Ik ben het eens met deze stelling van Za:quote:Op maandag 1 september 2014 01:57 schreef jackie12 het volgende:
Jij bent het dus eens met de stelling van Za?
quote:Op maandag 1 september 2014 01:54 schreef Za het volgende:
Die van Kris kun je zien op de foto's in de jungle (en op Schiphol) en die lijken niet te kloppen met de gevonden schoen (ik ben niet helemaal overtuigd, maar het ziet ernaar uit dat ze bruine schoenen met een donkere zool aanhad en niet de gevonden schoen).
Die van Lisanne had ze op Schiphol aan en komen 100 procent overeen.
Oh, dan heb ik het doel van je post verkeerd begrepen.quote:Op maandag 1 september 2014 00:57 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Weet niet wat je bedoeld. Maar omdat we eerder zo bezig waren met het Thrifty logo, vond ik deze lifeliner naar Boquete wel toepasselijk om te plaatsen.
Er spelen altijd 'hogere belangen'. Zelfs in geval van noodlottige verdwaling zijn er belangen zoals toerisme. Dat is een grote inkomstenbron. Dus zo snel mogelijk uit de media krijgen zodat het weer vergeten wordt.quote:Op maandag 1 september 2014 01:47 schreef suddenintuition het volgende:
Rica : bij de politie `willen `ze wel verder kijken.....maar ook zij hebben geen vrijheid van handelen en worden soms `gemanipuleerd ` van bovenaf OM NIET TE VER TE ZOEKEN .....ik bedoel maar....deze zaak stinkt nog harder als een beerput....de waarheid zal maar met hele kleine stapjes boven water komen, denk ik.....dat blijkt nu al...
Als de telefoons gebricked zijn (wat me niet heel vreemd lijkt als ze bijv. in contact zijn geweest met vuil water), dan zou dat nog wel eens lelijk tegen kunnen vallen.quote:Op maandag 1 september 2014 00:46 schreef suddenintuition het volgende:
..elke telefoon, heeft de mogelijkheid om ALLES terug te halen, elke telefoon, ook als ie uit staat, heeft een transponder waarop `alles ` blijft staan.....want daar zijn ze namelijk voor gemaakt !....Elke goede technicus kan je dat vertellen.....en dat hoeft in principe geen maaaaaaanden te duren.....
Jackie dit is nooit mijn stelling geweest, Matador, Stacey en een aantal anderen hebben al lange tijd geleden ontdekt dat de gevonden schoen niet overeenkwam met de schoenen die Kris die dag droeg.quote:Op maandag 1 september 2014 01:57 schreef jackie12 het volgende:
Jij bent het dus eens met de stelling van Za?
Dit is een hele belangrijke gevolgtrekking... want als je uitgaat van het planten van dit soort bewijs, wat met deze schoen dan gebeurd kan zijn, dan kan de zaak wel op de schop!quote:Op maandag 1 september 2014 01:49 schreef Za het volgende:
Indien de ouders van Kris de schoen herkend hebben als zijnde van haar, en zij droeg die schoen niet tijdens haar vermissing (daar lijkt het op), dan heeft iemand die schoen uit hun kamer kunnen halen blijkbaar en ergens neer kunnen leggen.
Dit is ook een belangrijk gegeven. Het is wel heel erg twijfelachtig als je compleet voorbij zou gaan aan al-le getuigen. Okee, ze zijn tegenstrijdig, maar dan is het de taak om uit te vinden, welke verklaring wel hout snijdt en strookt met een plausibele theorie.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:23 schreef StaceySinger het volgende:
ja het hele verhaal is nu gebaseerd op de exif-data
terwijl alle getuigen heel iets anders beweerden
officiële mededelingen van het NFI zijn er ook niet
Heel eerlijk, ik heb de hele discussie nog nooit gevolgd over de schoenen. Dacht er een beetje hetzelfde over als over de 1e foto van Lisanne of ie nou wel of niet gefotoshopt was.quote:Op maandag 1 september 2014 01:59 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ben het eens met deze stelling van Za:
[..]
En was dat die schoen MET of juist ZONDER de menselijke resten?quote:Op maandag 1 september 2014 02:04 schreef Marrije het volgende:
De schoenen die kris draagt tijdens de hike zijn mi dezelfde schoen als de schoenen diecze op schiphol droeg. In elk geval tijdens de hike en op schiphol geen schoen met witte zool. Maar juist die laatste is gevonden en herkend door de ouders.
En als de advocaat het dan heeft over spullen die expres neergelgd lijken te zijn is die schoen het enige wat ik kan bedenken.
Er is veel over geschreven en de vergelijking tussen de schoenen kun je zien in de OP en nu zijn er ook nog eens de nieuwe duidelijke foto's.quote:Op maandag 1 september 2014 02:04 schreef jackie12 het volgende:
Heel eerlijk, ik heb de hele discussie nog nooit gevolgd over de schoenen. Dacht er een beetje hetzelfde over als over de 1e foto van Lisanne of ie nou wel of niet gefotoshopt was.
Dus als ik het goed begrijp hadden ze schoenen aan bij hun wandeling maar is er een schoen gevonden die de ouders wel herkenden maar ze volgens de foto's niet aan hadden?
Ja die logica zie ik ook niet, behalve als diegene om wat voor reden dan ook niet bij de schoenen kon die ze aanhad.quote:Oke, maar stel iemand kan in hun kamer komen, waarom zou diegene dan een paar schoenen meenemen en ze "plaatsen"om gevonden te worden? Kan diegene dan toch ook doen met de schoen die ze aan had?
zonderquote:Op maandag 1 september 2014 02:07 schreef jackie12 het volgende:
[..]
En was dat die schoen MET of juist ZONDER de menselijke resten?
Ik kan ook niets anders bedenken. Die schoen moet op het moment dat hij gevonden werd alles hebben gezegd voor de familie, daar hing veel vanaf, en ze zullen absoluut 100 procent zeker hebben willen zijn of deze schoen van Kris was of niet.quote:Op maandag 1 september 2014 02:04 schreef Marrije het volgende:
De schoenen die kris draagt tijdens de hike zijn mi dezelfde schoen als de schoenen diecze op schiphol droeg. In elk geval tijdens de hike en op schiphol geen schoen met witte zool. Maar juist die laatste is gevonden en herkend door de ouders.
En als de advocaat het dan heeft over spullen die expres neerglegd lijken te zijn is die schoen het enige wat ik kan bedenken.
nee, dat was die van lisanne met restenquote:Op maandag 1 september 2014 02:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Zeker die gevonden is achter die boom...?!
cruciaal punt, dus hoe zeker zijn die ouders van het herkennen.quote:Op maandag 1 september 2014 02:12 schreef Za het volgende:
[..]
Ik kan ook niets anders bedenken. Die schoen moet op het moment dat hij gevonden werd alles hebben gezegd voor de familie, daar hing veel vanaf, en ze zullen absoluut 100 procent zeker hebben willen zijn of deze schoen van Kris was of niet.
Wanneer ze dan later de foto's zien en zien dat Kris andere droeg tijdens haar verdwijning dan is hun twijfel zeer begrijpelijk en de uitspraak van de advocaat ook.
Ik waardeer je hypothese maar 11 april per ongeluk noodoproepen geloof ik niet.quote:Op maandag 1 september 2014 02:14 schreef Grijzemassa het volgende:
Een hypothese van mij;
Kris en Lisanne wisten niet dat ze dezelfde weg terug moesten lopen
Op het moment dat ze beseffen dat ze niet voor donker uit de jungle kunnen geraken
doen ze de eerste noodoproep, maar geen bereik
Teruglopen duurt te lang, dus toch verder lopen in de hoop dat ze voor donker nog iets tegenkomen
qua huizen of toch "het einde vd trail"
In het donker de rivier over gestoken (te dun gekleed om stil te gaan zitten in de koudere nacht)
Bij de tweede kabelbrug ging het fout,daarna zijn nog noodoproepen gedaan dus waren ze niet allebei gelijk overleden
Na ongeveer een week ziet een local de lichamen vd meisjes en vind de rugtas.
De trail was na de vermissing afgesloten voor toeristen dus zou het een week geduurd kunnen hebben voordat iemand ze vond
De local maakt een tak met 2 plastic bloemen voor de meisjes, echte bloemen zouden binnen een paar uur verdord zijn. Hij maakt er een foto van, in de nacht want hij/zij wil niet gezien worden
Dan gooit hij/zij de tas met spullen erin in de rivier met als idee dat wanneer de tas gevonden wordt,
men uit de foto kan opmaken waar de meisjes overleden zijn.
De local durft niet naar de autoriteiten te gaan, bang om beschuldigd te worden van moord oid
De noodoproepen op 11 april kunnen per ongeluk zijn gedaan door de vinder vd rugzak
In deze video zie je de tweede kabelbrug en een rotsplateau waar de foto met de takjes gemaakt kan zijn
http://nos.nl/video/66744(...)ug-moeten-nemen.html
Je moet denken vanuit het standpunt van een local. Die vertrouwen de autoriteiten niet en zijn erg bang voor de politie. Het is geen Nederland daar. Die bloemen past precies in het beeld van wat een indiaan zou doen, respect voor de doden hebben ze zeker. En verdriet om het verlies van jonge levens.quote:Op maandag 1 september 2014 02:20 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik waardeer je hypothese maar 11 april per ongeluk noodoproepen geloof ik niet.
En waarom bloemen maken? Als ik 2 meiden dood vind dan informeer ik de autoriteiten en kunnen ze echt wel zien dat ze door een ongeluk om het leven zijn gekomen
Te ingewikkeld
17 juni is kort na de vondst van de rugzak. Die camera was volgens mij nog in Panama.quote:Op maandag 1 september 2014 02:04 schreef Perico het volgende:
[..]
Die camera is ooit bij aankoop misschien alleen maar ingesteld.. EXIF data zijn geen hard bewijs, al hoef je ze niet terzijde te schuiven. Maar we hebben al gezien, er ontbreken EXIF data velden die er wel staan bij de andere, van 17 juni.. dat is op zich al opmerkelijk.
En de foto'squote:Op maandag 1 september 2014 02:24 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Je moet denken vanuit het standpunt van een local. Die vertrouwen de autoriteiten niet en zijn erg bang voor de politie. Het is geen Nederland daar. Die bloemen past precies in het beeld van wat een indiaan zou doen, respect voor de doden hebben ze zeker. En verdriet om het verlies van jonge levens.
De laatste noodoproepen zijn een zwakke schakel in het verhaal. dat geef ik toe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |