abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144510635
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En DeWareReligie.nl. is dat wél een islamitische site?

O, en nu eens niet direct schreeuwen en stropoppen alsjeblieft.
Schreeuwen? Stropop? Ik constateer gewoon bepaalde zaken, je hoeft het er niet mee eens te zijn. Het gaat mij er niet om of het al of niet een islamitische site is. Het gaat erom dat er mensen achter zitten met bepaalde extremistische belangen en visies. Daar gaat het om. En dat geldt dus ook voor websites als DeWareReligie.nl. Het is net alsof ik dan zou verwijzen naar de website van de Westboro Baptist Church en dan zeg - zie je wel, dat is hét Christendom.
Allah Al Watan Al Malik
pi_144510652
quote:
10s.gif Op zondag 14 september 2014 12:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Schreeuwen? Stropop? Ik constateer gewoon bepaalde zaken, je hoeft het er niet mee eens te zijn. Het gaat mij er niet om of het al of niet een islamitische site is. Het gaat erom dat er mensen achter zitten met bepaalde extremistische belangen en visies. Daar gaat het om.
Dan denk ik dat ik je verkeerd begrepen heb. Je stelde toch dat ISIS niet islamitisch is?
pi_144510666
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan denk ik dat ik je verkeerd begrepen heb. Je stelde toch dat ISIS niet islamitisch is?
Nee ik stelde vast dat hun handelingen strijdig zijn met de Islamitische normen zoals die door mij en een miljard anderen worden gekend.
Allah Al Watan Al Malik
pi_144510706
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee ik stelde vast dat hun handelingen strijdig zijn met de Islamitische normen zoals die door mij en een miljard anderen worden gekend.
Oké, mijn fout. Sorry.
pi_144510755
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:54 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De miljard moslims die de interpretatie van ISIS niet volgen.
Het zou toch op z'n minst vraagtekens moeten opwerpen als een god richtlijnen geeft hoe ze ongelovigen (ook zijn creatie nota bene) over de kling moeten jagen.
Dat "de meeste" moslims het niet doen is niet relevant, waarschijnlijk hebben die wat invloed van het Calvinisme meegekregen. Wat ISIS doet is de verlichting negeren, de pure islam in de "glorietijd" laten herleven, Mohammed's roof- moord- en plundertochten doorzetten om de hele wereld met het zwaard islamitisch te maken.
En als je joden erbij wil halen; laat me zien waar ze mensen dwingen joods te worden.
Racist
pi_144510919
quote:

[..]
Een miljard mmm? Ken je die persoonlijk? De meeste moslims wonen tussen moslims en hebben helemaal geen reden om het zwaard op te pakken, ja, zo kom je wel aan een miljard.
De vraag was, heeft IS met de islam te maken, dan hoef je alleen het handvest te pakken en te kijken naar hun daden (waar rook, is is vuur)
Als er een verlichting is geweest verwacht ik een addendum op de Koran, maar zoals je zelf weet, zal die er nooit komen.
Racist
pi_144510950
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:24 schreef Toga het volgende:

[..]

Een miljard mmm? Ken je die persoonlijk? De meeste moslims wonen tussen moslims en hebben helemaal geen reden om het zwaard op te pakken, ja, zo kom je wel aan een miljard.
De vraag was, heeft IS met de islam te maken, dan hoef je alleen het handvest te pakken en te kijken naar hun daden (waar rook, is is vuur)
Als er een verlichting is geweest verwacht ik een addendum op de Koran, maar zoals je zelf weet, zal die er nooit komen.
De meeste moslims wonen niet in een Islamitische Staat. Dus je redenering gaat nergens over. Ik hoef ze verder niet persoonlijk te kennen, ze hangen een van de vier grotere scholen aan doorgaans. En die hebben hun afkeur tegen deze interpretatie en IS uitgesproken. Dat jij de interpretatie van IS wenst te zien als 'de' interpretatie, moet je verder geheel zelf weten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_144510992
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:17 schreef Toga het volgende:

[..]

Het zou toch op z'n minst vraagtekens moeten opwerpen als een god richtlijnen geeft hoe ze ongelovigen (ook zijn creatie nota bene) over de kling moeten jagen.
Dat "de meeste" moslims het niet doen is niet relevant, waarschijnlijk hebben die wat invloed van het Calvinisme meegekregen. Wat ISIS doet is de verlichting negeren, de pure islam in de "glorietijd" laten herleven, Mohammed's roof- moord- en plundertochten doorzetten om de hele wereld met het zwaard islamitisch te maken.
En als je joden erbij wil halen; laat me zien waar ze mensen dwingen joods te worden.
Blijkbaar roept het voor 1 miljard moslims geen vraagtekens op.

Het roept wel vraagtekens op bij:
- extremistische moslimhaters;
- extremistische ISIS lui.

Ik zie een verband.
  zondag 14 september 2014 @ 12:31:09 #234
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144511079
quote:

[..]

Hier een interessant stuk over waarom moslims zouden moeten stoppen met het veroordelen van ISIS met de Koran in de hand:

http://www.demorgen.be/dm(...)S-af-te-wijzen.dhtml
pi_144511081
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:27 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik zie een verband.
1 miljard? Dat baart me zorgen, dan hou ik nog 570 miljoen (tellingen 2009) moslims over die er geen vraagtekens bij zetten.
Dat is 1 op de 3...
Racist
pi_144511101
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:27 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik zie een verband.
Een en al internetkennis afkomstig van meneer Toga. Ook te zien aan zijn posts, waarbij hij glad vergeet dat Mohammed's roof / moordtochten neerkomt op verdedingsoorlogen tegen de vervolging en de uitmoording van moslims door polytheïstische Arabieren. De expansie van de Islamitische gebieden vond dan ook helemaal niet plaats onder zijn leiding.
Allah Al Watan Al Malik
pi_144511109
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:31 schreef Toga het volgende:

[..]

1 miljard? Dat baart me zorgen, dan hou ik nog 570 miljoen (tellingen 2009) moslims over die er geen vraagtekens bij zetten.
Dat is 1 op de 3...
:')

Ok. 1,6 miljard moslims delen jouw extreme visie niet.

Jij deelt vooral de mening van Al Qaida en ISIS lui.
pi_144511142
quote:
10s.gif Op zondag 14 september 2014 12:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een en al internetkennis afkomstig van meneer Toga. Ook te zien aan zijn posts, waarbij hij glad vergeet dat Mohammed's roof / moordtochten neerkomt op verdedingsoorlogen tegen de vervolging en de uitmoording van moslims door polytheïstische Arabieren. De expansie van de Islamitische gebieden vond dan ook helemaal niet plaats onder zijn leiding.
He, dat is zo'n beetje hoe die ISIS-figuren ook hun acties weten te rechtvaardigen. Great minds think alike?
pi_144511200
quote:
10s.gif Op zondag 14 september 2014 12:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..] De expansie van de Islamitische gebieden vond dan ook helemaal niet plaats onder zijn leiding.
Maar toch wel met dat éne boekje, hetzelfde boekje wat ISIS in de handen houdt.
Racist
pi_144511218
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:35 schreef Toga het volgende:

[..]

Maar toch wel met dat éne boekje, hetzelfde boekje wat ISIS in de handen houdt.
Geen argument om de ISIS-visie tot "de ware islam" uit te roepen.
pi_144511222
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hier een interessant stuk over waarom moslims zouden moeten stoppen met het veroordelen van ISIS met de Koran in de hand:

http://www.demorgen.be/dm(...)S-af-te-wijzen.dhtml
Even scannend gelezen omdat ik zo weg moet. Ik zie dat hij de opinie van ISIS deelt, dus dan begrijp ik heel goed zijn perspectief. Gematigde moslims vormen immers een bedreiging voor zijn beeld en het beeld van ISIS dat de Islam een gewelddadige ideologie zou zijn (hij deelt impliciet die uitgangspunten). Gematigde moslims zijn echter niet gek, die gaan graag de strijd aan met ISIS - en ja ook gewoon met de Koran in de hand.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 14 september 2014 @ 12:39:43 #242
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144511315
quote:
10s.gif Op zondag 14 september 2014 12:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Even scannend gelezen omdat ik zo weg moet. Ik zie dat hij de opinie van ISIS deelt, dus dan begrijp ik heel goed zijn perspectief. Gematigde moslims vormen immers een bedreiging voor zijn beeld en het beeld van ISIS dat de Islam een gewelddadige ideologie zou zijn (hij deelt impliciet die uitgangspunten). Gematigde moslims zijn echter niet gek, die gaan graag de strijd aan met ISIS - en ja ook gewoon met de Koran in de hand.
Nee. Hij zegt slechts dat ISIS net zo sterk staat als gematigde moslims, als het aankomt op het beroepen op de Koran - of misschien nog wel sterker, omdat het aantal gewelddadige verzen ver in de meerderheid is.

Als hij de islam per definitie een gewelddadige ideologie zou vinden, zou hij geen onderscheid maken tussen gematigde en niet-gematigde moslims.
pi_144511439
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee. Hij zegt slechts dat ISIS net zo sterk staat als gematigde moslims, als het aankomt op het beroepen op de Koran - of misschien nog wel sterker, omdat het aantal gewelddadige verzen ver in de meerderheid is.

Als hij de islam per definitie een gewelddadige ideologie zou vinden, zou hij geen onderscheid maken tussen gematigde en niet-gematigde moslims.
Nee dat zegt hij niet, en dat valt met name de herleiden uit de laatste paar alineas in zijn stuk. En precies die claim dat het aantal gewelddadige verzen ver in de meerderheid is - daaruit blijkt al dat hij de visie van ISIS onderschrijft. Hij maakt zelf onderscheid tussen gematigde en niet-gematigde moslims, maar niet tussen de interpretatieve kaders op grond van de Koran.

Het spijt mij te moeten zeggen dat gematigde moslims dit soort figuren eerder als een last dan als support ervaren in hun strijd jegens extremistische figuren. Ik en velen met mij zullen met de Koran in de hand die strijd (op ideologisch vlak) tegen ISIS voeren - en dan is het wat dat betreft you are either with us, or against us.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 14 september 2014 @ 12:46:48 #244
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144511490
quote:
10s.gif Op zondag 14 september 2014 12:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee dat zegt hij niet, en dat valt met name de herleiden uit de laatste paar alineas in zijn stuk. En precies die claim dat het aantal gewelddadige verzen ver in de meerderheid is - daaruit blijkt al dat hij de visie van ISIS onderschrijft. Hij maakt zelf onderscheid tussen gematigde en niet-gematigde moslims, maar niet tussen de interpretatieve kaders op grond van de Koran.

Het spijt mij te moeten zeggen dat gematigde moslims dit soort figuren eerder als een last dan als support ervaren in hun strijd jegens extremistische figuren. Ik en velen met mij zullen met de Koran in de hand die strijd (op ideologisch vlak) tegen ISIS voeren - en dan is het wat dat betreft you are either with us, or against us.
Nou, veel succes om op basis van twee verzen te claimen dat de islam vreedzaam is, als ISIS naar 93 verzen kan wijzen om te zeggen dat iedereen dood moet.
pi_144514501
De bokkensprongen die gemaakt worden om het heilige boek te verdedigen gaan blijkbaar erg ver. Zelfs zó ver dat degene die de vinger op de zere wond legt voor fascist wordt uitgemaakt.

Er bestaat inderdaad een gematigde islam en ik verbaas me iedere keer weer over de kronkels die imams moeten verzinnen om sommige teksten positief te kunnen uitleggen.
Een simpele uitleg als "dat was toen, wij leven nu" (als in het oude- en nieuwe testament) zou volstaan. Juist het vasthouden aan de volledige Koran leidt tot dit soort uitspattingen.
Racist
pi_144514741
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:46 schreef Toga het volgende:
De bokkensprongen die gemaakt worden om het heilige boek te verdedigen gaan blijkbaar erg ver. Zelfs zó ver dat degene die de vinger op de zere wond legt voor fascist wordt uitgemaakt.

Er bestaat inderdaad een gematigde islam en ik verbaas me iedere keer weer over de kronkels die imams moeten verzinnen om sommige teksten positief te kunnen uitleggen.
Een simpele uitleg als "dat was toen, wij leven nu" (als in het oude- en nieuwe testament) zou volstaan. Juist het vasthouden aan de volledige Koran leidt tot dit soort uitspattingen.
Voor een religie de claimt perfect te zijn heeft de islam toch vrij veel minpuntjes, om me maar eens eufemistisch uit te drukken.
pi_144515925
De moslimhaters moeten zich juist in allerlei kronkels wringen om verzen zo "aan te tonen" dat wat ISIS vertoont de ware islam is. Deze moslimhaters zijn net zo blij met onthoofdingsvideo's als de ISIS-aanhangers omdat zij hierin hun bevestiging van hun vreemde visies zien. Met een net zo extremistische blik leggen ze verzen uit zoals de ISIS ze uitlegt. Allerlei andere verzen en hadieth wegdenkend, de context weglatend om zo eruit te halen waarmee ze hun gedragingen kunnen goedpraten.

Daarom worden ISIS-aanhangers en deze moslimhaters op 1 lijn gezet. Ze denken gelijk.

Vervolgens willen de moslimhaters aan de hand van deze uitwassen moslims in hun rechten beperken.

Fascistisch? Ja. Ik kan er niets anders van maken.
pi_144518848
quote:

[..]

En hetzelfde zeggen zij over jou....
pi_144518885
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Geen argument om de ISIS-visie tot "de ware islam" uit te roepen.
Zeker geen argument om te stellen dat het niets met Islam te maken heeft.
pi_144520371
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou, veel succes om op basis van twee verzen te claimen dat de islam vreedzaam is, als ISIS naar 93 verzen kan wijzen om te zeggen dat iedereen dood moet.
Het heeft eerder te maken met de samenhangende achterliggende ideeën en niet het aantal losse verzen, waarvan er niet zoveel zijn als jij of de auteur zeggen. Maar zoals Mutant het al zei, die auteur is met zijn onwetendheid meer een last dan een hulp.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')