Sowieso hebben ze hier geen toegang tot enorme wapenvoorraden en de plek/tijd om de boel te organiseren. Syrie in Irak zijn GROOT. Er is zoveel gebergte waar stammen zich jarenlang kunnen bezighouden met wat ze willen zonder dat er iemand achter komt. In nederland staat vrijwel elke vierkante meter onder toezicht.quote:Op zaterdag 13 september 2014 04:33 schreef sturmpie het volgende:
[..]
in NL ?
ik denk dat je een nulletje mis bent. als ze in NL 3000 leden hebben dan is het imo veel.
1) Ik ben niet Belgisch, dus het is niet 'mijn' België.quote:
Eh... Wat?quote:Op zaterdag 13 september 2014 06:42 schreef Tanneemarja het volgende:
En wat denken van de schaduwgroepering in NL, de Illuminati Satanisten? Zij spiegelen zich nu aan hun naamgenoten in het MO. Ik weet dat ze aardig van het padje geraakt zijn daardoorWie doet daar iets aan? Roger Ramjet?
Dat weet Ser ook welquote:Op zaterdag 13 september 2014 02:04 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Het probleem is dat je er weinig aan kan doen. In dat soort achterlijke landen volgen de idiote organisaties elkaar op; de een nog erger dan de ander.
en het is natuurlijk verschrikkelijk, maar opzich verbaast me het niets. in vrijwel elke oorlog gebeuren dit soort misdaden tegen de bevolking. dit is geen uitzondering ofzo.
Oh, dan is er dus geen enkele excuus meer...quote:Op zaterdag 13 september 2014 08:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
1) Ik ben niet Belgisch, dus het is niet 'mijn' België.
Inderdaad, dan zal je zien dat hetgeen deze lieden doen tegen alles indruist wat er in het boekje staat. Iedereen met een greintje verstand weet dat ook. Dat maakt deze groepering des te labieler.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toch maar een keer helemaal lezen dan.
Nee hoor. Er wonen in mijn wijk volgens mij geen moslims en al helemaal geen moslimextremisten.quote:
Eehm, nee. Als je het boekje helemaal leest zie je dat een en ander op meerdere manieren uitgelegd kan worden, en dat de interpretatie van IS slechts 1 van de vele mogelijkheden is.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, dan zal je zien dat hetgeen deze lieden doen tegen alles indruist wat er in het boekje staat. Iedereen met een greintje verstand weet dat ook. Dat maakt deze groepering des te labieler.
Dat nieuws circuleert al een paar maanden, maar ik heb de specifieke leaks van Snowden waar men naar verwijst nog steeds niet gezien.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:15 schreef Resonancer het volgende:
Geplande backfire.
http://www.gulf-daily-news.com/NewsDetails.aspx?storyid=381153
Volgens mij is dat verhaal ook bevestigd door iemand van het Nederlandse Ministerie van Justitie. Was onlangs nog uitgebreid in het nieuws.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:15 schreef Resonancer het volgende:
Geplande backfire.
http://www.gulf-daily-news.com/NewsDetails.aspx?storyid=381153
http://www.globalresearch(...)saudi-arabia/5396171quote:A senior employee of the Dutch Justice Ministry said the jihadist group ISIS was created by Zionists seeking to give Islam a bad reputation.
Yasmina Haifi, a project leader at the ministry’s National Cyber Security Center, made the assertion Wednesday on Twitter, the De Telegraaf daily reported.
“ISIS has nothing to do with Islam. It’s part of a plan by Zionists who are deliberately trying to blacken Islam’s name,” wrote Haifi ….
Blijkbaar niet volgens de interpretatie van Mutant01 en de andere 1 miljard moslims die zich niet bij het Kalifaat hebben aangesloten.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:15 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Eehm, nee. Als je het boekje helemaal leest zie je dat een en ander op meerdere manieren uitgelegd kan worden, en dat de interpretatie van IS slechts 1 van de vele mogelijkheden is.
Maar het is wel degelijk een geldige interpretatie.
Dat het niet HUN interpretatie is maakt het geen ongeldige. De Amish en Westboro Baptist Church zijn ook groepen van chistenen die ver buiten de mainstream vallen; maar het zijn toch echt wel christenen die hun ideeën echt uit de Bijbel halen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Blijkbaar niet volgens de interpretatie van Mutant01 en de andere 1 miljard moslims die zich niet bij het Kalifaat hebben aangesloten.
Jouw interpretatie van de feiten is dat het een geldige interpretatie is. 1 miljard moslims zijn het met je oneens.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:20 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Dat het niet HUN interpretatie is maakt het geen ongeldige. De Amish en Westboro Baptist Church zijn ook groepen van chistenen die ver buiten de mainstream vallen; maar het zijn toch echt wel christenen die hun ideeën echt uit de Bijbel halen.
Misschien moet god/allah betere schrijvers inhuren.
Nee, zelfs als je het boekje van beneden naar boven leest valt dit niet zo te interpreteren als hoe zij dat doen. Als er nadrukkelijk/letterlijk in de Sunna is opgenomen dat je bijvoorbeeld krijgsgevangen nimmer mag doden of martelen - en het gebeurt dan toch - dan kan je het onmogelijk een 'geldige' interpretatie noemen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:15 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Eehm, nee. Als je het boekje helemaal leest zie je dat een en ander op meerdere manieren uitgelegd kan worden, en dat de interpretatie van IS slechts 1 van de vele mogelijkheden is.
Maar het is wel degelijk een geldige interpretatie.
Dat is iets wat met grote regelmaat terug te zien is in dit soort discussies. Men ziet de handelingen en c.q. interpretatie van IS als een valide reden om de Islam c.q. moslims daar maar als geheel op aan te vallen. Ongeacht het feit dat juist de moslims de meeste offers hebben gebracht in de strijd tegen dit soort figuren.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:32 schreef Ceberut het volgende:
Het frappante is nog dat diegenen die beweren dat de ISIS zich op een geldige interpretatie van de Koran zouden baseren vooral bestaan uit moslimshaters. In feite scharen de moslimhaters zich hierdoor bij het kamp van ISIS. Ze laten zich voor het karretje van de ISIS spannen door hun interpretatie te steunen.
In de moslimwereld zie je dergelijke uitspraken niet. Daar is men overtuigd van een andere interpretatie en wordt de interpretatie van de ISIS van de hand gewezen.
Klopt helemaal. Wat men probeert te bewerkstelligen, is het extrapoleren van de ISIS-interpretatie naar de rest van de moslims om zodoende hun standpunt tegen de islam te kunnen verdedigen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is iets wat met grote regelmaat terug te zien is in dit soort discussies. Men ziet de handelingen en c.q. interpretatie van IS als een valide reden om de Islam c.q. moslims daar maar als geheel op aan te vallen. Ongeacht het feit dat juist de moslims de meeste offers hebben gebracht in de strijd tegen dit soort figuren.
Daarmee geldt dat de moslims die zich niet achter Isis scharen (of zich daartegen actief verzetten) niet alleen de toorn van ISIS zelf over zich heen krijgen (risico gedood te worden), maar ook nog eens de toorn van Westerse conservatievelingen.
Excuus waarvoor?quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh, dan is er dus geen enkele excuus meer...
quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Volgens mij is dat verhaal ook bevestigd door iemand van het Nederlandse Ministerie van Justitie. Was onlangs nog uitgebreid in het nieuws.
Ah, linkje gevonden:
[..]
http://www.globalresearch(...)saudi-arabia/5396171
De zoveelste complottheorie. Vergelijkbaar met. De joden zorgen voor droogte, rampen etcquote:Hij zei geschrokken te zijn van de inhoud van de tweet. Yasmina Haifi schreef dinsdag dat de radicaalislamitische terreurbeweging IS 'een vooropgezet plan van zionisten' is die 'bewust de islam zwart willen maken'. Aanleiding was de discussie over de onrust in de Schilderswijk door recente betogingen van voor- en tegenstanders van IS.
Minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher heeft zich in ongekend kritische termen uitgesproken over zijn partijgenoot. 'Mijn maag draaide zich om toen ik er over hoorde', zei Asscher (PvdA) vandaag na afloop van de ministerraad. Asscher noemde de complottheorie
En deze niet mee eens:quote:Daarmee geldt dat de moslims die zich niet achter Isis scharen (of zich daartegen actief verzetten) niet alleen de toorn van ISIS zelf over zich heen krijgen (risico gedood te worden), maar ook nog eens de toorn van Westerse conservatievelingen.
Ik kan het gemist hebben, maar er staat nergens in de koran dat je mensen tot seksslaven mag maken. Of dat een vrouw gekocht mag worden in deze vorm. Dat meisjes van 13 verkracht mogen worden. En wij zijn medeschuldig door de helpers van seriemoordenaars daar heen te laten gaan met hun gezin.quote:Tegenstanders brengen dan als argument in dat de ISIS wel handelt in naam van de islam en op basis van de koran.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |