?Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |