abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 september 2014 @ 21:29:41 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144467851
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:25 schreef Terecht het volgende:
Niemand die twijfelt aan de betrouwbaarheid van dit bericht? De Mirror is een verkapt roddelblaadje, en de bronnen zijn vager dan vaag:

[..]

Interpretatie.

[..]

Wat voor bronnen?

[..]

Wie?

[..]

Van horen zeggen.

[..]

Vermoedens en bronnen. Nogmaals, welke bronnen?

[..]

Enige tastbare bron in dit hele verhaal, maar zelfs die link kan niet hard gemaakt worden.
Je moet academische voorzichtigheid niet verwarren met leugenachtigheid.
pi_144467914
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Journalisten. Ook zijn er meer dan voldoende mediaberichten over ontvoeringen van Yezidi-vrouwen.

Natuurlijk kun je zeggen dat het niet waar is, jij was er niet bij en ik ook niet. Maar zo kun je alles in twijfel trekken. ISIS heeft dit nota bene zelf toegegeven en ook de VN spreekt erover (http://www.telegraaf.nl/b(...)di_s_ontvoerd__.html).
Is er ook een filmpje waarin je ziet dat zo'n ISIS figuur dat toegeeft aan CNN?

Of moeten we dat maar zo geloven?
pi_144467994
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Een krant hoeft natuurlijk hun bronnen ook niet bij naam te noemen. Dan kan je overal om een bron gaan vragen maar een journalist gaat om meerdere redenen niet vertellen wie precies wat heeft gemeld.
De bronnen voor dit verhaal kunnen niet vager dan dit. Men kan niet eens noemen waar deze bronnen vandaan komen, en bovendien heeft men heel veel interpretatie nodig om het verhaal rond te krijgen. Er is helemaal niets tastbaars aan dit verhaal. Nul. Zilch. Dit is véél te mager om zo maar voor waar aan te nemen imo.
  vrijdag 12 september 2014 @ 21:33:39 #54
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144468008
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nederland kan ook niks meer afdwingen. Onder andere de aanhoudende bezuinigingen op defensie hebben ons land zo vleugellam gemaakt dat wij internationaal wel hard kunnen schreeuwen, maar niet meer met de vuist op tafel kunnen slaan. Wij houden ons niet aan internationale NAVO-afspraken en nu zitten we achterin de bus als de politici eens daad bij hun vrome woord moeten voegen.
Klopt. Maar dat zou geen excuus moeten zijn om nu te zwijgen. Er is verdomme een genocide bezig, iedereen met een klein beetje fatsoen zou daar luidkeels tegen moeten protesteren. We kunnen misschien niet, zoals de Amerikanen, drones of een serieus leger sturen, maar er moet toch iets zijn dat we kunnen doen?

Daarnaast is Nederland niet het enige land. Ook landen met meer militaire slagkracht zitten op hun handen. Ironisch genoeg zijn de VS de enigen die het juiste hebben durven doen, zij het wat halfslachtig.
pi_144468068
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Is er ook een filmpje waarin je ziet dat zo'n ISIS figuur dat toegeeft aan CNN?

Of moeten we dat maar zo geloven?
Filmpjes zat hoor waaruit blijkt dat die Yezidi toch wel te lijden hebben onder de aanwezigheid van ISIS: http://www.youtube.com/results?search_query=yezidi+isis

Ook genoeg artikelen van journalisten die veel beter op de hoogte zijn dan dat jij dat bent.

Maar goed, de Yezidi in die filmpjes zullen allemaal wel ingehuurde acteurs zijn hè. :')
pi_144468074
Ik hoop oprecht dat Dronebama die ISIS malloten vakkundig kapot gaat schieten :Y
pi_144468092
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:33 schreef Terecht het volgende:

[..]

De bronnen voor dit verhaal kunnen niet vager dan dit (men kan niet eens noemen waar deze bronnen vandaan komen), en bovendien heeft men heel veel interpretatie nodig om het verhaal rond te krijgen. Er is helemaal niets tastbaars aan dit verhaal. Nul. Zilch. Dit is véél te mager om zo maar voor waar aan te nemen imo.
Jij wacht op een soort Big Brother, camera erbij en dat jij lekker mee kunt kijken in dat bordeel? |:(
  vrijdag 12 september 2014 @ 21:36:24 #58
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_144468110
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je moet academische voorzichtigheid niet verwarren met leugenachtigheid.
Als ze ergens uitblinken in het overdrijven en verdraaien van de waarheid, dan is het wel in dat deel van de wereld. Tientallen doden worden duizenden, westerse verpleegsters in Libië zijn daar ingevlogen als deel van een complot om de bevolking aids te bezorgen, duizenden vrouwen worden ontvoerd om te werken in bordelen,...

Ik wil dat eerst wel eens met eigen ogen zien.

En dat IS het zelf "bevestigt" zegt juist helemaal niks. Die verspreiden juist graag zélf dit soort verhalen om zo de bevolking angst aan te jagen.

(Trouwens: de laatste schatting is dat er zo ongeveer 30.000 IS-strijders zijn. Eerdere schattingen gingen uit van zo'n 50.000. Wat nu ook het precieze aantal is, ik vraag me af wat IS met met DUIZENDEN vrouwen aan moet vangen - en dan nog eens Yezidi's ook. Dat is een druk bordeel daar.)
pi_144468128
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Filmpjes zat hoor waaruit blijkt dat die Yezidi toch wel te lijden hebben onder de aanwezigheid van ISIS: http://www.youtube.com/results?search_query=yezidi+isis

Ook genoeg artikelen van journalisten die veel beter op de hoogte zijn dan dat jij dat bent.

Maar goed, de Yezidi in die filmpjes zullen allemaal wel ingehuurde acteurs zijn hè. :')
Ik zeg nergens dat yezidi,s niet lijden.
pi_144468171
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:36 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Nou, wat let je? Doe je samen met je vriendin voor als Yezidi en ga daar eens rond wandelen....
pi_144468180
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat yezidi,s niet lijden.
Wat zeg je dan wel?
  vrijdag 12 september 2014 @ 21:39:38 #62
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144468248
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:36 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Als ze ergens uitblinken in het overdrijven en verdraaien van de waarheid, dan is het wel in dat deel van de wereld. Tientallen doden worden duizenden, westerse verpleegsters in Libië zijn daar ingevlogen als deel van een complot om de bevolking aids te bezorgen, duizenden vrouwen worden ontvoerd om te werken in bordelen,...

En dat IS het zelf "bevestigt" zegt juist helemaal niks. Die verspreiden juist graag zélf dit soort verhalen om zo de bevolking angst aan te jagen.
Niet iedereen is gevlucht uit Sinjar, een groot deel wel maar er is ook deel achtergebleven. Je kan wel raden dat die achterblijvers niet weer vrolijk zijn gaan thee zetten toen IS hun dorpen innamen. Tel daar bij op dat we weten dat IS barbaren zijn en 1 + 1 = 2.

Waar wel aan getwijfeld moet worden zijn de genoemde aantallen, die kloppen niet vermoed ik. Het zijn geen 'duizenden', eerder tientallen of honderden.
Say what?
pi_144468303
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat zeg je dan wel?
Dat ik niet alle negatieve berichten over ISIS geloof.

Maar dat de yezidi,s en andere minderheidsgroepen het zwaar hebben onder ISIS is een feit, daar zijn dan ook genoeg filmpjes van.

Maar dit soort hollywood verhaaltjes zonder bron, filmpje of wat dan ook geloof ik niet.
pi_144468349
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat ik niet alle negatieve berichten over ISIS geloof.

Maar dat de yezidi,s en andere minderheidsgroepen het zwaar hebben onder ISIS is een feit, daar zijn dan ook genoeg filmpjes van.

Maar dit soort hollywood verhaaltjes zonder bron, filmpje of wat dan ook geloof ik niet.
Ja, daar zijn genoeg filmpjes van en ook verslagen van journalisten e.d. Dat kun je allemaal wel ontkennen, maar dat er daar een genocide bezig is, kun je wel als feit bestempelen.
  vrijdag 12 september 2014 @ 21:42:39 #65
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_144468398
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
maar er moet toch iets zijn dat we kunnen doen?
Ik heb geen idee. Wapens sturen naar die mensen stopt ISIS niet. Onze luchtmachtvloot wordt al overal ter wereld gebruikt en straks met de JSF waar maar 35 exemplaren van komen hebben we ongeveer een stuk of 6 vliegtuigen die we kunnen uitzenden. We hebben nu alleen al 6 f16 naar de Baltische staten gestuurd.
Nee, anders dan daadwerkelijk militair ingrijpen middels troepen sturen of geld sturen, kunnen wij weinig doen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_144468424
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jij wacht op een soort Big Brother, camera erbij en dat jij lekker mee kunt kijken in dat bordeel? |:(
Nee, maar ik verwacht wel wat meer dan "bronnen zeggen", "iemand zegt", "het vermoeden bestaat". Noem op zijn minst waar deze bronnen vandaan komen, bij welke groep een bron hoort, wat de motivatie voor het vermoeden is. Dit bericht is compleet nietszeggend.
pi_144468500
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, daar zijn genoeg filmpjes van en ook verslagen van journalisten e.d. Dat kun je allemaal wel ontkennen, maar dat er daar een genocide bezig is, kun je wel als feit bestempelen.
Dus omdat ISIS een perverse organisatie is moeten we maar alle hysterische verhaaltjes geloven?
pi_144468576
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:42 schreef Terecht het volgende:

[..]

Nee, maar ik verwacht wel wat meer dan "bronnen zeggen", "iemand zegt", "het vermoeden bestaat". Noem op zijn minst waar deze bronnen vandaan komen, bij welke groep een bron hoort, wat de motivatie voor het vermoeden is. Dit bericht is compleet nietszeggend.
De bron is La Repubblica. En die vermelden netjes hun bron.

Het sluit ook wel aan op eerdere berichten over ISIS en Yezidi.
pi_144468589
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus omdat ISIS een perverse organisatie is moeten we maar alle hysterische verhaaltjes geloven?
Wat is er hysterisch aan dit verhaal?
pi_144468663
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat is er hysterisch aan dit verhaal?
Alles, vooral het gebrek aan bewijs.
pi_144468707
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Alles, vooral het gebrek aan bewijs.
Ik gaf je net de bron. Je hebt de filmpjes gezien, je hebt diverse artikelen gelezen...
pi_144468755
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik gaf je net de bron. Je hebt de filmpjes gezien, je hebt diverse artikelen gelezen...
Ik geloof het als ik een filmpje zie van ISIS strijders die een voor een yezidi meisjes/vrouwen verkrachten.

ISIS filmt toch alles, dus waarom dit niet?
pi_144468780
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik geloof het als ik een filmpje zie van ISIS strijders die een voor een yezidi meisjes/vrouwen verkrachten.

ISIS filmt toch alles, dus waarom dit niet?
geoden troll 2/10
pi_144468885
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:50 schreef 16meter het volgende:

[..]

geoden troll 2/10
Oke Henk.
pi_144468887
Beetje jammer van ISIS dat ze overal filmpjes van maken behalve van de bordelen.

Valt me tegen jongens.

oh kut theunderdog is me voor ;( :') _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')