quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:43 schreef Mani89 het volgende:
ISIS is het grootste kwaad op aarde. Ze moeten dood. Allemaal.
mijn autistische brein, wat doe jequote:Op vrijdag 12 september 2014 20:20 schreef Halcon het volgende:
RAQQA (SYR) – Door de Islamitische Staat (IS) gekidnapte vrouwen en meisjes vanaf 13-jaar oud, worden als seksslavinnen ondergebracht in bordelen die gerund worden door vrouwelijke jihadisten uit Groot-Brittannië. In de bordelen kunnen IS strijders zich uitleven op de gevangen genomen slavinnen die behoren tot het Yezidi-volk. Dat meld de Mirror.
“De vrouwen gebruiken barbaarse interpretaties van de islam om hun gedrag te rechtvaardigen. Zij geloven dat de militanten met niet-islamitische vrouwen kunnen doen wat ze willen” aldus een bron.
“Yazidi mensen worden etnisch gezuiverd, en hun vrouwen worden onderworpen aan de meest brute behandeling.” De afgelopen twee weken alleen al zijn er 3.000 Iraakse vrouwen gevangengenomen door de jihadisten. De Jezidi-vrouwen en meisjes worden vaak door meerdere mannen, tot drie keer per dag verkracht.
In Ragga worden de gekidnapte vrouwen doorverkocht door de uit vrouwen bestaande al-Khanssaa Brigade, de sharia politie van de IS. Vrouwen die zich bekeren tot de IS worden doorverkocht als bruiden aan islamistische strijders voor bedragen tussen de 25 en 150 dollar.
Vrouwen die zich niet bekeren worden dagelijks verkracht en uiteindelijk gruwelijk vermoord. Dat zeggen vrouwen die uit handen van de IS konden ontsnappen.
Bron: http://www.camilleri.nl/2(...)inen-in-is-bordelen/
Nee. Met niet-Islamitische vrouwen mogen ze doen wat ze willen kennelijk.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:51 schreef awiebo het volgende:
[..]
mijn autistische brein, wat doe je
OT: is dit niet tegen hun geloof?
Wat moet je daar zien???quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:03 schreef UpsideDown het volgende:
Zo gaat het er tegenwoordig aan toe in de Yezidi dorpen:
[ afbeelding ]
#Arab settlers celebrate the genocide of #Ezidi-#Kurds.
Het lijkt net de Schilderswijk.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:03 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]
Wat wijst dat rode rondje aan?quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:03 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]
Welk straatje?quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het past niet in je straatje hè...
Jouw straatje dat de Moslims daar gezellig bezig zijn en Yezidi-dorpen voorzien van gezellige theehuizen waar iedereen welkom is om een kopje thee te drinken en aan de waterpijp te lurken.quote:
Bedankt Geert.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jouw straatje dat de Moslims daar gezellig bezig zijn en Yezidi-dorpen voorzien van gezellige theehuizen waar iedereen welkom is om een kopje thee te drinken en aan de waterpijp te lurken.
quote:
Ik steun ISIS niet.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Inhoudelijk weer eens uitgeluld. Ach, het zal ook niet meevallen heden ten dage om als alle barbaarse handelingen van je idolen te blijven bagatelliseren.
Ah, ik slik de media niet als zoete koek en daarom doe ik alsof ISIS geen vlieg kwaad doet...quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom probeer je dan allemaal geforceerd te doen dat ze geen vlieg kwaad doen?
quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is een Yezidi-symbool. Dat zijn ze er kennelijk vergeten af te slopen.
Ok thanks!quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:15 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat is zo'n typisch torentje van de gebedshuizen die horen bij de Yezidi-cultuur.
[ afbeelding ]
Ja, standaard weer de reactie dat zo'n bericht een fabeltje is. En dat dan afdoen met de ultieme dooddoener dat je de media niet als zoete koek slikt.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, ik slik de media niet als zoete koek en daarom doe ik alsof ISIS geen vlieg kwaad doet...
ISIS doet zeker aan walgelijke praktijken in Syrië, Irak en Libië.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, standaard weer de reactie dat zo'n bericht een fabeltje is. En dat dan afdoen met de ultieme dooddoener dat je de media niet als zoete koek slikt.
Er is daar een genocide bezig, daar zijn alle serieuze media het wel over eens. Maar meneer The Underdog slikt het niet als zoete koek en vindt het allemaal maar onbetrouwbare geruchten en fabeltjes.
Dat volk heeft daar in z'n megalomane idiotie iets op bedacht: tijdelijke 'huwelijken'. Want Allah is zo'n debiel dat hij niet begrijpt dat de tijdelijke huwelijke geen enkel doel dienen dan het verkrachten van vrouwen, of Allah is zo machteloos dat hij niet kan ingrijpen als mensen beesten de letter van zijn wet volgen, maar de geest van de wet volledig door de mangel halen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Met niet-Islamitische vrouwen mogen ze doen wat ze willen kennelijk.
En waarom is dan dit artikel precies een fabeltje?quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS doet zeker aan walgelijke praktijken in Syrië, Irak en Libië.
Dit ontken ik dan ook nergens.
quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het is echt te gênant voor woorden dat de Nederlandse overheid daar niet ingrijpt, of tenminste z'n uiterste best doet om iets voor de Yezidi's te kunnen betekenen. Er vindt daar een regelrechte genocide plaats, en Nederland staat ernaar te kijken. Beschamend gewoon.
Ieder jaar op 4 mei, als de Holocaust ter sprake komt, hebben politici de mond vol van één mantra: "Nooit meer." In de VN hebben ze afgesproken om allemaal samen in te grijpen als er nog ooit zo'n mensenrechtendrama zou plaatsvinden. Nu gebeurt het weer, en ze doen helemaal niets. Net als in Rwanda, net als in Zuid-Soedan, Nederland laat na haar menselijke verplichting te doen.
En dan zijn de Nederlanders nog een van de nobelere landen, want wij hebben tenminste nog geprobeerd in te grijpen in het voormalige Joegoslavië. De rest van de wereld is nog lager, nog hypocrieter, nog onmenselijker. Met de moslimlanden voorop, die gewoonlijk luidkeels staan te gillen als een land de rechten van moslims dreigt te schenden. Nu laten ze zich niet meer zien. Zij hebben alle recht van spreken verloren.
Interpretatie.quote:British female jihadis are running brothels full of women kidnapped and forced into sex slavery by Islamic State militants.
It is understood they are members of an ultra-religious IS ‘police’ force tasked with looking after girls captured from the Yazidi tribe in Iraq.
Wat voor bronnen?quote:As many as 3,000 Iraqi women have been taken captive in the last two weeks by the terror group.
Sources suggest that members of the all-women al-Khanssaa Brigade in Raqqa, Syria, are running brothels to satisfy the fighters’ desires.
Wie?quote:One said: “These women are using barbaric interpretations of the Islamic faith to justify their actions.
“They believe the militants can use these women as they please as they are non-Muslims.
“The Yazidi people are being ethnically cleansed, and their women are being subjected to the most brutal treatment.
“It is the British women who have risen to the top of the Islamic State’s sharia police and now they are in charge of this operation.
"It is as bizarre as it is perverse.”
Van horen zeggen.quote:A report obtained by the Daily Mirror from researchers at think tank MEMRI – the Middle East Media Research Institution – confirms ethnic sex slavery is taking place on a massive scale.
The report states: “During its takeover of large parts of northern Iraq the IS captured many Yazidi villages, and reportedly took many Yazidi women to be sold and used as sex slaves.”
Vermoedens en bronnen. Nogmaals, welke bronnen?quote:Researchers at the International Centre for the Study of Radicalisation suggest up to 60 British women have gone to Syria for jihad.
Sources have revealed some of these women have emerged as key figures in the al-Khanssaa brigade and are enticing dozens more to leave their families and join them.
Enige tastbare bron in dit hele verhaal, maar zelfs die link kan niet hard gemaakt worden.quote:Aspiring doctor Aqsa Mahmood, 20, who fled her Glasgow home last November, is understood to be part of the brigade.
She said she wanted to behead Christians with a “blunt knife”.
Ik zeg nergens dat het een fabeltje is, wat ik zeg is dat ik het niet betrouwbaar vind.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
En waarom is dan dit artikel precies een fabeltje?
quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:25 schreef Terecht het volgende:
Niemand die twijfelt aan de betrouwbaarheid van dit bericht? De Mirror is een verkapt roddelblaadje, en de bronnen zijn vager dan vaag:
[..]
Interpretatie.
[..]
Wat voor bronnen?
[..]
Wie?
[..]
Van horen zeggen.
[..]
Vermoedens en bronnen. Nogmaals, welke bronnen?
[..]
Enige tastbare bron in dit hele verhaal, maar zelfs die link kan niet hard gemaakt worden.
Nederland kan ook niks meer afdwingen. Onder andere de aanhoudende bezuinigingen op defensie hebben ons land zo vleugellam gemaakt dat wij internationaal wel hard kunnen schreeuwen, maar niet meer met de vuist op tafel kunnen slaan. Wij houden ons niet aan internationale NAVO-afspraken en nu zitten we achterin de bus als de politici eens daad bij hun vrome woord moeten voegen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat volk heeft daar in z'n megalomane idiotie iets op bedacht: tijdelijke 'huwelijken'. Want Allah is zo'n debiel dat hij niet begrijpt dat de tijdelijke huwelijke geen enkel doel dienen dan het verkrachten van vrouwen, of Allah is zo machteloos dat hij niet kan ingrijpen als mensen beesten de letter van zijn wet volgen, maar de geest van de wet volledig door de mangel halen.
Zulke interpretaties geven maar weer eens aan dat het die ISIS-mongooltjes helemaal niet gaat om het zo goed mogelijk dienen van Allah, maar puur om macht. Religie is daarbij slechts een middel, geen doel.
Een krant hoeft natuurlijk hun bronnen ook niet bij naam te noemen. Dan kan je overal om een bron gaan vragen maar een journalist gaat om meerdere redenen niet vertellen wie precies wat heeft gemeld.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:25 schreef Terecht het volgende:
Niemand die twijfelt aan de betrouwbaarheid van dit bericht? De Mirror is een verkapt roddelblaadje, en de bronnen zijn vager dan vaag:
[..]
Interpretatie.
[..]
Wat voor bronnen?
[..]
Wie?
[..]
Van horen zeggen.
[..]
[..]
Enige tastbare bron in dit hele verhaal, maar zelfs die link kan niet hard gemaakt worden.
Journalisten. Ook zijn er meer dan voldoende mediaberichten over ontvoeringen van Yezidi-vrouwen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het een fabeltje is, wat ik zeg is dat ik het niet betrouwbaar vind.
Waar is het bewijs dan?
Je moet academische voorzichtigheid niet verwarren met leugenachtigheid.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:25 schreef Terecht het volgende:
[..]
Interpretatie.
[..]
Wat voor bronnen?
[..]
Wie?
[..]
Van horen zeggen.
[..]
[..]
Is er ook een filmpje waarin je ziet dat zo'n ISIS figuur dat toegeeft aan CNN?quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Journalisten. Ook zijn er meer dan voldoende mediaberichten over ontvoeringen van Yezidi-vrouwen.
Natuurlijk kun je zeggen dat het niet waar is, jij was er niet bij en ik ook niet. Maar zo kun je alles in twijfel trekken. ISIS heeft dit nota bene zelf toegegeven en ook de VN spreekt erover (http://www.telegraaf.nl/b(...)di_s_ontvoerd__.html).
De bronnen voor dit verhaal kunnen niet vager dan dit. Men kan niet eens noemen waar deze bronnen vandaan komen, en bovendien heeft men heel veel interpretatie nodig om het verhaal rond te krijgen. Er is helemaal niets tastbaars aan dit verhaal. Nul. Zilch. Dit is véél te mager om zo maar voor waar aan te nemen imo.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Een krant hoeft natuurlijk hun bronnen ook niet bij naam te noemen. Dan kan je overal om een bron gaan vragen maar een journalist gaat om meerdere redenen niet vertellen wie precies wat heeft gemeld.
Klopt. Maar dat zou geen excuus moeten zijn om nu te zwijgen. Er is verdomme een genocide bezig, iedereen met een klein beetje fatsoen zou daar luidkeels tegen moeten protesteren. We kunnen misschien niet, zoals de Amerikanen, drones of een serieus leger sturen, maar er moet toch iets zijn dat we kunnen doen?quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nederland kan ook niks meer afdwingen. Onder andere de aanhoudende bezuinigingen op defensie hebben ons land zo vleugellam gemaakt dat wij internationaal wel hard kunnen schreeuwen, maar niet meer met de vuist op tafel kunnen slaan. Wij houden ons niet aan internationale NAVO-afspraken en nu zitten we achterin de bus als de politici eens daad bij hun vrome woord moeten voegen.
Filmpjes zat hoor waaruit blijkt dat die Yezidi toch wel te lijden hebben onder de aanwezigheid van ISIS: http://www.youtube.com/results?search_query=yezidi+isisquote:Op vrijdag 12 september 2014 21:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is er ook een filmpje waarin je ziet dat zo'n ISIS figuur dat toegeeft aan CNN?
Of moeten we dat maar zo geloven?
Jij wacht op een soort Big Brother, camera erbij en dat jij lekker mee kunt kijken in dat bordeel?quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:33 schreef Terecht het volgende:
[..]
De bronnen voor dit verhaal kunnen niet vager dan dit (men kan niet eens noemen waar deze bronnen vandaan komen), en bovendien heeft men heel veel interpretatie nodig om het verhaal rond te krijgen. Er is helemaal niets tastbaars aan dit verhaal. Nul. Zilch. Dit is véél te mager om zo maar voor waar aan te nemen imo.
Als ze ergens uitblinken in het overdrijven en verdraaien van de waarheid, dan is het wel in dat deel van de wereld. Tientallen doden worden duizenden, westerse verpleegsters in Libië zijn daar ingevlogen als deel van een complot om de bevolking aids te bezorgen, duizenden vrouwen worden ontvoerd om te werken in bordelen,...quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je moet academische voorzichtigheid niet verwarren met leugenachtigheid.
Ik zeg nergens dat yezidi,s niet lijden.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Filmpjes zat hoor waaruit blijkt dat die Yezidi toch wel te lijden hebben onder de aanwezigheid van ISIS: http://www.youtube.com/results?search_query=yezidi+isis
Ook genoeg artikelen van journalisten die veel beter op de hoogte zijn dan dat jij dat bent.
Maar goed, de Yezidi in die filmpjes zullen allemaal wel ingehuurde acteurs zijn hè.
Nou, wat let je? Doe je samen met je vriendin voor als Yezidi en ga daar eens rond wandelen....quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:36 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ik wil dat eerst wel eens met eigen ogen zien.
Wat zeg je dan wel?quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat yezidi,s niet lijden.
Niet iedereen is gevlucht uit Sinjar, een groot deel wel maar er is ook deel achtergebleven. Je kan wel raden dat die achterblijvers niet weer vrolijk zijn gaan thee zetten toen IS hun dorpen innamen. Tel daar bij op dat we weten dat IS barbaren zijn en 1 + 1 = 2.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:36 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Als ze ergens uitblinken in het overdrijven en verdraaien van de waarheid, dan is het wel in dat deel van de wereld. Tientallen doden worden duizenden, westerse verpleegsters in Libië zijn daar ingevlogen als deel van een complot om de bevolking aids te bezorgen, duizenden vrouwen worden ontvoerd om te werken in bordelen,...
Ik wil dat eerst wel eens met eigen ogen zien.
En dat IS het zelf "bevestigt" zegt juist helemaal niks. Die verspreiden juist graag zélf dit soort verhalen om zo de bevolking angst aan te jagen.
Dat ik niet alle negatieve berichten over ISIS geloof.quote:
Ja, daar zijn genoeg filmpjes van en ook verslagen van journalisten e.d. Dat kun je allemaal wel ontkennen, maar dat er daar een genocide bezig is, kun je wel als feit bestempelen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat ik niet alle negatieve berichten over ISIS geloof.
Maar dat de yezidi,s en andere minderheidsgroepen het zwaar hebben onder ISIS is een feit, daar zijn dan ook genoeg filmpjes van.
Maar dit soort hollywood verhaaltjes zonder bron, filmpje of wat dan ook geloof ik niet.
Ik heb geen idee. Wapens sturen naar die mensen stopt ISIS niet. Onze luchtmachtvloot wordt al overal ter wereld gebruikt en straks met de JSF waar maar 35 exemplaren van komen hebben we ongeveer een stuk of 6 vliegtuigen die we kunnen uitzenden. We hebben nu alleen al 6 f16 naar de Baltische staten gestuurd.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
maar er moet toch iets zijn dat we kunnen doen?
Nee, maar ik verwacht wel wat meer dan "bronnen zeggen", "iemand zegt", "het vermoeden bestaat". Noem op zijn minst waar deze bronnen vandaan komen, bij welke groep een bron hoort, wat de motivatie voor het vermoeden is. Dit bericht is compleet nietszeggend.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij wacht op een soort Big Brother, camera erbij en dat jij lekker mee kunt kijken in dat bordeel?
Dus omdat ISIS een perverse organisatie is moeten we maar alle hysterische verhaaltjes geloven?quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, daar zijn genoeg filmpjes van en ook verslagen van journalisten e.d. Dat kun je allemaal wel ontkennen, maar dat er daar een genocide bezig is, kun je wel als feit bestempelen.
De bron is La Repubblica. En die vermelden netjes hun bron.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:42 schreef Terecht het volgende:
[..]
Nee, maar ik verwacht wel wat meer dan "bronnen zeggen", "iemand zegt", "het vermoeden bestaat". Noem op zijn minst waar deze bronnen vandaan komen, bij welke groep een bron hoort, wat de motivatie voor het vermoeden is. Dit bericht is compleet nietszeggend.
Wat is er hysterisch aan dit verhaal?quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus omdat ISIS een perverse organisatie is moeten we maar alle hysterische verhaaltjes geloven?
Alles, vooral het gebrek aan bewijs.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat is er hysterisch aan dit verhaal?
Ik gaf je net de bron. Je hebt de filmpjes gezien, je hebt diverse artikelen gelezen...quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alles, vooral het gebrek aan bewijs.
Ik geloof het als ik een filmpje zie van ISIS strijders die een voor een yezidi meisjes/vrouwen verkrachten.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik gaf je net de bron. Je hebt de filmpjes gezien, je hebt diverse artikelen gelezen...
geoden troll 2/10quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik geloof het als ik een filmpje zie van ISIS strijders die een voor een yezidi meisjes/vrouwen verkrachten.
ISIS filmt toch alles, dus waarom dit niet?
Hoe kom je bij La Repubblica? Volgens mij is de bron de Mirror, en de Mirror heeft er werkelijk alles aan gedaan om de bronvermelding zo vraag en betekenisloos mogelijk te houden.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
De bron is La Repubblica. En die vermelden netjes hun bron.
Dat is het enige wat het een vleugje betrouwbaarheid geeft, echter het bericht zou op eigen kracht de betrouwbaarheid ervan aannemelijk moeten kunnen maken. Dit bericht doet dat niet, verre van.quote:Het sluit ook wel aan op eerdere berichten over ISIS en Yezidi.
Een tweet, nota bene, van ene 'Redeemed David' (een journalistieke autoriteit?) geldt voor jou als 'berichtgeving'? In dat geval moet je je nieuwsbronnen inderdaad wat kritischer gaan selecteren, ja.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:53 schreef Pandaplint het volgende:
Ik ben ook wat sceptisch geworden over de berichtgeving. Oa door dit. Deze foto kom je de laatste tijd nogal veel tegen:
[ afbeelding ]
Maar wat blijkt..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is een foto vanuit 2011...
Meer: http://justpaste.it/gmae
Een veel realistischer scenario is dat ze dus de huizen afgaan en vragen om "belasting" voor wat zij ongelovigen vinden. Maar ja, die zogenaamde Islamitische Staat is dus amper een land te noemen, ze hebben een geïmproviseerde "hoofdstad" die eigenlijk helemaal geen hoofdstad kan genoemd worden, laat staan dat ze een echte belastingadministratie hebben.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:39 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Niet iedereen is gevlucht uit Sinjar, een groot deel wel maar er is ook deel achtergebleven. Je kan wel raden dat die achterblijvers niet weer vrolijk zijn gaan thee zetten toen IS hun dorpen innamen. Tel daar bij op dat we weten dat IS barbaren zijn en 1 + 1 = 2.
Waar wel aan getwijfeld moet worden zijn de genoemde aantallen, die kloppen niet vermoed ik. Het zijn geen 'duizenden', eerder tientallen of honderden.
Dat Dhimmi-systeem geldt niet voor alle "ongelovigen".quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:59 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Een veel realistischer scenario is dat ze dus de huizen afgaan en vragen om "belasting" voor wat zij ongelovigen vinden. Maar ja, die zogenaamde Islamitische Staat is dus amper een land te noemen, ze hebben een geïmproviseerde "hoofdstad" die eigenlijk helemaal geen hoofdstad kan genoemd worden, laat staan dat ze een echte belastingadministratie hebben.
Dus op maandag komt militie 1 aan de deur eisen dat ze belasting moeten betalen en anders binnen 3 dagen weg moeten wezen. De meesten gaan weg, sommigen zullen misschien betalen.
Op donderdag komt militie 2 en vraagt opnieuw om belasting. De heer des huizes verzet zich nu, want hij heeft maandag al betaald. Ja, weet die militie veel? Er worden nu sterkere middelen ingezet. Fysiek geweld. Bedreigingen. We nemen je vrouw en kinderen mee als je niet binnen 3 dagen betaalt.
Gevolg: gezin vlucht met verhaal over ontvoeringen van vrouwen door IS-strijders. Wordt vervolgens als waarheid overgenomen door een heleboel volk. Terwijl het misschien voor een groot deel wel een mythe is.
(Ik weet dat ik hier even mijn fantasie bovenhaal, maar ik zie dat hele IS eigenlijk meer als een soort Arabische maffia. Beschermgeld betalen, dan laten we je met rust.)
Die lagen thuis lekker voor de buis Koffietijd te kijken.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:58 schreef UpsideDown het volgende:
Ik ken alleen dat propagandafilmpje van IS waarin Yezidi-mannen in bussen aankomen zich 'vrijwillig' bekeren tot de islam. Duidelijke filmpjes van Yezidi-vrouwen in handen van IS heb ik nog niet gezien.
Die krant werd in veel media (telegraaf, telegraph, hln, etc) als bron opgevoerd.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:54 schreef Terecht het volgende:
[..]
Hoe kom je bij La Repubblica? Volgens mij is de bron de Mirror, en de Mirror heeft er werkelijk alles aan gedaan om de bronvermelding zo vraag en betekenisloos mogelijk te houden.
[..]
Dat is het enige wat het een vleugje betrouwbaarheid geeft, echter het bericht zou op eigen kracht de betrouwbaarheid ervan aannemelijk moeten kunnen maken. Dit bericht doet dat niet, verre van.
quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die lagen thuis lekker voor de buis Koffietijd te kijken.
Dat belasting betalen was meer voor de niet-moslims in Mosul, in Sinjar en omstreken zijn de achterblijvers grotendeels 'bekeerd' of anders gedood.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:59 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Een veel realistischer scenario is dat ze dus de huizen afgaan en vragen om "belasting" voor wat zij ongelovigen vinden. Maar ja, die zogenaamde Islamitische Staat is dus amper een land te noemen, ze hebben een geïmproviseerde "hoofdstad" die eigenlijk helemaal geen hoofdstad kan genoemd worden, laat staan dat ze een echte belastingadministratie hebben.
Dus op maandag komt militie 1 aan de deur eisen dat ze belasting moeten betalen en anders binnen 3 dagen weg moeten wezen. De meesten gaan weg, sommigen zullen misschien betalen.
Op donderdag komt militie 2 en vraagt opnieuw om belasting. De heer des huizes verzet zich nu, want hij heeft maandag al betaald. Ja, weet die militie veel? Er worden nu sterkere middelen ingezet. Fysiek geweld. Bedreigingen. We nemen je vrouw en kinderen mee als je niet binnen 3 dagen betaalt.
Gevolg: gezin vlucht met verhaal over ontvoeringen van vrouwen door IS-strijders. Wordt vervolgens als waarheid overgenomen door een heleboel volk. Terwijl het misschien voor een groot deel wel een mythe is.
(Ik weet dat ik hier even mijn fantasie bovenhaal, maar ik zie dat hele IS eigenlijk meer als een soort Arabische maffia. Beschermgeld betalen, dan laten we je met rust.)
Die Dhimmi-regel geldt ook niet voor alle ongelovigen, alleen voor ongelovigen uit het boek. Dus niet voor Yezidi.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:05 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat belasting betalen was meer voor de niet-moslims in Mosul, in Sinjar en omstreken zijn de achterblijvers grotendeels 'bekeerd' of anders gedood.
Sinjar staat trouwens wel op de agenda van de Peshmerga en YPG om terug te veroveren, dan zal het allemaal wel boven water komen wat zich daar afspeelt.
Oké, ik ben niet erg op de hoogte van die gekke regels die ze hanteren. Het slaat sws helemaal nergens op wat die baardapen bedenken.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die Dhimmi-regel geldt ook niet voor alle ongelovigen, alleen voor ongelovigen uit het boek. Dus niet voor Yezidi.
Klopt. Overigens moet je naast die belasting nog aan allerlei voorwaarden voldoen: je mag geen wapen dragen, je moet speciale kleding dragen, je mag je geloof niet uiten, etcquote:Op vrijdag 12 september 2014 22:12 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Oké, ik ben niet erg op de hoogte van die gekke regels die ze hanteren. Het slaat sws helemaal nergens op wat die baardapen bedenken.
IS vernietigen oké. Bombardementen uitvoeren op souvrein grondgebied is weer wat minder wenselijk.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:10 schreef Comp_Lex het volgende:
De Amerikanen gaan de boel daar platbombarderen. Dat mogen ze ook met alle IS aanhangers in andere landen doen.
Is dit de tegenwoordige werkelijkheid in de ´Islamitische Staat´ of is dit een theoretische werkelijkheid gebaseerd op het systeem van de vermeende voorgangers van IS?quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt. Overigens moet je naast die belasting nog aan allerlei voorwaarden voldoen: je mag geen wapen dragen, je moet speciale kleding dragen, je mag je geloof niet uiten, etc
http://www.zeit.de/2014/32/christen-verteibung-irak-traditionquote:Op vrijdag 12 september 2014 22:19 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
IS vernietigen oké. Bombardementen uitvoeren op souvrein grondgebied is weer wat minder wenselijk.
[..]
Is dit de tegenwoordige werkelijkheid in de ´Islamitische Staat´ of is dit een theoretische werkelijkheid gebaseerd op het systeem van de vermeende voorgangers van IS?
Ik geloof je heus wel op je woord: kun je antwoorden zonder dat ik die intensieve leeslijst door hoef te nemen?quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:23 schreef Halcon het volgende:
Er zijn berichten over mensen die 250
[..]
http://www.zeit.de/2014/32/christen-verteibung-irak-tradition
http://www.elsevier.nl/Bu(...)eltje-Irak-1573422W/
IS verder verbieden overal verbieden, net als met nazisme. Misschien lost dat niet veel op, maar dan zien we dan wel weer.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:19 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
IS vernietigen oké. Bombardementen uitvoeren op souvrein grondgebied is weer wat minder wenselijk.
[..]
Is dit de tegenwoordige werkelijkheid in de ´Islamitische Staat´ of is dit een theoretische werkelijkheid gebaseerd op het systeem van de vermeende voorgangers van IS?
Het is werkelijkheid.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:25 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ik geloof je heus wel op je woord: kun je antwoorden zonder dat ik die intensieve leeslijst door hoef te nemen?
Burgerlijke infrastructuur vernielen levert niemand iets op. Behalve China dan natuurlijk, want als er geld (desnoods leningen met delfstoffen of landbouwgrond als onderpand) is om die te vernieuwen dan krijgen de Chinezen die toch wel.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:47 schreef Nintex het volgende:
Om dit soort praktijken te stoppen is carpet bombing uitgevonden.
De Chinezen heb ik nooit problemen mee gehad, prima hard werkend volk.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:15 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Burgerlijke infrastructuur vernielen levert niemand iets op. Behalve China dan natuurlijk, want als er geld (desnoods leningen met delfstoffen of landbouwgrond als onderpand) is om die te vernieuwen dan krijgen de Chinezen die toch wel.
Daar is Obama het niet mee eens.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:47 schreef Nintex het volgende:
Om dit soort praktijken te stoppen is carpet bombing uitgevonden.
Obama riep al iets tussen neus en lippen door dat het uitschakelen van IS in Syrie waarschijnlijk een taak zal zijn voor zijn opvolger of opvolgster.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar is Obama het niet mee eens.
Obama is dan ook een mongool.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar is Obama het niet mee eens.
Klopt, dan zijn we 2 jaar verder...quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:20 schreef Nintex het volgende:
[..]
Obama riep al iets tussen neus en lippen door dat het uitschakelen van IS in Syrie waarschijnlijk een taak zal zijn voor zijn opvolger of opvolgster.
Ze werken hard om Taiwan, Turkmenistan, Tibet en strategische stukjes zee en luchtruim te sinificeren ja. Als er daar stront in de rotorbladen terechtkomt ben je daar dan ook zo laconiek over?quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:18 schreef Nintex het volgende:
[..]
De Chinezen heb ik nooit problemen mee gehad, prima hard werkend volk.
Hij heeft een drie-jarenplan opgesteld en nog twee jaar te gaan als president.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:20 schreef Nintex het volgende:
[..]
Obama riep al iets tussen neus en lippen door dat het uitschakelen van IS in Syrie waarschijnlijk een taak zal zijn voor zijn opvolger of opvolgster.
Daar beschuldigd Rusland onze vertegenwoordiging ook van dus ja. Dat is een terecht doch gemakkelijk verwijt.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:23 schreef remlof het volgende:
Lekker hypocriet hun heilige schrift uitleggen op de manier die hun het best uitkomt, zoals alle religieuze extremisten.
IS is in oorlog.quote:
Het boekje weleens gelezen?quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:23 schreef remlof het volgende:
Lekker hypocriet hun heilige schrift uitleggen op de manier die hun het best uitkomt, zoals alle religieuze extremisten.
Volgens mij is dit nog veel barbaarserquote:Op vrijdag 12 september 2014 23:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Het doet mij meer aan de Spaanse inquisitie denken
Rusland beschuldigt ons ervan dat wij een heilig schrift te letterlijk nemen?quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:26 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Daar beschuldigd Rusland onze vertegenwoordiging ook van dus ja. Dat is een terecht doch gemakkelijk verwijt.
Het dodental tijdens de Spaanse inquisitie heb ik laatst eens opgezocht, maar het verbaasde me hoe laag dat was. Veel mensen kregen 'straf' in de vorm van boetes e.d. en sommigen een pak slaag, maar executies kwamen zelden voor.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Het doet mij meer aan de Spaanse inquisitie denken
Niet helemaal, het staat hier in de kast naast de bijbel en andere sprookjesboeken, soms sla ik het na als er uit geciteerd wordt.quote:
Nee. Dat wij overal democratie met alle toeters en bellen in willen voeren. Dat is een staatsvorm net zoals de sharia dat is.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Rusland beschuldigd ons ervan dat wij een heilig schrift te letterlijk nemen?
Ok
Toch maar een keer helemaal lezen dan.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet helemaal, het staat hier in de kast naast de bijbel en andere sprookjesboeken, soms sla ik het na als er uit geciteerd wordt.
Alleen word je in een democratie niet afgemaakt als je geen democraat bent.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Dat wij overal democratie met alle toeters en bellen in willen voeren. Dat is een staatsvorm net zoals de sharia dat is.
VS bombardeert anders wel landen de democratie in.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Alleen word je in een democratie niet afgemaakt als je geen democraat bent.
En mag je ook nog je mond opendoen tegen de regering unlike in Putin's Russia. Maar dat is offtopic hier.
Wel opgesloten of gebombardeerd. Ik snap dit punt van je, maar ik zeg dit om aan te geven dat ik her eens ben met de opvatting dat je eerdere verwijt erg makkelijk is.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Alleen word je in een democratie niet afgemaakt als je geen democraat bent.
En mag je ook nog je mond opendoen tegen de regering unlike in Putin's Russia. Maar dat is offtopic hier.
Wat doet jouw België eraan dan?quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het is echt te gênant voor woorden dat de Nederlandse overheid daar niet ingrijpt, of tenminste z'n uiterste best doet om iets voor de Yezidi's te kunnen betekenen. Er vindt daar een regelrechte genocide plaats, en Nederland staat ernaar te kijken. Beschamend gewoon.
Ieder jaar op 4 mei, als de Holocaust ter sprake komt, hebben politici de mond vol van één mantra: "Nooit meer." In de VN hebben ze afgesproken om allemaal samen in te grijpen als er nog ooit zo'n mensenrechtendrama zou plaatsvinden. Nu gebeurt het weer, en ze doen helemaal niets. Net als in Rwanda, net als in Zuid-Soedan, Nederland laat na haar menselijke verplichting te doen.
En dan zijn de Nederlanders nog een van de nobelere landen, want wij hebben tenminste nog geprobeerd in te grijpen in het voormalige Joegoslavië. De rest van de wereld is nog lager, nog hypocrieter, nog onmenselijker. Met de moslimlanden voorop, die gewoonlijk luidkeels staan te gillen als een land de rechten van moslims dreigt te schenden. Nu laten ze zich niet meer zien. Zij hebben alle recht van spreken verloren.
Het probleem is dat je er weinig aan kan doen. In dat soort achterlijke landen volgen de idiote organisaties elkaar op; de een nog erger dan de ander.quote:
Omdat 5 mei daar ook niet de bevrijdingsdag is slimme.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar komt op 4 mei de Holocaust niet massaal ter sprake.
Prima, laat maar gebeuren.quote:Op zaterdag 13 september 2014 02:11 schreef hafez1234 het volgende:
Dit kan ook in Nederland gebeuren als we de moslims niet stoppen. IS heeft ongeveer 20,000-30,000 leden en kunnen chaos veroorzaken in twee landen. Er wonen in Nederland ongeveer 1,5 miljoen moslims. Als ze kans zouden krijgen dan zouden ze hier jihad voeren.
Moslimsquote:Op zaterdag 13 september 2014 02:11 schreef hafez1234 het volgende:
Dit kan ook in Nederland gebeuren als we de moslims niet stoppen. IS heeft ongeveer 20,000-30,000 leden en kunnen chaos veroorzaken in twee landen. Er wonen in Nederland ongeveer 1,5 miljoen moslims. Als ze kans zouden krijgen dan zouden ze hier jihad voeren.
in NL ?quote:Op zaterdag 13 september 2014 02:11 schreef hafez1234 het volgende:
IS heeft ongeveer 20,000-30,000 leden
Sowieso hebben ze hier geen toegang tot enorme wapenvoorraden en de plek/tijd om de boel te organiseren. Syrie in Irak zijn GROOT. Er is zoveel gebergte waar stammen zich jarenlang kunnen bezighouden met wat ze willen zonder dat er iemand achter komt. In nederland staat vrijwel elke vierkante meter onder toezicht.quote:Op zaterdag 13 september 2014 04:33 schreef sturmpie het volgende:
[..]
in NL ?
ik denk dat je een nulletje mis bent. als ze in NL 3000 leden hebben dan is het imo veel.
1) Ik ben niet Belgisch, dus het is niet 'mijn' België.quote:
Eh... Wat?quote:Op zaterdag 13 september 2014 06:42 schreef Tanneemarja het volgende:
En wat denken van de schaduwgroepering in NL, de Illuminati Satanisten? Zij spiegelen zich nu aan hun naamgenoten in het MO. Ik weet dat ze aardig van het padje geraakt zijn daardoorWie doet daar iets aan? Roger Ramjet?
Dat weet Ser ook welquote:Op zaterdag 13 september 2014 02:04 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Het probleem is dat je er weinig aan kan doen. In dat soort achterlijke landen volgen de idiote organisaties elkaar op; de een nog erger dan de ander.
en het is natuurlijk verschrikkelijk, maar opzich verbaast me het niets. in vrijwel elke oorlog gebeuren dit soort misdaden tegen de bevolking. dit is geen uitzondering ofzo.
Oh, dan is er dus geen enkele excuus meer...quote:Op zaterdag 13 september 2014 08:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
1) Ik ben niet Belgisch, dus het is niet 'mijn' België.
Inderdaad, dan zal je zien dat hetgeen deze lieden doen tegen alles indruist wat er in het boekje staat. Iedereen met een greintje verstand weet dat ook. Dat maakt deze groepering des te labieler.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toch maar een keer helemaal lezen dan.
Nee hoor. Er wonen in mijn wijk volgens mij geen moslims en al helemaal geen moslimextremisten.quote:
Eehm, nee. Als je het boekje helemaal leest zie je dat een en ander op meerdere manieren uitgelegd kan worden, en dat de interpretatie van IS slechts 1 van de vele mogelijkheden is.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, dan zal je zien dat hetgeen deze lieden doen tegen alles indruist wat er in het boekje staat. Iedereen met een greintje verstand weet dat ook. Dat maakt deze groepering des te labieler.
Dat nieuws circuleert al een paar maanden, maar ik heb de specifieke leaks van Snowden waar men naar verwijst nog steeds niet gezien.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:15 schreef Resonancer het volgende:
Geplande backfire.
http://www.gulf-daily-news.com/NewsDetails.aspx?storyid=381153
Volgens mij is dat verhaal ook bevestigd door iemand van het Nederlandse Ministerie van Justitie. Was onlangs nog uitgebreid in het nieuws.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:15 schreef Resonancer het volgende:
Geplande backfire.
http://www.gulf-daily-news.com/NewsDetails.aspx?storyid=381153
http://www.globalresearch(...)saudi-arabia/5396171quote:A senior employee of the Dutch Justice Ministry said the jihadist group ISIS was created by Zionists seeking to give Islam a bad reputation.
Yasmina Haifi, a project leader at the ministry’s National Cyber Security Center, made the assertion Wednesday on Twitter, the De Telegraaf daily reported.
“ISIS has nothing to do with Islam. It’s part of a plan by Zionists who are deliberately trying to blacken Islam’s name,” wrote Haifi ….
Blijkbaar niet volgens de interpretatie van Mutant01 en de andere 1 miljard moslims die zich niet bij het Kalifaat hebben aangesloten.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:15 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Eehm, nee. Als je het boekje helemaal leest zie je dat een en ander op meerdere manieren uitgelegd kan worden, en dat de interpretatie van IS slechts 1 van de vele mogelijkheden is.
Maar het is wel degelijk een geldige interpretatie.
Dat het niet HUN interpretatie is maakt het geen ongeldige. De Amish en Westboro Baptist Church zijn ook groepen van chistenen die ver buiten de mainstream vallen; maar het zijn toch echt wel christenen die hun ideeën echt uit de Bijbel halen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Blijkbaar niet volgens de interpretatie van Mutant01 en de andere 1 miljard moslims die zich niet bij het Kalifaat hebben aangesloten.
Jouw interpretatie van de feiten is dat het een geldige interpretatie is. 1 miljard moslims zijn het met je oneens.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:20 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Dat het niet HUN interpretatie is maakt het geen ongeldige. De Amish en Westboro Baptist Church zijn ook groepen van chistenen die ver buiten de mainstream vallen; maar het zijn toch echt wel christenen die hun ideeën echt uit de Bijbel halen.
Misschien moet god/allah betere schrijvers inhuren.
Nee, zelfs als je het boekje van beneden naar boven leest valt dit niet zo te interpreteren als hoe zij dat doen. Als er nadrukkelijk/letterlijk in de Sunna is opgenomen dat je bijvoorbeeld krijgsgevangen nimmer mag doden of martelen - en het gebeurt dan toch - dan kan je het onmogelijk een 'geldige' interpretatie noemen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:15 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Eehm, nee. Als je het boekje helemaal leest zie je dat een en ander op meerdere manieren uitgelegd kan worden, en dat de interpretatie van IS slechts 1 van de vele mogelijkheden is.
Maar het is wel degelijk een geldige interpretatie.
Dat is iets wat met grote regelmaat terug te zien is in dit soort discussies. Men ziet de handelingen en c.q. interpretatie van IS als een valide reden om de Islam c.q. moslims daar maar als geheel op aan te vallen. Ongeacht het feit dat juist de moslims de meeste offers hebben gebracht in de strijd tegen dit soort figuren.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:32 schreef Ceberut het volgende:
Het frappante is nog dat diegenen die beweren dat de ISIS zich op een geldige interpretatie van de Koran zouden baseren vooral bestaan uit moslimshaters. In feite scharen de moslimhaters zich hierdoor bij het kamp van ISIS. Ze laten zich voor het karretje van de ISIS spannen door hun interpretatie te steunen.
In de moslimwereld zie je dergelijke uitspraken niet. Daar is men overtuigd van een andere interpretatie en wordt de interpretatie van de ISIS van de hand gewezen.
Klopt helemaal. Wat men probeert te bewerkstelligen, is het extrapoleren van de ISIS-interpretatie naar de rest van de moslims om zodoende hun standpunt tegen de islam te kunnen verdedigen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is iets wat met grote regelmaat terug te zien is in dit soort discussies. Men ziet de handelingen en c.q. interpretatie van IS als een valide reden om de Islam c.q. moslims daar maar als geheel op aan te vallen. Ongeacht het feit dat juist de moslims de meeste offers hebben gebracht in de strijd tegen dit soort figuren.
Daarmee geldt dat de moslims die zich niet achter Isis scharen (of zich daartegen actief verzetten) niet alleen de toorn van ISIS zelf over zich heen krijgen (risico gedood te worden), maar ook nog eens de toorn van Westerse conservatievelingen.
Excuus waarvoor?quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh, dan is er dus geen enkele excuus meer...
quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Volgens mij is dat verhaal ook bevestigd door iemand van het Nederlandse Ministerie van Justitie. Was onlangs nog uitgebreid in het nieuws.
Ah, linkje gevonden:
[..]
http://www.globalresearch(...)saudi-arabia/5396171
De zoveelste complottheorie. Vergelijkbaar met. De joden zorgen voor droogte, rampen etcquote:Hij zei geschrokken te zijn van de inhoud van de tweet. Yasmina Haifi schreef dinsdag dat de radicaalislamitische terreurbeweging IS 'een vooropgezet plan van zionisten' is die 'bewust de islam zwart willen maken'. Aanleiding was de discussie over de onrust in de Schilderswijk door recente betogingen van voor- en tegenstanders van IS.
Minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher heeft zich in ongekend kritische termen uitgesproken over zijn partijgenoot. 'Mijn maag draaide zich om toen ik er over hoorde', zei Asscher (PvdA) vandaag na afloop van de ministerraad. Asscher noemde de complottheorie
En deze niet mee eens:quote:Daarmee geldt dat de moslims die zich niet achter Isis scharen (of zich daartegen actief verzetten) niet alleen de toorn van ISIS zelf over zich heen krijgen (risico gedood te worden), maar ook nog eens de toorn van Westerse conservatievelingen.
Ik kan het gemist hebben, maar er staat nergens in de koran dat je mensen tot seksslaven mag maken. Of dat een vrouw gekocht mag worden in deze vorm. Dat meisjes van 13 verkracht mogen worden. En wij zijn medeschuldig door de helpers van seriemoordenaars daar heen te laten gaan met hun gezin.quote:Tegenstanders brengen dan als argument in dat de ISIS wel handelt in naam van de islam en op basis van de koran.
Om de een of andere reden zijn de joden de laatste jaren weer flink de lul. Een variant daarop is het constante wijzen naar Israël zodra de massaslachtingen en andere misdaden van ISIS ter sprake komen. Echt een bijzonder zwakzinnige reflex vind ik dat.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:24 schreef Jareth het volgende:
Eerst zijn de daden allemaal propaganda, en nu er dingen bewezen gaan worden zitten er ineens de joden achter. Ik hoop dat mensen iets intelligenter zijn dan laatste meteen voor waar aan te nemen.
Is dit dat dametje dat wiens baan daardoor op de tocht kwam te staan of is dat iemand anders?quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Volgens mij is dat verhaal ook bevestigd door iemand van het Nederlandse Ministerie van Justitie. Was onlangs nog uitgebreid in het nieuws.
Ah, linkje gevonden:
[..]
http://www.globalresearch(...)saudi-arabia/5396171
Als IS een kalifaat met sharia wil uitroepen en iedereen tot moslim wil bekeren (of anders...) lijkt het meer op islam dan zo'n beetje alle andere opties in dit zonnestelsel.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:37 schreef Ceberut het volgende:
ISIS als een product van "de islam" zien is net zo belachelijk als de stelling dat de joden achter ISIS zitten.
quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:37 schreef Ceberut het volgende:
ISIS als een product van "de islam" zien is net zo belachelijk als de stelling dat de joden achter ISIS zitten.
Ja, idd, omdat de Telegraaf er zo'n heisa om maakte. Nu wordt de Telegraaf door allerlei vreemde blogs en websites als bron gebruikt voor de theorie dat de Mossad achter ISIS zit.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:50 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Is dit dat dametje dat wiens baan daardoor op de tocht kwam te staan of is dat iemand anders?
De optie dat ISIS de belangen van Israël vertegenwoordigd kan ook beargumenteerd worden. Sterker nog, dat gebeurt ook:quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:53 schreef Toga het volgende:
[..]
Als IS een kalifaat met sharia wil uitroepen en iedereen tot moslim wil bekeren (of anders...) lijkt het meer op islam dan zo'n beetje alle andere opties in dit zonnestelsel.
Wat Hafi deed was geen bevestiging maar gewoon dom napraten van een complottheorie.
Je kan al zien hoe gekleurd nieuws is als ze alles doen om de naam "Israël" te vermijden; Mossad, Zionistische entiteit, joden etc. etc.
Puhleease, een bron aansnijden "Intifada, the Voice of Palestine" ?quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:56 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De optie dat ISIS de belangen van Israël vertegenwoordigd kan ook beargumenteerd worden. Sterker nog, dat gebeurt ook:
http://www.intifada-pales(...)s-palestinian-state/
Da's zo'n beetje de standaardreactie van iedere gelovige: is het positief, dan hoort het bij hun religie, is het negatief, dan niet.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:53 schreef Toga het volgende:
[..]
Als IS een kalifaat met sharia wil uitroepen en iedereen tot moslim wil bekeren (of anders...) lijkt het meer op islam dan zo'n beetje alle andere opties in dit zonnestelsel.
Wat Hafi deed was geen bevestiging maar gewoon dom napraten van een complottheorie.
Je kan al zien hoe gekleurd nieuws is als ze alles doen om de naam "Israël" te vermijden; Mossad, Zionistische entiteit, joden etc. etc.
Als je nou met een puike onderbouwing komt dan is iig het oneliner-effect weg.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:54 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Die mist in beide gevallen inderdaad.
Dus Snowden liegt volgens jou?quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Om de een of andere reden zijn de joden de laatste jaren weer flink de lul. Een variant daarop is het constante wijzen naar Israël zodra de massaslachtingen en andere misdaden van ISIS ter sprake komen. Echt een bijzonder zwakzinnige reflex vind ik dat.
Snowden is de bron? Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:01 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Dus Snowden liegt volgens jou?
[ afbeelding ]
Dit is een drogreden wat je hier presenteert. Alsof de argumenten minder valide zijn afhankelijk van een boodschapper.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:59 schreef Toga het volgende:
[..]
Puhleease, een bron aansnijden "Inrifada, the Voice of Palestine" ?
Je wou zeggen dat er maar één islam is? En de ISIS heeft het helemaal mis? Zo zijn er nog een paar miljard moslims die het mis hebben (en christenen en boedhisten en en en..), dat wil nog niet zeggen dat Israël er IETS mee te maken heeft, ook al zou het vermeend goed uitkomen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:02 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Diegenen die in ISIS de ware islam zien, en moslims als een onderdeel van een complottheorie beschouwen doen hetzelfde als diegenen die in ISIS een verband met Israël zien.
Het een wordt wel geaccepteerd, maar de ander niet.
De ISIS heeft het inderdaad helemaal mis. Getuige ook het feit dat hun aanhang zeer en zeer klein is in absolute en relatieve aantal moslims.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:10 schreef Toga het volgende:
[..]
Je wou zeggen dat er maar één islam is? En de ISIS heeft het helemaal mis? Zo zijn er nog een paar miljard moslims die het mis hebben (en christenen en boedhisten en en en..), dat wil nog niet zeggen dat Israël er IETS mee te maken heeft, ook al zou het vermeend goed uitkomen.
Volgens mij begrijp je mij verkeerd. Ik vind de stelling dat "de islam" het uitgangspunt van ISIS zou zijn net zo belachelijk als de stelling dat Israël het uitgangspunt van ISIS zou zijn.quote:Dus omdat mijn brood niet werkelijk volkoren is, is het waarschijnlijk een complot van de slager om brood minder aantrekkeljik te maken, is dat de logica?
We wachten gewoon tot ISIS klaar is met Syrië en ze aan de muren van Israël gaan beuken, dan praten we verder.
IS-raël.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:16 schreef Jigzoz het volgende:
Wat een onzindiscussie... Islamitische Staat. Wat valt daar nou aan te ontkennen?
Ik ga niet happen op een troll.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
IS-rael.
Hier, letterlijk bewijs.
Hebben we de semantiek ook gehad.
Haha, je krijgt een net zo belachelijk argument terug als die je zelf gebruikt, maar vervolgens ben ik de troll.quote:
Extreme religie zet aan tot extreem gedrag. Niets nieuws onder de zon.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:19 schreef bijdehand het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)en_voor_de_isis.html
Allah zou zich omdraaien in zijn graf, als hij al ooit bestaan heeftArme man.
Openbare dronkenschap is een religie?quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Extreme religie zet aan tot extreem gedrag. Niets nieuws onder de zon.
Je gaat het nooit winnen, want 'moslims' zullen altijd ontkennen dat anderen die slechte dingen doen in de naam van Allah en zijn profeet (met een klein meisje als vrouwquote:Op zaterdag 13 september 2014 14:16 schreef Jigzoz het volgende:
Wat een onzindiscussie... Islamitische Staat. Wat valt daar nou aan te ontkennen?
Dronken van de sportdrank jaquote:Op zaterdag 13 september 2014 14:20 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Openbare dronkenschap is een religie?
Dat Pro Patria vind ik een vrij onnozel stel, eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je gaat het nooit winnen, want 'moslims' zullen altijd ontkennen dat anderen die slechte dingen doen in de naam van Allah en zijn profeet (met een klein meisje als vrouw) geen moslims zijn en dus niks te maken hebben met de islam, ook al blijkt aan alles dat ze daar hun 'goddelijke inspiratie' vandaan halen
Een van de redenen waarom ze steeds minder geloofwaardig worden en waarom partijen als Pro Patria het zo goed doen.
Nope. Maar ik zie geen bewijs van openbaar dronkenschap, maar zal elk bewijs daarvan graag aannemen. En nee, niet in de vorm van gedrag maar van lege blikjes bier/anders of een blaastest. Dank.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:23 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Oh, het een sluit het ander uit?
Ik vind het wel een grappige troll hoor. Kiest elke keer die kant ja, maar heeft vrijwel nooit goede onderbouwingen en bewijst zijn stellingen niet behalve met de onderbuik. Pro Patria vind ik ook een stel mongolen, maar het is een logisch gevolg van wat er nu allemaal aan de hand is in de wereld.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat Pro Patria vind ik een vrij onnozel stel, eerlijk gezegd.
Dat er moslims zijn die beweren dat ISIS niet islamitisch is komt voort uit hetzelfde oeroude principe: is het goed, dan hoort het bij de religie (er wordt dus bijvoorbeeld gesproken over 'islamitische wetenschap') en als het slecht is, dan hoort het absoluut niet bij de religie (ook al wijst alles er op dat dat wel degelijk het geval is).
Die discussie voeren is dan ook zinloos. Niet alleen vanwege bovenstaande, maar vooral omdat je hier in discussie bent met een troll die bij ieder onderwerp consequent de meest controversiële kant kiest.
ISIS revealed as ISRAELI SECRET INTELLIGENCE SERV…:quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
IS-raël.
Hier, letterlijk bewijs.
Hebben we de semantiek ook gehad.
Kan ook mentaal niet in orde zijn natuurlijk. Hij roept in het begin iets als: "ik ben een ongelovige", verder doet zijn stemgeluid vermoeden dat hij dronken is.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nope. Maar ik zie geen bewijs van openbaar dronkenschap, maar zal elk bewijs daarvan graag aannemen. En nee, niet in de vorm van gedrag maar van lege blikjes bier/anders of een blaastest. Dank.
Het ultieme bewijs! Hoe duidelijk kan het nog worden?quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:29 schreef Resonancer het volgende:
[..]
ISIS revealed as ISRAELI SECRET INTELLIGENCE SERV…:
Hé eh... Je weet dat dat niets meer is dan een allang weerlegde complottheorie?quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:29 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Jij roept wel vaker dingen die niet waar zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hé eh... Je weet dat dat niets meer is dan een allang weerlegde complottheorie?
Kan ja. Dat klopt. Kan.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:29 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kan ook mentaal niet in orde zijn natuurlijk. Hij roept in het begin iets als: "ik ben een ongelovige", verder doet zijn stemgeluid vermoeden dat hij dronken is.
Kan ook ja. Het kan.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:37 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kan ook een Mossad agent geweest zijn, als je op die toer wil gaan.
Zoveel kan. En zolang we niet weten wat is, mag je denken wat je wil. Zelfs dat het een Mossad agent is, want de uitleg is zeer plausibel.quote:
Oh, nee wist ik niet , zijn al deze fotos ook fake ?quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hé eh... Je weet dat dat niets meer is dan een allang weerlegde complottheorie?
Dit is wel iets voor een heerlijke nieuwe wereldquote:Op zaterdag 13 september 2014 14:40 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Oh, nee wist ik niet , zijn al deze fotos ook fake ?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jigzoz en zijn vrienden willen je hersenspoelen zodat je een schaap wordt. Als jij met argumenten kunt onderbouwen waarom je vindt dat Israël baat heeft bij ISIS, dan moet je dat vooral doen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:40 schreef Resonancer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, die zijn afkomstig van de dolfijnen uit de holle aarde.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:40 schreef Resonancer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah, geen argumenten dus of antwoorden op mijn vraag...jammerquote:Op zaterdag 13 september 2014 14:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, die zijn afkomstig van de dolfijnen uit de holle aarde.
Leuk dat je dit soort onzin gelooft, maar ik denk dat je beter op TRU kan gaan rondhangen.
Ja, hij wijst het zonder argumenten van de hand inderdaad. Vrij zwakke discussiepartner.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:53 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ah, geen argumenten dus of antwoorden op mijn vraag...jammer
Moet ik nou gaan aantonen dat ISIS geen joods complot is? Dag! Ga dat maar in TRU vragen. Daar zitten mensen wél te wachten op Niburu-nonsens.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:53 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ah, geen argumenten dus of antwoorden op mijn vraag...jammer
Doe jij nooooooooooooooitquote:Op zaterdag 13 september 2014 14:56 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, hij wijst het zonder argumenten van de hand inderdaad. Vrij zwakke discussiepartner.
Je bedoelt BNWquote:Op zaterdag 13 september 2014 14:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Moet ik nou gaan aantonen dat ISIS geen joods complot is? Dag! Ga dat maar in TRU vragen. Daar zitten mensen wél te wachten op Niburu-nonsens.
Het hoeft van mij geen joods complot te zijn hoor, maar een complot is het:quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Moet ik nou gaan aantonen dat ISIS geen joods complot is? Dag! Ga dat maar in TRU vragen. Daar zitten mensen wél te wachten op Niburu-nonsens.
Als de CIA ermee te maken heeft dan de Mossad automatisch ook. die zijn al decenia partners in crime.quote:George W. Bush heeft persoonlijk de documenten voor de vrijlating van Al-Baghdadi ondertekend
http://zaplog.nl/zaplog/a(...)hell_een_cia_creatie
Nogmaals:: geloof maar raak. Ik denk alleen dat je in TRU/BNW (ik weet niet wat het verschil is) meer publiek vindt dan hier.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:06 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Het hoeft van mij geen joods complot te zijn hoor, maar een complot is het:
[..]
Als de CIA ermee te maken heeft dan de Mossad automatisch ook. die zijn al decenia partners in crime.
TRU: Dit forum is voor diegenen bedoeld die een serieuze interesse hebben in fenomenen van bovennatuurlijke aard en daar onderling in alle respect met elkaar over kunnen praten.quote:
Hm. Lijkt me eerlijk gezegd een pot nat.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
TRU: Dit forum is voor diegenen bedoeld die een serieuze interesse hebben in fenomenen van bovennatuurlijke aard en daar onderling in alle respect met elkaar over kunnen praten.
BNW: Dit is a Brave New World. De wereld van samenzwering en propaganda, van kunstmatige terreur en geheime agenda’s, van schaduwregeringen en hun verborgen geschiedenis, van geheime technologie en obscure experimenten, van vragen waarom oorlogen worden gevochten en allianties worden gesloten. Kortom, de zoektocht naar de wereld die achter de façade van alledag ligt.
Lijkt BNW me iets logischer, aangezien het hier gaat om geheime agenda's en niet bovennatuurlijke fenomenen
Lijkt me een duidelijk verschil. Nja maakt verder ook niet uit.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Lijkt me eerlijk gezegd een pot nat.
Het waren de zionisten/reptilians! Wat mij betreft één op één inwisselbaar.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Lijkt me een duidelijk verschil. Nja maakt verder ook niet uit.
wtf mijn post is gedeletequote:Op zaterdag 13 september 2014 15:06 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Het hoeft van mij geen joods complot te zijn hoor, maar een complot is het:
[..]
Als de CIA ermee te maken heeft dan de Mossad automatisch ook. die zijn al decenia partners in crime.
N soort van MSM bron meldt:quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nogmaals:: geloof maar raak. Ik denk alleen dat je in TRU/BNW (ik weet niet wat het verschil is) meer publiek vindt dan hier.
REUTERS zelf n.b.quote:ISIS in Iraq stinks of CIA/NATO ‘dirty war’ op
http://rt.com/op-edge/168064-isis-terrorism-usa-cia-war/
Neem anders even contact op met die figuren van DeWareReligie. Die kunnen je vast verder helpen. Of zijn die onderdeel van het complot?quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:18 schreef Resonancer het volgende:
[..]
N soort van MSM bron meldt:
[..]
REUTERS zelf n.b.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE9290FI20130310
In het gunstigste geval is ISIS backfire.
DeWareReligie zijn juist IS aanhangers.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Neem anders even contact op met die figuren van DeWareReligie. Die kunnen je vast verder helpen. Of zijn die onderdeel van het complot?
Daarom juist.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
DeWareReligie zijn juist IS aanhangers.
Zijn ook joden zekerquote:Op zaterdag 13 september 2014 15:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
DeWareReligie zijn juist IS aanhangers.
Joden zijn reptilians. Kijk maar naar die slang in het begin van Genesis: dat was een jood. Ook in het allereerste begin was alles al de schuld van de joden/reptilians.quote:
My mind is blownquote:Op zaterdag 13 september 2014 15:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Joden zijn reptilians. Kijk maar naar die slang in het begin van Genesis: dat was een jood. Ook in het allereerste begin was alles al de schuld van de joden/reptilians.
De miljard moslims die de interpretatie van ISIS niet volgen.quote:Op zondag 14 september 2014 10:49 schreef Toga het volgende:
Of de daden van IS iets of niets te maken heeft met de islam, moeten we het boek maar eens openslaan:
Verkrachten van vrouwen tijdens oorlog (bij afwezigheid eigen vrouw)
Onthoofden
Misschien zijn ze in hun honger naar macht selectief in het kiezen van toepasselijke verzen, dat doen er meer en soms is dat maar goed ook want in het oude testament is het ook niet allemaal vrede.
Hier nog maar 's een link over (de boeken) van de islam en wat je daar zoal in kan vinden (not for the faint-hearted).
Wie volgt er nu de ware islam?
Kom, laten we Stormfront raadplegen als bron over Joden. Exact hetzelfde wat jij nu doet namelijk. Het geeft wat mij betreft goed weer wat voor figuren het zo fel eens zijn met de interpretatie van ISIS. Fascisten die het eens zijn met fascisten.. hoe verwonderlijk.quote:Op zondag 14 september 2014 10:49 schreef Toga het volgende:
Of de daden van IS iets of niets te maken heeft met de islam, moeten we het boek maar eens openslaan:
Verkrachten van vrouwen tijdens oorlog (bij afwezigheid eigen vrouw)
Onthoofden
Misschien zijn ze in hun honger naar macht selectief in het kiezen van toepasselijke verzen, dat doen er meer en soms is dat maar goed ook want in het oude testament is het ook niet allemaal vrede.
Hier nog maar 's een link over (de boeken) van de islam en wat je daar zoal in kan vinden (not for the faint-hearted).
Wie volgt er nu de ware islam?
En DeWareReligie.nl. is dat wél een islamitische site?quote:Op zondag 14 september 2014 11:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kom, laten we Stormfront raadplegen als bron over Joden. Exact hetzelfde wat jij nu doet namelijk. Het geeft wat mij betreft goed weer wat voor figuren het zo fel eens zijn met de interpretatie van ISIS. Fascisten die het eens zijn met fascisten.. hoe verwonderlijk.
Juiste constatering.quote:Op zondag 14 september 2014 11:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kom, laten we Stormfront raadplegen als bron over Joden. Exact hetzelfde wat jij nu doet namelijk. Het geeft wat mij betreft goed weer wat voor figuren het zo fel eens zijn met de interpretatie van ISIS. Fascisten die het eens zijn met fascisten.. hoe verwonderlijk.
Schreeuwen? Stropop? Ik constateer gewoon bepaalde zaken, je hoeft het er niet mee eens te zijn. Het gaat mij er niet om of het al of niet een islamitische site is. Het gaat erom dat er mensen achter zitten met bepaalde extremistische belangen en visies. Daar gaat het om. En dat geldt dus ook voor websites als DeWareReligie.nl. Het is net alsof ik dan zou verwijzen naar de website van de Westboro Baptist Church en dan zeg - zie je wel, dat is hét Christendom.quote:Op zondag 14 september 2014 12:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En DeWareReligie.nl. is dat wél een islamitische site?
O, en nu eens niet direct schreeuwen en stropoppen alsjeblieft.
Dan denk ik dat ik je verkeerd begrepen heb. Je stelde toch dat ISIS niet islamitisch is?quote:Op zondag 14 september 2014 12:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Schreeuwen? Stropop? Ik constateer gewoon bepaalde zaken, je hoeft het er niet mee eens te zijn. Het gaat mij er niet om of het al of niet een islamitische site is. Het gaat erom dat er mensen achter zitten met bepaalde extremistische belangen en visies. Daar gaat het om.
Nee ik stelde vast dat hun handelingen strijdig zijn met de Islamitische normen zoals die door mij en een miljard anderen worden gekend.quote:Op zondag 14 september 2014 12:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan denk ik dat ik je verkeerd begrepen heb. Je stelde toch dat ISIS niet islamitisch is?
Oké, mijn fout. Sorry.quote:Op zondag 14 september 2014 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee ik stelde vast dat hun handelingen strijdig zijn met de Islamitische normen zoals die door mij en een miljard anderen worden gekend.
Het zou toch op z'n minst vraagtekens moeten opwerpen als een god richtlijnen geeft hoe ze ongelovigen (ook zijn creatie nota bene) over de kling moeten jagen.quote:Op zondag 14 september 2014 11:54 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De miljard moslims die de interpretatie van ISIS niet volgen.
Een miljard mmm? Ken je die persoonlijk? De meeste moslims wonen tussen moslims en hebben helemaal geen reden om het zwaard op te pakken, ja, zo kom je wel aan een miljard.quote:Op zondag 14 september 2014 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee ik stelde vast dat hun handelingen strijdig zijn met de Islamitische normen zoals die door mij en een miljard anderen worden gekend.
De meeste moslims wonen niet in een Islamitische Staat. Dus je redenering gaat nergens over. Ik hoef ze verder niet persoonlijk te kennen, ze hangen een van de vier grotere scholen aan doorgaans. En die hebben hun afkeur tegen deze interpretatie en IS uitgesproken. Dat jij de interpretatie van IS wenst te zien als 'de' interpretatie, moet je verder geheel zelf weten.quote:Op zondag 14 september 2014 12:24 schreef Toga het volgende:
[..]
Een miljard mmm? Ken je die persoonlijk? De meeste moslims wonen tussen moslims en hebben helemaal geen reden om het zwaard op te pakken, ja, zo kom je wel aan een miljard.
De vraag was, heeft IS met de islam te maken, dan hoef je alleen het handvest te pakken en te kijken naar hun daden (waar rook, is is vuur)
Als er een verlichting is geweest verwacht ik een addendum op de Koran, maar zoals je zelf weet, zal die er nooit komen.
Blijkbaar roept het voor 1 miljard moslims geen vraagtekens op.quote:Op zondag 14 september 2014 12:17 schreef Toga het volgende:
[..]
Het zou toch op z'n minst vraagtekens moeten opwerpen als een god richtlijnen geeft hoe ze ongelovigen (ook zijn creatie nota bene) over de kling moeten jagen.
Dat "de meeste" moslims het niet doen is niet relevant, waarschijnlijk hebben die wat invloed van het Calvinisme meegekregen. Wat ISIS doet is de verlichting negeren, de pure islam in de "glorietijd" laten herleven, Mohammed's roof- moord- en plundertochten doorzetten om de hele wereld met het zwaard islamitisch te maken.
En als je joden erbij wil halen; laat me zien waar ze mensen dwingen joods te worden.
Hier een interessant stuk over waarom moslims zouden moeten stoppen met het veroordelen van ISIS met de Koran in de hand:quote:Op zondag 14 september 2014 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
1 miljard? Dat baart me zorgen, dan hou ik nog 570 miljoen (tellingen 2009) moslims over die er geen vraagtekens bij zetten.quote:Op zondag 14 september 2014 12:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Blijkbaar roept het voor 1 miljard moslims geen vraagtekens op.
Het roept wel vraagtekens op bij:
- extremistische moslimhaters;
- extremistische ISIS lui.
Ik zie een verband.
Een en al internetkennis afkomstig van meneer Toga. Ook te zien aan zijn posts, waarbij hij glad vergeet dat Mohammed's roof / moordtochten neerkomt op verdedingsoorlogen tegen de vervolging en de uitmoording van moslims door polytheïstische Arabieren. De expansie van de Islamitische gebieden vond dan ook helemaal niet plaats onder zijn leiding.quote:Op zondag 14 september 2014 12:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Blijkbaar roept het voor 1 miljard moslims geen vraagtekens op.
Het roept wel vraagtekens op bij:
- extremistische moslimhaters;
- extremistische ISIS lui.
Ik zie een verband.
quote:Op zondag 14 september 2014 12:31 schreef Toga het volgende:
[..]
1 miljard? Dat baart me zorgen, dan hou ik nog 570 miljoen (tellingen 2009) moslims over die er geen vraagtekens bij zetten.
Dat is 1 op de 3...
He, dat is zo'n beetje hoe die ISIS-figuren ook hun acties weten te rechtvaardigen. Great minds think alike?quote:Op zondag 14 september 2014 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een en al internetkennis afkomstig van meneer Toga. Ook te zien aan zijn posts, waarbij hij glad vergeet dat Mohammed's roof / moordtochten neerkomt op verdedingsoorlogen tegen de vervolging en de uitmoording van moslims door polytheïstische Arabieren. De expansie van de Islamitische gebieden vond dan ook helemaal niet plaats onder zijn leiding.
Maar toch wel met dat éne boekje, hetzelfde boekje wat ISIS in de handen houdt.quote:Op zondag 14 september 2014 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..] De expansie van de Islamitische gebieden vond dan ook helemaal niet plaats onder zijn leiding.
Geen argument om de ISIS-visie tot "de ware islam" uit te roepen.quote:Op zondag 14 september 2014 12:35 schreef Toga het volgende:
[..]
Maar toch wel met dat éne boekje, hetzelfde boekje wat ISIS in de handen houdt.
Even scannend gelezen omdat ik zo weg moet. Ik zie dat hij de opinie van ISIS deelt, dus dan begrijp ik heel goed zijn perspectief. Gematigde moslims vormen immers een bedreiging voor zijn beeld en het beeld van ISIS dat de Islam een gewelddadige ideologie zou zijn (hij deelt impliciet die uitgangspunten). Gematigde moslims zijn echter niet gek, die gaan graag de strijd aan met ISIS - en ja ook gewoon met de Koran in de hand.quote:Op zondag 14 september 2014 12:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hier een interessant stuk over waarom moslims zouden moeten stoppen met het veroordelen van ISIS met de Koran in de hand:
http://www.demorgen.be/dm(...)S-af-te-wijzen.dhtml
Nee. Hij zegt slechts dat ISIS net zo sterk staat als gematigde moslims, als het aankomt op het beroepen op de Koran - of misschien nog wel sterker, omdat het aantal gewelddadige verzen ver in de meerderheid is.quote:Op zondag 14 september 2014 12:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Even scannend gelezen omdat ik zo weg moet. Ik zie dat hij de opinie van ISIS deelt, dus dan begrijp ik heel goed zijn perspectief. Gematigde moslims vormen immers een bedreiging voor zijn beeld en het beeld van ISIS dat de Islam een gewelddadige ideologie zou zijn (hij deelt impliciet die uitgangspunten). Gematigde moslims zijn echter niet gek, die gaan graag de strijd aan met ISIS - en ja ook gewoon met de Koran in de hand.
Nee dat zegt hij niet, en dat valt met name de herleiden uit de laatste paar alineas in zijn stuk. En precies die claim dat het aantal gewelddadige verzen ver in de meerderheid is - daaruit blijkt al dat hij de visie van ISIS onderschrijft. Hij maakt zelf onderscheid tussen gematigde en niet-gematigde moslims, maar niet tussen de interpretatieve kaders op grond van de Koran.quote:Op zondag 14 september 2014 12:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee. Hij zegt slechts dat ISIS net zo sterk staat als gematigde moslims, als het aankomt op het beroepen op de Koran - of misschien nog wel sterker, omdat het aantal gewelddadige verzen ver in de meerderheid is.
Als hij de islam per definitie een gewelddadige ideologie zou vinden, zou hij geen onderscheid maken tussen gematigde en niet-gematigde moslims.
Nou, veel succes om op basis van twee verzen te claimen dat de islam vreedzaam is, als ISIS naar 93 verzen kan wijzen om te zeggen dat iedereen dood moet.quote:Op zondag 14 september 2014 12:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee dat zegt hij niet, en dat valt met name de herleiden uit de laatste paar alineas in zijn stuk. En precies die claim dat het aantal gewelddadige verzen ver in de meerderheid is - daaruit blijkt al dat hij de visie van ISIS onderschrijft. Hij maakt zelf onderscheid tussen gematigde en niet-gematigde moslims, maar niet tussen de interpretatieve kaders op grond van de Koran.
Het spijt mij te moeten zeggen dat gematigde moslims dit soort figuren eerder als een last dan als support ervaren in hun strijd jegens extremistische figuren. Ik en velen met mij zullen met de Koran in de hand die strijd (op ideologisch vlak) tegen ISIS voeren - en dan is het wat dat betreft you are either with us, or against us.
Voor een religie de claimt perfect te zijn heeft de islam toch vrij veel minpuntjes, om me maar eens eufemistisch uit te drukken.quote:Op zondag 14 september 2014 14:46 schreef Toga het volgende:
De bokkensprongen die gemaakt worden om het heilige boek te verdedigen gaan blijkbaar erg ver. Zelfs zó ver dat degene die de vinger op de zere wond legt voor fascist wordt uitgemaakt.
Er bestaat inderdaad een gematigde islam en ik verbaas me iedere keer weer over de kronkels die imams moeten verzinnen om sommige teksten positief te kunnen uitleggen.
Een simpele uitleg als "dat was toen, wij leven nu" (als in het oude- en nieuwe testament) zou volstaan. Juist het vasthouden aan de volledige Koran leidt tot dit soort uitspattingen.
En hetzelfde zeggen zij over jou....quote:Op zondag 14 september 2014 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeker geen argument om te stellen dat het niets met Islam te maken heeft.quote:Op zondag 14 september 2014 12:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Geen argument om de ISIS-visie tot "de ware islam" uit te roepen.
Het heeft eerder te maken met de samenhangende achterliggende ideeën en niet het aantal losse verzen, waarvan er niet zoveel zijn als jij of de auteur zeggen. Maar zoals Mutant het al zei, die auteur is met zijn onwetendheid meer een last dan een hulp.quote:Op zondag 14 september 2014 12:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou, veel succes om op basis van twee verzen te claimen dat de islam vreedzaam is, als ISIS naar 93 verzen kan wijzen om te zeggen dat iedereen dood moet.
Hoe haal je die samenhangende achterliggende ideeën uit zo'n boek?quote:Op zondag 14 september 2014 17:59 schreef Mathemaat het volgende:
Het heeft eerder te maken met de samenhangende achterliggende ideeën en niet het aantal losse verzen, waarvan er niet zoveel zijn als jij of de auteur zeggen. Maar zoals Mutant het al zei, die auteur is met zijn onwetendheid meer een last dan een hulp.
Die komen in het meest algemene niet uit de koran, ziequote:Op zondag 14 september 2014 18:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoe haal je die samenhangende achterliggende ideeën uit zo'n boek?
Dus iemand heeft zo'n samenhangend achterliggend idee bedacht en het vervolgens onderbouwd met de Koran? Daar heb je helemaal gelijk in!quote:Op zondag 14 september 2014 19:20 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Die komen in het meest algemene niet uit de koran, zie
http://en.wikipedia.org/wiki/Usul_al-fiqh
Daar ga je de mist in. Het is wel een argument. Wel een argument voor de moslims die de interpretatie van ISIS niet als een juiste interpretatie van de Koran zien.quote:Op zondag 14 september 2014 17:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zeker geen argument om te stellen dat het niets met Islam te maken heeft.
En waar haal je vandaan dat die Moslims het bij het juiste eind hebben?quote:Op zondag 14 september 2014 23:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Daar ga je de mist in. Het is wel een argument. Wel een argument voor de moslims die de interpretatie van ISIS niet als een juiste interpretatie van de Koran zien.
Die hebben het naar eigen inzicht bij het juiste eind. Dat is voldoende.quote:Op maandag 15 september 2014 19:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
En waar haal je vandaan dat die Moslims het bij het juiste eind hebben?
Alternatieve invalshoek: wat als we de Koran even terzijde leggen, ons niet focussen op wat daar in staat, maar kijken naar hoe moslimmaatschappijen zich de afgelopen paar eeuwen daadwerkelijk gedragen hebben.quote:Op zondag 14 september 2014 17:59 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Het heeft eerder te maken met de samenhangende achterliggende ideeën en niet het aantal losse verzen, waarvan er niet zoveel zijn als jij of de auteur zeggen. Maar zoals Mutant het al zei, die auteur is met zijn onwetendheid meer een last dan een hulp.
Niet waar, dat is de Taliban. Oh nee, de Mexicaanse drugsbazen. Oh nee, de Russische maffia. Oh nee, de pedo's.quote:
Dat maakt je betoog nogal tegenstrijdig.quote:Op maandag 15 september 2014 22:31 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Die hebben het naar eigen inzicht bij het juiste eind. Dat is voldoende.
IS heeft het naar eigen inzicht ook bij het juiste eind. Geen idee of je de Koran hebt gelezen, maar zo ja, dan is de conclusie toch wel dat IS niet veel anders doet dan Mohammed destijds.quote:Op maandag 15 september 2014 22:31 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Die hebben het naar eigen inzicht bij het juiste eind. Dat is voldoende.
Nogmaals, het is duidelijk dat de ISIS die stelling inneemt. Meer dan een miljard moslims wereldwijd delen die stelling van ISIS niet. Deze laatstgenoemde moslims hangen naar eigen inzicht zelf de juiste versie van de islam aan.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
IS heeft het naar eigen inzicht ook bij het juiste eind. Geen idee of je de Koran hebt gelezen, maar zo ja, dan is de conclusie toch wel dat IS niet veel anders doet dan Mohammed destijds.
Heb jij die miljard moslims gevraagd wat ze van de stelling van IS vinden? Op dat antwoord steunt ook de rest van je betoog, dus ik ben benieuwd. Ik lees artikelen dat een hoog % Moslims de "broeders" en "zusters" die naar het M-O trekken om daar mee te knokken beschouwen als helden.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:59 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nogmaals, het is duidelijk dat de ISIS die stelling inneemt. Meer dan een miljard moslims wereldwijd delen die stelling van ISIS niet. Deze laatstgenoemde moslims hangen naar eigen inzicht zelf de juiste versie van de islam aan.
Wat de ISIS vindt, is niet zo relevant voor deze groep (1,5 miljard) moslims.
De enigen die ISIS' versie van de islam betekenis toeschrijven zijn ISIS leden zelf en extremistische moslimhaters die graag de ware islam zien in ISIS.
Heb jij alle ISIS leden gesproken? Heb jij alle moslims gesproken? Nee, dan kun je dus op basis van jouw argumentatie geen conclusies trekken.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb jij die miljard moslims gevraagd wat ze van de stelling van IS vinden? Op dat antwoord steunt ook de rest van je betoog, dus ik ben benieuwd. Ik lees artikelen dat een hoog % Moslims de "broeders" en "zusters" die naar het M-O trekken om daar mee te knokken beschouwen als helden.
Uit jouw teksten maak ik op dat jij de Koran niet hebt gelezen en dat jij niet bekend bent met de handel en wandel van Mohammed.
Uit de rechtspraak omtrent Taqqiya valt overigens ook wel op te maken dat het aannemelijk is dat een deel van de Moslims hierover zal liegen.
Mwoah, de machthebbers aldaar zijn het voornamelijk niet eens met het idee dat ze de aangewezen Kalief moeten gehoorzamen ipv dat ze zelf de leiding hebben. De ideologie van IS is verder niet zo verschillend van bijv. de wetten in Saudie Arabie; dus daar lijken ze minder problemen mee te hebben.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:27 schreef Ceberut het volgende:
Het feit dat het zogenaamde kalifaat van ISIS door geen enkel islamitisch land is gesteund is al een bewijs van mijn stelling.
Een vraag beantwoorden met een wedervraag. Dat zijn doorgaans niet de sterkste argumenten.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Heb jij alle ISIS leden gesproken? Heb jij alle moslims gesproken? Nee, dan kun je dus op basis van jouw argumentatie geen conclusies trekken.
Het feit dat het zogenaamde kalifaat van ISIS door geen enkel islamitisch land is gesteund is al een bewijs van mijn stelling.
Jouw stelling wordt onderbouwd door jouw onderbuik.
Welke onderbouwing heb je voor de stelling dat wat de ISIS aanhangt de ware islam is en wat is jouw verklaring voor het feit dat de ISIS-leer dan niet wereldwijd door moslims wordt uitgehangen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een vraag beantwoorden met een wedervraag. Dat zijn doorgaans niet de sterkste argumenten.
Dat het kalifaat door niemand wordt gesteund is een aanname van jou.
Je bevestigt min of meer dat mijn aanname over jouw kennis van de Koran en het leven van Mohammed klopt. Dat dacht ik dus al. Verdiep je er eens in. Er zullen dan een hoop puzzelstukjes op hun plaats vallen.
De persoon Mohammed. Die deed niets anders dan ISIS, met als legitimatie een boek (vermoedelijk door hem zelf geschreven). Mohammed roofde, Mohammed ontvoerde vrouwen om ze als slaaf te houden, Mohammed vergreep zich met regelmaat aan slavinnen (maar ook aan bv. de vrouw van een vriend van hem of de vrouw van een familielid), Mohammed doodde ongelovigen, Mohammed bekeerde met dwang ongelovigen, etc.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Welke onderbouwing heb je voor de stelling dat wat de ISIS aanhangt de ware islam is en wat is jouw verklaring voor het feit dat de ISIS-leer dan niet wereldwijd door moslims wordt uitgehangen.
lolquote:Op zaterdag 13 september 2014 14:29 schreef Resonancer het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat Saoedi-Arabië, die dit actief ondersteunt en Isis ook, actief gesteund wordt door de V.S. en de E.U.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:20 schreef Halcon het volgende:
RAQQA (SYR) – Door de Islamitische Staat (IS) gekidnapte vrouwen en meisjes vanaf 13-jaar oud, worden als seksslavinnen ondergebracht in bordelen die gerund worden door vrouwelijke jihadisten uit Groot-Brittannië. In de bordelen kunnen IS strijders zich uitleven op de gevangen genomen slavinnen die behoren tot het Yezidi-volk. Dat meld de Mirror.
“De vrouwen gebruiken barbaarse interpretaties van de islam om hun gedrag te rechtvaardigen. Zij geloven dat de militanten met niet-islamitische vrouwen kunnen doen wat ze willen” aldus een bron.
“Yazidi mensen worden etnisch gezuiverd, en hun vrouwen worden onderworpen aan de meest brute behandeling.” De afgelopen twee weken alleen al zijn er 3.000 Iraakse vrouwen gevangengenomen door de jihadisten. De Jezidi-vrouwen en meisjes worden vaak door meerdere mannen, tot drie keer per dag verkracht.
In Ragga worden de gekidnapte vrouwen doorverkocht door de uit vrouwen bestaande al-Khanssaa Brigade, de sharia politie van de IS. Vrouwen die zich bekeren tot de IS worden doorverkocht als bruiden aan islamistische strijders voor bedragen tussen de 25 en 150 dollar.
Vrouwen die zich niet bekeren worden dagelijks verkracht en uiteindelijk gruwelijk vermoord. Dat zeggen vrouwen die uit handen van de IS konden ontsnappen.
Bron: http://www.camilleri.nl/2(...)inen-in-is-bordelen/
Verder voel jij je wel goed?quote:Op vrijdag 18 september 2015 18:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat Saoedi-Arabië, die dit actief ondersteunt en Isis ook, actief gesteund wordt door de V.S. en de E.U.![]()
Rusland daarentegen bestrijdt samen met Assad Isis, maar ja, onze westerse leiders vinden Poetin niet lief en Assad ook niet.
Dergelijke vorm van prostitutie en ontvoering lijkt mij geen erg ethische zaak, maar de regeringen van Washington en Brussel zijn hieromtrent een andere mening toegedaan.![]()
Natuurlijk, kameraad Poetin doet soms ook stoute dingen, maar ik zou de kleine verschillen even opzij zetten en samen werken met Rusland en vooral met Assad (en helaas is Khadaffi en Saddam er niet meer, die hadden ook goed kunnen strijden tegen Isis, sterker nog Isis had nooit een kans gekregen wanneer zij nog president waren).
Isis(Alhoewel de Egyptische god Isis is wel baas
)
Rusland![]()
Assad![]()
Khadaffi![]()
Saddam
Isis lijkt me geen gezellige club, maar wellicht heb ik het wel mis.quote:Op vrijdag 18 september 2015 19:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Verder voel jij je wel goed?
Lijkt mij ook niet maar dat betekent niet dat de mensen die er tegen vechten wel gezellige clubjes zijn of leiden. Hitler vocht ook tegen Stalin maar beide waren nu niet echt geweldig leuke mensen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 19:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Isis lijkt me geen gezellige club, maar wellicht heb ik het wel mis.
Ik denk dat we meer aan de Russen gaan hebbenquote:Op vrijdag 12 september 2014 20:42 schreef UpsideDown het volgende:
No worries, binnenkort begint het kampioenschap US airstrikes koppen voor jihadi's weer.
Rand mongool.quote:Op zaterdag 19 september 2015 01:44 schreef kurk_droog het volgende:
pics van de vrouwen in kwestie zonder tent.
Op ISlive misschien?quote:Op zaterdag 19 september 2015 01:44 schreef kurk_droog het volgende:
pics van de vrouwen in kwestie zonder tent.
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |