SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie bovenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spullen Lisanne en Kris - mee op de hike:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere vermissingen in het gebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Berovingen in het gebied rond Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lonely Planet-beschrijving El Pianista:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interessante docu over verdwalen in de jungle:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08
http://i.imgur.com/QslOXuM.jpg"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Die discussie is achterhaald. We hebben nu de EXIF-data van die foto, en nog een foto op die plek met EXIF-data, en één zonder EXIF-data. Het is heel vergezocht om nu nog te beweren dat die foto niet echt is.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:57 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Je kunt je vast de discussie nog wel herinneren over de echtheid/orginaliteit van de deze foto van Lisanne, waar alle data van verwijderd is dus. De stand van de zon is in dat geval ook niet relevant.
Er is ook geen bewijs dat alle nu bekende foto's op de mirador op het zelfde moment genomen zijn.
Gezien het ontbreken van data bij 2 foto's en de data van de andere foto's waarvan de betrouwbaarheid niet waterdicht.![]()
Ben het er niet mee eens, geen datum en tijd van opname bij deze foto.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:07 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Die discussie is achterhaald. We hebben nu de EXIF-data van die foto, en nog een foto op die plek met EXIF-data, en één zonder EXIF-data. Het is heel vergezocht om nu nog te beweren dat die foto niet echt is.![]()
Alleen die van Kris op de Mirador niet. Die 2 van Lisanne op de Mirador wélquote:Op zondag 31 augustus 2014 21:10 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ben het er niet mee eens, geen datum en tijd van opname bij deze foto.
IMG_499: Bekende foto van Lisanne op Mirador 13:01:38, ISO 80
- Lisanne on top of Mirador – green shirt, black bra
- Time: 13:01
IMG_500: Nwe foto Lisanne op Mirador (links) 13:01:44, ISO 160
- Lisanne, thumbs up, on top of Mirador - weather much worse- Time: 19:01 (=13:01)"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Dat denk ik ook. De foto's zonder EXIF-data hebben ons via een andere weg bereikt. Tijdens bewerking en/of verzending zijn de EXIF-data uit de bestanden verwijderd.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:07 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Die discussie is achterhaald. We hebben nu de EXIF-data van die foto, en nog een foto op die plek met EXIF-data, en één zonder EXIF-data. Het is heel vergezocht om nu nog te beweren dat die foto niet echt is.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Nee, de camera is (ongeveer) naar het zuiden gericht (zie de lijn met de S). De vulkaan ligt dus rechts van de foto. Recht vooruit zie je een paar huizen van het gebied/dorp Palo Alto.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:34 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Is het niet meer noord- oost, dit uitzicht? Ligt Volcan Baru niet iets ten westen, kan het mis hebben hoorAldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
toch zou ik de data van de onderste foto willen wetenquote:Op zondag 31 augustus 2014 21:26 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Nee, de camera is (ongeveer) naar het zuiden gericht (zie de lijn met de S). De vulkaan ligt dus rechts van de foto. Recht vooruit zie je een paar huizen van het gebied/dorp Palo Alto.
er zit nogal wat verschil in (Qua schaduw etc.)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Die schaduwen op Lisanne blijven me ook verbazen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:29 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
toch zou ik de data van de onderste foto willen weten
er zit nogal wat verschil in (Qua schaduw etc.)
[ afbeelding ]Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
dit zegt een van m'n contacten uit Boquete over de zon
Aan de hand van de foto kon je zien dat ze in de middag boven waren.,dat is 2 a 2,5 uur van palo alto. zou inhouden dat ze net na de middag begonnen zijn aan de tocht.De ouders zijn wel misleid door de tijd. De zon staat tussen 11 en 4 bijna op dezelfde plaats,draait alleen iets richting het westen maar daalt pas na 4 uur. De meiden waren rond 4 uur op de top misschien rond half 5 zoals ik dacht.zijn dus rond 1 of 2 uur s,middags begonnen aan de tocht."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Dus weer terug bij af.....?quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:36 schreef StaceySinger het volgende:
Aan de hand van de foto kon je zien dat ze in de middag boven waren.,dat is 2 a 2,5 uur van palo alto. zou inhouden dat ze net na de middag begonnen zijn aan de tocht.De ouders zijn wel misleid door de tijd. De zon staat tussen 11 en 4 bijna op dezelfde plaats,draait alleen iets richting het westen maar daalt pas na 4 uur. De meiden waren rond 4 uur op de top misschien rond half 5 zoals ik dacht.zijn dus rond 1 of 2 uur s,middags begonnen aan de tocht.![]()
kijk er zit veel verschil in die 2 foto's hierbovenquote:
qua schaduw en belichting
en de zon staat tussen 11 en 4 op dezelfde plek"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ik vind het nogal sterk. Je "contact in Boquete" was er bij ofzo? Hoe komt die persoon er bij om zo stellig te zijn over de tijdstippen?quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:36 schreef StaceySinger het volgende:
Aan de hand van de foto kon je zien dat ze in de middag boven waren.,dat is 2 a 2,5 uur van palo alto. zou inhouden dat ze net na de middag begonnen zijn aan de tocht.De ouders zijn wel misleid door de tijd.De zon staat tussen 11 en 4 bijna op dezelfde plaats,draait alleen iets richting het westen maar daalt pas na 4 uur. De meiden waren rond 4 uur op de top misschien rond half 5 zoals ik dacht.zijn dus rond 1 of 2 uur s,middags begonnen aan de tocht."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ik vind de foto's van Lisanne en Lisanne vooral veel verschillen in slecht 6 seconden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kijk er zit veel verschil in die 2 foto's hierboven
en de zon staat tussen 11 en 4 op dezelfde plek
Van zonnig naar zwaar bewolkt.
In die 6 seconden moet ze dus ook nog eens van recht naar links zijn gelopen en in de houding moeten zijn gaan staan met 'thumbs up"![]()
zoals ik dacht staat erquote:
mensen van daar volgen die zaak ook hoor en zoeken en denken mee"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Hier een kaartje van de richting en relatieve lengte van de schaduwen op 1 april op de Mirador:
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Nee, er staat "De meiden waren rond 4 uur op de top misschien rond half 5 zoals ik dacht.zijn dus rond 1 of 2 uur s,middags begonnen aan de tocht."quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:45 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zoals ik dacht staat er
mensen van daar volgen die zaak ook hoor en zoeken en denken mee
Oftewel: hij/zij ziet op een of andere manier een bevestiging voor die gedachte en houdt het daar dus op. De meiden zijn volgens die persoon dus begin van de middag begonnen aan de tocht en waren rond 4 uur op de top volgens die persoon. En ik vraag me dus af waar die stelligheid vandaan komt. Lijkt me niet zo raar."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
kan je je afvragen maar ik weet het niet -ging hier meer over de zonnestandquote:Op zondag 31 augustus 2014 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, er staat "De meiden waren rond 4 uur op de top misschien rond half 5 zoals ik dacht.zijn dus rond 1 of 2 uur s,middags begonnen aan de tocht."
Oftewel: hij/zij ziet op een of andere manier een bevestiging voor die gedachte en houdt het daar dus op. De meiden zijn volgens die persoon dus begin van de middag begonnen aan de tocht en waren rond 4 uur op de top volgens die persoon. En ik vraag me dus af waar die stelligheid vandaan komt. Lijkt me niet zo raar.
inschatting hoever het naar de top lopen is denk ik"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
en hoe past de eerste noodoproep tussen 15:00 - 16:00 uur in dit verhaal? Of wil je zeggen dat die tijd ook niet klopt?quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:36 schreef StaceySinger het volgende:
Aan de hand van de foto kon je zien dat ze in de middag boven waren.,dat is 2 a 2,5 uur van palo alto. zou inhouden dat ze net na de middag begonnen zijn aan de tocht.De ouders zijn wel misleid door de tijd. De zon staat tussen 11 en 4 bijna op dezelfde plaats,draait alleen iets richting het westen maar daalt pas na 4 uur. De meiden waren rond 4 uur op de top misschien rond half 5 zoals ik dacht.zijn dus rond 1 of 2 uur s,middags begonnen aan de tocht.
Of zouden ze 911/112 zijn gaan bellen om te vertellen dat ze de top hadden bereikt...![]()
Nee: hoe komt die persoon er bij dat ze begin van de middag vertrokken zo laat pas op de top waren?quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:52 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kan je je afvragen maar ik weet het niet -ging hier meer over de zonnestand
inschatting hoever het naar de top lopen is denk ik
Hij/zij is er tamelijk stellig over, en ziet ergens een bevestiging is ("zoals ik dacht")."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Goed punt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:54 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
en hoe past de eerste noodoproep tussen 15:00 - 16:00 uur in dit verhaal? Of wil je zeggen dat die tijd ook niet klopt?
Of zouden ze 911/112 zijn gaan bellen om te vertellen dat ze de top hadden bereikt...
Maar ik dacht dat de eerste noodoproep tussen 15:30 en 17:00 uur was, afhankelijk van welke bron je gelooft."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Volgens mij zei men eerst 16:30 en is het later aangepast naar tussen 15:00 - 16:00 uur.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Goed punt.
Maar ik dacht dat de eerste noodoproep tussen 15:30 en 17:00 uur was, afhankelijk van welke bron je gelooft.![]()
wat wil je nou van mij weten ? ik kan jou niet vertellen hoe en wat iemand anders denktquote:Op zondag 31 augustus 2014 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee: hoe komt die persoon er bij dat ze begin van de middag vertrokken zo laat pas op de top waren?
Hij/zij is er tamelijk stellig over, en ziet ergens een bevestiging is ("zoals ik dacht")."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Je kan het toch vragen als het een echt contact van je is?quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
wat wil je nou van mij weten ? ik kan jou niet vertellen hoe en wat iemand anders denkt
En verder vind ik het vooralsnog -met de gegevens die we nu hebben- nogal ongeloofwaardig. Sorry."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
kan ik vragen en wat is de vraag ?quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je kan het toch vragen als het een echt contact van je is?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Eerste noodoproep was tussen 15.00 en 16.30 en kan dus een half uur tot 3 kwartier na het bereiken van de mirador zijn gedaan afhankelijk van hoe snel ze gelopen hebben.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:54 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
en hoe past de eerste noodoproep tussen 15:00 - 16:00 uur in dit verhaal? Of wil je zeggen dat die tijd ook niet klopt?
Of zouden ze 911/112 zijn gaan bellen om te vertellen dat ze de top hadden bereikt...![]()
Vanuit mij geen vraag voor je contact daar maar voor jou zelf: Wat is je eigen mening over hetgeen je contact je verteld ?quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:57 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kan ik vragen en wat is de vraag ?![]()
De zon staat niet zozeer op dezelfde plek als wel even hoog. Je ziet dat terug in de ongeveer gelijke lengte van de schaduwen op het kaartje.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kijk er zit veel verschil in die 2 foto's hierboven
en de zon staat tussen 11 en 4 op dezelfde plekAldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Hoe het komt dat die persoon zo stellig is over die tijden. Waarom het "zoals ik al dacht" is? Terwijl de officiële info anders is etc?quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:57 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kan ik vragen en wat is de vraag ?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
de vraag die ik toen stelde ging over de zon ivm met de toen opgedoken foto van Lisannequote:Op zondag 31 augustus 2014 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe het komt dat die persoon zo stellig is over die tijden. Waarom het "zoals ik al dacht" is? Terwijl de officiële info anders is etc?
dat is een hele tijd geleden"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ik reageerde op de theorie van het contact van StaceySinger waarbij ze om 16:00/16:30 op de top geweest zouden zijn. Dan is het wel heel erg krap aan met de noodoproep tussen 15:00 - 16:00/16:30quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:58 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Eerste noodoproep was tussen 15.00 en 16.30 en kan dus een half uur tot 3 kwartier na het bereiken van de mirador zijn gedaan afhankelijk van hoe snel ze gelopen hebben.![]()
er werd toen nog van uitgegaan dat ze veel later vertrokken warenquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:02 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ik reageerde op de theorie van het contact van StaceySinger waarbij ze om 16:00/16:30 op de top geweest zouden zijn. Dan is het wel heel erg krap aan met de noodoproep tussen 15:00 - 16:00/16:30"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
later kwam dit kaartje vrijquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
er werd toen nog van uitgegaan dat ze veel later vertrokken waren
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ja, en nu is anders gebleken. Nog maar eens vragen dan? NU met de nwe officiële info erbij?quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
de vraag die ik toen stelde ging over de zon ivm met de toen opgedoken foto van Lisanne
dat is een hele tijd geleden"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Er zijn foto's naar buiten gebracht, maar niet door een officiële instantie. Ze zijn gelekt, naar de pers en niet bekend wie er nog meer toegang toe heeft gehad na het lekken, misschien voordat de pers ze kreeg. Er is van de meeste foto's data te zien, niet bekend of dat betrouwbaar is. Wat is precies de officiële info volgens jou?quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, en nu is anders gebleken. Nog maar eens vragen dan? NU met de nwe officiële info erbij?![]()
Was er al vastgesteld wat Kris in haar hand heeft op de foto waar ze 'met de benen over elkaar' aan de overkant staat? Geen trol-antwoorden graag.![]()
Je hebt een punt. Ik ga uit van de tijdlijn van EenVandaag. En die klopt met de exif-data van de foto's mits de camera nog op Nederlandse wintertijd stond.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:19 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Er zijn foto's naar buiten gebracht, maar niet door een officiële instantie. Ze zijn gelekt, naar de pers en niet bekend wie er nog meer toegang toe heeft gehad na het lekken, misschien voordat de pers ze kreeg. Er is van de meeste foto's data te zien, niet bekend of dat betrouwbaar is. Wat is precies de officiële info volgen jou?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
De meningen verschillen (vooral op WS forum) geloof ik. Ik denk 'gewoon' een flesje water.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:19 schreef BijDePinken het volgende:
Was er al vastgesteld wat Kris in haar hand heeft op de foto waar ze 'met de benen over elkaar' aan de overkant staat? Geen trol-antwoorden graag.![]()
Vastgesteld door "ons" bedoel je? Of officiële instanties?quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:19 schreef BijDePinken het volgende:
Was er al vastgesteld wat Kris in haar hand heeft op de foto waar ze 'met de benen over elkaar' aan de overkant staat? Geen trol-antwoorden graag.
Op WS gaat men uit van een fles(je). Iemand heeft daar zelfs de contouren van de fles en de hand ingetekend in de foto.
Ik neem aan dat je deze foto bedoelt:
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
ja het hele verhaal is nu gebaseerd op de exif-dataquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hebt een punt. Ik ga uit van de tijdlijn van EenVandaag. En die klopt met de exif-data van de foto's mits de camera nog op Nederlandse wintertijd stond.
terwijl alle getuigen heel iets anders beweerden
officiële mededelingen van het NFI zijn er ook niet"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Dus hypothetisch zou het kunnen dat ze helemaal niet om 1300 uur op de Mirador waren maar pas veel later.
Dit zou kunnen doordat de onderzoekers geen rekening hebben gehouden met het tijdsverschil enz
En dit zou dus kunnen betekenen dat alle getuigen ze dus wel hebben gezien op 1 april ipv 31 maart
Indien ja.....dan zijn we weer terug bij af![]()
Ik snap het. Ik heb ook al eens gezegd dat de ouders, heel begrijpelijk, willen geloven dat hun dochter geen gekke dingen zou doen. Dus toen zij de eerste foto's kregen met de tijden er bij grepen ze dat met beide handen aan. Zo van, zie je wel, ze gingen niet te laat op pad! Het NFI heeft alleen nooit gezegd dat het zeker is dat de klok van de camera goed stond. Stel dat hij gewoon nooit ingesteld is, heb ik nl.ook nooit gedaan met mijn digi, dan zit er behoorlijk wat speling in de mogelijkheden qua tijdquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hebt een punt. Ik ga uit van de tijdlijn van EenVandaag. En die klopt met de exif-data van de foto's mits de camera nog op Nederlandse wintertijd stond.![]()
quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:23 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja het hele verhaal is nu gebaseerd op de exif-data
officiële mededelingen van het NFI zijn er ook niet![]()
ALS de ouders (en EenVandaag) inderdaad de exif-data hadden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:23 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
officiële mededelingen van het NFI zijn er ook niet
Maar volgens "ons" (volgens jouw contact dan weer niet) klopt het ook met de zonnestand op de foto van Lisanne op de Mirador (de foto die we al lang kennen).
PS Ik heb geen verstand van fotografie of zonnestanden (ook niet op foto's), dus ik neem eea ook maar aan"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Wat ikzelf inschat is dat de foto van Lisanne bij een vrij lage zonnestand genomen moet zijnquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
ALS de ouders (en EenVandaag) inderdaad de exif-data hadden.
Maar volgens "ons" (volgens jouw contact dan weer niet) klopt het ook met de zonnestand op de foto van Lisanne op de Mirador (de foto die we al lang kennen).
PS Ik heb geen verstand van fotografie of zonnestanden (ook niet op foto's), dus ik neem eea ook maar aan
lijkt wel op zijlicht
dat is voor 11 uur of na 3 a 4 uur"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Wie zegt dat het NFI er sowieso iets over heeft gezegd?quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:26 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik snap het. Ik heb ook al eens gezegd dat de ouders, heel begrijpelijk, willen geloven dat hun dochter geen gekke dingen zou doen. Dus toen zij de eerste foto's kregen met de tijden er bij grepen ze dat met beide handen aan. Zo van, zie je wel, ze gingen niet te laat op pad! Het NFI heeft alleen nooit gezegd dat het zeker is dat de klok van de camera goed stond. Stel dat hij gewoon nooit ingesteld is, heb ik nl.ook nooit gedaan met mijn digi, dan zit er behoorlijk wat speling in de mogelijkheden qua tijd
Maar de exif-data (minus 6 uur - NL wintertijd) en de zonnestand geven beide rond 13:00 uur aan kennelijk. Dus als dat klopt versterkt dat elkaar. En ik zou het niet raar vinden als ze voor de vakantie de tijd op de camera hadden ingesteld op de tijd in NL toen, en eenmaal in Panama die niet meer aan hebben gepast. Wat boeide NL zomertijd ze nu in Panama, ook nog eens een land dat niet eens zomertijd kent. Kan me levendig voorstellen dat ze geen enkele gedachte hebben gewijd aan het feit dat het in NL inmiddels zomertijd was.."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ja, die foto bedoel ik, en ja, vastgesteld door "ons". Ik merk dat ik dus eigenlijk ook op WS moet rondkijken om helemaal op de hoogte te zijn. Ik zou de intekening graag zien, maar ik zal zelf op zoek gaan. Dank.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vastgesteld door "ons" bedoel je? Of officiële instanties?
Op WS gaat men uit van een fles(je). Iemand heeft daar zelfs de contouren van de fles en de hand ingetekend in de foto.
Ik neem aan dat je deze foto bedoelt:
[ afbeelding ]![]()
![]()
is het al bekend waar de camera is gekocht ?quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie zegt dat het NFI er sowieso iets over heeft gezegd?
Maar de exif-data (minus 6 uur - NL wintertijd) en de zonnestand geven beide rond 13:00 uur aan kennelijk. Dus als dat klopt versterkt dat elkaar. En ik zou het niet raar vinden als ze voor de vakantie de tijd op de camera hadden ingesteld op de tijd in NL toen, en eenmaal in Panama die niet meer aan hebben gepast. Wat boeide NL zomertijd ze nu in Panama, ook nog eens een land dat niet eens zomertijd kent. Kan me levendig voorstellen dat ze geen enkele gedachte hebben gewijd aan het feit dat het in NL inmiddels zomertijd was.."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Neem als voorbeeld de laatste donkere foto (#550) zoals we die nu kennen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:23 schreef jackie12 het volgende:
Dus hypothetisch zou het kunnen dat ze helemaal niet om 1300 uur op de Mirador waren maar pas veel later.
Dit zou kunnen doordat de onderzoekers geen rekening hebben gehouden met het tijdsverschil enz
En dit zou dus kunnen betekenen dat alle getuigen ze dus wel hebben gezien op 1 april ipv 31 maart
Indien ja.....dan zijn we weer terug bij af
De data van de foto zegt als tijdstip: 07:39 uur (in de ochtend dus)
Volgens de omrekenstandaard die gebruikt is door de onderzoekers krijg je de tijd 01:39 uur (s' nachts dus).
Als ik naar die foto kijk ziet het er inderdaad meer uit als 01:39 uur s' nachts ipv een ochtend foto.
Dus mocht er ergens een verkeerde manier van omrekenen van het tijdsverschil zijn dan is het hooguit een uur (mogelijke verkeerde berkening m.b.t. zomer- en wintertijd) maar ik denk persoonlijk dat de tijden gewoon kloppen zoals we ze nu hebben.
Geknoei met de exif data geloof ik ook niet zo in. Door wie en met welk motief?![]()
Even ter illustratie, op mijn digitale camera, waarvan ik de tijd nooit ingesteld heb en die ik ongeveer 6 of 7 jaar geleden heb gekocht is het nu: 29-08-2014 09.08 am en het is in het echt 31-08-2014 10.36 pm
ik bedoel maar...![]()
Duidelijk. Ik blijf bij de tijdlijn zoals die nu is. Dankquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:36 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Neem als voorbeeld de laatste donkere foto (#550) zoals we die nu kennen.
Volgens de omrekenstandaard die gebruikt is door de onderzoekers krijg je de tijd 01:39 uur (s' nachts dus).
Als ik naar die foto kijk ziet het er inderdaad meer uit als 01:39 uur s' nachts ipv een ochtend foto.
Dus mocht er ergens een verkeerde manier van omrekenen van het tijdsverschil zijn dan is het hooguit een uur (mogelijke verkeerde berkening m.b.t. zomer- en wintertijd) maar ik denk persoonlijk dat de tijden gewoon kloppen zoals we ze nu hebben.
Geknoei met de exif data geloof ik ook niet zo in. Door wie en met welk motief?![]()
waarom is dan alle data verdwenen uit de foto van Kris ?quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:36 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Geknoei met de exif data geloof ik ook niet zo in. Door wie en met welk motief?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:34 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
Ja, die foto bedoel ik, en ja, vastgesteld door "ons". Ik merk dat ik dus eigenlijk ook op WS moet rondkijken om helemaal op de hoogte te zijn. Ik zou de intekening graag zien, maar ik zal zelf op zoek gaan. Dank.
Sorry, is onzichtbaar zo
Daar kun je toegevoegd materiaal niet zien zonder (ingelogd) accountquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:34 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
Ja, die foto bedoel ik, en ja, vastgesteld door "ons". Ik merk dat ik dus eigenlijk ook op WS moet rondkijken om helemaal op de hoogte te zijn. Ik zou de intekening graag zien, maar ik zal zelf op zoek gaan. Dank.
Oké, toch bedankt voor de moeite.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar kun je toegevoegd materiaal niet zien zonder (ingelogd) account![]()
![]()
Baru
Panama -7 and CR -8 right now, in winter time -6 and -7"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Eens. Behalve met dat vetgedrukte. We weten helemaal niet wat onderzoekers (NLse of Panamese) als "omrekenstandaard" gebruikt hebben.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:36 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Geknoei met de exif data geloof ik ook niet zo in. Door wie en met welk motief?
omdat we daar de bronfoto (nog) niet van hebben.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
waarom is dan alle data verdwenen uit de foto van Kris ?
We hadden van die foto van Kris in die vreemde houding (foto #505) eerst ook geen data omdat we alleen die foto via twitter hadden.
Wellicht duikt die originele foto nog op (binnenkort).![]()
ik wil even reageren op de foto die Grijzemassa plaatste ( vannacht ) van die takken met die rode tasjes eraan : die tak ( ken ) liggen op de grond, maar als je goed kijkt dan zie je duidelijk ( naar mijn mening ) dat die `grond ` afbuigt....ik vind het lijken op een `afgrond ` ...waardoor ik me afvraag, of `iemand ` ( wie ? ) die takken daar neergelegd heeft, als markering, dat op deze plek mogelijk 1 van de 2 meisjes naar beneden is gevallen ? En dan vraag ik me ook af, indien deze foto e c h t op 8 april is gemaakt 0m 01.38 / 01.39, of dat deze foto wel door het andere meisje gemaakt kan zijn ? Immers, er was toch een getuige die beweerde, dat er rond 1 a 2 april geschreeuw was gehoord en een `val ` ? Indien reeds t o e n al iemand van de 2 meisjes was gevallen, HOE kan dan deze foto pas gemaakt zijn op 8 april ? Zelf ben ik er van overtuigd dat die 90 foto`s van 8 t/m 11 april, niet door de meisjes zelf, maar wel dus met hun camera blijkbaar, gemaakt zijn. Wie heeft hun camera gebruikt tussen 8 en 11 april ? Kan die camera gebruikt zijn door degene die de rugtas vond, met die spullen erin ? Als je zo `n tas vindt, logisch dat je `m openmaakt, en dat je ( misschien ) zo `n camera even probeert ? Wie gaat er anders 90 foto `s maken in zo `n korte tijd, en in het donker ? Wanneer is p r e c i e s is die tas gevonden ? Hoelaat en wanneer ? En heeft die persoon die tas ook acuut `ingeleverd `bij de autoriteiten ? Hoe is dat in zijn werk gegaan ? Zat daar veel tijd tussen ? En wat voor persoon was dat ? ( waarschijnlijk iemand die niet gewend was, met zo `n camera om te gaan, als je het mij vraagt ) ...vandaar al die foto `s in het donker, d e n k ik...Hoe denken jullie daar over ? ? ?![]()
Tja die getuigen. Als je de radiodocu van Okke Ornstein beluistert dan zijn die getuigen boven water gehaald door een privédetective die werd betaald door NL'se expats ter plaatse. Er is nooit gedegen speurwerk verricht of getuigenverhoor geweest. Misschien hebben ze die getuigen wel leidende vragen gesteld over de tijdstippen waarop ze L&K gezien zouden hebben.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:23 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Al met al kan ik aan de getuigen niet al teveel waarde hechten.![]()
Die foto van Kris staat niet hier, die is van elders, waar de exif-data al van de foto af isquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
waarom is dan alle data verdwenen uit de foto van Kris ?
Dat is niets nieuws. Gaat er alleen om op welke tijd de camera stond. Nog op wintertijd? of op de zomertijd (die op 30 maart 2014 begon).quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:43 schreef StaceySinger het volgende:
Baru
Panama -7 and CR -8 right now, in winter time -6 and -7![]()
Ja, en dat schrijf ik daar ookquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:43 schreef StaceySinger het volgende:
Baru
Panama -7 and CR -8 right now, in winter time -6 and -7![]()
![]()
Maar Baru is betrouwbaarder?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Preciesquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:45 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
omdat we daar de bronfoto (nog) niet van hebben.
We hadden van die foto van Kris in die vreemde houding (foto #505) eerst ook geen data omdat we alleen die foto via twitter hadden.
Wellicht duikt die originele foto nog op (binnenkort).
Getuigen zijn sowieso an sich al helemaal niet betrouwbaar, daar zijn al veel onderzoeken naar gedaan. En dan hangt alles nog eens af van de vraagstijl ook.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:45 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Al met al kan ik aan de getuigen niet al teveel waarde hechten.
Dus ik hecht ook meer waarde aan EXIF-data; zonnestanden; foto's, ... dan aan getuigen.![]()
Eensquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:47 schreef Saarah het volgende:
[..]
Getuigen zijn sowieso an sich al helemaal niet betrouwbaar, daar zijn al veel onderzoeken naar gedaan. En dan hangt alles nog eens af van de vraagstijl ook.
Dus ik hecht ook meer waarde aan EXIF-data; zonnestanden; foto's, ... dan aan getuigen.
Gezien het tijdstip wat de ouders in de reportage noemen (en wat volgens mij gebaseerd is op de data van de Panamese onderzoekers) rekenen ze met een aftrek van 6 uur toch?quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Eens. Behalve met dat vetgedrukte. We weten helemaal niet wat onderzoekers (NLse of Panamese) als "omrekenstandaard" gebruikt hebben.![]()
We zijn het totaal eens hoor, alleen niet over de "onderzoekers die een tijd vastgesteld zouden hebben". Dat weten we namelijk helemaal niet (of mijn geheugen begeeft het). We gaan wel beiden uit van de EenVandaag-reportagequote:Op zondag 31 augustus 2014 22:48 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Gezien het tijdstip wat de ouders in de reportage noemen (en wat volgens mij gebaseerd is op de data van de Panamese onderzoekers) rekenen ze met een aftrek van 6 uur toch?
En meerdere users (hier en elders) met ons, vandaar die aftrek van 6 uur en de veronderstelling dat de cameratijd nog op NL wintertijd stond.
Ja, klopt van die privedetective, oud-rechercheur Erik Westra. Toen zat de plaatselijke politie nog achterover te leunen op hun bureaustoel.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:45 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Tja die getuigen. Als je de radiodocu van Okke Ornstein beluistert dan zijn die getuigen boven water gehaald door een privédetective die werd betaald door NL'se expats ter plaatse. Er is nooit gedegen speurwerk verricht of getuigenverhoor geweest. Misschien hebben ze die getuigen wel leidende vragen gesteld over de tijdstippen waarop ze L&K gezien zouden hebben.
Al met al kan ik aan de getuigen niet al teveel waarde hechten.![]()
![]()
Op WS is momenteel een discussietje aan de gang over het instellen van de tijd op de camera. Heeft K of L na aankomst in Panama de tijd aangepast? Blijkbaar, ben ik geneigd te zeggen. Het lijkt me niet iets voor goede onderzoekers om de EXIF-gegevens in de fotobestanden aan te passen. En dan is er ook nog de mogelijkheid dat de tijd op de camera toevallig 'ongeveer' goed stond...Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Niet juist. De exif-data corresponderen met NL-wintertijd, niet met NL zomertijdquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:57 schreef Gorraay het volgende:
Op WS is momenteel een discussietje aan de gang over het instellen van de tijd op de camera. Heeft K of L na aankomst in Panama de tijd aangepast? Blijkbaar, ben ik geneigd te zeggen. Het lijkt me niet iets voor goede onderzoekers om de EXIF-gegevens in de fotobestanden aan te passen. En dan is er ook nog de mogelijkheid dat de tijd op de camera toevallig 'ongeveer' goed stond...
Ik begreep van de docu dat hij 1 van de expats was die meebetaalde. Hij was niet de privédetective volgens mij. Hij zei in de docu dat hij niet onder de indruk was van de opsporingsmethodes in Panama. Sterker nog, hij ging zelf meteen uit van een misdrijf, terwijl Panama zo lang vast bleef houden aan een verdwalingsscenario dat alle sporen (van een mogelijk misdrijf) al totaal vernield zouden zijn.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:55 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja, klopt van die privedetective, oud-rechercheur Erik Westra. Toen zat de plaatselijke politie nog achterover te leunen op hun bureaustoel.![]()
nee hoor was een hele andere detectivequote:Op zondag 31 augustus 2014 22:55 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja, klopt van die privedetective, oud-rechercheur Erik Westra. Toen zat de plaatselijke politie nog achterover te leunen op hun bureaustoel."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ik weet niet precies welk moment van het interview je bedoeld maar Westra komt volgens mij wel aan het woord. Maar dan zou ik het idd even opnieuw moeten afluisteren is al ff geleden nlquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:02 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Ik begreep van de docu dat hij 1 van de expats was die meebetaalde. Hij was niet de privédetective volgens mij. Hij zei in de docu dat hij niet onder de indruk was van de opsporingsmethodes in Panama. Sterker nog, hij ging zelf meteen uit van een misdrijf, terwijl Panama zo lang vast bleef houden aan een verdwalingsscenario dat alle sporen (van een mogelijk misdrijf) al totaal vernield zouden zijn.![]()
![]()
quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:02 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Ik begreep van de docu dat hij 1 van de expats was die meebetaalde. Hij was niet de privédetective volgens mij. Hij zei in de docu dat hij niet onder de indruk was van de opsporingsmethodes in Panama. Sterker nog, hij ging zelf meteen uit van een misdrijf, terwijl Panama zo lang vast bleef houden aan een verdwalingsscenario dat alle sporen (van een mogelijk misdrijf) al totaal vernield zouden zijn.Hij was iid NIET de detective. Ik vond het trouwens een vrij slechte reportage.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:05 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nee hoor was een hele andere detective"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Is dat hele ding niet van Westra? Of ben ik in de war nu?quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:06 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik weet niet precies welk moment van het interview je bedoeld maar Westra komt volgens mij wel aan het woord. Maar dan zou ik het idd even opnieuw moeten afluisteren is al ff geleden nl"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Bovendien : wanneer de camera nog op Ned. tijd stond, op 8 april 01.38 dus....dan was het in Panama op dat moment, plaatselijke tijd 7 april 19.38 `s avonds, in werkelijkheid ! Mij lijkt het dat die camera door die meisjes n i e t bijgesteld is, bij aankomst in Panama, toeristen hebben daar `over het algemeen ` geen erg in......dat is mijn mening.![]()
O ja klopt, was een Panamese p.i. je hebt gelijk. Westra gaf wel commentaar in het interviewquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:05 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nee hoor was een hele andere detective![]()
nee Okke Ornstein, woont in Panamaquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is dat hele ding niet van Westra? Of ben ik in de war nu?![]()
Een plaatselijke privédetective probeert meer te weten te komen over het voertuig, zo verklaart een gepensioneerde Nederlandse rechercheurquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:07 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
O ja klopt, was een Panamese p.i. je hebt gelijk. Westra gaf wel commentaar in het interview"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Dankquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:08 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
nee Okke Ornstein, woont in Panama
Dat voertuig is inmiddels irrelevant.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:08 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Een plaatselijke privédetective probeert meer te weten te komen over het voertuig, zo verklaart een gepensioneerde Nederlandse rechercheur"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Maar de camera stond idd op NL-tijd en er is teruggerekend. De NL-tijd was niet 01:38 uur, de Panamese tijd was datquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:07 schreef suddenintuition het volgende:
Bovendien : wanneer de camera nog op Ned. tijd stond, op 8 april 01.38 dus....dan was het in Panama op dat moment, plaatselijke tijd 7 april 19.38 `s avonds, in werkelijkheid ! Mij lijkt het dat die camera door die meisjes n i e t bijgesteld is, bij aankomst in Panama, toeristen hebben daar `over het algemeen ` geen erg in......dat is mijn mening.
8 april
IMG_542: Rotsbodem en begroeiing 1:38
- Night photo of a barranco – with flash Rotsbodem en begroeiing
- Time: 08-04-2013 (=2014) – 07:38 = 01:38
IMG_550: Rotsbodem en tak met rood plastic 1:39
- Night photo of rock with red plastic bags stick on branch - with flash
- Time: 08-04-2014 - 07:39 - 01:39
Verder eens"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Er is een docu van een journalist Okke. Hij maakt een reportage over de verdwijning en interviewt oa Erik W., een gepensioneerde majoor van de NL'se marechaussee ( of iets dergelijks) die in Panama woont. Hij, Erik, zegt dat hij meebetaald heeft aan het inhuren van een privédetective. Dat gebeurde al vrij vlot na de verdwijning omdat hij totaal geen vertrouwen heeft in de politie/justitie ter plaatse.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is dat hele ding niet van Westra? Of ben ik in de war nu?![]()
er is in Boquete 1 stoplicht en daar gebeuren alle ongelukkenquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:16 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Er is een docu van een journalist Okke. Hij maakt een reportage over de verdwijning en interviewt oa Erik W., een gepensioneerde majoor van de NL'se marechaussee ( of iets dergelijks) die in Panama woont. Hij, Erik, zegt dat hij meebetaald heeft aan het inhuren van een privédetective. Dat gebeurde al vrij vlot na de verdwijning omdat hij totaal geen vertrouwen heeft in de politie/justitie ter plaatse.
Dankquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:16 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Er is een docu van een journalist Okke. Hij maakt een reportage over de verdwijning en interviewt oa Erik W., een gepensioneerde majoor van de NL'se marechaussee ( of iets dergelijks) die in Panama woont. Hij, Erik, zegt dat hij meebetaald heeft aan het inhuren van een privédetective. Dat gebeurde al vrij vlot na de verdwijning omdat hij totaal geen vertrouwen heeft in de politie/justitie ter plaatse.Heb het wel beluisterd, maar was de namen kwijt.. Wel herinner ik me de foto daar: iemand (Okke?) die een stroompje oversteekt en een groot blad van een plant als paraplu gebruikt
En dat er een NL dame lang aan het woord was (die vertelde over dat inhuren enzo)"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Wat ik ook raar vind aan de ene kant ( maar misschien ook wel weer begrijpelijk...ik heb hier tegenstrijdige gevoelens bij ) , waarom de 2 families niet meer samenwerken ? Je zou zeggen, ``vele handen maken het werk lichter `` . We weten hier het fijne niet van, maar toch....jammer ??![]()
Ik hecht meer waarde aan de getuigen van het eerste uur dan aan telefoondata. Zoals ik al zei, mijn digi is nu 2 en een halve dag achter op de werkelijke tijd/datum omdat ik die nooit ingesteld heb. 6 of 7 jaar geleden aangeschaft en nooit naar de datum/tijd gekeken. Bij het uploaden van foto's zette ik er zelf de tijd en datum bij. Maar misschien ben ik een uitzondering daar in, weet ik niet.![]()
Dat weten we idd niet. Misschien was het voor de ouders van Lisanne klaar/genoeg dat ze wisten dat ze overleden was en wilden ze uit de publiciteit.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:26 schreef suddenintuition het volgende:
Wat ik ook raar vind aan de ene kant ( maar misschien ook wel weer begrijpelijk...ik heb hier tegenstrijdige gevoelens bij ) , waarom de 2 families niet meer samenwerken ? Je zou zeggen, ``vele handen maken het werk lichter `` . We weten hier het fijne niet van, maar toch....jammer ??
De ouders van Kris nemen daar geen genoegen mee en willen de toedracht weten en de publiciteit helpt daarbij.
Zoiets?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ik niet. Getuigen zijn notoir onbetrouwbaar.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:30 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik hecht meer waarde aan de getuigen van het eerste uur dan aan telefoondata. Zoals ik al zei, mijn digi is nu 2 en een halve dag achter op de werkelijke tijd/datum omdat ik die nooit ingesteld heb. 6 of 7 jaar geleden aangeschaft en nooit naar de datum/tijd gekeken. Bij het uploaden van foto's zette ik er zelf de tijd en datum bij. Maar misschien ben ik een uitzondering daar in, weet ik niet."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat weten we idd niet. Misschien was het voor de ouders van Lisanne klaar/genoeg dat ze wisten dat ze overleden was en wilden ze uit de publiciteit.
De ouders van Kris nemen daar geen genoegen mee en willen de toedracht weten en de publiciteit helpt daarbij.
Zoiets?![]()
Hadden we maar de gegevens van de telefoons, die tijd is iig wel betrouwbaarquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik niet. Getuigen zijn notoir onbetrouwbaar.![]()
Ik heb eerder een dodelijk ongeval meegemaakt in de familie, en ik zoek dat uit `` tot op de laatste draad `` ...en nog verder, ik kan me heel slecht voorstellen, en zeker bij eigen kinderen, dat je dat niet doet, mja....iedereen is anders, dat is ook wel weer zo![]()
Hoeft ook nietquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:33 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Hadden we maar de gegevens van de telefoons, die tijd is iig wel betrouwbaar
ik constateer hier op dit forum, wel een taboe - onderwerp : ( maar het zou zomaar kunnen, dat dit onderwerp hier niet besproken mag worden ? ) ..ik zie het hier al weeeeeken lang, n i e t voorbij komen .....tenminste.....![]()
Ik denk niet dat ze totaal niet meer betrokken zijn. De ouders van Kris willen denk ik weten wat er met beide meiden is gebeurd, als ze iets te weten komen komt dat denk ik ook wel bij de ouders van Lisanne terecht.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:36 schreef suddenintuition het volgende:
Ik heb eerder een dodelijk ongeval meegemaakt in de familie, en ik zoek dat uit `` tot op de laatste draad `` ...en nog verder, ik kan me heel slecht voorstellen, en zeker bij eigen kinderen, dat je dat niet doet, mja....iedereen is anders, dat is ook wel weer zo
Ik denk dat ze bewust hebben gekozen voor "rust" om de boel proberen te verwerken.![]()
quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:45 schreef suddenintuition het volgende:
ik constateer hier op dit forum, wel een taboe - onderwerp : ( maar het zou zomaar kunnen, dat dit onderwerp hier niet besproken mag worden ? ) ..ik zie het hier al weeeeeken lang, n i e t voorbij komen .....tenminste.....![]()
![]()
Wat dan?
zeg maar wat je bedoeld want zo weten we niet waar je het over hebt...quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:45 schreef suddenintuition het volgende:
taboe - onderwerp ?quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:45 schreef suddenintuition het volgende:
ik constateer hier op dit forum, wel een taboe - onderwerp : ( maar het zou zomaar kunnen, dat dit onderwerp hier niet besproken mag worden ? ) ..ik zie het hier al weeeeeken lang, n i e t voorbij komen .....tenminste....."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
als het te gek is grijpt de mod wel inquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:47 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
zeg maar wat je bedoeld want zo weten we niet waar je het over hebt...![]()
Zou zeggen: dm het.. Maar dat kan niet met zo'n nw accountquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:48 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
als het te gek is grijpt de mod wel in
ik durrrreff het bijna niet aan te breken ? ....maar het is echt waar ! Er schijnt een `bloeiende orgaan-handel te zijn tussen Panama en Costa-Rica....ik heb dit al gelezen, vlak NA deze tragedie, van deze meisjes.....ik weet alleen echt niet meer op welke website, ik het tegenkwam ...Toch lees je daar niets over op dit forum, misschien mag dat niet ? er stond zelfs in dat artikel, HOE dat in zijn werk ging....![]()
Owh datquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:53 schreef suddenintuition het volgende:
ik durrrreff het bijna niet aan te breken ? ....maar het is echt waar ! Er schijnt een `bloeiende orgaan-handel te zijn tussen Panama en Costa-Rica....ik heb dit al gelezen, vlak NA deze tragedie, van deze meisjes.....ik weet alleen echt niet meer op welke website, ik het tegenkwam ...Toch lees je daar niets over op dit forum, misschien mag dat niet ? er stond zelfs in dat artikel, HOE dat in zijn werk ging....Is al eerder geopperd en is hoogst onwaarschijnlijk (vind ik iig)
Dat orgaanverhaal heeft op AD site gestaan, en is later weggehaald omdat bronnen hoogst onbetrouwbaar bleken.![]()
Eens.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh datIs al eerder geopperd en is hoogst onwaarschijnlijk (vind ik iig)
![]()
Ik vind UFO's prima hoor, net als de dromen van Jezus, en waarzeggers. Zolang het maar niet te veel wordt, want dan kom ik er niet meer doorheen.quote:
[ Bericht 17% gewijzigd door Domnivoor op 01-09-2014 00:19:10 ]![]()
Het is ook bijzonder onwaarschijnlijk als je weet wat er nodig is voor orgaantransplantatiequote:Op zondag 31 augustus 2014 23:58 schreef SAJ het volgende:
Dat orgaanverhaal heeft op AD site gestaan, en is later weggehaald omdat bronnen hoogst onbetrouwbaar bleken.
Ik vind het helemaal niks, maar jij ook nietquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:59 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja er was al geantwoord![]()
Ik vind UFO's prima hoor, net als de dromen van Jezus, en waarzeggers. Zolang het maar niet te veel wordt, want dan kom ik er niet meer doorheen.
Artikel werd daarna ook weer ingetrokken door het AD.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:53 schreef suddenintuition het volgende:
ik durrrreff het bijna niet aan te breken ? ....maar het is echt waar ! Er schijnt een `bloeiende orgaan-handel te zijn tussen Panama en Costa-Rica....ik heb dit al gelezen, vlak NA deze tragedie, van deze meisjes.....ik weet alleen echt niet meer op welke website, ik het tegenkwam ...Toch lees je daar niets over op dit forum, misschien mag dat niet ? er stond zelfs in dat artikel, HOE dat in zijn werk ging....
Bron![]()
Toch is het raar, na al die maaaanden, ....gevonden : 1 schoen, 1 andere schoen met voet, 1 bot van een heup, een stuk rib......een rugtas, een jeansbroekje......waarom geen schedels/ hoofden, de 2 thoraxen, 4 benen, 4 armen..... Had toch allang IETS van die zaken gevonden moeten zijn ?? Naar mijn mening klopt er gewoon teveel niet..........![]()
Ik vind het helemaal niet raar. Juist na maanden en met een regenseizoen ertussen.. En aaseters etc.quote:Op maandag 1 september 2014 00:01 schreef suddenintuition het volgende:
Toch is het raar, na al die maaaanden, ....gevonden : 1 schoen, 1 andere schoen met voet, 1 bot van een heup, een stuk rib......een rugtas, een jeansbroekje......waarom geen schedels/ hoofden, de 2 thoraxen, 4 benen, 4 armen..... Had toch allang IETS van die zaken gevonden moeten zijn ?? Naar mijn mening klopt er gewoon teveel niet.........."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
n a t u u r l i j k is het weggehaald door AD, dat snap ik ! Al die kranten vallen onder censuur !
Maar het artikel is wel de waarheid, ook als kranten dat gaan weghalen.....ik bedoel maar...![]()
Ik ga er even serieus antwoord op geven. Het is onwaarschijnlijk dat mensen zomaar van de straat of in dit geval uit het oerwoud geplukt worden voor hun organen. Het is iig belangrijk om een bloedgroep en weefsel match te hebben voor een transplantatie. Dat laatste is niet perse noodzakelijk, maar dan is de kans op afstoting veel groter, wat weer tijdelijk met medicatie kan worden opgevangen. Toen dit pas ter sprake kwam heb ik gekeken of je medische gegevens moet overleggen als je naar Panama op vakantie gaat. Dat is volgens mij niet zo. Heeft er iemand inzage in een medisch dossier van de meiden? Ik denk het niet. Dus op goed geluk organen "oogsten" lijkt niet voor de hand te liggen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:53 schreef suddenintuition het volgende:
ik durrrreff het bijna niet aan te breken ? ....maar het is echt waar ! Er schijnt een `bloeiende orgaan-handel te zijn tussen Panama en Costa-Rica....ik heb dit al gelezen, vlak NA deze tragedie, van deze meisjes.....ik weet alleen echt niet meer op welke website, ik het tegenkwam ...Toch lees je daar niets over op dit forum, misschien mag dat niet ? er stond zelfs in dat artikel, HOE dat in zijn werk ging....![]()
Owh? Denk daar totaaaaal anders overquote:Op maandag 1 september 2014 00:04 schreef suddenintuition het volgende:
n a t u u r l i j k is het weggehaald door AD, dat snap ik ! Al die kranten vallen onder censuur !
Maar het artikel is wel de waarheid, ook als kranten dat gaan weghalen.....ik bedoel maar...
Het is juist opmerkelijk dat er zo veel is gevonden. Voor zover wij weten zijn al hun spullen terecht.quote:Op maandag 1 september 2014 00:01 schreef suddenintuition het volgende:
Toch is het raar, na al die maaaanden, ....gevonden : 1 schoen, 1 andere schoen met voet, 1 bot van een heup, een stuk rib......een rugtas, een jeansbroekje......waarom geen schedels/ hoofden, de 2 thoraxen, 4 benen, 4 armen..... Had toch allang IETS van die zaken gevonden moeten zijn ?? Naar mijn mening klopt er gewoon teveel niet..........
Van andere vermisten wordt nooit iets gevonden.![]()
Bedoel je dat jij wel denkt dat er sprake is geweest van orgaanhandel bij Kris en Lisanne of orgaanhandel in het algemeen in die regio?quote:Op maandag 1 september 2014 00:04 schreef suddenintuition het volgende:
Maar het artikel is wel de waarheid, ook als kranten dat gaan weghalen.....ik bedoel maar...![]()
Dit schreef ik toen het eerder ter sprake kwam:quote:Op maandag 28 juli 2014 13:15 schreef Domnivoor het volgende:
Je moet geen enkel scenario op voorhand uitsluiten, ook orgaanroof niet. Er worden wel degelijk mensen vermoord voor organen, ook in warme afgelegen gebieden:
http://www.dailymail.co.u(...)-patients-Cairo.html
Maar er zijn geen concrete aanwijzingen dat dit in Panama gebeurt, alleen geruchten. Dat maakt het wel erg onwaarschijnlijk.![]()
Niet alleen dat. maar je moet ook ziekenhuizen die transplantatie aankunnen dichtbij hebben etc. Is gewoon eenkulverhaalquote:Op maandag 1 september 2014 00:04 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik ga er even serieus antwoord op geven. Het is onwaarschijnlijk dat mensen zomaar van de straat of in dit geval uit het oerwoud geplukt worden voor hun organen. Het is iig belangrijk om een bloedgroep en weefsel match te hebben voor een transplantatie. Dat laatste is niet perse noodzakelijk, maar dan is de kans op afstoting veel groter, wat weer tijdelijk met medicatie kan worden opgevangen. Toen dit pas ter sprake kwam heb ik gekeken of je medische gegevens moet overleggen als je naar Panama op vakantie gaat. Dat is volgens mij niet zo. Heeft er iemand inzage in een medisch dossier van de meiden? Ik denk het niet. Dus op goed geluk organen "oogsten" lijkt niet voor de hand te liggen."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Shit, die heb ik gemistquote:
Bozoe : J U I S T ......en dat denk ik al maaaanden.....ik had het wel een paar weken `weg-gezet ` omdat ik er zelf ook niet mee overweg kon, in zekere zin, ....maar het dringt zich de laatste paar weken wel weeer aan me op.....![]()
Sorry dat ik zo bot ben,maar het slaat nergens opquote:Op maandag 1 september 2014 00:09 schreef suddenintuition het volgende:
Bozoe : J U I S T ......en dat denk ik al maaaanden.....ik had het wel een paar weken `weg-gezet ` omdat ik er zelf ook niet mee overweg kon, in zekere zin, ....maar het dringt zich de laatste paar weken wel weeer aan me op.....Je kunt niet zo maar organen plukken bij willekeurige personen en je moet een een hoogwaardig ziekenhuis in de buurt hebben (dat ook nog eens corrupt is). No way dat dat hier het geval is. Daarnaast zijn alle resten gevonden na de Mirador, een gebied dat niet erg makkelijk toegankelijk is..
Oke. Ik vind het scenario zelf zeer onwaarschijnlijk gezien de punten die worden aangeven in bovenstaande posts.quote:Op maandag 1 september 2014 00:09 schreef suddenintuition het volgende:
Bozoe : J U I S T ......en dat denk ik al maaaanden.....ik had het wel een paar weken `weg-gezet ` omdat ik er zelf ook niet mee overweg kon, in zekere zin, ....maar het dringt zich de laatste paar weken wel weeer aan me op.....![]()
ik heb het nog niet gegoogled, maar ik ben benieuwd, wat je krijgt voor artikelen, als je intoetst : orgaanhandel Panama Costa Rica......als we dan maar niet schrikken.....![]()
Dit orgaanroof-verhaal kun je dan bij elke verdwijningszaak wel boven tafel halen.quote:Op maandag 1 september 2014 00:09 schreef suddenintuition het volgende:
Bozoe : J U I S T ......en dat denk ik al maaaanden.....ik had het wel een paar weken `weg-gezet ` omdat ik er zelf ook niet mee overweg kon, in zekere zin, ....maar het dringt zich de laatste paar weken wel weeer aan me op.....
In deze zaak heb ik evt. aanwijzingen hiervoor niet voorbij zien komen.![]()
begin ergens een eigen topicje - tiaquote:Op maandag 1 september 2014 00:14 schreef suddenintuition het volgende:
ik heb het nog niet gegoogled, maar ik ben benieuwd, wat je krijgt voor artikelen, als je intoetst : orgaanhandel Panama Costa Rica......als we dan maar niet schrikken....."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Je vergeet WAAR eea gebeurd is? Het is niet Panama City he?quote:Op maandag 1 september 2014 00:14 schreef suddenintuition het volgende:
ik heb het nog niet gegoogled, maar ik ben benieuwd, wat je krijgt voor artikelen, als je intoetst : orgaanhandel Panama Costa Rica......als we dan maar niet schrikken.....
Kom op, denk zelf eens na over alle voorwaarden en vereisten en kijk naar deze zaak en wat we daar van weten.."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Hou eens op met je afzeikgedoe naar iedereenquote:Op maandag 1 september 2014 00:15 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
begin ergens een eigen topicje tia
was vriendelijk bedoeld hoorquote:Op maandag 1 september 2014 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hou eens op met je afzeikgedoe naar iedereen
okeee....we zetten het dan maar weer even `` weg `` ( maar het onderwerp zal terugkomen in deze zaak, ben ik bang voor ..toch ) ....mijn `intuitie zegt dat ....en ik heb het nog noooit mis gehad....dat zou de eerste keer zijn in die xx jaar !![]()
Verwacht: de geheimzinnige kannibalenstam uit de binnenlanden van Panama.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Daar heb ik toevallig vanmiddag een stukje over gelezen haha.quote:Op maandag 1 september 2014 00:20 schreef Gorraay het volgende:
Verwacht: de geheimzinnige kannibalenstam uit de binnenlanden van Panama.![]()
gorraay : nee, geen `kannibalenstam ` .....maar een z e e r g o e d georganiseerde orgaanhandel !! ...sorry, grijzemassa....je hebt precies verkeerd gedacht....en dit is geen flauwe shit, daar is het ook `te erg `voor...ik ga dadelijk toch zoeken naar dat artikel van toen, het was best uitgebreid![]()
http://www.gestolengrootm(...)ffer-van-orgaanroof/quote:Op maandag 1 september 2014 00:25 schreef suddenintuition het volgende:
gorraay : nee, geen `kannibalenstam ` .....maar een z e e r g o e d georganiseerde orgaanhandel !! ...sorry, grijzemassa....je hebt precies verkeerd gedacht....en dit is geen flauwe shit, daar is het ook `te erg `voor...ik ga dadelijk toch zoeken naar dat artikel van toen, het was best uitgebreid
Lees dit dan ook maar![]()
The helicopter is equipped with the most modern portable ER equipment, probably better equipped than many hospitals in Panama. Life Flight claims they
Boquete.
En wat staat er op de helikopter...Thrifty
Bron:
https://www.google.nl/sea(...)F07%252F%3B448%3B336
[ Bericht 5% gewijzigd door Grijzemassa op 01-09-2014 00:46:31 ]![]()
ik heb ook al weken het gevoel, dat een en ander allemaal zo lang duurt, omdat dit `onderwerp `` er tussen is komen te zitten....wie weet, wat er zich op de achtergrond allemaal afspeelt, waar wij geen enkel idee van hebben ( behalve mensen als ik dan ....) Dat eindeloze `gedonder ` tussen NFI ( corrupt, tot op de bodem ) en het OM ( ook corrupt tot op de bodem ) en de rest van de betrokken `corrupte `partijen....hebben allemaal hun eigen b e l a n g e n , en ondertussen zitten deze arme verdrietige ouders hoopvol te wachten, op de meest `` simpel `te verkrijgen gegevens !!! StaceySinger zei het hier net al eerder, ..elke telefoon, heeft de mogelijkheid om ALLES terug te halen, elke telefoon, ook als ie uit staat, heeft een transponder waarop `alles ` blijft staan.....want daar zijn ze namelijk voor gemaakt !....Elke goede technicus kan je dat vertellen.....en dat hoeft in principe geen maaaaaaanden te duren.....dus conclusie : op de achtergrond is het veel spannender als wij denken...![]()
Ja, laten we gaan complottenquote:Op maandag 1 september 2014 00:46 schreef suddenintuition het volgende:
ik heb ook al weken het gevoel, dat een en ander allemaal zo lang duurt, omdat dit `onderwerp `` er tussen is komen te zitten....wie weet, wat er zich op de achtergrond allemaal afspeelt, waar wij geen enkel idee van hebben ( behalve mensen als ik dan ....) Dat eindeloze `gedonder ` tussen NFI ( corrupt, tot op de bodem ) en het OM ( ook corrupt tot op de bodem ) en de rest van de betrokken `corrupte `partijen....hebben allemaal hun eigen b e l a n g e n , en ondertussen zitten deze arme verdrietige ouders hoopvol te wachten, op de meest `` simpel `te verkrijgen gegevens !!! StaceySinger zei het hier net al eerder, ..elke telefoon, heeft de mogelijkheid om ALLES terug te halen, elke telefoon, ook als ie uit staat, heeft een transponder waarop `alles ` blijft staan.....want daar zijn ze namelijk voor gemaakt !....Elke goede technicus kan je dat vertellen.....en dat hoeft in principe geen maaaaaaanden te duren.....dus conclusie : op de achtergrond is het veel spannender als wij denken...
* Whiskers2009 spuugt de laatste restjes tandpasta uit en duikt haar bed in.."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Volgens mij mist het belangrijkste deel uit je post?quote:Op maandag 1 september 2014 00:39 schreef Grijzemassa het volgende:
The helicopter is equipped with the most modern portable ER equipment, probably better equipped than many hospitals in Panama. Life Flight claims they
Boquete.
En wat staat er op de helikopter...Thrifty
[ afbeelding ]
Bron:
https://www.google.nl/sea(...)F07%252F%3B448%3B336![]()
![]()
Weet niet wat je bedoeld. Maar omdat we eerder zo bezig waren met het Thrifty logo, vond ik deze lifeliner naar Boquete wel toepasselijk om te plaatsen.quote:Op maandag 1 september 2014 00:51 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij mist het belangrijkste deel uit je post?![]()
Ja tuurlijk. Dat taboe. Compleet onuitvoerbaar dan ten eerste. Ten tweede, hebben die orgaanhandelaren met 911 gebeld waarom? Sommige dingen zijn taboe omdat ze te stupide voor woorden zijnquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:53 schreef suddenintuition het volgende:
Censuur van die orgaanhandelaren?quote:Op maandag 1 september 2014 00:04 schreef suddenintuition het volgende:
Ik kom even terug op het topic markering die foto van de rots met plastic zakjes.
Ik zie op de foto rechts boven een soort licht kunnen jullie speurneuzen dit verklaren.![]()
Lukt niet. Hoe doe ik dat?quote:Op maandag 1 september 2014 01:03 schreef suddenintuition het volgende:
Dr. Schnautzer : U mag dat Dr. voor uw naam wel weglaten......![]()
reflectie van de flitsquote:Op maandag 1 september 2014 01:09 schreef vronie het volgende:
Ik kom even terug op het topic markering die foto van de rots met plastic zakjes.
Ik zie op de foto rechts boven een soort licht kunnen jullie speurneuzen dit verklaren.![]()
Nee, was wel opgevallen. Het zou idd een reflectie vh licht kunnen zijn, maar wat reflecteerde het dan.quote:Op maandag 1 september 2014 01:09 schreef vronie het volgende:
Ik zie op de foto rechts boven een soort licht kunnen jullie speurneuzen dit verklaren.
Een waterdruppel, lijkt een beetje groot daarvoor. Maar dat kan ook komen doordat de foto bewerkt is.
Ook op de originele foto valt het op als een wit rondje. Ik vind het vrij hoog zitten voor een waterdruppel![]()
Vandaag is het precies 5 maanden geleden dat kris en Lisanne verdwenen.
Het is inmiddels 2 en een half maand geleden dat de rugzak is gevonden.
Waarom duurt het maar en duurt het maar tot de telefoongegevens bekend worden?
En wat als er bekend wordt gemaakt dat er niet naar huis is gebeld/ge-smst in al die dagen en er ook geen bericht op wat voor manier dan ook is achtergelaten voor de achterblijvers? (Op de fotocamera in ieder geval niet)
Is er dan nog iemand op dit forum die dan nog in "verdwalen" geloofd?
En wanneer wordt er bekend gemaakt wat voor water er in de fles zat?![]()
Overal op de wereld is illegale orgaanhandel behalve in centraal Amerika?quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is ook bijzonder onwaarschijnlijk als je weet wat er nodig is voor orgaantransplantatie
Of het iets met deze zaak te maken heeft is een tweede (het is immers niet eens bekend wat er met de meisjes gebeurd is en of het meer is dan verdwalen) maar er zijn genoeg betrouwbare bronnen te vinden. Het bestaat.
zoek bijvoorbeeld op "organ trade panama"Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath![]()
kan alles zijn geweest. De bijeffecten van een foto, en zeker als er geflitst wordt kunnen rare plaatjes opleveren. De lokalisatie van het licht zegt niks over een object dat daar geweest zou moeten zijn.quote:Op maandag 1 september 2014 01:18 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee, was wel opgevallen. Het zou idd een reflectie vh licht kunnen zijn, maar wat reflecteerde het dan.
Een waterdruppel, lijkt een beetje groot daarvoor. Maar dat kan ook komen doordat de foto bewerkt is.
Ook op de originele foto valt het op als een wit rondje. Ik vind het vrij hoog zitten voor een waterdruppel![]()
Men gaat de sloppenwijken in en biedt geld voor organen. Zo gaat het.quote:Op maandag 1 september 2014 01:24 schreef Rica het volgende:
[..]
Overal op de wereld is illegale orgaanhandel behalve in centraal Amerika?
Of het iets met deze zaak te maken heeft is een tweede (het is immers niet eens bekend wat er met de meisjes gebeurd is en of het meer is dan verdwalen) maar er zijn genoeg betrouwbare bronnen te vinden. Het bestaat.
zoek bijvoorbeeld op "organ trade panama"![]()
Wat zijn de aanwijzingen dat orgaanhandel hierbij een rol kan spelen?quote:Op maandag 1 september 2014 01:24 schreef Rica het volgende:
[..]
Overal op de wereld is illegale orgaanhandel behalve in centraal Amerika?
zoek bijvoorbeeld op "organ trade panama"![]()
Dr.Schnautzer : jij vond het toch `compleet onuitvoerbaar ` ?? ...en nu zeg je zomaar...`zo gaat het ` ...denk nou eerst na, voordat je wat schrijft...dat doe ik ook....er is niets op deze wereld `compleet onuitvoerbaar ` wanneer er GELD bij betrokken is !![]()
Niks. Behalve dat het in geval van een misdrijf een mogelijk motief is. Dus speculatie op speculatie.quote:Op maandag 1 september 2014 01:28 schreef SAJ het volgende:
[..]
Wat zijn de aanwijzingen dat orgaanhandel hierbij een rol kan spelen?
Probleem is het gebrek aan sporen. Er is geen uitsluitsel voor het een of het ander (misdrijf of noodlottige verdwaling).
Wil niet zeggen dat je het daarbij moet laten. Bij de politie kijkt men in zulke gevallen ook verder. De zaak van de andere kant benaderen.
- Wie zou een motief kunnen hebben?
- Wie heeft de middelen/mogelijkheid gehad?
Dus ondervraag je mensen die erbij betrokken zijn. Kijken of hun verhalen kloppen. Zoals die gids die overal steeds opduikt. Ik mag tenminste hopen dat men dat gedaan heeft.
In ieder geval, mogelijke motieven aandragen hoort erbij.Don't try and blame me for your games
Your games are death
With every breath![]()
SAJ : naar mijn mening zijn de aanwijzingen in ieder geval dat er 1. getuigen zijn geweest die beweerd hebben dat er een rode auto terug is gekomen 2. dat er te w e i n i g lichaamsdelen en/of resten zijn gevonden, in al die maanden en 3. het GEK is dat er tussen 1 a 2 april en 8 a 11 april een mysterieuze tijd zit van een week, plotseling staan er dan 90 foto `s op hun camera.....dit kan niet, is niet logisch...Dat beetje resten wat er gevonden is, kan met gemak `bewust verspreidt ` zijn en neergelegd, om het echt te doen laten lijken....zou kunnen, toch ?![]()
oooh ja, vergeten sorry.....en uiteraard is het te idioot voor woorden, dat ze niet naar huis hebben gebeld of geprobeerd, ik meen dat hier opgevangen te hebben, als dat echt waar is.....is het TE ZOT en ongeloofwaardig !![]()
Wie kwam daar nou mee, die advocaat of een roddelblad, dat er opzettelijk spullen neergelegd zouden zijn.
Benieuwd over welke dingen dat dan gaat. Die schoen met witte zool die door de ouders herkend is, maar die kris niet droeg?![]()
Advocaat.quote:Op maandag 1 september 2014 01:44 schreef Marrije het volgende:
Wie kwam daar nou mee, die advocaat of een roddelblad, dat er opzettelijk spullen neergelegd zouden zijn.
Benieuwd over welke dingen dat dan gaat. Die schoen met witte zool die door de ouders herkend is, maar die kris niet droeg?
Als die schoen met witte zool daadwerkelijk van Kris is, dan is het wel duidelijk allemaal.![]()
Rica : bij de politie `willen `ze wel verder kijken.....maar ook zij hebben geen vrijheid van handelen en worden soms `gemanipuleerd ` van bovenaf OM NIET TE VER TE ZOEKEN .....ik bedoel maar....deze zaak stinkt nog harder als een beerput....de waarheid zal maar met hele kleine stapjes boven water komen, denk ik.....dat blijkt nu al...![]()
quote:Op maandag 1 september 2014 01:44 schreef Marrije het volgende:
Benieuwd over welke dingen dat dan gaat. Die schoen met witte zool die door de ouders herkend is, maar die kris niet droeg?Hoe bedoel je dan is het wel duidelijk?quote:Op maandag 1 september 2014 01:47 schreef Za het volgende:
[..]
Advocaat.
Als die schoen met witte zool daadwerkelijk van Kris is, dan is het wel duidelijk allemaal.![]()
Indien de ouders van Kris de schoen herkend hebben als zijnde van haar, en zij droeg die schoen niet tijdens haar vermissing (daar lijkt het op), dan heeft iemand die schoen uit hun kamer kunnen halen blijkbaar en ergens neer kunnen leggen.quote:Op maandag 1 september 2014 01:47 schreef jackie12 het volgende:
Hoe bedoel je dan is het wel duidelijk?![]()
Is het bekend wat voor schoenen ze droegen bij hun "wandeling" ?quote:Op maandag 1 september 2014 01:49 schreef Za het volgende:
[..]
Indien de ouders van Kris de schoen herkend hebben als zijnde van haar, en zij droeg die schoen niet tijdens haar vermissing (daar lijkt het op), dan heeft iemand die schoen uit hun kamer kunnen halen blijkbaar en ergens neer kunnen leggen.![]()
ja, schoenen met donkere zool op de fotos. Of ze moet dat paar met witte zool als reserve mee hebben genomen tijdens die laatste hike.quote:Op maandag 1 september 2014 01:51 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Is het bekend wat voor schoenen ze droegen bij hun "wandeling" ?
Maar dat laatste denk ik niet.![]()
Die van Kris kun je zien op de foto's in de jungle (en op Schiphol) en die lijken niet te kloppen met de gevonden schoen (ik ben niet helemaal overtuigd, maar het ziet ernaar uit dat ze bruine schoenen met een donkere zool aanhad en niet de gevonden schoen).quote:Op maandag 1 september 2014 01:51 schreef jackie12 het volgende:
Is het bekend wat voor schoenen ze droegen bij hun "wandeling" ?
Die van Lisanne had ze op Schiphol aan en komen 100 procent overeen.![]()
Lisanne droeg deze: Wildebeast Mangasi High
http://www.perrysport.nl/mangasi-high_100024987.html
(met dank aan Rubella)![]()
met alle respect hoor maar je maakt meer indruk met "normaal" opschrijven van dingen dan ze uh zo te schrijven zoals je nu doet. Klinkt een beetje te sensatiezoekerig.quote:Op maandag 1 september 2014 01:53 schreef suddenintuition het volgende:
ik dacht dat die schoenen die gevonden waren, ook gedragen waren.....krijg nou wa....![]()
Dat lijkt me ook sterk.quote:Op maandag 1 september 2014 01:54 schreef Marrije het volgende:
ja, schoenen met donkere zool op de fotos. Of ze moet dat paar met witte zool als reserve mee hebben genomen tijdens die laatste hike.
Maar dat laatste denk ik niet.![]()
ok, de advocaat, dank je.quote:Op maandag 1 september 2014 01:47 schreef Za het volgende:
[..]
Advocaat.
Als die schoen met witte zool daadwerkelijk van Kris is, dan is het wel duidelijk allemaal.
Het zou maar zo kunnen dat het achter de schermen bol staat van de spanning.![]()
Het 'zou' kunnen, maar voor mij is het vergezocht. 1. Rode auto verhaal is later weer ontkracht, 2. Door regenseizoen in die tijd ook niet of nauwelijks gezocht naar resten, en die kunnen ook begraven zijn, 3. Het is niet zeker wie die foto's een week later heeft genomen, maar kunnen ook foto's zijn gewist. En we beschikken daar lang niet over alle gegevens, en dat geldt ook voor wel/niet berichten proberen te sturen in tussentijd.quote:Op maandag 1 september 2014 01:39 schreef suddenintuition het volgende:
SAJ : naar mijn mening zijn de aanwijzingen in ieder geval dat er 1. getuigen zijn geweest die beweerd hebben dat er een rode auto terug is gekomen 2. dat er te w e i n i g lichaamsdelen en/of resten zijn gevonden, in al die maanden en 3. het GEK is dat er tussen 1 a 2 april en 8 a 11 april een mysterieuze tijd zit van een week, plotseling staan er dan 90 foto `s op hun camera.....dit kan niet, is niet logisch...Dat beetje resten wat er gevonden is, kan met gemak `bewust verspreidt ` zijn en neergelegd, om het echt te doen laten lijken....zou kunnen, toch ?
Daarnaast moet eerst maar 's duidelijk worden of het verdwalen, ongeluk of misdrijf is. Als het dan een misdrijf blijkt te zijn, kan men dan op zoek gaan naar achterliggende motieven.![]()
Jij bent het dus eens met de stelling van Za?quote:Op maandag 1 september 2014 01:55 schreef Domnivoor het volgende:
Lisanne droeg deze: Wildebeast Mangasi High
http://www.perrysport.nl/mangasi-high_100024987.html
(met dank aan Rubella)![]()
hoe schat jij de kans in dat de ouders ernaast zitten met het herkennen van de schoen met witte zool?quote:![]()
Ik ben het eens met deze stelling van Za:quote:Op maandag 1 september 2014 01:57 schreef jackie12 het volgende:
Jij bent het dus eens met de stelling van Za?quote:Op maandag 1 september 2014 01:54 schreef Za het volgende:
Die van Kris kun je zien op de foto's in de jungle (en op Schiphol) en die lijken niet te kloppen met de gevonden schoen (ik ben niet helemaal overtuigd, maar het ziet ernaar uit dat ze bruine schoenen met een donkere zool aanhad en niet de gevonden schoen).
Die van Lisanne had ze op Schiphol aan en komen 100 procent overeen.![]()
Oh, dan heb ik het doel van je post verkeerd begrepen.quote:Op maandag 1 september 2014 00:57 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Weet niet wat je bedoeld. Maar omdat we eerder zo bezig waren met het Thrifty logo, vond ik deze lifeliner naar Boquete wel toepasselijk om te plaatsen.Ik dacht dat er misschien wat info miste, omdat die zin zo plotseling stopte. Er stond:
"Life Flight claims they (niks)
Boquete"![]()
Er spelen altijd 'hogere belangen'. Zelfs in geval van noodlottige verdwaling zijn er belangen zoals toerisme. Dat is een grote inkomstenbron. Dus zo snel mogelijk uit de media krijgen zodat het weer vergeten wordt.quote:Op maandag 1 september 2014 01:47 schreef suddenintuition het volgende:
Rica : bij de politie `willen `ze wel verder kijken.....maar ook zij hebben geen vrijheid van handelen en worden soms `gemanipuleerd ` van bovenaf OM NIET TE VER TE ZOEKEN .....ik bedoel maar....deze zaak stinkt nog harder als een beerput....de waarheid zal maar met hele kleine stapjes boven water komen, denk ik.....dat blijkt nu al...
In geval van een misdrijf wordt het nog erger. Een verdwaling is vervelend, een misdrijf is een ramp voor de toerisme-industrie. Als onveilige bestemming te boek komen staan is dodelijk. Kan men alle net gebouwde hotels een voor een sluiten.
Voor het verdere verhaal, voor mij persoonlijk zijn beide opties, verdwalen of misdrijf, even goed mogelijk. Ik heb geen flauw idee en op basis van wat er gevonden is durf ik geen conclusies te trekken.
Maar in geval van een misdrijf zijn mogelijke motieven:
- een lustmoord door een lokale
- in handen gevallen van georganiseerde misdaad (bijvoorbeeld voor orgaanhandel)
In het eerste geval is er al heel veel pressie om de zaak in de doofpot te stoppen (toerisme belang) in het tweede geval hoef je helemaal niks van de autoriteiten te verwachten. De georganiseerde misdaad in Latijns-Amerika is gigantisch. Kijk naar wat er in landen als Mexico gebeurt. Ze besturen het hele land zo'n beetje.Don't try and blame me for your games
Your games are death
With every breath![]()
Als bovenstaande `waar `is.....dan is ook duidelijk voor mij althans, ....dat die takken met RODE tasjes, daar `bewust expres ` zijn neergelegd, bij die afgrond, die waarschijnlijk zoooo diep is, dat men daar zeer moeilijk, of bijna niet naar beneden kan.... wat dan weer tot gevolg heeft, dat men het heeft doen willen voorkomen, `alsof ` daar iemand van die 2 meiden naar beneden is gevallen....Dan ga ik me oook afvragen, of die zogenaamde getuigen die beweerden dat ze een schreeuw en/of een val gehoord hadden, wel zo betrouwbaar zijn.....veel vragen komen er dan naar boven....![]()
Als de telefoons gebricked zijn (wat me niet heel vreemd lijkt als ze bijv. in contact zijn geweest met vuil water), dan zou dat nog wel eens lelijk tegen kunnen vallen.quote:Op maandag 1 september 2014 00:46 schreef suddenintuition het volgende:
..elke telefoon, heeft de mogelijkheid om ALLES terug te halen, elke telefoon, ook als ie uit staat, heeft een transponder waarop `alles ` blijft staan.....want daar zijn ze namelijk voor gemaakt !....Elke goede technicus kan je dat vertellen.....en dat hoeft in principe geen maaaaaaanden te duren.....![]()
![]()
Jackie dit is nooit mijn stelling geweest, Matador, Stacey en een aantal anderen hebben al lange tijd geleden ontdekt dat de gevonden schoen niet overeenkwam met de schoenen die Kris die dag droeg.quote:Op maandag 1 september 2014 01:57 schreef jackie12 het volgende:
Jij bent het dus eens met de stelling van Za?
Met de nieuwe foto's lijkt het erop dat ze gelijk hebben.
Mochten de ouders desondanks de schoen van Kris herkend hebben dan is er iets vreemds gaande.
Foto's van de schoenen staan in de OP.![]()
Dit is een hele belangrijke gevolgtrekking... want als je uitgaat van het planten van dit soort bewijs, wat met deze schoen dan gebeurd kan zijn, dan kan de zaak wel op de schop!quote:Op maandag 1 september 2014 01:49 schreef Za het volgende:
Indien de ouders van Kris de schoen herkend hebben als zijnde van haar, en zij droeg die schoen niet tijdens haar vermissing (daar lijkt het op), dan heeft iemand die schoen uit hun kamer kunnen halen blijkbaar en ergens neer kunnen leggen.Dit is ook een belangrijk gegeven. Het is wel heel erg twijfelachtig als je compleet voorbij zou gaan aan al-le getuigen. Okee, ze zijn tegenstrijdig, maar dan is het de taak om uit te vinden, welke verklaring wel hout snijdt en strookt met een plausibele theorie.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:23 schreef StaceySinger het volgende:
Die camera is ooit bij aankoop misschien alleen maar ingesteld.. EXIF data zijn geen hard bewijs, al hoef je ze niet terzijde te schuiven. Maar we hebben al gezien, er ontbreken EXIF data velden die er wel staan bij de andere, van 17 juni.. dat is op zich al opmerkelijk.
Hard bewijs is het nu ook weer niet.![]()
Heel eerlijk, ik heb de hele discussie nog nooit gevolgd over de schoenen. Dacht er een beetje hetzelfde over als over de 1e foto van Lisanne of ie nou wel of niet gefotoshopt was.quote:Op maandag 1 september 2014 01:59 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ben het eens met deze stelling van Za:
[..]
Dus als ik het goed begrijp hadden ze schoenen aan bij hun wandeling maar is er een schoen gevonden die de ouders wel herkenden maar ze volgens de foto's niet aan hadden?
Toch?
Oke, maar stel iemand kan in hun kamer komen, waarom zou diegene dan een paar schoenen meenemen en ze "plaatsen"om gevonden te worden? Kan diegene dan toch ook doen met de schoen die ze aan had?![]()
De schoenen die kris draagt tijdens de hike zijn mi dezelfde schoen als de schoenen diecze op schiphol droeg. In elk geval tijdens de hike en op schiphol geen schoen met witte zool. Maar juist die laatste is gevonden en herkend door de ouders.
En als de advocaat het dan heeft over spullen die expres neergelgd lijken te zijn is die schoen het enige wat ik kan bedenken.![]()
En was dat die schoen MET of juist ZONDER de menselijke resten?quote:Op maandag 1 september 2014 02:04 schreef Marrije het volgende:
De schoenen die kris draagt tijdens de hike zijn mi dezelfde schoen als de schoenen diecze op schiphol droeg. In elk geval tijdens de hike en op schiphol geen schoen met witte zool. Maar juist die laatste is gevonden en herkend door de ouders.
En als de advocaat het dan heeft over spullen die expres neergelgd lijken te zijn is die schoen het enige wat ik kan bedenken.![]()
Er is veel over geschreven en de vergelijking tussen de schoenen kun je zien in de OP en nu zijn er ook nog eens de nieuwe duidelijke foto's.quote:Op maandag 1 september 2014 02:04 schreef jackie12 het volgende:
Heel eerlijk, ik heb de hele discussie nog nooit gevolgd over de schoenen. Dacht er een beetje hetzelfde over als over de 1e foto van Lisanne of ie nou wel of niet gefotoshopt was.
Dus als ik het goed begrijp hadden ze schoenen aan bij hun wandeling maar is er een schoen gevonden die de ouders wel herkenden maar ze volgens de foto's niet aan hadden?Ja die logica zie ik ook niet, behalve als diegene om wat voor reden dan ook niet bij de schoenen kon die ze aanhad.quote:Oke, maar stel iemand kan in hun kamer komen, waarom zou diegene dan een paar schoenen meenemen en ze "plaatsen"om gevonden te worden? Kan diegene dan toch ook doen met de schoen die ze aan had?![]()
zonderquote:Op maandag 1 september 2014 02:07 schreef jackie12 het volgende:
[..]
En was dat die schoen MET of juist ZONDER de menselijke resten?![]()
Ik kan ook niets anders bedenken. Die schoen moet op het moment dat hij gevonden werd alles hebben gezegd voor de familie, daar hing veel vanaf, en ze zullen absoluut 100 procent zeker hebben willen zijn of deze schoen van Kris was of niet.quote:Op maandag 1 september 2014 02:04 schreef Marrije het volgende:
En als de advocaat het dan heeft over spullen die expres neerglegd lijken te zijn is die schoen het enige wat ik kan bedenken.
Wanneer ze dan later de foto's zien en zien dat Kris andere droeg tijdens haar verdwijning dan is hun twijfel zeer begrijpelijk en de uitspraak van de advocaat ook.![]()
Een hypothese van mij;
Kris en Lisanne wisten niet dat ze dezelfde weg terug moesten lopen
Op het moment dat ze beseffen dat ze niet voor donker uit de jungle kunnen geraken
doen ze de eerste noodoproep, maar geen bereik
Teruglopen duurt te lang, dus toch verder lopen in de hoop dat ze voor donker nog iets tegenkomen
qua huizen of toch "het einde vd trail"
In het donker de rivier over gestoken (te dun gekleed om stil te gaan zitten in de koudere nacht)
Bij de tweede kabelbrug ging het fout,daarna zijn nog noodoproepen gedaan dus waren ze niet allebei gelijk overleden
Na ongeveer een week ziet een local de lichamen vd meisjes en vindt de rugtas.
De trail was na de vermissing afgesloten voor toeristen dus zou het een week geduurd kunnen hebben voordat iemand ze vond
De local maakt een tak met 2 plastic bloemen voor de meisjes, echte bloemen zouden binnen een paar uur verdord zijn. Hij maakt er een foto van, in de nacht want hij/zij wil niet gezien worden
Dan gooit hij/zij de tas met spullen erin in de rivier met als idee dat wanneer de tas gevonden wordt,
men uit de foto kan opmaken waar de meisjes overleden zijn.
De local durft niet naar de autoriteiten te gaan, bang om beschuldigd te worden van moord oid
De noodoproepen op 11 april kunnen per ongeluk zijn gedaan door de vinder vd rugzak
In deze video zie je de tweede kabelbrug en een rotsplateau waar de foto met de takjes gemaakt kan zijn
http://nos.nl/video/66744(...)ug-moeten-nemen.html
[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 01-09-2014 02:33:03 ]![]()
nee, dat was die van lisanne met restenquote:Op maandag 1 september 2014 02:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Zeker die gevonden is achter die boom...?!![]()
tja....en wie was het ook al weer, die die schoen bij die boom gevonden had ? Wie was / waren daar bij ?![]()
cruciaal punt, dus hoe zeker zijn die ouders van het herkennen.quote:Op maandag 1 september 2014 02:12 schreef Za het volgende:
[..]
Ik kan ook niets anders bedenken. Die schoen moet op het moment dat hij gevonden werd alles hebben gezegd voor de familie, daar hing veel vanaf, en ze zullen absoluut 100 procent zeker hebben willen zijn of deze schoen van Kris was of niet.
Wanneer ze dan later de foto's zien en zien dat Kris andere droeg tijdens haar verdwijning dan is hun twijfel zeer begrijpelijk en de uitspraak van de advocaat ook.![]()
Moeten we dat "ouders hebben de schoen herkend" wel zo serieus nemen?
Wanneer die ouders te horen krijgen; "we hebben een schoen gevonden (met voet?) en we willen graag weten of die van uw dochter is", dan lijkt het me mogelijk dat de reactie van die ouders misschien niet betrouwbaar is. Zij zijn natuurlijk enorm angstig/verdrietig/etc. op dat moment.
Bovendien zou mijn vader ook echt niet mijn wandelschoenen (als ik die zou hebben) gedetailleerder kunnen beschrijven dan bijv. de kleur. Het zijn geen schoenen die je dagelijks draagt hea. Misschien hebben ze die schoenen wel alleen op de dag van vertrek gezien, als ze daar uberhaupt al aandacht aan hebben besteed.
Toevallig laatst nog 4 paar bergschoenen (geen hele oude) tegen gekomen bij het opruimen van een kast. Mijn vader kon ook niet precies & met zekerheid zeggen welke schoenen van welk kind zijn..![]()
Ik waardeer je hypothese maar 11 april per ongeluk noodoproepen geloof ik niet.quote:Op maandag 1 september 2014 02:14 schreef Grijzemassa het volgende:
Een hypothese van mij;
Op het moment dat ze beseffen dat ze niet voor donker uit de jungle kunnen geraken
Teruglopen duurt te lang, dus toch verder lopen in de hoop dat ze voor donker nog iets tegenkomen
In het donker de rivier over gestoken (te dun gekleed om stil te gaan zitten in de koudere nacht)
Bij de tweede kabelbrug ging het fout,daarna zijn nog noodoproepen gedaan dus waren ze niet allebei gelijk overleden
Na ongeveer een week ziet een local de lichamen vd meisjes en vind de rugtas.
De trail was na de vermissing afgesloten voor toeristen dus zou het een week geduurd kunnen hebben voordat iemand ze vond
De local maakt een tak met 2 plastic bloemen voor de meisjes, echte bloemen zouden binnen een paar uur verdord zijn. Hij maakt er een foto van, in de nacht want hij/zij wil niet gezien worden
Dan gooit hij/zij de tas met spullen erin in de rivier met als idee dat wanneer de tas gevonden wordt,
De local durft niet naar de autoriteiten te gaan, bang om beschuldigd te worden van moord oid
De noodoproepen op 11 april kunnen per ongeluk zijn gedaan door de vinder vd rugzak
In deze video zie je de tweede kabelbrug en een rotsplateau waar de foto met de takjes gemaakt kan zijn
http://nos.nl/video/66744(...)ug-moeten-nemen.html
En waarom bloemen maken? Als ik 2 meiden dood vind dan informeer ik de autoriteiten en kunnen ze echt wel zien dat ze door een ongeluk om het leven zijn gekomen
Te ingewikkeld![]()
Je moet denken vanuit het standpunt van een local. Die vertrouwen de autoriteiten niet en zijn erg bang voor de politie. Het is geen Nederland daar. Die bloemen past precies in het beeld van wat een indiaan zou doen, respect voor de doden hebben ze zeker. En verdriet om het verlies van jonge levens.quote:Op maandag 1 september 2014 02:20 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik waardeer je hypothese maar 11 april per ongeluk noodoproepen geloof ik niet.
En waarom bloemen maken? Als ik 2 meiden dood vind dan informeer ik de autoriteiten en kunnen ze echt wel zien dat ze door een ongeluk om het leven zijn gekomen
Te ingewikkeld
De laatste noodoproepen zijn een zwakke schakel in het verhaal. dat geef ik toe![]()
17 juni is kort na de vondst van de rugzak. Die camera was volgens mij nog in Panama.quote:Op maandag 1 september 2014 02:04 schreef Perico het volgende:
[..]
Die camera is ooit bij aankoop misschien alleen maar ingesteld.. EXIF data zijn geen hard bewijs, al hoef je ze niet terzijde te schuiven. Maar we hebben al gezien, er ontbreken EXIF data velden die er wel staan bij de andere, van 17 juni.. dat is op zich al opmerkelijk.
Ik zie het zo: een Panamese onderzoeker heeft de foto's gedownload, een paar willekeurige aangeklikt, vanuit een automatisme op 'save' gedrukt en ze weer afgesloten. De foto's veranderen niet maar krijgen wel één extra EXIF-veldje. Daarna heeft hij de foto's voor een paar flessen Abuelo-rum doorgespeeld aan de Panamese media![]()
![]()
En de foto'squote:Op maandag 1 september 2014 02:24 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Je moet denken vanuit het standpunt van een local. Die vertrouwen de autoriteiten niet en zijn erg bang voor de politie. Het is geen Nederland daar. Die bloemen past precies in het beeld van wat een indiaan zou doen, respect voor de doden hebben ze zeker. En verdriet om het verlies van jonge levens.
De laatste noodoproepen zijn een zwakke schakel in het verhaal. dat geef ik toe![]()
Er zit wel wat in. Het begin (vetgedrukt) is hetzelfde als mijn hypothesequote:Op maandag 1 september 2014 02:14 schreef Grijzemassa het volgende:
Een hypothese van mij;
Na ongeveer een week ziet een local de lichamen vd meisjes en vind de rugtas.
http://nos.nl/video/66744(...)ug-moeten-nemen.html![]()
![]()
Ik schreef het vrijdag al ik ben totaal niet technisch. Heb het gevoel als jullie over dat soort dingen praten dat ik met een stel Russen aan tafel zitquote:Op maandag 1 september 2014 02:25 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
17 juni is kort na de vondst van de rugzak. Die camera was volgens mij nog in Panama.
Ik zie het zo: een Panamese onderzoeker heeft de foto's gedownload, een paar willekeurige aangeklikt, vanuit een automatisme op 'save' gedrukt en ze weer afgesloten. De foto's veranderen niet maar krijgen wel één extra EXIF-veldje. Daarna heeft hij de foto's voor een paar flessen Abuelo-rum doorgespeeld aan de Panamese media
Exif???? Ik wou dat ik het begreep![]()
Oke, vertel de rest ook nog een keer wanneer je zin hebt hoor hoeft niet nu, 't is al laatquote:Op maandag 1 september 2014 02:26 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er zit wel wat in. Het begin (vetgedrukt) is hetzelfde als mijn hypothese![]()
![]()
Veel mensen op dit forum hangen deze gedachte aan. Het is tot dat moment ook heel logisch.quote:Op maandag 1 september 2014 02:26 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er zit wel wat in. Het begin (vetgedrukt) is hetzelfde als mijn hypothese
Ook voor mij
Waarom ik het echter niet geloof oa
1- niemand heeft ze zien lopen vanaf hun hostel tot aan de Mirador
En 2 en 3 : Ik ben er heilig van overtuigd dat er niet is gebeld en ge-smst is naar huis en geen bericht is achtergelaten voor de achterblijvers indien verdwaald 11 dagen lang.
En ik denk dat dat 1 van de hoofdredenen is dat Hans Kremers niet gelooft in verdwalen![]()
Wat mij betreft ondenkbaar. Ze hadden in NL al lange tijd van tevoren helemaal gepland dat ze (oa) deze tour wilden maken, de broer van Lisanne had het kaartje bij zich op tv en liet het zien.quote:Op maandag 1 september 2014 02:14 schreef Grijzemassa het volgende:
Een hypothese van mij;
Natuurlijk wisten ze dat ze dezelfde weg terug moesten lopen, en dat hebben ze imo ook gedaan, waarom zou ook maar iemand ervanuit gaan een andere weg terug te moeten lopen? Ze zullen ook "teruglopers" zijn tegengekomen op hun heenweg.![]()
Was het niet The King of the Mountain?quote:Op maandag 1 september 2014 02:33 schreef suddenintuition het volgende:
antwoord van 02.16 : de ouder van de 8e letter....![]()
Hij staat hier (versie van 8 augustus):quote:Op maandag 1 september 2014 02:30 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Oke, vertel de rest ook nog een keer wanneer je zin hebt hoor hoeft niet nu, 't is al laat
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #57
De nieuwe foto's lijken het te bevestigen. Inmiddels heb ik ook wat meer gegevens over het gebied.![]()
quote:Op maandag 1 september 2014 02:35 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Hij staat hier (versie van 8 augustus):
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #57
De nieuwe foto's lijken het te bevestigen. Inmiddels heb ik ook wat meer gegevens over het gebied.![]()
Dan blijft de vraag: waarom belden ze niet naar huis
Waarom lieten ze niks achter voor de achterblijvers/familie?
En sorry maar dit geloof ik totaal niet:
Quote Domnivoor: Ze bouwen een hutje en blijven daar enkele dagen.
![]()
Enig idee hoe heartbeating donatie gaat?quote:Op maandag 1 september 2014 01:31 schreef suddenintuition het volgende:
Dr.Schnautzer : jij vond het toch `compleet onuitvoerbaar ` ?? ...en nu zeg je zomaar...`zo gaat het ` ...denk nou eerst na, voordat je wat schrijft...dat doe ik ook....er is niets op deze wereld `compleet onuitvoerbaar ` wanneer er GELD bij betrokken is !![]()
Niemand twijfelt er aan of Joram van der S iets met de verdwijning te maken heeft van Natalee Holloway
Toch is er geen sluitend bewijs
Een scenario maken waarin zij NIET door een misdrijf om het leven is gekomen is moeilijker te maken dan wel.
In mijn ogen is dat bij deze zaak ook het geval.
Velen denken van oei misdrijf, ach te ingewikkeld, te ver gezocht.
Maar dat vind ik juist in deze zaak niet.
Bij een verdwaling zitten er meer haken en ogen aan dan bij een misdrijf.![]()
Ik vind het zinloos om daarover te speculeren, maar voor deze ene keer: ze hebben 27 keer geprobeerd naar familie te bellen, ze hebben 16 foto's en 3 video'tjes met hun telefoons gemaakt, en ze hebben 22 berichtjes geschreven. (De werkelijke aantallen kunnen iets hoger of lager zijn.)quote:Op maandag 1 september 2014 02:39 schreef jackie12 het volgende:
Waarom lieten ze niks achter voor de achterblijvers/familie?Geloof wat je wil Jackiequote:En sorry maar dit geloof ik totaal niet:
En nogmaals: ze zijn doorgelopen op het pad en NIET VERDWAALD.![]()
Niet uitvoerbaar in jungle. Simple as that.quote:Op maandag 1 september 2014 02:43 schreef suddenintuition het volgende:
Dr.Schnautzer : nee, geen idee....vertel...![]()
quote:Op maandag 1 september 2014 02:46 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik vind het zinloos om daarover te speculeren, maar voor deze ene keer: ze hebben 27 keer geprobeerd naar familie te bellen, ze hebben 16 foto's en 3 video'tjes met hun telefoons gemaakt, en ze hebben 22 berichtjes geschreven. (De werkelijke aantallen kunnen iets hoger of lager zijn.)
Bron?
[..]
Geloof wat je wil Jackie
En nogmaals: ze zijn doorgelopen op het pad en NIET VERDWAALD.![]()
De wandeling op el pianista was niet lang van te voren gepland maar op de dag ervoor, ivm het niet doorgaan van het vrijwilligerswerkquote:Op maandag 1 september 2014 02:33 schreef Za het volgende:
[..]
Wat mij betreft ondenkbaar. Ze hadden in NL al lange tijd van tevoren helemaal gepland dat ze (oa) deze tour wilden maken, de broer van Lisanne had het kaartje bij zich op tv en liet het zien.
Natuurlijk wisten ze dat ze dezelfde weg terug moesten lopen, en dat hebben ze imo ook gedaan, waarom zou ook maar iemand ervanuit gaan een andere weg terug te moeten lopen? Ze zullen ook "teruglopers" zijn tegengekomen op hun heenweg.
Ik heb veel blogs gelezen van wandelaars op de trail en het is zeker niet zo dat je altijd andere mensen tegenkomt
Er zijn meer gevallen bekend van mensen die niet wisten dat je dezelfde weg terug moet gaan, maar die besloten uiteindelijk toch wel om om te keren. Van deze voorbeelden hebben ik en anderen hier al diverse links geplaatst naar reisverslagen![]()
Misschien hebben ze dat wel gedaan, die info is er nog niet.quote:Op maandag 1 september 2014 02:39 schreef jackie12 het volgende:
Waarom lieten ze niks achter voor de achterblijvers/familie?Same here, ze gaan de ene na de andere rivier over, bouwen een hutje leggen aanwijzingen neer op de paden lopen 10 dagen met natte sokken in bergschoenen, flitsen naar helicopters.quote:En sorry maar dit geloof ik totaal niet:
Imo zouden deze twee gewoon zijn teruggelopen, en als dat de eerste dag niet goed lukt dan de 2e 3e 4e of 5e dag wel, steeds verder de jungle in, ik zie er de logica niet van in.![]()
Nee, de tour was lang van tevoren gepland dat staat op video, de bron is de broer van Lisanne.quote:Op maandag 1 september 2014 02:48 schreef Grijzemassa het volgende:
De wandeling op el pianista was niet lang van te voren gepland maar op de dag ervoor, ivm het niet doorgaan van het vrijwilligerswerk
Het enige is dat het tijdstip om dit te gaan doen de dag ervoor is besloten.Er schijnen dagelijks 70 mensen de Pianista trail te lopen.quote:Ik heb veel blogs gelezen van wandelaars op de trail en het is zeker niet zo dat je altijd andere mensen tegenkomt
Er zijn meer gevallen bekend van mensen die niet wisten dat je dezelfde weg terug moet gaan, maar die besloten uiteindelijk toch wel om om te keren. Van deze voorbeelden hebben ik en anderen hier al diverse links geplaatst naar reisverslagen![]()
Domnivoor 02.46 : hoe kom je aan die info van die aantallen berichtjes, bellen enz...Dat was toch nog niet officieel naar buiten gebracht ?? Je bent zo specifiek, een insider ??![]()
onderdeel van zijn scenarioquote:Op maandag 1 september 2014 02:53 schreef suddenintuition het volgende:
Domnivoor 02.46 : hoe kom je aan die info van die aantallen berichtjes, bellen enz...Dat was toch nog niet officieel naar buiten gebracht ?? Je bent zo specifiek, een insider ??![]()
graag bron, voor zover ik weet was het niet lang van tevoren gepland maar met bron geloof ik hetquote:Op maandag 1 september 2014 02:50 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, de tour was lang van tevoren gepland dat staat op video, de bron is de broer van Lisanne.
Het enige is dat het tijdstip om dit te gaan doen de dag ervoor is besloten.
[..]
Er schijnen dagelijks 70 mensen de Pianista trail te lopen.
dagelijks 70, wil ik ook weten hoe je daar aan komt
hier een link die al vaker geplaatst is maar kennelijk heb je m gemist
http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/![]()
Ik denk dat Hans Kremers en zijn advocaat die (officieus) al wel hebben. Denk niet dat Hans Kremers nog een keer terug anderhalf maand na de vondst van de rugzak terug ging naar Panama, het pad ging bewandelen en daarna samen met zijn advocaat aan allerlei bomen ging schudden zonder die informatie niet te hebben.quote:Op maandag 1 september 2014 02:48 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien hebben ze dat wel gedaan, die info is er nog niet.
[..]
Same here, ze gaan de ene na de andere rivier over, bouwen een hutje leggen aanwijzingen neer op de paden lopen 10 dagen met natte sokken in bergschoenen, flitsen naar helicopters.
Imo zouden deze twee gewoon zijn teruggelopen, en als dat de eerste dag niet goed lukt dan de 2e 3e 4e of 5e dag wel, steeds verder de jungle in, ik zie er de logica niet van in.
Zie hoe hij zich verbijt in zijn interview van eind juli dat ie niks mag zeggen.
Het is een aanname die ik stellig durf te beweren : Kris en Lisanne hebben niet naar huis proeberen te bellen/sms-en en hebben geen bericht achtergelaten voor hun geliefden.
Dat ze dat iig niet hebben gedaan op de fotocamera is inmiddels al wel duidelijk. 90 keer niet![]()
uhh, is net zo geloofwaardig als beweringen dat ze zeker niet naar huis gebeld hebben en al helemaal geen berichtjes gestuurd hebben. Zal ie dat er mee bedoelen?quote:![]()
Hoe kom je aan die specifieke informatie? Gelieve de bron erbij te vermelden, vanzelfsprekend dat we dat allereerst willen weten/checken alvorens we die informatie met zekerheid aannemen.quote:Op maandag 1 september 2014 02:46 schreef Domnivoor het volgende: Ik vind het zinloos om daarover te speculeren, maar voor deze ene keer: ze hebben 27 keer geprobeerd naar familie te bellen, ze hebben 16 foto's en 3 video'tjes met hun telefoons gemaakt, en ze hebben 22 berichtjes geschreven. (De werkelijke aantallen kunnen iets hoger of lager zijn.)
![]()
http://pauwenwitteman.vara.nl/media/313726quote:Op maandag 1 september 2014 02:57 schreef Grijzemassa het volgende:
graag bron, voor zover ik weet was het niet lang van tevoren gepland maar met bron geloof ik het![]()
en dan ook graag de bron dat er geen berichten zijn verstuurd en niet gebeld isquote:Op maandag 1 september 2014 03:00 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die specifieke informatie? Gelieve de bron erbij te vermelden, vanzelfsprekend dat we dat allereerst willen weten/checken alvorens we die informatie met zekerheid aannemen.![]()
![]()
Ik denk dat meneer kremers best elke boom heeft kunnen schudden zonder te weten of er geprobeerd is naar huis te bellen / smsen.quote:Op maandag 1 september 2014 02:58 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat Hans Kremers en zijn advocaat die (officieus) al wel hebben. Denk niet dat Hans Kremers nog een keer terug anderhalf maand na de vondst van de rugzak terug ging naar Panama, het pad ging bewandelen en daarna samen met zijn advocaat aan allerlei bomen ging schudden zonder die informatie niet te hebben.
Zie hoe hij zich verbijt in zijn interview van eind juli dat ie niks mag zeggen.
Het is een aanname die ik stellig durf te beweren : Kris en Lisanne hebben niet naar huis proeberen te bellen/sms-en en hebben geen bericht achtergelaten voor hun geliefden.
Dat ze dat iig niet hebben gedaan op de fotocamera is inmiddels al wel duidelijk. 90 keer niet
Bijvoorbeeld als hij 100% zeker weet dat die schoen met witte zool van kris is en op de hike fotos heeft gezien dat zij die schoenen toen niet droeg.![]()
zou mij niet verbazen als hans kremers, hier tussen de reageerders zit....maar dat geeft niet....zou ik ook doen in zijn positie....zeker weten.....![]()
Dat zuig ik uit mijn duim. Een ironisch antwoord op een onmogelijke vraagquote:Op maandag 1 september 2014 02:53 schreef suddenintuition het volgende:
Domnivoor 02.46 : hoe kom je aan die info van die aantallen berichtjes, bellen enz...Dat was toch nog niet officieel naar buiten gebracht ?? Je bent zo specifiek, een insider ??
Zoals ik al zei: het is zinloos te speculeren over telefoongegevens die wij niet hebben.Nee, staat er niet inquote:![]()
![]()
Precies.quote:Op maandag 1 september 2014 03:03 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
en dan ook graag de bron dat er geen berichten zijn verstuurd en niet gebeld is![]()
Oh dat was dus niet serieus, meldt dat voortaan dan direct erbij schatquote:Op maandag 1 september 2014 03:04 schreef Domnivoor het volgende: Dat zuig ik uit mijn duim. Een ironisch antwoord op een onmogelijke vraag
Zoals ik al zei: het is zinloos te speculeren over telefoongegevens die wij niet hebben.
![]()
![]()
![]()
Wij hebben die info nog niet dat is wat ik wilde zeggen.quote:Op maandag 1 september 2014 02:58 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat Hans Kremers en zijn advocaat die (officieus) al wel hebben. Denk niet dat Hans Kremers nog een keer terug anderhalf maand na de vondst van de rugzak terug ging naar Panama, het pad ging bewandelen en daarna samen met zijn advocaat aan allerlei bomen ging schudden zonder die informatie niet te hebben.
Dat ze dat iig niet hebben gedaan op de fotocamera is inmiddels al wel duidelijk. 90 keer niet
De advocaat heeft de info van het NFI onlangs nadrukkelijk geëist, dus ik weet niet of Hans Kremers over alle info beschikt, misschien weet hij dat ze niet hebben geprobeert naar huis te bellen.
Ik denk ook van niet, sterker nog ik denk dat 911 oproepen die wel bekend zijn gemaakt niet eens door Kris en Lisanne zijn gedaan.
Hans Kremers zei ook nog dat het duidelijk was dat er met de telefoons was gerommeld door mensen die geen kennis van die telefoons hadden (oid).![]()
ik denk dat domnivoor bedoelt dat hij denkt dat er pogingen zijn gedaan om naar huis te bellen / smsen, exacte aantallen kunnen verschillen van wat hij zo even uit zijn duim zuigtquote:Op maandag 1 september 2014 03:00 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
uhh, is net zo geloofwaardig als beweringen dat ze zeker niet naar huis gebeld hebben en al helemaal geen berichtjes gestuurd hebben. Zal ie dat er mee bedoelen?
[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 01-09-2014 03:07:44 (ieks die typo) ]![]()
preciesquote:Op maandag 1 september 2014 03:06 schreef Za het volgende:
[..]
Wij hebben die info nog niet dat is wat ik wilde zeggen.
De advocaat heeft de info van het NFI onlangs nadrukkelijk geëist, dus ik weet niet of Hans Kremers over alle info beschikt, misschien weet hij dat ze niet hebben geprobeert naar huis te bellen.
Ik denk ook van niet, sterker nog ik denk dat 911 oproepen die wel bekend zijn gemaakt niet eens door Kris en Lisanne zijn gedaan.
Hans Kremers zei ook nog dat het duidelijk was dat er met de telefoons was gerommeld door mensen die geen kennis van die telefoons hadden (oid).
Hij zei : Het gebruik van de mobiele telefoons is dermate vreemd dat wij eenvoudig verdwalen niet trekken![]()
quote:Op maandag 1 september 2014 03:06 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik denk dat domnivoor bedoelt dat hij denkt dat er pogingen zijn gedaan om naar huis te bellen / smsen, exacte aantallen kunnen verschillen van wat hij zo even uit zijn duim zuigt![]()
weet ik, maar als aanvulling.quote:Op maandag 1 september 2014 03:04 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat zuig ik uit mijn duim. Een ironisch antwoord op een onmogelijke vraag
Zoals ik al zei: het is zinloos te speculeren over telefoongegevens die wij niet hebben.
[..]
Nee, staat er niet in
maar je bent nog wakker, voor jezelf praten is altijd duidelijker dan wanneer anderen dat voor je gaan doen![]()
![]()
Overigens zegt Martijn Froon in deze opname dat de Pianista trail op een gegeven moment afgezet was ivm werkzaamheden, dat hij niet verder kon lopen, dat was een paar dagen na de vermissing van Kris en Lisanne.quote:Op maandag 1 september 2014 03:01 schreef Za het volgende:
http://pauwenwitteman.vara.nl/media/313726
Ik heb nog nergens over die werkzaamheden gehoord, iemand?![]()
ik ook nietquote:Op maandag 1 september 2014 03:11 schreef Za het volgende:
[..]
Overigens zegt Martijn Froon in deze opname dat de Pianista trail op een gegeven moment afgezet was ivm werkzaamheden, dat hij niet verder kon lopen, dat was een paar dagen na de vermissing van Kris en Lisanne.
Za : laatste regel van 03.06.40 u : dan doelt hans kremers zeker op die 90 foto `s , waarvan ik ook allang overtuigd ben, dat die niet gemaakt zijn door kris of Lisanne, want die waren toen al een week overleden, ....maar misschien is het in het hiernamaals wel donker en niet licht, zoals altijd gedacht wordt...wie zal het zeggen hahahaha![]()
Nou lekker dan, voor hetzelfde geldt zaten de meiden áchter die "afzetting i.v.m werkzaamheden" wel erg toevallig dan. Aan de andere kant vlogen er ook helikopters over dat gebied.quote:Op maandag 1 september 2014 03:11 schreef Za het volgende: Overigens zegt Martijn Froon in deze opname dat de Pianista trail op een gegeven moment afgezet was ivm werkzaamheden, dat hij niet verder kon lopen, dat was een paar dagen na de vermissing van Kris en Lisanne. Ik heb nog nergens over die werkzaamheden gehoord, iemand?
![]()
Nee, ik heb dat ook alleen maar in dat interview gehoord.quote:Op maandag 1 september 2014 03:11 schreef Za het volgende:
[..]
Overigens zegt Martijn Froon in deze opname dat de Pianista trail op een gegeven moment afgezet was ivm werkzaamheden, dat hij niet verder kon lopen, dat was een paar dagen na de vermissing van Kris en Lisanne.
Rond 3 juli was Betzalda Pitti van het Panamese OM in Nederland. Zij is toen bijgepraat over de stand van zaken en voorlopige conclusies. Toen hebben ook ouders deelinformatie gekregen, conclusies tot dan toe over telefoongebruik...quote:Op maandag 1 september 2014 03:06 schreef Za het volgende:
Hans Kremers zei ook nog dat het duidelijk was dat er met de telefoons was gerommeld door mensen die geen kennis van die telefoons hadden (oid).
Ze weten wel veel meer dan wij, maar ook meer op hoofdlijnen. Van daarna weten zij ook niets meer, is mijn indruk.![]()
Nou bedankt voor de link, heb het hele interview afgeluisterd. De broer heeft een kaart voor zich met diverse toeristische punten, zoals restaurants en een kaart van Boquete. Er wordt NIET gezegd dat ze deze wandeling lang van tevoren gepland hadden! Wat a waste of time, luister het zelf nog een keer af, dat wordt niet gezegd. Wel interessant wat hij zegt over de getuigenverklaringen, hij heeft het over 100% betrouwbare getuigenverklaringen.quote:Op maandag 1 september 2014 03:01 schreef Za het volgende:
[..]
http://pauwenwitteman.vara.nl/media/313726![]()
Jezus9 : inderdaad wel e r g toevallig....goh, waaaaaarom zou dat nou geweest zijn ? ik denk dat ik het wel kan raden....![]()
Nou hoeft niet hoor... er vlogen hoe dan ook helikopters over dat gebied, dus die zouden de meiden dan toch wel hebben gezien. Ben je trouwens een serieuze deelnemer hier of? Je hebt nogal een opmerkelijke schrijfwijze.quote:Op maandag 1 september 2014 03:17 schreef suddenintuition het volgende: inderdaad wel e r g toevallig....goh, waaaaaarom zou dat nou geweest zijn ? ik denk dat ik het wel kan raden....
![]()
![]()
Perico, wat denk je van wat ik hier eerder naar voren bracht?
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #78 - news?![]()
Tuurlijk weet familie weet in hoofdlijnen al wat er wel of niet op de telefoons staat.quote:Op maandag 1 september 2014 03:16 schreef Perico het volgende:
[..]
Rond 3 juli was Betzalda Pitti van het Panamese OM in Nederland. Zij is toen bijgepraat over de stand van zaken en voorlopige conclusies. Toen hebben ook ouders deelinformatie gekregen, conclusies tot dan toe over telefoongebruik...
Ze weten wel veel meer dan wij, maar ook meer op hoofdlijnen. Van daarna weten zij ook niets meer, is mijn indruk.
En ik durf zelfs nog iets verder te gaan: ik denk dat onze slimme NFI achter iets is gekomen wat de Panamezen niet vonden. En ik denk dat dat 1 van de redenen is dat het zo ontzettend lang duurt.
Klopt is een aanname maar geen gekke gedachte aangezien het zo lang duurt![]()
Misschien is er niks bekend over opgeslagen notities/ingesproken video's/geprobeerde SMSjes omdat het NFI daar simpelweg niet bij kon?
Als een iPhone niet meer opstart, dan kan je iniedergeval niet meer bij de data. Bij Android heb je iets meer kans.
Call history wordt in sommige gevallen op de SIM opgeslagen. Misschien zelfs wel alleen 'noodoproepen'. Dus dat kan de reden zijn dat die info wel bekend is.
Dat verklaart dan ook meteen waarom er niks bekend is over oproepen naar familie enz.![]()
05:08 "Ze hadden deze reis al weken van tevoren gepland, m'n zusje had een lijstje gemaakt en die zat nog het weekend voordat ze wegging zaten we met z'n allen thuis in de achtertuin toen heeft zij verteld (wijst aan) dan ga ik dat doen, dan ga ik dat doen, dan ga ik dat doen". (interviewer) Helemaal gepland?quote:Op maandag 1 september 2014 03:16 schreef Grijzemassa het volgende:
Nou bedankt voor de link, heb het hele interview afgeluisterd. De broer heeft een kaart voor zich met diverse toeristische punten, zoals restaurants en een kaart van Boquete. Er wordt NIET gezegd dat ze deze wandeling lang van tevoren gepland hadden! Wat a waste of time, luister het zelf nog een keer af, dat wordt niet gezegd. Wel interessant wat hij zegt over de getuigenverklaringen, hij heeft het over 100% betrouwbare getuigenverklaringen.
Helemaal gepland, en ik zat er een beetje bij, in de eerste instantie van ja dit hoef ik niet allemaal te weten, maar zij vond het toch wel fijn om het nog even allemaal te vertellen, en dat geeft wel aan hoe voorbereid ze was op deze reizen".
Plus hij laat daarna het kaartje met de routes (oa Pianista) zien dat K&L ook zouden hebben.![]()
Wat ik begreep in een interview is dat ze zowat alles kunnen terughalen.quote:Op maandag 1 september 2014 03:29 schreef Physsic het volgende:
Misschien is er niks bekend over opgeslagen notities/ingesproken video's/geprobeerde SMSjes omdat het NFI daar simpelweg niet bij kon?
Als een iPhone niet meer opstart, dan kan je iniedergeval niet meer bij de data. Bij Android heb je iets meer kans.
Call history wordt in sommige gevallen op de SIM opgeslagen. Misschien zelfs wel alleen 'noodoproepen'. Dus dat kan de reden zijn dat die info wel bekend is.
Dat verklaart dan ook meteen waarom er niks bekend is over oproepen naar familie enz.
Naar mijn weten zijn de telefoons ed ook allemaal goed intact en niet of nauwelijks beschadigd![]()
Ja dat was voordat ze wisten dat het vrijwilligerswerk een week later startte. Deze wandeling was niet lang van tevoren gepland, ze moesten onverwacht een week opvullen. De reis was lang van tevoren gepland, niet de wandeling op el pianista. Daar hebben ze de dag ervoor pas informatie over opgezocht.quote:Op maandag 1 september 2014 03:31 schreef Za het volgende:
[..]
05:08 "Ze hadden deze reis al weken van tevoren gepland, m'n zusje had een lijstje gemaakt en die zat nog het weekend voordat ze wegging zaten we met z'n allen thuis in de achtertuin toen heeft zij verteld (wijst aan) dan ga ik dat doen, dan ga ik dat doen, dan ga ik dat doen". (interviewer) Helemaal gepland?
Helemaal gepland, en ik zat er een beetje bij, in de eerste instantie van ja dit hoef ik niet allemaal te weten, maar zij vond het toch wel fijn om het nog even allemaal te vertellen, en dat geeft wel aan hoe voorbereid ze was op deze reizen".
Plus hij laat daarna het kaartje met de routes (oa Pianista) zien dat K&L ook zouden hebben.![]()
In de weekends geen school en werk, ze hadden alles gepland wat ze wilden gaan doen volgens Martijn Froon. Blijkbaar toen het werk niet doorging gingen ze eerder met die plannen aan de slag.quote:Op maandag 1 september 2014 03:38 schreef Grijzemassa het volgende:
Ja dat was voordat ze wisten dat het vrijwilligerswerk een week later startte. Deze wandeling was niet lang van tevoren gepland, ze moesten onverwacht een week opvullen. De reis was lang van tevoren gepland, niet de wandeling op el pianista. Daar hebben ze de dag ervoor pas informatie over opgezocht.![]()
Op 17 juni is er sowieso veel gebeurd ja, qua activiteiten in Panama. Grote kans dat dit waar is. De rugzak ging pas later naar Nederland.quote:Op maandag 1 september 2014 02:25 schreef Domnivoor het volgende:
17 juni is kort na de vondst van de rugzak. Die camera was volgens mij nog in Panama.
Ik zie het zo: een Panamese onderzoeker heeft de foto's gedownload, een paar willekeurige aangeklikt, vanuit een automatisme op 'save' gedrukt en ze weer afgesloten. De foto's veranderen niet maar krijgen wel één extra EXIF-veldje. Daarna heeft hij de foto's voor een paar flessen Abuelo-rum doorgespeeld aan de Panamese media
Ik ken de tendens om alles naar de media door te spelen, zeker voor wat zakgeld. In Spanje en Latijns Amerika hebben ze ook een iets andere manier van discussie en nieuwsprogramma's.
Ze houden ervan om ieder onderwerp te ondersteunen met een cyclus van beelden, of foto's. Die worden daar nog meer op waarde geschat dan hier.![]()
Omdat er iets was misgegaan rond het vrijwilligerswerk, hadden de twee Nederlandse meisjes plotseling een week vrij. Die vrije tijd wilden ze gebruiken om de omgeving te verkennenquote:Op maandag 1 september 2014 03:31 schreef Za het volgende:
[..]
05:08 "Ze hadden deze reis al weken van tevoren gepland, m'n zusje had een lijstje gemaakt en die zat nog het weekend voordat ze wegging zaten we met z'n allen thuis in de achtertuin toen heeft zij verteld (wijst aan) dan ga ik dat doen, dan ga ik dat doen, dan ga ik dat doen". (interviewer) Helemaal gepland?
Plus hij laat daarna het kaartje met de routes (oa Pianista) zien dat K&L ook zouden hebben.
Uit computergegevens blijkt dat Lisanne en Kris op 1 april nog informatie op internet hebben gezocht
over de Il Pianista-trail, een wandelroute in de buurt van het dorp Boquete.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-met-kris-en-lisanne![]()
Dat ze bij die telefoons alles kunnen terughalen, of ging het over inhetalgemeen?quote:Op maandag 1 september 2014 03:32 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Wat ik begreep in een interview is dat ze zowat alles kunnen terughalen.
Naar mijn weten zijn de telefoons ed ook allemaal goed intact en niet of nauwelijks beschadigd
Als het in die jungle vochtig is en ook nog heeft geregend, dan geef ik de telefoons weinig kans. Als ze tenminste al die tijd ook in de jungle gelegen hebben natuurlijk.![]()
Ik meen me iets te herinneren van een nieuwsbericht dat minder positief was over de staat van de telefoons, maar daar kan ik me in vergissen.![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)er-dan-vermeld.dhtmlquote:Op maandag 1 september 2014 03:42 schreef Za het volgende:
[..]
In de weekends geen school en werk, ze hadden alles gepland wat ze wilden gaan doen volgens Martijn Froon. Blijkbaar toen het werk niet doorging gingen ze eerder met die plannen aan de slag.![]()
Maar daaruit blijkt toch dat ze al die dingen wilden gaan doen? Ze horen maandag dat het werk niet doorgaat en dinsdag lopen ze al over het trail, geen gids beschikbaar dus kijken ze nog even op internet/de kaart bij de school (beide is beweerd). Ze waren heel serieus en ondernemend, zaten op een taalschool die tevens reizen organiseerd.quote:Op maandag 1 september 2014 03:44 schreef Grijzemassa het volgende:
Uit computergegevens blijkt dat Lisanne en Kris op 1 april nog informatie op internet hebben gezocht
over de Il Pianista-trail, een wandelroute in de buurt van het dorp Boquete.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-met-kris-en-lisanne
Ik geloof niet in een situatie waarbij het werk niet doorging (wat voor werk was het eigenlijk?) en dat ze dan denken nou dan gaan we maar wat rondkijken, wanneer je kiest voor een land en een locatie doe je dat nav wat er daar te doen en te zien is.
Ik vond het vrij duidelijk naar voren komen in het interview, maar het is idd waar dat hij niet letterlijk zegt dat ze de Pianista weken van te voren hadden gepland maar "hun reizen".![]()
Ik begrijp nu dat je een hoop info mist. Lees alsjeblieft wat achtergrond info voordat je tegen anderen zegt dat iets niet klopt. Geeft niet als je niet alles gevolgd hebt, maar ik heb hier al maanden veel werk en tijd in gestoken, snap je?quote:Op maandag 1 september 2014 03:48 schreef Za het volgende:
[..]
Maar daaruit blijkt toch dat ze al die dingen wilden gaan doen? Ze horen maandag dat het werk niet doorgaat en dinsdag lopen ze al over het trail, geen gids beschikbaar dus kijken ze nog even op internet/de kaart bij de school (beide is beweerd). Ze waren heel serieus en ondernemend, zaten op een taalschool die tevens reizen organiseerd.
Ik geloof niet in een situatie waarbij het werk niet doorging (wat voor wek was het eigenlijk?) en dat ze dan denken nou dan gaan we maar wat rondkijken, wanneer je kiest voor een land en een locatie doe je dat nav wat er daar te doen en te zien is.
Ik vond het vrij duidelijk naar voren komen in het interview, maar het ic idd waar dat hij niet letterlijk zegt dat ze de Pianista weken van te voren hadden gepland maar "hun reizen".![]()
Als ik dit even snel aanneem en niet verder zoek naar softwaretrucjes, dan denk ik weinig kans met de iPhone.![]()
http://www.techrepublic.c(...)from-locked-iphones/![]()
Volgens Ingrid Lommers hadden ze diverse internet searches gedaan over de Pianista, stond op internet ook de verkeerde info?quote:Op maandag 1 september 2014 03:47 schreef Grijzemassa het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)er-dan-vermeld.dhtml![]()
ja, ben zeker een serieuze deelnemer...al kwam ik wat ìronisch ` over misschien, ...dat komt omdat ik overtuigd ben van ontvoering en niet van verdwaling ...ook heb ik nu het interview gezien net, bij pauw en witteman, en aan de lichaamstaal te zien van de oom en de broer, denk ik, dat zij hetzelfde denken. Ook vond ik dat die oom / ex-politieman vaak refereerde naar de huizen in de omgeving, inzake `het kunnen verbergen ` van de meisjes, eventueel......ook die broer vertelde, dat een `betrouwbare ` getuige( n ) wist te melden, dat de meisjes waren teruggelopen, maar vanaf `zittend op de stoep ` , er niets meer vernomen of gezien was...![]()
Ja inderdaad. En er was ook een stuk tekst weggehaald over een paar berovingen op de trail, op de site vd school. Dat stond wel op internet.quote:Op maandag 1 september 2014 03:54 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens Ingrid Lommers hadden ze diverse internet searches gedaan over de Pianista, stond op internet ook de verkeerde info?
[ Bericht 3% gewijzigd door Grijzemassa op 01-09-2014 04:01:56 ]![]()
Je kunt niet van iemand verwachten 80 topics te gaan lezen, bovendien is er ook nog eens heel veel speculatie en dan zou ik dus ook alles moeten checken of het al dan niet feiten betreft.quote:Op maandag 1 september 2014 03:51 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik begrijp nu dat je een hoop info mist. Lees alsjeblieft wat achtergrond info voordat je tegen anderen zegt dat iets niet klopt. Geeft niet als je niet alles gevolgd hebt, maar ik heb hier al maanden veel werk en tijd in gestoken, snap je?
Ik heb niet gezegd dat het niet klopt maar dat het wat mij betreft ondenkbaar is, waarom is dat onacceptabel voor jou?
Jij bent van mening dat ze slechts zijn afgegaan op een onduidelijke alinea van Lonely Planet, ik geloof dat niet nav wat ik over ze heb gehoord, neemt niet weg dat het mogelijk is, maar geen feit, ook de Volkskrant brengt het met een vraagteken.![]()
Volgens mij wordt de strekking van het Apple document verkeerd geïnterpreteerd, inclusief de auteur van het TR artikel zelf. Apple geeft aan wat zij zonder kunstgrepen willen doen en welke bevelen opsporingsbevoegden daarvoor moeten overhandigen. Daarmee geeft Apple enkel aan dat zij de privacy van de gebruiker niet zomaar overboord gooien. Het gaat namelijk ook vooral om data dat een iPhone opslaat bij Apple in de cloud.quote:Op maandag 1 september 2014 03:53 schreef Physsic het volgende:
Als ik dit even snel aanneem en niet verder zoek naar softwaretrucjes, dan denk ik weinig kans met de iPhone.![]()
http://www.techrepublic.c(...)from-locked-iphones/
Verder geven ze aan dat vrijwel alles wat opgeslagen staat "ongeacht passcode" inzichtelijk te maken is. Behalve 3rd party apps, want die kunnen mogelijk gebruik maken van een eigen versleutelingen algoritme. In dat geval moet het gekraakt worden (doen ze dus niet), of moet de 3rd party developer informatie leveren (Apples zorg niet). Geen hinder dus.
Voor zover ik weet hebben de huidige iPhones geen hardware versleuteling. Heb wel ergens gelezen dat chipontwerpers bezig zijn met dedicated ICs cryptos voor mobieltjes. Software versleuteling zou kunnen, maar dat is eerder obfuscation dan versleuteling mits er geen specifieke sleutels gegenereerd worden. Als de poep de ventilator raakt draait geen één specialist zijn hand ervoor om, om de geheugen ICs leeg te trekken en de passcode eventueel te kraken.
Het gaat ook om "locked devices". Dat is wat anders dan een iPhone die wordt bewerkt met een soldeerbout.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2014 04:54:07 ]![]()
Ah, duidelijk. Het was ook iets wat ik nog even snel vond.quote:Op maandag 1 september 2014 04:49 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de strekking van het Apple document verkeerd geïnterpreteerd, inclusief de auteur van het TR artikel zelf. Apple geeft aan wat zij zonder kunstgrepen willen doen en welke bevelen opsporingsbevoegden daarvoor moeten overhandigen. Daarmee geeft Apple enkel aan dat zij de privacy van de gebruiker niet zomaar overboord gooien. Het gaat namelijk ook vooral om data dat een iPhone opslaat bij Apple in de cloud.
Verder geven ze aan dat vrijwel alles wat opgeslagen staat "ongeacht passcode" inzichtelijk te maken is. Behalve 3rd party apps, want die kunnen mogelijk gebruik maken van een eigen versleutelingen algoritme. In dat geval moet het gekraakt worden (doen ze dus niet), of moet de 3rd party developer informatie leveren (Apples zorg niet). Geen hinder dus.
Voor zover ik weet hebben de huidige iPhones geen hardware versleuteling. Heb wel ergens gelezen dat chipontwerpers bezig zijn met dedicated ICs cryptos voor mobieltjes. Software versleuteling zou kunnen, maar dat is eerder obfuscation dan versleuteling mits er geen specifieke sleutels gegenereerd worden. Als de poep de ventilator raakt draait geen één specialist zijn hand ervoor om, om de geheugen ICs leeg te trekken en de passcode eventueel te kraken.
Het gaat ook om "locked devices". Dat is wat anders dan een iPhone die wordt bewerkt met een soldeerbout.
Heb er wel meer tijd ingestoken dan alleen die link, maar nog niet echt een duidelijke uitkomst.
Ik weet meer over Android dan Appledingen.
Maar volgens mij kan je tegenwoordig niet zomaar aan de PCB gaan lopen solderen, om er vervolgens iets mee te bereiken (bijv. componenten vervangen/overzetten/los gebruiken).![]()
Zijn er geen enkele getuigen die de meisjes zijn tegengekomen op de trail zelf?
Als dat zo is, vind ik dat toch wel vreemd. Ze zijn dan gezien tot aan het pad en daarna niemand? Dat pad lopen duurt een paar uur toch? Op die dag echt niemand die het ook heeft gelopen?
Toch wel raar.Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.![]()
Lijkt mij boeiend om te weten of de telefoon gelockt was met een code of bepaalde "swipe" if so, kannooit iemand anders de oproepen gedaan hebben...quote:Op maandag 1 september 2014 02:20 schreef jackie12 het volgende:
Ik waardeer je hypothese maar 11 april per ongeluk noodoproepen geloof ik niet.
Te ingewikkeld![]()
Zoiets denk ik ook ja.quote:Op maandag 1 september 2014 02:25 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik zie het zo: een Panamese onderzoeker heeft de foto's gedownload, een paar willekeurige aangeklikt, vanuit een automatisme op 'save' gedrukt en ze weer afgesloten. De foto's veranderen niet maar krijgen wel één extra EXIF-veldje. Daarna heeft hij de foto's voor een paar flessen Abuelo-rum doorgespeeld aan de Panamese media![]()
O daar hebben we het al eindeloos lang over gehad. Een vd telefoons was een smartphone, samsung dacht ik, geen touchscreen. Als het toestel vergrendeld is kun je dan alleen een noodoproep doen. Maar kijk hiervoor naar eerdere posts, is wel interessant en al heel uitgebreid besprokenquote:Op maandag 1 september 2014 09:42 schreef liedetector het volgende:
[..]
Lijkt mij boeiend om te weten of de telefoon gelockt was met een code of bepaalde "swipe" if so, kannooit iemand anders de oproepen gedaan hebben...![]()
![]()
Sterker nog, niemand heeft ze gezien vanaf hun hostel naar het begin van de Pianista. Toch gauw een uur lopen. Ook heeft geen taxi-of buschauffeur zich gemeld die ze heeft meegenomen.quote:Op maandag 1 september 2014 09:19 schreef Injetta het volgende:
Zijn er geen enkele getuigen die de meisjes zijn tegengekomen op de trail zelf?
Als dat zo is, vind ik dat toch wel vreemd. Ze zijn dan gezien tot aan het pad en daarna niemand? Dat pad lopen duurt een paar uur toch? Op die dag echt niemand die het ook heeft gelopen?
Toch wel raar.![]()
In onderstaand artikel staat wat informatie over het terughalen van gegevens uit een beschadigde telefoon.
Ik heb er zelf geen kaas van gegeten maar wellicht interessant.
http://m.ad.nl/ad/m/nl/30(...)er-verdwijning.dhtml![]()
quote:Op maandag 1 september 2014 11:44 schreef Bozoe het volgende:
In onderstaand artikel staat wat informatie over het terughalen van gegevens uit een beschadigde telefoon.
Ik heb er zelf geen kaas van gegeten maar wellicht interessant.
http://m.ad.nl/ad/m/nl/30(...)er-verdwijning.dhtml![]()
quote:Op maandag 1 september 2014 11:59 schreef StaceySinger het volgende:
Exif Untrasher
http://www.bluem.net/en/mac/exif-untrasher/![]()
Haunted castle in the mountains of Boquete, Panama
http://www.websleuths.com(...)d=57940&d=1409531793quote:Op maandag 1 september 2014 07:47 schreef Marrije het volgende:
Ik kan geen fotos zien op ws, iemand hier die de foto in post 682 kan laten zien?Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Voor sommige mensen is een leegstaand huis blijkbaar automatisch een 'spookhuis'. Volgens mij spreken de Panamezen alleen van 'het paleis'. Er is overigens een tragisch verhaal aan verbonden, dat voor de verandering best eens waar zou kunnen zijn.quote:Op maandag 1 september 2014 12:30 schreef StaceySinger het volgende:
Haunted castle in the mountains of Boquete, PanamaAldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
waarom zou men zich melden? Voor je het weet wordt je beschuldigd van alles in nog wat in een land dat veel toeristen levert.quote:Op maandag 1 september 2014 11:28 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Sterker nog, niemand heeft ze gezien vanaf hun hostel naar het begin van de Pianista. Toch gauw een uur lopen. Ook heeft geen taxi-of buschauffeur zich gemeld die ze heeft meegenomen.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.![]()
Die link werkt alleen als je bent ingelogd op WS. Ik zet hem op imgur:quote:Op maandag 1 september 2014 12:32 schreef Gorraay het volgende:
[..]
http://www.websleuths.com(...)d=57940&d=1409531793
© Matteo op WS![]()
Ah, wist ik niet. Bedankt.quote:Op maandag 1 september 2014 12:48 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Die link werkt alleen als je bent ingelogd op WS. Ik zet hem op imgur:Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
wow, wat kunnen we nu verder precies concluderen nu we dit weten?!quote:Op maandag 1 september 2014 12:48 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Die link werkt alleen als je bent ingelogd op WS. Ik zet hem op imgur:
[ afbeelding ]
© Matteo op WS![]()
Ach welnee.quote:Op maandag 1 september 2014 12:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
waarom zou men zich melden? Voor je het weet wordt je beschuldigd van alles in nog wat in een land dat veel toeristen levert.
Als een taxichauffeur ze gebracht zou hebben zou ie dat zeker wel gezegd hebben![]()
Ja wel. Alleen kloppen de tijden niet. Nu we weten uit dat audiofragment dat de buitenlandse gemeenschap in Boquete een privédetective hebben ingeschakeld die die getuigenissen heeft verzameld EN dat die daarbij is uitgegaan van het in hun ogen vaststaand feit dat ze om 13:00 nog in de taalschool waren, zijn die genoemde tijden opeens zo vreemd niet meer. De getuigen zijn niet gehoord door de politie. De politie daar gaat niet zelf opzoek naar getuigen en verhoord hen niet. Er is alleen een kantoortje waar getuigen zich vrijwillig kunnen melden en hun verhaal kunnen komen doen in alleen het Spaans.quote:Op maandag 1 september 2014 11:28 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Sterker nog, niemand heeft ze gezien vanaf hun hostel naar het begin van de Pianista. Toch gauw een uur lopen. Ook heeft geen taxi-of buschauffeur zich gemeld die ze heeft meegenomen.![]()
Even tussendoor wat anders, ik heb eens nagekeken op www wat een gram cocaine 'doet' in Nederland, het is ¤ 50 tot ¤ 60,- per gram. In die gecrashte auto van het ongeluk van zaterdag in Chiriqui, zat 85 kg. De straatwaarde in Nederland daarvan, zou uitgaand van ¤ 50 p/gr, ¤ 4.250.000,- zijn. Wie weet hoeveel 1 gr cocaine in Panama doet, straatwaarde?
ffkes opnieuw:
http://www.jellinek.nl/vr(...)oeveel-kosten-drugs/
als dit in P een beetje hetzelfde is, en, stel, stel, er zijn derden in het spel geweest, stel drugtraffickers. / drugscriminelen dan weet je ook waarom dat geld in die rugzak is achtergebleven, voor die jongeren is, wat was het, ¤ 87,- niks!![]()
Wat mij betreft alleen dat die donkere foto's bij één van die rivieren gemaakt zijn.quote:Op maandag 1 september 2014 13:01 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
wow, wat kunnen we nu verder precies concluderen nu we dit weten?!
Op WS lopen ze te hard van stapel.![]()
Wat is dat op 2:22?quote:![]()
Heb je daar een link van? Ik vind het een prachtig gebouw. De moeite waard om op te knappen en als hotel of bejaardenhuis in gebruik te nemen.quote:Op maandag 1 september 2014 12:37 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is een leegstaand huis blijkbaar automatisch een 'spookhuis'. Volgens mij spreken de Panamezen alleen van 'het paleis'. Er is overigens een tragisch verhaal aan verbonden, dat voor de verandering best eens waar zou kunnen zijn.![]()
in ieder geval een plek bij drinkwater, zonder bugs, waar je wat zou kunnen slapen, beschut tegen de regen, en niemand eh.. vind je snel...?quote:![]()
Kloppen alledrie niet (of je kan er niet zeker van zijn dat ze kloppen).quote:Op maandag 1 september 2014 02:32 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Veel mensen op dit forum hangen deze gedachte aan. Het is tot dat moment ook heel logisch.
Ook voor mij
Waarom ik het echter niet geloof oa
1- niemand heeft ze zien lopen vanaf hun hostel tot aan de Mirador
En 2 en 3 : Ik ben er heilig van overtuigd dat er niet is gebeld en ge-smst is naar huis en geen bericht is achtergelaten voor de achterblijvers indien verdwaald 11 dagen lang.
En ik denk dat dat 1 van de hoofdredenen is dat Hans Kremers niet gelooft in verdwalen
1. Een gids die van op de Mirador kwam (ik denk Plinio?) is 2 meisjes tegengekomen. Hij dacht dat dat Kris en Lisanne waren, maar hij was niet zeker, omdat het uur niet klopte met de toenmalige tijdlijn (pas om 16u op de Mirador). Met de huidige tijdlijn kan zijn verklaring wel perféct kloppen, dan heeft hij K&L dus op of bij het begin van het Pianista pad gezien.
2 en 3: Zolang de telefoon-gegevens niet zijn vrijgegeven, kan je dat niet weten.![]()
ja, huize Grafzicht, of, De laatste Zucht....quote:Op maandag 1 september 2014 13:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Heb je daar een link van? Ik vind het een prachtig gebouw. De moeite waard om op te knappen en als hotel of bejaardenhuis in gebruik te nemen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: