quote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Net gekeken, de Suri's waren aan het mopperen dat hun festival van 6 weken naar 10 dagen werd ingekort of zoiets, toch best lang voor een feestje en nog langer voor een feestje van een kleine minderheid. Logisch dat het wordt ingekort, want dat festival gaat zoals elk festival gepaard met flink wat lawaai en andere overlast. Dat kan je tolereren voor een paar dagen als het niet je feestje is maar weken achter elkaar is wat veel van het goede. Het grappige is dat de verslaggever uitgeslapen was en dus direct de Suri's vroeg of dat zij vinden dat "die minderheid niet moet zeuren" en of dat zij "vinden dat een traditie niet zomaar veranderd mag worden". De uitgeslapen kijker had na 1 of 2 keer door waarom die vraag werd gesteld. Even onthouden met zijn allen: de Suri's vinden dat een kleine minderheid niet moet zeuren en dat tradities niet zomaar veranderd mogen worden. Hiermee kunnen we definitief heel deze discussie sluiten, wat de rechters straks ook voor mening gaan hebben, wij, de grote meerderheid van Nederland blijven gewoon Sinterklaas vieren met Zwarte Piet. Jullie hebben het zelf gezegd, klagers, de minderheid moet niet zeuren, een traditie pas je nu eenmaal niet zomaar aan.heb het nog niet gekeken maar vraagt de deze razende reporter die mensen ook wat ze van zwarte piet vinden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zoja dan ga ik het misschien kijken, zo nee dan zie ik de relevantie niet echt hierOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:39 schreef Elfletterig het volgende:
Voor wie nog om inhoud verlegen zit: via de website van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed is een uitstekend boekje over de ontstaansgeschiedenis van Zwarte Piet te downloaden: http://immaterieelerfgoed.nl/news/details/34
Met name het deel van bladzijde 16 tot en met 22 is erg lezenswaardig. Hierin wordt duidelijk uiteengezet én onderbouwd dat Zwarte Piet geen racistische uiting is. Ook wordt terecht ingegaan op de verhoudingen van enkele duizenden klagers tegenover miljoenen Nederlanders die Zwarte Piet ongemoeid willen laten.
Juist heel vergelijkbaar.quote:
1x, aan het einde van het item wordt het gebruikt als klapper op de vuurpijl.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 04:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
heb het nog niet gekeken maar vraagt de deze razende reporter die mensen ook wat ze van zwarte piet vinden?
zoja dan ga ik het misschien kijken, zo nee dan zie ik de relevantie niet echt hier
want mogen mensen die niet meer gebruiken omdat gario en een paar sukkels tegen zwarte piet zijn?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
1x, aan het einde van het item wordt het gebruikt als klapper op de vuurpijl.
Gaat meer over de argumenten die gebruikt worden over de strekking van het verhaal.
Blijkbaar heeft de tegen groep een punt, anders zouden ze nooit hun zin krijgen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:48 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat hebben we tot nu toe geleerd: als je als zeer kleine groep maar lang genoeg blijft schreeuwen dan buigt de meerderheid wel voor je. Binnen een paar jaar zal je nog maar heel sporadisch een zwarte piet zien en dan is het op naar de volgende lange-tenen-groep die hun zin mag opleggen aan de overgrote meerderheid. De dictatuur van de minderheid.
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Net gekeken, de Suri's waren aan het mopperen dat hun festival van 6 weken naar 10 dagen werd ingekort of zoiets, toch best lang voor een feestje en nog langer voor een feestje van een kleine minderheid. Logisch dat het wordt ingekort, want dat festival gaat zoals elk festival gepaard met flink wat lawaai en andere overlast. Dat kan je tolereren voor een paar dagen als het niet je feestje is maar weken achter elkaar is wat veel van het goede. Het grappige is dat de verslaggever uitgeslapen was en dus direct de Suri's vroeg of dat zij vinden dat "die minderheid niet moet zeuren" en of dat zij "vinden dat een traditie niet zomaar veranderd mag worden". De uitgeslapen kijker had na 1 of 2 keer door waarom die vraag werd gesteld. Even onthouden met zijn allen: de Suri's vinden dat een kleine minderheid niet moet zeuren en dat tradities niet zomaar veranderd mogen worden. Hiermee kunnen we definitief heel deze discussie sluiten, wat de rechters straks ook voor mening gaan hebben, wij, de grote meerderheid van Nederland blijven gewoon Sinterklaas vieren met Zwarte Piet. Jullie hebben het zelf gezegd, klagers, de minderheid moet niet zeuren, een traditie pas je nu eenmaal niet zomaar aan.Dus als ik het goed begrijp moet er ophef worden gemaakt over dat Surinaamse festival omdat Quincy Gario een kruistocht voert tegen Zwarte Piet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En niemand heeft door hoe debiel die opstelling is?Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
Dat is bij de NOS al 25 jaar het geval. Daar is Piet gewoon Piet, licht bruin, en praat niet meer met een Suri-accent. En is ook niet klungelig meer.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:20 schreef Paul het volgende:
Witte Piet bij de Albert Heijn dit jaar!
[ afbeelding ]
Foto. Gistermiddag live gemaakt in de Albert Heijn, Zuidplein te Rotterdam, waar sinds deze week het Sinterklaas-seizoen voor geopend is verklaard middels in store reclame-uitingen. U ziet het (klik voor groot). Zwarte Piet is niet meer zwart en heet geen Zwarte Piet meer.
Zie jij de hypocrisie niet?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
want mogen mensen die niet meer gebruiken omdat gario en een paar sukkels tegen zwarte piet zijn?
ik snap hem niet helemaal
sterker nog geenstijl levert die figuren alleen maar meer munitie want dat festival gaat gewoon ingekort worden ... slaat sowieso nergens op dat het (gesubsidieert en wel) zo lang moet duren
topshowtje geenstijl
Niet echt. Tenzij Gario de Paus is van de zwarte gemeenschap is in Nederland.quote:
Mjah, omdat je die niet wil zien of loopt te trollen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 09:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet echt. Tenzij Gario de Paus is van de zwarte gemeenschap is in Nederland.
Ik ben oprecht nieuwsgierig.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 09:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mjah, omdat je die niet wil zien of loopt te trollen.
Denk het laatste. Da's namelijk je vak hier.
Het boycotten van een keten omdat deze niet racistisch genoeg is...quote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:01 schreef Postbus100 het volgende:
Echt, al die mensen die nu bepaalde winkelketens gaan boycotten omdat ze minder/geen zwarte piet meer laten zien
sterker nogquote:
Armoedzaaiers kwamen toch al niet in de AH.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:22 schreef superniger het volgende:
Hopelijk gaat iedereen AH boycotten.
Als het een neger is moet-ie wel tegen Zwarte Piet zijn, ofzo.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 09:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mjah, omdat je die niet wil zien of loopt te trollen.
Denk het laatste. Da's namelijk je vak hier.
Bij Jumbo maakt huidskleur niet uit.quote:
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bij Jumbo maakt huidskleur niet uit.
Daarom ga ik bij voorkeur ook altijd naar de AH.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bij Jumbo maakt huidskleur niet uit.
De keten wordt geboycot omdat die keten een zwart persoon uit de winkel verband. Het tegenovergestelde van racisme dusquote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het boycotten van een keten omdat deze niet racistisch genoeg is...
er werd geen zwart persoon uit de winkel verbannenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:55 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
De keten wordt geboycot omdat die keten een zwart persoon uit de winkel verband. Het tegenovergestelde van racisme dus. Huidskleur zou niet uit moeten maken of je ergens welkom bent of niet!
Ja, dat vroeg ik me af , er is zo'n rijksoverheidspotje over sportclubs, je ziet echt 1 donker iemand tussen de tientallen sporters. Zijn er al klachten?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:57 schreef roos85 het volgende:
Straks krijgt AH nog gezeik omdat ze alleen roomblanke kindjes afbeelden.
Oh.quote:
En ik word boos van uw grammatica.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:01 schreef sp3c het volgende:
als voorstander van zwarte piet wordt ik boos van jullie achterlijke argumenten
Het was geen argumentquote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:01 schreef sp3c het volgende:
als voorstander van zwarte piet wordt ik boos van jullie achterlijke argumenten
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:01 schreef sp3c het volgende:
als voorstander van zwarte piet word ik boos van jullie achterlijke argumenten
ik ben allochtoonquote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ik word boos van uw grammatica.
Bevestig de vooroordelen maar weer.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben allochtoon
dus je moet je bek houden want ik neuk je de moeder
dit is gewoon een waar verhaalquote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:03 schreef De_Guidance het volgende:
Die initialen AH, dat is geen toeval meer.
Aanval op de Nederlandse cultuur dit, net als in 1940.
je moeder heeft een goede avond vanavondquote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bevestig de vooroordelen maar weer.
Dat was overigens wel een verschrikkelijke film.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:05 schreef sp3c het volgende:
laten we het weer over white chicks gaan hebben
datkantonnie
de Wayans brothars moeten allemaal afgeschoten worden iddquote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat was overigens wel een verschrikkelijke film.
Gewoon FB liken, dan komt het allemaal goed!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:22 schreef superniger het volgende:
Hopelijk gaat iedereen AH boycotten.
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gewoon FB liken, dan komt het allemaal goed!
https://www.facebook.com/(...)725974030554?fref=ts
Mooie logica heb jequote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
er werd geen zwart persoon uit de winkel verbannen
ze kiezen er voor om niet meer aan zwarte piet te doen ... dat is niet hetzelfde
godskolere zeg
met zulke vrienden heeft Zwarte Piet geen vijanden meer nodig
damn rightquote:
Ik vraag me echt af wat voor lui zo'n pagina startenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gewoon FB liken, dan komt het allemaal goed!
https://www.facebook.com/(...)725974030554?fref=ts
Dan maar meedoen aan de bonuspas challenge!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:16 schreef sp3c het volgende:
ik heb het niet geliked want ik heb weet mijn wachtwoord niet meer
ik heb nog de oudequote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dan maar meedoen aan de bonuspas challenge!
Ik kijk alleen de plaatjes.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Staan vast weer mooie reacties op!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |