Vanuit mij geen vraag voor je contact daar maar voor jou zelf: Wat is je eigen mening over hetgeen je contact je verteld ?quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:57 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kan ik vragen en wat is de vraag ?
De zon staat niet zozeer op dezelfde plek als wel even hoog. Je ziet dat terug in de ongeveer gelijke lengte van de schaduwen op het kaartje.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kijk er zit veel verschil in die 2 foto's hierboven
qua schaduw en belichting
en de zon staat tussen 11 en 4 op dezelfde plek
Hoe het komt dat die persoon zo stellig is over die tijden. Waarom het "zoals ik al dacht" is? Terwijl de officiële info anders is etc?quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:57 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kan ik vragen en wat is de vraag ?
de vraag die ik toen stelde ging over de zon ivm met de toen opgedoken foto van Lisannequote:Op zondag 31 augustus 2014 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe het komt dat die persoon zo stellig is over die tijden. Waarom het "zoals ik al dacht" is? Terwijl de officiële info anders is etc?
Ik reageerde op de theorie van het contact van StaceySinger waarbij ze om 16:00/16:30 op de top geweest zouden zijn. Dan is het wel heel erg krap aan met de noodoproep tussen 15:00 - 16:00/16:30quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:58 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Eerste noodoproep was tussen 15.00 en 16.30 en kan dus een half uur tot 3 kwartier na het bereiken van de mirador zijn gedaan afhankelijk van hoe snel ze gelopen hebben.
er werd toen nog van uitgegaan dat ze veel later vertrokken warenquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:02 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ik reageerde op de theorie van het contact van StaceySinger waarbij ze om 16:00/16:30 op de top geweest zouden zijn. Dan is het wel heel erg krap aan met de noodoproep tussen 15:00 - 16:00/16:30
later kwam dit kaartje vrijquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
er werd toen nog van uitgegaan dat ze veel later vertrokken waren
Ja, en nu is anders gebleken. Nog maar eens vragen dan? NU met de nwe officiële info erbij?quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
de vraag die ik toen stelde ging over de zon ivm met de toen opgedoken foto van Lisanne
dat is een hele tijd geleden
Er zijn foto's naar buiten gebracht, maar niet door een officiële instantie. Ze zijn gelekt, naar de pers en niet bekend wie er nog meer toegang toe heeft gehad na het lekken, misschien voordat de pers ze kreeg. Er is van de meeste foto's data te zien, niet bekend of dat betrouwbaar is. Wat is precies de officiële info volgens jou?quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, en nu is anders gebleken. Nog maar eens vragen dan? NU met de nwe officiële info erbij?
Je hebt een punt. Ik ga uit van de tijdlijn van EenVandaag. En die klopt met de exif-data van de foto's mits de camera nog op Nederlandse wintertijd stond.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:19 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Er zijn foto's naar buiten gebracht, maar niet door een officiële instantie. Ze zijn gelekt, naar de pers en niet bekend wie er nog meer toegang toe heeft gehad na het lekken, misschien voordat de pers ze kreeg. Er is van de meeste foto's data te zien, niet bekend of dat betrouwbaar is. Wat is precies de officiële info volgen jou?
De meningen verschillen (vooral op WS forum) geloof ik. Ik denk 'gewoon' een flesje water.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:19 schreef BijDePinken het volgende:
Was er al vastgesteld wat Kris in haar hand heeft op de foto waar ze 'met de benen over elkaar' aan de overkant staat? Geen trol-antwoorden graag.
Vastgesteld door "ons" bedoel je? Of officiële instanties?quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:19 schreef BijDePinken het volgende:
Was er al vastgesteld wat Kris in haar hand heeft op de foto waar ze 'met de benen over elkaar' aan de overkant staat? Geen trol-antwoorden graag.
ja het hele verhaal is nu gebaseerd op de exif-dataquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hebt een punt. Ik ga uit van de tijdlijn van EenVandaag. En die klopt met de exif-data van de foto's mits de camera nog op Nederlandse wintertijd stond.
Ik snap het. Ik heb ook al eens gezegd dat de ouders, heel begrijpelijk, willen geloven dat hun dochter geen gekke dingen zou doen. Dus toen zij de eerste foto's kregen met de tijden er bij grepen ze dat met beide handen aan. Zo van, zie je wel, ze gingen niet te laat op pad! Het NFI heeft alleen nooit gezegd dat het zeker is dat de klok van de camera goed stond. Stel dat hij gewoon nooit ingesteld is, heb ik nl.ook nooit gedaan met mijn digi, dan zit er behoorlijk wat speling in de mogelijkheden qua tijdquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hebt een punt. Ik ga uit van de tijdlijn van EenVandaag. En die klopt met de exif-data van de foto's mits de camera nog op Nederlandse wintertijd stond.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:23 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja het hele verhaal is nu gebaseerd op de exif-data
terwijl alle getuigen heel iets anders beweerden
officiële mededelingen van het NFI zijn er ook niet
ALS de ouders (en EenVandaag) inderdaad de exif-data hadden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:23 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja het hele verhaal is nu gebaseerd op de exif-data
terwijl alle getuigen heel iets anders beweerden
officiële mededelingen van het NFI zijn er ook niet
Wat ikzelf inschat is dat de foto van Lisanne bij een vrij lage zonnestand genomen moet zijnquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
ALS de ouders (en EenVandaag) inderdaad de exif-data hadden.
Maar volgens "ons" (volgens jouw contact dan weer niet) klopt het ook met de zonnestand op de foto van Lisanne op de Mirador (de foto die we al lang kennen).
PS Ik heb geen verstand van fotografie of zonnestanden (ook niet op foto's), dus ik neem eea ook maar aan
Wie zegt dat het NFI er sowieso iets over heeft gezegd?quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:26 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik snap het. Ik heb ook al eens gezegd dat de ouders, heel begrijpelijk, willen geloven dat hun dochter geen gekke dingen zou doen. Dus toen zij de eerste foto's kregen met de tijden er bij grepen ze dat met beide handen aan. Zo van, zie je wel, ze gingen niet te laat op pad! Het NFI heeft alleen nooit gezegd dat het zeker is dat de klok van de camera goed stond. Stel dat hij gewoon nooit ingesteld is, heb ik nl.ook nooit gedaan met mijn digi, dan zit er behoorlijk wat speling in de mogelijkheden qua tijd
Ja, die foto bedoel ik, en ja, vastgesteld door "ons". Ik merk dat ik dus eigenlijk ook op WS moet rondkijken om helemaal op de hoogte te zijn. Ik zou de intekening graag zien, maar ik zal zelf op zoek gaan. Dank.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vastgesteld door "ons" bedoel je? Of officiële instanties?
Op WS gaat men uit van een fles(je). Iemand heeft daar zelfs de contouren van de fles en de hand ingetekend in de foto.
Ik neem aan dat je deze foto bedoelt:
[ afbeelding ]
is het al bekend waar de camera is gekocht ?quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie zegt dat het NFI er sowieso iets over heeft gezegd?
Maar de exif-data (minus 6 uur - NL wintertijd) en de zonnestand geven beide rond 13:00 uur aan kennelijk. Dus als dat klopt versterkt dat elkaar. En ik zou het niet raar vinden als ze voor de vakantie de tijd op de camera hadden ingesteld op de tijd in NL toen, en eenmaal in Panama die niet meer aan hebben gepast. Wat boeide NL zomertijd ze nu in Panama, ook nog eens een land dat niet eens zomertijd kent. Kan me levendig voorstellen dat ze geen enkele gedachte hebben gewijd aan het feit dat het in NL inmiddels zomertijd was..
Neem als voorbeeld de laatste donkere foto (#550) zoals we die nu kennen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:23 schreef jackie12 het volgende:
Dus hypothetisch zou het kunnen dat ze helemaal niet om 1300 uur op de Mirador waren maar pas veel later.
Dit zou kunnen doordat de onderzoekers geen rekening hebben gehouden met het tijdsverschil enz
En dit zou dus kunnen betekenen dat alle getuigen ze dus wel hebben gezien op 1 april ipv 31 maart
Indien ja.....dan zijn we weer terug bij af
Duidelijk. Ik blijf bij de tijdlijn zoals die nu is. Dankquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:36 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Neem als voorbeeld de laatste donkere foto (#550) zoals we die nu kennen.
De data van de foto zegt als tijdstip: 07:39 uur (in de ochtend dus)
Volgens de omrekenstandaard die gebruikt is door de onderzoekers krijg je de tijd 01:39 uur (s' nachts dus).
Als ik naar die foto kijk ziet het er inderdaad meer uit als 01:39 uur s' nachts ipv een ochtend foto.
Dus mocht er ergens een verkeerde manier van omrekenen van het tijdsverschil zijn dan is het hooguit een uur (mogelijke verkeerde berkening m.b.t. zomer- en wintertijd) maar ik denk persoonlijk dat de tijden gewoon kloppen zoals we ze nu hebben.
Geknoei met de exif data geloof ik ook niet zo in. Door wie en met welk motief?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |