| Toekito | maandag 6 oktober 2014 @ 05:03 |
![]() ![]() ![]() ![]() De BBC doet weer mee ![]() Vrijdag 3 oktober 3:00 - Formule 1: GP van Japan, 1e Vrije Training 7:00 - Formule 1: GP van Japan, 2e Vrije Training Zaterdag 4 oktober 4:00 - Formule 1: GP van Japan, 3e Vrije Training 7:00 - Formule 1: GP van Japan, Kwalificatie 12:45 - Formule 1: GP van Japan, Kwalificatie - Herhaling 17:30 - Formule 1: GP van Japan, Kwalificatie (Samenvatting) Zondag 5 oktober 7:00 - Formule 1: GP van Japan, Race 13:00 - Formule 1: GP van Japan, Herhaling 23:00 - Formule 1: GP van Japan, Hoogtepunten ![]() Vrijdag 3 oktober 2:50 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Practice 1 (BBC 2) 6:55 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Practice 2 (BBC 2) Zaterdag 4 oktober 3:55 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Practice 3 (BBC 2) 6:10 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Qualifying (BBC 1) 14:00 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Qualifying (BBC 1) (h) Zondag 5 oktober 7:00 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix (BBC 1) 14:15 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix (BBC 1) (h) 20:00 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix, Highlights (BBC 2) Zaterdag 4 oktober 6:40 - Formel 1: Qualifying Zondag 5 oktober 6:45 - Formel 1: Countdown 8:00 - Formel 1: Das Rennen 9:45 - Formel 1: Siegerehrung und Highlights Continue stream Continue stream 2 ![]() ![]() ![]() Dit weekend weer live timing, gehost door Nattekat VT1 Kwalificatie: m35-188-320 Race: m10-908-334 | |
| Toekito | maandag 6 oktober 2014 @ 05:04 |
| Nergens iets over die tweede operatie gevonden | |
| Meike26 | maandag 6 oktober 2014 @ 06:48 |
| Ik zag wat op de facebook fanpagina van Jenson voorbij komen dat er 2e operatie nodig was voor aanhoudende bloedingen. Ja, ik ben dan eerder een realist dan een optimist, maar opnieuw bloedingen in het hoofd? Dat klinkt verre van 't gaat de goede kant op' Het is waarschijnlijker dat het over is met zijn carrire, dan dat hij volgend jaar weer raced. Maar ik hoop dat ik hier keihard ongelijk krijg, liefst nog van Jules zelf. Ik zou hem niets anders gunnen dan dat zitje van Alonso | |
| heywoodu | maandag 6 oktober 2014 @ 07:32 |
Fanpagina, dat zegt dus gewoon niks eigenlijk. | |
| Bluurgh | maandag 6 oktober 2014 @ 08:10 |
http://www1.skysports.com(...)severe-head-injuries
| |
| twiFight | maandag 6 oktober 2014 @ 08:58 |
| I.v.m. de kritieke toestand van Bianchi wilde ik er niet eerder over beginnen, maar is nog bekend gemaakt waarom bij Button een stuurwiel gewisseld werd? Er werd gezegd dat dat bij Magnussen ook was gedaan, alhoewel ik dat niet (bewust) in beeld gezien heb. Zou wel zuur toeval zijn als ze allebei met een probleem kampten. | |
| Netsplitter | maandag 6 oktober 2014 @ 09:02 |
| Kan er op google niks over vinden. | |
| Tarado | maandag 6 oktober 2014 @ 09:29 |
![]() | |
| Ajaxfan | maandag 6 oktober 2014 @ 09:44 |
| Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee. | |
| heywoodu | maandag 6 oktober 2014 @ 09:46 |
Helemaal mee eens. Vergelijk het met iemand die een ongeluk krijgt op de fiets omdat ie wordt aangereden door een automobilist die moest uitwijken voor een kat die achterna werd gezeten door een hond die kon ontsnappen doordat Jantje niet alleen de deur maar zelfs het hek van de tuin was vergeten op slot te draaien. | |
| Netsplitter | maandag 6 oktober 2014 @ 09:47 |
Gebeurd altijd na zo'n crash. is niet alleen in de F1 maar gebeurd bij elke vorm van motorsport. De enige manier om het 100% veilig te maken is door het gehele circus op te heffen. Freak accidents als deze blijf je toch wel houden, welke maatregelen je ook treft. | |
| heywoodu | maandag 6 oktober 2014 @ 09:54 |
| 1. Normaal crash je niet 2. Normaal staat daar niet zo'n ding 3. Normaal staat daar niet zo'n ding als je crasht 4. Normaal schuif je onder gele vlaggen niet van de baan 5. Normaal schuif je, als het toch gebeurt, niet precies tegen een bergingsvoertuig 6. Normaal knal je dan niet ook nog eens recht vooruit onder dat ding door Etc. Zulke dingen zijn gelukkig zeer zeldzaam, maar voorkomen kun je ze echt niet. | |
| Gramulanion | maandag 6 oktober 2014 @ 09:55 |
Tsja in Brazili 2003 en Duitsland 2007 gebeurde het ook al bijna. | |
| Alexxxxx | maandag 6 oktober 2014 @ 09:59 |
Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet? | |
| Tarado | maandag 6 oktober 2014 @ 10:00 |
Lijkt me ook vrij normaal zo'n discussie maar ook onderzoek of de protocollen juist zijn opgevolgd en er nog wat valt te verbeteren. Het lijkt een "freak accident" maar ook die moet je zoveel mogelijk zien uit te sluiten, ik verwijt verder niemand iets maar als die kraan had gewacht tot alle auto's voorbij waren bijvoorbeeld had het er anders uit gezien. | |
| Ajaxfan | maandag 6 oktober 2014 @ 10:00 |
Wil je dan bij alle auto's een grote rubberen ring om de volledige auto heen gaan zetten? | |
| caspervc | maandag 6 oktober 2014 @ 10:02 |
Nee, maar wel om de tractor | |
| heywoodu | maandag 6 oktober 2014 @ 10:06 |
Ja ok, wat dat betreft had iemand wel gelijk: Alles op en rond de baan is gebouwd om de impact te verkleinen, behalve een puur stalen bergingsvoertuig. | |
| Ajaxfan | maandag 6 oktober 2014 @ 10:18 |
Heb je wel een punt ja. Dat is nu niet echt een ding wat heel erg meegeeft als je er op zou klappen. | |
| nils7 | maandag 6 oktober 2014 @ 10:38 |
| Gewoon zo'n ding alleen binnen de muren/banden laten onder een SC heel simpel op die manier toe te passen. Krijgen we wel meer SC's van, maar is op zich niet heel erg. | |
| Weltschmerz | maandag 6 oktober 2014 @ 10:47 |
Dat is niet helemaal waar, auto's crashen vaak bij elkaar in de buurt. Een voorziening zodat ze in ieder geval niet onder een tractor kunnen schuiven moet haalbaar zijn lijkt me. En inderdaad aan de tractor, dan kan het lekker low tech. | |
| Abdus18 | maandag 6 oktober 2014 @ 11:02 |
| en op het radionieuws zeggen ze nog gewoon doodleuk dat Jules zelf ademt en niet meer in kritieke toestand ligt | |
| heywoodu | maandag 6 oktober 2014 @ 11:04 |
Volgens mij komt dat hele gedoe over een tweede operatie ook voort uit een heel dom misverstand over tijdverschil. Hij is namelijk zondagavond geopereerd, maar dat wordt hier dan opgepikt als "hey, een tweede operatie na die van zondagmiddag", terwijl met zondagavond (denk ik) de avond in Japan bedoeld wordt. | |
| twiFight | maandag 6 oktober 2014 @ 11:05 |
Aangezien een SC tegenwoordig een lap of 8 in beslag neemt gaan we dus met enige regelmaat races krijgen die 50% onder de SC wordt gereden. Kun je er beter een Formule SC van maken, waarbij je de safety cars laat racen. Er schijnen al zogeheten 'low profile' bergingsvoertuigen te zijn, maar blijkbaar worden die (nog) niet ingezet. Ik ben er niet voor om uit paniekvoetbal nu van alles en nog wat te willen aanpassen, maar wat mij betreft mogen de marshalls, hun werkzaamheden en hun tools wel eens onder de loep genomen worden. Met enige regelmaat zie je dat ze niet (goed) weten wat ze moeten doen. Dat is raar bij een sport waar elke race weer meer dan honderd miljoen in rondgaat. Laat Bernie die 10-20 miljoen per race in zijn reet schuiven en gebruik dat geld om marshalls een gedegen opleiding te geven. | |
| Lokale_Notabele | maandag 6 oktober 2014 @ 11:06 |
Wat is dit voor gelul. | |
| nils7 | maandag 6 oktober 2014 @ 11:06 |
Gebeurt in de US ook en daar hebben ze nog prima races dus waarom niet? Of gewoon de gehele sector een full yellow. | |
| twiFight | maandag 6 oktober 2014 @ 11:07 |
| Voor de duidelijkheid, ik ageer niet tegen de marshalls. Die mensen doen hard hun best en doen dat nog eens vrijwillig ook. Maar ik vraag mij af waarom in een sport waar zo achterlijk veel geld in omgaat dat door vrijwilligers gedaan moet worden. | |
| heywoodu | maandag 6 oktober 2014 @ 11:09 |
| Nou moet er ook gekeken worden naar de omstandigheden. Als het helemaal droog is is het geen enkel probleem als auto's er (uiteraard langzaam) langsrijden. Als het zo zeiknat is dat je aquaplaning krijgt is het wat anders. | |
| Lokale_Notabele | maandag 6 oktober 2014 @ 11:10 |
| De F1 heeft tegenwoordig eigenlijk geen full wets meer nodig want als het hard regent dan wordt de safety car de baan op gestuurd of wordt het hele spul stilgezet in de pitstraat. En daarna weer net zo lang achter de safety car rijden totdat er een droge lijn ontstaan is. We hebben geen epische regenraces meer zoals vroeger. | |
| Kirov | maandag 6 oktober 2014 @ 11:12 |
Ik kan geen enkele klasse voor de geest halen waarbij dit niet gebeurd, voorbeeld? | |
| Kirov | maandag 6 oktober 2014 @ 11:15 |
Er gaat zo achterlijk veel geld in om omdat het een hele dure sport is. En marshalls staan het hele jaar op een baan, dan worden alle klasses beneden de F1 of DTM niet te betalen. | |
| twiFight | maandag 6 oktober 2014 @ 11:16 |
Ja maar op welk punt laat je coureurs hun werk doen en op welk punt wil je alles kunnen regelen. Sorry dat ik het zeg, maar een topcoureur moet verdomme gewoon om kunnen gaan met water op de baan. Een groot deel van het probleem is denk ik inherent aan wat gele vlaggen in de F1 inhouden. Het is tijdelijk even opletten en een paar procentjes minder gas, maar in feite wordt er gewoon doorgeracet. Als een coureur door onder geel 180 km/u te rijden ipv 140 km/u een plek kan winnen in de pits o.i.d. dan zal hij dat doen. Dan wordt er dus nog steeds risico genomen. Bij regen nog veel langzamer gaan rijden geeft ook problemen, omdat F1 wagens (bijna) geen actieve koeling hebben en dan dus allemaal stukgaan. En dan krijg je weer crashes na de SC omdat men volledig koele remmen en banden heeft (alhoewel, nogmaals, ik vind dat je niets te zoeken hebt in de F1 als je daar niet mee om kan gaan). | |
| Geralt | maandag 6 oktober 2014 @ 11:55 |
Vergeet niet het gebrek aan downforce dan bij lage snelheid. Dat kan ook problemen opleveren. | |
| Marks | maandag 6 oktober 2014 @ 11:56 |
| Waarom zorgt men niet dat de F1 wagens ook goed kunnen rijden in de regen trouwens? Of waarom maakt een Caterham of een Marussia geen auto die juist alleen werkt, maar dan ook supergoed, als het zeiknat is? Dat ze dan 5 tot 10 seconden sneller zijn per ronde? Teams weten dat er regenraces/trainingen tussen zitten. Zorg dan ook dat de auto DAT aankan. En normaal vind ik dat de SafetyCar belachelijk vaak wordt ingezet, maar nu zei ik tijdens het kijken al dat er wel een safetycar zou komen toen Sutil was gecrasht. Dat had echt gemoeten... En verder mag je van mij gewoon WEL een deel van de schuld bij de Marshalls leggen. Ik zat ook met kromme tenen te kijken hoe de auto van Ricciardo uit de vrije training werd weggetakeld Was in 2005 (!) ook al zo'n toneelstuk nadat Montoya was gecrasht. | |
| Geralt | maandag 6 oktober 2014 @ 11:58 |
| Overigens lees ik nu alweer her en der berichten over veiligheid en daar wordt veelvuldig Senna bij gehaald omdat dat 20 jaar geleden is. HALLO KOEKENBAKKERS, RATZENBERGER WAS OOK 20 JAAR GELEDEN JA | |
| Netsplitter | maandag 6 oktober 2014 @ 11:59 |
Huh? Dus kleine teams moeten zich gaan richten op alleen regenraces? Dat zijn er misschien 2 a 3 per seizoen, dus dat zou betekenen dat ze de rest van het seizoen werkeloos aan de kant kunnen gaan zitten. Een F1 auto is een compromis van alle soorten weertypes die er zijn. | |
| Netsplitter | maandag 6 oktober 2014 @ 12:00 |
Dat idd. Altijd Senna dit, Senna dat, maar men vergeet Ratzenberger compleet. Zeer asociaal. | |
| Marks | maandag 6 oktober 2014 @ 12:01 |
Tja en dan hadden ze gisteren vooraan gereden, punten gehaald en als het Caterham was stonden ze direct voor Sauber en Marussia... Dat scheelt veel geld aan het eind van het jaar! | |
| Nattekat | maandag 6 oktober 2014 @ 12:03 |
Zonder Senna was iedereen hem juist vergeten | |
| Marks | maandag 6 oktober 2014 @ 12:03 |
| Moest gisteren vooral ook de hele dag nog aan dit beeld denken.... Ik dacht nog ''goh, die maakt tenminste zelf zijn spullen nog schoon en droog''... http://i.imgur.com/6rRqWms.jpg | |
| Sinister-D- | maandag 6 oktober 2014 @ 12:11 |
als ze nu al geen geld hebben on een auto te ontwerpen die met droog weer gelijkwaardig is aan een auto die 5s sneller op dit moment kunnen ze dat ook niet met een "regen wagen".... | |
| Marks | maandag 6 oktober 2014 @ 12:12 |
Waarom niet... | |
| Geralt | maandag 6 oktober 2014 @ 12:12 |
Hij is vergeten. Tuurlijk, mensen die de F1 op de voet volgen zullen hem doorgaans wel kennen, maar mensen die dat veel minder volgen hebben geen enkel idee wie hij was. Senna kent wel nagenoeg iedereen. | |
| Nattekat | maandag 6 oktober 2014 @ 12:19 |
Dat geldt helaas voor 80% van die groep. | |
| Sinister-D- | maandag 6 oktober 2014 @ 12:19 |
waarom ontwerp Marussia of Caterham geen wagen die ten allen tijde 15s sneller is onder elke weersomstandigheden? | |
| WEST | maandag 6 oktober 2014 @ 12:30 |
Niet geheel waar. Wat betekend de witte vlag? Er is een langzaam rijdend voertuig op de baan. Op zandvoort hadden we de paarse vlag met 60 erin. Zodra er een situatie zich voordeed werd er geen SC ingezet maar met de paarse vlag gezwaaid. Iedereen moet daar 60km/u rijden en daar werd op gecontroleerd zodra je harder ging dan die 60 kreeg je een zware straf. Zoiets kan in de F1 ook ingevoerd worden en dan moet er gewoon een limiet ingesteld worden bijvoorbeeld 80km/u. En als er problemen met koeling etc optreden moet de teams daar ruimte voor krijgen dat zoiets niet gebeurd. | |
| #ANONIEM | maandag 6 oktober 2014 @ 12:43 |
Da's idd behoorlijk belachelijk. | |
| #ANONIEM | maandag 6 oktober 2014 @ 12:44 |
Dan zou de SC ook gevaarlijk zijn. Want dan rijden ze allemaal rustig achter de SC. | |
| #ANONIEM | maandag 6 oktober 2014 @ 12:46 |
Dat is het idd. Er wordt een beetje gelift, maar dat is het dan ook. Dat is niet voldoende in zo'n situatie. Dat blijkt maar. | |
| nils7 | maandag 6 oktober 2014 @ 12:52 |
Ik ook en vanochtend in de auto er nog aan gedacht. | |
| 4-elements | maandag 6 oktober 2014 @ 12:54 |
| Tegenwoordig denkt iedereen dat elk risico is uit te sluiten. Dat gaat gewoon niet met auto's die met enorme snelheden over een circuit denderen. Omdat er zo weinig ongelukken gebeuren, denken veel mensen dat er nooit meer iets kan gebeuren. Normaal gezien schiet een auto er ook niet af bij dubbel geel. En dan had hij ook nog eens de pech precies tegen die tractor terecht te komen. Natuurlijk moet onderzocht worden wat er is fout gegaan, maar ik hoop niet dat ze met draconische maatregelen komen. Erger me ook aan het geblaat van Massa (zie tekst hieronder). Coureurs moeten gewoon met de omstandigheden om kunnen gaan. Dan maar wat langzamer rijden, dat hebben ze zelf in de hand. En waarom vloog er dan niemand vanaf in het begin, als er zoals hij zegt niet normaal te rijden was? Hopelijk mekkert hij volgend jaar in een andere raceklasse en geven ze bij Williams iemand anders een kans. " http://www.gpupdate.net/n(...)op-wedstrijdleiding/ | |
| heywoodu | maandag 6 oktober 2014 @ 12:57 |
Koeling zal toch weinig problemen opleveren door nog geen 20 seconden langzaam te rijden? | |
| WEST | maandag 6 oktober 2014 @ 13:04 |
lijkt me ook niet. Maar als zo'n paarse vlag gezwaaid wordt dan geldt dat voor het hele circuit. En dan krijg je wel problemen. | |
| heywoodu | maandag 6 oktober 2014 @ 13:05 |
Dat snap ik, maar in een situatie als dat van gisteren is het nergens voor nodig om het op het hele circuit te doen eigenlijk. | |
| Abdus18 | maandag 6 oktober 2014 @ 13:05 |
Terwijl de rest van het veld juist schreeuwde dat de race allang vrijgegeven kon worden, niet voor niks dat ze na een paar ronden al op inters overgingen | |
| sasquatsch | maandag 6 oktober 2014 @ 13:07 |
Ze reden nog op intermediates, dus sowieso was de baan niet te nat om nog te racen. De top 3 heeft in de persco na afloop ook verklaart dat het niet te nat was en dat ze er geen probleem mee hadden. Felipe was gewoon bang dat hij nog meer plaatsen zou verliezen omdat de Williams en hijzelf gewoon niet vooruitkomen in de regen. | |
| WEST | maandag 6 oktober 2014 @ 13:07 |
Voor het zelfde gebeurt dit bij de hairpin ook. Onder droge omstandigheden gewoon een sector doen, maar onder regenachtige omstandigheden kun je beter het hele circuit neutraliseren. | |
| Catatafish | maandag 6 oktober 2014 @ 13:09 |
Wellicht een foto die jullie nog niet gezien hebben: ![]() | |
| heywoodu | maandag 6 oktober 2014 @ 13:10 |
Maar als in bocht 7 een auto weggetakeld wordt heeft het, ook in de regen, toch weinig nut om bocht 13 te neutraliseren om te voorkomen dat iemand tegen die wagen in bocht 7 rijdt? Als er in bocht 13 dan niet zo'n takelding staat kan daar gewoon normaal gereden worden. | |
| nils7 | maandag 6 oktober 2014 @ 13:22 |
Die Marshalls en Sutil hebben ook wel een engeltje op hun schouders gehad. Nu neem ik aan dat ze niet zo daar stonden toen het gebeurde maar wel in de buurt of potentieel in het pad | |
| Beach | maandag 6 oktober 2014 @ 13:33 |
| Je kan ook voor elke scheet een SC doen zoals in NASCAR, maar of je dat wilt... | |
| Ferry_76 | maandag 6 oktober 2014 @ 13:38 |
Jacques Zeurzak vind van wel: http://www.gpupdate.net/n(...)-ongeval-de-baan-op/ | |
| Ferry_76 | maandag 6 oktober 2014 @ 13:40 |
Ik las op facebook een reactie van iemand die als baco actief is of was, en die waren juist blij met de kraanwagens, omdat je daarachter relatief veilig staat. De regel bij dubbel geel is dat je de snelheid zo aanpast dat je kan stoppen als het nodig is, en dat schijnt dus maar bar weinig voor te komen. | |
| Peterselieman | maandag 6 oktober 2014 @ 13:41 |
Gister nog gezien. Ze deden op een gegeven moment snel een SC vanwege debris. Niet toevallig stond de #48 (Jimmy Johnson) op dat moment op het punt gelapt te worden. | |
| #ANONIEM | maandag 6 oktober 2014 @ 13:57 |
Dat doet dus gewoon niemand in de F1. Ze liften alleen een (klein) beetje. | |
| sasquatsch | maandag 6 oktober 2014 @ 14:06 |
200+ (volgens beelden van de livetiming die ik gezien heb) noem ik geen snelheid waarbij je kan snel kan stoppen. | |
| #ANONIEM | maandag 6 oktober 2014 @ 14:15 |
Klopt. Dit staat over geel op de site van Formula One: Lijkt me dat je dan niet met 200 km/u langs moet komen, Dt is de kern van het probleem, dat de FIA de reglementen niet naleeft. Want bij enkele geel moet ze langzamer rijden, dat doen ze dan nog, want daar liften ze wat. Maar met dubbel geel doen ze niks meer dan dat. En daar gaat het dus fout. | |
| heywoodu | maandag 6 oktober 2014 @ 14:25 |
| Om het over Bianchi even wat centraler te houden: SPT / Ongeval Jules Bianchi - Nieuws en discussie Als er geen behoefte aan is verdwijnt het topic vanzelf wel | |
| Ferry_76 | maandag 6 oktober 2014 @ 14:39 |
| Promo van Honda voor 2015, met schijnbaar ook het geluid van hun V6 motor: | |
| SimtekF1 | maandag 6 oktober 2014 @ 15:08 |
| Het geluid klinkt in ieder geval anders dan de rest van de motoren. | |
| twiFight | maandag 6 oktober 2014 @ 15:22 |
Natuurlijk, deze motor brult japans. | |
| Catatafish | maandag 6 oktober 2014 @ 15:49 |
| Nou jongens, hier is de onvermijdelijke video.. Actie op 1:05 | |
| DenS | maandag 6 oktober 2014 @ 15:50 |
FIlmpje gevonden van het ongeluk, kan schokkend zijn...Edit; zie hierboven. | |
| Fir3fly | maandag 6 oktober 2014 @ 15:57 |
Klinkt een beetje als een IndyCar, ook een turbo-V6. | |
| caspervc | maandag 6 oktober 2014 @ 15:58 |
Fok..... | |
| twiFight | maandag 6 oktober 2014 @ 16:05 |
| Ik ben blij dat er een filmpje is, neemt een hoop gespeculeer weg. Ik verbaas mij over de snelheid die hij nog heeft. Die wagen lijkt niet veel afgeremd te zijn tussen baan en bandenstapel (of Cat, in dit geval). Hopelijk vertekent het beeld wat vanwege het inzoomen, maar dit neemt alle twijfel weg: dit was zeker een harde impact recht op dat voertuig. | |
| TheFreshPrince | maandag 6 oktober 2014 @ 16:07 |
| Pff.. | |
| Marks | maandag 6 oktober 2014 @ 16:08 |
Mensen beseffen niet hoe hard 160 kmh is, ervan uitgaand dat men in deze bocht normaal zwaar over de 220 gaat, in regen misschien 140/180, van zijkant gefilmd met statische camera laat maximaal de snelheid zien. | |
| WEST | maandag 6 oktober 2014 @ 16:11 |
| zo de kanarie zeg | |
| Marks | maandag 6 oktober 2014 @ 16:12 |
Dit was niet zomaar een scheet, dit was echt gevaarlijk. Ik was het oneens met het lange rijden achter de safetycar voordat er gereden werd. Maar toen ik de kraan zag op dat punt om Sutil weg te takelen, dacht ik gelijk dat het een SC zou en MOEST worden. En wat Massa betreft, als hij het te gevaarlijk vond had hij a la Lauda in 76 gewoon UIT moeten stappen. | |
| opreis | maandag 6 oktober 2014 @ 16:14 |
| filmpje doet het nu al niet meer? | |
| Gramulanion | maandag 6 oktober 2014 @ 16:15 |
http://gfycat.com/HiddenSleepyIceblueredtopzebra | |
| RingBewoner | maandag 6 oktober 2014 @ 16:17 |
Kolere wat een klapper zeg. | |
| Marks | maandag 6 oktober 2014 @ 16:20 |
| Ferrari voor het eerst in 82(!) races geen punten, een record voor zover je dat helemaal serieus kan nemen vanwege het feit dat tegenwoordig een p10 al genoeg is voor punten. Maar toch... Ik zeg Kimi, adieu, dit kan echt niet meer... | |
| RingBewoner | maandag 6 oktober 2014 @ 16:28 |
Deze is wel online. (zo lang het duurt). | |
| Bluurgh | maandag 6 oktober 2014 @ 16:28 |
Alweer weg.. | |
| RingBewoner | maandag 6 oktober 2014 @ 16:30 |
Dat is heel snel, keek hem 2 minuten geleden nog. | |
| opreis | maandag 6 oktober 2014 @ 16:30 |
| Dat gifje komt uit dat filmpje, en behalve dat wat er in het gifje te zien is is het niet zo spannend allemaal. Je ziet dat sutil zn auto wordt weggesleept, dan de crash, die in het gifje te zien is, en vervolgens dat er nog meer mensen naar toe rennen. | |
| Catatafish | maandag 6 oktober 2014 @ 16:35 |
| Zie deze link: (vine) https://vine.co/v/OK69b15iP1T | |
| RingBewoner | maandag 6 oktober 2014 @ 16:35 |
| Vind het altijd maar raar dat de FOM hier moeilijk over doet, dit is iemand die dit zelf heeft gefilmd, geen beelden van TV. | |
| opreis | maandag 6 oktober 2014 @ 16:39 |
Heeft denk ik ook te maken met het daarin te hulp schieten van de families van courreurs. Die vinden het meestal niet fijn als dat soort beelden aan het grote publiek getoond worden en de FOM kan natuurlijk makkelijker druk uitoefenen. | |
| twiFight | maandag 6 oktober 2014 @ 16:40 |
| Sowieso haalt de FOM al bijna alles neer wanneer dat gepost wordt na een race. Niet alleen bij crashes. | |
| sasquatsch | maandag 6 oktober 2014 @ 17:00 |
| Kunnen we de discussie over Bianchi en de video's van de FOM in het andere topic houden? Nu lees ik alles dubbel, want dat is daar allemaal al gezegd. | |
| Alexxxxx | maandag 6 oktober 2014 @ 17:28 |
autcross, truckrace. Daar komt echt no way een bergingswagen de baan op zolang er nog rijdende voertuigen op het circuit zijn. | |
| Vaas3 | maandag 6 oktober 2014 @ 17:39 |
| |
| S95Sedan | maandag 6 oktober 2014 @ 17:49 |
| Op dumpert staat het filmpje ook inmiddels; http://www.dumpert.nl/med(...)formule_1_japan.html | |
| Netsplitter | maandag 6 oktober 2014 @ 17:55 |
| Ben nog steeds benieuwd waarom Button & co hun stuurtje moesten wisselen... | |
| Maver24 | maandag 6 oktober 2014 @ 18:01 |
Holy shit wat een klap. De tering zeg | |
| Alexxxxx | maandag 6 oktober 2014 @ 18:04 |
bizar dat dat kan toch? | |
| bloodymary1 | maandag 6 oktober 2014 @ 18:09 |
| Dat mannetje dat aan dat touw staat te trekken komt ook goed weg zeg.... | |
| ziggyziggyziggy | maandag 6 oktober 2014 @ 18:16 |
Eric Boullier: http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16450.html | |
| JeMoeder | maandag 6 oktober 2014 @ 20:55 |
| Precies wat ik al vreesde, vol met zijn hoofd in die JCB. | |
| Nieuwschierig | maandag 6 oktober 2014 @ 21:08 |
| En ook niet zijwaarts, gewoon vol met de neus er onderdoor. | |
| twiFight | maandag 6 oktober 2014 @ 22:03 |
| Waarom blijft iedereen dat ding een JCB noemen? Of zitten we sinds de nieuwe layout op fok.co.uk of zo. | |
| Vaas3 | maandag 6 oktober 2014 @ 22:28 |
| |
| Fer | maandag 6 oktober 2014 @ 22:34 |
| Die tractor wordt gewoon een meter opzij geschoven...laten we hopen dat het vooral een klap op de airbox geweest was. | |
| JohnB52 | maandag 6 oktober 2014 @ 22:39 |
Nee allemaal boeren hier zo. | |
| Karstman | maandag 6 oktober 2014 @ 23:19 |
| Alexxxxx | maandag 6 oktober 2014 @ 23:55 |
Het is geeneens een JCB. Ook geen tractor, hijskraan of bulldozer, waar hij ook al voor uitgescholden is. Het is een wiellader van het merk Caterpillar, in de volksmond ook wel shovel genoemd. | |
| twiFight | dinsdag 7 oktober 2014 @ 00:09 |
| My point exactly. | |
| Kleffe_Dop | dinsdag 7 oktober 2014 @ 03:25 |
gvd zeg... Hij had die shovel ook onmogelijk slechter kunnen raken. | |
| Meike26 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 07:43 |
| Wat mij opvalt aan het filmpje (ik kan het verkeerd zien) is dat Bianchi een seconde of iets eerder naar beneden gaat. Hij lijkt lager te gaan zitten/bukken?? | |
| franklop | dinsdag 7 oktober 2014 @ 07:44 |
zich klaarmaken voor impact? Net zoiets als eigenlijk alle coureurs bij een crash automatisch het stuur loslaten | |
| Meike26 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 08:42 |
Dat idee heb ik wel ja. Als het klopt wat ik zeg, dan heeft dat mogelijk wel zijn leven geredt | |
| Tarado | dinsdag 7 oktober 2014 @ 08:53 |
Het nog maar de vraag hoe levend hij hier uit komt | |
| Meike26 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:08 |
| Klopt... maar op het moment (of net ervoor) weet je nog niet wat de afloop is. En als hij zich indd heeft laten zakken, dan kan dat moment echt een seconde verschil zijn tussen leven en dood. | |
| Tarado | dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:24 |
zal een reflex geweest zijn of misschien wel een reactie maar het blijft een verschrikkelijke smakker. Ik hoop het allerbeste voor hem maar als ik naar Schumacher kijk vraag ik me toch echt af of die dood niet beter af was geweest, in die zin bedoel dat in leven zijn of echt leven toch wel een groot verschil is. | |
| Catatafish | dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:38 |
Weten jullie wel hoe krap een cockpit is en hoe goed een coureur in de riemen zit? Stuk of zes riemen, die beweegt echt een centimeter hoor. Zou ook niet handig zijn als je voor een bocht remt en naar beneden glijdt. | |
| Tarado | dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:42 |
Dat weten we niet | |
| Karstman | dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:56 |
| Inderdaad je kan in een 6 puntsgordel moeilijk onderuit zakken. Heb wel eens in een rally wagen in een 4 punts gezeten en daarin kan je al amper bewegen. Maar, je kan je hoofd wel tussen je schouders trekken, dat scheelt een paar centimeter, probeer maar! Ik had ook de indruk dat hij dat deed, zal wel in een reflex gegaan zijn. Misschien dat het "wegduiken" z'n leven heeft gered maar ik hoop dat het genoeg was en hij niet in een Schumacher, Friso achtige toestand achterblijft. | |
| Marks | dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:36 |
Ook weer belachelijk, iemand die niet weet wat het leven inhoudt. Gelukkig weet Schumacher dat zelf wel en gaf niet op, wat erin resulteert volgens Todt dat hij een normaal leven kan leiden. http://www.formule1.nl/ni(...)leven-kunnen-leiden/ Verder nu weer berichtgeving over gesloten cockpits Waarom snappen mensen niet dat ongelukken blijven gebeuren, dat de coureurs die risico's accepteren en dat als men alle freak accidents wil voorkomen de angel uit de F1 en autosport gehaald wordt. Net nu men wilde dat de coureurs weer als helden werden gezien. | |
| heywoodu | dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:38 |
| Zolang Jean Todt geen gediplomeerd medicus is neem ik dat ook maar met een korreltje zout eigenlijk. | |
| heywoodu | dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:40 |
Tot er iemand weer op een bizarre manier crasht en op een of andere manier volledig vastgeklemd zit in zijn lekker veilige gesloten cockpit. | |
| Marks | dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:42 |
| Ja ik ben vrij radiaal hierin. IEDEREEN die nu begint aan formule auto racen weet wat de risico's zijn. Klaar. | |
| heywoodu | dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:46 |
Zo is het ook. Je kunt sommige dingen voorkomen, maar zoals je zei, freak accidents blijven altijd gebeuren. Hoe veilig je het ook maakt (want laten we wel wezen, de F1 is gewoon ontzettend veilig). | |
| Tarado | dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:48 |
en dat geloof je? | |
| Marks | dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:49 |
Nu alleen hopen dat men niet net als in 1994 doorslaat, toen bijvoorbeeld een chicane in de eaurouge werd gefabriceerd... http://24.media.tumblr.com/tumblr_m8qyyiS4Sn1r4p1i7o1_1280.jpg | |
| 0108daniel | dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:52 |
Wat denk je als ze iedereen laten betalen ongeveer 500 euro/dollar per persoon. Weet je hoeveel mensen in oranje pakjes langs de baan staan dat kost een vermogen. Formule 1 is niet meer zo rijk als vroeger, vooral nu met de crisis. | |
| Fiorano | dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:58 |
fAch man, populair gelul met je crisis. We hebben geen crisis, we hebben de afgelopen jaren een economische reset gehad waardoor alle bedrijven weer gewoon moeten gaan doen doen ipv exorbitanten bedragen uit te geven aan alles waar ze zin in hebben. Die mannen langs de man zijn waarschijnlijk lid van een vereniging die Marshalls verzorgen rondom het desbetreffende circuit. Het circuit huurt die vereniging in en die krijgt er een bepaalde vergoeding voor. Ik kan me zo voorstellen dat die vergoeding hoger is bij een F1 weekend dan bij de Japanse GT4 oid. Maar goed, daar heb ik geen bronnen voor. Net zoals ik geen bronnen heb gezien over het gestelde feit dat ze geen geld zouden krijgen. | |
| sasquatsch | dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:08 |
Formule 1 is rijk zat, alleen gaat het meeste geld naar de CVC/Ecclestone en de (grote) teams. Als ze dit geld eerlijker zouden verdelen, en minder geld vragen van de circuits blijft er genoeg geld over om de marshalls te betalen. | |
| Bluurgh | dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:18 |
Dat was nog redelijk begrijpelijk, aangezien het niet alleen San Marino was he. De eerste helft van het seizoen had onwijs veel incidenten en ik denk zelfs dat zonder de dodelijke ongevallen er op een gegeven moment ingegrepen was. Preseason: JJ Lehto vervangen door Verstappen/etc (nekproblemen door crash tijdens test) Brazilie: Verstappen/Irvine/Brundle crash (geen gewonden, maar Brundle kreeg een auto/wiel tegen zijn hoofd) Pacific: Alesi vervangen (rugklachten door crash tijdens test) San Marino: Barrichello / Ratzenberger / Senna Monaco: Wendlinger in coma na crash Spanje: Lamy vervangen na testcrash (gebroken benen) Spanje: Montermini gebroken enkel na crash Duitsland: Verstappen pitsbrand Dat zijn 7 gewonden en 2 doden in een tijdsbestek van ongeveer 6 maanden. Grote kans dat ze dat gemiddelde in de jaren '60 en '70 zelfs niet eens haalden. | |
| 0108daniel | dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:45 |
Zoals bijna elk bedrijf doen ze dat niet. Echter is dat natuurlijk niet slim. | |
| Tarado | dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:55 |
En uiteindelijk doen ze wat de wedstrijdleiding vraagt, daar zit dan ook de verantwoordelijkheid, er is geen marshall onbetaald of betaald die uit zichzelf de baan opgaat. | |
| twiFight | dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:55 |
Ten eerste inderdaad wat sasquatsch zegt. Er is een crisis en daar hebben de fans last van. De FOM echter absoluut niet. Maar goed, grote bedrijven, investeerders en aandeelhouders zijn wel vaker de eersten die janken, terwijl ze de laatsten zijn die het merken. Daarnaast zei ik in een post vlak erboven al dat ik allereerst vind dat de be-la-che-lij-ke praktijk dat circuits aan Ecclestone geld moeten geven zodat de F1 daar kan rijden beter afgeschaft kan worden (dat vond ik sowieso al, zie eerdere threads) en dan komt er opeens een gigantische zak geld vrij om te investeren. Kun je gelijk op leuke circuits rijden, i.p.v. zandbakkenbaantjes. Daarnaast stel ik ook niet voor, zoals in een reactie daarop geinsinueerd werd, dat die marshalls maar het hele jaar een full time loon moeten krijgen. Dat is het punt niet en dat zullen die marshalls ook niet gaan eisen. Maar dat geld kan wel heel goed gebruikt worden voor meer en vooral professionelere training en beter materiaal. Niks ten nadele van die mannen in oranje hoor, ik heb respect voor wat ze doen. Maar ik zie ze soms ook met zijn drieen rondjes rennen terwijl een auto in de brand staat en ze niet weten wat ze moeten doen. Daar is gewoon winst te halen op veiligheid. Zelfde met autos van de baan halen, hoe ze dat doen en waar ze die auto naartoe brengen. Het gaat vaak goed maar ik heb ze ook meerdere malen 3 rondjes lang zien staan nadenken wat ze nou met zo'n auto moeten. Dat is dus 3 rondjes lang gevaar dat je wilt voorkomen. Daar zie ik graag geld naartoe gaan. Samen dus met geld voor materieel. Bv. om meer wielladers te huren (--> hulp staat dichterbij --> kortere tijd gevaar op de baan) of bezemwagens om debris van de baan af te vegen. Respect dat ze soms met 10+ man staan te vegen op de baan, maar er rijden autos van tientallen miljoen per stuk rond en ze staan daar nota bene met handbezems te zweten! En als je denkt dat dat allemaal onzin is of het geld niet waard is, dan adviseer ik je Jules Bianchi eens te vragen of hij denkt dat goede marshall training het geld waard is... | |
| Tarado | dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:59 |
Te makkelijke conclusie | |
| twiFight | dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:03 |
| Oneens. Ik vind het een te makkelijke conclusie om te denken dat, omdat het 99 van de 100 keer goed gaat, het okee is om de veiligheid van iedereen op de baan af te laten hangen van vrijwilligers. [edit] Sterker nog, voor een sport die zegt veiligheid voorop te hebben en nota bene een hele veiligheidscampagne heeft, is het eigenlijk te gek voor woorden hoe dit geregeld is. | |
| Tarado | dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:07 |
Ik vind het een te makkelijke conclusie om de schuld maar in de schoenen van de Marshalls te schuiven en er ook meteen gemakshalve vanuit te gaan dat ze ongetraind en onprofessioneel zijn. | |
| Alexxxxx | dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:13 |
| de uitzending van Pauw van gisteravond waar het onderwerp (matig) is behandeld: http://www.npo.nl/pauw/06-10-2014/VARA_101369244 | |
| Toekito | dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:14 |
| iemand de schuld willen geven van een raceongeluk.....fail | |
| Tarado | dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:14 |
Pauw | |
| Smoofie | dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:17 |
| Ecclestone en die corrupte bende moeten gewoom opdonderen. Soort fifa is het. | |
| twiFight | dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:40 |
Dan adviseer ik je mijn posts nog eens te lezen, maar dan goed. Ik geef niemand de schuld, naast dat ik de schuldvraag irrelevant vind. Ik geef alleen aan dat het beter kan en mijns inziens ook beter moet. Vooral in een high profile sport als de F1. Daarnaast zijn marshalls zeker niet ongetraind. Die mensen trainen wel degelijk en krijgen ook veiligheids-briefings voor de race. Maar vergeet niet dat het mensen blijven die gewoon een fulltime baan hebben en vrijwillig een paar dagen per jaar vrij nemen om vervolgens 4 dagen lang min of meer gratis verantwoordelijk te zijn voor mensenlevens. Dat strookt niet met het geld dat omgaat in F1, de professionaliteit van de rest van het hele circus en de veiligheid die volgens F1 voorop staat. Er zijn meerdere circuits die meer dan 10 miljoen moeten betalen om de F1 bij ze te 'mogen' laten rijden. Daar kun je ook 2 keer per jaar een week trainingskamp voor geven plus een vergoeding om hun vrije dagen te compenseren en dan nog hou je geld over om met het juiste materiaal langs de baan te staan. Overigens betekent het feit dat ik het nu over marshalls heb niet dat ik vind dat zij daarom schuld hebben aan het ongeluk en dat de rest niets te verwijten valt. | |
| 0108daniel | dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:48 |
Je trekt wel een enorme muur op... Wat een verdediging heb jij. | |
| Tarado | dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:49 |
Allemaal leuk een aardig maar dat neemt nog steeds niet weg dat dit ongeluk niet met professionele Marshalls was gebeurd | |
| Smoofie | dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:59 |
Jawel. Lag vooral aan het materieel en niet de marshalls zelf. | |
| Tarado | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:04 |
Hoe bedoel je? | |
| Geralt | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:04 |
| Die crash van Bianchi kan (hoe raar het ook klinkt) wel in het voordeel van Verstappen werken komend jaar. Een brein van een 17 jarige ziet minder snel het gevaar ergens van in en de overige gasten in de F1 hebben allemaal straks in maart kort geleden een collega van hun er ontzettend hard af zien crashen. Die rijden tuurlijk nog allemaal gewoon op hun limiet, maar wellicht toch net een tiende minder hard onbewust en onbedoeld. | |
| Tarado | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:05 |
dat zal wel meevallen | |
| franklop | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:06 |
Idd, Schumacher is na de crash van Senna ook niet langzamer gaan rijden. Werd zelfs nog paar keer wereldkampioen | |
| exile79 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:06 |
Was dat niet een steward die de band van Brundle tegen z'n hoofd kreeg even overleed? En dat daardoor de wielen sindsdien met die kabels vastzitten? Of was dat een ander jaar. | |
| Smoofie | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:07 |
De marshalls kunnen prof. genoeg zijn, maar wanneer er een kraanwagen ontbreekt hebben ze niet veel keus. | |
| Tarado | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:08 |
Ik dacht dat dat (misschien ook) een keer gebeurde met Villeneuve in Monza, maar ik ben niet zo goed in sport geschiedenis | |
| Smoofie | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:10 |
| Was toch ook eens een steward die werd aangereden toen hij wilde oversteken om puin te ruimen? | |
| Tarado | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:11 |
dat bedoel ik dus, zij worden de baan op gestuurd met zo'n shovel om die auto weg te halen, die verantwoordelijkheid ligt bij de wedstrijdleiding. | |
| Geralt | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:12 |
1ste race van 94 ging voor Schumacher in 1:35'38.759 en het jaar erop ging de eerste race van 95 voor hem in 1:38'34.154 | |
| exile79 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:12 |
Ja dat was in 1994 las ik net. Brundle crashte tegen marschalls die net het wrak van Morbidelli aan het opruimen waren. | |
| Geralt | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:12 |
Jep. Die werd volledig uit elkaar gereten. Coureur kreeg de brandblusser vol in zn knarretje en overleefde dat ook niet | |
| exile79 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:13 |
Ligt eraan welke je bedoeld. Die van '94 had alleen een gebroken been. | |
| sasquatsch | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:13 |
Tom Pryce in Zuid-Afrika in 1977. | |
| Tarado | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:15 |
sindsdien is er toch wel wat veranderd | |
| WEST | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:18 |
Dat was in Australi Dit was de crash in Monza 2000. | |
| Geralt | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:21 |
Ja maar die stak niet over. Die marshall die overstak was met Pryce. Die kerel had een Nederlandse naam overigens, of ie ook Nederlander was weet ik even niet meer. Naam kom ik zo123 ook niet op. | |
| exile79 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:30 |
| Ik heb wel een op youtube gekeken naar 'fatal f1 accident'. Komen er meedere voorbij, ook inderdaad van een overstekende steward die aan flarden wordt gereden. Brr. | |
| flipsen | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:42 |
Eerste hit op youtube inderdaad, track marshall Frederick Jansen van Vuuren. Ik ga het filmpje maar niet bekijken geloof ik | |
| Geralt | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:46 |
Als je er niet tegen kan zou ik het niet kijken nee. Wel VHS kwaliteit, dat wel, maar wel heftig ja. Overigens was dat in Zuid Afrika en volgens mij komen daar wel meer Nederlandse namen voor; geen idee of het een Nederlander was of gewoon een Zuid Afrikaan met een Nederlandse naam. | |
| flipsen | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:46 |
| Met dit soort crashes heb ik dan weer minder moeite, ook al overleeft de piloot het niet (kan me de crash nog wel herinneren ook): Hij wordt er toch goed voor betaald en is het risico van het vak vind ik. Maar een marshall die wordt doodgereden vind ik anders. | |
| Pinkdwarf | dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:01 |
| http://www.mirror.co.uk/s(...)humacher-can-4395046 "Remains immobilized and unable to speak." En dat noemen ze een relatief normaal leven? | |
| franklop | dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:08 |
remains dat betekent in deze context dat hij momenteel deze status heeft. Dat zal dus volgens Todt ook nog verbeteren. | |
| Tarado | dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:11 |
| |
| opreis | dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:17 |
| trouwens, er wordt nu ook gesproken over gesloten cockpits, maar in het geval dat de auto in brand vliegt zit je denk ik toch liever in een open cockpit. | |
| Nymphetic13 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:21 |
Ja maar dat is toch het zelfde als met een lmp1 auto. Je zou het zo kunnen doen als met een cockpit van een f18. Als daar de piloot er om wat voor reden ook uit moet springt de cockpit kapot. Of je maakt het zo dat het makkelijk en snel te openen is. Of je maakt een constructie die de brand 30-60 minuten buiten de cockpit houd, En dan zowel achter, onder en naast een coureur | |
| exile79 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:23 |
Ik denk dat je dan als coureur wel gaar gesudderd bent. | |
| Nymphetic13 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:42 |
En daar kan je dus weer iets als Aerogel of rubber voor gebruiken. Die geleiden de warmte heel slecht dat je met een relatief dun hitte schild toch de hitte flink achter je kan houden | |
| IBAZ | dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:12 |
Ik wou dat je gelijk had, maar "remains" refereert aan een blijvende toestand. | |
| exile79 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:35 |
| Bianchi voorlopig ook niet uit de gevaren zone. 90 % van de patienten met wat hij heeft redt het niet.. | |
| JohnB52 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:01 |
SPT / Ongeval Jules Bianchi - Nieuws en discussie Dat is niet waar. | |
| ziggyziggyziggy | dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:11 |
Was nog dezelfde bocht ook als Bianchi en vergelijkbare omstandigheden. En er stond eenzelfde apparaat in de grindbak. | |
| Pagan | dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:14 |
![]() | |
| Pagan | dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:19 |
| |
| #ANONIEM | dinsdag 7 oktober 2014 @ 18:25 |
En jij wil beweren dat dat komt omdat Schumacher iets langzamer is gaan rijden vanwege het ongeluk met Senna? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2014 18:27:28 ] | |
| Geralt | dinsdag 7 oktober 2014 @ 18:37 |
Dat was met een knipoog die reactie | |
| Tarado | woensdag 8 oktober 2014 @ 08:47 |
| Al bekend wie er in die Marussia gaat rijden? | |
| nils7 | woensdag 8 oktober 2014 @ 09:34 |
Deze heeft me ook bijgestaan altijd, zeker omdat ie runner up was in de F3000 dat seizoen. | |
| Marks | woensdag 8 oktober 2014 @ 11:38 |
| Uit de categorie hersenspinsel..: Recentelijk staat de F1 onder druk, coureurs zouden geen helden meer zijn. Daar zijn dan ook maatregelen tegen genomen en meer geluiden om toch weer helden te zien op de baan. Een van de maatregelen hiervoor is het terugbrengen van radiocommunicatie. Ook worden coureurs vrijer gelaten met inhaalacties met contact, minder snel investigations. Vanuit dit idee, dacht ik dan ook dat de voor de F1 vreemde beslissing van zondag was genomen. De beslissing om, op een zeker geen droge baan, DRS te enablen. (ikzelf vond het een goede beslissing, maar was verrast dat ze dit deden) Nog nooit eerder mocht dit mensen! Slicks was DRS, anders niet en zondag reed niemand op slicks. Kvyat kwam goed weg, maar zijn auto sprong echt even opzij toen hij Perez inhaalde met 300+ en met DRS aan opeens op het natte deel kwam... En dan door, naar de laatste ronden. Sutil gecrasht, en eerder in de race klagende coureurs over de safetycar en de ''wil om helden te creeren'', redenen om de safetycar niet direct eruit te gooien na de spin van Sutil? Kortom, is de FIA even gezwicht voor de wil van de fans en zetten ze daarom voor het eerst DRS aan op een natte baan (suzuka notabene) en gooide men niet direct de safetycar eruit? | |
| Marks | woensdag 8 oktober 2014 @ 11:42 |
Wil je gesloten cockpits, ga dan GEEN formule racen. Er zijn al raceklassen met een dak erop. Iedereen die nu in de F1 rijdt, doet dit met de wetenschap dat er een gevaar is en dat hebben ze blijkbaar geaccepteerd. Klaar. Het is prima zo. | |
| nils7 | woensdag 8 oktober 2014 @ 11:47 |
| Hoe cru het ook is, mocht ie overlijden dan wint de sport wel aan populariteit. En al met al een kastplantje is natuurlijk psychisch al dat iemand eigenlijk er niet meer is. Als ik alleen al kijk op f1.fok.nl zijn de reacties op de nieuwstopics echt drastisch omhoog geschoten. | |
| franklop | woensdag 8 oktober 2014 @ 11:48 |
Dat kan ook door de nieuwe FP komen | |
| nils7 | woensdag 8 oktober 2014 @ 11:50 |
Maar het F1 nieuws kwam toch al op de FP voorbij... | |
| Peterselieman | woensdag 8 oktober 2014 @ 11:51 |
Lang niet alles | |
| twiFight | woensdag 8 oktober 2014 @ 12:12 |
| Dat ligt inderdaad aan de nieuwe FP gok ik. Je ziet ook niet meer dat het sportnieuws is. Desalniettemin blijft het punt wel staan dat spectaculaire en/of dramatische crashes de populariteit wel vergroten. | |
| Fir3fly | woensdag 8 oktober 2014 @ 12:18 |
Volgens mij is het aantal reacties juist drastisch gedaald sinds de nieuwe FP. | |
| franklop | woensdag 8 oktober 2014 @ 12:25 |
| Vergeet ook niet dat het veelal 'ramptoeristen' zijn he bij zo'n bericht van Bianchi Maar goed weer ontopic. Sochi komt er bijna aan! (dat zei ik in januari ook al | |
| RingBewoner | woensdag 8 oktober 2014 @ 12:30 |
| Net even gekeken naar de beelden van Doornbos bij Pauw. Die beweert daar dat als Bianchi niet tegen de kraan was geknald maar in de bandenstapels dat hij hooguit een beetje spierpijn had gehad, dat lijkt mij wel een klein beetje voorbarig, want rechtuit met 200km/h de bandenstapels in wil je ook niet lijkt mij. | |
| Beach | woensdag 8 oktober 2014 @ 12:31 |
Mensen die geen flikker van F1 weten zoals Ouwesok. | |
| nils7 | woensdag 8 oktober 2014 @ 12:39 |
| Als ik die foto's van Sochi zie dan hadden het net zo goed foto's van Valencia kunnen zijn. Echter had die nog wat karakter, dit circuit ziet er echt totaal anoniem uit: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
| Tarado | woensdag 8 oktober 2014 @ 12:48 |
door Verstappen zie je ook wat meer F1 nieuws in de krant dan voorheen, niet dat er wat van klopt maar ok | |
| Tarado | woensdag 8 oktober 2014 @ 12:54 |
| |
| Mexicanobakker | woensdag 8 oktober 2014 @ 12:56 |
Dat is echt een troll ja | |
| LWD-Godius | woensdag 8 oktober 2014 @ 13:20 |
2 DRS-zones:![]() | |
| JohnB52 | woensdag 8 oktober 2014 @ 13:22 |
Wow, ook n flinke klap zeg! En raar dat ie er overheen vliegt! | |
| Bluurgh | woensdag 8 oktober 2014 @ 13:42 |
Het is denk ik een beetje hetzelfde idee als Barrichello in Imola '94, de auto komt vlak voor de bandenstapel omhoog en is (compleet) van de grond af op het moment van de impact. Dan vlieg je er dus gewoon overheen (of langs, zoals Rubens). | |
| Marks | woensdag 8 oktober 2014 @ 13:52 |
Is leuker dan Valencia hoor, ben vooral benieuwd naar de Ohm vormige bocht van 270 graden. Daar kan je echt inhalen en elkaar weer terugpakken in 1 bocht, maar de exit daarvan is ook weer belangrijk voor het stuk erna! Ik ga uit van echt heel veel inhaalacties hier, ook zit er best een snel vloeiend stuk in. | |
| 0108daniel | woensdag 8 oktober 2014 @ 14:34 |
Het circuit staat momenteel op de 16 plek qua populariteit, erg laag dus. Mede omdat ze er nog niet op gereden hebben. Omdat inhalen vrij moeilijk is moeten ze het hebben van de DRS zone. Vooral de mercedessen zullen af en toe een bochtje kunnen pakken evenals Red Bull/Williams. | |
| nils7 | woensdag 8 oktober 2014 @ 14:47 |
Laatste sector van Valencia was best aardig om te rijden hoor | |
| Marks | woensdag 8 oktober 2014 @ 14:52 |
Lol... volgens mij heb je juist wel veel inhaalmogelijkheden! Check Let ook op lange start finish stuk, vergelijkbaar met Valencia alleen dan een stuk langer! Dan vanaf 33 seconden de lange doordraaier waar ik ook erg benieuwd naar ben. | |
| Karstman | woensdag 8 oktober 2014 @ 15:19 |
| Zeg weten we eigenlijk al of Caterham meedoet dit weekend? | |
| 0108daniel | woensdag 8 oktober 2014 @ 15:28 |
Kijk ook even in welke auto hij rijd, inderdaad Mercedes. Zoals ik in mijn post zei heeft Mercedes daar de mogelijkheid voor. Dit is een beetje te vergelijken met de circuits in Duitsland. | |
| nils7 | woensdag 8 oktober 2014 @ 15:30 |
De Mercedes van vorig jaar als je zo precies wil zijn... | |
| Geralt | woensdag 8 oktober 2014 @ 17:06 |
OMG WAT VOOR VET GELUID IS DAT AAN HET BEGIN VAN DAT FILMPJE EN WAAROM KLINKT DE ECHTE F1 NIET ZO?!?!?!?!?!?!? | |
| Wertha | woensdag 8 oktober 2014 @ 17:08 |
Ah jah.. omdat in dit rFactor filmpje met een Mercedes gereden wordt, kan een Williams in het echt geen enkele auto inhalen. [ Bericht 0% gewijzigd door Wertha op 08-10-2014 17:09:12 (komma tussen 2 werkwoorden duhhhhh) ] | |
| 0108daniel | woensdag 8 oktober 2014 @ 17:43 |
| Slecht bericht rondom de gezondheid van Jules Bianchi. De Franse coureur heeft aan zijn crash een zogenaamde diffuse axonale beschadiging (DAI) in de hersenen overgehouden. Slechts tien procent van de patinten weet uit de coma te komen bij deze aandoening. Het lijkt uitgesloten dat Bianchi ooit nog een Formule 1-auto zal besturen. | |
| JohnB52 | woensdag 8 oktober 2014 @ 17:54 |
| Misschien moet je dat maar in dit topic zetten? SPT / Ongeval Jules Bianchi - Nieuws en discussie | |
| Gramulanion | woensdag 8 oktober 2014 @ 18:20 |
Nee want daar stond het al. | |
| twiFight | woensdag 8 oktober 2014 @ 18:42 |
| Zijn er nou coureurs die al in Sochi gereden hebben? Volgens mij kan ik mij een Vettel in een Infiniti herinneren, maar zijn er meer? | |
| nils7 | woensdag 8 oktober 2014 @ 20:30 |
Sven Kramer.... Ireen Wust | |
| Sinister-D- | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:09 |
Nou, Sochi heeft zijn Poetin propaganda ook al klaar liggen in de merchandise-shop ![]() | |
| Peterselieman | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:09 |
| Toyota? | |
| 0108daniel | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:12 |
| Het is nu wachten op Formula 1 2014 PC game waar de fans de crash van Jules na kunnen spelen. | |
| Sinister-D- | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:13 |
te vroeg Nee, ronduit grof en achterlijk zelfs. Lul.... | |
| RolStaart-Beer | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:14 |
Nou geweldig meid. | |
| WEST | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:22 |
| |
| 0108daniel | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:30 |
Zegt diegene die het shirt van Putin plaatst.... | |
| Geralt | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:30 |
In alle voorgaande F1 edities, dus vanaf 2010 als ik me niet vergis, zat er geen enkele bergingstruck in die game. Hooguit eentje achter de baan die je ziet staan, maar nooit eentje op de baan. Dus als je al wat na wilt spelen dan zal dat bij Sutil zijn crash blijven, want ook in 2014 verwacht ik niet dat ineens wl van die supporttrucks in het spel zitten. | |
| Anettie | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:31 |
Dit | |
| Geralt | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:32 |
Je kan zeggen wat je wilt, maar die race overall staat hem prima | |
| Peterselieman | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:33 |
| |
| Fiorano | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:36 |
Inderdaad, slaat weer nergens op. | |
| 0108daniel | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:36 |
Inderdaad | |
| 0108daniel | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:39 |
Nieuwe foto release:![]() | |
| Fiorano | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:40 |
Oud + er is een apart topic om over dit ongeval te praten. | |
| 0108daniel | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:44 |
Oh dacht dat dit topic voor de race van Japan/Suzuka was. Volgens mij gebeurde dit ongeluk ook in Japan/Suzuka afgelopen zondag. | |
| Sinister-D- | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:46 |
want een foto plaatsen van een shirt waar ik geen bal mee te maken heb staat gelijk aan een achterlijke opmerking Goed geredeneerd hoor | |
| Fiorano | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:46 |
Ja, maar is afgesplitst en iedereen post daar over dit seizoen. Dit topic gaat eigenlijk alweer over de volgende race in Rusland. | |
| 0108daniel | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:46 |
Tnx | |
| 0108daniel | woensdag 8 oktober 2014 @ 21:47 |
In dat geval moet de topic titel worden aangepast naar de volgende race. Dit mbt de voortstructuur van de race in Japan. | |
| Fiorano | woensdag 8 oktober 2014 @ 22:00 |
Nou succes. Als je dit al een poosje volgt weet je dat en zeikt er niemand. Dus, zeik niet man | |
| WEST | woensdag 8 oktober 2014 @ 22:05 |
En dat bepaal jij? Ik heb even in je post geschiedenis gekeken..., en daar zie ik maar 1 topic voorbij komen. En dat is toevallig dit topic. De topic titels veranderen vanzelf wel. Dus gewoon afwachten en niet zeiken. | |
| THEFXR | woensdag 8 oktober 2014 @ 22:07 |
ik had het al verwacht. | |
| 0108daniel | woensdag 8 oktober 2014 @ 22:38 |
| Het kan nog wel even duren voordat de doktoren weten hoe het met Jules Bianchi gesteld is. Artsen in Japan zeggen dat het weken tot maanden kan duren voordat de ernst van de zaak duidelijk is. Jules Bianchi klapte met hoge snelheid tegen een sleepwagen aan die de Sauber van Adrian Sutil wegtakelde. Enkele gevaarlijke doch dringende operaties moesten er voor zorgen dat de schade bij de Fransman minimaal zou zijn nadat bleek dat hij een ernstige hersenaandoening overhield aan de megacrash. Experts zeggen nu dat het minimaal vier weken zal duren voordat artsen een mogelijke graadmeting kunnen doen in de ernst van de DAI die Bianchi opliep. Een DAI is een diffuse axonale beschadiging en die kan zorgen voor verlamming, gevoelsstoornissen en coma. Het is dus nog onduidelijk hoe het met Bianchi gesteld is en op dit moment is er nog niets bekend over de daadwerkelijke schade. “Sommige patinten liggen jaren in bed met verlamde lichamen”, zegt Shinji Nagahiro, professor aan de Medische Faculteit van Tokushima in het westen van Japan. “Dokters hebben normaal gesproken weken of minimaal een maand nodig om een prognose van de schade of effecten te kunnen geven.” De kans is slechts tien procent dat Bianchi nog weer wakker wordt en dat geeft de Formule 1-fan geen hoop. Toch is er een bekende Brit die goed uit het ziekenhuis gekomen is na een DAI. Presentator Richard Hammond vloog in 2006 meerdere malen over de kop bij een poging de hoogste snelheid ter wereld te verbreken. Hij werd destijds in kritieke toestand naar het ziekenhuis gevlogen maar revalideerde later volledig van zijn crash. | |
| Gort | woensdag 8 oktober 2014 @ 22:45 |
Weer off-topic, vriend. Slightly meer on-topic: Kameraad Vladimir heeft wel de juiste lengte voor een F1 auto. | |
| heywoodu | woensdag 8 oktober 2014 @ 22:50 |
Ofwel: Pitbox van Bianchi is "gewoon" opgebouwd in Sochi en het is nog niet zeker of iemand hem gaat vervangen. Lijkt me een kwestie van wachten op bevestiging door Marussia zelf. | |
| Fiorano | woensdag 8 oktober 2014 @ 22:53 |
Vladimir heeft toch ook een keer rond gereden in een Lotus F1 | |
| Gort | woensdag 8 oktober 2014 @ 22:53 |
Zou wel netjes zijn om Bianchi niet te vervangen vind ik, maar dat zal qua geld wel niet echt een optie zijn. En of de regels dat toelaten? Misschien is er wel geen enkele manier om goed met Bianchi's situatie om te gaan. | |
| heywoodu | woensdag 8 oktober 2014 @ 22:59 |
Een goede manier is er sowieso niet nee. Dan kom je op het onmogelijke "wat zou hij zelf willen?", en het lijkt me vrij sterk dat hij dan zegt dat er maar 1 zou moeten rijden. Maar goed, dat zul je alleen weten als hij bij bewustzijn komt. En eigenlijk ook wel wat hierboven staat, reservecoureurs zijn er met een reden. | |
| flipsen | woensdag 8 oktober 2014 @ 23:06 |
Die zou ik willen hebben als collectors item | |
| THEFXR | woensdag 8 oktober 2014 @ 23:07 |
idd, dat is echt al vaker voorgekomen. | |
| 4-elements | woensdag 8 oktober 2014 @ 23:18 |
Wel apart dat er dan een Indycar met daarin Justin Wilson opstaat... | |
| 0108daniel | woensdag 8 oktober 2014 @ 23:29 |
Walgelijk. | |
| sasquatsch | woensdag 8 oktober 2014 @ 23:37 |
Ik moest even kijken, maar het is zelfs een ChampCar. | |
| Fir3fly | woensdag 8 oktober 2014 @ 23:38 |
Een van de oude generatie zelfs nog | |
| twiFight | woensdag 8 oktober 2014 @ 23:38 |
Nog los van het feit dat veel coureurs zelf ook als reserverijder zijn begonnen. Die mensen kennen het klappen van de zweep wel. Dat staat los van het feit of het leuk is je werk te doen op zo'n moment, maar dat maakt het werk er niet anders om. Bovendien word ik een beetje moe van die mensen die andere mensen op gaan dringen hoe zij verdriet zouden moeten hebben of respect zouden moeten tonen. Dat beslissen mensen zelf wel. Dat de een dat wil door die auto leeg te laten is prima, andere mensen doen dat anders en laten die auto gewoon rijden. Betekent niet dat ze geen respect of verdriet hebben voor Jules of zo. | |
| 4-elements | woensdag 8 oktober 2014 @ 23:38 |
Uit de tijd dat ik het nog kon zien op Eurosport, vandaar dat ik 'm nog herkende. | |
| sasquatsch | woensdag 8 oktober 2014 @ 23:40 |
Ik heb ze in 2007 in Assen gezien. | |
| Fir3fly | woensdag 8 oktober 2014 @ 23:41 |
Ik ook. Maar dat was dan de nieuwe Panoz | |
| sasquatsch | woensdag 8 oktober 2014 @ 23:47 |
Ze lijken dan ook erg op elkaar. | |
| 4-elements | woensdag 8 oktober 2014 @ 23:50 |
Deze dus. ![]() | |
| Marks | donderdag 9 oktober 2014 @ 09:19 |
| Wanneer start topic voor Sotji GP...? | |
| Nattekat | donderdag 9 oktober 2014 @ 09:22 |
Wanneer ik de OP af heb | |
| heywoodu | donderdag 9 oktober 2014 @ 09:25 |
Wel Sochi schrijven he | |
| 0108daniel | donderdag 9 oktober 2014 @ 09:57 |
Als dit deel is afgelopen | |
| Beach | donderdag 9 oktober 2014 @ 10:07 |
Inderdaad, alsjeblieft geen Sotsji. | |
| 0108daniel | donderdag 9 oktober 2014 @ 10:30 |
Als je op Google Sotsji intypt krijg je exact hetzelfde. Zelfs geen verbetering als er iets is fout geschreven Sotsji is een Russische stad. Sochi gaat over de Olympische spelen. De juiste benaming in dit geval is dus Sotsji P.S. de meeste nieuws site's geven ook Sotsji aan | |
| sasquatsch | donderdag 9 oktober 2014 @ 10:57 |
Sotsji is de Nederlandse benaming, Sochi de Engelse en heeft dus niet specifiek met de Spelen te maken. | |
| Tarado | donderdag 9 oktober 2014 @ 11:02 |
| gewoon dit 2014 FORMULA 1 RUSSIAN GRAND PRIX | |
| 0108daniel | donderdag 9 oktober 2014 @ 11:09 |
Volgens Google wel, maar ach, wat maakt het uit hoe iemand het zegt of typt..... We snappen toch wel wat ermee bedoeld wordt. | |
| Alexxxxx | donderdag 9 oktober 2014 @ 11:17 |
| Noem het gewoon Сочи, zo heet de stad. Zit je helemaal niet met een vertaalprobleem... | |
| Zorro | donderdag 9 oktober 2014 @ 11:20 |
Dat. En verder schrijf je gewoon de Stad Die Niet Genoemd Mag Worden. | |
| JeMoeder | donderdag 9 oktober 2014 @ 12:25 |
FIA NOW ALSO DANCING TOWARDS PUTINS PIPES GRAND PRIX!!! jwz | |
| Fiorano | donderdag 9 oktober 2014 @ 15:35 |
Enterylist voor dit weekend:![]() Alexander Rossi is dus de vervanging van Jules Bianchi. *Nog niet officieel bevestigd dat hij ook gaat racen overigens. [ Bericht 10% gewijzigd door Fiorano op 09-10-2014 15:52:13 (nagekomen bericht) ] | |
| twiFight | donderdag 9 oktober 2014 @ 15:41 |
| De FIA kalender spreekt in ieder geval van Sochi (ook logisch, want Engelse site). Of je neemt de officiele circuitnaam (in ons alfabet): Circuit Name: Sochi Autodrom | |
| Geralt | donderdag 9 oktober 2014 @ 18:23 |
| http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16465.html Press conference vandaag. Bedrukte gezichten bij die jongens. | |
| JohnB52 | donderdag 9 oktober 2014 @ 23:20 |
| Sochi - 10, 11, 12 Oct FRI 08:00 Practice 1 FRI 12:00 Practice 2 SAT 10:00 Practice 3 SAT 13:00 Qualifying SUN 13:00 Race Hmm, kan tijdens wakker worden nog net koffie drinken en eerste kwartier fp1 kijken... | |
| SiGNe | donderdag 9 oktober 2014 @ 23:28 |
LIjkt me vooral voor Massa erg lastig omdat het natuurlijk ook aan z'n eigen ongeluk en revalidatie doet denken. Precies wat ie zegt, bij z'n eigen ongeluk was ie niet bij bewustzijn en had geen idee van wat er om hem heen gebeurde. Dat heeft Lauda ook eens gezegd na de film Rush, pas toen Lauda die film gezien had besefte hij wat er allemaal om 'm heen gebeurde in die periode, enige waar hij destijds aan dacht was terug de baan op. | |
| Marks | donderdag 9 oktober 2014 @ 23:32 |
Vergeet niet dat het wel coureurs zijn, die beseffen welke risico´s ze nemen en er wat dat betreft relatief makkelijker overheen kunnen stappen. | |
| SiGNe | donderdag 9 oktober 2014 @ 23:40 |
Als je ziet hoe Massa nu rijdt dan is ie er behoorlijk overheen gekomen inderdaad, al was ie bij z'n rentree nog wel wat voorzichtig maar da's logisch als je met 300km/u over de baan raast. Hij lijkt er verder niets aan over te hebben gehouden qua angst in elk geval. Daar was ikzelf overigens eerst wel bang voor, dat Massa zich niet meer voor de volle 100% kon geven maar op 99% zou blijven steken (en dan red je het niet in de F1). Maar ik kan me wel voorstellen dat dit voor Massa de boel wel weer dichtbij brengt, hij is wel weer met z'n neus op de feiten gedrukt dat het gewoon een gevaarlijke sport blijft. Overigens was er destijds ook nog een voorstel om een rolkooi over de cockpit te maken zodat banden en dit soort ongelukken geen schade meer kunnen veroorzaken aan de piloot. Ik ben benieuwd of die plannen weer uit de kast gehaald zullen worden, oa. Massa was er een voorstander van (wat natuurlijk ook logisch is gezien zijn situatie) | |
| Kanjer | donderdag 9 oktober 2014 @ 23:50 |
Zijn dat NL tijden? | |
| Geralt | donderdag 9 oktober 2014 @ 23:51 |
Max doet niet mee, dus ik ga niet de wekker zetten voor de FP's | |
| JohnB52 | donderdag 9 oktober 2014 @ 23:52 |
Ja, heb ik overgenomen van F1.com en dan convert to your local time geklikt. | |
| Geralt | donderdag 9 oktober 2014 @ 23:53 |
Geen rolkooi maar een canopy. Vergelijkbaar met een straaljager zegmaar. Zijn ook verschillende officile FIA testen mee gedaan destijds, maar is afgeschoten omdat een dak. | |
| Geralt | donderdag 9 oktober 2014 @ 23:54 |
| http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16465.html Die dus. En het dakje is uiteraard alweer genoemd. Van mij hoeft het zo nodig niet. Pas de regels maar aan om dergelijke omgevallen te voorkomen, maar zet er in godsnaam geen dak op | |
| SiGNe | donderdag 9 oktober 2014 @ 23:56 |
Ik had destijds ook plaatjes gezien waarbij het echt een stalen(?) constructie was maar dat was ook nog maar net na het ongeluk. Zo'n canopy kan nog best mooi zijn overigens, alleen lastig bij regen, dan moet er misschien iets van een ruitenwisser op. Red Bull had ooit eens een concept gemaakt voor een gesloten F1 wagen, incl spatborden, zag er nog best mooi uit. | |
| SiGNe | donderdag 9 oktober 2014 @ 23:58 |
Ah, de Red Bull X2010 en de X2014![]() | |
| Geralt | vrijdag 10 oktober 2014 @ 00:00 |
Belgische tijden zijn het | |
| Kanjer | vrijdag 10 oktober 2014 @ 00:17 |
Top! | |
| twiFight | vrijdag 10 oktober 2014 @ 01:12 |
| Je kunt overal wel een dakje op doen, maar dan is er weinig F1 meer aan. Kunnen we net zo goed WEC of Aussy V8 gaan kijken (en dat is geen straf). Maar er zijn een hoop raceklasses. Als je F1 teveel aanpast dan word je in feite een andere klasse en maak je jezelf overbodig. Ik hoop dat 'ze' luisteren naar de coureurs en niet nu dingen gaan beslissen. Dat is paniekvoetbal. Maar weloverwogen beslissingen wanneer de emoties weg zijn. En dan heb ik er goede hoop in dat, zoals in het verleden, ze doorhebben dat een dakje geen enkel probleem oplost. | |
| #ANONIEM | vrijdag 10 oktober 2014 @ 07:57 |
| Press Conference met Sutil, Alonso, Vettel, Massa, Button en Kvyat. Nog wat interessanter door Bianchi's crash. | |
| Toekito | vrijdag 10 oktober 2014 @ 07:59 |
| Een dakje.....doenff normaal. Ja Massa en Alonso hebben geluk gehad maar dit is F1 geen WEC. Als je dat wil ga je daar maar heen Forza Jules! | |
| sasquatsch | vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:03 |
| Open wheel is open cockpit. | |
| sasquatsch | vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:05 |
| Allen Max Chilton voor Marussia dus dit weekend. | |
| Gramulanion | vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:08 |
| Op NOS.nl stond gister nog dat Marussia met twee auto's ging racen.... Hebben ze snel weggehaald. | |
| #ANONIEM | vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:20 |
Die X2010 gaat veel te hard en zal dus wel voor Gran Turismo games blijven maar nooit realiteit worden. Ik zie The Stig al gaan in dat ding, tijd van onder de 20 seconden. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2014 08:41:53 ] | |
| Toekito | vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:24 |
nette beslissing. | |
| Gramulanion | vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:28 |
![]() | |
| Automatic_Rock | vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:31 |
Zeker een nette beslissing. Maar als ze wel met 2 auto's zouden gaan rijden zou ik daar eigenlijk net zo veel respect voor hebben | |
| franklop | vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:36 |
Ja idd. Denk dat als het week later had geweest, dat ze dan wel 2 coureurs hadden ingezet. | |
| twiFight | vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:58 |
| Mja, prima dat ze op deze manier steun willen betuigen. Maar toch vind ik het een zwaktebod. | |
| Tarado | vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:21 |
"show must go on" vind ik eerlijk gezegd, die jongen komt sowieso dit seizoen niet meer terug. | |
| Karstman | vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:22 |
Dit. Wel fijn die FP om 8 uur live op de BBC, lekker tijdens het ontbijt een stukje autotjes kijken. | |
| opreis | vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:24 |
| Met alleen Chilton voor Marussia hadden ze dan net zo goed geen auto kunnen laten rijden. | |
| 0108daniel | vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:25 |
| Tja |