abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_144662958
Het begon allemaal hiermee: Foodgawker - feast your eyes!
Naar aanleiding van dat topic zijn we ook op Fok begonnen met showen van foto's van zelfgemaakte lekkernijen: :Y) Fok-Foodgawkers! Post hier foto's van je kookkunsten!
..en nu zijn we zijn alweer toe aan het twintigste deel!

Het idee:

- Je post hier enigszins mooie foto's van je eigen kookkunsten!
- Een bijbehorend recept wordt erg op prijs gesteld.
- Het is geen FOT hier natuurlijk, maar het zou leuk zijn als er mooie foto's voorbij komen! Al hoeven we niet te gaan mekkeren over croppen, photoshop, etc.
- Het is ook geen all-photo topic, dus reageren mag op alles.
- Het hoeft geen eigen verzonnen recept te zijn! Als jij een recept van Jamie Oliver of de Appie Heijn maakt kun je net zo goed foto's posten!
- We hopen hiermee dat Fokkers op deze manier geļnspireerd raken om eens een beetje moeite te doen voor hun eigen avondeten!

Enkele (willekeurige) foto's uit deel 19:

raulbouli:



dahippieunicorn:



Bluezz:


Bienelientjee:


Minilot:




Sararaats:


n0a:





DjinN:


Zakschijt:


RobinOok:




TheMagnificent:


Regnavetto:



applemoose:


gcjoel:


Lonaa:




Zo-is-dat:




Selestha:


Myraela:




>:)

Game on!
Let me see you stripped down to the bone
pi_144663324
nevermind
Sterkheidsbaas van alles.
pi_144716723
Nou, zal ik dan maar beginnen?



Flaky biscuits van speltmeel, gewone bloem, karnemelk, zout, honing, bakpoeder en heel veel boter :)

Zojuist lekker warm opgegeten met zoute boter, kazen en frambozenjam :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_144793374
Nog maar eentje dan, uit het Baktopic: :P



Gisteren gemaakt, van restjes uit vriezer en voorraadkast. Taartjesdeeg met kokosolie, gekaramelliseerde witte chocolade en een stel frambozen.

Waar blijven jullie?! Kom op met die foto's!
Let me see you stripped down to the bone
pi_144794300
Aargh! Rustig mini!

Vanavond is niet zo interessant, morgen wel een mooie foto van mijn salade waar ik nu al zin in heb. En dan is het al weer woensdag. :Y

En ik wil nog allerlei kaaskoekjes/scones/biscuits en weet ik t wat allemaal bakken maar het komt er niet van!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_144794378
Ik vond nog een foto van de risotto van laatst, vergeten blog te typen.
Met erwtjes, spek en citroen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_144832104
Ik maakte vandaag deze soep:

En deze goddelijke salade:

Sterkheidsbaas van alles.
pi_144922759
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 16:53 schreef minilot het volgende:
Nog maar eentje dan, uit het Baktopic: :P

[ afbeelding ]

Gisteren gemaakt, van restjes uit vriezer en voorraadkast. Taartjesdeeg met kokosolie, gekaramelliseerde witte chocolade en een stel frambozen.

Waar blijven jullie?! Kom op met die foto's!
Ziet er erg lekker uit!
пусть всегда будет солнце
pi_144988868
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:39 schreef Lonaa het volgende:
Ik maakte vandaag deze soep:
[ afbeelding ]
En deze goddelijke salade:

[ afbeelding ]
Die salade schijnt wel heel erg lekker hč? ga 'm gauw ook eens maken! :9

Dank voor al je foto's! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_144988917
O ja, ik had er zelf ook nog eentje. Toetje van vanavond:



Citroengras-panna cotta gemaakt, er bovenop een laagje van (eveneens zelfgemaakte natuurlijk) kiwiconfituur en getoaste kokosnoot :9
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 28 september 2014 @ 18:09:07 #11
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_144989001
Die kiwi lijkt me niks. (in dit gerecht)
De rest lijkt me geweldig! :9
pi_144989661
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 18:05 schreef minilot het volgende:

[..]

Die salade schijnt wel heel erg lekker hč? ga 'm gauw ook eens maken! :9

Dank voor al je foto's! O+
Ja! Hij is echt lekker!

En dankjewel. O+ Wat lief
Sterkheidsbaas van alles.
pi_144989676
Lijkt mij wel lekker, trouwens.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_144991013
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 18:09 schreef RobinOok het volgende:
Die kiwi lijkt me niks. (in dit gerecht)
De rest lijkt me geweldig! :9
Kiwi was er juist wel lekker bij. Iets scherps, fruitigs met stukjes tegenover een nogal flinke portie zeer romige en flubberzachte panna cotta. :Y

Plus, het was het enige fruit dat ik nog in huis had :+
(Want ja, een tropischer soort vrucht was logischer geweest)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145104826
Iers!

Met Irish Stew met Guinness

En sodabread
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:49:34 #17
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_145126522

Zwangerschapsverlof dus ik verveel me een beetje. Dacht 'ik ga wel wat bakken'. Dus nu het recept van de las vegas appeltaart van 24 kitchen uitgeprobeerd http://www.24kitchen.nl/recepten/las-vegas-appeltaart . Best goed gelukt al zeg ik het zelf. Nu wachten totdat hij is afgekoeld
pi_145152610


Pearl meatballs: heerlijke juicy gehaktballetjes met kleefrijst aan de buitenkant.
pi_145166237
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145187937
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:43 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]

Pearl meatballs: heerlijke juicy gehaktballetjes met kleefrijst aan de buitenkant.
Wat een ontzettend leuk recept is dit! *O* Opgeslagen en snel eens zelf maken :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145187968
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:49 schreef dutchdevil het volgende:
[ afbeelding ]
Zwangerschapsverlof dus ik verveel me een beetje. Dacht 'ik ga wel wat bakken'. Dus nu het recept van de las vegas appeltaart van 24 kitchen uitgeprobeerd http://www.24kitchen.nl/recepten/las-vegas-appeltaart . Best goed gelukt al zeg ik het zelf. Nu wachten totdat hij is afgekoeld
Woah, met Snickers en Mars erin?! :D Was het te eten?
Let me see you stripped down to the bone
pi_145188014
Oja, nog twee van mij uit het Baktopic..

Pretzelbroodjes met grof zout:


Treacle tart met zeer dike clotted cream:
Let me see you stripped down to the bone
pi_145188039
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:43 schreef minilot het volgende:
Oja, nog twee van mij uit het Baktopic..

Pretzelbroodjes met grof zout:
[ afbeelding ]

Treacle tart met zeer dike clotted cream
[ afbeelding ]
Die treacle tart lijkt me echt goddelijk!

Ik zag vannacht trouwens een foto op Instagram langskomen, van Jamies Magazine geloof ik, en ik dacht dat die van jou was, die baumkuchen,. Hij leek voor mijn gevoel als twee druppels water op die mooie die jij gemaakt had!
Mokkel met stuntstok
pi_145188137
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:44 schreef Mord_Sith het volgende:
Ik zag vannacht trouwens een foto op Instagram langskomen, van Jamies Magazine geloof ik, en ik dacht dat die van jou was, die baumkuchen,. Hij leek voor mijn gevoel als twee druppels water op die mooie die jij gemaakt had!
Haha, ik zie het ja! Leuk! Morgen eens gauw GBBO terugkijken (daar werd -ie in gemaakt). Ik zat in Engeland afgelopen woensdag en heb nota bene daardoor niet kunnen kijken! :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_145188905
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:43 schreef minilot het volgende:
Oja, nog twee van mij uit het Baktopic..

Pretzelbroodjes met grof zout:
[ afbeelding ]

Treacle tart met zeer dike clotted cream:
[ afbeelding ]
Oef die treacle tart! Heb je de clotted cream zelf gemaakt?
pi_145188993
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:28 schreef n0a het volgende:

[..]

Oef die treacle tart! Heb je de clotted cream zelf gemaakt?
Nope, eergisteren meegesleurd uit Dover (Marks & Spencer ingehold tijdens het wachten op de veerpont)

Wel eerder gedaan hoor: slagroom en volle boerenmelk in de oven heel lang en heel zachtjes verwarmen en weer terugkoelen en dan het bovenste laagje eraf schrapen. Is lekker. :9
Ik weet wel dat mensen zeggen dat je met het mengen van crčme fraiche en mascarpone in uiteenlopende verhoudingen clotted cream kunt maken, maar dat lijkt wat mij betreft voor geen meter op het daadwerkelijke product.
Let me see you stripped down to the bone
pi_145189150
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Nope, eergisteren meegesleurd uit Dover (Marks & Spencer ingehold tijdens het wachten op de veerpont)

Wel eerder gedaan hoor: slagroom en volle boerenmelk in de oven heel lang en heel zachtjes verwarmen en weer terugkoelen en dan het bovenste laagje eraf schrapen. Is lekker. :9
Ik weet wel dat mensen zeggen dat je met het mengen van crčme fraiche en mascarpone in uiteenlopende verhoudingen clotted cream kunt maken, maar dat lijkt wat mij betreft voor geen meter op het daadwerkelijke product.
Ik heb het ook eens geprobeerd, maar uiteindelijk was de oven toch te heet. Ik koop heel soms een kuipje van Rodda's maar liefst heb ik zo'n grotere bak zoals in de UK :).
pi_145196492
Nog een baksel!

Niet mooi, maar wél erg lekker (bij de soep): vlugbrood met balsamico-uien en Wensleydalekaas:


Receptje:
http://roswensian.wordpre(...)alsamic-onion-bread/
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 21:58:54 #30
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_145198243
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:41 schreef minilot het volgende:

[..]

Woah, met Snickers en Mars erin?! :D Was het te eten?
Zeker! :9 Alleen de volgende keer laat ik de pecannoten eruit. En las ook al ergens een variant met twix ipv mars of snickers. Krijg je meer crunch. Nog wat lekkerder dan denk ik :)
pi_145208847
Ontbijt 😋 stokbroodje roerei en tijm champignons. En je ziet et denk ik niet, broodje eerst besmeerd met rode peper jam.

  zondag 5 oktober 2014 @ 11:25:07 #32
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_145209840
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 10:30 schreef regnavetto het volgende:
Ontbijt 😋 stokbroodje roerei en tijm champignons. En je ziet et denk ik niet, broodje eerst besmeerd met rode peper jam.

[ afbeelding ]
Rode peper jam? Klinkt goed! Waar heb je dat vandaan? Of zelf gemaakt?
pi_145210502
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:25 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Rode peper jam? Klinkt goed! Waar heb je dat vandaan? Of zelf gemaakt?
Zelfgemaakt! Hijs nog niet hoe ik hem wil hebben, alsie getweaked is post ik een recept.
pi_145210596
Misschien kunnen mensen je juist tweaktips geven als je het nu post :)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_145228552
Gado Gado voor de zondagsmaaltijd O+

Uiteraard met zelfgemaakte pindasaus..

  zondag 5 oktober 2014 @ 19:44:53 #36
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_145228700
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Misschien kunnen mensen je juist tweaktips geven als je het nu post :)
http://kokrobin.wordpress.com/2010/04/17/tomato-chilli-jam/. :-P
pi_145244530
En eentje zonder tomaten, recept van Nigella. Ik vind het zelf enorm lekker! :9

Nodig voor anderhalve liter:

150 gram chilipepers, desgewenst zaden en zaadlijsten eruit (doe ik wel) en in stukken gesneden
150 gram rode paprika, zaden en zaadlisjten eruit en in stukken gesneden
1 kilo geleisuiker
600 ml ciderazijn
Gesteriliseerde potten om het in te doen


- Chilipepers en paprika's fijnhakken in keukenmachine
- Geleisuiker in een grote pan doen, ciderazijn erover gieten. Vuur lag zetten en suiker in azijn laten oplossen (roeren hoeft niet)
- Zodra de suiker is opgelost: gehakte pepers en paprika toevoegen in de pan en alles aan de kook brengen.
- Paar minuutjes laten doorkoken tot het mengsel 110 graden is.
- Pan van het vuur halen, zo'n veertig minuten laten afkoelen (zonder roeren), waarbij het spul vanzelf indikt.
- In potten gieten en tot een jaar bewaren in je voorraadkast.

Minder maken kan natuurlijk ook. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_145247399
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:50 schreef minilot het volgende:
En eentje zonder tomaten, recept van Nigella. Ik vind het zelf enorm lekker! :9

Nodig voor anderhalve liter:

150 gram chilipepers, desgewenst zaden en zaadlijsten eruit (doe ik wel) en in stukken gesneden
150 gram rode paprika, zaden en zaadlisjten eruit en in stukken gesneden
1 kilo geleisuiker
600 ml ciderazijn
Gesteriliseerde potten om het in te doen


- Chilipepers en paprika's fijnhakken in keukenmachine
- Geleisuiker in een grote pan doen, ciderazijn erover gieten. Vuur lag zetten en suiker in azijn laten oplossen (roeren hoeft niet)
- Zodra de suiker is opgelost: gehakte pepers en paprika toevoegen in de pan en alles aan de kook brengen.
- Paar minuutjes laten doorkoken tot het mengsel 110 graden is.
- Pan van het vuur halen, zo'n veertig minuten laten afkoelen (zonder roeren), waarbij het spul vanzelf indikt.
- In potten gieten en tot een jaar bewaren in je voorraadkast.

Minder maken kan natuurlijk ook. :7
Wat enorm veel suiker t.o.v. Groente!!!
pi_145247419
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:50 schreef minilot het volgende:
En eentje zonder tomaten, recept van Nigella. Ik vind het zelf enorm lekker! :9

Nodig voor anderhalve liter:

150 gram chilipepers, desgewenst zaden en zaadlijsten eruit (doe ik wel) en in stukken gesneden
150 gram rode paprika, zaden en zaadlisjten eruit en in stukken gesneden
1 kilo geleisuiker
600 ml ciderazijn
Gesteriliseerde potten om het in te doen


- Chilipepers en paprika's fijnhakken in keukenmachine
- Geleisuiker in een grote pan doen, ciderazijn erover gieten. Vuur lag zetten en suiker in azijn laten oplossen (roeren hoeft niet)
- Zodra de suiker is opgelost: gehakte pepers en paprika toevoegen in de pan en alles aan de kook brengen.
- Paar minuutjes laten doorkoken tot het mengsel 110 graden is.
- Pan van het vuur halen, zo'n veertig minuten laten afkoelen (zonder roeren), waarbij het spul vanzelf indikt.
- In potten gieten en tot een jaar bewaren in je voorraadkast.

Minder maken kan natuurlijk ook. :7
Ik lees hem nog eens, is het niet de bedoeling warm spul in warme potten te gieten? Dat is vgm de hele bedoeling van conserveren.
pi_145250843
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:48 schreef regnavetto het volgende:

[..]

Ik lees hem nog eens, is het niet de bedoeling warm spul in warme potten te gieten? Dat is vgm de hele bedoeling van conserveren.
Het is wat Nigella zegt! En ik heb het nu een paar keer gemaakt, en ik vind het ontzettend lekker. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145250896
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:47 schreef regnavetto het volgende:

[..]

Wat enorm veel suiker t.o.v. Groente!!!
Tsja,het is wat Nigella zegt! En ik heb het nu een paar keer gemaakt, en ik vind het ontzettend lekker. :) Vergeet niet dat er ook erg veel ciderazijn in gaat, en dat moet gecompenseerd worden.

quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:48 schreef regnavetto het volgende:

[..]

Ik lees hem nog eens, is het niet de bedoeling warm spul in warme potten te gieten? Dat is vgm de hele bedoeling van conserveren.
Het is nog steeds flink heet na veertig minuten. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_145287353
Het lijkt gewoon maļs, maar neeeeee, deze is net gestoofd in de oven met boter en witte miso O+ :9

Let me see you stripped down to the bone
pi_145289995
Mais :9~
pi_145348121
Mais met miso is heerlijk. :9

Net als mijn suikerbrood trouwens! Geen prachtfoto's, want het was al donker maar:

Sterkheidsbaas van alles.
pi_145348258
Suikerbrood. :9~

Ik maakte laatste Nutella chocolademelk. :D Geen culinair hoogstandje, maar als ik het zie krijg ik er wel weer trek in. :9

pi_145348370
Niet alles hoeft een culinair hoogstandje te zijn. :9

Ik had al tijden zin in suikerbrood en eindelijk gemaakt. Hij is al voor 1 derde op denk ik. :@
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145423570
Hoera voor suikerbrood en Myra: wat een tof idee om Nutella door je warme chocolademelk te gooien! ^O^

Ik maakte ook iets zoets:



Chaipeer (peer laten trekken in chaithee en suikerwater), geitenslagroom en blobjes gemaakt van de frambozenazijn uit de Foodeliciousbox, volgens dit principe:
http://www.sprinklebakes.com/2012/07/dessert-caviar-minus-molecular.html
(Maar dan geen balletjes :))
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 12 oktober 2014 @ 19:17:23 #48
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_145463727
Ah, na jaren heb ik dit hoekje eindelijk gevonden. Steeds over het hoofd gezien. :P

Vandaag pompoensoep gemaakt. Erg lekker! Behalve het schillen van de pompoen (kutwerk) is het behoorlijk simpel. Foto is niet super omdat het al donker werd en ik geen goede verlichting voor een goede foto heb.



Schil de pompoen en snijdt in blokjes. Leg in een ovenschaal. Kruid peper en zout en fijngehakte rozemarijn, tijm en salie (bij elkaar ongeveer twee eetlepels, niet teveel). Meng met een scheut olijfolie, zodat elk stukje bedekt is. Doe er een grote (of twee kleinere) hele ui bij, samen met twee grote knoflooktenen en zet een minuut of 35 op 200 graden in de oven. Zet ondertussen een liter water op het vuur met twee bouillonblokjes (groenten of kip).

Haal de ui en knoflook uit de schil, doe samen met de pompoen in een pan en giet er zo'n 6dl bouillon bij. Laat 10-15 minuten zachtjes pruttelen en pureer dan tot een soep. Naar smaak kun je de soep dunner maken met meer bouillon of juist lekker dik laten en natuurlijk extra kruiden indien nodig. Omdat ik een fetisj heb voor honing, heb ik er ook nog een beetje honing door gedaan.

Ik heb er 'croutons' bij geserveerd van mediterraans brood met geitenkaas en uitgebakken spek (en natuurlijk een ietsiepietsie honing). Ook lekker om een beetje geitenkaas en spek door de soep te doen, samen met wat gebakken salie (als je over hebt). Zonder is het ook prima te doen.
pi_145542167
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:17 schreef vinnypassy het volgende:
Ah, na jaren heb ik dit hoekje eindelijk gevonden. Steeds over het hoofd gezien. :P

Vandaag pompoensoep gemaakt. Erg lekker! Behalve het schillen van de pompoen (kutwerk) is het behoorlijk simpel. Foto is niet super omdat het al donker werd en ik geen goede verlichting voor een goede foto heb.

[ afbeelding ]

Schil de pompoen en snijdt in blokjes. Leg in een ovenschaal. Kruid peper en zout en fijngehakte rozemarijn, tijm en salie (bij elkaar ongeveer twee eetlepels, niet teveel). Meng met een scheut olijfolie, zodat elk stukje bedekt is. Doe er een grote (of twee kleinere) hele ui bij, samen met twee grote knoflooktenen en zet een minuut of 35 op 200 graden in de oven. Zet ondertussen een liter water op het vuur met twee bouillonblokjes (groenten of kip).

Haal de ui en knoflook uit de schil, doe samen met de pompoen in een pan en giet er zo'n 6dl bouillon bij. Laat 10-15 minuten zachtjes pruttelen en pureer dan tot een soep. Naar smaak kun je de soep dunner maken met meer bouillon of juist lekker dik laten en natuurlijk extra kruiden indien nodig. Omdat ik een fetisj heb voor honing, heb ik er ook nog een beetje honing door gedaan.

Ik heb er 'croutons' bij geserveerd van mediterraans brood met geitenkaas en uitgebakken spek (en natuurlijk een ietsiepietsie honing). Ook lekker om een beetje geitenkaas en spek door de soep te doen, samen met wat gebakken salie (als je over hebt). Zonder is het ook prima te doen.
Als je de schil lat zitten trek je het na het koken zo weg
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:42:33 #51
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_145544982
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:41 schreef applemoose het volgende:
[..]
Als je de schil lat zitten trek je het na het koken zo weg
Las ik achteraf ook ja, leermomentje ook weer gehad. ;)
pi_145616509
Twee vegetarische happen!

Gebakken aubergine, zeewier, knoflook, sojasaus, honing, zwart sesamzaad, bosui en myoga (Japanse gemberbloem):


Indiase rolletjes van kikkererwtenmeel, oftewel khandvi (leuk om te maken!), hier met koriander en piccalilly:


[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 17-10-2014 07:43:01 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_145616674
O, en geen al te boeiende foto, maar wél bijzonder lekkere rare fusion-dip: munster (kaas), gesmolten in de oven, met agavesiroop en paarse sisho-cress.



Opgepeuzeld met stukken versgebakken brood, helaas niet op de foto :)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 16 oktober 2014 @ 21:59:31 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_145619452
Lekker en mooi! ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_145693869
Halloooo, waar blijven jullie allemaal met jullie foto's?

Hier een second breakfast van daarnet, scones met wortelpuree en salie door het deeg, belegd met zoute boter en Double Gloucester:

Let me see you stripped down to the bone
pi_145693948
Ik kan de foto's van gisteren hier wel gooien. :D

Pittige eendenbouillon met wontons gevuld met eend, lente ui, paddenstoelen en sojasaus.



En ragout van eend. :D



En afgelopen vrijdag maakte ik de hotdog-korst zuurkool pizza van Domino's na. :D

pi_145694040
quote:
14s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:37 schreef Myraela het volgende:
Ik kan de foto's van gisteren hier wel gooien. :D

Pittige eendenbouillon met wontons gevuld met eend, lente ui, paddenstoelen en sojasaus.

[ afbeelding ]

En ragout van eend. :D

[ afbeelding ]

En afgelopen vrijdag maakte ik de hotdog-korst zuurkool pizza van Domino's na. :D

[ afbeelding ]
Woah, die laatste! _O-
Gaaf hoor, maar smaakte dat nou nog een beetje? >:)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145694336
Edit: was in de war met de slowchat, sorry! :D

[ Bericht 36% gewijzigd door minilot op 19-10-2014 12:26:24 ]
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 19 oktober 2014 @ 12:03:03 #59
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_145694464
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:56 schreef minilot het volgende:
Lief speelt Greenday (Basket Case) en Offspring (Self Esteem) op gitaar en ik krijs heel vals (echt heel vals) mee. Tevens aan het bakken.
Zondag. O+
Wat ben je aan het bakken? Ik ga straks voor appeltaart. Foto volgt nog (mits goed gelukt).
pi_145694512
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:03 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Wat ben je aan het bakken? Ik ga straks voor appeltaart. Foto volgt nog (mits goed gelukt).
Eerst wortel/salie-scones (die zijn al op), nu hiermee bezig:
http://elrasbaking.blogsp(...)y-with-pear-and.html
Let me see you stripped down to the bone
pi_145694522
Edit: in de war met de slowchat, sorry! :D

[ Bericht 31% gewijzigd door minilot op 19-10-2014 12:11:23 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_145694955
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:08 schreef minilot het volgende:
O, en geen al te boeiende foto, maar wél bijzonder lekkere rare fusion-dip: munster (kaas), gesmolten in de oven, met agavesiroop en paarse sisho-cress.

[ afbeelding ]

Opgepeuzeld met stukken versgebakken brood, helaas niet op de foto :)
Ah, jij had ook al ontdekt dat die stoommandjes van de toko precies overeenkomen met de gangbare kaasmaten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145695060
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ah, jij had ook al ontdekt dat die stoommandjes van de toko precies overeenkomen met de gangbare kaasmaten.
Haha, inderdaad ja! :D
Daarbij komt ook nog dat shiso-blad natuurlijk ook een tikkie Aziatisch is, dus het klopte extra goed! :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_145695198
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:26 schreef minilot het volgende:

[..]

Haha, inderdaad ja! :D
Daarbij komt ook nog dat shiso-blad natuurlijk ook een tikkie Aziatisch is, dus het klopte extra goed! :+
Ik ken het niet, maar de combinatie van Franse kaas met Aziatische smaken klinkt wel erg spannend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145695274
Nou, die kleine shisoblaadjes van KoppertCress smaken vooral hartstikke naar komijn, dus dat gaat heel puik samen met zo'n doorsnee stinkkaasje als Munster :)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 19 oktober 2014 @ 17:35:34 #66
11170 jerney
catlady 4life
pi_145704684
Vanavond gado gado met sambal kriepiek en groentenballetjes :9



En er hingen weer een paar rijpe vijgen aan de boom :o



Omnom
pi_145704783
Wowh! Prachtige foto's! En ik kwijl nu een beetje :9~
  zondag 19 oktober 2014 @ 17:55:49 #68
11170 jerney
catlady 4life
pi_145705283
Thanks O+
Ik ben mijn kookboek aan het afronden, dus leuk om te lezen ;)
pi_145706339
Kookboek! Wat tof, heel veel succes *O*
  zondag 19 oktober 2014 @ 19:25:28 #70
11170 jerney
catlady 4life
pi_145708278
Dankjewel! O+
Ik heb sowieso al wat mensen die er op zitten te wachten. Ik denk dat ik er 50 laat drukken bij de drukker die mijn lief voor zijn werk gebruikt.

Het handigst zou zijn om een fatsoenlijke Print on demand drukker te vinden, maar dat lijkt nogal lastig voor een kleurenboek.


Nog snel een plaatje om de slowchat goed te maken O-)

pi_145709144
Wat leuk, een eigen kookboek :)! Ik vind je foto's mooi, kleurrijk eten wat er lekker uitziet, warme en uitnodigende sfeer. Een beetje zo'n "schuif maar aan!" gevoel.
  zondag 19 oktober 2014 @ 20:02:43 #72
11170 jerney
catlady 4life
pi_145709878
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:45 schreef Holyme het volgende:
Wat leuk, een eigen kookboek :)! Ik vind je foto's mooi, kleurrijk eten wat er lekker uitziet, warme en uitnodigende sfeer. Een beetje zo'n "schuif maar aan!" gevoel.
Dankjewel! :)

Dat was ook mijn bedoeling. Mijn kookboek is compleet veganistisch en de meeste kookboeken (vooral Nederlandstalig, voor zover die er zijn) op dat gebied zijn zo erg geconcentreerd op het gezondheidsaspect dat mijn maag vaak al rammelt als ik alleen maar naar de foto's kijk. Dat wilde ik dus anders doen.

Met zoveel mogelijk ingediėnten die gewoon in de supermarkt te vinden zijn.

Ik was eraan begonnen om geld in het laatje te krijgen voor mijn deelname aan de Benin Classic van Vredeseilanden, maar ik vond het uiteindelijk zo leuk dat er wel nog een tweede gaat komen. O+
  zondag 19 oktober 2014 @ 20:38:20 #73
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_145711606
Mooie foto's hoor! Chapeau!
  zondag 19 oktober 2014 @ 20:42:20 #74
11170 jerney
catlady 4life
pi_145711834
Dankje! Die van jou vind ik ook altijd erg mooi, ik wou dat ik zo goed was in belichten :)
pi_145726605
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 20:42 schreef jerney het volgende:
Wat een leuk intitiatief van je!

En inderdaad toffe foto's! Ze doen me op een heel warme en knusse manier denken aan kookboeken uit de jaren zeventig. Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dat op de beste manier! :+ ^O^

Snoezige vijgentaartjes trouwens O+
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 20 oktober 2014 @ 11:04:16 #76
11170 jerney
catlady 4life
pi_145726826
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:55 schreef minilot het volgende:

[..]

Wat een leuk intitiatief van je!

En inderdaad toffe foto's! Ze doen me op een heel warme en knusse manier denken aan kookboeken uit de jaren zeventig. Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dat op de beste manier! :+ ^O^

Snoezige vijgentaartjes trouwens O+
:D! Ik kom uit een hippienest, dus vat dat inderdaad op als een compliment ;)

Thanks! Ik heb ook nog snoezige falafel in de aanbieding :+



Ik heb last van een kleine hartjesfetish :@
pi_145726856
Ziet er wel heel cute uit. :D Al hou ik helemaal niet van vormpjes geven aan eten.
pi_145726859
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 11:04 schreef jerney het volgende:

[..]

:D! Ik kom uit een hippienest, dus vat dat inderdaad op als een compliment ;)
Hahaha, ik voelde het aan! :D
Je hebt de esthetiek ervan in elk geval goed te pakken, zonder dat het daadwerkelijk stoffig belegen wordt. Leuk hoor! En qua sfeer echt weer eens iets heel anders dan wat we hier normaal gesproken zien. ^O^

Zeker snoezig, die falafel! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145727508
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:25 schreef jerney het volgende:
Het handigst zou zijn om een fatsoenlijke Print on demand drukker te vinden, maar dat lijkt nogal lastig voor een kleurenboek.
Blurb.com? Enneh....mooie foto's O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_145731899
Mijn avondeten van gisteren :)

Herfstsalade van pompoen, venkel, aardappel, appel, feta. cranberries en pittenmix :9



Grotere versie staat beneden! Oeps ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door Selestha op 21-10-2014 15:25:00 ]
pi_145739627
Even een crosspost uit het brood bak topic. :D

Brood met smeersels erin. :D Vlechtbrood met tomaten tapenade, olijven tapenade en pesto. Geļnspireerd voor Jacques van heel Holland bakt.

  maandag 20 oktober 2014 @ 22:12:58 #82
11170 jerney
catlady 4life
pi_145754771
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 11:05 schreef Myraela het volgende:
Ziet er wel heel cute uit. :D Al hou ik helemaal niet van vormpjes geven aan eten.
Oh ik wel, ik hou best wel van cheesy af en toe. :D Deze falafelhartjes zijn geboren op valentijnsdag en dat was meteen het enige dat ik eraan gedaan had. :P


quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 11:05 schreef minilot het volgende:

[..]

Hahaha, ik voelde het aan! :D
Je hebt de esthetiek ervan in elk geval goed te pakken, zonder dat het daadwerkelijk stoffig belegen wordt. Leuk hoor! En qua sfeer echt weer eens iets heel anders dan wat we hier normaal gesproken zien. ^O^

Zeker snoezig, die falafel! :)
Haha thanks! Het was wel even zoeken hoor, er zijn wel een paar misbaksels aan vooraf gegaan. Gevloekt dat ik heb! En mijn preischotel heb ik vier keer op de foto moeten leggen voor het eruit zag alsof ik het op wilde eten. :P

quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 11:28 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Blurb.com? Enneh....mooie foto's O+
Dankjewel O+ Ik ga eens lezen daar! Heb je er zelf al eens iets laten printen? :)
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:13:39 #83
11170 jerney
catlady 4life
pi_145754807
En dat brood is awesome! :9
pi_145756357
Supervet brood! ^O^
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:36:06 #85
43556 miss_dynastie
pi_145766575
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:03 schreef minilot het volgende:

[..]

Tsja,het is wat Nigella zegt! En ik heb het nu een paar keer gemaakt, en ik vind het ontzettend lekker. :) Vergeet niet dat er ook erg veel ciderazijn in gaat, en dat moet gecompenseerd worden.
Mag ik iets vragen over de ciderazijn?
Als ik zoek op de site van AH komt er ook appelazijn naar voren, maar wordt dat bedoeld?
De 'gewone' ciderazijn is op de site van AH 5,16 per liter, heb jij daar anders een goedkoper alternatief voor?

Er komen ineens allerlei pepers tevoorschijn uit moestuinen van bekenden en dit is wel een mooie manier om ze te verwerken :)
pi_145772691
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:46 schreef Selestha het volgende:
Mijn avondeten van gisteren :)

Herfstsalade van pompoen, venkel, aardappel, appel, feta. cranberries en pittenmix :9

[ afbeelding ]

Klinkt goed zeg! Heb je ook een grotere foto? :)

quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:01 schreef Myraela het volgende:
Even een crosspost uit het brood bak topic. :D

Brood met smeersels erin. :D Vlechtbrood met tomaten tapenade, olijven tapenade en pesto. Geļnspireerd voor Jacques van heel Holland bakt.

[ afbeelding ]
Haaa, tof zeg! O+

Die van jou ziet er veeeeeeel lekkerder uit dan die van Jacques! :7 ^O^

(Ga je je voor HHB aanmelden voor volgend jaar? :+ )
Let me see you stripped down to the bone
pi_145772908
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 09:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mag ik iets vragen over de ciderazijn?
Als ik zoek op de site van AH komt er ook appelazijn naar voren, maar wordt dat bedoeld?
De 'gewone' ciderazijn is op de site van AH 5,16 per liter, heb jij daar anders een goedkoper alternatief voor?
Appelazijn en ciderazijn zijn in principe hetzelfde product, al zitten er enorrrrrme verschillen in kwaliteit tussen de verschillende merken. Mijn ervaring met de azijnen van het Albert Heijn-huismerk is dat ze erg vlak en simpel van smaak zijn, maar da's voor zo'n jam als deze verder niet zo'n enorme ramp.
Ik vind overigens EUR 5,16 voor zo'n soort azijn nou niet bepaald duur. Het is qua soort product en smaak niet echt te vergelijken met gewone goedkope witte azijn.
En niet te vergeten: je maakt er wel anderhalve liter jam mee! Da's niet weinig :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145773038
O ja, ik had ook nog een gevuld brood gemaakt. Paar dagen geleden al gepost in het baktopic, maar mag voor de volledigheid wel even hier, want frisse foto :)



Er zit pittige pompoenpesto (uit de nieuwste Foodelicious-box) in.

Niet zo complex als die van Myraela, maar was niettemin erg lekker. :9
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:55:04 #89
11170 jerney
catlady 4life
pi_145773841
Pompoenpesto! Klinkt goed :9
pi_145777202
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:23 schreef minilot het volgende:

[..]

[..]

Haaa, tof zeg! O+

Die van jou ziet er veeeeeeel lekkerder uit dan die van Jacques! :7 ^O^

(Ga je je voor HHB aanmelden voor volgend jaar? :+ )
Oh ik wist niet dat mijn foto zo klein was :')

Momentje :)
pi_145777261
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:23 schreef minilot het volgende:

[..]

[..]

Haaa, tof zeg! O+
Bij deze ;)

pi_145790467
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:24 schreef Selestha het volgende:

[..]

Bij deze ;)

[ afbeelding ]
Jaaaa, zo kunnen we er tenminste iets van zien! :)
Lekker veel kaas! :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_145790584
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:51 schreef minilot het volgende:

[..]

Jaaaa, zo kunnen we er tenminste iets van zien! :)
Lekker veel kaas! :9
Die gele stukjes zijn appel hoor, de kaas is alleen het witte ;) Leek een klein stukje in de box, maar was met zijn tweeėn inderdaad ruim voldoende feta :9
pi_145790724
Avondeten! (in stikdonkere keuken }:| )



Gebakken driekazenpolenta - met brie, parmezaan en double gloucester. Tevens geroosterde prinsessenbonen, affillacress en een dressing met yoghurt en mosterd.
Was lekker! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_145790782
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:53 schreef Selestha het volgende:

[..]

Die gele stukjes zijn appel hoor, de kaas is alleen het witte ;)
Weet ik. Ik herken O+ O+ feta O+ O+ nog met een blinddoek voor en een knijper op mijn neus, zonder te proeven! :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 21-10-2014 21:10:13 ]
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:18:17 #96
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_145792643
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:54 schreef minilot het volgende:
Avondeten! (in stikdonkere keuken }:| )

[ afbeelding ]

Gebakken driekazenpolenta - met brie, parmezaan en double gloucester. Tevens geroosterde prinsessenbonen, affillacress en een dressing met yoghurt en mosterd.
Was lekker! *O*
Waar heb je de polenta in gebakken? Qua olie/vet bedoel ik.

Door jouw post bij de supermarkt in Rotterdam centrum ook maar weer eens pak polenta meegenomen. Binnenkort eens dit maken :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_145793448
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Waar heb je de polenta in gebakken? Qua olie/vet bedoel ik.

In een flike scheut zonnebloemolie. Maar maakt nidt uit hoor, je kunt gewoon elke soort olie die geschikt is om in te bakken of geklaarde boter gebruiken :)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 21-10-2014 21:44:54 ]
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:36:34 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_145794042
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:28 schreef minilot het volgende:

[..]

In een flike scheut zonnebloemolie. Maar maakt nidt uit hoor, je kunt gewoon elke soort olie die geschikt is om in te bakken of geklaarde boer gebruiken :)
Ik weet niet of de boer hier verderop daar wel zo blij mee is als ik dat doe :P

Ben wel pissig op de boer hier, want de rauwe melk die ik zaterdag kocht was maandagochtend al bedorven :') , de vla niet te kanen (superzoet en ongare korrels maļzena, brrrrr) en de kaas verre van bijzonder (saaie meuk)

Maaruh, thanks. Dat moet lukken, alleen even kwestie van geduld hebben bij het koken. Maak jij kleine beetjes of vries jij restjes in ofzo?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_145794860
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:36 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik weet niet of de boer hier verderop daar wel zo blij mee is als ik dat doe :P

Ben wel pissig op de boer hier, want de rauwe melk die ik zaterdag kocht was maandagochtend al bedorven :') , de vla niet te kanen (superzoet en ongare korrels maļzena, brrrrr) en de kaas verre van bijzonder (saaie meuk)

Maaruh, thanks. Dat moet lukken, alleen even kwestie van geduld hebben bij het koken. Maak jij kleine beetjes of vries jij restjes in ofzo?
Eh, boter dus :)
Wel balen van het spul van die boer van je, al zou ik zelf eigenlijk niet weten hoe lang rauwe melk goed blijft..

En ik maak gewoon precies zoveel polenta als ik op wil eten. Niks in te vriezen dus :)
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:51:15 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_145795017
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:48 schreef minilot het volgende:

[..]

Eh, boter dus :)
Wel balen van het spul van die boer van je, al zou ik zelf eigenlijk niet weten hoe lang rauwe melk goed blijft..

En ik maak gewoon precies zoveel polenta als ik op wil eten. Niks in te vriezen dus :)
Haha ja snap ik, vond je typo wel mooi O+
Eigenlijk wel rond een week, maar heb het eerder bij een andere boer gehaald dan deze, daar was alles stukken beter. Helaas pindakaas.

Aha, ik maak altijd overal teveel van :')
Zal eens proberen echt te portioneren :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_145795773
Als ik teveel avondeten heb, dan wordt dat automatisch de lunch voor de dag erna :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145797659
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:53 schreef Selestha het volgende:

[..]

Die gele stukjes zijn appel hoor, de kaas is alleen het witte ;) Leek een klein stukje in de box, maar was met zijn tweeėn inderdaad ruim voldoende feta :9
ik vind t weinig kaas :D

/kaasjunkie
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 07:52:50 #103
11170 jerney
catlady 4life
pi_145806267
Ik heb vannacht gedroomd dat ik een stukje feta ging proeven van een achtergelaten bordje, om te kijken of ik het nog altijd lekker vond. I blame Selestha! :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:54 schreef minilot het volgende:
Avondeten! (in stikdonkere keuken }:| )

[ afbeelding ]

Gebakken driekazenpolenta - met brie, parmezaan en double gloucester. Tevens geroosterde prinsessenbonen, affillacress en een dressing met yoghurt en mosterd.
Was lekker! *O*
Ziet er lekker uit! :)

Ik heb ooit gekookte polenta geprobeerd, maar ik vond de textuur nogal griezelig. Als ik mijn trauma heb verwerkt, ga ik het nog eens bakken of grillen. Het ziet er zo leuk uit, ik wil het zo graag lekker vinden. ;(
pi_145809735
Geen prachtfoto's, wel wat foto's. Bijna geen licht in huis hier.

Comfortfood voor het uitgaan zaterdag:

Pita met kofte, sla en couscous.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145814342
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:03 schreef Lonaa het volgende:
Geen prachtfoto's, wel wat foto's. Bijna geen licht in huis hier.

Comfortfood voor het uitgaan zaterdag:

Pita met kofte, sla en couscous.
[ afbeelding ]
Lekker! Nou nog zelf pita's maken - is een eitje. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_145814345
Testje voor vanavond: gefrituurde aardappelkoekies met in het deeg: sinaasappelschil, vanille & chorizo :9

Let me see you stripped down to the bone
pi_145815458
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:35 schreef minilot het volgende:

[..]

Lekker! Nou nog zelf pita's maken - is een eitje. :Y
Dat wilde ik inderdaad de volgende keer doen. :Y
Wel nu ook over nagedacht, maar ik was best wel druk de dag en de dag ervoor, dus voor nu was het makkelijker. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145845772
Wereld Woensdag gaf Hongarije.
Ik maakte Csirkepaprikįs


Super lekker en supersimpel!

quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:20 schreef Skeletor. het volgende:
Lokquote omdat je me geholpen hebt met het recept. Dit is het geworden!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145846596
Lijkt me wel erg lekker.
  † In Memoriam † donderdag 23 oktober 2014 @ 11:46:39 #110
43556 miss_dynastie
pi_145846957
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:29 schreef minilot het volgende:

[..]

Appelazijn en ciderazijn zijn in principe hetzelfde product, al zitten er enorrrrrme verschillen in kwaliteit tussen de verschillende merken. Mijn ervaring met de azijnen van het Albert Heijn-huismerk is dat ze erg vlak en simpel van smaak zijn, maar da's voor zo'n jam als deze verder niet zo'n enorme ramp.
Ik vind overigens EUR 5,16 voor zo'n soort azijn nou niet bepaald duur. Het is qua soort product en smaak niet echt te vergelijken met gewone goedkope witte azijn.
En niet te vergeten: je maakt er wel anderhalve liter jam mee! Da's niet weinig :)
Oh wow, anderhalve liter.... en ik heb een pond pepers, daar gaat dus veel te weinig in en om nou 5 liter te maken...

Bij de biologische winkel betaal ik voor 750 ml appelazijn ongeveer 2,50 euro, dus ik vond het best duur :@
pi_145847090
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:31 schreef Myraela het volgende:
Lijkt me wel erg lekker.
Ja, was het ook echt. :Y

Smaakvol, warm en niet "gewoon een hap room". Echte aanrader. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145851381
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:00 schreef Lonaa het volgende:
Wereld Woensdag gaf Hongarije.
Ik maakte Csirkepaprikįs
[ afbeelding ]

Super lekker en supersimpel!

[..]

Lokquote omdat je me geholpen hebt met het recept. Dit is het geworden!
Beestachtig! Zo hoort het :9 !
pi_145856358
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:00 schreef Lonaa het volgende:
Wereld Woensdag gaf Hongarije.
Ik maakte Csirkepaprikįs
[ afbeelding ]

Super lekker en supersimpel!

Oe, dat klinkt lekker. Room & Hongaars paprikapoeder samen zijn sowieso :9 :9
Zou het zelf wel bij dikke eiernoedels eten denk ik, niet bij piepers. Ik sla 'm in elk geval even op. ^O^

Hier net een Turksfruit-hapje :7



Vijg met kaymak en sumak
Let me see you stripped down to the bone
pi_145857414
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Oe, dat klinkt lekker. Room & Hongaars paprikapoeder samen zijn sowieso :9 :9
Zou het zelf wel bij dikke eiernoedels eten denk ik, niet bij piepers. Ik sla 'm in elk geval even op. ^O^

Hier net een Turksfruit-hapje :7

[ afbeelding ]

Vijg met kaymak en sumak
Ja, mijn voorkeur ging ook uit naar dikke eiernoedels, maar die had ik niet in huis. En nog wel een kilo'tje vastkokende piepers die op moesten. ;)

Vijg. :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145859381
Het avondeten was weer lekker :9



Tofu-shoarma met boontjes, ovenfrietjes en zelfgemaakte knoflooksaus :9
pi_145859398
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Oe, dat klinkt lekker. Room & Hongaars paprikapoeder samen zijn sowieso :9 :9
Zou het zelf wel bij dikke eiernoedels eten denk ik, niet bij piepers. Ik sla 'm in elk geval even op. ^O^

Hier net een Turksfruit-hapje :7

[ afbeelding ]

Vijg met kaymak en sumak
Het ziet er weer heerlijk uit :9

Mijn foto's stellen daarbij niets voor :')
pi_145867939
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Oe, dat klinkt lekker. Room & Hongaars paprikapoeder samen zijn sowieso :9 :9
Zou het zelf wel bij dikke eiernoedels eten denk ik, niet bij piepers. Ik sla 'm in elk geval even op. ^O^

Hier net een Turksfruit-hapje :7

[ afbeelding ]

Vijg met kaymak en sumak
Klopt! In Hongarije eet men dit meestal met (zelfgemaakte) pasta. Ikzelf prefereer gepofte aardappel, temeer omdat ik een beetje een issue met pasta heb :') . Maar het wordt ook met aardappelen gegeten. Sterker nog, met stamppotten is het ook goed te doen (woensdag gehad met rucolastamppot).
pi_145878084
Ik ben al aan het sinterklaas bakken gegaan. :@ En deze Kruidnoten cupcakes waren echt onwijs lekker. Had 4 verschillende dingen gebakken voor de collega's van mijn vriend en juist over dit, wat in mijn ogen het simpelste was, waren ze helemaal lyrisch.

pi_145878126
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 08:06 schreef Myraela het volgende:
Ik ben al aan het sinterklaas bakken gegaan. :@ En deze Kruidnoten cupcakes waren echt onwijs lekker. Had 4 verschillende dingen gebakken voor de collega's van mijn vriend en juist over dit, wat in mijn ogen het simpelste was, waren ze helemaal lyrisch.

[ link | afbeelding ]
O+ O+ O+
Go hard or go home
pi_145878146
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 08:06 schreef Myraela het volgende:
Ik ben al aan het sinterklaas bakken gegaan. :@ En deze Kruidnoten cupcakes waren echt onwijs lekker. Had 4 verschillende dingen gebakken voor de collega's van mijn vriend en juist over dit, wat in mijn ogen het simpelste was, waren ze helemaal lyrisch.

[ link | afbeelding ]
Dat kan ik me voorstellen - wat een toffe, originele Sinterklaasvariatie! :D Mooie toef erop ook. O+ Enneh, zijn die garneer-kruidnootjes superklein, of zijn het flinke cupcakes?! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145878164
Ik heb trouwens voor dit sinterklaasseizoen een grote pot eigen koek/speculaaskruiden gemaakt, door zaken als kardemom, peperkorrels, kaneelstokjes, kruidnagels etc. eerst zachtjes te roosteren in de oven en daarna fijn te malen met zo'n koffiemolentje.
Slaat echt helemaal nergens meer op, zo lekker! :D

Ik kocht al nooit specerijenmengsels zoals 'koekkruiden', maar gebruikte gewoon los een mix van gemberpoeder, kaneelpoeder, kardemompoeder en dergelijke... Maar gemaakt van versgemalen spul maakt wel echt next-levelspeculaaskruiden O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_145878207
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 08:13 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen - wat een toffe, originele Sinterklaasvariatie! :D Mooie toef erop ook. O+ Enneh, zijn die garneer-kruidnootjes superklein, of zijn het flinke cupcakes?! :)
Zelfgebakken kleine kruidnootjes. :D

En zelfgemalen kruiden. _O_ Dat wil ik ook eens proberen!
pi_145878252
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 08:21 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zelfgebakken kleine kruidnootjes. :D
O+

Ik heb in december 2012 vele verwoede pogingen gedaan, hier is er eentje van toen..



..maar ze werden bij mij steevast echt kei- en keihard. Als in: er ruiten mee kunnen ingooien. :') Heb jij een foolproof recept? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145878263
Ik vond de mijne ook nog niet geweldig, wel krokant, maar denk dat als ze groter waren geweest dat ze ook te hard waren geweest. Was mijn eerste keer kruidnoten, was ook niet helemaal bewust dat ze zo klein werden. :D
pi_145878276
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 08:27 schreef Myraela het volgende:
Ik vond de mijne ook nog niet geweldig, wel krokant, maar denk dat als ze groter waren geweest dat ze ook te hard waren geweest. Was mijn eerste keer kruidnoten, was ook niet helemaal bewust dat ze zo klein werden. :D
Ah, nou, dat is bemoedigend! *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145879927
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 08:26 schreef minilot het volgende:

[..]

O+

Ik heb in december 2012 vele verwoede pogingen gedaan, hier is er eentje van toen..

[ afbeelding ]

..maar ze werden bij mij steevast echt kei- en keihard. Als in: er ruiten mee kunnen ingooien. :') Heb jij een foolproof recept? :)
te lang in de oven?
Kruidnoten harden nog behoorlijk uit als ze afkoelen.
pi_145880013
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:03 schreef Elleska het volgende:

[..]

te lang in de oven?
Kruidnoten harden nog behoorlijk uit als ze afkoelen.
Ja, zoals vrijwel alle koekies. :Y
Misschien moet ik het gewoon maar weer eens proberen. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145880684
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 08:06 schreef Myraela het volgende:
Ik ben al aan het sinterklaas bakken gegaan. :@ En deze Kruidnoten cupcakes waren echt onwijs lekker. Had 4 verschillende dingen gebakken voor de collega's van mijn vriend en juist over dit, wat in mijn ogen het simpelste was, waren ze helemaal lyrisch.

[ link | afbeelding ]
Lol, simpel? Enig idee hoe lekker het eruit ziet? :D :Y) Maar zo gaat het vaak met eigen werk, dan ben je vaak erg kritisch, maar een ander kijkt er vaak anders naar. Topfoto en ik kan me voorstellen dat het lekker smaakte. ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_145880783
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 08:16 schreef minilot het volgende:
Ik heb trouwens voor dit sinterklaasseizoen een grote pot eigen koek/speculaaskruiden gemaakt, door zaken als kardemom, peperkorrels, kaneelstokjes, kruidnagels etc. eerst zachtjes te roosteren in de oven en daarna fijn te malen met zo'n koffiemolentje.
Slaat echt helemaal nergens meer op, zo lekker! :D

Ik kocht al nooit specerijenmengsels zoals 'koekkruiden', maar gebruikte gewoon los een mix van gemberpoeder, kaneelpoeder, kardemompoeder en dergelijke... Maar gemaakt van versgemalen spul maakt wel echt next-levelspeculaaskruiden O+
Lekker is dat dan he! :) Ik vind het ook altijd lekkerder om zelf kruidenmengsels te maken, maar ook veel leuker. Het geeft een goed gevoel als je een goed mixture hebt gemaakt en je kan een beetje met de smaken spelen door te varieren en hoeveelheden aan te passen. ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_145884910
Ziet er heerlijk uit Myraela! Ook maar 'ns kruidnootjes bakken, da's lang geleden :)
pi_145960149
Pumpkin ale (6%) met specerijen en warme, vloeibare butterscotch.. Boterbier! *)



[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 27-10-2014 12:54:24 ]
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 26 oktober 2014 @ 16:01:53 #132
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_145960826
Boterbier klinkt vies man. En pumpkin ale eigenlijk ook best wel. ~O>
Maar jij vindt het lekker? Hm...
pi_145961251
Mierzoet vooral. Heel romig en karamellig. Dat in combinatie met het bittere van het bier, het heeft wel wat. Lekker? Daar ben ik nog niet helemaal uit.. Moet er daarvoor denk ik nog eentje drinken. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145987617
Boterbier klinkt zoooo lekker. Doet me denken aan boterbabbelaars! Dat is ook waar ik aan dacht toen ik harry potter las. Dat warme mondgevoel van boter.

Cocos-mango pudding met mango, granaatappel en meringue ( dus uiteindelijk geen veganistisch toetje ).





Ik had een recept gevonden voor veganistische panna cotta met cocosmelk en mango. Maar ik vind de textuur van Agar niet zo prettig. Ik wil kijken of ik Xanthan gom kan bestellen, misschien werkt dat beter.
Ik oefen voor als er veganistische vrienden komen eten, dan wil ik ook echt wat leuks en lekkers neerzetten in plaats van het groenvoer wat ze overal krijgen :D
pi_145989239
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:01 schreef RobinOok het volgende:
Boterbier klinkt vies man. En pumpkin ale eigenlijk ook best wel. ~O>
Maar jij vindt het lekker? Hm...
Heb jij dat beiden nog nooit geproefd Robin? Is best te doen hoor.
Gewoon gewenning zoals dat heet.
pi_145991877
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 27 oktober 2014 @ 13:33:43 #137
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_145992971
quote:
2s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:19 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Heb jij dat beiden nog nooit geproefd Robin? Is best te doen hoor.
Gewoon gewenning zoals dat heet.
Nee. Ik ben niet zo van de zoet. Sla dessert meestal over. Zie er het nut niet van in.
pi_145993280
quote:
Ooh mijn lievelingstaart O+
pi_146034942
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 13:33 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nee. Ik ben niet zo van de zoet. Sla dessert meestal over. Zie er het nut niet van in.
Ter compensatie voor het vieze boterbier heb ik vandaag je favoriete pompoen gemaakt! :+



Allemaal nootachtige smaken bij elkaar: de kabocha-pompoen, manchego, tahoonkiempjes en platgestampte cantuccini.

Wat een lekkere pompoen!! :9 O+
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:35:25 #140
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146036332
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Zeg ook effe hier: http://www.aziatische-ingredienten.nl/kabocha/
Want er zijn nog veel te weinig mensen die dat weten.
Dan plak ik je foto in je reply. Ah toe?
pi_146036830
Done! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_146050413
Je site staat gelinkt bij pom poms robin, weet niet of je dat al gezien had :)
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:31:49 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_146051584
Ik zal wel scheel zijn, maar waar bestel ik die dingen op de Pom Pom website?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_146054852
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 21:31 schreef Molo het volgende:
Ik zal wel scheel zijn, maar waar bestel ik die dingen op de Pom Pom website?
Ik ben ook scheel.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:55:07 #145
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146056188
Ooooh, verkopen ze ze niet meer online?
Nou, lekker dan, dat had ze me wel even mogen vertellen. :D
(heb contact met haar via facebook, dus zal er eens naar vragen. Kan me wel voorstellen dat het eigenlijk de moeite niet loonde. Maar goed, ik ga mijn post dan wel aanpassen)

Post is al 4 jaar oud he, van 19 November 2010. Een van de eerste echte nieuwe, originele posts nadat ik op 1 november was begonnen met Aziatische-ingredienten.nl :-)
Heb ook even wat zinnen aangepast, die van "dit jaar voor het eerst, bladiebla". Haha.

En dus ja, Sorella, het linkje terug kende ik. *O*
pi_146075167
Donkere herfstdag vandaag, maar in mijn yoghurt bevindt zich nog een restje zomer: kokos en strasberries (Fragaria × ananassa, is honderd procent wild aardbeitje, maar door diepliggende zaden enigszins framboosesk in uiterlijk.)

Let me see you stripped down to the bone
pi_146075302
Die aardbeien heb ik ook alleen die waren flink groter dan deze :P
pi_146075358
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:05 schreef ChilllayD het volgende:
Die aardbeien heb ik ook alleen die waren flink groter dan deze :P
Aha. Ik kende ze nog niet, kwam ze tegen in R'damse Markthal. Ik vond ze juist zo snoezig omdat ze zo klein waren! Maar er zijn dus ook grote. Ok. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_146075888
Wat een leuke aardbeitjes. O+

Ik maakte laatst van mijn laatste stoofperen een stoofperen crumble, met kruidnoten. :D

pi_146075915
Overigens is dat dezelfde mislukte (nouja, vooral kleine) lading kruidnoten als bij de cupcakes. :') Heb het nog geen tweede keer geprobeerd.
pi_146077417
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Aha. Ik kende ze nog niet, kwam ze tegen in R'damse Markthal. Ik vond ze juist zo snoezig omdat ze zo klein waren! Maar er zijn dus ook grote. Ok. :)
Ik heb er natuurlijk ook wel eens wat kleintjes tussen hangen haha maar oh, wat zijn ze lekker he? :D
pi_146078329
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:11 schreef ChilllayD het volgende:

[..]

Ik heb er natuurlijk ook wel eens wat kleintjes tussen hangen haha maar oh, wat zijn ze lekker he? :D
Ooo, je kweekt ze zelf? Tof! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_146079156
Jaaa!
Heb net de uitlopertjes allemaal weer in de grond gestoken voor volgend jaar :D mjammie!
pi_146081182
quote:
:9~ Mits lauw en niet zoals in vaak vele brasserien ijskoud.Het liefst heb ik'm zoals op onderstaand filmpje(aan het begin) van Marco.P.White. Zaaalig en zo puur!

pi_146081749
quote:
10s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:04 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:9~ Mits lauw en niet zoals in vaak vele brasserien ijskoud.
Sowieso jammer dat je vrijwel alle soorten taart/gebak vaak zo koud geserveerd krijgt. Veel lekkerder op kamertemperatuur, meestal. :Y
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 29 oktober 2014 @ 19:53:04 #156
63722 z80
I fink you freaky
pi_146086349
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Sowieso jammer dat je vrijwel alle soorten taart/gebak vaak zo koud geserveerd krijgt. Veel lekkerder op kamertemperatuur, meestal. :Y
welkom in Duitsland.
enige nadeel is wel dat je bijna verplicht wordt om minimaal van 2 verschillende taarten een punt te eten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_146096340
quote:
10s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:04 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:9~ Mits lauw en niet zoals in vaak vele brasserien ijskoud.Het liefst heb ik'm zoals op onderstaand filmpje(aan het begin) van Marco.P.White. Zaaalig en zo puur!

Ik heb m alleen maar in de koelkast bewaard 's nachts omdat ik m een dag van te voren gemaakt heb. Maar ruim op tijd voor het eten op kamertemperatuur laten komen. :9
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 2 november 2014 @ 18:25:13 #158
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146222313
Ik zou dit elke dag kunnen eten, silken tofu simpelweg met wat sojasaus, verse lente-ui, koriander of in dit geval verse gemberbloemknoppen. Yum!

Silken Tofu met Myoga

En misschien ga ik het doen ook! Een silken tofu dieet. Jottum!!!!!!!!!!!!!
pi_146284499
Een bulgur rode bieten burger. Op zelfgemaakte hamburgerbroodjes, maar die waren iets te dun geworden. :D Al eet dat wel makkelijk.

pi_146285031
Had je ze wel "gebold" Myraela?

Mijn 2 laatste.



Orange Chicken

En



Wafels met gebakken banaan, maple syrup en gesmolten chocolade.
pi_146285112
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:51 schreef n0a het volgende:
Had je ze wel "gebold" Myraela?
Ja, maar na het bollen wel weer plat geslagen zoals in het recept van Levine. Maar iets te plat denk ik dus. :D Verder wel een lekker broodje qua structuur.
pi_146285481
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:54 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, maar na het bollen wel weer plat geslagen zoals in het recept van Levine. Maar iets te plat denk ik dus. :D Verder wel een lekker broodje qua structuur.
Na het bollen maak ik ze ook altijd plat, maar bij het bakken rijst het wel nog flink. Hoe vaker ik ze maakte hoe boller ze wel leken te worden.
pi_146285716
Ze zijn ook een tikje wit - oven niet goed voorverwarmd misschien? Bij ons knalde ze echt in no-time omhoog in de oven.
pi_146285784
Myraela, jij had toch wat oven-issues? Op 180 graden is het beroerd broodbakken ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_146285811
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:51 schreef n0a het volgende:
Had je ze wel "gebold" Myraela?

Mijn 2 laatste.

[ afbeelding ]

Orange Chicken

Ooo, dat ziet er goed uit!
Let me see you stripped down to the bone
pi_146285833
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:25 schreef RobinOok het volgende:
Ik zou dit elke dag kunnen eten, silken tofu simpelweg met wat sojasaus, verse lente-ui, koriander of in dit geval verse gemberbloemknoppen. Yum!

[ link | afbeelding ]Silken Tofu met Myoga

En misschien ga ik het doen ook! Een silken tofu dieet. Jottum!!!!!!!!!!!!!
De structuur van silken tofu is echt zo zalig!
Ik eet het te weinig - thanks voor fraaie, lekkermakende foto! :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_146322593


Kardemomchurro's met een nogal heftige maar erg lekkere saus van pure chocolade en balsamicoazijn (uti de Foodelicious-box)
Let me see you stripped down to the bone
pi_146322695
Erg mooie foto!
pi_146322751
Beetje donker -O- Maar ja, dat was het buiten ook, dus tsja.

Ze waren vooral errrrrrrg lekker!
Let me see you stripped down to the bone
pi_146325516


Zelfmaakafhaal: tjaptjoi, mét gefrituurde waterkip, mét maļssiroop en mét ve-tsin >:) :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_146354282
Ik kookte Libanees vandaag.
En ik maakte dit allemaal:


Close-up van de Baba Ghanoush:
Sterkheidsbaas van alles.
pi_146359326
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 23:55 schreef Lonaa het volgende:
Ik kookte Libanees vandaag.
En ik maakte dit allemaal:
[ afbeelding ]

Close-up van de Baba Ghanoush:
[ afbeelding ]
Lonaaaaaaaaaa, wat goed! Op je blog reacties sturen loopt elke keer spaak (krijg jij ze wel binnen?) dus maar even hier. Wat een goeie tafel vol! O+ Ik heb zelf een jaar lang meermaals per week heel fanatiek gerechten uit deze hoek van de wereld gekookt, dus mijn hartje gaat er wel sneller van kloppen! :D
Ben het met je eens over de halloumi. Al toen ik het op die foto zo zag staan dacht ik al: neee, geen foto maken, eerst de halloumi opeten anders koelt ie af! en daarna las ik je blog pas. :+ Ik vind halloumi wel erg lekker als het echt nét uit de pan komt, maar het is dan wel dooreten: al na een paar minuten afkoelen verandert de structuur zodanig dat het voelt en klinkt alsof er in je mond piepkleine glazenwassertjes los gaan op je tanden. Squeeeek! Brrr, verschrikkelijk!

Twee vragen/tips:
- Smaakten je platbroden niet heel erg gist-achtig met een heel zakje erin en maar 20 minuten + 30 minuten laten staan? Zo te zijn zijn ze ook gewoon plat (niet erg gerezen dus, ook niet bij het bakken) en zo maak ik ze ook vaak, maar dan is gist vrij nutteloos en dat gebruik ik dus niet. Hoogstens een snuf bakpoeder voor luchtigheid.
- Als je een gasfornuis hebt: gooi de aubergines de volgende keer eens los op een pit, op hoog vuur. Met een spatel af en toe omdraaien totdat het vel helemaal zwartgeblakerd is. Het vruchtvlees wordt zo niet alleen boterzacht, maar krijgt ook een verrukkelijke heftige rooksmaak! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_146359474
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:41 schreef minilot het volgende:

[..]

Lonaaaaaaaaaa, wat goed! Op je blog reacties sturen loopt elke keer spaak (krijg jij ze wel binnen?) dus maar even hier. Wat een goeie tafel vol! O+ Ik heb zelf een jaar lang meermaals per week heel fanatiek gerechten uit deze hoek van de wereld gekookt, dus mijn hartje gaat er wel sneller van kloppen! :D
Ben het met je eens over de halloumi. Al toen ik het op die foto zo zag staan dacht ik al: neee, geen foto maken, eerst de halloumi opeten anders koelt ie af! en daarna las ik je blog pas. :+ Ik vind halloumi wel erg lekker als het echt nét uit de pan komt, maar het is dan wel dooreten: al na een paar minuten afkoelen verandert de structuur zodanig dat het voelt en klinkt alsof er in je mond piepkleine glazenwassertjes los gaan op je tanden. Squeeeek! Brrr, verschrikkelijk!

Twee vragen/tips:
- Smaakten je platbroden niet heel erg gist-achtig met een heel zakje erin en maar 20 minuten + 30 minuten laten staan? Zo te zijn zijn ze ook gewoon plat (niet erg gerezen dus, ook niet bij het bakken) en zo maak ik ze ook vaak, maar dan is gist vrij nutteloos en dat gebruik ik dus niet. Hoogstens een snuf bakpoeder voor luchtigheid.
- Als je een gasfornuis hebt: gooi de aubergines de volgende keer eens los op een pit, op hoog vuur. Met een spatel af en toe omdraaien totdat het vel helemaal zwartgeblakerd is. Het vruchtvlees wordt zo niet alleen boterzacht, maar krijgt ook een verrukkelijke heftige rooksmaak! O+
Ik heb nog halloumi over en ga het nog proberen, zo rechtstreeks uit de pan. ;) Nu waren het inderdaad kleine glazenwassertjes. De eerste hap viel nog mee, daarna niet meer. :')
- Mijn platbroden waren inderdaad vrij plat maar "poefde" wel op in de pan. Ik had dus wel af en toe net een pitabroodje, dus gist heeft wel iets gedaan. De volgende keer begin ik een dag van te voren. Dat moet ik nog een beetje leren, bij brood-dingen. :@
- Los op de pit heb ik over nagedacht, maar het logeerhondje kwam, en daar had ik m'n handen vol aan, gisterenmiddag. Poesjes vindt ie veuls te interessant, dus ik durfde dat even niet aan ivm eventueel rennende katten in paniek en Lonaa die zich er mee moet bemoeien. De oven was voor gisteren de veiligste keus. Boven gas ga ik sowieso wel proberen de volgende keer. :Y

En ik krijg vrij weinig reacties op m'n blog. Wel hier en op feestboek. Ik snap het wel, ik reageer zelf eigenlijk ook nooit op het blog zelf.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_146359591
Nee, ik bedoel dat er technisch iets niet goed gaat: ik heb al een paar keer een reactie op je blog geschreven en die lijkt ook gewoon verstuurd te worden maar vervolgens verschijnt -ie niet. Misschien krijg je eigenlijk wel veel meer reacties maar weet je het niet! :D

En bij platbrood hoef je juist niet twee dagen aan de gang te gaan. ;) Da's gewoon makkelijk, beetje yoghurt of melk of water + zout mengen met bloem en wat bakpoeder (of zelfrijzend bakmeel gebruiken), twee minuutjes kneden, kwartiertje laten staan, uitrollen en hop, in de pan ermee.

Er zijn natuurlijk wel 'platte' gistbroden met een echte rijstijd die ook erg lekker zijn (zoals naan), maar voor doordeweeks platbrood om te dippen/besmeren/vulling mee op te scheppen is juist zo'n gistloos soort platbrood echt prima en klaar in een kwartier. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_146359631
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:53 schreef minilot het volgende:
Nee, ik bedoel dat er technisch iets niet goed gaat: ik heb al een paar keer een reactie op je blog geschreven en die lijkt ook gewoon verstuurd te worden maar vervolgens verschijnt -ie niet. Misschien krijg je eigenlijk wel veel meer reacties maar weet je het niet! :D

En bij platbrood hoef je juist niet twee dagen aan de gang te gaan. ;) Da's gewoon makkelijk, beetje yoghurt/melk/water en zout mengen met bloem en wat bakpoeder (of zelfrijzend bakmeel gebruiken), twee minuutjes kneden, kwartiertje laten staan, uitrollen en hop, in de pan ermee.

Er zijn natuurlijk wel 'platte' gistbroden met een echte rijstijd die ook erg lekker zijn (zoals naan), maar voor doordeweeks platbrood om te dippen/besmeren/vulling mee op te scheppen is juist zo'n gistloos soort platbrood echt prima en klaar in een kwartier. ^O^
Dank voor de tip!!

Wat gek dat er technisch iets mis gaat, daar ga ik eens even induiken vandaag dan. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_146360618
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:41 schreef minilot het volgende:

[..]

Lonaaaaaaaaaa, wat goed! Op je blog reacties sturen loopt elke keer spaak (krijg jij ze wel binnen?) dus maar even hier. Wat een goeie tafel vol! O+ Ik heb zelf een jaar lang meermaals per week heel fanatiek gerechten uit deze hoek van de wereld gekookt, dus mijn hartje gaat er wel sneller van kloppen! :D
Ben het met je eens over de halloumi. Al toen ik het op die foto zo zag staan dacht ik al: neee, geen foto maken, eerst de halloumi opeten anders koelt ie af! en daarna las ik je blog pas. :+ Ik vind halloumi wel erg lekker als het echt nét uit de pan komt, maar het is dan wel dooreten: al na een paar minuten afkoelen verandert de structuur zodanig dat het voelt en klinkt alsof er in je mond piepkleine glazenwassertjes los gaan op je tanden. Squeeeek! Brrr, verschrikkelijk!
Ik vind dat rubberige juist zo lekker aan halloumi :D Vind ik ook lekker bij Mozzarella :')
pi_146360635
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 23:55 schreef Lonaa het volgende:
Ik kookte Libanees vandaag.
En ik maakte dit allemaal:
[ afbeelding ]

Close-up van de Baba Ghanoush:
[ afbeelding ]
Ik wil dat ook allemaal eten, ik ben zó dol op Arabisch eten O+
pi_146363002
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:43 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik vind dat rubberige juist zo lekker aan halloumi :D Vind ik ook lekker bij Mozzarella :')
Ik heb nog nooit gehad dat mozzarella in je mond piept als een harde substantie die tegen het glazuur van je tanden aanwrijft. Waar koop jij je mozzarella? :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_146364022
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:01 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehad dat mozzarella in je mond piept als een harde substantie die tegen het glazuur van je tanden aanwrijft. Waar koop jij je mozzarella? :D
Ik bedoel dat het rubberig kan worden, een beetje als gummi. Dat kan ook met halloumi, alleen bij halloumi doet het dan ook nog ''squeak'' en dat doet mozzarella idd niet :)
pi_146364094
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:25 schreef RobinOok het volgende:
Ik zou dit elke dag kunnen eten, silken tofu simpelweg met wat sojasaus, verse lente-ui, koriander of in dit geval verse gemberbloemknoppen. Yum!

[ link | afbeelding ]Silken Tofu met Myoga

En misschien ga ik het doen ook! Een silken tofu dieet. Jottum!!!!!!!!!!!!!
Goeie tip en schitterende foto! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zaterdag 8 november 2014 @ 14:32:06 #181
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146431479
Voorbereidingen voor etentje vanavond. Heb zuurzakijs gedraaid en wil dat serveren in een brandysnap bakje. Recept van Mary Berry: 10-15 minuten in de oven, zegt ze, ha, niet dus. Na 10 minuten al verbrand.
Gelukkig bak je ze maar met 4 tegelijk, was het recept voor 16 en heb ik er uiteindelijk genoeg over gehouden. Maar ze breken al als je ernaar kijkt, dus alleen den dizze mocht op de foto. :-P



Met mini ananas en kaapse kruisbes.
  zaterdag 8 november 2014 @ 14:34:03 #182
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146431546
Eigenlijk slaat die hele foto nergens op: de ananas kun je zo niet eten, een verdwaalde goudbes, een vies verbrand koekje en geen ijs. Hahahahhahaha. Okay, laat mij maar. Ik ga de keuken in en het echte eten voorbereiden....
pi_146433498
Robin! :D Nou ja, mooie compositie zullen we dan maar zeggen >:) Stilleventje :*
Je koekjes doen me denken aan van die tot sleutel- en sieradenbakjes omgesmolten single-elpees van ooit.
Enneh, mini-ananasjes zijn altijd goed! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_146433566
Oh ja, ik kwam ook iets plaatsen:



Het is min of meer dit recept:
http://ladyandpups.com/20(...)feta-w-carrot-pesto/
..maar dan met betere feta en met palmsuiker in plaats van lichtbruine suiker. Erg lekker, zo samen! :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_146433870
Met wat voor camera fotograferen jullie?
pi_146434033
Ik met een Canon powershot point&click-ding. Op de auto-stand. :') (Te lui om me erin te verdiepen)
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 8 november 2014 @ 16:34:24 #187
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_146434410
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 16:12 schreef Unites het volgende:
Met wat voor camera fotograferen jullie?
Robin heeft wel eens een post gemaakt (of het was op haar website) waarin ze vertelde hoe ze te werk ging. Was wel leuk!
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_146435407
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 16:12 schreef Unites het volgende:
Met wat voor camera fotograferen jullie?
Styling, licht en juiste hoek is denk ik nog het belangrijkste. Op instagram bijv genoeg top foto's die gewoon met een telefoon gemaakt zijn. En vooral geen flits gebruiken.
  zaterdag 8 november 2014 @ 17:57:21 #189
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146436640
Ikgebruik tegenwoordig een Olympus Stylus XZ10.
Daarvoor heel lang een Fuji Finepix gehad.
Ben nog steeds niet aan de spiegelreflex omdat ik nu al weet dat ik te lui ben om te leren hoe die werkt. Nu met zo'n kleintje voel ik me minder schuldig dat ik bijna alles op de automatische stand fotografeer. ;-)
pi_146437720
zoisdat en myraela O+ _O_
pi_146437752
ow en n0a :D
pi_146437759
ik heb honger nu :P
pi_146442580
Een paar van mijn laatste foto's. Geen culinaire hoogstandjes, wel overheerlijk comfortfood c_/



Mijn Turkse recepten: www.mijnmixedkitchen.nl
pi_146445392
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 20:50 schreef Eslem het volgende:
Een paar van mijn laatste foto's. Geen culinaire hoogstandjes, wel overheerlijk comfortfood c_/

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oeh, als ik kaas zo zie loopt het water altijd in m'n mond. :9
  zondag 9 november 2014 @ 17:17:25 #195
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146468696
Gisteren eten gekookt voor 2 collega's van mijn lief.



1e gang. Silken tofu salade

2e gang. Geclarificeerde eendenbouillon met beukenzwammetjes en wat enoki.

3e gang. Gestoomde coquilles

4e gang. Zalm met zwarte boontjes met roerbakje van asperges, haricot verts en peultjes en wat witte rijst.



5e gang. Zuurzakijs (eigen recept) in een bakje van brandy snaps (Mary Berry’s recept) met een Kaapse kruisbes en wat honey cress (in de gescoord in de Markthal)

:P :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door RobinOok op 09-11-2014 18:03:13 ]
pi_146470337
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 17:17 schreef RobinOok het volgende:
Gisteren eten gekookt voor 2 collega's van mijn lief.

[ link | afbeelding ]


:P :s)
eerste foto werkt niet. 5e foto ziet er om te smullen uit, erg nice :D
  zondag 9 november 2014 @ 18:04:27 #197
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146470458
Ik
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 18:00 schreef SuperFood het volgende:

[..]

eerste foto werkt niet. 5e foto ziet er om te smullen uit, erg nice :D
Ik krijg wat van dat flickr tegenwoordig. Kutcodes met hun shithttps. Grrrrrr.
Werkt het nu wel? (er staan maar 2 foto's trouwens ;-) )

En bedankt. :-)
pi_146470476
ja ^O^ ziet er ook lekker uit!
pi_146638444
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 17:17 schreef RobinOok het volgende:
Gisteren eten gekookt voor 2 collega's van mijn lief.

[ link | afbeelding ]

1e gang. Silken tofu salade

2e gang. Geclarificeerde eendenbouillon met beukenzwammetjes en wat enoki.

3e gang. Gestoomde coquilles

4e gang. Zalm met zwarte boontjes met roerbakje van asperges, haricot verts en peultjes en wat witte rijst.

[ link | afbeelding ]

5e gang. Zuurzakijs (eigen recept) in een bakje van brandy snaps (Mary Berry’s recept) met een Kaapse kruisbes en wat honey cress (in de gescoord in de Markthal)

:P :s)
Robin, jemig, was je restaurantje aan het spelen!? O+ Wat vond iedereen ervan?
En wat zien die gestoomde coquilles er lekker uit! :9 Dat ga ik eens maken!
Let me see you stripped down to the bone
pi_146638472
Fruitontbijtje:


Blauwe druiven, gepocheerd in bloedsinaasappelazijn & honing.
Met vanilleyoghurt. :)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 14 november 2014 @ 11:31:40 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_146640545
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:01 schreef minilot het volgende:
Fruitontbijtje:
[ afbeelding ]

Blauwe druiven, gepocheerd in bloedsinaasappelazijn & honing.
Met vanilleyoghurt. :)
Ziet er heerlijk en mooi uit. Indien tinnen bord zou ik wel oppassen met zuren zoals azijn, kans is dat je tin daardoor deels in je systeem krijgt en stapeling in je lijf krijgt in de loop der tijd.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_146641259
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Ziet er heerlijk en mooi uit. Indien tinnen bord zou ik wel oppassen met zuren zoals azijn, kans is dat je tin daardoor deels in je systeem krijgt en stapeling in je lijf krijgt in de loop der tijd.
Geen idee of het tin is eigenlijk. :) Maar bedankt voor de waarschuwing. *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_146645505
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 17:17 schreef RobinOok het volgende:
Gisteren eten gekookt voor 2 collega's van mijn lief.

[ link | afbeelding ]

1e gang. Silken tofu salade

2e gang. Geclarificeerde eendenbouillon met beukenzwammetjes en wat enoki.

3e gang. Gestoomde coquilles

4e gang. Zalm met zwarte boontjes met roerbakje van asperges, haricot verts en peultjes en wat witte rijst.

[ link | afbeelding ]

5e gang. Zuurzakijs (eigen recept) in een bakje van brandy snaps (Mary Berry’s recept) met een Kaapse kruisbes en wat honey cress (in de gescoord in de Markthal)

:P :s)
Je bent wel fan van rauwe lente uitjes he? ;)
Ik zou ze de volgende dag nog proeven denk ik...
Die zalm herken ik, dat recept heb ik een keer gebruikt tijdens een eetclub :)
pi_146646643
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:17 schreef rhubarb het volgende:

[..]

Je bent wel fan van rauwe lente uitjes he? ;)
Boh, hou op! Sinds ik meermaals per week Chinees/Japans/Koraans kook besta ik volgens mij van binnen voor de helft uit bosuitjes! :D O+
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 15 november 2014 @ 14:16:37 #206
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146679714
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:00 schreef minilot het volgende:

[..]

Robin, jemig, was je restaurantje aan het spelen!? O+ Wat vond iedereen ervan?
En wat zien die gestoomde coquilles er lekker uit! :9 Dat ga ik eens maken!
Ik geloof dat ze nogal flabbergasted waren. :D
Komt natuurlijk ook gewoon omdat ze die smaken niet kennen. Veel mensen hebben een nogal lomp idee van de Aziatische keuken in het algemeen en de Chinese in het bijzonder. Dus dan is het makkelijk scoren. En nou ja, het was ook wel enigzins "restaurantwaardig", dat maakte ook best wat indruk. Maar ja, zeg ik dan, als je al die uren Masterchef kijken bij elkaar optelt, dan mag het toch ook wel? Bijna elke dag voor de buis zitten en commentaar geven op de presentatie van kandidaten en er dan zelf met de pet naar gooien?

Het is alleen lastig dat je ook nog verwacht wordt gezellig bij de gasten te zitten, dat hoeven die kandidaten niet. Dat is een extra uitdaging, zoveel mogelijk voorbereiden en klaarzetten zodat je zo kort mogelijk in de keuken staat om het klaar te maken. En dat ging deze keer ook beter dan ooit. Geen grote puinzooi in de keuken en zelfs tijd om snel foto's te maken.

Toch lijkt het me heerlijk om in de keuken te mogen blijven. :-)
  zaterdag 15 november 2014 @ 14:17:27 #207
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146679738
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:17 schreef rhubarb het volgende:

[..]

Je bent wel fan van rauwe lente uitjes he? ;)
Yup! Altijd in huis. Lente uitjes en koriander. Yum! :9
  zaterdag 15 november 2014 @ 14:20:34 #208
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_146679826
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:01 schreef minilot het volgende:
Fruitontbijtje:
[ afbeelding ]

Blauwe druiven, gepocheerd in bloedsinaasappelazijn & honing.
Met vanilleyoghurt. :)
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  zaterdag 15 november 2014 @ 14:21:43 #209
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_146679853
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:01 schreef minilot het volgende:
Fruitontbijtje:
[ afbeelding ]

Blauwe druiven, gepocheerd in bloedsinaasappelazijn & honing.
Met vanilleyoghurt. :)
Dit lijkt op een echo van een foetus. :')
Niet om af te kraken, maar daar denk ik aan.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_146680066
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 14:21 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Dit lijkt op een echo van een foetus. :')
Niet om af te kraken, maar daar denk ik aan.
:D Gave associatie wel.
Foto zag ik zelf ook niet zozeer als mooi en lekker eten (al was het erg lekker!) maar meer als een enigszins merkwaardig stilleventje. :+
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 15 november 2014 @ 14:33:02 #211
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146680180


Mij herinnert het aan cherry tomaatjes uit de oven. En die mogen niet meer van Kranenburg dus ik vind het wel een leuk alternatief. En ik vind het er wel lekker uitzien daardoor.
pi_146680210
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 14:16 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze nogal flabbergasted waren. :D
Komt natuurlijk ook gewoon omdat ze die smaken niet kennen. Veel mensen hebben een nogal lomp idee van de Aziatische keuken in het algemeen en de Chinese in het bijzonder. Dus dan is het makkelijk scoren. En nou ja, het was ook wel enigzins "restaurantwaardig", dat maakte ook best wat indruk. Maar ja, zeg ik dan, als je al die uren Masterchef kijken bij elkaar optelt, dan mag het toch ook wel? Bijna elke dag voor de buis zitten en commentaar geven op de presentatie van kandidaten en er dan zelf met de pet naar gooien?

Het is alleen lastig dat je ook nog verwacht wordt gezellig bij de gasten te zitten, dat hoeven die kandidaten niet. Dat is een extra uitdaging, zoveel mogelijk voorbereiden en klaarzetten zodat je zo kort mogelijk in de keuken staat om het klaar te maken. En dat ging deze keer ook beter dan ooit. Geen grote puinzooi in de keuken en zelfs tijd om snel foto's te maken.

Toch lijkt het me heerlijk om in de keuken te mogen blijven. :-)
Snap ik goed, van het in de keuken blijven :) Koken en borden opmaken is leuker dan gekoetjesenkalfjeskletsen aan tafel. :+

En ja, je zou verwachten dat iedereen na de overkill aan kookprogramma's de afgelopen Jaren toch niet meer zo snel onder de indruk te krijgen is van een beetje fraaie manier van eten presenteren, maar blijbaar toch. Al zal in jouw geval inderdaad wel meegespeeld hebben dat mensen niet alleen mooie borden voor zich kregen maar zo te lezen óók voor het eerst authentiek Chinees eten te eten kregen :)
*O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_146680232
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 14:33 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
En die mogen niet meer van Kranenburg
Is dat zo ja? :D
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 15 november 2014 @ 14:41:19 #214
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146680407
Ja, al jaaaaaaren niet meer.
  zaterdag 15 november 2014 @ 15:54:41 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_146682329
Kranenborg zou ook al jaren niet meer mogen als het aan mij lag
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_146682837
Ik mag Kranenborg al jaren niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:33:46 #217
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146685041
Ongetwijfeld iemand de zeer kundig is, maar ik zap hem weg, net als U2 of Simply Red op de radio, dan gaat er een andere zender op
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146710369


Semi-transparante aardappelchips gemaakt. *O* *O* *O*
Bijzonder leuk om te doen! Zie:
http://www.instructables.com/id/Glass-Potato-Chips/

Opgegeten met semi-transparante tomatenketchup van Crick's
Let me see you stripped down to the bone
pi_146713038


Vanuit een inmiddels donkere keuken (en heb momenteel even geen Photoshop om het bij te trekken): gyoza (homemade velletjes) met vulling van eend en bosui, met versgemaakte pruimensaus.
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 16 november 2014 @ 17:00:37 #220
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_146713104
Ohhhhhh gyoza, zooo lekker :9 Zag net op twitter je vellen al voorbij komen, zag er al goed uit :)

En die doorzichtige chips, wat gaaf!
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 16 november 2014 @ 17:30:31 #221
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146714082
Respect! Ze zien er prachtig uit! Vulling alleen eend & ui of nog iets smeuļgs ook?
pi_146715450
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:58 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]

Vanuit een inmiddels donkere keuken (en heb momenteel even geen Photoshop om het bij te trekken): gyoza (homemade velletjes) met vulling van eend en bosui, met versgemaakte pruimensaus.
En toen heb je ze gebakken? Gekookt?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_146717458
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:30 schreef RobinOok het volgende:
Respect! Ze zien er prachtig uit! Vulling alleen eend & ui of nog iets smeuļgs ook?
Beetje sesamolie en hoisinsaus erin :) O, en heel ragfijn gesneden chinese kool die ik even gestoomd had
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 16 november 2014 @ 18:53:19 #224
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146717468
quote:
2s.gif Op zondag 16 november 2014 18:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

En toen heb je ze gebakken? Gekookt?
Beide. :) Het zijn potstickers.
Jiaozi kun je op 3 manieren bereiden:
* Koken in ruim water (shuǐjiǎo, 水餃)
* Stomen (zhēngjiǎo, 蒸餃)
* In een koekenpan bakken (guōtiē, 鍋貼)
Voor deze laatste zogenaamde “potstickers” bak je de dumplings eerst eventjes in een hete koekenpan met een beetje olie bruin, giet er daarna een klein laagje water bij, leg de deksel op de pan en stoom de jiaozi gaar. Laat het water verdampen. Als de onderkant een mooi bruin korstje heeft serveren.
pi_146717529
quote:
2s.gif Op zondag 16 november 2014 18:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

En toen heb je ze gebakken? Gekookt?
Gewoon, wat je met gyoza doet. Gaarstomen in een beetje water in een hete pan met deksel erop, daarna deksel eraf en er een knapperig onderkantje aan bakken :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_146717545
Ahem, spuitelf (ga niet zo rap op mobiel), maar derde manier van Robin dus :)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 16 november 2014 @ 19:14:04 #227
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146718231


Ik had vanmiddag op eens onbedwingbare zin in zo'n gerookt kipfiletje van de AH.
Thuis een soort kipsalade van gemaakt:
1 gerookte kipfilet in blokjes
1 nashi peer in blokjes
lente-uitje in ringetjes

Sausje
1 el mayo
1 el stijfgeslagen room
1 tl citroensap
versgemalen 4-seizoenenpeper
zout

Nashipeer deed het goed! :-)

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 16-11-2014 20:17:47 ]
  zondag 16 november 2014 @ 19:30:25 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_146718934
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:14 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]

Ik had vanmiddag op eens onbedwingbare zin in zo'n gerookt kipfiletje van de AH.
Thuis een soort kipsalade van gemaakt:
1 gerookte kipfilet in blokjes
1 nashi peer in blokjes
lente-uitje in ringetjes

Sausje
1 el mayo
2 el stijfgeslagen room
1 tl citroensap
versgemalen 4-seizoenenpeper
zout

Nashipeer deed het goed! :-)
Hmm dat ziet er goed uit!

Gyozo's (let even niet op mijn spelling) ook! Ik heb nog velletjes liggen, kan prima bij mijn maaltje van morgen :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_146719596
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:53 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Beide. :) Het zijn potstickers.
Jiaozi kun je op 3 manieren bereiden:
* Koken in ruim water (shuǐjiǎo, 水餃)
* Stomen (zhēngjiǎo, 蒸餃)
* In een koekenpan bakken (guōtiē, 鍋貼)
Voor deze laatste zogenaamde “potstickers” bak je de dumplings eerst eventjes in een hete koekenpan met een beetje olie bruin, giet er daarna een klein laagje water bij, leg de deksel op de pan en stoom de jiaozi gaar. Laat het water verdampen. Als de onderkant een mooi bruin korstje heeft serveren.
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 18:54 schreef minilot het volgende:

[..]

Gewoon, wat je met gyoza doet. Gaarstomen in een beetje water in een hete pan met deksel erop, daarna deksel eraf en er een knapperig onderkantje aan bakken :9
Dank!
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 16 november 2014 @ 21:23:03 #230
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_146724462
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:58 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]

Vanuit een inmiddels donkere keuken (en heb momenteel even geen Photoshop om het bij te trekken): gyoza (homemade velletjes) met vulling van eend en bosui, met versgemaakte pruimensaus.
Ziet er super uit!!
пусть всегда будет солнце
pi_146802404
Awesome ontbijt!



Sinassplit-granola! >:) Het zijn brokken gepofte gierst met een laagje van witte chocolade, mandarijntjesschil en bergamotextract. .En een kwak yoghurt erbij dus. :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_146803715
Vandaag ook gyoza gemaakt, maar ze smaakten gewoon niet lekker -O-. Better luck next time.

Deze tomaten galette was iig wel gelukt.

pi_146803753
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 11:57 schreef n0a het volgende:
Vandaag ook gyoza gemaakt, maar ze smaakten gewoon niet lekker -O-. Better luck next time.

Deze tomaten galette was iig wel gelukt.

[ afbeelding ]
Die zag ik al voorbij komen, prachtig!
pi_146806145
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 11:57 schreef n0a het volgende:
Vandaag ook gyoza gemaakt, maar ze smaakten gewoon niet lekker -O-. Better luck next time.

Deze tomaten galette was iig wel gelukt.

[ afbeelding ]
Aww, jammer! Waar had je de gyzoa mee gevuld?

En inderdaad een schitterende galette! Ik eet pas weer verse tomaten als de winter voorbij is, maar als ik het zo zie krijg ik er toch wel erg veel trek in! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 19 november 2014 @ 13:37:12 #235
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_146806823
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 11:14 schreef minilot het volgende:
Awesome ontbijt!

[ afbeelding ]

Sinassplit-granola! >:) Het zijn brokken gepofte gierst met een laagje van witte chocolade, mandarijntjesschil en bergamotextract. .En een kwak yoghurt erbij dus. :9
Hmm.. dat ziet er lekker uit! Hoe kom je aan die gepofte gierst?
pi_146807157
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:37 schreef littlepea het volgende:

[..]

Hmm.. dat ziet er lekker uit! Hoe kom je aan die gepofte gierst?

Online besteld bij Pit&Pit.com maar elke goed gesoorteerde biowinkel heeft het wel liggen. En anders zijn er ook genoeg andere webshops, zoek maar 'ns op 'gepofte gierst' met Google.

Zelf maken kan ook, maar is wel (heel) veel meer gedoe en vond ik zelf niet zo'n succes :)
Veel lastiger dan popcorn, dat maak ik altijd gewoon zelf van maļskorrels. Zo gebeurd. Maar gierst moet je eerst weken, dan stomen, dan drogen en dan kun je het pas poffen.
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 19 november 2014 @ 13:58:02 #237
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_146807611
Dat klinkt inderdaad bewerkelijk.
  woensdag 19 november 2014 @ 13:58:46 #238
370431 drakin
vurig typje
pi_146807651
Mijn eerste bijdrage aan dit topic, ben geen fotograaf of goede opmaker om het voedsel er schitterend uit te laten zien, en heb het eten meestal ook al op voor ik denk om het eens op camera vast te leggen, maar deze keer dacht ik kom laat ik eens een kiekje schieten:



Gevulde paprika met shoarma uit de oven.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_146808051
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:58 schreef drakin het volgende:
Mijn eerste bijdrage aan dit topic, ben geen fotograaf of goede opmaker om het voedsel er schitterend uit te laten zien, en heb het eten meestal ook al op voor ik denk om het eens op camera vast te leggen, maar deze keer dacht ik kom laat ik eens een kiekje schieten:
Ik hou niet zo van gevulde paprika, maar je foto is wel tof, waarschijnlijk omdat je gave retro ovenschaal onderaan oranje en bovenaan een pietsje zwart is, net als de paprika's die erin staan! :D ^O^

En welkom als deelnemer van dit topic! *O*
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 19 november 2014 @ 14:31:53 #240
370431 drakin
vurig typje
pi_146808947
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:08 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik hou niet zo van gevulde paprika, maar je foto is wel tof, waarschijnlijk omdat je gave retro ovenschaal onderaan oranje en bovenaan een pietsje zwart is, net als de paprika's die erin staan! :D ^O^

En welkom als deelnemer van dit topic! *O*
Dankjewel voor je compliment minilot, zelfs al is de foto met mijn mobiel gemaakt :)
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_146809300
quote:
14s.gif Op woensdag 19 november 2014 11:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Die zag ik al voorbij komen, prachtig!
Dank je :).

quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Aww, jammer! Waar had je de gyzoa mee gevuld?

En inderdaad een schitterende galette! Ik eet pas weer verse tomaten als de winter voorbij is, maar als ik het zo zie krijg ik er toch wel erg veel trek in! ^O^
Tnx! Ik had de gyoza met kimchi gevuld en onder andere potato starch noodles. Moet er de volgende keer meer dingen in doen. Het was pittig en flauw tegelijk.
pi_146809350
Noedels in gyoza, ik kan me voorstellen dat dat wat saaiļg en nogal deegachtig wordt. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_146811931
De noodles zou ik er normaal ook niet in hebben gehad, maar ik zag dat Maanchi ze ook in de kimchi dumplings stopte. Volgende keer verzin ik wel zelf iets :D.
pi_146812233
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:10 schreef n0a het volgende:
Maanchi
Wie? :)

Edit: Lama, al gevonden :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_146813069
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 15:24 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]

Semi-transparante aardappelchips gemaakt. *O* *O* *O*
Bijzonder leuk om te doen! Zie:
http://www.instructables.com/id/Glass-Potato-Chips/

Opgegeten met semi-transparante tomatenketchup van Crick's
ziet er gaaf uit ^O^
pi_146813107
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:47 schreef Prego het volgende:

[..]

ziet er gaaf uit ^O^
Ja, vond ik ook wel! En het grappige is, als je je ogen dichtdeed was het net of je gewoon normale aardappelchips zat te eten, qua smaak en kraak! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_146829057
Fuck, nou heb ik zin in kimchi. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 23 november 2014 @ 21:11:36 #248
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
  zondag 23 november 2014 @ 21:33:16 #250
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146938779
Gewoon zelf de keuken in gaan is toch veel makkelijker? ;-)
Koken is heus niet moeilijk. Zeker dit soort dingen niet.
  zondag 23 november 2014 @ 23:28:20 #251
296595 foodlover
live and learn
pi_146943425
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:58 schreef drakin het volgende:
Mijn eerste bijdrage aan dit topic, ben geen fotograaf of goede opmaker om het voedsel er schitterend uit te laten zien, en heb het eten meestal ook al op voor ik denk om het eens op camera vast te leggen, maar deze keer dacht ik kom laat ik eens een kiekje schieten:

[ afbeelding ]

Gevulde paprika met shoarma uit de oven.
Hmm paprika en shoarma, dat ga ik eens maken, doe ik mijn vriend denk ik een groot plezier mee.
  dinsdag 25 november 2014 @ 11:30:53 #252
370431 drakin
vurig typje
pi_146982826
Ik had zin in een eenvoudig gebakken eitje:



Ei met ham en kaas op een oerbroodje met pesto, daarbij kleine tomaatjes met ui en verse tijm even apart gebakken. Door het verschuiven van het telefoonhoesje best wel een leuk effect zo geworden deze foto.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  dinsdag 25 november 2014 @ 16:54:39 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_146994194
Kan het er niet lekker uit vinden zien, sorry.
Ham ziet er ook wat treurig uit. Probeer volgende keer ham die niet op elkaar geperst is met water en zenen en zulks, dat is echt veel lekkerder.
En tomaatjes in hete olie bakken, dan worden ze ook lekkerder :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_147024107


Sinterklaassurprisemaken-ontwijkgedrag resulteerde vandaag in een vanillepavlova met mandarijncurd en herfstfruit in siroop van bloedsinaasappelazijn en kaneel :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_147024144
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:43 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]

Sinterklaassurprisemaken-ontwijkgedrag resulteerde vandaag in een vanillepavlova met mandarijncurd en herfstfruit in siroop van bloedsinaasappelazijn en kaneel :9
nomnomnom!
  woensdag 26 november 2014 @ 18:25:08 #256
370431 drakin
vurig typje
pi_147029269
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:43 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]

Sinterklaassurprisemaken-ontwijkgedrag resulteerde vandaag in een vanillepavlova met mandarijncurd en herfstfruit in siroop van bloedsinaasappelazijn en kaneel :9
O echt, wat lekker ziet dat er weer uit zeg :Y)
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:39:48 #257
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147120198


Rara, wat is het? :)

*edit* als je klikt zie je een uitvergroting....

[ Bericht 12% gewijzigd door RobinOok op 29-11-2014 16:50:17 ]
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:41:34 #258
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147120232
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:39 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]

Rara, wat is het? :)
Jacob op toast
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:43:02 #259
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147120268
Nope. :-)
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:45:54 #260
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147120325
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:54 schreef Molo het volgende:
Kan het er niet lekker uit vinden zien, sorry.
Ham ziet er ook wat treurig uit. Probeer volgende keer ham die niet op elkaar geperst is met water en zenen en zulks, dat is echt veel lekkerder.
En tomaatjes in hete olie bakken, dan worden ze ook lekkerder :9
Ik vind het ook een beetje een zielig broodje, maargoed als het maar smaakt :Y)
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_147120462
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:43 schreef RobinOok het volgende:
Nope. :-)
Koningsoesterzwam?
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:56:44 #262
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147120543
Nee, ook niet. *O*
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:57:51 #263
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147120569
Modjes mogen het straks wel weghalen, want zit nu wel het foodgawkers topic te vervuilen. :D
Za'k het zeggen? Za'k het zeggen? Za'k het zeggen? *O*
pi_147120609
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:57 schreef RobinOok het volgende:
Modjes mogen het straks wel weghalen, want zit nu wel het foodgawkers topic te vervuilen. :D
Za'k het zeggen? Za'k het zeggen? Za'k het zeggen? *O*
Foodgawkerstopic was ooit mijn idee, en ind eze reeks hebben we over een beetje slowchat nooit moeilijk gedaan dus kom maar op met je raadspelletje ;)
Is het kwal?
Let me see you stripped down to the bone
pi_147120614
ik denk iets van kaasachtig spul ofzo.
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:00:54 #266
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147120643
Nee, geen kwal en geen kaasachtig spul.
Het is de bovenste helft van iets. Dus eigenlijk 2 keer zo hoog. Misschien helpt dat.
En het is een ieniemienie stukje toast, dus dat dingetje erop is ter grootte van een kleine st. jacobsmossel. Dat dan weer wel....
pi_147120668
Is het gegeleerde ragout?
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:02:34 #268
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147120683
Nee, het hoort zo.
pi_147120689
Ik geef het op :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_147120706
Nee, wacht, aubergine?
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:03:38 #271
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147120716
Dan ga ik het zeggen, ja?
Of beter, laten zien met nog een foodgawkerfoto... :P
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:04:02 #272
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147120723
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:03 schreef minilot het volgende:
Nee, wacht, aubergine?
Nee, ook niet. Maar wel goed bedacht. :D
pi_147120746
wel een schelpdier?
pi_147120775
paddo!
pi_147120787
* opgeeft *
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:08:52 #276
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147120825
Geen schelpdier. Geen paddo.
Modjes kunnen misschien splitten? Naar een apart topic? :P

Had gedacht dat mannen als PietVerdriet het gewoon meteen zouden zien hoor.
pi_147120844
wat is het wat is het

pi_147120914
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:08 schreef RobinOok het volgende:
Had gedacht dat mannen als PietVerdriet het gewoon meteen zouden zien hoor.
:o
..wįt heb je op je toast gedaan? Is het een plakje..? Neeee.
Let me see you stripped down to the bone
pi_147120957
:')
pi_147120979
ow bal zou nog wel kunnen misschien. maar nee dat lijkt me een te dikke plak en ... ehm.. nee dat is het niet... toch
pi_147120986
Ik dacht aan beenmerg, maar dat past niet echt bij de omschrijving.
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:15:25 #282
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147120993
Jaaaaaaaaaaaaaaa, N0a! Mijn heldin. *O*



pi_147121002
Wha *O*
pi_147121034
*O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_147121042
wie gaat er nou een bot op een broodje leggen. echt. ik verdenk je er tevens van de meest niet op bot lijkende foto te hebben uitgezocht. -O-
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:18:27 #286
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147121045
Ik had het al bijna op en toen dacht ik, misschien toch ook wel interessant om te laten zien hoe dat er nou uitziet. Op internet zie je eigenlijk voornamelijk de foto's van die geroosterde stukken botten.
Maar het ziet er dus niet uit. Je moet er niet te lang naar kijken voor je het in je mond stopt. Maar lekker is het wel. :-)
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:19:25 #287
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147121071
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:18 schreef SuperFood het volgende:
wie gaat er nou een bot op een broodje leggen. echt. ik verdenk je er tevens van de meest niet op bot lijkende foto te hebben uitgezocht. -O-
Niet het bot maar het merg, mevrouw 95% Vegan. :9
pi_147121128
hoe heb je dat er zo mooi uitgekregen? en dan is het wel een fucking fucking klein stuk broodje (en dat het 2 x zo groot was en de bovenkant was is ook een slechte hint want beenmerg loopt gewoon veel verder door normaal gesproken - mits rund waar ik dan maar vanuit ga).

:'(
pi_147121138
en ik ben niet vegan ik ben een worstje :D
pi_147121145
:@
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:26:28 #291
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147121262
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:21 schreef SuperFood het volgende:
hoe heb je dat er zo mooi uitgekregen? en dan is het wel een fucking fucking klein stuk broodje (en dat het 2 x zo groot was en de bovenkant was is ook een slechte hint want beenmerg loopt gewoon veel verder door normaal gesproken - mits rund waar ik dan maar vanuit ga).

:'(
Gewoon met een klein mesje. Heb ooit bij de action minibestek gekocht, komt heel vaak van pas.
En ja, het is een heel klein stukje brood. Had 1 boterhammetje geroosterd, in 4 driekantjes gesneden.
Was eerst niet van plan dit te fotograferen, maar toen ik het at realiseerde ik me dat ik op internet alleen maar foto's van hele, geroosterde botten zag. Nooit van de smurrie die je eruit peutert.
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:27:12 #292
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147121269
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:22 schreef SuperFood het volgende:
en ik ben niet vegan ik ben een worstje :D
Oh fuck, sorry, ik dacht dat ik op Minilot reageerde. :o
Niks gezegd!
pi_147121283
nou wel leuke presentatie. alhoewel je misschien iets met het bot had moetenkunnen doen omdat foto's die een verhaal vertellen ook wat waard zijn O-)
pi_147121530
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:27 schreef SuperFood het volgende:
nou wel leuke presentatie. alhoewel je misschien iets met het bot had moetenkunnen doen omdat foto's die een verhaal vertellen ook wat waard zijn O-)
Bleh, voedselfoto's die een verhaal vertellen. Ik wil dat op foto's van eten gewoon alleen iets staat dat eruit ziet alsof ik het zo uit het beeldscherm kan pakken en in mijn mond kan steken, zonder al teveel afleiding. Al die foto's met opzetjes met props en brokken ingredienten op de achtergrond, dat vind ik niks. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_147121570
ook iets voor te zeggen. ik wilde gewoon goedpraten dat ik het niet had geraden - het lag aan de foto ja :( :@ :')
pi_147121604
(En ja, ik weet dat ik de laatste tijd veel foto's heb geplaatst waar ook wel een propje op te vinden was, maar da's omdat ik per se een gratis Foodeliciousbox wilde winnen, en dat is inmiddels gelukt, dus weer klaar ermee. :+ )
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 29 november 2014 @ 17:40:14 #297
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147121617
Hooooerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! :-)
pi_147121646
Ja, slecht van me! Ben er wel weer overheen. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_147121665
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:40 schreef RobinOok het volgende:
Hooooerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! :-)
pi_147121674
ow nog 2
pi_147121832
Ik sluit wel even en maak een nieuwe OP met recente foto's. Momentje. :)
Let me see you stripped down to the bone
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')