Je moet academische voorzichtigheid niet verwarren met leugenachtigheid.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:25 schreef Terecht het volgende:
Niemand die twijfelt aan de betrouwbaarheid van dit bericht? De Mirror is een verkapt roddelblaadje, en de bronnen zijn vager dan vaag:
[..]
Interpretatie.
[..]
Wat voor bronnen?
[..]
Wie?
[..]
Van horen zeggen.
[..]
Vermoedens en bronnen. Nogmaals, welke bronnen?
[..]
Enige tastbare bron in dit hele verhaal, maar zelfs die link kan niet hard gemaakt worden.
Is er ook een filmpje waarin je ziet dat zo'n ISIS figuur dat toegeeft aan CNN?quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Journalisten. Ook zijn er meer dan voldoende mediaberichten over ontvoeringen van Yezidi-vrouwen.
Natuurlijk kun je zeggen dat het niet waar is, jij was er niet bij en ik ook niet. Maar zo kun je alles in twijfel trekken. ISIS heeft dit nota bene zelf toegegeven en ook de VN spreekt erover (http://www.telegraaf.nl/b(...)di_s_ontvoerd__.html).
De bronnen voor dit verhaal kunnen niet vager dan dit. Men kan niet eens noemen waar deze bronnen vandaan komen, en bovendien heeft men heel veel interpretatie nodig om het verhaal rond te krijgen. Er is helemaal niets tastbaars aan dit verhaal. Nul. Zilch. Dit is véél te mager om zo maar voor waar aan te nemen imo.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Een krant hoeft natuurlijk hun bronnen ook niet bij naam te noemen. Dan kan je overal om een bron gaan vragen maar een journalist gaat om meerdere redenen niet vertellen wie precies wat heeft gemeld.
Klopt. Maar dat zou geen excuus moeten zijn om nu te zwijgen. Er is verdomme een genocide bezig, iedereen met een klein beetje fatsoen zou daar luidkeels tegen moeten protesteren. We kunnen misschien niet, zoals de Amerikanen, drones of een serieus leger sturen, maar er moet toch iets zijn dat we kunnen doen?quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nederland kan ook niks meer afdwingen. Onder andere de aanhoudende bezuinigingen op defensie hebben ons land zo vleugellam gemaakt dat wij internationaal wel hard kunnen schreeuwen, maar niet meer met de vuist op tafel kunnen slaan. Wij houden ons niet aan internationale NAVO-afspraken en nu zitten we achterin de bus als de politici eens daad bij hun vrome woord moeten voegen.
Filmpjes zat hoor waaruit blijkt dat die Yezidi toch wel te lijden hebben onder de aanwezigheid van ISIS: http://www.youtube.com/results?search_query=yezidi+isisquote:Op vrijdag 12 september 2014 21:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is er ook een filmpje waarin je ziet dat zo'n ISIS figuur dat toegeeft aan CNN?
Of moeten we dat maar zo geloven?
Jij wacht op een soort Big Brother, camera erbij en dat jij lekker mee kunt kijken in dat bordeel?quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:33 schreef Terecht het volgende:
[..]
De bronnen voor dit verhaal kunnen niet vager dan dit (men kan niet eens noemen waar deze bronnen vandaan komen), en bovendien heeft men heel veel interpretatie nodig om het verhaal rond te krijgen. Er is helemaal niets tastbaars aan dit verhaal. Nul. Zilch. Dit is véél te mager om zo maar voor waar aan te nemen imo.
Als ze ergens uitblinken in het overdrijven en verdraaien van de waarheid, dan is het wel in dat deel van de wereld. Tientallen doden worden duizenden, westerse verpleegsters in Libië zijn daar ingevlogen als deel van een complot om de bevolking aids te bezorgen, duizenden vrouwen worden ontvoerd om te werken in bordelen,...quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je moet academische voorzichtigheid niet verwarren met leugenachtigheid.
Ik zeg nergens dat yezidi,s niet lijden.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Filmpjes zat hoor waaruit blijkt dat die Yezidi toch wel te lijden hebben onder de aanwezigheid van ISIS: http://www.youtube.com/results?search_query=yezidi+isis
Ook genoeg artikelen van journalisten die veel beter op de hoogte zijn dan dat jij dat bent.
Maar goed, de Yezidi in die filmpjes zullen allemaal wel ingehuurde acteurs zijn hè.
Nou, wat let je? Doe je samen met je vriendin voor als Yezidi en ga daar eens rond wandelen....quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:36 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ik wil dat eerst wel eens met eigen ogen zien.
Wat zeg je dan wel?quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat yezidi,s niet lijden.
Niet iedereen is gevlucht uit Sinjar, een groot deel wel maar er is ook deel achtergebleven. Je kan wel raden dat die achterblijvers niet weer vrolijk zijn gaan thee zetten toen IS hun dorpen innamen. Tel daar bij op dat we weten dat IS barbaren zijn en 1 + 1 = 2.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:36 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Als ze ergens uitblinken in het overdrijven en verdraaien van de waarheid, dan is het wel in dat deel van de wereld. Tientallen doden worden duizenden, westerse verpleegsters in Libië zijn daar ingevlogen als deel van een complot om de bevolking aids te bezorgen, duizenden vrouwen worden ontvoerd om te werken in bordelen,...
Ik wil dat eerst wel eens met eigen ogen zien.
En dat IS het zelf "bevestigt" zegt juist helemaal niks. Die verspreiden juist graag zélf dit soort verhalen om zo de bevolking angst aan te jagen.
Dat ik niet alle negatieve berichten over ISIS geloof.quote:
Ja, daar zijn genoeg filmpjes van en ook verslagen van journalisten e.d. Dat kun je allemaal wel ontkennen, maar dat er daar een genocide bezig is, kun je wel als feit bestempelen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat ik niet alle negatieve berichten over ISIS geloof.
Maar dat de yezidi,s en andere minderheidsgroepen het zwaar hebben onder ISIS is een feit, daar zijn dan ook genoeg filmpjes van.
Maar dit soort hollywood verhaaltjes zonder bron, filmpje of wat dan ook geloof ik niet.
Ik heb geen idee. Wapens sturen naar die mensen stopt ISIS niet. Onze luchtmachtvloot wordt al overal ter wereld gebruikt en straks met de JSF waar maar 35 exemplaren van komen hebben we ongeveer een stuk of 6 vliegtuigen die we kunnen uitzenden. We hebben nu alleen al 6 f16 naar de Baltische staten gestuurd.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
maar er moet toch iets zijn dat we kunnen doen?
Nee, maar ik verwacht wel wat meer dan "bronnen zeggen", "iemand zegt", "het vermoeden bestaat". Noem op zijn minst waar deze bronnen vandaan komen, bij welke groep een bron hoort, wat de motivatie voor het vermoeden is. Dit bericht is compleet nietszeggend.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij wacht op een soort Big Brother, camera erbij en dat jij lekker mee kunt kijken in dat bordeel?
Dus omdat ISIS een perverse organisatie is moeten we maar alle hysterische verhaaltjes geloven?quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, daar zijn genoeg filmpjes van en ook verslagen van journalisten e.d. Dat kun je allemaal wel ontkennen, maar dat er daar een genocide bezig is, kun je wel als feit bestempelen.
De bron is La Repubblica. En die vermelden netjes hun bron.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:42 schreef Terecht het volgende:
[..]
Nee, maar ik verwacht wel wat meer dan "bronnen zeggen", "iemand zegt", "het vermoeden bestaat". Noem op zijn minst waar deze bronnen vandaan komen, bij welke groep een bron hoort, wat de motivatie voor het vermoeden is. Dit bericht is compleet nietszeggend.
Wat is er hysterisch aan dit verhaal?quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus omdat ISIS een perverse organisatie is moeten we maar alle hysterische verhaaltjes geloven?
Alles, vooral het gebrek aan bewijs.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat is er hysterisch aan dit verhaal?
Ik gaf je net de bron. Je hebt de filmpjes gezien, je hebt diverse artikelen gelezen...quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alles, vooral het gebrek aan bewijs.
Ik geloof het als ik een filmpje zie van ISIS strijders die een voor een yezidi meisjes/vrouwen verkrachten.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik gaf je net de bron. Je hebt de filmpjes gezien, je hebt diverse artikelen gelezen...
geoden troll 2/10quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik geloof het als ik een filmpje zie van ISIS strijders die een voor een yezidi meisjes/vrouwen verkrachten.
ISIS filmt toch alles, dus waarom dit niet?
Hoe kom je bij La Repubblica? Volgens mij is de bron de Mirror, en de Mirror heeft er werkelijk alles aan gedaan om de bronvermelding zo vraag en betekenisloos mogelijk te houden.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
De bron is La Repubblica. En die vermelden netjes hun bron.
Dat is het enige wat het een vleugje betrouwbaarheid geeft, echter het bericht zou op eigen kracht de betrouwbaarheid ervan aannemelijk moeten kunnen maken. Dit bericht doet dat niet, verre van.quote:Het sluit ook wel aan op eerdere berichten over ISIS en Yezidi.
Een tweet, nota bene, van ene 'Redeemed David' (een journalistieke autoriteit?) geldt voor jou als 'berichtgeving'? In dat geval moet je je nieuwsbronnen inderdaad wat kritischer gaan selecteren, ja.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:53 schreef Pandaplint het volgende:
Ik ben ook wat sceptisch geworden over de berichtgeving. Oa door dit. Deze foto kom je de laatste tijd nogal veel tegen:
[ afbeelding ]
Maar wat blijkt..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is een foto vanuit 2011...
Meer: http://justpaste.it/gmae
Een veel realistischer scenario is dat ze dus de huizen afgaan en vragen om "belasting" voor wat zij ongelovigen vinden. Maar ja, die zogenaamde Islamitische Staat is dus amper een land te noemen, ze hebben een geïmproviseerde "hoofdstad" die eigenlijk helemaal geen hoofdstad kan genoemd worden, laat staan dat ze een echte belastingadministratie hebben.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:39 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Niet iedereen is gevlucht uit Sinjar, een groot deel wel maar er is ook deel achtergebleven. Je kan wel raden dat die achterblijvers niet weer vrolijk zijn gaan thee zetten toen IS hun dorpen innamen. Tel daar bij op dat we weten dat IS barbaren zijn en 1 + 1 = 2.
Waar wel aan getwijfeld moet worden zijn de genoemde aantallen, die kloppen niet vermoed ik. Het zijn geen 'duizenden', eerder tientallen of honderden.
Dat Dhimmi-systeem geldt niet voor alle "ongelovigen".quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:59 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Een veel realistischer scenario is dat ze dus de huizen afgaan en vragen om "belasting" voor wat zij ongelovigen vinden. Maar ja, die zogenaamde Islamitische Staat is dus amper een land te noemen, ze hebben een geïmproviseerde "hoofdstad" die eigenlijk helemaal geen hoofdstad kan genoemd worden, laat staan dat ze een echte belastingadministratie hebben.
Dus op maandag komt militie 1 aan de deur eisen dat ze belasting moeten betalen en anders binnen 3 dagen weg moeten wezen. De meesten gaan weg, sommigen zullen misschien betalen.
Op donderdag komt militie 2 en vraagt opnieuw om belasting. De heer des huizes verzet zich nu, want hij heeft maandag al betaald. Ja, weet die militie veel? Er worden nu sterkere middelen ingezet. Fysiek geweld. Bedreigingen. We nemen je vrouw en kinderen mee als je niet binnen 3 dagen betaalt.
Gevolg: gezin vlucht met verhaal over ontvoeringen van vrouwen door IS-strijders. Wordt vervolgens als waarheid overgenomen door een heleboel volk. Terwijl het misschien voor een groot deel wel een mythe is.
(Ik weet dat ik hier even mijn fantasie bovenhaal, maar ik zie dat hele IS eigenlijk meer als een soort Arabische maffia. Beschermgeld betalen, dan laten we je met rust.)
Die lagen thuis lekker voor de buis Koffietijd te kijken.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:58 schreef UpsideDown het volgende:
Ik ken alleen dat propagandafilmpje van IS waarin Yezidi-mannen in bussen aankomen zich 'vrijwillig' bekeren tot de islam. Duidelijke filmpjes van Yezidi-vrouwen in handen van IS heb ik nog niet gezien.
Die krant werd in veel media (telegraaf, telegraph, hln, etc) als bron opgevoerd.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:54 schreef Terecht het volgende:
[..]
Hoe kom je bij La Repubblica? Volgens mij is de bron de Mirror, en de Mirror heeft er werkelijk alles aan gedaan om de bronvermelding zo vraag en betekenisloos mogelijk te houden.
[..]
Dat is het enige wat het een vleugje betrouwbaarheid geeft, echter het bericht zou op eigen kracht de betrouwbaarheid ervan aannemelijk moeten kunnen maken. Dit bericht doet dat niet, verre van.
quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die lagen thuis lekker voor de buis Koffietijd te kijken.
Dat belasting betalen was meer voor de niet-moslims in Mosul, in Sinjar en omstreken zijn de achterblijvers grotendeels 'bekeerd' of anders gedood.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:59 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Een veel realistischer scenario is dat ze dus de huizen afgaan en vragen om "belasting" voor wat zij ongelovigen vinden. Maar ja, die zogenaamde Islamitische Staat is dus amper een land te noemen, ze hebben een geïmproviseerde "hoofdstad" die eigenlijk helemaal geen hoofdstad kan genoemd worden, laat staan dat ze een echte belastingadministratie hebben.
Dus op maandag komt militie 1 aan de deur eisen dat ze belasting moeten betalen en anders binnen 3 dagen weg moeten wezen. De meesten gaan weg, sommigen zullen misschien betalen.
Op donderdag komt militie 2 en vraagt opnieuw om belasting. De heer des huizes verzet zich nu, want hij heeft maandag al betaald. Ja, weet die militie veel? Er worden nu sterkere middelen ingezet. Fysiek geweld. Bedreigingen. We nemen je vrouw en kinderen mee als je niet binnen 3 dagen betaalt.
Gevolg: gezin vlucht met verhaal over ontvoeringen van vrouwen door IS-strijders. Wordt vervolgens als waarheid overgenomen door een heleboel volk. Terwijl het misschien voor een groot deel wel een mythe is.
(Ik weet dat ik hier even mijn fantasie bovenhaal, maar ik zie dat hele IS eigenlijk meer als een soort Arabische maffia. Beschermgeld betalen, dan laten we je met rust.)
Die Dhimmi-regel geldt ook niet voor alle ongelovigen, alleen voor ongelovigen uit het boek. Dus niet voor Yezidi.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:05 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat belasting betalen was meer voor de niet-moslims in Mosul, in Sinjar en omstreken zijn de achterblijvers grotendeels 'bekeerd' of anders gedood.
Sinjar staat trouwens wel op de agenda van de Peshmerga en YPG om terug te veroveren, dan zal het allemaal wel boven water komen wat zich daar afspeelt.
Oké, ik ben niet erg op de hoogte van die gekke regels die ze hanteren. Het slaat sws helemaal nergens op wat die baardapen bedenken.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die Dhimmi-regel geldt ook niet voor alle ongelovigen, alleen voor ongelovigen uit het boek. Dus niet voor Yezidi.
Klopt. Overigens moet je naast die belasting nog aan allerlei voorwaarden voldoen: je mag geen wapen dragen, je moet speciale kleding dragen, je mag je geloof niet uiten, etcquote:Op vrijdag 12 september 2014 22:12 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Oké, ik ben niet erg op de hoogte van die gekke regels die ze hanteren. Het slaat sws helemaal nergens op wat die baardapen bedenken.
IS vernietigen oké. Bombardementen uitvoeren op souvrein grondgebied is weer wat minder wenselijk.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:10 schreef Comp_Lex het volgende:
De Amerikanen gaan de boel daar platbombarderen. Dat mogen ze ook met alle IS aanhangers in andere landen doen.
Is dit de tegenwoordige werkelijkheid in de ´Islamitische Staat´ of is dit een theoretische werkelijkheid gebaseerd op het systeem van de vermeende voorgangers van IS?quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt. Overigens moet je naast die belasting nog aan allerlei voorwaarden voldoen: je mag geen wapen dragen, je moet speciale kleding dragen, je mag je geloof niet uiten, etc
http://www.zeit.de/2014/32/christen-verteibung-irak-traditionquote:Op vrijdag 12 september 2014 22:19 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
IS vernietigen oké. Bombardementen uitvoeren op souvrein grondgebied is weer wat minder wenselijk.
[..]
Is dit de tegenwoordige werkelijkheid in de ´Islamitische Staat´ of is dit een theoretische werkelijkheid gebaseerd op het systeem van de vermeende voorgangers van IS?
Ik geloof je heus wel op je woord: kun je antwoorden zonder dat ik die intensieve leeslijst door hoef te nemen?quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:23 schreef Halcon het volgende:
Er zijn berichten over mensen die 250
[..]
http://www.zeit.de/2014/32/christen-verteibung-irak-tradition
http://www.elsevier.nl/Bu(...)eltje-Irak-1573422W/
IS verder verbieden overal verbieden, net als met nazisme. Misschien lost dat niet veel op, maar dan zien we dan wel weer.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:19 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
IS vernietigen oké. Bombardementen uitvoeren op souvrein grondgebied is weer wat minder wenselijk.
[..]
Is dit de tegenwoordige werkelijkheid in de ´Islamitische Staat´ of is dit een theoretische werkelijkheid gebaseerd op het systeem van de vermeende voorgangers van IS?
Het is werkelijkheid.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:25 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ik geloof je heus wel op je woord: kun je antwoorden zonder dat ik die intensieve leeslijst door hoef te nemen?
Burgerlijke infrastructuur vernielen levert niemand iets op. Behalve China dan natuurlijk, want als er geld (desnoods leningen met delfstoffen of landbouwgrond als onderpand) is om die te vernieuwen dan krijgen de Chinezen die toch wel.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:47 schreef Nintex het volgende:
Om dit soort praktijken te stoppen is carpet bombing uitgevonden.
De Chinezen heb ik nooit problemen mee gehad, prima hard werkend volk.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:15 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Burgerlijke infrastructuur vernielen levert niemand iets op. Behalve China dan natuurlijk, want als er geld (desnoods leningen met delfstoffen of landbouwgrond als onderpand) is om die te vernieuwen dan krijgen de Chinezen die toch wel.
Daar is Obama het niet mee eens.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:47 schreef Nintex het volgende:
Om dit soort praktijken te stoppen is carpet bombing uitgevonden.
Obama riep al iets tussen neus en lippen door dat het uitschakelen van IS in Syrie waarschijnlijk een taak zal zijn voor zijn opvolger of opvolgster.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar is Obama het niet mee eens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |