abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 oktober 2014 @ 18:25:49 #151
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_145337577
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Word nu echt een probleem als de 'witte' wel een knecht mag zijn.

[..]

Echt alleen al vanwege dit soort gedachtes ben ik voor het veranderen van Zwarte Piet.
Jij bent sowieso anti piet.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_145337600
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij bent sowieso anti piet.
Nah ben eigenlijk neutraal. Ik bepaal mijn mening op de reacties van de anti en pro pieten. Nu ben ik anti piet :P
pi_145337615
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:23 schreef KoosVogels het volgende:
Elf voelt zich graag aangesproken, dat geeft hem een excuus om weer een of ander lang lulverhaal uit te schijten.
Jouw literaire bijdrage stelt anders ook niet veel voor.
pi_145337619
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja zag het daarna. Geen zin meer om aan te passen. Maar die enkeling zie ik ook niet ?
*Meldt zich*
Was net bezig de carriëre van een beginnende straathoer te lezen, dus ik was even afgeleid, maar ga nu Elfletterig zijn epistel lezen.
pi_145337646
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:27 schreef Kingstown het volgende:

[..]

*Meldt zich*
Was net bezig de carriëre van een beginnende straathoer te lezen, dus ik was even afgeleid, maar ga nu Elfletterig zijn epistel lezen.
Oke Oke ... Elfje had gelijk jongens !
  Forum Admin woensdag 8 oktober 2014 @ 18:28:49 #156
35723 crew  GGMM
pi_145337657
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja zag het daarna. Geen zin meer om aan te passen. Maar die enkeling zie ik ook niet ?
Bedankt dat je dit topic vervuilt met dit soort nutteloos gebral. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 18:29:10 #157
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_145337670
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nah ben eigenlijk neutraal.
Neuh.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_145337672
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:22 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja zag het daarna. Geen zin meer om aan te passen. Maar die enkeling zie ik ook niet ?
In een ander topic. Verder niet zo belangrijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:23 schreef KoosVogels het volgende:
Elf voelt zich graag aangesproken, dat geeft hem een excuus om weer een of ander lang lulverhaal uit te schijten.
Ik heb het vrij kort gehouden, zeker voor mijn doen.
pi_145337673
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:28 schreef GGMM het volgende:

[..]

Bedankt dat je dit topic vervuilt met dit soort nutteloos gebral. :)
Graag gedaan.

Jij ook bedankt voor jouw nuttige bijdrage aan dit topic met deze post :)
pi_145337688
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jouw literaire bijdrage stelt anders ook niet veel voor.
Klopt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145337701
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Neuh.
Jawel. Ik zie zwarte piet niet als racisme. Maar kan mij wel voorstellen dat er andere mensen zijn die dat wel doen.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 18:30:26 #162
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_145337704
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jouw literaire bijdrage stelt anders ook niet veel voor.
En dat voor een fucking journalist van de zuurste krant van nl. Armoede, pure armoede.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_145337728
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:25 schreef Scorpie het volgende:
Bluesdude is wel het lachertje van dit topic inderdaad. Zelden zo`n dorpsgek gezien.
zelden ? iedere ochtend in je spiegel toch? wel eerlijk blijven
Je doet natuurlijk zo arrogant om je gebrek argumenten en beschaving te verbergen .
pi_145337730
quote:
Het is wel grappig: dat centrum voor Erfgoed en Volkscultuur plaatst Sinterklaas en Zwarte Piet op de erfgoedlijst, de rechter veegt hopelijk volgende week de vloer aan met die paar beroepsklagers die van gekwetst-zijn een sport hebben gemaakt. Dan staan laffe bedrijven als HEMA en Albert Heijn in hun hemd.
pi_145337749
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Piet is allang geen boeman meer. In zekere zin past geel veel beter bij het speelde imago van de moderne Piet.
Grotendeels in ieder geval maar is het boeman-effect volledig verdwenen? Hoe dan ook zie ik geen reden om de kleur te veranderen. Zwartgekleurde mensen bestaan niet buiten Zwarte Piet en zelfs hij is natuurlijk niet zwartgekleurd maar dat is een ander kwestie. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 8 oktober 2014 @ 18:32:30 #166
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_145337756
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

zelden ? iedere ochtend in je spiegel toch? wel eerlijk blijven
Je doet natuurlijk zo arrogant om je gebrek argumenten en beschaving te verbergen .
Heb je je cijfers al teruggevonden ouwe gek :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_145337762
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oke Oke ... Elfje had gelijk jongens !
Ondertussen gelezen en het valt me wat tegen. Wat flauwtjes....mis de passie en strijdvaardigheid die hem normaal gesproken zo kenmerken. Voor de bühne nog wat tegensputteren, maar ondertussen niet meer vol hartstocht voor de goede zaak strijdend. Jammer.
pi_145337780
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:32 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ondertussen gelezen en het valt me wat tegen. Wat flauwtjes....mis de passie en strijdvaardigheid die hem normaal gesproken zo kenmerken. Voor de bühne nog wat tegensputteren, maar ondertussen niet meer vol hartstocht voor de goede zaak strijdend. Jammer.
Nah dat heeft meer te maken met het onderwerp denk ik.
pi_145337794
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Grotendeels in ieder geval maar is het boeman-effect volledig verdwenen? Hoe dan ook zie ik geen reden om de kleur te veranderen. Zwartgekleurde mensen bestaan niet buiten Zwarte Piet en zelfs hij is natuurlijk niet zwartgekleurd maar dat is een ander kwestie. :)
Ik vind Bruno Martins Indi anders behoorlijk lijken op Zwarte Piet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145337830
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gele Pieten? Nou, wachten op boze Aziatische medemensen :').
Ik garandeer je dat die zullen komen als het doorgaat. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145337841
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:32 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ondertussen gelezen en het valt me wat tegen. Wat flauwtjes....mis de passie en strijdvaardigheid die hem normaal gesproken zo kenmerken. Voor de bühne nog wat tegensputteren, maar ondertussen niet meer vol hartstocht voor de goede zaak strijdend. Jammer.
Het is ook nooit goed hè? Had ik een lang, strijdvaardig verhaal geschreven, dan had KoosVogels weer lopen klagen dat -ie het mentaal allemaal niet kan bolwerken. Hou ik het kort en bondig - ik had je in dat andere topic al gewaarschuwd daarvoor - is het weer te flauwtjes.

Mensen doen maar wat ze niet laten kunnen. Zelf zal ik mijn best doen om geen producten te kopen bij de HEMA en bij Albert Heijn. In dat laatste geval kost me dat sowieso erg weinig moeite, omdat ik bijna naast een Jumbo woon, waar ik standaard mijn boodschappen doe.

[Voeg hier nog tien denkbeeldige alinea's en zes splitsquotes toe]
pi_145337860
quote:
De beste reallifesoap van Nederland. *O*
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145337896
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind Bruno Martins Indi anders behoorlijk lijken op Zwarte Piet.
Oké, hij komt er enigszins bij in de buurt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145337908
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed hè? Had ik een lang, strijdvaardig verhaal geschreven, dan had KoosVogels weer lopen klagen dat -ie het mentaal allemaal niet kan bolwerken. Hou ik het kort en bondig - ik had je in dat andere topic al gewaarschuwd daarvoor - is het weer te flauwtjes.

Mensen doen maar wat ze niet laten kunnen. Zelf zal ik mijn best doen om geen producten te kopen bij de HEMA en bij Albert Heijn. In dat laatste geval kost me dat sowieso erg weinig moeite, omdat ik bijna naast een Jumbo woon, waar ik standaard mijn boodschappen doe.

[Voeg hier nog tien denkbeeldige alinea's en zes splitsquotes toe]
Je had toch wel door dat Kingstown zat te geinen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145338243
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:35 schreef Elfletterig het volgende:

Zelf zal ik mijn best doen om geen producten te kopen bij de HEMA en bij Albert Heijn. In dat laatste geval kost me dat sowieso erg weinig moeite, omdat ik bijna naast een Jumbo woon, waar ik standaard mijn boodschappen doe.

Ben je nu echt zo fanatiek pro-piet of is dat maar een vlag om je haat naar buitenlanders te rechtvaardigen ?
Wat ga je doen als Jumbo geen zwartepietenafbeeldingen etc meer in de winkel zet ?
pi_145338260
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ben je nu echt zo fanatiek pro-piet of is dat maar een vlag om je haat naar buitenlanders te rechtvaardigen ?
Wat ga je doen als Jumbo geen zwartepietenafbeeldingen etc meer in de winkel zet ?
Gahah hoe kom je hier nou weer bij ?
pi_145338408
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ben je nu echt zo fanatiek pro-piet of is dat maar een vlag om je haat naar buitenlanders te rechtvaardigen ?
Wat ga je doen als Jumbo geen zwartepietenafbeeldingen etc meer in de winkel zet ?
Ik haat geen buitenlanders; ik haat geen mensen om hun afkomst of huidskleur.

Mocht Jumbo ook Zwarte Piet gaan weren, dan laat ik voortaan in elk geval het snoepgoed links liggen. Ik zal er verder wel mijn boodschappen blijven doen, omdat ik daar standaard alles koop. Ik sluit niet uit dat ik bewuster ga winkelen. Bijvoorbeeld even een andere supermarkt binnenlopen als ik in de buurt ben.

Maar maak je geen zorgen: het echte nieuws van de dag is dat het Centrum voor Immaterieel Erfgoed en Volkscultuur heeft besloten om Sinterklaas en Zwarte Piet op hun lijst van cultureel erfgoed te zetten.

Laffe winkels als Albert Heijn en HEMA keren vanzelf op hun schreden terug als consumenten de komende maanden deze winkels wat vaker links laten liggen. Dan gebeuren dit soort taferelen volgend jaar niet meer. Zo'n 92-96 procent van de Nederlanders zitten niet te wachten op het veranderen van Zwarte Piet. Al deze mensen zijn consumenten en kunnen hun macht doen gelden. In hoeverre ze dat doen, moeten ze zelf maar weten.
pi_145338568
Ik denk echt niet dat consumenten winkels links laten liggen hierom; die gaan gewoon voor het goedkoopste.
pi_145338693
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:01 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Ik denk echt niet dat consumenten winkels links laten liggen hierom; die gaan gewoon voor het goedkoopste.
Zo goedkoop is Appie niet. Verder zeg ik: de tijd zal het leren. De uitkomst van het hele circus zegt hooguit iets over wat we in Nederland nog over onze eigen tradities hebben te zeggen en hoe gemakkelijk we voor weerstand buigen. Het zij zo.
pi_145338829
Gouda :') Gele Pieten :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_145338914
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zo goedkoop is Appie niet.
Voor groenten ga je beter naar de Lidl: niet meer gif (minder gemeten zelfs), betere kwaliteit en minder duur. Wel een iets kleiner assortiment. Of de natuurvoedingswinkel maar dat is helaas niet te betalen voor veel mensen. Voor andere basisproducten ook de Lidl. Zelf koop ik maar een paar producten bij de AH of een soortgelijke supermarkt, uit mijn hoofd alleen chocoladehagelslag (graag een hoger cacaopercentage), pindakaas (geen transvet, dus ook geen AH-merk), roomboter (zeker niet slechter dan halvarine maar ik zou er wel iets minder van moeten eten) en chocolade (graag hoog cacaopercentage, die heeft de Lidl wel maar alleen met een extra smaakje die ik niet wil). De rest koop ik bij de Lidl of een natuurvoedingswinkel.

Maar goed, dat is natuurlijk allemaal verschrikkelijk offtopic. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145339737
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zo goedkoop is Appie niet. Verder zeg ik: de tijd zal het leren. De uitkomst van het hele circus zegt hooguit iets over wat we in Nederland nog over onze eigen tradities hebben te zeggen en hoe gemakkelijk we voor weerstand buigen. Het zij zo.
Het leert ons in ieder geval ook dat een flinke groep doodsbang is voor iedere verandering en alles aan wil grijpen om lekker ouderwets racistisch te kunnen zijn tegenover die enge buitenlanders.
Wel triest dat uiteindelijk door die angstige groep van jou Zwarte Piet het loodje gaat leggen ;(.
pi_145339961
Zwarte piet is zwart. Zwart is geen geel, rood of bruin.
pi_145339973
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het leert ons in ieder geval ook dat een flinke groep doodsbang is voor iedere verandering en alles aan wil grijpen om lekker ouderwets racistisch te kunnen zijn tegenover die enge buitenlanders.
Wel triest dat uiteindelijk door die angstige groep van jou Zwarte Piet het loodje gaat leggen ;(.
Wanneer stop je eens met je puberale discussiegedrag? Zwarte Piet legt niet het loodje doordat mensen ageren tegen de aantasting van onze cultuur, maar doordat mensen zwichten voor het gezeur van een zeer kleine groep klagers; enkele duizenden mensen.

En als Zwarte Piet het loodje legt, vind jij dat helemaal niet "triest", maar gaat de vlag uit, want het is weer een "racistisch" tafereel minder. Je wilt niks liever zien gebeuren dan dat Zwarte Piet om zeep wordt geholpen. Speel gewoon eens open kaart. Zeg wat je zélf vindt en als het even kan: laat mij erbuiten en reageer niet op m'n posts.
pi_145340046
Net zo goed dat kaas geel is. Geel is ook geen zwart.
pi_145340268
quote:
15s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:35 schreef Elfletterig het volgende:

Zwarte Piet legt niet het loodje doordat mensen ageren tegen de aantasting van onze cultuur, maar doordat mensen zwichten voor het gezeur van een zeer kleine groep klagers; enkele duizenden mensen.

Het zou best kunnen dat een paar honderdduizend donkere Nederlanders die Piet niet leuk vinden
Maar dat wil jij natuurlijk niet weten?

Een cultuur verandert. Eerst was er honderden jaren lang een sintviering zonder ene Piet en die is er pas de laatste 160 jaar. Dat was een fikse verandering na zoveel eeuwen ... nu kan Piet veranderen ofzo.
Nederlandse cultuur sukkelt gewoon verder als vanouds... niks aantasting.
Dat is de fantasie van aartsconservatien of fundamentalisten die buitenlandse invloeden niet dulden
pi_145340356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:42 schreef Bluesdude het volgende:
Het zou best kunnen dat een paar honderdduizend donkere Nederlanders die Piet niet leuk vinden
Maar dat wil jij natuurlijk niet weten?
:Z

Het is net de rookverbod-discussie; op een gegeven moment zijn de argumenten op en begint de hele discussie weer van voor af aan. Ik ga niet steeds herhalen wat ik eerder in deze topicreeks al heb gezegd. Fijne avond nog. :W
pi_145340383
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:Z

Het is net de rookverbod-discussie; op een gegeven moment zijn de argumenten op en begint de hele discussie weer van voor af aan. Ik ga niet steeds herhalen wat ik eerder in deze topicreeks al heb gezegd. Fijne avond nog. :W
groot gelijk.....
pi_145340509
quote:
15s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wanneer stop je eens met je puberale discussiegedrag?
Hoor wie het zegt :D

quote:
Zwarte Piet legt niet het loodje doordat mensen ageren tegen de aantasting van onze cultuur,
Of juist wel doordat men met dit politiseren en het laten kapen van Piet door de PVV en consorten onze Piet transformeert van volslagen onschuldige kindervriend tot symbool van het bange blanke racisme. En juist die politisering is de doodsteek. Van harte gefeliciteerd met het meewerken aan moord...

quote:
maar doordat mensen zwichten voor het gezeur van een zeer kleine groep klagers; enkele duizenden mensen.
Nope, Quinsy en consorten hadden prima genegeerd kunnen worden door Piet als grote kindervriend te presenteren zonder enige politieke lading. Door hysterisch tegen hen tekeer te gaan en Piet te politiseren als symbool van bang en racistisch Nederland vrees ik dat hij het loodje gaat leggen. Van harte :{...
quote:
En als Zwarte Piet het loodje legt, vind jij dat helemaal niet "triest",
Juist wel, ik zou dat zeer triest vinden. Juist omdat hij wat mij betreft een grote kindervriend is en niks politieks. Hem politiek kapen is van welke kant dan ook diep triest.

quote:
maar gaat de vlag uit, want het is weer een "racistisch" tafereel minder.
Hoe kom je bij die achterlijke laster :{?

quote:
Je wilt niks liever zien gebeuren dan dat Zwarte Piet om zeep wordt geholpen.
Hoe kom je bij die achterlijke laster :{?

quote:
Speel gewoon eens open kaart. Zeg wat je zélf vindt en als het even kan: laat mij erbuiten en reageer niet op m'n posts.
Poeh, en dat noemt mij puberaal, even achterlijk lasteren en dan roepen dat ik niet mag reageren :').

En wat ik er zelf van vind is wat ik vele delen terug ook vaak zat heb aangegeven. Zwarte Piet is voor mij een integraal onderdeel van de Sinterklaastraditie. Dat is een traditie die los staat van overheidsbemoeienis en zich over de jaren heen heeft ontwikkeld. Die traditie moet zich vrij kunnen blijven ontwikkelen zonder een politieke speelbal te worden. En wanneer organisatoren van mening zijn dat rode, gele of groene Pieten een leuke toevoeging zijn dan moeten ze dat ook gewoon kunnen doen.
pi_145340531
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:Z

Het is net de rookverbod-discussie; op een gegeven moment zijn de argumenten op en begint de hele discussie weer van voor af aan.
Alleen gaat die rookverbod-discussie tenminste nog ergens over: het recht van mensen om niet vergiftigd te worden. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145340547
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:Z

Het is net de rookverbod-discussie; op een gegeven moment zijn de argumenten op en begint de hele discussie weer van voor af aan. Ik ga niet steeds herhalen wat ik eerder in deze topicreeks al heb gezegd. Fijne avond nog. :W
Ja, wanneer je even moet nadenken vlucht je even weer weg. Lekker puberaal weer :)
pi_145340580
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen gaat die rookverbod-discussie tenminste nog ergens over: het recht van mensen om niet vergiftigd te worden. ;)
Dit gaat ook ergens over. Namelijk dat een traditie zich moet kunnen ontwikkelen zonder dat de politiek dat probeert te verpesten, linksom of rechtsom.
pi_145340585
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het zou best kunnen dat een paar honderdduizend donkere Nederlanders die Piet niet leuk vinden
Maar dat wil jij natuurlijk niet weten?
Van alles kan, zolang er geen aanwijzingen voor zijn dat dat zo is is het niet relevant. :)
Toon aan dat het zo is en we praten verder maar jij hebt al aangegeven dat jij geen ambitie hebt om het aan te tonen dus einde discussie lijkt mij.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145340646
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen gaat die rookverbod-discussie tenminste nog ergens over: het recht van mensen om niet vergiftigd te worden. ;)
Waarom ben jij deelnemer aan die discussie die nergens over gaat?
pi_145340657
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit gaat ook ergens over. Namelijk dat een traditie zich moet kunnen ontwikkelen zonder dat de politiek dat probeert te verpesten, linksom of rechtsom.
Dat ben ik met je eens hoor, alleen zie ik het niet gebeuren dat de overheid die traditie gaat verpesten.
1. ik geloof dat zelfs Nederland voldoende politici heeft die voldoende verstandig zijn dat het niet zo ver komt dat ze dat gaan proberen
2. zelfs al zouden ze het proberen, het zal hen niet lukken, mensen die denken dat dat kan lukken denken dat cultuur veel kwetsbaarder is dan dat het is. Cultuur is allesbehalve kwetsbaar, in tegenstelling tot wat een paar jaar geleden werd gesuggereerd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145340682
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waarom ben jij deelnemer aan die discussie die nergens over gaat?
Omdat ik de discussie zelf grappig vind. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145340787
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens hoor, alleen zie ik het niet gebeuren dat de overheid die traditie gaat verpesten.
1. ik geloof dat zelfs Nederland voldoende politici heeft die voldoende verstandig zijn dat het niet zo ver komt dat ze dat gaan proberen
Was het maar zo'n feest. Waar een Mark Rutte nog verstandig oproept Piet vooral niet te politiseren. Doet een PVV bv niet anders.

quote:
2. zelfs al zouden ze het proberen, het zal hen niet lukken, mensen die denken dat dat kan lukken denken dat cultuur veel kwetsbaarder is dan dat het is. Cultuur is allesbehalve kwetsbaar, in tegenstelling tot wat een paar jaar geleden werd gesuggereerd.
De Sinterklaascultuur blijft bestaan. Maar als de politisering van Zwarte Piet te heftig wordt zie ik dat aspect van de traditie helaas wel verdwijnen.
pi_145340842
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:48 schreef 99.999 het volgende:
Of juist wel doordat men met dit politiseren en het laten kapen van Piet door de PVV en consorten onze Piet transformeert van volslagen onschuldige kindervriend tot symbool van het bange blanke racisme. En juist die politisering is de doodsteek. Van harte gefeliciteerd met het meewerken aan moord...
Je spoort niet. Meer woorden wil ik er niet aan vuilmaken. Compleet verknipt.

quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:48 schreef 99.999 het volgende:
Die traditie moet zich vrij kunnen blijven ontwikkelen zonder een politieke speelbal te worden. En wanneer organisatoren van mening zijn dat rode, gele of groene Pieten een leuke toevoeging zijn dan moeten ze dat ook gewoon kunnen doen.
Serieus, je klinkt als Harry van Bommel die een "diplomatieke oplossing" rond ISIS wil, terwijl mensen bij bosjes worden afgeslacht. Compleet wereldvreemd. Het onderwerp is allang een politieke speelbal geworden, omdat het onder de rechter is gebracht, omdat een VN-commissie hier is geweest, omdat het nu bij de Raad van State ligt. Door toedoen van? Juist, het kleine groepje klagers.

Serieus kerel, leer eens wat realiteit is. :N

quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:49 schreef 99.999 het volgende:
Ja, wanneer je even moet nadenken vlucht je even weer weg. Lekker puberaal weer :)
Zoals ik al aangaf, is het eerder in deze topicreeks al uitvoerig besproken. Zoek het maar fijn terug. Ik ga niet steeds hetzelfde zitten typen.
pi_145340998
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest. Waar een Mark Rutte nog verstandig oproept Piet vooral niet te politiseren. Doet een PVV bv niet anders.
Dan is er toch niets aan de hand aangezien de PVV pro-ZP is en niemand in de politiek die echt iets te zeggen heeft of voldoende invloed heeft tegen ZP is? Rutte zal stoïcijns blijven op dit vlak. Hier en daar zal je wat rare fratsen zien (een gele Piet bij de televisie-optocht), in het grootste deel van het land doen we het zoals we het gewend zijn en volgend jaar start het ritueel opnieuw totdat op een gegeven moment die mensen die een hobby zouden moeten zoeken het eindelijk eens zat zijn. Ik ben geen fan van Rutte (dat heeft niets met de persoon te maken) maar ik ben er gerust op dat Rutte er niet de man naar is om zich het hoofd gek te laten maken door zoiets, hij blijft wel kalm en roept desnoods collega's tot de orde (op een informele manier) als zij zich er wel mee zouden willen gaan bemoeien.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145341109
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen gaat die rookverbod-discussie tenminste nog ergens over: het recht van mensen om niet vergiftigd te worden. ;)
Klopt, maar op een gegeven moment is de discussie al TIG keer tot in detail gevoerd en dan komt er weer iemand met een opmerking als: "De kroegbaas moet het toch zelf weten? Je kunt kiezen voor een rookkroeg of niet-rookkroeg." Dan zucht je maar een keer diep.

Zo is het hier ook. Dat er mensen zijn die Zwarte Piet niet leuk vinden, weten we al een paar jaar. Daar is al zo verschrikkelijk veel over gezegd... Echt, ik ga niet steeds opnieuw beginnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')