waarom is dan alle data verdwenen uit de foto van Kris ?quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:36 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Neem als voorbeeld de laatste donkere foto (#550) zoals we die nu kennen.
De data van de foto zegt als tijdstip: 07:39 uur (in de ochtend dus)
Volgens de omrekenstandaard die gebruikt is door de onderzoekers krijg je de tijd 01:39 uur (s' nachts dus).
Als ik naar die foto kijk ziet het er inderdaad meer uit als 01:39 uur s' nachts ipv een ochtend foto.
Dus mocht er ergens een verkeerde manier van omrekenen van het tijdsverschil zijn dan is het hooguit een uur (mogelijke verkeerde berkening m.b.t. zomer- en wintertijd) maar ik denk persoonlijk dat de tijden gewoon kloppen zoals we ze nu hebben.
Geknoei met de exif data geloof ik ook niet zo in. Door wie en met welk motief?
quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:34 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
Ja, die foto bedoel ik, en ja, vastgesteld door "ons". Ik merk dat ik dus eigenlijk ook op WS moet rondkijken om helemaal op de hoogte te zijn. Ik zou de intekening graag zien, maar ik zal zelf op zoek gaan. Dank.
Daar kun je toegevoegd materiaal niet zien zonder (ingelogd) accountquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:34 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
Ja, die foto bedoel ik, en ja, vastgesteld door "ons". Ik merk dat ik dus eigenlijk ook op WS moet rondkijken om helemaal op de hoogte te zijn. Ik zou de intekening graag zien, maar ik zal zelf op zoek gaan. Dank.
Oké, toch bedankt voor de moeite.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar kun je toegevoegd materiaal niet zien zonder (ingelogd) account
Eens. Behalve met dat vetgedrukte. We weten helemaal niet wat onderzoekers (NLse of Panamese) als "omrekenstandaard" gebruikt hebben.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:36 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Neem als voorbeeld de laatste donkere foto (#550) zoals we die nu kennen.
De data van de foto zegt als tijdstip: 07:39 uur (in de ochtend dus)
Volgens de omrekenstandaard die gebruikt is door de onderzoekers krijg je de tijd 01:39 uur (s' nachts dus).
Als ik naar die foto kijk ziet het er inderdaad meer uit als 01:39 uur s' nachts ipv een ochtend foto.
Dus mocht er ergens een verkeerde manier van omrekenen van het tijdsverschil zijn dan is het hooguit een uur (mogelijke verkeerde berkening m.b.t. zomer- en wintertijd) maar ik denk persoonlijk dat de tijden gewoon kloppen zoals we ze nu hebben.
Geknoei met de exif data geloof ik ook niet zo in. Door wie en met welk motief?
omdat we daar de bronfoto (nog) niet van hebben.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
waarom is dan alle data verdwenen uit de foto van Kris ?
Tja die getuigen. Als je de radiodocu van Okke Ornstein beluistert dan zijn die getuigen boven water gehaald door een privédetective die werd betaald door NL'se expats ter plaatse. Er is nooit gedegen speurwerk verricht of getuigenverhoor geweest. Misschien hebben ze die getuigen wel leidende vragen gesteld over de tijdstippen waarop ze L&K gezien zouden hebben.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:23 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja het hele verhaal is nu gebaseerd op de exif-data
terwijl alle getuigen heel iets anders beweerden
officiële mededelingen van het NFI zijn er ook niet
Die foto van Kris staat niet hier, die is van elders, waar de exif-data al van de foto af isquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
waarom is dan alle data verdwenen uit de foto van Kris ?
Dat is niets nieuws. Gaat er alleen om op welke tijd de camera stond. Nog op wintertijd? of op de zomertijd (die op 30 maart 2014 begon).quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:43 schreef StaceySinger het volgende:
Baru
Panama -7 and CR -8 right now, in winter time -6 and -7
Ja, en dat schrijf ik daar ookquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:43 schreef StaceySinger het volgende:
Baru
Panama -7 and CR -8 right now, in winter time -6 and -7
Preciesquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:45 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
omdat we daar de bronfoto (nog) niet van hebben.
We hadden van die foto van Kris in die vreemde houding (foto #505) eerst ook geen data omdat we alleen die foto via twitter hadden.
Wellicht duikt die originele foto nog op (binnenkort).
Getuigen zijn sowieso an sich al helemaal niet betrouwbaar, daar zijn al veel onderzoeken naar gedaan. En dan hangt alles nog eens af van de vraagstijl ook.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:45 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Al met al kan ik aan de getuigen niet al teveel waarde hechten.
Eensquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:47 schreef Saarah het volgende:
[..]
Getuigen zijn sowieso an sich al helemaal niet betrouwbaar, daar zijn al veel onderzoeken naar gedaan. En dan hangt alles nog eens af van de vraagstijl ook.
Dus ik hecht ook meer waarde aan EXIF-data; zonnestanden; foto's, ... dan aan getuigen.
Gezien het tijdstip wat de ouders in de reportage noemen (en wat volgens mij gebaseerd is op de data van de Panamese onderzoekers) rekenen ze met een aftrek van 6 uur toch?quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Eens. Behalve met dat vetgedrukte. We weten helemaal niet wat onderzoekers (NLse of Panamese) als "omrekenstandaard" gebruikt hebben.
We zijn het totaal eens hoor, alleen niet over de "onderzoekers die een tijd vastgesteld zouden hebben". Dat weten we namelijk helemaal niet (of mijn geheugen begeeft het). We gaan wel beiden uit van de EenVandaag-reportagequote:Op zondag 31 augustus 2014 22:48 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Gezien het tijdstip wat de ouders in de reportage noemen (en wat volgens mij gebaseerd is op de data van de Panamese onderzoekers) rekenen ze met een aftrek van 6 uur toch?
Ja, klopt van die privedetective, oud-rechercheur Erik Westra. Toen zat de plaatselijke politie nog achterover te leunen op hun bureaustoel.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:45 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Tja die getuigen. Als je de radiodocu van Okke Ornstein beluistert dan zijn die getuigen boven water gehaald door een privédetective die werd betaald door NL'se expats ter plaatse. Er is nooit gedegen speurwerk verricht of getuigenverhoor geweest. Misschien hebben ze die getuigen wel leidende vragen gesteld over de tijdstippen waarop ze L&K gezien zouden hebben.
Al met al kan ik aan de getuigen niet al teveel waarde hechten.
Niet juist. De exif-data corresponderen met NL-wintertijd, niet met NL zomertijdquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:57 schreef Gorraay het volgende:
Op WS is momenteel een discussietje aan de gang over het instellen van de tijd op de camera. Heeft K of L na aankomst in Panama de tijd aangepast? Blijkbaar, ben ik geneigd te zeggen. Het lijkt me niet iets voor goede onderzoekers om de EXIF-gegevens in de fotobestanden aan te passen. En dan is er ook nog de mogelijkheid dat de tijd op de camera toevallig 'ongeveer' goed stond...
Ik begreep van de docu dat hij 1 van de expats was die meebetaalde. Hij was niet de privédetective volgens mij. Hij zei in de docu dat hij niet onder de indruk was van de opsporingsmethodes in Panama. Sterker nog, hij ging zelf meteen uit van een misdrijf, terwijl Panama zo lang vast bleef houden aan een verdwalingsscenario dat alle sporen (van een mogelijk misdrijf) al totaal vernield zouden zijn.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:55 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja, klopt van die privedetective, oud-rechercheur Erik Westra. Toen zat de plaatselijke politie nog achterover te leunen op hun bureaustoel.
nee hoor was een hele andere detectivequote:Op zondag 31 augustus 2014 22:55 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja, klopt van die privedetective, oud-rechercheur Erik Westra. Toen zat de plaatselijke politie nog achterover te leunen op hun bureaustoel.
Ik weet niet precies welk moment van het interview je bedoeld maar Westra komt volgens mij wel aan het woord. Maar dan zou ik het idd even opnieuw moeten afluisteren is al ff geleden nlquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:02 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Ik begreep van de docu dat hij 1 van de expats was die meebetaalde. Hij was niet de privédetective volgens mij. Hij zei in de docu dat hij niet onder de indruk was van de opsporingsmethodes in Panama. Sterker nog, hij ging zelf meteen uit van een misdrijf, terwijl Panama zo lang vast bleef houden aan een verdwalingsscenario dat alle sporen (van een mogelijk misdrijf) al totaal vernield zouden zijn.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:02 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Ik begreep van de docu dat hij 1 van de expats was die meebetaalde. Hij was niet de privédetective volgens mij. Hij zei in de docu dat hij niet onder de indruk was van de opsporingsmethodes in Panama. Sterker nog, hij ging zelf meteen uit van een misdrijf, terwijl Panama zo lang vast bleef houden aan een verdwalingsscenario dat alle sporen (van een mogelijk misdrijf) al totaal vernield zouden zijn.
Hij was iid NIET de detective. Ik vond het trouwens een vrij slechte reportage.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:05 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nee hoor was een hele andere detective
Is dat hele ding niet van Westra? Of ben ik in de war nu?quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:06 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik weet niet precies welk moment van het interview je bedoeld maar Westra komt volgens mij wel aan het woord. Maar dan zou ik het idd even opnieuw moeten afluisteren is al ff geleden nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |